Dat hangt ervan af waar je gaat zitten. Als er links van de computer een raam zit en je gaat rechts van het scherm zitten zie je natuurlijk niets. Als je in diezelfde situatie aan de rechterkant gaat zitten heb je bijna geen last van de spiegelingen.
Anoniem: 388164
Anyhow, de momentele/in de buurt/fysieke winkel waar ik de K53SV in België kan kopen, heeft ze normaal binnen op 10 mei. Ik ga dan eens zien of ik een review kan schrijven.
Anoniem: 323834
Beste tweakers,
Ik ben sinds een klein maandje op zoek naar een laptop. Mijn budget is ongeveer 400 euro (iets meer maakt ook niet uit) en ik wil hem thuis gebruiken om soepel te kunnen internetten, voor mijn media en voor tekstverwerking.
Nou viel mijn oog op twee laptops bij paradigit (bij mij in de buurt) het zijn de volgende twee laptops:
Packard Bell Easynote LJ65-AU-025
HP Pavilion dv6-3010sd Entertainment
Ik ga er vanuit dat deze twee laptops geschikt zijn voor hetgeen waar ik ze voor wil gebruiken. Echter vind ik het moeilijk om te beoordelen welke beter is en of ze wel goed zijn. Beide laptops hebben hun voor en nadelen.
Mijn eerste vraag: zijn deze laptops sowieso wel goed (vooral gekeken naar prijs-kwaliteit verhouding)
Zo ja welke is dan aan te raden? Of wat voor alternatieven zouden er anders zijn?
Ik stel ook ervaringen met merk model winkel etc. zeer op prijs
Bij voorbaat dank!
Gr, caspar
Ik ben sinds een klein maandje op zoek naar een laptop. Mijn budget is ongeveer 400 euro (iets meer maakt ook niet uit) en ik wil hem thuis gebruiken om soepel te kunnen internetten, voor mijn media en voor tekstverwerking.
Nou viel mijn oog op twee laptops bij paradigit (bij mij in de buurt) het zijn de volgende twee laptops:
Packard Bell Easynote LJ65-AU-025
HP Pavilion dv6-3010sd Entertainment
Ik ga er vanuit dat deze twee laptops geschikt zijn voor hetgeen waar ik ze voor wil gebruiken. Echter vind ik het moeilijk om te beoordelen welke beter is en of ze wel goed zijn. Beide laptops hebben hun voor en nadelen.
Mijn eerste vraag: zijn deze laptops sowieso wel goed (vooral gekeken naar prijs-kwaliteit verhouding)
Zo ja welke is dan aan te raden? Of wat voor alternatieven zouden er anders zijn?
Ik stel ook ervaringen met merk model winkel etc. zeer op prijs
Bij voorbaat dank!
Gr, caspar
Anoniem: 303530
Ik vind ze allebei niet echt aan te raden. PB is een vrij slecht merk en, tsja, 2GB RAM... De HP blinkt ook niet echt uit in vergelijk met -bijvoorbeeld- pricewatch: MSI CX623-084NL en pricewatch: Asus K52F-EX573V uit de pricewatch.
Er is geen beste merk, de service van PB en acer is troep, maar daar is de prijs meestal ook naar. Het is niet dat je met dit budget veel te kiezen hebt.
bij de pricewatch met filter 400 euro max en min 15,6" scherm is er anders nog best veel keus...
wat zou jij dan nemen?
wat zou jij dan nemen?
Genoemde MSI (voordeel: Geforce 310 grafische kaart), genoemde Asus of deze leuke Samsung opruimer pricewatch: Samsung P530 JA01 (voordeel iets snellere processor, W7 Pro, nadeel 3GB RAM ipv 4)
[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-05-2011 15:32 ]
Ik kijk niet naar het merk, maar naar de specsAnoniem: 323834 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:19:
bij de pricewatch met filter 400 euro max en min 15,6" scherm is er anders nog best veel keus...
wat zou jij dan nemen?
Bij die msi specs zegt ie dit:
Verbinding (USB/FW): eSATA
heeft ie dan geen usb??
EDIT: pricewatch: Samsung P530-JA02 wat is het verschil tussen die twee samsungs??
Verbinding (USB/FW): eSATA
heeft ie dan geen usb??
EDIT: pricewatch: Samsung P530-JA02 wat is het verschil tussen die twee samsungs??
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 323834 op 02-05-2011 16:03 ]
Die Samsung JA02 is idd nog wat beter met snellere proc en bluetooth. Zeker een tientje waard. MSI heeft gewoon 3x usb waarvan 1x shared usb/esata. Specsheets zijn niet altijd volledig/correct. Ik zou voor die JA02 gaan. Heeft ook hdmi zie ik (om hem op de tv aan te sluiten).
[ Voor 64% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-05-2011 16:13 ]
JA02 heeft geen bluetooth volgens mij
is ie die tien euro dan nog waard?
en wat is belangrijker betere processor of meer RAM?
gr
en wat is belangrijker betere processor of meer RAM?
gr
Schijnbaar geen bluetooth idd als je erop nagoogled. Ja een tientje is niks, dat is een tik snellere processor mij zeker wel waard. Van 3 naar 4 GB RAM zul je bij gemiddeld gebruik niet merken.
RAM is heel belangrijk. Niet de snelheid, maar de hoeveelheid. Zodra je RAM vol zit moet windows namelijk ergens anders zijn data kwijt, en dat is in dit geval op een harde schijf. Het punt is dat een harde schijf verschrikkelijk langzaam is (een factor 10.000)..
Dan rest ons de vraag: hoeveel ram heb ik nodig? Dat is niet zo simpel te beantwoorden, maar vanwege de prijs (€40* voor 4GB) is het gewoon belachelijk om er geen 4GB in te stoppen. Genoeg RAM is het belangrijkste van je systeem, maar teveel RAM is geldverspilling.
Bij twijfel: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Dan rest ons de vraag: hoeveel ram heb ik nodig? Dat is niet zo simpel te beantwoorden, maar vanwege de prijs (€40* voor 4GB) is het gewoon belachelijk om er geen 4GB in te stoppen. Genoeg RAM is het belangrijkste van je systeem, maar teveel RAM is geldverspilling.
Bij twijfel: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
'Er in stoppen' is voor mij niet echt een optie. Ik wil gewoon een kant en klare laptop, het gaat nu tussen die Samsung P530 JA02 en die bovengenoemde MSI. Samsung heeft een betere processor, MSI heeft 1Gb meer RAM.Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:53:
RAM is heel belangrijk. Niet de snelheid, maar de hoeveelheid. Zodra je RAM vol zit moet windows namelijk ergens anders zijn data kwijt, en dat is in dit geval op een harde schijf. Het punt is dat een harde schijf verschrikkelijk langzaam is (een factor 10.000)..
Als ik met mijn laptop wil internetten, msn'en, muziek luisteren en soms een filmpje kijken wat heb ik dan meer nodig? CPU of RAM?
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 323834 op 03-05-2011 11:06 ]
Nee, maar dat de fabrikant er 2GB in stopt bewijst dat er bespaard is op dingen waar je niet op wilt besparen. Ik zou mijn geld dan aan een ander uitgeven.
Met een browser en game open zit je al op de GB minimaal, minder dan 3GB zou ik echt niet aanraden.
Met een browser en game open zit je al op de GB minimaal, minder dan 3GB zou ik echt niet aanraden.
Die samsung heeft 3Gb en die MSI 4Gb maar samsung heeft een betere processor. De fabrikant heeft er dus geen 2Gb in gestopt of heb jij het nu over een andere laptop?
Ik had het over laptops in het algemeen.
Het is trouwens GB, de kleine b betekent dat je over bits praat in plaats van Bytes, 8Gb = 1GB.
Het is trouwens GB, de kleine b betekent dat je over bits praat in plaats van Bytes, 8Gb = 1GB.
De msi, een verschil van 130mhz is redelijk te verwaarlozen maar in de plaats daarvan krijg je wel 1GB extram RAM, een grotere HDD, een magere GPU en eSATA. MSI is naar mijn mening ook een beter merk.
Ik ben op zoek naar de goedkoopste laptop met SATA III interface.
Ik had zelf deze Dell gevonden. Alleen zie ik nergens staan of ie SATA III interface heeft. Ik zie wel de laatste generatie CPU. Betekent dat dat ie SATA III heeft?
Die Dell is 499,-. Iemand nog goedkopere ideeen?
Is het bij Dell nog mogelijk cash terug te krijgen voor het OS?
Edit: Moet ik misschien zoeken naar een laptop met HM65 chipset. Dan zou deze ook kunnen:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Ik had zelf deze Dell gevonden. Alleen zie ik nergens staan of ie SATA III interface heeft. Ik zie wel de laatste generatie CPU. Betekent dat dat ie SATA III heeft?
Die Dell is 499,-. Iemand nog goedkopere ideeen?
Is het bij Dell nog mogelijk cash terug te krijgen voor het OS?
Edit: Moet ik misschien zoeken naar een laptop met HM65 chipset. Dan zou deze ook kunnen:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 05-05-2011 12:24 ]
Met welk doel, als ik vragen mag?
Voor zover ik weet is de inspiron inderdaad de goedkoopste laptop met SB, als je ook maar enige waarde hecht aan bouwkwaliteit, accuduur, of de GPU zou ik wel upgraden naar de xps 15 voor plusminus €100 meer. Nadeel is dat de HDD van deze bak niet 123 te vervangen is.
Die K53 kende ik nog niet, ook een leuke optie.
Voor zover ik weet is de inspiron inderdaad de goedkoopste laptop met SB, als je ook maar enige waarde hecht aan bouwkwaliteit, accuduur, of de GPU zou ik wel upgraden naar de xps 15 voor plusminus €100 meer. Nadeel is dat de HDD van deze bak niet 123 te vervangen is.
Die K53 kende ik nog niet, ook een leuke optie.
Voor SSDs benchmarks. Ik kijk ook nog naar een desktop. De Asus lijkt me een geschikte laptop.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:28:
Met welk doel, als ik vragen mag?
Ik het dan niet slimmer om een antieke desktop aan te schaffen en daar een raid kaart in te stoppen?
Om representatieve benchmarks te krijgen heb ik het liefst een laptop en een desktop met de meest voorkomende Intel chipset.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:02:
Ik het dan niet slimmer om een antieke desktop aan te schaffen en daar een raid kaart in te stoppen?
Als ik er of andere speciale controller inzet heb ik geen idee hoe dat de resulaten beinvloed.
zit je ff 2 dagen niet op te letten is de prijs van die MSI van 379 naar 440 ofzo gestegen
Miijn ervaring met MSI en Samsung: Ik heb 1 keer een MSI X340 gehad. Zeer slechte bouwkwaliteit. Het was net een bouw pakketje. Toestenbord veerde ongelofelijk. Toen ik klaagde bij MSI stuurde ze me een stuk plastic dat ik onder de toetsen kon doen. Ik heb die MSI mooi terug gestuurd naar de leverancier.Anoniem: 323834 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:39:
oow okee
Maar zou jij dan in mijn geval voor die MSI of de Samsung gaan?
Verder heb ik een Samsung NC10 gehad, die liet ik vanaf 1 meter (!) op een stenen vloer vallen. Ik kon hem weer in elkaar klikken en er was niets aan de hand. Samsung maakt imo zeer degelijke laptops met zeer goede toetsenborden. Dit word ook algemeen bevestigd.
Ik heb zelf ook goede ervaringen met HP. De onderzoeken zijn echter negatief over HP:Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:19:
HP is tegenwoordig geen slecht merk. Ik raad bijna nooit een HP aan, maar dat heeft meer te maken met pech dan gegronde redenen.
http://www.pcworld.com/ar..._and_service_laptops.html
http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/
2 onafhankelijke onderzoeken met zeer slechte resultaten voor HP.
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 10-05-2011 20:28 ]
Je moet een ultra thin ook niet vergelijken met een doodnormale netbook. Maar het klopt inderdaad dat samsung wat hoger op mijn lijstje staat dan MSI in het <14" segment. Op de plaatjes vind ik ze er altijd bijzonder fragiel uitzien.
In het 15" segment zou ik het niet weten. Ik heb er 2 gezien in real-life, en ik vond ze allebei weinig spectaculair, en beide mensen gaven aan dat het toetsenbord zoog. Maar die zijn dan ook:

Gewend, en dan gaat zo'n €5 laptoptoetsenbord met 2 millimeter feedback al snel tegenvallen...
In het 15" segment zou ik het niet weten. Ik heb er 2 gezien in real-life, en ik vond ze allebei weinig spectaculair, en beide mensen gaven aan dat het toetsenbord zoog. Maar die zijn dan ook:

Gewend, en dan gaat zo'n €5 laptoptoetsenbord met 2 millimeter feedback al snel tegenvallen...
Die is nieuw voor mij, maar ze geven niet veel details over de omvang van het onderzoek. Ook vraag ik me af of het meten van gebruikservaringen wel een goede manier is. Natuurlijk is een apple gebruiker meer tevreden over zijn laptop dan iemand met de goedkoopste acer.Philflow schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:23:
Ik heb zelf ook goede ervaringen met HP. De onderzoeken zijn echter negatief over HP:
http://www.pcworld.com/ar..._and_service_laptops.html
Dat onderzoek gaat tegenwoordig over laptops van 4½ jaar oud. Ik heb dit onderzoek al zo vaak afgeschoten, daar begin ik niet meer aan.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-05-2011 20:34 ]
Het onderzoek van PCWorld was een onderzoek onder 79.000 respondenten. Er zullen best haken en ogen aan de onderzoeken zitten maar ze komen wel beide met dezelfde conclusie voor HP. Verder geeft HP maar 1 jaar garantie afaik.
Bedankt voor jullie input. Het wordt dus vrijwel zeker de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Ben blij dat ik deze topic gelezen heb. Ben nu strak naar een laptop op zoek aangezien mijn netbook (batterij) het begeven heeft. Ik zocht allang een 15 inch met minimaal een i3 en 4GB en HDMI en een aparte videokaart(minimaal 512 MB)..vuilerakker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:49:
Bedankt voor jullie input. Het wordt dus vrijwel zeker de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Ik denk dat deze asus dicht bij mij wensen komt. Trouwens voor € 529 bij mycom heb je voor wat extra geld 1 jaar extra garantie .... niet gek
Indien iemand een soortgelijke Laptop weet, mag je het laten weten wat ik heb al een heleboel bekeken, maar daar ontbrak steeds iets aan (me name aparte vidoe kaart) want ik wil geen "shared chip" !
[ Voor 5% gewijzigd door Mouse_NL op 10-05-2011 21:59 . Reden: toevoeging prijs ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Voor 60 euro meer heb je trouwens een Core i5-2410 met Turbo boost.
pricewatch: Asus A53SJ-SX230V
ow dat is ook een beetje mooi .... pff whats it gonna be I3 of I5? I 5 geeft meer hitte ... niemand een goede revieuw van deze laptop?Philflow schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:01:
Voor 60 euro meer heb je trouwens een Core i5-2410 met Turbo boost.
[ Voor 8% gewijzigd door Mouse_NL op 10-05-2011 22:46 . Reden: vraagje erbij ]
alleen meer hitte als de turbo boost aan gaat, en die gaat alleen aan als het nodig is. Als je regelmatig CPU intensieve applicaties draait is het het wel waard.
Waar het mij het meeste om gaat is dat ik eindelijk mijn series die hier niet op de tv komen op minimaal 720p of 1080p kan bekijken. Dus heel veel HD (HD- web TV) bekijken en eventueel op mijn TV projecteren. Naast wat gaan gamen weer op de pc, omdat er daarvoor heel veel demo's uitkomen, dan weet ik tenminste wat ik op de XBOX 360 echt moet kopen.Philflow schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:29:
[...]
alleen meer hitte als de turbo boost aan gaat, en die gaat alleen aan als het nodig is. Als je regelmatig CPU intensieve applicaties draait is het het wel waard.
Film bewerken of foto bewerken niet echt. Als ik kijk zou ik het denk ik met een i3 wel moeten redden maar wil niet te kort komen, dus nu twijfel ik toch naar een i5!
Ik heb nog steeds een desktop met een Quad 2 Core processor die ik nu wel gebruik voor het streamen van mijn voetbal, maar dat wil ik dus echt op een laptop hebben. Mijn zielig netbook trekt het echt niet meer.
Wie het echt weet mag mij het zeggen. Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Mouse_NL op 11-05-2011 00:03 . Reden: spelling op dit late uur! ]
^ De I3 is echt meer dan genoeg voor jouw gebruik.
zo'n beetje elke laptop kan tegenwoordig wel 1080p decoderen met de onboard gpu. Hiervoor hoef je dus niet echt op te letten bij aanschaf.
Gamen is natuurlijk een ander verhaal, en dat zal bij een laptop altijd een compromis zijn tussen aanschafkosten en prestaties. Zeker als je kijkt naar de gebruikte grafische adapter.
Gamen is natuurlijk een ander verhaal, en dat zal bij een laptop altijd een compromis zijn tussen aanschafkosten en prestaties. Zeker als je kijkt naar de gebruikte grafische adapter.
Als jij het zegt, mar wil niet te kort komen dus ik kijk wel of ik € 60 extra ga uitgeven voor die i5 .... je hebt me even op een spoor gezet ... zoga even mij hoofd koelen en effe een stukje lopen ... erg warm hier binnen. ben met een uurtje of zo terug.Philflow schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:05:
^ De I3 is echt meer dan genoeg voor jouw gebruik.

Dus toch een i5 met aparte videokaart ... denk ik ... want als er één ding is is dat ik niet echt zonder mijn games kan .... waar dan ook .... zelf in het vliegtuig moet ik dat bijv kunnen doen.michel2506 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:06:
zo'n beetje elke laptop kan tegenwoordig wel 1080p decoderen met de onboard gpu. Hiervoor hoef je dus niet echt op te letten bij aanschaf.
Zo nu effe afkoelen en dan kijken welke reacties er zijn......btw ik moet wel 14 dagen wachten want ik ga echt wachten op mijn vakantie-geld.
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop nodig, budget is €550,-.
Ze doet er wat mee internetten, filmpjes kijken en wat foto opslag, niet zo spannend allemaal dus. Nou lees ik dat die HP Pavilion dm1-3125ed heel goed is volgens de laatste BBG, maar nog steeds niet leverbaar.
Zijn er goede alternatieven? Haar laatste, een Asus, was echt verschrikkelijk traag wat na verloop van tijd serieus ging irriteren.
Ze doet er wat mee internetten, filmpjes kijken en wat foto opslag, niet zo spannend allemaal dus. Nou lees ik dat die HP Pavilion dm1-3125ed heel goed is volgens de laatste BBG, maar nog steeds niet leverbaar.
Zijn er goede alternatieven? Haar laatste, een Asus, was echt verschrikkelijk traag wat na verloop van tijd serieus ging irriteren.
Die HP Pavilion dm1-3125ed is een netbook. Mijn ervaring na 2 jaar netbook is ..... neem een laptop. Na 2 jaar kom ik nu ernstig te kort. Qua formaat een perfecte reispartner maar voor een all - round pc niet.partyondude schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:28:
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop nodig, budget is €550,-.
Voor € 550 kan je een hele leuke laptop halen zie eerder berichten hierboven. Ook weer ASUS maar ik denk dat deze niet zo snel traag zullen worden.
De HP DM1 is trouwens gewoon leverbaar hoor.
Ok duidelijk, netbook lijkt me idd ook niet relaxt.
Van mijn werk heb ik een Dell Latitude E6500 gekregen wat een fijn en snel ding is, maar die vallen ruim buiten het budget
Ik heb al wat in dit topic gelezen maar vooral ervaring met het bouwen van desktops, laptops doe ik weinig mee, vandaar.
Welk formaat beeldscherm is prettig in combinatie met een acceptabel gewicht? Verder is 4 GB geheugen aan te raden lees ik. Is dat te preferen boven een 7200 rpm HDD? Dus, 4 GB en 5400 HDD kan prima en is nog steeds vlot?
Van mijn werk heb ik een Dell Latitude E6500 gekregen wat een fijn en snel ding is, maar die vallen ruim buiten het budget

Ik heb al wat in dit topic gelezen maar vooral ervaring met het bouwen van desktops, laptops doe ik weinig mee, vandaar.
Welk formaat beeldscherm is prettig in combinatie met een acceptabel gewicht? Verder is 4 GB geheugen aan te raden lees ik. Is dat te preferen boven een 7200 rpm HDD? Dus, 4 GB en 5400 HDD kan prima en is nog steeds vlot?
Je 4 GB versnelt je HDD niet hoor een 7200 rpm HDD is sneller bij grote gegevens overdracht.partyondude schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:08:
Ok duidelijk, netbook lijkt me idd ook niet relaxt.
Van mijn werk heb ik een Dell Latitude E6500 gekregen wat een fijn en snel ding is, maar die vallen ruim buiten het budget![]()
Wat voor de een acceptabel is voor de ander onacceptabel.partyondude schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:08:
7200rpm HDD kun je er altijd achteraf nog inzetten, mocht dat nodig zijn.
De XPS 15 van dell begint er ook leuk uit te zien des te meer als ik de revieuw lees!
Dat is ook mijn favoriete laptop op het moment. Het enige nadeel is dat hij wat zwaarder is dan de concurrentie.
Idd ... maar hij is wel heel gaaf zo te zien en voor 679 met de upgrades die je erbij krijgt echt watertanden.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:39:
Dat is ook mijn favoriete laptop op het moment. Het enige nadeel is dat hij wat zwaarder is dan de concurrentie.
Ik raad wel ten zeerste aan het full-hd scherm te nemen. Dat is echt een verschil van dag en nacht.
Ik heb een Full HD-TV dus dat hoeft niet echt meer. Als ik hem daarop aansluit dan is het beeld ook perfect denk ik !!!Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
Ik raad wel ten zeerste aan het full-hd scherm te nemen. Dat is echt een verschil van dag en nacht.
Dat is het punt niet. Het gaat juist om de extra werkruimte die word verkregen door de hogere resolutie. Voor films maakt het geen knal uit.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Zie de plaatjes.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Zie de plaatjes.
Extra werk ruimte vind ik weer minder interessant. Hoger contrast & gamut en Full HD films kijken wel.
Op deze golflengte zit ik ook .... maar ik kijk echt wat ik ga doen.Philflow schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:09:
Extra werk ruimte vind ik weer minder interessant. Hoger contrast & gamut en Full HD films kijken wel.

Dit ziet er ook goed uit voor 450 euro:
pricewatch: MSI CX640-050NL
CPU-type Intel Core i3 2310M
Snelheid 2,1GHz
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip GeForce GT520M
edit: imiddels uitverkocht, ze hadden er maar 1 op voorraad.
pricewatch: MSI CX640-050NL
CPU-type Intel Core i3 2310M
Snelheid 2,1GHz
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip GeForce GT520M
edit: imiddels uitverkocht, ze hadden er maar 1 op voorraad.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 12-05-2011 15:08 ]
Schijnbaar was die prijs (450 euro) een foutje? Nog steeds mooi voor 529 euro.
Hallo,
Pfoe veel mensen die hier een laptop zoeken voor hun vriendin zeg.. ik sluit me dan ook bij hen aan
Mijn vriendin start in september een opleiding en begint hem nu al te stressen omdat ze geen laptop heeft, want dat moest perse volgens haar opleiding (management). Nu heb ik die opleiding-informatie even doorgenomen en dat lijkt mij volgens mij niet veel meer te worden dan word / Excel / photoshop en internet..
Nu houdt ze ook wel van een potje WoW maar meer gamen dan dat zal het niet worden. Nu is WoW inmiddels alweer bijna 7 jaar oud dus daarom zit ik hier in het ‘basis notebook’ gedeelte.
In de mediamarkt vliegt ze elke keer naar een knalroze laptop van sony vaio (kheb zelf ook een vaio) en daar is ze helemaal verliefd op.. Dat ding kost echter 800 euro voor (naar ik meen) alleen de looks en die specs vond ik niet zo bijzonder (uit mn hoofd i3 processor, 4 gb ram, 500 gb harde schijf en simpel videokaartje)..
Nu zie ik hier heel wat leuke laptops voorbij komen maar de NBBG van dit topic stamt ook alweer uit februari. Wat is nu de beste laptop die je zou kunnen halen voor 500 / 600 euro gelet op de volgende eisen:
- niet te zwaar (mn vriendin is maar een teer poppetje
)
- WoW moet soepel te draaien zijn
- Office / internet en dergelijke ook, maar als WoW draait, draait de rest ook i guess..
- Laptop moet de komende 3 jaar probleemloos mee kunnen (liefst dus een i5 processor, 8 gb geheugen etc..)
verder geen bijzondere eisen, maar dit budget biedt juist een zee aan mogelijkheden.. kunnen jullie uitkomst bieden in deze kwestie?
Mvg
Pfoe veel mensen die hier een laptop zoeken voor hun vriendin zeg.. ik sluit me dan ook bij hen aan
Mijn vriendin start in september een opleiding en begint hem nu al te stressen omdat ze geen laptop heeft, want dat moest perse volgens haar opleiding (management). Nu heb ik die opleiding-informatie even doorgenomen en dat lijkt mij volgens mij niet veel meer te worden dan word / Excel / photoshop en internet..
Nu houdt ze ook wel van een potje WoW maar meer gamen dan dat zal het niet worden. Nu is WoW inmiddels alweer bijna 7 jaar oud dus daarom zit ik hier in het ‘basis notebook’ gedeelte.
In de mediamarkt vliegt ze elke keer naar een knalroze laptop van sony vaio (kheb zelf ook een vaio) en daar is ze helemaal verliefd op.. Dat ding kost echter 800 euro voor (naar ik meen) alleen de looks en die specs vond ik niet zo bijzonder (uit mn hoofd i3 processor, 4 gb ram, 500 gb harde schijf en simpel videokaartje)..
Nu zie ik hier heel wat leuke laptops voorbij komen maar de NBBG van dit topic stamt ook alweer uit februari. Wat is nu de beste laptop die je zou kunnen halen voor 500 / 600 euro gelet op de volgende eisen:
- niet te zwaar (mn vriendin is maar een teer poppetje
- WoW moet soepel te draaien zijn
- Office / internet en dergelijke ook, maar als WoW draait, draait de rest ook i guess..
- Laptop moet de komende 3 jaar probleemloos mee kunnen (liefst dus een i5 processor, 8 gb geheugen etc..)
verder geen bijzondere eisen, maar dit budget biedt juist een zee aan mogelijkheden.. kunnen jullie uitkomst bieden in deze kwestie?
Mvg
Anoniem: 74839
Mijn Macbook is aan vervanging toe maar financieel zit een vervanger uit de Apple stal er helaas niet in. Budget ligt rond de 600. Mijn voornaamste eisen zijn een goede batterij en portable (scherm van rond de 13.3/14 inch) Aan gamen doe ik niet op mijn laptop, maar HD video en Photoshop moeten zonder problemen kunnen draaien, ook als er een hoop tabs en nog wat programma's open staan. Als er Hackintosh op kan draaien is dat natuurlijk een flinke plus. Iemand enig idee welke modellen hier op aan sluiten?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74839 op 12-05-2011 16:35 ]
Eigen inspanning is bij beide posters ver te zoeken
Maar goed hier een tip voor thawarhead:
pricewatch: Asus U31SD-RX080V
pricewatch: Asus U31SD-RX080V
Toevallig een vaio EA 14"?Thrilled schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:13:
In de mediamarkt vliegt ze elke keer naar een knalroze laptop van sony vaio (kheb zelf ook een vaio) en daar is ze helemaal verliefd op.
Niet doen, dat ding gaat zelfs onder de meest lichte load geen 2 uur mee op de accu.
Een pricewatch: Asus K53SV-SX146V, die ik je dan ook aanraad haalt zo rond de 4 a 5 uur. Als je nog iets meer wilt uitgeven is de xps 15 met 1080p scherm de beste optie, ongeveer €750 uit het hoofd.
Neem eens een kijkje in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14".Anoniem: 74839 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:35:
Mijn Macbook is aan vervanging toe maar financieel zit een vervanger uit de Apple stal er helaas niet in. Budget ligt rond de 600. Mijn voornaamste eisen zijn een goede batterij en portable (scherm van rond de 13.3/14 inch) Aan gamen doe ik niet op mijn laptop, maar HD video en Photoshop moeten zonder problemen kunnen draaien, ook als er een hoop tabs en nog wat programma's open staan. Als er Hackintosh op kan draaien is dat natuurlijk een flinke plus. Iemand enig idee welke modellen hier op aan sluiten?
Ik heb antiglare folie van ebay voor een hp dm3, kost niet veel en werkt best goed, ik heb het er nooit meer vanaf gehaald. Glanzende schermen zijn stom.Anoniem: 388164 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:20:
Nu, het enige minpuntje buiten de resolutie (maar ik heb een extern scherm...) is dat glare scherm. Heeft iemand al ervaringen met anti-glare folie's?
Zo ja, kan je dit er zelf makkelijk opplakken zonder bubbels? Of liever laten doen bij je pcboer?
Je moet er even de tijd voor nemen om het zonder bubbels op te brengen maar echt moeilijk is het niet.
Hoe zit dat met de matte laag eigenlijk? Ik lees dat veel mensen last hebben van de diffusie die dat veroorzaakt, de text is dan niet meer scherp. Dat is bijzonder vervelend voor een scherm met hoge DPI.
Dat is ook het hele punt van de glanzende laag: het ziet er scherper uit.
Dat is ook het hele punt van de glanzende laag: het ziet er scherper uit.
Jup dat is hem, maar als het roze is dan vind ze het al goedAnoniem: 303530 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:45:
[...]
Toevallig een vaio EA 14"?
Niet doen, dat ding gaat zelfs onder de meest lichte load geen 2 uur mee op de accu.
Een pricewatch: Asus K53SV-SX146V, die ik je dan ook aanraad haalt zo rond de 4 a 5 uur. Als je nog iets meer wilt uitgeven is de xps 15 met 1080p scherm de beste optie, ongeveer €750 uit het hoofd.
Accuduur is niet het belangrijkste trouwens hoor.. maar die asus die je aangeeft spreekt me wel aan. Is het de moeite waard om voor een paar tientjes extra er meer ram geheugen in te stoppen? Door de discussie daarover in dit topic ben ik er door gaan twijfelen, omdat het wellicht helemaal niet nodig is, gezien de rest van de specs..
en Philflow, is de inspanning voor jouw alleen merkbaar wanneer ik wat linkjes naar laptops post? Als ik de rest van dit topic doorlees zie ik genoeg adviezen voor meerdere mensen, allen echter wat gedateerd.
Ik zie graag dat mensen eerst zelf door de Pricewatch gaan en een selectie maken. Dan kan erg gemakkelijk met een filter. Daaruit blijkt meer eigen inspanning. Tegenwoordig zie je echter veel dat mensen gewoon hun wensen lijstje posten. Ik geloof dat Darkstone er geen bezwaar tegen heeft. Ik zelf zie liever meer eigen inspanning.Thrilled schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:44:
[...]
en Philflow, is de inspanning voor jouw alleen merkbaar wanneer ik wat linkjes naar laptops post?
PS. De normale huis tuin en keuken gebruiker gaat geen verschil merken tussen 3GB of 4GB. Meer dan 4GB is niet nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 13-05-2011 12:51 ]
Over dat verschil heb ik het ook niet, hij heeft nu 4GB en dan de vraag of 8GB dan geen betere keuze is.. of is dat niet mogelijk in deze laptop? (ben alleen gewend om PC's te upgraden)
Meer dan 4GB is voor normaal gebruik overbodig. Investeer liever in een rappe HDD of SSD daar merk je meer van. Bijvoorbeeld Seagate Momentus XT 500GB.
Ps. ik vraag me trouwens af of jouw vriendin gelukkig wordt van een 2,6kg wegende 15" bruine Asus maar dat terzijde
Ps. ik vraag me trouwens af of jouw vriendin gelukkig wordt van een 2,6kg wegende 15" bruine Asus maar dat terzijde
[ Voor 85% gewijzigd door Philflow op 13-05-2011 12:59 ]
2.6KG is niet eens zo zwaar voor een 15". De xps 15 weegt 2.9KG en de N53 iets minder.
Voor ons niet. Voor zijn vriendin, "een teer poppetje", is het wellicht een ander verhaal.
Iemand ervaring met de Acer Aspire 5742-454G64M; hij is nu in de aanbieding bij de Saturn voor € 479. Ik heb hier gelezen dat de service van hun niet goed is, maar dat terzijde.
DE grafische kaart is 128 MB is het mogelijk om dit ding te verhogen?
Voor een i5 niet slecht?
DE grafische kaart is 128 MB is het mogelijk om dit ding te verhogen?
Voor een i5 niet slecht?
[ Voor 15% gewijzigd door Mouse_NL op 14-05-2011 14:19 ]
Je kan beter iets kopen wat aan je eisen voldoet, in plaats van iets wat "toevallig in de aanbieding is". Meer dan 2 tientjes goedkoper dan de concurrentie zal hij niet zijn.
Normaal is hij dacht ik iets van 549 of zo? Niet dat het meteen oor mij mij is ik ben ook aan het kijken voor familie etc..dus mocht iemand ervaringen hebben graag het hoe en wat thanx.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:19:
Je kan beter iets kopen wat aan je eisen voldoet, in plaats van iets wat "toevallig in de aanbieding is". Meer dan 2 tientjes goedkoper dan de concurrentie zal hij niet zijn.
De ene i5 is de andere niet. De i5-450m is maar 5% sneller dan de i3-380m welke al vanaf €430 in de pricewatch staat.
oke ..... ik ga nog verder kijken spannend.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:26:
De ene i5 is de andere niet. De i5-450m is maar 5% sneller dan de i3-380m welke al vanaf €430 in de pricewatch staat.
De grafische kaart is overigens niet 128MB maar een Geforce 420m 1024MB. Ook heeft hij Bluetooth 3.0. Redelijk leuke aanbieding maar niet een vlieg-nu-naar-de-winkel aanbieding.
Verder wel een complete laptop met 640GB HDD en 4GB memory. Ik zou wel liever een Asus kopen, degelijker en twee jaar garantie.
Anoniem: 406950
Mijn huidige laptop is hoognodig aan vervanging toe, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hij zal worden gebruikt voor standaard taken: office, internet, filmpjes kijken, en op hobby basis misschien foto's of filmpjes bewerken. Ik wil in ieder geval alles tegelijk kunnen doen. Geen games oid.
Omdat mijn vorige laptop (PB easynote) eigenlijk al vrij snel een miskoop bleek, ben ik geneigd hogere specs te zoeken dan misschien voor mijn gebruik nodig. Belangrijk is in ieder geval dat ik dit keer een aanschaf wil doen waar ik wat langer mee vooruit kan.
Mijn wensen:
- Budget rond de E 500/600
- Voorkeur voor een I5 (of goeie I3)
- 4GB
- Degelijke behuizing
- Redelijke batterijduur (>3-4 uur)
- Redelijk energieverbruik
Opslag maakt me weinig uit, videokaart weet ik eigenlijk niet goed. Ik denk wel dat mijn voorkeur uitgaat naar videokaart met redelijk eigen geheugen.
Ik kwam zelf de volgende tegen;
http://tweakers.net/pricewatch/278169/acer-aspire-5742-454g64mn.html
Bij Saturn voor E 479, maar de behuizing viel me eigenlijk nog al tegen
http://tweakers.net/pricewatch/275761/toshiba-satellite-l650-1nc.html
Bij Dynabite gezien voor E 599, maar vraag me af of er voor deze prijs niet een betere vindbaar is.
Ik heb de pricewatch geprobeerd, maar daar kreeg ik bijna 100 resultaten...
---
EDIT: ik bedenk me net dat ik de laptop in de toekomst misschien ook zal gebruiken voor een programma als adobe illustrator. Ik weet niet of dat veel verschil maakt?
Hij zal worden gebruikt voor standaard taken: office, internet, filmpjes kijken, en op hobby basis misschien foto's of filmpjes bewerken. Ik wil in ieder geval alles tegelijk kunnen doen. Geen games oid.
Omdat mijn vorige laptop (PB easynote) eigenlijk al vrij snel een miskoop bleek, ben ik geneigd hogere specs te zoeken dan misschien voor mijn gebruik nodig. Belangrijk is in ieder geval dat ik dit keer een aanschaf wil doen waar ik wat langer mee vooruit kan.
Mijn wensen:
- Budget rond de E 500/600
- Voorkeur voor een I5 (of goeie I3)
- 4GB
- Degelijke behuizing
- Redelijke batterijduur (>3-4 uur)
- Redelijk energieverbruik
Opslag maakt me weinig uit, videokaart weet ik eigenlijk niet goed. Ik denk wel dat mijn voorkeur uitgaat naar videokaart met redelijk eigen geheugen.
Ik kwam zelf de volgende tegen;
http://tweakers.net/pricewatch/278169/acer-aspire-5742-454g64mn.html
Bij Saturn voor E 479, maar de behuizing viel me eigenlijk nog al tegen
http://tweakers.net/pricewatch/275761/toshiba-satellite-l650-1nc.html
Bij Dynabite gezien voor E 599, maar vraag me af of er voor deze prijs niet een betere vindbaar is.
Ik heb de pricewatch geprobeerd, maar daar kreeg ik bijna 100 resultaten...
---
EDIT: ik bedenk me net dat ik de laptop in de toekomst misschien ook zal gebruiken voor een programma als adobe illustrator. Ik weet niet of dat veel verschil maakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 406950 op 17-05-2011 15:10 ]
^ een dedicated video kaart heb je eigenlijk alleen nodig voor games.
Dit is een mooie laptop: pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Dit is een mooie laptop: pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Of dezelfde met nieuwe i5 (2410) pricewatch: Asus A53SJ-SX230V en grotere schijf (500 ipv 320). Dat zou ik liever doen.
Ik zou zelf nog meer geld besparen en deze nemen:
pricewatch: Asus K53E-SX095V
3GB is imo genoeg en een dedicated GPU is overbodig bij dergelijk gebruik.
pricewatch: Asus K53E-SX095V
3GB is imo genoeg en een dedicated GPU is overbodig bij dergelijk gebruik.
Bedankt voor de suggesties, ik denk inderdaad dat het wel een Asus wordt. Ik heb echter wat meer te besteden, dus ik neig ernaar om toch iets meer te willen. Of is dat echt zonde van het geld?
Ik kwam deze gister tegen, die vond ik echt super;
pricewatch: Asus N53JN-SX108V
Verkrijgbaar bij de mediamarkt voor E657
Is dit waar voor het geld?
Voor minder geld heb ik vorige week deze, naar mijn mening, betere laptop aangeschaft:Anoniem: 406950 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:51:
Bedankt voor de suggesties, ik denk inderdaad dat het wel een Asus wordt. Ik heb echter wat meer te besteden, dus ik neig ernaar om toch iets meer te willen. Of is dat echt zonde van het geld?
pricewatch: Asus N53SV-SX424
Die is inderdaad ook erg mooi. Mag ik vragen wat je er precies beter aan vindt?
En waar heb je hem gekocht, aangezien hij in de pricewatch ook voor ong E 650 staat?
En waar heb je hem gekocht, aangezien hij in de pricewatch ook voor ong E 650 staat?
Hij heeft een snellere processor van de nieuwste generatie, snellere videokaart, grotere harde schijf. Een week geleden kocht ik het voor 638 euro.Anoniem: 406950 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:18:
Die is inderdaad ook erg mooi. Mag ik vragen wat je er precies beter aan vindt?
Dat klinkt goed! En waar heb je hem voor deze prijs kunnen kopen? Dan is denk ik mijn keus gemaakt.
Voor degene die het nog willen weten hoe het met de Lemovo cash back is gelopen, eigenlijk best goed.Regeneration schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:11:
Ik wilde kort mijn eerste indrukken van de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) met jullie delen. Deze notebook valt betreft specs en prijs eerder in een budget segment maar daar is geen NBBG van beschikbaar. Ik heb hem gekocht voor 386.90 inclusief verzending en kan na 30 dagen nog 100 euro terug vragen van Lenovo (actie geldt nog tot 31 maart, dus tot en met morgen).
Met een factuur van 28 maart, had ik op zondag 1 mei mijn verzoek ingediend voor de cash back. Ik krijg gelijk een (automatisch verstuurd) bevestigingsbericht, prima. Al op 4 mei krijg ik via de mail goedkeuring van mijn indiening, ook prima. Op 10 mei kreeg ik een mail dat het bedrag "weldra" op mijn bankrekening zou worden overgemaakt. Dit is dan het enige minpuntje, want ik kreeg het op 18 mei. Geen probleem natuurlijk, maar "weldra" suggereerde bij mij iets anders en had toch wel even gedacht of het toch mis kon gaan. Had op 13 mei dus een normaal mailtje gestuurd dat het nog niet binnen was. Daar was niet op gereageerd, en weet dus ook niet of dit van invloed is geweest. [Edit: ze hebben gereageerd dat ze het bedrag hebben overgemaakt, toch wel netjes dat ze hebben gereageerd.] De reden maakt verder eigenlijk ook niet uit. Ik heb het geld gekregen 18 dagen na indiening en dat vind ik netjes.
Deze pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) notebook heeft me dus uiteindelijk slechts € 286,90 gekost.
[ Voor 2% gewijzigd door Regeneration op 19-05-2011 11:42 . Reden: reactie Lenovo toegevoegd ]
Ik denk dat de twijfel er ook vooral inzat omdat je minstens een maand moet wachten voordat je je aanvraag kan indienen. Je krijgt je geld dus pas 6 tot 8 weken na aanschaf terug. Bij mij is het ook gelukt zonder problemen. Deze pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGWMH) heeft mij 349 euro gekost (weliswaar toen nog met 2GB RAM).
Het fijne hieraan is dat de winkels, prijzen, prijzen + verzenkosten en de plaats erbij staan:Anoniem: 406950 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:58:
Dat klinkt goed! En waar heb je hem voor deze prijs kunnen kopen? Dan is denk ik mijn keus gemaakt.
pricewatch: Asus N53SV-SX424V
Anders kan je ook deze nemen die wel weer 50 euro goedkoper is.
pricewatch: Asus K53SV-SX146V
Het verschil is alleen de kleinere hardeschijf ''500GB ipv 640GB'' , geen esata poort en 3x usb 2.0 ipv 2x usb 2.0 + 1x usb 3.0
Wat ik had gelezen was dat mensen netjes een maand hadden gewacht en het verzoek hadden ingediend, maar na de volgens de voorwaarden binnen 56 nog niet hadden ontvangen en nog onduidelijk was wanneer (en of) ze het wel kregen. Dit had me eigenlijk behoorlijk afgeschrikt, maar uiteindelijk toch maar gedaan, wat bij mij dus goed is gekomen.Gianni Rombios schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:19:
Ik denk dat de twijfel er ook vooral inzat omdat je minstens een maand moet wachten voordat je je aanvraag kan indienen. Je krijgt je geld dus pas 6 tot 8 weken na aanschaf terug. Bij mij is het ook gelukt zonder problemen. Deze pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGWMH) heeft mij 349 euro gekost (weliswaar toen nog met 2GB RAM).
mijn vrouw haar netbook is misschien kapot(er was ineens een hd error en windows gaf een BSoD en wil niet meer opstarten..
ik ga wel kijken of ik hem kan herinstalleren maar zit eigenlijk meer aan vervanging te denken..ze had last met 11 inch dus denk ik dat ik een 15+ inch ga kopen en de netbook als ie nog te repareren is naar me dochter.
ze gebruikt hem alleen maar voor internet(en soms een film) dus heeft niet veel nodig
budget is tot 400 euro
heb er 2 gezien van MSI
http://www.informatique.nl/124863/msi-cr620-421nl.html
of
http://www.informatique.nl/124869/msi-cr630-064nl.html
de eerste heeft een iets betere performance index(die informatique gebruikt dan.
welke is de betere keuze of iemand nog een andere tip
ik ga wel kijken of ik hem kan herinstalleren maar zit eigenlijk meer aan vervanging te denken..ze had last met 11 inch dus denk ik dat ik een 15+ inch ga kopen en de netbook als ie nog te repareren is naar me dochter.
ze gebruikt hem alleen maar voor internet(en soms een film) dus heeft niet veel nodig
budget is tot 400 euro
heb er 2 gezien van MSI
http://www.informatique.nl/124863/msi-cr620-421nl.html
of
http://www.informatique.nl/124869/msi-cr630-064nl.html
de eerste heeft een iets betere performance index(die informatique gebruikt dan.
welke is de betere keuze of iemand nog een andere tip
Iseci
Met €400 valt er niet veel te kiezen. Belangrijk is dat er een flinke sloot RAM aanwezig is, en natuurlijk degelijke garantie.
Prima keuze dus, ik vind niet zo snel iets beter met 2 jaar garantie. Over nummer 1 heb ik het dan. AMD kan je beter vermijden op de mobiele markt op dit moment.
Prima keuze dus, ik vind niet zo snel iets beter met 2 jaar garantie. Over nummer 1 heb ik het dan. AMD kan je beter vermijden op de mobiele markt op dit moment.
Misschien is dit nog interessant, mogen jullie zelf uitzoeken 
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH)
met cashback 100 (?) euro terug.
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH)
met cashback 100 (?) euro terug.
Cashback op deze goedkope is 50 euro https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
Nu bij de Saturn Tax Free shopping! Bovenstaande is nu nog maar E 552,00, dat maakt het toch wel erg vereleidelijk om toch bij de Saturn aan te schaffen. Ik zou alleen eigenlijk nog de accuduur willen weten, iemand enig idee waar ik dat kan vinden?Anoniem: 406950 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:51:
Anoniem: 388238
Wat vinden jullie van deze:
pricewatch: Asus K53SV-SX174V
Hij is nu bij saturn voor € 655,-
In vergelijking met bijvoorbeeld degene die hierboven genoemd wordt ?
pricewatch: Asus K53SV-SX174V
Hij is nu bij saturn voor € 655,-
In vergelijking met bijvoorbeeld degene die hierboven genoemd wordt ?
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn moeder
Wat gaat ze er mee doen:
1- leren hoe je hem opstart
2- serven & mailen
3- office
4- films kijken (ook via hdmi naar haar full-hd lcd)
5- muziek
6- gewoon lekker rommelen en mij bellen als het weer niet werkt
Haar budget max €500
Nu wil ik wel een beetje een knap apparaat hebben en kwam bij de volgende 2 uit:
Mijn voorkeur:
Asus K53SJ-SX216V
Alternatief:
HP G62-b04SD
Graag jullie mening en/of aanbevelingen
Wat gaat ze er mee doen:
1- leren hoe je hem opstart
2- serven & mailen
3- office
4- films kijken (ook via hdmi naar haar full-hd lcd)
5- muziek
6- gewoon lekker rommelen en mij bellen als het weer niet werkt
Haar budget max €500
Nu wil ik wel een beetje een knap apparaat hebben en kwam bij de volgende 2 uit:
Mijn voorkeur:
Asus K53SJ-SX216V
Alternatief:
HP G62-b04SD
Graag jullie mening en/of aanbevelingen
Even verplaatsen hoor...
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7. Saturn heeft op dit moment een paar mooie acties.
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7. Saturn heeft op dit moment een paar mooie acties.