Hoog tijd dat ik de start post weer eens ga updaten...
De_Bastaard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:34:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met het toevoegen van Google Maps aan Wordpress? Ik wil dus eigenlijk dat Viewers een locatie kunnen toevoegen, maar dat is nog niet zo simpel als ik dacht.
Met de Plug-ins die er momenteel beschikbaar zijn moeten de users zich registreren, omdat je alleen vanuit de back-end (je moet een post aanmaken) een locatie kunt toevoegen.
Ik wil het eigenlijk lekker simpel houden, een static page met alle markers op een map (die je daarna kunt filteren op basis van categorien) maar dat gebruikers wel relatief simpel een locatie kunnen toevoegen.
Iemand enig idee of dit kan met Wordpress, en of het überhaupt wel het handigste CMS hiervoor is?
De achterliggende management features zijn wel handig, gebruiker beheer, pagina/post beheer enz.
Ja, natuurlijk kan dit. Het toevoegen van een formulier wat gepost kan worden, daarna opgeslagen (als bijvoorbeeld een nieuw post_type met
wp_insert_post()) en dat kan daarna weer op een creative manier worden getoond, bijvoorbeeld in een Google Map. Kijk eens naar de complexiteit aan formulieren die je bijvoorbeeld voor elkaar kan krijgen met Gravity Forms. Dat het niet standaard kan, of met een plugin die al bestaat, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan.

geert1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03:
Dit is gemakkelijk te voorkomen, en zowat elk cms doet het zoals ik omschreef. Er wordt simpelweg gecheckt (in php): heb ik deze afbeelding al op dit formaat opgeslagen? Zo ja, dan niks doen. Zo nee, dan de afbeelding schalen en opslaan. Zo hoeft elke afbeelding op elk formaat maar één keer gemaakt te worden en dus gaat je argumentatie niet op. Dan heb je namelijk het prima performance, terwijl je ook de vrijheid hebt om tijdens het ontwikkelen of tijdens een redesign gemakkelijk je afbeeldingen op een ander formaat te tonen. Zonder alles opnieuw te hoeven genereren via een plugin.
Maar goed, ik val nu in herhaling en het komt erop neer dat deze wens van mij niet snel in de Wordpress core terecht zal komen. Er wordt in elk geval nergens over geschreven. Er werd hier wel gezegd dat er plugins bestaan die on-demand resizing bieden, dus dat zou nog een optie zijn.
Ik denk dat je dit best in een plugin zou kunnen verwerken. Het proces wat je omschrijft is niet ingewikkeld en heeft alleen maar een wrapper functie rondom het weergeven van een afbeelding nodig om het proces in gang te zetten. Dat het niet standaard in de WordPress core zit, wil niet zeggen dat je het niet voor jezelf kunt maken...
Verder wel met je eens dat de algehele omgang met afbeeldingen in Wordpress beter kan. Op zich werkt het aardig, maar inderdaad te weinig opties wat betreft croppen bijvoorbeeld.
Dit ben ik met je eens, de Media Library is de grote Achilleshiel van WordPress. Gelukkig lijkt daar in de release cycle op weg naar 3.5 nu eindelijk de focus op te komen te liggen.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 30-07-2012 13:27
]