Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Is het eigenlijk mogelijk om voor de tweakers-wrapper ook iets van notificaties in te bouwen? In feite kun je bij het ophalen van de HTML natuurlijk wel inlezen of er notificaties zijn (als dat al niet via een xml te bekijken is). Zou het zelf wel erg fijn vinden als ik via die manier reacties op mijn reactie kan bekijken of pms.

En misschien dat een mogelijkheid tot shortcuts ook wel handig is (om snel naar de hoofd-elementen van tweakers te gaan bv)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Whatson schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:11:
[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Versie 2 van Dumpert voor Windows Phone komt binnen een aantal dagen uit
Dumpert 2.2 is de update voor de reguliere versie die veel verbeteringen doorvoert. Naast bugfixes zijn de volgende dingen verbeterd of toegevoegd:
  • Plaatjes bekijken
  • Verbeterde zoekfunctie
  • Plaatjes tussen de Toppers
  • Lijst van recent bekeken items
  • Algehele stabiliteitsverbeteringen
  • Nieuw inapp artwork
  • Waarschuwing als je telefoon tijdens het bekijken van een filmpje van netwerk wisselt

[afbeelding]
Dumpert door Whatson
Dumpert voor je Windows Phone, het bestaat! Bekijk eenvoudig de laatste en beste filmpjes en plaatjes van Dumpert.nl zonder reclame. Met deze app kun je alle filmpjes bekijken, niet alleen maar de laatste 5 toppers of de 5 nieuwste. Deze app is gratis en blijft gratis

Betatesters kunnen deze versie nu al installeren door de app te updaten of op onderstaande logo te klikken:
[afbeelding]
Dumpert Beta door Whatson
Dumpert Beta voor je Windows Phone
Alleen te downloaden als je bent toegevoegd aan de Beta
Ook betatester worden? Ga naar http://sver.re/beta en vul je Microsoft-id in.

P.s. Als je Dumpert nog niet beoordeeld hebt, klik dan even op die sterren in de store (liefst 5 natuurlijk ;-)
Top :)
Stukken beter dan de android versie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Martinspire schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:51:
En misschien dat een mogelijkheid tot shortcuts ook wel handig is (om snel naar de hoofd-elementen van tweakers te gaan bv)
Top idee, net als in de Windows 8-app.

Ik vind het zelf momenteel irritant aan de Tweakers-app dat de reacties niet duidelijk zijn, er staat dan bv een reactie en dan paar reacties verder dezelfde reactie onder een andere naam... (diegene heeft hem misschien gemodereerd ofzo?

Verder werken de reviews nog neit lekker na pagina 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:51:
Is het eigenlijk mogelijk om voor de tweakers-wrapper ook iets van notificaties in te bouwen? In feite kun je bij het ophalen van de HTML natuurlijk wel inlezen of er notificaties zijn (als dat al niet via een xml te bekijken is). Zou het zelf wel erg fijn vinden als ik via die manier reacties op mijn reactie kan bekijken of pms.

Notificaties haalt Tweakers op via deze link dus dat is niet zo heel moeilijk te implementeren, maar dat vereist dan weer wel dat gebruikers moet inloggen in de app, omdat tweakers geen api heeft...
edit: of ik moet de cookies stelen uit het webbrowser control en daarmee de authenticatie voor de backgroundtask regelen...

Custom tiles voor verschillende pagina's is ook een goede.
Welke pagina's mogen dan zeker niet ontbreken?
  • GoT
  • Pricewatch
  • ....
robg1984 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:53:
[...]
Top idee, net als in de Windows 8-app.

Ik vind het zelf momenteel irritant aan de Tweakers-app dat de reacties niet duidelijk zijn, er staat dan bv een reactie en dan paar reacties verder dezelfde reactie onder een andere naam... (diegene heeft hem misschien gemodereerd ofzo?

Verder werken de reviews nog neit lekker na pagina 3...
Dit is geen app, maar een veredelde browser om http://tweakers.net heen die wat foefjes uithaalt om het zo goed mogelijk op een app te laten lijken :-) Als je in IE op Windows Phone naar Tweakers.net gaat dan zie je ongeveer hetzelfde ;) De app die jij bedoelt is gemaakt door iemand anders, zie TS.

Als je een Windows Phone hebt moet je trouwens even dit aan je custom stylesheet voor tweakers.net toevoegen (Aan te schaffen in de Karmastore):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
html {
    -ms-touch-action: manipulation;
    touch-action: manipulation;
}

Dit zorgt ervoor dat de browser niet hoeft te wachten op een dubbeltap wanneer je op een link drukt. Scheelt weer 0.3 seconde en maakt alles net was sneller :)

[ Voor 63% gewijzigd door Whatson op 08-01-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Laatste Regenmeter BETA update is uitgestuurd. Zorgt ervoor dat Velvet en Raindrops iets harder klinken, ook valt de weerlistbox niet meer van het scherm op 720p schermen.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb Regenmeter voor Windows 8 net 5 sterren gegeven, werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:03:
Dumpert 2.2 is nu te downloaden uit de store (vanaf 0:30 eigenlijk al)

http://www.windowsphone.c...2e-46e9-be1b-1f24305b2ca0

Verder gaat mij die notificaties wel lukken denk ik. Het lukt namelijk om de cookies uit het webbrowser control te halen en te gebruiken voor een httpwebrequest *O*

[afbeelding]
You sir, are a boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 106% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Zal aan mij liggen maar waar kan ik de vorige versie van die wrapper om Tweakers.net vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 122% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Top, direct gedownload want ook al is het een wrapper, ik vind het toch fijn, staat er tenminste een fatsoenlijk icoontje op mijn beginscherm!

En met de notificaties erin zou ik het helemaal fijn vinden.
Kun je dan ook maken dat ik dat op mijn lockscreen kan instellen?

[ Voor 31% gewijzigd door robg1984 op 10-01-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Helemaal te gek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Cool, ga 'm ook installeren :)!

Update wat betreft Regenmeter: final versie is gisteren ingediend, dus hopelijk begin volgende week voor iedereen te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

installing...

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Is het mogelijk om een marktplaats-app te maken?
Ik kan geen openbare API vinden oid :(

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
koekiemonster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:17:
Is het mogelijk om een marktplaats-app te maken?
Ik kan geen openbare API vinden oid :(
Er is wel een webapp
http://www.windowsphone.c...60-405f-8dc0-7792780985db

Weet niet of marktplaats een Android/iOS App heeft, maar misschien kun je die dan reverse engeneeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 10-01-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er is een API, deze is alleen niet beschikbaar voor consumenten en waarschijnlijk toegespitst op het automatisch plaatsen van advertenties door bedrijven. Je zou kunnen proberen om contact met ze op te nemen. Dit is tenminste de URL van de API: https://api.marktplaats.nl

Edit: ze hebben inderdaad een app: Google Play: Marktplaats

[ Voor 21% gewijzigd door koesie10 op 10-01-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
Vandaag ook gedownload en het werkt perfect, _/-\o_

Heb alleen nog 1 opmerking/tip.
Zou het mogelijk zijn om de menu'tjes met een swipe beweging tevoorschijn te toveren?
Aangezien links boven me niet lukt met 1 hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Regenmeter 3.2 is nu voor iedereen te downloaden!

Verbeterde radar
Door gebruik te maken van interactieve kaarten is het nu mogelijk om je eigen locatie op de neerslag radar te zien, en is het mogelijk om in te zoomen zodat die regenbui nog beter te zien is!

Aangepast notificatietonen
Kies nu uit 3 aangepaste notificatie tonen. Zo weet je nog beter dat er een bui aan komt! (alleen op Windows Phone 8 - GDR3 (Update 3) en hoger).

Diverse bugfixes en UI aanpassingen
Interface verbeteringen voor betere usability. Kleine bugs opgelost zoals het horizontaal scrollen op de weer-detaillijst op Windows Phone 7.

Downloadlink:
http://www.windowsphone.c...81-4448-ab57-07191353e19c

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Regenmeter32Promo.png

Review wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En die app is zo verdomde handig! Je maakt een paar foto's met je toestel, app openen, foto's en wat tekst er bij en hoppa! Je heb een advertentie er op staan. Erg makkelijk.

Het zou echt heel fijn zijn als zo'n app er ook zou zijn voor WP.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
Niels9001 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 06:46:

Verbeterde radar
Door gebruik te maken van interactieve kaarten is het nu mogelijk om je eigen locatie op de neerslag radar te zien, en is het mogelijk om in te zoomen zodat die regenbui nog beter te zien is!

Kies nu uit 3 aangepaste notificatie tonen. Zo weet je nog beter dat er een bui aan komt! (alleen op Windows Phone 8 - GDR3 (Update 3) en hoger).

Interface verbeteringen voor betere usability. Kleine bugs opgelost zoals het horizontaal scrollen op de weer-detaillijst op Windows Phone 7.

Downloadlink:

[afbeelding]

Ziet er heel net uit! Jammer genoeg heb ik je een jaartje geleden al een 5/5 gegeven dus kan niet meer raten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaaf Niels !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:26
PaT schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:15:
[...]

En die app is zo verdomde handig! Je maakt een paar foto's met je toestel, app openen, foto's en wat tekst er bij en hoppa! Je heb een advertentie er op staan. Erg makkelijk.

Het zou echt heel fijn zijn als zo'n app er ook zou zijn voor WP.
Mee eens! Helaas zijn er nog te weinig Nederlandse bedrijven die willen ontwikkelen voor WP8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Antwoord op vragen van gebruikers ook, maar dat zie ik te vaak achterwege blijven. Iets teveel eenrichtingsverkeer. Ik had de nieuwe versie Regenmeter vannacht al geïnstalleerd en ben teleurgesteld waar het de keuze van notificatietonen betreft. Ik heb Regenmeter vervangen door Bing Weer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
koesie10 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:58:
Er is een API, deze is alleen niet beschikbaar voor consumenten en waarschijnlijk toegespitst op het automatisch plaatsen van advertenties door bedrijven. Je zou kunnen proberen om contact met ze op te nemen. Dit is tenminste de URL van de API: https://api.marktplaats.nl

Edit: ze hebben inderdaad een app: Google Play: Marktplaats
Ik heb het web verkeer van de Android versie wel eens bekeken, maar die maakt gebruikt van een encrypted formaat. Dus daar kon ik toen zo snel niets mee.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik heb via windowsphone.com een rating gegeven, dus vind de vraag om de raten via de app nu wel irritant worden ;) Komt nu beetje opdringerig over, ik zou dit alleen na de 3e keer openen van de app vragen. En ik je eigen apps geen rating geven, of in ieder geval niet onder je eigen naam haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

GerCor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Ik had de nieuwe versie Regenmeter vannacht al geïnstalleerd en ben teleurgesteld waar het de keuze van notificatietonen betreft. Ik heb Regenmeter vervangen door Bing Weer.
Want daar kan je helemaal geen notificatie tonen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ImpaileR schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Want daar kan je helemaal geen notificatie tonen instellen?
Kijk, je maakt een keuze. Ik vind de nieuwe tonen niet bij mijn telefoon passen. Dan zou ik dus de standaard toon kunnen gebruiken en ben ik wat dat betreft niks opgeschoten t.o.v. de vorige versie. Vervolgens stoort het mij als gebruikers vragen stellen en geen antwoord krijgen. Aan Bing kun je geen vragen stellen. Nou goed, is allemaal persoonlijk. Maar als ik, want ik wil niet voor anderen spreken, vraag of de Windows versie ook wordt aangepast en daar geen antwoord op krijg, of iemand vraagt of Regenmeter in een versie komt met een donkere achtergrond, en daar ook geen antwoord op krijgt, dan stoort mij dat. Niels wil graag feedback van zijn gebruikers, maar geeft dat zelf niet. Alleen wat hij zelf vindt dat gebruikers moeten weten.

Maar dat is wat mij betreft verder geen discussie waard in deze topic. Dat beslist Niels zelf, ga ik niet over. Maar ik heb daar niets mee. Dan kies ik liever om de app te vervangen zodat ik ook geen vragen meer over de app ga stellen.

En hier wil ik het wat dat betreft bij laten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Is het eenvoudig een app te maken voor als je je auto in een blauwe zone zet. IPV het alarm op 1 uur te moeten zetten. Dat je gewoon op je foon op tile klikt en die automatisch begint te tellen en afgaat na uur. Ik moet vaak voor werk mijn auto meerdere malen de schijf draaien (en officieel verzetten). Zou zo handig zijn.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat dacht je van de alarmfunctie op je telefoon? O nee, te snel gelezen. Dat is te veel werk snap ik.

