Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Mede-auteur:
  • Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40

Cyleo

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2wbyknk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/10fcrbc.jpg
De Xperia Play is nu al één van de meest veelbesproken telefoons van 2011. Met het uitschuifbare gamepad, is het een opvallende telefoon. Er zijn meer dan 50 games voor de Play aangekondigd, en ook Playstation Suite komt naar de Play, net als op sommige nVidia Tegra device's.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/fwj5vt.jpg
Afmetingen: 119.0 × 62.0 × 16.0 mm
Gewicht: 175.0 gr
Scherm: 854 x 480 pixels / 4.0" 16,777,216 colour TFT, met Bravia Engine.
Kleur: Zwart, wit.
Geheugen: 400MB (Volgens SE site), microSD support tot 32GB.
Processor: 1GHz Qualcomm MSM8655 + Adreno 205 GPU
512 MB Ram
Multitouch touchpad
Fysieke schouderknoppen
Uitschuifbaar gamepad

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15efvyv.jpg
Officiele Sony Ericsson site
Gamekings review deel 1
Hardware woensdag review deel 1
reviews: MWC: Xperia Play, de PlayStation-telefoon

Ik zal de TS binnenkort verder updaten.

[ Voor 95% gewijzigd door Knul op 13-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
-gereserveerd voor uitbreiding-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wat ik trouwens erg vreemd vind is dat er een standaard android skin lijkt te hebben. Geen PSP/SE achtige toestanden. Nu vind ik dat op zich alleen maar positief, aangezien ik de normale launcher goed genoeg vind, maar ik verwacht toch wel iets meer signature moves SE die er nog aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cyleo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:51:
Wat ik trouwens erg vreemd vind is dat er een standaard android skin lijkt te hebben. Geen PSP/SE achtige toestanden. Nu vind ik dat op zich alleen maar positief, aangezien ik de normale launcher goed genoeg vind, maar ik verwacht toch wel iets meer signature moves SE die er nog aan moeten komen.
Kan heel goed zijn dat het pas om een prototype gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
RoD schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Kan heel goed zijn dat het pas om een prototype gaat.
Inderdaad, zie hier: (Bron: Engadget)
The particular model in these shots is still in prototyping mode. As such, the unit doesn't have a custom skin (not even SE's Timescape design seen on the Xperia devices), and is said to be rather buggy.
Ik verwacht eigenlijk wel dat ze Timescape en Mediascape gaan integreren, met eventueel een mooie tab in Mediascape naar het hele game-gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik ben hier best wel benieuwd naar en vond het al een hele tijd vreemd dat SE nog niet eerder met een dergelijke oplossing kwam. Dit is gewoon zoals de PSP Go had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Waffle schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:39:
Ik ben hier best wel benieuwd naar en vond het al een hele tijd vreemd dat SE nog niet eerder met een dergelijke oplossing kwam. Dit is gewoon zoals de PSP Go had moeten zijn.
Ik denk dat SE vooral zit/zat met de accuduur. Voor een PSP is een accuduur van 5 uur acceptabel,voor een telefoon absoluut niet. Ook zaten ze denk ik met het OS in de maag. Ik vraag me alleen af of het ding geen betere graphics tevoorschijn kan toveren dan de PSP zelf, als ik kijk wat mijn X10 kan met Reckless Racing, dat gaat veel PSP games te boven.

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Knul schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat SE vooral zit/zat met de accuduur. Voor een PSP is een accuduur van 5 uur acceptabel,voor een telefoon absoluut niet. Ook zaten ze denk ik met het OS in de maag. Ik vraag me alleen af of het ding geen betere graphics tevoorschijn kan toveren dan de PSP zelf, als ik kijk wat mijn X10 kan met Reckless Racing, dat gaat veel PSP games te boven.

We zullen het zien.
Ik denk het ook, er mag best een stevige accu in komen. Android lust wel wat, en zeker met gamen erbij zie ik dat nog een groot probleem worden (grappig ook om te zien dat de batterij ook leeg is op het prototype exemplaar :P)

Ik vind het personlijk wel jammer van die curvingen aan de boven en onderkant, vond de xperia look beter, maar ik denk dat dit beter in de handen ligt.

Qua OS ben ik persoonlijk erg blij dat ze voor android hebben gekozen, en niet hun eigen OS hebben ontwikkeld. Hoewel het puur voor het gamen ze misschien dit wel hebben gedaan is juist voor de combinatie dit volgens mij de beste oplossing. Ik zou voor mijn telefoon iig niet snel afwillen van Android (ATM heb ik een desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Het is raar dat ze een snapdragon gebruiken, ipv een TI of Samsung met PowerVR GPU. Deze zijn krachtiger en het zelfde als wat er in de huidige PSP zit.

