Af en toe geeft Regenmeter een foutmelding bij (slecht) 2G bereik dat de Buienradar server niet reageert. Dat is ook zo, maar ik denk dat ik het opgelost heb door over te stappen naar de Http Client library van Microsoft. Hier is namelijk de TimeOut in te stellen, waardoor de verbinding als het ware langer open blijft staan.
Als ik mijn toestel nu op 2G zet, wifi uit blijft het netjes de data op halen. Voorheen ging dat af en toe mis. Ik hoop dit zo snel mogelijk te backporten naar 7.5 gebruikers, zo dat ook zij kunnen mee profiteren.
Ik wil de huidige versie dan ook gaan updaten naar 3.1. Hierin moet, naast wat back-end dingetjes zoals deze, ook de 'huidige' locatie op de tile te zien zijn (waar nu Regenmeter staat komt dan de plaats). Dit is een veelgevraagde feature in de reviews en ook hier op Tweakers.
Deze code is al geimplementeerd (maar is nu uitgecomment), dus dat is een kwestie van aanzetten. Het is alleen afwachten of het ook werkt op 7.x devices (geheugenlimiet van de Background Agent). Daarvoor wil ik graag weer een BETA versie uitbrengen, dat is me de vorige keer erg goed bevallen (bedankt daarvoor

)!
Kortom: voor de mensen die Regenmeter 3.1 willen BETA testen kunnen zich aanmelden via regenmeter@outlook.com of via een PM. Zet daarin wel even je Microsoft account die je gebruikt op je telefoon, toestel type en OS versie.
Ik hoop dan in de loop van de week de BETA versie in te dienen en uit te sturen.