HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Je ziet er eentje iets verder naar boven. Alleen heb ik eigenlijk de helft van de zuil maar, de onderkant ligt in de kast.
Hier is de set zoals die hoort.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/$T2eC16NHJGIE9nnWpUn)BRJoK7g+Dw~~60_84.JPG

Het is trouwens alles behalve ideaal want het viel me op dat de speakers behoorlijk resoneren. Ze gaan denk ik tot ongeveer 100 hz diep maar ergens bij de 125-150 hz zit een gigantische piek door de resonantie met mijn bureau :P Daarboven is het allemaal wel vrij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
jeep, dat was een verwijzing naar "" Je hebt gewoon nog nooit een goede subwoofer gehoord ""

beetje opletten hoor ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
als je me aan het denken zet weet je maar nooit waar ik op uit kom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Negakinu schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Zelfs een banjo of steel guitar heeft resonantie onder de 60hz. Die mis je dus nu op je zuiltjes. :) Mooi opgeruimd plekje! Die van mij is een teringzooi. :D
Hoe kom je daar nu weer bij?
Een gitaar komt zelfs niet onder de 82Hz (en die frequentie is vaak niet heel sterk aanwezig)
Een banjo zit qua stemming hoger, ik meen me rond de 110-120Hz te herinneren.(hangt een beetje van de tuning af)
Meestal is de D laagste noot, die zit ergens rond de 150Hz

Neemt niet weg dat je toch wel wat fundament mist.

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 03-03-2013 21:36 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen matches
Zit sterk te denken om de Minix Neo x5 aan te schaffen. http://www.ebay.nl/itm/MI...amers&hash=item53f20909db
Een van de weinige android tv boxen met standaard Optical S/PDIF

Lijkt me een leuke combinatie met mijn muse i25w en de 1995+ dac. Xbmc app is al beschikbaar.

Wel leuk ook dat het ding niet meer dan 5 watt verbruikt, samen met de muse en de smsl dus onder de 10 watt. Ben ik ook nog verantwoord bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Oh, ik heb m al besteld. By Geekbuying. Samen met een Q7 airmouse (die heeft wel een ctrl en F toetsen, de Mele 10 niet)
Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/content_pic/201212/G2110304%20(1).jpg

Ik heb de X5 besteld vanwege de makkelijkere aansluitingen, de 16GB en de aan/uit knop etc. En de AB is ook wel handig, dan weet je tenminste dat het werkt. Oh, en idd de toslink uitgang. Dan kan ik direct mijn dac in.
Met XBMC werkt het toch wel een heel stuk makkelijker dan de interface van mijn TV voor video afspelen. De HDMI uitgang is 1.4 dus 3D kan gewoon.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Zo juist ook besteld, toch ook maar voor geek gekozen, scheelt weer een paar euro :)

Hier nog een topic over de x5 http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewforum.php?f=104

@Jeep hoe is het trouwens met jouw smsl 1955+? Werkt hij weer?

Verder lijkt me het leuk om zelf eens een keer een paar speaker te gaan bouwen. En vroeg me af van af welke bedrag je een paar leuke full range speakers kan kopen. (waaromheen een simpele kast gebouwd kan worden, dus geen transmissie lijn, of hele ingewikkelde, grote of rare vormen.) Heel veel laag is voor mij niet heel belangrijk.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nope, uit chagerijn nog niet naar gekeken. DMM en soldeerapp zijn ook kapot. Ik zou ook niet weten waar ik moest beginnen. Ik heb er eigenlijk ook niks verder aan gedaan. Alleen wat elkos vervangen door een ander type/zelfde waarde alleen dan korte dikke ipv lange dunne.

Voor leuke fullrange speakers kan ik je Markaudio aanraden. De CHR-70, ik d8 €80 voor een paartje. Of Tangband, die heeft er tig. Ik heb de W4-1337 en de W3-1335, beide titanium en die klinken super. Alleen niet echt goedkoop. De versies met neodymium magneten zijn duur geworden. De papieren conus versies zijn ook erg goed en betaalbaar (rond de €25/st). De W5-1611SA is ook een aanrader.
Omnes Audio BB3.01 ook.

over mooie speakers: ik kwam deze tegen. Kan voor mijn part zo in het museum of modern art
Afbeeldingslocatie: http://www.klangwerk.ch/images/content/ELLA3_front-back3r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
B_FORCE schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:34:
[...]

Hoe kom je daar nu weer bij?
Een gitaar komt zelfs niet onder de 82Hz (en die frequentie is vaak niet heel sterk aanwezig)
Een banjo zit qua stemming hoger, ik meen me rond de 110-120Hz te herinneren.(hangt een beetje van de tuning af)
Meestal is de D laagste noot, die zit ergens rond de 150Hz

Neemt niet weg dat je toch wel wat fundament mist.
Corrigeer me maar (weer) als ik er naast zit, maar ik heb altijd gedacht dat de primaire frequentie op de snaar zit, en die is redelijk vast afhankelijk van je stemming, maar dat er heel veel gebeurd in overtonen en resonantie. De meetbare, harmonische frequenties rond de snaar zijn dus anders dan direct op de snaar, en kunnen dus ook lager zijn. Maar de eerder door mij genoemde 40hz is misschien wel HEEL erg laag voor een banjo... :D Misschien is het wel een unieke dubbele bass banjo? ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
laten we het erop houden dat je voor een banjo geen sub nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
hmmm ziet er uit als een imitatie quake II...ook opvallend dat het frequentiebereik niet is beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
en ook hier niet veel wijzer.. http://www.bkelec.com/hifi/Sub_Woofers/gemini.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Negakinu schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:05:
[...]

Corrigeer me maar (weer) als ik er naast zit, maar ik heb altijd gedacht dat de primaire frequentie op de snaar zit, en die is redelijk vast afhankelijk van je stemming, maar dat er heel veel gebeurd in overtonen en resonantie. De meetbare, harmonische frequenties rond de snaar zijn dus anders dan direct op de snaar, en kunnen dus ook lager zijn. Maar de eerder door mij genoemde 40hz is misschien wel HEEL erg laag voor een banjo... :D Misschien is het wel een unieke dubbele bass banjo? ;)
Ik wil er niet een heel erg lange discussie van maken, maar in principe krijg je nooit ondertonen (lage harmonischen), enkel maar boventonen.
Of wel, je hebt een bepaalde grondtoon met daarop de boventonen.
Daar is trouwens een hoop over te vinden als je googelt .

Ik speel zelf gitaar en heb mijn instrumenten al eens opgemeten.
Het is wel leuk om het spectrum te zien.

40Hz is idd meer een bas

Die BK subwoofers zijn trouwens best goed.
Zeker de 10" en 12" variant, waar gewoon een Peerless subwoofer in zit (dus de XLS en XXLS serie)
Daar kun je ze bijna niet zelf voor bouwen. :P
De Gemini is een stuk goedkoper en kan veel minder slag maken (dus minder hard gaan)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Mag ik weer even jullie denkraam open doen? Jullie zitten nu weer aan een specifiek muziekinstrument te denken. Het gaat er bij geluidsweergave niet alleen om om de instrumenten zuiver weer te geven maar juist de hele beleving van een muzikaal optreden. En dat hangt niet op de grondtoon van je dikste en langste snaar. Bij een echt orgel gaan de tonen veel lager, maar voor de beleving van een spelend orgel hoor je ook de windwachine en de akoestiek, en de organist op zijn krakende kruk. Zo maakt een gitaarspeler wel degelijk lagere tonen dan de grondtoon dan zijn laagste noot als hij op de grond staat te stampen.

Bijvoorbeeeld John Lee Hooker op een live opname. Man met gitaar en een reutelende stem, maar je hoort hem ook met zijn hak op het houten podium stampen en kraken met zijn kruk (en tijdens een nummer on-the-fly zijn gitaar stemmen). Een subwoofer lijkt voor stem en gitaar overbodig, maar het maakt wel degelijk uit voor de realiteit van de weergave of je ook de laagste resonanties uit de ruimte hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Die laagste resonanties komen op een goede speakerset ook duidelijk naar voren zonder behoefte aan een sub.
Sub is goed voor vermogensbass, die je wilt benadrukken of die aan een specifieke muzieksoort hangt. Of natuurlijk film.
Een goede speakerset heeft voor hifi geen sub nodig en kan zelf voldoende "laag" leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
Ik vind zowel BK als SVS (een dergelijk merk) erg goede subs maken. Ze zijn volledig amuzikaal, maar een film wordt wel echt een andere beleving door die dingen.

Ik heb zelf kleine boekenplankers, dus voor mij is een sub gewenst. Ik ben er in ieder geval blij mee, zowel bij muziek als bij film. Bij muziek staat hij wel flink wat zachter als film natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Ik heb zelf kleine boekenplankers, dus voor mij is een sub gewenst. Dat bedoel ik, daar is het inderdaad een mooie oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Geen matches
tweekdingen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:36:
......
Verder lijkt me het leuk om zelf eens een keer een paar speaker te gaan bouwen. En vroeg me af van af welke bedrag je een paar leuke full range speakers kan kopen. (waaromheen een simpele kast gebouwd kan worden, dus geen transmissie lijn, of hele ingewikkelde, grote of rare vormen.) Heel veel laag is voor mij niet heel belangrijk.

Iemand suggesties?
Is dit niks voor je?http://www.tnt-audio.com/clinica/bfb_e.html

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:23:
Mag ik weer even jullie denkraam open doen? Jullie zitten nu weer aan een specifiek muziekinstrument te denken. Het gaat er bij geluidsweergave niet alleen om om de instrumenten zuiver weer te geven maar juist de hele beleving van een muzikaal optreden. En dat hangt niet op de grondtoon van je dikste en langste snaar. Bij een echt orgel gaan de tonen veel lager, maar voor de beleving van een spelend orgel hoor je ook de windwachine en de akoestiek, en de organist op zijn krakende kruk. Zo maakt een gitaarspeler wel degelijk lagere tonen dan de grondtoon dan zijn laagste noot als hij op de grond staat te stampen.

Bijvoorbeeeld John Lee Hooker op een live opname. Man met gitaar en een reutelende stem, maar je hoort hem ook met zijn hak op het houten podium stampen en kraken met zijn kruk (en tijdens een nummer on-the-fly zijn gitaar stemmen). Een subwoofer lijkt voor stem en gitaar overbodig, maar het maakt wel degelijk uit voor de realiteit van de weergave of je ook de laagste resonanties uit de ruimte hoort.
Ik heb toch ook nergens gezegd dat ik maar aan 1 specifiek instrument denk ;)
Ik pikte er enkel even iets uit wat niet helemaal correct was.
Overigens blijft de grondtoon nog steeds het laagste wat het instrument zelf betreft.
Het geheel (dus speler en gitaar) kan dan natuurlijk wel weer lagere tonen voortbrengen.
(om het heel academisch te formuleren :+ )
Het is idd zo dat in veel opnames veel meer info zit.

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 04-03-2013 20:14 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee, maar door op het punt van Negakinu te focussen (subharmonischen) en dit tegen te spreken lijkt het net alsof muziek geen lage tonen nodig heeft. Ik probeer 'the big picture' te herstellen zodat duidelijk is dat een subwoofer wel degelijk een toevoeging is.

En voor wie niet 'aan de sub' wil, heb je op mijn punt gelet van de verschillende eisen van ruimteplaatsing voor sub (roomexitation) en tweeter (stereobeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
en dit tegen te spreken lijkt het net alsof muziek geen lage tonen nodig heeft.
Ik geloof niet dat iemand die suggestie zelfs maar doet. Dat lijkt me een verkeerd beeld van een interessante discussie.
Het weerleggen van een onjuiste stelling maakt de discussie wel zuiverder.
Wat een sub kan toevoegen ligt dus van je eigen keuzes af en wat voor speakers je nu reeds bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@Jeep en Cornelisprul,

Bedankt voor de linkjes, ga me er in verdiepen :)

Kwam dit nog tegen op ebay defecte mission cyrus III (misschien iets voor de gevorderde knutselaars hier?)
http://www.ebay.nl/itm/mi...n_146&hash=item1e77f05096

Of voor mensen die nooit langer dan 10 minuten naar muziek luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
iets zegt me dat jeep dat misschien wel boeiend vind:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
SED, je snapt me niet. Je quote me precies scheef. Mijn punt gaat om de zuiverheid van logica en beredenering. Door een het grotere geheel in het voorbeeld te includeren wordt de stelling omgedraaid. Toepassing in spreekwoord: door de bomen het bos niet meer zien. En een koe is een rund maar een rund is geen koe.

Over de Mission Cyrus III: ik heb het omgekeerde; ik heb er 1 die eerst 10 minuten op moet warmen. Er zit in die versterker een hoop regelelectronica. Dat lijkt aanvankelijk leuk en high-tech, maar daardoor gaat ie juist eerder kapot. Ik ga liever uit van K.I.S.S.
Trouwens: hij wordt totaal aan de kant gespeeld door een Muse M21.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Wel leuk om te weten dat de Muse de Mission wegspeelt. Ben zelf ook elke dag weer heel blij met mijn Muse. (Voor zo weinig geld een prachtig geluid). Mission was wel voor mij de eerste stap naar de wat betere audio. Destijds flink gespaard voor de cyrus one, (Mission 780 Speakers waren een van mijn eerste speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Geen matches
Van wat ik zo heb gezien beginnen de USB DACs bij 160-170 euro en dat vind ik een beetje veel. Zijn er ook acceptabele alternatieven voor een studentvriendelijke prijs, of kom ik dan meteen al bij FiO plastic uit?

Het gaat om een DAC voor mijn computer, de geluidskaart die er nu in zit is echt bagger. Weergave zijn 2x Wharfedale Denton 2's of 2 Technics SB-3170 speakers, of een Grado SR80i

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Ben zelf te heel blij met mijn smsl sd-1955+ http://www.ebay.nl/itm/SM...fiers&hash=item3a7b1dd003

Luister zelf niet via de usb maar via de optical, denk dat Jeep of andere wel kunnen vertellen of het veel verschil zal kunnnen maken in jouw situatie.

Oftopic luister momenteel naar Patricia Barber YouTube: Patricia Barber Like JT
Wat een geweldige ontdekking! :9 Klinkt echt super (niet de youtube versie hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geen matches
"USB mode to 24Bit frequency, the chip supports USB 2.0 Full Speed, and USB Audio Class 1.1 specifications, such as connected to the computer, you can plug and play functionality, so that simplifies software development time, there are more good sound quality performance."