Zo zijn er nog meer hardware verschillen qua besturing t.o.v. de PSP, maar is er geen zwaardere hardware. Dit is dus niet een PSP2 phone, maar hij is ook niet compatible met de PSP.

Verder staat er nergens Playstation op, en blijkbaar heeft Engadget een apparaat met android 3.0, maar schrijft hier verder niks over, en laat Phandroid allemaal exclusives pakken...

Ergens klopt dit niet...

Waarschijnlijk is het 'gewoon' een sony ericsson die gemaakt is voor games, maar dan wel normale android games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Het is ook geen PSP phone, dat staat nergens. Het is een PlayStation phone, en wat dat precies inhoudt, ik heb geen idee. Ik denk dat Sony samen met Google een overeenkomst heeft gesloten, en enkele PSP games en Mini's richting de PSPhone port. Ik hoop wel dat ze PSN gaan integreren, dat zou fantastisch zijn ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nieuw stukje op engadget, ze lijken redelijk zeker van hun zaak ;)
link

[ Voor 5% gewijzigd door Cyleo op 27-10-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
waarom zou je een telefoon willen met een joystick eraan, je schuift hem er dan wel onder maar je telefoon wordt wel weer een stuk dikker. Dan heb ik er liever een toetsenbord in. En wat voor nut heeft het als de graphics waarschijnlijk (hier ergens boven gelezen) minder zijn dan van de oude psp, en dus veel minder goed als van de iphone/ipod touch?

Wat ik probeer te zeggen, ik zie geen voordelen tov een normale telefoon en psp.
En ik zie al helemaal geen voordelen tov iPhone ( misschien alleen de prijs, ook al weet je die op dit moment ook nog niet van dit apparaat)

Ik vind het dus een dom concept eerlijk gezegd, en ik zal raar opkijken als dit apparaat uitkomt zoals op dit moment beschreven wordt. We zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
evanraalte schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:11:
waarom zou je een telefoon willen met een joystick eraan, je schuift hem er dan wel onder maar je telefoon wordt wel weer een stuk dikker. Dan heb ik er liever een toetsenbord in. En wat voor nut heeft het als de graphics waarschijnlijk (hier ergens boven gelezen) minder zijn dan van de oude psp, en dus veel minder goed als van de iphone/ipod touch?

Wat ik probeer te zeggen, ik zie geen voordelen tov een normale telefoon en psp.
En ik zie al helemaal geen voordelen tov iPhone ( misschien alleen de prijs, ook al weet je die op dit moment ook nog niet van dit apparaat)

Ik vind het dus een dom concept eerlijk gezegd, en ik zal raar opkijken als dit apparaat uitkomt zoals op dit moment beschreven wordt. We zullen zien
De graphics worden zeer waarschijnlijk wel degelijk beter. Er zit een nieuwe qualqomm in die nog iets beter presteert dan de A4 in de iPhone 4.

Het voordeel van een gamepad is dat een on-screen mogelijkheid voor lang niet alles voldoende is (denk aan emulators). Voordeel t.o.v. een toetsenbord is dan grotere knoppen/betere positie etc. (Al had ik ook graag een tobo gezien, maar je kan niet alles hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 22:10

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik had als PSPhone eigenlijk iets anders in mijn hoofd dan wat deze telefoon is. Ik had liever gezien dat de PSPhone hetzelfde zou zijn als de PSP Go, maar dan met een touchscreen, en vier knoppen onder het scherm. Dan zou het mogelijk moeten zijn om met één druk op de knop om te schakelen van Android naar PSP OS. Een soort virtual machine. Of eigenlijk zou hij dan moeten overschakelen naar het PSP OS als het pad naar beneden geschoven wordt. Dan heb je een volwaardige telefoon met touchscreen, en een échte game-device.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
Cyleo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:19:
[...]

De graphics worden zeer waarschijnlijk wel degelijk beter. Er zit een nieuwe qualqomm in die nog iets beter presteert dan de A4 in de iPhone 4.

Het voordeel van een gamepad is dat een on-screen mogelijkheid voor lang niet alles voldoende is (denk aan emulators). Voordeel t.o.v. een toetsenbord is dan grotere knoppen/betere positie etc. (Al had ik ook graag een tobo gezien, maar je kan niet alles hebben).
Misschien zijn de graphics dan ongeveer gelijk aan de iPhone ( Ik las over die processor specs heen). Maar je hebt mede door die joystick een redelijk probleem, ik zal het proberen te verwoorden:

een iPhone is een telefoon waar je mee kan gamen
die Playstation phone is een game device waar je mee kan bellen.

Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
Ook raar dat er in het screenshot staat A en B, terwijl een Playstation deze knoppen niet heeft.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
De laatste snapdragon heeft een snellere CPU dan de laatste samsung/apple cpu. Maar nog steeds een tragere GPU.

Ik zet me geld in op dat het gewoon een Sony Ericsson word, gebouwd voor gaming. Dat zou niks nieuws zijn voor SE, want ze hebben ook al telefoons gemaakt rondom de camara (hun laatste symbian), voor de muziekspeler (walkmen telefoons) en toegespitst op social networking (xperia's).

edit:
Het enige wat wijst op playstation zijn de tekens op de knoppen, daar heeft SCE merkrecht op. Maar binnen sony kunnen ze dat natuurlijk wel gewoon gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Double op 27-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
evanraalte schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:09:
[...]

Misschien zijn de graphics dan ongeveer gelijk aan de iPhone ( Ik las over die processor specs heen). Maar je hebt mede door die joystick een redelijk probleem, ik zal het proberen te verwoorden:

een iPhone is een telefoon waar je mee kan gamen
die Playstation phone is een game device waar je mee kan bellen.

Snap je wat ik bedoel?
Hij draait wel gewoon op android, dus in de basis is het nog steeds een telefoon, en je kunt er net zo veel (of misschien juist meer mee) dan andere Android 3.0 toestellen.
@hierboven
De GPU is inderdaad wat trager, maar ik gok dat de PSPhone een lagere resolutie krijgt, ik denk 854x480 of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
De GPU is dezelfde als in de G2, maar dan hoger geklokt. Een tabelletje van anandtech:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/tmobileg2_100610192355/25002.png

De G2 draait op 800 mHz, het zou natuurlijk leuk zijn om er 20% bij op te tellen omdat de PSPhone op 1 GHz draait, dan zijn de fps vergelijkbaar met de Galaxy S, en daarmee de iPhone, maar ik weet niet of dat zo makkelijk gaat. In ieder geval staat de Adrona 205 (de GPU) grafisch wel zijn mannetje (beter dan de Desire of X10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKCable
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 10:01

TKCable

TiMMaY

Hier wat extra informatie over de chipset. Het is niet dezelfde chip als die van de g2/z(MSM7230) maar de uitgebreidere versie van de HTC desire HD(MSM8255) namelijk de MSM8655:

The MSM8x55 chipset platform consists of the MSM8255™ and MSM8655™ and features a newly designed and optimized multimedia sub-system over previous Snapdragon generations.
* Scorpion 1 GHz CPU
* Integrated 3G mobile broadband connectivity
o MSM8255 support for HSPA+ networks – up to14 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads
o MSM8655 support for HSPA+ networks – up to 14.4 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads – as well as CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel 0/A/B
* Low-power 45nm process technology for higher integration and performance
* High-definition (720p) video recording and playback up to 30 frames per second
o Multiple video codecs: (MPEG-4, MPEG-2, H.264, H.263, VC-1, DivX, DivX 3.11, Sorenson Spark, On2 VP6)
* High-performance GPU - up to 41M triangles/sec and 245M 3D pixels/se with dedicated 2D Open VG graphics hardware
* High-resolution up to XGA (1024x768) display support
* 12-megapixel camera support
* Built-in eighth-generation gps engine with Standalone-GPS and Assisted-GPS modes
* Support for Wi-Fi® and Bluetooth® connectivity
* Multiple audio codecs: (AAC+, eAAC+, AMR, FR, EFR, HR, WB-AMR, G.729a, G.711, AAC stereo encode)
* Support for mobile broadcast TV (MediaFLO™, DVB-H and ISDB-T)
* Support for Android™, Brew® Mobile Platform and Windows® Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
@TKCable: Bedankt ;)

Overigens weer een nieuwe berichtje verschenen op engadget:
http://www.engadget.com/2...on-phone-reveals-tablets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Nu weer meer informatie op Engadget:
http://www.engadget.com/2...-new-photos-more-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9 december wordt die aangekondigd: http://m.fok.nl/games/417008

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

4 inch scherm is zowat zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen jammer dat het geen 3D-display is. In 2011 worden 3D-displays+ fotocamera's, Dualcores en NFCs in smartphones de standaard...ik wacht nog wel ff.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 01-12-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:21:
[...]

