@@
[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:00 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wowowowo... wat? Ik ben even weg en ik mis meteen pindakaas mods. Wat is de deal? Verbetering in de smeuigheid van de mids? Minder plakkerige bass? Meer verbinding tussen de noten?Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:19:
[...]
Daarnaast, geef ik aan dat het een leuke optie is om te proberen. Net zoals pindakaas op de TDA's smeren een leuke optie kan zijn.
too old, too cold
[ Voor 11% gewijzigd door Dynion op 08-02-2013 14:23 ]
Een keten is zo sterk als...Dynion schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:41:
music angel mini p1
verder b&w 601 s2 en een terratec phase 24 fw (wauw, dit scheelt echt een waslijst)
merk nu zowaar dat de b&w's niet perfect zijn... met die oude pioneer was dat nooit hoorbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 16:38 ]
[ Voor 44% gewijzigd door vinz98 op 09-02-2013 00:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
welk type Jantzen cap's gebruik jij nu ?R8dical schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:47:
[...]
Klinken goed. Geheel klinkt gecontroleerder met een betere scheiding van de instrumenten.
Dacht eerst dat het laag wat minder was geworden maar dit komt omdat het geheel meer
gecontroleerd is. Dus al met al tevreden.
Jantzen Superior Z-CapVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:47:
[...]
welk type Jantzen cap's gebruik jij nu ?
Tovallig dit weekend dezelfde besteld voor mijn APPJ / Miniwatt (Russiche Teflons bleken toch niet te passen), ben benieuwd of ik dezelfe ervaring heb.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Ze zijn zelfs 8cm lang en 3 cm dik! Lengte had ik rekening mee gehouden, dikte wat minder. Kwam uiteindelijk iets van 0,5 cm aan ruimte te kort.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:57:
Ze zijn zeker 8cm lang en 2cm dik he? Ik heb er ook een doosje van. Helaas zijn mijn Spragues 0.27uF nu op.
Verwijderd
Zo, de TC-750 besteld en hij wordt vandaag bezorgd. Ding was belachelijk goedkoop trouwens;JunkO schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:21:
[...]
Mocht het een MM element zijn (verwacht ik wel) dan lijkt me die TC-750 wel een leuke versterker. Op Marktplaats staat er 1 vlakbij toevallig.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
too old, too cold
Deze hou ik ook al een tijd in de gaten. Deze zou perfect zijn om van mijn Raspberry PI een high end audio speler te maken, lekker compact. Moeten ze wel eerst de USB bugs uit de RPi halen.Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:10:
Had ik deze hier al gepost? Stoner Acoustics UD100 uit Maleisië. $49 Sabre DAC chip.
[ Voor 19% gewijzigd door Juicie op 12-02-2013 10:33 ]
Bestellen via Lowyat forum. Het is geen versterker dus die kan er nog aan.Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:08:
Dat ziet er interessant uit! Waar kan ik er een bestellen? Kan ik daar trouwens meteen m'n headphone op aansluiten of is het een line signaal?
too old, too cold
Er zit geen versterker in. Het is puur een digitaal naar analoog signaal.Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:17:
Werkt die ook zonder versterker dan? Als ik mijn x1 op de line out van de ffio aansluit dan klinkt het niet echt geweldig. Als er een amp bij moet wordt het wel minder interessant maar dan ga ik misschien wel weer verder met m'n cmoy in elkaar knutselen.
too old, too cold
too old, too cold
Ja. Maar je kunt ze er ook even uit solderen. Dan kun je de waarde evt nog variëren. Het is geen zwart/wit en die 220nF is ook geen wet omdat het per element IIRC ook niet altijd het zelfde is. En afhankelijk van je kabel. Als je dit naar de andere kant laat doorslaan krijg je juist een overshoot bij de hoge tonen >12kHz (ongeveer). Dan ga je heel veel tikjes en krasjes horen. De gevoeligheid voor capaciteit is een nadeel van MM.JunkO schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:00:
Besteld en snel geleverd, prima!
Na aansluiten op mijn audioversterker en het beluisteren van de eerste LP's was de conclusie er is iets mis met de hoge tonen. Ze klinken verzwakt, eigenlijk gefilterd. Op het verpakkingsdoosje staat, Input impedance: 47 kohm/220pF. De ontwerper zou toch geen discrete condensator parallel aan de ingang geplaatst hebben? Ja hoor, na het doosje open gemaakt te hebben zag ik de twee bruine keramische condensatoren (L & R) gemonteerd op de print zitten. Deze C's zijn niet nodig. Elk MM pick-up element dient met ca. 220 pF belast te worden voor een goede (hoge tonen) weergave. Die capacitieve belasting wordt gevormd door de verbindingskabel tussen pick-up element en de phono (RIAA) voorversterker. De lengte van dat afgeschermde snoer dient overeen te komen met een capaciteit van ca. 200 pF. Dus die parallelle ingangscondensatoren zijn overbodig. Deze kunnen gewoon eruit geknipt worden. Nadat ze verwijderd zijn, klinkt de TC-750 goed.
Geloofwaardig verhaal? En is het inderdaad een kwestie van die condensatoren eruit knippen zoals wordt gesteld?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 21:02 ]
Dit is eenvoudig op te lossen door een powered hub te gebruiken/Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
Het goede nieuws is dat tinnitus overgaat, dat komt doordat je hersenen die pieptoon (lees frequentie) uitschakelt. maw precies die frequentie kun je daarna niet meer horen en dat is te zien in de dip van je gehoorcurve.Fijn, en nu blijf ik die pieptoon horen (soort van tinnitus, slecht geslapen).
Ik heb een soortgelijk fenomeen...bij de lite ah dac klinkt tussen nummers in 96/24 formaat een (hele hoge en irritante) piep. Mogelijk valt het nu pas op door het gebrek aan een pre amp (dus amps altijd op vol volume).Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:18:
[...]....een vervelende giertoon....Fijn, en nu blijf ik die pieptoon horen.
- raid does not fix stupid -
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 05:04 ]
Jammer dat hier de ES9023 in zit. had graag een soortgeprijsde dac gezien met de ES9018 gezien. Of zou dat verschil niet te horen zijn? Ik heb nu de Matrix Mini-i en zoek een stap hoger, maar dan kom je al snel in de >1000 euro prijsklasse.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:49:
[...]
@Juicie...hifimediy...heeft ook nog een versie waar een aparte psu op aangesloten kan worden en waarvan de uitgangen cinch zijn. Kost wel iets meer $63.
[afbeelding].
Het voordeel van deze zou zijn dat die minder ruist. Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
Verwijderd
Die switch COA/OPT op die Lite is inderdaad een "zwak" punt , ik heb het al een aantal keren meegemaakt dat het signaal wegviel maar na een aantal keren die switch heen en weer gehaald te hebben deed ie het weerVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:36:
Nee, geen last van. Heb je nog de uitgang gemeten? Misschien dat DC spanning het veroorzaakt? Of de switch aan de achterzijde?
Ik heb een ODAC. Ik hoor zelf weinig verschil tussen onderlinge Sabre DACs en ik denk niet dat ik mijn UD100 in een blinde test van de ODAC zou kunnen onderscheiden.Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:41:
[...]
Jammer dat hier de ES9023 in zit. had graag een soortgeprijsde dac gezien met de ES9018 gezien. Of zou dat verschil niet te horen zijn? Ik heb nu de Matrix Mini-i en zoek een stap hoger, maar dan kom je al snel in de >1000 euro prijsklasse.
Andere optie is de ODAC. Heeft iemand die al gehoord?
too old, too cold
Bah, weer geen scheidingsplaatje tussen de trafo en de DAC print. pffff chinezen!Mij lijkt de teradak DAC V3.1D wel wat.
Van de sabre site:Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:33:
@gotez...er staat me iets bij dat des te hoger het nummer van de sabre DAC, des te betere versie. Maar goed, check internet of dat klopt. Op head fi staat een recensie over de stoner acoustics en de odac, zie review. Het is uiteraard een mening en het staat je vrij om1000 euro of meer uit te geven.
Bedankt voor je reactie! Welke sabre dac's heb jij beluisterd? Grappig dat er blijkbaar weinig verschil tussen zit. Dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de goedkopere versie proberen. Nogmaals bedankt!Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:25:
[...]
Ik heb een ODAC. Ik hoor zelf weinig verschil tussen onderlinge Sabre DACs en ik denk niet dat ik mijn UD100 in een blinde test van de ODAC zou kunnen onderscheiden.
Ik heb zelf drie Sabre dac's (don't ask): de ODAC, UD100 en de Audio GD Compass ES9018.Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:52:
[...]
Van de sabre site:
ES9018 SABRE32 Reference 32-bit 8-Channel Audio DAC
ES9023 SABRE Premier Audio DAC with integrated 2Vrms Driver
Ze meten ook anders, daarom was ik benieuwd naar het verschil en zou graag de beter metende 9018 willen. En ik zou liever niet de 1000 euro meer uitgeven
[...]
Bedankt voor je reactie! Welke sabre dac's heb jij beluisterd? Grappig dat er blijkbaar weinig verschil tussen zit. Dan kan ik in ieder geval met een gerust hart de goedkopere versie proberen. Nogmaals bedankt!
too old, too cold
Kan ik de ODAC of de Audio GD een keer lenen?:)Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb zelf drie Sabre dac's (don't ask): de ODAC, UD100 en de Audio GD Compass ES9018.
Ik moet eerlijk bekennen er niet heel veel verstand van te hebben maar ik was benieuwd naar de 32 bit sabre dac (volgens mij is die andere een 24bit dac). Daar gaan veel goede verhalen over en ik ben nieuwsgierig hoe dat dan zou klinken en of ik verschil kan horen. Lekker experimenteren zeg maar. Ik ben meer benieuwd/ onderzoekend dan dat ik vooraf al duidelijke wensen heb. Vandaar dat de prijs mij erg aansprak.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:54:
@Gotez...zat er dus naast, precies andersom. Ook weer duidelijk. Echter de sabre ES9018 is een multichannel DAC. Is dat wat je zoekt? Of wil je het als 2 kanaals gebruiken? Ik heb niet naar de tec.spec's gekeken. Welke voordelen denk je te halen ten opzichte van de ES9023? Zie ik iets over het hoofd
Die komt schijnbaar wel zonder power-supply, moet je er dan nog bij rekenen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:49:
[...]
@Juicie...hifimediy...heeft ook nog een versie waar een aparte psu op aangesloten kan worden en waarvan de uitgangen cinch zijn. Kost wel iets meer $63.
[afbeelding].
Het voordeel van deze zou zijn dat die minder ruist. Een USB poort voor stroom blijkt geen beste powersupplier te zijn...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb geen idee wie je bent, dus nee.Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:38:
[...]
Kan ik de ODAC of de Audio GD een keer lenen?
too old, too cold
T'was het proberen waardNegakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Ik heb geen idee wie je bent, dus nee.Je had wel naar de Dutch Headphone Meet 2012 kunnen komen, dan had je ze daar kunnen checken. Misschien organiseer ik dit jaar weer een evenement en dan ben je van harte welkom.
[ Voor 6% gewijzigd door Gotez op 13-02-2013 15:02 ]
Je D5000 had absoluut niet misstaan! Raar genoeg had bijna niemand een Denon hoofdtelefoon bij zich.Gotez schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:01:
[...]
T'was het proberen waard
Weet trouwens niet of ik met mijn d5000 tjes op zo'n meet mag komen.
too old, too cold
Je zou bijna denken dat ze het expres gedaan hebben...Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:54:
Daarnaast goed en ook jammer dat ze een passieve I/O gebruiken. Hadden ze een opampvoetje gebruikt dan had ik ooit's de discrete opamps kunnen gebruiken.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 19:55 ]
[ Voor 17% gewijzigd door cornelisprul op 14-02-2013 12:39 ]
Heel simpel gesteld, hoe groter de waarde hoe lager het -3db punt komt te liggen (en dus hoe lager de bas kan).Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:39:
Hoe zat het ook alweer met die verschillende waarde van die caps ? wat zijn de hoorbare verschillen tussen bijvoorbeeld 0.10uF , 0.22uF en 0.33uF ?
Ik heb hem ook besteld - levering alleen waarschijnlijk pas over minimaal een maand. Prijs is met 49USD +3USD shipping goed te doen.Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:10:
Had ik deze hier al gepost? Stoner Acoustics UD100 uit Maleisië. $49 Sabre DAC chip. Klinkt erg transparant en gedetailleerd, een stuk holografischer dan mijn oude Fiio E10 in ieder geval. Het grappige is dat hij ook out of the box werkt via OTG met de USB audio out van mijn Android tablets. Dit gecombineerd met een goede portable versterker (Ik gebruik de Headstage Arrow) en een goede hoofdtelefoon (Sennheiser HD600) klinkt echt veel beter dan de aanschafprijs doet vermoeden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Heb je de DA-convertor al aan een scope gehangen? Het kan goed zijn dat hij oscilleert. Niet alle opamps kunnen bij een 1x versterking in worden gezet. Ik ken de opbouw van de DA convertor niet, maar het zou het probleem kunnen verklaren.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 04:59:
Ik weet nog niet waar het aan ligt maar nu doen de beide ad797's het in de I/V positie. Er gaat duidelijk iets niet goed. Het geluid vervormd ook erg. Als ik er 1 uit trek doet de andere kant het goed en als ik er 1 in de buffer-positie doe is het weer ok. Het heeft mss iets met stroomvoorziening te maken.
Ik heb nu 2x op627 (via dual-convertor) in de buffer en ik vind het niet mooi klinken. Stemmen lopen dicht. LT1028 klinkt beter.
Ik werd hier thuis ook een beetje overmand door alles wat ineens kapot gaat. Eerst mijn verfstripper (voor de heatshrink) die met een grote VOENK- POF de geest geeft en gelijk de rest van de kamer in het donker zet, mijn telefoon (voip) al bijna een week deaud, mail die niet werkt (lekker bellen met de helpdesk... not, want dat kan niet)(mijn router zit op een andere groep dus niet gerelateerd), mijn soldeerapparaat, mijn nieuwe airmouse die ineens niets meer doet. En dan de opampjes die allemaal raar doen. Soms is het gewoon ff allemaal teveel ineens.
Een kan ik gelukkig weer levend verklaren: de airmouse doet het weer. Het lag aan de usb-poort waar ik hem op moest laden. Achter in de pc ging het wel, voorin niet, aan de usb-lader niet en aan de tv-usb ook niet. Zucht.
[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 14-02-2013 20:21 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
[ Voor 23% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-02-2013 13:26 ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 13:58 ]
Ik heb de oude rekening erbij gezocht, en inderdaad, het is een MC element. Dat wordt dus een andere versterker kopen...Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:30:
@junko....zeker weten dat je een MM element hebt? Vinyl kan wel wat zachter klinken dan een cd. Komt door de dynamiek e.d. Echter met een pre-ampje alsnog 3/4 je versterker opentrekken. Lijkt alsof je een MC element hebt? Een standaard pre ampje kan een mc niet aansturen.
Ik koop al volgens mij bijna 8 jaar via Taobao. Wel voornamelijk kleine dingen, horloges, in-ears. kabels, kleding. Grote dingen worden bij mij altijd door de douane onderschept. Op het Fok! Forum is hier een enorme thread over met instructie, tips, trucs etc. Je moet wel ingelogd zijn. Ik plak hier een stukje voor je:Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:08:
Kanonne, is iemand bekend met het fenomeen taobao? De Chinese eBay. Of loop ik hopeloos achter? Zie deze site eens. Je wilt niet weten wat er allemaal te koop is en voor welke prijzen. Je lacht je helemaal krom.
Een setje nautilus speakers voor 1000 euro. Of een setje monitors van thiel. Of een soort van sonos maar dan vele malen uitgebreider. Of een leuke single ended KT88 ampje. You name it. Ook bijv. Akg koptelefoons. Je kunt het eventueel bestellen via een Chinese tussenpersoon voor een fee. Via bijv. Taobao now. Zie eventueel ook algemene info.
Ik kende dit niet en ben echt blown away. Ik geloof dat ik zelfs mijn speakers tegenkwam. Maar goed, waren jullie hier van op de hoogte?
[...]
Dus, je hebt je huiswerk niet gedaan. Het positieve is wel dat een MC element wel mooier klinkt....wanneer je de juiste versterker koopt.
too old, too cold
En dacht je nou echt dat ik die 'waarschuwing' niet al jaren geleden en nu net voordat ik het poste nog eens gelezen had? Ik had het er expres niet bijgezet omdat het vals alarm was en bovendien gedateerd. Echt weer van dat overdreven patriottische Amerikaanse geblaat van mensen die misschien zelf wel een winkel hebben. Hoe lang blijft slechte info wel niet op internet rondspoken?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:30:
@]eep....thanks, dat is inderdaad nog steeds een leuk ding! Echter lees de waarschuwing op head fi . Dus niet kopen bij China highend. En ook niet bij ornec natuurlijk.
Of een MC-trafo... Ik heb er al een paar gezien die nog wel te betalen zijn.JunkO schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:05:
[...]
Ik heb de oude rekening erbij gezocht, en inderdaad, het is een MC element. Dat wordt dus een andere versterker kopen...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 01:45 ]
[ Voor 1% gewijzigd door Negakinu op 18-02-2013 11:07 . Reden: maandag ochtend grammatica ]
too old, too cold
Die site heb ik nog nooit gebruikt maar als het een betrouwbare website is kun je vast ervaringen terugvinden op Fok Forum.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:05:
@negakinu...ben je toevallig ook bekend met de site smalltao (a.k.a. alsotao.com en 85china.com)? De site(s) zien er professioneel uit en betaling is via paypal mogelijk. Gezien de prijzen heb ik ergens het gevoel dat het "too good to be true" is. Ookal zijn de prijzen verdubbeld wanneer hetzelfde product opzoekt op Taobao.
In dat opzicht maken de verkopers natuurlijk meer winst dan wanneer ze het via taobao verkopen.
too old, too cold
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq