HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Matched: chinese
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:01:
[...]
Of een MC-trafo... Ik heb er al een paar gezien die nog wel te betalen zijn.

Sowieso is het element dan een betere phonoamp waard. Maar de vraag is dan natuurlijk of de rest dat ook is, wat is het slimste en wat wil je er eigenlijk aan uitgeven. Of niet. Of misschien is het slimmer om een high-output MC element te nemen (of een MM) als het element wat er nu in zit zo goed als versleten is.
De versterker gaat weer retour en er komt een andere voor in de plaats. Ik ga zeer waarschijnlijk niet zeer vaak platen luisteren, dus er komt een betaalbare MC preamp voor terug. Ik zit zelf te denken aan de Pro-Ject Phono Box, Dynavox TPR-2 of een Teufel Phonostation.. Er zijn volgens mij geen goedkope (<€100.-) Chinese alternatieven.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn volgens mij geen goedkope (<€100.-) Chinese alternatieven.
Jawel. De Yaqin MS11b. Een solid state MM trap (€75). De MS21b buizen phonotrap heeft wel een MC ingang maar is een stuk duurder (€270 + bijkomende kosten).

Je probleem is dat je een goed MC element hebt die een flinke versterkingsfactor nodig heeft en die je dus niet goedkoop en goed zult vinden. Dus ook niet echt bedoeld om af en toe eens wat te draaien.

In mijn ervaring is de MC ingang van een goedkopere phono-trap echt niet goed klinkt. Veel ruis met een slap en versluierd geluid. Met een MC trafo voor een MM trap (geen actieve versterker met verlies van informatie maar een eind opgerold draad) klinkt het veel helderder en levendiger. Ik zie al een Denon trafo voor €160. Voordeel is dat als je de phonotrap upgrade je de trafo gewoon verder kunt gebruiken. En een trafo houd redelijk zijn waarde.
Of deze van mr Nixie uit Duitsland voor €135.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:40
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:45:
Met een MC trafo voor een MM trap (geen actieve versterker met verlies van informatie maar een eind opgerold draad) klinkt het veel helderder en levendiger.
Het is wel van belang dat de ingangsimpedantie vd trafo een beetje matcht met die van het MC element, en die zijn niet allemaal hetzelfde (zo lees ik net). Zie ook hier onderaan over mogelijk resonatie, want dat kan natuurlijk gebeuren als je L's, C's en R's combineert. Heb zelf een MM element.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@bronco2011! op 85china.com staan ook een paar kt 88 se amps voor rond de 300 dollar ex verzendkosten , misschien wat voor jou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Ik denk dat ik de Aune t1 met 6922 tube ga bestellen zodra de refund van mijn headphone binnen is. Ik hoor er goede dingen over. :)
Ik heb hem gezien voor ongeveer 140 op alsotao.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:45:
[...]

Jawel. De Yaqin MS11b. Een solid state MM trap (€75). De MS21b buizen phonotrap heeft wel een MC ingang maar is een stuk duurder (€270 + bijkomende kosten).

Je probleem is dat je een goed MC element hebt die een flinke versterkingsfactor nodig heeft en die je dus niet goedkoop en goed zult vinden. Dus ook niet echt bedoeld om af en toe eens wat te draaien.

In mijn ervaring is de MC ingang van een goedkopere phono-trap echt niet goed klinkt. Veel ruis met een slap en versluierd geluid. Met een MC trafo voor een MM trap (geen actieve versterker met verlies van informatie maar een eind opgerold draad) klinkt het veel helderder en levendiger. Ik zie al een Denon trafo voor €160. Voordeel is dat als je de phonotrap upgrade je de trafo gewoon verder kunt gebruiken. En een trafo houd redelijk zijn waarde.
Of deze van mr Nixie uit Duitsland voor €135.
De Yaqin is dus geen alternatief voor mij omdat het geen MC element ondersteunt. Anyway, ik heb inmiddels een NAD PP2 op de kop kunnen tikken voor nog niet de helft van de genoemde preamps, dus ik ga deze vd week maar even proberen. Voordeeltje; deze past ook goed bij m'n NAD versterker. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat je mijn bericht nog maar eens moet lezen...
een trafo zet je vóór de phono. Dus MC element>trafo>MM phonoamp> amp> speakers.

En ja, de ene trafo is de andere niet. Ik heb op mijn trafo een hoge en een lage impedantie instelling die ik zo kan omschakelen en het verschil is amper hoorbaar. Meer een kwestie van lichte voorkeur dan al of niet werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
Ok, my bad! ;) Maar in mijn geval loont het niet om voor een, zo te zien, duurdere oplossing te kiezen. Ik kijk eerst hoe de NAD me bevalt en mocht ik in de toekomst frequenter platen gaan beluisteren dan kan ik altijd nog switchen.

In ieder geval bedankt voor de adviezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
en nu weet ik nog steeds niet wat voor element er dan precies in zit...
ik ben toch wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dit kan je er dan ook inhangen met een mc trafo :P achja als ik geld in overvloed had ^^
http://www.ebay.nl/itm/De...Parts&hash=item51a7451f0e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:51:
en nu weet ik nog steeds niet wat voor element er dan precies in zit...
ik ben toch wel nieuwsgierig
Ik zal nog een keer de rekening raadplegen, maar ik dacht dat er iets stond van Yamaha MC... . Speler en element zijn in ieder geval nieuw gekocht in 1992. Kom ik op terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net een 2eH Audio Technica trafo voor €50! Dan ben je echt voordelig klaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:08:
Kanonne, is iemand bekend met het fenomeen taobao? De Chinese eBay. Of loop ik hopeloos achter? Zie deze site eens. Je wilt niet weten wat er allemaal te koop is en voor welke prijzen. Je lacht je helemaal krom.
Een setje nautilus speakers voor 1000 euro. Of een setje monitors van thiel. Of een soort van sonos maar dan vele malen uitgebreider. Of een leuke single ended KT88 ampje. You name it. Ook bijv. Akg koptelefoons. Je kunt het eventueel bestellen via een Chinese tussenpersoon voor een fee. Via bijv. Taobao now. Zie eventueel ook algemene info.