Alleen jammer dat het geen 3D-display is. In 2011 worden 3D-displays+ fotocamera's, Dualcores en NFCs in smartphones de standaard...ik wacht nog wel ff.
3D op je mobiel zit ik nog niet perse op te wachten, een NFC zou ik wel erg fijn vinden. Wil toch wel een beetje een futureproof telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd naar het toetsenbord... een fysieke qwerty gecombineerd met gamebuttons.. dat zou tof zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:36:
Ik ben benieuwd naar het toetsenbord... een fysieke qwerty gecombineerd met gamebuttons.. dat zou tof zijn.
Dat zou voor mij een instant buy zijn, maar ik vrees alleen gamebuttons eigenlijk. Toch wil ik wel weer een toestel met een toetsenbord, mis ze van mijn x1 toch wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:36:
Zeker icm met emulators :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.. ik ben verknocht aan m'n keyboard van m'n Milestone..
Breng zoiets uit qua formfactor met een fysiek keyboard en de kracht om PSP games af te kunnen spelen..

We wachten het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Vind dit toch wel apart:
"De tipgever gaf ook aan dat de prijzen van spellen op het niveau van mobiele spellen zullen zitten, dus een stuk goedkoper dan PSP-spellen. Of het waar is? Dat zullen we dan op 9 december horen."
bron

Dat zou betekenen dat Sony met de PSP2 ook de Apple kant opgaat qua games, want anders snijden ze behoorlijk in hun eigen vingers. Ik denk alleen niet dat er echt een toetsenbord op komt, want waar moet je dan de aneloge sticks kwijt.

Overigens: "De tipgever vertelde ook dat het scherm van deze Android-telefoon net zo scherp is als het nieuwe Retina-scherm van iPhone. Dit zou met Sony Bravia-technologie zijn gedaan." Dat zou wel erg mooi zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bamn

Gelukkig STOCK Android (kennen ze sneller updaten, dan bij de X10-serie met custom UI!).

Check @0:49: op de bovenkant zijn ook nog 2 (game)knoppen? Het display ziet er mooi scherp uit btw.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-12-2010 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 06:13:
Bamn

[video]

Gelukkig STOCK Android (kennen ze sneller updaten, dan bij de X10-serie met custom UI!).

Check @0:49: op de bovenkant zijn ook nog 2 (game)knoppen? Het display ziet er mooi scherp uit btw.
Zo, dat ziet er veelbelovend uit. Zwart ziet er ook echt zwart uit.
Zou ook wel een toetsenbord met gamebuttons willen, goed idee.
Dat zou het een super tweaker telefoon maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
nieuws: Video's tonen interface Playstation-telefoon Sony Ericsson

Nice! Nu maar hopen dat er snel meer bekend wordt over de PSN integratie. Het zou natuurlijk geweldig zijn als hier alle PSP en PS1 spellen op te spelen zijn, en hopelijk ook de aanstaande PSP2 games :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het kunnen spelen van je spellen met hardware buttons vind ik wel een groot voordeel t.o.v. al die touch-only spellen die je nu hebt. Voor sommige spellen werkt dat toch een stuk minder.
Het zou ook mooi zijn als de knoppen meer functies krijgen dan enkel voor het gamen. Het zou bijvoorbeeld erg handig kunnen zijn wanneer je muziek aan het luisteren bent. Dan hoef je de gsm niet te unlocken om een nummer te skippen, maar druk je gewoon op een knop.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding is ugly-ass zeg, jammer jammer jammer...
Die afgeronde hoeken vind ik echt lelijk en die grote open ruimtes tussen die toetsen enzo..
Had er wat leuks mee gedaan.. Een qwerty keyboard met popup game-pad ofzo, maar dit.. Neauh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Is niet bijzonder hoog, hopelijk gooien ze er toch nog een sterkere GPU in, vergelijkbaar met de Hummingbird, liever nog wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajaa dat is wel waar, maar als ze die spellen optimaliseren en ze gewoon goed lopen, what's the problem?

-snip verkeerde draad-

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-12-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/01/pspphone2-china-01062011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image20.it168.com/201101_500x375/431/33a503fc4ed50f9.jpg

MET VIDEOS

Volgens de Chinese bron valt hij nog al tegen
With surprise, the current PS Phone, there are many defects. In addition to working on the matter quite worried, but not for the new platform (Z-System) test is actually a game I most regret, if in this part of the Sony Ericsson does not give the user disruptive or innovative changes, then PS Phone platform in China will not have a bright future, if you can play PSP games, it is too Shuangwai Wai of the ......
Qua software/games en alles nix vernieuwends, enkel het sliding gamepad op een telefoon gezet. komt het eigenlijk op neer iirc. Geen blitse software / nvidia tegra 2 ofzo.

http://www.engadget.com/2...preview-in-china-playsta/

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-01-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Over de software en games valt nu nog weinig te zeggen, zoals ook al in het Engagdet artikel staat was die nog leeg. Het enige wat ik er eigenlijk op mis is een HDMI-uitgang, maar als hij DLNA krijgt (wat mij wel logisch lijkt, dat krijgt zelfs mijn X10 nog) is dat ook geen probleem meer.

De Adreno 205 is een behoorlijke GPU, niet zo snel als die in de iPhone 4 maar hij komt redelijk in de buurt. Tegen de tijd dat android geoptimaliseerd is voor dual-core gebruik, is er misschien al een PSPhone 2. Ik wacht geduldig op de eerst reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 21:51
http://translate.google.c...6/1147/000001147269.shtml

bron van engadget
Mooie hands-on met aardig wat foto's

Jammer dat er geen psp games op zijn nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
svenk91 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:21:
http://translate.google.c...6/1147/000001147269.shtml

bron van engadget
Mooie hands-on met aardig wat foto's

Jammer dat er geen psp games op zijn nog.
Nice, mooi artikel. Hun denken dat er nog "echte" sticks aankomen, zie pagina 2.
Zal de TS na de CES updaten, als ik dan tijd kan vinden.
Jammer alleen dat hij zo dik is :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Knul op 08-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playstation Phone waarop PS1-emulator draait (onofficieel)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qSfpArW7Ic4&feature=player_embedded]

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. In den beginne vond ik het tof dat er een PlayStation phone zou komen...
2. Toen ik de eerste gelekte foto's / filmpjes zag vond ik het echt een ugly-ass ding
3. Toen de betere foto's en filmpjes kwamen had het design toch wat iets moois in m'n ogen
4. Toen de hardware werd gelekt en dergelijke was ik verbaasd dat het zo 'slecht' was voor zo'n phone
5. Telefoon spreekt me nog steeds niet echt aan, want heeft niks interessants te bieden afgezien van een paar PSP-buttons.... Waarom geen vernieuwende hardware? Strakke nieuwe interface? Wat maakt dit nou speciaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
CLB schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:25:
1. In den beginne vond ik het tof dat er een PlayStation phone zou komen...
2. Toen ik de eerste gelekte foto's / filmpjes zag vond ik het echt een ugly-ass ding
3. Toen de betere foto's en filmpjes kwamen had het design toch wat iets moois in m'n ogen
4. Toen de hardware werd gelekt en dergelijke was ik verbaasd dat het zo 'slecht' was voor zo'n phone
5. Telefoon spreekt me nog steeds niet echt aan, want heeft niks interessants te bieden afgezien van een paar PSP-buttons.... Waarom geen vernieuwende hardware? Strakke nieuwe interface? Wat maakt dit nou speciaal?
Het is idd jammer dat er geen nVidia Tegra 2 in zit. Maar als ik kijk wat mijn X10 voor graphics neer kan zetten met een Adreno 200, moet een Adreno 205 met geoptimaliseerde software behoorlijk goede graphics kijken. Stiekem hoop ik natuurlijk dat dit slechts prototype's zijn, en dat de echte retail modellen met een dual-core worden geleverd, maar ik vrees dat dit wishfull thinking is.

Ik denk eigenlijk dat dit een broertje is van de Xperia Arc, maar dan met een gaming tobo eronder en het Playstation Pocket programma. Het enige wat imho echt ontbreekt is een HDMI-out op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geoptimaliseerde software wordt dan gebruikt om de matige hardware te verdoezelen imho, dat is jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste (officiele) reclame voor de Playstation Phone verschenen

Btw topic start moet ff geupdate worden: officiele naam is SE Xperia Play

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-02-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb ook even de link van engadget's preview toegevoegd. Wel leuk om even te bekijken.
http://www.engadget.com/2...laystation-phone-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 13:53
*knip*

Hopelijk bevalt ie goed. Je hebt soms van die telefoons waarvan de geruchten al zo lang bestaan dat het uiteindelijke product gewoon tegenvalt. Ik hoop eigenlijk dat dit dé smartphone van 2011 wordt (maar dat denk ik eerlijk gezegd met de aankomende iPhone 5 en Galaxy S2)

P.S. vette commercial trouwens

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:18 ]

• ggpelupessy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 01:18
De Xperia Play zal volgens Vodafone Nederland 1 april al in de winkels liggen. :)
Bron: Your Game News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allaboutphones.nl heeft hem ook al hands-on getest
De Xperia Play heeft ons meer dan goed bevallen en vooral het gamen steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit dankzij de dedicated controles. Mits Sony en Sony Ericsson voldoende content naar de Xperia Play kan brengen in de vorm van leuke en interessante games, dan zal menig gamer zowel een telefoon als smartphone prima kunnen combineren met dit toestel.
Er zullen 50 launch titels zijn en ook multiplayer-games zullen er komen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TeLKznOP4uM&feature=player_embedded]

http://www.engadget.com/2...layer-gaming-promises-50/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
*knip*

De smartphones verschillen niet eens zoveel van elkaar. Behalve dat de Xperia Play een groter scherm heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJburger schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:00:
De smartphones verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Behalve dat de Xperia Play een groter scherm heeft.
En een uitschuifbaar gamepad... waarbij de Pro een toetsenbord heeft en de Neo alleen 'n virtueel keyboard... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
CLB schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:02:
[...]

En een uitschuifbaar gamepad... waarbij de Pro een toetsenbord heeft en de Neo alleen 'n virtueel keyboard... ;)
Haha ja klopt wat betreft het uiterlijk verschillen ze zeker van elkaar. Maar de technische specs niet zoveel. Hier en daar natuurlijk wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Te koop eind maart voor 650 euro.
Dat is de prijs van een Sony Xperia X10 + Sony PSP Go + Sony CyberShot H55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Twister336 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:36:
Te koop eind maart voor 650 euro.
Dat is de prijs van een Sony Xperia X10 + Sony PSP Go + Sony CyberShot H55
Dat is de pre-order prijs, ik neem aan dat ie nog wat zakt. Voor 650 euro koopt niemand dat ding, daar kun je inderdaad een leuke smartphone/psp combinatie voor halen. Ik vind eigenlijk de specs ook een beetje tegenvallen, had eigenlijk gehoopt/verwacht dat ze met een Tegra kwamen. Maar goed, laten we eerst maar kijken of dit een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
tsja, ik kan me niks anders bedenken dan dat ding een keiharde flop gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:34
Voor de Prijs word het zeker een Flop, wel zonde gezien dit toch wel leuke unieke mogelijk heden biedt.
Als je zo'n soort toestel op de Markt brengt moet het juist een betaalbaar/toegankelijk iets zijn.

Reden dat Consoles tegenwoordig goed verkopen omdat het niet abnormaal duur is, zelfde geld voor handhelds.

Sony blijft veels te koppig in dit soort zaken, terwijl ze altijd wel met mooie concepten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Hij staat al in Pricewatch voor ongeveer 520 euro.
Dat lijkt er al wat meer op maar er mag nog wel 100 euro af ;)

Naast bellen/sms-en en foto's maken is gamen een belangrijke optie voor mij en gamen op enkel een touchscreen lijkt me niet handig dus zo'n Xperia Play vind ik wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Gamekings en HWW hebben overigens beide een item over de Play, is de moeite wel waard om even te kijken. Vooral het stukje met de N64 emulator is :9~. Ik raak eigenlijk steeds enthousiaster over de Play, jammer genoeg moet ik nog 9 maanden met mn X10.

Zal de OP eens updaten van het weekend als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Super mario 64 lijkt idd goed te draaien op de play. Zodra t-mobile hem laat pre-orderen ga ik hem bestellen(abbonoment liep 14 februarie af). Denk dat met deze mobiel me ds en psp definitief ergens in een hoekje kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313926

Ben benieuwd of er ook remote play aanwezig zal zijn op dit toestel. Hierbij een filmpje:

YouTube: Remote Play with the Aino handset and a PS3

Of kan dit ook gedaan worden met de dlna functie? Of heb je toch nog deze app er vood nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Deel 2 van de Sony Xperia Play op GameKings Met bespreking van officiele games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Nog hulp nodig voor de OP?

[ Voor 7% gewijzigd door svenk91 op 20-03-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398251

Lees net op NuJIJ dat Hi met een campagne komt waarbij je een Xperia Play kunt winnen. Hoe: lopen trashtalken tegen een prof-gamer. Nice.. Yo Momma is so... en boem: Xperia Play gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Anoniem: 398251 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:55:
Lees net op NuJIJ dat Hi met een campagne komt waarbij je een Xperia Play kunt winnen. Hoe: lopen trashtalken tegen een prof-gamer. Nice.. Yo Momma is so... en boem: Xperia Play gewonnen
Haha, grappige actie, vraag me alleen af tot hoever ze het laten gaan.

Ontopic:
Weet iemand wanneer de review van T.net komt? Het is al wel duidelijk dat ze meer op het game gedeelte gokken dan op het smartphone gedeelte (aangezien Gamekings eerder een toestel heeft dan t.net of hww (reviewd die wel telefoons?)), maar ben toch erg benieuwd wat hun ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398251

Knul schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:00:
[...]

Haha, grappige actie, vraag me alleen af tot hoever ze het laten gaan.

Ontopic:
Weet iemand wanneer de review van T.net komt? Het is al wel duidelijk dat ze meer op het game gedeelte gokken dan op het smartphone gedeelte (aangezien Gamekings eerder een toestel heeft dan t.net of hww (reviewd die wel telefoons?)), maar ben toch erg benieuwd wat hun ervan vinden.
ja daar ben ik eigenlijk ook nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Anoniem: 313926 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:10:
Ben benieuwd of er ook remote play aanwezig zal zijn op dit toestel. Hierbij een filmpje:

YouTube: Remote Play with the Aino handset and a PS3

Of kan dit ook gedaan worden met de dlna functie? Of heb je toch nog deze app er vood nodig...
Remote play van de Aino vind ik niet zo indruk wekkend, maar heb de Aino ook niet gehad dus kan daar niet over oordelen.

Waar ik meer naar benieuwd ben en of op hoop wat er wel toegevoegd word met deze Nieuwe SE phones is dat ze een Remote (TV Media Afspeel functies)
Na mijn idee zou dat heel mooi kunnen. Remote play zal voor de SE Play wel beter werken dan op de Aino gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psyonara schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:14:
[...]

Remote play van de Aino vind ik niet zo indruk wekkend, maar heb de Aino ook niet gehad dus kan daar niet over oordelen.

Waar ik meer naar benieuwd ben en of op hoop wat er wel toegevoegd word met deze Nieuwe SE phones is dat ze een Remote (TV Media Afspeel functies)
Na mijn idee zou dat heel mooi kunnen. Remote play zal voor de SE Play wel beter werken dan op de Aino gok ik.
Had Sony Ericsson gemaild en die zeiden dat remote play niet op het toestel zit (de applicatie zoals in het filmpje) en ze ook niet denken dat het er in de toekomst alsnog komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 313926 op 21-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Hoeft ook niet maar bedoelde om hem puur als afstandsbediening te gebruiken voor films e.d. niet dat ik de interface van de PS3 op de Phone zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mijn inziens briljante nieuwe reclame voor de Play:
YouTube: Kristennetsirk - Xperia PLAY

Edit: En een nieuwe hands-on video op engadget:
http://www.engadget.com/2...r-verizon-hands-on-video/

[ Voor 32% gewijzigd door Cyleo op 22-03-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Op pricewatch staat dat deze telefoon geen wifi en bluetooth heeft. |:(
Als ik naar andere sites kijk heeft deze telefoon wel degelijk deze twee opties.
Ik neem dus aan dat dit een fout is van pricewatch, of weten zij meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
http://www.sonyericsson.c...w=features_specifications

Als je bij connectivity kijkt zie je idd dat hij wi-fi en bluetooth heeft.

Heb de xperia play zojuist besteld, moet met 1-2 weken binnen zijn. Zag net na het bestellen dat hij veel goedkoper bij Hi is, maar heb toch liever het onbeperkte internet van t-mobile, wil nog weleens per ongeluk ver over de 1GB gaan en ben blij dat dan me speed alleen wat langzamer word. Zijn er al anderen die besloten hebben hem in aanzienlijke tijd te bestellen?

Edit: nieuw gamekings filmpje: http://www.gamekings.tv/v...ony-ericsson-xperia-play/

[ Voor 7% gewijzigd door svenk91 op 23-03-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Hij komt deze week binnen *O* Ik ga dan even een vergelijking trekken met de Arc, dat zijn toch de twee belangrijkste toestellen van Sony Ericsson op dit moment.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
En de prijs ligt intussen onder de 500 euro. Dat ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399232

Twister336 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:10:
En de prijs ligt intussen onder de 500 euro. Dat ziet er goed uit :)
echt waar?

Can I see them sources bro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 18:44
Anoniem: 399232 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:41:
[...]

echt waar?

Can I see them sources bro?
them soures, nuf said :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Helaas is hij op de sites van de providers nog een stuk duurder. Dit staat vrees ik toch een beetje in de weg van het succes van de Play. Als hij 200 euro duurder wordt dan de Arc, zou ik zelf ook geneigd zijn om voor de Arc te gaan. Ik wacht overigens nog steeds op de review van tweakers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Weet iemand nou of de play 720p kan opnemen? Er zijn meerdere reviews die elkaar tegenspreken hierin (net als dat sommige reviews claimen dat er geen front camera is en sommige wel, front camera staat wel op de SE site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
svenk91 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:05:
Weet iemand nou of de play 720p kan opnemen? Er zijn meerdere reviews die elkaar tegenspreken hierin (net als dat sommige reviews claimen dat er geen front camera is en sommige wel, front camera staat wel op de SE site).
SE lijkt mij het betrouwbaarst.

iemand die hem al heeft? vandaag bij de vodafone geweest,(was maar een demo model) maar hij zag er slick uit hoor :) morgen maar de MM om hem IRL in actie te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
svenk91 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:05:
Volgens mij niet. Overigens hier een review:
http://pocketnow.com/andr...icsson-xperia-play-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Iemand enig idee wanneer de play uitkomt??
En of het verstandig is om er nu een te bestellen of te wachten op de nieuwe aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
kauko12 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:03:
Iemand enig idee wanneer de play uitkomt??
En of het verstandig is om er nu een te bestellen of te wachten op de nieuwe aanbiedingen?
Volgens Hi vanaf begin april, maar ik zou, als ik jou was, even wachten tot hij echt uit is. Meestal zakken de prijzen dan wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
hij is de 28e uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
ja dit klopt. Alleen in de winkels ben ik hem nog niet tegengekomen. Ben langs gegaan naar winkels als Saturn, mediamarkt, belcompany en vodafone (allen in rotterdam). Las nu net wel dat de phonehouse hem als eerste krijgt, ook alleen nog maar in twee vestigingen. Als iemand hem tegen komt wil ik dit graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag gespot in de phonehouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Oke nice man. Welke phonehouse? Ergens in de buurt van rotterdam ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
gruys7 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Oke nice man. Welke phonehouse? Ergens in de buurt van rotterdam ofzo :9
deventer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

Inmiddels zijn de eerste Playstation games ook in de Market verschenen - https://market.android.co...ertainment+Europe+Limited

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 01-04-2011 00:16 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Wom schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:43:
Inmiddels zijn de eerste Playstation games ook in de Market verschenen - https://market.android.co...nt+Europe+Limited]Klikken
Ik zie geen games hoor? (Kan ook zijn omdat ik ben ingelogd bij de market, en ze dus niet te zien krijg omdat ik een X10 heb)
@hierboven
Heb je hem in je hand gehad? Hoe voelde hij? Ik wil 'm binnenkort wel een keer in het echt zien, maar eens een keer langs een phonehouse ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het ar allemaal goed uitzien en goed aan voelen. Wat me wel opviel was dat de speeltoeten en d-pad nogal klein waren. Heb m helaas niet aan gezien had een beetje haast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

Knul schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:49:
[...]

Ik zie geen games hoor? (Kan ook zijn omdat ik ben ingelogd bij de market, en ze dus niet te zien krijg omdat ik een X10 heb)
Link was foutief, heb het gefixxed. Of klik hier: https://market.android.co...ertainment+Europe+Limited :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
ja ik heb hem vastgehad, maar ik had ook haast :P dus ging even snel snel :P

PS; bij de vodafone hadden zo ook een demo model, voor de geïnteresseerden
PSS: iemand verstand van die emulatoren? zijn die gratis of moet je die betaalt downloaden van android market?

[ Voor 26% gewijzigd door Joris84 op 01-04-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik heb hem *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nice ;) Hoe bevalt die tot nu toe? De launcher heb ik nu op mijn Desire draaien en die ziet er hier al super snel uit.

@Daarboven: https://market.android.com/search?q=emulator&c=apps Meeste moet je kopen, PSOne games koop je ook los voor de play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Cyleo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:29:
[...]

Nice ;) Hoe bevalt die tot nu toe? De launcher heb ik nu op mijn Desire draaien en die ziet er hier al super snel uit.

@Daarboven: https://market.android.com/search?q=emulator&c=apps Meeste moet je kopen, PSOne games koop je ook los voor de play :)
Goed. Hij is zwaar, dik, en lelijk als hij ingeklapt is, maar uitgeschoven is hij oh zo mooi. Spellen draaien lekker, er zitten leuke games op en ik kan verdomme Super Mario 64 erop spelen met N64oid ;)
Tja, er zijn wat bugs, hij kan soms langzaam zijn, maar dat maakt niet zoveel uit. Mediascape is veel slechter geworden sinds de X10, dat wel. En het gamen erop, dat is gewoon pure awesomeness.

Pagina: 1 2 3 Laatste