Ja dat wilde ik al aansluiten maar het kabeltje is te kort. Ook die van het usb-hubje. Ik zoek dus een langere USB kabel of een verloopje. Met de verbouwing heb ik het antieke potje waar ze in zaten 'opgeborgen' (zoals in wtf waar heb ik die nou neergezet?). Je kent dat wel, zo'n opbergplek voor diverse dingetjes zoals paperclips, batterijen die half gebruikt zijn, verloopjes etc.
Het is natuurlijk maar een opampje ingebouwd in die es9023.
numaga: je bent "[q]" vergeten voor je quote. Je hoeft ook niet de hele lap tekst te quoten. Maar laat wel even staan wie je quote aub. Het wordt er bepaald niet duidelijker op, op deze manier. Sterker; het is erg verwarrend zo.
Gewoon op ebay gekocht. Dat kale ding leek me maar niks.
Ik kwam ook weer een andere dac tegen: Beresford TC-7530DC Bushmaster. 'Zijn' eerste dac was gewoon een rebranded
- XiangSheng DAC-01 (125 euro op Ebay) die hij met veel poeha en hocus pocus aan de man bracht. Het is ook dezelfde dac als de
-
Grant Fidelity TubeDAC-11 D/A Converter ($350 uit Canada, idd dezelfde als van de PSVane Tubes)
-
TubeMagic D1 van Maverick Audio voor $199.
De tweede versie van de DAC van deze 'dac-builder'
(ik zag S.B. als zodanig vermeld en ik vond het nogal ironisch
) was de TC7520, en deze kwam er in een vergelijking met een aantal andere DAC's niet zo erg best uit de
test.
zei ik met gevoel voor understatement, de mening daar was: 'om te huilen'.
Een andere quote ergens anders vandaan:
The PCM1719 chip used on the TC-7520 DAC seems to be an odd choice when I compare it to most other DACs based on the popular WM8740 or PCM1794 chip or their variants. The TC-7520 DAC has a forward and slightly bright character
Van de binnenkant wordt ik iig niet echt blij.
Net als met de 2 voorgangers wordt hij in de reguliere media nogal erg opgehemeld. Ik was laatst in de gelegenheid om de XS DAC-01 te beluisteren van iemand die voor een paar 5670 buisjes kwam (medetweaker, ben zijn naam kwijt) en ik vond hem op zijn zachtst gezegd teleurstellend (saai, plat, versluierd). Ik had er eigenlijk veel meer van verwacht. Ik heb m aangeraden iig de uitgangscaps te vervangen (rode Wima MKS) en ben wel benieuwd of dat nog wat verbeterde.
Van de Beresford 7030 wordt nergens vermeld wat er nu eigenlijk in zit. Dit wordt angstvallig geheim gehouden lijkt het wel. Ook zijn er nergens foto's van de binnenkant te zien (op 1 uitzondering na; een forumpost van Stanley B zelf). Daarin zie ik een WM8805. Mooie chip maar het is wat er na komt wat de kwaliteit maakt of breekt.
De TC-7530DC Bushmaster kost 150GBP excl BTW op zijn eigen site. In NL zag ik hem op Marktplaats van de 'officiele Distributeur van Beresford DAC in de BENELUX' voor 280 euro.
[
Voor 67% gewijzigd door
Verwijderd op 17-03-2013 19:52
]