HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Daarnaast, geef ik aan dat het een leuke optie is om te proberen. Net zoals pindakaas op de TDA's smeren een leuke optie kan zijn.
Wowowowo... wat? Ik ben even weg en ik mis meteen pindakaas mods. Wat is de deal? Verbetering in de smeuigheid van de mids? Minder plakkerige bass? Meer verbinding tussen de noten?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik gebruik liever Wijko satesaus. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heren heren , kunnen we niet beter to the point blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mooie woorden negakinu. Like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
vraagje!

mijn music angel mini p1 schakelt de speakers niet uit zodra de koptelefoon wordt aangesloten... hoe los ik dat op? Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Je hebt van die headphone chassis delen met een ingebouwde schakelaar. Als je de plug er in steekt wordt die schakelaar geactiveerd en kun je de luidspreker kabel onderbreken. Het levert echter wel enig verlies op.
Dus als het niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Bij correct in rotterdam staan een hoop luidsprekers zag ik laatst...ceintuurbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Als je toch in Rotterdam bent. Sneijders heeft volgens mij een opruiming. Demo modellen worden met korting verkocht.
Vrouwlief wees naar kleine boekenplankers en zei dat dat toch stukken mooier is dan de vloerstaanders die we nu hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
haha

ik bedoelde het eigenlijk positief jongens :P

in de zin van: de speakers geven allerlei details weer die ze vroeger niet gaven. De aanpassing bevalt juist goed.

@ bronco

de 10 watt is meer dan voldoende. Als hij op 80% staat hoor je de b&w's kreunen en de buurvrouw gillen.
edit: eigenlijk hoor je haar juist niet gillen... dat is min of meer het probleem juist 8)7

neutraal klinkende speakers is voor mij geen optie. Ik eis knuffelbeertjes uit speakers. in tegenstelling tot de meeste audiofielen interesseert een perfecte weergave me weinig. Daarom zijn voor mij B&W's de beste oplossing.

Enige upgrade die nodig is zijn nieuwe tulpkabels... die zijn irritant bezig. Eventueel nog een keer een setje B&W's 685

@ russel88

ik opereer op een ander budget dan jullie...:p ik kan me ook geen demomodellen veroorloven... ik moet mensen op marktplaats die niet weten wat ze hebben of geen interesse hebben voor geld, alleen voor een blije koper.

wel bedankt voor jullie enthousiaste advies.

edit:

ik had lol @ snijders-hifi

Afbeeldingslocatie: http://www.snijders-hifi.com/modules//homeslider/images/73bc51e0aa2c4b7098cf3e214ad7e8a4.jpg

xD

[ Voor 11% gewijzigd door Dynion op 08-02-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dynion schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:41:
music angel mini p1

verder b&w 601 s2 en een terratec phase 24 fw (wauw, dit scheelt echt een waslijst)

merk nu zowaar dat de b&w's niet perfect zijn... met die oude pioneer was dat nooit hoorbaar.
Een keten is zo sterk als...
En nu de Pioneer er tussenuit is wordt het... een eeuwig doorlopend project. Maar het wordt wel steeds leuker.

Ik heb nog even wat foto's genomen uit het handje.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/658Front_led_1_tn.jpg
Het is maar de buitenkant., ok, maar ik heb een hekel aan priemende rode ledjes. Ik heb er dus maar een magenta ingezet zoals bij de rest van mijn spullen. Alleen het dual ledje voor aan/uit-indicatie was rood/groen. Dat heb ik veranderd in wit/magenta. De andere ledjes waren ook rood (er is toch geen brand?) maar nu ultravioled/amber/blauw. Dat is voor coax/opt/usb. LB. Het gaat om de binnenkant. En daarin het volgende

Het idee was dat ik deze mooi kan vergelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/408opamps_tn.jpg
Dit is nog maar een deel van de opamps die ik heb. Er komen er nog een aantal aan maar dat duurt soms nogal even (zoals gewoonlijk). En ja, ze passen er in. Met wat extra moeite en voorbereiding.

En weer een net setje kabels. Ze zijn al weer weg... (samen met mijn Yarland ;w en weer een dacje).
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/726set_kabels_tn.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Die kabels zijn echt schitterend! :)
Als je ooit zou willen mag je er wel een voor mij in elkaar knutselen voor de koptelefoon. hoeveel gaat het ongeveer kosten als je een 1,5-3 meter kabel maakt met 6,3 mm aan de ene kant en 3,5 aan de ander? Ik hoef niet de hoogste kwaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:53

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
Mooie kabels inderdaad!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo ik heb net 3 AD797B binnen. Verder had ik geen andere types op het oog.

De discrete opamp komt uit Taiwan. €35 voor een dual. Geen singles gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die kabeltjes zien er leuk uit, dikke vergulde vorkjes ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
Vandaag mijn nieuwe atomic floyd twistjax gehad. Bevallen (nu al) goed! bouwkwaliteit en pasvorm zijn subliem. basweergave is op dit punt nog een beetje vreemd met rock, maar dat komt vast goed. Hoge tonen is altijd even wennen (Heb ik in ieder geval altijd met nieuwe spullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Echte snakes, Jeep. Like!

(ze slissen toch niet hoop ik...)

[ Voor 44% gewijzigd door vinz98 op 09-02-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
Geen matches
Ik ben aan het kijken om de voeding van mijn set te gaan upgraden en wil de uitdaging zoeken in het budget zo laag mogelijk houden.

Ik wil beginnen met een nieuwe verdeeldoos/stekkerblok, weet iemand een aantal tips?

