Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
Ik heb weer een gratis student account, dus als er een leuk idee langskomt zal ik zeker er aan werken :)
Wel heb ik de komende maanden alleen een WP7.8 device voor testen, dus app ideeën die toegang tot WP8 vereisen laat ik lekker voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ach ja, ik zelf kan het helemaal niet maken, ben slechts vriendelijk gebruiker van apps.

Maar het lijkt mij persoonlijk fantastisch als je een app maakt en het wordt gebruikt door anderen. Natuurlijk het leukste als je veel positieve reacties krijgt.

Dus. Stel nou dat ik het kon. Dan zou ik een app maken met de vaartijden van de veerboten naar de Waddeneilanden. Of een app met actuele standen van NeVoBo.

Zit je op de boot van en naar bijvoorbeeld Ameland, zoals ik vorige week. Zie je een Win8 telefoon en zie of hoor je mensen praten over JOUW app. Is toch geweldig? Niet alleen voor je eigen ego maar vooral ook dat anderen genieten van jouw app.

Kijk, die Rudy Huyn maakt natuurlijk prachtige apps maar toch heb ik er een beetje nare bijsmaak van. Want eigenlijk vaart hij op het succes van een ander, zoals Vine en Instagram. En dan lukt het hem, uiteindelijk, bij Instagram om toestemming te krijgen. Maar toch, het is het idee van een ander, het product van een ander. Weet niet precies of ik dat goed kan keuren. Ligt wellicht in mijn karakter.

Ik geniet nog steeds dagelijks van de app Regenmeter van Niels. Af en toe gooi ik een screenshot op Twitter van 'weer'. En euh, de app Trein is natuurlijk ook geweldig gemaakt. Dat lees ik dan ook in de store. Mensen vinden het een geweldige app, beter dan die van de NS zelf. Nou, dat moet developers aanspreken lijkt mij.

Aan de andere kant. Mijn broer is ook developer. Ik vertelde hem over de app Ship Battle en dat die app zelfs in India wordt gepromoot. "Is die app gratis, waarom maak je dan zo'n app?"

Tsja .... verschillende motivaties om een app wel of niet te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 07-08-2013 15:04 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt GerCor, maar hoe geweldig ik de apps van Niels ook vindt, ook deze zijn qua idee niet origineel. Ruud doet datzelfde, maar dan op grotere schaal met Instagram.

Een developer moet natuurlijk zijn kostbare tijd en energie steken in apps waar een grote doelgroep behoefte aan heeft. Doe je dit voor een kleinere doelgroep zoals het voorbeeld van de Waddeneilanden dan zal je eerder geneigd zijn om daar een klein prijsje voor te vragen. Kortom het is minder interessant, minder mensen gebruiken het en de waardering die je als developer wilt krijgen, blijft dan ook uit.

Het is lastig om nog origineel te zijn, 'kopies' / goede alternatieven van Android/iOS apps zie ik persoonlijk ook graag. Denk aan apps voor verkeer, parkeren, agenda etc. Genoeg te developen ;) Maak desnoods een alternatief voor WA....Waaazzzup! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 07-08-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou, een app voor de veerdiensten naar de Waddeneilanden lijkt mij geen kleine doelgroep. Op Ameland 'stikt' het van Duitse groepen. Herkenbaar aan het gedisciplineerd in rijen van 2 - met fietshelm op - het zich over het eiland verplaatsen. Maar ook Franse en Spaanse gasten.

En, ik gebruik -privé- nooit het OV, maar heb toch een bedrag gestort voor de OV app trein. Ik heb de app zelfs niet meer op mijn telefoon staan. Neemt alleen maar ruimte in. Maar mijn waardering voor Niels is groter dan de noodzaak voor mij voor zijn OV app.

Maar jouw argument -te klein bereik- sluit wel aan bij het waarom veel bedrijven en organisaties -nog- geen WP8 app maken. En zo komen we natuurlijk niet verder met de waardering voor Windows Phone.

En, de inspanningen van Rudy kunnen allemaal voor niks blijken te zijn wanneer Instagram en Vine met een eigen app komen en eisen dat die van Rudy worden verwijderd. Ik denk dat MS meer luistert naar de organisaties zoals Vine en Instagram dan naar een hacker.

Over de orginele app van WhatsApp ben ik zeer tevreden. Een wereldbereik van hier tot Tokio en gratis. Wat wil je nog meer?

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 07-08-2013 15:36 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:46
Een tijdje geleden was Kuikentje Piep een grote hit. Niet alleen in Nederland blijkt. Ik zit inmiddels over de 300K downloads, vooral uit Mexico en andere spaanstalige landen

Pulcino Pio door Beneveerg
An app to listen to the populair Little Chick Beep. It is in Dutch, English, French, Spanish and Italian. You can also set your ringtone to Little Chick Beep.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk, daar word ik erg vrolijk van. Top Beneveerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:57:

Dus. Stel nou dat ik het kon. Dan zou ik een app maken met de vaartijden van de veerboten naar de Waddeneilanden. Of een app met actuele standen van NeVoBo.

Zit je op de boot van en naar bijvoorbeeld Ameland, zoals ik vorige week. Zie je een Win8 telefoon en zie of hoor je mensen praten over JOUW app. Is toch geweldig? Niet alleen voor je eigen ego maar vooral ook dat anderen genieten van jouw app.
Ik heb destijds gemaild of er een API/webservice is om de boottijden op te halen. Nooit wat van gehoord.
Aan de andere kant. Mijn broer is ook developer. Ik vertelde hem over de app Ship Battle en dat die app zelfs in India wordt gepromoot. "Is die app gratis, waarom maak je dan zo'n app?"
Ik verdien een paar centen met de advertenties (vooral kostendekkend), maar er komt een betaalde versie aan. Verder is het gewoon leuk en leerzaam. Ik vind het tof dat MS onze app eruit kiest om te promoten.

Nadeel is en blijft de advertentie inkomsten. De app op Android heeft veel hogere opbrengst per gebruiker, Windows Phone is hier erg slecht in. Fill rate is bij lange na geen 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:05:
[...]

Tsjah, tijd he. Ik tel hier max 10 developers, dus dat is zeer weinig. Ik vind 1 app onderhouden al tijdrovend genoeg naast gezin en werk...
Er moeten gewoon meer developers bij, hopelijk gebeurt dat met de vernieuwingen/aanpassingen en prijsverlaging.
Jup het kost gewoon veel tijd om het bij te houden, maar van het weekend hoop ik weer eens wat updates naar de Store te pushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Elke app met advertenties hoef ik niet. Maar nogmaals, ik zou het ook niet voor het geld doen als ik een app kon maken.

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 08-08-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Tijd is inderdaad de grote issue. Naast mijn baan blijven er wat uurtjes in het weekend over om het een of ander te doen. Maar vaak zitten die ook vol of heb je simpelweg even geen zin om achter je PC te kruipen.

Mijn doel is nou om zo snel mogelijk de updates voor Trein en Regenmeter klaar te hebben om te laten BETA testen en dan natuurlijk naar elke gebruiker te pushen.

Daarna zien we het wel weer.. Misschien even een pauze periode waar ik hopelijk een geniaal idee kan verzinnen hehe.

BTW, iemand ervaring met het ontwikkelen van Augmented Reality apps. Wat nou als je een Regenmeter Lense hebt waarmee je rojd kunt kijken en in de lucht de verwachte neerslag in die kan kunt zien. (Positie van gebruiker pakken, en 7 of 8 posities daarom heen berekenen en daar de neerslag voor opvragen.). Leuk ideeetje en heb het nog niet eerder gezien (wellicht werkt het ook wel niet) :).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Niels9001 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:36:
Tijd is inderdaad de grote issue. Naast mijn baan blijven er wat uurtjes in het weekend over om het een of ander te doen. Maar vaak zitten die ook vol of heb je simpelweg even geen zin om achter je PC te kruipen.

Mijn doel is nou om zo snel mogelijk de updates voor Trein en Regenmeter klaar te hebben om te laten BETA testen en dan natuurlijk naar elke gebruiker te pushen.

Daarna zien we het wel weer.. Misschien even een pauze periode waar ik hopelijk een geniaal idee kan verzinnen hehe.

BTW, iemand ervaring met het ontwikkelen van Augmented Reality apps. Wat nou als je een Regenmeter Lense hebt waarmee je rojd kunt kijken en in de lucht de verwachte neerslag in die kan kunt zien. (Positie van gebruiker pakken, en 7 of 8 posities daarom heen berekenen en daar de neerslag voor opvragen.). Leuk ideeetje en heb het nog niet eerder gezien (wellicht werkt het ook wel niet) :).
Zo precies is de beschikbare data niet (tenzij je het over honderd kilometer wil strekken) en het zal dan ook snel te weinig verschillen (allemaal dezelfde data heeft niet veel nut). Al eens eerder naar gekeken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ik denk ook niet dat je die kaart van buienradar oid kunt gebruiken om een augmented beeld van te genereren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, Niels ... je bent ook constant bezig met 'finetunen' van jouw apps. Het moet een keer klaar zijn natuurlijk. Dus, trein en regenmeter zien er prima uit ..... laat het even met rust. ;)

Ik ben wel razend benieuwd waar je mee gaat komen in de toekomst. Maar ik wacht ook al weken op bijvoorbeeld GDR2 van T-Mobile en met wachten is niks mis als je het geduld maar kunt opbrengen.

Had je trouwens al gezien dat regenmeter op de vierde plaats staat in de store bij best bevonden?

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 08-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Inderdaad, je apps zijn meer dan voldoende voor nu en nabije toekomst. Ga je richten op leuke nieuwe projecten....vinden wij heel leuk enzo ;) :D

Ik weet nog een leuke, de veerdiensten op de Waddeneilanden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sheik op 08-08-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:13:
Inderdaad, je apps zijn meer dan voldoende voor nu en nabije toekomst. Ga je richten op leuke nieuwe projecten....vinden wij heel leuk enzo ;) :D

Ik weet nog een leuke, de veerdiensten op de Waddeneilanden ;)
:9 :+ _/-\o_

Dus, even bellen met Doeksen, Teso, Wagenborg, EVT en Waddentaxi.

Te beginnen met EVT, klein clubje ... kan wel wat reclame gebruiken. Volgt de rest vanzelf.

Ik denk zelf dat het niet lang duurt of een bedrijf duikt daar op. Geen idee trouwens of daar al apps voor bestaan voor die andere OS-en. Ik weet even zo snel de namen daar niet meer van. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 08-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zal ze ook eens mailen. Kijken of ze het eindelijk door hebben als meerdere mensen om toegang tot de data vragen ^^
Andere optie is natuurlijk om de site te scrapen. Gewoon eens per half uur op een webserver doen en dan de mobiele apps van die webserver de data afhalen. Wel zo vriendelijk om het op die manier te doen en niet hun servers te DDOSsen :P

Overigens heeft de EVT al een API voor hun eigen iPhone en iPad apps. Wellicht dat iemand met zo'n apparaat kan kijken wat de URL is van die webservice. Dan kunnen we wellicht direct erop inhaken ^^

Heb een vraag uit staat over twitter iig.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 08-08-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Caelorum schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:35:
Ik zal ze ook eens mailen. Kijken of ze het eindelijk door hebben als meerdere mensen om toegang tot de data vragen ^^
Andere optie is natuurlijk om de site te scrapen. Gewoon eens per half uur op een webserver doen en dan de mobiele apps van die webserver de data afhalen. Wel zo vriendelijk om het op die manier te doen en niet hun servers te DDOSsen :P

Overigens heeft de EVT al een API voor hun eigen iPhone en iPad apps. Wellicht dat iemand met zo'n apparaat kan kijken wat de URL is van die webservice. Dan kunnen we wellicht direct erop inhaken ^^

Daar kan je Fiddler voor gebruiken. Die monitort al het netwerk verkeer. Ben nu niet thuis anders had ik met liefde het adres van het GET-request voor je gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik denk dat jouw mailtje meer kans van slagen heeft. :+

Ik heb jouw Twitterbericht gelezen maar ik denk dat dat een kanaal is om klanten te informeren. De site zal wel door derden gemaakt zijn en het onderhoud zal daar ook wel zitten. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde EVT medewerker die jouw Twitterbericht leest zal denken: 'O, dat berichtje heb ik niet eens gezien'. M.a.w., te moeilijk.

Maar deze stappen zijn natuurlijk fantastisch. Hopelijk kun je ze overtuigen de eerste te zijn met een Windows Phone app.

Hoppa .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy

Ik heb er even naar gekeken en ik kan wel wat met die API van EVT. Ik zal dit weekend kijken of ik tussendoor iets in elkaar kan flansen als basis :). Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mooi dat is al beter dan mijn eerste halfbakken scraper. Mocht het van jou niet werken dan ga ik er wel weer mee verder. Op zich is met HtmlAgilityPack + .net het allemaal ook best te doen.
Overigens wees wel zo lief om het via een eigen server te doen en wat te cachen. Je weet maar nooit hoeveel extra load je ze anders geeft, al vermoed ik met zo'n niche dat het wel zou meevallen.
GerCor schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:47:
[...] Ik heb jouw Twitterbericht gelezen maar ik denk dat dat een kanaal is om klanten te informeren. De site zal wel door derden gemaakt zijn en het onderhoud zal daar ook wel zitten. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde EVT medewerker die jouw Twitterbericht leest zal denken: 'O, dat berichtje heb ik niet eens gezien'. M.a.w., te moeilijk.

Maar deze stappen zijn natuurlijk fantastisch. Hopelijk kun je ze overtuigen de eerste te zijn met een Windows Phone app. [...]
Tja, niet geschoten is altijd mis. Op zich vind ik het niet erg om gratis apps te maken voor niche markten. Ik zit alleen met hetzelfde probleem dat meerdere devvers hier hebben en dat is tijdsgebrek. Naast mijn master en sites onderhouden heb ik weinig tijd over ^^ Dus als anderen zoals Rhndy mij voor zijn vind ik het allemaal wel goed :D Punt uiteindelijk is gewoon dat ik wil dat er fatsoenlijke apps voor de Nederlandse markt zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Caelorum schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:39:
Mooi dat is al beter dan mijn eerste halfbakken scraper. Mocht het van jou niet werken dan ga ik er wel weer mee verder. Op zich is met HtmlAgilityPack + .net het allemaal ook best te doen.
Overigens wees wel zo lief om het via een eigen server te doen en wat te cachen. Je weet maar nooit hoeveel extra load je ze anders geeft, al vermoed ik met zo'n niche dat het wel zou meevallen.
Ik was van plan om het gewoon rechtstreeks hun kant op te schieten. Het is idd een niche en ik denk niet eens dat ze het merken. Mocht het lukken dan zal ik ze op de hoogte stellen(lees: toestemming vragen) dat er wat requests aan komen. Heb geen ervaring met het werken met een server er tussen...
In theorie is het alleen data ophalen(in JSON zo te zien) en parsen.
Ik kijk of ik zondagochtend even tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rhndy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:43:
[...] Ik was van plan om het gewoon rechtstreeks hun kant op te schieten. Het is idd een niche en ik denk niet eens dat ze het merken. Mocht het lukken dan zal ik ze op de hoogte stellen(lees: toestemming vragen) dat er wat requests aan komen.[...]
Wellicht hier wel overkill voor. Het melden zou ik zeker doen. Anders ben je eigenlijk zaken aan het overnemen waar auteursrecht op zit. Of ze het erg vinden moeten ze zelf weten. Ze kunnen het eigenlijk toch niet tegenhouden. Als het moet kan je eens per week zelf de nieuwe tijden overnemen :P

Ik zie nu dat als iemand nog ideeën nodig heeft voor apps voor de globale markt die het beste hier kan kijken: http://wprequests.uservoi...9122-application-requests

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Pssshttt.. Geruchten gaan dat er 3.1.0.0 builds van Regenmeter worden gespot. Bijna klaar voor beta test :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat is zeker leuk om te horen. Kan ik toevallig ook nog ergens een kleine donatie storten bij een van de nederlandse tweakers WP ontwikkelaars? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rockvee2 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:01:
Dat is zeker leuk om te horen. Kan ik toevallig ook nog ergens een kleine donatie storten bij een van de nederlandse tweakers WP ontwikkelaars? :)
Sommige apps hebben een ingebouwde donatie purchase (zoals Regenmeter en Trein). Ik raad aan iedereen aan om dat ook te doen, loopt best leuk :).

Regenmeter 3.1 BETA nu uit!
Regenmeter 3.1 BETA is nu te testen voor de testers. Mocht je geen mail gekregen hebben (check je SPAM folder ;)) stuur me dan even een PM of een mailtje via de app en dan voeg ik je toe. Graag je Live account en device type + OS vermelden.

Happy testing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Sommige apps hebben een ingebouwde donatie purchase (zoals Regenmeter en Trein). Ik raad aan iedereen aan om dat ook te doen, loopt best leuk :).
Heb het in de nieuwe app al toegevoegd! Die is bijna klaar, liep gister tegen een major bug aan (wil de gebruikers de mogelijkheid geven 's-nachts geen notificaties te ontvangen,maar dat werkt dus niet goed).

Verder heb ik even kort gekeken naar de EVT-app. Lukt nog niet echt goed. Krijg de data netjes binnen in JSON-formaat, Maar moet ff uitvinden hoe ik er mee om moet gaan. Maar komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rhndy schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

Heb het in de nieuwe app al toegevoegd! Die is bijna klaar, liep gister tegen een major bug aan (wil de gebruikers de mogelijkheid geven 's-nachts geen notificaties te ontvangen,maar dat werkt dus niet goed).

Verder heb ik even kort gekeken naar de EVT-app. Lukt nog niet echt goed. Krijg de data netjes binnen in JSON-formaat, Maar moet ff uitvinden hoe ik er mee om moet gaan. Maar komt wel goed :)
Dat 's nachts geen notificaties ontvangen kan Niels je wel uitleggen, zit ook in zijn app regenmeter, en wat EVT betreft: top. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:02:
[...]

Dat 's nachts geen notificaties ontvangen kan Niels je wel uitleggen, zit ook in zijn app regenmeter, en wat EVT betreft: top. _/-\o_
Kan de code delen als jullie dat willen. Niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:49:
[...]

Kijk, dacht ik al. 8)

Wordt deze topic een stuk tweaker-iger van. :9

En Niels, alvast een stukkie changelog van de nieuwste regenmeter? Locatie op livetile? Kan ik HTC van mijn beginscherm verwijderen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 11-08-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Ik wil mijn app voor het Lowlandsfestival graag ook even met jullie delen.

Vorig jaar had ik er al één gemaakt, alleen de control om het tijdsschema was erg traag. Daarnaast was de app pas door het proces toen het festival voorbij was, omdat men besloot om de hele developerswebsite om te gaan bouwen toen ik de app gesubmit had. 8)7

In mijn beperkte tijd heb ik de app voor dit jaar een stuk verbeterd. Hij is helaas nu nog in het certificatieproces (gisteren gesubmit).
Hier een paar screenshotjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17512338/Bllox/screenshot5.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17512338/Bllox/screenshot4.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17512338/Bllox/screenshot3.png

Link naar de oude app (die een update krijgt).

Ik hoop dat de nieuwe versie op tijd door het certificatieproces is, zodat nog meer Lowlandsgangers er plezier van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:45:
[...]

Kijk, dacht ik al. 8)

Wordt deze topic een stuk tweaker-iger van. :9

En Niels, alvast een stukkie changelog van de nieuwste regenmeter? Locatie op livetile? Kan ik HTC van mijn beginscherm verwijderen. :+
Exacte changelog laat ik nog even achterwege aangezien ik hoop dat ze door de BETA komen. Locatie op de tile zit er inderdaad in en is ook de belangrijkste nieuwe feature. I.p.v. 'Regenmeter' staat er nu de locatienaam. Gisteren geïmplementeerd en het lijkt erop dat het goed werkt. Zo richting Eindhoven, kijken of dat goed gaat :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat ik ook ergens een foutje heb gemaakt.
Had wat issues met het laden van de settings als er in de firstRunSettings werd gekozen voor 24-uur updates(default). Er werden dan geen values in IsolatedStorage gezet en dit leidde dus tot KeyNotFoundException als ik de settings vanuit de app wilde benaderen.
Dus ik heb in firstRun 'default values' aangemaakt (geen not. tussen 15.00 en 15.01) zodat de app niet crasht. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Maar ga vanavond even m'n code doorspitten en de IsolatedStorage uitlezen. Maar delen mag natuurlijk :). Heb je idee al 'gejat' om notificaties uit te kunnen schakelen op bepaalde tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Inderdaad, bij de FirstRun schrijf ik in ieder geval 3 values voor deze functie weg in de IsolatedStorage.
(bool)SleepTimer (wilt de user dit of niet)
(DateTime)StartTime - begin tijd, standaard 22:00
(DateTime)EndTime - eind tijd, standaard 07:00
In de ScheduledAgent in de functie die de PushNotification doet:
if ((bool)RegenmeterSettings["SleepTimer"])
{
DateTime startDT = (DateTime)RegenmeterSettings["SleepTimerBeginTime"];
TimeSpan start = new TimeSpan(startDT.Hour, startDT.Minute, startDT.Second);
DateTime endDT = (DateTime)RegenmeterSettings["SleepTimerEndTime"];
TimeSpan end = new TimeSpan(endDT.Hour, endDT.Minute, endDT.Second);
bool silenceAlarm = TimeBetween(DateTime.Now, start, end);

if (silenceAlarm == false)
{
// Sturen van de ToastMessage
}
}
En de TimeBetween bool die het rekenwerk doet:
bool TimeBetween(DateTime datetime, TimeSpan start, TimeSpan end)
{
// convert datetime to a TimeSpan
TimeSpan now = datetime.TimeOfDay;
// see if start comes before end
if (start < end)
return start <= now && now <= end;
// start is after end, so do the inverse comparison
return !(end <= now && now <= start);
}
Vast niet het mooiste stukje code wat er is, maar het werkt voor mij zoals het moet :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Niels9001 op 12-08-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:58:
Inderdaad, bij de FirstRun schrijf ik in ieder geval 3 values voor deze functie weg in de IsolatedStorage.

[...]

In de ScheduledAgent in de functie die de PushNotification doet:

[...]

En de TimeBetween bool die het rekenwerk doet:

[...]

Vast niet het mooiste stukje code wat er is, maar het werkt voor mij zoals het moet :-)
Hmm, dat is iets anders dan wat ik doe (ik doe niets met TimeSpan)...
Dit is mijn code zoals het er nu staat (werkt dus niet helemaal goed).
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
//step 1: Load data from IsolatedStorage
string stopnotifications = (string)appSettings["endnotifications"];
 bool nightupdate = (bool)appSettings["nightupdate"];
 string startnotifications = (string)appSettings["startnotifications"];

//step 2: parse to DateTime & load Current time
 DateTime stopnot = DateTime.Parse(stopnotifications);
DateTime startnot = DateTime.Parse(startnotifications);
DateTime currenttimenotif = DateTime.Now;

// step 3 : Check if notifications can be sent

if (currenttimenotif > stopnot && currenttimenotif < startnot)
                {

}

else
                {

int newCount = 0;
                    var appTile = ShellTile.ActiveTiles.First();

if (appTile != null)
                    {
                        newCount = 0;
                    }

// Hieronder komt de rest van de code die de count van de Tile bepaalt en de toasts stuurt

}

Eerste wat ik ga doen is kijken of ik m'n data rechtstreeks als DateTime variabelen kan opslaan.
Ik ga even mijn code checken op fouten. Anders ga ik dit eens proberen. Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Perceptor schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:58:
Ik wil mijn app voor het Lowlandsfestival graag ook even met jullie delen.

Vorig jaar had ik er al één gemaakt, alleen de control om het tijdsschema was erg traag. Daarnaast was de app pas door het proces toen het festival voorbij was, omdat men besloot om de hele developerswebsite om te gaan bouwen toen ik de app gesubmit had. 8)7
Bekend fenomeen. Om de een of andere reden duurde het certificatieprocess een stuk langer (misschien vanwege de in-app aankopen) en kreeg ik dus vorige week maandag, precies toen het festival was afgelopen een mailtje van MS dat mijn app voor het Zomerparkfeest gecertificeerd was. Heuj.. ;)
[..]
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17512338/Bllox/screenshot4.png
[..]
Gaaf. een blokkenschema. Dit had ik ook willen implementeren maar daar had ik niet genoeg tijd voor.. Was het lastig om te implementeren?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Rowdy.nl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:18:
een blokkenschema. Dit had ik ook willen implementeren maar daar had ik niet genoeg tijd voor.. Was het lastig om te implementeren?
In eerste instantie had ik dit geïmplementeerd op basis van een ItemsControl. Hierbij was alles volledig via XAML te doen, zodat de control extreem generiek was. Het laden van een stuk of 80 items in deze control duurde vijf seconden op mijn Omnia 7. Achteraf vermoed ik dat dit vooral komt door bindings.

Deze zomer heb ik de control opnieuw geschreven en vul ik een canvas met enkel rectangle+textblock elementen die ik genereer op basis van een ObservableCollection. Door met name tijdens het vullen van de Canvas zo min mogelijk complexe zaken te doen (zoals het gebruik van bindings), laadt de control nu in ongeveer een halve seconde, een flinke vooruitgang dus. Eén nadeel is dat de control minder customizable is, maar voor de huidige toepassing voldoet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:33:
[...]

Exacte changelog laat ik nog even achterwege aangezien ik hoop dat ze door de BETA komen. Locatie op de tile zit er inderdaad in en is ook de belangrijkste nieuwe feature. I.p.v. 'Regenmeter' staat er nu de locatienaam. Gisteren geïmplementeerd en het lijkt erop dat het goed werkt. Zo richting Eindhoven, kijken of dat goed gaat :)!
Super, ik weet voldoende. Locatie is voor mij het belangrijkste. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:33:
[...]

Bij mij staat er gewoon regenmeter. WP7.8, normale en brede tile.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Niels9001 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Regenmeter 3.1 BETA nu uit!
Regenmeter 3.1 BETA is nu te testen voor de testers. Mocht je geen mail gekregen hebben (check je SPAM folder ;)) stuur me dan even een PM of een mailtje via de app en dan voeg ik je toe. Graag je Live account en device type + OS vermelden.

Happy testing :)
Dank je vriendelijk voor het antwoord,

Ik heb even de 3 donatie knoppen (0,99+1,99+2,99) dus 6 euro gedoneerd , vind het jammer dat je maar 1x 2,99 kan doneren :) . Wil graag de nederlandse ontwikkelaars helpen

Ook een leuke app. Laad prima op mijn Lunia 520, ik heb geen buienradar app meer nodig.

Edit : Ook eens naar de trein app gekeken en ship battle, zijn echt mooie apps , besturing werkt zeer soepel

De NS zou jou eigenlijk in dienst moeten nemen , veel beter dan die NS xtra planner app .

Ship battle ziet er uit als zeeslag en dus leuk om te spelen. Ook leuk dat er een online functie in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Rockvee2 op 12-08-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
The Dolf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:57:
[...]

Bij mij staat er gewoon regenmeter. WP7.8, normale en brede tile.
Hmm.. Vervelend, dan lijkt het erop dat het niet helemaal goed gaat op WP7.8 devices. Als er iets fout gaat in de code zet ie het automatisch op Regenmeter en niet op de locatie. De tile wordt wel bijgewerkt (zie tijdstip aan de achterkant)?
Rockvee2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Dank je vriendelijk voor het antwoord,

Ik heb even de 3 donatie knoppen (0,99+1,99+2,99) dus 6 euro gedoneerd , vind het jammer dat je maar 1x 2,99 kan doneren :) . Wil graag de nederlandse ontwikkelaars helpen

Ook een leuke app. Laad prima op mijn Lunia 520, ik heb geen buienradar app meer nodig.
Wauw, dankje :). Komt goed terecht = licenties voor Windows Phone en Windows 8 kan ik daar hopelijk mee betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Geen dank hoor.

Jij was iets te snel met je bericht :)

Ook al gebruik ik nooit het openbaar vervoer (regio westland) heb ik toch even de 3 donatieopties weer gebruikt. En dus heb je weer 6 euro binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:45:
[...]

Hmm.. Vervelend, dan lijkt het erop dat het niet helemaal goed gaat op WP7.8 devices. Als er iets fout gaat in de code zet ie het automatisch op Regenmeter en niet op de locatie. De tile wordt wel bijgewerkt (zie tijdstip aan de achterkant)?
Wordt gewoon bijgewerkt. Heb ook geprobeerd om de locatie handmatig in te stellen maar dan staat er nog steeds regenmeter.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rockvee2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:49:
Geen dank hoor.

Jij was iets te snel met je bericht :)

Ook al gebruik ik nooit het openbaar vervoer (regio westland) heb ik toch even de 3 donatieopties weer gebruikt. En dus heb je weer 6 euro binnen.
Nogmaals heeeel erg bedankt
The Dolf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:54:
[...]

Wordt gewoon bijgewerkt. Heb ook geprobeerd om de locatie handmatig in te stellen maar dan staat er nog steeds regenmeter.
Hmm vreemd. Ik zal het uit gaan zoeken. De WP8 versie doet het prima op mijn Lumia 820.

Verlengen van Dev Center licentie
Mijn licentie verloopt op 02 oktober 2013, maar ik zie nergens een knop staan met 'Renew' oid. Betekend dat nu dat ik dus niet mijn licentie kan verlengen met de 19 dollar aanbieding die nu loopt :(.

Zou wel vet balen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Niels9001 op 13-08-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

Nogmaals heeeel erg bedankt

[...]

Hmm vreemd. Ik zal het uit gaan zoeken. De WP8 versie doet het prima op mijn Lumia 820.

Verlengen van Dev Center licentie
Mijn licentie verloopt op 02 oktober 2013, maar ik zie nergens een knop staan met 'Renew' oid. Betekend dat nu dat ik dus niet mijn licentie kan verlengen met de 19 dollar aanbieding die nu loopt :(.

Zou wel vet balen zijn.
Misschien Microsoft NL even een mailtje sturen?
Ik heb je code voor een deel overgenomen in m'n nieuwe app (die ik nu ga submitten).
Het lijkt te werken! Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]Verlengen van Dev Center licentie

Zou wel vet balen zijn.
Heb je eigenlijk een normale of een studenten account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:14:
[...]

Heb je eigenlijk een normale of een studenten account?
Ik heb nu een studenten licentie maar ben geen student meer, en heb ook dat e-mailadres dus niet meer.. Zou het gewoon blijven werken als ik daar op 'renew' klik :)? Zou wel mooi zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
[...]

Hmm vreemd. Ik zal het uit gaan zoeken. De WP8 versie doet het prima op mijn Lumia
Als de tile krijgt met de tekst "kans op neerslag" dan staat de plaatsnaam er wel bij. Geen idee of dat voorheen ook was maar daar werkt het dus wel.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:22:
[...] Ik heb nu een studenten licentie maar ben geen student meer, en heb ook dat e-mailadres dus niet meer.. Zou het gewoon blijven werken als ik daar op 'renew' klik :)? Zou wel mooi zijn hehe.
Zolang je account bij Dreamspark het nog doet kan je gewoon op renew drukken denk ik. Mijn account was al lang verlopen, maar logde in vanwege die 19E. Kreeg meteen de melding dat ze niet konden verifiëren dat ik een student ben. Of ik dat even wilde doen. Paar klikjes later en mijn abbo was verlengd. Ik zou dus zeggen gewoon proberen. Als het lukt mooi anders pech. En mocht het echt niet lukken gewoon even met MS Nederland bellen en vragen naar iemand die het voor je kan oplossen. Een tweet naar https://twitter.com/microsoftnl werkt wellicht ook wel. En anders misschien rechtstreeks https://twitter.com/mahoekst lastig vallen? Die werkte altijd in NL aan Windows Phone, maar zit nu in de US in het WP team te werken. Die zou je zeker moeten kunnen helpen met het renewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Een update m.b.t. de EVT-app:
Data komt goed binnen en kan ik nu goed oppakken. Ik ga hier morgenavond meer tijd in besteden en vroeg me af of er mensen zijn die een beta-versie willen testen en dan mij kunnen laten weten wat je er in wilt hebben, dan kijk ik wel of ik er wat mee kan...

Als je wilt testen, mail dan even het e-mailadres van je Microsoft-account, type toestel en WP-versie door.
E-mailadres is : RMapps@outlook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
The Dolf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:24:
[...]

Als de tile krijgt met de tekst "kans op neerslag" dan staat de plaatsnaam er wel bij. Geen idee of dat voorheen ook was maar daar werkt het dus wel.
Nice, dan heeft het met (teveel) geheugengebruik niets te maken. Op WP8 zie ik dat het soms ook niet goed gaat, ik ga het oplossen dit weekend en dan zal ik een update van de BETA uitsturen!
Rhndy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:59:
Data komt goed binnen en kan ik nu goed oppakken. Ik ga hier morgenavond meer tijd in besteden en vroeg me af of er mensen zijn die een beta-versie willen testen en dan mij kunnen laten weten wat je er in wilt hebben, dan kijk ik wel of ik er wat mee kan...

Als je wilt testen, mail dan even het e-mailadres van je Microsoft-account, type toestel en WP-versie door.
Cool, ik doe mee!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Perceptor schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

In eerste instantie had ik dit geïmplementeerd op basis van een ItemsControl. Hierbij was alles volledig via XAML te doen, zodat de control extreem generiek was. Het laden van een stuk of 80 items in deze control duurde vijf seconden op mijn Omnia 7. Achteraf vermoed ik dat dit vooral komt door bindings.

Deze zomer heb ik de control opnieuw geschreven en vul ik een canvas met enkel rectangle+textblock elementen die ik genereer op basis van een ObservableCollection. Door met name tijdens het vullen van de Canvas zo min mogelijk complexe zaken te doen (zoals het gebruik van bindings), laadt de control nu in ongeveer een halve seconde, een flinke vooruitgang dus. Eén nadeel is dat de control minder customizable is, maar voor de huidige toepassing voldoet het.
Maar je laatste control is toch wel redelijk dynamisch? Maw, ik neem aan dat je deze kunt voeden met data uit een database? Je zult niet alles handmatig er in zetten?

Wel interesssant iig, dit staat erg hoog op m'n verlanglijstje voor volgend jaar.. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• GerCor

GerCor

Rhndy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:59:

Ik ben zo technisch als een dood stuk hout dus als tester heb je niks aan mij, maar belangrijk is, lijkt mij, dat je via de app een reis kunt boeken. Anders is het gewoon een website/reclameuiting.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:17:
[...]
Ik ben zo technisch als een dood stuk hout dus als tester heb je niks aan mij, maar belangrijk is, lijkt mij, dat je via de app een reis kunt boeken. Anders is het gewoon een website/reclameuiting.
Juist zo'n mensen als jou heb je als testers nodig; een app moet intuïtief zijn en geen rare dingen doen waar een gewone doorsnee gebruiker niets van snapt.. :)

• GerCor

GerCor

Rowdy.nl schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:34:
[...]

