zonoskar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:40:
@Katsunami : Als jij die minder vloeiende animaties niet ziet, moet je niet gaan lopen roepen alsof het een feit is (no offence). Ik zie duidelijk dat mijn iPad1 een veel vloeiendere beeldopbouw heeft dan de Galaxy Tab 8.9 van mijn moeder. Je ziet het bij het wisselen van home screens, verplaatsen van icons, open/afsluit animaties van programma's. Het heeft overigens niks te maken met actieve widgets, die gebruikt mijn moeder (nog) niet.
Dit staat los van het feit dat de Galaxy tab wel sneller is. Alleen de grafische animaties zijn gewoon minder soepel, je ziet gewoon schokjes bij operaties waarvan je zou verwachten dat het gewoon super vloeiend gaat. Bijv, wat is er moeilijk aan het verplaatsen van een icon? Het is een stukje van 50x50 pixels die je moet verplaatsen, dat zou toch gewoon zonder schokken moeten kunnen?
Het is net alsof je een FPS aan het spelen bent met 15 beeldjes per seconde. Als je dat vergelijkt met een PC waar het met 60 beeldjes per sec gaat is dat gewoon minder vloeiend.
Dingen als verplaatsen van icons gaat hier ook zonder schokken. Ik denk dat mensen:
1. Hun Android-tablets overladen met achterlijke hoeveelheden widgets, zware live wallpapers en achtergrondsoftware "omdat het kan". Natuurlijk wordt het dan traag... maar een iPad heeft volgens mij die mogelijkheden niet eens.
2. Teveel whinen en veel te veeleisend zijn wat betreft "vloeiendheid". Het komt op mij over alsof elk schokje of elk haperingetje wordt uitvergroot tot onnoemelijke proporties en worden neergezet alsof dat een tablet volledig onbruikbaar maken.
"Deze pagina met 20 Flash-objecten is niet helemaal vloeiend als ik scroll!" So what? Een iPad kan zo'n pagina niet eens weergeven, dus het is het een onmogelijke vergelijking. En als het je werkelijk stoort, dan zet je Flash uit of je installeert het niet eens.
Het voelt een beetje aan als mensen die lopen te roepen: "Ik zie ruis in mijn ISO 128.000 foto's! RUIS, RUIS! Het is volledig onbruikbaar!" En als ik de foto's zie dan denk ik bij mezelf: "Die ruis is vergelijkbaar met ISO 3200 op een 40D.... en dat werd destijds gezien als "zeer bruikbaar".
Het is net alsof mensen iets hebben van: "Content X is traag met laden, of het maakt de pagina minder vloeiend! Dan heb ik liever content X maar helemaal niet.", en "ISO 6400 is ruisvrij, en ISO 128.000 niet. Dan had ik liever die ISO 128.000 helemaal niet gehad!" Maar... als een apparaat dergelijke dingen inderdaad weglaat, dan wordt er weer over gezeurd dat het er niet in zit.
Ik vind dat eerlijk gezegd best vermoeiend.