Ik heb het budget nog niet vast gesteld. Rond de 200 euro, zou een leuk bedrag zijn, maar mag er ook boven zijn maar ruim er onder is natuurlijk altijd welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
Geen matches
Het lastige is dat er zoveel keuze is en prijs verschillen. Wat zijn mogelijke punten waar ik op moet letten tijdens het aanschaffen en hoe belangrijk is een blok met een net filter, en significant is het verschil mbt een degelijke stekkerblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat stekkerblok van jouwhifi heb ik ook, zijn dikke koperen banen aan de binnenkant, zeer robuust blok alleen wel wat aan de duure kant, maar het stekkerblok is wel makkelijk open te maken en er zitten goede aansluitpunten op.
Nadeel van veel stekkerblokken(van bouwmarkten en andere winkels) is dat je ze niet open kan maken en er niet genoeg ruimte is.
Ik ben met het aluminium stekkerblok zeer tevreden met een lappolflex kabeltjes eraan op een aparte groep, alleen of het echt verschil maakte of niet? tja daar kan ik geen oordeel over geven.
Het ging mij erom dat ik gewoon 10 stekkeringangen wou hebben op een goed stekkerblok dat is gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Heb je nou echt beter geluid met een dure stekkerblok en kabels?
Heb misschien een simpel setje, maar klinkt nogal hocus pocus. Stroom is toch stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar als je veel tl balken in de omgeving hebt (bevoorbeeld in een flat) is dat wel funest voor het stroomnet erg veel vervuiling.
Dan kan zoon filtertje meschien wel helpen, welicht dat mensen daarom hun geluid savonds beter vinden klinken omdat dan een boel kantoor gebouwen en fabrieken stil liggen met een hoop tl verlichting en andere zooi.
Of het is gewoon stiller savonds :P
tja er wordt ook beweerd dat digitale apparaten het stroomnet weer verpesten voor analoge apparaten en je die dus ook allebij beter apart op een aparte groep zet.
Ik merkte alleen zelf wel dat zodra mijn pc aan stond, op het zelfde stekkerblok ik het cd geluid toch wat minder vond klinken, beetje vast geplakt en ingedikt ofzo, maar een pc is ook een vervuiler voor je stroom.
Pin mij hier niet op vast het is ook maar wat ik er allemaal over gelezen heb, verder vond ik 80 euro voor een stekkerblok en 10 meter lappkabel wel meer als genoeg.
Je kan het zo gek maken als je wil met powerstations en wandcontact dozen van 100 euro ,
en zilveren stoppen of een verzilverde automaat met zilveren staafje in je meterkast.

Maar wat je al zegd of je het verschil merkt? dat weet je pas of je het uitgetest hebt.
Het enigste wat zeker is, is dat het een hele hoop geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
R8dical schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:47:
[...]

Klinken goed. Geheel klinkt gecontroleerder met een betere scheiding van de instrumenten.
Dacht eerst dat het laag wat minder was geworden maar dit komt omdat het geheel meer
gecontroleerd is. Dus al met al tevreden.
welk type Jantzen cap's gebruik jij nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:47:
[...]

welk type Jantzen cap's gebruik jij nu ?
Jantzen Superior Z-Cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Geen matches
Tovallig dit weekend dezelfde besteld voor mijn APPJ / Miniwatt (Russiche Teflons bleken toch niet te passen), ben benieuwd of ik dezelfe ervaring heb.

NB: mocht er nog iemand belangstelling hebben voor een paar Russische Teflon (ft3 0.22 uF).

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ze zijn zeker 8cm lang en 2cm dik he? Ik heb er ook een doosje van. Helaas zijn mijn Spragues 0.27uF nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Voor m'n Bewitch zat ik ook te twijfelen over de Jantzen Superior Z-cap of de Obligato Gold Premium. Het is de Obligato geworden, omdat AE-Europe de Jantzen niet verkocht en had de vorige keer goede ervaringen met AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:57:
Ze zijn zeker 8cm lang en 2cm dik he? Ik heb er ook een doosje van. Helaas zijn mijn Spragues 0.27uF nu op.
Ze zijn zelfs 8cm lang en 3 cm dik! Lengte had ik rekening mee gehouden, dikte wat minder. Kwam uiteindelijk iets van 0,5 cm aan ruimte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoe zat het ook alweer met die verschillende waarde van die caps ? wat zijn de hoorbare verschillen tussen bijvoorbeeld 0.10uF , 0.22uF en 0.33uF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Geen matches
JunkO schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Mocht het een MM element zijn (verwacht ik wel) dan lijkt me die TC-750 wel een leuke versterker. Op Marktplaats staat er 1 vlakbij toevallig.
Zo, de TC-750 besteld en hij wordt vandaag bezorgd. Ding was belachelijk goedkoop trouwens;

http://www.new-line.nl/nl...luid/preamp-pro_12593.htm

Al lees ik in de review sectie het volgende:

Besteld en snel geleverd, prima!
Na aansluiten op mijn audioversterker en het beluisteren van de eerste LP's was de conclusie er is iets mis met de hoge tonen. Ze klinken verzwakt, eigenlijk gefilterd. Op het verpakkingsdoosje staat, Input impedance: 47 kohm/220pF. De ontwerper zou toch geen discrete condensator parallel aan de ingang geplaatst hebben? Ja hoor, na het doosje open gemaakt te hebben zag ik de twee bruine keramische condensatoren (L & R) gemonteerd op de print zitten. Deze C's zijn niet nodig. Elk MM pick-up element dient met ca. 220 pF belast te worden voor een goede (hoge tonen) weergave. Die capacitieve belasting wordt gevormd door de verbindingskabel tussen pick-up element en de phono (RIAA) voorversterker. De lengte van dat afgeschermde snoer dient overeen te komen met een capaciteit van ca. 200 pF. Dus die parallelle ingangscondensatoren zijn overbodig. Deze kunnen gewoon eruit geknipt worden. Nadat ze verwijderd zijn, klinkt de TC-750 goed.

Hier een afbeelding van de binnekant:

Afbeeldingslocatie: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/gallery/image.php?image_id=3870

Geloofwaardig verhaal? En is het inderdaad een kwestie van die condensatoren eruit knippen zoals wordt gesteld?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Had ik deze hier al gepost? Stoner Acoustics UD100 uit Maleisië. $49 Sabre DAC chip. Klinkt erg transparant en gedetailleerd, een stuk holografischer dan mijn oude Fiio E10 in ieder geval. Het grappige is dat hij ook out of the box werkt via OTG met de USB audio out van mijn Android tablets. Dit gecombineerd met een goede portable versterker (Ik gebruik de Headstage Arrow) en een goede hoofdtelefoon (Sennheiser HD600) klinkt echt veel beter dan de aanschafprijs doet vermoeden.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/s480x480/523024_483124218398947_37796925_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7280/7726414456_d969b5c0cf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://userdisk.webry.biglobe.ne.jp/006/095/15/N000/000/004/134664267190313209026.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:45
Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:10:
Had ik deze hier al gepost? Stoner Acoustics UD100 uit Maleisië. $49 Sabre DAC chip.
Deze hou ik ook al een tijd in de gaten. Deze zou perfect zijn om van mijn Raspberry PI een high end audio speler te maken, lekker compact. Moeten ze wel eerst de USB bugs uit de RPi halen.

Vergelijkbare optie:

Afbeeldingslocatie: http://hifimediy.com/image/cache/data/P9190109-500x500.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Juicie op 12-02-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Dat ziet er interessant uit! Waar kan ik er een bestellen? Kan ik daar trouwens meteen m'n headphone op aansluiten of is het een line signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:08:
Dat ziet er interessant uit! Waar kan ik er een bestellen? Kan ik daar trouwens meteen m'n headphone op aansluiten of is het een line signaal?
Bestellen via Lowyat forum. Het is geen versterker dus die kan er nog aan. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Werkt die ook zonder versterker dan? Als ik mijn x1 op de line out van de ffio aansluit dan klinkt het niet echt geweldig. Als er een amp bij moet wordt het wel minder interessant maar dan ga ik misschien wel weer verder met m'n cmoy in elkaar knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:17:
Werkt die ook zonder versterker dan? Als ik mijn x1 op de line out van de ffio aansluit dan klinkt het niet echt geweldig. Als er een amp bij moet wordt het wel minder interessant maar dan ga ik misschien wel weer verder met m'n cmoy in elkaar knutselen.
Er zit geen versterker in. Het is puur een digitaal naar analoog signaal.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
mooi gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Ik heb hem besteld via dit email adres: stoneracoustics@gmail.com

Ze hebben geen webshop, wel een Facebook: http://stoneracoustics.blogspot.nl/.
Het is gewoon een uit de hand gelopen project van het Lowyat forum. Wegens het succes zijn ze nu een desktop DAC aan het ontwerpen die dit jaar moet uitkomen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Weet je wat ik niet snap? Waarom is die zo duur? Voor zover ik kan zien zitten er maar 2 onderdeeltjes op de chip, de dac van €5,30 en een ander zwart blokje.
Makkelijk verdienen zo! :)

En zou de prestatie niet vooruit gaan als je caps plaatst tussen de voeding en de DAC chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
JunkO schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:00:
Besteld en snel geleverd, prima!
Na aansluiten op mijn audioversterker en het beluisteren van de eerste LP's was de conclusie er is iets mis met de hoge tonen. Ze klinken verzwakt, eigenlijk gefilterd. Op het verpakkingsdoosje staat, Input impedance: 47 kohm/220pF. De ontwerper zou toch geen discrete condensator parallel aan de ingang geplaatst hebben? Ja hoor, na het doosje open gemaakt te hebben zag ik de twee bruine keramische condensatoren (L & R) gemonteerd op de print zitten. Deze C's zijn niet nodig. Elk MM pick-up element dient met ca. 220 pF belast te worden voor een goede (hoge tonen) weergave. Die capacitieve belasting wordt gevormd door de verbindingskabel tussen pick-up element en de phono (RIAA) voorversterker. De lengte van dat afgeschermde snoer dient overeen te komen met een capaciteit van ca. 200 pF. Dus die parallelle ingangscondensatoren zijn overbodig. Deze kunnen gewoon eruit geknipt worden. Nadat ze verwijderd zijn, klinkt de TC-750 goed.

Geloofwaardig verhaal? En is het inderdaad een kwestie van die condensatoren eruit knippen zoals wordt gesteld?
Ja. Maar je kunt ze er ook even uit solderen. Dan kun je de waarde evt nog variëren. Het is geen zwart/wit en die 220nF is ook geen wet omdat het per element IIRC ook niet altijd het zelfde is. En afhankelijk van je kabel. Als je dit naar de andere kant laat doorslaan krijg je juist een overshoot bij de hoge tonen >12kHz (ongeveer). Dan ga je heel veel tikjes en krasjes horen. De gevoeligheid voor capaciteit is een nadeel van MM.

Er is me iets opgevallen met de opamps in de SMSL 1955+ DAC. Als ik de AD797 voor I/V opamps gebruik icm met de discrete opamp in de buffer krijg ik een vervelende giertoon. Met de op275 is dat minder. Doe ik 3x de AD797 dan is het geluid goed. Eigenlijk ligt het aan de discrete opamp. Ik kan me niet herinneren dat hij dit in het begin ook al deed. Ik kan me niet voorstellen dat dit mij niet opgevallen zou zijn want het is echt goed hoorbaar.
Fijn, en nu blijf ik die pieptoon horen (soort van tinnitus, slecht geslapen).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
Dit is eenvoudig op te lossen door een powered hub te gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Fijn, en nu blijf ik die pieptoon horen (soort van tinnitus, slecht geslapen).
Het goede nieuws is dat tinnitus overgaat, dat komt doordat je hersenen die pieptoon (lees frequentie) uitschakelt. maw precies die frequentie kun je daarna niet meer horen en dat is te zien in de dip van je gehoorcurve.

(ik heb dus tinnitus en die hele aardige kno arts vertelde dat terwijl hij me verwijtend aankeek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:43
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:18:
[...]....een vervelende giertoon....Fijn, en nu blijf ik die pieptoon horen.
Ik heb een soortgelijk fenomeen...bij de lite ah dac klinkt tussen nummers in 96/24 formaat een (hele hoge en irritante) piep. Mogelijk valt het nu pas op door het gebrek aan een pre amp (dus amps altijd op vol volume).

Heeft iemand anders met een lite ah hier ook last van?

Ps. nog niet aan het foto's maken toegekomen. Wel via dhz-audio forum een 2e lite ah dac (ligt gemod door vorige eigenaar) op de kop kunnen tikken om de passieve out te kunnen vergelijken met opamps.

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet nog niet waar het aan ligt maar nu doen de beide ad797's het in de I/V positie. Er gaat duidelijk iets niet goed. Het geluid vervormd ook erg. Als ik er 1 uit trek doet de andere kant het goed en als ik er 1 in de buffer-positie doe is het weer ok. Het heeft mss iets met stroomvoorziening te maken.

Ik heb nu 2x op627 (via dual-convertor) in de buffer en ik vind het niet mooi klinken. Stemmen lopen dicht. LT1028 klinkt beter.

Ik werd hier thuis ook een beetje overmand door alles wat ineens kapot gaat. Eerst mijn verfstripper (voor de heatshrink) die met een grote VOENK- POF de geest geeft en gelijk de rest van de kamer in het donker zet, mijn telefoon (voip) al bijna een week deaud, mail die niet werkt (lekker bellen met de helpdesk... not, want dat kan niet)(mijn router zit op een andere groep dus niet gerelateerd), mijn soldeerapparaat, mijn nieuwe airmouse die ineens niets meer doet. En dan de opampjes die allemaal raar doen. Soms is het gewoon ff allemaal teveel ineens.

Een kan ik gelukkig weer levend verklaren: de airmouse doet het weer. Het lag aan de usb-poort waar ik hem op moest laden. Achter in de pc ging het wel, voorin niet, aan de usb-lader niet en aan de tv-usb ook niet. Zucht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:30

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:49:
[...]

@Juicie...hifimediy...heeft ook nog een versie waar een aparte psu op aangesloten kan worden en waarvan de uitgangen cinch zijn. Kost wel iets meer $63.
[afbeelding].
Het voordeel van deze zou zijn dat die minder ruist. Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
Jammer dat hier de ES9023 in zit. had graag een soortgeprijsde dac gezien met de ES9018 gezien. Of zou dat verschil niet te horen zijn? Ik heb nu de Matrix Mini-i en zoek een stap hoger, maar dan kom je al snel in de >1000 euro prijsklasse.

Andere optie is de ODAC. Heeft iemand die al gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:36:
Nee, geen last van. Heb je nog de uitgang gemeten? Misschien dat DC spanning het veroorzaakt? Of de switch aan de achterzijde?
Die switch COA/OPT op die Lite is inderdaad een "zwak" punt , ik heb het al een aantal keren meegemaakt dat het signaal wegviel maar na een aantal keren die switch heen en weer gehaald te hebben deed ie het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:41:
[...]

Jammer dat hier de ES9023 in zit. had graag een soortgeprijsde dac gezien met de ES9018 gezien. Of zou dat verschil niet te horen zijn? Ik heb nu de Matrix Mini-i en zoek een stap hoger, maar dan kom je al snel in de >1000 euro prijsklasse.

Andere optie is de ODAC. Heeft iemand die al gehoord?
Ik heb een ODAC. Ik hoor zelf weinig verschil tussen onderlinge Sabre DACs en ik denk niet dat ik mijn UD100 in een blinde test van de ODAC zou kunnen onderscheiden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mij lijkt de teradak DAC V3.1D wel wat.
Bah, weer geen scheidingsplaatje tussen de trafo en de DAC print. pffff chinezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:33:
@gotez...er staat me iets bij dat des te hoger het nummer van de sabre DAC, des te betere versie. Maar goed, check internet of dat klopt. Op head fi staat een recensie over de stoner acoustics en de odac, zie review. Het is uiteraard een mening en het staat je vrij om1000 euro of meer uit te geven.
Van de sabre site:

ES9018 SABRE32 Reference 32-bit 8-Channel Audio DAC
ES9023 SABRE Premier Audio DAC with integrated 2Vrms Driver

Ze meten ook anders, daarom was ik benieuwd naar het verschil en zou graag de beter metende 9018 willen. En ik zou liever niet de 1000 euro meer uitgeven ;)
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Ik heb een ODAC. Ik hoor zelf weinig verschil tussen onderlinge Sabre DACs en ik denk niet dat ik mijn UD100 in een blinde test van de ODAC zou kunnen onderscheiden.
Bedankt voor je reactie! Welke sabre dac's heb jij beluisterd? Grappig dat er blijkbaar weinig verschil tussen zit. Dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de goedkopere versie proberen. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Van de sabre site:

ES9018 SABRE32 Reference 32-bit 8-Channel Audio DAC
ES9023 SABRE Premier Audio DAC with integrated 2Vrms Driver

Ze meten ook anders, daarom was ik benieuwd naar het verschil en zou graag de beter metende 9018 willen. En ik zou liever niet de 1000 euro meer uitgeven ;)

[...]

Bedankt voor je reactie! Welke sabre dac's heb jij beluisterd? Grappig dat er blijkbaar weinig verschil tussen zit. Dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de goedkopere versie proberen. Nogmaals bedankt!
Ik heb zelf drie Sabre dac's (don't ask): de ODAC, UD100 en de Audio GD Compass ES9018.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:53:
[...]

Ik heb zelf drie Sabre dac's (don't ask): de ODAC, UD100 en de Audio GD Compass ES9018.
Kan ik de ODAC of de Audio GD een keer lenen?:)
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:54:
@Gotez...zat er dus naast, precies andersom ;) . Ook weer duidelijk. Echter de sabre ES9018 is een multichannel DAC. Is dat wat je zoekt? Of wil je het als 2 kanaals gebruiken? Ik heb niet naar de tec.spec's gekeken. Welke voordelen denk je te halen ten opzichte van de ES9023? Zie ik iets over het hoofd :?
Ik moet eerlijk bekennen er niet heel veel verstand van te hebben maar ik was benieuwd naar de 32 bit sabre dac (volgens mij is die andere een 24bit dac). Daar gaan veel goede verhalen over en ik ben nieuwsgierig hoe dat dan zou klinken en of ik verschil kan horen. Lekker experimenteren zeg maar. Ik ben meer benieuwd/ onderzoekend dan dat ik vooraf al duidelijke wensen heb. Vandaar dat de prijs mij erg aansprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 08:34

Garyu

WW

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:49:
[...]

@Juicie...hifimediy...heeft ook nog een versie waar een aparte psu op aangesloten kan worden en waarvan de uitgangen cinch zijn. Kost wel iets meer $63.
[afbeelding].
Het voordeel van deze zou zijn dat die minder ruist. Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
Die komt schijnbaar wel zonder power-supply, moet je er dan nog bij rekenen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:38:
[...]

Kan ik de ODAC of de Audio GD een keer lenen?:)
Ik heb geen idee wie je bent, dus nee. :) Je had wel naar de Dutch Headphone Meet 2012 kunnen komen, dan had je ze daar kunnen checken. Misschien organiseer ik dit jaar weer een evenement en dan ben je van harte welkom.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Ik heb geen idee wie je bent, dus nee. :) Je had wel naar de Dutch Headphone Meet 2012 kunnen komen, dan had je ze daar kunnen checken. Misschien organiseer ik dit jaar weer een evenement en dan ben je van harte welkom.
T'was het proberen waard :)

Weet trouwens niet of ik met mijn d5000 tjes op zo'n meet mag komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gotez op 13-02-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:01:
[...]

T'was het proberen waard :)

Weet trouwens niet of ik met mijn d5000 tjes op zo'n meet mag komen.
Je D5000 had absoluut niet misstaan! Raar genoeg had bijna niemand een Denon hoofdtelefoon bij zich.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat het bij een dac voor het grootste gedeelte aankomt op het analoge gedeelte nà de dac-chip. Of je nou een 24 of 32 bit dac hebt maakt maar een fractie verschil (als het al hoorbaar is).
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:54:
Daarnaast goed en ook jammer dat ze een passieve I/O gebruiken. Hadden ze een opampvoetje gebruikt dan had ik ooit's de discrete opamps kunnen gebruiken.
Je zou bijna denken dat ze het expres gedaan hebben...
Ik snap alleen niet helemaal wat je met 'goed en ook jammer' bedoelt :?

Er zijn trouwens wel 6 versies van de Teradak Chameleon, 8x/16x, interne voeding/ aparte voeding, luxe versie, 2 fabrikanten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:58 ]

• cornelisprul
Geen matches
Net bij mijn APPJ / Miniwatt de 0.1uF RIFA PHE426 koppel caps vervangen door een paar 0.15 uF Jantzen Superior Z.

1e indrukken erg positief. Het laag wat ik bij de RIFA's meende te missen is absoluut terug (komt natuurlijk ook omdat deze iets zwaarder zijn). Verder had ik het idee dat hij bij muziek die wat drukker is (metallica, AC/DC, Ramstein e.d.) af en toe (wederom met name in het laag) wat power te kort kwam en ook dat lijkt verwenen. Voor de rest weinig grote verschillen. Bij nader inzien lijkt alles allemaal wat 'warmer' te klinken.

Al met al erg blij met deze mod (mijn allereerste), doet de APPJ echt recht. Snap niet dat ze er af fabriek niet iets betere / zwaardere caps in hebben gezet.

Jeep: hartelijk dank voor de tip om deze te vervangen

[ Voor 17% gewijzigd door cornelisprul op 14-02-2013 12:39 ]

• cornelisprul
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:39:
Hoe zat het ook alweer met die verschillende waarde van die caps ? wat zijn de hoorbare verschillen tussen bijvoorbeeld 0.10uF , 0.22uF en 0.33uF ?
Heel simpel gesteld, hoe groter de waarde hoe lager het -3db punt komt te liggen (en dus hoe lager de bas kan).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 08:34

Garyu

WW

Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:10:
Had ik deze hier al gepost? Stoner Acoustics UD100 uit Maleisië. $49 Sabre DAC chip. Klinkt erg transparant en gedetailleerd, een stuk holografischer dan mijn oude Fiio E10 in ieder geval. Het grappige is dat hij ook out of the box werkt via OTG met de USB audio out van mijn Android tablets. Dit gecombineerd met een goede portable versterker (Ik gebruik de Headstage Arrow) en een goede hoofdtelefoon (Sennheiser HD600) klinkt echt veel beter dan de aanschafprijs doet vermoeden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb hem ook besteld - levering alleen waarschijnlijk pas over minimaal een maand. Prijs is met 49USD +3USD shipping goed te doen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik heb hem ook besteld...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 04:59:
Ik weet nog niet waar het aan ligt maar nu doen de beide ad797's het in de I/V positie. Er gaat duidelijk iets niet goed. Het geluid vervormd ook erg. Als ik er 1 uit trek doet de andere kant het goed en als ik er 1 in de buffer-positie doe is het weer ok. Het heeft mss iets met stroomvoorziening te maken.

Ik heb nu 2x op627 (via dual-convertor) in de buffer en ik vind het niet mooi klinken. Stemmen lopen dicht. LT1028 klinkt beter.

Ik werd hier thuis ook een beetje overmand door alles wat ineens kapot gaat. Eerst mijn verfstripper (voor de heatshrink) die met een grote VOENK- POF de geest geeft en gelijk de rest van de kamer in het donker zet, mijn telefoon (voip) al bijna een week deaud, mail die niet werkt (lekker bellen met de helpdesk... not, want dat kan niet)(mijn router zit op een andere groep dus niet gerelateerd), mijn soldeerapparaat, mijn nieuwe airmouse die ineens niets meer doet. En dan de opampjes die allemaal raar doen. Soms is het gewoon ff allemaal teveel ineens.

Een kan ik gelukkig weer levend verklaren: de airmouse doet het weer. Het lag aan de usb-poort waar ik hem op moest laden. Achter in de pc ging het wel, voorin niet, aan de usb-lader niet en aan de tv-usb ook niet. Zucht.
Heb je de DA-convertor al aan een scope gehangen? Het kan goed zijn dat hij oscilleert. Niet alle opamps kunnen bij een 1x versterking in worden gezet. Ik ken de opbouw van de DA convertor niet, maar het zou het probleem kunnen verklaren.

Wat er met de verfstripper is weet ik niet :-)

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 14-02-2013 20:21 ]

• Dynion
Geen matches
quote:

Het grappige is dat hij ook out of the box werkt via OTG met de USB audio out van mijn Android tablets
--------

houdt dat in dat hij het op mijn nexus 7 kan doen??
dat zou echt vet zijn, ik kijk daar zoveel films op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik wilde nog even op stroomvoorziening terugkomen. Ik heb het G&W TW03e netilter en die doet voor mij gewoon wat ie moet doen en dat is de rommel van het lichtnet halen. Veel andere opties heb ik ook niet bij mij in de flat. Ik heb maar 3 groepen en alles in de woonkamer en keuken zit op dezelfde groep. Soms zie ik zelfs de lamp fluctueren door de koelkast oid ver onder mij. Maar ik ga er geen kapitalen aan uitgeven.
De G&W is ook een prima stekkerblok met een redelijke prijs. Met veel bruikbare stopcontacten. 6 schucko (eur) en 2 universele waar ook us-pluggen in passen. Vanaf dit stekkerblok gebruik ik dan goede afgeschermde kabels.
Hij is alleen niet zo makkelijk meer te vinden en Ornec raad ik ten zeerste af. Maar hier nog wel en kost €75 plus verzendkosten plus evt. bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
Lichtelijk off-topic vrees ik, maar vooruit; Ik heb de TC-750 aangesloten naar behoren, maar is het normaal dat het geluid van de platenspeler nog niet half zo hard gaat als bij het spelen van een CD of andere bron? Het klinkt allemaal heel zuiver (met romantisch gekraak erdoor af en toe) maar het volume valt me erg tegen.

Ik denk dat ik de NAD tot 3/4 open kan draaien en dan nog hebben de buren geen last. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Hallo, misschien kunnen jullie me helpen. De versterker van een vriend van mij vertoont een behoorlijk probleem. Het volume gaat harder en zachter, net alsof iemand aan de volumeknop zit en bij hoog volume schakelt de beveiliging in en uit. Dit heb ik niet kunnen simuleren omdat we maar hele kleine speakertjes hadden.
Ik heb gekeken en zag nergens zo snel even wat raars. Ik zag wel een zwarte plek op de kap en dit zat precies boven deze module
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/9273/wp000540k.jpg
Hier staat pre-driver bij, en het leek een beetje op een op-amp module dus misschien zou hier het probleem kunnen liggen.
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8451/wp000541.jpg
Ik heb ook een video gemaakt waar je kan horen wat er gebeurt.
YouTube: WP 20130214 151509Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik denk dat je beter op een reparatieforum kunt rondvragen?
bv http://forum.audiofreaks.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
het ziet er allemaal wel wat viezig uit iedergeval?, meschien is alle printen eruit schroeven en schoonblazen en eventueel alle solderingen ff opnieuw warmstoken en alles netjes schoonmaken met alcohol.
en goed kijken of er niks kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Geen matches
En meten natuurlijk.. Met een oscilloscoop kun je 'makkelijk' terugvinden tot waar het signaal goed gaat en vanaf waar het mis gaat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik zal eens rondkijken, misschien hadden jullie ooit gehoord van dit probleem waar het volume omhoog en omlaag gaat.
Ik heb alleen geen oscilloscoop dus daar kom ik niet ver mee. :)

Reinigen met alcohol, kan dat met 70% alcohol of moet ik 96% pakken? En dan gewoon lekker laten badderen? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-02-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik weet ook niet zeker of dat niet erg is voor een printplaat? ik had eerst wel een printplaat gereinigd met zoon flesje alcohol van de drogist met 96 procent beetje borstellen met een tandenborstel :P

Je kan bij automateriaal zaken ook van die flessen kopen met zuiver zuurstof om dingen mee schoon te blazen, nadeel van een compressor is dat er ook vaak vocht in de lucht zit.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/104490 problemen met een sony versterker meschien heb je er wat aan? kwa tips

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Thx, ik kijk eens rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:30:
@junko....zeker weten dat je een MM element hebt? Vinyl kan wel wat zachter klinken dan een cd. Komt door de dynamiek e.d. Echter met een pre-ampje alsnog 3/4 je versterker opentrekken. Lijkt alsof je een MC element hebt? Een standaard pre ampje kan een mc niet aansturen.
Ik heb de oude rekening erbij gezocht, en inderdaad, het is een MC element. Dat wordt dus een andere versterker kopen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Matched: chinese
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:08:
Kanonne, is iemand bekend met het fenomeen taobao? De Chinese eBay. Of loop ik hopeloos achter? Zie deze site eens. Je wilt niet weten wat er allemaal te koop is en voor welke prijzen. Je lacht je helemaal krom.
Een setje nautilus speakers voor 1000 euro. Of een setje monitors van thiel. Of een soort van sonos maar dan vele malen uitgebreider. Of een leuke single ended KT88 ampje. You name it. Ook bijv. Akg koptelefoons. Je kunt het eventueel bestellen via een Chinese tussenpersoon voor een fee. Via bijv. Taobao now. Zie eventueel ook algemene info.

Ik kende dit niet en ben echt blown away 8)7 . Ik geloof dat ik zelfs mijn speakers tegenkwam. Maar goed, waren jullie hier van op de hoogte?

