Arfman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:45:
[...]
Dacht dat de HD toch behoorlijk sneller was dan de HD2 qua specs, zo zie je maar weer dat CPU niet het allerbelangrijkste is
Hiervoor had ik een blackberry van het werk en geloof me, dan is een Android een hele, hele grote stap vooruit. Alles is relatief.
De Desire HD gebruikt dezelfde CPU als de HD2, enkel gemaakt op een kleiner procedé (65nm vs. 45nm), wat er voor zorgt dat deze zuiniger is en in principe hoger geclockt kan worden. (Max stabiele overclock van de HD2 is tot nu toe ruim 1.5GHz, bij de Desire HD is dat 1.9GHz, maar aangezien ze beide standaard op 1GHz zitten maakt het ook niet enorm veel uit voor degene die een beetje op z'n batterij wil letten)
De Adreno 205 GPU is wel een stuk sneller, maar valt nog steeds plat op z'n bek vergeleken bij de SGX540, GeForce ULV en Mali 400. Dit zorgt ervoor dat het een rare middenmoot is en het toch moet doen met applicaties van de oude Adreno 200 GPU.
Het extra werkgeheugen is wel vrij handig, maar alleen als je programma's gebruikt die eigenlijk veel meer geheugen gebruiken dan nodig is en dit in de achtergrond vol houden. (Wat helaas nog steeds wel eens het geval is met Android...)
Het scherm is vrijwel hetzelfde... De camera heeft meer megapixels, maar is niet veel beter... De batterij is even groot... Toch niet zo'n enorme XDA support als de HD2, EVO en Galaxy S... Hij is dikker, en naar mijn mening stukken minder mooi, ik heb het ook niet zo op puur capacitieve knoppen aan de voorkant...
Kortom, voor mij is het zo'n betekenisloze update dat ik na een jaar best wel reden mag hebben om een beetje teleurgesteld te zijn. Natuurlijk is het wel zo dat als je van de Blackberry komt dit een gigantische sprong is, maar voor mij dus nou net weer niet. Bovendien krijg ik met de beperkte XDA support eigenlijk zelfs het idee dat het een downgrade is. (Tsja, ik ben nou eenmaal een tweaker.

)
Maar dat wil niet zeggen dat ik het puur op interne specs heb, dat had je ook wel kunnen opmerken aan mijn mening over de Flyer. Ik heb diep respect voor HTC (en Apple, en HP/Palm, en ook wel een beetje Microsoft met WP7) voor het feit dat ze een vele malen betere software ervaring weten te creeëren met technisch inferieure hardware. Het is alleen dat ik die ervaring ook al kan krijgen op mijn huidige inferieure hardware en dat de HD2 simpelweg zo'n extreem eind voorliep op de rest qua hardware dat het wel een beetje een anti-climax was om de Desire HD zo te zien... (Terwijl de Galaxy S al lang beschikbaar was en de eerste Tegra 2 apparaten begonnen op te duiken, welke helaas juist weer onder slechte software leden, waardoor die ook afvielen)
Ik kraak de Desire HD niet af als product zelf, maar wel als opvolger en in vergelijking met de andere mogelijkheden die ten tijde beschikbaar waren.
Edit: On-topic:
Nvidia presenteert quad-core Tegra SoC
Tweemaal zo snelle CPU, driemaal zo snel grafisch. 12-core GPU. Zal als eerst verschijnen in Augustus.
Interne naam voor deze chip is Kal-El:

(Als extraatje, associeer alle comic verwijzingen.

)
[
Voor 6% gewijzigd door
M-en-M op 16-02-2011 01:21
]