Ik kende dit niet en ben echt blown away 8)7 . Ik geloof dat ik zelfs mijn speakers tegenkwam. Maar goed, waren jullie hier van op de hoogte?
Daar was je wel snel achter he? Volgens mij ben je er een tijdje uit geweest een jaar of zo geleden. Want ik had al vanalles bericht over Taobao. Ik heb er alleen niks besteld omdat de communicatie met een bepaalde agent totaal niet liep.
Even de spullen aflopen die je opgeeft:
- de 'nautilus' zijn geen B&W maar overduidelijk fake. Kijk maar naar de duidelijk aanwezige rubberen rolrand op de kevlar middentoner die B&W niet heeft. Op de foto ziet het er leuk uit, maar in Hilversum zien de decorstukken er op tv ook leuk uit... alleen als je het in het echt ziet dan schrik je hoe goedkoop het er uitziet.
- 'monitors van Thiel': ik weet niet hoe monitors van Thiel er uit moeten zien maar dit zijn toch echte Swans D3.1 speakers. Swans maakt hele mooie speakers en drivers. Ik heb bv een paar circular ribbon tweeters van ze.
- 'soort van Sonos' is een Aune S1 mediaplayer. Aune is ook een prima merk dat ook de hifi-DIY ontwerpen bouwt (net als Muse, SMSL etc).

Het eerder genoemde transmissielijn systeem is een bouwpakket van Tangband. En de stekkerdoos vind ik nog duur voor 4 VS stopcontacten en 6 universele. Leuk voor ongeaarde apparaten maar de aarde kun je niet aansluiten met onze schucko stekkers. Dan is de G&W denk ik een veel betere koop ook al is de shopkeeper misschien niet zo communicatief.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wel eens gehoord van tapijtplakband?

Dat die nep B&W een geintje was snap ik ook wel maar het is op zich ook wel een pijnlijke fake. Ik denk dat je met importeren nog wel eens flink problemen kunt krijgen. Net zoals ik een brief uit Belgie kreeg over een fake horloge van een tientje (de piracy waakhonden zitten daar). Ik had helemaal niet door dat er LV op het bandje stond. Ik heb gewoon niet op de brief gereageerd maar met zulke grote en dure producten ligt dat ws anders.
Maargoed, zo'n overduidelijke fake wil je toch niet in je huiskamer hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Afhankelijk van hoe die klinkt zou ik er geen problemen meet hebben. Ik vind ze erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
Wat die Aune S1 betreft dit is een aardige aanbieding incl shipment!

http://www.ebay.co.uk/itm...usic-player-/170916118611

422 euro.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Geen matches
SED schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:22:
Wat die Aune S1 betreft dit is een aardige aanbieding incl shipment!

http://www.ebay.co.uk/itm...usic-player-/170916118611

422 euro.
Ziet er goed uit, kan Sonos qua design inderdaad nog wat van leren. 422,- is alleen wel een aardige gok, zeker als je ziet hoeveel updates dit soort apparaten over het algemeen nodig hebben.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Hoeveel kans ga ik hebben dat mijn aune door de douane word onderschept? En hoeveel denk je dat het gaat kosten?
Uit china kost die 120 euro en uit uk kost die 160. Dat is dus 40 euro meer. Verzendtijd interesseert me weinig :)

p.s. Die uit uk heeft een extra 6992 tube waar ik, als ik de beschrijving lees, met mijn huidige headphone niks aan ga hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-02-2013 22:51 ]

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:55 ]

• cornelisprul
Geen matches
Je vergeet de inklaringskosten nog. Standaard 13,- en voor EMS zendingen 17,50. Ook berekenen ze eerst de 4% invoerkosten en dan pas de 21% BTW over het totaal (dus inclusief die 4%). Ik geef toe het verschil is minimaal.

Totale bedrag wordt dus voor een EMS zending bij een wisselkoers van 1.34 (21-2-2013): (€89,55 x 1.04) x 1.21 + €17,50= €130,19

Plus dat Paypal nog wat aan provisie inhoudt (en soms een zeer nadelige wisselkoers hanteert),totaal zal dus nog iets hoger uitkomen.

• Heilige Kaas
Geen matches
Nouja hij kost 120 euro. Dat is dus
(120 x 1.04) x 1.21 +17,50 = €168,50

Wat ik zelf al een keer heb meegemaakt is dat ze de genoteerde dollar prijs als euro prijs zagen en dan zou ik dus uitkomen op €218,84

Dat word erg prijzig, ik moet zeggen dat ik zelf nooit echt geluk heb dus ik denk dat ik maar verstandig doe en de gok niet ga wagen. Hoeveel kans heb je dat een pakketje word onderschept? 50% ofzo?

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:55 ]

• Heilige Kaas
Geen matches
Tjah ik ga maar gewoon voor de uk versie. Die is, er vanuit gaande dat het pakketjes wordt onderschept, goedkoper.
Dan betaal ik 40 euro voor snelle levering en een extra buis. Maar als het onderschept zou worden uit china betaal ik 6 euro meer voor een (extreem) langzame levering en een buis minder :P

Het klopt dat deze info ook op internet is te vinden maar mijn vraag was vooral wat de kans was dat het onderscheept word. Maar met deze hoge kosten ga ik het risico maar niet nemen.

• cornelisprul
Geen matches
Heilige Kaas schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:56:
Nouja hij kost 120 euro. Dat is dus
(120 x 1.04) x 1.21 +17,50 = €168,50

Wat ik zelf al een keer heb meegemaakt is dat ze de genoteerde dollar prijs als euro prijs zagen en dan zou ik dus uitkomen op €218,84

Dat word erg prijzig, ik moet zeggen dat ik zelf nooit echt geluk heb dus ik denk dat ik maar verstandig doe en de gok niet ga wagen. Hoeveel kans heb je dat een pakketje word onderschept? 50% ofzo?
Oeps, lezen is ook een kunst. Je had inderdaad euro staan. Via TNT / EMS wordt voor zover ik weet alles aangegeven. De rest zou ik eigenlijk niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De 6N11 is het zelfde als de ecc88 of de 6N23P-EV (6H23n-EB in cyrillisch als ik de Pi ipv n kon vinden...). De 6922 is een upgrade tov de 6N11 buis. Zie info.
The NOS 6H23n-EB tube is a very noticeable upgrade over the Sovtek 6922 tube and Electro Harmonix 6922 tube. They are incredibly durable and can handle the punishment of modern pre-amps, including those made by Audible Illusions. They excel in detail, speed, and soundstage. The highs have air and sound natural.

This premium Russian built NOS 6922 tube replacement is also known by various Russian names, including 6N23n-EB, 6H23N-EB and 6N23. These are the hard to find NOS (new old stock) of premium quality in both sound and construction.
The 6922 / 6DJ8 tube type is equivalent to the European ECC88 / E88CC tube and can be used in any 6922, 6DJ8 or ECC88 circuit.
Ik heb de buisjes trouwens al binnen uit Moskva van Sergei Popov in een doosje met grote blauwe Cyrillische letters. Hoe Russisch wil je het hebben?
Het waren 5 met raket-logo (Vokshod) en 1 6N23p-EV (Saratov). Ik kan ze trouwens vreemd genoeg niet 3x in mijn Sense G3 stoppen want dan geeft ie geen geluid. Maar 1 in het midden doet het prima. En dat was waar ik m voor nodig had (de andere zijn 2 Philips Miniwatt. E88CC goldpin).

Het verhaal over TNT en DHL klopt niet. Ook bij TNT is het prijsschieten en bij DHL ben je helemaal de #@#. DHL doet de aangifte voor je tegen een flink bedrag (17,50?) en schat de waarde voor je. EN dat maakt hun geen bal uit wat die waarde is. Wil je klagen achteraf moet je eerst 40 euro betalen vóórdat je je mond mag opentrekken... Mijn sterke voorkeur gaat dus uit naar China Mail en TNT.

Mijn ratio bij TNT is de laatste tijd 1 op 5 bijbetalen. HK lukt beter dan mainland China. USA is standaard dokken.

Het werken met valse rekeningen raad ik sterk af. Dan JIJ namelijk gewoon aan het frauderen. Die Chinezen schrijven toch gewoon wat op de doos wat prima werkt (elektronica / amplifier / electronic parts / w/e - $10/$5/$15).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 12:56 ]

• Heilige Kaas
Geen matches
Als het je leuk lijkt kan ik wel weer een keertje gezellig langs komen als alles binnen is. Ik ben wel benieuwd wat je vind van de fidelio x1 en hoe de Aune zich verhoud tot de lite dac :)

Verwijderd

Geen matches
Heb gisteren in de Sinovt kt 66 SE de Russische teflon caps vervangen door de Jantzen Superior-Z caps , de eerste luisterindrukken zijn zeker niet verkeerd al moet ik wel zeggen dat ze een beetje "rauw" klinken maar wel wat transparanter tov die teflon caps .Waarschijnlijk zal dat rauwe er wel afgaan als die caps goed ingespeeld zijn , zelf schat ik in dat ze zeker 50 a 100 uur nodig hebben om goed tot hun recht te komen ;)

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:53 ]

Verwijderd

Geen matches
Heilige Kaas schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:31:
Als het je leuk lijkt kan ik wel weer een keertje gezellig langs komen als alles binnen is. Ik ben wel benieuwd wat je vind van de fidelio x1 en hoe de Aune zich verhoud tot de lite dac :)
Tsja , de PCM1793 contra de NOS TDA1543 8x ... ik denk dat ik het al weet wat de uitslag wordt :)

Verwijderd

Geen matches
@bronco 2011! welke caps gebruik jij nu in die Yarland ?

• SED

SED

Geen matches
http://www.hifistudio79.n...z-tube-amplifier-usb.html

Prijs 169 euro inclusief 2 jaar garantie (gratis verzending)

tja, het hoeft niet per se uit China direct te komen voor dat bedrag.. toch?

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Heilige Kaas schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:31:
Altijd! :)

• Heilige Kaas
Geen matches
Oke gezellig! Het gaat nog wel even duren tot ik de bestelling ga plaatsen, er komen ook twee tubes aan, geen idee wat het is, ik zie wel. En natuurlijk even het een en ander zelf gaan luisteren :)

@SED thx voor de link maar ik bestel hem wel gewoon uit de uk, 10tje minder en dan heb ik er nog een buis bij (die komt van ooit wel van pas als ik een andere headphone heb/voor backup) :)
[b]bronco2011! schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:31
* Improved cooling of local heat spots due to circulation of the fluid
Dit klinkt niet bepaald logisch aangezien gas moleculen veel sneller bewegen dan die van de olie. Maarja het zal wel. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-02-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Improved cooling of local heat spots due to circulation of the fluid
een beetje het zelfde idee als een heatpipe in je cpu koeler. Gas heeft weinig massa dus koelt het weinig. Convectie in een vloeistof koelt wel degelijk goed. Denk maar aan waterkoeling ipv luchtkoeling.

Ik denk dat de diëlectrische eigenschappen belangrijker zijn. Teflon is daar zeer goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Tjah maar dan gaat mijn portemonnee steeds harder huilen. :P Die twee jaar garantie is wel aanlokkelijk.
Jammer dat de begin prijs 120 euro is en dat je dan gewoon 170 moet gaan betalen hier in nederland.
Ik weet het allemaal nog niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zou gewoon de gok wagen. Ik heb al een paar prima buisjes voor je dus voor de rest is het gewoon geduld. De garantie is het enige wat echt hout snijdt. Of dat €40-50 waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Heilige Kaas schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:25:
Tjah maar dan gaat mijn portemonnee steeds harder huilen. :P Die twee jaar garantie is wel aanlokkelijk.
Jammer dat de begin prijs 120 euro is en dat je dan gewoon 170 moet gaan betalen hier in nederland.
Ik weet het allemaal nog niet... :P
ik weet niet waar je woont maar je kunt natuurlijk altijd eerst eens gaan luisteren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Het is totaal niet in de buurt maar ik neem de trein wel een keer. Ze hebben best veel interessante budget hifi, zelfs luisprekerSETS van ~€100 dus daar wil ik wel eens naar luisteren. Jammer dat ik atm geen werk heb maar ik ben dan wel weer jarig binnenkort. :)

jammer dat een vliegreis naar China niet binnen je OV valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik kan het even niet laten. Betreft 'de bekende commerciële hifi'. Ik kwam een nieuw model van KEF tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img1.video-magazin.de/image-f630x378-ffffff-C-d2705541-64777642.jpg
Twee koelkasten voor de prijs van 2 koelkasten. Waarschijnlijk krijg je wel een heel schoon geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Toch zit je met Kef meestal wel goed. Mijn Kefs die ik voordelig uit Engeland liet komen bevallen elke dag nog prima en laten de meeste luisteraars van andere merken met verbazing over de kwaliteit achter.

Tja, en voor de bijkeuken heb je zo wel een heel fraai setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik vind ze eerder op een wasmachine lijken. Het lijkt wel veel op de driver uit de Blades.

[ Voor 10% gewijzigd door vinz98 op 24-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vinz was me voor, het lijken net 2 wasmachines in miniatuur :P vindt persoonlijk Kef sowieso leijke speakers bouwen.

doe mij maar een setje Sonus Faber venere 2.5 :P
http://www.sumikoaudio.net/sonus/prod_venere_25.htm

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hoe kom ik, nou op koelkasten :? Ik zie twee wasmachines... :? Duidelijk geval van cognitieve dissonantie.

Het is inderdaad een iets uitgeklede versie van de driver uit de Blade. Dus ik denk dat ze ook behept zijn met de zelfde kleuring. Je ziet in de meetgrafieken ook een vervormingspiek in de middentonen. Oftewel "ik hoor een toetertje". Toch wel het eerste wat een luidspreker goed moet kunnen is stemmen zuiver weergeven. Jammer dat ze over de hele range op het zelfde paard wedden want ik ben net allergisch voor die middentonen vervorming.

Eerlijk gezegd vind ik ze stiekem wel erg mooi. Maar wat heb je daaraan als ze niet klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ga je straks zeker weer mensen voor de gek houden, ja'' dat zijn de Kef's die je hoord:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik weet wel wat je mooi vindt, die aluminium "woofer"-achtige tekening.
Het ziet er strak uit, voor een woofer dan. Hartke bass versterkers hebben ze, tegenwoordig Martin Logan ook. Hele strakke bassjes krijg je daaruit, bijna klinisch.

Vandaag een aspirant koper over de vloer gehad om mijn Chario Lynx luidsprekers te aanschouwen, zijn mond vormde naar een krul omhoog toen ze daarna even losgingen...dat is toch weer een compliment vind ik dan.

[ Voor 31% gewijzigd door vinz98 op 25-02-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Jammer dat ze over de hele range op het zelfde paard wedden want ik ben net allergisch voor die middentonen vervorming.
Leg eens uit wat jij meent te zien op de grafieken dat je hoort als vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
vinz98 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:22:
Ik weet wel wat je mooi vindt, die aluminium "woofer"-achtige tekening.
Het ziet er strak uit, voor een woofer dan. Hartke bass versterkers hebben ze, tegenwoordig Martin Logan ook. Hele strakke bassjes krijg je daaruit, bijna klinisch.

Vandaag een aspirant koper over de vloer gehad om mijn Chario Lynx luidsprekers te aanschouwen, zijn mond vormde naar een krul omhoog toen ze daarna even losgingen...dat is toch weer een compliment vind ik dan.
een chario bezitter!!!

heb je een korte review van drie zinnen (of als je wilt een langere?) kijk al een tijdje naar het merk, maar ik vind er niks van...:P
edit:
ik vind er niks van als, ik heb ze nergens gehoord, niet als in ik vind ze slecht, ze lijken me juist prima

[ Voor 7% gewijzigd door Dynion op 26-02-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
gevonden...
Afbeeldingslocatie: http://img2.audio.de/KEF-R-100-f630x378-ffffff-C-1a1946cb-69214074.jpg
onder de 1 kHz zie je de grafiek oplopen door een resonantie die je terugziet in de vervormingsgrafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Gewoon een kwestie van smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
heb je een korte review van drie zinnen?
Verrassend mooi geluid voor een kleine tweeweg luidspreker. Kantelfrequentie is NIET te horen. Geluidsbalans is ietsje verschoven naar het hoog. Als je wat ouder wordt en de hoge tonen nemen wat af dan is een lichte boost in het hoog erg gewenst (bij mij). Je kunt ze niet zonder dekjes draaien want dan gaat het opvallen.
Ik heb de limited edition met de groene tweeters. Welke elk tingeltje, ritseltje, ècht alles weergeven (en ik ben verwend met mijn Martin Logan electrostaten kan ik je vertellen)
Een aanwinst. Je moet er wel een sub bij hebben maar dat lijkt me vandaag de dag niet zo moeilijk. Hier staat de REL Storm 5...gaat tot 17 Hz.
Kortom: kun je blind aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://img2.audio.de/Messlabor-Kompaktboxen-Dynaudio-ExCite-X16-Epos-Elan-15-AVM-Audition-S3-r960x488-C-a4d4b6d9-71316289.jpg

drie van de betere boxen.. Let op wat jij "vervorming" noemt.. kleine boxen hebben dit soort eigenschappen nu eenmaal
Zeker niet iets wat specifiek KEF is en een dubbel blind test ga je ook niet overleven vrees ik ;)

Let ook op de dB waarden bij die frequneties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Let op wat jij "vervorming" noemt.. kleine boxen hebben dit soort eigenschappen nu eenmaal
Ik heb het niet over "vervorming" maar over een piek in de grafiek bij zowel het geluidssterkteniveau (400-800Hz) als de vervormingswaarden (rondom 700 hz). Een duidelijke indicatie voor een resonantie. Ik heb het specifiek over de meetwaarden van de R100 (die ik niet gehoord heb). Maar de Blades heb ik dus wèl gehoord en dat zijn géén 'kleine boxen' maar hebben dus wel het soort vervorming alsof de zangers allemaal met hun handen als een toeter voor hun mond lopen te zingen. Ik beredeneerde dat (adhv ervaring, intuïtie en studie) als een corellatie. Ik heb het dus over een vermoeden.

Iets anders dat een oorzaak kan zijn: de vierkante vorm met scherpe randen ziet er wel strak uit maar is uit het oogpunt van diffractie een ramp. In het volgende plaatje is de baffle ongeveer 2.5x groter dus de frequentieschaal schuift een eind op> 750Hz (2.5x300).
Afbeeldingslocatie: http://trueaudio.com/images/diff_rec.gif
Leg dat hier overheen en ik zie een sterke corellatie.
Afbeeldingslocatie: http://img2.audio.de/KEF-R-100-f630x378-ffffff-C-1a1946cb-69214074.jpg

Dat waar jij op doelt heeft verder niks met kleine boxen te maken maar eerder met tweeweg speakers met een overnamefrequentie rondom de 2kHz (=95% van de kleine speakers). Dat is alleen wel iets anders dan een concentrische speaker waar de hoge tonen in de trechter van de basspeaker geplaatst is. Dus 2-weg (Fo=2kHz) <> hoorntweeter.

Ik denk dat ik een dubbel blind test wel ga overleven. Ik denk dat die met een paar KEF Blades alleen moeilijk te organiseren valt. ;) Ik weet wel dat ik ze niet ga kopen, ook niet als ze €12.000 kosten.

Maar ik weet wel wat anders wat wel simpel uitvoerbaar is; als je een goede koptelefoon-setup hebt op je pc stel dan je equalizer maar eens in zoals de meetgrafiek van de R100, dus tussen de 400-800Hz met 5dB oplopend en dan tussen 800-1100Hz weer 5dB eraf. Vergelijk dan maar tussen equalizer aan en uit. Dat is dus alleen maar het verschil in geluidssterkte zónder de bijkomende vervorming en looptijdverschillen. Een 5 dB verschil is echt hoorbaar al moet je daar je gehoor (dus niet je oorschelpen maar de grijze massa die er tussen zit) wel op getraind hebben.
Ik heb het net even geprobeerd en het is wel degelijk hoorbaar al is het niet zeer geprononceerd.

Ik heb nog wel een meetwaarde van de R900 gevonden, (niet gehoord) en er is aan de meetwaarden geen piek af te zien. Dus ik denk dat het erg moeilijk te achterhalen zal zijn wie er nu gelijk heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
]eep toch... Om een verschil van 5dB rond de 800Hz waar te nemen hoef je je grijze massa echt niet te trainen. En met een equaliser introduceer je fasedraaiing en/of looptijdverschillen, dus die vergelijking is ook niet zo clean als je het voorstelt.

Ik heb een maand geleden mijn sub nog 1.5 dB teruggedraaid nadat iemand hier was die vond dat hij 'een tikkie te hard stond.' En die had gelijk! Maar om dat te kunnen benoemen (horen doe je het wel, maar wat is het...) moet je WEL je grijze massa trainen.

Ik train mijn oorschelpen overigens elke dag. Er zijn niet zoveel mensen die met hun oren kunnen klapperen, naar het schijnt. Ik kan dat wel, een beetje. De katten zijn daar uiteraard veel beter in, maar die houden dan weer niet van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik bedoelde eigenlijk de equalizer in Foobar, dus digitaal vóór de output. Geen analoge equaliser/kwijlijzer. En dus ook geen fasedraaiing.

Ik kwam op TPB laatst een leuke trainingscursus tegen die heet : "Dave Moulton - Golden Ears Audio Eartraining" van een audio engineer die al 30 jaar trainingen verzorgde en er uiteindelijk maar een cursus in 8 cd's van heeft gemaakt. Hij heeft het onderverdeeld in 4 delen: frequenties, effects en processing, tijdsdomein delay en nagalm en master frequencies; 1/3 octaaf en dual oktaaf. Ik heb een aantal dingen al zitten luisteren en het is een echte ear-opener. Sommige dingen vallen je zonder training misschien wel op in de trant van 'er klopt iets niet maar wat?' maar als je het een aantal keer gehoord hebt weet je al snel wat er niet klopt.

Weet waar je aan begint want ignorance is bliss. Echt waar. Als je bepaalde dingen hoort en herkent kun je er net meer tegen als er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Verrassend mooi geluid voor een kleine tweeweg luidspreker. Kantelfrequentie is NIET te horen. Geluidsbalans is ietsje verschoven naar het hoog. Als je wat ouder wordt en de hoge tonen nemen wat af dan is een lichte boost in het hoog erg gewenst (bij mij). Je kunt ze niet zonder dekjes draaien want dan gaat het opvallen.
Ik heb de limited edition met de groene tweeters. Welke elk tingeltje, ritseltje, ècht alles weergeven (en ik ben verwend met mijn Martin Logan electrostaten kan ik je vertellen)
Een aanwinst. Je moet er wel een sub bij hebben maar dat lijkt me vandaag de dag niet zo moeilijk. Hier staat de REL Storm 5...gaat tot 17 Hz.
Kortom: kun je blind aanschaffen.
cool! weet je of dit ook in mindere mate geld voor de budgetmodellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die Kef Blades zijn wel serieus duur, en dan zeg jij ze vervormen :P
Hadden ze geen foute apparatuur gebruikt ofzo? beetje triest anders.

Maarja ik heb zelf ook al meerdere keren setjes gehoord van 30 tot 50k waarvan ik dan denk, is dit nou zo goed?

Is dit wat:? kosten vallen best mee voor een paar Kef's
http://www.hifi.nl/nieuws...Muon-mooier-kan-niet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Tja, ik durf dat gewoon te zeggen. Het waren trouwens niet mijn woorden. He Vinz? :P
Anderen kijken niet gewoon naar de olifant in de kamer. De kamer daarnaast was echter een verademing voor een veel lager budget in een akoestische vissenkom.

Ik heb het ook al eens gehad met een set van Von Schweikert/Pluto/Kronzilla van anderhalve ton. Ik ben uit beleefdheid blijven zitten maar ik vond het niks. De hoge prijs wil niet zeggen dat het dan goed klinkt. Maar wel de kans dat er iets mis gaat. Net zoiets als een 100% rating op Ebay, er hoeft maar 1x iets te gebeuren en je bent het kwijt. Zo ook bij een hele dure set, er hoeft maar iets verkeerd te gaan en je hoort het er niet meer aan af. Dat is de keerzijde van de 'law of deminishing returns'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Die Kef Blades zijn wel serieus duur, en dan zeg jij ze vervormen :P
Hadden ze geen foute apparatuur gebruikt ofzo? beetje triest anders.

Maarja ik heb zelf ook al meerdere keren setjes gehoord van 30 tot 50k waarvan ik dan denk, is dit nou zo goed?

Is dit wat:? kosten vallen best mee voor een paar Kef's
http://www.hifi.nl/nieuws...Muon-mooier-kan-niet.html
Ik was erbij en inderdaad, ze zijn voor de meeste mensen overwhelming. Dus de wow factor is heel hoog voor het laag maar het mid is gewoon een drama. Het is een hoorn welke gewoon staat te tetteren.
Sorry voor KEF maar ik vind het niet mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Ik heb de KEF blade in Duitsland (Berlijn) op een beurs gehoord. Daar zat toen een Arcam achter. Een geweldige ervaring waar ik de kritiek die ik hier lees absoluut niet in herken.
Mogelijk dat bij jullie luistersessie een slechte afstelling of opstelling een raar effect opleverde. Of je stond er veel te dicht op..

De Blade behoort tot de absolute top en als je zelf een heel ander concept gewend bent dan is luisteren naar ongekleurd geluid een ervaring die sommigen nog niet eerder ervaren hebben lijkt het ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 27-02-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is dus wat ik bedoelde met die 'golden ears training'. Ik ben heel erg gewend aan het luisteren naar ongekleurd geluid. Ik hoor het elke dag. Overal om me heen. ;) De Blades waren ook echt fenomenaal in de bas en hoge tonen. Alleen daar waar het het meest op aan komt in de stemweergave zit in dat hele dure systeem gewoon een tweeter in een hoorntje te kwaken. Dat is een designdecision. Pure and simple. In de ruimte daarnaast speelde de nieuwe Nederlandse Pio-sound elektrostaat in de meest vreselijke akoestiek de sterren van de hemel. Echt een verademing zo heerlijk kast- en schijnbaar massaloos muziek uit het niets te toveren.
En dan heb ik het nog niet eens over het Sonore systeem. Dat was bijna eng zo echt als dat klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar ik merkte eerst in een audiozaak dat ik het geluid wat uit 2 new audio frontiers zuilen kwam erg dichtgeslibt en vastplakkerig vond, het was niet echt open.
Toen stond er een dikke Transistor bak op aangesloten.
Weekje later was ik daar weer en toen hadden ze er een buizenversterker op aangesloten.
het geluid was totaal verbeterd alles was veel opener en niet zo vastgeplakt.

Ik wil niet zeggen dat transistor versterkers slecht zijn, maar daarom denk ik dat de combinatie het verschil maakt. zelfs de luidspreker kabels maken een verschil al denken sommige mensen er anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Dat is dus wat ik bedoelde met die 'golden ears training'
Ik heb hier ergens een trainingsprogramma liggen van een vormalig olympisch medialewinnaar. Als ik dat ga lezen en volgen zit er voor mij ook goud in ;)

Je zult toch zelf niet echt geloven dat men in een speaker van die prijs een concsessie doet die een resultaat heeft dat jij omschrijft. Blijft dus over een slechte opstelling of slechte combo met versterker.

Die interviews op de sonore site hebben trouwens een hoog Jacobse en van Es gehalte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Vraagje over de versterker G&W TW-2006X en de G&W TW-2006X MKII.
Heeft een van de lezers een van deze versterkers en kan hij/zij iets vertellen over de klank ervan en misschien ook iets over het verschil tussen beide modellen? Er is op het net niet zo heel veel over te vinden.
Is het de moeite waard om de recentere MKII aan te schaffen of is de aanbieding bij Pacific Audio de moeite waard?

Ik bezit nu de Arcam Solo die ik wil vervangen door losse apparaten (te bescheiden voor de nieuwe speakers die ik wil aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
SED schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:32:
[...]

Ik heb hier ergens een trainingsprogramma liggen van een vormalig olympisch medialewinnaar. Als ik dat ga lezen en volgen zit er voor mij ook goud in ;)
Nogal een onzin vergelijking. Ik heb ook leren schaken met een boek van Max Euwe. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik ook wereldkampioen kan worden. Maar ik kan tenminste wèl schaken, en winnen, terwijl ik de 'niet schaker' in de familie ben.
Als je die golden ears training hebt geluisterd en echt je best gedaan hebt om dingen te horen dan hoor je ze in het vervolg ook direct. Dat is net als leren lezen.
Je zult toch zelf niet echt geloven dat men in een speaker van die prijs een concsessie doet die een resultaat heeft dat jij omschrijft. Blijft dus over een slechte opstelling of slechte combo met versterker.
Nee dat klopt. Maar ik weet wel hoe ontwerpers denken. Als ze eenmaal op één paard gewed hebben stappen ze er maar heel moeilijk vanaf. Ik zie KEF nog niet zo snel met een air-motion-transformer tweeter gaan werken. Of een open baffle.
Maar ik was er, en ik weet dat de opstelling prima was en de versterking ook. Dergelijke vervorming introduceer je niet met een verkeerde opstelling. En met een versterker al helemaal niet.
Ik zal maar niet zeggen met welke intentie ik daar zat maar daar ben ik na het horen snel vanaf gestapt.
Die interviews op de sonore site hebben trouwens een hoog Jacobse en van Es gehalte ;)
Tja, schiet ook helemaal niet op daar. Je ziet het nergens te koop of zo. Maar wat er toen stond te spelen was wel fénóménaal. Het zaaltje stond er ook stampvol en ik stond ergens achteraan in de menigte te verzuipen. En nog zal het me altijd bijblijven.

Ik kwam trouwens iets anders leuks tegen. Ook erg duur maar ik zou dit graag eens willen horen. Legacy Audio.
Dit is het 'goedkoopste' model, een monitor. Maar dan wel met een flink rendement; 93dB.
Afbeeldingslocatie: http://www.legacyaudio.com/images/uploads/products/Fronts-Mains/studio%20black%20pearl.jpg

AwR schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:13:
Vraagje over de versterker G&W TW-2006X en de G&W TW-2006X MKII.
Heeft een van de lezers een van deze versterkers en kan hij/zij iets vertellen over de klank ervan en misschien ook iets over het verschil tussen beide modellen? Er is op het net niet zo heel veel over te vinden.
Is het de moeite waard om de recentere MKII aan te schaffen of is de aanbieding bij Pacific Audio de moeite waard?

Ik bezit nu de Arcam Solo die ik wil vervangen door losse apparaten (te bescheiden voor de nieuwe speakers die ik wil aanschaffen)
Ik weet niet of het je opgevallen is maar de foto's zijn exact gelijk... En Ornec is 'minder dan compleet eerlijk'. Ik heb deze versterker gehoord, samen met de Classic 6.1 en mijn Yarland en het is een hele goede versterker met een strakke eerlijke klank. En erg goed gemaakt. De Classic klinkt wat liever/voller/zachter/prettiger. Het is absoluut geen buizenversterker. Het klinkt strak en met veel meer power (als je dat nodig hebt). We hebben ze toen vergeleken op Dali Icon speakers met een Shanling CD-speler.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:42:

Ik weet niet of het je opgevallen is maar de foto's zijn exact gelijk... En Ornec is 'minder dan compleet eerlijk'. Ik heb deze versterker gehoord, samen met de Classic 6.1 en mijn Yarland en het is een hele goede versterker met een strakke eerlijke klank. En erg goed gemaakt. De Classic klinkt wat liever/voller/zachter/prettiger. Het is absoluut geen buizenversterker. Het klinkt strak en met veel meer power (als je dat nodig hebt). We hebben ze toen vergeleken op Dali Icon speakers met een Shanling CD-speler.
Hoi jeep, dank voor je reactie.
Er blijkt echter wel degelijk een MKII te zijn: zie hier op de site van Tsinghua University.

Afbeeldingslocatie: http://www.gwtsinghua.com/Article/UploadFiles/201106/2011062808491218.jpg

Dankzij Google translate kunnen we er in elk geval nog iets van lezen ;) Ben benieuwd of iemand hier er eentje heeft of heeft gehoord.

Ik heb overigens Pacific Audio al twee keer om info gemailed maar nog steeds geen reactie ontvangen. :-( Is Pacific Audio nog in business?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen matches
Ik heb mijn 2006x sinds 2007 (moest het nakijken!) en kan alleen maar positief zijn. Geen krimp na 6 jaar, altijd stabiel, meer dan voldoende power.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Is Pacific Audio nog in business?
Deze jongens doen het erbij. De inkomsten zijn niet dik dus oefen geduld. Probeer een telefoonnummer te googelen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor €250 heb je gewoon een dijk van een versterker met 2 jaar garantie. Mk I of II zou ik me niet zo druk om maken.
Hij is trouwens gebouwd als een tank en ziet er retestrak uit ook nog.

Verwijderd

Geen matches
wow Jeep http://www.legacyaudio.com/products/fronts-and-mains/ dat noem ik pas luidsprekers! maarja ik hou nou eenmaal van grote kasten haha.

btw pacific audio als ze nog leven wel aan te raden, ze kwamen mijn cd speler bij mij thuis afleveren. Aardige gasten waar je ook alles aan kan vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik kwam via via een hele goede videorecensie tegen van het Swans RM600 systeem. Flinke luidsprekers met 2 8" carbon woofers, een 2" dome middentoner en RT1.3 bandtweeter. Het is in het Duits maar komt op mij zeer professioneel en betrouwbaar over. Ze laten ook de binnenkant helemaal zien, je krijgt meetgrafieken te zien etc. Ze zijn er heel enthousiast over maar zeggen er ook bij dat je de sub beter niet kunt nemen voor -anders dan- films kijken.

De 3-weg monitors kosten €500 per stuk, de 3,5-weg vloerstaanders €1200/st.

En als je het over mooi hebt: deze vind ik echt mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.gauderakustik.com/images/g/arcona-80/arcona-80.jpg
Gauderakustik Arcona
(heette voorheen Isophon)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 16:26 ]

Verwijderd

Geen matches
Ik weet het niet, dan zie ik ze liever in het zwart en dan met witte drivers :P
zo lijkt het wel of ze in een tandarts praktijk moeten staan.

maare die Swans speakers zijn ook wel erg gaaf. goede bracing ook.

• Dynion
Geen matches
die legacy audio's zijn ook leuk... ribbon tweeter, 8 inch mid woofer en met dat rendement kan dat wel eens heel leuk gaan klinken:D

eens kijken of ik die ergens cheap tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja, ik vind wit op dit moment nou eenmaal erg mooi. Zwart is zo saai en dreigend. Ik heb nu al 30 jaar zwarte speakers. Wit neemt de kleur van zijn omgeving(slicht) aan. Het is pianolak. Heel chique.

Die Legacy speakers ga je in Europa niet goedkoop tegenkomen helaas. Wat ik van de Franse site begreep is dat het transport en de verzekering nogal lastig is (zwaar en fragiel). Het krat moest van de verzekering een val van een paar meter kunnen overleven. En Fransen zijn... frans (hautain, arrogant chauvinistisch, xenofoob, klantonvriendelijk). Italie... nee dat komt nooit aan. Blijft Slovenie over. En de prijs 1,5-2x de US prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:30

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Geen matches
Zou even aan die fabrikanten deze treadjes laten zien. Zeg dat je ze reviewt en je krijgt ze waarschijnlijk allemaal gratis toegestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
xD

soms heb ik de neiging dat echt te doen. Ik heb wel meer dingen gereviewd namelijk:)

@]eep... ik kom gelukkig jaarlijks in slovenië...:)

maar die dingen zijn dus duur... 1400 dollar per paar... dat is niet mijn budget...

ik heb een nieuwe uitdaging:D

edit:

oh f*ck... het is een beetje laat... truste mensjes!

[ Voor 10% gewijzigd door Dynion op 01-03-2013 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:30

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Geen matches
Is echt geen probleem. Vriend van mij heeft een review site http://www.reviewnation.nl/. Hij is er goed mee begonnen maar door drukte heeft hij het links laten liggen.
Veel fabrikanten sturen je gewoon gratis dingen toe als je het maar reviewed en genoeg site hits hebt. Vaak moet je het wel terug sturen en dat is geen pretje als je het bv in 1 geval terug moest sturen naar spanje ( is niet goedkoop een hele case terug sturen )
Denk alleen dat de Chinezen daar geen probleem van maken het is goedkope marketing voor hun product in Europa ds waarom niet.
Kan jullie wel koppelen aan die vriend van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Laat maar

[ Voor 255% gewijzigd door cornelisprul op 01-03-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Even heel snel: waar koop ik best de Indeed TA2021 (sry op het werk, slechts 44 pagina's gelezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Cornelisprul, zou je in je profiel direct msg aan willen zetten?

Ik zag op Marktplaats een paar Chario handdoeken te koop voor maar 175 . :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
mijn nieuwe subje binnen ^^

set nu:

Terratec phase 24FW
2x b&w 601 s2
b&w asw 300
Music Angel mini p1

i like!:)

volgende stap: twee fatsoenlijke 2tulp<-->2tulp kabels kopen/solderen

subje klinkt erg lekker:) zeker blij flacs, het is wel bijna per nummer instellen hoe hard hij moet:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
speciaal voor Jeep ( uit een ""ander"" topic hier)
Afbeeldingslocatie: http://kef.com/uploads/images/en/series/q/finishes/full/q_family_white.jpg

Mooi en prachtig geluid gecombineerd!
:O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Mwah beetje te strak voor mijn smaak. Ik ben meer voor de houten en warme kleuren. Het liefst donker hout met brons achtige elementen.

Dit vind ik zelf mooi spul. De Nautilus hebben trouwens ook wel wat. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theaudiobeat.com/ces2012/pics4/wilson_speakers.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.highender.nl/files/b_w%20nautilus%20802.jpg

Hebben jullie ooit wel eens van deze speakertjes gehoort? Ik lees wel positieve dingen, vooral dat de imaging super goed is.
http://www.blumensteinaudio.com/orcas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:46:
Even heel snel: waar koop ik best de Indeed TA2021 (sry op het werk, slechts 44 pagina's gelezen ;-)
Ik zag op http://forum.fok.nl/topic/1917551 een TA2020 staan, weet alleen de verschillen niet precies.

[ Voor 7% gewijzigd door rik op 01-03-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
rik: ik kan me niet terugvinden in de commentaren op Fok!. De 2020 die ik heb klinkt waanzinnig en ik kan durf de speakers op de foto's hierboven rustig op aansluiten en dan klinkt het ook goed. Het verschil met die Ahao is dat de Muse/SMSL/Toppings zeer eenvoudig en minimaal zijn opgebouwd en daarom erg direct het signaal weergeven. De Ahao zit een mp3 kaartje in, en een toonregeling van waarschijnlijk matige/slechte kwaliteit. Daarmee is alle zuiverheid ineens weg.

SED: voor de q-family moet ik ff mijn zonnebril opzetten. 8)

Die Blumenstein is een fullrange Fostex FE126 in een bamboe kastje. De driver kost €50. Erg simpel en kan goed klinken, als je ervan houd. Makkelijk aan te sturen, filterloos, hoog rendement maar bundelt nogal in de hoge tonen, is traag in het hoog en hij heeft daar flinke pieken (die 30gr schuin van voren minder opvallen).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dynion:
Ik meen dat de statistieken zeggen dat subwoofers in 90% van de gevallen te luid staan ingesteld. Kan iets minder zijn, maar in elk geval een overweldigende meerderheid van de gevallen.

Daaruit heb ik de volgende vuistregel afgeleid: na eerste installatie zet je je sub alleen nog maar zachter, nooit harder. Tot je niet meer de neiging hebt om 'm zachter te zetten. Als je een week lang niet meer aan de knop gedraaid hebt zet je 'm nog ca. 0.75 dB terug en daarna blijf je er de rest van je leven vanaf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
De meeste subwoofers zijn er voor de effecten, dus bij films. Een fatsoenlijk ontworpen speakerset voor hifi heeft geen subwoofer nodig.
Die effecten wil je voelen ergo: overdrijven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De meeste subwoofer worden daarvoor aangeschaft omdat de meeste frontluidsprekers gewoon te goedkoop zijn. Met dank aan Mr Bose. Een goede echte subwoofer zal wel degelijk iets toevoegen aan de geluidsbeleving, ook bij muziekweergave. Voor film kun je bij goedkope fronts rustig een rommelkast neerzetten waarvan de bas nog een seconde doorfladdert. Voor muziek (en echt film kijken) wil je toch echt controle op de bas.
En voor muziek luisteren geeft een subwoofer een belangrijk deel van de ruimtelijkheid weer. Je merkt een akoestiek van een ruimte met name in hele lage tonen. Denk maar aan een tram die voorbijrijd langs de concertzaal: je hoort geen ratelen van de rails maar de grondtrillingen bereiken wel de zaal. Dat geeft echt het gevoel aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
SED schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:17:
De meeste subwoofers zijn er voor de effecten, dus bij films. Een fatsoenlijk ontworpen speakerset voor hifi heeft geen subwoofer nodig.
Die effecten wil je voelen ergo: overdrijven .
8)7

Je hebt gewoon nog nooit een goede subwoofer gehoord! Opgenomen muziek heeft genoeg informatie onder de 60hz. Wil je die informatie dan gewoon missen als je je favoriete album luistert? Dan kunnen producers beter alles onder de 60hz weg compressen... ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de muzieksmaak of een subwoofer nodig is of niet. Als je veel elektronische muziek luistert ala dubstep, hardstyle, house achtige dingen dan kan je een subwoofer (of alles onder de 60hz) niet missen. Ik luister nu via hele smalle zuiltjes country muziek en mis niet echt iets. Hij had ietsjes lager mogen gaan van mij maarja, het zijn misschien 3" speakertjes.

On another note, wat vinden jullie van mijn opnieuw ingerichte luisterplekje? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/image/id/4083278/width/900/height/900/flags/LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Heilige Kaas schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:42:
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de muzieksmaak of een subwoofer nodig is of niet. Als je veel elektronische muziek luistert ala dubstep, hardstyle, house achtige dingen dan kan je een subwoofer (of alles onder de 60hz) niet missen. Ik luister nu via hele smalle zuiltjes country muziek en mis niet echt iets. Hij had ietsjes lager mogen gaan van mij maarja, het zijn misschien 3" speakertjes.
Zelfs een banjo of steel guitar heeft resonantie onder de 60hz. Die mis je dus nu op je zuiltjes. :) Mooi opgeruimd plekje! Die van mij is een teringzooi. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Negakinu schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Zelfs een banjo of steel guitar heeft resonantie onder de 60hz. Die mis je dus nu op je zuiltjes. :) Mooi opgeruimd plekje! Die van mij is een teringzooi. :D
Tjah ach, voor het echte luisterwerk heb ik toch mijn koptelefoon.

Zo'n 5 uur uur geleden was het hier ook echt om je voor te schamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Kijk, goed werk! En nu is het weer tijd om de 2e wet van de thermodynamica in werking te zien treden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@Negakinu, genoeg goede subs gehoord en het zelf ook een prima exemplaar.
Maar goede speakers hebben geen probleem met 50Hz signalen en alleen als je nog meer vermogen nodig hebt kan een sub zinvol zijn. Los daarvan zeg is letterlijk "De meeste subwoofers zijn er voor de effecten,
"
( mijn Kef Q serie speaker pakt al op vanaf 32Hz overigens)

Je hebt kennelijk nog nooit goede speakers gehoord O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind dat niet zo'n nette uitspraak. Ook al zet je er smilies achter. Wat 'goed' is volor diverse uitleg vatbaar. En 'goed' wil niet zeggen perfect. Er zijn goede speakers van €100 en goede speakers van €100.000. Maar dat zegt over het algemeen weinig over de bas.
Subs zijn in feite overbodig als je tegen frontluidsprekers ter grootte van een Amerikaanse koelkast aan wilt kijken. Het voordeel is dat lage tonen niet lokaliseerbaar zijn door hun lange golflengte en je die moeite makkelijker in een losse kast kunt stoppen. Er zijn daarom ook genoeg 'goede' speakers die aparte subs hebben naast de rest. Zomaar een uit de hand gelopen voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.absolutesound.com.sg/images/500x500/scale/80/400/g1c.1s_e.jpg

En ook deze Wilson Audio (geen fan van, way overpriced en overdreven aanpak)
Afbeeldingslocatie: http://hometheaterreview.com/images/Wilson_Audio_ThorsHammer_Subwoofer.gif
Die puppies kunnen op zichzelf echt wel blaffen hoor.

En dan heb je zoiets staan en dan klinkt het voor geen meter. Je kamer laat door zijn eigen akoestiek bepaalde tonen resoneren en onderdrukt andere. Ik kwam dit plaatje tegen: (rest van 't verhaal).
Afbeeldingslocatie: http://waxmedia.co.uk/clients/gecko/forums/best-speakers.gif
“Stereophile” magazines favourite and least favourite loudspeakers when measured in a very well designed listening room.
Zet het in je woonkamer neer en je bas doet van allerlei dingen die op de rechterkant lijken dan op links; de reden waarom je er zo'n geld aan besteed hebt. FYI; dit plaatje zegt verre van de hele waarheid! Met een piano in je kamer gebeurt precies hetzelfde.

Mijn punt: dit is nog een reden om een aparte subwoofer te hebben: de eisen voor de opstelling van de hoofdluidsprekers (in een driehoek met de luisteraar ivm stereo illusie) is compleet anders dan die voor de lage bastonen (niet op een knoop of buik van de in de kamer aanwezige staande golven). En nee, dit krijg je niet goed door room equalizing te gebruiken. Het een eigenschap van de kamer, niet van de speaker.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nu mis ik alleen nog een fototje van Heilige kaas zijn zuiltjes :P
Pagina: 1 ... 29 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.