[...]

Dus, je hebt je huiswerk niet gedaan >:) . Het positieve is wel dat een MC element wel mooier klinkt....wanneer je de juiste versterker koopt.
Ik koop al volgens mij bijna 8 jaar via Taobao. Wel voornamelijk kleine dingen, horloges, in-ears. kabels, kleding. Grote dingen worden bij mij altijd door de douane onderschept. Op het Fok! Forum is hier een enorme thread over met instructie, tips, trucs etc. Je moet wel ingelogd zijn. Ik plak hier een stukje voor je:

"Taobao en Tmall zijn twee gigantische Chinese marktplaatsen met een enorm aanbod waar wij als Nederlanders zonder hulp helaas weinig kunnen gaan beginnen: de sites zijn enkel in het Chinees, het contact met verkopers gaat in het Chinees en niet alle voor ons toegankelijke betaalmethoden worden geaccepteerd.

We hebben dus iemand nodig die bemiddelt tussen ons en de verkopende partij op Taobao of Tmall. We hebben een betrouwbare agent nodig... een 'representative' in China, die het ons mogelijk maakt toch producten van Taobao en Tmall in huis te halen. Wij geven hen de opdracht iets te bestellen en zodra zij het ontvangen sturen ze het dan weer door naar ons.

Twee voorbeelden van zulke populaire agents waar goede ervaringen mee zijn, zijn: www.mistertao.com (zijtak van BuyInCoins) en www.zarmark.com (zijtak van LighTake (Jack)). Natuurlijk zijn er veel meer agents, via Google krijg je er vast een paar gevonden. Let wel even op de ervaringen van anderen met deze agents, zodat je niet een koude douche te wachten staat. In de spoiler hieronder wordt uitgelegd hoe het aanschaffen van een item op Taobao of Tmall via zo'n agent, met als voorbeeld MisterTao, te werk gaat.

Prijzen op Taobao en Tmall zijn in Chinese Yuan (¥), als valuta-code ook wel aangeduid als CNY of RMB. Een makkelijke benadering van de prijs in EUR kun je maken door de prijs met behulp van Google om te rekenen.

Tip! Om je kans op geschikte zoekresultaten te vergroten kan het zich lonen je zoekterm naar het Chinees te vertalen en daarop te zoeken.

Let op! Items die op Taobao of Tmall afgeprijsd zijn worden mogelijk niet als afgeprijsd herkend bij je agent. MisterTao heeft daarom een eigen subsite, de Discount Zone. Vinden doe je die hier ."

"SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)3
1. Vind een product via de search op MisterTao of op www.tmall.com / www.taobao.com zelf. Het helpt om op de feedback te letten. Heeft een verkoper 'hartjes', dan kun je besluiten deze uit tactische overwegingen te vermijden. Vanaf ongeveer drie diamantjes (en hoger, kroontjes bijvoorbeeld), vele klanten en goede feedback kun je de betrouwbaarheid van de verkoper beter inschatten

2. Maak vervolgens een account aan op MisterTao (je kunt hierbij een recommender opgeven, hetgeen je korting oplevert, deze kun je ook bij de 'Second pay' nog opgeven (voorbeeld: 'MisterShiz')) en log jezelf in

3. Leg het product van de MisterTao-resultaten, of door direct de productlink van het Tmall-/Taobao-product in het zoekveld in te geven, in je mandje en schat het gewicht en de verzendkosten (geef het gewicht in gram op. Als iets 1 kg weegt, vul je er dus '1000' in en niet '1')

4. Stort geld op je account. Bij storten betaal je transactiekosten wat afhankelijk van de methode zo'n 3% bedraagt. Storten kan op het moment helaas niet met PayPal. Bij je eerste bestelling onder dat account krijg je 10% bonus van hetgeen je stort (als truc kun je dus eigenlijk ook bij elk item steeds een nieuw account aanmaken, maar mogelijk heb je dan 'rest'-geld staan op je vorige account, omdat je teveel gestort had)

5. Betaal je 'First pay', dat houdt in... je wijst ze op een product en je laat ze dat van Taobao/Tmall kopen. Je betaalt in dit stadium dus wat het product daar kost, plus de verzendkosten binnen China om het van de Taobao-/Tmall-seller naar MisterTao te krijgen

6. Geduld. MisterTao gaat z'n ding doen, neemt contact op met de verkoper, koopt het product in en zodra het binnen is (duurt een paar werkdagen), kijken ze of ze hebben gekregen wat er besteld is en naar de hoedanigheid daarvan. Ze maken tot slot een foto en die sturen ze naar je op. Op dit moment kun je altijd nog zeggen: 'joh, stuur 'em maar terug naar die verkoper, ik hoef het toch niet', of je gaat door met 'Second Pay'

7. Betaal je 'Second pay'. Dat houdt in: MisterTao heeft het pakketje nu binnen, gechecked, verpakt en gewogen. Daarmee berekend wat het kost om het pakje naar jou te sturen. Gewicht en volume beïnvloeden de prijs nogal, dus hoe groter/zwaarder, hoe duurder het wordt. Tevens betaal je een percentage (8%) van het totaalbedrag aan MisterTao om de service die ze leveren te dekken. In deze fase heb je ook nog de mogelijkheid om je recommender op te geven! Dat zorgt weer voor korting over de handlingfee

8. Wederom geduld! Wachten op je pakketje. Ze hebben bij het bepalen van het gewicht en de prijs van verzenden het pakketje al aangemeld bij de postdienst. Je krijgt dan een trackingnummer dat je kunt gebruiken op een site als www.17track.net

9. Nog meer wachten. Verzenden met HK/CN-post hoeft niet per se lang te duren, 't kan er in principe best na 5 dagen zijn. Maar ga eerder uit van zo'n 2 á 3 weken of mogelijk zelfs langer. Je kunt er eventueel ook voor kiezen om je telefoon met per EMS te versturen, dit is marginaal sneller maar onevenredig veel duurder

10. YAY! Je product komt aan en je bent er (hopelijk) helemaal blij mee"

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Taobao is idd goedkoop. M'n Choseal kabels komen daarvandaan. Een vriendin van me ging naar China voor familie bezoek, ik gaf haar 2 links van ebay en zij gaf me 2 taobao links terug. Stukken goedkoper, maar idd in het Chinees. Tussenpersonen fenomeen ken ik niet. Klinkt erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Die tussenpersonen, daar scheelt het nog wel eens aan.

