Ik zag ergens dat je een W-8 document moet opsturen naar Microsoft voor uitbetaald te krijgen?
Klopt dit? Ik heb het W-8 al digitaal ingevuld en ondertekend?
Bedankt!Niels9001 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Erg leuke app, en ziet er ook nog eens goed uit!!! Is het een idee om een PageTransition (zie WP Toolkit) tussen het navigeren tussen de verschillende pagina's? Maakt het nog even wat meer af!
Trouwens, misschien is het wel gaaf om te beginnen met een Panoramaview (met AppBar met zoekknop erin), waar je al meteen alle populaire recepten van deze week ziet met afbeelding etc.. Beetje zoals de Store, waarbij je alvast alle populaire apps ziet met afbeeldingen. Maar dat vergt nogal wat werk lijkt me, was een ideetje :-)!
W-8BEN moet je hebben. Dat kan tegenwoordig digitaal via Dev Center. Bij mij was de melding over Tax information verdwenen nadat ik dat gedaan had.MrMute schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:29:
Ik zag ergens dat je een W-8 document moet opsturen naar Microsoft voor uitbetaald te krijgen?
Zo na een paar dagen gebruik, wat kleine opmerkingen, eigenlijk maar twee.Niels9001 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:33:
Boom! Daar issie dan, de Regenmeter 3.0 update. Van een simpele neerslagvoorspeller tot een complete weer app (inclusief neerslagradar!).
Nieuw in 3.0.0.0:
• Nieuwe weer features: gevoelstemperatuur, luchtvochtigheid, bewolking, zicht, druk, zonsopgang, zonsondergang.
• Diverse UI verbeteringen.
• Nieuwe weerpagina - tap op een dag voor meer informatie, scroll door de horizontale detailbar voor weerdetails
• Nieuwe grote live tile (alleen op Windows Phone 7.8 of hoger).
• In-app purchases om de ontwikkelaar te steunen.
• Diverse performance verbeteringen door gedeeltelijk herschreven back-end.
[afbeelding]
Downloaden kan hier:
Regenmeter | Windows Phone Apps & games Store (Nederland)
[afbeelding]
Heel erg veel dank aan alle BETA testers van Tweakers :)! Tof dat jullie wilden helpen!
XBL: MRE Inc
Goed om te horen dat je tevreden bentMRELynx schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:02:
[...]
Zo na een paar dagen gebruik, wat kleine opmerkingen, eigenlijk maar twee.
App ziet er prima uit, maar ik mis op de live tile de plaats waar ik op dat moment ben. Het zou mooi zijn als dat erbij zou komen te staan.
Ten tweede, zou ik het erg mooi vinden om de live tile te kunnen voorzien van een achtergrondje, een eigen geschoten foto bijvoorbeeld van een stukje Nederland.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Top, goed bezig !!! Momenteel gebruik ik nog Weather Master als standaard weer app, maar die ondersteund geen grote tiles wat weer jammer is.Niels9001 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:27:
[...]
Goed om te horen dat je tevreden bent. Locatienaam wil ik inderdaad gaan implementeren in een toekomstige versie. Ook kan ik dan kijken naar afbeeldingen. Probleem hierbij is helaas wel altijd dat je mooie afbeeldingen rechtenvrij mag gebruiken. Maar een goede suggestie :)!
Ik wil deze week update 3.0.0.1 pushen, met wat kleine (maar kritsche) bugfixes.
Het is inderdaad zoals je het zelf al zegt: Regenmeter is geen allround weer app. Daarvoor wil je inderdaad ook een andere UI, en betere weer informatie. Ook ondersteund de Buienradar API alleen Nederland en Belgie (en een stukje van Duitsland, het werkte laatst in Dusseldorf :-)) en zou die functie dan compleet wegvallen. Wellicht dat ik ooit nog een weerapp bouw, waar dit dan in te verwerken is!MRELynx schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:40:
[...]
Maar goed het project is begonnen als regenmeter en niet als allround weer app lijkt mij.
Btw, donatie gedaan. Developers die een top app afleveren qua looks/feel en functionaliteit verdienen het gewoon om gesteund te worden. Dit soort developers is exact wat het WP platform nodig heeft.
Je krijgt idd 70% binnen. Je moet wel je tax info ingevuld hebben anders gaat de VS nog sales tax berekenen en wordt je hier nog een keer aangeslagen voor de BTW.MrMute schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:26:
Van mij mag je ook spoedig een donatie ontvangen.
Een vraagje, gaat er van die 70% dat je krijgt van een app verkoop nog iets af of is dat echt het deel dat je te zien krijgt op je rekening?
Viner gaat echt hard trouwens, staat op #10 van top paid apps in Amerika.
Ondertussen al 800 keer verkocht.
Het feestje zal inderdaad gedaan zijn wanneer 6sec uitkomt. Maar dat is ook wel normaal want zijn app is prachtig (heb zelf ook de beta)Rhndy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:49:
[...]
Je krijgt idd 70% binnen. Je moet wel je tax info ingevuld hebben anders gaat de VS nog sales tax berekenen en wordt je hier nog een keer aangeslagen voor de BTW.
800 keer. Wow! Zolang Rudy Huyn op zich laat wachten met 6Sec zullen veel voor Viner gaan. In de laatste beta versie kan je ook al uploaden zag ik.
Top dat je goed kan verdienen aan de apps. Ik denk dat Niels ook al wat binnen heeft geharkt qua donaties.
Het is jullie gegund heren! *probeert nog een steeds een app te bedenken waar geld voor gevraagd kan worden*
Wauw, dat gaat echt hard zeg :)! Gefeliciteerd! Met donaties zit ik na 5 dagen rond de €50,-, ook niet verkeerdMrMute schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:26:
Viner gaat echt hard trouwens, staat op #10 van top paid apps in Amerika.
Ondertussen al 800 keer verkocht.
[ Voor 32% gewijzigd door MrMute op 18-06-2013 17:42 ]
Ook maar eens ingebakken in een volgende update. Heb jij nog iets van een privacy stuk toegevoegd mbt Localytics? Ik neem aan dat je dat eigenlijk wel moet doen, of dat het iig netjes is dat je dat doet..?Niels9001 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:27:
Ik ook nog niet, zal wel weer een dag vertraagd zijn. Via Localytics kun je wel near real time checken hoeveel nieuwe users je hebt.
[..]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Moet ik wel doen, aan de andere kant geeft de app aan dat hij toegang wilt tot 'toestel informatie' etc. Ik ben heel erg tevreden over Localytics, maar jammer dat Microsoft dit zelf niet heeft. In het Dev Center zie je eigenlijk helemaal niks t.o.v. Localytics. Vooral het zien hoeveel sessies er zijn per dag, hoeveel nieuwe gebruikers en de app-versie breakdown is erg handig. (Laat ook maar even mooi zien dat mensen zo langzaam updaten, er draaien nog genoeg gebruikers hele oude versies van Regenmeter die het niet meer gaan doen in septemberRowdy.nl schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:09:
[...]
Ook maar eens ingebakken in een volgende update. Heb jij nog iets van een privacy stuk toegevoegd mbt Localytics? Ik neem aan dat je dat eigenlijk wel moet doen, of dat het iig netjes is dat je dat doet..?
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik ook niet, erg vervelend.. sowieso lijkt het nogal traag te gaan bij MSFT. Trein staat al sinds vrijdag in de certificering, en is er nog niet door. Is wat aan de lange kant (vorige keer was 4 dagen echt de max).MrMute schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:40:
Mm nog steeds geen statistieken!
Zo ben ik ook begonnenNeFoRcE schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:19:
Als ik het weer wat rustiger heb qua studie etc, ga ik me ook maar eens even verdiepen in het maken van een useful app. Zal m'n gedachten er eens over laten gaan! Keer wat anders dan web-dev
Verwijderd
Statistieken zijn niet best bij MS Dev Center. Teller staat bij mij al tijden op 11k downloads onderin, terwijl de grafiek bijna 20k aangeeft. En soms duurt het weer een paar dagen voordat het bijgewerkt wordt, terwijl dan de grafiek 0 aangeeft voor laatste dagen.MrMute schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:40:
Mm nog steeds geen statistieken!
Nee, is gewoon de MSFT back-end die loopt te kloten richting developers. Komt inderdaad wel vaak voor, al heb ik nu nog steeds geen data over 16 juni.. wel een beetje laat.MrMute schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:13:
[...]
@Niels, gebeurt dit niet vaker, een paar dagen zonder statistieken?
Ik loop toch zeker geen aankopen ofzo mis?
Wat is er nieuw in versie 3.1?
• Kaart van stationsomgeving toegevoegd op stationspagina.
• Er worden nu ook toekomstige werkzaamheden weergegeven op de begin pagina.
• Notificaties zijn 's nachts uit te zetten, zie Instellingen scherm.
• De stationslijst is nu in de app up-te-daten zodat de nieuwste stations ook te vinden zijn, zie Instellingen scherm. (Station Utrecht Leidsche Plein is toegevoegd!)
• Kleine performance + UI verbeteringen.
• Wandelroute plannen naar een station: tap-and-hold op een favoriet station of ga naar de stationspagina. (Alleen op Windows Phone
• In-app purchases om de ontwikkelaar te steunen. (Alleen op Windows Phone
[ Voor 3% gewijzigd door Lurge op 20-06-2013 08:27 ]
[ Voor 97% gewijzigd door GerCor op 20-06-2013 01:30 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Even off topic, maar de manier waarop Niels (en ook anderen) in app purchase ondersteunen vind ik wel een goede manier. Ze hadden ook de app gratis met advertenties kunnen aanbieden. Maar ik heb echt een gruwlijke hekel aan reclame (dan neem ik wel een android google spyware telefoon). Ik ben door zo'n "Ondersteun de developer" optie sneller geneigd om een app te "kopen".GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:22:
Ook weer een mooi initiatief, Lurge.
En Niels, man man man, wat mooi. Maximale bedrag ter ondersteuning via T-Mobile is naar jou onderweg.
Offtopic misschien: bij regenmeter staat bij betaling: stortregen en bij trein staat: intercity. Ik hoop dat het klopt en het geld inderdaad op jouw rekening terecht komt?
Heel erg bedankt :)!GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:22:
En Niels, man man man, wat mooi. Maximale bedrag ter ondersteuning via T-Mobile is naar jou onderweg.
Offtopic misschien: bij Regenmeter staat bij betaling: stortregen en bij Trein staat: intercity. Ik hoop dat het klopt en het geld inderdaad op jouw rekening terecht komt?
Klopt, Regenmeter en Trein zijn qua functionaliteit niet perse nieuw. Om daar dus geld voor te vragen haal je geen marketshareMRELynx schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:17:
[...]
Even off topic, maar de manier waarop Niels (en ook anderen) in app purchase ondersteunen vind ik wel een goede manier. Ze hadden ook de app gratis met advertenties kunnen aanbieden. Maar ik heb echt een gruwlijke hekel aan reclame (dan neem ik wel een android google spyware telefoon). Ik ben door zo'n "Ondersteun de developer" optie sneller geneigd om een app te "kopen".
Verwijderd
Ik ben erg blij met je app!misjavs schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:37:
Een uurtje geleden is Recepten Zoeker V2.0 in de store verschenen!Dit is er allemaal nieuw:
+ Verbeterd ontwerp
+ Snel zoeken in populaire lijstjes
+ Meer recepten kunnen bekijken na zoekactie
+ Bij recept staan nu het aantal personen, bereidingstijd en de waardering
+ Laatst gezochte zoekwoorden
+ Snel naar laatst bekeken recept
+ Mogelijkheid om recept in browser te bekijken
+ Stappen tussen de bereidingsstappen
+ Foutmeldingen als er geen internetconnectie is of dat er fout is gespeld.
+ Aantal bugfixes
Link naar de store: http://www.windowsphone.c...-beb0887e6516?signin=true
[afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 20-06-2013 10:35 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bedankt! Is zeker ook een wens van mij. Ik heb er ook al naar gekeken, maar ik moet dan gaan werken met SQL en dat is even andere koek. Zeker gezien alle functies die daarbij horen, zoals het opslaan, bekijken, verwijderen. Maar het is zeker iets wat ik nog wil gaan maken.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:39:
[...]
Ik ben erg blij met je app!eindelijk een goede recepten app voor WP
Iets wat ik nog graag zou zijn is een favorieten lijstje (zodat je niet elke keer opnieuw moet zoeken naar dat ene recept)
Daar zit denk ik wel brood in.. Kom het zelf al tegen dat er geen goede remote control apps zijn.GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
Niels, zolang je dat nog niet weet - zelf denk ik aan afstandsbedieningen voor TV-s, mediaspelers en bijvoorbeeld HUE verlichting van Philips -
https://wren.co/join/Devian
Het valideren van je app wordt wel gelijk een stuk lastiger. Zelf heb ik een app gemaakt om bij de bestanden op mijn NAS te kunnen en het valideren daarvan was een drama. De app werd telkens afgekeurd omdat niet alles vertaald zou zijn. Dit kwam dan uiteindelijk wel doordat de bestandsnamen op mijn NAS in het Engels waren (tja, die kan je moeilijk gaan vertalen). Uiteindelijk moest ik daar een technical exception voor indienen.GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
Ik snap dan ook niet dat Nederlanders een app maken, alleen in het Engels. Waarom niet ook direct in het Nederlands
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 20-06-2013 11:06 ]
Wat ik heb gedaan is de website in Phonegap opgenomen (dus niet verwijzen) zodat de pagina's al op de phone staan. Is het niet toegestaan dezelfde experience te bieden in app en op het web? Dat leek me nou juist zo handig. Of heeft MS gedacht dat ik bij het starten direct naar die url navigeer?The app directs the user to a web experience without the user input upon launch. The application launches the webpage "www.actuelewind.nl
Goede suggesties. Een Hue app wilde ik al langer gaan maken, veels te jammer dat daar (nog) geen innovatieve dingen mee gebeuren op Windows (Phone).GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
Niels, zolang je dat nog niet weet - zelf denk ik aan afstandsbedieningen voor TV-s, mediaspelers en bijvoorbeeld HUE verlichting van Philips - zou je kunnen overwegen trein en regenmeter in andere talen aan te bieden.
Ik denk inderdaad dat het komt doordat je app bij het opstarten meteen een WebURI gaat ophalen zonder dat de gebruiker op bijv. een button klikt. Daardoor heeft de gebruiker niet echt controle wat hij/zij gaat zien bij het opstarten. Mij lijkt dat de reden voor Microsoft.. Is natuurlijk de vraag of dat echt zo is, maar dat weet jij als beste!Lurge schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:56:
Zojuist is mijn app afgekeurd met de volgende reden:
Of heeft MS gedacht dat ik bij het starten direct naar die url navigeer?
Verwijderd
Je kunt met resourcefiles alles in 1 XAP doen. Met een automatische RESX translator kun je verder 80% van het vertaalwerk laten doen d.m.v. Google Translate, je hoeft het dan alleen nog op een paar punten aan te passen & te controleren.Niels9001 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:39:
[...]
Vertalen is inderdaad een idee. Het neemt wel veel werk met zich mee (vertalen, verschillende XAP's maken, apart indienen etc.) en is misschien voor Trein en Regenmeter iets minder relevant.
Sinds die website exact hetzelfde is als de phonegap versie, ziet microsoft dit niet als app maar als link naar je website en dat mag niet. Je moet een native app maken (dus zonder phone gap) of een Appbar toevoegen (Dat is wat al die facebook-app clonen dedenLurge schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:56:
[...]
Wat ik heb gedaan is de website in Phonegap opgenomen (dus niet verwijzen) zodat de pagina's al op de phone staan. Is het niet toegestaan dezelfde experience te bieden in app en op het web? Dat leek me nou juist zo handig. Of heeft MS gedacht dat ik bij het starten direct naar die url navigeer?
MSDN: App certification requirements for Windows Phone2.10
Your app and metadata must have distinct, substantial and legitimate content and purpose.
Your app must be fully functional when acquired from the Windows Phone Store and it must provide functionality other than launching a webpage.
Your app must not be unreasonably priced in relation to the functionality of the app.
4 Versies van een app bij houden is al irritant om te doenVerwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:47:
[...]
Je kunt met resourcefiles alles in 1 XAP doen. Met een automatische RESX translator kun je verder 80% van het vertaalwerk laten doen d.m.v. Google Translate, je hoeft het dan alleen nog op een paar punten aan te passen & te controleren.
Je hebt wel meerdere beschrijvingen, screenshots, e.d. te onderhouden.
[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 21-06-2013 00:35 ]
Die 4 versies kan je ook anders oplossen. Maak van de trail de gratis versie en dan hoef je nog maar 2 XAPs te onderhouden.Whatson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:33:
[...]
4 Versies van een app bij houden is al irritant om te doen
(7.x free, 8.x free, 7.x paid, 8.x paid)
edit:
Oh oops dit moest eigenlijk niet in een apart bericht
Inderdaad, zo heb ik het ook gedaan. Werkt prima, je kunt in je app dan i.p.v. fixed strings overal een verwijzing naar je AppResources.taal_sleutel opnemen en je app is automatisch in de taal van je toestel óf in de standaard taal.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:47:
[...]
Je kunt met resourcefiles alles in 1 XAP doen. Met een automatische RESX translator kun je verder 80% van het vertaalwerk laten doen d.m.v. Google Translate, je hoeft het dan alleen nog op een paar punten aan te passen & te controleren.
Je hebt wel meerdere beschrijvingen, screenshots, e.d. te onderhouden.
Je moet het zo zien: Welke toegevoegde waarde heeft je app ten opzichte van je website? Is het alleen een icoontje? Wellicht is het dan makkelijker om de site gewoon aan je favorieten toe te voegenLurge schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:56:
[...]
Wat ik heb gedaan is de website in Phonegap opgenomen (dus niet verwijzen) zodat de pagina's al op de phone staan. Is het niet toegestaan dezelfde experience te bieden in app en op het web? Dat leek me nou juist zo handig. Of heeft MS gedacht dat ik bij het starten direct naar die url navigeer?
[ Voor 42% gewijzigd door BastiaanN op 21-06-2013 08:39 ]
Zeta Resource Editor is inderdaad ideaal, WPF Localize Extension is overigens ook een mooie hulp. Automatisch vertaling via Google, tsja. Echt kwaliteit heb je niet en het meeste slaat echt nergens op.BastiaanN schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:35:
[...]
Inderdaad, zo heb ik het ook gedaan. Werkt prima, je kunt in je app dan i.p.v. fixed strings overal een verwijzing naar je AppResources.taal_sleutel opnemen en je app is automatisch in de taal van je toestel óf in de standaard taal.
Zeta Resource Editor is trouwens een ontzettend handig hulpmiddel als je wilt controleren of je alle strings in alle talen hebt.
[...]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Waarom doe je dat niet met build configurations?Ik heb 1 project voor WP7.1 /8.0 en hier komen uiteindelijk 2 XAP's uit: een betaalde versie en een gratis versie. Het is geen native WP8.0 project, dus ik heb bijv. geen in-app purchases.Whatson schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:33:
[...]
4 Versies van een app bij houden is al irritant om te doen
(7.x free, 8.x free, 7.x paid, 8.x paid)
edit:
Oh oops dit moest eigenlijk niet in een apart bericht
Ik zal er eens goed overnadenken voor 'n volgende versie.. Op dit moment ben ik nog druk bezig met Regenmeter voor Windows 8 te updaten. (Dat verloopt btw goed, dus hopelijk snelGerCor schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:31:
Dus, wil je er nog eens goed naar kijken. Is het daadwerkelijk zoveel werk, ook qua onderhoud?
Er lopen in Nederland toch heel wat personen rond die de Nederlandse taal niet machtig zijn en voor die mensen heeft jouw OV app geen nut, terwijl je hen wel zou kunnen bereiken als er een vertaling is.
Ik krijg de laatste dagen steeds vaker mailtjes dat ik bijna over de weer-data aanvragen quota ga. Ik push dus zeer binnenkort een update uit met wat kleine bugfixes en een fix die dit hopelijk oplost.Sessions: 335.711
Users: 7.702
Record dag: 12.009 sessies / 2.360 gebruikers op één dag! (Afgelopen woensdag - 19 juni)
App updates: 12
App versie: 17% zit niet op de laatste versie.
Afkomst gebruikers: Nederland: 76%, Belgie: 23%, verder: <1%
Meest gebruikte OS versie: 10211 (56%), de rest zit dus nog op Windows Phone 7.x
Meest gebruikte toestel: Nokia Lumia 800 en Nokia Lumia 920
[ Voor 8% gewijzigd door Niels9001 op 21-06-2013 11:55 ]
Als het geen native WP8.0 project is missen de WP8 gebruikers dus ook de performance verbeteringen die in die versie van Windows Phone zijn toegevoegd. Een betere oplossing is dan een solution met 3 projecten erin, 1 common deel (voor zowel 7.1 als 8.0) en twee aparte projecten voor WP7.x en WP8. Dit is ook de aanbevolen manier, je kunt dan nog steeds de build configurations toepassen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:45:
[...]
Waarom doe je dat niet met build configurations?Ik heb 1 project voor WP7.1 /8.0 en hier komen uiteindelijk 2 XAP's uit: een betaalde versie en een gratis versie. Het is geen native WP8.0 project, dus ik heb bijv. geen in-app purchases.
D.m.v. compiler directives zorg ik voor de verschillen tussen gratis en betaald, bijv. door de advertenties uit te zetten.
Mooie cijfers, word je vast trots op. 'Aan de Weg', ik maak ook regelmatig een printscreen van 'neerslag' en gooi dat dan op Twitter. Nice. En natuurlijk op Twitter jouw app promoten.Niels9001 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:54:
[...]
Ik zal er eens goed overnadenken voor 'n volgende versie.. Op dit moment ben ik nog druk bezig met Regenmeter voor Windows 8 te updaten. (Dat verloopt btw goed, dus hopelijk snel).
Zat net in mijn Localytics te kijken.. wat leuke facts & figures over Regenmeter sinds dag 1 (ergens in oktober 2012) tot nu:
[...]
Ik krijg de laatste dagen steeds vaker mailtjes dat ik bijna over de weer-data aanvragen quota ga. Ik push dus zeer binnenkort een update uit met wat kleine bugfixes en een fix die dit hopelijk oplost.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Aan, dat was het probleem. Merk het eigenlijk alleen bij reizen waarin overstap gepland is, directe reizen heeft hij wel weer. Verder, klein dingetje, ik kreeg op een gegeven moment de vraag ''wil je de ontwikkelaar van Regenmeter steunen'' terwijl ik in trein zat, foutje of ook zo bedoeldNiels9001 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:40:
Zojuist een nogal kritische bug ontdekt in Trein 3.1: bij het bijwerken van de Stationslijst via de Instellingen raakt de lijst gedeeltelijk corrupt (de stationscode en latitude / longitude bijv.). Hierdoor is het niet meer mogelijk om een reis te plannen (het scherm blijft wit).
Een fix is al ingediend, maar zal waarschijnlijk pas begin volgende week te downloaden (echt belachelijk dat dit soort dingen zo lang moeten duren). Tot die tijd: update de stationslijst NIET.
Heb je dit wel gedaan, herinstalleer Trein dan (bij de eerste keer opstarten wordt er een goede lijst toegevoegd). Of wacht een aantal dagen en werk de lijst dan weer bij.
Oh shit, dat is dus niet vervangen door 'Trein' :-). Die code is 1:1 over gekopieerd vanuit Regenmeter. Zal ik verhelpen!Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:48:
[...]Aan, dat was het probleem. Merk het eigenlijk alleen bij reizen waarin overstap gepland is, directe reizen heeft hij wel weer. Verder, klein dingetje, ik kreeg op een gegeven moment de vraag ''wil je de ontwikkelaar van Regenmeter steunen'' terwijl ik in trein zat, foutje of ook zo bedoeld?
Verwijderd
Een betaalde app, ook al heeft het een trial, is nog steeds een betaalde app en staat in het lijstje betaalde apps. Er staat ook altijd een prijs bij, wel in het klein "gratis versie", maar dat valt gewoon niet genoeg op.zonoskar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:06:
@Boland: Waarom maak je eigenlijk 2 XAPs met betaalde en gratis versies, terwijl je dat makkelijk in 1 XAP kan doen met een trial versie?
Eens, een native WP8 project zal beter zijn. Ik heb gedeelde code al in een Portable Class Library, zodat ik redelijk eenvoudig naar Win8 kan. Ik heb echter geen zin om 3 projecten te onderhouden, het is nog steeds een hobbyBastiaanN schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:15:
[...]
Als het geen native WP8.0 project is missen de WP8 gebruikers dus ook de performance verbeteringen die in die versie van Windows Phone zijn toegevoegd. Een betere oplossing is dan een solution met 3 projecten erin, 1 common deel (voor zowel 7.1 als 8.0) en twee aparte projecten voor WP7.x en WP8. Dit is ook de aanbevolen manier, je kunt dan nog steeds de build configurations toepassen.
Zie http://blog.rajenki.com/2...-phone-starting-template/ voor een goede starting template.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 20:35 ]
Als je een developer account kun je een aantal apps op je eigen toestel zetten ja. Voor studenten (met een DreamSpark account) is dit gratis maar gelimiteerd tot 3. Met een betaald developer account kun je er meer.IkEetBijen schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:06:
Is het mogelijk om een zelfgemaakte app zonder controle van Microsoft op je eigen telefoon te zetten?
Niet waar. Er is geen verschil tussen een Developer Account van een Student (via Dreamspark) en een normaal account, behalve de prijsNiels9001 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:47:
[...]
Als je een developer account kun je een aantal apps op je eigen toestel zetten ja. Voor studenten (met een DreamSpark account) is dit gratis maar gelimiteerd tot 3. Met een betaald developer account kun je er meer.
Aparte api key voor WP7 en WP8 aanvragenNiels9001 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:54:
[...]
Ik krijg de laatste dagen steeds vaker mailtjes dat ik bijna over de weer-data aanvragen quota ga. Ik push dus zeer binnenkort een update uit met wat kleine bugfixes en een fix die dit hopelijk oplost.
[ Voor 26% gewijzigd door Whatson op 22-06-2013 02:37 ]
Oh, dacht dat dit altijd het geval was. Ik heb nu 2 jaar een studentenlicentie gehad en ik mag niet meer dan 3 apps tegelijk op mijn device zetten. Vanaf volgende maand zal ik toch moeten gaan betalen dus hopelijk mag ik er dan meer.Whatson schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:32:
[...]
Niet waar. Er is geen verschil tussen een Developer Account van een Student (via Dreamspark) en een normaal account, behalve de prijs
Ik kan ook tot 8 eigen apps op mijn telefoon kwijt.
[...]
Aparte api key voor WP7 en WP8 aanvragen
Ik mag er ook maar drie.Whatson schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:32:
[...]
Niet waar. Er is geen verschil tussen een Developer Account van een Student (via Dreamspark) en een normaal account, behalve de prijs
Ik kan ook tot 8 eigen apps op mijn telefoon kwijt.
[...]
Aparte api key voor WP7 en WP8 aanvragen
Prijs naar 2.50$ gooien voor USMrMute schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:07:
Nog een vraagje, mijn app wordt grotendeels aangekocht in de US (+- 80%). Dan moet ik er waarschijnlijk ook mee rekening houden dat ik uitbetaald krijg ik in USD (+-0.76 euro)? Plus dat nog 21% belastingen in België?
Dus bv voor 1000 aankopen => 1000*0.7(deel van Microsoft aftrekken)*0.76(omzetten naar Euro)*0.79(belastingen in België) = 420 euro?
Toch wel een pak minder dan ik voor ogen had voor 1000 aankopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 22-06-2013 18:08 ]
Is het mogelijk om de prijs voor een land apart in te stellen?Whatson schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:06:
[...]
Prijs naar 2.50$ gooien voor US
als je 1000€ wilt overhouden aan 1000 aankopen moet de prijs naar:
1*1.21[%belasting]*(1/0.7)[%Microsoft]*1.314[euro-dollar]=$2.27
als je €700 wilt overhouden aan 1000 aankopen:
1*1.21[%belasting]*1.314[euro-dollar]=$1,59
[ Voor 150% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:47 ]
Dat is inderdaad wel een goed plan... en elk jaar een nieuwe dev phone om nieuwe apps te ontwikkelen :-)!Whatson schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:22:
Misschien kun je een dealtje sluiten met Microsoft, dat wanneer je apps (Buienradar + Trein) gratis beschikbaar blijven dat je dan geen €99,- per jaar hoeft te betalen![]()
Heeft Buienradar dan geen api keys met een groter aantal requests per uur(of dag)?
Ah dat verklaart veel toen er onweer was en toen Regenmeter niet de informatie wou laden. Soms deed hij het wel soms niet. Maar het blijft een van de fijnste apps die ik gebruik.Niels9001 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:32:
[...]
Dat is inderdaad wel een goed plan... en elk jaar een nieuwe dev phone om nieuwe apps te ontwikkelen :-)!
De neerslag is inderdaad geen probleem - bij Buienradar heb je geen key nodig en kun je in principe ongelimiteerd gebruik maken van de data. Bij WWO heb je een limiet van 500 request per key per uur. Daar loopt ie af en toe weleens tegen aan (als het veel regent en mensen Regenmeter checken). Heb het aantal keys nu uitgebreid en de app is onderweg, dus die zou begin volgende week te installeren moeten zijn.
Ook trein 3.1.0.1 is ingediend om de Stationslijst bug te verhelpen.
[ Voor 5% gewijzigd door neevedr op 23-06-2013 15:24 ]
Verwijderd
Ach, belastingen. Met duizend verkopen zou ik me daar nog niet echt zorgen over maken.MrMute schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:07:
Nog een vraagje, mijn app wordt grotendeels aangekocht in de US (+- 80%). Dan moet ik er waarschijnlijk ook mee rekening houden dat ik uitbetaald krijg ik in USD (+-0.76 euro)? Plus dat nog 21% belastingen in België?
Dus bv voor 1000 aankopen => 1000*0.7(deel van Microsoft aftrekken)*0.76(omzetten naar Euro)*0.79(belastingen in België) = 420 euro?
Toch wel een pak minder dan ik voor ogen had voor 1000 aankopen.
In Nederland kennen we die regeling ook. Voorwaarde is wel dat je ingeschreven moet zijn bij de KvK. Leuke is dat je hier tegenwoordig ook niet meer voor betaald. Sinds 2013 is de bijdrage afgeschaft. Wel heb je dan ander geneuzel zoals het bijhouden van de boekhouding en het om het kwartaal aangifte belasting doen.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:32:
[...]
In Belgie kan je vrijstelling voor kleine ondernemers krijgen tot verkopen van bijna 6000 euro. En je omzet ligt (mogelijk) belastingtechnisch op 70% van de verkoopprijs van de apps.
[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 24-06-2013 10:14 ]
Dat is alleen als je minder dan EUR 1800 (ong.) belasting betaald. Als je het onder de EUR 1300 houd dan heb je zelfs ontheffing voor administratieve verplichtingen.BastiaanN schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:01:
[...]
In Nederland kennen we die regeling ook. Voorwaarde is wel dat je ingeschreven moet zijn bij de KvK. Leuke is dat je hier tegenwoordig ook niet meer voor betaald. Sinds 2013 is de bijdrage afgeschaft. Wel heb je dan ander geneuzel zoals het bijhouden van de boekhouding en het om het kwartaal aangifte belasting doen.
Daardoor kun je overigens ook de BTW van de jaarlijkse developerlicense van de belasting aftrekken.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Waar ik me zelf een beetje aan "erger" is dat die thumbnails geen witte maar doorzichtige achtergrond hebbenneevedr schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:23:
Ik heb de Tweakers.net app voor Windows Phone 8 bijgewerkt. Nu is het mogelijk om de meerdere pagina's van de review te lezen en ook is het mogelijk om de reacties op de nieuwsberichten te lezen. Pas even je app review commentaar aan als je om reacties vroeg en geef de app 5 sterren![]()
[...]
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 25-06-2013 00:04 ]
Dat van de doorzichtige achtergrond op de thumbnails was voor mij geen ergernis maar ik ga wel kijken of ik dat beter kan oplossen.Whatson schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:56:
[...]
Waar ik me zelf een beetje aan "erger" is dat die thumbnails geen witte maar doorzichtige achtergrond hebben(zie GLASS)
En dat de thumbnails pas worden geladen als je een artikel hebt gelezen.
offtopic:
Wat voor lijst gebruik je eigenlijk voor het overzicht van het nieuws? Een gewone ListBox?
[ Voor 3% gewijzigd door neevedr op 25-06-2013 13:11 ]
Als ik volgende webpagina goed begrijp:Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:32:
[...]
Ach, belastingen. Met duizend verkopen zou ik me daar nog niet echt zorgen over maken.
In Belgie kan je vrijstelling voor kleine ondernemers krijgen tot verkopen van bijna 6000 euro. En je omzet ligt (mogelijk) belastingtechnisch op 70% van de verkoopprijs van de apps.
Dat ben iksig69 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:43:
Wie was hier ook alweer de maker van regenmeter? De regendata is doorgaans weinig consistent:
-Op de weer tab staat bovenin voor vandaag 0.0mm regen
-Als ik daaronder woensdag openklap staat er 0.3mm
-Op de regen tab staat alles het komende uur boven de 2-3mm
Of mis ik iets?
[ Voor 38% gewijzigd door MrMute op 27-06-2013 00:29 ]
De weerdata is inderdaad niet altijd correct - dit komt o.a. doordat ik gratis weerdata gebruik. Je snapt natuurlijk wel dat als je betaald je ook betere kwaliteit krijgt. Aangezien Regenmeter gratis is kan ik niet gaan voor betaalde weer data, hopelijk begrijp je dat ooksig69 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:09:
Ja duidelijker. De regendata vertrouw ik wel aardig, dat klopt meestal wel. Maar de forecast is blijkbaar dus niet zo betrouwbaar. Heb ook vaker gehad dat er stond "bewolkt" en dat ik in de volle stond, en andersom.
Wauw, erg cool :)!MrMute schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:26:
Wel trouwens zeer vet om mijn eigen app een paar keer te zien staan op volgende foto:
https://twitter.com/tomwarren/status/349954235284193281 (Van op Microsoft Build conference!)
Mjah, het geeft een goed indicatie he. Het boeit mij niet echt of er nouo 3 of 4 mm regen valt, dat merk ik niet. Wanneer we gaan praten over decimeters en meters, dan zou een beetje nauwkeurigheid wel mogenNiels9001 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 05:09:
[...]
De weerdata is inderdaad niet altijd correct - dit komt o.a. doordat ik gratis weerdata gebruik. Je snapt natuurlijk wel dat als je betaald je ook betere kwaliteit krijgt. Aangezien Regenmeter gratis is kan ik niet gaan voor betaalde weer data, hopelijk begrijp je dat ook. Ik moet helaas roeien met de data die ik heb!
[...]
Wauw, erg cool :)!
[ Voor 93% gewijzigd door Lurge op 27-06-2013 08:24 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:49 ]
Dure pizza'sWhatson schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:53:
[afbeelding]
Voor iedereen die enthousiast wordt van dit topic
Geldig tot dinsdag 27 augustus 9:00 AM (GMT+2)
Geweldig! Dit waren juist de twee functionaliteiten die ik heel erg miste!neevedr schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:23:
Ik heb de Tweakers.net app voor Windows Phone 8 bijgewerkt. Nu is het mogelijk om de meerdere pagina's van de review te lezen en ook is het mogelijk om de reacties op de nieuwsberichten te lezen. Pas even je app review commentaar aan als je om reacties vroeg en geef de app 5 sterren
[ Voor 43% gewijzigd door Farmir op 27-06-2013 10:26 ]
Ik zag het idd op Twitter. Die van mij was al verlopen vanaf vorig jaar (maar alles bleef gewoon werken, vreemd). Toch voor de zekerheid maar vernieuwd. Voor ons als NL developers is dat overigens 15€ (plus €2,25 btw)...Whatson schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:53:
[afbeelding]
Voor iedereen die enthousiast wordt van dit topic
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Waarschijnlijk kon je geen nieuwe apps indienen, wel updates (?)Rowdy.nl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:21:
[...]
Ik zag het idd op Twitter. Die van mij was al verlopen vanaf vorig jaar (maar alles bleef gewoon werken, vreemd). Toch voor de zekerheid maar vernieuwd. Voor ons als NL developers is dat overigens 15€ (plus €2,25 btw)...
