Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
de prijs daalt behoorlijk maar toch blijven de specs dan middelmatig. Misschien wordt de prijs-kwaliteit verhouding steeds wat acceptabeler.
Ik kan blijven wachten tot ik de prijs goed vindt, maar hoelang wil ik dit doen? Want de specs worden steeds slechter (er komen in hoog tempo nieuwe telefoons met veel betere specificaties). Misschien wachten op de nieuwe play. Weet iemand of hier uberhaupt plannen voor zijn.

Jammer het was een goed idee maar de prijs is simperweg te hoog en de kwaliteit te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 18:44
Twister336 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:01:
Als je de gamepad niet gebruikt zie ik niet in waarom je een Play zou kopen :?
... toendertijd leek het me een goede aankoop..

ik ga nu proberen mijn play te verkopen, om er een (sgs2?)andere telefoon voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Joris84 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:43:
[...]

... toendertijd leek het me een goede aankoop..

ik ga nu proberen mijn play te verkopen, om er een (sgs2?)andere telefoon voor te kopen.
hoelang heb je de telefoon dan al in je bezit? En wat bevalt je dan allemaal niet aan de SEXP !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 18:44
ik heb hem sinds de release datum(1 of 2 maanden).
ik gebruik de gamepad niet dus heb ik ook niks aan.
hij vaalt erg vaak gewoon zomaar uit.
nogal langzaam.
nauwelijks leuke spellen.
voor hetzelfde geld had ik een andere met meer geheugen/beterscherm/sneller kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-05 21:11
Moet zeggen dat ik android lastig en onhandig vind vergeleken met me oude n900 (meamo).
Maar de emulators spelen fantasties op de gamepads. nog even wachten op meer ps1 titels.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren weer twee uur tijd verloren met het openbaar vervoer en ben dan maar beginnen spelen op mijn N82 maar dat is gewoon een ramp.
Het pretstokje op mijn K750i werkte prima voor spellen tot het kapot ging.
Een gamepad heeft voor mij dus een grote meerwaarde. Snelheid lijkt me niet zo belangrijk zolang de spellen maar vlot spelen. Een moderner scherm was leuk geweest maar ik neem aan dat het schermpje van de Play tig keer beter is dan dat van mijn N82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Twister336 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:00:
Ik heb gisteren weer twee uur tijd verloren met het openbaar vervoer en ben dan maar beginnen spelen op mijn N82 maar dat is gewoon een ramp.
Het pretstokje op mijn K750i werkte prima voor spellen tot het kapot ging.
Een gamepad heeft voor mij dus een grote meerwaarde. Snelheid lijkt me niet zo belangrijk zolang de spellen maar vlot spelen. Een moderner scherm was leuk geweest maar ik neem aan dat het schermpje van de Play tig keer beter is dan dat van mijn N82?
Ja, ik heb zelf de N82 gehad, en hij is zeker beter (dat was namelijk niet zo'n denderend scherm, wel een top camera!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405856

Ik ben van plan de Xperia play te kopen en ik twijfel heel erg tussen wit en zwart welke zouden jullie nemen?
Ik ben alleen bang dat als ik wit neem dat hij dan verkleurd naar geel, weet iemand of dat inderdaad het geval is of is zon goede kwaliteit dat dat niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 405856 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:23:
Ik ben van plan de Xperia play te kopen en ik twijfel heel erg tussen wit en zwart welke zouden jullie nemen?
Ik ben alleen bang dat als ik wit neem dat hij dan verkleurd naar geel, weet iemand of dat inderdaad het geval is of is zon goede kwaliteit dat dat niet gebeurd?
Ik denk niet dat hij geel verkleurd, tenzij je hem naast je asbak hebt liggen. Ik zou zelf de zwarte nemen, maar dat is puur mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb na lang twijfelen toch de zwarte genomen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via welke betaalmethode moet je games kopen van de xperia play zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22515

Je kan nu alleen nog maar via creditcard games kopen, en sommige schijn je via je telefoon rekening te kunnen betalen alleen ben ik er nog niet achter hoe dat precies in zijn werk gaat.
De android market is eigenlijk nog but om games te kopen voor niet creditcard gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Games via Gameloft kunnen op andere manieren betaald worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303945

Ik kan via de Andriod Market via de SMS kopen, alleen heb ik nog geen andere optie gezien dan Credit Card voor Playstation Pocket (en dus de PS One games). Nu wil ik dus potjandorie graag een PS One game of 2 kopen maar dat kan dus niet want ik heb niet zo'n plastic kaartje... Heb ik dus 2 vragen;

1- Wie weet hoelang ik alleen met een CC kan betalen dan wel niet een andere manier van betalen die ik gemist heb somehow?

2- Ik ben nieuw op Android, hoe zit het met emulators? Ik kan geen gratis N64 emulator vinden, of uberhaupt 1 waarvan ik zou kunnen denken, dit is enigzins okee en te vertrouwen. Iemand een tip?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303945 op 09-06-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Er bestaan sites die je een creditcard nummer aanbieden waar je dan zelf een bedrag op stort, ik kan zo even niet op de naam komen, maar ik heb ze op tweakers al een paar keer langs zien komen.

Sites met meer info:
http://www.androidworld.n...reditcard-wel-apps-kopen/
http://www.androidworld.n...-geen-creditcard-kan.html

[ Voor 33% gewijzigd door Cyleo op 09-06-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303945

https://www.3vcash.nl/ is die site, las ik eerder in de topic =). Letterlijk zo goed als een CreditCard en veiliger ook qua persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothar240
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-01 15:32
Erg jammer dat deze phone niet de topic krijgt die het verdiend =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Lothar240 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:08:
Erg jammer dat deze phone niet de topic krijgt die het verdiend =(
Want? Zal de TS binnenkort wel updaten, helaas loopt het hier gewoon niet echt hard. Blijkbaar is de telefoon onder de tweakers niet heel populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Heb mijn xperia play op de release dag gekocht tot nu erg tevreden over. Alleen als je em in de zon gebruikt ga je problemen met je scherm krijgen... Op vakantie veel op gegamed, ging allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 15:05
De honeymoon is nu wel voorbij. Gamen erop doe ik alleen als ik niks te doen heb (saaie treinrit/nummertje twee op de wc) maar dan is die gelijk ook zo handig dat een nieuwe mobiel nog nooit zo'n goede toevoeging was in een keer over de oude (heb een htc wizard met windows mobile, een blackberry 8800 en een iphone 3g gehad en daarvoor nog media/dumpphones) kwa functionaliteit op zak (nou komt dat ook omdat internet gebruik er geleidelijk in sloop of meerdere toestellen). Dat het geen snelle dual core is mis ik totaal niet, ben nog geen app tegengekomen die ik wil waar je het bij nodig hebt.

PS. Weet iemand een goede super monkey ball kloon? Zulke games gebruik ik altijd om mijn motoriek op peil gehouden (dankzij games (en dan voornamelijk games als monkey ball) is mijn motoriek van ondermaats als kleuter naar goed genoeg om straaljager te worden gegaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Knul schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:16:
[...]
Want? Zal de TS binnenkort wel updaten, helaas loopt het hier gewoon niet echt hard. Blijkbaar is de telefoon onder de tweakers niet heel populair.
Ben nog even aan het wachten tot de prijs weer daalt of op een superaanbieding maar binnenkort is er een tweaker meer met de Play ;)
Cyleo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:23:
[...]
Ja, ik heb zelf de N82 gehad, en hij is zeker beter (dat was namelijk niet zo'n denderend scherm, wel een top camera!)
Ik hoop dat de camera van de Play even goed is want dat is ook een belangrijke feature voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 23:49
is er iets te zinnigs te zeggen over het stroomverbruik? Is deze beter of slechter dan bv de xperia arc? Ik twijfel namelijk tussen deze 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gigapower schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:47:
is er iets te zinnigs te zeggen over het stroomverbruik? Is deze beter of slechter dan bv de xperia arc? Ik twijfel namelijk tussen deze 2 ;)
Ze beschikken over dezelfde hardware, accuduur zal elkaar niet veel schelen (is vooral afhankelijk van gebruik, in idle zullen ze hetzelfde gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

Ik kwam de Experience Pack tegen op http://www.sonyericsson.com/xp151. Helaas kon ik geen verkooppunt vinden in Nederland en heb daarom gebeld met SonyEricsson. Die bevestigde mij dat de pack wel leverbaar is in Nederland, maar dat de resellers deze zelf moeten aanbieden.

Kortom ik weet dat deze door Sony uitgeleverd kan worden in Nederland, maar weet geen verkoopplek die ze ook daadwerkelijk verkoopt. Is iemand deze pack al tegengekomen "in het wild" ? :-)

-edit-
Nog even wat extra info van : http://nl.hardware.info/n...y-krijgt-experience-pack/
De Experience Pack bestaat uit drie Gameloft games, de Multimedia Dock DK300, de Pocket Micro USB kabel EC300 en de Music Cable MC100.

Qua games kan men onder andere kiezen voor Modern Combat 2: Black Pegasus, Assassin's Creed - Altaïr's Chronicles, Real Football 2011, Eternal Legacy en N.O.V.A. 2 - Near Orbit Vanguard Alliance. De DK300 zou de entertainment toepassingen een boost moet geven. De EC300 maakt het opladen onderweg eenvoudig en de MC100 zorgt voor een koppeling tussen de Xperia Play en een stereosysteem thuis.

[ Voor 41% gewijzigd door Saicho op 28-06-2011 18:47 ]

E:D - CMDR Sai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een Nederlandse review over de Xperia play YouTube: ‪Sony Ericsson Xperia PLAY (Dutch)‬‏

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 30-06-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Laatst online: 10-06 20:20
....Qua games kan men onder andere kiezen voor Modern Combat 2: Black Pegasus, Assassin's Creed - Altaïr's Chronicles, Real Football 2011, Eternal Legacy en N.O.V.A. 2 - Near Orbit Vanguard Alliance....
Als je naar de actiepagina van de Sony Ericsson Play gaat, kun je drie van deze games na het invullen van je imei nummer en telefoonnummer via de SE website sowieso gratis krijgen... Je krijgt dan een Gameloft promocode toegezonden per mail waarmee je op je toestel de games kunt binnenhalen.

klik hier voor de actiepagina

Doe dit wel voor 31 Juli, want tot dan loopt deze actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeliciousBrown® schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:
[...]

Als je naar de actiepagina van de Sony Ericsson Play gaat, kun je drie van deze games na het invullen van je imei nummer en telefoonnummer via de SE website sowieso gratis krijgen... Je krijgt dan een Gameloft promocode toegezonden per mail waarmee je op je toestel de games kunt binnenhalen.

Ik heb het geprobeerd maar als ik ze dan wil downloaden komt er te staan ''Downloaden mislukt''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Je moet alles natuurlijk wel vanaf je telefoon downloaden (voor het geval je dit nog niet deed) en wifi ingeschakeld hebben.

Probeer het anders op een ander tijdstip nogmaals neer te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160491

Zojuist heb ik de play aangeschaft. Er zit al behoorlijk veel software op waarvan ik me afvraag waarom het erop zit....

Is er iemand die een lijst heeft gemaakt van al het overbodige en dat eraf heeft gegooid? In anders topics ben ik dat ook al eens tegen gekomen, net als must-have-apps. Misschien een idee voor TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160491

darkreptile schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:24:
Moet zeggen dat ik android lastig en onhandig vind vergeleken met me oude n900 (meamo).
Maar de emulators spelen fantasties op de gamepads. nog even wachten op meer ps1 titels.
ik ga dit weekend eens wat roms testen ben benieuwd, mensen goede of slechte ervaringen met bepaalde roms en of emulatoren?

Denk dit weekend ga ik testen of ik MSG erop kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 22:52
Na veel nadenken en afwegen of ik wel een nieuwe mobiel nodig had nu dan toch de Play besteld :D afgelopen zaterdag bewonderd in de Mediamarkt en ik wist nu zeker dat ik deze moest kopen. Als het een beetje meezit ligt hij morgen op mijn deurmat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Anoniem: 160491 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:45:
Zojuist heb ik de play aangeschaft. Er zit al behoorlijk veel software op waarvan ik me afvraag waarom het erop zit....

Is er iemand die een lijst heeft gemaakt van al het overbodige en dat eraf heeft gegooid? In anders topics ben ik dat ook al eens tegen gekomen, net als must-have-apps. Misschien een idee voor TS?
Als je het er in wilt zetten maak ik je wel co-auteur, ik heb zelf geen Play dus durf het niet te zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Sinds dinsdag de gelukkige eigenaar van de Xperia Play. So far so good ben er dik tevreden mee en voldoet totaal aan mijn verwachtingen. Gelijk de n64oid gekocht en alle andere emulators en ze werken heerlijk. Mocht je een echte gamephone zoeken dan raad ik je deze zekker aan.

Mede heb ik nog wel een vraagje. SE heeft nu dan die promo actie lopen dat je 3 gratis gameloft spellen kan downloaden na een formulier en IMEI nummer van je mobiel te geven maar nu krijg ik daarbij telkens de fout dat mijn IMEI incorrect is. Iemand ook last van deze problemen? Ik heb al een mail naar SE support gestuurd maar las al op verschillende fora's dat die niet zo snel/niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb sinds vrijdag de Play en ben er nu al twee dagen mee aan het spelen. Het is een prachttoestel dat mijn verwachtingen overtreft. Die controller is echt wel nodig om een spel wat deftig te kunnen spelen. Een spel enkel met het touchscreen spelen is gewoon een ramp.

De emulatoren zijn heel leuk maar die spellen zijn bijna lachwekkend vergeleken met echte Android spellen zoals bv. Asphalt 6 (gratis te downloaden). Alleen jammer dat er nog geen 100% werkende MSX emulator is. fMSX komt aardig in de buurt maar is nog behoorlijk buggy.

@-Cn-: De voorwaarden van die aktie verschillen blijkbaar per land. Misschien lukt het als je een ander land selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
DeliciousBrown® schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:
[...]

ik heb me net aangemeld voor deze actie, wat zijn een beetje de toppers/bekende spellen? (sorry android noob hier) laat maar ik heb al wat gedownload.. ben benieuwd :D

[ Voor 4% gewijzigd door Gigapower op 31-07-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415877

Oke, ik weet niet of andere mensen dit ook hebben meegemaakt. Maar dit is mijn verhaal (kort):

Mijn Xperia Play werd ontzettend traag sinds 3 weken terug. Hij hing telkens en crashte om de zoveel uur. Opstarten duurde 10 tot 15 minuten. Ik contact opgenomen met Sony, zeggen ze dat ik software update moet doen. (Volgens mij had ik gewoon laatste, maar jah)

Ik PC Companion opgestart, kan hij mijn telefoon niet vinden. 1.5 uur bezig geweest, uit eindelijk een soort van stand-alone software updater gevonden op de site van Sony. Ik geinstalleerd, instructies gevolgt. Uiteindelijk begint het balkje met software update te lopen. Paar minuten gewacht, klaar. Ik start telefoon opnieuw op. (Nog steeds een dikke 10 min) Wat blijkt?

Is de telefoon terug gezet naar fabrieksstand. Al mijn apps waar ik voor betaald heb (buiten marketplace, via gameloft site) weg. Contacten weg. Instellingen van mijn mail, facebook, ect. weg. Het enige wat er nog op staat is mijn muziek en afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigapower schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:05:
[...]

ik heb me net aangemeld voor deze actie, wat zijn een beetje de toppers/bekende spellen? (sorry android noob hier) laat maar ik heb al wat gedownload.. ben benieuwd :D
Er zijn een hoop aantal spellen in de android marketplace, maar veel daar van zijn niet compatible met de Xperia Play. Dus veel aan de knoppen heb je nog niet echt.

RPG: Ik raad voor deze genre de Zenonia Series aan. Er goed. 1 & 2 moet je momenteel voor betalen maar 3 is gratis en tot zover geen gevoel dat het een demo betreft. Van 1 & 2 zijn uiteraard demo's beschikbaar.

Daarnaast was het spel Sacred Odyssey erg leuk om te spelen. Veel puzzels en redelijk grote wereld. Goed verhaal. Hier moet je wel wat voor weg leggen.

Shooter: Modern Combat 2, besturing is nog al moeilijk om in het begin onder de knie te krijgen. Maar daarna prima spel. Niet gratis, helaas.

Battlefield BC 2 is ook uit, nooit geprobeert maar ziet er goed uit, net als N.O.V.A 2. Beide niet gratis meen ik.

Fighters: Zijn er ook een redelijk aantal beschikbaar. Niet echt mijn stijl qua games, maar ze zien er goed uit. Je hebt er standaard al een.

Race: Asphalt 6 beviel me erg. Ook standaard geinstalleerd meen ik.

Deze zijn allemaal buiten de marketplace te koop (behalve Zenonia) voor zover ik weet. Het fijne is dat je wel met PayPal kunt betalen en geen creditcard nodig heeft. De site is voor meeste spellen Gameloft, die wel te vertrouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
Ik bedoelde specifiek spellen van die 3 gameloft gratis actie , je kon kiezen uit 10 spellen ofzo waaronder nova2, modern combat eternal legacy en nog een paar.

Ik heb nu Dungeon Hunter 2, backstab en rainbow 6 gehaald als "gratis download", wel aardig maar ik vind die analog controller/touchpad nogal irritant om mee te spelen, hij doet niet echt wat ik wil lijkt het. En sowieso vind ik dungeon hunter zo op het eerste gezicht tegenvallen, achteraf gezien had ik misschien toch Sacred Odyssey moeten kiezen, maar ja misschien koop ik die later wel.

Asphalt 6 was bij mij niet geinstalleerd, maar kon ik via het Xperia Play menu gratis downloaden, en van alle gratis spellen (mijn 3 gameloft games en voorgeinstalleerde spellen zoals bruce lee etc ) vind ik deze nog het leukst :D

Zenonia is niet van gameloft toch? ik had die al gedownload omdat ik tijd terug al trailer/gameplay vid op youtube zag, en deel 1 vind ik nu best goed :)

Maar dit terzijde, ik heb mn play nu een kleine week, en ik ben er erg tevreden over. Het is mn eerste androidphone/smartphone, dus ik kan niet vergelijken, maar tot nu toe ben ik nog niet echt op noemenswaardige problemen gestuit.Ja af en toe scrolt menu/internet niet super soepel (waarschijlijk door cpu of relatief klein intern geheugen) maar het is niet storend. Wel merk ik dat heel af en toe bepaalde applicaties crashen/vast lopen maar dit is zeldzaam.

Ik heb hem geroot en gelijk wat bloatware verwijderd met Titanium Backup aan de hand van deze lijst op xda (dit n.a.v. eerdere post/vraag over bloatware/musthaves).

Ik heb mn bootloader nog NIET unlocked maar dit kan je doen via een pagina van Sony zelf! wat een service!

Trouwens, ik kan maar niet wennen aan die touchpad/analog, ligt dit aan mij? Hoe was jullie ervaring daarmee?

[ Voor 4% gewijzigd door Gigapower op 04-08-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigapower schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:42:
Ik bedoelde specifiek spellen van die 3 gameloft gratis actie , je kon kiezen uit 10 spellen ofzo waaronder nova2, modern combat eternal legacy en nog een paar.

Ik heb nu Dungeon Hunter 2, backstab en rainbow 6 gehaald als "gratis download", wel aardig maar ik vind die analog controller/touchpad nogal irritant om mee te spelen, hij doet niet echt wat ik wil lijkt het. En sowieso vind ik dungeon hunter zo op het eerste gezicht tegenvallen, achteraf gezien had ik misschien toch Sacred Odyssey moeten kiezen, maar ja misschien koop ik die later wel.

Asphalt 6 was bij mij niet geinstalleerd, maar kon ik via het Xperia Play menu gratis downloaden, en van alle gratis spellen (mijn 3 gameloft games en voorgeinstalleerde spellen zoals bruce lee etc ) vind ik deze nog het leukst :D

Zenonia is niet van gameloft toch? ik had die al gedownload omdat ik tijd terug al trailer/gameplay vid op youtube zag, en deel 1 vind ik nu best goed :)

Maar dit terzijde, ik heb mn play nu een kleine week, en ik ben er erg tevreden over. Het is mn eerste androidphone/smartphone, dus ik kan niet vergelijken, maar tot nu toe ben ik nog niet echt op noemenswaardige problemen gestuit.Ja af en toe scrolt menu/internet niet super soepel (waarschijlijk door cpu of relatief klein intern geheugen) maar het is niet storend. Wel merk ik dat heel af en toe bepaalde applicaties crashen/vast lopen maar dit is zeldzaam.

Ik heb hem geroot en gelijk wat bloatware verwijderd met Titanium Backup aan de hand van deze lijst op xda (dit n.a.v. eerdere post/vraag over bloatware/musthaves).

Ik heb mn bootloader nog NIET unlocked maar dit kan je doen via een pagina van Sony zelf! wat een service!

Trouwens, ik kan maar niet wennen aan die touchpad/analog, ligt dit aan mij? Hoe was jullie ervaring daarmee?
Ik meen dat ik ooit een complete lijst heb zien staan op de FB pagina van hun. Misschien daar even kijken. Ik krijg vaak van hun bericht dat bepaalde spellen gratis/korting hebben. Wel handig.

Over het af en toe crashen van apps, bereid je maar alvast voor. Het wordt steeds erger, tenminste bij mij. Zoals je al in mijn vorige posts kan zien. Uiteindelijk alles na software "update" :( werkt hij weer fatsoenlijk. Gelukkig deed Gameloft niet moeilijk over de games die ik daarbij heb verloren. Meteen volgende dag mailtje met linkjes om te downloaden. Petje af. _/-\o_

Die touchpad/analog gebeuren vind ik ook afschruwelijk om mee te spelen. Je kan niet, net zoals bij een gewone, bijv links in houden om verder te draaien. Maar je moet steeds opnieuw naar links tikken. Maar aangezien ik vooral van de 2D/2.5D rpg's ben, heb ik er geen last van. :D

Neej, Zenonia is idd niet van Gameloft. Zei ik dat? Mijn fout. Ik weet even niet de naam van de makers.

Sacred Odyssey is een RPG met veeeeeel puzzels waar je toch wel enig tijd mee zoet bent. Al heb ik wel het idee dat het verhaal niet erg lang en uitgebreid is. Maar dat kon je eerlijk gezegd ook niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
Ik ben inmiddels wat meer gewend aan de touchpads, vooral asphalt 6 speelt heeeerlijk :) (speelde voorheen met de digital pad wat minder goed stuurt). Je hebt in Rainbow 6 (en schijnbaar in veel spellen met een nieuwe patch/versie) een functie om die rechter pad te laten functioneren zoals het "hoort" dus ingedrukt houden ipv steeds swypen, maar persoonlijk vind ik dat weer iets te gevoelig .. ik ga steeds ook omhoog/omlaag als ik links/rechts druk wat niet de bedoeling is.

Ik ben verder erg blij met mn play, ik speel vooral oude spellen op emulators, helaas is de digital pad niet echt geschikt voor vechtspellen zoals streetfighter maar dat wist ik van te voren al, en misschien is het ook een kwestie van wennen. Maar platform spellen / rpgs daar is die goed voor ;)

Hoe is bij jullie de batterij duur? Ik lees op xda dat mensen er erg tevreden over zijn, sommigen halen 20 uur gamen of 4-5 dagen standby maar bij mij trek ik hem binnnen een uur of 8-10 wel leeg.. Ik heb hem nu ongeveer 3 weken.. dan moet die toch wel "ingespeeld" zijn die batterij?

Moet ik nog iets doen voor calibratie ofzo van de batterij? Ik heb wel de eerste keer niet bijster lang opgeladen (6-8 uurtjes ofzo) en ik las ergens weer dat dat wel moet (12-16 uur!) maar dat stond niet in de handleiding. Ik had wel oude versie van android er opnieuw opgezet nadat ik door een update naar 2.3.3 mijn root acces kwijt was.

Heeft iemand al ervaring met CyanogenMod op de Play? Las dat de camera nog niet helemaal werkte ofzo dus probeer ik hem nog niet. Maar wil ik uiteindelijk wel gaan doen, ik had ff op youtube naar wat filmpjes ervan gekeken en veel functies lijken me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om te horen dat game ontwikkelaren toch die controls mbt de touchpads veranderen. Ik gebruik zelf voor Asphalt gewoon de D-pad.

Over de batterij ben ik zelf wel tevreden. Ik kan denk ik ook wel de 20 uur halen met gamen en 4-5 dagen standby.

Ook met de camera heb ik zelf geen problemen. Alleen ben ik er nog niet achter gekomen hoe je kunt inzoomen. Nog nooit gehoord dat er problemen zijn met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb een probleem met de camera funktie. Ik heb nu al vier foto's die volledig wit zijn. Foto's die ik er net voor of na heb getrokken zijn wel goed.

Ik ga sowieso eens op zoek naar een app die het irritante shuttergeluid uitschakelt en waarmee je de L- en R-knoppen kunt gebruiken om te focussen/fotot's maken.
Als iemand een tip heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@Twister336

Camera mod is in de Androidmarket te vinden en daarmee kan wat jij wilt... De L-knop om de focus in te stellen en de R-knop om een foto mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
DeliciousBrown® schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:25:
@Twister336

Camera mod is in de Androidmarket te vinden en daarmee kan wat jij wilt... De L-knop om de focus in te stellen en de R-knop om een foto mee te maken...
Dat heeft 1 keertje gewerkt en nu doet het helemaal niets meer. Toen het werkte was het wel veel handiger dan de standaard camera app die compleet waardeloos is voor onderwerpen die niet minstens 5 seconden stil staan.

Nog een ander vraagje: hoe kan ik de verzonden SMS berichten zien? Er zijn geen aparte SMS folders en de enige SMS berichten die ik kan zijn zijn die van mensen uit mijn contacten lijst.
Op mijn telefoonafrekening staan 4 SMSjes van elk 1,5 euro naar 7797 (TXTNation) en ik zou willen weten wat er in die smsjes stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
@Twister336 Wat betreft die SMSjes heb je toevallig geen spellen gekocht oid en dat je dus via Telefoonrekening hebt betaald? Aangezien TXTNation dus voor mobile payment is.

Verder zoek ik ook nog mensen met ervaring wat betreft de CyanogenMod. Ik ga me er van de week even in verdiepen en mischien een backup maken van me Play en daarna beetje aankloten met CyanogenMod. En anders ga ik iig wat bloatware verwijderen kwam hier al heel mooi topic over tegen op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1046699

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Play ik heb nu sinds begin deze week eindelijk PSXperia aan het draaien gekregen en heb nu Gta2 en nog wat spellen geport naar de Playstation Suite :D echt ideaal want je hebt gelijk alle ondersteuning van de Playstaion Suite wat betreft Save en controllers change op je touchpads ^^ Qua optimalisatie kan ik nog niet enorm veel zeggen want ik heb nog geen ervaring met PSXoid of FPSE en Parappa the Rapper en Um Jammer Lammy willen nog niet echt lekker werken in de PSSuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
-Cn- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:47:
@Twister336 Wat betreft die SMSjes heb je toevallig geen spellen gekocht oid en dat je dus via Telefoonrekening hebt betaald? Aangezien TXTNation dus voor mobile payment is.
Ik vermoed dat mij de 4 mislukte pogingen om NFS Shift aan te kopen werden aangerekend maar ik zou een of ander bewijs moeten hebben voor EA.
Vreemd is wel dat het spel 2 euro kost maar er 4x 1,5 euro werd aangerekend.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Play ik heb nu sinds begin deze week eindelijk PSXperia aan het draaien gekregen en heb nu Gta2 en nog wat spellen geport naar de Playstation Suite :D echt ideaal want je hebt gelijk alle ondersteuning van de Playstaion Suite wat betreft Save en controllers change op je touchpads ^^
Blijkbaar een heel gedoe om de spellen om te zetten maar als het goed werkt is het natuurlijk zeer de moeite. Ik denk dat ik mijn oude PSX spellen eens ga bovenhalen ;-)
Kan ik eindelijk de controller nog eens gebruiken. Het huidige aanbod van Xperia spellen vind ik behoorlijk teleurstellend. Het enige waar ik de controller momenteel voor gebruik zijn de emulatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
@Twister336 Dat is inderdaad wel opmerkelijk ja.

Wat betreft de PSXperia is er nu gewoon een simpele release uit gekomen waarin je alleen nog 1 mapje hoeft te downloaden en dan je Crash Bandicoot moet pakken van je mobiel en dat hij die dan extract waarna je daarna gewoon een iso kan opgeven van je spel en hij alles convert (Klikt mischien nog vaag maar eerder moest je 7 files dloaden en instellen etc.|)

Wat betreft het aanbod deel ik je mening het is best wel jammer dat er zo weinig beschikbaar is alleen de gameloft spellen en een klein percentage van de market games zijn benoemswaardig. Krijg gewoon zelf jeukende handen om zelf een spel te maken voor de xperia play (doet mbo Gamedesigner) verder heb ik ook voornamelijk emulators waarmee de xperia play eigenlijk pas echt tot zijn recht komt. Ookal zit ik nog met crossed fingers dan N64oid nog met touchpad support komt ^^ zou enorm gunstig zijn voor Zelda OOT om de C knoppen op te poorten.

Los daarvan vind ik het jammer dat Of de mensen met een Play zich niet zo verzamelen hier op het forum en het redelijk uitgestorven is :O Of dat er momenteel gewoon nog vrij weinig in omloop zijn. Ik moet wel zeggen dat ik nog geen aanbiedingen heb gezien van Play+Abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Die PSXperia werkt prima! Kan ik eindelijk mijn zwarte PSX CD's nog eens bovenhalen :)
Leuk om Gran Turismo 2 op mijn GSM te spelen.

Ik heb wel de telefoon moeten updaten voor ik het aan de praat kreeg maar dan is dat ook al weer gebeurd.

Inderdaad wel jammer dat er niet zoveel reacties zijn in dit topic. De Xperia Play is nochtans een heel leuk hebbeding ;)
De laatste keer dat ik in een (Belgische) telefoonwinkel kwam (een paar weken geleden) vroegen ze wel een absurd hoog bedrag voor de Play, 550 euro. Aan die prijs zullen ze er niet veel verkopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
-Cn- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:47:

Verder zoek ik ook nog mensen met ervaring wat betreft de CyanogenMod. Ik ga me er van de week even in verdiepen en mischien een backup maken van me Play en daarna beetje aankloten met CyanogenMod. En anders ga ik iig wat bloatware verwijderen kwam hier al heel mooi topic over tegen op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1046699
Ik heb zelf nog geen cyanogenmod draaien (beetje bang dat ik mn play brick ofzo omdat ik geen ervaring heb met custom roms flashen) maar volgde die topics op xda al een tijdje. Nu de camera ook werkt op de cm7 mod ben ik wel eerder geneigd om het erop te wagen.

Bloatware verwijderen helpt voor mijn gevoel wel wat mbt opstarttijd, maar volgens de diverse threads op xda scheelt het eigenlijk voor batterijverbruik niet zoveel. Als ik me niet vergis was het vooral de digital clock die veel stroom vreet (je hebt ook nog een analog clock dus wat moet je ermee? ) Maar ach, het geeft je een beter gevoel in ieder geval en bespaart wat opslagruimte ermee, ik heb ook gewoon alles volgens die topics verwijderd.

Let wel dat als je dingen verwijderd hebt kan je geen OTA updates meer uitvoeren, of je hebt er wat problemen mee. Er was bv 1 app die je verwijderde waardoor je na OTA update je home button niet meer werkt.
-Cn- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:46:
Los daarvan vind ik het jammer dat Of de mensen met een Play zich niet zo verzamelen hier op het forum en het redelijk uitgestorven is :O
Dat vind ik zelf ook wel beetje jammer, maar aan de andere kant heb ik zelf ook niet veel te melden. Ik heb niet echt veel noemenswaardige problemen behalve wat random freezes van een paar seconden af en toe maar daar stoor ik me niet echt aan.Ik ben vooral op XDA te vinden wat informatie/tips&truuks betreft.

Voor mijn gevoel word de play ondergewaardeerd, want er is best wel een active dev community op xda, en is het best wel een aardige telefoon die wel wat meer aandacht verdient. Vooral de lage prijs (rond de 325 euro) icm redelijke specs en groot scherm had mij over de streep getrokken (ik had hem voor 9 euro bij een abonnement van ongeveer 22,50 euro per maand). Gamepad is een leuke bonus, maar ik ben geen hardcore gamer.

Nou goed ik zal wat probleempjes posten misschien kunnen jullie er wat mee:

- De synchronisatie tussen facebook contacten en telefoon contacten verloopt niet lekker (bij contactpersonen kan je telefoon contact koppelen aan je facebook accounts). Ten eerste word per contact zijn/haar facebook status twee keer onder elkaar weer gegeven (het zijn twee verschillende functies/apps ofzo die de koppeling tot stand brengen, 1x facebook app zelf, andere keer door iets van een sony ericson facebook sync app). Hoe kan ik ervoor zorgen dat het maar 1x word weergegeven. Het lukt me niet de een of de andere app te verwijderen.
- De status zelf is nooit echt actueel.. statussen van een week of twee worden weergegeven (gemiddelde persoon veranderd zn status 1-3x per dag bij mij). Automatisch of handmatig facebook laten syncen in het sync menu helpt niet.
- Ervaren jullie ook af en toe random freezes? Vooral bij het typen gebeurd het (ik heb Swype). Ik kan dan een seconde of 5-10 niet typen. Maar soms ook op andere onverwachte momenten. Dit gebeurd niet vaak, ongeveer 2x per dag, maar is wel irritant als het net gebeurd als je wat voor iemand aan het opzoeken bent die ernaast staat en die dan denkt dat je een kuttelefoon hebt 8)7
- Het valt me op dat google maps en diverse camera apps (stock, camera 360, camera mod) ook na afsluiten stroom lijken te verbruiken. Bv als test had ik camera voor 1 seconde aangezet en dan gelijk uit zonder een foto te nemen, na 2-3 uurtjes op standby heeft de camera volgens het verbruik overzicht 20-30% stroom verbruikt. Vooral de camera drain vind ik vreemd, die was in 2.3.2 aanwezig maar in 2.3.3 opgelost volgens diverse bronnen

(ik draai stock rom, geroot maar locked bootloader, android versie 2.3.3, de voorlaatste firmware 3.0.1.A.0.145)

Heeft iemand al die nieuwe firmware? 4.nogwat.. Xloud is 1 van de nieuwe features, je speakers kunnen nu nog harder ;)

Verder is ook de Bravia engine (van de Xperia Arc) geport, schijnt je foto en video weergave te verbeteren, maar in de vergelijking topics vind ik het verschil (aan de hand van voorbeeld fotos) niet groot genoeg om het te gaan installeren. Ik hoopte dat de play hiermee het scherm (brightness) van de arc kon krijgen maar helaas ;) Overigens het schijnt dat je scherm veel helderder word als je die meegeleverde scherm protector verwijderd. Deze is geen normale screen protector maar een laagje om barsten te voorkomen. Op xda plakken ze dan na verwijderen een normale protector op.Ik heb dat nog niet gedaan

[ Voor 12% gewijzigd door Gigapower op 12-09-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
@Gigapower

Ik heb zelf nu 4.0.A.xxxx en ik vind het momenteel een matige update hiermee instaleerd die gelijk weer zoon 5 apps
- Een eigen barcode scanner NeoReader
- Data monitor
- Extension search voor timescape
- En Video (met qriocity logo dus waarschijnlijk soort marketplace voor films)
- Nog een of andere UEFA Leaque app (Verwijderbaar)

Verder rond hij volgens mij de randen af van het toetsen of het qwerty toetsenboard waardoor het er net wat ruimtelijker uit dit viel mij iig op na de update. Verder maakt hij ook de homescreens gereed zodat als je de gamepad uitschuift en het xperia portal wegdrukt je alles in landscape mode ziet en je kan navigeren met je D-Pad

Wat betreft CM ben ik bang dat je Xperia Play en Playstation Suite er niet meer 100% op krijgt ookal is het tegendeel dacht ik al bewezen. Verder heb ik het forum ook al even doorgelezen maar ik heb nog altijd mijn twijfels. Als het een andere mobiel was zonder al die dingen dan had ik hem allang gemod maar met dit ding heb ik toch zo mijn twijfels.

Bravia Engine heb ik nog niks van gemerkt ben niet zo schermofiel of het zo maar te verwoorden. xLOUD ook nog niet veel van gemerkt maar ik heb ook bijna altijd oortjes in. Screen protector geen ervaring mee had de mijne verkloot met aanbrengen en daarna nooit een andere gehaald.

Ik hoop dat je wat heb aan deze feedback wat betreft update 4.0.A.xxxx Is er

Verder vind ik de mobiel inderdaad ver onderschat. Marketing geneuzel zorgt ervoor dat alle mensen die niks van mobiels snappen Ghz geil worden en nu gebrand zijn op een Galaxy s2/Sensation te halen terwijl als ik dit ding uit mijn broekzak haal mensen het 10x vetter vinden dus die reden van opscheppen met je mobiel valt dan ook een beetje weg. Laatst ook een klasgenoot ging een nieuwe mobiel halen heeft hij de gs2 gehaald ik vroeg dus waarom heb je geen Play gehaald aangezien hij wel van aanklote houd met spellen en emulators etc. begon die mij te vertellen dat die geen dualcore had en daarom de Play gelijk bestempeld werd als sloom en outdated waarop ik zei "Wat wil je doen met een dualcore je contacten lijst 2x sneller laden of een smsje 2x sneller lezen" Waarop hij geen antwoord had

Verder zoals ik hier boven al vermelde vind ik het jammer dat er nog relatief weinig spellen zijn van grote publishers afgezien van Gamesoft natuurlijk. De XDA forums heb ik me nog niet zo heel veel in verdiept dus dat zal ik maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
Oh ja das ook wel een goeie ja, de xperia play/ps pocket. Hoewel ik die nog niet echt gebruikt heb die stock emulator is het wel iets wat ik wil houden. Moet nog een zooi spellen omzetten zodat ik ze op mn play kan spelen.

Wat betreft die bravia engine, ik bedoelde niet dat het met de update meekwam. Het is een niet-officiele port. Verbaasde me sowieso toen ik het las dat het kon, omdat ik ervanuit ging dat het hardwarematig iets is, maar blijkbaar niet. Werkt alleen niet op cm7 ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1246402

In die topic word ook verwezen naar de originele thread waar ook wat fotos ter vergelijking maar ik ben niet echt overtuigd (eerste 10 paginas ofzo van die thread is wat getrol, omdat mensen dachten dat het een trol was maar later bleek dat het echt was ).. het verschil lijkt me minimaal en soms vind ik de foto zonder bravia mooier, maar het kan een kwestie van smaak zijn.

Inderdaad dat megahertz/cores verhaal boeit me ook niet zo. Een van de dingen waarvoor je snelle processor nodig hebt is games, maar veel mensen vinden touchscreen niet lekker spelen. Iemand vond het al een prestatie dattie 1 of ander platform spel op emulator had kunnen uitspelen op zn samsung ;)

Het enige waarvan ik dacht dat toch een iets te slome cpu in mn play had was toen hij geen 720p vloeiend kon afspelen, maar blijkbaar lag het aan de instellingen van de media players die ik gebruik (oa mobo player) want de Dice Player trial speelde het wel vloeiend af zonder problemen. En voordat er een discussie komt over dat 720p op een 4 inch scherm geen nut heeft, het is het gemak, want downloaden doe ik gewoon op 720p omdat dat voor mijn tft scherm mooier is dan 480p, en niet speciaal voor onderweg films ga omzetten/opnieuw downloaden lagere kwaliteit.

Wat ik trouwens niet wist maar pas later las op xda, is dat de Play gebruikt maakt van DDR2 geheugen, en zou zelfs de enige telefoon zijn die dit heeft, de rest ddr1 ofzo? Ik heb dit verder niet uitgezocht of die claim waar is. Dit zal ook de tragere CPU/SoC compenseren, waardoor het qua performance in games niet eens zoveel scheelt met bv tegra2 oid (heb ik zelf niet getest, dit lees ik hier en daar).

Trouwens zo traag/achterhaald is de play toch niet? Alle telefoons in haar prijsklassen zijn rond die snelheid geclocked (arc, desire S, desire hd, incredible S, de meeste galaxys).
Wat veel mensen over het hoofd zien is de form-factor:

hijs kleiner dan psp, originele gameboy, gba, ds... maar wel een 4 inch scherm! Ik twijfelde tussen deze en de desire S, en toen legde ik ze naast elkaar. Desire S is bijna even groot.. maar heeft slechts 3.7 inch scherm ofzo. Keuze was toen snel gemaakt. Dikte valt mee te leven, ik stoor me er niet aan.

Volgens mij verkocht de play in het begin niet zo denderend maar nu met de lagere prijs wel wat meer/beter. En er duiken steeds meer play exclusives op bv nieuwste Fifa, Minecraft etc zijn eerste paar maanden play exclusief. De playstation suite moet toch ook nog uitkomen? Ik denk dat dan wel meer games naar de Xperia play gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Ik heb net wat gegoogled en Sony gaat op de Tokyo Game show een persconferentie houden onder anderen over dit onderwerp :D http://ps3life.nl/nieuws/...p-de-smartphone-van-sony/ Dat ziet er zeker wel heeeel interessant uit ja. Mocht dit echt lukken en er komen goeie poorts uit op de Play dan kan dit nog wel eens een wat interessanter product worden voor veel mensen. Een sidenote is dat ze dit IMO wel voor de vita moeten launchen omdat het anders in mijn ogen al weer minder interessant zal zijn

Wat betreft minecraft pocket is het momenteel een totale flop de paid version heeft 5-10k downloads en de demo 10-50k dus dat is niet heel interessant. Vind het spel persoonlijk ook heel slecht op de Xperia Play.

Verder ben ik nog gaan kijken voor die xLOUD functie in je music player en er zit wel een verschil in als je die xLOUD aan zet komen de Vocals wat meer naar voren en gaat je volume er ongeveer 1 a 2 stappen omhoog. Dit merk je alleen zonder headset want met headset heb ik hem iig nooit harder dan 60%/70% daarboven is het denk ik ook niet heel erg verantwoord voor je trommelvliezen

Dus maar wachten op de Persconferentie van sony morgen ^^ als ik het goed gegoogled heb is dat bij ons 6 uur s'ochtends :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Met xLOUD wordt het volume verdubbeld (getest met de Sound Meter app).
Ik vind dit nogal een bizarre feature. Hadden ze niet gewoon de volumeregeling wat nauwkeuriger kunnen maken (32 stappen ipv. 16)?
Ik heb het in ieder geval meteen uitgeschakeld want met xLOUD staat het volume altijd te hoog voor als je bv. spelletjes op de trein speelt.

En nu het dan toch over irritante geluiden gaat. Ik wil het veel te luide 'batterijspanning laag' geluid wegkrijgen maar dit gaat blijkbaar alleen door je eigen telefoon te hacken (rooting) waardoor je de garantie verliest :-(

Het zou wel leuk zijn als er eindelijk eens wat meer specifieke Play of PSP spelen uitkomen maar intussen amuseer ik me wel met PS1 spellen :)

• -Cn-
nieuws: PlayStation Suite-sdk verschijnt in november

Nou ben benieuwd wat dit voor interessante dingen met zich mee kan brengen.

• Gigapower
@Twister: Met rooten verlies je je garantie niet. Alleen met unlocken van je bootloader.

Als je geroot hebt en je wilt je play weer unrooten moet gewoon een update doen via SEUS of PC compagnon.

Hoe krijg je dat geluid van bijna leeg batter weg? heb je een link voor me? Ik vind dat ook schijt irritant, hij begint al bij 18 procent ofzo te blaten.. das 3 tot 5 uur voordat die echt leeg is (afhanklijk van wat je ermee doet)!

• Twister336
  • Niet online
Om dat geluid weg te krijgen moet je gewoon het bestand /system/media/audio/ui/Lowbattery.ogg hernoemen of wissen.
Op die manier kun je ook andere irritante geluiden uitschakelen.

Anoniem: 198824

Heb de Xplay nu een paar dagen maar wat een geweldig veelzijdig toestel is dit 8) zou veel meer gepromoot moeten worden.

Ben druk bezig de mogelijkheden van mijn play beter te leren kennen op de XDA website.

Volgens mij is het niet meer mogelijk 2.3.3 te rooten zonder bootloader unlock omdat de exploit inmiddels is gepatched.
Heb inmiddels de bootloader van mijn Xplay unlocked met hulp van Alejandrissimo op XDA. Via de setool applicatie, data wordt niet gewiped en drm blijft intact. Alleen OTA update is niet meer mogelijk, via pc companion wel.

Overigens vond ik dit wel een aardige case en niet te duur, heb hem besteld maar nog niet binnen.

Als iemand nog tips heeft voor nuttige/handige apps hou ik me aanbevolen :)

• Gigapower
Wat ik had gedaan is 2.3.2 erop zetten met SEUS, rooted met gingerbreak, en dan OTA update naar 2.3.3 = rooted met gelockte bootloader. Geen idee of dit ook werkt icm die nieuwe 4.nogwat firmware update.

En bedankt twister het is gelukt met dat geluid.

[ Voor 17% gewijzigd door Gigapower op 15-09-2011 19:49 ]

Anoniem: 198824

Een veelbelovende rom :) iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Ik heb geen ervaringen met roms atm omdat ik bang ben functionaliteit te verliezen als ik hem flash (denk aan Playstation Pocket/Xperia Play portal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 12:04
Gigapower schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:45:
Geen idee of dit ook werkt icm die nieuwe 4.nogwat firmware update.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet helemaal lekker gaat met die 4.0 firmware |:( . Resulteerde in een baksteen die alleen nog kon vibreren. Er staat een fix op XDA (van het FreeXperia team), maar uiteraard had ik zelf al zitten klooien en hem weer gedeeltelijk "ontbrickt" waardoor de fix niet meer werkte (2e keer |:(). Dus toen zat ik met een telefoon die geen simkaarten meer accepteerde en geen instellingen opsloeg. Uiteindelijk heb ik hem met Omnius weer gefixt door simlock en S1 boot te overschrijven (lang leve de paperclip!). Zit nu dus weer op 4.0 met een unlocked bootloader maar niet geroot.

Ik denk dat ik er nu maar CM 7.1.0 op ga zetten van FreeXperia. Sony Ericsson is zo vriendelijk geweest om telefoons en info te doneren aan het FreeXperia team (zie http://www.cyanogenmod.com/blog/sony-ericsson-xperia-support ), dus dat zou best eens hele mooie roms kunnen opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Plymp op 30-09-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
@plymp deed je OTA update? OTA update + unlocked bootloader = brick! oppassen daarmee! Op xda staat ergens hoe je je bootloader weer kan locken, volgens mij moet dat wel werken met ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
Gigapower schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:30:
@plymp deed je OTA update? OTA update + unlocked bootloader = brick! oppassen daarmee! Op xda staat ergens hoe je je bootloader weer kan locken, volgens mij moet dat wel werken met ota.
Dat weet ik nu ook. Heb nu wel wat ervaring opgebouwd met flashtool, fastboot, WotanServer en Omnius en de test point vinden op een Xperia Play is nu een eitje, dus het was een leuke les ;). Nu maar eens CM gaan proberen, want ik word die bloatware van SE wel een beetje zat. Ik kan natuurlijk weer gaan rooten en dan applicaties verwijderen, maar wil wel eens een custom rom gaan proberen. Heeft iemand al ervaring met CM of iets als ZeroRom op de Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
Ik heb de sprong maar gewaagd en heb CM 7.1.0 - FXP041 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1128216) geïnstalleerd. Het draait erg goed moet ik zeggen. Hij lijkt wat sneller te reageren en alles wat het moet doen doet het. Standaard SE software ben je kwijt, maar Crash Bandicoot speelde ik toch nooit. Zit nog te twijfelen of ik over ga stappen op de officiële CM release als deze uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kan je die standaard software die er op zit er niet afhalen? Er staat nu bv nu fifa 10, bruce lee en en een andere applicaties op die ik waarschijnlijk niet veel ga gebruiken, maar bij toepassingen beheren kan ik ze niet verwijderen. En ook niet via m'n pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Il 2 op 16-10-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Zo ik ben weer een ervaring rijker.

Ik was weer eens te impulsief en besloot i.p.v. mijn touchpad maar eerst mijn Play te Flashen.

## Warning nooit spontaan beginnen met flashen etc. ##

Zo gezegt zo gedaan. Ik druk in de weer met Fastboot enz. en toen was mijn mobiel gebricked door een OTA. Ik meende het ergens gelezen te hebben dat ik geen OTA's moest accepteren maar ik dacht "Het gaat me nou zo makkelijk af mocht het fout gaan dan flash ik hem wel weer terug". FOUT daar had ik dan een helemooie Play totally Bricked. Na avondje XDA afgespeurd te hebben had ik de oplossing om hem te unbricken. Alleen kwam ik er toen achter dat het in het ergste geval ook nog eens 50 euro kon gaan kosten. Dus ik druk flashen en met crossed fingers wachten of de sim contact kon maken. Ik boot hem en zie een heel mooi SE splashscreen en daarna ja hoor het homescreen met daarop Sim Locked :D Hij herkende hem dus.

Momenteel draai ik op de Release rom van de Play. Binnenkort even verdiepen in het Relocken van mijn BL en dan met SEUS weer even update naar 2.3.4/firmware 4.0.xxxxxx

Na nog eens rond gelezen en gekeken te hebben ben ik van mening dat de standaard Rom eigenlijk een van de prettigste is IMO. Je hebt een heerlijke layout met de launchbar aan de onderkant en het voelt gewoon prettig. Daarnaast heb je de playstation pocket met volledige ondersteuning voor je gamepad en met PSXperia dus genoeg mogelijkheden om je collectie games uit te breiden. Ik weinig te klagen naast het Bloatware dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
Il 2 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:09:
Kan je die standaard software die er op zit er niet afhalen?
Als je je telefoon root dan kun je met bijvoorbeeld Titanium Backup de standaard applicaties weggooien. Let wel op dat je geen essentiële dingen weggooit zoals het Homescreen voordat je een andere hebt geïnstalleerd.
-Cn- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:05:
Alleen kwam ik er toen achter dat het in het ergste geval ook nog eens 50 euro kon gaan kosten.
Voor een euro of 20 en een paperclip is die oplossing ook uit te voeren hoor. Mijn telefoon was met alleen maar flashen ook niet te redden (elke firmware die ik kon vinden geprobeerd, inclusief alles in WotanServer), maar Omnius ging prima.
-Cn- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:05:
Na nog eens rond gelezen en gekeken te hebben ben ik van mening dat de standaard Rom eigenlijk een van de prettigste is IMO. Je hebt een heerlijke layout met de launchbar aan de onderkant en het voelt gewoon prettig. Daarnaast heb je de playstation pocket met volledige ondersteuning voor je gamepad en met PSXperia dus genoeg mogelijkheden om je collectie games uit te breiden. Ik weinig te klagen naast het Bloatware dan.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Ik draai nu een tijdje CM 7.1 - FXP041 (dus niet officiële CM). Het voelt net iets sneller aan, maar niet veel sneller dan stock. Ik wil echter applicaties kunnen verwijderen (Timescape gebruik ik niet en ga ik ook niet gebruiken) en dan heb ik weer root nodig en dan werkt OTA weer niet.

Verkijk je trouwens niet op PSXperia, de emulator die daarvoor gebruikt wordt is niet zo best, waardoor lang niet alle PSX spellen daarop kunnen draaien. FPSE is waarschijnlijk beter en daar heb je geen stock voor nodig. SE is trouwens het CM team aan het helpen, dus ik denk eigenlijk dat je in de toekomst ook met CM officiële spellen kunt kopen en spelen (nooit geprobeerd eigenlijk dankzij SNESoid en Gensoid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 17-06 12:41
Heb de mijne net binnen. Zit nog de mogelijkheden te verkennen. :P

Vraagje. Mijn vorige telefoon was een Nokia 5800 xpressmusic. Daar had je zo'n volume control afstandsbediening bij je oordoppen. Bestaat dat ook voor deze telefoon? Kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Rezk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:07:
Heb de mijne net binnen. Zit nog de mogelijkheden te verkennen. :P

Vraagje. Mijn vorige telefoon was een Nokia 5800 xpressmusic. Daar had je zo'n volume control afstandsbediening bij je oordoppen. Bestaat dat ook voor deze telefoon? Kan het namelijk niet vinden.
Werkt het tussenstukje van nokia niet gewoon? Mijn vorige mobiel was ook een XM5800 en toen dat tussenstukje kapot ging heb ik mij enorm zitten te ergere ja. Ik moet ook nog altijd zoon tussenstukje zoeken maar heb er nog nooit de tijd voor genomen. Vaak werken headsets met zoon geïntegreerde volume knopjes ook wel. Ookal had ik pas ergens gelezen dat SE wel een afwijkende pin layout zou hebben met de headsets. wat mischien wel eens kan kloppen aangezien het bijgeleverde exemplaar op mijn computer niet fatsoenlijk werkt en ik dan eerst de *opneem* knop moet inhouden wil ik fatsoenlijk geluid krijgen.

Mocht je iets hebben gevonden laat het dan even weten ^^ dan ben ik ook wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Dat was het eerste wat ik probeerde, ja. Maar helaas werkt dat tussenstukje van Nokia niet op deze telefoon. Wordt gewoon totaal niet herkend. Ook komt er geen geluid doorheen terwijl hij het wel doet bij de Nokia zelf.

Ik heb echter een tussenstukje besteld bij DealExtreme. Volgens reviews daar werkt het wel op de Xperia PLay in combinatie met Winamp. Zal later laten weten hoe het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432597

Vette knake telefoon wou dat ik een andere had genomen. Traag, snel leeg en is na even spelen ontzettend heet. Paar van de vele nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Dan is er toch wel iets mis met je telefoon. Misschien is er iets op de achtergrond actief?
Zelfs na uren spelen voelt mijn Play niet warm aan. Ik ben ook nog geen toepassing tegengekomen waarvoor hij te traag was.
De accu is inderdaad wel vrij snel leeg. Ik moet hem meestal om de 2 dagen opladen.

• Plymp
Goed nieuws voor Xperia Play gebruikers: SE heeft Android 4 (Ice Cream Sandwich) bevestigd voor de 2011 Xperia portfolio en daar valt de Play ook onder *O*. Zie http://blogs.sonyericsson...%25e2%2584%25a2-portfolio .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Is het normaal dat de batterij van m'n Play is al na anderhalve dag leeg is?

De vorige Nokia smartphone die ik had kon makkelijk drie dagen halen bij normaal gebruik. Waarschijnlijk dat het ligt aan de technologie van nieuwe smartphones die meer energie vragen. Maar ik vraag het toch omdat ik me afvroeg of de technologie van batterijen niet even snel gaan als die van smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 13:29
ga um miss ook halen bij de phonehouse 199.99E! maar waar ik bang voor ben is dat de lol van het gamen in een paar maanden eraf gaat. of kan ik toch beter de neo nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijne is ook zo rond de 2 dagen dat ik opnieuw moet opladen, en ik vind dat erg meevallen. Meeste smartphones moet je al na een dag opladen. En ik game ook nog op mijne, kan je nagaan.
En hij wordt wel een beetje warm na een halfuurtje/uurtje.. maar dat is logisch, lijkt me verder ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366142

Ik had mijn firmware geroot, alleen sindsdien maakt mijn sim kaart geen contact meer met het mobiele netwerk. Daarna heb ik Cyanogenmod 7.1.0.2 geflasht en nog steeds doet hij het niet... Ik probeer nu ergens de officiële 3.0.A.2.184 rom te vinden maar kan deze dus niet vinden. Heeft iemand toevallig een link hiervan? (Ik neem aan dat dit niet illegaal is aangezien het om een officiële rom gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 14:24
Nieuwe versie van TrackID, je kan gewoon de APK installeren :) En het schijnt dat deze ook werkt op unlocked SE-toestellen, maar dat kan ik niet bevestigen...

Geeft je ook een leuk beeld van de stijl waarin Sony Ericsson waarschijnlijk ICS aan het themen is!

Veel plezier :)

http://www.ambroosvaes.be/com.sonyericsson.trackid.apk

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Na het debricken en een paar maanden runnen van 2.3.2 nu toch maar weer mijn bootloader gerelocked en via SEUS geupdate naar 2.3.4/ Firmware 4.0.2.xxxx en hij loopt weer heerlijk vergeleken bij de release rom die ongeveer elke 7 dagen crashde :S

Btw is er nou iemand die echt aan het kwijlen is om 4.0 erop te krijgen? Mijn lijkt het ergens best zinloos aangezien de schil van SE zoon beetje alles al heeft wat de GUI van 4.0 ook heeft....

Verder zit ik wel met smart te wachten op de Playstation Suite :D kan niet wachten om psp games te kunnen spelen op mijn Play.

Ook zit ik met de vraag of veel van jullie ruimte gebrek hebben met het 16gb kaartje wat (bij mijn Play) erbij geleverd werd. Ik zit nu te denken om over te gaan op een 32gb micro sd want kan nu iets van 7 spellen kwijt en 5gb aan muziek en dan zit hij al redelijk vol :S meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Probleem wat ik heb is dat ik mn Xperia Play met geen mogelijkheid op WiFi krijg. Hoewel elk ander apparaat geen problemen geeft blijft bij de Play het een beperkte verbinding. Zelfs zonder beveiliging geen verbinding helaas.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:36:
Nieuwe versie van TrackID, je kan gewoon de APK installeren :) En het schijnt dat deze ook werkt op unlocked SE-toestellen, maar dat kan ik niet bevestigen...

Geeft je ook een leuk beeld van de stijl waarin Sony Ericsson waarschijnlijk ICS aan het themen is!

Veel plezier :)

http://www.ambroosvaes.be/com.sonyericsson.trackid.apk

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Alleen verplaatsen ze hopelijk de tabbladen nog naar boven, zodat het echt ICS style is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Heey

Ik heb een vraagje of meer mensen last hebben van stotteringen als je een nummer aanzet en daarna gelijk je mobiel locked. Bij mij bugged het nog wel eens en krijgt hij heel erg de neiging om vast te lopen/ reboten wat die dan net niet doet.

Ik draai momenteel de laatste firmware maar bij de release rom had ik hier ook al last van.

Verder heb ik nog steeds mijn vingers crossed op de release van de playstation store met psp spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 10:26
Ik ben opzoek naar een nieuw toestel ter vervanging van mijn Galaxy Ace. Aangezien de Xperia Play al een tijde uit is zou ik willen vragen of hij al bijna End of Life is of dat het toestel nog wel een jaar of twee mee kan? Met andere woorden zou je hem nu nog, begin 2012 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Dat ligt eraan wat je eisen zijn TheJoe :) Wat verwacht je van het toestel?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
http://www.engadget.com/2...n-certified-devices-ESRB/

Ik zie wederom een sprankje hoop :D

Wederom loopt het Closed Beta Program voor de PSS-SDK nog en kan je zelfs inschrijven. Helaas is het country restricted :( dus kan me er niet voor inschrijven.

Helaas beginnen er op het XDA forum steeds meer grote namen af te vallen voor de developing van de Play. De man achter PSXperia is er 2 weken terug helaas ook mee gestopt en een paar maanden terug ook nog een groot man wat betreft Custom roms en Flashen. Die het ook mede mogenlijk heeft gemaakt je bootloader te re-locken.

Argumenten zijn voornamelijk dat SE momenteel ook niks meer ziet in de Play en het zo goed als afgeschreven hebben (Hier ben ik het mee eens), dat er een groot tekort is aan content en 4.0 meer een grote update zal zijn met alleen maar nieuwe functies dan echt vooruitgang.

Toch wel jammer hoe zoon goed concept met zoveel potentie helaas niet aanslaat.

Een ander lichtpuntje voor de mensen die N64oid gebruiken. Mocht 4.0 eindelijk uitkomen dan is er een grote kans voor de intergratie van de touchpads in N64oid en mede ook in andere software. Want men verwacht dat ze de touchpads dan kunnen aansturen als controller via de SDK en niet specifiek meer de NDK hoeven te gebruiken. Wat in houd dat er hopelijk nog wat developers zijn die de Play een 2de kans geven gezien het dan laagdrempeliger zal zijn hem te ondersteunen

@TheJoe

Je moet de Play wel echt gebruiken om te gamen anders kan je net zo goed een normale Lichtere en snellere phone halen voor lagere prijs. Mochten er dus serieus zoals het artikel hier boven aangeeft PSP spellen voor de Play uitkomen is het nog wel waard anders zou ik nu mischien toch een ander toestel kiezen als je het niet specifiek gaat doen om het game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42
Het is jammer dat Sony geen opvolger voor de Xperia Play heeft aangekondigd op het MWC en dit concept een stille dood lijkt te laten sterven. Op Eurogamer stond gisteren een interessant artikel over het gebruik van de Play in combinatie met de OnLive-app.

De Play is natuurlijk al de ideale telefoon voor het spelen van retrospellen op emulators, maar heeft ook een fijne knoppenlayout om nieuwe spellen te spelen. Via 3G zou het waarschijnlijk niet veel soeps zijn, maar op je eigen Wi-Fi-netwerk moet dit redelijk werken.

Als de prijs nog iets zou zakken, zou ik de aanschaf ervan bijna overwegen als handheld console naast mijn Vita. Heeft iemand ervaring met het gebruik van OnLive op deze telefoon?

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 18-06 20:36
Kooj1980 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:30:
Het is jammer dat Sony geen opvolger voor de Xperia Play heeft aangekondigd op het MWC en dit concept een stille dood lijkt te laten sterven. Op Eurogamer stond gisteren een interessant artikel over het gebruik van de Play in combinatie met de OnLive-app.

De Play is natuurlijk al de ideale telefoon voor het spelen van retrospellen op emulators, maar heeft ook een fijne knoppenlayout om nieuwe spellen te spelen. Via 3G zou het waarschijnlijk niet veel soeps zijn, maar op je eigen Wi-Fi-netwerk moet dit redelijk werken.

Als de prijs nog iets zou zakken, zou ik de aanschaf ervan bijna overwegen als handheld console naast mijn Vita. Heeft iemand ervaring met het gebruik van OnLive op deze telefoon?
Als je in de pricewatch kijkt, kun je zien dat de (witte) xperia play al bij 3 winkels 189 euro kost.
Waarschijnlijk wordt dit de nieuwe prijsstelling nu er nieuwe sony telefoons geïntroduceerd zijn.
Ik krijg ook best de neiging om mn X10 te verkopen om een Xperia Play te halen (voor de retro-emulatoren ofc. :+ ).
190 euro voor een telefoon waarmee je met fatsoenlijke besturing al die goeie oude games kan spelen klinkt ckers niet verkeerd en dan heb ik ook nog ICS, wat (officieel) niet op mn X10 draait!

~edit: alleen jammer dat de N64 emulator niet helemaal smooth loopt op de hardware van de Play, had graag Banjo Kazooie of Ocarina of Time nog eens willen spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 04-03-2012 19:35 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42
AdmiralSnipe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:33:
[...]

Als je in de pricewatch kijkt, kun je zien dat de (witte) xperia play al bij 3 winkels 189 euro kost.
Waarschijnlijk wordt dit de nieuwe prijsstelling nu er nieuwe sony telefoons geïntroduceerd zijn.
Dat klopt, ik zag het net nadat ik het bericht had getypt. Mijn wensprijs ligt rond de 150 euro, met een beetje mazzel komt dat er wel een keertje van.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Kooj1980 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Dat klopt, ik zag het net nadat ik het bericht had getypt. Mijn wensprijs ligt rond de 150 euro, met een beetje mazzel komt dat er wel een keertje van.
Ja idd, waarschijnlijk zal de prijs nog wel meer dalen.
In dat opzicht is het wel een voordeel dat de Play niet zo'n populair toestel is want de prijs is sneller gedaald dan populairdere toestellen zoals de Galaxy S2.
De play kostte rond release volgens mij iets van 500 euro in de pricewatch, bijna evenveel als de galaxy S2 die rond dezelfde tijd uitkwam (Play zelfs nog wat later volgens mij).
De Galaxy S2 staat nog voor 414 euro in de pricewatch terwijl de Play nu dus voor 189 verkocht wordt! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Bij welke winkels dan? Ik kom het niet tegen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
The_Source schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:33:
Bij welke winkels dan? Ik kom het niet tegen in de pricewatch.
Bedoel je voor 189 euro?
Een week geleden ongeveer stond de witte Xperia Play voor 189 euro in de pricewatch bij 3 winkels maar dat is alweer veranderd zie ik...
Staat nu weer rond de 270...
Jammer want 190 euro voor een telefoon met arcade mogelijkheden vond ik wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb er eentje gloednieuw in de doos te koop, voor 190 vind ik het prima. Is nog nooit open geweest en legaal via Sony verkregen, dus garantie via IMEI. DM bij interesse.

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 12-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Weet iemand trouwens nog of er een Oranje Xperia play uitkomt??
Had ooit een filmpje en een paar foto's gezien van een Oranje Xperia Play op de Gamescom geloof ik.
Was mat oranje, leek wel mooi zonder glimmende lak (wat op de witte en zwarte variant zit).
Het probleem is dat ik er daarna nooit meer wat over het gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat was of een prototype, of de nieuwere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Knul schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:23:
Ik zal de TS binnenkort verder updaten.
Mijn gevoel zegt dat dit niet meer gaat gebeuren na meer dan een jaar :+

Onlangs ook dit toestel gekocht, op het eerste gezicht een heel fijn toestel voor niet veel geld. Specs zijn zeer goed, lekker rap toestel en binnenkort nog even een 4.0 update.

Foto's/video's vallen me wel tegen, had dit beter verwacht.

Welke games spelen jullie nu lekker met het pad? Heb op het moment alleen Sonic Ep. 4, Samuari II en Shadowgun. Uiteraard ook Crash Bandicoot welke je er standaard bij krijgt, wat een werelds spel en het bestuurt zich allemaal perfect ook nog... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Sp33dFr34k schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:50:
[...]

Mijn gevoel zegt dat dit niet meer gaat gebeuren na meer dan een jaar :+

Onlangs ook dit toestel gekocht, op het eerste gezicht een heel fijn toestel voor niet veel geld. Specs zijn zeer goed, lekker rap toestel en binnenkort nog even een 4.0 update.

Foto's/video's vallen me wel tegen, had dit beter verwacht.

Welke games spelen jullie nu lekker met het pad? Heb op het moment alleen Sonic Ep. 4, Samuari II en Shadowgun. Uiteraard ook Crash Bandicoot welke je er standaard bij krijgt, wat een werelds spel en het bestuurt zich allemaal perfect ook nog... :)
Als ik een Xperia Play zou kopen (wacht nog steeds op een Play 2 of totdat de Play goedkoper wordt |:( ) zou ik dit alleen maar doen voor de emulatoren.
De native android spellen boeien me niet echt, het lijkt me gewoon bruut om al die klassiekers met goede besturing te kunnen spelen.
Ik ben nu in bezit van een Xperia X10 en RPG's zoals Chrono Trigger doen het daar wel goed op.
Echter, zodra je een spel waarbij je meerdere knoppen tegelijk moet indrukken gaat spelen (bijv. een mario) merk je dat touchscreen besturing in dit soort situaties niet goed werkt en voor dat soort spellen is een Play natuurlijk ideaal (voor RPG's trouwens ook want dan zit je niet met je vingers het scherm te bedekken :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat is waar, emulatoren werken heel lekker, ben alweer aardig verslaafd aan Mario & Luigi Superstar Saga. Heb hem uiteraard origineel op GBA, maar zo hoef je geen extra apparaat mee te nemen en je hoeft niet van tevoren te weten dat je je gaat vervelen :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Na amper 2 jaar is het roemloze einde van mijn Xperia Play in zicht door het bekende kabelprobleem.
Meestal is er enkel ruis te zien op het scherm maar als ik de slider een paar keer in-en uitschuif lukt het me soms nog om het toestel te bedienen.
Het is enkel het scherm dat niet werkt. De apps en bediening blijven werken.
Nu wil ik een backup maken van al mijn gegevens en een poging doen om de kabel te vervangen maar ik heb geen enkele mogelijkheid gevonden om een backup te maken van mijn apps+data.
Het toestel is niet geroot.
Is het mogelijk om een backup te maken van de apps+data of moet ik dit opgeven en hopen dat het ding hersteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien nog met: Helium - App Sync and Backup

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ziet er goed uit maar om een of andere reden was die nergens te vinden in Google Play.
Hopelijk werkt het met de apk te installeren. Helaas ben ik er sinds gisterenmiddag niet meer in geslaagd om de Xperia Play te bedienen. Wellicht is de kabel nu volledig stuk dus nu is het wachten op de onderdelen die ik heb besteld.
Pagina: 1 2 3 Laatste