Het internet staat vol met aanbieders maar ook vol met klachten...

Als jij dus een link stuurt met het product wat jij wilt hebben en dat speciaal uitgezocht had om een reden daar hebben ze niets mee te maken, ze zoeken gewoon op taobao naar "hetzelfde" product maar dan goedkoper. Vaak krijg je dan niet wat je exact wilde hebben maar dat is dan jammer voor je.

Let ook goed op wat de kosten zijn, dit zie je terug in een fee van 15% oid, maar dan begint de klapper met de verzendkosten. Hier proberen ze altijd zogenaamd geodkoopst mee te zijn, nou je schrikt je rot.

Op youtube staan ook filmpjes, bv van twee meiden die een grote knuffelbeer hadden besteld voor een paar dollar, helaas kwam er voor vele dollars aan verzendkosten bij.

zie een hoop filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wel erg interresant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:30:
@]eep....thanks, dat is inderdaad nog steeds een leuk ding! Echter lees de waarschuwing op head fi . Dus niet kopen bij China highend. En ook niet bij ornec natuurlijk.
En dacht je nou echt dat ik die 'waarschuwing' niet al jaren geleden en nu net voordat ik het poste nog eens gelezen had? Ik had het er expres niet bijgezet omdat het vals alarm was en bovendien gedateerd. Echt weer van dat overdreven patriottische Amerikaanse geblaat van mensen die misschien zelf wel een winkel hebben. Hoe lang blijft slechte info wel niet op internet rondspoken?

Als je 1 apparaat van €75 besteld loop je heel weinig risico. Je kunt IIRC gewoon met paypal betalen en dan ben je gedekt. Als je geen risico wilt dragen moet je naar de winkel lopen en niet op internet bestellen en al helemaal niet in China.

Ik heb nu ook al 2x pech gehad met Ebay. Als je veel besteld dan kan dat gebeuren. Vroeger verging er wel eens een schip of ging je handel dood of werd je overvallen door piraten. En nu ga ik denk ik weer de boot in met een android tv-stick. Het was ook bijna te goedkoop om waar te zijn en nu is de handelaar ineens met de noorderzon vertrokken, rating 75% en dalend... maar wie niet waagt die niet wint.
Als ik het goed heb staat die disclaimer toch al heel lang in de startpost...
JunkO schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:05:
[...]

Ik heb de oude rekening erbij gezocht, en inderdaad, het is een MC element. Dat wordt dus een andere versterker kopen... |:(
Of een MC-trafo... Ik heb er al een paar gezien die nog wel te betalen zijn.

Sowieso is het element dan een betere phonoamp waard. Maar de vraag is dan natuurlijk of de rest dat ook is, wat is het slimste en wat wil je er eigenlijk aan uitgeven. Of niet. Of misschien is het slimmer om een high-output MC element te nemen (of een MM) als het element wat er nu in zit zo goed als versleten is.

Over de DAC en de opamps die lijken te oscilleren; dat doen ze geloof ik ook wel maar het ligt niet aan de opampjes. Het lijkt wel of de totale DAC langzaam de pijp uitgaat. Hij doet het steeds minder goed. En elke keer als ik opamps wissel doet ie het slechter (ik doe het apparaat wel telkens uit hoor.) Het gaat geleidelijk dus wat er nou precies aan de hand is? Het begon dus met piepen, toen kon ik de ad797's niet meer in de i/v positie inzetten(dus de standaard op275 maar weer) toen deed die in de buffer het een tijd goed. Maar op een gegeven moment merkte ik dat hij met bassen ging vervormen (overmodulatie) en dit wordt steeds erger. Hij vervormdnu standaard al erg. Als ik het digitale volume laag zet trekt hij het nog wel. Maar het lijkt net of de batterij langzaam leeg loopt.

Mijn digitale MM doet het ook al niet meer goed (sinds een week of 2) kom ik nu achter. Hij geeft 125% van het V aan. Oh ja, en mijn favoriete kristallen bierglas is ook kapot. Nu heb ik wel ff gehad met alle pech! :(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Ik heb zelf al erg veel electronische aparatuur uit China gehaald en heb me eigenlijk nog nooit ergens aan gebrand. Ik kan natuurlijk geluk gehad hebben. :) Het duurste pakketje dat ik ooit in 1 keer heb besteld had een waarde van ongeveer 300 euro en ook die ging prima. Geen douane en belasting zelfs. Wel vaker douane en belasting op pakketjes rond de 100 euro maar waarvan de verpakking groot was.

Kwaliteit is altijd precies wat ik er van verwacht. Je stelt je verwachtingen bij als je bepaalde produkten bestelt en als je hier rekening mee houdt wordt je bijna nooit nooit teleurgesteld. Je krijgt immers waar je voor hebt betaald. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Negakinu op 18-02-2013 11:07 . Reden: maandag ochtend grammatica ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:05:
@negakinu...ben je toevallig ook bekend met de site smalltao (a.k.a. alsotao.com en 85china.com)? De site(s) zien er professioneel uit en betaling is via paypal mogelijk. Gezien de prijzen heb ik ergens het gevoel dat het "too good to be true" is. Ookal zijn de prijzen verdubbeld wanneer hetzelfde product opzoekt op Taobao.
In dat opzicht maken de verkopers natuurlijk meer winst dan wanneer ze het via taobao verkopen.
Die site heb ik nog nooit gebruikt maar als het een betrouwbare website is kun je vast ervaringen terugvinden op Fok Forum.

too old, too cold

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.