Ach ja, ik zelf kan het helemaal niet maken, ben slechts vriendelijk gebruiker van apps.
Maar het lijkt mij persoonlijk fantastisch als je een app maakt en het wordt gebruikt door anderen. Natuurlijk het leukste als je veel positieve reacties krijgt.
Dus. Stel nou dat ik het kon. Dan zou ik een app maken met de vaartijden van de veerboten naar de Waddeneilanden. Of een app met actuele standen van NeVoBo.
Zit je op de boot van en naar bijvoorbeeld Ameland, zoals ik vorige week. Zie je een Win8 telefoon en zie of hoor je mensen praten over JOUW app. Is toch geweldig? Niet alleen voor je eigen ego maar vooral ook dat anderen genieten van jouw app.
Kijk, die Rudy Huyn maakt natuurlijk prachtige apps maar toch heb ik er een beetje nare bijsmaak van. Want eigenlijk vaart hij op het succes van een ander, zoals Vine en Instagram. En dan lukt het hem, uiteindelijk, bij Instagram om toestemming te krijgen. Maar toch, het is het idee van een ander, het product van een ander. Weet niet precies of ik dat goed kan keuren. Ligt wellicht in mijn karakter.
Ik geniet nog steeds dagelijks van de app Regenmeter van Niels. Af en toe gooi ik een screenshot op Twitter van 'weer'. En euh, de app Trein is natuurlijk ook geweldig gemaakt. Dat lees ik dan ook in de store. Mensen vinden het een geweldige app, beter dan die van de NS zelf. Nou, dat moet developers aanspreken lijkt mij.
Aan de andere kant. Mijn broer is ook developer. Ik vertelde hem over de app Ship Battle en dat die app zelfs in India wordt gepromoot. "Is die app gratis, waarom maak je dan zo'n app?"
Tsja .... verschillende motivaties om een app wel of niet te maken.
[
Voor 21% gewijzigd door
GerCor op 07-08-2013 15:04
]