Ohja, HiFi uit China was de topictitel :+

De kaart die ik nu heb is trouwens een soort van glorified moederbord chipset, een Asus SupremeFX II, met rotte outputs en een schel geluid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
USB DACs bij 160-170 euro en dat vind ik een beetje veel
En wat is je budget dan wel? En heb je al een digitale uitgang (coax of toslink)? Het moet niet perse een usb-dac zijn. Je kunt er ook een usb>s/p-dif voor schakelen (liefst een asymetrische) zoals de Musiland monitor. Dat heb ik bij de pc en stereo met een gemodde Muse NOS-DAC er achter (dus 2x). Kom je op het zelfde bedrag maar dan klinkt het ook beter. Maar je kunt ook gewoon een Musiland Monitor 02US nemen, die maakt een goed digitaal signaal maar heeft ook tegelijkertijd een PCM1793 dac en opamps voor cinch of koptelefoon uitgang. Die kun je dan later evt. upgraden met een nog betere dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geen matches
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar alle waar is naar zijn geld. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn hoogste prioriteit een goed werkend kastje is, de verbeterde geluidskwaliteit is de tweede reden om er een aan te schaffen.

Mijn koptelefoon gaat nu nog via mijn vintage Pioneer versterker waar ik erg tevreden mee ben, het is puur de geluidskaart die slecht geluid geeft en vaak uitvalt. Een DAC waar de koptelefoon ook in kan is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk

Ik heb liever USB dan optisch zodat ik eventueel de dac ook op mijn laptop en/of tablet kan aansluiten. Een optische input is dan wel weer een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@jeep, zie dikgedrukt: Het weerleggen van een onjuiste stelling maakt de discussie wel zuiverder.

Logica kan alleen bouwen op een fundament dat klopt.
Toepassing in spreekwoord: Cum hoc ergo propter hoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand ervaring met de Raindrop-Hui AD1865 DAC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@SED, wat je nu vetdedrukt hebt klopt helemaal, vanuit jouw beeld. Maar omdat je mij scheef quote heb ik het idee dat je mij niet begrijpt.

Nee, een instrument maakt geen lagere tonen aan dan zijn laagste grondtoon. Dus als je een lage E aanslaat komt er niet nog een E een oktaaf lager uit je instrument. (dit is dus gefocust op een detail uit de discussie of een sub zin heeft, en dit is ontkennend vwb dit detail).
Maar dit neemt niet weg dat er tijdens de uitvoering van een muzikant ook lagere tonen te horen zijn dan die laagste E (terug naar het grote geheel). En dat kan van alles zijn, ook stoorgeluiden van een langsrijdende tram, het houten podium, publiek, of de windmachine van een orgel, de klep van een piano. Als je dus dit optreden waarheidsgetrouw (=hi-fi) wilt weergeven zullen je speakers dit ook met 0dB verlies weer moeten kunnen geven, en zonder naslingering. En ook zonder resonanties van je huiskamer. Dit doe je het best door je sub/woofer niet in de hoek of 1/2 of 1/3 van 1 van de afmetingen van je kamer te plaatsen. Dit krijg je niet goed voor elkaar met inmeten van je ruimte omdat die knopen en buiken per plek in je kamer verschillend zijn. Dit gaat beter door de woofer op een slimme plek neer te zetten. De plek van de 'rest van het geluid'/tweeter/top heeft echter totaal andere eisen aan de plaatsing.

Daarom denk ik dat een (aantal) losse subwoofer(s) wel degelijk zin hebben ook al heb je nog zulke 'goede' (erg rekbaar begrip) speakers.

Heb ik het zo een beetje goed weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Geen matches
citruspers schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:52:
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar alle waar is naar zijn geld. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn hoogste prioriteit een goed werkend kastje is, de verbeterde geluidskwaliteit is de tweede reden om er een aan te schaffen.

Mijn koptelefoon gaat nu nog via mijn vintage Pioneer versterker waar ik erg tevreden mee ben, het is puur de geluidskaart die slecht geluid geeft en vaak uitvalt. Een DAC waar de koptelefoon ook in kan is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk

Ik heb liever USB dan optisch zodat ik eventueel de dac ook op mijn laptop en/of tablet kan aansluiten. Een optische input is dan wel weer een voordeel.
Ik ben redelijk tevreden met deze DIY USB-DAC:
http://forum.lowyat.net/topic/2449848

Kostte inclusief verzenden ongeveer 40€

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is idd ook een optie. Maar hoe heb je die besteld?

Als ik op Raindrop Huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii zoek kom ik toch weer bij Lampizator uit. Met een hoop extra hobbywerk en geen behuizing of voeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:53:
@SED, wat je nu vetdedrukt hebt klopt helemaal, vanuit jouw beeld. Maar omdat je mij scheef quote heb ik het idee dat je mij niet begrijpt.

Nee, een instrument maakt geen lagere tonen aan dan zijn laagste grondtoon. Dus als je een lage E aanslaat komt er niet nog een E een oktaaf lager uit je instrument. (dit is dus gefocust op een detail uit de discussie of een sub zin heeft, en dit is ontkennend vwb dit detail).
Maar dit neemt niet weg dat er tijdens de uitvoering van een muzikant ook lagere tonen te horen zijn dan die laagste E (terug naar het grote geheel). En dat kan van alles zijn, ook stoorgeluiden van een langsrijdende tram, het houten podium, publiek. ....
Maar je kunt wel daadwerkelijk lagere tonen horen... (de organisten onder ons kunnen je er meer over vertellen)
Hier twee lezenswaardige artikelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Oh ja, dat is ook nog interessant. Maar met een orgel kun je sowieso al heel erg laag. Moet je eens mijn cd van het orgel van de St Eustache in Parijs horen.

Dat fenomeen heet ook wel FM (niet radio maar het principe). Of fasing. Ik heb boven mijn hoofd een ventilator op het dak die 2 lage tonen vlak naast elkaar geeft. Hier in de hoek van de kamer hoor je dan whoow...whooow...whoow, vrij zacht maar heel laag. Echt reuze irritant.
Je hoort het ook als een dubbel motorig propellorvliegtuig overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
phase shifting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Daarmee kan je makkelijk een gitaar stemmen, des te meer de frequentie van de snaren bij elkaar in de buurt komen des te langer het whooohw duurt, als het redelijk ver uit elkaar zit hoor je steeds sneller whowhowhowhohwo en dan krijg je weer een hele eigen laag frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zag dat er in het blad HiFi News & Record review een test staat van een aantal buizenversterkers. Een Yarland Pro845SE, een Icon audio ST40, Unison research Simply Italy, Ming Da MC368-BSE, Mystère Concept IA 11 (van het NL Durob audio) en Pathos Classic One (hybride). De Yarland komt met een 'highly recommended' uit de strijd, de Mystère met een 'Outstanding product'. De geteste apparaten kosten alleen wel een flinke 1450-2000 GBP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Matched: chinese
Laat toch wel weer zien dat ook de Chinese merken goed mee kunnen komen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@jeep, voor echte weergave van de opname moet je ook de vervorming van de opnameapparatuur weergeven ;)

Er bestaat dus niet zoiets als echte weergave, wel een best mogelijke benadering daarvan.
Maar volgens mij heeft dit niks meer met china te maken, zelfs al horen die chinezen misschien wel andere zaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:07:
Ik zag dat er in het blad HiFi News & Record review een test staat van een aantal buizenversterkers. Een Yarland Pro845SE, een Icon audio ST40, Unison research Simply Italy, Ming Da MC368-BSE, Mystère Concept IA 11 (van het NL Durob audio) en Pathos Classic One (hybride). De Yarland komt met een 'highly recommended' uit de strijd, de Mystère met een 'Outstanding product'. De geteste apparaten kosten alleen wel een flinke 1450-2000 GBP!
URL voor deze review : http://www.mystere-eu.com...march2013_mystereia11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
oh ja, zo kan ook. Ik had de het hele magazine maar daar kan ik hier geen linkjes voor plaatsen. De boekwinkel hier tegenover is er mee opgehouden en nu kan ik bepaalde bladen nergens meer vinden. Toen ben ik maar ff gaan zoeken op internet en kwam er een heleboel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
wie weet er wat van schermen af? heb een zeer, zeer leuke aanbieding gehad, maar er zit een ventilator achterop het scherm gebouwd (als in nadat hij uit de fabriek kwam). Deze wordt essentieel genoemd.

maakt dit veel uit? Geluid boeit geen bal omdat mijn computer sowieso een herriebak is:P

als het niet veel uitmaakt heb ik voor 220 euro een 2560*1600 30 inch s-pva paneel staan...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Sommige (grote) tv's heb ik ook wel eens gezien met een ventilator, zou kunnen dat ze bij r&d geen rekening hebben gehouden met warmte productie, maar dan zouden er toch wel reviews online moeten staan dat deze tv/scherm erg warm wordt.
Welk merk is hij? Ik hoop chinees met goede speakers erin anders ben je wel erg offtopic })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
De ventilator is er dus LATER door iemand ingeschroeft

het is een samsung 305t. Er zit vast wel wat chinees in...:P Ik vertrouw de info hier gewoon wat meer:P

(en ik wist niet wie er hier wat van schermen af wist, anders had ik gepm'd)

[ Voor 19% gewijzigd door Dynion op 08-03-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik maakte maar een geintje hoor, ik vind t prima als er af en toe offtopic wordt gegaan
Voor zover ik binnen 2 minuten heb gelezen is het common dat dit scherm warm wordt en misschien was de initiële eigenaar hier van op de hoogte en heeft deze uit voorzorg de fan erop gezet.
Als hij het er achteraf pas op heeft gezet kan dat betekenen dat er al problemen begonnen te vertonen, in dat geval zal het scherm misschien niet heel lang mee gaan maar dan kan je dit proberen als er wat gaat gebeuren.
Het jammere is wel dat dit scherm (mochten er problemen zijn) pas nadat hij heel warm begint te worden problemen te voorkomen, met een fan zal dit misschien een paar uur duren dus bij een demonstratie zal er niks mis mee zijn.

Probeer hem te overtuigen het scherm 24u lang op een livechat te laten zien ;)

Ik ben geen expert ofzo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo'n vet scherm wil ik ook wel. :9
Dat er een fan op zit wil nog niet zeggen dat ie veel herrie maakt. Er zijn genoeg 8 en 12cm fans die je bijna niet hoort (oa Pabst). En desnoods kun je er een Zalman controllertje voor zetten om het toerental iets terug te nemen.

Die koeling is om problemen met de stroomverdeler voor de backlight te voorkomen. Hier is een evt fix voor het probleem als het al te ver is gegaan.
Ik denk dat het met wat extra koeling heel weinig geld is voor een scherm met PVA en zo'n resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
genoeg soldeertuig in mijn omgeving als dat nodig is... Als die (en ik) het niet aandurven kan ik ]eep vast omkopen :)

Maar mooi dus, ik kan mijn persoonlijke thuisbioscoop afmaken ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Mooie vondst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik heb 2 identieke Muse M21 EX2 versterkers. Als ik ze aansluit (zelfde bron; zelfde voeding; zelfde kabels; zelfde speakers), dan hoor ik dat de ene een fijn en gedetailleerd stereobeeld neerzet, en de andere veel minder detail in dat stereobeeld laat horen. Hoe kan dat komen? Is daar iets aan te doen door iets is het versterkertje anders af te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:16
Geen matches
AlterEgo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:47:
Ik heb 2 identieke Muse M21 EX2 versterkers. Als ik ze aansluit (zelfde bron; zelfde voeding; zelfde kabels; zelfde speakers), dan hoor ik dat de ene een fijn en gedetailleerd stereobeeld neerzet, en de andere veel minder detail in dat stereobeeld laat horen. Hoe kan dat komen? Is daar iets aan te doen door iets is het versterkertje anders af te stellen?
Heb je ze tegelijkertijd besteld? Het kan zijn dat de ene andere condensatoren bevat of dat de bias verkeerd staat ingesteld (voor bias zie hier). Ik heb er zelf ook twee vlak na elkaar besteld en ze hadden beide andere caps (= condenstatoren).

Ik heb trouwens (na ongeveer een maand luisteren) de 220 ohm weerstandjes op r35-36 van mijn lite ah dac vervangen door 180 ohm weerstanden (en output op 3.3 v gezet door het draaien aan het vref potmetertje). Ik zou echt iedereen met een lite ah dac willen aanraden deze mod te doen, het maakt verschrikkelijk veel verschil (zeker ten opzichte van de orginele 270 ohm weerstanden).

Waar ik met de 220 ohm weerstanden veel last had van slissen (in het engels sibilance) en het gevoel dat bekkens en de hogere piano tonen dichtslibte en vervormde is dit nu niet meer storend aanwezig. Het geluid is rustiger, vloeiender en valt in zijn totaliteit niet in een negatieve zin op.

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-07 17:22
Kenners, bestaat er ook een chinese versie van iets als dit ?

Advance Acoustic MAP 450

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/public/images/revendeur/MAX450front.jpg

Specs (Leg zo uit waarom dit belangrijk is) : Zwaar vermogen - 2x 120W (stabiel, stevig voltage)

Funky feature: Ingebouwde dac - leuk ! niet zo zeer noodzakelijk:

Esthetisch: Prachtige VU meters, zeker een pluspunt :)

Moet aan kunnen sturen : B&W CMD 7NT - en het rendement van deze speakers - zuigt!

Op zoek naar een simpele stevige stereo versterker, vu meter = bonus, dac = bonus.

Hopelijk kan een van jullie mij een drukje in de goeie richting geven, volg dit topic al gelange tijd, maar zou het echt niet weten! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:17
W.Zijlstra. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:01:
Kenners, bestaat er ook een chinese versie van iets als dit ?

Advance Acoustic MAP 450

[afbeelding]

Specs (Leg zo uit waarom dit belangrijk is) : Zwaar vermogen - 2x 120W (stabiel, stevig voltage)

Funky feature: Ingebouwde dac - leuk ! niet zo zeer noodzakelijk:

Esthetisch: Prachtige VU meters, zeker een pluspunt :)

Moet aan kunnen sturen : B&W CMD 7NT - en het rendement van deze speakers - zuigt!

Op zoek naar een simpele stevige stereo versterker, vu meter = bonus, dac = bonus.

Hopelijk kan een van jullie mij een drukje in de goeie richting geven, volg dit topic al gelange tijd, maar zou het echt niet weten! _/-\o_ _/-\o_
Al eens naar XTZ A100 D3 gekeken? heeft een DAC en phono pre amp. Alleen geen vu meter.
En gewoon in Nederland te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
nog een keuze.. http://www.ornec.com/jungson-ja-88d_QQC100651C

en van binnen: http://www.troelsgravesen.dk/JungSon.htm

2 x 80Watt A class en 8 ohm.

[ Voor 42% gewijzigd door SED op 11-03-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Patatjemet , ik gebruik de Lite dac nu bijna 2 jaar en herken dat slissende geluid totaal niet , de enige mod's die aan mijn Lite dac zijn gedaan is de opamps gebypassed en de standaard caps vervangen door Obligato Premium caps welke uitstekend bevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

Beetje OT,

Nu ben ik helemaal enthousiast over chinese hifi en wil ik zoiets graag aanschaffen, :9~
Nu blijkt de de 'enige' leverancier in Nederland (Pacific Audio) z'n mail niet (meer) te lezen (of niet te reageren). Na 1 algemene reactie naar aanleiding van het insturen van een bestelling krijg ik geen contact meer |:(

Weet iemand hoe ik in nog meer contact kan komen met deze firma (Paul Oorbeek of Rob Spigt, via het webform en het bekende e-mail adres al diverse keren geprobeerd).
Uiteraard deze info graag even via pm!

Mocht dit niet lukken, waar kan ik dan nog meer terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:21:
@ Patatjemet , ik gebruik de Lite dac nu bijna 2 jaar en herken dat slissende geluid totaal niet , de enige mod's die aan mijn Lite dac zijn gedaan is de opamps gebypassed en de standaard caps vervangen door Obligato Premium caps welke uitstekend bevallen ;)
Wat dat betreft is het misschien van mij uit niet zo netjes om het zo "verplicht te stellen", het hangt immers van de rest van je set-up af. Ik ga dan ook af op mijn ervaringen met mijn gehoor :)

Wat ik wel weet is dat hij, naast het verbeteren van het slissen, ook veel rustiger klinkt. Aan de dac zijn caps kan het niet liggen, want ik gebruik op het moment geen output caps - of opamps (input caps in de muse m21 amps zijn vishay mkt1813 + mkp1837).

Het is zo een simpele mod dat het in mijn ogen zeker aan te raden is om het eens te proberen, zie ook de grote verscheidenheid aan discussie over deze dac op andere fora (diyaudio - headfi - etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zat ook in eerste instantie aan een Jungson JA88D te denken, maar die zijn ook niet goedkoop. Wel in NL te koop.

Die Advance wordt denk ik ook gewoon in China gemaakt. Toch zou ik eerder iets van Emotiva nemen. Meer modulair, goede kwaliteit en redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Nu blijkt de de 'enige' leverancier in Nederland (Pacific Audio) z'n mail niet (meer) te lezen
Het huis staat iig te koop...
http://www.funda.nl/koop/...anstraat-85/fotos/#foto-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

Ik heb al heel wat gegoogled en zag dat ook. Er blijkt ergens ook nog een mede-eigenaar te zijn, die reageert ook niet. Vreemd is wel dat de site op 1-1-2013 nog is bijgewerkt.
Gezien alle goede recensies bij de diverse high-end audio sites heb ik er wel vertrouwen in om Chinese apparatuur aan te schaffen; een goede en bereikbare leverancier is dan wel zo fijn.

Ik heb het ook nog geprobeerd via Ron´s Audio Blog naar aanleiding van een review aldaar, geen reactie. Bij het KvK wordt ik ook niet wijzer. Via LinkedIn kun je wel wat namen achterhalen, maar geen contactgegevens ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Tja. Eens houdt het op. Hoe lang wacht je nu precies op antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

Geen matches
Vanaf eind februari :-(
Ik wil best wel on-line bestellen maar wil dan wel graag weten of en hoe m'n spulletjes geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Geen matches
Olghur schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Al eens naar XTZ A100 D3 gekeken? heeft een DAC en phono pre amp. Alleen geen vu meter.
En gewoon in Nederland te beluisteren.
Die heb ik geluisterd, maar dan op een setje XTZ speakers. Ik was zeer onder de indruk en de VU meter die ontbreekt is geen must. Een optie om zeker in de gaten te houden. Maar ik vind het wel jammer dat hij Classe A maar tot 50 Wat kan doen en daarna naar Classe A/B overspringt. Beetje jammer. In de praktijk ga ik dus dan altijd in classe A/B draaien aangezien mijn speakers wel een (duurzame) drupje aan vermogen lusten. Aangeraden rond de 100-120 watt. Ik begrijp dat dit niet alles zegt, maar het is voor de speakers wel een vereiste dat ze een hoog wattage aangestuurd krijgen. Dus als een versterker 60 watt oer-stabiel doet is het prachtig, maar niet genoeg helaas :(

Wie weet dat ik een keer een leuke XTZ occaision kan vinden ergens, als er iemand begin 2014 vanaf moet hoor ik het graag :) Een versterker nieuw kopen is enigsinds vruchtloos, tweedehands is prima en scheelt een slok op een borrel :)

Hierboven - ik ga die JungSon even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29

kraats

Ik rol

Geen matches
Maar het rendement van die B&W's is toch niet zo gek? 90dB spl (2.83V, 1m) zie ik in de specsheet staan. Is geen hoogvlieger, maar dat zou je voor normale volumes volgens mij nog prima met een T-ampje kunnen doen.
Ik zou zelf kiezen voor stabiel bij 60Watt ipv per se 120 Watt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Twee weken om een mail te beantwoorden is idd te lang.
Mss kun je beter zelf wat laten overvliegen. Is altijd het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Geen matches
kraats schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:37:
Maar het rendement van die B&W's is toch niet zo gek? 90dB spl (2.83V, 1m) zie ik in de specsheet staan. Is geen hoogvlieger, maar dat zou je voor normale volumes volgens mij nog prima met een T-ampje kunnen doen.
Ik zou zelf kiezen voor stabiel bij 60Watt ipv per se 120 Watt.
Ik zit een beetje in dubio hierover. De specs zeggen - het valt wel mee. De kenners zeggen - het valt zwaar tegen.

Laatst nog even gecontroleerd bij HifiCorner in Groningen, op zich geen extreem gerenommeerde toko, maar de eigenaar had zelf B&W 7 SE (Het goedkopere broertje) en die had er een flinke eindbak achter hangen anders kwamen ze niet van de grond. Die stonden bij hem met een zware Rotel versterker biamp aangesloten (Rotel AVR eindbak)

Ik heb nu een Denon PMA-1060 - op zich een goede versterker, veel vermogen. Toch is dit kwa klankkleur niet zo'n beste combinatie. Bij degene waar ik ze van gekocht had klonk het voller, warmer en was het hoog wat minder schel. Dit heb ik opgelost door de middenwoofer te dempen met de reflexpoort aan de achterkant - maar is een beetje jammer!

De meeste muziek klink ontzettend goed, maar een nummer van bijv Mumfords & Son (Flac), wat wellicht geen audiofiele opname is, klinkt een beetje flets, en dat kan beter mijn inziens!

Voor ik verder off-topic ga zou ik dit topic bedanken voor de informatie en trek ik mij eerbiedig terug :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29

kraats

Ik rol

Geen matches
Wees gerust, ik ken de speakers ook niet, maar ik ken wel speakers met slechtere rendementen.
Misschien kun je eens een zware amp van iemand lenen om te kijken of het echt helpt de speakers goed te laten spelen? Zou zonde zijn als je iets nieuws koopt en het toch gewoon aan je huis of opstelling blijkt te liggen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Over de B&W CMD 7NT; hij heeft een rendement van 90 dB en een minimum impedantie van 4.6 Ohm. Daar heb je absoluut geen versterker van 100W voor nodig, en zo ja dan helpen 1000W ook niet. Wat je nodig hebt is een versterker die 15W kan leveren bij 8Ohm en 30W bij 4Ohm en 60W bij 2 Ohm. Oftewel een transistorversterker met goede voeding. Dus niet een receiver van 200W die bij 4Ohm net 50W kan leveren. Als je speakers dan vermogen vragen bij bepaalde bastonen waar de impedantie laag is kakt het hele geluid in.

Een klasse A/B versterker moet eerst een half uur hout gaan sprokkelen voordat hij een vuurtje kan opstoken. Klasse A wil zeggen dat de ruststroom zo hoog is dat hij de stroom al aan het leverenis. 50W klasse A is dus héél veel. Wordt ook erg warm. De 'optical class A' van Denon wil denk ik zeggen dat hij op het óóg 100W klasse A levert.

Dan heb je meer aan een kleine versterker met een stabiele grote voeding. En dat is nou net waar àltijd op bezuinigd wordt omdat het duur is. De verkooppraatjes sinds de jaren '70 bij de introductie van de transistor hebben mensen zo gehersenspoeld dat mensen liever een 100W PMPO transistorversterker kopen dan een dure 10W die wel goed is. Wedden dat het wel goed klinkt met een '15W' TA2021 T-ampje?

Het advies van Kraats is goed advies.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:54:
Over de B&W CMD 7NT; hij heeft een rendement van 90 dB en een minimum impedantie van 4.6 Ohm. Daar heb je absoluut geen versterker van 100W voor nodig, en zo ja dan helpen 1000W ook niet. Wat je nodig hebt is een versterker die 15W kan leveren bij 8Ohm en 30W bij 4Ohm en 60W bij 2 Ohm. Oftewel een transistorversterker met goede voeding. Dus niet een receiver van 200W die bij 4Ohm net 50W kan leveren. Als je speakers dan vermogen vragen bij bepaalde bastonen waar de impedantie laag is kakt het hele geluid in.

Een klasse A/B versterker moet eerst een half uur hout gaan sprokkelen voordat hij een vuurtje kan opstoken. Klasse A wil zeggen dat de ruststroom zo hoog is dat hij de stroom al aan het leverenis. 50W klasse A is dus héél veel. Wordt ook erg warm. De 'optical class A' van Denon wil denk ik zeggen dat hij op het óóg 100W klasse A levert.

Dan heb je meer aan een kleine versterker met een stabiele grote voeding. En dat is nou net waar àltijd op bezuinigd wordt omdat het duur is. De verkooppraatjes sinds de jaren '70 bij de introductie van de transistor hebben mensen zo gehersenspoeld dat mensen liever een 100W PMPO transistorversterker kopen dan een dure 10W die wel goed is. Wedden dat het wel goed klinkt met een '15W' TA2021 T-ampje?

Het advies van Kraats is goed advies.
Ik ga inderdaad eens even proberen. Ik heb niet zo 'n probleem met speakers aanschaffen, maar versterkers... toch een ander verhaal. Simpelweg -even luisteren- is niet te doen. Versterkers hoor je op je eigen speakers te testen, maar die neem je niet zo even mee :P

Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Patatjemet schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Heb je ze tegelijkertijd besteld? Het kan zijn dat de ene andere condensatoren bevat
Bijna tegelijk-andere dealer. Ze verschillen inwendig behoorlijk (weerstandjes en 1 cap), maar de main caps zijn uiterlijk hetzelfde.
of dat de bias verkeerd staat ingesteld
Dank, dat was een leerzame ervaring. Ik heb de quiescent current van de "slechte" versterker gelijk gemaakt met de goede. Er blijft een klankkleur- en detailverschil tussen de twee versterkertjes, maar het stereobeeld is aanmerkelijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
AlterEgo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:24:
[...]
Bijna tegelijk-andere dealer. Ze verschillen inwendig behoorlijk (weerstandjes en 1 cap), maar de main caps zijn uiterlijk hetzelfde.
[...]
Dank, dat was een leerzame ervaring. Ik heb de quiescent current van de "slechte" versterker gelijk gemaakt met de goede. Er blijft een klankkleur- en detailverschil tussen de twee versterkertjes, maar het stereobeeld is aanmerkelijk verbeterd.
Tja, dan wordt het moeilijk om echt te bepalen waar het aan zou kunnen liggen. Het zou kunnen dat de (main) caps er gelijk uit zien maar in specificaties elkaar ontlopen (niet gematched +/- 10%). Als je de stock caps er nog in hebt zitten zou het zo ie zo geen kwaad kunnen deze door gelijke nieuwe examplaren te vervangen. Dan weet je ook in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt. Wil je ze echt als eind versterkers inzetten? Het overbruggen / verwijderen van de potmeter leverde bij mij een aardige verbetering op (zie foto's een paar pagina's terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

Matched: commerciele, chinese
Welke winkels / shops zijn aan te raden voor het Chinese hifi?

De vorige afleveringen van "HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi" begonnen allemaal met een openingstopic met daarin een opsomming van populairste winkels.

Helaas wordt dit sinds deel 11 al niet meer bijgewerkt. Enkele veelgenoemde (online) shops zijn er niet meer of reageren niet, van enkele andere lees ik gemengde berichten.
Kortom: waar kan ik nog wel veilig, betrouwbaar (en goedkoop) m'n Chinese hifi (CD/SACD/amp) bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb inmiddels de laatste hand gelegd aan de IRAUD550 versterker met lowpassfilter, maar nu de positionering van de sub. Aangezien deze eerder voorbij is gekomen, bij de Petit Orgue lees ik het volgende: "The precondition for this low-range bass imaging, which uses double-sided radiation, is, however, to ensure the speakers are far enough away from the wall. One metre is sufficient, but for full power right to the bottom of the bass range, 2 - 3 metres is preferable."

Aangezien aan de voorkant geen speakers zitten zoals normaal, is het heel simpel om dat ding om te draaien om aan die 2-3 meter van de wand te komen, hij staat dan omgekeerd tegen de wand aan. Bereik ik daarmee het gewenste effect van 2-3 meter afstand of moet dat aan beide of alle zijden zo zijn?

Ik heb overigens de NE5532 gelijk even vervangen door een viertal OPA627, dat is idd niet zo heel moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
met een Ripol is het niet anders dan met een gewone dipool; je moet hem een stuk de kamer in zetten. Hoe je hem draait maakt niet uit. De fase aan de voor of achterkant is alleen net omgekeerd. Als je hem te dicht bij de muur zet krijg je dan teveel interferentie waardoor hij alsnog verdubbelt en uiteffent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
is dit een betrouwbare site voor spullen? http://www.china-highend-hifi.com/products12.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Of het betrouwbaar is heb ik geen ervaring mee maar van wat ik gelezen heb zou ik niet in 1x iets heel duurs bestellen maar eerst eens wat uitproberen. De communicatie is niet al te best omdat hun Engels niet goed is en soms gebeurt dat dus ook niet, maar de spullen worden wel gewoon geleverd.

Ik zal binnenkort die lijst eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Iemand misschien een tip voor een goedkope kleine led monitor (7 tot10 inch) met hdmi ingang?
Wil hem gaan gebruiken in combinatie met de minix neo, om door de muziek lijsten te scrollen,
(Dus hoeft geen super beeld te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb zo'n 8" touchscreen uit China, eigenlijk voor in de auto. Je hebt er verschillende types in. Kostte minder dan €100. Hij is maar 480x800 maar dat is voldoende op zich.

Ik snap alleen niet waarom? :? Het is toch juist de bedoeling dat je hem op een tv aansluit? Had je dan niet beter een gewone android tablet kunnen nemen? Een losse touchscreen is extra duur omdat het een gadget met veel kleinere aantallen voor in de auto is.

Ik heb weer eens aan mijn speakers zitten sleutelen. Ik heb nu een set Fountek Neo 3 ribbon tweeters boven op mijn Reference3A (alleen de woofers) staan. Het filter is nu 0 LP, 3e-orde HP. Alleen een beetje mysterieus bij welke frequentie het nu eigenlijk is. Ik ga uit van 3500Hz en het is allemaal een beetje houtje touwtje maar het werkt en klinkt goed (eerst een 5.6+2.2uF en daarna 2x10uF met daartussen kortgesloten met een 0.25mH en daarna een 10-Ohm weerstand).
Als je naar je eigengemaakte filter luistert is weer héél anders analytisch luisteren dan een ander paar kant en klare speakers of een DAC.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo , die Jantzen Superior Z caps hebben er nu zo'n 60 uur opzitten in mijn Sinovt kt-66 SE amp en ik moet zeggen dat zij prima klinken .Heerlijk fris en transparant met een goed detaillering met name in het het midden en hoog , het wachten is nu op een paartje Shuguang Black Treasure kt66-z buizen die ik afgelopen week besteld heb en die nu onderweg zijn , het zal mij benieuwen hoe ze gaan klinken ten opzichte van de standaard Shuguang kt 66 buizen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
]eep, welke versterker had je ook alweer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De versterker die ik nu in gebruik heb heet Classic 16.2. Die zal ik voorlopig ook wel blijven gebruiken hoor. Ik ben er erg tevreden mee. Ik had wel al zitten denken om ook een paar PSVane premium 300B-T aan te schaffen. Dus ik ben ook erg benieuwd Herman.
Die PSVane zijn wel erg duur. En dan komen ze ook nog uit Canada (Grant Fidelity) dus zeer waarschijnlijk nog een nabetaling er achteraan. :/

IK had denk ik gisteren al mijn usb sabre dacje binnen (met aparte usb chip voor 24-96 met opt/3.5mm out) Dat ging wel heel snel. Hij ging via Deutsche Post. Het is maar een heel klein envelopje met waarde €7. Er zit ook een gele sticker op in het Duits dat het ertikel niet voldoet aan EU regulatie 9 en 10. :?

Het is geen schoonheid maar er zit tenminste wel een behuizing omheen en een los kabeltje voor de USB.
Ik ben benieuwd.

Hij doet het prima, al luister ik nu alleen even met koptelefoon. Dus direct vanuit de dac zonder koptelefoonversterker. Inpluggen, even wachten voor de PnP driver, even instellen in Foobar en hij doet het.
Het klinkt erg goed, mooi helder en open maar het volume is op mijn 250 Ohm DT880 niet erg groot. Het is net voldoende. Het is ook geen baswonder.
Een voordeel is wel dat ie zonder problemen werkt op Ubuntu (of w/e je favo distro is).

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
hallo allemaal,

ik was aan het zoeken naar mooie luidsprekerkabel en kwam uit bij de site; china-hifi-audio.com
is er iemand die hier ervaring meee heeft gehad?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 10:28
Geen matches
IK had denk ik gisteren al mijn usb sabre dacje binnen (Tenor TE7022 + ES9023 24-96 met opt/3.5mm out) Dat ging wel heel snel. Hij ging via Deutsche Post. Het is maar een heel klein envelopje met waarde €7. Er zit ook een gele sticker op in het Duits dat het ertikel niet voldoet aan EU regulatie 9 en 10. :?

Het is geen schoonheid maar er zit tenminste wel een behuizing omheen en een los kabeltje voor de USB.
Ik ben benieuwd.

Hij doet het prima, al luister ik nu alleen even met koptelefoon. Dus direct vanuit de dac zonder koptelefoonversterker. Inpluggen, even wachten voor de PnP driver, even instellen in Foobar en hij doet het.
Het klinkt erg goed, mooi helder en open maar het volume is op mijn 250 Ohm DT880 niet erg groot. Het is net voldoende. Het is ook geen baswonder.
Een voordeel is wel dat ie zonder problemen werkt op Ubuntu (of w/e je favo distro is).
[/quote]

Hey Jeep waar en hoe heb je de DAC besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:26:
Interessant die dac, ook vanwege dat laatste.
Dat ie minder bas heeft @ 250 Ω zou kunnen liggen aan dat ie net niet krachtig genoeg is. Dat blijkt ook uit deze tabel van de ebay pagina:

Output levels:
Open 2.2Vrms
4.7Kohm 2.1Vrms
1.8Kohm 1.9Vrms
510ohm 1.5Vrms
330ohm 1.3Vrms
30ohm 1Vrms

Eigenlijk is ie niet goed in staat om direct lage impedantie aan te sturen. Dat daarbij ook de bas inzakt zou dan zomaar kunnen. Ik ben benieuwd hoe die met line-in klinkt...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja dat wilde ik al aansluiten maar het kabeltje is te kort. Ook die van het usb-hubje. Ik zoek dus een langere USB kabel of een verloopje. Met de verbouwing heb ik het antieke potje waar ze in zaten 'opgeborgen' (zoals in wtf waar heb ik die nou neergezet?). Je kent dat wel, zo'n opbergplek voor diverse dingetjes zoals paperclips, batterijen die half gebruikt zijn, verloopjes etc.

Het is natuurlijk maar een opampje ingebouwd in die es9023.

numaga: je bent "[q]" vergeten voor je quote. Je hoeft ook niet de hele lap tekst te quoten. Maar laat wel even staan wie je quote aub. Het wordt er bepaald niet duidelijker op, op deze manier. Sterker; het is erg verwarrend zo.
Gewoon op ebay gekocht. Dat kale ding leek me maar niks.

Ik kwam ook weer een andere dac tegen: Beresford TC-7530DC Bushmaster. 'Zijn' eerste dac was gewoon een rebranded
- XiangSheng DAC-01 (125 euro op Ebay) die hij met veel poeha en hocus pocus aan de man bracht. Het is ook dezelfde dac als de
- Grant Fidelity TubeDAC-11 D/A Converter ($350 uit Canada, idd dezelfde als van de PSVane Tubes)
- TubeMagic D1 van Maverick Audio voor $199.

De tweede versie van de DAC van deze 'dac-builder' (ik zag S.B. als zodanig vermeld en ik vond het nogal ironisch :P) was de TC7520, en deze kwam er in een vergelijking met een aantal andere DAC's niet zo erg best uit de test. zei ik met gevoel voor understatement, de mening daar was: 'om te huilen'.
Een andere quote ergens anders vandaan: The PCM1719 chip used on the TC-7520 DAC seems to be an odd choice when I compare it to most other DACs based on the popular WM8740 or PCM1794 chip or their variants. The TC-7520 DAC has a forward and slightly bright character
Van de binnenkant wordt ik iig niet echt blij.
Afbeeldingslocatie: http://avforum.no/forum/attachments/generelt-audio-hifi/79959d1307195849t-beresford-dac-7520.jpg

Net als met de 2 voorgangers wordt hij in de reguliere media nogal erg opgehemeld. Ik was laatst in de gelegenheid om de XS DAC-01 te beluisteren van iemand die voor een paar 5670 buisjes kwam (medetweaker, ben zijn naam kwijt) en ik vond hem op zijn zachtst gezegd teleurstellend (saai, plat, versluierd). Ik had er eigenlijk veel meer van verwacht. Ik heb m aangeraden iig de uitgangscaps te vervangen (rode Wima MKS) en ben wel benieuwd of dat nog wat verbeterde.

Van de Beresford 7030 wordt nergens vermeld wat er nu eigenlijk in zit. Dit wordt angstvallig geheim gehouden lijkt het wel. Ook zijn er nergens foto's van de binnenkant te zien (op 1 uitzondering na; een forumpost van Stanley B zelf). Daarin zie ik een WM8805. Mooie chip maar het is wat er na komt wat de kwaliteit maakt of breekt.
De TC-7530DC Bushmaster kost 150GBP excl BTW op zijn eigen site. In NL zag ik hem op Marktplaats van de 'officiele Distributeur van Beresford DAC in de BENELUX' voor 280 euro. ;(

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik kan je zo van wat foto's van de Bushmaster voorzien, ik heb hem. Wil je van ieder onderdeel een afzonderlijke foto of is een gedetailleerde overzichtsfoto genoeg?

Het is overigens een geheel andere DAC dan zijn voorganger, hij heeft hem van de grond af aan ontworpen met in gedachte zo min mogelijk 'zooi' tussen in- en uitgang.

Hier staan behoorlijk veel positieve gebruikersreviews.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Uh,ja ....

Ik wil dit eerst even kwijt als disclaimer: ik heb deze dac niet gehoord, net zoals ik de meeste dacs niet gehoord heb. Desalniettemin kan ik redelijk goed van tevoren inschatten hoe iets zal klinken op basis van gebruikte componenten. Ik heb al wel wat ervaring daarmee.

De site die je aanreikt is nou net precies degene die ik bedoelde waar mr Stanley Beresford zijn eigen producten ophemelt, desnoods onder andere gebruikersnaam of met behulp van al of niet betaalde vriendjes.Ook zijn defensieve gedrag in het verleden toen hij dus schaamteloos de eer op probeerde te strijken met een rebranded product waar hij zelf geen jota zelf aan heeft ontworpen. Ik vind het op dezelfde lage niveau als de Red Rose producten van mr Mark 'sold my name' Levinson-Catrall. Dit geeft mij erg weinig vertrouwen in de zaak.

Toch ben ik wel benieuwd wat er aan de binnenkant zit. Ik zou het ook best graag willen vergelijken met een paar andere dacs die ik hier heb staan. Als je zin hebt kunnen we misschien nog eens een andere (dac-)meet organiseren.

Ik heb de Sabre dac op mijn muziekserver/laptop aangesloten (vandaar evt typfouten). Dus via de 300B en speakers. Het klinkt erg goed. Ik wordt er alleen een beetje onrustig van. En het line-out uitgangsniveau is aanzienlijk. Als ik de optische uitgang naar mijn nos-dac leidt is het ineens weer rustiger.

Eerlijkheidshalve vermeld ik er wel bij dat ik nu de ribbontweeters aangesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zal morgen bij beter licht even wat foto's nemen. Een DAC-meet ben ik niet heel erg in geïnteresseerd aangezien ik zeer tevreden ben met de huidige en dat kan enkel negatief gaan uitvallen voor mijn eigen beleving als daar top-of-the-range DACs langskomen en ik heb voorlopig even geen zin in nieuwe investeringsdrang, maar je mag van mij best voor bepaalde tijd de DAC in bruikleen nemen als een vervanger met toslink- en coax-aansluiting geleverd wordt.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand - zoveel - verschillende accounts aanmaakt om lyrisch te doen over zijn eigen product. Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat je skeptisch zou kunnen zijn t.o.v. de daadwerkelijk geleverde kwaliteit als beweerd wordt dat de DAC DACs wegspeelt die 5x zo duur zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Heeft er iemand zijn Stoner Acoustics UD100 al ontvangen? Ik las dat een paar van jullie hem besteld hadden. Ben heel benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn als ik! :) Ik gebruik hem nu via een USB OTG kabeltje op mijn tablet. Ik heb zo cheap Kruidvat 9,7" Allwinner A10 ding en daar doet USB audio het via een custom ROM. Die tablet is nu eigenlijk een audiofiele jukebox geworden. In een frame aan de muur, kabeltje naar versterker...

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-kfcoo05GVIo/T5jgjjpvaRI/AAAAAAAAACo/jmiwqN9LDsw/s1600/PCMESS2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 18-03-2013 09:16 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ja ik heb hem al binnen maar nog niet geprobeerd. Ik vind het wel enorm jammer dat ie maar tot 16 bit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb hem hierboven toch al beschreven? Degene die ik heb is bijna identiek, is alleen beter uitgedacht en uitgewerkt. En kan wel 24-96 en digitaal optisch uit.
Als ik hem vergelijk met de SMSL AD1955+ dan vind ik deze beter klinken. En die was (snik) toch 2x zo duur.
Afbeeldingslocatie: http://hifimediy.com/image/cache/data/P9190109-500x500.JPG
Zo heel lang heb ik er toch niet naar gezocht. Ik vind de UD100 op dezelfde manier sneu als de Raspberry Pi: leuk voor nerds om mee te pielen maar nog lang niet 'salonfähig'.
Hij is helemaal niet [stem Jörgen Raymann]sexyyyyyyy[/stem Jörgen Raymann]. 8)

refused: ik snap wat je bedoelt. Misschien is dat ook wel zo verstandig. Alleen ik wordt er niet wijzer van (jij ook niet, maar 'ignorance is bliss' soms :P).

Ik vind het ook vreemd als mensen zoiets zouden doen. Posten onder een vreemde naam. Ik vind het zeer kwalijk. Dit neemt niet weg dat het op internet op grote schaal gebeurt. Sommige bedrijven hebben er zelfs hele afdelingen met ingehuurde mensen voor om de social media te bespelen voor een appel, maar zonder ei...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Indrukwekkend........... leeg.
Ienimini smd-componentjes. Wolfson chipjes. Dat is dus hetzelfde als de 7020.

Ik heb de SD100 nog eens bekeken. Ik vond het al apart dat de ESS 9023 zo op de usb kon. Maar opde achterkant zit een PCM2706 chip. Vandaar dat ie alleen maar 16 bits 48kHz aankan.
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k240/ofey_s/Stoner/UD100-04.jpg
En nog even de voorkant erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k240/ofey_s/Stoner/UD100-03.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:20:
Indrukwekkend........... leeg.
Ienimini smd-componentjes. Wolfson chipjes. Dat is dus hetzelfde als de 7020.
Je bedoelt zijn voorganger de 7520? Hetzelfde zou ik ze niet willen noemen afgaande op alle informatie op internet en een simpele optische vergelijking, maar zodra er DACs vergeleken gaan worden stel ik die van mij gerust beschikbaar om ze allemaal diep door het stof te laten gaan. :+

Stanley Beresford had een aantal dagen geleden overigens nog een update over technologie binnen DACs, misschien interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
Geen matches
Even een schaamteloze crosspost vanuit het grote headphone topic.

Ik heb vandaag de Aune T1 binnen gekregen.
Had hem op eBay gekocht voor $139,99 met 6N11 buis, maar ik heb de versie met 6922EH buis gekregen, waarvoor ze zo'n $185 vragen op eBay.

De USB DAC werkt prima, versterker ook. Nadeel is dat de adapter die erbij zit een US plug heeft, hij is wel 230 VAC dus met een plug-adapter werkt hij prima.

Ik heb wel een probleem: als USB de input is, heb ik alleen aan de linkerkant geluid. Dus geen stereo.
Vanaf de Line-in ingang heb ik wel stereo geluid.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Kapotte buis? Slecht afgeregelde kanalen?
Als ik softwarematig de balans 100% rechts zet hoor ik helemaal niets, ook niet een beetje.

Ik gebruik hem met Win7 x64 Ultimate, maar op andere pc's werkt hij ook niet in stereo. Koptelefoon is de Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm.

[ Voor 4% gewijzigd door Apocal1pse op 19-03-2013 12:44 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.