Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011

In dit topic kan gediscussieerd worden over de basisnotebooks van de NBBG van februari 2011. Twijfel je over een aanschaf? Heb je zelf een model uit de guide en wil je daar wat over kwijt of heb je vragen over de betreffende modellen? Hier kun je ze kwijt.
Dell Inspiron 15R
Het model met Core i3-380M op de site van Dell: Dell Inspiron 15R
De Dell uit de guide staat met een Core i3-370M in de Pricewatch: pricewatch: Dell Inspiron 15R 5010-6458
Alternatieven
pricewatch: HP G72-b10SD
pricewatch: Asus K52F-EX887V
pricewatch: Acer Travelmate 5742ZG-P613G32MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Het voordeel van de Inspiron bestellen bij een andere winkel dan Dell is de levertijd. Als je echter wat research doet kun je vaak nieuwere modellen voor een iets betere prijs krijgen, maar je moet soms wel een 2-4 weken wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Vanaf donderdag ook bij de LIDL tekoop deze dell!!! Klinkt aantrekkelijk want kost maar 549 euro!!

http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_18827.htm

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nikeo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:06:
Het voordeel van de Inspiron bestellen bij een andere winkel dan Dell is de levertijd. Als je echter wat research doet kun je vaak nieuwere modellen voor een iets betere prijs krijgen, maar je moet soms wel een 2-4 weken wachten...
De levertijd valt doorgaans wel mee, ik heb echter meer vertrouwen in snelle afhandeling van de garantie door dell dan door een of andere shop.

Voor de anti-webshop personen: de inspiron is vermoeddelijk te bezichtigen in de dynabyte, mycom en vobis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnDiene
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06-2022
Hey Tweakers,

Mijn broertje vraagt advies aan mij welke laptop hij zou moeten kopen. Normaal zou ik heb gewoon die e600 laptop van de nieuwste best buy guide aanraden, maar met de komst van Sandy Bridge weet ik niet of het verstandig is te wachten.

Worden niet- sandy bridge laptops veel goedkoper als sandy bridge uitkomt? Zijn SB laptops veel sneller voor hetzelfde geld? Wanneer worden sandy bridge laptops verwacht?

Zou fijn zijn als iemand hierop het antwoord weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DnDiene schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:44:
Worden niet- sandy bridge laptops veel goedkoper als sandy bridge uitkomt?
Nee
Zijn SB laptops veel sneller voor hetzelfde geld?
Nee
Wanneer worden sandy bridge laptops verwacht?
over 1 a 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:39
GENETX schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:13:
De Asus for sure. De CPU is veel sneller, hij is goedkoper en Asus is qua kwaliteit ook beter imho.
Nu zie ik dat die Asus niet leverbaar is, dus viel mijn oog op deze:
pricewatch: Asus K52F-EX699V
Redelijke prijs/kwaliteit verhouding? Deze is goed leverbaar en heeft VT Technologie (Wat een vereiste is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Johantjuuh schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:29:
Vanaf donderdag ook bij de LIDL tekoop deze dell!!! Klinkt aantrekkelijk want kost maar 549 euro!!

http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_18827.htm
Dank voor de tip. Ben meteen vanmiddag naar de lidl gesprint. Ze hadden er nog 1, dus had mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Cruciale vraag voor familie: kun je met basisnotebook redelijk videobewerking (bv Pinnacle) draaien? Dat renderen e.d. langer duurt dan op pc snap ik, maar is het ook werkbaar bij bewerkingen? Is even onduidelijk of dat hier niet gaat lukken en budget-notebook zonder bewerking aangeschaft moet worden.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Voor gewoon monteren (van niet-HD beeldmateriaal) kun je met een basisnotebook je plan nog wel trekken, het zal niet altijd even vlot gaan, maar voor casual homevideos maken e.d. zie ik zeker niet waarom dat niet zou lukken!
Het is pas bij het gebruik van HD, CGI, 3D, ... dat het wel erg krap kan worden - hoewel ik dat zelfs nog redelijk vlot kon op mn vorige laptop met T9300 processor, vergelijkbaar met een i3 370m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-06 20:31
Is het het waard om te wachten op die Sandybridge processoren denken jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388164

desalniettemin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:58:
Is het het waard om te wachten op die Sandybridge processoren denken jullie? :)
Ik denk dat je met SB niet meer in de basisnotebook klasse zit dan.

Zijn er basisnotebooks met een deftige resolutie, want er beginnen meer en meer 11" en 13" scherm met een resolutie van 1366x768 (ik heb zo'n scherm op mijn 13"), maar 1366x768 op een 15" scherm en soms vind je ze op 17" schermen. Dit is toch absurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
vinom schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Nu zie ik dat die Asus niet leverbaar is, dus viel mijn oog op deze:
pricewatch: Asus K52F-EX699V
Redelijke prijs/kwaliteit verhouding? Deze is goed leverbaar en heeft VT Technologie (Wat een vereiste is)
We praten lekker langs elkaar :P
GENETX in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook oktober 2010"
Kwam er zelf dus ook al op. Overigens heeft de i5 480M ook VT. Let op dat je wel alleen VT-x hebt en geen VT-d! Die laatste kan direct met je IO praten. Is een verschilletje dus. Als je ook VT-d nodig hebt, dan moet je een i5 5xx-serie of Core i7 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Anoniem: 388164 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:41:
[...]

Zijn er basisnotebooks met een deftige resolutie, want er beginnen meer en meer 11" en 13" scherm met een resolutie van 1366x768 (ik heb zo'n scherm op mijn 13"), maar 1366x768 op een 15" scherm en soms vind je ze op 17" schermen. Dit is toch absurd?
Veel gebruikers willen graag wat grotere letters, en behalve dat, 1280x1024 is normaal op een 19 inch destkop scherm. ;) En op een basisnotebook tref je meestal "de" basisresolutie aan.

[ Voor 64% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-02-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388164 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat je met SB niet meer in de basisnotebook klasse zit dan.

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

De goedkoopste: xps 15 a ~€800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:39
GENETX schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:56:
[...]

We praten lekker langs elkaar :P
GENETX in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook oktober 2010"
Kwam er zelf dus ook al op. Overigens heeft de i5 480M ook VT. Let op dat je wel alleen VT-x hebt en geen VT-d! Die laatste kan direct met je IO praten. Is een verschilletje dus. Als je ook VT-d nodig hebt, dan moet je een i5 5xx-serie of Core i7 hebben.
Ghehe, inderdaad :P
Wij adviseren een moderne laptop van maximaal 2 jaar oud, met de volgende specificaties:

* Snelle 64 bit (minimaal) dual core processor met VT-ondersteuning (*)
* Ten minste 4 GB DDR3 geheugen, maar uitbreidbaar tot minimaal 6 of 8 GB
* Harddisk - minimaal 320 GB, aanbevolen 500 GB of groter
* DVD+/-RW brander
* Voldoende USB2 en/of USB3 aansluitingen en liefst ook een eSATA connector.
* Netwerkaansluiting zowel bedraad als draadloos
* Beeldscherm minimaal 12” en maximaal 17”, aanbevolen 15”
* Besturingssysteem Windows 7 Professional of Ultimate, geen Home Premium (**)

Dus dan zit ik denk ik met die pricewatch: Asus K52F-EX699V wel goed.

Voor volgend jaar heb ik dus 8 GB RAM nodig, omdat we met Exchange (?) gaan werken en dat schijnt van zichtzelf al 4 GB RAM te vragen. Maar ik ga nu geen laptop met 8 GB RAM kopen, want dat laat het budget niet toe, dus ik koop liever over een jaar 2x4 GB.

[ Voor 38% gewijzigd door vinom op 04-02-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Nou, donderdagochtend was ik als eerste bij de Lidl voor de Dell Inspiron 15R (5010-3677).
Uiteindelijk bleek ik ook de enige die er zo vroeg stond, dus heb ik er een weten te bemachtigen.
Overigens kreeg ik bij de Lidl een simpel (standaard) kassabonnetje met verder weinig info behalve " 15" laptop".
Enig idee hoe zoiets werkt met de 2 jaar Collect and Return. Het enige waar meer op staat is de doos, misschien dat ik die dus blijvend moet bewaren?

Nu heb ik nog een (misschien heel domme) vraag: Klopt het dat je bij Dell de accu al in de laptop krijgt?
Andere nieuwe laptops die ik heb moeten kopen hadden altijd de accu los, vandaar dat ik het zo vreemd vond.
Met het oog op de verkorting van de levensduur lijkt het dan vreemd om de accu er al in te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderop je laptop staat een service tag, als je die invult op de website zie je je lopende servicecontracten.
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs eventueel even hard refreshen.

Ik heb nog 959 dagen garantie :z
Anoniem: 38342 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:11:
Met het oog op de verkorting van de levensduur lijkt het dan vreemd om de accu er al in te stoppen...
Waarom dan? zolang de laptop niet aanstaat maakt het niet uit. Of je moet een sony mat het battery drain probleem hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:19:
Onderop je laptop staat een service tag, als je die invult op de website zie je je lopende servicecontracten.
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs eventueel even hard refreshen.

Ik heb nog 959 dagen garantie :z

[...]

Waarom dan? zolang de laptop niet aanstaat maakt het niet uit. Of je moet een sony mat het battery drain probleem hebben staan...
O.k. daar zal ik dan eens kijken, waarschijnlijk heb ik een ander getal ;)

Ach, ik heb blijkbaar last van wat mindfarts, sorry 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Hey Tweakers,

ik had mijn zinnen gezet op de Asus K52F-EX887V, maar helaas is die niet leverbaar en heb ook geen winkel gevonden die hem had. Ik had wel een paar laptops gevonden die precies dezelfde specificaties hadden maar die waren van packerd bell. Maar ik weet totaal niets over packerd bell, alleen dat het onderdeel van Acer is.
Dus ik vraag me af of Packerd Bell goed is? Of is het een flut merk? Heeft iemand er ervaringen mee?

Groetjes }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Packard bell is niet echt een topmerk, de bouwkwaliteit van de budgetmodellen is even goed als dat van andere merken, maar de garantie doet toch onder voor de grootheden asus en msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382529

Heeft iemand een mening over deze packard bell? Lijken mij prima specs. Geheugen zit goed, processor kan goed mee (zie deze benchmarks), enige onbekende is de videokaart. Maar hij kost bijna niets. Zit er een addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35
Anoniem: 382529 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:43:
Heeft iemand een mening over deze packard bell? Lijken mij prima specs. Geheugen zit goed, processor kan goed mee (zie deze benchmarks), enige onbekende is de videokaart. Maar hij kost bijna niets. Zit er een addertje onder het gras?
Processor wel, maar videokaart is rommel. Er zit namelijk geen aparte videokaart in maar geïntegreerde troep van Intel: Intel® HD Graphics. Zou ik niet nemen, ook voor deze prijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is "rommel" voor spellen, maar verder prima (ook voor HD films). Batterij gaat daardoor ook optimaal mee. Packard Bell (is van Acer) heeft het nadeel van 1 jaar garantie. Je kunt wel twee jaar garantie bijkopen voor 100 euro (wat relatief goedkoop is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
dit is volgens mij ook wel leuk?
pricewatch: Acer Aspire 5736Z-453G32M

Voor die prijs dan uiteraard...

[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 06-02-2011 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met een oude Core 2 Duo :?

Maar het is nu ook net of dat de enige K52F is... Asus heeft gewoon een stuk of 10 modellen. pricewatch: Asus K52F-EX575V is op dit moment onder de 500 euro imho de beste keuze voor standaardwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnDiene
Weet iemand een laptop met de specificaties van de Dell Inspiron 15R maar dan met mat scherm?

Ik heb een hekel aan glossy schermen maar kan geen laptop vinden die net als de dell over een goede videokaart (HD5650, GT420M ofzo), 15.6'' scherm, goede processor, voor ongeveer e650 beschikt. Zou er heel erg mee geholpen zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geen. Matte schermen zijn voor de hele dure zakelijke laptops. De goedkoperen hebben niet de videokaart, de laptops die dat wel hebben zijn bijna 3x je budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnDiene
GENETX schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:26:
Geen. Matte schermen zijn voor de hele dure zakelijke laptops. De goedkoperen hebben niet de videokaart, de laptops die dat wel hebben zijn bijna 3x je budget...
Gaat dat met de komst van Sandy Bridge misschien veranderen? Dat je wel laptops hebt met matte schermen die ook goed kunnen gamen door Sandy Bridge???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395268

Goedemiddag,

Ik zou graag advies willen over een nieuwe laptop. Ik wil er een kopen die enkele jaren mee kan gaan, waar ik wat filmpjes op kan afspelen, kan browsen (8+ tabs o.i.d.), Office mee kan gebruiken en wat kan compilen (C++, geen hele grote bestanden). Mijn budget is €700. Ik kwam uit op een Dell XPS15 met
- Windows 7 Home Premium (64b)
- Intel Core i5-480M (is er een duidelijk merkbaar verschil met 540M?) 2.66 Hz
- 1366x768 720p WLED- breedbeeldscherm
- 4 GB DDR (2x 2GB)
- 6-cel lithium-ion
- 500 GB 7200 rpm
- 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT

Ik speel geen games. Is er een duidelijk merkbaar verschil tussen een 540M en 480M i5? Verder zou ik graag willen weten of ik met deze laptop een aantal jaar door kan en hoe lang de batterij waarschijnlijk ongeveer het vol kan houden zonder opgeladen te worden?

Ik hoor verder een hoop over de nieuwe processors van Intel? Is het verstandig om te wachten met kopen, of kan ik het beter nu al doen (wel tot 10 feb €125 korting op bovenstaande laptop)?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 395268 op 06-02-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de i5 480m is een dualcore op 2.66ghz met turbo naar 2.93ghz
de i5 540m is een dualcore op 2.66ghz met turbo naar 3.06ghz

Zoek de verschillen :P

Voor devven raad ik wel een full-hd scherm aan, maar dat valt weer buiten je budget.
Hier heb je een review: http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-06 20:31
@kcks: Misschien is die Packard Bell bij mycom te koop? Die geven standaard 3 jaar garantie :)

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 06-02-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DnDiene schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:36:
[...]

Gaat dat met de komst van Sandy Bridge misschien veranderen? Dat je wel laptops hebt met matte schermen die ook goed kunnen gamen door Sandy Bridge???
Nee, want op een Sandy Bridge kun je ook niet goed gamen. Heel leuk en aardig dat de prestaties aardig zijn van de SB. Iedereen is gelijk lovend. Maar vergeet niet dat ook losse kaarten beter worden en games meer eisen. Het is gewoon de techniek die verder gaat, alles schuift weer wat op, zoals gewoonlijk.

Hoe leuk de IGP van SandyBridge ook is, het blijft een igp en die zal bij mij niet snel voldoen als gamingkaart. Zelfs de IGP van AMD's Fusion LLano (HD 5550/5650 prestaties) wil ik niet aanraden voor gaming.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 06-02-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, die 0,13 Ghz op Turbo vind ik het niet echt waard.. Verder is een Full-HD scherm inderdaad te duur (€200 extra :() Als ik die review lees (waarin ze wel dat betere scherm hadden, maar ook $1200 hadden betaald). Na wat andere reviews te hebben gelezen lijkt het me eigenlijk een goede laptop voor €700, gezien ze hem altijd wel tot één van de beteren rekenen als ze hem vergelijken met €900-1000 laptops. Maar is dit juist een goede tijd om te kopen (gezien €120 korting) of juist een slechte tijd (gezien Intel met nieuwe chips komt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die korting is standaard bij dell, volgende week is het weer een andere korting (€180 ofzo..) maar stijgt de prijs ook mee, netto kom je dan op hetzelfde bedrag.

Maar sandy bridge laat nog wel even op zich wachten, en de performancewinst in dit segment (<€800/900, dan liggen de quadcores namelijk buiten bereik) laat te wensen over.
De accuduur zou wel beter zijn, maar dat is nog afwachten. Minstens een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geduld. Zou het verstandiger zijn om tot ongeveer april te wachten met de aankoop, omdat de laptop dan goedkoper/beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dit budget? nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met ^^

Je hebt al een van de snellere dualcores te pakken. Daar gaat een SB dualcore niet echt heel dik overheen straks. De IGP is beter, maar daar heb je met een losse kaart ook weinig voordeel aan. Daarbij zakten de prijzen van de Core 2 Duo laptops ten tijde van de introductie van de Core i3 en i5 ook amper. Ik zou er geen 2 maanden op wachten.

Dan zou ik haast nog een maand langer wachten voor AMD Llano Fusion. Ik ben benieuwd wat AMD kan doen met die CPU icm Turbo.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 06-02-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is dus geen rede tot wachten.. :) Wat ik me afvraag is of het het waard is om voor €70 een i5-processor ipv een i3-processor te kopen. Zoals gezegd ga ik de laptop alleen gebruiken voor bijv. Office, browsen, compilen (C++) en misschien een filmpje kijken.
En de kortingen komen bij Dell dus constant? Gezien ze nu bijv. een 'upgrade' van 3GB RAM -> 4GB hebben? Dit is geen reden om de aankoop te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, die korting was er 3 maanden geleden ook al, hij lijkt wel in prijs te zijn gezakt ten opzichte van de introductie als ik zo in het archief kijk: in december was een config met i3 370m, 3GB RAM en een harde schijf van 320GB nog €649, dat is nu minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar er staat dat de bonus van 1GB extra tot 9 februari duurt? Komen er snel daarna weer soortgelijke kortingen? Verder zou ik graag weten of het nu beter is om de i5- of de i3-processor te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komen op dezelfde dag nog soortgelijke aanbiedingen, de prestatielijsten voor processoren staan hier:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkie88
  • Laatst online: 24-02 08:47
Even geleden heb ik hier advies gevraagd over welke laptop goed zou zijn voor mijn vriendin. Toen is mij onder andere door GENETX de Asus U31F (pricewatch: Asus U31F) aanbevolen alleen toen ik die vorige week bij de pricewatch weer bekeek was deze niet meer leverbaar. Nu de vraag of er een andere, vergelijkbare laptop is die mijn vriendin goed zou kunnen gebruiken. De eisen aan de laptop waren als volgt:
  • Moet makkelijk mee te nemen zijn (student) dus liefst niet zo zwaar (bijv. 13.3 inch, maar lichte 15.6 is ook goed).
  • Duurzaam (2 jaar garantie Asus was dus prima).
  • Max 600 euro, (liefst 500).
  • Stil (heel belangrijk)
  • Ze draait geen zware programma's en heeft geen HD nodig met veel geheugen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een notebook voor algemeen gebruik thuis. Mij leek dat deze Basisnotebook NBBG het beste erbij past, hoewel budget eerder rond de € 400 ligt i.p.v. € 600. Daarbij heb ik echter, minder hoge wensen dan de NBBG. Hij wordt namelijk gebruikt voor de basic dingen op een computer, zoals office, mailen, internetten, video streams, beetje muziek en eventueel films op extern beeldscherm / tv. Ik zal de wensen even op een rijtje zetten:
  1. Liefst < € 400
  2. 15.x" (16.x" zou ook kunnen)
  3. Resolutie van 1366 x 768 of vergelijkbaar
  4. ≥ 2GB Ram
  5. Dual core
  6. Windows 7
  7. Niet al te slechte speakers
  8. GPU die 720p, liefst 1080p kan weergeven (op extern beeldscherm / tv)
  9. HDMI
Dit lijstje is min of meer op volgorde van belangrijkheid. De prijs is enigszins flexibel, maar het liefst houd ik het hierbij. Punt 2 t/m 6 lijkt me niet zo'n probleem. Punt 7, de speakers, is al lastiger snap ik, maar heb het er toch bijgezet voor de volledigheid. Het zou op prijs gesteld worden als de speakers niet al te slecht zijn. De GPU en HDMI zijn de laatste in het lijstje en waarschijnlijk ook de wensen die mogelijk het moeilijkste te verwezenlijken zijn in het beperkte budget. Ik heb gevonden dat vanaf de Ati HD3200 en 4500MHD (en niet de 4500M) 1080p vloeiend kan afspelen. Mocht je afvragen waar momenteel op wordt gewerkt is dat een notebook met Pentium 4-M 1,7 GHz, 256 MB, Ati Radeon 7500. :P.

Wat heb ik gevonden

Notebook die niet helemaal voldoen aan de wensen
Compaq CQ56: geen HDMI.
HP 625: mono-speaker
pricewatch: MSI CR620-P4625FD € 390 (1 prijs van een matig beoordeelde Duitse webshop), OS = FreeDos

Notebooks die wel voldoen aan de wensen (prijzen naar boven afgerond op 5 euro inc. verzendkosten)
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL510 v.a. € 370
pricewatch: MSI CR610-232NL € 400
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL510 (NSLBUMH) € 410, mindere cpu dan de goedkopere SL510 variant
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) € 405
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVN2PMH) € 410
pricewatch: MSI CR610-247NL 415

De SL510 is momenteel de goedkoopste. Het lijkt me een best aardige deal, hoewel een paar maanden geleden een Makro deal was waar je betere specs kreeg, hoewel HDMI wel ontbrak, voor minder geld. :P Stiekem hoop ik eigenlijk op een dergelijk aanbieding met HDMI. Gezien het budget moet ik het eigenlijk ook meer hebben van een goede aanbieding, maar die zijn dus al een tijdje niet gekomen.

Mocht ik iets verkeerd hebben beoordeeld hebben dan hoor ik het graag. Of als er een beter model beschikbaar is dan hoor ik het ook graag. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 10-02-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Een Lenovo met de 100 euro cashback uitzoeken https://www.lenovo-promotions.com/nl
Wel de vraag of je die 100 euro van Lenovo terugkrijgt (geloof niet dat er ervaringen mee zijn hier).

Edit:
Hier nog even de originele tip van karakedi (uit het oktober2010 topic)
karakedi schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:04:
@idhollander. Als je toch in interesse hebt in die HP bij mycom, kun je ook even naar deze model kijken: http://www.mycom.nl/Produ...P-CQ56110SD--T3500/298370. Het scheelt je 30 euro. En hoewel de naam van de cpu anders doet vermoeden, is de t3500 een dualcore cpu met 1 MB L2 cache ipv 1/2 MB L2 cache doorgaans bij celeron dual cores. De t3500 heeft dezelfde architectuur als de t4500 alleen 200 mhz lager geklokt.

Kijk ook naar de lenovo edge modellen, tot 31 maart is er een cashback van 100 euro.
Deze lijken mijn ijzer sterke aanbiedingen:
-EDGE 15 NVLGSMH = celeron p4600(2Ghz, 2mb L2 cache) 2 gb ddr3 en 320 gb HD. 310 euro na cashback
-EDGE 15 NVLGPMH -i3 370m (2,4 Ghz, 3 MB L2 cache) 2 gb ddr3 en 500 gb HD 320. 375 euro na cashback.

Voor 25 euro heb je een latje van 2 GB erbij

Helaas kan ik niks over de handeling van de cashback acties vanuit lenovo zeggen. Op google zijn wel ervaring te vinden in duitsland en UK en deze zijn niet positief.

Alle modellen die in aanmerking komen zijn te vinden op deze site: http://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook. Er staan ook leuke 13 inch modellen tussen.

[ Voor 78% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-02-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:00:
Een Lenovo met de 100 euro cashback uitzoeken https://www.lenovo-promotions.com/nl
Wel de vraag of je die 100 euro van Lenovo terugkrijgt (geloof niet dat er ervaringen mee zijn hier).
Bedankt voor de info. :) Ik had er inderdaad wat over gelezen, maar daadwerkelijk geld terugkrijgen, was echter niet zo makkelijk. Ik zal er eens goed naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Regeneration schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Bedankt voor de info. :) Ik had er inderdaad wat over gelezen, maar daadwerkelijk geld terugkrijgen, was echter niet zo makkelijk. Ik zal er eens goed naar kijken.
Nou, dat lijkt me wel toch? Waarom niet? het staat er toch? Wat een argwaan. Je moet alleen 30 dagen wachten voor je je claim kan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Menkie88 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:18:
Even geleden heb ik hier advies gevraagd over welke laptop goed zou zijn voor mijn vriendin. Toen is mij onder andere door GENETX de Asus U31F (pricewatch: Asus U31F) aanbevolen alleen toen ik die vorige week bij de pricewatch weer bekeek was deze niet meer leverbaar. Nu de vraag of er een andere, vergelijkbare laptop is die mijn vriendin goed zou kunnen gebruiken. De eisen aan de laptop waren als volgt:
  • Moet makkelijk mee te nemen zijn (student) dus liefst niet zo zwaar (bijv. 13.3 inch, maar lichte 15.6 is ook goed).
  • Stil (heel belangrijk)
Alvast bedankt!
Dan kom je toch al snel op de eerder genoemde laptops als de Acer Aspire TimelineX 3820T of een HP Probook qua snellere notebooks. Anders is een Lenovo Edge 13 ook leuk, mocht ze die mooi vinden (denk het niet.. :P ). Er is vrij weinig te krijgen in het 13" segment.

En wat is zwaar voor 15,6"? 2,6kg zijn de meesten zoals een pricewatch: Asus K52F-SX182V bijvoorbeeld. Ze zijn tegenwoordig wel wat lichter geworden, maar bij lange na niet zo licht als die andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nikeo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Nou, dat lijkt me wel toch? Waarom niet? het staat er toch? Wat een argwaan. Je moet alleen 30 dagen wachten voor je je claim kan indienen.
Ik heb ondertussen gevonden waar ik het had gelezen namelijk in het Thin and light topic. Zoals je ziet zijn er meer mensen die de cashback actie niet helemaal duidelijk vinden. Je mag het van mij "argwaan" noemen. Prima, dat het allemaal voor jou duidelijk is, ik wil graag ook alles zelf even rustig bekijken en niet voor verrassingen kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 10:59
Beste tweakers,

Oorspronkelijk was ik van plan om op de Sandy brdige i3 te wachten, maar aangezien dat nu nog wel twee of meer maanden kan gaan duren hou ik het voor gezien.
Deze week ben ik een hbo ict opleiding begonnen, hiervoor heb ik een leen laptop gebruikt. Hier kreeg ik al snel hoofdpijn van (1.4ghz pentium uit het jaar 1880)
Eigenlijk wil ik uiterlijk zondag een leuke laptop op de mat hebben liggen waarvoor ik een budget heb van 500-600 euro.

Deze laptop is ideaal voor mij, helaas zover ik kon zien pas 2 maart leverbaar...
pricewatch: Asus K52JU-SX006V

Waar ik naar opzoek ben is een i3 met een losse videokaart, geheugen ligt vrijwel standaard op 4gb zie ik overal in deze prijsklasse. Accuduur is van zeer ondergeschikt belang, 30 min+ is prima. Geen herrie uiteraard. En een mooie 300gb HD is prima.

Mocht er iemand mij leverbare alternatieven kunnen bieden, eeuwig dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57
Kijk even naar de xps 15 met i3 en gt420 verkijgbaar vanaf 630 inc verzendkosten of de inspiron 15r met i3 en hd5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
grippa schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:01:
Beste tweakers,

Oorspronkelijk was ik van plan om op de Sandy brdige i3 te wachten, maar aangezien dat nu nog wel twee of meer maanden kan gaan duren hou ik het voor gezien.
Deze week ben ik een hbo ict opleiding begonnen, hiervoor heb ik een leen laptop gebruikt. Hier kreeg ik al snel hoofdpijn van (1.4ghz pentium uit het jaar 1880)
Eigenlijk wil ik uiterlijk zondag een leuke laptop op de mat hebben liggen waarvoor ik een budget heb van 500-600 euro.

Deze laptop is ideaal voor mij, helaas zover ik kon zien pas 2 maart leverbaar...
pricewatch: Asus K52JU-SX006V

Waar ik naar opzoek ben is een i3 met een losse videokaart, geheugen ligt vrijwel standaard op 4gb zie ik overal in deze prijsklasse. Accuduur is van zeer ondergeschikt belang, 30 min+ is prima. Geen herrie uiteraard. En een mooie 300gb HD is prima.

Mocht er iemand mij leverbare alternatieven kunnen bieden, eeuwig dank.
Dat is gewoon een Asus K52JE met omgekatte HD 5470 :P
pricewatch: Asus K52JE-EX229V is ietsje minder qua processor en ietsje duurder, maar wel nu leverbaar. Het is echt praktisch dezelfde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
Er is zoveel keus, relatief klein beetje extra en je krijgt er gewoon iets beters voor terug. De xps 15 is inderdaad heel mooi, maar voor 630 kom ik ook deze packard bell tegen met i5 bijvoorbeeld pricewatch: Packard Bell Easynote LM85-JO-241
Ook hoor ik geluiden dat de sandy bridges misschien wel eerder groen licht gaan krijgen.
Moeilijk moeilijk....

• GENETX
Ook een leuke lapotp, als je 17" acceptabel vindt.

[ Voor 85% gewijzigd door GENETX op 10-02-2011 08:38 ]

• grippa
karakedi, de xps 15 bij dell komt uit op € 648,00 inc verzendkosten. Waar bestel jij hem?

• GENETX
Ik denk met 5% epp korting. Check de dell topics maar eens.

• Menkie88
Menkie88 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:18:
  • Stil (heel belangrijk)
Alvast bedankt!
Naar aanleiding van mijn vraag hiervoor ben ik even verder gaan zoeken. Ik kwam onder andere deze dell tegen: pricewatch: Dell Inspiron M301z (301Z-2433). Misschien is deze vraag meer voor het thin & light forum maar omdat ik eerder mijn vraag hier ook had gesteld leek mij deze thread het meest logisch.
Nu is mijn vraag wat jullie van deze laptop vinden. Het grootste voordeel is dat deze laptop hetzelfde gewicht heeft als de Asus U31F. Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de processor, of de laptop een beetje stil zal zijn en hoe de kwaliteit van Dell laptops is (er zit namelijk maar 1 jaar garantie op ipv 2 bij Asus).

• grippa
5% epp korting geldt voor Euro799 + bestellingen zover ik heb kunnen vinden :(
Ik ben toch geneigd om voor de Xps 15 te kiezen maar dan zit ik maandag waarschijnlijk alsnog zonder laptop. Hoewel er toevallig een 24 uurs verzending actie is voor de xps 15 heb ik dan wel 1gb ram minder + 370m ipv 380m voor vrijwel dezelfde prijs.

In iedergeval bedankt genetx en karakedi, ik ga nog maar eens wikken en wegen.

Uiteindelijk toch de koop doorgehakt, Dell Xps 15 met 370M en 3GB ram die volgens dell binnen 24 uur verzonden wordt vanuit Nederland
Voor 10 euro meer heb je helaas ook een 380M met 4GB ram maar het zij zo.

[ Voor 24% gewijzigd door grippa op 10-02-2011 15:06 ]

Hier staat overigens een overzicht qua aanbiedingen:
http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Een i3-380m, 4 gig, voor €646.
Voor €50 kan er opgewaardeerd worden tot een i5-480m.

• GENETX
Menkie88 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:10:
[...]

Naar aanleiding van mijn vraag hiervoor ben ik even verder gaan zoeken. Ik kwam onder andere deze dell tegen: pricewatch: Dell Inspiron M301z (301Z-2433). Misschien is deze vraag meer voor het thin & light forum maar omdat ik eerder mijn vraag hier ook had gesteld leek mij deze thread het meest logisch.
Nu is mijn vraag wat jullie van deze laptop vinden. Het grootste voordeel is dat deze laptop hetzelfde gewicht heeft als de Asus U31F. Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de processor, of de laptop een beetje stil zal zijn en hoe de kwaliteit van Dell laptops is (er zit namelijk maar 1 jaar garantie op ipv 2 bij Asus).
Kleine accu, veel trager, de behuizing was ook niet geweldig en maakt lawaai: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33689.0.html

Niet echt een aanrader dus.

• Menkie88
Oke bedankt, zoek ik weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
Inspiron 15R met een i3 380M en hd5650 4gb ram voor slechts € 596,42 incl verzendkosten. Dit is echt duidelijk een betere koop voor mij.

Toch morgen maar proberen om mijn bestelling te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnDiene
grippa schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:06:
Inspiron 15R met een i3 380M en hd5650 4gb ram voor slechts € 596,42 incl verzendkosten. Dit is echt duidelijk een betere koop voor mij.

Toch morgen maar proberen om mijn bestelling te wijzigen.
Via dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
Ja met 2% epp korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

impressive:

De acer met een de specs, i7 2730m, GT540m, 45.36 Wh accu weet het, tromgeroffel, 5 uur en 14 minuten vol te houden al surfend.
omgerekend naar een 90Wh exemplaar betekent dat -jawel- 10 uur surfen op een acculading met een quadcore.
http://www.notebookcheck....50G-Notebook.46094.0.html

weinig opvallend is mijn studio 15 nog zuiniger :+ misschien moet ik daar ook maar een 74WH accu voor halen, na een half uur durende surftest kom ik op een discharge rate van 8,88w waar de u30jc op de 11w blijft steken.

* Anoniem: 303530 houd van zijn nieuwe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de Inspiron 15R met een i3-380M, HD5650 en 4GB RAM een goede keuze als je er hevig mee wilt multitasken (Rainmeter, Firefox (4), Thunderbird, PowerPoint, Excel en MSN tegelijk open op z'n max.)? Verder lijkt het mij een zeer goede deal voor €600 incl. verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 395268 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:39:
Is de Inspiron 15R met een i3-380M, HD5650 en 4GB RAM een goede keuze als je er hevig mee wilt multitasken (Rainmeter, Firefox (4), Thunderbird, PowerPoint, Excel en MSN tegelijk open op z'n max.)?
Hevig multitasken :')

Dat is niet meer dan datgene wat elke laptop wel aan kan. Dat is gewoon werken, niet hevig multitasken :P . In dat geval ben je wat aan het Rarren, parren, video omzetten en tegelijkertijd wat aan het photoshoppen ofzo :D . Gaat met gemak werken dus en is zeker een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, haha, nee, daar kom ik niet eens bij in de buurt. :P Bedankt dan voor de informatie, en dan kan ik er nu in ieder geval zeker van zijn dat ik de juiste keuze maak. :)

Verder kan deze laptop dus zeker wel verscheidene 'niet-lichte' programma's (zoals Excel en PowerPoint) draaien naast een browser met 7 tabs en daarmee niet traag zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 395268 op 12-02-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_freestyler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 21:43
Hoi,

Omdat mijn oude laptop kapot is ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik post dit topic voor een beetje advies.De laptop moet ongeveer rond de 500 euro liggen en het liefst 15 inch zijn.

Ik gebruik de laptop vooral voor internet en filmpjes kijken.

Ik zit zelf te twijfelen tussen deze twee laptops? Welke lijkt jullie het beste?

http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-c660-1j2.html

http://www.komplett.nl/Ko..._R540_JS02NL/default.aspx

Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar voldoet elke laptop wel aan eigenlijk. Je links werken niet, je hebt ze volgens mij gekopieerd uit je topic dat niet mocht zeker. Dat wil niet :P, maar ik heb ze wel gevonden. Zelf vind ik pricewatch: Asus K52F-EX575V ook interessant. Ook 2 jaar garantie (net als de 2 die je noemt), maar deze Asus is nog wat goedkoper en net zo goed.

Als ik de reviews lees van de behuizingen, dan is de Toshiba gewoon goedkope troep, iets dat ik ook in mijn eigen ervaringen weet met een budgetlaptop van toshiba. Samsung en Asus lijken beter te zijn wat dat betreft:
http://www.notebookcheck....8DE-Notebook.44246.0.html
http://www.notebookcheck....660-Notebook.43702.0.html
http://www.notebookcheck....59V-Notebook.25702.0.html

(het Asus model is een andere variant, maar het gaat even om de behuizing)

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 12-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
pricewatch: Asus K52F-EX575V lijkt mij ook DE laptop als spellen of 4GB RAM niet van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388164

Gianni Rombios schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Veel gebruikers willen graag wat grotere letters, en behalve dat, 1280x1024 is normaal op een 19 inch destkop scherm. ;) En op een basisnotebook tref je meestal "de" basisresolutie aan.
Ja maar die resolutie is gewoon belachelijk. 10-13 inch gebruiken deze resolutie al en nu Hitachi met het 4.5 inch schermen die deze reso ondersteunen. Dan zou je toch verwachten tot 1280x1024 op een laptop van 15" komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

High res fanboys, verenig u!

Maar je hebt wel gelijk, ik erger me ook kapot aan die lage resoluties, ik raad eigenlijk standaard de goedkoopste laptop aan met een degelijke resolutie (op dit moment de xps 15)

Point is, daar is blijbaar geen vraag naar, ik kaarte het gisteren al aan: Waarom komt bij de telefoonmarkt de ene na de andere innovatie (superLCD, amoled, en nog 10 typen), terwijl we met de notebookmarkt te maken hebben met een achteruitgang. Om maar wat te noemen:

Waar zijn alle IPS schermen gebleven?
Geef me mijn 1200 pixels terug.
Waarom is er geen enkele, betaalbare 17" met full-hd? Een half jaar geleden was de goedkoopste in die categorie een Elitebook met quadro grafische kaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_freestyler
GENETX schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:57:
Daar voldoet elke laptop wel aan eigenlijk. Je links werken niet, je hebt ze volgens mij gekopieerd uit je topic dat niet mocht zeker. Dat wil niet :P, maar ik heb ze wel gevonden. Zelf vind ik pricewatch: Asus K52F-EX575V ook interessant. Ook 2 jaar garantie (net als de 2 die je noemt), maar deze Asus is nog wat goedkoper en net zo goed.

Als ik de reviews lees van de behuizingen, dan is de Toshiba gewoon goedkope troep, iets dat ik ook in mijn eigen ervaringen weet met een budgetlaptop van toshiba. Samsung en Asus lijken beter te zijn wat dat betreft:
http://www.notebookcheck....8DE-Notebook.44246.0.html
http://www.notebookcheck....660-Notebook.43702.0.html
http://www.notebookcheck....59V-Notebook.25702.0.html

(het Asus model is een andere variant, maar het gaat even om de behuizing)
Bedankt voor je reactie!

Nog een vraagje;
Het model van Asus heeft 3gb geheugen en de laptop van Samsung 4gb. Toch zeg je dat de laptop van Asus beter is. Waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 20:55

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb een laptop nodig die redelijk snel is. En waarmee ik toch ook redelijk kan gamen.
Ik ben zelf gewend aan een pc met AMD5600+ 2.9ghz pc met een radeon 5700 serie grafische kaart.
Dus hij mag niet echt veel trager zijn dan dit systeem

Mijn oog is gevallen op deze:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptop-computer/FG8/735569/C26_6F4_FG8_735569/?PRmin=245&PRmax=2300&F=1,2,3,17,22&PI=2&SM=5

Wat vinden jullie hiervan? Zijn er misschien op dit moment alternatieven die beter zijn voor niet teveel geld?
Mijn budget is 500-600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
the_freestyler schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Nog een vraagje;
Het model van Asus heeft 3gb geheugen en de laptop van Samsung 4gb. Toch zeg je dat de laptop van Asus beter is. Waarom dan?
Omdat je aan 3GB ook genoeg hebt, en daarbij is 1GB geen 50 euro waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
razoon schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:57:
Ik heb een laptop nodig die redelijk snel is. En waarmee ik toch ook redelijk kan gamen.
Ik ben zelf gewend aan een pc met AMD5600+ 2.9ghz pc met een radeon 5700 serie grafische kaart.
Dus hij mag niet echt veel trager zijn dan dit systeem

Mijn oog is gevallen op deze:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptop-computer/FG8/735569/C26_6F4_FG8_735569/?PRmin=245&PRmax=2300&F=1,2,3,17,22&PI=2&SM=5

Wat vinden jullie hiervan? Zijn er misschien op dit moment alternatieven die beter zijn voor niet teveel geld?
Mijn budget is 500-600 euro.
Dell Inspiron 15R :+

Maar je gaat er flink op achteruit qua grafische kracht, grofweg de helft van je HD 5700 zul je terugkrijgen. CPU ga je er wat op voorruit met een Core i3/i5, maar niet met de 2GHz P6100 in die Acer.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 14-02-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_freestyler
Vandaag is deze laptop op ibood in de aanbieding. Goede keuze?

http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

GENETX schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:35:
[...]

Dell Inspiron 15R :+

Maar je gaat er flink op achteruit qua grafische kracht, grofweg de helft van je HD 5700 zul je terugkrijgen. CPU ga je er wat op voorruit met een Core i3/i5, maar niet met de 2GHz P6100 in die Acer.
Dit zijn de specificaties van een 15R die ik kan kopen voor 550 van MP

Specificaties:
Gewicht: 2,5 kilogram
Formaat: 26,2 x 3,8 x 3,3 centimeter
Batterij: Li-Ion accu
Processor: Intel Core i3-350M
Frequentie: 2.27 GHz
Geheugen: 4096 MB DDR3 SDRAM
Harddisk: 640 GB
Snelheid: 5400 rpm
Optisch station:DVD-RW
Cardreader
Schermgrootte: 15.6"
Resolutie (max): 1366 x 768
Intel GMA 5700MHD
VGA-uitgang
HDMI-uitgang
Overig
USB-poorten
4 stuks
Webcam
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

Die Intel GMA 5700MHD ...is dit de standaard nieuwste grafische kaart op deze laptop?
Is deze kaart beter dan Mobility Radeon HD 5470?

En de Processor: Intel Core i3-350M ...is deze de standaard nieuwste processor? Ik heb die 350M erachter nooit eerder gezien in specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*proest* €550? Dat is deze echt niet meer waard, voor minder koop je in de winkel al een betere
De marktwaarde van die laptop is 400, 450 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:05:
*proest* €550? Dat is deze echt niet meer waard, voor minder koop je in de winkel al een betere
De marktwaarde van die laptop is 400, 450 max.
Dank voor de tip Darkstone :)

Weet iemand een link naar een adres waar ze de Dell 15R met een Radeon 5650 of Nvidia GT 420M grafische kaart verkopen?
Welke kaart is overigens beter van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dell.nl, wellicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Daar verkopen ze de 15R met de Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator HD
En de ATi Mobility RadeonTM HD 5470 1 GB is optioneel.

Het gekke is op Dell.com staan ze met de radeon 5650.

Die 5650 lijkt me toch beter is het niet?
----------------------------------------------------------------------------------------
Gevonden! Dit moet hem worden:

http://zoek.dell.nl/1/1/89748-mars-black-dell-inspiron-15r-laptop.html

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 34% gewijzigd door razoon op 14-02-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Dank voor je linkje Darkstone.

Ik kan hier de 15R met 5650 kopen.
http://zoek.dell.nl/1/1/89748-mars-black-dell-inspiron-15r-laptop.html

Ik vraag me alleen af of ik dan ook deze krijg en niet die met Intel geintegreerde grafische kaart zoals ze op Dell.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het zakelijke gedeelte, lijkt het.
http://www1.euro.dell.com...e_irrank=1&~ck=dellSearch

Duurste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Aha...ok, kewl!
Dit wordt hem. Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_freestyler
GENETX schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:34:
[...]

Omdat je aan 3GB ook genoeg hebt, en daarbij is 1GB geen 50 euro waard ;)
Voordat je me helemaal kan overtuigen om de asus te nemen heb ik nog 1 vraagje. De Samsung heeft 512mb video geheugen. bij de Asus zie ik dat niet staan. Heeft de Asus dit ook of haalt de videokaart van Asus dat gewoon bij het gewone geheugen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Asus haalt het idd bij het werkgeheugen vandaan. En tsja, ik dacht de hele tijd dat de Samsung dat ook zou doen, maar die @(&$(@^)@^$&@ Pricewatch heeft, zoals gewoonlijk, altijd verkeerde specificaties... Ik zie nu pas dat dat ding nog een losse videochip heeft. En dat maakt het hele verhaal alweer wat anders, nu snap ik ook waarom men 50 euro meer vraagt.

Maar eerlijk gezegd: Jij hebt geen losse videochip nodig met die eisen. Het verbruikt alleen maar energie. Ik zou dan eerder de Asus nemen en voor 20 euro een 2GB latje er bij bestellen. Ben je goedkoper uit en heb je alsnog 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231445

Hallo allen,

Ik ben een laptop aan het uitzoeken rond de €500 en het belangrijkste is dat hij duurzaam is. Een beetje snelheid is fijn, omdat er waarschijnlijk ook photoshop op gebruikt zal worden. Nu heb ik begrepen dat het voordeel dat 64bit in photoshop zou bieden alleen bestaat als je 4GB RAM hebt. Is dit een fabeltje?

Ik heb zelf mijn (non-expert) twijfels bij merken binnen deze prijsklasse als Acer, Packard Bell en HP omdat die op mij als minder prijs-kwaliteit (en vooral dus duurzamheid) overkomen dan merken als bijvoorbeeld Dell, Asus en een enkele Samsung. Kloppen deze twijfels?

De keuze hoeft niet héél precies te zijn, omdat degene voor wie ik hem uitzoek niet bepaald veel verstand van computers heeft en behalve een enkele simpele photoshop (nouja, waarschijnlijk Lightroom) bewerking niets zal doen wat zwaar voor de computer zal zijn.

Wat ik steeds weer tegenkwam (ook in dit topic) is de Asus K52F-EX575V. Dit leek mij een prima laptop en weet ik niet zo goed wat daarmee zou kunnen concurreren binnen de eisen. Ik vond een ander vergelijkbaar model (Asus X52F-EX579V) dat hier in Nijmegen gemakkelijk verkrijgbaar is, maar nooit in dit topic is genoemd. Welke is beter, en wat zouden nog alternatieven zijn voor mijn eisen?

Op de genoemde kenmerken na, zijn ze volgens mij gelijk (ook in prijs)?

pricewatch: Asus K52F-EX575V
i3, 3GB RAM, 320GB

pricewatch: Asus X52F-EX579V
dual core, 4GB RAM, 500GB

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Qua merken: Alles hangt af van het type zelf. HP vind ik juist erg goed (op de garantie na dan) bijvoorbeeld. Wel zijn merken als Asus en Samsung in het voordeel met hun 2 jaar garantie.

Wat betreft photoshop, de 4GB grens is puur de grens waarop 32-bit stopt om uberhaupt wat mee te kunnen voor besturingssystemen dan. Want Photoshop 32-bit kan zelf maar tot 2GB gebruiken. Nu zul je amper verschil merken gok ik, zeker daar Photoshop standaard maar tot zo'n 2GB is ingesteld en dat doorgaans genoeg is. (ik trok alleen +-5GB op mijn desktop met Photoshop met10x 10MP foto's (RAW) omzetten naar een panorama.

Ik zou wel de eerste nemen, pricewatch: Asus K52F-EX575V dus. De Core i3 is echt veel en veel sneller, en dat ga je merken in Photoshop met bewerkingen. Ga maar uit van 20% winst in het toepassen van effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231445

bedankt voor het advies! De aanschaf (K52F) wordt waarschijnlijk gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_freestyler
Ik heb de Asus vandaag binnen gekregen en het bevalt me goed. Moet alleen nog even wennen aan de muis pad. Dat dubbel vinger scrollen vind ik nog niet helemaal lekker werken. Heb toch liever eigenlijk rechts een scroll ruimte.

Anoniem: 297814

Ik heb een laptop gevonden welke ik wil. Maar ik kan niet vinden hoeveel videogeheugen die heeft. Gaat om de Dell Inspiron 15R met type nummer 5010-2471. Toevallig iemand hier die dat weet?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 297814 op 17-02-2011 20:24 . Reden: typo ]

Kan niet vinden... Het staat hier gewoon hoor: http://www1.euro.dell.com...piron-15r&s=dhs&cs=nldhs1

Niet dat het uitmaakt of er 512 of 1GB geheugen aanwezig is.

Dat had ik wel gezien, maar die heeft een ander type nummer. Of kan ik er dan wel van uit gaan dat het bij de 5010-2471 hetzelfde is? En waarom maakt dat verschil niets uit dan?

Waarom het niets uitmaakt? Waarom denk je dat er nog steeds high end grafische kaarten worden verkocht met 640MB RAM, dat is al voldoende op op 2560*1600 met 16x AA en AF te spelen.

VRAM is over het algemeen puur marketing onzin.

Oke duidelijk. Thnx!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Kijk eens bij mycom daar staat de dell inspirion 15R voor 599,- incl. verzending en 3 jaar garantie.
http://www.mycom.nl/Products/View/1075176.aspx
Vandaag bestelt morgen in huis, altijd lekker.
Als je het via familie of kennis op de zaak kan kopen ben je voor 500,- klaar.

Tik dit bericht op exact deze laptop en bevalt prima :).
Wel even wennen kwa resolutie als je net achter een 27,5 inch 1920x1200 vandaan komt :) maarja in deze prijsklasse kom je niks tegen met een echt fatsoenlijke resolutie.
Zo ff filmpje binnentrekken hdmi erin en lekker genieten van een full hd filmpje op de plasma _/-\o_.
Who needs a HTPC?

• krakura
  • Laatst online: 07-05 16:59
Waarschijnlijk weten de meeste dit maar pas op met de SB er zit kopieër beveiliging in de processor ingebouwd dus nooit meer illegaal wat branden ed ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste