-Cn- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:47:
@Twister336 Wat betreft die SMSjes heb je toevallig geen spellen gekocht oid en dat je dus via Telefoonrekening hebt betaald? Aangezien TXTNation dus voor mobile payment is.
Verder zoek ik ook nog mensen met ervaring wat betreft de CyanogenMod. Ik ga me er van de week even in verdiepen en mischien een backup maken van me Play en daarna beetje aankloten met CyanogenMod. En anders ga ik iig wat bloatware verwijderen kwam hier al heel mooi topic over tegen op XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1046699
Ik heb zelf nog geen cyanogenmod draaien (beetje bang dat ik mn play brick ofzo omdat ik geen ervaring heb met custom roms flashen) maar volgde die topics op xda al een tijdje. Nu de camera ook werkt op de cm7 mod ben ik wel eerder geneigd om het erop te wagen.
Bloatware verwijderen helpt voor mijn gevoel wel wat mbt opstarttijd, maar volgens de diverse threads op xda scheelt het eigenlijk voor batterijverbruik niet zoveel. Als ik me niet vergis was het vooral de digital clock die veel stroom vreet (je hebt ook nog een analog clock dus wat moet je ermee? ) Maar ach, het geeft je een beter gevoel in ieder geval en bespaart wat opslagruimte ermee, ik heb ook gewoon alles volgens die topics verwijderd.
Let wel dat als je dingen verwijderd hebt kan je geen OTA updates meer uitvoeren, of je hebt er wat problemen mee. Er was bv 1 app die je verwijderde waardoor je na OTA update je home button niet meer werkt.
Dat vind ik zelf ook wel beetje jammer, maar aan de andere kant heb ik zelf ook niet veel te melden. Ik heb niet echt veel noemenswaardige problemen behalve wat random freezes van een paar seconden af en toe maar daar stoor ik me niet echt aan.Ik ben vooral op XDA te vinden wat informatie/tips&truuks betreft.
Voor mijn gevoel word de play ondergewaardeerd, want er is best wel een active dev community op xda, en is het best wel een aardige telefoon die wel wat meer aandacht verdient. Vooral de lage prijs (rond de 325 euro) icm redelijke specs en groot scherm had mij over de streep getrokken (ik had hem voor 9 euro bij een abonnement van ongeveer 22,50 euro per maand). Gamepad is een leuke bonus, maar ik ben geen hardcore gamer.
Nou goed ik zal wat probleempjes posten misschien kunnen jullie er wat mee:
- De synchronisatie tussen facebook contacten en telefoon contacten verloopt niet lekker (bij contactpersonen kan je telefoon contact koppelen aan je facebook accounts). Ten eerste word per contact zijn/haar facebook status twee keer onder elkaar weer gegeven (het zijn twee verschillende functies/apps ofzo die de koppeling tot stand brengen, 1x facebook app zelf, andere keer door iets van een sony ericson facebook sync app). Hoe kan ik ervoor zorgen dat het maar 1x word weergegeven. Het lukt me niet de een of de andere app te verwijderen.
- De status zelf is nooit echt actueel.. statussen van een week of twee worden weergegeven (gemiddelde persoon veranderd zn status 1-3x per dag bij mij). Automatisch of handmatig facebook laten syncen in het sync menu helpt niet.
- Ervaren jullie ook af en toe random freezes? Vooral bij het typen gebeurd het (ik heb Swype). Ik kan dan een seconde of 5-10 niet typen. Maar soms ook op andere onverwachte momenten. Dit gebeurd niet vaak, ongeveer 2x per dag, maar is wel irritant als het net gebeurd als je wat voor iemand aan het opzoeken bent die ernaast staat en die dan denkt dat je een kuttelefoon hebt

- Het valt me op dat google maps en diverse camera apps (stock, camera 360, camera mod) ook na afsluiten stroom lijken te verbruiken. Bv als test had ik camera voor 1 seconde aangezet en dan gelijk uit zonder een foto te nemen, na 2-3 uurtjes op standby heeft de camera volgens het verbruik overzicht 20-30% stroom verbruikt. Vooral de camera drain vind ik vreemd, die was in 2.3.2 aanwezig maar in 2.3.3 opgelost volgens diverse bronnen
(ik draai stock rom, geroot maar locked bootloader, android versie 2.3.3, de voorlaatste firmware 3.0.1.A.0.145)
Heeft iemand al die nieuwe firmware? 4.nogwat.. Xloud is 1 van de nieuwe features, je speakers kunnen nu nog harder
Verder is ook de Bravia engine (van de Xperia Arc) geport, schijnt je foto en video weergave te verbeteren, maar in de vergelijking topics vind ik het verschil (aan de hand van voorbeeld fotos) niet groot genoeg om het te gaan installeren. Ik hoopte dat de play hiermee het scherm (brightness) van de arc kon krijgen maar helaas

Overigens het schijnt dat je scherm veel helderder word als je die meegeleverde scherm protector verwijderd. Deze is geen normale screen protector maar een laagje om barsten te voorkomen. Op xda plakken ze dan na verwijderen een normale protector op.Ik heb dat nog niet gedaan
[
Voor 12% gewijzigd door
Gigapower op 12-09-2011 00:54
]