Demo laptop gekocht, lijkt gerepareerde laptop te zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41
De afgelopen week ben ik bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe laptop. Na lang zoeken en vergelijken via de Pricewatch ben ik uitgekomen op een 3-tal Asus laptops waar de keuze uit gemaakt moest worden. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Asus K50 Series K52N-EX035V (DEMO). Deze laptop had prima specificaties, had een zéér scherpe prijs aangezien het dus een (DEMO) betrof en uiteindelijk dus besloten om deze te kopen bij centralpoint.nl.

Nu komt, gister heb ik de laptop besteld en vandaag heb ik deze in ontvangst genomen. De laptop eerst in de oplader gestoken en helemaal opgeladen en vervolgens opgestart. Huh? Gebruikersnaam: Kwak (fictieve naam aangezien het een echte naam betreft). Met verbaasde ogen bedacht ik mij dat dit eventueel vanuit de winkel geweest zou kunnen zijn waar de laptop als DEMO heeft gestaan. Helaas op het papierwerk wat werd geleverd stond niks vermeld over een wachtwoord. Ook het bellen van centralpoint had geen zin meer aangezien deze inmiddels waren gesloten. Na het papierwerk te hebben doorzocht stonden er op de "Delivery Change Request" nog een tweetal telefoonnummers. Een huisnummer en een mobiel nummer. Na het bellen van het huisnummer bleek dat ik de vader aan de lijn had van een meisje die de laptop ooit eerder blijkt te hebben gekocht? De laptop was toen als defect retour gezonden en zij heeft een vervangende laptop ontvangen. De laptop is nu dus in mijn handen en haar wachtwoord en gebruikersnaam staan nog op de laptop!

Nu vraag ik mij dus de volgende zaken af:
  • Is dit wat normaal onder een DEMO wordt verstaan? Onder een DEMO versta ik, tentoon stellen in een winkel zodat mensen er naar kunnen kijken. Eventueel een simpele webpagina openen of misschien een zin typen en dan houdt het op. Niet een defecte laptop, die retour wordt verzonden, gerepareerd en vervolgens met HETZELFDE besturingssysteem, wachtwoord en gebruikersnaam verkocht aan een derde?
  • Op de website stond niks vermeld m.b.t. het opnieuw verkopen van repareerde laptops. Ook niet dat het een "gebruikte demo" betrof of dergelijks.
Zojuist heb ik het contactformulier al ingevuld en maandag zal ik direct bij openingstijd bellen, maar ik ben erg beniewd naar de mening van anderen. Ik persoonlijk ben absoluut NOT AMUSED! :X

Update: 19-02-2011: Na het wachtwoord te hebben gekregen van de eigenaar, constateerde ik een defect. Na telefoongesprek met vorige eigenaar blijkt de laptop dus al door de vorige eigenaar als defect te zijn geconstateerd.

Update: 19-02-2011: Beeldmateriaal van het defect.

Update: 20-02-2011: Duidelijker beeldmateriaal terwijl de laptop "stationair" draait.

Update: 21-02-2011: Laptop als retour aangemeld. Zal geld retour krijgen.

Update: 21-02-2011: Manager heeft persoonlijk met mij contact opgenomen en een aanbod gedaan. De slip-in-case welke ik heb besteld wordt als "tegemoetkoming" geschonken. Het volledige aankoopbedrag inclusief de slip-in-case wordt dus retour gestort. Komt dus neer op een "tegemoetkoming" van zo'n 20 euro.

Update: 21-02-2011: Shopreview geschreven.

Update: 7-3-2011: Een beetje late update, maar bji mij was het geld snel retour op m'n rekening.

[ Voor 23% gewijzigd door Swedish Clown op 07-03-2011 09:59 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
CSL --> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus je hebt een demo laptop gekocht en verwacht eigenlijk dat je een laptop krijgt die zo goed als nieuw is?
Natuurlijk is het niet netjes om een laptop te verkopen met nog de oude data er op, maar je kan echt niet verwachten dat onder demo model alleen laptops vallen die in een afgesloten vitrine hebben gestaan ;)

Dus of je brengt hem terug, of je installeert Windows opnieuw (/voert een recovery uit).

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 18-02-2011 20:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Nee ik verwacht ook niet dat deze in een afgesloten vitrine heeft gestaan. Ik weet best dat deze ook prima in de winkel kunnen staan en getest kunnen worden. Dat het oude besturingssysteem er nog opstaat is een heel ander verhaal vind ik! Dat de laptop hiervoor dus van een particulier is geweest, defect is geraakt, vervolgens is gerepareerd en als demo is verkocht vind ik ook een ander verhaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat noemen ze 2e hands

ik zou hier niet mee accoord gaan, maar misschien kan je even in de voorwaarden spitten wat hier over beschreven staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals gezegd heb jij het recht om hem terug te sturen onder de wet koop op afstand. Natuurlijk zou jij als je dat met iets doet het product keurig in de originele staat en verpakking terug sturen, maar ik kan je vertellen dat de meeste mensen daar een stuk minder netjes mee zijn.
Wat verwacht jij dat een winkel doet als iemand een laptop van €1000 terugstuurt, dat ze die klant z'n geld teruggeven en die laptop de container in gooien? Dat ding wordt gewoon weer verkocht, als demomodel. Het is natuurlijk wel erg slordig om er dan niet even een nieuwe Windows op te zetten.

Dat het dus om een gebruikte laptop kan handelen is niet vreemd, het andere punt, dat het een gerepareerde laptop is is ook te begrijpen. Als jij een nieuwe laptop koopt bij een bedrijf en dat ding blijkt vrij snel kapot te gaan zou jij het ook niet accepteren om weken te wachten op reparatie, je wil dan gewoon een nieuwe van die winkel. Maar de oude kunnen ze natuurlijk niet weggooien dus die wordt gewoon weer verkocht na reparatie.

Dus als je een demo laptop koopt kan er van alles mee gebeurd zijn, als je dat risico niet wilt lopen moet je een nieuwe kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 18-02-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:02:
ja, dat noemen ze 2e hands

ik zou hier niet mee accoord gaan, maar misschien kan je even in de voorwaarden spitten wat hier over beschreven staat
Ik ben het type dat nagenoeg wel altijd de algemene voorwaarden lees voordat ik een aankoop doe. Zeker bij duurdere aankopen, maar in de algemene voorwaarden stond hier niks over vemeld.
fsfikke schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:02:
Wat verwacht jij dat een winkel doet als iemand een laptop van €1000 terugstuurt, dat ze die klant z'n geld teruggeven en die laptop de container in gooien? Dat ding wordt gewoon weer verkocht, als demomodel. Het is natuurlijk wel erg slordig om er dan niet even een nieuwe Windows op te zetten.

[...]

Dus als je een demo laptop koopt kan er van alles mee gebeurd zijn, als je dat risico niet wilt lopen moet je een nieuwe kopen.
Als dat dus ook binnen de definitie van DEMO kan vallen, dan begrijp ik je punt. Maar dan nog blijf ik het enorm slordig vinden dat het oude besturingssysteem er nog opstaat en mogelijk dus ook nog al haar documenten. Dat lijkt mij minder de bedoeling... De laptop is namelijk zo goed als nieuw en er is ook niks aan te ontdekken en kan best begrijpen dat de laptop al vrij vroeg na 1e aankoop kapot is gegaan. Toch blijf ik het vreemd vinden dat als je een gerepareerde laptop opnieuw verkoopt, de oude data blijft staan.

Ik wacht even het bericht af van centralpoint op maandag en besluit dan verder. Het opnieuw installeren van Windows is het probleem niet voor mij, maar ben toch eerst benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

De term "DEMO" is inderdaad wat raar. Ik zou eerder "refurbished" verwachten of een Nederlandse vertaling van dat woord. Dat dekt de lading namelijk precies.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Even een kleine titelfix, dan is wat duidelijker waarom het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Species5618 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:08:
De term "DEMO" is inderdaad wat raar. Ik zou eerder "refurbished" verwachten of een Nederlandse vertaling van dat woord. Dat dekt de lading namelijk precies.
Precies dat vond ik dus ook! Maar ik wacht maandag even de reactie af. Zit gewoon heel erg te twijfelen wat ik nu moet doen. Mede ook omdat het ding dus al ooit kapot is gegaan. Hij is gerepareerd maar dat is een héél ander risico dat je loopt dan een demo dat in een winkel heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

SaN

Vreemd, maar ik zou zelf liever deze laptop hebben dan een laptop die een jaar lang is mishandeld in een winkel. Ik hoop dat je een behoorlijke korting hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Aangezien dit, nav de documenten die je hebt, een gerepareerde laptop lijkt, kun je natuurlijk later problemen krijgen met de garantie.
Al helemaal omdat het een 'demo' model lijkt te zijn.
Want meeste winkels gelden andere voorwaarden voor demo producten (bijvoorbeeld 6 maanden garantie ipv 24, enzovoorts).
Wat ik onder een demo model versta, zijn de laptops die je kunt bekijken in bijvoorbeeld de mediamarkt, dat is een demo model, niet meer en niet minder.

In dit geval kun je een winkel ook aansprakelijk stellen, mocht er later wat met de laptop aan de hand zijn, omdat ze niet aan de verkoop/koop overeenkomst voldoen, je hebt iets betaald, maar niet gekregen waar je voor betaald heb.
Kortom, je kunt naar mijn idee het beste de koop ontbinden en de laptop terug sturen, op hun kosten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo = showroommodel. Niet refurbished. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan ok nog maar de vraag hoeveel uur die al aan gestaan heeft. Zo zou ik nooit een showroom/demo TV kopen. Die dingen staan minimaal 9 uur per dag aan 6 dagen per week.

De ene winkel heeft z'n showroom modellen in een fitrinekast staan, zoals bij Dxions, en zijn ze uit. Terwijl de MediaMarkt alles aan heeft staan.

Je hebt nu een 2de hands ding met gewoon de standaard garantie. Wat is het percentage korting wat je gekregen hebt? Misschien is namelijk die deal heel zo slecht nog niet (al voelt het misschien wel zo). Ik zou dan ook nog even checken hoe lang de vorige eigenaar dat ding gebruikt heeft.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Je kan je altijd op de wet verkoop op afstand beroepen, dan hoef je niets te onderbouwen en is er in principe geen ruimte voor discussie mogelijk.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Bel de eigenaren opnieuw, en vraag wat er kapot aan was geweest.

is dat probleem nogsteeds aanwezig, zou ik em terug sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laptop is ooit verkocht en gewoon teruggebracht of geruild voor iets anders. Dat gebeurt wel vaker met allerlei producten, wat bijna altijd resulteert in een mooi prijsverschil. Het is alleen slordig dat de luitjes van de shop niet even hebben gekeken of er nog data aanwezig is van de vorige eigenaar.

Al m'n audiovisuele spul thuis zijn ex-demo, ze hebben als proefexemplaar in de winkel gestaan en m'n iMac heeft ooit in een Apple store staan glimmen, had ik eigenlijk dus meer voor moeten betalen! 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 22:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar ik blijf erbij dat wanneer de laptop een hardwarematig defect had(heeft) de TS de koopovereenkomst moet ontbinden en de laptop terug moet brengen.
Of een compensatie vragen :).
Want nogmaals, een refurbished laptop kan niet als een nieuwe demomodel verkocht worden, de shop moet daar eerlijk in zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Gewoon contact op nemen met de winkel, vaak is dit gewoon een foutje geweest dat ze het gewoon perongelijk voor een demo model hebben gezien. Heb het zelf ook eens gehad met een ander product in een andere winkel. Daar hadden ze een "koopjeshoek" waar zulke dingen ook voor kwamen, en wat ik had besteld bleek uiteindelijk nog vol te staan met foto's van een andere eigenaar. Na contact opgenomen hadden ze er in ieder geval excuses voor aangeboden en direct een nieuw (niet demo) exemplaar opgestuurd.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
@San, @RaZ: De korting die ik heb gekregen is ik heb 420 betaald in plaats van 510-520 (kleine verschillen tussen aantal webwinkels). De korting die ik heb gekregen is dus op zich best redelijk te noemen.

@Natasdiamon: De eigenaar van de laptop neemt niet op. Eerder op de avond gebeld en de voicemail ingesproken. Daarnaat ook nog een SMS verstuurd aangezien velen, net als ik, niet altijd de voicemail afluisteren zeker van een Onbekend nummer. Morgen nogmaals proberen en dan inderdaad vragen stellen aan de eerdere eigenaar.

@Quad: Compensatie heb ik in principe dus al gehad door de fixe korting op de laptop. Toch blijf ik het dus wel apart vinden dat deze dus als "demo" verkocht is terwijl het een refurbished betreft.

@Comgenie: Maandag zal ik inderdaad contact opnemen met centralpoint en ben benieuwd naar hun standpunt in deze zaak. Ik probeer met dit topic ook centralpoint absoluut niet zwart te maken want kwa snelheid van de levering en de service via de telefoon (had een vraagje m.b.t. de bestelling) zijn ze gewoon uitstekend. Maar toch is dit wel een flinke domper...

Algemeen: Ik blijf dus heel erg twijfelen tussen het retourneren en gewoon een nieuwe kopen, of een format eroverheen en klaar is Brak. Zal een beetje afhangen van hoe/wat/waarom de laptop eerder precies retour is gebracht.

Even een bedankje in het algemeen, ontzettend tof van iedereen dat er zo snel gereageerd wordt! Dikke respect! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Swedish Clown op 18-02-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Zojuist contact gehad met de vorige eigenaar van de laptop. Deze verklaarde de laptop slechts voor een hele korte tijd te hebben gehad en al snel de laptop ter reparatie retour heeft gestuurd naar Asus wegens problemen met het scherm. Het scherm gaf aan de rechterkant soms witte lijntjes van een paar cm. Die verschenen kort en verdwenen kort daarna weer. Asus beweerde dat er niks mis was met het scherm en vandaar dat de vorige eigenaar haar geld heeft teruggevraagd en toen was voor haar de zaak af.

Gisteravond heb ik via een smsje van de eigenaar al het wachtwoord gehad en heb ik op de laptop kunnen inloggen. Er stonden geen documenten op, hoewel ik geen flauw idee heb wat er d.m.v. een recovery nog te vinden is. Gisteravond merkte ik ook al dat de laptop soms ineens een wit lijntje flikkert aan de rechterkant van het scherm.

Dit is dus gewoon een kapotte laptop, die niet eens gerepareerd is!!!!! Hier ben ik op zijn allerzachts gezegd ZEKER niet over te spreken! Maandag krijgt Centralpoint.nl dus opnieuw bericht van mij, maar dan niet alleen met de klacht dat het oude besturingssysteem en dergelijke er nog op stond, maar de laptop dus feitelijk gewoon kapot is!

Dit is dus absoluut NIET wat ik onder een DEMO versta!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Buiten dat jij nu benadeeld bent met een defecte laptop wordt de eerste eigenaar nu steeds lastig gevallen met dit verhaal. Central Point had alle sporen van de vorige eigenaar moeten wissen i.v.m. de privacy. Min punt voor Central Point zou ik zeggen.
Tijdens het naar fabrieksinstellingen terugzetten van de laptop zou de TD medewerker vast ook wel gezien hebben dat de laptop technisch gezien inderdaad niet goed functioneerd.
Overigens is refurbished naar mijn idee een reeds gebruikt/gerepareerd exemplaar dat volgens de specificaties van de fabriek als nieuw door kan gaan. In geval van een machine met een OS erop moet deze dus opstarten alsof deze nieuw is en o.a. vragen om de gebruikersnaam van de nieuwe eigenaar.
Een DEMO exemplaar is gebruikt maar alleen voor demo doeleinden niet als verkocht exemplaar bij een derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

fsfikke schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:02:
Gebeurt vaak genoeg dat een 'nieuwe' laptop ook een refurbished blijkt te zijn. Door het te verkopen als demo-model valt het natuurlijk minder op, doordat je kleine sporen van gebruik kan verwachten.
Quad schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:38:
Want meeste winkels gelden andere voorwaarden voor demo producten (bijvoorbeeld 6 maanden garantie ipv 24, enzovoorts).
Ik kan me niet voorstellen dat slechts 6 maanden wettelijk is toegestaan. Een demo-model zal misschien in iets minder goede staat zijn maar een winkel mag ook met disclaimers niet ineens de wettelijk verplichtte garantie verlagen.
Merijn70 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:45:
Overigens is refurbished naar mijn idee een reeds gebruikt/gerepareerd exemplaar dat volgens de specificaties van de fabriek als nieuw door kan gaan. In geval van een machine met een OS erop moet deze dus opstarten alsof deze nieuw is en o.a. vragen om de gebruikersnaam van de nieuwe eigenaar.
Een DEMO exemplaar is gebruikt maar alleen voor demo doeleinden niet als verkocht exemplaar bij een derde.
Lijkt mij ook, al denk ik niet dat een winkel verplicht is vooraf te vermelden dat het een refurbished product is als het product gewoon werkt. Maar met een oude account van derden beschouw ik het gewoon als tweedehands, zeer slecht dat er kennelijk niet even gekeken is of er nog iets op stond.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 19-02-2011 11:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
@Marijn70: Duidelijk min punt voor CP vanwege privacy gevoeligheid. Daarnaast is de laptop echt defect. Ik zal zodadelijk de laptop aan laten staan en beeldmateriaal proberen te maken van de witte lijntjes die telkens verschijnen.
De laptop is gewoonweg niet refurbished maar gewoon defect, opnieuw doorverkocht onder het motto van "Er is niks mis met de laptop", de mededeling die de vorige eigenaar van ASus te horen kreeg... Iedereen zal de lijntjes direct zien bij het gebruik van de laptop!

@Bwerg: De laptop is ook niet refurbished omdat exact hetzelfde probleem als de vorige eigenaar had gemeld, nog steeds aanwezig is op de laptop. De vorige eigenaar heeft de laptop ook na het insturen voor reparatie gewoon teruggestuurd gekregen met de mededeling dat er niks mis mee was. Vandaar dat de vorige eigenaar de laptop vervolgens retour heeft gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Terug naar de winkel en geld terug vragen.
Als ze dat niet doen, kom je met het verhaal dat alles van de vorige eigenaar er nog opstond, en dat je contact op had genomen met hun, en het verhaal van Asus.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Zie voor duidelijke beelden op:
2.12, Rechterkant ongeveer op 1/3e van de hoogte van het scherm.
3.13, op diverse plekken aan de rechterkant van het scherm.

LEt niet op de audio, deze had ik er even af moeten halen maar ik moet zo weg. Wilde toch even de beelden laten zien. Ik heb ook nog tijdens het eten het scherm een half uur gefilmd terwijl de laptop verder niet aangeraakt wordt of iets dergelijks. Op dat filmpje zie je de witte strepen ook meerdere malen verschijnen. Aangezien dit filmpje zo lang duurt, zal ik deze morgen in stukjes knippen.

p.s. Op het filmpje lijken de strepen grijs, de strepen zijn echter puur en puur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

CP is nu aansprakelijk te stellen op volgende punten dus:
- Onjuist handelen met privacy voorwaarden
- Onjuiste informatie geven in de verkoop van een product
- Niet leveren van het juiste product

Kortom, inleveren en nieuwe vragen :).
Je kunt het daarna nog altijd eisen :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je ontevreden bent: gewoon retour sturen (koop op afstand e.d.).

Persoonlijk zou ik nooit een demo-laptop kopen, bij veel laptops in de winkel hebben de scharnieren al speling van het vele bewegen. Wat dat betreft ben je met een gerepareerde wellicht zelfs beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:34:
Als je ontevreden bent: gewoon retour sturen (koop op afstand e.d.).

Persoonlijk zou ik nooit een demo-laptop kopen, bij veel laptops in de winkel hebben de scharnieren al speling van het vele bewegen. Wat dat betreft ben je met een gerepareerde wellicht zelfs beter af.
Zoals de TS al aangeeft, hij is niet gerepareerd :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Quad schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:30:
CP is nu aansprakelijk te stellen op volgende punten dus:
- Onjuist handelen met privacy voorwaarden
- Onjuiste informatie geven in de verkoop van een product
- Niet leveren van het juiste product

Kortom, inleveren en nieuwe vragen :).
Je kunt het daarna nog altijd eisen :D
Nieuwe valt niet te leveren... Het gaat hier om een demo-model met korting, dus elke vervanging moet ook weer een demo-model met korting zijn, veelal hebben ze geen 200 demo-modellen...

@TS: Kan het niet gewoon een software probleem zijn? Ik zie het niet echt duidelijk op je video (behalve dan die van 3:13), maar als ik zie hoeveel je zit te scrollen etc doet het mij meer denken aan een winampbug van een aantal jaar geleden ( geluid stotterde als je in IE ging scrollen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gomez12 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:40:
@TS: Kan het niet gewoon een software probleem zijn? Ik zie het niet echt duidelijk op je video (behalve dan die van 3:13), maar als ik zie hoeveel je zit te scrollen etc doet het mij meer denken aan een winampbug van een aantal jaar geleden ( geluid stotterde als je in IE ging scrollen )
Kan hij het beste checken door even een live CD te starten, ubuntu bijvoorbeeld of Hirens boot > mini windows XP.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:40:
[...]

Nieuwe valt niet te leveren... Het gaat hier om een demo-model met korting, dus elke vervanging moet ook weer een demo-model met korting zijn, veelal hebben ze geen 200 demo-modellen...
En waarom zou een "demo model" inperking maken op je rechten?

Weet je wat, laat ik een winkel opzetten dat alleen maar demo modellen verkoopt, dat word cashen. :Y) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Je ziet het niet alleen tijdens het scrollen maar het lijkt dan wel iets vaker te gebeuren. In het filmpje waar de laptop een halfuur simpelweg heeft gestaan zie je ook vele flikkeringen. Vanmiddag toen ik de laptop even open had staan op het bureaublad zag je ook flikkeringen. Oftewel, ik verwacht niet dat het een softwareprobleem is.

Het geluid dat je hoort is niet afkomstig van de laptop maar van de omgeving. Zo was m'n ma in de keuken aan het koken, liepen m'n broer, z'n vriendin en m'n pa rond en ondertussen de tafel te dekken en de radio op de achtergrond aan. Alle geluiden zijn dus afkomstig van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:00:
[...]
Omdat je recht hebt op een gelijkwaardig model of ontbinding van de verkoop ( beter mag ook, maar dat is afhankelijk van de verkoper, en gebeurt veelal enkel als het economisch verantwoord is om het nieuwe model te geven ).

Oftewel het is niet zozeer een inperking op je rechten. Enkel is er waarschijnlijk geen gelijkwaardig model ( binnen die betreffende prijsklasse ), waardoor je terecht komt op geld terug.

Mijn opmerking ging enkel over het krijgen van een nieuwe. Dat is niet realistisch te verwachten zonder bijbetaling van bijv de korting...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:00:
[...]

Weet je wat, laat ik een winkel opzetten dat alleen maar demo modellen verkoopt, dat word cashen. :Y) :X
Tja, omgekeerd laat ik enkel maar demo-modellen verkopen die stuk verklaren en een nieuwe eisen, dat wordt cashen op de kortingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De pricewatch: Asus K52F-EX575V met i3 370m is echt enorm veel sneller voor 60 euro meer (nieuw). Ik zou óf voor 410 een nieuwe K52N-EX035V netjes vinden van CP. (Niet waarschijnlijk). (Veel) liever zou ik het geld terug krijgen en de wat duurdere K52F nemen. Demo laptops zijn nooit een goed idee, de "korting" krijg je op een oude prijs en oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik zie mensen telkens maar met het woord refurbished gooien, maar het volgende is ook refurbished: nieuwe firmware door de fabrikant erop laten zetten (terwijl het product al in de verpakking zat). Het product is dan helemaal nieuw en zelfs beter dan oorspronkelijk werd verkocht. IMO dus geen probleem om refurbished producten te kopen.

Maar dit product is gewoon defect en dient gerepareerd te worden (indien je hem wilt houden).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
kfaessen schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:57:
Maar dit product is gewoon defect en dient gerepareerd te worden (indien je hem wilt houden).
Met de kanttekening dat de fabrikant het blijkbaar niet defect bevonden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat je ook even na kan gaan (door Asus te bellen) is hoe het met je garantie via hun zit. Als de vorige eigenaar bijvoorbeeld de laptop bij Asus geregistreerd heeft kan het zijn dat Asus alleen nog garantie verleend via hem. Of het bij Asus zo werkt weet ik niet maar bij andere merken zoals Acer werkt dit soms zo, dan kan zelfs de winkel die het ding verkocht heeft hem niet aan Acer aanbieden maar moet de klant het zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Als er geen beperkende voorwaarden zijn voor de demo modellen dan gewoon terug zenden, als die wel gelden dan kan je als je op afstand gekocht heb gewoon binnen de bestaande termijn voor koop op afstand het object terug sturen.

Het lijkt mij sterk dat ze dit zullen weigeren gezien ik hele goede ervaringen heb gehad met CP, ze hebben bij mij een niet te leveren beamer met een hoger model vervangen. Dus het is zomaar mogelijk dat het geen probleem is. Tja alleen dan het weekeind dan he :P maar dat gaat niet sneller.

Succes!

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Gomez12 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:13:
Tja, omgekeerd laat ik enkel maar demo-modellen verkopen die stuk verklaren en een nieuwe eisen, dat wordt cashen op de kortingen...
Even voor de duidelijkheid, dit demo-model was dus feitelijk al stuk voordat deze verkocht werd. Dat is niet wat onder een demomodel zou moeten vallen en zeker niet vanuit een gewaardeerde webshop! Hoe CP dit denkt op te gaan lossen, hoor ik morgen wel.

@Kfaessen: Nu nog CP of Asus zo ver krijgen om te erkennen dat de laptop daadwerkelijk defect is. Asus gaf richting de vorige eigenaar namelijk aan dat er geen enkel probleem was met de laptop...

@fsfikkie: Ik zal morgen kijken wat CentralPoint te zeggen heeft. Indien ik wordt doorverwezen naar Asus zal ik dat zeker doen. Ik verwacht echter dat CP wel redelijk genoeg zal zijn om met een oplossing te komen. Of dat met of zonder bijbetaling is een tweede, deze laptop is feitelijk gewoon defect en gaat dus zoiezo retour, one way or another!

@Twarp: Je geeft mij goede hoop voor een oplossing. Ik ben benieuwd hoe CP dit zal gaan oplossen maar daar is maar 1 manier voor om daar achter te komen, en dat is te wachten tot morgen., :-(
Helaas zit ik na dinsdag een weekje in Zweden en wilde de laptop eigenlijk graag meenemen. Dat zit er dus niet in :( Dan maar weekje niks doen aan de studie O-)

Even voor de duidelijkheid dus nog een filmpje van problemen terwijl de laptop "stationair" draait en dus verder niks doet. Opgenomen tijdens het eten en heb er het duidelijkste voorbeeld uitgepakt. De overige voorbeelden spreken voor zich. Het doet zich telkens om de 3-10 minuten voor. Als de laptop in gebruik is nagenoeg elke 3-4 minuten, tijdens het "stationair" draaien ongeveer elke 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Brakkie41 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:29:
[...]
Even voor de duidelijkheid, dit demo-model was dus feitelijk al stuk voordat deze verkocht werd. Dat is niet wat onder een demomodel zou moeten vallen en zeker niet vanuit een gewaardeerde webshop! Hoe CP dit denkt op te gaan lossen, hoor ik morgen wel.
Het punt is dat het volgens Asus niet stuk is.

Als ik het goed begrijp is het volgende gebeurt :
- 1e klant koopt een laptop en ziet een defect, stuurt het voor reparatie op.
- Asus constateert geen gebrek
- Klant is hier niet tevreden over en vraagt geld terug.
Wat verwacht je dat Asus / leverancier op dit moment met die laptop gaat doen? Dat ding is volgens fabrikant niet defect, oftewel winkel kan hem gewoon weer in de verkoop gooien. Dan heb je nog mazzel dat je korting kreeg omdat het als demo-model verkocht werd, menig geretourneerd product wordt gewoon weer in de winkel gelegd alszijnde nieuw
(alhoewel een nieuwe image eroverheen gooien wel normaal was geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gomez12 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:52:
[...]
Dat vind ik nog een beetje vreemd aan het verhaal. Normaal gesproken is dat het eerste wat de reparatieafdeling bij de fabrikant doet: Een image eroverheen gooien om softwarematige problemen uit te sluiten. Dat dit niet gebeurd is kan dus betekenen dat het ding helemaal niet bij Asus is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Ik zou de user data juist intact laten, HD van user eruit, je eigen HD met test software erin en testen maar. Je haalt zo de user fouten tot een minimum en je kan op deze manier de HW testen met een eigen betrouwbare installatie.

Geen fouten, dan user HD erin en nog een keer testen. Dan geen fouten, niets aan de hand, wel fouten dan ligt het aan de user installatie. Dan kan je meteen een advies geven.

In ieder geval meteen maandag melden bij CP en meteen je laptop opsturen. Na je bezoek aan Zweden kan alles in orde zijn ... Maar goed helaas wel even zonder laptop in Zweden ;)

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Gomez12 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:52:
[...]

Het punt is dat het volgens Asus niet stuk is.

Als ik het goed begrijp is het volgende gebeurt :
- 1e klant koopt een laptop en ziet een defect, stuurt het voor reparatie op.
- Asus constateert geen gebrek
- Klant is hier niet tevreden over en vraagt geld terug.
Wat verwacht je dat Asus / leverancier op dit moment met die laptop gaat doen? Dat ding is volgens fabrikant niet defect, oftewel winkel kan hem gewoon weer in de verkoop gooien. Dan heb je nog mazzel dat je korting kreeg omdat het als demo-model verkocht werd, menig geretourneerd product wordt gewoon weer in de winkel gelegd alszijnde nieuw
Het punt dat Asus beweert dat de laptop geen gebreken kent, is voor mij echt compleet onbegrijpelijk! Na de eerste paar minuten dat de laptop aan heeft gestaan zag ik het probleem al. Als Asus dus blijft beweren dat de laptop geen gebreken kent, zou dat voor mij echt totaal onbegrijpelijk zijn! 8)7

Zoiezo heb ik meerdere beeldopnamen van het probleem en is het probleem dus niet meer te ontkennen. Het bewijs is immers van mijn kant geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Brakkie41 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:18:
[...]
Het punt dat Asus beweert dat de laptop geen gebreken kent, is voor mij echt compleet onbegrijpelijk! Na de eerste paar minuten dat de laptop aan heeft gestaan zag ik het probleem al. Als Asus dus blijft beweren dat de laptop geen gebreken kent, zou dat voor mij echt totaal onbegrijpelijk zijn! 8)7
Kom op, je kan ook overdrijven... Als ik jouw eigen bijdragen in dit topic zo eens doorlees dan zie je het pas als je erop gewezen wordt door de vorige eigenaar. Daarvoor twijfel je enkel maar of het ding wel goed is.

Asus gaat niet jouw laptop aanzetten en dan een half uur naar het scherm staan te staren.
Zoiezo heb ik meerdere beeldopnamen van het probleem en is het probleem dus niet meer te ontkennen. Het bewijs is immers van mijn kant geleverd.
Welk bewijs?
De laptop is niet gereimaged dus het kan nog steeds gewoon een software probleem zijn.

Ik gok erop dat ze gaan aanbieden om je laptop te fixxen ( wat waarschijnlijk neer gaat komen op reimagen en dan even 5 minuten kijken of het zich weer voordoet ) plus een cadeaubon bij hun te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
@Gomez12:
Brakkie41 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:30:
Gisteravond heb ik via een smsje van de eigenaar al het wachtwoord gehad en heb ik op de laptop kunnen inloggen. [...] Gisteravond merkte ik ook al dat de laptop soms ineens een wit lijntje flikkert aan de rechterkant van het scherm.
Ik zag het dus al voordat ik erop gewezen werd door de vorige eigenaar. Ik heb op vrijdagavond een smsje gehad van de vorige eigenaar met het antwoord. De dag erna kreeg ik pas te horen wat het probleem was bij de vorige eigenaar. Ditzelfde probleem deed zich de avond ervoor ook al voor. Het probleem had ik dus ook al opgemerkt voordat de vorige eigenaar mij hier op wees.

Ik begrijp ook wel dat Asus niet een half uur naar het scherm gaat staan staren. Asus heeft echter vast wel een aantal programma's waarmee dergelijke problemen makkelijk opgespoord moeten kunnen worden.

M.b.t. het bewijs: Het bewijs gaat hem om het feit dat er dus werkelijk wel een probleem is. Ongeacht of dit een software-matig of hardware-matig probleem is. Asus ontkende het gehele probleem en gaf aan dat er niks mankeerde aan de laptop. Daar gaat het om. Het "bewijs" waar ik dus op doel is het "bewijs" dat er daadwerkelijk iets mis is. Ongeacht waar dit ook aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Brakkie41 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:01:
Ik begrijp ook wel dat Asus niet een half uur naar het scherm gaat staan staren. Asus heeft echter vast wel een aantal programma's waarmee dergelijke problemen makkelijk opgespoord moeten kunnen worden.
Asus heeft enkel testen voor hardwarematige problemen, oftewel als het een software probleem is dan wordt het niet opgespoord tijdens een reparatie.
M.b.t. het bewijs: Het bewijs gaat hem om het feit dat er dus werkelijk wel een probleem is. Ongeacht of dit een software-matig of hardware-matig probleem is. Asus ontkende het gehele probleem en gaf aan dat er niks mankeerde aan de laptop. Daar gaat het om. Het "bewijs" waar ik dus op doel is het "bewijs" dat er daadwerkelijk iets mis is. Ongeacht waar dit ook aan ligt.
Maar Asus en CP repareren niet ongeacht waar het aan ligt. Btw heeft die laptop zelf geen reimage mogelijkheid? Dan kan je het software probleem namelijk redelijk uitsluiten.

Wat is btw je doel? Een nieuwe laptop proberen te krijgen (met desnoods bijbetaling) of gewoon dit probleem oplossen?
Want als het het 1e is dan begrijp ik je werkwijze, maar als het 2e je doel is dan kan je momenteel nog wel heel wat doen voordat hij straks meerdere weken ter reparatie opgestuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Mijn doel is om een nieuwe laptop te krijgen (desnoods met bijbetaling). De reden waarom ik niet wil geen kloten met de software is aangezien ik dus niet zeker ben of de laptop dan nog retour kan. Ik zou er een format overheen kunnen gooien in de hoop dat dat het probleem oplost. Maar, als ik dan achteraf gezeik krijg met CP ben ik dubbel de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Brakkie41 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:52:
Mijn doel is om een nieuwe laptop te krijgen (desnoods met bijbetaling). De reden waarom ik niet wil geen kloten met de software is aangezien ik dus niet zeker ben of de laptop dan nog retour kan. Ik zou er een format overheen kunnen gooien in de hoop dat dat het probleem oplost. Maar, als ik dan achteraf gezeik krijg met CP ben ik dubbel de lul.
Als je nou eens met een live cd test. Op die manier moet je dan toch ook kunnen zien of het hardware probleem is of niet.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Danny666 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:57:
[...]

Als je nou eens met een live cd test. Op die manier moet je dan toch ook kunnen zien of het hardware probleem is of niet.
HW Probleem of niet is voor hem niet relevant, hij wil gewoon een andere laptop. Verder klooien aan deze laptop heeft geen zin.

TS heeft gewoon geen goed gevoel meer over deze laptop (wat ik ook wel enigszins begrijp ik zou hem ook retour gestuurd hebben nadat ik het hele verhaal uitgelegd had, dan koop ik wel een andere, gevoelsmatig ligt dat iets beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Zojuist contact gehad met CentralPoint en de enige oplossing welke aangeboden wordt is de laptop retour te sturen en mijn geld terug te krijgen. Beetje lullig als je het mij vraagt omdat het hier om een DEMO-model zou gaan, die "refurbished" zou moeten zijn, maar dit uiteindelijk niet was... Voel me dus een beetje benadeeld als je het mij vraagt...

In ieder geval, de laptop gaat dus retour en ik ga dan maar de nieuwe bestellen. Toch een minpunt voor CP vanwege het versturen van een gebruikte, niet formatteerde, defecte-maar niet gerepareerde laptop...

Lesje geleerd, geen DEMO modellen meer kopen dus........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:32:
Zojuist contact gehad met CentralPoint en de enige oplossing welke aangeboden wordt is de laptop retour te sturen en mijn geld terug te krijgen. Beetje lullig als je het mij vraagt omdat het hier om een DEMO-model zou gaan, die "refurbished" zou moeten zijn, maar dit uiteindelijk niet was... Voel me dus een beetje benadeeld als je het mij vraagt...

In ieder geval, de laptop gaat dus retour en ik ga dan maar de nieuwe bestellen. Toch een minpunt voor CP vanwege het versturen van een gebruikte, niet formatteerde, defecte-maar niet gerepareerde laptop...

Lesje geleerd, geen DEMO modellen meer kopen dus........ :(
Tegelijkertijd, ook keurig dat je gewoon je geld terug krijgt. Incasseren en snel bij een fatsoenlijke winkel een nieuw product aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Yup, dat dan weer wel maar dat is dan ook wel het minste wat ze kunnen doen. Indien het geld niet retour kon worden gestort, was deze zaak nog lang niet afgehandeld geweest ;) :X

De nieuwe laptop word in ieder geval ook niet bij CentralPoint besteld. ;w 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:32:
Zojuist contact gehad met CentralPoint en de enige oplossing welke aangeboden wordt is de laptop retour te sturen en mijn geld terug te krijgen.
Tja, veel andere oplossingen waren er niet. Ze gaan je niet voor de prijs van een demo-model een compleet nieuw model geven...

Enige wat ik wel hoop dat je doet is dat je een heel erg duidelijke probleemomschrijving bij het retour doen doet. Anders gooit CP er een image overheen en gaat dat ding gewoon linea recta weer in de verkoop, hun interne systeem gaat het dan namelijk zien als een gewone retour... En daar gaan ze geen checks / reparaties op doen.

En dat het al gemeld is en dat ze het kunnen nakijken in de computer is leuk en aardig, maar dat doen ze niet zo snel bij een retour. Daarom gewoon een duidelijk verhaaltje bij het retour doen erbij stoppen, bespaart iemand anders mogelijk weer een zooitje ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Ik heb inderdaad een hele duidelijke beschrijving bij de retour-aanvraag gedaan en bij de opmerkingen mijn verhaal nog kort uitgelegd. Ook in de Pricewatch zal ik bij CentralPoint.nl een melding maken van de defecte demo zodat eenieder die binnenkort een demo-laptop wilt bestellen hiervoor gewaarschuwd is. Goede kans namelijk dat deze op een gegeven moment ook weer in een demo-partij raakt.

Veel andere oplossingen waren er inderdaad niet en dat begrijp ik volledig. Ik heb echter nog wel duidelijk aangeboden dat ik best tot een overeenkomst wil komen en dus klant bij CentralPoint zou blijven. Hier kon echter niet akkoord mee worden gegaan omdat volgens "Asus de laptop niet als defect is bevonden, hoewel ik meteen geloof! Zeker aangezien de vorige eigenaar dus hetzelfde probleem heeft gemeld".

Jammer maar helaas, CentralPoint heeft één klant minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:51:
Hier kon echter niet akkoord mee worden gegaan omdat volgens "Asus de laptop niet als defect is bevonden, hoewel ik meteen geloof! Zeker aangezien de vorige eigenaar dus hetzelfde probleem heeft gemeld".

Jammer maar helaas, CentralPoint heeft één klant minder.
Alhoewel ik jouw reactie begrijp, begrijp ik tegelijkertijd ook de reactie van CP.

Het enige jammere vind ik dat ik de reactie van CP wel begrijp, maar dat hij eigenlijk gewoon helemaal niet kan.
Jouw probleem heeft CP maar te fixen, dat hun leverancier het niet accepteert is hun probleem en niet het jouwe.
Jij hebt een overeenkomst met CP en niet met Asus en zeker in de 1e 6 maanden ligt de bewijslast dan bij CP, die kunnen officieel niet zomaar zeggen : Ik geloof u wel maar ik kan het niet terugnemen omdat ik geen ondernemersrisico wil lopen.

Het is toch krom dat er nog steeds zo'n groot verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen in de PC-branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Ik begrijp de reactie van CP ook wel, daar niet van. Maar het blijft inderdaad lullig en blijf me toch enigzins "benadeeld" voelen. Dit omdat ik een laptop koop waar je van uit moet gaan dat deze gewoon werkt. Deze werkt niet en nu zit ik dus gewoon met 100 euro die ik maar moet gaan bijbetalen om een werkende te krijgen. Heb dit ook aangegeven in het retour formulier dat ik dit toch op z'n minst niet helemaal netjes vind... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Gomez12 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:27:
[...]

Alhoewel ik jouw reactie begrijp, begrijp ik tegelijkertijd ook de reactie van CP.

Het enige jammere vind ik dat ik de reactie van CP wel begrijp, maar dat hij eigenlijk gewoon helemaal niet kan.
Jouw probleem heeft CP maar te fixen, dat hun leverancier het niet accepteert is hun probleem en niet het jouwe.
Jij hebt een overeenkomst met CP en niet met Asus en zeker in de 1e 6 maanden ligt de bewijslast dan bij CP, die kunnen officieel niet zomaar zeggen : Ik geloof u wel maar ik kan het niet terugnemen omdat ik geen ondernemersrisico wil lopen.

Het is toch krom dat er nog steeds zo'n groot verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen in de PC-branche
met ^^

omdat het nu als "demo" wordt verkocht, hoeft hij ineens niet gerepareerd te worden. dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.

shame on CP

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Helemaal Shame on CP aangezien deze laptop hoogstwaarschijnlijk gewoon weer de kast ingaat en op een gegeven moment weer als demo zal worden verkocht. Vanmiddag zal ik bij de Pricewatch hier dan ook een melding van maken bij de review van CP. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Niet om CP zwart te maken, want daar ben ik echt geen voorstander voor. Maar ik zou het niet tof vinden als ik op een gegeven moment wordt gebeld door de nieuwe eigenaar zo van, hey mag ik het wachtwoord ff hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Onder een DEMO versta ik, tentoon stellen in een winkel zodat mensen er naar kunnen kijken.
Een DEMO is ook een product wat door een klant is terug gestuurd onder de koop-op-afstand regeling :)

Dat je in dit geval een defect product had gekregen is gewoon pech denk ik. Zeker aangezien de fabrikant aangaf dat hij niet defect zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
@Erkens: Dat het een defect product is kan je pech noemen, ik noem het slordigheid van de kant van Asus. Letterlijk elke debiel die 5 minuten naar het scherm kijkt zou de fout hebben gezien. Mijn inziens is dit dan ook slordig van Asus om dan maar te verklaren dat er "geen defect is". Ik begrijp de reacties van andere tweakers hier dat Asus slechts bepaalde controles uitvoert, maar het probleem is door de vorige eigenaar duidelijk beschreven richting Asus. Je kan er dan als Asus niet zomaar vanaf komen door te zeggen "Nee hoor geen probleem".

Afbeeldingslocatie: http://bloodbowl.denes.nl/gfx/upload/irak_minister_informatie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:05:
@Erkens: Dat het een defect product is kan je pech noemen, ik noem het slordigheid van de kant van Asus. Letterlijk elke debiel die 5 minuten naar het scherm kijkt zou de fout hebben gezien. Mijn inziens is dit dan ook slordig van Asus om dan maar te verklaren dat er "geen defect is". Ik begrijp de reacties van andere tweakers hier dat Asus slechts bepaalde controles uitvoert, maar het probleem is door de vorige eigenaar duidelijk beschreven richting Asus. Je kan er dan als Asus niet zomaar vanaf komen door te zeggen "Nee hoor geen probleem".

[afbeelding]
Wat zou jij doen als je als winkel dat product terug krijgt met de melding dat er niks mis mee is? Weggooien? Of alsnog te koop aan bieden? Zeker bij de grotere (web)winkels heb je geen mogelijkheid om elk product eerst zelf te gaan controleren. In dit geval heeft Asus inderdaad een grote fout gemaakt.

Wat wel slordig van CP is geweest, dat is dat ze de laptop niet eerst gewist hebben... Voordat hij opnieuw te koop aangeboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Erkens schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:59:
[...]
Een DEMO is ook een product wat door een klant is terug gestuurd onder de koop-op-afstand regeling :)
Meeste winkels hanteren die producten gewoon alszijnde nieuw hoor, dat allemaal als demo afschrijven kost gewoon te veel geld.

Alhoewel, zou wel een perfect handeltje zijn. Ik bestel een nieuwe laptop tegen volprijs, retourneer hem onder koop-op-afstand regeling en als hij me dan beviel koop ik hem wel weer als demo-model...
Hmm, eigenlijk hoef ik dit natuurlijk enkel maar telefonisch uit te leggen, hun te vertellen dat hun de verzendkosten en administratieve kosten kunnen besparen door mij gewoon gelijk de demo-prijs te geven en dan hoef ik hem nog niet eens retour te sturen, scheelt mij en hun een hoop werk.
Dat je in dit geval een defect product had gekregen is gewoon pech denk ik. Zeker aangezien de fabrikant aangaf dat hij niet defect zou zijn...
Het defect is pech / twijfelachtig. Het niet re-imagen is gewoon dikke fail. Door het niet te re-imagen is het momenteel nog niet eens zeker of het HW of SW is.

Als dat ding gewoon gere-imaged was, dan had (waarschijnlijk) TS of de laptop gehouden omdat hij het probleem niet zo groot vond. Of de laptop ter reparatie op laten sturen.
Het is uit de hand gelopen doordat TS verder is gaan zoeken nav een oude installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:36:
[...]

Tegelijkertijd, ook keurig dat je gewoon je geld terug krijgt. Incasseren en snel bij een fatsoenlijke winkel een nieuw product aanschaffen.
En een (negatieve) review schrijven. Winkels moeten het maar eens afleren dit soort fratsen te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gomez12 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:13:
Meeste winkels hanteren die producten gewoon alszijnde nieuw hoor, dat allemaal als demo afschrijven kost gewoon te veel geld.
Ligt natuurlijk aan de staat waarin het product zich verkeerd, lijkt me niet meer dan logisch. Als de verpakking nog helemaal goed is dan kan je hem ook prima als nieuw verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Erkens schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:09:
[...]

Wat zou jij doen als je als winkel dat product terug krijgt met de melding dat er niks mis mee is? Weggooien? Of alsnog te koop aan bieden? Zeker bij de grotere (web)winkels heb je geen mogelijkheid om elk product eerst zelf te gaan controleren.
ja natuurlijk hadden ze het zélf ook moeten controleren / constateren.
In dit geval heeft Asus inderdaad een grote fout gemaakt.

Wat wel slordig van CP is geweest, dat is dat ze de laptop niet eerst gewist hebben... Voordat hij opnieuw te koop aangeboden is.
asus verknalt het, en CP neemt nieteens de moeite om het na te kijken, laat staan het ding weer 'demo-klaar' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
@Erkens: Ik snap dat de laptop niet zomaar weggegooid kan en zal worden. Het blijft echter niet netjes zowel van Asus als van CentralPoint.

@Gomez12: Indien er een nieuw besturingssysteem op was gezet en de fout toch nog bestond, had ik de laptop alsnog retour gestuurd. Een dergelijk mankement met het scherm hoort gewoon niet. Als je dan rekening houdt met dat de laptop toch een paar jaartjes mee zal moeten gaan, wilde ik het risico dat het scherm uiteindelijk verder kapot zou gaan ook niet lopen. Dat het oude besturingssysteem er nog op stond, was alleen maar meer aanleiding om wat dieper te graven naar het daadwerkelijke probleem en de oorzaak van dit probleem.

@Fastmatti: CP Kan zeker een review tegemoet zien komen. Hoewel er wel een klein pluspuntje te vermelden zal zijn.

Zojuist contact gehad met de manager van CentralPoint en die gaf aan dat ze het erg vervelend vond hoe deze zaak is gelopen. Vandaar dat de Belkins slip-case die ik bij de bestelling had besteld een cadeautje is geworden en dit geld dus ook geretourneerd zal worden. Klein pluspuntje voor CentralPoint dus. Indien ik beslis de nieuwe laptop ook bij CentralPoint te kopen, zullen de nieuwe verzendkosten tevens een cadeautje worden. Dus toch een klein pluspuntje voor de manager van CP. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is gewoon damage-control.

Tuurlijk had die laptop niet zoals ie was doorgeschoven moeten worden, maar misschien is het er wel per ongeluk op de verkeerde stapel terrecht gekomen. Laten we wel reeel blijven, het is allemaal mensen werk, en ik ken eigenlijk niemand die nooit een foutje gemaakt heeft.

Zeker hoe het is opgelost is het zeer netjes handelen van de shop. En een negatieve review vind ik dan weer wat overdreven. Dat zou ik eigenlijk pas doen als een shop zou blijven weigeren om het terug te nemen. Dit is gewoon een pech gevalletje.

En tjah, dat je dacht een mooie aanbeiding te hebben, blijkt achteraf dan niet zo uit te pakken. Maar om nu te zeggen dat je je benadeelt voelt omdat een andere 100 euro duurder is, vind ik ook wat overdreven.

Ik zie het dus als een goede ervaring die je eigenlijk hebt met een shop die het netjes heeft afgehandeld, en dus niet echt een negatieve review waard.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
De afhandeling zoals de manager dit heeft gedaan verdient zeker een pluspunt. Een negatieve review zal er adn ook niet komen. Een positieve zal het ook niet worden. Het zal uiteindelijk een neutrale review opleveren waarin ik toch wel wil aangeven wat er mis is gegaan, maar dat CP het verder prima heeft afgehandeld.

Nogmaals, ik probeer absoluut CP niet zwart te maken en ze hebben het prima afgehandeld naar mijn mening. Ik krijg m'n geld terug en hou er een gratis slip-in case aan over. Toch blijft het punt dat het niet allemaal is gelopen zoals het had moeten lopen. Mijn inziens sta ik dan ook prima vrij hier een neutrale review over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh, dan heb ik je in eerste instantie verkeerd begrepen. My bad..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:39:
De afhandeling zoals de manager dit heeft gedaan verdient zeker een pluspunt. Een negatieve review zal er adn ook niet komen. Een positieve zal het ook niet worden. Het zal uiteindelijk een neutrale review opleveren waarin ik toch wel wil aangeven wat er mis is gegaan, maar dat CP het verder prima heeft afgehandeld.
Zo te lezen ben jij een van de weinige die weten hoe je een shopreview moet schrijven! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Geen probleem hoor! Ik ben niet iemand van het zwartmaken en dat ben ik nu ook niet van plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

nouja... beter was geweest als de laptop deze keer wél gerepareerd zou worden. Of althans die optie aanbieden.
Dan had de klant ontvangen wat ie had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

paQ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:50:
nouja... beter was geweest als de laptop deze keer wél gerepareerd zou worden. Of althans die optie aanbieden.
Dan had de klant ontvangen wat ie had gekocht.
Ik weet niet of dat beter geweest zou zijn, daarbij houdt je de klant langer aan het lijntje. Nu kan de klant sneller over een laptop beschikken waardoor de negatieve gedachte over de shop van de klant beperkt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Erkens schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Zo te lezen ben jij een van de weinige die weten hoe je een shopreview moet schrijven! d:)b
Ik schrijf meestal geen shopreview odmat ik het vaak overbodig vind. Melden dat alles is gegaan zoals het zou moeten is mijn inziens niet heel erg relevant. Daar zijn al meerdere reviews van. Een review die duidelijk aangeeft wat er fout ging, hoe het is opgelost en mijn uiteindelijke mening van CP heeft wel een toegevoegde waarde denk ik. Maar thanks! _/-\o_

Als de laptop ter reparatie zou worden opgestuurd zou er hoogstwaarschijnlijk weer het bericht komen "niks aan het handje". Vandaar dat ik vandaag ook heb aangegeven dat reparatie voor mij geen optie is, ik heb daar geen zin in, zeker niet na het verhaal van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nog even een linkje naar Brakkie41 in "Demo laptop gekocht, lijkt gerepareerde ..." (in de trant van **update [datum]**) en een linkje naar je ShR plaatsen in de OP? Dan heeft iedereen altijd toegang tot de relevante info in de OP! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Zal ik doen! Ik zit momenteel op m'n werk dus vanmiddag zal ik de review schrijven en de OP aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Nog een leuk voordeel dat je nu hebt is dat er op dit moment behoorlijk goede aanbiedingen zijn qua prijs voor een nieuwe laptop. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wel netjes trouwens dat de telefoonnummers van de vorige eigenaren meegeleverd waren. Op deze manier kun je zelf simpel achterhalen wat er defect was. Deze defecten kun je meteen controleren en misschien zelf ook weer RMA claimen. Hoe de leverancier het dan oplost is niet jouw pakkie-an.

Het ontzettend slordig, een retour gestuurde/defecte computer uitleveren is toch de grootste blunder die je kunt maken.

EDIT: niet het hele verhaal gelezen...

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 21-02-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Laptop is retour gestuurd. De UPS truck kwam het pakketje thuis afleveren dus dat is toch ook wel weer een pluspuntje. In het verleden weleens wat eerder teruggestuurd voor garantie en dan moest ik het gewoon zelf afleveren en betalen dus het kan ook slechter. Dit product was een harde schijf die DOA was.

@Sjaool: Vertel? Ik neem aan dat je het over een andere laptop heb dan? Want de Asus K52N is bij MaxICT voor 514 inclusief verzenden. Niet echt een aanbieding met vergelijking met de rest? Wel de goedkoopste maar?

@Sypie: Yup, dat dan weer wel... Maarja, aan de andere kant ook wel een beetje slordig... CP heeft hier een blunder gemaakt en de manager heeft hier vandaag een goede poging tot damage control voor gedaan. Ik ben neutraal over CP. Aan de ene kant hebben ze inderdaad een dikke blunder gemaakt, aan de andere kant hebben ze de aftersales wel prima en snel afgehandeld. Vanmorgen de laptop als retour aangemeld, om 13.00 stondde UPS truck al voor de deur... Ik was nog op werk dus meneer had maar netjes zoals afgesproken tussen 17:00 - 19:00 moeten komen. Maar in ieder geval hebben ze het naar mijn mening prima afgehandeld. Nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurd bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
sypie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:40:
Wel netjes trouwens dat de telefoonnummers van de vorige eigenaren meegeleverd waren.
LOL, dat vind je netjes? Ik heb geen idee hoe TS er nou precies aankwam ( ik hoop op iets van service tag op inet intypen om dan de reparatie historie te zien ), maar als het echt gewoon in de bijgeleverde documentatie zat dan was het enkel maar een nog grotere fail.

Als ik een laptop retour stuur ben ik er echt niet van gediend dat iemand bij die gegevens kan en tegelijk mijn telnr heeft. Ik wis wel de hdd voordat ik hem retour stuur, maar ik ga niet de complete hdd purgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Het is daadwerkelijke documentatie met de volgende gegevens:
Center:
RACF ID
Date/Time Taken
Print Date/Time
Confirmation Number
Tracking No
Delivery Notice Date
Activity: Alternate delivery/adress
Adress on Package: Met zowel het huisadres van de vorige eigenaar als het ouderlijk huis van de vorige eigenaar.
Telephone number:
Alternate Telephone number:

Oftewel, meer dan genoeg gegevens om letterlijk alles van de vorige eigenaar te achterhalen.... :z 8)7

De shopreview is geschreven: http://tweakers.net/shopr...nt-nl.html?Page=1#r_86659

[ Voor 10% gewijzigd door Swedish Clown op 21-02-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Brakkie41 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:05:
@Sjaool: Vertel? Ik neem aan dat je het over een andere laptop heb dan? Want de Asus K52N is bij MaxICT voor 514 inclusief verzenden. Niet echt een aanbieding met vergelijking met de rest? Wel de goedkoopste maar?
Kijk de folders van de Mediamarkt van de afgelopen weken maar eens door.
De i3 laptops met mooie specificaties vliegen je om de oren (€500,- à €600,-).
Het gaat dan inderdaad niet om een Asus dat klopt. ;)

Als je je over het feit heen kunt zetten dat een Acer ook een goede en fijne laptop kan zijn dan is één van de vele versies van de Acer Aspire 5742G een mooi alternatief. ;)

Ik gebruik nu al meer dan een jaar naar volle tevredenheid de Acer Aspire 5740G. Zeker na calibratie van het beeldscherm is het qua beeld een fijne laptop. Ik heb er wel een hogere capaciteit accu (4 uur) bij gekocht omdat de originele het maar 2 uur volhield.
:)

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 21-02-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Ah ok, zal de folders van MediaMarkt zo eens doorbladeren. Heb zelf wel echt een grafhekel aan de MediaMarkt maar dat even terzijde. :X

De Acer Aspire 5742G zit al gauw minimaal weer 40 euro bovenop de Asus als ik het "basismodel". Eventuele andere modellen van de 5742G zitten daar dan weer dik bovenop... Blijf het lastige keus vinden... Ik wil eigenlijk echt niet veel meer dan 520 euro uitgeven. Nu is 555 voor de 5742G daar geen wonderlijk bedrag boven, maar ik moet toch wel zo'n beetje ergens de grens trekken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tipje
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011
[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7
Met de Lenovo 100 euro terug https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook op een Edge 15 kom je behoorlijk onder de 400 euro uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-02-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Acer Aspire 5742G met een i3 370M, 3GB geheugen, 320 GB harddisk en HD5470 is al te koop voor ongeveer €508,- bij Redcoon.
Dat zijn mooie specificaties en zit onder de €520,- enige voorwaarde is wel dat je kunt leven met het feit dat het een Acer is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Verschil zit hem dus in de processor, geheugen, harddisk (interesseert me niet zo gek veel, maar iets groter zou mooi meegenomen zijn) en de videokaart.

Maar ik heb hem meegenomen in de vergelijking zie dit topic n.a.v. Gianni Rombios z'n suggestie. Ik kom er zelf namelijk niet goed uit waarom die i3 processor bijvoorbeeld beter zou zijn en wat precies het verschil is tussen de 2 verschillende videokaarten.

Het geheugen en harde schijf begrijp ik nog wel. Hoewel ik me toch wel enigzins afvraag of ik die 1gb verschil aan geheugen niet zou kunnen gaan merken als ik met programma's als SPSS Statistics, Atlasti, etc. zal werken?

@Gianni Rombios: Zal vannacht even op m'n gemak dat Deel 7 doorbladeren. Ben nu nog even voor werk aan het doen dus wordt een latertje. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Swedish Clown op 21-02-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Hier kun je de cpu's vergelijken. (standaardverwijzing, wordt in beide genoemde topics veel naar verwezen).
Intel HD graphics werkt prima voor HD films, zie bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/r...en-intel-review-conclusie
Ati 4200 is een onboard oplossing en is minder goed/ouder. De 5450 is prima. Maar als onboard Intel HD goed genoeg is, is die 5450 niet nodig. 4GB is voor bijvoorbeeld usenet wel aan te raden overigens.

[ Voor 74% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-02-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
Even een kleine update: Waar ik sommige reviews lees van CP en zie dat het erg lang kan duren voordat het geld retour is gestort, bij mij was het geld binnen 3 werkdagen terug op mijn rekening. Oftewel, kwa retour van het geld bij mij geen problemen!

Pagina: 1