Geen idee, maar daar klopte wel meer niet.Whatson schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:49:
[...]
Waarschijnlijk kon je geen nieuwe apps indienen, wel updates (?)
En ga je ook met Zon aan de slag ? Is namelijk wel zo leuk met de zomerse dagen voor de deurNiels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:12:
Ik hoop ik dat ik mijn abbo ook nog kan verlengen met deze aanbieding, scheelt toch mooi een paar tientjes!
Ik heb een fix voor Trein ingediend bij Microsoft (3.1.0.2). De NS heeft bij een aantal geplande werkzaamheden geen 'Datum' tag toegevoegd, daardoor 'crasht' Trein en laat de app geen werkzaamheden meer zien. Heb dit nu opgelost door eerst te checken of een tag wel bestaat of niet.
Slordigheidje van zowel de NS (kom op! waarvoor is standardisatie?) als mijzelf (afvangen is altijd belangrijk).
Zou dus in de loop van deze week te downloaden moeten zijn! Verder wil ik vandaag ook Regenmeter 3.0 voor Windows 8 indienen.. zou is deze weer 'on-par' met de Windows Phone versie :)! O.a. nieuw UI, radarweergave is nu echt veel beter (geen knipperen meer etc.) en nieuwe weerinformatie.
Een aantal functies zijn overgezet naar Regenmeter.. Zon zal dus waarschijnlijk van een langzame en stille dood genietenMRELynx schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:17:
[...]
En ga je ook met Zon aan de slag ? Is namelijk wel zo leuk met de zomerse dagen voor de deur
Verwijderd
Het lukt mij niet om te verlengen, abonnement loopt nog tot januari 2014.Niels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:12:
Ik hoop ik dat ik mijn abbo ook nog kan verlengen met deze aanbieding, scheelt toch mooi een paar tientjes!
[ Voor 73% gewijzigd door Niels9001 op 01-07-2013 17:24 ]
[ Voor 92% gewijzigd door GerCor op 02-07-2013 00:16 ]
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Deze zoek ik ook voor Wi-Fi en Bluetooth, maar helaas ook nergens kunnen vinden...Reaper.JA2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:32:
Ben sinds een tijdje op zoek naar een app die direct vanaf het homescreen de data-verbinding kan uitschakelen, maar tot dusver nog geen tegengekomen. Niet eerst naar een app moeten gaan waar je het uit/aan kan doen (2 klikken) maar direct vanaf het homescreen (1 klik). Een kleine feature die Symbian wel had die ik eerlijk gezegd wel mis.
Enig idee of dit überhaupt mogelijk is in Windows Phone? En zoja, is er iemand handig genoeg voor om dit in elkaar te knutselen?
Deze gebruik ik en die werkt perfect. Kan inderdaad geen app vinden om 3g in en uit te schakelenSonny7 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:52:
[...]
Deze zoek ik ook voor Wi-Fi en Bluetooth, maar helaas ook nergens kunnen vinden...
Deze gebruik ik op dit moment ook, maar fungeert meer als een soort snelkoppeling. Had eigenlijk een soort schakelaartje willen zien. Maargoed, het OS ondersteunt dit (nog) niet. Ik kan er inderdaad niet één vinden voor 3G/mobiel internet, hopelijk komt deze ooit nog.vali schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:23:
[...]
Deze gebruik ik en die werkt perfect. Kan inderdaad geen app vinden om 3g in en uit te schakelen
Is niet mogelijk. Het dichtste wat je erbij kunt komen is met 1 klik het settingscherm openen, maar aan/uit automatisch kan niet. Zou het er ook graag bij zien, maar Microsoft heeft die functionaliteit niet in hun API's zitten.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:32:
Enig idee of dit überhaupt mogelijk is in Windows Phone? En zoja, is er iemand handig genoeg voor om dit in elkaar te knutselen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bedankt voor je antwoordBM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:57:
[...]
Is niet mogelijk. Het dichtste wat je erbij kunt komen is met 1 klik het settingscherm openen, maar aan/uit automatisch kan niet. Zou het er ook graag bij zien, maar Microsoft heeft die functionaliteit niet in hun API's zitten.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Verwijderd
Je kunt wel eerder vernieuwen, ben je resterende termijn kwijt. Heb MS support even gevraagd. "Stacken" van abonnementen is niet mogelijk.Niels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:04:
De mijne tot 10/2/2013.. Kom ik dan serieus 10 dagen te kort? Erg jammer.
Mjah dat is bullshit. Als je een xbox live abo hebt die op 20 juli verloopt en je koopt vandaag een jaar abo en die verzilver je met de code dan gaat dat jaar abo pas na 20 juli in. Het kan dus wel, maar of ze het willen....Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:09:
[...]
Je kunt wel eerder vernieuwen, ben je resterende termijn kwijt. Heb MS support even gevraagd. "Stacken" van abonnementen is niet mogelijk.
Goed om te weten.. dan doe ik dat ergens in september. Actie loopt tot ongeveer 27 september toch?Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:09:
[...]
Je kunt wel eerder vernieuwen, ben je resterende termijn kwijt. Heb MS support even gevraagd. "Stacken" van abonnementen is niet mogelijk.
Niels9001 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:35:
[...]
Goed om te weten.. dan doe ik dat ergens in september. Actie loopt tot ongeveer 27 september toch?
Eind augustus even doen dus...Whatson schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:53:
[...]
[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:49 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq