[IDEE] GoTOverflow, tweakers.net variant op stackoverflow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Jullie kennen vast allemaal http://stackoverflow.com/, het idee is simpel. Mensen kunnen een vraag stellen en door goede (onderbouwde) antwoorden te vinden bouw je een reputatie op.

In het topic [PHP] Meerdere array's sorteren kwam Ventieldopje met deze reactie:
Ventieldopje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:15:
Is het niet wat om een snippet "forum" of pagina te openen? Er zijn hier zo veel scholieren die een wedstrijden schema willen maken of andere school opdrachten. Om nou elke keer weer het zelfde antwoord te moeten geven hoe ze dit het makkelijkste/beste aan kunnen pakken lijkt me ook zo wat :>
Dat zette me aan het denken, is het niet een goed idee om er een apart onderdeel van te maken? Zoiets als stackoverflow, dat scheelt een boel 'snippet-topic' op het forum, maar je bent als community wel in staat om mensen te helpen. Uiteraard helpt het beantwoorden de hoeveelheid karma die je verdiend op tweakers.net

Misschien kunnen jullie er wat mee, maar als het geen goed idee is hoor ik dat net zo graag natuurlijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Standaard antwoord:

"We zijn geen helpdesk"

Toch zie ik er ook wel heil in. Als ik zo na de HK en vroeger het Abo, "het grote kleine vragen'" topic kijk dan loopt dit best goed en worden de meeste vragen beantwoord.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat er daar specifiek mensen specifiek gingen kijken om die vragen te beantwoorden. Dat kun je verder alleen klaarspelen door inderdaad een los forum te openen, maar je kan je misschien voorstellen dat ik niet loop te springen om een extra forum waar mensen even snel hun vraagje kunnen dumpen, want dan is er geen hond meer die een uitgebreid topic wil openen in de huidige fora.

Los daarvan zijn er wel vage plannen wat betreft user- en postratings waarmee je dus inderdaad een reputatie kan gaan opbouwen. Ook staan topicstatussen (vraag/probleem, ervaringen, etc.) in de planning, waarmee het ook tot de mogelijkheden zou behoren om in relevante topics een post als antwoord te markeren. Bij mijn weten is er voor die features echter nog geen tijdlijn dus wanneer die er gaan komen en in welke vorm precies weet nog niemand. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ wat hij zegt. GoT is een discussieforum; geeen afhaaltoko. Daar heb je andere sites voor zoals o.a. inderdaad SO. Ik geloof nog steeds meer in "give a man a fish..."

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik geloof dat zoiets alleen werkt bij een heel specifiek onderwerp. Stackoverflow krijgt heel veel vragen en antwoorden en het gaat specifiek over development. Dan kun je dus een heel goede database samenstellen en hele goede zoekresultaten geven. Omdat GoT een brede tech-community is vermoed ik dat het veel moeilijker wordt om relevante antwoorden op vragen te geven. Moeilijker dan zoals het nu al werkt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Makkelijk schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:38:
Ik geloof dat zoiets alleen werkt bij een heel specifiek onderwerp. Stackoverflow krijgt heel veel vragen en antwoorden en het gaat specifiek over development.
Weet je dat zeker? ;)

http://stackexchange.com/sites

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
We kijken er met een schuin oog naar. Tegelijkertijd heeft RobIII een punt, we moeten geen afhaaltoko worden. GoT is nemen maar ook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
I know, maar dat zijn dus in principe gewoon aparte sites. Elke site op zich heeft verschrikkelijk veel volledig gescheiden data.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1