Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Whatson schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:45:
Heb een beta van een nieuwe app in de store gezet. Aan deze app ben ik op 9/5/2013 begonnen maar heb ik toentertijd nooit werkend gekregen omdat ik het niet voor elkaar kreeg om de tile te updaten met de backgroundtask.

Nu heb ik na al die tijd opnieuw naar deze app gekeken en dit keer is het wel gelukt, mede door de ervaring die ik inmiddels heb door de Tweakers app.

Het betreft een native versie geinspireerd op de webapp voor iOS sun.

Het is de meest eenvoudige no nonsense weer app die je je kunt voorstellen met maar twee pagina's:
- Het huidige weer + plaats + temperatuur
- 5 dagen overzicht met weer en min/max temperatuur

[afbeelding]
Cloudy door Whatson
Cloudy is the most simple and beautiful weather app for your Windows Phone. With its minimalistic design it perfectly fits into the Windows Phone philosophy. Setup the city and background color and you are good to go.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Als je een betatester bent van mijn Dumpert app kun je de app downloaden via onderstaande link:
http://www.windowsphone.c...a4-44cb-8ec2-5df6095d66e1
Wauw, erg mooi. Ga 'm zo installeren!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:43:
[...]

Wauw, erg mooi. Ga 'm zo installeren!
Het is eigenlijk een pre-beta versie, ik ben nog niet tevreden over de iconen op de tiles (partly cloudy is bijvoorbeeld niet mooi uitgelijnd). Ook moet ik de inapp icoontjes omzetten naar xaml voor een beter resultaat. Maar deze app had ik dus eigenlijk al 7 maanden geleden 'af'. Inmiddels al 7 maanden meer ervaring met Windows Phone apps.

Niels, ga je trouwens ook de regenmeter/trein layout optimaliseren voor 5"+ schermen? Ik heb al eens gekeken hoe dat zou moeten, maar dan wordt je code wel een zooitje... (Je maakt gewoon alles kleiner voor 5"+ schermen zodat er meer op het scherm past, maar dan moet je weer aparte xaml code inladen)

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 22-01-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waar haalt Cloudy zijn steden info vandaan, hij pakt Hoorn niet bij mij, springt hij naar Alkmaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:17:
Waar haalt Cloudy zijn steden info vandaan, hij pakt Hoorn niet bij mij, springt hij naar Alkmaar :(
Bing. In de app staat de plaats die bing suggereert omdat hij geen weer heeft voor jouw plaats.
http://weather.service.ms...=nl-nl&weasearchstr=Hoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
@Whatson, tijdens navigeren door je tweakers-app viel me op dat de pagina's korreliger worden als de volgende pagina geladen wordt. Klopt het dat je feitelijk een screen shot maakt van de huidige pagina en die weghaalt als de volgende is geladen zodat je de browser geen wit vlak toont tussen de pagina's in? Zo ja, heb je hier een Library voor gebruikt? Ik zoek deze oplossing namelijk ook voor een app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
robg1984 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:50:
@Whatson, tijdens navigeren door je tweakers-app viel me op dat de pagina's korreliger worden als de volgende pagina geladen wordt. Klopt het dat je feitelijk een screen shot maakt van de huidige pagina en die weghaalt als de volgende is geladen zodat je de browser geen wit vlak toont tussen de pagina's in? Zo ja, heb je hier een Library voor gebruikt? Ik zoek deze oplossing namelijk ook voor een app...
Korrelig? Dat is jpeg compressie :)

Je hebt er geen complete library voor nodig, alleen dit stukje code in het browser.navigating() event:
http://pastebin.com/NmkH7xPR

In browser.LoadComplete() haal je het screenshot weer weg en toon je de browser.

;)
Let op: In browser.LoadComplete() moet je wel printscreen.Source = null; opnemen anders kan je app soms niet resumen als je hem tombstoned :X

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 22-01-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:35:
[...]

Niels, ga je trouwens ook de regenmeter/trein layout optimaliseren voor 5"+ schermen? Ik heb al eens gekeken hoe dat zou moeten, maar dan wordt je code wel een zooitje... (Je maakt gewoon alles kleiner voor 5"+ schermen zodat er meer op het scherm past, maar dan moet je weer aparte xaml code inladen)
Nee voorlopig niet. Inderdaad een boel werk omdat ook nog te doen, en aantal devices voor nu die 5+ schermen hebben is officieel nog 0 (aangezien Lumia 1520 nog niet verkocht wordt in NL). Niche deel van een niche (Windows Phone) markt :). Hoop dat Microsoft dat op een of andere manier kan verbeteren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Whatson schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:58:
[...]

Korrelig? Dat is jpeg compressie :)

Je hebt er geen complete library voor nodig, alleen dit stukje code in het browser.navigating() event:
http://pastebin.com/NmkH7xPR

In browser.LoadComplete() haal je het screenshot weer weg en toon je de browser.

;)
Let op: In browser.LoadComplete() moet je wel printscreen.Source = null; opnemen anders kan je app soms niet resumen als je hem tombstoned :X
Thnx, ik was zelf reeds begonnen, net na ik vorig bericht had getyped en had zelf dit:
http://pastebin.com/yVL1Dfug

Maar die was nog niet volledig, jou code is al een stuk korter ;)

Edit:
Ok, jou script is werkend en heb met de nuget-package 'imagetools' een gif loading image weten te plaatsen. Ik zoek nu nog een oplossing voor 2 kleine probleempjes:

1.) Als ik klik op een link in de website dan zie je dat die geselecteerd is, en dat zie je ook in de screenshot. Wellicht kan ik dit oplossen door de screenshot 1/10e seconde later te maken...

2.) De website die ik aanroep heeft het probleem dat ik op een andere pagina iets selecteer, hij heel de webpagina highlight, hij herkend de link direct onder mijn vinger niet omdat er iets overheen lijkt te liggen? Is dit een bekend iets of is dit inderdaad iets wat in de website zou moeten zitten?

[ Voor 32% gewijzigd door robg1984 op 22-01-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels9001 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:03:
[...]

Precies. Code behind is ook niet zo'n punt (alhoewel ik altijd met een WP7 project begin, dus dan moet je toch wel het een en ander omschrijven (e.g. async etc.).

Maar 'alleen' de UI is toch wel pittig. Totaal andere controls en manier van interactie. Daarbij komt ook nog de vele resoluties (van 1280 tot ver boven HD). Dat maakt het gewoon moeilijk en kost veel tijd.
async kan prima hoor in WP7 app, heb ik ook gewoon... Moet je paar libraries voor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Iemand al eens geprobeerd om Shoutcast streams aan de praat te krijgen hier? Alle voorbeelden die je vind werken wel op WP7, maar WP8 niet. De documentatie van MS lijkt ook er gedateerd te zijn... Echt om gek van te worden. :(

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Rowdy.nl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:26:
Iemand al eens geprobeerd om Shoutcast streams aan de praat te krijgen hier? Alle voorbeelden die je vind werken wel op WP7, maar WP8 niet. De documentatie van MS lijkt ook er gedateerd te zijn... Echt om gek van te worden. :(
Mja, net zo gedateerd als Shoutcast :+

Maar heb 't nog niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Rowdy.nl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:26:
[...] De documentatie van MS lijkt ook er gedateerd te zijn... Echt om gek van te worden. :(
Welke documentatie? Deze MSDN: Windows Phone development?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Caelorum heeft de lolbroek aan. ;) Heb je ook nog een linkje naar de Tweakers FAQ? Die ben ik ook kwijt.. :+ :P

Op de Windows documentatie staat slechts diverse zaken over normaal spul, en ze hebben slechts voorbeelden met lokale MP3 bestanden. Leuk, maar da's niet wat ik nodig heb. Daar kun je ook een reguliere stream inflikkeren, of een webadres met een mp3 maar wil je echt streams netjes af gaan spelen kom je bij een MediaStreamSource object uit. En da's blijkbaar weer antieke meuk.

Ook libraries op oa CodePlex zijn outdated en stuk op WP8... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 23-01-2014 12:19 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Ah ik dacht dat je alle WP documentatie bedoelde. Vond het al zo raar ^^

Maar die documentatie is toch ook vrij duidelijk. Je moet een eigen implementatie maken van MSDN: MediaStreamSource Class (System.Windows.Media) Jammer dat die library stuk is. Wellicht dat je het nog kan redden.
Overigens vind ik deze code toch wel documentatie op zich https://github.com/loarabia/ManagedMediaHelpers
Denk ook eigenlijk niet dat deze classes echt is verandert sinds Silverlight 4 (of zelfs eerdere versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Misschien maar eens een wp dev topic maken in /programming? Dit is nl. het 'posthierjeeigenwindowsphoneapp'-topic

topic titel suggestie:
Posthierjeeigenwindowsphoneappdevproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Goed idee!
Overigens, nog even lopen spelen en de screenshot fade nu netjes uit als de pagina geladen is, vind ik persoonlijk mooier dan dat hij in 1 keer over springt, misschien ook iets voor jou Tweakers-app? Slide naar links is misschien ook iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Voor degene die niet weet wat ze voor Windows Phone app moeten maken:
http://support.flurry.com/index.php?title=API/Code

Er was/is een do-able app voor (Applytics) maar die werkt helaas niet meer(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Naar aanleiding van diverse berichten in zhe media: http://9to5mac.com/2014/0...by-2018-predicts-gartner/

Hoe zit dat hier? Loopt men 'lekker binnen' met Windows Phone? En wat is je businessmodel (e.g. Trial/Buy / in-app aankopen, donaties..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik las gisteravond een bericht over de maker van ProShot. Hij is met zijn baan gestopt om zich volledig op zijn app te richten. Staat op WPcentral.

http://www.wpcentral.com/...ndows-phone-success-story

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 10:13 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Niels9001 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:48:
Naar aanleiding van diverse berichten in zhe media: http://9to5mac.com/2014/0...by-2018-predicts-gartner/

Hoe zit dat hier? Loopt men 'lekker binnen' met Windows Phone? En wat is je businessmodel (e.g. Trial/Buy / in-app aankopen, donaties..?)
Heb alle drie de modellen geprobeerd maar het meeste verdiend aan trial/buy. Ligt ook een beetje aan de soort apps die je maakt. Als je functionaliteit kan unlocken is IAP het beste lijkt me. Trial/buy heb ikcgedaan bij 2 beltegoed apps en daar liep het opzich wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik zit nu op €347,-.. (= netto, dus zonder Microsoft en US Tax). Al lijkt het dat de 'Financial Summary' al dagen niet upgedate lijkt te zijn, in-app purchases namelijk wel. Dit is sinds halverwege juli, en met donaties in Regenmeter en Trein. Loopt de laatste maand vooral lekker bij Regenmeter (voornamelijk door veel nieuwe downloads). Een vetpot is het dus niet als je je op deze manier richt op ook alleen de NL markt.

For the record. Op Windows 8 staat de teller op €7 euro. Ook sinds halverwege juli, en alleen in Regenmeter. <_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Regenmeter voor Windows 8(.1) RT stond vorige keer dat je het meldde op 6 euro. Daarna heb ik 3 euro gestort. Zit dus nog in de pijplijn om jouw bankrekening te spekken.

Windows Phone markt in Nederland is natuurlijk al errug klein.

Ik had jou al eerder de suggestie gedaan je Apps in meerdere talen beschikbaar te stellen. Jij had/hebt daar redenen voor om dat niet te doen.

Nogmaals, ik denk dat je met de Philips Hue app internationaal kunt gaan scoren. Gewoon een trial and buy doen. De gemiddelde Nederlander betaalt niet als de donatie vrijwillig is.

Dus: Trein en Regenmeter donatie, Philips Hue trial and buy. Trein en Regenmeter zijn natuurlijk alleen voor Nederland en het stikt van de alternatieven.

Maar .... uiteraard beslis jij. Niks mis mee.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 11:38 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Klopt, ik doe nooit een donatie. Try en buy wel, als de app me echt bevalt koop ik 'm.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yanze schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:49:
Klopt, ik doe nooit een donatie. Try en buy wel, als de app me echt bevalt koop ik 'm.
Vrek _O- ;)

Wikipedia: Vrek :9

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Rhndy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Heb alle drie de modellen geprobeerd maar het meeste verdiend aan trial/buy. Ligt ook een beetje aan de soort apps die je maakt. Als je functionaliteit kan unlocken is IAP het beste lijkt me. Trial/buy heb ikcgedaan bij 2 beltegoed apps en daar liep het opzich wel aardig
Maar zat je ook boven die 'armoedegrens' van $500 per maand? Ik heb het idee dat dat zo goed als onmogelijk is met Windows Phone / Windows 8 apps. Het is mij met tientallen apps nog geen enkele keer gelukt om er zelfs maar enigszins in de búúrt te komen. Maakt niet uit met welk betaalmodel... Betaald, betaald met IAPs, gratis met IAPs, gratis met donaties, gratis met ads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Niels9001 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:20:

For the record. Op Windows 8 staat de teller op €7 euro. Ook sinds halverwege juli, en alleen in Regenmeter. <_>
Daar is dan net weer 2 euro bijgekomen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Yanze schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:49:
?
Wat is het verschil? Je koopt hem alleen omdat je extra functionaliteit krijgt?
En als een developer zijn app uit principe niet wil verminken in de free versie (niet alles beschikbaar/reclame) koop je hem gewoon niet, ook niet als de app je bevalt en je hem vaak gebruikt?

rare gedachtegang... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik denk dat je er alleen van kunt leven als je een goede, internationale app hebt die echt meerwaarde heeft dan een gratis variant.

In-app aankopen voor een foto-filter app zal best wel lopen (als deze echt top notch is).

Ik bouw mijn apps vooral uit egoistische redenen: ikzelf heb ze vaak nodig, en bestaande apps vond ik niet goed/mooi genoeg. Dat andere mensen er ook nog wat aan hebben is mooi mee genomen :). En voor mezelf hoort daar geen reclame bij, dus dat is alvast uitgesloten.

Zo vond ik Regenvoorspeller niet optimaal qua design en functionaliteiten, de verschillende trein apps niet handig en niet mooi.. En voor Hue waren er maar 2 die EN betaald waren EN niet alle functionaliteit aan konden bieden die ik graag wilde.

[ Voor 5% gewijzigd door Niels9001 op 24-01-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar ondertussen is Treinplanner op zowel Windows 8(.1) RT als ook op WP8 wel erg mooi geworden.

En dat is het nadeel of gevaar misschien wel. Je wordt snel ingehaald.

@Whatson. Het mag natuurlijk wel maar het heeft geen enkele zin om met gebruikers in discussie te gaan wanneer wel en wanneer niet betalen. Dat win je namelijk nooit. Iedereen beslist dat voor zichzelf. Je kunt 10 keer gelijk hebben en ze doen gewoon iets anders. Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GerCor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:47:
@Whatson. Het mag natuurlijk wel maar het heeft geen enkele zin om met gebruikers in discussie te gaan wanneer wel en wanneer niet betalen. Dat win je namelijk nooit. Iedereen beslist dat voor zichzelf. Je kunt 10 keer gelijk hebben en ze doen gewoon iets anders. Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.
Klopt. Ik heb een app gemaakt die voor een niche was, me €1000 aan licenties heeft gekost en meer dan 100 uur werk. Op basis van een kosten-batenanalyse zou ik ongeveer op een break-even komen met een prijs van €6,50. Daar heb ik toen echt vréselijk veel gezeik over gehad, het ging er bij de users maar gewoon niet in dat het écht niet rendabel was om de app goedkoper te verkopen, daarvoor is het gewoon teveel werk geweest.

Uiteindelijk heb ik het maar gewoon opgegeven en de app afgeprijsd. Betekent ook meteen dat ik niet meer aan grote Windows 8 projecten begin.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 24-01-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 104% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En met al die Apps loop je de kans dat de rechthebbenden op een dag tegen MS zeggen: 'weg ermee'.

Schijnt trouwens, als ik Daniel van WPCentral mag geloven, dat Rudy Huyn fors betaald wordt en alle mogelijke hulp van MS krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Fors betaald lijkt me sterk, hij is MVP en MVP's mogen geen werknemers zijn van Microsoft. Zomaar cash weggeven is ook héél erg lastig bij Microsoft (uit eigen ervaring, heb er stage gelopen). Alle mogelijke hulp geloof ik dan weer wel, maar uiteindelijk zal hij toch zelf de apps moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:36:
En met al die Apps loop je de kans dat de rechthebbenden op een dag tegen MS zeggen: 'weg ermee'.

[...]
Maar ik kan ze dan gewoon blijven gebruiken hoor. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Whatson schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Maar ik kan ze dan gewoon blijven gebruiken hoor. B)
Maar het ging even over geld verdienen met Apps. Ik denk dat Niels meer kans maakt omdat hij niet de namen NS en Buienradar voor zijn Apps gebruikt. Jij zit weer in een -denkbaar tijdelijke- 'markt' waar nog maar weinig tot geen Windows Phone 8 Apps van zijn, voor OV en weer stikt het van de alternatieve Apps.

Allemaal wel 'gevaarlijk' om daar iets aan denken te verdienen, hoewel je nooit iets uit kunt sluiten.

@Avalaxy. Ik heb gelezen dat Rudy 10 dagen heeft gedaan over de 6tindr App. Dat leverde hem, na 2 dagen in de store, het verwijderen van zijn App, maar wel een samenwerking/contract met het bedrijf Tinder op. En ook dat zal hij niet gratis doen.

Jammer dat Rudy zich uitsluitend richt op Windows Phone want de Windows 8(.1) RT store is natuurlijk vele malen groter qua gebruikers.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Dit is echt het jammere van DVLUP, het trekt dit soort totaal malloten aan die alles er aan doen om zoveel mogelijk reviews binnen te harken:
http://www.dvlup.com/eyacker

http://www.windowsphone.c...s?publisherId=eyacker.com

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 24-01-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben geregistreerd op DVLUP maar doe er eigenlijk niks mee. Ik vind de eisen best gaar. Zo was er een challenge waar je iets in moest bouwen dat users vraagt om de app te raten. Prima, gedaan. Echter hebben ze om een of andere vage reden ook als eis dat je app een wide tile moet hebben :? Persoonlijk heb ik geen zin om daar aan te beginnen dus kom ik al gelijk niet voor al die challenges in aanmerking :P Vooruit, dan niet.

Rajen van Microsoft had er ook over getweet naar DVLUP, krijgt ie dit terug: https://twitter.com/rajen_k/status/415556816702275585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:49:
Ik ben geregistreerd op DVLUP maar doe er eigenlijk niks mee. Ik vind de eisen best gaar. Zo was er een challenge waar je iets in moest bouwen dat users vraagt om de app te raten. Prima, gedaan. Echter hebben ze om een of andere vage reden ook als eis dat je app een wide tile moet hebben :? Persoonlijk heb ik geen zin om daar aan te beginnen dus kom ik al gelijk niet voor al die challenges in aanmerking :P Vooruit, dan niet.

Rajen van Microsoft had er ook over getweet naar DVLUP, krijgt ie dit terug: https://twitter.com/rajen_k/status/415556816702275585
Ja ze antwoorden snel op twitter, de medewerker(s) van DVLUP. Zo snel dat hij niet even gechecked had wie hij voor zich had :P

Hij dacht natuurlijk: weer de zoveelste die zeurt over wide tiles, "Deal with it" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik kom ook maar eens mijn app voorstellen:
Cal (http://www.windowsphone.c...31-4b50-8861-212f4fa1bc3c)

Misschien hebben jullie er al van gehoord (want hij is toch al een dikke maand in de store) :).

Heb ook ineens een vraagje: hoe geven jullie je inkomsten aan bij de belastingen?
Ik heb namelijk al bijna 4000 euro verdiend sinds dat ie uit is.
Als ik me niet vergis mag een student in België jaarlijks 3500 euro verdienen zonder daar belastingen op te betalen, dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:43:
Dit is echt het jammere van DVLUP, het trekt dit soort totaal malloten aan die alles er aan doen om zoveel mogelijk reviews binnen te harken:
http://www.dvlup.com/eyacker

http://www.windowsphone.c...s?publisherId=eyacker.com
Exact. Maar dat is ook zo met die developer acties van Microsoft ("Bouw 3 apps en krijg een toestel gratis."). Dan vraag je er om. Mij lijkt dat Microsoft beter individuele devs kan benaderen en deze de support en tools geeft om nieuwe goede apps te ontwikkelen.
MrMute schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:22:

Misschien hebben jullie er al van gehoord (want hij is toch al een dikke maand in de store) :).

Heb ook ineens een vraagje: hoe geven jullie je inkomsten aan bij de belastingen?
Als ik me niet vergis mag een student in België jaarlijks 3500 euro verdienen zonder daar belastingen op te betalen, dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen?
Wow, Cal is van een Tweaker :). Dat is gaaf! En een fors bedrag.
Heb je al iets uitbetaald gekregen? Bij mij gaat daar namelijk al de US tax vanaf en wordt het gewoon bijgeboekt op mijn rekening. Volgens mij dien je dat dan wel aan te geven in NL (zodat die ook nog een graantje kunnen meepikken :(). Maar heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee. Ben er ook wel benieuwd naar wat je er dan nog van over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Wie dat gaat aangeven bij de belastingdienst schiet zichzelf in eigen voet. Lijkt me daarom ook niet zo verstandig dit hier te publiceren, maargoed...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gave app zeg MrMute! Ik gebruik de agenda nu niet meer echt, maar als ik hem weer ga gebruiken zal ik je app downloaden, ziet er erg strak uit :) Ook best een mooi bedrag mee verdiend voor een WP app!

Wat betreft de belastingen, ik zou daar echt even een boekhouder naar laten kijken. Als het goed is kun je die belasting wel verleggen, dubbel betalen hoeft zviw helemaal niet. Je moet alleen goed weten hoe je dat W-8BEN formulier invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MrMute schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:22:

O, is die van jou? Zag het al paar keer voorbij komen op WPCentral. Maar ik vind het lettertype (Android) niet mooi. Ik vind het eigen helemaal weinig met WP te maken hebben, vandaar dat ik de App niet heb geïnstalleerd. Maar inderdaad, het schijnt goed ontvangen te worden, internationaal. Gefeliciteerd daarmee.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 25-01-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
GerCor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:20:
[...]

O, is die van jou? Zag het al paar keer voorbij komen op WPCentral. Maar ik vind het lettertype (Android) niet mooi. Ik vind het eigen helemaal weinig met WP te maken hebben, vandaar dat ik de App niet heb geïnstalleerd. Maar inderdaad, het schijnt goed ontvangen te worden, internationaal. Gefeliciteerd daarmee.
Update gekomen van die app je kunt nu ook gewoon het Windows Phone lettertype instellen. Persoonlijk vind ik die niet echt matchen met de app. Geef mij maar het standaard font (Helvatica iOS7) staat de app eerlijk gezegd niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
GerCor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:20:
[...]

Hartelijk dank! Inderdaad, je was niet de enige die er over klaagde. Daarom heb ik, zoals hierboven vermeld, de gebruikers de keuze gegeven tussen default en het WP font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
Avalaxy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:09:
Gave app zeg MrMute! Ik gebruik de agenda nu niet meer echt, maar als ik hem weer ga gebruiken zal ik je app downloaden, ziet er erg strak uit :) Ook best een mooi bedrag mee verdiend voor een WP app!

Wat betreft de belastingen, ik zou daar echt even een boekhouder naar laten kijken. Als het goed is kun je die belasting wel verleggen, dubbel betalen hoeft zviw helemaal niet. Je moet alleen goed weten hoe je dat W-8BEN formulier invult.
Bedankt! Dat W-8BEN formulier is normaal in orde. Ik kan inderdaad best eens langs een boekhouder gaan hiervoor, krijg ver uiteenlopende adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrMute schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:07:
[...]

Bedankt! Dat W-8BEN formulier is normaal in orde. Ik kan inderdaad best eens langs een boekhouder gaan hiervoor, krijg ver uiteenlopende adviezen.
Nederland is het volgens mij zo dat je onder de 3000€ geen kvk nummer hoeft aan te vragen omdat dit dan wordt gezien als inkomsten uit hobby. Voor als je daarboven zit moet je je inschrijven in de kvk (bijv als zzp'er).

Je kunt het gewoon aangeven als resultaat uit overige werkzaamheden. Wikipedia: Resultaat uit overige werkzaamheden

wat moet de app trouwens met owner identity,location services en contacts?

[ Voor 22% gewijzigd door Whatson op 25-01-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
Whatson schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Nederland is het volgens mij zo dat je onder de 3000€ geen kvk nummer hoeft aan te vragen omdat dit dan wordt gezien als inkomsten uit hobby. Voor als je daarboven zit moet je je inschrijven in de kvk (bijv als zzp'er).

Je kunt het gewoon aangeven als resultaat uit overige werkzaamheden. Wikipedia: Resultaat uit overige werkzaamheden

wat moet de app trouwens met owner identity,location services en contacts?
Owner identity is voor Google Analytics veronderstel ik. Location services is om een map te tonen met de locatie van een afspraak en contacts hoogstwaarschijnlijk omdat ik de attendees ophaal van afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 160% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
@Whatson

De Tweakers app blijft maar vragen of ik een rating wil geven in de store, maar dat heb ik nu al 3x gedaan (5 sterren ;)) Is er een manier om die melding weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
__Koen__ schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:34:
@Whatson

De Tweakers app blijft maar vragen of ik een rating wil geven in de store, maar dat heb ik nu al 3x gedaan (5 sterren ;)) Is er een manier om die melding weg te halen?
De app updaten, want het is als het goed is nu verholpen (na de update nog 1x op rate drukken, daarna meteen op back)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MrMute, ik heb je app toch maar gekocht hoor :+ Hij ziet er zo mooi uit op m'n telefoon dat ik hem er graag op houd. Ik heb zelfs een aantal tiles omlaag gehaald zodat je app altijd boven de 'fold' zichtbaar is op mn homescreen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MrMute schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:05:
[...]

Hartelijk dank! Inderdaad, je was niet de enige die er over klaagde. Daarom heb ik, zoals hierboven vermeld, de gebruikers de keuze gegeven tussen default en het WP font.
Dat is al een stuk beter. Maar ik heb toch een aantal problemen met de app:

- Niet alles is in het Nederlands, dagen en maanden wel, de rest is in het Engels;
- Puntje (bolletjes) passen niet bij het ontwerp. Ik zie liever: kader, vierkant zoals huidige dag of cijfers in een andere kleur bij afspraak;
- Niet overal is een menu in beeld, bij week- en agenda view is het menu ineens verdwenen en moet je met een pijltje terug naar het vorige beeld. Heel vreemd.
- In Windows kun je kalenders een eigen kleur geven, mis ik in deze app.

Positief:

- Live Tile; maar ik mis eigenlijk de weeknummering.
- Wanneer je op de agenda icoon klikt, schuift het overzicht in beeld;
- Agendaview (idee is mooi/super, vormgeving niet)
- Prima dat je Windows lettertype kunt kiezen, ik vind Android namelijk niks.

Wil je aan mij de app verkopen dan nog even flink aan de slag. _/-\o_

[ Voor 86% gewijzigd door GerCor op 26-01-2014 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Even met Cal gespeeld en hij zou me goed bevallen denk ik als ik al niet aan Chronos gewend was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Cal is was trouwens niet te vinden in de NL store, niet als je zoekt op 'cal' of 'maes' en als je via je viner app op 'meer van deze Developer' tapt, staat hij er ook niet bij.

edit: 18h

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 26-01-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
Avalaxy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 03:25:
MrMute, ik heb je app toch maar gekocht hoor :+ Hij ziet er zo mooi uit op m'n telefoon dat ik hem er graag op houd. Ik heb zelfs een aantal tiles omlaag gehaald zodat je app altijd boven de 'fold' zichtbaar is op mn homescreen :+
Geweldig _/-\o_ hartelijk dank Avalaxy! Tijd om terug gebruik te maken van een agenda ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
GerCor schreef op zondag 26 januari 2014 @ 05:46:
[...]

Dat is al een stuk beter. Maar ik heb toch een aantal problemen met de app:

- Niet alles is in het Nederlands, dagen en maanden wel, de rest is in het Engels;
- Puntje (bolletjes) passen niet bij het ontwerp. Ik zie liever: kader, vierkant zoals huidige dag of cijfers in een andere kleur bij afspraak;
- Niet overal is een menu in beeld, bij week- en agenda view is het menu ineens verdwenen en moet je met een pijltje terug naar het vorige beeld. Heel vreemd.
- In Windows kun je kalenders een eigen kleur geven, mis ik in deze app.

Positief:

- Live Tile; maar ik mis eigenlijk de weeknummering.
- Wanneer je op de agenda icoon klikt, schuift het overzicht in beeld;
- Agendaview (idee is mooi/super, vormgeving niet)
- Prima dat je Windows lettertype kunt kiezen, ik vind Android namelijk niks.

Wil je aan mij de app verkopen dan nog even flink aan de slag. _/-\o_
Dat is duidelijk :). Over je negatieve puntjes:
- vertalingen zijn onderweg
- de bolletjes zijn toch echt wel een design kenmerk aan de app en zie ik mezelf niet snel veranderen
- wat zou je in het menu willen? Het snel toevoegen van een afspraak/settings?
- een third party app kan geen onderscheid maken tussen de kalendars in je telefoon, dus er is geen manier om dit op te lossen. De enige manier om kalenders een eigen kleur te geven is verbinden met desbetreffende account in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Voor de DVLUP deelnemers onder ons. Ik heb gisteren mijn Lumia 925 binnengekregen van Nokia Duitsland.

Levering gaat dus erg snel na 6 dagen ging de status van 'Pending' naar 'Complete'. En 3 dagen laten bezorgd. +/- dus 9 a 10 dagen van order naar levering.

En damn, wel genieten om mijn apps op een hogere resolutie te gebruiken :). (Kom van een 820 af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MrMute schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:51:
[...]

Dat is duidelijk :). Over je negatieve puntjes:
- vertalingen zijn onderweg
- de bolletjes zijn toch echt wel een design kenmerk aan de app en zie ik mezelf niet snel veranderen
- wat zou je in het menu willen? Het snel toevoegen van een afspraak/settings?
- een third party app kan geen onderscheid maken tussen de kalendars in je telefoon, dus er is geen manier om dit op te lossen. De enige manier om kalenders een eigen kleur te geven is verbinden met desbetreffende account in de app.
Voor mij staan in een menu, menuitems, en in instellingen, de instellingen.

Ga eens te rade bij mede-developers. Iik gebruik bijvoorbeeld True Calendar 8. Installeer dat eens en ontdek de mogelijkheden. Hoe dan ook, ik vind jouw app in dit stadium ongeschikt voor mijn telefoon en heb de app verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:34:
[...]

Ga eens te rade bij mede-developers. Iik gebruik bijvoorbeeld True Calendar 8. Installeer dat eens en ontdek de mogelijkheden. Hoe dan ook, ik vind jouw app in dit stadium ongeschikt voor mijn telefoon en heb de app verwijderd.
hij heeft al 2000+ exemplaren van zijn app verkocht, dus er zijn mensen die zijn app wel gewoon dikke prima vinden zoals hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
GerCor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:34:
[...]

Ik gebruik True Calendar 8 ook en het enige verschil in functionaliteit is dat je daar bij week view en dergelijke ook het menu hebt om een event toe te voegen, naar settings te gaan en te synchroniseren... Als dit voor jou zo belangrijk is zal ik dit ook inbouwen in de andere views in Cal. Vanaf dat gebeurt is, is het verschil in functionaliteit met True Calender 8 nul.

Maar ik denk dat dit voor jou niets zal uitmaken aangezien je True Calendar 8 hoe dan ook boven Cal prefereert. Niets mis mee natuurlijk! Smaken verschillen :).
Whatson schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:36:
[...]

hij heeft al 2000+ exemplaren van zijn app verkocht, dus er zijn mensen die zijn app wel gewoon dikke prima vinden zoals hij nu is.
3600+ exemplaren zelfs! Na de tax van Microsoft en dergelijke blijft er spijtig genoeg maar de helft over van de vraagprijs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrMute schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:33:
[...]

3600+ exemplaren zelfs! Na de tax van Microsoft en dergelijke blijft er spijtig genoeg maar de helft over van de vraagprijs |:(
$1,99 x 0.7 x 0.730193501($/€) = €1,017 inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
Whatson schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:30:
[...]

Huh? Maar je kunt die vinkjes zelf zetten in Visual Studio, geen vinkje is geen rechten.

Location services is volgens mij niet nodig om een kaart te tonen, alleen om de huidige GPS positie op te vragen.

Owner identity is een unieke id gemaakt van je Microsoft ID welke o.a. gebruikt kan worden om gebruikers te volgen in verschillende applicaties. Voor app analytics is meestal alleen phone identity nodig.

De toegang tot contacten lijkt wel nodig voor je app :)
Ik denk trouwens dat ik "owner identity" heb moeten aanvinken voor BugSense.
En location services moet je aanvinken indien je app gebruikt maakt van de maps API (ookal gebruik ik je locatie nergens in de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Whatson schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:14:
[...]

$1,99 x 0.7 x 0.730193501($/€) = €1,017 inderdaad...
Ja en dan nog belasting :P die 30% share van Microsoft omvat nog geen BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MrMute schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Ik gebruik True Calendar 8 ook en het enige verschil in functionaliteit is dat je daar bij week view en dergelijke ook het menu hebt om een event toe te voegen, naar settings te gaan en te synchroniseren... Als dit voor jou zo belangrijk is zal ik dit ook inbouwen in de andere views in Cal. Vanaf dat gebeurt is, is het verschil in functionaliteit met True Calender 8 nul.

Maar ik denk dat dit voor jou niets zal uitmaken aangezien je True Calendar 8 hoe dan ook boven Cal prefereert. Niets mis mee natuurlijk! Smaken verschillen :).

[...]
Nee hoor, helemaal niet. Ik vind de opties van jouw agenda juist veel mooier. Maar er zitten wat onduidelijkheden in. Ik vind het raar dat er geen menu in zit. Op het ene scherm heb ik een balk onderin '...' en in het andere scherm staat helemaal niks. Dat oogt vreemd. In het ene scherm heb jij rechtsbovenin een vergrootglas en een agenda icon. Nou, dat zou ik nou juist in een menu onderin het scherm verwachten. In het menu zou ik een item zoals instellingen verwachten. En onder instellingen weer zaken zoals lettertype e.d.

En ja, ik zou kunnen leven met die bolletjes, maar echt mooi en iets toevoegen vind ik het niet. Jouw maandoverzicht en weekoverzicht vind ik erg mooi, maar niet mooi vormgegeven. Omdat de samenhang ontbreekt.

Wat volgens mij dus niet klopt: in het ene scherm heb je menuitems rechts boven in een scherm, en in het volgende scherm ontbreekt een menu, en moet je terug met de pijltoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
Bedankt, nu snap ik goed wat je bedoeld!
Je hebt wel gelijk over de inconsistenties, ik zal eens denken wat ik daaraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Daarom schreef ik: kijk eens naar True Calender 8. Daar staat een menu onderin het scherm. Met, volgens mij, standaard Windows iconen. Staan ook gewoon in het menu van de standaard Agenda van Windows Phone 8.

En euh. Je bent al bekend op WPCentral. Vind ik een hele prestatie voor een Nederlander Belg. Daarvoor: petje af. _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 27-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@GerCor heel wat meer apps dan je denkt die je voorbij ziet komen op WPCentral komen van Nederlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
@GerCor Cal is zelfs van een Belg ;).

Het succes is wel grotendeels te danken aan WPCentral & WMPoweruser, het is ongelofelijk wat voor effect ze hebben op download stats. Daniel Rubino heeft mij gesteund en geholpen met de app sinds de beginfase van de beta, hele toffe kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrMute schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:47:
@GerCor Cal is zelfs van een Belg ;).

Het succes is wel grotendeels te danken aan WPCentral & WMPoweruser, het is ongelofelijk wat voor effect ze hebben op download stats. Daniel Rubino heeft mij gesteund en geholpen met de app sinds de beginfase van de beta, hele toffe kerel.
WPCentral is toch zo'n beetje de autoriteit die veel mensen volgen op het gebied van apps. Als zij iets goed vinden resulteert dat meteen in meer downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn excuus, MrMute. U bent Belg. Aha, vandaar .... Nee hoor, grapje. Ik gun je het beste, van 4.000 naar 40.000 en verder.

@Avalaxy. Het staat eigenlijk nooit bij, welke nationaliteit een developer heeft. Dus, dit deed mij weer verrassen. WPCentral is inderdaad een belangrijk medium voor Windows Phone en af en toe, Windows 8 (.1) RT Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Leuk om te zien dat Cal gemaakt is door een Belg!
Zie de berichten op WPCentral regelmatig voorbijkomen en de app ziet er ook echt goed uit. Enige wat ik niet terug kan vinden is of Cal lock screen support heeft? Zo nee, is dit iets wat in de toekomst nog toegevoegd gaat worden? In dat geval zou ik de default calendar app definitief links kunnen laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
shappie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:14:
Leuk om te zien dat Cal gemaakt is door een Belg!
Zie de berichten op WPCentral regelmatig voorbijkomen en de app ziet er ook echt goed uit. Enige wat ik niet terug kan vinden is of Cal lock screen support heeft? Zo nee, is dit iets wat in de toekomst nog toegevoegd gaat worden? In dat geval zou ik de default calendar app definitief links kunnen laten liggen.
Dit komt er aan ja, na mijn examens en vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Ja en dan nog belasting :P die 30% share van Microsoft omvat nog geen BTW.
Kijk wel even of je in aanmerking komt voor de kleine ondernemeningsregeling van de belastingdienst (op jaarbasis minder dan 1883 euro BTW).
(Bij een apps van 0,99$ dus minder dan naar schatting 17000 stuks verkopen op jaarbasis)

Dan is het zinvol om ondernemer te worden bij de Kvk even een inschrijving te regelen en je BTW belasting terug te vragen. Kun je bovendien bedrijfskosten aftrekken van je inkomsten (o.a inschrijfkosten als app developer) en afschrijving benodigde hardware (een windows phone).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Woohoo, dank aan iedereen die een review voor Regenmeter heeft achtergelaten.. De 2500 reviews zojuist gepasseerd, en dus 15k DVLUP punten gekregen.. Dat betekend genoeg punten voor een Xbox One.

Beloofd dat Regenmeter ook op dat platform zo snel mogelijk beschikbaar zal zijn (wel nog even BUILD '14 afwachten dus) ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat noemen ze: 'loon naar werken'. En dan te bedenken dat je de Apps in eerste instantie voor jezelf hebt gemaakt. Ik zeg: gefeliciteerd. oOo :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
2500 reviews voor een Nederlandse/Belgische app, dat is een hele prestatie! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:05:
Woohoo, dank aan iedereen die een review voor Regenmeter heeft achtergelaten.. De 2500 reviews zojuist gepasseerd, en dus 15k DVLUP punten gekregen.. Dat betekend genoeg punten voor een Xbox One.

Beloofd dat Regenmeter ook op dat platform zo snel mogelijk beschikbaar zal zijn (wel nog even BUILD '14 afwachten dus) ;)!
:) Gefeliciteerd met je no #1 positie op DVLUP in Nederland. Jammer genoeg sta ik nu weer op plaats #3 :9

Waarschijnlijk kunnen de W8 apps gewoon op de Xbox draaien, wellicht met een kleine aanpassing voor bediening met kinect/controller

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 28-01-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Gefeliciteerd @Niels9001!

Hebben jullie je developer account moeten verifiëren met een credit card voordat jullie je app in de store konden publishen?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:01

AcoLyte!

*evil grin*

Congrats Niels9001! Ik gebruik Regenmeter met groot plezier, zelfs op kurkdroge dagen :)

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
rataplan2 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 02:46:
Gefeliciteerd @Niels9001!

Hebben jullie je developer account moeten verifiëren met een credit card voordat jullie je app in de store konden publishen?
Voor zover ik weet kun je alleen met CC betalen ja.

Edit: En natuurlijk gefeliciteerd Niels9001!

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 28-01-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Om in de W8 store te publiceren moet je idd een creditcard koppelen. Voor Windows Phone was dit een jaar geleden niet nodig, maar nu misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Whatson schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Om in de W8 store te publiceren moet je idd een creditcard koppelen. Voor Windows Phone was dit een jaar geleden niet nodig, maar nu misschien wel.
InZane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Ja ik vond het een beetje vreemd omdat ik zo een gratis studenten account heb, maar blijkbaar heb je dan nog steeds een cc nodig om je account te verifiëren.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
MrMute schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:07:
[...]
Bedankt, nu snap ik goed wat je bedoeld!
Je hebt wel gelijk over de inconsistenties, ik zal eens denken wat ik daaraan kan doen.
Hi MrMute, als je dan toch aan de slag gaat.
Ik heb Cal er af gegooid omdat er 1 ding niet goed werkt.
Mijn vrouw en ik hebben beide een L820, beide Hotmail, en de agendas met elkaar gedeeld.
In Cal zie ik ook keurig de items van mijn vrouw in de week/maand views, maar ze verschijnen niet op de live tile.
En vooral dat laatste is lastig, en was ik toendertijd ook wel is wat afspraken vergeten, zeker omdat ik niet elke dag de App zelf open om te kijken naar de items.

Een App zoals Simple Calender ondersteunt het bijv wel.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nog een ontbrekend iets in Cal, als we toch bezig zijn. (Chronos kan het overigens ook niet).

De google agenda die ik deel met mijn zoon zit gekoppeld aan zijn HvA agenda, dat zag ik niet terug in Cal.
(True Calender 8 laat hem wel zien).

Dacht eerst dat het een nadeel was van Chronos dat ik die HvA agenda niet zag, maar eigenlijk is het wel handig voor mij. In de livetile van Chronos zie ik nu de afspraken in de 3 google-agenda's waar ik deel van uitmaak en heb daarnaast True Calender als ik iets wil weten over tijdstippen van zijn lessen. Zouden die ook in de livetile Chronos staan wordt dat veel te druk met info waar ik eigenlijk niks aan heb ;)

En ik gebruik de livetile van True voor weeknr ed

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24l4i3b.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 30-01-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb al genoeg geschreven over de 'Cal' app maar omdat WPCentral een enorm bereik (volgers) heeft ben ik razend benieuwd naar de ontvangst van de Philips HUE app van Niels9001. Zaak is dat deze app WPCentral bereikt. Maar 'we' moeten wel rekening houden met het aantal HUE lampen bezitters die ook nog eens een WP7/8 telefoon hebben. Misschien trekt de App twijfelaars die HUE lampen willen wel over de streep.

Maar ik voorspel een succes voor de Philips HUE app. En wil Niels9001 financieel binnenlopen, dan zou een Android en iOS versie nog niet eens een onverstandig besluit zijn voor zover die er nog niet zijn. Ik heb geen enkel zicht op iOS en Android.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 30-01-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
GerCor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:44:
Ik heb geen enkel zicht op iOS en Android.
Je kunt online in hun markets zoeken, Hue heeft een officiele app voor Android:
Google Play: Philips Hue

En voor iphone/ipad:
https://itunes.apple.com/...ips-hue/id557206189?mt=8#

Lijkt me dus vrij zinloos voor Niels om zich daar op te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
https://play.google.com/store/search?q=hue&c=apps
Op android zijn er ook genoeg alternatieven voor de Philips app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Android en iOS heeft inderdaad geen zin.. Ging mij er meer om dat WP weinig alternatieven heeft, en die er zijn werken niet op WP7.x en zijn niet gratis. En zelfs dan (Oni Light Control) lacked veel functionaliteiten.

Als Philips besluit om haar officielle app ook op WP uit te brengen is het sowieso uit met de pret.. En 'binnenlopen' met een app voor een niche markt (op ook nog een niche platform) is sowieso niet te verwachten ;). Beta test is nog in volle gang, veel bugs kunnen fixen en (minor) features kunnen toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:39:
Android en iOS heeft inderdaad geen zin.. Ging mij er meer om dat WP weinig alternatieven heeft, en die er zijn werken niet op WP7.x en zijn niet gratis. En zelfs dan (Oni Light Control) lacked veel functionaliteiten.

Als Philips besluit om haar officielle app ook op WP uit te brengen is het sowieso uit met de pret.. En 'binnenlopen' met een app voor een niche markt (op ook nog een niche platform) is sowieso niet te verwachten ;). Beta test is nog in volle gang, veel bugs kunnen fixen en (minor) features kunnen toevoegen!
Als je het voor elkaar krijgt dat WPCentral je noemt, misschien breek je dan wel internationaal door :+
Uit met de pret zal wel meevallen, gezien de kwaliteit van de app die philips nu op android heeft, en de vele alternatieven daarvoor: https://play.google.com/store/search?q=hue&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgende keer zal ik het maar gelijk 'eerlijk' bijzetten. Android en iOS boeien mij niet, dus zal er ook nooit op zoek gaan naar iets, ook al is dat erg simpel om te doen. :P

Jullie weten dat sinds gisteren de Windows 8(1) RT versie van WPCentral in de store staat?

http://apps.microsoft.com...f2-4a91-8e75-fb820103970c

Verder is het nog maar te bezien of Philips ooit met een officiële app komt. Wat ik uit de media heb begrepen is dat Philips wil stoppen met consumentenproducten.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 30-01-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_tweakers_wp.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/058f76c6-60dd-43cb-9f39-576cec792f4a?imageType=ws_icon_large
Tweakers WP door deathgrunt

Het belangrijkste nieuws van je favoriete site in één oogopslag op je Windows Phone.

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_suriname_nieuws.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/abc37fb2-ba90-411a-9007-c2a7bd87c9f4?imageType=ws_icon_large
Suriname Nieuws door deathgrunt

Het belangrijkste nieuws uit- en over Suriname in één oogopslag op je Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, die tweakers app is gewoon alleen maar een webcontrol waarin de website wordt geladen? :/ Wat is de meerwaarde daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:01:
Hmm, die tweakers app is gewoon alleen maar een webcontrol waarin de website wordt geladen? :/ Wat is de meerwaarde daarvan?
Er zit wel extra functionaliteit in, tov. de normale browser.

Oa. 100% fullscreen browsing, eigen tile, reload / top of page / forward navigatie, etc...

Ik had de app gelijk met die van Whatson gemaakt en al een maandje terug gesubmit - maar Microsoft bleef hem weigeren :)

Verder is het dus een eenvoudige app - om sneller en vollediger toegang te krijgen tot deze site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wel gaaf dat Sarah langs komt in de geenstijl app screenshot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:14:
Wel gaaf dat Sarah langs komt in de geenstijl app screenshot :)
Uh ja, het was kiezen tussen haar, Timmerfrans of 'Otten op de haagse markt'. :9

Edit: is Sarah familie van je?

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 30-01-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Whatson schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:21:
[...]

Uh ja, het was kiezen tussen haar, Timmerfrans of 'Otten op de haagse markt'. :9

Edit: is Sarah familie van je?
Wel zelfde achternaam, geen familie.
Ik heb twee dochters met zelfde ziekte als zij heeft en waarvoor ze geld ophaalt.

Heb haar weleens voor de camera gehad, schijnt :+
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.