HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste
Acties:
  • 362.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397176

Wilco, ik ben een nieuwkomer hier maar lees je gestuntel hier al een paar weken mee.
Alles leuk en aardig, maar afgaan op jou adviezen, hoe goedbedoeld ook, is voor mij ongeveer het laatste wat ik zal doen.

Ebay kan prima werken, Dinodirect werkt in ieder geval ook prima.
Inderdaad erg jammer dat ze de muse wel adverteren maar niet op voorraad hebben, maar krijg zonder dreigen direct of via paypall mn geld netjes terug, zonder gedoe.
Fijne chat met een chinese Tina als bonus erbij, mijn dag kan niet meer stuk. En als ze weer leuke spulletjes hebben kom ik er wel weer, heb er zonder geld uit te geven mn eerste bonuspunten bij elkaar gespaard. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396214

KillaZ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:46:
@Sander: Check voor de tangent Evo 4 even bij http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax/
Schijnt de goedkoopste te zijn.
Bedankt! Ik had ze al (iets) goedkoper gevonden op www.eshop.nl maar misschien kan ik ze bij deze handelaar wel beluisteren en vergelijken met de Eltax Monitor III.
Verder kan ik me zo geen audiozaak bedenken waar ze deze twee sets hebben en waar ik binnen kan lopen met mijn t-amp om ze te beluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 396214 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:18:
[...]

Bedankt! Ik had ze al (iets) goedkoper gevonden op www.eshop.nl maar misschien kan ik ze bij deze handelaar wel beluisteren en vergelijken met de Eltax Monitor III.
Verder kan ik me zo geen audiozaak bedenken waar ze deze twee sets hebben en waar ik binnen kan lopen met mijn t-amp om ze te beluisteren...
Bij Megapool.nl 102 euro inclusief verzendkosten. Ik zat er ook naar te kijken, voor bij een TV met extreem slechte ingebouwde speakers. Alleen die shopreviews... Verzenden in veel te grote doos enzo, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
Acrobat schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:15:
[...]

Was voor mij ook nieuw maar het is bij mij al terugbetaald en door Paypal direct naar m'n creditcard overgeboekt.
moet ik ook een geschil openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrobat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Reloader schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:01:
[...]

moet ik ook een geschil openen?
Bij mij werd er niet inhoudelijk gereageerd op mail (ik kreeg slechts de mailtjes die iedereen hier kreeg) of op 't topic dat ik had geopend op hun forum. De tip om een geschil te openen op Ebay las ik op datzelfde forum en dat werkte wel direct dus ja, ik zou het zeker doen als je niet langer wilt wachten.

Een geschil is de stap voor een 'claim' waarbij je het nog samen met de verkoper probeert op te lossen. Een geschil kan je optioneel 'opwaarderen'/escaleren tot een claim als je er met de verkoper dus niet uitkomt en dan is 't Paypal die zich over de zaak gaat buigen. Het kan dus geen kwaad en het is in mijn geval simpel, snel en effectief gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

als je een paypal geschil opent krijg je ook een email adres te zien waar ze wel op reageren. Ik heb heel vriendelijk gemaild dat ik al drie dagen geen reactie had en na 4 dagen erbij het geschil ging doorzetten, binnen een halve dag had ik antwoord. Als het geld er donderdag niet is overigens escaleer ik het gelijk bij paypal,

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302094

Anoniem: 210077 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:08:
Als dit advies nou opgevolgd werd hadden jullie al lang al kunnen genieten van jullie muse m21.
Wie kan het onderscheid kan maken tussen goede adviezen en verkeerde adviezen heeft geen advies nodig.
Ik meen dat we in deel 11 al eenduidige hadden vastgesteld dat Wilco dat stadium zelf nog niet heeft bereikt.

Het is dus nogal wrang dat uitgerekend hij met een advies komt.

Dat doet overigens niets af aan de waarde van dat advies. Immers, wie het onderscheid kan maken...

Geniet je zelf al van je Muse m21, Wilco?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 23-02-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:34

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Beetje mosterd na de maaltijd hé. Ik kan ook wel zeggen dat iedereen hem bij aliexpress had moeten bestellen i.p.v. dinodirect maar iedereen had hem al besteld en toen kwam meneer erbij. Tja.... Heb je nogal wat aan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geschil openen via paypall is niet nodig. Antwoord op het standaard mailtje kreeg ik ook niet, gister de klantenservice opgezocht, waar in een chat sessie alles werd geregeld.
Moet t alleen een beetje timen op de werktijden daar denk ik, heb t eerder in de avond geprobeerd maar toen was er niemand thuis, gister ochtend had ik binnen een paar minuten contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hop !
kreeg net een bericht van paypal dat mn centen weer teruggestort zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik heb ook een saldo op mijn paypal account.. nu ff zoeken of dat terug kan naar mijn rekenign :)

dus ]eep kan ik morgen mijn muse bij je ophalen :P ? haha

[ Voor 23% gewijzigd door Reloader op 23-02-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Over de Tangent Evo E4, beetje offtopic)
Anoniem: 83328 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:02:
Bij Megapool.nl 102 euro inclusief verzendkosten.
Ergens vermoed ik dat dit de prijs per stuk is... wordt mij niet helemaal duidelijk uit die website. Hoewel er bij de witte versie wel 2 speakers afgebeeld zijn, is dit er bij de zwarte (ook 102 euro) maar één...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 396214 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:21:
(Over de Tangent Evo E4, beetje offtopic)

[...]

Ergens vermoed ik dat dit de prijs per stuk is... wordt mij niet helemaal duidelijk uit die website. Hoewel er bij de witte versie wel 2 speakers afgebeeld zijn, is dit er bij de zwarte (ook 102 euro) maar één...
De prijs is inderdaad wel een beetje vreemd, maar 100 euro per stuk zou weer extreem duur zijn, terwijl andere Tangent producten wel een normale prijs hebben. Er staat ook "Tangent Luidsprekers" en in het tekstje "levering per paar".
Lijkt wel of ze de prijs ex btw hebben ingevuld ofzo.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 210077 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:08:
Als dit advies nou opgevolgd werd hadden jullie al lang al kunnen genieten van jullie muse m21. Ik zou persoonlijk alleen maar voor ebay of amazon.
Afbeeldingslocatie: http://www.moviemachine.nl/images/news/brilsmurf.jpg

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_/-\o_

Maar ik moet wel eerlijk toegeven, ik heb de Muse M21 ook via Ebay besteld vorige week en die hebben ze eergister proberen af te leveren. Ligt op dit moment nog op het postkantoor, maar vanmiddag ga ik 'm ophalen. Dus binnen een week na bestelling had ik 'm binnen. Het irritante was overigens wel dat bij de advertentie stond dat de voeding er bij in zat, maar dat bleek uit de bevestiging weer niet. Even opletten dus, mocht je het op EBay kopen. Was in totaal net iets minder dan 50 euro kwijt. Stukje duurder dan op dino en alie, maar ik heb tot nu toe nog geen gezeur gehad. Even hopen dat er geen bakstenen in het pakket zitten :).
Hopen dat m'n Eltax monitor III nog binnenkomen voor het weekend, net zoals m'n speakerkabels en banaanpluggen, en dan kan ik dit weekend nog even proefdraaien met deze opstelling. Ben benieuwd.

Anoniem: 83328 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:41:
De prijs is inderdaad wel een beetje vreemd, maar 100 euro per stuk zou weer extreem duur zijn, terwijl andere Tangent producten wel een normale prijs hebben. Er staat ook "Tangent Luidsprekers" en in het tekstje "levering per paar".
Lijkt wel of ze de prijs ex btw hebben ingevuld ofzo.
Heb met de klantenservice gemaild, de prijs is per paar. Verleidelijk.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:09
Anoniem: 396214 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:55:
[...]

Heb met de klantenservice gemaild, de prijs is per paar. Verleidelijk.
offtopic:
Is nu ook aangepast:
"Specificaties: Model speaker monitor. Serie EVO. Levering per paar. Type luidspreker passief. Principe 2-weg, gesloten. Frequentiebereik 55 - 20.000 Hz. Wisselfrequentie(s) 4.500 Hz. Belastbaarheid 20 - 100 watt. Gevoelighei
» Lees hieronder meer over Tangent Luidsprekers EVO-E4

Levertijd 1-3 werkdagen"

Echter vraag ik mij af of de eltax monitor 3 dan geen betere keus is?

K to the KillaZ

• Reloader
KillaZ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Fixed? ;)

@Sander: Check voor de tangent Evo 4 even bij http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax/
Schijnt de goedkoopste te zijn.
fijne prijzen,! zo'n tangent of eltax monitor 1 met een muse, leuk slaapkamer setje voor mij bij mijn ouders :+

ik wil veel te veel :(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

theHoff schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:51:
[...]
Maar ik moet wel eerlijk toegeven, ik heb de Muse M21 ook via Ebay besteld vorige week en die hebben ze eergister proberen af te leveren. Ligt op dit moment nog op het postkantoor, maar vanmiddag ga ik 'm ophalen. Dus binnen een week na bestelling had ik 'm binnen. Het irritante was overigens wel dat bij de advertentie stond dat de voeding er bij in zat, maar dat bleek uit de bevestiging weer niet. Even opletten dus, mocht je het op EBay kopen. Was in totaal net iets minder dan 50 euro kwijt. Stukje duurder dan op dino en alie, maar ik heb tot nu toe nog geen gezeur gehad. Even hopen dat er geen bakstenen in het pakket zitten :).
Hopen dat m'n Eltax monitor III nog binnenkomen voor het weekend, net zoals m'n speakerkabels en banaanpluggen, en dan kan ik dit weekend nog even proefdraaien met deze opstelling. Ben benieuwd.
Wel lekker snelle levering moet ik zeggen.Ik denk dat het mooi gaat klinken, zeker als je anderen hoort die al een muse hebben komt er een verbazingwekkend mooi geluid uit dat kleine kastje :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Even een vraagje tussendoor.

Ik zag op mijn favo downloadsite die dicht moet dat je bepaalde non compressed muziekbestanden kunt downen in 24 bit 96 KHz.
Nu is mijn vraag hoe speel ik dat af? Kan ik dat op een CDR80 branden en dan met mijn Opera CD speler afspelen door de digital out te verbinden met een chinees kastje?

Ik zag ergens dat je het op DVD moest branden (waarom?) en dan als audio DVD moet behandelen. Is het meer dan 700 MB dan? Aangezien DVD loopwerken nou niet als audiofiel bekend staan is dat weer een contradictio in teminis.

Dus het liefst over mijn Operaatje met een convertertje.

Wie weet en snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Oh, ik heb net zitten spelen met mijn laptop die ik als server bij de stereo ga gebruiken. Daar kan ik met Foobar alles op afspelen. Ik stream dus gewoon vanaf deze pc naar de laptop.
nou zit wel heel wijs te lullen, maar ik donder gewoon de hele lijst flacs vanaf het netwerk in de playlist...
Ik heb dus ook al een hele zooi aan hibit flacs (waarvan ik bijna alles al op LP heb) en dat klinkt inderdaad erg fijn. 8)

Dan gaat het via usb naar de Musiland Monitor 02US en dan komt er prachtig geluid uit tot 24/192 (of van daaruit via coax/optisch naar een mega super DAC).
Volgens mij heeft de Opera CD-speler geen losse ingang. Ik heb m wel voor elkaar gekregen maar dat is omdat ik er zelf een andere dac in heb gezet.

Dat het op een dvd 'moet' is omdat een dvd-speler standaard wel met 24/96 overweg kan. Maar de meeste dvd-spelers hebben geen goede analoge output-stage na de dac (die denk ik meestal wel ok is). Dus netto schiet je er niks mee op.

Simpelste oplossing: Windows netbookje met Foobar (oid) en dan via een Musiland MD10 Stereo Audio Decoder DAC 24Bit/192KHz.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-02-2011 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 04:23
Net even contact gehad met dino direct en het kon nog enkele maanden duren voor dat MUSE M21 EX TA2024 weer op voorraad was. Dus heb de "raad" van wilco opgevolgd en besteld op ebay. Hopelijk is deze er wel sneller ;).

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoe zit het eigenlijk met 6 Ohm speakers i.c.m. de TA2021. Is dat verschil (6 Ohm <---> 8 ohm) merkbaar?

Ik kan namelijk een paartje KEF Coda 7 speakers beluisteren voor een leuk prijsje. Deze worden van kleur veranderd zodat ze matchen in de slaapkamer. Echter zijn deze dingen 6 Ohm..... :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de impedantie niet te veel onder de 4 Ohm duikt kan hij het denk ik prima aan. Het versterkertje kan bij 4 Ohm nog flink wat meer leveren dan bij 8 Ohm. Het gaat trouwens over impedantie (schijnbare weerstand) en niet om ohmse weerstand bij speakers. Het is dus niet dat de speaker altijd 6 ohm is, maar bij elke frequentie weer anders. Dat is globaal genomen ongeveer 6 Ohm. Een lastige speaker kan dan bv 8Ohm zijn maar een enorme dip hebben van 3 Ohm waardoor een slechte versterker in problemen komt en op die frequentie niet meer genoeg vermogen kan leveren. En dan klinkt het dus niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:27:
Als de impedantie niet te veel onder de 4 Ohm duikt kan hij het denk ik prima aan. Het versterkertje kan bij 4 Ohm nog flink wat meer leveren dan bij 8 Ohm. Het gaat trouwens over impedantie (schijnbare weerstand) en niet om ohmse weerstand bij speakers. Het is dus niet dat de speaker altijd 6 ohm is, maar bij elke frequentie weer anders. Dat is globaal genomen ongeveer 6 Ohm. Een lastige speaker kan dan bv 8Ohm zijn maar een enorme dip hebben van 3 Ohm waardoor een slechte versterker in problemen komt en op die frequentie niet meer genoeg vermogen kan leveren. En dan klinkt het dus niet meer goed.
Thanks, had net al het 1 en ander gelezen. Die speakers worden het uiteindelijk toch niet. Te lage WAF :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat jouw WAF te laag is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er al iemand ervaring met DACjes op basis van een PCM1793 ?

kom onder andere deze http://cgi.ebay.de/Mini-H...ain_0&hash=item19beb65483

en deze http://cgi.ebay.de/Mini-D...ain_0&hash=item3f071cbe52

tegen op ebay, begrijp dat de Musiland 02 ook rond dezelfde chip is gebouwd, zou dit wat moois kunnen zijn ?

Begin langzaam het idee te krijgen dat een DAC een beetje vergelijkbaar is met een element in een platendraaier, en veel belangrijiker voor het geluid als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, maar het verschil is wel kleiner. Een element maakt een conversie van bewegingsenergie naar elektrisch, net andersom als bij een luidspreker, en dat heeft door de natuurkundige beperkingen meer invloed dan van digitaal naar analoog elektrisch.

Een belangrijk verschil tussen de TDA1543 NOS en de 1793 is wel de I/V conversie; de 1793 heeft nog een opamp tussen de chip en de uitgang. De TDA1543x4 heeft alleen een paar uitgangscondensators. Ik heb eigenlijk wel zin om die nog even te vervangen voor een paar betere voor ik m verkoop. Die dingetjes die er nu inzitten (v deze) zijn niet (en v deze) echt bevorderlijk voor goed geluid.
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/3408/museminitda1543x4dac34x.jpg

Ik was trouwens van plan om die SMSL dac ook te bestellen. Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de verschillen juist veel groter dan ik had verwacht. Ben nog maar een paar maanden serieus naar digitale muziek aan het luisteren, vond mn platengeluid altijd beter klinken dan dat wat uit mn CD speler kwam. Rond de kerst een squeezebox touch gekocht, waarvan ik had gelezen dat er nog wel wat aan te verbeteren valt, onder andere met een andere dac.

Heb inmiddels 3 externe dac's gehoord en de interne van de SB, dat zijn geen subtiele verschillen. Van interne dac naar een hongkong dac met een CS4397 chip was een stap in de goede richting, maar nog niet zo goed als mn platendraaier. Vervolgens kwam er een kennis langs met 2 dacjes, de ene geloof ik een Muse 1793 min dac, leuk maar geen hozanna, en de ander een zelfbouw dingetje met een TDA1305 chipje wat er niet uitziet maar wel de sterren van de hemel speelt. Stereobeeld met diepte, hoogte en ruim breder dan mn luidsprekers, opeens was er een hele laag brei weg uit het geluid, en opeens klinkt digitale muziek boeiender dan mn platen.

Heb dat dacje nu te leen maar ooit zal ze terug moeten, ik ben dus hard op zoek naar een vervanger die liefst nog een stapje beter zou moeten zijn. De 1305 is van een bedrijfje Audiogarden uit China zo te lezen, heb het web al een beetje afgestruind maar kom t alleen tegen op chinees talige sites, dat leest niet zo lekker weg voor mij.

Maar goed, daarmee is wel mn interesse gewekt, als er zoveel verschil zit in de paar dacjes die ik nu heb gehoord, wat is er dan nog meer mogelijk ? Wat doet die 1543x4 die je nu hebt, wat doet een mooie 1793 ? Wat is er nog meer te vinden voor pak m beet 100 euro ? en hoe groot is het verschil naar een echt mooie dac, wanneer loop je tegen de beperkingen van een squeezebox op ? Vragen vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan het me moeilijk voorstellen dat je zo'n verschil hoort. Dan moet er ergens anders in je keten iets niet helemaal goed zitten. Ik heb toch een aardige set staan die de kleinste verschillen laat horen en ik hoor amper verschil. Ik heb gisteren zitten luisteren met 2 dacs op 2 verschillende ingangen zodat ik direct kan schakelen. Het enige jammere is dat ik wel moet opstaan voor elke wisseling. Ook met de koptelefoon op hoor ik net verschil. Het maakt zeker verschil, maar het is tamelijk ongrijpbaar. De plaatsing verandert niet of nauwelijks, ik hoor niet ineens tingeltjes duidelijker of een stem zuiverder. De bas zit iets verschil in. En ik heb een duidelijke voorkeur voor de 4397 met buisjes.

Ik was gisteren trouwens ook aan het solderen aan de MHZS, net als Fikusz de uitgangscaps direct op de uitgang (om van dat vervelende relais af te komen). Toen ik klaar was zat me daar toch een brom in het geluid. Toen tot veel te laat bezig geweest om het weer terug te solderen, misluk, schroei, auw, misluk, frustratie. AAAhhh! }:|
Wel de MKP's met een kleine PiO overbrugd.

Vandaag maar weer eens naar gekeken... kom ik erachter dat ik wel de caps had aangesloten, maar nooit de aarde van de tulppluggen. |:( Zucht. Ik maar denken dat mr Lampizator het schema niet goed had.

Ik ga ook even de uitgangscaps van de TDA1543x4 doen. Dan maar even buitenboord met Claritycaps.

Nog iets anders waar ik aan zat te denken: ik heb nu de laptop bij mijn stereo staan, en dat werkt best wel goed. Alleen het scherm is me veel te groot. En om voor muziek afspelen nou een tv van 40" in te schakelen is ook niet wat (later, die heb ik nog niet). Nou zag ik op marktplaats wel van die kleine schermpjes voor in de auto en zo, en ook met touchscreen.
Afbeeldingslocatie: http://img03.taobaocdn.com/imgextra/i3/96163673/T2WnBfXeJcXXXXXXXX_!!96163673.jpg
Die hebben ze taobao ook. Een 7" touchscreen is dan helemaal niet zo duur. 800x480 is eigenlijk wel te klein. Een 8" met 800x600 lijkt me eigenlijk best wel handig voor alleen wat icoontjes op de desktop en voor Foobar. Iemand daar nog goede ideeën over?
Wacht even: via vga kan zo'n 7" wel met 1024x768 aangestuurd worden. (zie hier).

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-02-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:48:

Wel de MKP's met een kleine PiO gesnubbert (overbrugd).
Snubberen is wat anders, jij bedoelt bypassen denk ik. :)

Ik gebruik zelf altijd zilver mica om te bypassen, werkt beter dan PIO IMHO.
teflon is nog beter maar die zijn gigantisch vergeleken met de capaciteit die ze leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 27-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Die hebben ze taobao ook. Een 7" touchscreen is dan helemaal niet zo duur. 800x480 is eigenlijk wel te klein. Een 8" met 800x600 lijkt me eigenlijk best wel handig voor alleen wat icoontjes op de desktop en voor Foobar. Iemand daar nog goede ideeën over?
Wacht even: via vga kan zo'n 7" wel met 1024x768 aangestuurd worden. (zie hier).
Ik had hier al een paar jaar een 15" touchscreen staan, vorige jaar kon ik een Neoware CA10 (1ghz versie) op de kop tikken, 2,5" schijfje er in gedaan en een minimale XP installatie met AlbumPlayer er op gezet. Dit werkte prima, maar ik vond 15" toch wat aan de kleine kant voor AlbumPlayer. Aangezien ik geen zin had om een eigen foobar skin te maken en het opstaan om een ander cdtje op te zetten me ook niet beviel, heb ik uiteindelijk maar een Squeezebox Duet aangeschaft en de Neoware opnieuw ingezet als server, bevalt me een stuk beter.
Als je een android of iphone hebt kun je af met alleen de Squeezebox Receiver. Nadeel van de Receiver (en daarmee de Duet) is dat ie geen 24bit of 88.2kHz+ ondersteund, je zit dus vast aan de 16bit/44.1-48kHz. De Touch e.a. ondersteunen wel hogere kwaliteit en kun je ook besturen met android of iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Zo ik ben weer in de markt voor een nieuwe amp. Eerdere bestelling van een t-amp is op niets uit gelopen. Eerst zat chinees nieuwjaar er tussen en toen heeft die kerel het naar een verkeerde adres verstuurd. Toen vroeg hij of ik de verzendkosten nog een keer wou betalen omdat hij vond dat het mijn schuld was. Ik wach al ruim 1.5 maand en als ik dat dan doe moet ik straks weer 2-3 weken wachten dus heb maar om een refund gevraagd.

Dus wat nu? Weer een nieuwe t-amp kopen? Ik heb een bada dc-222 gezien dat is een hybride. Weet iemand meer over deze versterker. Er zijn bar weinig reviews over de bada dc-222 te vinden. Dat ding is spuuglelijk maar heeft wel redelijke cijfers, interessant concept en is niet al te duur. Of kan ik het beter gelijk goed dan en een paar duizend extra bijleggen en voor een high end buizenversterker?

Verder was ik nog geinteresseerd in een tk2050 (80watt t-amp) maar ik weet niet of ik zoveel zin heb om zelf te gaan knutselen want dan moet ik weer allemaal extra gereedschap kopen. Kon ook geen vergelijking vinden tussen de tk2050 en de ta2020/2022. Wel wat subtiele reacties dat de krachtiger tripath chips niet zo goed klinken als de klassieke tripaths. Dus het lijstje wat ik nu heb

1) muse m21 $50
2) tk2050 t-amp $50 (zelf in elkaar zetten)
3) bada dc-222 $500

Is er nog wat anders wat goedkoop is maar toch effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:23

Gotez

42

Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:06:
....

1) muse m21 $50
2) tk2050 t-amp $50 (zelf in elkaar zetten)
3) bada dc-222 $500

Is er nog wat anders wat goedkoop is maar toch effectief?
Das toch geen vergelijking. De muse en T-amp vergelijken is tot daar aantoe maar die bada is hele andere koek.

Als ik jouw was zou ik een Yarland kopen. Of anders via marktplaats een charmante NAD, CA of buizenbak kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het lachwekkend als iemand zegt dat de ene versterker niet te vergelijken is met de andere. Lachwekkend en tenenkrommend tegelijk. Sterker nog in heel veel reviews wordt de t-amp ook vergeleken met duurdere amps. Als je speakers met amps wil vergelijken dan zeg ik dat dat appels met peren zijn. Ik wil ook best een oogje dichtknijpen als men een Spyker met een VW golf omdat dit autos zijn die zich richten op verschillende doelgroepen die elk andere prioriteiten en eisen hebben.

Maar amps KUN je gewoon met elkaar vergelijken. Of hij nou een miljoen euro is of 1 euro kost dat maakt helemaal niets uit. Dus kwa prijs en moeite is de muse m21 duidelijk de winnaar. Maar aangezien deze amp weinig wattage heeft en mijn speakers inefficient zijn en god mij een nieuwe kans heeft gegeven, zou ik liever eentje willen hebben die flink wat watt heeft. Dus viel mijn ogen op de tk2050 en de bada dc-222. Nou wil ik weten als ik 450 euro meer betaal voor de bada dc-222, hoeveel geluid krijg ik er dan voor terug en is het het waard? Of kan ik beter naar wat anders kijken? En hoe zit het met andere randzaken zoals bouwkwaliteit, functies etc.

En in dat opzicht kun je ze gewoon met elkaar vergelijken. Dus nogmaals... JE KUNT VERSTERKERS GEWOON MET ELKAAR VERGELIJKEN.

Trouwens ik kan yarlands nergens verkrijgen en aan tweede hands doe ik nu. Ik wil namelijk mijn spullen jarenlang gaan gebruiken en ik gelijk met iets wil beginnen wat altijd al van mij was geweest, kwalitatief goed is en nieuw is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 210077 op 27-02-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:02:
(bla bla)

Trouwens ik kan Yarlands nergens verkrijgen en aan tweede hands doe ik niet. Ik wil namelijk mijn spullen jarenlang gaan gebruiken en ik gelijk met iets wil beginnen wat altijd al van mij was geweest, kwalitatief goed is en nieuw is.
O jawel hoor... http://www.yarland.eu/producten/ of hier: http://www.eastwestaudioshop.nl/versterkers/c11

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 27-02-2011 20:23 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:02:
Ik vind het lachwekkend als iemand zegt dat de ene versterker niet te vergelijken is met de andere. Lachwekkend en tenenkrommend tegelijk. Sterker nog in heel veel reviews wordt de t-amp ook vergeleken met duurdere amps. Als je speakers met amps wil vergelijken dan zeg ik dat dat appels met peren zijn. Ik wil ook best een oogje dichtknijpen als men een Spyker met een VW golf omdat dit autos zijn die zich richten op verschillende doelgroepen die elk andere prioriteiten en eisen hebben.
Hier geef je zelf al aan dat twee apparaten (want dat zijn auto's), die op een compleet andere doelgroep zijn gericht niet te vergelijken zijn. Deze post van je bewijst maar weer hoe graag je "geholpen" wilt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door ikke26 op 27-02-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
ikke26 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:26:
Hier geef je zelf al aan dat twee apparaten (want dat zijn auto's), die op een compleet andere doelgroep zijn gericht niet te vergelijken zijn. Deze post van je bewijst maar weer hoe graag je "geholpen" wilt worden.
Dat jullie zo iemand überhaupt nog antwoorden vind ik echt ongelooflijk dan wel bewonderenswaardig. Van mij had zo'n persoon al vanaf dag één op de auto-ignore lijst gestaan. Zeker met zo'n intonatie. Doe eens normaal.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
koop de bada voor 500 dollar of een yarland voor nog meer centjes! gaat super klinken , ben je 100% tevreden mee , zorg dat je hem op gaat halen zodat die domme verkopers het niet op kunnen sturen naar het verkeerde adres.

(en ga hem te voet ophalen! dan kom je niet aanzetten met een auto uit de verkeerde doelgroep!)

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 27-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh wat clichematig is dit weer. Ook neem even diep adem en denk even 1 minuut na over het feit waarom je versterkers niet met elkaar kunt vergelijken......
....
..

... klaar? Achterlijk he? Dat is toch raar waarom ik ze niet met elkaar zou kunnen vergelijken. Ik kan dus ook niet de verschillende processors van intel met elkaar vergelijken, verschillende zorgverzekeringen, politieke partijen of verschillende smaken thee. Sterker nog ik kan helemaal niets meer met elkaar vergelijken volgens jullie

Beseffen jullie nu waarom het zo irritant is als ik iets vraag en iemand veegt het gewoon van tafel omdat hij vind dat ik appels met peren vergelijk. Dat is het dus niet! En dan ben ik ineens de slechterik? Maar goed als jullie niet normaal kunnen reageren dan zoek ik het wel op andere fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb me bewust afzijdig gehouden in dezen, maar ondanks dat ik wel eens een stevig dispuut met ]eep heb gehad ben ik het hier toch echt wel met hen eens ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan het me moeilijk voorstellen dat je zo'n verschil hoort. Dan moet er ergens anders in je keten iets niet helemaal goed zitten. Ik heb toch een aardige set staan die de kleinste verschillen laat horen en ik hoor amper verschil. Ik heb gisteren zitten luisteren met 2 dacs op 2 verschillende ingangen zodat ik direct kan schakelen. Het enige jammere is dat ik wel moet opstaan voor elke wisseling. Ook met de koptelefoon op hoor ik net verschil. Het maakt zeker verschil, maar het is tamelijk ongrijpbaar. De plaatsing verandert niet of nauwelijks, ik hoor niet ineens tingeltjes duidelijker of een stem zuiverder. De bas zit iets verschil in. En ik heb een duidelijke voorkeur voor de 4397 met buisjes.
Paar opties. Een fout ergens in mn systeem, een set die zo gedetailleerd is dat ook kleine verschillen duidelijk opvallen, of een dac die met kop en schouders boven de anderen uitsteekt.

Fout in mn systeem zou kunnen. Heb tussen de squeezebox en de DACs een zelfbouw IC hangen, opgebouwd met een coax microfoonkabel. Niet specifiek digitale coax/75 ohm. Misschien heeft de ene DAC daar meer last van de de andere ? Verder kan ik niets bedenken, wel dat mn set behoorlijk gedetailleerd klinkt, dus misschien daarmee de verschillen duidelijker maakt.
T was wel opvallend dat de 3 eerste DACs die ik heb gehoord veel kleinere onderlinge verschillen gaven dan de laatste, dus misschien toch een überDac ?
Ben er wel achter dat de TDA1305 in meer mooie systemen is gebruikt, onder andere de eerdere dacmagic converters, maar dat geld voor de andere dac chips eigenlijk ook, de CS4397 is geloof ik het favoriete wapen voor de lampizator dac's.

Maar goed, eigenlijk zit er weinig meer op dan verder luisteren en proberen. Mocht je de Muse 1543 zat zijn, zou ik m graag willen horen, bijvoorbeeld.

PS, tip voor Wilco : Luisteren luisteren luisteren ! bakkeleien over geluid is leuk, uiteindelijk gaat t er toch om hoeveel traantjes jij laat als je thuis een plaatje op zet. Wat de ideale set voor jou huis/oren/muziek is, is heel moeilijk te voorspellen. Dus dingen in huis halen, proberen, en weer afschuiven als t niks voor je is. Kun je zomaar een paar jaar mee kwijt zijn, maar dan heb je ook wat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:06:
Zo ik ben weer in de markt voor een nieuwe amp. Eerdere bestelling van een t-amp is op niets uit gelopen. Eerst zat chinees nieuwjaar er tussen en toen heeft die kerel het naar een verkeerde adres verstuurd. Toen vroeg hij of ik de verzendkosten nog een keer wou betalen omdat hij vond dat het mijn schuld was. Ik wach al ruim 1.5 maand en als ik dat dan doe moet ik straks weer 2-3 weken wachten dus heb maar om een refund gevraagd.
Goh, dan is het maar goed dat niet meer mensen je advies hebben gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:28:

Beseffen jullie nu waarom het zo irritant is als ik iets vraag en iemand veegt het gewoon van tafel omdat hij vind dat ik appels met peren vergelijk. Dat is het dus niet! En dan ben ik ineens de slechterik?
Je bent niet "de slechterik" omdat je iets van tafel veegt. GoT is nu eenmaal een discussieforum en daar horen verschillende meningen bij.

Wat er niet bijhoort is "op de man spelen", generaliseren en een neerbuigende manier van posten. Je zou je kunnen voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben; dat heb jij immers ook.
Anoniem: 210077 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:28:
Maar goed als jullie niet normaal kunnen reageren dan zoek ik het wel op andere fora
Geloof me, er komen mensen in dit topic die helemaal niet vies zijn van een eigen mening, en een felle manier van discussiëren. Maar je oogst wat je zaait. Kunnen mensen niet normaal reageren? Kijk dan eerst naar jouw manier van ageren.

Ontopic vanaf nu: Lekker kletsen over de laatste nieuwtjes op chinees hifi gebied!!!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, weer een dagje prutsen verder. Vandaag ging het beter gelukkig. Ik heb de 1543x4 dac even onder handen genomen. Uitgangscapjes gebrugd met Vishay 1837. Veel meer ruimte zit er niet in. Ik hoop dat de Vishay 10µF MKTs wel gaan passen. En het aan-ledje van rood verwisseld voor groen. Dat leek me veel logischer. Rood is een signaalkleur voor als er wat mis is. Daar is het un-lock ledje voor en die is rood. Ik heb m wel even aangesloten gehad en het klonk mij goed in de oren (of tussen de oren, je verwacht toch iets beters te horen als je aan het solderen bent geweest).

En ik heb de MHZS nu in orde gemaakt. Dus de outputcaps direct op de pluggen en de aarde via het stekkertje gelaten. :) Het klinkt prima en ik ben van dat stomme relais af. Daardoor kan ik nu het dacje gebruiken ook als er geen cd speelt. Ik heb aan het jumpertje voor omschakeling optisch/coax een draadje gemaakt met een schakelaar en een optische kabel ingeplugd, beide door het venstertje van de buisjes. Het schakelaartje naast het frontje tegen de zijkant geplakt. En voila, ik kan mijn cd-speler ook als superdac gebruiken. Optisch uit vanaf de Musiland. Werkt als een droom. :D

Bijna dan. Als ik het schakelaartje omhaal gebeurt er niks. Hij blijft op optisch. zucht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 02:17:
Ik heb aan het jumpertje voor omschakeling optisch/coax een draadje gemaakt met een schakelaar
[...]
Bijna dan. Als ik het schakelaartje omhaal gebeurt er niks. Hij blijft op optisch. zucht... :/
[wiseguy mode]
Je had ook 2 draadjes aan het jumpertje moeten zetten (of beter gezegd: de jumper vervangen door een knekter en de twee voorheen gejumperde pennetjes naar de schakelaar voeren. En misschien moet je wel 3 draadjes trekken, al naar gelang wat voor jumper het is!)
[/wiseguy mode]

Maar dat wist je allemaal allang.
't Is maar om aan te geven dat we proberen met je mee te denken!

knipje ;)

Wilco: Als het je om wattage gaat, en functies en bouwkwaliteit, en je wilt een goed geluid, dan gaat er niets en dan ook echt helemaal niets boven de Lab.gruppen C88/4. Helaas Zweeds, en niet Chinees, dus hopeloos off-topic in deze draad. Maar ja, je bent jong en je wilt wat.

Ik verwijs maar even naar wat je eerder zei over versterkers: je kunt ze allemaal met elkaar vergelijken!
Wel interessant trouwens dat je daar zo pertinent in bent, terwijl je ons nodig hebt om die vergelijking voor jou te maken. Maar we zijn de beroerdsten niet, dus maak ik de vergelijking als onbevooroordeeld professional! En ik verzeker je: die Lab.gruppen is veruit de beste versterker die je ooit van je leven zult horen, en op vol vermogen met de juiste speakers eraan en op 1m afstand is het vermoedelijk ook de laatste die je ooit zult horen. ]eep en Mace kunnen er niks van zeggen, want die hebben 'm nog nooit in huis gehad, dus hun mening doet niet ter zake.

Turbosound maakt trouwens erg mooie bijpassende speakers! Ook niet chinees, dus ook Off Topic.

Laat je niks wijs maken, bovengenoemd setje misstaat in geen enkele huiskamer, zelfs de grootste, Hifi van de bovenste plank! Of dacht je dat boys als Mark Knopfler/Dire Straits en U2 geen verstand van geluid hebben? Die hebben dit ook!

Kortom: schraap al je spaarcentjes bij elkaar, neem een flink consumptief krediet en knallen maar. Dit is een setje waar je je hele leven plezier aan beleeft, waar je nooit uit zult groeien en dat nooit kapot gaat, wat je er ook mee doet. Waarschuw wel de buren even. En vergeet de oordopjes niet. Een paar posts hierboven worden ze besproken, Chinees uiteraard, dus dat is dan weer wel on topic!

[ Voor 117% gewijzigd door teacher op 28-02-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Beste Wilco,

Waarom vraag je advies als je niet wilt luisteren naar het antwoord. Ik probeer duidelijkheid te scheppen en jij begint te schreeuwen. Dat vind ik persoonlijk niet netjes.

De bada is een hybride versterker. Dit zal een heel ander geluid geven dan een class A, A/B buizenbak of class D. Sterker nog al die classes zullen anders klinken. Dit heeft niets met prijs te maken. Dit zijn andere type versterkers, en die laten zich moeilijk vergelijken. Dan word smaak namelijk de belangrijkste factor. Zo vind ik type D het beste op de grote speakers, maar heb ik een hybride koptelefoonversterker. Dit is een kwestie van voorkeur, en daarom zal een vergelijking altijd mank lopen.

Nog een advies: ga luisteren, ga luisteren en ga luisteren. Dan zul je erachter komen dat 'beste' niet bestaat, dat het vergelijken van class D en een buizenbak onzin is en dat wattage nog grotere onzin is.

[ Voor 42% gewijzigd door teacher op 28-02-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 302094 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 04:28:
[wiseguy mode]
Je had ook 2 draadjes aan het jumpertje moeten zetten ... En misschien moet je wel 3 draadjes trekken, al naar gelang wat voor jumper het is!)
\[/wiseguy mode]

Maar dat wist je allemaal allang.
't Is maar om aan te geven dat we proberen met je mee te denken!
Ja uiteraard: een jumper op 3 pinnetjes> 3 draadjes. Ik heb ook gekeken hoe mijn I-0-II schakelaar werkt. Maar óf ik heb een draadje losgetrokken met de kap erop doen, of de optische overruled de coax gewoon.

Net zo goed als dat (ik gemerkt heb dat) als ik de pinnetjes van de coax-uit op de MHZS voedingsprint en de externe coax beide verbind (dus laat het signaal maar komen, van welke kant dan ook) dat de dac pas muziek maakt als ik de interne lostrek ook al komt er van buiten signaal.

PS:
[taalcorrectie]
wattage is FOUT, het heet VERMOGEN eenheid watt
voltage is FOUT, het heet SPANNING eenheid volt
amperage is FOUT, het heet STROOM eenheid ampere
jij KAN is FOUT, het is jij KUNT van het werkwoord kunnen met stam kun
misdaad tegen de menselijkheid (emotie) is FOUT, het is misdaad tegen de MENSHEID als in verzameling personen
[/taalcorrectie]

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-02-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
PS:
[taalcorrectie]
wattage is FOUT, het heet VERMOGEN eenheid watt
voltage is FOUT, het heet SPANNING eenheid volt
amperage is FOUT, het heet STROOM eenheid ampere
jij KAN is FOUT, het is jij KUNT van het werkwoord kunnen met stam kun
misdaad tegen de menselijkheid (emotie) is FOUT, het is misdaad tegen de MENSHEID als in verzameling personen
[/taalcorrectie]
[/quote]

stam "kun" ? typefoutje zeker?
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
nee hoor:
De stam van een werkwoord vind je door van het hele werkwoord -en af te halen; wat je overhoudt, is de stam.
'U kunt' word bijna altijd verkeerd geschreven door zichzelf steeds maar herhalende marketing nitwits uit de grachtengordel en omstreken en is in feite een anglicisme. Net als die achterlijke vertaling zonder enig inzicht van 'crimes against humanity'.

Ik ben er achter wat de fout was: het kabeltje was er inderdaad afgeschoten tijdens het plaatsen van de kap. Ik kan nu netjes schakelen tussen optisch van buiten en de interne cd-speler. :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilco, je hebt de aandacht.

Wat wil je nou eigenlijk vergeleken zien ?
Vermogen van een aantal versterkers ?
Vervorming ?
Prijs ?
Aantal knopjes ?
Geluidskarakter ?

42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@]eep: Nou gefeliciteerd! Toch blij dat mijn bijdrage nog een beetje sturing heeft gegeven.

@gys: Hij gaat voor 'wattage, functies en bouwkwaliteit', daar is hij heel duidelijk in. Met name 'wattage' -what ever that may be- vindt hij belangrijk, daar blijft hij maar op hameren. Dus doe geen moeite, die Lab.gruppen C88 is voor hem echt helemaal optimaal! Een overdaad aan power, honderden bijzondere ingebouwde fucties (een versterker met netwerk-aansluiting, wie van jullie heeft dat?) en gebouwd om een kernexplosie te doorstaan. Ik vrees dat er geen chinees alternatief voorhanden is dat meer waar voor het geld biedt.

offtopic:
En wat betref 'wattage', dat is, zoals de oplettende lezertjes weten, een "Wilconisme", gedefinieerd als 'een term met een vage verwantschap aan een ISO-eenheid, geponeerd in een context waarbinnen de poster een bel heeft gehoord maar niet weet dat er ook nog een klepel benodigd is om deze te doen klinken en die vervolgens door anderen wordt gebruikt omdat, ondanks herhaald verbeteren, de oorspronkelijke poster anders niet bij machte is te begrijpen waar het over gaat'.

[quote]
'U kunt' word bijna altijd verkeerd geschreven door zichzelf steeds maar herhalende marketing nitwits uit de grachtengordel
[/quote]

Word? Oh oh! Als je trouwens alle taalfouten wilt verbeteren in dit forum kan je beter personeel in dienst nemen!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 28-02-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
pakketje uit singapore... komt daar dinodirect toevallig vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt. Daar kwam die van mij ook vandaan.

Mijn pakketje was sneller; vanuit NL. Ik heb nu een aantal 10µF en mooi klein. Ze passen in ieder geval in de mini DAC, de vraag is alleen of ik ze netjes rechtop op hun plaats er in gesoldeerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier in huis is een set Aurum Cantus nu definitief niet mogelijk tenzij we in een groter nieuw huis gaan wonen. Dat nieuwe huis zit er voorlopig ook nog niet in, dus komt er nu een tijdelijke set icm PC.

Nu wil ik de TA2021 of soortgelijke versterkertjes gaan uitproberen en waarschijnlijk wordt het de Muse M21 of de Topping T21. Ik zit nog te twijfelen over een DAC en dat wordt waarschijnlijk een SMSL PCM1793 of anders de Muse Mini 1793.

Wat voor soort speakers kan ik hier op aansluiten? Een goede set komt later pas, maar wil nu al een redelijke degelijke set. Een setje speaker kan hier 60-70 euro de set kosten, maar ook veel duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Misschien intressant om mee te delen, meerbepaald voor Wicoholic die niet zo tevreden was met de Aurum Cantus (die wat power nodig heeft) en met een laag wattage speakers wil laten zingen...
De intresse in magneplanar speakers bied ook geen oplossing omdat ze misschien zelfs meer power nodig hebben...
Iemand die jarenlang magneplanar speakers had en nu bezwijkt voor de 98db gevoelige Tekton Lore!

Zijn zeggen...

iI got a pair of Lore speakers at the end of December. I have been a Magnepan user for the past 12 years. I've had MG1.6's and Magnestand MMGs in my system. Before committing to larger, more expensive models, I wanted to experience a high efficiency type speaker. I took a chance and ordered the Lore (I compared to the Omen but like some of the design decisions of the Lore better).

Waiting on the speakers was frustrating. I ordered mid October and expected them in a couple of weeks. Two months later when they arrived the grilles I had ordered were not included. At this point I was really not wanting to like the speakers.

An hour later I had a smile on my face. I'm really impressed by these speakers. The dynamics and quality of bass are much better than the Magnepans. Midrange and treble quality are about the same. I was worried they might have a "boxy" sound, but they do not. I was worried that the height of the speakers would be a problem but the acoustic center appears to be higher than the MMGs. From the box they sounded slightly "dark", but with break-in and tilting the speakers back slightly this has gone away.

The amp I'm using is a 500W class-D amp (purchased for the power hungry maggies). I would have thought this would be a terrible match for the Lores, but Eric told me that he expected them to be a good match. Based on this, I would expect most amps to sound good with these speakers.

I'm very pleased with my purchase at this point. Thoughts of upgrading to bigger Magnepans are gone. I'm not sure at this point what my next step will be. I had considered the lores to be a low cost test of high efficiency but they are good enough to stay in my system for a while.

complete link naar het forum...
http://forum.audiogon.com...86073654&openflup&16&4#16

Een ander intressant speaker die een andere op het forum al heeft is de Zu Omen.

Van wat ik kon vinden tot nu toe bij vergelijkingen is dat in het algemeen de Tekton Lore zeer juist en gedetaileerd klinkt en de ZU iets levendiger en grootser klinkt.

Als ik momenteel op zoek was naar een speaker zou ik niet verder twijfelen, misschien enkel nog twijfelen om al dan niet voor Zu of Tekton te gaan. De Tekton is iets goedkoper dan de ZU.

Voor fototjes van deze speakers moet je maar eens googelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zoek speakers die hier te koop zijn in China. Met een beetje browsen kwam ik de volgende types tegen: Mission, Tannoy M20, AE 100i, B&W600 etc. Daarnaast ook heel veel Chinese namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:36:
Klopt. Daar kwam die van mij ook vandaan.

Mijn pakketje was sneller; vanuit NL. Ik heb nu een aantal 10µF en mooi klein. Ze passen in ieder geval in de mini DAC, de vraag is alleen of ik ze netjes rechtop op hun plaats er in gesoldeerd krijg.
helaas niet dinodirect die perongeluk toch mijn Muse hebben verzonden :( haha

status mbt tot de groupbuy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kiddyl, ik zou eens naar de kleine Qinpu speakers kijken. Volgens 6-Moons zijn die helemaal niet slecht. En niet te groot en niet duur. Bijvoorbeeld deze.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ix9yjt.jpg
VF 3.2 Speakers
Afbeeldingslocatie: http://www.chpo.cn/UploadFiles/News/2011125155229578.jpg
VF3.2 mark II

De tweeter is een ringradiator, zeer goed. Het woofertje is nogal klein, daarom zou ik er wel de sub bij doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik lees hier dat veel mensen geïnteresseerd zijn in een Muse versterker. Ik heb op samenkopen.net een animo-topic geopend voor verschillende versterkers, zodat we korting kunnen krijgen bij de leverancier.
Link: http://samenkopen.net/topic/85286/248847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zal mij ook even melden in dit topic. Ik heb een gisteren een diy usb dac kit gehaald van ebay. Deze. Op basis van een CS4398 met AD1955 DAC (ik begrijp niet helemaal wat die twee als verschillende functie hebben, zijn beide DAC's toch? (edit: Zit er dus niet in, zie post van Jeep)
Een NE5532 opamp en PCM2706 voor de usb input.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2lszdz5.jpg

Ik heb het van Jims Audio op ebay gehaald voor $47,79 incl shipping -> €35,34.
Voor mij is het in eerste instantie gewoon een leuk soldeer projectje. Ik kon er erg weinig info over de kit vinden. Over de individuele componenten had ik wel het idee dat het afdoende moet zijn. Als ie eenmaal in elkaar ook nog eens goed klinkt is het helemaal tof natuurlijk!

Maar heeft iemand in dit topic ervaring met deze kit? Ik heb er in de laatste 3 delen niets over gevonden.. Ben wel benieuwd of het wat is, voor dit bedrag..
Ik zal als ie in elkaar zit zeker nog een kort verslagje met luister indrukken posten. Het gaat in ieder geval mijn setupje aanvullen bestaande uit: imac en NAD 106+214 voor/eind-versterker met B&W DM220's. Ik ben beniewd! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Edward op 02-03-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Status update: heb mijn Muse M20 EX2 (via ebay, uit UK) ontvangen! Heb er nu 30 jaar oude Philips speakers aan hangen en klinkt al goed (maar alles klinkt goed na de computerspeakertjes die ik ervoor had). Enige puntje van kritiek is misschien dat de lage tonen niet zo indrukwekkend klinken (maar dat schijnt na een tijdje nog te veranderen? en misschien ligt het aan de speakers). Nu is het wachten op de Tangent speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

thijz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:33:
...ik begrijp niet helemaal wat die twee als verschillende functie hebben, zijn beide DAC's toch? Een NE5532 opamp en PCM2706 voor de usb input.
....
Volgens mij gebruikt hij de twee dacs parallel. Kortom, allebei doen ze een DA conversie en de analoge signalen worden bij elkaar genomen. Zo kun je de 'foutjes' uit de dacs iets weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thijz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:33:
Maar heeft iemand in dit topic ervaring met deze kit?
Geen enkele, maar een 5532 op voet, dat biedt in elk geval nog volop ruimte voor verbetering (waarmee niet gezegd is dat die ne5532 een slechte opamp is!)

Eerst een paar weken in originele toestand gebruiken, en er dan iets beters inzetten, lijkt me. Leuk hobby-project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Bijzondere manier van doen, twee verschillende dacs parallel. Ik ben benieuwd hoe het klinkt.

Ik heb al 2 dacs maar ik wil stiekem nog een TDA1541 DAC maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Anoniem: 302094 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Geen enkele, maar een 5532 op voet, dat biedt in elk geval nog volop ruimte voor verbetering (waarmee niet gezegd is dat die ne5532 een slechte opamp is!)

Eerst een paar weken in originele toestand gebruiken, en er dan iets beters inzetten, lijkt me. Leuk hobby-project.
Ja precies, dat is ook redelijk mijn idee. Had al gespiekt wat een andere opamp kost. Hooguit twee a drie tientjes. Eerst maar eens dat ding in elkaar solderen en dan zien we wel weer verder :+ Ik heb er zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thijz, je moet even Engels lezen met een Chinese bril (chinees taalgevoel). Er staat:
The DAC is CS4398 which is one of the best sound 24/196 delta-sigma DAC chip, in parallel to ADI's AD1955. On the output we uses NE5532
Daarmee bedoelen ze dat de 4398 de beste delta sigma DAC chip is naast de AD1955. In het pakketje zit geen AD1955. En trouwens ook geen coax of sp/dif ingang (via een DIR9001 of 1845 chipje). Hij is alleen voor verbinding met een computer bedoeld. Als dat de bedoeling is dan is het best een leuk dacje.

Ik heb vanavond weer even lekker zitten solderen, (en nu in 1x goed, al is het een beetje houtje touwtje) met mijn nieuwe soldeerstationnetje. Ik heb even flink in de zak geblazen en een 48W stationnetje met regelbare temperatuur gekocht. Dat was wel €12 bij de Lidl. :P
Ik heb de Muse TDA1543x4 DAC onder handen genomen met mijn net ontvangen Vishay MKT's. En nu overbrugd met een paar kleine Russische PiO's. Meer kon ik er echt niet inproppen. Ze konden net niet rechtop, 1mm te hoog. :/
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/4127/museminitda1543x4dacgem.jpg
En plat, bovenop het koelplaatje ging echt net, ik houd een halve mm over of zo.
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/4127/museminitda1543x4dacgem.jpg
Het resultaat is tot mijn volle tevredenheid. Het DACje klinkt nu pas echt lekker. De korrelige kantjes zijn er nu af, de ruimtelijkheid is beter en details zijn mooi goed hoorbaar. De hardheid van stemmen bij uitschieters heb ik ook geen last meer van. Ik moet nog wat uitgebreider luisteren en vergelijken met de CS4397+buisjes. Maar dit klinkt op dit moment prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-03-2011 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister ook een Muse 1543 dac besteld. Er stond nog wat geld op mn paypal account wat naar een goed doel zocht :P
Ben benieuwd hoe die hier gaat klinken.

Jeep, ik ben je een beetje aan het achtervolgen. Na je opmerkingen over de muse versterker op zelfbouwaudio kwam ik hier terecht, nu lees ik mee op Headfi nadat je over deze dac begon. Tja, ZZPer met teveel vrije tijd, dat houdt vanzelf weer op. (iemand toe aan nieuwe dakgoten ?)
In ieder geval, in het draadje op headfi lees ik veel over warmteproblemen, hoe gaat dat bij jou dac ? Con densatoren vlak op een koellichaam leggen, is dat handig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 03:00:
Thijz, je moet even Engels lezen met een Chinese bril (chinees taalgevoel). Er staat:

[...]

Daarmee bedoelen ze dat de 4398 de beste delta sigma DAC chip is naast de AD1955. In het pakketje zit geen AD1955. En trouwens ook geen coax of sp/dif ingang (via een DIR9001 of 1845 chipje). Hij is alleen voor verbinding met een computer bedoeld. Als dat de bedoeling is dan is het best een leuk dacje.

....
Das inderdaad logischer. Chinees is nooit mijn sterkste kant geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar een tk2050 bordje gekocht. Ik ga er denk ik ook niet zoveel aan lopen knutselen. Ik prop er gewoon wat kabels in en dump hem ergens bij mijn routers in de buurt.

Ik geef trouwens nog een keer een negatief review van de aurum cantus leisure 2, nu ik ze een tijdje heb. Ik ben er gewoon niet tevreden mee en dat ligt echt niet alleen aan mijn huidige versterker hoor.

1) Komt er ruimtelijk 3d geluid eruit waar ik op gehoopt had? Nee, alles klinkt nog steeds alsof het recht van voren komt. Ik kan precies aanwijzen waar de speakers in mijn kamers zijn en ik heb niet het gevoel dat ik omgeven of geassimileerd wordt door het muziek.
2) Klinken ze duidelijk en helder? Niet echt. Ik hoor niet meer of minder instrumenten/geluidjes die ik voorheen niet hoorde met mijn goedkope 2.1 speakersetje of IEMs van mijn ipod.
3)Klinkt de bass goed? Er komt goed genoeg bass eruit, maar ik heb niet het idee dat deze bass beter is dan de gemiddelde HT set of dat goedkope speakersetje

Daarnaast zijn ze hardstikke inefficient dat 90% van alle versterkers afvallen, waaronder de muse m21 (of een andere ta2021 amp) of een 300b versterkertje. Dat zijn amps die ik het liefst zou willen hebben.

Advies wat ik geef is om een efficiente setje speakers te kopen in combinatie met een t-amp en dan kun je altijd later nog de stap naar ESL of magneplanar speakers + een subwoofer maken hoewel deze wel meer power nodig hebben. Dat was van het begin trouwens al mijn plan toen ik voor de AC ging. Maar goed iemand zegt nu dat de tekton lore een betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 03:00:

[...]

[...]
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb mijn post even aangepast, mocht iemand dit ooit terug lezen..
Ik wil het inderdaad als usb geluidskaartje gebruiken. Ik heb voorlopig geen behoefte aan coax of sp/dif. Maakt dat eigenlijk wat uit of ik het via usb of sp/dig aan een computer hang? (bij een ander model dan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrobat
Zojuist kreeg ik m'n vbia EBay bestelde Topping TP21 binnen met 14V adapter als alternatief voor de eerder bij Dinodirect bestelde Muse M21. Ziet er keurig uit moet ik zeggen, netjes verpakt en het versterkertje zelf ziet er ook buiten verwachting uit, solide en keurig geassembleerd.

Nou is dit voor m'n werkkamer omdat ik daar nog geen versterker had en 't kleine formaat sprak me erg aan. Ook leuk om de goedkope Chinese "HiFi" eens uit te proberen. Wellicht dat ik 'm ook eens een keer in m'n HiFi-set (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.0) hang in plaats van de Lyngdorf versterker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een 'aardig' setje zo Acrobat! d:)b
Anoniem: 397176 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:50:
Jeep, ik ben je een beetje aan het achtervolgen. Na je opmerkingen over de muse versterker op zelfbouwaudio kwam ik hier terecht, nu lees ik mee op Headfi nadat je over deze dac begon. ...

In ieder geval, in het draadje op headfi lees ik veel over warmteproblemen, hoe gaat dat bij jou dac ? Con densatoren vlak op een koellichaam leggen, is dat handig ?
Liever achtervolgd dan dat je me voor de voeten loopt. :P

Ik heb rekening gehouden met de warmte er ook aan gevoeld hoe warm ze nou eigenlijk worden. Het zwarte plaatje dat als heatsink dienst doet wordt niet heter dan 50 graden. Je kunt je hand er goed op houden. De caps kunnen daar best tegen. Bovendien, als ze er klem tussen zitten transporteert dat de warmte beter naar de behuizing dan lucht.

Ik ga me nu ik klaar ben met solderen even concentreren op de inkoopactie. Ik ga een concreet lijstje maken in Excel en die mail ik dan naar degenen die mij gemaild hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@]eep: Vraagje over de speakers die jij adviseerde:

Zijn die niet behoorlijk gevoelig met hun 86dB?

Frequency Response: 90Hz-20kHz
Impedance: 4¦¸
Sensitivity: 86dB
Power: 50Watts
Net weight: 1.4KG/pcs

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
86dB is niet heel gevoelig.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrobat
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:56:
Dat is een 'aardig' setje zo Acrobat! d:)b
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zag een monoloog voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Laten gaan, komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die laatste 2 reacties zijn jammer en dat is op de man spelen. Een beetje flauw. Het feit is wel dat ik de ac's heb en jullie niet. Dus ik kan uit ervaring spreken. Ook heb ik vergelijkings materiaal. Hou daar wel rekening mee. Een beetje respect voor iemands mening is wel op zijn plaats. Jullie luisteren bijvoorbeeld ook blind naar Jeep. Dat jullie denken dat ik zit te trollen en mijn niet willen geloven dat is jammer. Maar ik geef wel eerlijk mijn mening. Die tip over ebay bijvoorbeeld werd eerst ook negatief ontvangen terwijl het eigenlijk neutraal was.

Ik ben niet de enige die een negatief review over de AC's heb gegeven. Bekijk deze review maar eens
http://www.10audio.com/ac_leisure2se.htm

Daarnaast is er een misconceptie in de audiowereld. Prijs IS NIET perse gelijk aan kwaliteit. De t-amp is een schoolvoorbeeld daarvan. Er zijn een heleboel van dat soort dingen voorbeeldjes te vinden. Sterker nog deze hele serie van topics is gebaseerd op dat principe. Dus vind ik het vreemd als er gelijk bij men kortsluiting ontstaat als ik product A met product B verlijk dat 10x zo duur. Zolang het binnen mijn budget is, wat is het probleem? Dat is trouwens niet het enige waar ik het niet mee eens ben. Er zijn nog meer dingen die ik vreemd vind.

Neem een DAC bijvoorbeeld. Een dac is in principe maar een klein chipje. Ik heb thuis duizenden dacjes. In een van mijn vele mp3 spelers, cd spelers, computers, iphone, airport express etc. Ik hoor maar weinig verschil. En komt dat verschil dan door een verschillende merken of door al die weerstandjes en condensators in het circuit van de apparatuur? Ik vermoed eerder het laatste. Maar als het het laatste is, gebeurd dat dan niet ook in de versterker? En dan nog een keer in de crossover van de speaker? Het electrisch signaal gaat door al die weerstandjes, condensators en filters heen. Dus ik denk waarom verander je dan niet gewoon de condensators en weerstandjes in je versterker naar jou smaak in plaats van dat je dit probleem verplaatst naar de DAC en dat die het maar moet oplossen. Daar is een DAC toch niet voor? Dit geld niet alleen voor DACs maar gewoon in het algemeen.

Ik heb trouwens nog een waslijst met dingen die mij dwarszitten voor een andere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
Anoniem: 210077 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:53:
Het feit is wel dat ik de ac's heb en jullie niet. Dus ik kan uit ervaring spreken. Ook heb ik vergelijkings materiaal. Hou daar wel rekening mee.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/__jFgOqdirRY/S15Op3mhS9I/AAAAAAAACoo/m63diQmeer8/s400/nothing_to_see_here.jpg
Ik heb trouwens nog een waslijst met dingen die mij dwarszitten voor een andere keer
Fijn d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ikke26 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:02:
Ik lees hier dat veel mensen geïnteresseerd zijn in een Muse versterker. Ik heb op samenkopen.net een animo-topic geopend voor verschillende versterkers, zodat we korting kunnen krijgen bij de leverancier.
Link: http://samenkopen.net/topic/85286/248847
ben je niet het gras voor ]eeps voeten aan t wegmaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

[b][message=35622784,noline]

Daarnaast is er een misconceptie in de audiowereld. Prijs IS NIET perse gelijk aan kwaliteit. De t-amp is een schoolvoorbeeld daarvan. Er zijn een heleboel van dat soort dingen voorbeeldjes te vinden. Sterker nog deze hele serie van topics is gebaseerd op dat principe. Dus vind ik het vreemd als er gelijk bij men kortsluiting ontstaat als ik product A met product B verlijk dat 10x zo duur. Zolang het binnen mijn budget is, wat is het probleem? Dat is trouwens niet het enige waar ik het niet mee eens ben. Er zijn nog meer dingen die ik vreemd vind.

Neem een DAC bijvoorbeeld. Een dac is in principe maar een klein chipje. Ik heb thuis duizenden dacjes. In een van mijn vele mp3 spelers, cd spelers, computers, iphone, airport express etc. Ik hoor maar weinig verschil. En komt dat verschil dan door een verschillende merken of door al die weerstandjes en condensators in het circuit van de apparatuur? Ik vermoed eerder het laatste. Maar als het het laatste is, gebeurd dat dan niet ook in de versterker? En dan nog een keer in de crossover van de speaker? Het electrisch signaal gaat door al die weerstandjes, condensators en filters heen. Dus ik denk waarom verander je dan niet gewoon de condensators en weerstandjes in je versterker naar jou smaak in plaats van dat je dit probleem verplaatst naar de DAC en dat die het maar moet oplossen. Daar is een DAC toch niet voor? Dit geld niet alleen voor DACs maar gewoon in het algemeen.
Dit valt onder het topic Zilverkabels gesmeed door elfjes bij maanlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:30:
Advies wat ik geef is om een efficiente setje speakers te kopen in combinatie met een t-amp en dan kun je altijd later nog de stap naar ESL of magneplanar speakers + een subwoofer maken hoewel deze wel meer power nodig hebben. Dat was van het begin trouwens al mijn plan toen ik voor de AC ging. Maar goed iemand zegt nu dat de tekton lore een betere keuze is.
Ja, die Tekton Lore intrigeert me ook meer en meer.
Iemand deed er zijn magneplanar speakers voor weg en iemand anders vind ze nu ook al een stuk beter dan zijn Monitor audio RS6, zie reply16 in link...

http://www.audiocircle.com/index.php?topic=90718.0

De Tekton Lore en Mini Lore...

http://www.tektondesign.com/

De goeie kritieken die ik las gingen over de Lore en niet de kleinere mini lore maar ik denk niet dat ze de bal zullen misslaan bij de mini lore. De beste keuze om voor de grote of kleinere te gaan hangt af afhankelijk van de grootte van de kamer ga ik ervan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thijz, over jouw dacje... kijk nog eens op pagina 3 helemaal onderaan.
Afbeeldingslocatie: http://img02.taobaocdn.com/imgextra/i2/22266347/T2vbXzXhRXXXXXXXXX_!!22266347.jpg_310x310.jpg
Daar zit dit bordje in, helemaal geassembleerd.
Afbeeldingslocatie: http://img02.taobaocdn.com/bao/uploaded/i2/T1_w4WXbxJXXaS6ecW_022922.jpg_310x310.jpg
En dit kastje zit er omheen.

Ze hebben ook een versie waar een Wolfson WM8740 chip in zit (DIR9001+PCM2706+WM8740).
Afbeeldingslocatie: http://img01.taobaocdn.com/imgextra/i1/22266347/T27GNzXhJXXXXXXXXX_!!22266347.jpg_310x310.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img03.taobaocdn.com/imgextra/i3/22266347/T26WNzXhNXXXXXXXXX_!!22266347.jpg_310x310.jpg

Wilcoholic, je moet de review op 10audio toch nog eens wat beter lezen. Zij hebben het ten eerste over speakers van $1600 en dan heb je het over een andere prijsklasse en veel hogere eisen. Voor die hogere eisen valt het commentaar best mee. Bovendien zijn er veel opmerkingen die diametraal tegen jouw opmerkingen ingaan. Kijk, dat het wisselfilter voor deze speaker lastig is dat kon ik je zo wel vertellen. Zeker omdat je met de ribbon (vervorming bij freq <3.5kHz) zowel als met de carbon/kevlar woofer (cone breakup met eerste resonantiepieken vlak boven de 3kHz) beide tegen een kritisch gebied aanhangt. Dan moet je persé filteren met een derde orde filter. Dus veel (dure) componenten.
Dat wetende, vind ik dat ze wel degelijk erg goed klinken. En ik heb ze ook gehoord (SE versie). Ik denk nog steeds dat er ergens anders in de keten bij jou iets goed fout zit als jij hoort wat je beschrijft.
Het rendement is trouwens helemaal niet slecht met 86dB/W. Dat is heel normaal.

De rest van je verhaal over weerstanden en condensators ben ik het trouwens helemaal mee eens. Alleen heeft het prijstechnisch gezien vaak niet echt veel zin om alle componenten in een versterker uit te wisselen. Zeker ook omdat het schema van de versterker bepaalt hoeveel componenten er in zitten. Als je een versterker hebt met minder componenten zit er ook minder in de weg. Sterke voorbeelden daarvan zijn de meeste buizenversterkers en de 47-Labs Gainclone en Shigiraki. Maar dan hou je toch weer compromissen op andere vlakken.

You cannot change the laws of physics Jim (Scotty in reply to James T. Kirk)

Reloader schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:02:
[ikke26 schreef over een samenkopen topic...]
ben je niet het gras voor ]eeps voeten aan t wegmaaien?
Ja. Ik dacht laat ik maar niks zeggen. Anders ga ik :X :( 8)7
Maar het topic is al dicht. Je moet echt verrekte goed opletten welk chipje er in zit. Je gaat zomaar de fout in. Dan kom je echt niet veel goedkoper uit. En kwantumvoordeel bij Ebay kun je denk ik wel op je buik schrijven.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-03-2011 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:30:
Ik heb maar een tk2050 bordje gekocht. Ik ga er denk ik ook niet zoveel aan lopen knutselen. Ik prop er gewoon wat kabels in en dump hem ergens bij mijn routers in de buurt.
Yeah right. En dan vervolgens lopen piepen dat t een k*tversterker is die toch wat meer ruist dan je had verwacht :X

Is dat ook de manier waarop je je luidsprekers hebt beoordeeld ? prak er wat kabels in en donder ze ergens neer ? Dan kan ik me zomaar voorstellen dat het resultaat wat tegenvalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wilco,

Ik woon in Sassenheim (2171 postcodegebied), waar woon jij? Ik kan je, als je niet te ver woont (10-20 KM), misschien wel helpen met een huisbezoek. Dan neem ik wat mooie spullen mee om te kijken of het beter te krijgen is. Eenmalige aanbieding....ik zal niks zeggen over je mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:53:
Die laatste 2 reacties zijn jammer en dat is op de man spelen. Een beetje flauw.
Als je wilt uitdelen, moet je ook kunnen ontvangen. Was het je nog niet opgevallen dat je hier als enige dergelijke reacties krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ja. Ik dacht laat ik maar niks zeggen. Anders ga ik :X :( 8)7
Maar het topic is al dicht. Je moet echt verrekte goed opletten welk chipje er in zit. Je gaat zomaar de fout in. Dan kom je echt niet veel goedkoper uit. En kwantumvoordeel bij Ebay kun je denk ik wel op je buik schrijven.
Ik dacht dat jouw groupbuy al zo'n beetje werd afgerond, althans daar leek het in de reacties in dit forum wel op, dus ik dacht, waarom niet hier op tweakers ook posten. Mijn topic gaat trouwens niet alleen over de M21 maar ook over de MU-15 MK2. Het topic is alweer dicht omdat ik een nieuw topic heb geopend, namelijk deze. Ik heb trouwens een behoorlijk percentage kwantumkorting gekregen waardoor ik de Muse M21 kan aanbieden voor €36,90 en de MU-15 voor €26,45. Ik ben zelfs nog aan het kijken of de versterkers rechtstreeks van de aanbieder naar de geïnteresseerden kan worden gestuurd, dat scheelt weer verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Vandaag stond de postbode voor de deur met een TA2021, nooit verwacht dat het zo zou klinken!
Klonk naar mijn gevoel erg warm op mijn Dali's en de Celestion speakers die ik vanmiddag voor een prikkie heb overgenomen.
Thx allen voor de tips :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
KillaZ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:02:
Vandaag stond de postbode voor de deur met een TA2021, nooit verwacht dat het zo zou klinken!
Klonk het zo: "Goedemiddag, TNT Post. Wilt U even tekenen?" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Leuke mod! Je soldeerverbindingen zien er alleen niet helemaal fris uit. Misschien volgende keer een beetje flux gebruiken?
ikke26 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:06:
[...]
Ik heb trouwens een behoorlijk percentage kwantumkorting gekregen waardoor ik de Muse M21 kan aanbieden voor €36,90 en de MU-15 voor €26,45. Ik ben zelfs nog aan het kijken of de versterkers rechtstreeks van de aanbieder naar de geïnteresseerden kan worden gestuurd, dat scheelt weer verzendkosten.
Dropshipping is een erg slimme oplossing. Daar pak je enorm veel winst mee, zowel met de kans op invoerheffing als verzenden binnen NL. 37e inclusief voeding neem ik aan?
mace schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Klonk het zo: "Goedemiddag, TNT Post. Wilt U even tekenen?" :?
Waarschijnlijk "Goedemiddag, TNT Pakketservice. Wilt U even tekenen?" *D

In mijn tijd als pakketchauffeur probeerde ik ook altijd warmte aan huis te leveren. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Oyster op 03-03-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de Metrum Quad DAC ontvangen en hij is momenteel aan het spelen.

Ik heb hem nu al vergeleken met de DAC in mijn huidige CD speler (MHZS CD88G) en mijn Cambridge audio DAC en ik moet zeggen dat de Metrum DAC nu al (niet ingespeeld) een stuk beter klinkt.

De sound is zacht maar toch dynamisch en veel natureler, hij klinkt ook vrij neutraal, geen enkele sound word je geforceerd opgedrongen als soms wel het geval is met andere DAC’s. Stemmen zitten in het midden en plaatsing van instrumenten is dik in orde, de DAC laat je horen hoe de muziek moet doorkomen naar je versterker, puur, onvervormd, dat vooral vind ik.

Aan deze prijs verdient deze DAC om internationaal een succes te worden in mijn ogen.

Ik ga hem een nachtje laten spelen en als hij nog verder verbeterd is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ik weer budget heb, ga ik een behoorlijke eindtrap kopen en spelen met een leuke DAC. Ik word erg nieuwsgierig na alle verhalen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:51:
Kiddyl, ik zou eens naar de kleine Qinpu speakers kijken. Volgens 6-Moons zijn die helemaal niet slecht. En niet te groot en niet duur. Bijvoorbeeld deze.
[afbeelding]
VF 3.2 Speakers
[afbeelding]
VF3.2 mark II

De tweeter is een ringradiator, zeer goed. Het woofertje is nogal klein, daarom zou ik er wel de sub bij doen.
Wat mogen die kosten?

Ik kan met een 100% zekerheid zeggen wat voor drivers dat zijn :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 288063 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:45:<>n ik moet zeggen dat de Metrum DAC nu al (niet ingespeeld) een stuk beter klinkt.
<>
Ik ga hem een nachtje laten spelen en als hij nog verder verbeterd is dat mooi meegenomen.
Sorry maar welk component van je DAC verwacht je dat verbetert met het inspelen? De condensators wellicht maar dan heb je slechte. Een DAC is een DAC, geen luidspreker, het ding DACt, niet meer en niet minder 8)7
of hap ik ergens op - vast wel

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 04-03-2011 01:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikke26 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:06:
[...]

Ik dacht dat jouw groupbuy al zo'n beetje werd afgerond, althans daar leek het in de reacties in dit forum wel op, dus ik dacht, waarom niet hier op tweakers ook posten.
Nee, hoe kom je daar nou bij? Ik ben gewoon nog even aan het uitzoeken. Het punt is dat inkoopacties niet toegestaan zijn op GoT. Maar samenkopen.net vind ik niet wat. Misschien is het mijn onbekendheid ermee hoor.

Hey B! Jij ook hier?

Dat zijn toch leuke drivertjes? Met kastje €100 kun je het zelf niet voor maken lijkt mij.

Over het soldeerwerk. Flux? Wasda? Oh, dat spul dat aan de onderkant van het bordje in overvloed achtergebleven is. :D
Ik had de K42 PiO's al vaker gesoldeerd en daardoor ziet het er wat rommelig uit. Ik zou ook wel iets dunner draad willen hebben, dit past nml net niet in de gaatjes van het PCB. Ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden mee hoor, maar het werkt iig prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-03-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Wat is er mis met samenkopen?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb deze link gevonden:
http://cgi.ebay.com/Qinpu...acquer-Chop-/180623669269

175 euro incl shipping.
Volgens mij per stuk.

Drivers kosten respectievelijk 22 euro en 17 euro.

Toevallig heb ik precies deze hier liggen voor een soort gelijk concept :P

[ Voor 15% gewijzigd door B_FORCE op 04-03-2011 01:19 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niks, behalve dat ik soms geen zin heb om weer iets anders uit te gaan zoeken hoe dat werkt. Vanmiddag net de Ubunto bootloader in zitten stellen, en dan vind ik het wel weer zat voor 1 dag.

En mijn idee was ook wat uitgebreider dan alleen voor hier. Ik wil het ook wat breder op gaan zetten.

Ik gok het zomaar eens op Vifa XT25SC-90 en Peerless fullrange. Dan nog filter en aansluitmateriaal erbij. En de perfecte afwerking. De Chinese prijs is €100.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-03-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 01:19:
[small]Ik gok het zomaar eens op Vifa XT25SC-90 en Peerless fullrange. Dan nog filter en aansluitmateriaal erbij. En de perfecte afwerking. De Chinese prijs is €100.
Heb je een link naar die Chinese prijs?
(kan via google niks vinden)
Overigens lijkt me dat ook nog niet incl shipping, belasting en andere toeslagen.

Met een dergelijke afwerking (is vrij goed te doen hoor) kun je rekenen op iets van 60-70 euro.
Dan doe je het nog vrij luxe.

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 04-03-2011 01:56 ]

One World Concepts

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.