• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43
Bron? Laatst verkondigde iemand dit ook al, maar bleek het gewoon hdcp te zijn

Anoniem: 303530

Een uitbreiding op HDCP meen ik, maar als programma kan je er ook voor kiezen dit simpelweg niet te ondersteunen.
Al kan ik op dit moment ook geen bron vinden :/ Volgens mij bestaat het voor het grootste deel uit een enorm opgeblazen marketingverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395268

Ik heb een vraag: is het op het moment ook mogelijk om de Inspiron 15R met i5 te kopen (via Dell)? Of zal dit op korte termijn mogelijk zijn? Dit omdat bij hun beschrijving van de laptop er staat dat je eventueel zelfs een i7 erop kan zetten, maar dat bij het aanpassen je als beste processor een i3-380M koopt.

Ik wil namelijk een laptop voor €700, maar wil er ook wel eens een spelletje als Anno 1404 op willen spelen. Daarom kies ik niet voor de XPS 15 (met i5, beter geluid, betere webcam, maar slechtere videokaart). Verder vroeg ik me af of je een programma als Mathematica snel kan laten lopen (25 000!, 500.000 getallen achter de komma bij pi, geavanceerde 3D-grafieken etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het enige verschil tussen de i3 380M en een i5 480M is de 266MHz Turbo. Als Dell al een i5 zou nemen in de 15R (en dat verwacht ik niet, het blijft hun budgetlaptop) dan zal het eerder de 460M zijn en is het verschil nog maar 133MHz Turbo. Ik zou me er niet druk om maken dus, de i3 380M klinkt traag, maar is in praktijk verschrikkelijk snel. Net zo goed als een i5 450M, mijn i5 430M is nog trager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dus als ik het geluid en de webcam niet zo belangrijk vind (andere verbeteringen van de XPS 15 zoals Full-HD kan ik niet betalen) kan ik beter de Inspiron 15R kopen? Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

GENETX schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:49:
Het enige verschil tussen de i3 380M en een i5 480M is de 266MHz Turbo. Als Dell al een i5 zou nemen in de 15R (en dat verwacht ik niet, het blijft hun budgetlaptop) dan zal het eerder de 460M zijn en is het verschil nog maar 133MHz Turbo. Ik zou me er niet druk om maken dus, de i3 380M klinkt traag, maar is in praktijk verschrikkelijk snel. Net zo goed als een i5 450M, mijn i5 430M is nog trager ;)
Niet helemaal, een 480M loopt namelijk zonder turbo op 2,66 GHz, de 380M op 2,53. Maar dan nog ga je denk ik inderdaad niet heel veel merken van dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je merkt zelfs helemaal geen verschil (tenzij je alleen maar benchmarks aan het draaien bent).. Een i5 4xxm is eigenlijk een "nep i5m" want hij mist de paar geavanceerde features die de echte i5m (5xx) wél heeft. Als je echt sneller wilt dan de 380m zul je op de Sandy Bridge moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 343358 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:06:
[...]

Niet helemaal, een 480M loopt namelijk zonder turbo op 2,66 GHz, de 380M op 2,53. Maar dan nog ga je denk ik inderdaad niet heel veel merken van dat verschil.
Je hebt gelijk, was ff in de war met de naamgeving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:39:
[...]

Je hebt gelijk, was ff in de war met de naamgeving :P
Onbegrijpelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354328

the_freestyler schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:26:
Ik heb de Asus vandaag binnen gekregen en het bevalt me goed. Moet alleen nog even wennen aan de muis pad. Dat dubbel vinger scrollen vind ik nog niet helemaal lekker werken. Heb toch liever eigenlijk rechts een scroll ruimte.
Ik heb hem ook en idd, dat scrollen is wennen :{

Wat ik trouwens enorm irritant aan deze laptop vind ik het toetsenbord en dan met name die :uberkleine pijltjestoetsen 8)7 Numpad is ook niet groot maar dat gebruik ik niet zo vaak. Ik zit er aan te denken de laptop weer in te leveren eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 07:53
Ik heb ook een numpad, maar gebruik het ook nooit. Mijn volgende laptop wordt er een zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Gekozen voor een XPS 15 met i5-480M en 420M GT -

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 395268 op 21-02-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Zoals sommigen misschien weet heb ik afgelopen week problemen gehad met een laptop die ik heb aangekocht. Ik ga het verhaal hier niet nog een keer herhalen dus kijk maar op deze link als je interesse hebt.

Nu dus op zoek naar een nieuwe laptop en nu kom ik onder andere uit op de volgende drie keuzes:
Asus K52JE-EX229V
Asus K52N-EX035V
Acer 5742G-374G50MN

Pricewatch vergelijking van de drie laptops

Nu blijft mijn oog op de Asus K52N vallen maar na weer dieper graven begin ik toch te twijfelen over de verschillende processoren in de drie laptops en het verschil tussen de Radeon Mobility HD5470 en Radeon Mobility HD4250 waar de Asus K52N de 2e genoemde videokaart heeft en de overige 2 de eerstgenoemde. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik met name m.b.t. videokaarten enorm veel kennis mis en dus niet helemaal de verschillen begrijp.

Nu heb ik o.a. gelezen dat de HD5000 series ook HD audio kan afspelen en de HD4000 series niet. Echt heel veel verder dan dat kom ik niet. Nu begrijp ik wel dat hoe hoger het serienummer, over het algemeen hoe beter de grafische kaart maar zou het de meerwaarde waard zijn?

Ik download nagenoeg alleen maar HD films en kijk deze dan ook vaak. Zou dat nou eigenlijk nog veel uitmaken tussen de verschillende kaarten?

Het enige dat ik verder aan "aparts"vraag van de laptop is dat SPSS Statistics vloeiend kan lopen. nu verwacht ik hier bij geen van de drie laptops echt grote problemen mee, maar welke van de drie zou nou het meest stabiel lopen?

[ Voor 0% gewijzigd door Swedish Clown op 21-02-2011 21:01 . Reden: Betere selectie gemaakt zodat het overzichtelijker is. ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

De i3 is een snellere processor dan de AMD.

code:
1
2
Intel Core i3 370M @ 2.40GHz  > Passmark CPU Benchmark: 2224
AMD Athlon Dual-Core P320     > Passmark CPU Benchmark: 1259

Qua keuze zou ik dus kiezen tussen de Acer en de Asus.
De Asus heeft een grotere harde schijf maar de Acer heeft Bluetooth 3.0.
Asus geeft volgens mij 2 jaar garantie en Acer maar 1 jaar.
Ook is de Asus een fractie goedkoper maar mist dus Bluetooth.
Beide laptops hebben HDMI dus HD-materiaal afspelen op televisie is geen enkel probleem met de HD5470.

IBM SPSS Statistics is voor de i3 een fluitje van een cent als ik zo de system requirements bekijk.

De uiteindelijke vraag is dus welk merk geeft je het beste gevoel, Asus of Acer. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 21-02-2011 22:22 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Passmark :F

Passmark is wellicht de meest trieste bench ooit, zo worden er op en 64-bit systeem drastisch hogere scores gehaald.

Je kan het beste gebruik maken van cinebench single of multicore testen. Deze zijn redelijk constant en ook nog eens wijdverspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Hmm... Kijk daar word ik dus al iets wijzer van! Bluetooth heb ik denk ik al 3 jaar niet meer gebruikt en verwacht ook niet dat ik dat ooit nog nodig zal hebben. Via m'n telefoon heb ik nu PhoneMyPC en kan dus alles bedienen, data-versturen gaat prima met m'n kabel maar las laatst ook een artikel waarmee de telefoon gewoon in het thuisnetwerk gehangen kan worden. Daar moet ik nog een keertje naar kijken. In ieder geval, bluetooth heb ik dus niet nodig.

Voordeel van de Asus vind ik dat deze nagenoeg hetzelfde is als de demo-laptop. In ieder geval kwa uiterlijk, kwa toetsenbord en kwa touchpad. Met het kleine beetje gebruik van deze laptop, beviel dit me meer dan prima! Zou dus eigenlijk niet nog voor een 2e keer een "gokje" willen wagen. Daar heb ik eerlijk gezegd weinig trek in... :P

Ik neig dus wel meer richting de Asus. Alle specificaties zijn hetzelfde van de Acer of de Asus, enige verschil is de Asus die iets grotere harde schijf heeft en geen bluetooth (wat ik toch niet nodig heb).

Toch maar evne nog een nachtje over slapen. :+ Thanks voor je hulp in ieder geval! Het gaat dan zoiezo de i3 processor worden.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Anoniem: 303530 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:29:
Passmark :F

Passmark is wellicht de meest trieste bench ooit, zo worden er op en 64-bit systeem drastisch hogere scores gehaald.

Je kan het beste gebruik maken van cinebench single of multicore testen. Deze zijn redelijk constant en ook nog eens wijdverspreid.
Misschien wel, maar de test geeft wel een indicatie van het verschil tussen de AMD en de Intel processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

Pyrus

Hardknock life

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en eigenlijk heb ik er maar drie dingen waar die aan moet voldoen (ook in deze volgorde):
  • Batterij gaat lang mee (minimaal 3 uur, liefst 4 of meer uur) met een simpele office/muziek combo
  • Beeldscherm 14 - 15(.x) inch
  • Kost <= 500 euro (ongeveer)
Nu heb ik zelf ook al wel het nodige gezocht, maar veel kan ik niet vinden. Volgens notebookcheck.net gaat de
pricewatch: Lenovo IdeaPad V560 (M499RMH) net niet 3 uur mee. Als ik de verhouding tussen idle en lichte load doortrek naar de pricewatch: Toshiba Satellite C660-108, dan kom ik met de gegevens van de Toshiba site op dezelfde tijd uit.
Ook de pricewatch: Asus K52F-EX575V voldoet goed, volgens de review in de pricewatch heeft die namelijk een goede vier uur aan accutijd voor office-meuk.

De verdere specs boeien me eigenlijk niet zo, want alles waar ik dit apparaat voor ga gebruiken is office-spul, muziekje, misschien eens een filmpje kijken en wat heel, heel simpele spellen (geen grafisch geweld zoals crysis, eerder settlers/anno/age of empires/....).

Ik neig nu naar de Asus, maar ik vroeg me af of mensen misschien nog betere laptops weten. Ik hoef hem niet perse deze week nog te kopen, dus als je er een weet die pas over een week of 2 a 4 in de winkels ligt is het ook goed. En alstie echt een goede batterij heeft mag het best een paar tientjes over de 500 zijn.

LinkedIn

Anoniem: 388238

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, gebruik voornamelijk voor school, fotoshop en af en toe een spel.
Graag zou ik jullie mening willen horen over de volgende:

Ik zag een aanbieding bij saturn: http://www.saturn.nl/mcs/...ac=15+per+100&layer=flyer voor 494,-

Of: http://www.bcc.nl/product/toshiba-l650-1k2

Als jullie nog andere adviezen hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt :)

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Hey tweakers,

Een tijdje geleden had ik al gepost dat ik een nieuwe laptop zocht. Dankzij paar tips en wat informatie van jullie en tweakers.net heb ik de keuze kunnen maken. Ik heb uiteindelijk voor de ASUS K52F-EX887V gekozen en ik heb het eindelijk binnen :). Tot nu toe bevalt het goed en alleen de touchpad en keyboard zijn even wennen. Later zal ik wel een uitgebreidere review ervan geven.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209711

Beste tweakers,

Voor mijn schoonmoeder ben ik op zoek naar een 17" laptop zonder spiegelend scherm (dus met antireflectielaag) en redelijke prestaties en een budget van rond de EUR 600. Het zwaarste dat deze laptop moet doen is het laten zien van films of foto's.

Ik overweeg nu de Dell Vostro 3700 met Core i3, 3Gb en 320 Gb HD voor EUR 594 inclusief verzending. Het gekke aan dit ding vind ik de 3Gb: een reepje van 2048 en een van 1024 Mb. 2x2Gb is volgens de Dell bestellijn niet te leveren bij een Core i3 processor. Het maakt waarschijnlijk weinig uit, maar maakt de processor wel gebruik van dual channel bij zo'n configuratie?

Zou dit een goed systeem zijn voor het beoogde doel?

Het aanbod van notebooks met niet spiegelende schermen lijkt redelijk beperkt, of zie ik voor de hand liggende mogelijkheden over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:02
Zijn er mensen die ervaring hebben met Packard Bell laptops?
Bij de Makro staat deze in de folder voor €399 (excl. btw)
pricewatch: Packard Bell 85-GN-221

Voor de specificaties een mooie prijs, maar als hij na een jaar allerlei problemen krijgt valt hij natuurlijk nog duur uit. Daarom de vraag: hoe zit het met de bouwkwaliteit van Packard Bell? Ik heb begrepen dat het een dochtermerk van Acer is tegenwoordig en over beide heb ik niet echt positieve berichten gehoord O-) .

Edit: Na wat verder onderzoek twijfel ik nog tussen de volgende 2 laptops:
pricewatch: Asus K52F-EX575V en pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGPMH)
Ik neig meer naar de Lenovo omdat die erg goed bekend staan en ze hebben nu ook een €100 cashback actie (natuurlijk maar de vraag of je dat geld echt terug krijgt maar goed). Ik krijg echter nergens gevonden of de Edge 15 nu wel of geen HDMI uitgang heeft. Bijna alle sites melden van niet, maar vervolgens staat er wel een foto bij waar een HDMI uitgang op zit :? .
Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

[ Voor 40% gewijzigd door Snippo op 25-02-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik ga denk ik voor de HP G72-b10SD als desktop vervanger.
Ik heb nu een E4500 goed geoverclockt. Maar de HDD begint echt te slijten, dit is al het 2de moederbord en tja een bloot moederbord met daarop een rode 8600GT zien er niet zo mooi uit. Een laptop als lichte desktop vervanger lijkt me prima. Maar baar me een beetje zorgen om de grafische kracht. Ik kan ook nog even wachten tot Sandy Bridge, maar die laptops worden volgens mij niet goedkoper. Trekt de IGP 1080P video's van youtube en .MKV bestanden? Daar krijgt mijn E4500 op dit moment wat moeite mee(90%load)

Ik hoop tevens dat deze laptop onhoorbaar is en 's nachts gebruikt kan worden als 'download servertje'.
Maar weet iemand ook meteen of die in het zwart te verkrijgen is of misschien te spuiten is? Want ik vind zilver namelijk kots lelijk O-) . En hij moet op mijn bureau liggen als vervanging zegmaar. Sluit gewoon mijn Syncmaster P2770HD en tobo+muis er op aan. En als ik naar bed ga kan ik deze gewoon menemen door alles los te koppelen. Moet ik natuurlijk niet elke dag doen maargoed, het kan.
Misschien ook meteen te vragen, is er een 2de hdd slot vrij voor een SSD?
Het werkgeheugen red ik misschien net, ik heb nu 2GB de overige 2GB zijn door gebrand >:) .
Ik zit echt met veel vragen over laptops. Ik draai nu de hele dag SABNZBD+ en films kijken in 1080P en af en toe een oud spelletje. Ik denk dat deze laptop toch wel mijn E4500+8600GT overtreft ofniet?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Nou, ik heb hier heel wat gelezen, ben iets wijzer geworden, maar ben er nog niet uit.

Ik zoek een basislaptop, budget is € 650,-. Ik ga er af en toe op gamen (football manager, age of empires 3 en wat nieuwere, vooral strategy games) verder incidenteel simpele fotobewerking (het echte werk doe ik op mijn daarvoor gebouwde desktop) veel internetten en downloaden en filmpjes kijken (ook HD).

Ik wil het liefst een i5 480 om ook een beetje futureproof te zijn. Wel vraag ik me af of het verschil met de snelste i3's zo groot is. Daarnaast ongeveer 500 GB harde schijf en 4 gb geheugen. Het liefst 17 inch scherm

Mijn vraag: wat zijn de ervaringen met Packard Bell en Samsung, die hebben leuke aanbiedingen in mijn segment:
pricewatch: Samsung R730-JT07NL
pricewatch: Packard Bell Easynote LM98-JO-241

En als deze merken toch echt minder zijn dan MSI en Asus, wat is dan het verstandigste: een i3 met dedicated videokaart, of een i5 met integrated videokaart?

ps. Dell is geen optie. Nooit meer een Dell in mijn huis...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388164

Iedereen die een laptop zoekt voor gewoon office taken, films te bekijken, een deftige accuduur en een iets ouder game willen spelen. Bekijk de Fusion-laptops eens. Voor de meesten is hier i5 gewoon weggesmeten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hoppa! schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:13:
ps. Dell is geen optie. Nooit meer een Dell in mijn huis...!
Streep Packard Bell dan ook maar weg, daar ga je qua garantieafhandeling ook niet vrolijk van worden. ;)

Op dit moment is er genoeg keuze in een basisnotebook omdat de prijzen nu weer lekker gunstig zijn zodat je voor minder geld ook meer waar voor je geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De packard bell is ook niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Als Packardbell mag blijven als merk. pricewatch: Packard Bell Easynote LM86-GO-237 Heeft een i3 maargoed En heeft ook een i5. Ik zelf ben van plan om deze laptop aan te schaffen, maar weet iemand of de laptop bijvoorbeeld company of heroes:[elke serie] kan draaien op low? En of er een 2de hardeschijf bay in zit? Voor een 2,5" SSD?

[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 07-03-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Waarom zit er niemand in dit topic? *bump*
op de site: http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/serie/easynotelm zie ik dat de laptop VGA en HDMI heeft? KLopt dit, ik kan dit nergens in de specificaties terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De meerwaarde van de i5 tov de i3 is nihil. Die PB heeft intel HD graphics dus elke laptop met HD5450 draait spellen beter. Als je überhaupt een spelletje op je laptop wil spelen altijd voor een 3d kaart gaan. Sandy Bridge onboard graphics is vergelijkbaar met een 5450, maar is nog even wachten tot die er zijn (Dell XPS 17 is er al vanaf 700 euro, zelfs met Nvidia 550).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Wat vinden jullie van deze? Is een Compaq met een 7200 toeren harde schijf :)

http://www.4notebook.nl/a...C&utm_campaign=4Gamesshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399492

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, budget is € 500-600
Ik gebruik hem vooral voor films, office, oudere games genre MOHAA, COD, red alert 3

Asus K52F-EX575V

pricewatch: Asus K52F-EX575V

Asus X52JE-EX030V

specs Asus X52JE-EX030V

Is die 2de een meerprijs van € 80 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste heeft intel HD graphics, daarmee kun je geen games spelen.
Althans, de 5470 in de 2e laptop is 3x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399492

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:50:
De eerste heeft intel HD graphics, daarmee kun je geen games spelen.
Althans, de 5470 in de 2e laptop is 3x zo snel.
vreemd dat ie niet in Nederland te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 20:04
een kennis zoekt een laptop van max €600, waar de kinderen nog wel spelletjes op kunnen spelen.
ik zag deze Toshiba

Lijkt mij wel een goede deal. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen ervaringen maar qua specificaties een mooie laptop en er is best nog wel een spelletje op te spelen met de HD5650 als videokaart.

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 14-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 08-06 08:13
Geachte tweakers,

Ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Probleem een Azerty toetsenbord.

Verder gewenst:

-HDMI poort (ook audio signaal)
-Usb 3.0
-Liefst I3 CPU
-Matige GPU
-Liefst17.4 inch scherm of groter (liefst mat)
-Niet luidruchtig.
-Prijs minder dan 700 euro.

Voorlopig is het beste dat ik gevonden heb een
ACER AS.7741G-484G50MN

http://www.vandenborre.be...ge518.vdb?Detail=KuabL2k8

Probleem ik ben niet zo een fan van acer, en vraag me ook af of een i5 even stil is als een i3.

Dus weet iemand iets beter of is dit het meeste bang for my buck.

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dude.
een post is genoeg hoor. Als er niet snel genoeg antwoord komt ga je maar naar de mediamarkt. Daar staan genoeg mensen die jou met alle plezier willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 08-06 08:13
Geachte Darkstone,

Was niet op de hoogte dat je niet meer dan eenmaal mag posten,veder wist ik niet exact waar men post te plaatsen.
Dus mijn excuses.
Verder graag nog even vermelden dat ik men vrienden zelf kies, dus me aanspreken met dude hou je voortaan maar voor je echte vriendjes!

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Lijkt mij dat je met de goedkoopste Dell XPS 17 helemaal goed zit. Is in NL vanaf 700 euro, in België schijnbaar iets duurder. Check of er kortingbonnen te vinden zijn.

Op zich is Dude hier minder vreemd dan Geachte. ;) Vriendelijke groet is ook niet nodig, overigens. Die vriendelijkheid spreekt hier voor zich.

[ Voor 30% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-03-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Laatst online: 17-02-2024
hallo allemaal,

ik zoek een laptop voor mijn schoonouders, budget 300-400 euro. Nou zag ik bij de mediamarkt een aanbieding en voreg mij af wat jullie ervan vinden.

MSI CR610-232NL
AMD dual core M320 CPU
2 GB ram.

wat ze ermee doen is voornamelijk internet, email, foto's af en toe een DVD'tje kijken.
Enige eis ze spelen veel Happy Harvest van HYVES, nou is dit een Flash game die toch wel behoorlijk zwaar is. Mijn Samsung NC10 1GB minilap, draaid het wel maar zeer schokkerig en traag.
Eis is wel dat de laptop het trekt. Weet niet of het aan CPU ligt of aan Ram geheugen.
Hebben jullie adviezen?? Draai geen zware games dus hoeft niet al te duur. liever dichterbij de 300 euro dan bij 400.

Met vriendelijke groet,

Bert

p.s misschien iemand die kan testen of het vloeiend draaid???

[ Voor 4% gewijzigd door Delchrys op 17-03-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Lenovo 100 euro cashback tot eind deze maand
http://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
Bijv. deze http://www.4launch.nl/sho...p4600--320gb/hardwareinfo
379 - 100 euro(!). Echt mega goedkoop.
Of deze snellere (en relatief duurdere) http://www.4launch.nl/sho...info#p-4-productid-099891 voorraad staat momenteel op rood
Nadeeltje: beide 2GB RAM dus eventueel 1x2GB erbij kopen.

Je moet eerst een maand wachten tot je de cashback kan indienen, daarna duurt het een maand voor je het geld terug krijgt. Daardoor is het enigszins twijfelachtig of iedereen zijn geld wel terug krijgt. Ik heb de gok maar genomen.

De Intel HD graphics (ook de goedkope p4600 is een Arrandale met Intel HD) moet flash games goed kunnen draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-03-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de media markt ligt er nu eentje voor 349€ met een Brazos platform, deze kan HD afspelen.

PS:
Iemand die een lijst heeft met Brazos-based laptops, want het aanbod in de BENELUX is momenteel maar mager. Ik zou voornamelijk 13 tot 15 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hier 2 nieuwe laptops van Compaq met dezelfde specificaties, maar toch is de ene €30 goedkoper :?

Laptop 1: http://h10010.www1.hp.com...9318-4346274-5075613.html

Laptop 2: http://h10010.www1.hp.com...9318-4346274-5075616.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Laatst online: 17-02-2024
laptop bij mediamarkt:

Intel celeron T3500
3 GB Ram
500 GB HDD
Intel GMA 4500

is dit een beetjee knap laptopje voor 388,-???

Voor internet, FLASH HAppy harvest HYVES game (best zwaar), en af en toe filmpje kijken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theepel
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste Tweakers,

is de aanbieding van de XPS 15 bij Dell nu geen goede optie?

Afgeprijst van 1003,- euro naar 599,-

Hij heeft 404,- euro korting en met de 10% bon kom je uit op een totaal van E 568,11

Base 2e generatie Intel® Core™ i3-2310M Processor, 2,1 GHz
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096]
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Nu is wel mijn vraag of dit nou een goeie deal is voor iemand die enkel wat schoolwerk erop doet en er tv series op kijkt :P

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Prachtige aanbieding! Er zullen wel meer voordelige Sandy Bridge laptops volgen maar dit is op dit moment ijzersterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
€579 zelfs: http://www.dell.com/nl/p/xps-15/pd

Maar zal wel andere samenstelling zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door desalniettemin op 20-03-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik nu gek, of zijn de sandy bridge xps 15 configs van de site verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Anoniem: 303530 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:48:
Ben ik nu gek, of zijn de sandy bridge xps 15 configs van de site verdwenen?
Ze zijn niet weg, maar wel beter verstopt. Is al een paar dagen zo. Waarschijnlijk willen ze eerst van de oude voorraad af ;) Via de links van NieuwePC.com zijn ze nog te vinden.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Hallo,

Aangezien mijn huidige pc het begeven heeft wil ik een nieuwe laptop voor max 550€

Mijn enige 3 vragen zijn: is dit een goede videokaart om soms spellen op te spelen? en is er voor dit geld ook toetsenbord verlichting te krijgen? en met de HDMI, als ik de laptop dan aansluit op mijn tv om een film te kijken, neemt de HDMI dan ook audio over?

pricewatch: Asus K52JE-EX229V

alvast bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door kanem0chi op 22-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kanem0chi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:36:
Hallo,

Aangezien mijn huidige pc het begeven heeft wil ik een nieuwe laptop voor max 550€

Mijn enige 3 vragen zijn: is dit een goede videokaart om soms spellen op te spelen?
Voor af en toe een spelletje volstaat die kaart, echter alleen vloeiend met settings tussen low en medium in. Maar als ik de PW filter kom ik met jouw budget ook geen betere optie tegen.
en is er voor dit geld ook toetsenbord verlichting te krijgen?
Voor dat geld ga je geen laptop krijgen met tobo verlichting. Wel zou je kunnen uitzoeken of het mogelijk is om zelf zoiets in te bouwen, toetsenbordje bestel je dan via ebay. Vooral erg populair onder dell-gebruikers.. kosten wisselen, volgens mij tussen de 15 en 40 euro van wat ik gelezen heb hier op GoT.
en met de HDMI, als ik de laptop dan aansluit op mijn tv om een film te kijken, neemt de HDMI dan ook audio over?

Dit gaat niet (altijd) automatisch, dit kun je echter heel makkelijk wijzigen: rechtermuisklik op het speakericoontje rechtsonderin je taakbalk > afspeelapparaten. Daar kun je kiezen tussen luidsprekers en digitale uitvoer (groen vinkje) > kies digitale uitvoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maratropa:bij mediamarkt DH hebben ze voor 444 euro een Acer i3-370, 3GB, 320GB HD, radeon 5470 512mb.. geen toppertje maar vinden jullie het een goede deal voor wat je krijgt?
Volgens mij een best wel goeie deal, welk type is het?
Op basis van de specs die je geeft kan ik in de PW niets beters vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
kanem0chi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:36:
Hallo,

Mijn enige 3 vragen zijn: is dit een goede videokaart om soms spellen op te spelen? en is er voor dit geld ook toetsenbord verlichting te krijgen? en met de HDMI, als ik de laptop dan aansluit op mijn tv om een film te kijken, neemt de HDMI dan ook audio over?

alvast bedankt :)
Kijk eens naar de Dell XPS een post of 3 boven je. Die levert voor een paar tientjes echt VEEL meer waar voor zijn geld. Voor de genoemde aanbieding ben je misschien te laat maar die komen heel vaak weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:07:
[...]

Kijk eens naar de Dell XPS een post of 3 boven je. Die levert voor een paar tientjes echt VEEL meer waar voor zijn geld. Voor de genoemde aanbieding ben je misschien te laat maar die komen heel vaak weer terug.
Daar had ik overheen gekeken, dat is inderdaad een veel betere koop. De XPS is eigenlijk op alle fronten beter; behuizing, cpu/gpu, speakers, snellere hdd en meer ram.. Alleen het scherm zal weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Anoniem: 343358 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Daar had ik overheen gekeken, dat is inderdaad een veel betere koop. De XPS is eigenlijk op alle fronten beter; behuizing, cpu/gpu, speakers, snellere hdd en meer ram.. Alleen het scherm zal weinig uitmaken.
Jullie bedoelen deze XPS dan? http://www.dell.com/nl/p/xps-15/pd
kan alleen de prijs niet vinden? 8)7

En er staan wel specificaties, maar een spimpel iets zoals hardeschijf opslag capaciteit van ... staat er niet eens bij? of ben ik echt zo scheel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, kijk hier eens:
http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Je kan theoretisch ook nog mcafee weigeren via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
okee, ik heb op die site gekeken en dan heb ik de bovenste link maar genomen:

KLEUR KEUZE Metalloid Aluminum Cover bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i3-2310M Processor, 2,1 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096] bewerken

OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken

voor 600 euro met waardebon € 569,06

wel een veel betere hardeschijf als dat er in de asus zit die ik eerst voorstelde. Met deze XPS kan ik dus later altijd ook nog een toetsenbord verlichting erin zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door kanem0chi op 23-03-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra het beschikbaar word op ebay, iets waar we al 3 maanden op wachten.

Het zou ook telefonisch kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Dat zou ongeveer 40 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
kanem0chi schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:12
wel een veel betere hardeschijf als dat er in de asus zit die ik eerst voorstelde.
En vooral een videokaart die 2x zo snel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die videokaart is inderdaad een erg groot pluspunt.

Overigens heeft de XPS ook een betere accucapaciteit (56 vs 48 Wh) en de Asus heeft geen optimus, volgens deze review: http://www.notebookcheck....59V-Notebook.25702.0.html.

Dit aanbod van Dell is wel erg goed; een dergelijke videokaart kom je meestal pas tegen bij laptops > 700 euro, laat staan een 7200 rpm hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is toch met name Sandy Bridge (vnl cpu) die het grote voordeel is! Ik zou hem direct besteld hebben maar mijn huidige laptop is helaas nog geen jaar oud... :'(

[ Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-03-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor, als ik een snelle rekensom uitvoer is de SB i3 2% trager dan de i3-380m.

De dualcore sandy bridges zijn niet zo heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
is de 9 cells batterij evengroot als de 6 cells? of gaat de 9 cells deels uitsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kanem0chi schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:30:
is de 9 cells batterij evengroot als de 6 cells? of gaat de 9 cells deels uitsteken?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387279

hey boys, ik zit met een dillema...
Mijn moeder wilt graag een simpele laptop voor thuis gebruik om vooral fotos mee te bewerken etc.
ik heb al rondgekeken op de site maar ik ben een beetje verdwaald.
het budget is onder 900 euro. minimaal 4gb ram, en als het kan een i5 processor. 15 inch beeldscherm.

Ik woon niet in cambodja, en ze wilt de laptop niet via internet bestellen. het liefst een aanbieding bij mediamarkt >.<
hier linkje http://www.mediamarkt.nl/...k,10259,14845.html?page=1
mischien dat iemand mij advies kunnen geven?
thnx all.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 387279 op 24-03-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De ACER ASPIRE 5742G-373G32MN van 444 euro lijkt me een prima keus (als hij uit de Mediamarkt moet komen). http://www.mediamarkt.nl/...N,10259,14845,155443.html
Eventueel wat geheugen erbij kopen (lijkt me onwaarschijnlijk dat dat nodig is). De i3 370 is snel zat, een i5 is nauwelijks sneller en zeker de meerprijs niet waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 24-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou geen acer aanraden aan iemand met €900 budget.. Voor dat geld heb je tegenwoordig een xps 15 met een 3x zo snelle processor. OK, die staat niet in de mediamarkt

Vanwaar de eis voor 15" overigens? de meeste moeders die ik ken verplaatsen een laptop niet verder dan de bank, als hij dat al haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Darkstone,
de XPS 15 staat 979 euro op Pricewatch.
en hebt gelijk hoeft geen 15 inch te zijn :)

ik kwam zelf eigenlijk deze tegen http://www.mediamarkt.nl/...D,10259,14845,155659.html
en hoelang is de batterijduur bij het gebruik van surfen op het internet ongeveer?

thank yall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik ben ook al weer een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop (de huidige is ruim 8 jaar oud, gelukkig heb ik wel een mooie desktop).
Nu heb ik eigenlijk zitten wachten op de SB proc's en nu die uit zijn ben ik me er maar eens een beetje in gaan verdiepen. Ik wil m'n laptop alleen voor standaard huis tuin en word dingen gebruiken en heel af en toe een keer een sketchup modelletje op maken (uitzonderlijk, hier heb ik mn desktop normaliter voor).
Ik ben op zoek naar een laptop van +-500,- en had zelf m'n oog laten vallen op de Dell Inspiron 15R met i3 2310m. Echter nu lees ik zojuist dit...
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:16:
Nee hoor, als ik een snelle rekensom uitvoer is de SB i3 2% trager dan de i3-380m.

De dualcore sandy bridges zijn niet zo heel bijzonder.
Betekent dat ik dan beter op zoek kan gaan naar een i3-380/390m dan een 2310m? Ik dacht nl. dat vooral de igp van de SB proc's veel beter was dan de eerste gen. i3's. Of is die 15R voor 500,- een goede deal?

Wellicht hebben jullie nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387279 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:13:
@ Darkstone,
de XPS 15 staat 979 euro op Pricewatch.
en hebt gelijk hoeft geen 15 inch te zijn :)

ik kwam zelf eigenlijk deze tegen http://www.mediamarkt.nl/...D,10259,14845,155659.html
en hoelang is de batterijduur bij het gebruik van surfen op het internet ongeveer?

thank yall
Ik bedoel op dell.nl, of kijk hier voor een snel overzicht: http://nieuwepc.com/dellxps15.html
Wazzaaaaa schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:17:
Ik ben ook al weer een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop (de huidige is ruim 8 jaar oud, gelukkig heb ik wel een mooie desktop).
Nu heb ik eigenlijk zitten wachten op de SB proc's en nu die uit zijn ben ik me er maar eens een beetje in gaan verdiepen. Ik wil m'n laptop alleen voor standaard huis tuin en word dingen gebruiken eigenlijk en heel af en toe een keer een sketchup modelletje op maken (uitzonderlijk, hier heb ik mn desktop normaliter voor).
Ik ben op zoek naar een laptop van +-500,- en had zelf m'n oog laten vallen op de Dell Inspiron 15R met i3 2310m. Echter nu lees ik zojuist dit...

[...]

Betekent dat ik dan beter op zoek kan gaan naar een i3-380/390m dan een 2310m? Ik dacht nl. dat vooral de igp van de SB proc's veel beter was dan de eerste gen. i3's. Of is die 15R voor 500,- een goede deal?

Wellicht hebben jullie nog wat tips?
De IGP is sneller ja, maar de CPU presteert vrijwel gelijk aan de oude generatie.

De i5 is echter wel fors sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
Helaas haal je alleen geen i5 voor 500,- dat was me al wel duidelijk :(

Ik zit trouwens even te kijken naar de XPS15 in de link die hierboven al eerder langs is gekomen.
Als ik die nu invul en verder niets verander kom ik uit op een bedrag van 529,- (excl verzenden). Wat me daarbij opvalt is dat de specs over het algemeen natuurlijk stukken beter zijn, maar er zit geen office starter meer bij. Bij de inspiron 15R weer wel. Als ik bij de XPS15 office wil dan moet in een keer het hele pakket (student) voor 90,- nemen. Is er geen mogelijkheid om alleen die starter erbij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De goedkoopste xps 15? Ik zou die paar euro bijleggen en die nemen. Echt stukken maar waar voor je geld dan de inspiron met IGP.

Office starter is trouwens gewoon office met reclame erbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.addictivetips.com/wp-content/uploads/2010/03/wordnew.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx Darkstone..

is er mischien ook een xps 15 met een 17inch scherm?
kan m niet op de site vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XPS 17, maar die begint bij €688 en is bovendien te zwaar om mee te nemen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:22
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:44:

Office starter is trouwens gewoon office met reclame erbij:
[afbeelding]
Is dat geen trial versie van 30 dagen?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat is starter 2010, deze kost $5 (of $2, afhankelijk van of je word of de complete suite installeert, meen ik) en geeft je zoveel euro korting op een volledige licentie.

Onbeperkt bruikbaar maar alleen te installeren door OEM's. De reclame is 120px breed meen ik.

Bij office 2007 en eerder hadden ze inderdaad een andere constructie met een trial -die overigens volledige functionaliteit bood-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik neig naar deze laptop vanwege de langere garantie bij Asus:

Maar die XPS 15 ziet er wel erg goed uit. Een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
Mijn keuze is gemaakt! Het is een Dell XPS 15 geworden, standaard uitvoering. 559,- incl. verzendkosten.
Nu nog wachten tot ie binnen is. Eindelijk van deze stoeptegel af (NEC Versa P520, lal)...

Bedankt voor het advies!

[ Voor 6% gewijzigd door Wazzaaaaa op 27-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag, moet voor mijn vriend een laptop kopen 17 inch, hij gebruikt hem alleen voor internetten en videofilmpjes kijken en heeft niet zo goede ogen.

Zit nog te twijfelen welke van de 2:

Dell XPS 17 standaard € 699,-

Dell Nieuwe Inspiron 17R, met welke videokaart? Geïntegreerd Intel® 3000 HD € 579,- of 1024MB NVIDIA GT525M € 629,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 23:21
Ik moet zsm voor m'n vader een laptop kopen van (wordt komende zaterdag abraham)
Nu zat ik zelf aan een Asus laptop te denken. (Op Acer, PB na sta ik ook open voor andere merken.)
Belangrijkste eisen:
- 15" laptop
- dedicated videocard (zodat er geen memory van interne geheugen wordt afgesnoept)
- max. €630

Ik had zelf de volgende laptops in gedachte:

ASUS K52JT-SX138V
ASUS K52JE EX229V
ASUS K52JU-SX006V

Er zal alleen ge-msn't worden, internet en af en toe een briefje in Word getypt worden. Ik weet dat de eisen voor deze doelen best wel overdone kunnen zijn maar liefst een laptop waar hij langer mee kan doen (performance)

Merk je het verschil qua performance goed in vergelijking met een i3-380m & i5-480m? en ATI 5470 vs ATI 6370 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Laatst online: 16:26
Ik heb de JT zelf ook. De ATI 6370 is als het ware gelijk aan de ATI 5470, de bron kan ik je zo niet geven maar ik dacht van notebookreview. qua processor is de i3-380m erg solide en geschikt voor de taken die je noemt, maak je meer gebruik van processor afhankelijke applicaties dan kan de i5 die iets hoger geclockt is en de turbo-boost tot 2,93ghz in je voordeel werken. Maar zoals gezegd, voor de taken die jij noemt zal je geen verschil merken.
ps. gefeliciteerd alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik wilde kort mijn eerste indrukken van de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) met jullie delen. Deze notebook valt betreft specs en prijs eerder in een budget segment maar daar is geen NBBG van beschikbaar. Ik heb hem gekocht voor 386.90 inclusief verzending en kan na 30 dagen nog 100 euro terug vragen van Lenovo (actie geldt nog tot 31 maart, dus tot en met morgen).

Ik wist van tevoren dat ik voor deze lage prijs toch nog o.a. een low-end P4600 dual core cpu, igp (1080p), 2GB ram en HDMI zou krijgen. Ik heb er een beetje mee gespeeld en alles loopt best soepel. Er staat nog redelijk wat crap op zoals trail versie van office en een virusscanner en wat meuk van Lenovo zoals een batterij indicator. Leuk die batterij indicator maar er zit er ook al eentje standaard bij Windows. Wat ik vooraf ook wist is dat de bouwkwaliteit matig zou zijn. Ik zie inderdaad bij de deksel / scherm gedeelte in de rand wat speling, maar voor de rest vind ik de bouwkwaliteit eigenlijk best aardig. Ik heb uiteraard niet overal keihard zitten drukken of er speling is, maar bij qua gevoel is de notebook aardig stevig. Daarnaast vond ik het positief dat de gehele behuizing geen glimmende gedeelten heeft op de aan/uit knop na. Ik had eigenlijk verwacht, uit de productfoto's, dat de bovenkant glimmend zou zijn. Ik heb ook reviews zitten doornemen, maar daar heb ik dus schijnbaar nooit op de bovenkant gelet. Daarnaast is het scherm ook niet glimmend maar mat, wat ik persoonlijk liever heb dan een glimmend scherm. Tot nu toe dus eigenlijk erg positieve indruk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 23:21
Bedankt :-)

In tegenstelling tot eerder bericht dat ik op een Acer en PB na open sta voor alle merken. Hierop wil ik terugkomen, nadat ik vandaag in de MM een Acer Timeline laptop heb zien staan. Ik was aangenaam verrast over het feit dat de laptop enorm solide aanvoelde.
Ik heb de timeline ervaringen topic ook doorgenomen en vroeg me af in hoeverre de kwaliteit van de timeline serie is in vergelijking met een asus?

pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5820TG-464G50MN

pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5820TG-454G50MN

Iemand nog snelle tips zodat ik morgen 1tje kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb een vraagje, ik wil 2 notebooks kopen, 1 om thuis gebruik van te maken , hd films checken en via hdmi aansluiten op de tv en een mini-laptop om mee te nemen etc.

Nu zie ik dat dixons een tijdelijke prijsverlaging heeft.. nu vroeg ik me af of iets de moeite waard is om te kopen op die site?

Want ik heb ook geen id of het echt koopjes zijn of niet :p

de site: http://dixons.nl/specials/Notebook-5-daagse

edit: heb ondertussen even onderzoek gedaan, het is wel goedkoper dan elders..

[ Voor 17% gewijzigd door Eddy001 op 30-03-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Laatst online: 06-10-2020
Als je niks aan photoshop hebt (mijn geval), zijn het volgens mij geen geweldige aanbiedingen.

edit. De pricewatch: Asus K52JE-EX229V is inmiddels afgevallen aangezien deze op het moment nergens meer voor 450 beschikbaar is.

[ Voor 53% gewijzigd door vuilerakker op 01-04-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 18:03

EiT

Zoek een 17" voor mijn moeder voor thuis gebruik (beetje internet, videos)

i3 zou normaal voldoende moeten zijn, maar pricewatch: Samsung R730-JT07NL is 633 op moment bij media markt, zelf totaal geen ervaring met samsung laptops. Dit is toch geen slechte deal voor een i5 met een 310 video?

Of toch maar voor een Asus gaan? Probleem daarmee is echter dat ze liever een silvere dan een bruine laptop heeft.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401274

Ik wil graag een basisnotebook, maar dan wel zo duurzaam/ecologisch verantwoord mogelijk. Ik weet dat dit een vreemde eis is, aangezien laptops nooit echt ecologisch zijn qua energieverbruik. Mijn huidige laptop kan ik echter niet meer recupereren: mijn scherm is kapot. Ik gebruik nu sinds februari een extern scherm, maar echt handig werkt dat niet.

Wat ik belangrijk vind:
  • Lange batterijduur
  • Zuinige batterij
  • Laptop kan (gedeeltelijk) gerecycleerd worden door het bedrijf dat het gemaakt heeft, zodat e-waste beperkt worden
Algemene eisen:
  • 15,4" of 15,6"
  • Stil
  • Mag niet te gemakkelijk warm worden
  • Minstens 2 GB ram
  • Stevige behuizing
  • Budget ligt rond de 700 euro, maar ik ben bereid meer uit te geven aan een laptop die langer dan 5 jaar meegaat.
Voor het "groene"; aspect heb ik op de site van Greenpeace een lijst gevonden voor "greener Electronics", maar veel laptopmerken staan er niet direct bij. Apple, Dell en Sony scoren matig, Acer, Toshiba en Lenovo slecht.

Ik gebruik mijn laptop vooral voor tekstverwerking, internet en multimedia. Af en toe photoshop of een simpel spelletje.

Zelf vond ik de Asus U53JC-XX103V (15,6" laptop met 640GB HDD en 4GB mem en € 887,16.) wel interessant. http://tweakers.net/price...53jc-xx103v.html#tab:info

Voordelen (volgens Amazon, vond ik even duidelijker dan de site van Asus zelf):
  • The stylish bamboo shell reduces the use of plastic material by up to 15%
  • 10 hours of battery life between charges.
  • NVIDIA Optimus Technology that switches between powerful discrete graphics and efficient embedded graphics
Het enig nadeel vind ik het gebrek aan een numeriek toetsenbord, maar dat is een overkomelijk probleem.

Heeft iemand andere suggesties? Hoe kan ik het beste zoeken naar laptops energiebesparende functies op de pricewatch of andere reviewsites? Ik heb geprobeerd om te zoeken op midrange processors zoals die aangegeven staan in CSL Notebook Buy Guide, maar ik vind die niet terug op de pricewatch. Is die gids verouderd? Op welke processors of andere eigenschappen kan ik dan het best zoeken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die asus bamboo is pure marketing, er zit hoogstens een millimeter bamboo op.

Zie ook www.dell.nl/recycling, misschien hebben de andere fabrikanten ook zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221236

ik zoek voor privé een nieuwe laptop maar hetgeen ik wil hebben, kan ik helaas niet vinden en ik zoek nu al weken.

heb nu een Lenovo T510i van het werk met een 9 cells (Lenovo 55++ dacht ik) ter vervanging van de 6 cells hoofdbatterij en nog eens een 9 cells (Lenovo 27++ dacht ik) onderop. heel veel accu's achterop en onder de Lenovo maar tesamen met een Vertex2 SSD houdt het systeem het zeker 16 uur uit voordat het echt aan de sap moet.

wat ik zoek: zoiets als die Lenovo met 2 loodzware accu's (gewicht maakt mij dus echt niet uit) maar dan liefst een met een Atom bord. kan echter geen enkele fabrikant vinden die zoiets aanbiedt... en resolutie maakt mij dan ook niet uit, dan maar scrollen... iemand hier die wel zo'n laptop weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221236

Anoniem: 401274 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:17:
Ik wil graag een basisnotebook, maar dan wel zo duurzaam/ecologisch verantwoord mogelijk. Ik weet dat dit een vreemde eis is, aangezien laptops nooit echt ecologisch zijn qua energieverbruik. Mijn huidige laptop kan ik echter niet meer recupereren: mijn scherm is kapot. Ik gebruik nu sinds februari een extern scherm, maar echt handig werkt dat niet.

Wat ik belangrijk vind:
  • Lange batterijduur
  • Zuinige batterij
  • Laptop kan (gedeeltelijk) gerecycleerd worden door het bedrijf dat het gemaakt heeft, zodat e-waste beperkt worden
Algemene eisen:
  • 15,4" of 15,6"
  • Stil
  • Mag niet te gemakkelijk warm worden
  • Minstens 2 GB ram
  • Stevige behuizing
  • Budget ligt rond de 700 euro, maar ik ben bereid meer uit te geven aan een laptop die langer dan 5 jaar meegaat.
Voor het "groene"; aspect heb ik op de site van Greenpeace een lijst gevonden voor "greener Electronics", maar veel laptopmerken staan er niet direct bij. Apple, Dell en Sony scoren matig, Acer, Toshiba en Lenovo slecht.

Ik gebruik mijn laptop vooral voor tekstverwerking, internet en multimedia. Af en toe photoshop of een simpel spelletje.

Zelf vond ik de Asus U53JC-XX103V (15,6" laptop met 640GB HDD en 4GB mem en € 887,16.) wel interessant. http://tweakers.net/price...53jc-xx103v.html#tab:info

Voordelen (volgens Amazon, vond ik even duidelijker dan de site van Asus zelf):
  • The stylish bamboo shell reduces the use of plastic material by up to 15%
  • 10 hours of battery life between charges.
  • NVIDIA Optimus Technology that switches between powerful discrete graphics and efficient embedded graphics
Het enig nadeel vind ik het gebrek aan een numeriek toetsenbord, maar dat is een overkomelijk probleem.

Heeft iemand andere suggesties? Hoe kan ik het beste zoeken naar laptops energiebesparende functies op de pricewatch of andere reviewsites? Ik heb geprobeerd om te zoeken op midrange processors zoals die aangegeven staan in CSL Notebook Buy Guide, maar ik vind die niet terug op de pricewatch. Is die gids verouderd? Op welke processors of andere eigenschappen kan ik dan het best zoeken?

Alvast bedankt!
succes moet je zoektocht, ik ben ook op zoek maar dan uit luiheid want dat 'groene gebeuren' geloof ik niet in maar ieder zijn reden en principes.

zo een Lenovo T510i met bijvoorbeeld een I3 of I5 is zeer zuinig mocht je er andere (en extra batterijen) tesamen met een SSD voor kopen. echter is de prijs ruim boven die 700 euro en ik betwijfel of je met die 700 je doel bereikt.
maar goed, wat zo'n Lenovo kost (uit het hoofd): 1299 voor 1 met een I5 en 4GB, 120 voor een SSD, en nog eens een kleine 280 voor de extra batterijen. met een volle lading doe ik ~16 uur en dan heb ik veel open staan en doe ik veel achter taken achter elkaar, afsluiten doen ik niet want door dichtklappen gaat hij in standby.

maar goed, ik denk dat je net als ik op zoek bent naar een op een Atom gebaseerde laptop daar zuiniger dan die bijna niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je eens gaan kijken naar de Fusion notebook van Lenovo de X120E.
Je kan daar ook een grote batterij bijkopen om heel lang te surfen.

Weet iemand of er binnenkort meerdere Fusion notebooks op de markt komen. Ik keek uit naar de MSi CR650 en MSi X370. De X370 is dan weer te duur vind ik, met dat geld heb je een beter systeem en de MSi CR650 blijkt een slechte bouwkwaliteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Deze HP dm1-3125ed moet er snel zijn http://nl.hardware.info/reviews/2039/hp-dm1-3125ed-review

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-04-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze heeft dan weer een te klein scherm,liefst minstens 13,3 max 15,6 hoor.

Ik heb zelf nog al een slechte ervaring met Acer, maar ik heb een leuk laptopje gevonden. Hij heeft maar 1j garantie en ik twijfel nog, omdat Acer vroeger een slechte reputatie had en ik wil niet dat mjn laptop na 1,5j kaduuk is en een nieuwe moet kopen.

Het gaat om deze laptop: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/LX.R5P02.017

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 388164 op 03-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hulp nodig. Ik namelijk met het volgende. Ik wacht al een tijdje voor een Brazos E-350, maar momenteel vallen de prijzen wat tegen en het aanbod ook.

Het kriebelt momenteel om deze laptop te kopen: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/LX.R5P02.017
Relatief snelle processor, snelle grafische kaart, (iets trager als de HD Mobility Radeon 5650).

Het enige is dat ik zelf een slechte ervaring heb met Acer en ik weet niet of ze al verbeterd zijn of niet. Bovendien heeft die maar 1 jaar garantie. Ik kan wel 2j extra bijkopen voor 90€.

Als iemand een review kan vinden van die laptop is het ook al goed. Volgens de fiches gaat hij 3u mee op 1 opgeladen batterij. Ik schat dus 1u à 1u30 dat hij effectief werkt. Klopt dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 388164 op 04-04-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik eerder voor de Dell XPS 15 van 599 op deze pagina gaan.
De Dell heeft een snellere processor, videokaart en hardeschijf (met wel wat minder opslag). Verder is de behuizing volgens mij iets beter, net als de speakers. Alleen het upgraden van de garantie kost wat meer, maar je bent je laptop dan wel minder lang kwijt als ik de mogelijkheden bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Absoluut! Niet vergeten deze code 4323K1QRGMSWVG geeft 10% korting.
@Pjotr: inderdaad raarrrrr dat hij het bij goedkopere systemen doet, profiteer ervan zolang het kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-04-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was toch alleen voor systemen boven de 799 euro?

EDIT: niet dus, op de site werkt ie in ieder geval wel ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 343358 op 04-04-2011 14:36 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste