Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileworldcongress.com/images/mwlkeynotemicrosoft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileworldcongress.com/images/mwlkeynotetwitter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileworldcongress.com/images/mwlkeynotegoogle.jpg

Live @ http://www.mobileworldlive.com/

En verder en onder andere:

Maandag
ZTE – Press Conference @ 10.00 am – 11.00 am CET (Barcelona)
Nokia Siemens Networks – Media and Industry Analyst Briefing @ 10.00 am – 11.00 am CET (Barcelona)
LG – Press Conference @ 11.00 am CET (Barcelona)
Microsoft - Ballmer @ 04.00 pm CET (Barcelona)
Twitter - CEO @ 05.00 pm CET (Barcelona)

Dinsdag
Huawei @ 11.00 am – 12.00 pm CET (Barcelona)
Qualcomm @ 11.00 am CET (Barcelona)
Keynote: The Power of Applications (met HTC Peter Chou) @ 11.15 am CET (Barcelona)
Google - Eric Schmidt @ 05.45 pm CET (Barcelona)
HTC (volgens Arnoud)

Woensdag

Keynote: The Evolution of the Mobile Internet (Cisco, Intel, Yahoo, Softbank) @
09.00 am CET (Barcelona)
Keynote: Connecting the Dots – A 360° View on Consumer Electronics (Nokia, RIM, Qualcomm, NTT Docomo) @ 11.00 am CET (Barcelona)

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Samsung wel een klapper gemaakt in ieder geval, ben benieuwd of HTC & co daar nog overheen komen. Sony naar mijn mening in ieder geval niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het goed is begint over een uurtje de Engadget Mobile PODCAST (Live) vanaf de MWC.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 19:58
LOL, was net aan het zoeken naar een MWC2011 topic! :)

Ik ben inderdaad zeer benieuwd waar HTC mee gaat komen, misschien ook een Tablet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de Galaxy Tab 10.1

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TeLKznOP4uM&feature=player_embedded]

50-launch titels voor de Play btw + multiplayer support voor sommige games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flash 10.1 staat inmiddels op meer dan 20 miljoen smartphones sinds de release, en ze verwachten dat Flash in 2011 op meer dan 132 miljoen apparaten gaat draaien. Op de MWC heeft Adobe aangekondigd dat Flash 10.2 binnenkort uitkomt: maar vereist mogelijk versie 3.0 van Android als minimum.
Adobe is also showcasing the latest release of Flash Player – Flash Player 10.2 – along with additional performance advancements at the conference. The new release includes support for innovative new features including Stage Video, which delivers much improved video performance through optimizing hardware acceleration on mobile devices, desktops and TVs. Stage Video decreases processor and memory usage while enabling higher frame rates and improved video quality. Test results show up to 80 percent CPU savings when playing back video in 1080p on Windows® and Mac OS. Stage Video support for mobile devices will be available on Android 3.0 "Honeycomb" and BlackBerry Tablet OS. Existing H.264 video content on the Web will benefit from Stage Video on mobile platforms without any changes to the content.
http://www.engadget.com/2...s-soon-offers-roundabout/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-02-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via Engadget:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/02/motopro02142011.jpg
You do realize that Mobile World Congress is underway in Barcelona, right? To celebrate, Motorola just announced a Eurofied Droid Pro under the more succinct Motorola Pro moniker. The portrait QWERTY candybar features Android running on a 1GHz processor and 3.1-inch HGVA touchscreen display. But this pup's all business with the ability to remote wipe the device and SD card and integrated VPN, Quickoffice, and complex password support. See it in action after the break.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KGhLvnuKSnI&feature=player_embedded]

Voor de Europese markt! De Motorola Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acer 10" Iconia a500

Tegra 2. Nu nog Android 2.2; update naar 3.0 is beloofd voor launch.

Acer 7" Iconia a100

Tegra 2.Launch is 3.0.

Acer Liquid Mt (Metal)

3,6" scherm, Qualcomm 7230 800Mhz CPU, Android 2.2, 720p videorecording, 5MP camera.

Waar blijft Sony Ericsson met hun Android tablet ??????

TS is geupdate met ZTE, Acer en HTC

Pica's van de HTC Stand @ http://www.facebook.com/a...id=357209&id=101063233083

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/newsimg/11/02/intel-medfield/gsmarena_001.jpg

Intel toont Medfield SoC op Android

En paar vette NEC Android devices (via phandroid.com)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel een kickje waard.

Twee toestellen van HTC uitgelekt die morgen aangekondigd worden: beiden met dedicated facebook button. Uiteraard nog niet 100% confirmed tot morgen. Van/via Pocketnow.

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000014924//facebookphone2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000014924/facebookphone1.jpg

Bovenste = HTC Snap 2
Onderste = HTC Icon

En via Allaboutphones.nl: HTC Saga (Desire 2?)

Afbeeldingslocatie: http://allaboutphones.nl/photos/thumbs/12977125075333/HTC-Sage-uitgelekte-afbeelding.jpg

en via Allaboutphones.nl ook: HTC Marvel (Wildfire 2?)

Afbeeldingslocatie: http://allaboutphones.nl/photos/thumbs/12977125641351/HTC-Marvel-uitgelekte-afbeelding.jpg

Morgen om 10.00 is HTC's persconferentie.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-02-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar de HTC presentatie morgen. Zit momenteel zelf te kijken naar de HTC Desire HD maar wellicht komt er morgen wel een opvolger van dat toestel uit... In elk geval genoeg reden om even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

ik222 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:02:
Ben erg benieuwd naar de HTC presentatie morgen. Zit momenteel zelf te kijken naar de HTC Desire HD maar wellicht komt er morgen wel een opvolger van dat toestel uit... In elk geval genoeg reden om even af te wachten.
jep, ik hoop echt stiekem op een 3D scherm, maar het nut van die facebook knopen snap ik niet, een widget voldoet gewoon voor iedereen met een leven >:)
maarja HTC heeft zich wel eigelijk gekroond tot android fabrikant nummer 1 in nederland,
dus iedereen verwacht heel veel. ;

eigelijk zou een simpel dual coretje wel voor mij voldoen (met hdmi),
aangezien ik HTC toch wel het meest vertrouw (SE, moto en lg allemaal zuiniger met updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ach, ik wil gewoon custom firmware erop kunnen zetten, en daarvoor zitten we zowel by samsung als bij htc goed. Op dit moment is het paradepaardje van samsung men favoriet :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:25
Op Allaboutphones.nl staat het volgende over de HTC Desire 2, ik hoop dat dit niet waar is, anders stap ik toch echt over naar Samsung.
De Android-smartphone wordt uitgerust met een single-core processor, meer RAM-geheugen dan zijn voorganger en een verbeterde camera. Ook zal het toestel de nieuwste versie HTC Sense (versie 3.0) krijgen.
En dan doel ik vooral op de single-core. Dan zou dezelfde processor gebruikt worden als in de HTC Desire HD (een verbeterde versie is er toch niet? behalve een dual-core), en daar wordt ik nu niet echt wild van.

[ Voor 23% gewijzigd door FabianNL op 14-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabianNL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:16:
Op Allaboutphones.nl staat het volgende over de HTC Desire 2, ik hoop dat dit niet waar is, anders stap ik toch echt over naar Samsung.

[...]
zou wel een Faal zijn (ja met een hoofdletter)
aangezien iedereen zoals ik al zijn er wel wat meer van verwacht.
ik blijf nog steeds hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:33
Die Icon ziet er wel heel tof uit.
Alleen mag die facebook knop wel weg...of op de zijkant, het zit er nu een beetje in de weg te zitten :S.
Ik hoop eigenlijk op een nieuwe HTC Android die eigenlijk niet zo oversized is als wat er nu op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij zijn er uberhaupt weinig / geen geruchten dat HTC morgen een nieuw topmodel aan gaat kondigen? Ik bedoel de Desire 2 zou als de geruchten kloppen nog steeds onder de Desire HD zitten. Maar goed we wachten het af. De Galaxy S2 is voor mij eigenlijk geen optie aangezien ik het met Samsung wel gehad heb eigenlijk...

En ik mag inderdaad hopen dat die Facebook knop er niet op zit, wat een enorm lelijk ding op het verder strakke design. En Facebook gebruik ik toch niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 14-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Er zijn toch ook geruchten dat HTC morgen de Desire HD2 gaat aankondigen?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 15:36
Famoso schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:45:
Er zijn toch ook geruchten dat HTC morgen de Desire HD2 gaat aankondigen?
De Pyramid wordt mogelijk de Desire HD2, maar dit gerucht zou ik toch met een korrel zout nemen. Al is het eigenlijk wel nodig dat ze eens een toestel met behoorlijke hardware aankondigen; qua hardware lopen ze achter op de competitie, en zijn ze ook nauwelijks verbetert, sinds de HD2 en Desire... :?
(Sense is echter nog steeds een bijna onmisbare toevoeging voor mij)

Op het moment ben ik er vrij zeker van dat de Galaxy S II m'n HD2 gaat opvolgen (En ik had net zo'n lekkere HTC streak... :-( ), maar misschien overtuigen ze me toch weer; ik ben helemaal voor zo'n goede competitie. :)

[ Voor 0% gewijzigd door M-en-M op 14-02-2011 23:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik zou liever eens een HTC zien zonder Sense .. Of dat Sense eerder een applicatie is, en dat je daar dus niet afhankelijk van bent voor Android updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

HTC Flyer (1,5 GHz, 7 inch) : http://www.engadget.com/2...with-1-5ghz-7-inch-flyer/

HTC Incredible S, Desire S, Wildfire S: http://www.engadget.com/2...dible-s-desire-s-and-wil/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:11
Is de Desire S nu dezelfde als de Desire 2?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Eigenlijk is er dus geen opvolger van de HTC Desire HD aangekondigd. De incredible is wat specificaties betreft ongeveer hetzelfde maar krijgt een net wat kleiner scherm.

Ik denk dat ik toch maar gewoon voor de Desire HD ga dan.

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 15-02-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze line-up van HTC is een dikke fail.

- Geen Nvidia dualcore Tegra 2 7/10" tablet (evt met Honeycomb)
- Geen dualcore smartphones (als Samsung, Motorola, LG etc wel hebben)
- Geen NFC
- Geen qHD-schermen
- Geen super amoled (plus)
- Geen 3d
- Geen vette camera (als de SE Arc)
- Geen HDMI
- Geen 1080p videorecording

_O-

etc. paf. Motorola + Samsung + LG + Sony Ericsson (vette designs als de Arc/Playstation Play etc) hebben veel meer op de tafel gebracht.
10.10: This will be the strongest and broadest phone launched by HTC. Starting with the HTC Desire S is made from one piece...oh dear, technical problems.
Wat een farce van HTC ;( en dan ook nog niet eens een 10,1" tegra 2 tablet hebben.

[ Voor 193% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Zware teleurstelling toch ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freshnezz

Why so serious?

idd een teleurstelling... ik zie totaal geen reden om van mijn huidige Desire over te stappen naar de Desire S. Qua specs niet (die gewoon tegen vallen i.t.t. de concurrenten) en qua uiterlijk al helemaal niet (lijkt teveel op de oude Desire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Lijkt erop dat HTC zich niet langer op de high-end markt richt en volop voor het jonge publiek gaat. Vooral die facebook knop is gewoon rampzalig :X

In de late namiddag is er nog een keynote van google. Mijn hoop is dat zij nog een nieuwe dualcore developer phone (nexus three? rebranded galaxy II met stock android?) aankondigen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boeboe schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:30:

In de late namiddag is er nog een keynote van google. Mijn hoop is dat zij nog een nieuwe dualcore developer phone (nexus three? rebranded galaxy II met stock android?) aankondigen.
Denk het niet. Wie weet wel meer info over Honeycomb voor smartphones =)
Denk dat de keynote van Schmidt vooral zal gaan over mobiele paymentens (NFC), geupdate Android Market, cijfers over de verkoop van Android-toestellen, locatie-based services op je mobiel, het belang van de launch van Honeycomb voor tablets etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freshnezz

Why so serious?

Wat een fail ook dat de Motorola Atrix 4G tot nu toe de enige telefoon is met een hogere resolutie... de rest zijn gewoon allemaal max WVGA. Wat dat betreft is dat dus de enige telefoon die qua resolutie kan meegaan met de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
Boeboe schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:30:
Lijkt erop dat HTC zich niet langer op de high-end markt richt en volop voor het jonge publiek gaat. Vooral die facebook knop is gewoon rampzalig :X
Is de Desire S dan geen high-end volgens jou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Upbeat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Is de Desire S dan geen high-end volgens jou? 8)7
De Desire S is wel highend natuurlijk. Alleen deze blijft onder de huidige HTC Desire HD naar mijn mening. HTC heeft dus niet echt een nieuwe topmodel geintroduceerd waar bijvoorbeeld Samsung dit met de Galaxy S2 wel gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ik222 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:42:
[...]

De Desire S is wel highend natuurlijk. Alleen deze blijft onder de huidige HTC Desire HD naar mijn mening. HTC heeft dus niet echt een nieuwe topmodel geintroduceerd waar bijvoorbeeld Samsung dit met de Galaxy S2 wel gedaan heeft.
Naar mijn mening is het enige belangrijke verschil tussen de SGS1 en de 2 de dual core processor. Alleen, zoals genoemd in de Tweakers preview van de nieuwe HTC telefoons, heeft de dual core nog enkel nut! De huidige 2.X versies van Android ondersteunen die processoren weinig tot niet.
Ik snap dat de Desire S weinig vernieuwds biedt t.o.v. de Desire HD maar als ze geen high-end toestel hadden uitgebracht, dan hadden ze de boot helemaal gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:24

TheFirepit

Vuurbal

Upbeat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Naar mijn mening is het enige belangrijke verschil tussen de SGS1 en de 2 de dual core processor. Alleen, zoals genoemd in de Tweakers preview van de nieuwe HTC telefoons, heeft de dual core nog enkel nut! De huidige 2.X versies van Android ondersteunen die processoren weinig tot niet.
Ik snap dat de Desire S weinig vernieuwds biedt t.o.v. de Desire HD maar als ze geen high-end toestel hadden uitgebracht, dan hadden ze de boot helemaal gemist.
Dat hebben ze nou in mijn ogen ook. Als het goed is komt rond april 2.4 uit waarin wel dualcore ondersteuning zit. Voordat HTC dan een toestel uitbrengt met een dualcore is het dan al wel zomer en dan heb je in mijn ogen toch duidelijk de boot gemist.

Daarnaast wil ik in elk geval een telefoon kopen waar ik de komen tijd mee vooruit kan en niet over 2 a 3 maanden weer achterloop, zoals nu wel het geval is met de "nieuwe" HTC telefoons.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Tegen de tijd dat Android 2.4 uitkomt (je zegt april, maar er is nog niks zeker) dan komt HTC heus wel met dual-core. Nu zie ik de meerwaarde er niet van. Je moet dit denk ik als gewoon tussen modellen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor dat iedereen verder gaat met het failen van de nieuwe HTC line up, HTC brengt grofweg 2x per jaar nieuwe toestellen uit. Dat de het huidige topmodel wat in oktober 2010 is uitgebracht nog niet wordt vervangen is daarom ook vrij normaal..... Ook gezien het feit dat de DHD nog steeds goed verkoopt is er ook geen reden om dit toestel nu al te opvolgen....

Geloof mij maar, medio oktober 2011 wordt er door HTC de opvolger van de DHD bekend gemaakt, met Dual-Core, SLCD en veel geheugen......
Upbeat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:49:
Dat hebben ze nou in mijn ogen ook. Als het goed is komt rond april 2.4 uit waarin wel dualcore ondersteuning zit. Voordat HTC dan een toestel uitbrengt met een dualcore is het dan al wel zomer en dan heb je in mijn ogen toch duidelijk de boot gemist.

Daarnaast wil ik in elk geval een telefoon kopen waar ik de komen tijd mee vooruit kan en niet over 2 a 3 maanden weer achterloop, zoals nu wel het geval is met de "nieuwe" HTC telefoons.
Het is nog helemaal niet zeker dat Android 2.4 in april uitkomt, hou maar rekening met juni/julli waarbij de eerste toestellen in oktober op de markt komen..... Zo is het de afgelopen jaren ook altijd gegaan

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 15-02-2011 13:04 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:00:
Voor dat iedereen verder gaat met het failen van de nieuwe HTC line up, HTC brengt grofweg 2x per jaar nieuwe toestellen uit. Dat de het huidige topmodel wat in oktober 2010 is uitgebracht nog niet wordt vervangen is daarom ook vrij normaal..... Ook gezien het feit dat de DHD nog steeds goed verkoopt is er ook geen reden om dit toestel nu al te opvolgen....
Dat kan allemaal wel zijn: maar het doet niets aan het feit dat Samsung, Motorola en LG al wel dualcore telefoons binnenkort op de markt hebben* - en HTC niet. Het zal de consument die binnenkort een telefoon wil kopen niets boeien dat HTC een bepaalde cyclus hanteert.

* en andere nieuwtjes als qHD/SA+/NFC/HDMI/3D/DNLA/ANT+/Bluetooth 3.0/1080p videorecording/Gyroscoop etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Offtopic @BulletNL: Waarom lijkt het alsof je mij quote? :')

[ Voor 8% gewijzigd door Upbeat op 15-02-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:09:
[...]

Dat kan allemaal wel zijn: maar het doet niets aan het feit dat Samsung, Motorola en LG al wel dualcore telefoons binnenkort op de markt hebben - en HTC niet. Het zal de consument die binnenkort een telefoon wil kopen niets boeien dat HTC een bepaalde cyclus hanteert.
Ja alleen heeft dual core met Android 2.3 geen nut. Dus de meerwaarde van de andere telefoons is de patswaarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dual-core krijgt binnenkort waarschijnlijk wel nut, bij de introductie van Android 2.4: nieuws: 'Android 2.4 komt in april en bevat ondersteuning voor dualcore-apps'. Nu is dat allemaal nog niet bevestigd, maar het lijkt er toch wel op dat tweekernige processors op termijn een flink voordeel krijgen. Daarom ga ik ook absoluut niet de Desire S kopen. Het is niet eens echt een verbetering ten opzichte van mijn huidige Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:12:
Dual-core krijgt binnenkort waarschijnlijk wel nut, bij de introductie van Android 2.4: nieuws: 'Android 2.4 komt in april en bevat ondersteuning voor dualcore-apps'. Nu is dat allemaal nog niet bevestigd, maar het lijkt er toch wel op dat tweekernige processors op termijn een flink voordeel krijgen. Daarom ga ik ook absoluut niet de Desire S kopen. Het is niet eens echt een verbetering ten opzichte van mijn huidige Desire.
Precies. Ik zou geen enkele poweruser een HTC Desire S/Z/HD meer aanraden op dit moment, en al helemaal niet in combinatie met een 2-jarige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RoD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:12:
Leuk en aardig die geruchten over een 2.4 versie in april, maar niks is zeker en bevestigd. En ook al komt het in april... kijk naar 2.3. Het is in december aangekondigd maar heb jij al een toestel gezien wat op de markt is gekomen waar 2.3 erop zit? De eerst volgende komen in maart/april, 4-5 maanden na de aankondiging.

Maar denk je nou echt dat HTC geen dual core processor telefoon uit zou brengen als ze dat niet konden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:09:
[...]

Dat kan allemaal wel zijn: maar het doet niets aan het feit dat Samsung, Motorola en LG al wel dualcore telefoons binnenkort op de markt hebben - en HTC niet. Het zal de consument die binnenkort een telefoon wil kopen niets boeien dat HTC een bepaalde cyclus hanteert.
HTC heeft in de vorm van de Desire HD de snelste Android telefoon welke nu op de markt te koop is.
Het aankondigen van een Dual-core telefoon doet hier niets aan af, sterker dit werkt alleen maar verstorend op de eigen verkopen. HTC heeft een strategie ontwikkeld mbt het uitbrengen van hun telefoons, main stream via de MWC en echte knallers in het najaar zoals bij de DHD. Dan kunnen ze namelijk veel meer aandacht krijgen, een toestel aankondigen op de MWC is natuurlijk leuk, maar al je concurrenten doen dit ook. Met een eigen introductie krijg je daarom ook veel meer aandacht en loop je minder kans dat je toestellen verbleken naast het geweld van je collega's/concurrenten. Een trend die we ook steeds meer zien op autoshows....

Het moet nog blijken dat een Dual-Core Samsung of LG echt significant sneller is dan een Desire HD nu is.... het etiket "dual-core" ergens opplakken wil niet zeggen dat dit type cpu ook daadwerkelijk sneller is dan een CPU van een collega die singel core is.

Dat heet nu marketing, ons eenvoudige tweakertjes het hartje een beetje op hol brengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:31

Rub3s

+3 , omdat het kan

Misschien ben ik niet zo'n kritische desire gebruiker hoor, maar waar is al die extra rekenkracht voor nodig? Straks heb je een hexacore in je telefoon....en dan? photoshoppen op je telefoon? mehhh.... beetje klein scherm.

Ik zal vast wel de enigste zijn die zo denkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Upbeat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Leuk en aardig die geruchten over een 2.4 versie in april, maar niks is zeker en bevestigd. En ook al komt het in april... kijk naar 2.3. Het is in december aangekondigd maar heb jij al een toestel gezien wat op de markt is gekomen waar 2.3 erop zit? De eerst volgende komen in maart/april, 4-5 maanden na de aankondiging.

Maar denk je nou echt dat HTC geen dual core processor telefoon uit zou brengen als ze dat niet konden doen?
Exact.....

Kijk naar de berichten wanneer Android 2.3 voor het eerst op de markt zou komen... Dit is ook veel later geworden, en wanneer je naar de hardware kijkt is er in Nederland officieel nog niets eens een toestel met 2.3 te koop.

Mijn gevoel:

Android 2.3 zo rond de zomer, net als met 2.2 dus....
Waarbij de eerste hardware na de zomer beschikbaar wordt....
September/oktober, net als met de DHD dus...

Of te wel, voor de dual-core CPU heb je nog tijd genoeg, en we weten allemaal.... op moment dat in april een toestel met 2.3 koopt, je lange moet wachten op de upgrade naar 2.4 dan wanneer je net na de zomer een nieuw toestel met 2.4 koopt....

Nogmaals, we laten ons hart allemaal op hol brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 18:08
Bullet NL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:19:
[...]

Het moet nog blijken dat een Dual-Core Samsung of LG echt significant sneller is dan een Desire HD nu is.... het etiket "dual-core" ergens opplakken wil niet zeggen dat dit type cpu ook daadwerkelijk sneller is dan een CPU van een collega die singel core is.

Dat heet nu marketing, ons eenvoudige tweakertjes het hartje een beetje op hol brengen.....
Ik als leek zou me als volgt oriënteren.
Spec's van huidige toptelefoons in Excel op een rijtje zetten.
Op basis hiervan geef ik de telefoons een cijfer.
De beste pak ik eruit en ga ik reviews van lezen.
Diegene met topspec's hebben dan zeker mijn voorkeur, zeker gezien de termijn waarmee de gemiddelde leek met een telefoon loopt.

Als ik 1 jaar met een telefoon loop is er allang ondersteuning voor dualcores. Dus zou ik daarvoor gaan.
Dus imo mist HTC hier wel de boot. HTC wil graag dat mensen hun telefoons kopen.
Dat ze de DHD niet willen vervangen is logisch, maar hoe breder hun assortiment is des te meer keuze HTC kan bieden aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Bullet NL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:19:
[...]

HTC heeft in de vorm van de Desire HD de snelste Android telefoon welke nu op de markt te koop is.
Het aankondigen van een Dual-core telefoon doet hier niets aan af, sterker dit werkt alleen maar verstorend op de eigen verkopen. HTC heeft een strategie ontwikkeld mbt het uitbrengen van hun telefoons, main stream via de MWC en echte knallers in het najaar zoals bij de DHD. Dan kunnen ze namelijk veel meer aandacht krijgen, een toestel aankondigen op de MWC is natuurlijk leuk, maar al je concurrenten doen dit ook. Met een eigen introductie krijg je daarom ook veel meer aandacht en loop je minder kans dat je toestellen verbleken naast het geweld van je collega's/concurrenten. Een trend die we ook steeds meer zien op autoshows....

Even een korte reactie: de Desire werd ook om de MWC aangekondigd en was toch echt wel een high-end toestel. Jouw verhaal klopt dus sowieso niet helemaal.

Daarnaast blijf ik het gewoon heel vreemd vinden dat ze mensen welke vorig jaar een HTC Legend/Desire geen goede opvolger aanbieden. Want sorry, maar zelfs de stap van Desire naar Desire S vind ik niet echt een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bullet NL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:24:
[...]
Nogmaals, we laten ons hart allemaal op hol brengen....
Wel, we kijken vooral naar de specs eigenlijk :)
Stel jezelf de vraag: Als je sowieso NU al van plan bent om een nieuwe telefoon te kopen, welk model zou je dan kiezen? Het klopt dat je momenteel weinig voordeel haalt uit een dualcore proc, maar eens android 2.4 komt kan je er wel gebruik van maken. Waarom zou je dan voor een gelijkaardige prijs een telefoon kiezen die over een half jaar als "achterhaald" wordt bestempeld? Zeker de tegra2 chipset is momenteel verdomd indrukwekkend: 1080p opnemen en streamen over dlna, waarna je de output over hdmi naar je tv stuurt: Akkoord, lang niet iedereen heeft dit nodig, maar het is wel verdomd sexy. Wie nu een telefoon wil kopen zou ik persoonlijk NIET de HTC modellen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Upbeat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Ik heb al gezegd dat dit nog niet bevestigd is :P Verder interesseert het mij niet zo wanneer fabrikanten hun toestellen met Android 2.3 op de markt brengen, ik flash toch wel een custom ROM. Nu zal niet iedereen dat willen, maar vermoedelijk zijn er al fabrikanten die toegang hebben tot Android 2.4. Arnoud kwam op de CES-beursvloer een SE Arc tegen met Android 2.4, Viewsonic heeft aangegeven dat het betrokken is bij de ontwikkeling van Android 2.4, en er gaan (vage, dat wel) geruchten dat HTC zijn Facebook-phones met Android 2.4 op de markt blijft. Nogmaals, niets is zeker, maar dat dualcore-gebeuren zit er waarschijnlijk toch wel aan te komen.
Je bedoelt of HTC geen toestel met dualcore uit zou brengen terwijl ze het wel kunnen? Nee, ik denk dat ze het gewoonweg niet kunnen. HTC gebruikt Qualcomm, en zoals Arnoud al in zijn bespreking van de nieuwe HTC-toestellen op de FP meldde, ze hebben nog niet genoeg tijd gehad om deze geschikt te maken voor nieuwe toestellen. Daarom lopen ze nu achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ben het met Boeboe eens.
Ik wil nu een telefoon kopen waar ik tot minimaal volgend jaar zomer en mogelijk langer mee toe kan. Koop ik nu een nieuw toestel met single core dan ga ik geen gebruik maken van de mogelijkheden die er aan zitten te komen. Loopt je abo nu af en wil je weer een nieuw tweejarig abonnement dan loop je dus zeker een jaar achter de feiten aan.
Benchmarks van de LG hebben al laten zien dat op het gebied van gaming en filmpjes de Tegra2 alles wegblaast. Dus waarom nu nog een single core nemen als je niet over 3kwart jaar weer een ander toestel gaat halen?

Volgens mij is er maar een reden dat HTC nog geen dual core uitbrengt en dat is dat ze een erg goede relatie hebben met Qualcomm. En aangezien Qualcomm laat is met zijn dual core is HTC dat dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TS is bijgewerkt met "nieuwe" Samsungs.

Voor een aantal toestellen kunnen we nog wel wat topicstarts gebruiken (bv Desire S). Iemand?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik vind bepaalde reacties hierboven nogal overdreven. Ik bedoel als je nu bijvoorbeeld de HTC Desire HD koopt dan heb je gewoon een prima toestel wat goed en snel werkt voor dingen die je met een smartphone wilt doen. De Desire HD is wat dat betreft nog abslouut niet achterhaald. Sterker nog ik zelf ga binnenkort waarschijnlijk gewoon een 2 jarig abbo afsluiten i.c.m. de Desire HD. Simpelweg omdat dat toestel alles wat ik met een smartphone wil uitstekend doet en dat er dan misschien over 6 of 7 maanden een dualcore uitkomt vind ik persoonlijk niet zo heel interessant. Ik wil gewoon een toestel wat goed en snel werkt maar hoeft absoluut niet altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben.

Neemt niet weg dat ook ik als tweaker natuurlijk had gehoopt dat er nu een nieuw highend toestel was uitgekomen. Maar goed dat is niet zo en ook al wacht je nu tot oktober / november (wanneer de nieuwe toestellen met dualcore wellicht fatsoenlijk leverbaar zijn) dan nog komt er een half jaar later toch wel weer wat nieuws uit, dat blijf je houden met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dual core is niet perse noodzakelijk, hangt helemaal af van wat je met je toestel wilt doen. Als je het toestel gebruikt om op internet te kunnen, je mail te checken en je agenda bij te houden dan heb je die dual core niet nodig.
Maar er zijn ook mensen die hun smartphone voor andere dingen gebruiken. En dan kan een dual core wel heel handig zijn. Kijk maar naar de benchmarks van de Tegra2 op bv gamegebied.
En ik ga er vanuit dat ik niet tot oktober hoef te wachten voor de Galaxy 2 hier goed leverbaar is. Ik ga in ieder geval niet op HTC wachten omdat hun hardnekkig aan Qualcomm vast willen houden. Jammer, HTC is me altijd goed bevallen maar ik wil nu een toestel waar ik mee vooruit kan en dat lukt niet met een HTC voor mijn toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik222 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:12:
Ik vind bepaalde reacties hierboven nogal overdreven. Ik bedoel als je nu bijvoorbeeld de HTC Desire HD koopt dan heb je gewoon een prima toestel wat goed en snel werkt voor dingen die je met een smartphone wilt doen. De Desire HD is wat dat betreft nog abslouut niet achterhaald. Sterker nog ik zelf ga binnenkort waarschijnlijk gewoon een 2 jarig abbo afsluiten i.c.m. de Desire HD. Simpelweg omdat dat toestel alles wat ik met een smartphone wil uitstekend doet en dat er dan misschien over 6 of 7 maanden een dualcore uitkomt vind ik persoonlijk niet zo heel interessant. Ik wil gewoon een toestel wat goed en snel werkt maar hoeft absoluut niet altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben.

Neemt niet weg dat ook ik als tweaker natuurlijk had gehoopt dat er nu een nieuw highend toestel was uitgekomen. Maar goed dat is niet zo en ook al wacht je nu tot oktober / november (wanneer de nieuwe toestellen met dualcore wellicht fatsoenlijk leverbaar zijn) dan nog komt er een half jaar later toch wel weer wat nieuws uit, dat blijf je houden met dit soort dingen.
maar nu iets kopen wat gemiddeld in de markt ligt qua specs, zal (2 jarig contract) het tweede jaar van je contract best wat outdated zijn. Ik kocht de iphone 3g vlak voordat de 3gs uit kwam...als ik mijn contract had afgewacht, zat ik nu nog met de 3g en die is ondertussen echt goed verouderd en langzaam.
Over 2 jaar zal de desire HD niet meer mee kunnen komen met de laatste updates, de laatste spelletjes, de nieuwste features en kunnen andere telefoons wel HDMI streamen, HD content afspelen etc.

Het is niet alsof de HD nu al verouderd is, maar je koopt zo'n telefoon voor minstens 2 jaar vaak en dat maakt het verschil wat mij betreft.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja zo kun je het ook bekijken maar HD content afspelen al dan niet via HDMI daar koop ik persoonlijk geen smartphone voor, dat doe ik wel via de HTPC en Home Cinema. En 3D spelletjes doe ik wel op een PC, die zijn daar toch veel beter voor geschikt ook wat betreft besturing.

Ik gebruik een smartphone voor internet, email, agenda, bellen, sms'en en eventueel navigatie of wat handige apps. Met name internetten was op oude smartphones vaak nogal lastig en traag maar met de huidige highend smartphones (wat de Desire HD nog steeds is) gaat dat gewoon prima.

Het ligt denk ik geen beetje aan je wensen maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat je een huidige higend smartphone per definitie nu niet moet kopen omdat er wellicht over 7 maanden iets nieuws uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er niet om of er iets nieuws uit komt in de herfst maar meer om de toepassingen die (kunnen) veranderen. Ik heb benchmarks gezien van de Tegra2 in games en die zijn geweldig en aangezien ik regelmatig wachttijd heb bij klanten (soms enkele uren) is het voor mij wel van belang omdat ik niets anders in de auto heb om mijn tijd te verdrijven.

Maar voor jouw toepassingen is zo'n HD inderdaad prima, dat zal weinig verschil uit gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Desire HD is dan ook niet als nieuw gepresenteerd. Het is zeker geen slechte telefoon. Eensch.
Het gaat erom datgene dat HTC op de MWC als *NIEUW* heeft gepresenteerd, en het topmodel smartphone/tablet is dan niet zo bijzonder spannend als in vergelijking met de concurrentie. Daar kun je prima om heen praten, maar coolness/spec/feature-wise loopt het simpelweg wat achter.

Of het praktisch verschil maakt is een tweede. Maar 'engineering'-wise is het gewoon niet echt vernufd ivg met de rest - en dat hadden we niet verwacht van HTC. En ik ben niet de enige: op Twitter lees je veel mensen die teleurgesteld zijn in HTC @ MWC.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Uiteraard is de Desire HD niet nieuw gepresenteerd alleen blijft dat nu dus wel het topmodel van HTC, waar veel mensen wellicht verwacht hadden dat HTC met een nieuw topmodel zou komen. En in dat opzicht valt het inderdaad tegen, dat ben ik met jullie eens. Echter wat ik dus aangeef is dat de Desire HD op zich nog prima is als topmodel en daarom begrijp ik wel dat HTC niet de noodzaak ziet om nu een nieuw topmodel te presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
nog 1 keer duidelijk uitgelegd door Eric Schmit:
" We have a operating system called Gingerbread for phones,
We have a operating system called Honeycomb for tablets"
De volgende versie, waarvan de naam begint met een I, zal de technieken van deze versies samenvoegen.

edit:
engadget is beter in quoten dan ik:
"Today I'll use the commonly used names. We have OS called gingerbread for phones, we have an OS being previewed now for tablets called Honeycomb. The two of them... you can imagine the follow up will start with an I, be named after dessert, and will combine these two."

[ Voor 37% gewijzigd door The_Double op 15-02-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik denk dat veel mensen de Desire HD zagen als een soort "tussenstap", een halve generatie verder vanaf de originele Desire. Nu de vandaag aangekondigde toestellen min of meer blijven hangen op die tussenstap, zijn veel mensen (begrijpelijk) teleurgesteld. De upgrade vanaf een originele Desire naar een Desire HD of een van de vandaag aangekondigde toestellen voelt voor veel mensen gewoon niet als een upgrade, ongeacht of het nu "goed genoeg" is of niet.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schmidt van Google heeft op MWC ook aangekondigd dat Honeycomb een movie-editor krijgt
Eric Schmidt just demoed a new video editing application called Movie Studio for Honeycomb tablets. The app was built from the ground up for tablet devices, and it features everything you'd expect: a timeline-style editor, picture effects, soundtrack and audio support, and of course, HD support with uploads to YouTube. Unfortunately we don't know much else about it, but we'll be digging for more details, so stay tuned.
(Via engadget.com)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben benieuwd wat HTC dit jaar gaat doen. Toen ik mijn eerste smartphone kreeg, de HTC Hero, had ik echt een "wauw" gevoel, een bijzonder mooie, goede en complete telefoon. Toen ik later de Desire nam had ik toch weer dat gevoel, een hele stap beter dan de toch al erg fijne Hero. Ik zie nu een jaar later niet echt een toestel wat weer een stap vooruit is. De Desire HD is meer een Desire versie dan een nieuwe generatie.

Ook qua tablets had ik meer spektakel verwacht. Misschien is mijn "HTC gevoel" wat enthousiast en overschat ik het bedrijf, maar ik had verwacht dat er wat zou worden gepresenteerd wat andere bedrijven alleen maar kunnen volgen. Nu presenteren ze versie 13 van het dozijn tablets.

Erg jammer, ik hoop dat er dit jaar nog wat spectaculairdere apparaten komen van HTC.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:27:

Ook qua tablets had ik meer spektakel verwacht. Misschien is mijn "HTC gevoel" wat enthousiast en overschat ik het bedrijf, maar ik had verwacht dat er wat zou worden gepresenteerd wat andere bedrijven alleen maar kunnen volgen. Nu presenteren ze versie 13 van het dozijn tablets.

Erg jammer, ik hoop dat er dit jaar nog wat spectaculairdere apparaten komen van HTC.
Ik vind dat het qua mobieltjes inderdaad vrij teleurstellend was. Ik vond de Desire HD ook al zo achterhaald van het begin af aan.

Maar als ik zo naar de hands-on filmpjes kijk van de Flyer ben ik toch diep onder de indruk, het werkt vele malen soepeler dan alle Honeycomb tablets die ik tot nu toe heb gezien op video. En hun Sense schil op 2.4 bevat ook vrijwel alle functies die in Honeycomb zitten. Bovendien vind ik de nieuwe online media functies zoals HTC Watch (Saphron) en OnLive ook indrukwekkend. Maar bovenal vind ik het gaaf dat ze een drukgevoelige capacitieve stylus hebben toegevoegd, lijkt me best handig als ik even snel een schetsje wil maken. :) (Ik betwijfel of het het niveau van een echte Wacom tablet bereikt, maar zonder Photoshop is het sowieso niet echt nodig; zoals ik al zei, gewoon voor een snel schetsje af en toe, on the road.)

Dit bewijst maar weer eens hoe goed HTC is met software als ze hun best doen, en dat een single core in principe best nog wel werkt. (Zie ook: iPad)

Ik had inderdaad liever een dual-core gezien, maar als dit ding zo'n 400 Euro of minder kost zie ik mezelf hem best wel kopen. Voor een dual-core CPU, quad-core super GPU monster, neem ik de Galaxy S II wel. :D

Dan kan ik toch nog mijn image van HTC fanboy een beetje behouden. :+

Een goede hands-on bevindt zich overigens op SlashGear: http://www.slashgear.com/htc-flyer-live-15133669/
[edit: filmpje van 11 minuten :) ]

Zie hier ook een filmpje van wat er uit de deal van HTC met OnLive is gekomen: http://www.slashgear.com/...htc-flyer-video-15133770/
Zoals ik al eerder zei, erg indrukwekkend. :)
Niet zozeer voor on-the-go, met de latency van huidige mobiele netwerken is dat gewoonweg niet te doen (Maar ja, ga je nou echt een volledig spel in de trein spelen?), maar meer voor op de bank of ergens anders met Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij wege van een gebrek aan een HTC Flyer topic:

Een officieel reclame filmpje van HTC

En een hands-on van Phonearena

Maar ja ik heb toch liever Honeycomb dat is net wat geavanceerder volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Arfman

Drome!

Als je een beetje opgelet had (nofi), wist je dat HTC altijd in oktober haar high-end phones aankondigt. Dat was vorig jaar ook zo met de Z en HD. Dat MWC niet samenvalt met HTC's productrefreshcycle is een beetje vervelend voor HTC, maar niet meer dan dat. Op dit moment is de Desire HD nog altijd het allersnelste Androidtoestel wat je kunt kopen als je nu de winkel inloopt. Als over een paar maanden de dualcore's in de winkel liggen en voorzien zijn van Android 2.3 of hoger, liggen de zaken anders.

Laten we het niet overdrijven allemaal. Het is niet zo dat de HD nu ineens een waardeloos toestel is, of de hele HTC lineup. Tot vorige week hoorde je niemand klagen over dualcores en 1080P video opnemen (wtf .. op je telefoon maargoed) en nu is het ineens allemaal een waardeloze lineup? ... ;)

Ben nog steeds extreem tevreden over mijn Desire HD, en HTC kennende zal die zeker een jaar actief worden voorzien van updates en na die tijd is het misschien leuk om in de custom ROM scene te duiken (Honeycomb?). Laten we ook niet vergeten dat aangekondigd niet hetzelfde is als verkrijgbaar, ik verwacht dat het zeker april of mei wordt voordat de nieuwe topmodellen qua specs (Galaxy S2 e.d.) goed verkrijgbaar zijn. En troost je: ook die zullen na een paar maand weer van hun troon worden gestoten door een nieuw toestel. Misschien wel de Desire HD2 in oktober (alhoewel ze die niet zo zullen noemen in verband met de originele HD2).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:05
Iemand enig idee waarom dit nieuws nog niet op tweakers staat:
http://phandroid.com/2011...6-months-keynote-madness/
http://phandroid.com/2011...ons-per-day-says-schmidt/
http://phandroid.com/2011...apps-tripled-in-9-months/

Of wordt daar aan gewerkt en ben ik ongeduldig ;)

[ Voor 21% gewijzigd door watercoolertje op 15-02-2011 20:56 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Arfman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:52:
Laten we het niet overdrijven allemaal. Het is niet zo dat de HD nu ineens een waardeloos toestel is, of de hele HTC lineup. Tot vorige week hoorde je niemand klagen over dualcores en 1080P video opnemen (wtf .. op je telefoon maargoed) en nu is het ineens allemaal een waardeloze lineup? ... ;)
Ik vond het van het begin af aan al teleurstellend. Ik had wel wat beters verwacht, een jaar na de lancering van m'n HD2... (En met een Desire HD ROM er op draaien is het verschil dan ook nauwelijks noemenswaardig)
Daarom had ik toen ook m'n 1-jarig abo verlengd met een van Ben, zodat ik kon opzeggen wanneer er wél een waardige opvolger uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Arfman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:52:
Als je een beetje opgelet had (nofi), wist je dat HTC altijd in oktober haar high-end phones aankondigt. Dat was vorig jaar ook zo met de Z en HD.
Onjuist: Desire en Legend werden vorig jaar rond deze tijd door HTC in Barcelona aangekondigd. Dat zijn wat mij betreft high-end aankondigingen. De Z en HD worden door velen slechts als varianten op de Desire gezien, niet als volledig nieuwe generatie telefoons. Dat is ook de reden dat veel mensen hoopten dat HTC ook dit jaar in februari met iets volledig nieuws zou komen, hetgeen dus helaas niet is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft weinig zin om dat hier te posten. Als je een nieuwstip aan wil dragen kun je http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit gebruiken. Maar ik heb zo het vermoeden dat dit wel is gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze vond ik ook wel interessant:
Question #6: Asks about HTML 5 and why Larry Page isn’t here

Answer: ”HTML 5 is the way almost all applications will be built, including for phones.”
Ik vind het wel jammer hoor dat T.net zo weinig filmpjes met toelichting produceert. Hier dan de Desire S (wel mooi design imho)

En Motorola heeft op MWC ook aangekondigd meer te doen aan het updateproces
Wyatt also said that the company has made some changes internally to try to improve the process for updating the software on its Android phones. "The entire upgrade process has humbled us a bit through this past year," she said.

(...)

you aren't thoughtful about how you designed [the upgrade process] in the first place you'll have a hard time designing and pushing out upgrades," she noted.

Motorola has now made internal changes that it hopes will help better manage the upgrade process. It has standardized on using Motoblur, software that it loads onto many of its Android phones, as its upgrade mechanism. That offers Motorola insight into whether the upgrades are happening cleanly and if not Motorola can quickly adapt to improve the quality of the update.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is ook geen waardeloze lineup, maar de voortrekkersrol qua specs zijn ze nu (tijdelijk?) kwijt. Ik ben ook zeker niet ontevreden over mijn Desire, die was toen wel top of the line.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er komt overigens dit jaar ook waarschijnlijk nog een nieuwe Samsung-smartphone uit met TEGRA 2 ipv Exynos
The companies are also partnering to bring a new Android-based super phone with a dual-core CPU to consumers, for never-before-seen experiences.
http://pressroom.nvidia.c...57&xhtml=true&prid=720285

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:05
RoD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:00:
[...]

Heeft weinig zin om dat hier te posten. Als je een nieuwstip aan wil dragen kun je http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit gebruiken. Maar ik heb zo het vermoeden dat dit wel is gezien.
Al gedaan en het nieuws is er al (vrij) lang, hoe langer het duurt hoe minder actueel (en dus boeiend) ;)

Maar goed i get the point :X << zo beter ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:08:
Er komt overigens dit jaar ook nog een nieuwe Samsung-smartphone uit met TEGRA 2 ipv Exoyn

[...]

http://pressroom.nvidia.c...57&xhtml=true&prid=720285
Ik vermoed dat dit de telefoon met 3D scherm gaat worden i.c.m. Tegra 2 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk het ook, gezien de quote: " for never-before-seen experiences" :D

Wat gaat ook dit jaar weer een knallend Android jaar wezen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het laatste dus ;) --> nieuws: Volgende Android-editie fuseert Gingerbread en Honeycomb

/edit: oops quote-reply ipv edit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat mij opvalt door het MWC geweld;

De Nexus S...... Dat is pas een toestel wat wordt onder gesneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kon niet uit de beschikbare informatie ophalen of de Flyer ook aan handschrift herkenning doet. Onder Windows is herkenning al heel goed (ook onder XP met de software van bijvoorbeeld Bamboo). Het zou leuk zijn als de Flyer dat ook kan. Alleen voor tekenen en wat notes is de pen mij teveel een gimmick.

Ik hinkel op 2 gedachten. Aan de ene kant ziet de Flyer er puik uit en met 1,5Ghz is het prima werken (dat is met 1 Ghz op de Desire al prima voor elkaar). Aan de andere kant is het teveel Galaxy Tab: een grote phone met dezelfde Android dingen (afgezien van de pen). Wat dat betreft spreekt een full size tablet (10") en WebOS of QNX (Blackberry Playbook) meer aan. Een belangrijke drijver achter hardware, games, is voor mij niet van toepassing.

Vloeken in een Android thread, maar mijn gedachten gaan toch uit naar de HP Touchpad (WebOS) of de Playbook (lekker koppelen met de werk-Blackberry).
Ofwel, SIM-only verlengen volgend jaar en met de Desire doorgaan (ding kan alles wat ik wil), en dan zelf een tablet kopen. Daar komt het prettige van Anroid wel naar voren. Zolang ze bij XDA doorgaan met nieuwe versies van Android naar de Desire porten, raakt dat ding niet snel verouderd :P

Overigens ander belangrijk Android nieuws: dual boot systemen. Ik begrijp dat een Adroid systeem heel veel extra minuten uit een laptop weet te persen ten opzichte van een reguliere Windows installatie. Voor reizigers die moeten tikken een uitkomst. Ten tweede de presentatie van VMWare op een Android toestel. Ik meen het al eens eerder te hebben gezien, maar dat maakt de weg vrij voor corporate toepassingen voor Android (net als de reeds bestaande Citrix receiver voor Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wekkel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:58:. Wat dat betreft spreekt een full size tablet (10") en WebOS of QNX (Blackberry Playbook) meer aan. Een belangrijke drijver achter hardware, games, is voor mij niet van toepassing.

Vloeken in een Android thread, maar mijn gedachten gaan toch uit naar de HP Touchpad (WebOS) of de Playbook (lekker koppelen met de werk-Blackberry).
De Playbook is maar 7" inch. Verder is dat wel een puik ding idd, ware het niet dat je voor een aantal features ook een BB-phone nodig hebt. Het gerucht gaat dat je Android-apps gaat kunnen draaien op het ding. Een 7" tablet vind ik echter te klein: leuk voor als je veel reist, maar voor thuis is een 10" net ff een betere ervaring vooral met surfen enzo. Probleem is alleen wel dat bijna iedere App op Blackberry App World veel geld kost (minimaal $4,99 of nog hoger!) en dat er niet zo veel leuke apps/games zijn (Angry Birds bv - schijnt wel te komen though). Ik zou dan ook eerder kiezen voor de HP Touchpad.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
M-en-M schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:48:
Maar als ik zo naar de hands-on filmpjes kijk van de Flyer ben ik toch diep onder de indruk, het werkt vele malen soepeler dan alle Honeycomb tablets die ik tot nu toe heb gezien op video.
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens, ik vraag me af welke filmpjes jij dan wel gezien hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door caoim op 15-02-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Arfman

Drome!

M-en-M schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:56:
[...]

Ik vond het van het begin af aan al teleurstellend. Ik had wel wat beters verwacht, een jaar na de lancering van m'n HD2... (En met een Desire HD ROM er op draaien is het verschil dan ook nauwelijks noemenswaardig)
Daarom had ik toen ook m'n 1-jarig abo verlengd met een van Ben, zodat ik kon opzeggen wanneer er wél een waardige opvolger uitkwam.
Dacht dat de HD toch behoorlijk sneller was dan de HD2 qua specs, zo zie je maar weer dat CPU niet het allerbelangrijkste is ;)
Hiervoor had ik een blackberry van het werk en geloof me, dan is een Android een hele, hele grote stap vooruit. Alles is relatief.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Arfman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:45:
[...]

Dacht dat de HD toch behoorlijk sneller was dan de HD2 qua specs, zo zie je maar weer dat CPU niet het allerbelangrijkste is ;)
Hiervoor had ik een blackberry van het werk en geloof me, dan is een Android een hele, hele grote stap vooruit. Alles is relatief.
De Desire HD gebruikt dezelfde CPU als de HD2, enkel gemaakt op een kleiner procedé (65nm vs. 45nm), wat er voor zorgt dat deze zuiniger is en in principe hoger geclockt kan worden. (Max stabiele overclock van de HD2 is tot nu toe ruim 1.5GHz, bij de Desire HD is dat 1.9GHz, maar aangezien ze beide standaard op 1GHz zitten maakt het ook niet enorm veel uit voor degene die een beetje op z'n batterij wil letten)
De Adreno 205 GPU is wel een stuk sneller, maar valt nog steeds plat op z'n bek vergeleken bij de SGX540, GeForce ULV en Mali 400. Dit zorgt ervoor dat het een rare middenmoot is en het toch moet doen met applicaties van de oude Adreno 200 GPU.
Het extra werkgeheugen is wel vrij handig, maar alleen als je programma's gebruikt die eigenlijk veel meer geheugen gebruiken dan nodig is en dit in de achtergrond vol houden. (Wat helaas nog steeds wel eens het geval is met Android...)
Het scherm is vrijwel hetzelfde... De camera heeft meer megapixels, maar is niet veel beter... De batterij is even groot... Toch niet zo'n enorme XDA support als de HD2, EVO en Galaxy S... Hij is dikker, en naar mijn mening stukken minder mooi, ik heb het ook niet zo op puur capacitieve knoppen aan de voorkant...

Kortom, voor mij is het zo'n betekenisloze update dat ik na een jaar best wel reden mag hebben om een beetje teleurgesteld te zijn. Natuurlijk is het wel zo dat als je van de Blackberry komt dit een gigantische sprong is, maar voor mij dus nou net weer niet. Bovendien krijg ik met de beperkte XDA support eigenlijk zelfs het idee dat het een downgrade is. (Tsja, ik ben nou eenmaal een tweaker. ;) )

Maar dat wil niet zeggen dat ik het puur op interne specs heb, dat had je ook wel kunnen opmerken aan mijn mening over de Flyer. Ik heb diep respect voor HTC (en Apple, en HP/Palm, en ook wel een beetje Microsoft met WP7) voor het feit dat ze een vele malen betere software ervaring weten te creeëren met technisch inferieure hardware. Het is alleen dat ik die ervaring ook al kan krijgen op mijn huidige inferieure hardware en dat de HD2 simpelweg zo'n extreem eind voorliep op de rest qua hardware dat het wel een beetje een anti-climax was om de Desire HD zo te zien... (Terwijl de Galaxy S al lang beschikbaar was en de eerste Tegra 2 apparaten begonnen op te duiken, welke helaas juist weer onder slechte software leden, waardoor die ook afvielen)

Ik kraak de Desire HD niet af als product zelf, maar wel als opvolger en in vergelijking met de andere mogelijkheden die ten tijde beschikbaar waren.

Edit: On-topic:

Nvidia presenteert quad-core Tegra SoC

Tweemaal zo snelle CPU, driemaal zo snel grafisch. 12-core GPU. Zal als eerst verschijnen in Augustus.

Interne naam voor deze chip is Kal-El:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/02/11x021563f.jpg
(Als extraatje, associeer alle comic verwijzingen. :D )

[ Voor 6% gewijzigd door M-en-M op 16-02-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou die nvidia ook in de iPad 3 (met 2048x1536 resolution - gerucht) komen?
The new silicon is already sampling out to prospective clients. Known as Kal-El internally, this will most likely turn into NVIDIA's Tegra 3 as and when it's ready to enter the consumer market. Tonight NVIDIA whetted our appetite for what's to come with a demo that can most fittingly be described as an exhibition of unadulterated computational muscle. A 2560 x 1440 stream was being decoded on a developmental device, scaled down to that slate's native 1366 x 768 resolution, and additionally displayed on a connected 30-inch, 2560 x 1600 monitor. That entire voluminous workload was being handled in real time by Kal-El and we saw no signs of it struggling.
http://www.engadget.com/2...romises-it-in-tablets-by/
Ik heb diep respect voor HTC (en Apple, en HP/Palm, en ook wel een beetje Microsoft met WP7) voor het feit dat ze een vele malen betere software ervaring weten te creeëren met technisch inferieure hardware
Respect hoef je op zich niet te hebben. Het is vrij simpel. Android zit voor een deel vast aan Dalvik-VM. Daardoor werken Android apps op allerlei architecturen zonder dat apps geport hoeven te worden (je schrijft ze voor een virtuele machine) - hoewel native code in principe ook kan. Het is gewoon een design-filosofie en heeft op zich niks met beter/slechter programmeerwerk te maken dan iOS/WP7. Als MIPS/x86 etc doorbreekt moeten er aparte binaries gemaakt worden voor WP7/iOS apps: dat hoeft voor Android apps in beginsel dan niet (enkel de VM moet door iemand geport worden). Je zult dan ook niet snel een WP7/iPhone op intel's Medfield gaan zien verschjnen.

Anandtech heeft benchmarks gedraaid

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4179/35415.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4179/35416.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4179/35417.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4179/35418.png

Geen final benchmarks, want geen 100%-final store retail firmwares/software.
Dus de plaatjes kunnen er straks anders uitzien.

http://www.anandtech.com/...-and-lg-optimus-3d-tested

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-02-2011 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
De Tegra 2 smartphone van Samsung duikt op in benchmarks.

Deze heeft model nummer GT-i9103. De Samsung Galaxy S II heeft nummer GT-i9100.
Deze naamgeving doet me denken aan de Galaxy SL, welke model nummer GT-i9003 heeft en in principe ook een slap aftreksel is van de Galaxy S GT-i9000. (Heeft SLCD i.p.v. SAMOLED en een zwakke OMAP3 SoC i.p.v. de Hummingbird, is ook een stuk dikker)

Het kan ook iets te doen hebben met het feit dat er op de beursvloer van MWC wat verwarring was of er nou wel of niet een Tegra 2 in de S II zat, in plaats van Samsung's eigen Exynos 4210. (Welke theoretisch vele malen krachtiger hoort te zijn, al laten de bovenstaande benchmarks dit niet zien)

Ikzelf speculeer dat sommige markten een Tegra 2 versie krijgen voorgeschoteld, net als op het moment sommigen het moeten doen met SLCD i.p.v. SAMOLED met de Nexus S. Er is dan ook te lezen in het specs lijstje: Samsung Dual Core Application Processor*

Deze asterisk verwijst naar: * May not be applicable in some regions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:58
Het probleem was ook dat de Orion cpu pas in maart in productie zou gaan dacht ik? Dus misschien gaan ze niet genoeg stuks hebben, en lossen ze dat op door sommige markten van Tegra2 te voorzien. Hopelijk blijft het scherm wel identiek echter! Wat is nu de release date en prijs in de Benelux? Begin mei, 699 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'Eerste tablet van Sony is Sony Playstation Ceritified'
Update: We now have confirmation that the S1 is indeed PlayStation Certified making this a full-blown gaming tablet. We've also revised the image above to make the top less pronounced.
http://www.engadget.com/2...9-4-inch-honeycomb-table/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjah de meeste tablets richten zich niet echt op de "spelletjes"markt, en dat doet de ipad wel wat meer.
misschien dat dat de juiste benadering van de tablet is ;games & surfen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dual-os android / ubuntu 'phone' @ mwc

en benchmark @ mwc met dualcore vs singlecore

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-02-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:24

TheFirepit

Vuurbal

Eh... Phone? Dan moet je volgens mij wel een rugzak mee hebben 8)7

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Japanners hebben al de ubercoole Toshiba Regza 12MP Android smartphone, maar ook deze is stoer @ MWC: hij wordt gedemo'd met Symbian maar krijgt Android (als hij echt op de markt komt)

(bron: http://www.unwiredview.co...ics-and-video-from-mwc11/ )

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-02-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
@markmoons:
HTC zal dual core lanceren wanneer het van waarde is voor de klant. We werken er hard aan met Qualcomm (@imretweet en anderen)
Bron: http://twitter.com/#!/markmoons/status/38704773108604928

[ Voor 5% gewijzigd door FabianNL op 18-02-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:58
En tegelijkertijd brengen ze telkens dezelfde hardware uit, met hetzelfde design, bijna dezelfde specs, en soms verouderde software, voor een hogere prijs dan het originele toestel. Knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja. Samsung, LG, Motorola etc zeggen dat het wel waarde heeft voor de klant: volgens Moons redenatie zouden zij anders niet al dualcores uitbrengen. En bovendien: je koopt dualcore niet alleen met het oog op nu, maar ook voor de toekomst - zeker als je een 2 jaar abbo overweegt.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-02-2011 10:06 ]

Pagina: 1