Juist zo'n mensen als jou heb je als testers nodig; een app moet intuïtief zijn en geen rare dingen doen waar een gewone doorsnee gebruiker niets van snapt.. :)
Ja, nu kom je met een argument waar ik niks op te zeggen heb. Ik zal me dus even melden als betatester. Vast een leerzame ervaring. Ik zie, mijn vriendin heeft een iPhone, dat die app niet zo heel veel voorstelt. Je kunt daar helemaal geen reis boeken. Maar is wel een leuke basis om de app mee te beginnen. 8)

• Rhndy
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Ja, nu kom je met een argument waar ik niks op te zeggen heb. Ik zal me dus even melden als betatester. Vast een leerzame ervaring. Ik zie, mijn vriendin heeft een iPhone, dat die app niet zo heel veel voorstelt. Je kunt daar helemaal geen reis boeken. Maar is wel een leuke basis om de app mee te beginnen. 8)
Leuk dat je je gaat aanmelden (hoeft niet per sé per mail, DM naar mij mag ook)
Maak je zelf wel eens gebruik van EVT?

Eerste waar ik mee bezig ben is om in ieder geval een app te bouwen die dezelfde functionaliteit bied in een WP-look and feel en ga vanuit daar kijken of ik extra functionaliteit kan toevoegen (bv. info over Terschelling zelf denk ik aan).

Ik weet niet of het gaat lukken om vandaag een eerste beta-versie uit te rollen, maar anders komt die volgende week woensdag (helaas een heel druk weekend voor de boeg).

App komt er ongeveer zo uit te zien:
https://skydrive.live.com...hkey=!AGfX6UCsBjIthG4&v=3

I'll keep you updated!
Moet nog icoontjes maken etc. maar het gaat om het idee :)

• GerCor

GerCor

Joho, net nu je dit post is mijn aanmelding naar jou onderweg. Eerste blik op Skydrive maakt me al blij. Mooi gebruik van kleuren.

ps. Ik denk dat ik voornamelijk zal 'zeuren' over details, zoals uitlijning. Maar we gaan het meemaken...

Oeps. Nee, ik maak nog geen gebruik van EVT, maar ik heb er wel wat verhalen over gelezen. En dan krijg je toch veel sympathie voor zo'n club dat moet opboksen tegen de gevestigde orde: Doeksen en gemeentes.

Ik mag graag op de eilanden verblijven, dus volgende keer dat ik naar Terschelling ga, ga ik zeker proberen een reis bij EVT te boeken. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 15-08-2013 13:11 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Ik heb nog niks om te te posten, maar sinds kort hebben we een Android app beschikbaar voor de chatbox die binnen ons bedrijf wordt gebruikt (eigen makelij) en een iOS versie is ook al in de maak. Dit wordt gedaan door een collega van me.
Toen ik hoorde dat er geen WP versie op de planning stond, heb ik maar aangeboden dat ik die wel wilde maken :P

Eerst maar eens even verdiepen in de WP controls :)

• Rhndy
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:08:
Joho, net nu je dit post is mijn aanmelding naar jou onderweg. Eerste blik op Skydrive maakt me al blij. Mooi gebruik van kleuren.

ps. Ik denk dat ik voornamelijk zal 'zeuren' over details, zoals uitlijning. Maar we gaan het meemaken...

Oeps. Nee, ik maak nog geen gebruik van EVT, maar ik heb er wel wat verhalen over gelezen. En dan krijg je toch veel sympathie voor zo'n club dat moet opboksen tegen de gevestigde orde: Doeksen en gemeentes.

Ik mag graag op de eilanden verblijven, dus volgende keer dat ik naar Terschelling ga, ga ik zeker proberen een reis bij EVT te boeken. _/-\o_
Naja, je hoeft geen EVT-gebruiker te zijn hoor, was ik gewoon benieuwd naar.
Ik heb je aanmelding binnen, top!

Ik ga m'n best doen om, met jullie hulp, een mooie app af te leveren :)

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Rhndy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:24:Ik ga m'n best doen om, met jullie hulp, een mooie app af te leveren :)
Hier een fanatieke Texel-ganger en ook soms Terschelling. Ben benieuwd naar je app, wil best beta-tester worden. App voor de boot naar Texel bestaat trouwen al voor iOS, hij heet bootje texel.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Rhndy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Naja, je hoeft geen EVT-gebruiker te zijn hoor, was ik gewoon benieuwd naar.
Ik heb je aanmelding binnen, top!

Ik ga m'n best doen om, met jullie hulp, een mooie app af te leveren :)
Oooh dat is die eigen veerdienst.. wist ik niet eens :$

Wel mooi dat Doeksen er een beetje concurrentie bij heeft. Ben in mijn leven al heel wat keertjes met Doeksen naar Terschelling geweest. Helaas tegenwoordig niet zo vaak meer ;(

• Niels9001
Rhndy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:03:
[...]

Leuk dat je je gaat aanmelden (hoeft niet per sé per mail, DM naar mij mag ook)
Maak je zelf wel eens gebruik van EVT?

Eerste waar ik mee bezig ben is om in ieder geval een app te bouwen die dezelfde functionaliteit bied in een WP-look and feel en ga vanuit daar kijken of ik extra functionaliteit kan toevoegen (bv. info over Terschelling zelf denk ik aan).

Ik weet niet of het gaat lukken om vandaag een eerste beta-versie uit te rollen, maar anders komt die volgende week woensdag (helaas een heel druk weekend voor de boeg).

App komt er ongeveer zo uit te zien:
https://skydrive.live.com...hkey=!AGfX6UCsBjIthG4&v=3

I'll keep you updated!
Moet nog icoontjes maken etc. maar het gaat om het idee :)
Ben benieuwd :). Mag ik misschien een design voorstel maken? Morgen even Photoshop opstarten en dan maak ik iets leuks voor je. Maar beslis vooral zelf of je er wat mee doet ;).

• Rhndy
Niels9001 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:10:
[...]

Ben benieuwd :). Mag ik misschien een design voorstel maken? Morgen even Photoshop opstarten en dan maak ik iets leuks voor je. Maar beslis vooral zelf of je er wat mee doet ;).
Graag! Zolang je de listboxes maar uit je hoofd laat! (haha, heb zo een hekel aan het werken met een listbox).
Je hebt m'n e-mailadres, ik ben benieuwd! :)

• GerCor

GerCor

Niels. als je wat design 'geintjes' van http://www.windowsphone.c...64-48ab-a39d-df694e6c12da er in kunt verwerken. Wordt een killer app hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Nice, dan heeft het met (teveel) geheugengebruik niets te maken. Op WP8 zie ik dat het soms ook niet goed gaat, ik ga het oplossen dit weekend en dan zal ik een update van de BETA uitsturen!
En bedankt. Livetile werkt nu helemaal niet meer.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
The Dolf schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:25:
[...] En bedankt. Livetile werkt nu helemaal niet meer.
Jammer dat je zo reageert. Als je een stabiele gebruikservaring wilt kan je toch gewoon de niet Beta downloaden uit de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:36:
[...]

Jammer dat je zo reageert. Als je een stabiele gebruikservaring wilt kan je toch gewoon de niet Beta downloaden uit de Store?
Kwam misschien iets rotter over dan de bedoeling was.

In Niels' mailtje stond als eerste vraag: Werkt de live tile nu beter?

Nee dus ;)

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 12:54
The Dolf schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:52:
[...]

Kwam misschien iets rotter over dan de bedoeling was.

In Niels' mailtje stond als eerste vraag: Werkt de live tile nu beter?

Nee dus ;)
Bij mij werkt die in elk geval nog als een zonnetje (NL920)...
Had/heb geen problemen met de vorige & huidige beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
wimvanp1 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:05:
[...]

Bij mij werkt die in elk geval nog als een zonnetje (NL920)...
Had/heb geen problemen met de vorige & huidige beta...
WP 8 had ook niet die problemen. Ik zit met WP 7.8 (NL800).

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hier deed die het ook niet in het begin. Na iets van een uur begon die wel weer spontaan te werken. Op een L929 met gdr2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
The Dolf schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:37:
[...]

WP 8 had ook niet die problemen. Ik zit met WP 7.8 (NL800).
Op mijn Lumia 820 (WP8 dus) is er inderdaad geen probleem en werkt het prima. Ik zal uitzoeken wat er mis gaat in de WP7.x versie.

Herinstallatie werkt zeker ook niet? Hoe 'goed' deed de vorige BETA versie 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:54:
[...]

Op mijn Lumia 820 (WP8 dus) is er inderdaad geen probleem en werkt het prima. Ik zal uitzoeken wat er mis gaat in de WP7.x versie.

Herinstallatie werkt zeker ook niet? Hoe 'goed' deed de vorige BETA versie 't?
Herinstallatie werkt idd niet. De vorige betaversie werkte beter. Alleen de locatie werd alleen weergegeven als er een regenmelding was. Verder niet.

edit:

Opeens werkt de livetile wel. Enorm buggy want hij loopt op het moment van schrijven dik 11 uur achter. Helaas staat nog steeds 'Regenmeter' in beeld ipv de locatie.

[ Voor 14% gewijzigd door The Dolf op 19-08-2013 12:09 ]

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
The Dolf schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Herinstallatie werkt idd niet. De vorige betaversie werkte beter. Alleen de locatie werd alleen weergegeven als er een regenmelding was. Verder niet.

edit:

Opeens werkt de livetile wel. Enorm buggy want hij loopt op het moment van schrijven dik 11 uur achter. Helaas staat nog steeds 'Regenmeter' in beeld ipv de locatie.
Ik heb het probleem gevonden.. Er loopte iets te lang door, en daardoor ging het fout (ook in de vorige BETA versie verwacht ik). Ik ben bezig om de code aan te passen en te testen. Ik push vanavond nog een BETA update door.

Daarnaast heb ik de await sync code ook kunnen porten naar Windows Phone 7 :). Hopelijk verbeterd dit de verbinding met Buienradar!

Zal wederom een mail rondsturen als de update voor jullie klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb het probleem gevonden.. Er loopte iets te lang door, en daardoor ging het fout (ook in de vorige BETA versie verwacht ik). Ik ben bezig om de code aan te passen en te testen. Ik push vanavond nog een BETA update door.

Daarnaast heb ik de await sync code ook kunnen porten naar Windows Phone 7 :). Hopelijk verbeterd dit de verbinding met Buienradar!

Zal wederom een mail rondsturen als de update voor jullie klaar staat.
Livetile wordt weer netjes ong. elk half uur bijgewerkt.Ook staat nu de locatie op bijna alle tiles. Behalve als het licht bewolkt is, dan staat er geen locatie en ook geen regenmeter.
Nu opeens wel.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
The Dolf schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Livetile wordt weer netjes ong. elk half uur bijgewerkt.Ook staat nu de locatie op bijna alle tiles. Behalve als het licht bewolkt is, dan staat er geen locatie en ook geen regenmeter.
Nu opeens wel.
Prima nieuws :). Dat ligt waarschijnlijk eraan dat Bing net te langzaam was met het terugkoppelen van de juiste naam.

Erg fijn dit. Nog even de andere feedback afwachten.. Volgende week voor iedereen de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Niels9001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb het probleem gevonden.. Er loopte iets te lang door
:N

(of bedoel je loepte als in een for else loep?)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Yanze schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:01:
[...]

:N

(of bedoel je loepte als in een for else loep?)
Infinite loop.. Er stond nog ergens een functie in de completed handler. Hij bleef de plaatsnaam maar ophalen en updaten daardoor dus nooit de tile. Slordigheidje door Ctrl+C + Ctrl+V toen ik het aanroepen van de functie verplaatste.

Verder heb ik eindelijk de tijd genomen om door mijn Trein To-Do lijstje te gaan. dus ik hoop deze week nog de volgende BETA versie uit te delen. Zijn er nog vrijwillers die Trein mee willen testen? Meldt je dan aan via PM of treinWP@outlook.com. Graag onder vermelding van je Microsoft account + OS versie + device type.

Trein 3.2 BETA versie 3 staat nu online om te testen. Als dit goed gaat hoop ik deze update net als Regenmeter volgende week uit te sturen. Helemaal herschreven voor betere performance en stabiliteit en UI aanpassingen (o.a. nieuwe header images).

[ Voor 14% gewijzigd door Niels9001 op 20-08-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Ik ben momenteel bezig met een Discogs app (al redelijk ver met ontwikkeling) maar ik zoek enkele testers :)
Zijn er soms mensen geïnteresseerd om de app eens te testen? Laat maar eens iets weten via PM!
Kan ik de app zo snel mogelijk online zetten :)

Thanks!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:46:
[...]

Prima nieuws :). Dat ligt waarschijnlijk eraan dat Bing net te langzaam was met het terugkoppelen van de juiste naam.

Erg fijn dit. Nog even de andere feedback afwachten.. Volgende week voor iedereen de update!
Nog wel dubbele notificaties bij regen.

Gezocht!
Router

• GerCor

GerCor

The Dolf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Vind ik wel een handige 'bug'. Ik ben geen betatester van de regenmeter app maar die dubbele notificatie zit er nu ook in. 2 keer een geluidje en ik weet bijna zeker dat het van regenmeter is. Of iemand moet op dat moment twee andere, bijvoorbeeld WA, berichten sturen.

• Niels9001
The Dolf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

GerCor schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:55:
[...]

Vind ik wel een handige 'bug'. Ik ben geen betatester van de regenmeter app maar die dubbele notificatie zit er nu ook in. 2 keer een geluidje en ik weet bijna zeker dat het van regenmeter is. Of iemand moet op dat moment twee andere, bijvoorbeeld WA, berichten sturen.
Hmm vervelend.. Snap niet waar het dan vanaf kan komen helaas :(. Ik krijg trouwens wel gewoon 1 notificatie. Nouja, kan er dit weekend nog even naar kijken. Anders dien ik 'm in, zo'n heel erge bug is het natuurlijk ook weer niet al zeg ik het zelf :). Zoals GerCor al zegt, het is geen bug maar een feature :p!

• The Dolf
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

Hmm vervelend.. Snap niet waar het dan vanaf kan komen helaas :(. Ik krijg trouwens wel gewoon 1 notificatie. Nouja, kan er dit weekend nog even naar kijken. Anders dien ik 'm in, zo'n heel erge bug is het natuurlijk ook weer niet al zeg ik het zelf :). Zoals GerCor al zegt, het is geen bug maar een feature :p!
Het is ook niet altijd. Zojuist gewoon 1 notificatie. Een uur geleden een dubbele.
En ja, het is hier ongelooflijk snertweer.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Korte update. Regenmeter 3.1 is zojuist ingediend bij Microsoft. Deze update, zoals bekend, zorgt voor bugfixes en stabiliteits verbeteringen. Daarnaast wordt de locatie naam op de live tile weergegeven (als title, dus waar eerst 'Regenmeter' stond).

Trein 3.2 is ook klaar. Alleen moet ik deze nog even op 720p testen, alleen de emulator in mijn VM werkt niet echt mee.

Het heeft even geduurd, maar lijkt erop dat de updates deze week nog beschikbaar zijn :). Dan wordt het even tijd voor vakantie :) (ook zijn Trein en Regenmeter voorlopig een beetje uit ontwikkeld qua functionaliteiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De vakantie is je van harte gegund. Maar mocht je ooit nog iets willen bedenken wat Regenmeter betreft. Ik zou alles graag in mijn Themakleur willen hebben zoals dat bij veel apps het geval is. Dus, niet jouw gekozen blauwe kleur maar 'mijn' blauwe HTC themakleur. Maar dat is een detail.

Aan de weg, ik heb niks vernomen van de EVT app waar ik me opgegeven heb voor betatester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
GerCor schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:44:
De vakantie is je van harte gegund. Maar mocht je ooit nog iets willen bedenken wat Regenmeter betreft. Ik zou alles graag in mijn Themakleur willen hebben zoals dat bij veel apps het geval is. Dus, niet jouw gekozen blauwe kleur maar 'mijn' blauwe HTC themakleur. Maar dat is een detail.

Aan de weg, ik heb niks vernomen van de EVT app waar ik me opgegeven heb voor betatester.
Komt nog! ben er druk mee bezig.
Het EVT-deel werkt zoals het hoort (denk ik). Ben de app aan het uitbouwen tot een algehele Terschelling-info app.
Woensdag gooi ik er een beta-versie op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nice, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Sinds gister staat er een nieuwe app in de Store: Dagacties.
Met Dagacties kan je in één oogopslag zien welke aanbiedingen er zijn bij een aantal aanbiedingsites.
Via de QR-code kan je de app downloaden :)

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/8608/n69q.png

Versie 1.1 is al in de maak met meer sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
Rhndy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:16:
Sinds gister staat er een nieuwe app in de Store: Dagacties.
Met Dagacties kan je in één oogopslag zien welke aanbiedingen er zijn bij een aantal aanbiedingsites.
Via de QR-code kan je de app downloaden :)

[afbeelding]

Versie 1.1 is al in de maak met meer sites :)
Ziet er lekker strak, direct gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Volgens Todd Brix, GM van Windows Phone Store App is de $99,- developer fee blijvend verlaagd naar $19,-.

Erg nice :).

https://twitter.com/toddbrix/status/372444926099070976

• Niels9001
Regenmeter 3.1 is nu te downloaden!

http://www.windowsphone.c...81-4448-ab57-07191353e19c

Wat is er nieuw in 3.1?
• Diverse bugfixes en performance verbeteringen.
• Locatie wordt nu op de live tile weergegeven.
• Bij slecht bereik (2G) blijft Regenmeter langer proberen om verbinding te krijgen met de Buienradar server. Dit zorgt voor minder foutmeldingen bij het ophalen van de neerslagdata.
• Locaties buiten Nederland en Belgie kunnen nu ook worden ingesteld als vaste locaties (let op: neerslaggegevens kunnen voor deze locaties niet worden opgevraagd).

• GerCor

GerCor

Got it. Nice Niels. Locatie netjes in de Live Tile en dat betekent voor mijn telefoon dat ik de HTC tegel heb verwijderd.

• Sheik
Thanks Niels, ook bij mij gaat de HTC tegel eraf!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hoppa!
'Summer break’ promo ends today, but great news – we’re keeping the price at $19. Join Dev Center and publish those apps. #wpdev
Kan nog goedkoper overigens. Even langs de KvK gaan, je gratis inschrijven en dan een BizSpark account aanvragen. Krijg je, naast enorm veel gratis software, ook een jaar gratis een WIndows Phone ontwikkelaccount. (Ook voor de Windows Store trouwens)

• Rockvee2
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:20:
Regenmeter 3.1 is nu te downloaden!

http://www.windowsphone.c...81-4448-ab57-07191353e19c

Wat is er nieuw in 3.1?
• Diverse bugfixes en performance verbeteringen.
• Locatie wordt nu op de live tile weergegeven.
• Bij slecht bereik (2G) blijft Regenmeter langer proberen om verbinding te krijgen met de Buienradar server. Dit zorgt voor minder foutmeldingen bij het ophalen van de neerslagdata.
• Locaties buiten Nederland en Belgie kunnen nu ook worden ingesteld als vaste locaties (let op: neerslaggegevens kunnen voor deze locaties niet worden opgevraagd).
Super, werkt tot nu toe prima op de Lumia 520 _/-\o_

• GerCor

GerCor

Ik had vanmorgen mijn locatie in beeld maar het was daarna verdwenen. Ook geen tekst Regenmeter (logisch). Dus, toch maar even alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles lijkt helemaal goed te blijven.

• Niels9001
GerCor schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:41:
Ik had vanmorgen mijn locatie in beeld maar het was daarna verdwenen. Ook geen tekst Regenmeter (logisch). Dus, toch maar even alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles lijkt helemaal goed te blijven.
Klopt, daar kwam ik vanmiddag ook opeens achter. 30 minuten later werd ie weer netjes bijgewerkt. Zit er ergens toch nog 'n klein bugje in het Bing gedeelte die zorgt voor de locatienaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Deze week mijn eerste game gereleaset. Paar maanden terug had ik hem al op Windows 8. Nu dus ook op Windows Phone: Rock the Block

Het is een puzzle game geïnspireerd door Move the Box op iOS en Android.

Wel crap dat ik meteen bij release al op pagina 10 van de New lijst sta... Weet iemand hoe dit kan? Of kan ik dat hier beter niet vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Soundless schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:20:
Deze week mijn eerste game gereleaset. Paar maanden terug had ik hem al op Windows 8. Nu dus ook op Windows Phone: Rock the Block

Het is een puzzle game geïnspireerd door Move the Box op iOS en Android.

Wel crap dat ik meteen bij release al op pagina 10 van de New lijst sta... Weet iemand hoe dit kan? Of kan ik dat hier beter niet vragen :P
Cool 😃! Dadelijk 'ns proberen.

De logica achter de Store snap ik nooit. Alles wordt altijd heel vaag uitgelicht of beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Niels9001 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:57:
[...]

Cool 😃! Dadelijk 'ns proberen.

De logica achter de Store snap ik nooit. Alles wordt altijd heel vaag uitgelicht of beoordeeld.
Ik heb al paar dagen contact met een MS medewerker. Ik heb hem gisteravond gevraagd hoe het zit met de sortering van de 'new' lijst en waar dat op gebaseerd is. Zodra ik daar antwoord op heb, zet ik het hier wel neer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels? Jij al een alternatief voor Localytics gevonden? Ze hebben hun plans aangepast, je kunt ook geen nieuwe apps meer toevoegen zonder te upgraden, en dan willen ze je CC info... Beetje jammer.

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.