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 13-01-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

GerCor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:28:
Wat dacht je van de alarmfunctie op je telefoon? O nee, te snel gelezen. Dat is te veel werk snap ik.
Dat is teveel werk idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik had het kunnen weten, gezien jouw bijschrift bij jouw avatar. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
kromme schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:21:
Is het eenvoudig een app te maken voor als je je auto in een blauwe zone zet. IPV het alarm op 1 uur te moeten zetten. Dat je gewoon op je foon op tile klikt en die automatisch begint te tellen en afgaat na uur. Ik moet vaak voor werk mijn auto meerdere malen de schijf draaien (en officieel verzetten). Zou zo handig zijn.
Moet wel kunnen denk ik. Een app met een live tile die als je er op klikt een Alarm of Reminder toevoegt voor over een uur en weer afsluit. Eventueel met wat configuratie opties hoe lang de timeout moet zijn en welke tekst getoond moet worden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, ik zet alarmsignalen op mijn homescreen, tik er op, stel een tijd en tekst in en sla op. Ben benieuwd wat ik er nog niet aan snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
GerCor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:03:
Tsja, ik zet alarmsignalen op mijn homescreen, tik er op, stel een tijd en tekst in en sla op. Ben benieuwd wat ik er nog niet aan snap.
Voor zover ik het begrijp is het geen vast alarm. Dus niet dat je een alarm aanzet elke dag om 8 uur, maar als je je auto ergens parkeert in een blauwe zone om 14:35 dat je op je telefoon de app start en dat je dan dus een uur later om 15:35 dus een alarm krijgt dat je de kaart moet aanpassen of weg moet.

Als je dan een live tile hebt die dat met 1 tik kan doen is dat wel wat makkelijker als 3-4 tikken en tekst invoeren etc.

[ Voor 10% gewijzigd door urk_forever op 13-01-2014 15:11 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
,..

[ Voor 106% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:00 . Reden: -copycat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
kromme schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:21:
Misschien is de app Cooking timer wel iets voor je. Is eigenlijk bedoeld as kookwekker, maar moet denk ik ook prima werken voor dit soort zaken. In deze app kun je 3 timers instellen, met een maximum van 100 uur.

http://www.windowsphone.c...fd-df11-9264-00237de2db9e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

urk_forever schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Voor zover ik het begrijp is het geen vast alarm. Dus niet dat je een alarm aanzet elke dag om 8 uur, maar als je je auto ergens parkeert in een blauwe zone om 14:35 dat je op je telefoon de app start en dat je dan dus een uur later om 15:35 dus een alarm krijgt dat je de kaart moet aanpassen of weg moet.

Als je dan een live tile hebt die dat met 1 tik kan doen is dat wel wat makkelijker als 3-4 tikken en tekst invoeren etc.
Juist, dat is precies wat ik zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Haphius schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:26:
[...]

Misschien is de app Cooking timer wel iets voor je. Is eigenlijk bedoeld as kookwekker, maar moet denk ik ook prima werken voor dit soort zaken. In deze app kun je 3 timers instellen, met een maximum van 100 uur.

http://www.windowsphone.c...fd-df11-9264-00237de2db9e
offtopic:
Grappig, lijkt op mijn app. Toch maar eens omzetten naar WP8... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door marrik op 13-01-2014 15:42 . Reden: offtopic tags ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Kijk, je maakt een keuze. Ik vind de nieuwe tonen niet bij mijn telefoon passen. Dan zou ik dus de standaard toon kunnen gebruiken en ben ik wat dat betreft niks opgeschoten t.o.v. de vorige versie. Vervolgens stoort het mij als gebruikers vragen stellen en geen antwoord krijgen. Aan Bing kun je geen vragen stellen. Nou goed, is allemaal persoonlijk. Maar als ik, want ik wil niet voor anderen spreken, vraag of de Windows versie ook wordt aangepast en daar geen antwoord op krijg, of iemand vraagt of Regenmeter in een versie komt met een donkere achtergrond, en daar ook geen antwoord op krijgt, dan stoort mij dat. Niels wil graag feedback van zijn gebruikers, maar geeft dat zelf niet. Alleen wat hij zelf vindt dat gebruikers moeten weten.

Maar dat is wat mij betreft verder geen discussie waard in deze topic. Dat beslist Niels zelf, ga ik niet over. Maar ik heb daar niets mee. Dan kies ik liever om de app te vervangen zodat ik ook geen vragen meer over de app ga stellen.

En hier wil ik het wat dat betreft bij laten.
Ook ik lees wel eens over iets heen ;). Ik probeer mailtjes altijd te beantwoorden. Wat betreft bovenstaande vragen:
- Komt er een donkere achtergrond? || Neen, voorlopig niet - boel werkt om alles goed uit te laten zien, en daarbij vind ik het niet heel erg belangrijk.
- Notificatie tonen. Die zijn natuurlijk altijd uit te breidden. Als jij goede tonen weet laat me het dan even weten, geen probleem om dat er in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Whatson schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:01:
[...]

Er is wel een webapp
http://www.windowsphone.c...60-405f-8dc0-7792780985db

Weet niet of marktplaats een Android/iOS App heeft, maar misschien kun je die dan reverse engeneeren?
De app waar je naar linkt was van mij. Na 2 dagen in de store ontving ik een mail van James Tjan (De Senior product manager mobile van Marktplaats.nl ). Dat de app verwijderd moest worden. Ook de native app waar we aan bezig waren ligt nu stil. Op de vraag of Windows Phone gebruikers snel een native app van mp zelf zouden krijgen. Kregen we het volgende antwoord :

"We zullen bekijken hoe we onze content voor het Windows platform het beste kunnen ontsluiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
amaterasu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:02:
[...]

De app waar je naar linkt was van mij. Na 2 dagen in de store ontving ik een mail van James Tjan (De Senior product manager mobile van Marktplaats.nl ). Dat de app verwijderd moest worden. Ook de native app waar we aan bezig waren ligt nu stil. Op de vraag of Windows Phone gebruikers snel een native app van mp zelf zouden krijgen. Kregen we het volgende antwoord :

"We zullen bekijken hoe we onze content voor het Windows platform het beste kunnen ontsluiten".
Lol nee dat is wat ze willen.... als je nu zoekt op "Marktplaats" in de store is het eerste resultaat hun directe concurrent op het gebied van auto's: AutoScout24 |:(

Ik heb trouwens een verzoek bij Microsoft Webapps ingediend voor m.marktplaats.nl :+

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 13-01-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 96% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 06:46:

Verbeterde radar

Downloadlink:

[afbeelding]

Ik heb 2 vraagjes over de nieuwe versie: hij heeft de plaatsnaam die ik had ingesteld niet onthouden, maar als ik die opnieuw in wil stellen, kan hij de plaatsnaam niet meer vinden. Hij geeft wel een alternatief, maar dat is 15 km hiervandaan..
En bij het radar kaartje zie ik nu lijnen over zee lopen..net alsof er 2 afbeeldingen scheef over elkaar zijn heengelegd..hoort dit?

Overigens een top-app! Ik heb hem een tijdje geleden al 5/5 gegeven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Glacier schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:28:
[...]

Ik heb 2 vraagjes over de nieuwe versie: hij heeft de plaatsnaam die ik had ingesteld niet onthouden, maar als ik die opnieuw in wil stellen, kan hij de plaatsnaam niet meer vinden. Hij geeft wel een alternatief, maar dat is 15 km hiervandaan..
Waar vandaan? Bij 'hier vandaan' denk ik aan de locatie waar jij je nu bevindt. Waarom zou je dat instellen? Gewoon GPS locatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Aha, een topic voor zelfgemaakte Windows Phone apps. Here goes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OaKfk54.gif

http://www.windowsphone.c...9a-434f-8293-398745723de6

App voor de Kraken bitcoin exchange. De de huidige versie kun je live de prijzen van alle pairs bekijken en een live tile instellen. Momenteel werk ik aan een overzicht van de balans, de openstaande en gesloten orders en functionaliteit om orders te cancellen. Dat hoop ik binnen een week te releasen. Zodra dat allemaal werkt ga ik de mogelijkheid om te traden vanuit de app inbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i0dwG8q.png

[ Voor 44% gewijzigd door Avalaxy op 16-01-2014 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ziet er fantastisch uit. Niet dat ik ooit iets met Bitcoins ga doen (luchthandel), maar qua design heel mooi. En ook voor jou de blijkbaar moeilijk te beantwoorden vraag: komt er ook een Windows 8(1) (RT) app van?

Niet dat ik die app dan wel zou gaan gebruiken maar het is voor het vullen van de Windows 8 store altijd wel belangrijk dat Apps ook daar beschikbaar zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 16-01-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
Whatson schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:48:
[...]

Lol nee dat is wat ze willen.... als je nu zoekt op "Marktplaats" in de store is het eerste resultaat hun directe concurrent op het gebied van auto's: AutoScout24 |:(

Ik heb trouwens een verzoek bij Microsoft Webapps ingediend voor m.marktplaats.nl :+
Dit soort situaties zijn altijd lastig. Bedrijven staan niet per se negatief tegenover 3rd party apps, maar vanuit hun perspectief zitten er wel risico's aan vast. Zeker als je naam en logo van bijv. Marktplaats gebruikt zullen veel gebruikers niet altijd doorhebben dat het geen officiele Marktplaats app is. Dat zorgen voor ontevreden klanten (experience is niet vergelijkbaar met andere platformen), maar is vooral ook een security risico. Zeker als het gaat om een app/webapp waar je gegevens in kunt vullen (bijv. user/pass) weet je niet wat een 3rd party ontwikkelaar ermee doet. Voor je het weet krijg je problemen zoals Telfort die gisteren had en dat straalt toch negatief af op je merk.

Laat je overigens vooral niet weerhouden van het ontwikkelen van dit soort apps, maar zoek misschien partijen uit waarbij security een minder groot issue is. Daarnaast helpt het om naam/logo niet direct over te nemen, door het merk wel als keyword in te stellen word je app toch gevonden. Kijk bijvoorbeeld naar Rudy Huyn met z'n apps voor Vine (6sec), Instagramt (6tag), SnapChat (6snap) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kijk altijd zelf naar wie de app ontwikkelt heeft. Is dan een andere dan waar de app over gaat dan installeer ik het niet, met uitzondering van MetroTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:27:
Ik kijk altijd zelf naar wie de app ontwikkelt heeft. Is dan een andere dan waar de app over gaat dan installeer ik het niet, met uitzondering van MetroTube.
Uit de screenshots kun je ook een boel afleiden van de kwaliteit van de apps. Maar de gemiddelde gebruiker zoekt gewoon op Youtube en klikt op Youtube HD+ Ultra omdat deze bovenaan staan 8)7 (Het zoeksysteem laat namelijk eerst apps zien waarvan je zoekterm in de titel voorkomt) Microsoft zou dit eigenlijk moeten wijzigen. Vooral bij populair zoektermen als Youtube, google, gmail, facebook, twitter moeten ze gewoon al de resultaten filteren en alleen nog maar kwaliteitsapps tonen. Die mogelijkheid zit al in de store, zoek maar eens op 'whatsapp' en op 'whatsappp'

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 16-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, wat mij betreft filtert Microsoft op: zijn er originele Apps, dan de nep app verwijderen. Willen namakers zoals Rudy Huyn een app plaatsen dan met speciale toestemming van Microsoft en de rechthebbende.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 16-01-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Glacier schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:28:
[...]

En bij het radar kaartje zie ik nu lijnen over zee lopen..net alsof er 2 afbeeldingen scheef over elkaar zijn heengelegd..hoort dit?

Overigens een top-app! Ik heb hem een tijdje geleden al 5/5 gegeven O+
GPS Locatie gebruikt inderdaad de GPS coordinaten van je huidige positie. De naam die bovenaan dan getoond wordt, wordt opgehaald door de Bing API. Het kan soms zijn dat die naam afwijkt, maar dat betekend niet dat de GPS coordinaten (en dus de neerslaggegevens) niet kloppen. Is dan gewoon een 'fout' bij MS.

Wat betreft handmatig instellen. Dat gaat ook via de Bing API. Je typt dus een naam in, die wordt verzonden naar MS, en komt terug met een locatie. Dat ligt helaas buiten mijn bereik :(. Heb je toevallig een plaatsnaam die problemen oplevert? Dan zou ik er eens naar kunnen kijken.
Avalaxy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 03:35:
Aha, een topic voor zelfgemaakte Windows Phone apps. Here goes:

[afbeelding]

http://www.windowsphone.c...9a-434f-8293-398745723de6

App voor de Kraken bitcoin exchange. De de huidige versie kun je live de prijzen van alle pairs bekijken en een live tile instellen. Momenteel werk ik aan een overzicht van de balans, de openstaande en gesloten orders en functionaliteit om orders te cancellen. Dat hoop ik binnen een week te releasen. Zodra dat allemaal werkt ga ik de mogelijkheid om te traden vanuit de app inbouwen.

[afbeelding]
Wow, erg fraai :). Ga 'm downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ROVA app had vandaag een beetje moeite met de ophaal van zowel huisafval en plastic. Past niet in het scherm en zet ze ook niet onder elkaar. Zal wel aan de kant van Rova zelf liggen.

Regenmeter wederom geïnstalleerd. Vind de livetile toch mooier dan Bing. Wel net opnieuw geïnstalleerd want de notificatie doet het niet.

Even afwachten, het gaat hier straks flink regenen. En ik heb ingesteld: vanaf 0,2 mm.

EDIT: En hoppa, notificatie werkt. Supersnel, ik had op een half uur gerekend.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 16-01-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GerCor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:57:
Ziet er fantastisch uit. Niet dat ik ooit iets met Bitcoins ga doen (luchthandel), maar qua design heel mooi. En ook voor jou de blijkbaar moeilijk te beantwoorden vraag: komt er ook een Windows 8(1) (RT) app van?
Nope. De noodzaak voor een Win8 app is er niet echt, op Windows 8 kun je gewoon de website gebruiken die hoe dan ook toch meer gaat kunnen (API-limiet). Ik heb alleen een Phone app gemaakt omdat de website heel slecht werkt op telefoons, en je via mijn app straks overal waar je bent kunt handelen. Sta je even op de bus te wachten en zie je dat de bitcoinkoers omhoog gaat? Open je gewoon een nieuwe order vanuit je app :)

Wel leuk though, Kraken komt zelf niet met een WP app, alleen met een iOS- en Androidversie. Alleen zijn die apps er nog niet. Alle iOS- en Androidfanaten zijn dus gefrustreerd dat WP8 wel een app heeft en hun platform niet :D
Niels9001 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:10:

[...]

Wow, erg fraai :). Ga 'm downloaden!
Thanks! Zo'n compliment van de maker van de strakke Regenmeter app betekent wat ;)

Edit: zojuist major release 1 gesubmit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aeCouoU.png

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 16-01-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Avalaxy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:18:
[...]

Nope. De noodzaak voor een Win8 app is er niet echt, op Windows 8 kun je gewoon de website gebruiken die hoe dan ook toch meer gaat kunnen (API-limiet). Ik heb alleen een Phone app gemaakt omdat de website heel slecht werkt op telefoons, en je via mijn app straks overal waar je bent kunt handelen. Sta je even op de bus te wachten en zie je dat de bitcoinkoers omhoog gaat? Open je gewoon een nieuwe order vanuit je app :)

Wel leuk though, Kraken komt zelf niet met een WP app, alleen met een iOS- en Androidversie. Alleen zijn die apps er nog niet. Alle iOS- en Androidfanaten zijn dus gefrustreerd dat WP8 wel een app heeft en hun platform niet :D

[...]

Thanks! Zo'n compliment van de maker van de strakke Regenmeter app betekent wat ;)

[afbeelding]
Het gaat mij uitsluitend om het geneuzel van die Android en iOS zeurpieten dat er zo weinig Apps in de store zitten in vergelijking met Android en iOS. En bitcoins, nogmaals, ik doe er nooit aan mee, is toch een internationale aangelegenheid.

Dat is mijn enige motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Whatson schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:27:
Een teaser van de volgende update voor Dumpert:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Door de pivot onderaan is er meer ruimte beschikbaar, dus kan ik nu ook het totaal aantal kudos, totaal aantal views en gerelateerde items tonen. Verder zit er alles in wat voorheen in de appbar zat (delen en plus en min kudos).
Ziet er mooi uit!

2 puntjes

Ik heb zelf screen rotation uit staan dus ik kan nu geen videos full screen kijken, tenzij ik screen rotation aanzet. Misschien is het mogelijk om daar ergens een button voor te maken of double tap op de video voor full screen.

ander puntje die als je de light theme gebruikt dan steekt de systemtray een beetje af misschien is het een idee om die systemtray gewoon helemaal te disablen of even er voor zorgen dat hij een zwarte achtergrond krijgt met een witte voorgrond.

[ Voor 28% gewijzigd door Instatic op 17-01-2014 00:21 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
GerCor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:02:
ROVA app had vandaag een beetje moeite met de ophaal van zowel huisafval en plastic. Past niet in het scherm en zet ze ook niet onder elkaar. Zal wel aan de kant van Rova zelf liggen.
Heb jij dagen waarop twee verschillende afval soorten worden opgehaald? Kan je misschien een screenshotje posten/sturen hoe dat eruit ziet? Dan kan ik daar even naar kijken. Ging het trouwens over de live tile, of in de app?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
rataplan2 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:51:
[...]

Ziet er mooi uit!

2 puntjes

Ik heb zelf screen rotation uit staan dus ik kan nu geen videos full screen kijken, tenzij ik screen rotation aanzet. Misschien is het mogelijk om daar ergens een button voor te maken of double tap op de video voor full screen.
Dat zou voor mij ook een hele fijne toevoeging zijn!

====

Regenmeter en Trein hebben allebei een x.x.x.1 update gekregen met hele minor bugfixes - deze zijn gisteravond ingediend dus ik verwacht begin volgende week de update voor iedereen.
Daarnaast heb ik mee gedaan aan de DVLUP 1000+ review challenge en genoeg punten gekregen om een gratis NL Lumia 925 te bestellen. Nu nog hopen op meer dan 2500 reviews voor het eind van de maand, zodat de Xbox One ook te winnen is! (Regenmeter op je Xbox is dan natuurlijk een belofte die ik na kom als de dev tools ooit (Build '14?) vrijgegeven worden). Dank allemaal voor het attenderen op dit programma en natuurlijk de reviews!

[ Voor 41% gewijzigd door Niels9001 op 17-01-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

urk_forever schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:33:
[...]

Heb jij dagen waarop twee verschillende afval soorten worden opgehaald? Kan je misschien een screenshotje posten/sturen hoe dat eruit ziet? Dan kan ik daar even naar kijken. Ging het trouwens over de live tile, of in de app?
Normaal gesproken niet, maar deze keer werden zowel huisafval en plastic op dezelfde dag opgehaald. Screenshot, dat gaat het niet meer worden want die informatie bestaat niet meer.

Op de livetile heb je een iconen. Groen, oranje en zwart. In dit geval stond er alleen een datum vermeld - geen icoon dus. Ik kwam er op de dag zelf achter dat beide die dag werden opgehaald. Zal wel een eenmalig iets zijn. Mocht het nog een keer voorkomen, dan stuur ik je even een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 108% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

WTF? Regenmeter op de Xbox ONE. Haha, mooi dat het zo kan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:10:
[...]

[afbeelding]
vooruit dan :)

hoe werkt dat dvlup eigenlijk? Doe je automatisch mee met die challenges?
edit: blijkbaar moet je apps opgeven. Maar voor challenges die je eigenlijk al voorbij bent (e.g. tussen 25 en 50 reviews) kon ik toch gewoon apps opgeven... Krijg ik dan toch die punten?
Nice :). Dat is een fijne toevoeging!

Ja, je logt in met je Dev Account en dan worden je apps automatisch geindexeerd (kan een paar dagen duren). Zodra dat gebeurt is kun je mee doen met allerlei verschillende challenges (e.g. implementeer NFC support in je app, en je krijgt 500 punten).

Wat betreft de Quality Challenges (reviews). Jouw Dumpert app heeft nu 432 4+ sterren reviews. Dat houdt in dat je nu 1500 punten kunt verdienen door mee te doen met de 250+ Challenge. (gewoon je app submitten, en je punten worden binnen een paar uur bijgeschreven).
Als je het lukt om om voor 31 januari meer dan 500 reviews te krijgen, dan kun je ook mee doen met de 500+ challenge en krijg je nog eens 2500 punten binnen. Maar er zijn ook andere challenges waar je aan mee kan doen (upgrade je app bijv. naar Windows 8 ) etc.

Stom dat ik dit niet eerder heb gezien, had ik nog meer punten bij elkaar kunnen sprokkelen :).
GerCor schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:48:
WTF? Regenmeter op de Xbox ONE. Haha, mooi dat het zo kan. _/-\o_
Haha. Eerst eens kijken of ik die 2500 reviews wel haal. Dan nog zien of Microsoft 3rd party apps toe gaat laten op Xbox.

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 17-01-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:54:
[...]

Nice :). Dat is een fijne toevoeging!

Ja, je logt in met je Dev Account en dan worden je apps automatisch geindexeerd (kan een paar dagen duren). Zodra dat gebeurt is kun je mee doen met allerlei verschillende challenges (e.g. implementeer NFC support in je app, en je krijgt 500 punten).

Wat betreft de Quality Challenges (reviews). Jouw Dumpert app heeft nu 432 4+ sterren reviews. Dat houdt in dat je nu 1500 punten kunt verdienen door mee te doen met de 250+ Challenge. (gewoon je app submitten, en je punten worden binnen een paar uur bijgeschreven).
Als je het lukt om om voor 31 januari meer dan 500 reviews te krijgen, dan kun je ook mee doen met de 500+ challenge en krijg je nog eens 2500 punten binnen. Maar er zijn ook andere challenges waar je aan mee kan doen (upgrade je app bijv. naar Windows 8) etc.

Stom dat ik dit niet eerder heb gezien, had ik nog meer punten bij elkaar kunnen sprokkelen :).

[...]

Haha. Eerst eens kijken of ik die 2500 reviews wel haal. Dan nog zien of Microsoft 3rd party apps toe gaat laten op Xbox.
Heb me in december al eens een keer ingeschreven bij dvlup dus ik kon meteen aan de slag met opgeven van apps. maar er staat wel bij: "Have received 250 or more user reviews, but less than 500 reviews, according to the Windows Phone Store of your choise, at the time we review your submission."

Mooi dat ze binnen een paar uur worden bij geschreven. Ik dacht dat ik tot 31 jan moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
@Whatson, die review notificaties wordt ik bijna lichtelijk gestoord van (Tweakers app). Ik heb een review gegeven, 4 sterren en nog blijft hij opkomen. Ook als ik op OK en druk en dan terug ga. Toevallig wilde ik ook de Dumpert-app installeren en las ik daar ook iemand die hier gek van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
robg1984 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:51:
@Whatson, die review notificaties wordt ik bijna lichtelijk gestoord van (Tweakers app). Ik heb een review gegeven, 4 sterren en nog blijft hij opkomen. Ook als ik op OK en druk en dan terug ga. Toevallig wilde ik ook de Dumpert-app installeren en las ik daar ook iemand die hier gek van wordt...
je moet via de app een review geven anders weet ik niet of je dat al gedaan hebt... Gewoon op ok drukken en dan op de backtoets als je je review al hebt gegeven/niet wilt geven. Dan wordt je er niet meer om gevraagd. Ik vraag het trouwens iedere 7 keer als je nog niet hebt gereviewd. Dat zou normaliter eens in de 4 dagen zijn als je de app 2x per dag opent. Kan het evt ook veranderen naar eens per week... Ipv om de 7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Whatson schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:37:
[...]

je moet via de app een review geven anders weet ik niet of je dat al gedaan hebt... Gewoon op ok drukken en dan op de backtoets als je je review al hebt gegeven/niet wilt geven. Dan wordt je er niet meer om gevraagd. Ik vraag het trouwens iedere 7 keer als je nog niet hebt gereviewd. Dat zou normaliter eens in de 4 dagen zijn als je de app 2x per dag opent. Kan het evt ook veranderen naar eens per week... Ipv om de 7x
Heb je die review vraag zelf geimplementeerd? Ik heb namelijk deze nuget library gebruikt en ik heb er eigenlijk nooit gehoord dat gebruikers er problemen mee hadden. Misschien een idee om die te gebruiken? Werkt echt super makkelijk.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Whatson schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:37:
[...]

je moet via de app een review geven anders weet ik niet of je dat al gedaan hebt... Gewoon op ok drukken en dan op de backtoets als je je review al hebt gegeven/niet wilt geven. Dan wordt je er niet meer om gevraagd.
Dat zei je inderdaad eerder ook maar dat werkt dus niet, ik blijf ze toch krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Vreemd...
urk_forever schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Heb je die review vraag zelf geimplementeerd? Ik heb namelijk deze nuget library gebruikt en ik heb er eigenlijk nooit gehoord dat gebruikers er problemen mee hadden. Misschien een idee om die te gebruiken? Werkt echt super makkelijk.
Ja eigen implementatie eigenlijk nooit problemen mee gehad.

[ Voor 96% gewijzigd door Whatson op 17-01-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Op zoek naar BETA testers!

Voor wie het nog niet wist.. Ik ben bezig met een nieuwe app voor Philips Hue lampen, en ben op zoek naar (nog meer) BETA testers. PM sturen of mailtje naar huetro@outlook.com o.v.v. Microsoft account adres en OS versie + toestel naam is voldoende!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro-Promo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
Heb zelf geen hue lampen, maar de app ziet er degelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als ik er een paar lampen bij krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:11:
Op zoek naar BETA testers!

Voor wie het nog niet wist.. Ik ben bezig met een nieuwe app voor Philips Hue lampen, en ben op zoek naar (nog meer) BETA testers. PM sturen of mailtje naar huetro@outlook.com o.v.v. Microsoft account adres en OS versie + toestel naam is voldoende!

[afbeelding]
Ontzettend mooie app geworden, jammer dat ik geen Hue lampen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En, wat mij betreft een kanshebber voor een vermelding op WPcentral.com (internationale doorbraak Niels9001)

Ik had al vermeld dat ik ook niet beschik over deze lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ziet er goed uit, Niels!
Overigens, schakelt NFC meteen de scene aan/uit? Want ik probeer voor een eigen app (om te leren ;)) ook een NFC tag te lezen maar hij lijkt hem niet af te kunnen vangen door de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb net serieus even gekeken wat die lampen kosten, maar sorry Niels, dat is me iets teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
robg1984 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:49:
Ziet er goed uit, Niels!
Overigens, schakelt NFC meteen de scene aan/uit? Want ik probeer voor een eigen app (om te leren ;)) ook een NFC tag te lezen maar hij lijkt hem niet af te kunnen vangen door de app zelf?
Je kunt een scene openen en deze naar een NFC tag schrijven. Eigenlijk wordt daar een LaunchApp met argument (e.g. /ScenePage.xaml/SceneID=hjkeu482ksk) naar toe geschreven. Als je dan met je telefoon op de tag tapt vraagt het OS of je de app wil launchen. Klik je op ja, dan opent de app en die kijkt of het een NFC event was. Als dat zo is leest ie het argument (=page) en daar navigeert ie dan naar toe. Die pagina kijkt weer welke scene het is en zet de lampen aan.

Gaat dus alleen om het inschakelen. Jammer genoeg is het (nog niet) mogelijk om NFC tags te lezen als de telefoon gelocked is, en er moet ook altijd om toestemming worden gevraagd. Dat maakt het wat minder snel.

En om terug te komen op je vraag.. Volgens mij kan een app geen NFC event afvangen, alleen het OS zelf (e.g. als je bovenstaande app leest terwijl je Huetro open hebt herstart de app).
hjs schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:09:
Heb net serieus even gekeken wat die lampen kosten, maar sorry Niels, dat is me iets teveel :P
Ja, ze zijn behoorlijk aan de prijs. Zijn wel (erg goede) LED lampen die ook mooie wit tintent aan kunnen, daar betaal je al snel een paar tientjes voor. Maar goed.. Blijft 200 piek voor 3 lampen :).

[ Voor 22% gewijzigd door Niels9001 op 20-01-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Niels9001 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Je kunt een scene openen en deze naar een NFC tag schrijven. Eigenlijk wordt daar een LaunchApp met argument (e.g. /ScenePage.xaml/SceneID=hjkeu482ksk) naar toe geschreven. Als je dan met je telefoon op de tag tapt vraagt het OS of je de app wil launchen. Klik je op ja, dan opent de app en die kijkt of het een NFC event was. Als dat zo is leest ie het argument (=page) en daar navigeert ie dan naar toe. Die pagina kijkt weer welke scene het is en zet de lampen aan.

Gaat dus alleen om het inschakelen. Jammer genoeg is het (nog niet) mogelijk om NFC tags te lezen als de telefoon gelocked is, en er moet ook altijd om toestemming worden gevraagd. Dat maakt het wat minder snel.

En om terug te komen op je vraag.. Volgens mij kan een app geen NFC event afvangen, alleen het OS zelf (e.g. als je bovenstaande app leest terwijl je Huetro open hebt herstart de app).
Thanks voor de info!!
Wat betreft het lezen als het scherm gelocked is, heb ooit gelezen dat dit waarschijnlijk naar WP8.1 komt, laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wauw wat heeft Niels weer een mooie app ontwikkeld! Super vormgeving!
Het is dat ik niet van die lampen heb..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik hoop alleen dat Niels deze Huetro app in meerdere talen beschikbaar maakt. Helpt de teller natuurlijk enorm in opwaartse richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:50:
Ik hoop alleen dat Niels deze Huetro app in meerdere talen beschikbaar maakt. Helpt de teller natuurlijk enorm in opwaartse richting.
Op dit moment alleen Engels.. Moet daar wel eens naar gaan kijken, wel handig in de toekomst.
Wat heb je eigenlijk aan die 'badges' of Leaderboard stand. Zijn daardoor ook nog extra punten te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En Niels, ik blijf het zeggen. Maak het nou ook (please) beschikbaar voor de Windows 8(.1) RT store.

Kijk, ik heb, in dit geval, geen Hue lampen, maar ik heb wel een Windows Phone en een Surface 2. Zou ik nou wel Hue lampen hebben en ik ben niet thuis, dan kunnen mijn gezinsleden wel de Hue lampen bedienen met de Surface 2.

Uiteraard verplicht ik je tot niets, maar wil je vragen dit mee te nemen in jouw beslissing het wel of niet te doen. En, dat het e.e.a. tijd van jou vergt, ook qua onderhoud, het is mij bekend.

Ook als je het niet wilt doen, respecteer ik dat.

Ps. Wil toch wel even gezegd hebben dat ik van de Windows 8 versie van Regenmeter op mijn Surface 2 geniet. :)F

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 20-01-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 108% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

BM

Moderator Spielerij
Whatson schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Geen idee...

Sinds gisteren is er een update voor de Dumpert Beta app beschikbaar, maar deze bevat een ernstige bug... De pivot op de video/plaatjes pagina wordt bij een backkeypress eerder verwijderd van de visual tree dan de webbrowser die erin zit (voor de comments) zodat de app steeds meer geheugen nodig heeft omdat hij nog een x aantal webbrowser controls in het geheugen blijft houden :(

Naar mate je steeds meer items hebt bekeken wordt de app steeds trager en uiteindelijk loopt het geheugen helemaal vol en crashed de app (op de meest random momenten)

Het was niet makkelijk om er achter te komen wat nu precies de oorzaak was van die random crashes...
Moet nu nog uitzoeken hoe ik het webbrowser element eerder kan verwijderen dan de pivot... en voor het gemak heeft webBrowser geen .dispose() functie....

Edit: heb hem voor nu maar uit de pivot gehaald en ik laat hem alleen zien als het juiste pivotitem is geopend... is wel iets minder mooi, maar het werkt (MetroTube lijkt dit ook te doen met de videoplayer)
WebBrowser is in WPF sowieso een rotding. Hebben we op het werk ook al genoeg (lees: veel te veel) ellende mee gehad.

On-topic: Grote problemen om ideeen te vinden. Wil dolgraag met WP aan de gang, maar de ideeen blijven uit. Had een prototype app klaar, maar daar had je een account voor nodig voor een betaalde site (niks illegaals, een game), dus dat ding is niet door de certificering te krijgen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:07:
En Niels, ik blijf het zeggen. Maak het nou ook (please) beschikbaar voor de Windows 8(.1) RT store.

Ps. Wil toch wel even gezegd hebben dat ik van de Windows 8 versie van Regenmeter op mijn Surface 2 geniet. :)F
Van WP naar W8 vind ik zelf minder makkelijk dan dat Microsoft laat lijken. Je hele UI moet opnieuw, en dat kost veel tijd.

Daarnaast kan ik zien dat Regenmeter veel minder gebruikt wordt op W8 dan WP. Ik zelf gebruik Metro app ook nauwelijks op mijn laptop. Vind alleen de live tiles en notificaties handig.
W8 ondersteunen kost gewoon een hoop tijd. Regenmeter moet op dat platform ook nog steeds een update krijgen, dat zal de prioriteit zijn.

Wat betreft Regenmeter - kleine update voor WP. Kleine bugs worden opgelost, en live tile weer data wordt nu gecached. Opstarten van de app zou dus iets sneller moeten gaan aangezien de weerdata in de achtergrond al is opgehaald. En minder data verbruik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:31:
[...]

Van WP naar W8 vind ik zelf minder makkelijk dan dat Microsoft laat lijken. Je hele UI moet opnieuw, en dat kost veel tijd.

Daarnaast kan ik zien dat Regenmeter veel minder gebruikt wordt op W8 dan WP. Ik zelf gebruik Metro app ook nauwelijks op mijn laptop. Vind alleen de live tiles en notificaties handig.
W8 ondersteunen kost gewoon een hoop tijd. Regenmeter moet op dat platform ook nog steeds een update krijgen, dat zal de prioriteit zijn.

Wat betreft Regenmeter - kleine update voor WP. Kleine bugs worden opgelost, en live tile weer data wordt nu gecached. Opstarten van de app zou dus iets sneller moeten gaan aangezien de weerdata in de achtergrond al is opgehaald. En minder data verbruik uiteraard.
precies mijn redenen om (nog) geen W8 apps te maken. Heb geen w8 tablet (iPad 3 fyi :X), dus ik zou mijn eigen apps nooit gebruiken. Dan vind ik er ook niks aan om ze te maken.

Als Nokia/Microsoft een W8 (RT) tablet opstuurt komt hier natuurlijk verandering in *hint* *hint* ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 20-01-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, Niels. Ik had volgens mij aan het eind van de middag Regenmeter geupdate. Waar ik wel even van stond te kijken is dat zodra ik de app startte van de live tile, ik er gelijk weer uit gegooid werd. Maar ik zat op dat moment ook een paar keer de kleurinstellingen van mijn telefoon te wijzigen. Ik weet niet of dat iets met elkaar te maken heeft. Ook kwam een keer of 5 de vraag in beeld of ik een recensie wilde geven en jou wilde supporten.

Maar nu weer in ruststand heb ik het idee.

En jouw verhaal over Windows 8(.1) RT is ook helemaal duidelijk. Ik gebruik, zoals ik al aangaf, een Surface 2, en daarmee vrijwel uitsluitend Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik de Regenmeter app ook regelmatig op mijn Surface en op mijn desktop. Vooral ook de regen notificaties zijn handig.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

Valt mij ook vies tegen. Ik hoop dat daar in de toekomst wel verbetering in gaat komen.

Heb inmiddels wel mijn eerste WP8 app en WinRT app gemaakt, helaas niet publiekelijk toegankelijk. Heb verder nog steeds geen idee voor een leuke app die ik in de Store kan hangen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:40
[...]
[...]
Tja, dat zeggen ze zelf in principe ook. Je kan (mits goed gedaan) alles meenemen van WP8 naar Windows 8 en andersom behalve de UI. Als je app echt een enorme business layer heeft is het meeste werk al gedaan. De UI is dan een 'minor issue'. Ligt er natuurlijk ook allemaal aan hoe je het een en ander hebt opgebouwd, maar met MVVM zou je toch al een heel eind moeten komen.
Het is iig al een stuk eenvoudiger dan van WP8 naar Android of iOS (of andersom).

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:10:
[...]

Tja, dat zeggen ze zelf in principe ook. Je kan (mits goed gedaan) alles meenemen van WP8 naar Windows 8 en andersom behalve de UI. Als je app echt een enorme business layer heeft is het meeste werk al gedaan. De UI is dan een 'minor issue'. Ligt er natuurlijk ook allemaal aan hoe je het een en ander hebt opgebouwd, maar met MVVM zou je toch al een heel eind moeten komen.
Het is iig al een stuk eenvoudiger dan van WP8 naar Android of iOS (of andersom).
Precies. Code behind is ook niet zo'n punt (alhoewel ik altijd met een WP7 project begin, dus dan moet je toch wel het een en ander omschrijven (e.g. async etc.).

Maar 'alleen' de UI is toch wel pittig. Totaal andere controls en manier van interactie. Daarbij komt ook nog de vele resoluties (van 1280 tot ver boven HD). Dat maakt het gewoon moeilijk en kost veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook apart dat je met GDR3 op je mobiel nu wel een 'eigen' notificatietoon kunt toevoegen aan je app en in Windows 8(1) RT niet.

@InZane, niemand weet natuurlijk wat voor jou een leuk idee is voor een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
GerCor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:47:
@InZane, niemand weet natuurlijk wat voor jou een leuk idee is voor een app.
Dat snap ik en daar vroeg ik verder ook niet om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Avalaxy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:18:
[...]

[...]

[afbeelding]
Ik heb de nieuwe versie getest en "oopsy daisy" als ik mijn API key niet invoer en naar de "balance" of "order" view wil gaan...
Dat moet toch beter ( lees informatiever ) kunnen met een mededeling dat je geen API key heb ingevoerd en zonder irritante pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Whatson schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:45:
Het is de meest eenvoudige no nonsense weer app die je je kunt voorstellen met maar twee pagina's:
Gaaf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
chrisO schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Ik heb de nieuwe versie getest en "oopsy daisy" als ik mijn API key niet invoer en naar de "balance" of "order" view wil gaan...
Dat moet toch beter ( lees informatiever ) kunnen met een mededeling dat je geen API key heb ingevoerd en zonder irritante pop-up.
Weet ik, is al bekend. De patch daarvoor heb ik 3 dagen geleden gesubmit.
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.