Bij mij werkt die code helaas niet
Verwijderd
Iemand die meer info vindt over deze laptop van MSI?
http://shop.amd.com/US/_l...=A6500-010US®ion=us-en
vergelijkbaar?Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:41:
Iemand die meer info vindt over deze laptop van MSI?
pricewatch: MSI CR650-029NL
Kleinere versie met minder hd voor dezelfde prijs:
pricewatch: MSI Wind12 U270
[ Voor 17% gewijzigd door bladerash op 11-04-2011 01:10 ]
Beste mede-tweakers,
Voor het eind van deze maand wil ik een nieuwe laptop kopen voor ongeveer 500 euro en ben dus al een tijdje bezig met zoeken en kwam hierbij eigenlijk uit op één van de volgende twee laptops:
Uit benchmarks blijft dat de i3 380M net iets beter presteert dan de i3 2310M, dit verschil is echter niet significant. Wel verschillende de prestaties van de videokaarten in het voordeel van de GT520M. Nu beschikt de K53SJ ook over Optimus om te schakelen te de onboard GPU en de GT520M, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En klopt het dat het switchable graphics principe van ati alleen werkt in combinatie met een AMD cpu? Ook de batterij capaciteit verschilt, betekent dit dat de K53SJ het langer uithoudt op de batterij?
Persoonlijk zou ik voor de K53SJ gaan, zijn er nog opmerkingen of adviezen naar aanleiding van deze keuze?
Daarnaast verschilt de rating nog al op hardware.info, maar volgens mij is dit niet helemaal correct, klopt dit?
Voor het eind van deze maand wil ik een nieuwe laptop kopen voor ongeveer 500 euro en ben dus al een tijdje bezig met zoeken en kwam hierbij eigenlijk uit op één van de volgende twee laptops:
Asus K52JU-SX006 | Asus K53SJ-SX216V |
i3 380M | i3 2310M |
AMD Radeon HD 6370 - 512MB | GeForce GT520M - 512MB |
4 GB DDR3 | 4GD DDR3 |
6 cells: 4400 mAh 47 Whrs | 6 cells : 5200 mAh 56 Whrs |
Uit benchmarks blijft dat de i3 380M net iets beter presteert dan de i3 2310M, dit verschil is echter niet significant. Wel verschillende de prestaties van de videokaarten in het voordeel van de GT520M. Nu beschikt de K53SJ ook over Optimus om te schakelen te de onboard GPU en de GT520M, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En klopt het dat het switchable graphics principe van ati alleen werkt in combinatie met een AMD cpu? Ook de batterij capaciteit verschilt, betekent dit dat de K53SJ het langer uithoudt op de batterij?
Persoonlijk zou ik voor de K53SJ gaan, zijn er nog opmerkingen of adviezen naar aanleiding van deze keuze?
Daarnaast verschilt de rating nog al op hardware.info, maar volgens mij is dit niet helemaal correct, klopt dit?
Asus K52JU-SX006 | Asus K53SJ-SX216V | |
Gaming | 49 | 36 |
Entertainment | 56 | 30 |
Internet | 92 | 67 |
Werk & studie | 52 | 24 |
[ Voor 19% gewijzigd door Waterpolo op 11-04-2011 13:25 ]
Verwijderd
Ik zou ook voor de K53SJ gaan, het verbaast me dat die goedkoper is, al is de GT520 geen beste kaart.
De GT520 zal inderdaad geen hoogvlieger zijn, maar dat kan ik denk ook niet verwachten voor het budget van 500 euro lijkt mij. Maar voor het spelen van de oude Command^& Conquers e.d. zal het nog wel voldoen en hij zal beter presteren dan een standaard onboard GPU.
Wat is beter een Dell XPS 17 Volledig alle opties----- Of de asus G73SW. En anders is er niet een beter gaming laptop op de markt behalve Alienware die echt snel zijn.
BTC €94.837,08
Verwijderd
Goededag,
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn moeder,
gebruik: vooral internetten en veel fotos bewerken en eropzetten. geen games
Minimale eisen: 17 inch, 4gb ram, en veel oplslagruimte 500GB + (mischien 1 TB? )
budget: +/- 650 euros
ik had zelf eerst de Dell XPS17 gevonden maar die was iets te prijzig, mischien weet iemand een goed alternatief?
I am desperate.
Alvast bedankt voor de moeite,
Fritspaap
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn moeder,
gebruik: vooral internetten en veel fotos bewerken en eropzetten. geen games
Minimale eisen: 17 inch, 4gb ram, en veel oplslagruimte 500GB + (mischien 1 TB? )
budget: +/- 650 euros
ik had zelf eerst de Dell XPS17 gevonden maar die was iets te prijzig, mischien weet iemand een goed alternatief?
I am desperate.
Alvast bedankt voor de moeite,
Fritspaap
nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Nikeo op 12-04-2011 20:33 ]
@fritspaap, XPS17 gaat prima lukken met de 10% kortingcode 4323K1QRGMSWVG
Probeer de andere codes ook nog even, check dit topic Dell Waardebonnen Topic
Edit: de 10% code loopt tot 1 mei.
Probeer de andere codes ook nog even, check dit topic Dell Waardebonnen Topic
Edit: de 10% code loopt tot 1 mei.
[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-04-2011 13:43 ]
Verwijderd
de dell kortingen lopen tot/met 13 april, ik ben op het moment in Cambodja en zal vandaag niet de mogelijk hebben om het te bestellen,
mischien een alternatief dan de XPS 17 ( volgens mij is de xps 17 ook meer voor gaming, of niet)?
Alvast bedankt!!
mischien een alternatief dan de XPS 17 ( volgens mij is de xps 17 ook meer voor gaming, of niet)?
Alvast bedankt!!
Verwijderd
Alsof je het WK wílt zien met zo'n flutscherm 
Dell had ooit ook zo'n voetbalding, een laptop met (subtiele) oranje achterkant, met in de hoek de bekende driekleur. Best een mooi ding....
...totdat je naar het buitenland verhuist.

Dell had ooit ook zo'n voetbalding, een laptop met (subtiele) oranje achterkant, met in de hoek de bekende driekleur. Best een mooi ding....
...totdat je naar het buitenland verhuist.
Deze notebook lijkt me niet verkeerd voor een budget prijsje: http://www.ibood.com/nl/nl/ (alleen op 15 april)
Is het nog steeds mogelijk om windows te weigeren en het geld terug te vragen (bij Dell) die je ervoor betaald heb?
Een kennis van mij wilt graag een laptopje van Dell met linux erop.
Verwijderd
Dat zou moeten kunnen, echter...
Alfa Helix in "[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software wei..."
Als je een rechtzaak aangaat kan je je overigens met 100% zekerheid zeggen dat je die gaat winnen. Het staat gewoon in hun AV en die van microsoft.
Alfa Helix in "[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software wei..."
Als je een rechtzaak aangaat kan je je overigens met 100% zekerheid zeggen dat je die gaat winnen. Het staat gewoon in hun AV en die van microsoft.
Verwijderd
Volgens Bladerash zijn deze:
en deze:
http://shop.amd.com/US/_l...=CR650-016US®ion=us-en
dezelfde zijn. Kan iemand dat bevestigen?
en deze:
http://shop.amd.com/US/_l...=CR650-016US®ion=us-en
dezelfde zijn. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb de eerste afwijzing al binnen. Ik ga mooi lang protesteren. Precies een jaar geleden ging het makkelijker. 1 mailtje en je had 15% van je aankoopbedrag teruglordMocro schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:26:
Is het nog steeds mogelijk om windows te weigeren en het geld terug te vragen (bij Dell) die je ervoor betaald heb?
Verwijderd
Hallo
Ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is
Ik zit namelijk een hele tijd te zoeken naar een deftige Brazos E-350 Fusion notebook van 13 tot 15 inch, maar diegene die nu op markt zijn interesseren me niet. Wegens te duur voor wat het is.
Neem nu de CR650, hier in Belgie kost hij 490€, terwijl een Asus K53SJ hier 510€ kost.
Nu, ik heb mijn oog dus laten vallen op de Asus K53SJ, maar ik zit met een paar vragen.
Volgens Redcoon, gaat deze laptop ongeveer 3uur, indien je via wifi bent. Klopt dit? Of is dit vele minder?
Heeft iemand al ervaring met Redcoon? Want we kunnen momenteel geen voorwerpen afhalen, en zo via de post vind ik toch wat riskant.
Daarom ben ik alvast beginnen verderzoeken en vond deze:
http://www.power4pc.be/we..._90n3gad44j2829vl131.html
Ik vind hierover geen reviews, aangezien deze nog nieuw is, maar kan iemand schatten hoelang die het zou volhouden?
Bij redcoon moet ik nog een 10€ verzendkosten betalen, terwijl ik bij power4pc hem kan afhalen.
De k53SJ (redcoon) komt dan op 520€ en de k53SV (power4pc) op 570€.
Zelf verkies ik het goedkoopste model, aangezien hij 50€ goedkoper is, maar bij power4pc kan je hem dan afhalen en de grafische kaart ervan is ook beter...
Ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is
Ik zit namelijk een hele tijd te zoeken naar een deftige Brazos E-350 Fusion notebook van 13 tot 15 inch, maar diegene die nu op markt zijn interesseren me niet. Wegens te duur voor wat het is.
Neem nu de CR650, hier in Belgie kost hij 490€, terwijl een Asus K53SJ hier 510€ kost.
Nu, ik heb mijn oog dus laten vallen op de Asus K53SJ, maar ik zit met een paar vragen.
Volgens Redcoon, gaat deze laptop ongeveer 3uur, indien je via wifi bent. Klopt dit? Of is dit vele minder?
Heeft iemand al ervaring met Redcoon? Want we kunnen momenteel geen voorwerpen afhalen, en zo via de post vind ik toch wat riskant.
Daarom ben ik alvast beginnen verderzoeken en vond deze:
http://www.power4pc.be/we..._90n3gad44j2829vl131.html
Ik vind hierover geen reviews, aangezien deze nog nieuw is, maar kan iemand schatten hoelang die het zou volhouden?
Bij redcoon moet ik nog een 10€ verzendkosten betalen, terwijl ik bij power4pc hem kan afhalen.
De k53SJ (redcoon) komt dan op 520€ en de k53SV (power4pc) op 570€.
Zelf verkies ik het goedkoopste model, aangezien hij 50€ goedkoper is, maar bij power4pc kan je hem dan afhalen en de grafische kaart ervan is ook beter...
Pricewatch - Reviews - Shopreviews geeft je info over ervaringen met Redcoon
http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0
Vrij redelijk maar de K53SV bij power4pc lijkt me de meerprijs wel waard (als je prijs stelt op wat meer grafische power).
http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0
Vrij redelijk maar de K53SV bij power4pc lijkt me de meerprijs wel waard (als je prijs stelt op wat meer grafische power).
Verwijderd
Ja meer grafische power, ok, maar hoe zit het dan met de batterij?
Ze hebben ongeveer dezelfde specs ook dezelfde batterij maar die betere grafische kaart verbruikt wel ongeveer 15 Watt meer dacht ik.
OF gaat de accuduur ongeveer hetzelfde zijn (bij internetten) als je de grafiche kaart uitzet?
Ze hebben ongeveer dezelfde specs ook dezelfde batterij maar die betere grafische kaart verbruikt wel ongeveer 15 Watt meer dacht ik.
OF gaat de accuduur ongeveer hetzelfde zijn (bij internetten) als je de grafiche kaart uitzet?
Ik heb vandaag de Asus K53SJ gekocht dus ben daar ook een beetje naar aan het kijken geweest. Maar als het goed is, is de Asus K53 serie uitgerust met Nvidia Optimus waarbij er geswitcht wordt tussen de onboard grafische kaart en de GT520M (of GT540M). Hierdoor zal het verbruik bij internetten naar verwachting gelijk blijven. Echter wordt er volgens mij ook gewisseld naar de GT520 als er een filmpje op YouTube gekeken wordt. Ik heb m nog niet kunnen testen dus kan nog geen praktijkervaringen delen.
Je kan de laptop natuurlijk ook gewoon bij bijvoorbeeld Komplett bestellen en dan ophalen in Tilburg. Dan kost hij 505 euro (de K53SJ dan).
Je kan de laptop natuurlijk ook gewoon bij bijvoorbeeld Komplett bestellen en dan ophalen in Tilburg. Dan kost hij 505 euro (de K53SJ dan).
[ Voor 12% gewijzigd door Waterpolo op 20-04-2011 14:15 ]
@ Waterpolo:
Mijn vriendin zoekt een nieuwe laptop en na wat rondstruinen op tweakers is mijn oog gevallen op de K53SJ. Zij hecht veel waarde aan het stil zijn van een laptop en daarom ben ik erg benieuwd naar de geluidsproductie van de laptop. Bijvoorbeeld of de fans harder beginnen te blazen als je een youtube filmpje afspeelt en of de laptop bij het uitvoeren van simpele taken (office, internet e.d.) nagenoeg stil is? Zou je hier hier je ervaringen willen posten? Zal zeer gewaardeerd worden
Mijn vriendin zoekt een nieuwe laptop en na wat rondstruinen op tweakers is mijn oog gevallen op de K53SJ. Zij hecht veel waarde aan het stil zijn van een laptop en daarom ben ik erg benieuwd naar de geluidsproductie van de laptop. Bijvoorbeeld of de fans harder beginnen te blazen als je een youtube filmpje afspeelt en of de laptop bij het uitvoeren van simpele taken (office, internet e.d.) nagenoeg stil is? Zou je hier hier je ervaringen willen posten? Zal zeer gewaardeerd worden
Verwijderd
Zou je wat hierboven staat eens willen checken en nog eens controleren naar die youtubefilmpjes?
Dan nu even mijn eerste ervaringen met de Asus K53SJ-SX216V. Allereerst viel het uiterlijk mij heel erg mee, want ik wist niet goed wat ik van het bruine deel rondom het toetsenbord kon verwachten. Maar uiteindelijk zie het er erg netjes en mooi uit. Ook het toetsenbord werkt erg lekker, het enige nadeel van het geborstelde aluminium is dat het een beetje klam wordt met die weer, maar dat is met kunststof onder je handpalmen precies hetzelfde.
Na mijn laptop na zijn eerste gebruik gisteren volledig opgeladen te hebben, heb ik m vandaag gebruikt waarbij het eerst uur vooral bestond uit programma's installeren en dergelijk terwijl de laptop aan een netwerk kabel hing, heb ik m het de tweede anderhalf uur gebruikt voor Excel met daarbij het gebruik van draadloos internet. Dus om even antwoord op de eerdere vraag te geven, ik denk dat een schatting van 3 uur werken op de laptop met Office applicaties en Wifi aan wel redelijk in de buurt komt gezien mijn eerste ervaring. Over 1,5 week zal ik echter hele dagen op deze laptop gaan werken en dan kan ik het nog beter beoordelen.
Er staat trouwens ook een hoop rotzooi vanuit Asus op de laptop, dus daarvan moet ik nog eens even uitzoeken wat ik daarmee ga doen. Maar er zit ook software bij om te switchen tussen verschillende power-modi en dat werkt wel fijn moet ik zeggen. Ik heb trouwens alleen de Quiet Office mode gebruikt tot nu toe.
En Quiet is de laptop naar mijn idee zeker wel. Het is natuurlijk erg persoonsgebonden, maar ik hoor de laptop maar een heel klein beetje. Tenzij je echt in een heel erg rustige omgeving zit zoals een geluidsdichte ruimte dan denk ik niet dat het storend is. Sterker nog, ik was erg verbaasd over de lage geluidsproductie. Ook als er een HD youtube filmpje afgespeeld wordt (720p) dan blijft dit exact hetzelfde.
Al met al is dit echt een hele netje laptop voor zijn prijs (die nu steeds verder begint te zakken naaar €500) en ik ben zelf erg blij met deze aankoop.
Na mijn laptop na zijn eerste gebruik gisteren volledig opgeladen te hebben, heb ik m vandaag gebruikt waarbij het eerst uur vooral bestond uit programma's installeren en dergelijk terwijl de laptop aan een netwerk kabel hing, heb ik m het de tweede anderhalf uur gebruikt voor Excel met daarbij het gebruik van draadloos internet. Dus om even antwoord op de eerdere vraag te geven, ik denk dat een schatting van 3 uur werken op de laptop met Office applicaties en Wifi aan wel redelijk in de buurt komt gezien mijn eerste ervaring. Over 1,5 week zal ik echter hele dagen op deze laptop gaan werken en dan kan ik het nog beter beoordelen.
Er staat trouwens ook een hoop rotzooi vanuit Asus op de laptop, dus daarvan moet ik nog eens even uitzoeken wat ik daarmee ga doen. Maar er zit ook software bij om te switchen tussen verschillende power-modi en dat werkt wel fijn moet ik zeggen. Ik heb trouwens alleen de Quiet Office mode gebruikt tot nu toe.
En Quiet is de laptop naar mijn idee zeker wel. Het is natuurlijk erg persoonsgebonden, maar ik hoor de laptop maar een heel klein beetje. Tenzij je echt in een heel erg rustige omgeving zit zoals een geluidsdichte ruimte dan denk ik niet dat het storend is. Sterker nog, ik was erg verbaasd over de lage geluidsproductie. Ook als er een HD youtube filmpje afgespeeld wordt (720p) dan blijft dit exact hetzelfde.
Al met al is dit echt een hele netje laptop voor zijn prijs (die nu steeds verder begint te zakken naaar €500) en ik ben zelf erg blij met deze aankoop.
Verwijderd
OK, mooi.
Overbodige software kan je verwijderen met PC Decrapifier.
Trouwens, slaagt de grafische kaart aan bij het spelen van youtube filmpjes?
Overbodige software kan je verwijderen met PC Decrapifier.
Trouwens, slaagt de grafische kaart aan bij het spelen van youtube filmpjes?
@kefkef
Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken wordt er niet geschakeld naar de GPU. Maar je kan zelf aangeven wat de browser moet gebruiken alleen heb ik nog niet kunnen ontdekken of je ook nog specifieke situaties zoals Youtube in kan stellen (heb er ook nog niet echt naar gekeken om eerlijk te zijn).
Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken wordt er niet geschakeld naar de GPU. Maar je kan zelf aangeven wat de browser moet gebruiken alleen heb ik nog niet kunnen ontdekken of je ook nog specifieke situaties zoals Youtube in kan stellen (heb er ook nog niet echt naar gekeken om eerlijk te zijn).
Verwijderd
Ik zie ook niet in waarom je voor youtube een GT520m wilt gebruiken die 5% sneller is dan de intel IGP. Ik zie het nut van de GT520 echt niet, behalve misschien driver ondersteuning voor een aantal selecte games.
Verwijderd
Mij gaat het meer te doen om de GT 540m.
Lijkt de Asus K53SV niet te goed om 560€ voor neer te leggen?
Of is dat tegenwoordig al standaard?
Lijkt de Asus K53SV niet te goed om 560€ voor neer te leggen?
Of is dat tegenwoordig al standaard?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een goedkope basis notebook en wil graag jullie mening over de Asus K52N-SX227V die ongeveer €400 kost.
pricewatch: Asus K52N-SX227V
De notebook is voor iemand die het voornamelijk voor basis bezigheden wil gebruiken zoals internet en office toepassingen, maar ook voor amateur fotografie (photoshop en lightroom).
Daarom leek het mij wel verstandig er eentje met 4GB te nemen.
De 15,6" scherm lijkt me een mooie maat.
Ik kan niets vinden over het verschil tussen de kwaliteit van de notebook schermen, dus eigenlijk heb ik dit verder niet meegenomen.
Hebben jullie ervaringen met deze laptop. En hebben jullie eventueel betere alternatieven in ieder geval voor niet meer dan €450.
pricewatch: Asus K52N-SX227V
De notebook is voor iemand die het voornamelijk voor basis bezigheden wil gebruiken zoals internet en office toepassingen, maar ook voor amateur fotografie (photoshop en lightroom).
Daarom leek het mij wel verstandig er eentje met 4GB te nemen.
De 15,6" scherm lijkt me een mooie maat.
Ik kan niets vinden over het verschil tussen de kwaliteit van de notebook schermen, dus eigenlijk heb ik dit verder niet meegenomen.
Hebben jullie ervaringen met deze laptop. En hebben jullie eventueel betere alternatieven in ieder geval voor niet meer dan €450.
Verwijderd
Mag ik je een tip geven?
V&A aangeboden: Dell Precision M4300 - T7500 WUXGA Display - In nieuwstaat!
Het is dat ik al een laptop heb, anders had ik deze per direct gehaald in combinatie met 4GB RAM...
V&A aangeboden: Dell Precision M4300 - T7500 WUXGA Display - In nieuwstaat!
Het is dat ik al een laptop heb, anders had ik deze per direct gehaald in combinatie met 4GB RAM...
Hallo,
Voor school moet ik een laptop hebben.
Ik ben niet echt in de laptop wereld thuis dus daarom wou ik het hier aan de expert vragen.
Hier zijn de eisen die ik van de school gekregen heb
De laptop moet draagbaar zijn.
Budget: 500-550 (€600,- max)
AF en toen een spelletje... (denk aan fifa en pes evt cod bbc2)
max: 15,6 inch of meer maar hij moet draagbaar blijven.
min: 3á 4gb ram
320gb: hardeschijf of hoger (graag snelle hs)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van een goede/mooie laptop.
afca
Voor school moet ik een laptop hebben.
Ik ben niet echt in de laptop wereld thuis dus daarom wou ik het hier aan de expert vragen.
Hier zijn de eisen die ik van de school gekregen heb
De laptop moet draagbaar zijn.
Budget: 500-550 (€600,- max)
AF en toen een spelletje... (denk aan fifa en pes evt cod bbc2)
max: 15,6 inch of meer maar hij moet draagbaar blijven.
min: 3á 4gb ram
320gb: hardeschijf of hoger (graag snelle hs)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van een goede/mooie laptop.
afca
Verwijderd
/me Expert
Het meeste voldoet wel aan je eisen, voor het betere gamewerk is een HD5650 of GT525m echter aan te raden. Dan krijgen we helaas...
http://tweakers.net/price...zxWFlWF1ns2hUJWx1nVK8cV1f
Niet zoveel kandidaten...
Dan kom je al snel uit bij de voorspelbare dell XPS 15
€ 568,09 met een i3 een GT525m met de gebruikelijke lading kortingsbonnen.
Als je lager wilt gaan kom je al snel uit bij iets wat flink trager is als een amd quadcore plus HD6470m. Dat is iets trager met mindere accuduur.
Het meeste voldoet wel aan je eisen, voor het betere gamewerk is een HD5650 of GT525m echter aan te raden. Dan krijgen we helaas...
http://tweakers.net/price...zxWFlWF1ns2hUJWx1nVK8cV1f
Niet zoveel kandidaten...
Dan kom je al snel uit bij de voorspelbare dell XPS 15

Als je lager wilt gaan kom je al snel uit bij iets wat flink trager is als een amd quadcore plus HD6470m. Dat is iets trager met mindere accuduur.
Oke, ik heb deze laptop gevonden weet alleen niet of hij goed genoeg is voor mijn doeleinden.
:http://tweakers.net/pricewatch/281290/asus-k52ju-sx305v.html
bedankt voor reactie's
:http://tweakers.net/pricewatch/281290/asus-k52ju-sx305v.html
bedankt voor reactie's
Volgens mij heb je die knap gevonden.
Snelle i5 480, Radeon 6730m is ook rap zie http://www.notebookcheck....eon-HD-6730M.43959.0.html
Edit: wat Darkstone zegt, 6370m maakt het een stuk minder aantrekkelijk.
Snelle i5 480, Radeon 6730m is ook rap zie http://www.notebookcheck....eon-HD-6730M.43959.0.html
Edit: wat Darkstone zegt, 6370m maakt het een stuk minder aantrekkelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-04-2011 00:07 ]
Verwijderd
De specs kloppen niet, volgens de asus site zit er een AMD Radeon® HD 6370 ,512MB DDR3 VRAM in. Die is anno 2011 bijna net zo snel als de IGP in sandy bridge.
Als je niet wil gamen is dat leuk, maar anders niet. Ik geloof ook dat de inspiron 15 een betere processor heeft voor hetzelfde geld. (en een iets snellere HT6470)
/me Verbetert specs.
Edit: linkje http://www.asus.com/Noteb...nce/K52JU/#specifications
Als je niet wil gamen is dat leuk, maar anders niet. Ik geloof ook dat de inspiron 15 een betere processor heeft voor hetzelfde geld. (en een iets snellere HT6470)
/me Verbetert specs.
Edit: linkje http://www.asus.com/Noteb...nce/K52JU/#specifications
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 18:35 ]
Oke, bedankt voor je reactie.
Vandaag in het media markt foldertje deze laptop gezien. (Asus k52jtsx138c voor €588,-
Is dit een goede?
welke zouden jullie me dan aanraden met mijn doeleinden?
Ik heb gelukkig nog tot juli maar ik zou hem graag eind Mei of juni willen hebben.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met het maken van een definitief besluit.
afca
Vandaag in het media markt foldertje deze laptop gezien. (Asus k52jtsx138c voor €588,-
Is dit een goede?
welke zouden jullie me dan aanraden met mijn doeleinden?
Ik heb gelukkig nog tot juli maar ik zou hem graag eind Mei of juni willen hebben.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met het maken van een definitief besluit.
afca
[ Voor 17% gewijzigd door afca123 op 27-04-2011 13:24 ]
Verwijderd
Dat is dezelfde als hierboven... Daar had je zelf ook achter kunnen komen als je even de moeite deed de specs te vergelijken
HUh? Het artikelnummer komt niet overeen. Dus daarom wist ik dat niet xD:P bedankt voor de herinnering
Dan is er denk ik de optie om een dell te kopen. Ik heb altijd gehoord/gezien dat dell de prijzen altijd in verhouding meer is dan dat je krijgt. Het liefst kies ik een asus. Maar als ik veel meer moet inleveren op de asus wil ik wel voor een dell gaan geld (ook voor de andere laptops) xd
Na wat puzzelen en wat zoekopdrachten heb ik deze laptops kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen voor het maken van een besluit. Ik wil er zo langzamerhand wel een beslissing kunnen maken. Als e een beter advies hebt zou ik graag ook weten waarom. Daar kan je tenslotte van leren xD:p
pricewatch: Toshiba Satellite L650-1NC
pricewatch: Acer Aspire 5742G-464G64MN
pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)
http://nl.hardware.info/p...-sx138v#tab:specificaties
Ik denk dat dit ze wel zo ongeveer zijn. ?
Zit er volgens jullie geen goede tussen? Zou je dan zelf een advies willen doen.
---sorry voor link naar concurrent weet niet of dat mag
Dan is er denk ik de optie om een dell te kopen. Ik heb altijd gehoord/gezien dat dell de prijzen altijd in verhouding meer is dan dat je krijgt. Het liefst kies ik een asus. Maar als ik veel meer moet inleveren op de asus wil ik wel voor een dell gaan geld (ook voor de andere laptops) xd
Na wat puzzelen en wat zoekopdrachten heb ik deze laptops kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen voor het maken van een besluit. Ik wil er zo langzamerhand wel een beslissing kunnen maken. Als e een beter advies hebt zou ik graag ook weten waarom. Daar kan je tenslotte van leren xD:p
pricewatch: Toshiba Satellite L650-1NC
pricewatch: Acer Aspire 5742G-464G64MN
pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)
http://nl.hardware.info/p...-sx138v#tab:specificaties
Ik denk dat dit ze wel zo ongeveer zijn. ?
Zit er volgens jullie geen goede tussen? Zou je dan zelf een advies willen doen.
---sorry voor link naar concurrent weet niet of dat mag
[ Voor 3% gewijzigd door afca123 op 27-04-2011 18:30 ]
Verwijderd
Die ziet er ook leuk uit. Geen idee hoe ik die heb gemist.
Acer ben ik geen fan van, de HP raad ik af vanwege veel klachten over de hitteproductie, en de concurrent
Ik zou dan kiezen tussen de toshiba en de xps, de xps is iets steviger met betere speakers en langere accuduur (4.5u al surfend), maar de toshiba heeft een betere processor die toch zo'n 20% sneller is. Al is het de vraag in hoeverre je dat merkt.
Zoek nog een review erbij en dan kun je je keuze wel maken
Haha okee. bedankt voor je reactie. Wat me wel opvalt is dat bijna geen enkele webshop een dell verkoopt? Hoe zit dat? Ik zal zo even een vergelijking maken.
(edit:).............
(edit:).............
Van die benchmarks ofso daar snap ik niet echt veel van. Maar de asus kan ik voor 636,00 bestellen bij azerty 1-5 werkdagen en de toshida 1-3 bij 4lauch (beide webshops goede ervaring mee. Maar nu is het nog de vraag welke Ik het beste kan kopen. Of ik moet voor de dell gaan alleen de actie's zijn vandaag gestopt dus nu geen aanbiedingen meer.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:27:
Je moet wel opletten dat het gekozen model ook daadwerkelijk leverbaar is via de goedkoopste shop, dat kan af en toe flink tegenvallen.
[...]
In het overzicht staat een slectievakje links van het plaatja van het product.
[...]
Er staan er 5 zelfsBij dell is het altijd puzzelen om de laagste prijs te vinden, blijkbaar is dat goed voor de verkopen...
Via http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html kun je precies vergelijken welke processor het beste is. Met http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html doe je dat voor grafische kaarten.
De videokaarten scoren eignelijk best goed (in het groene gedeelte)
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
[ Voor 86% gewijzigd door afca123 op 27-04-2011 19:41 ]
Verwijderd
Je moet wel opletten dat het gekozen model ook daadwerkelijk leverbaar is via de goedkoopste shop, dat kan af en toe flink tegenvallen.
Bij dell is het altijd puzzelen om de laagste prijs te vinden, blijkbaar is dat goed voor de verkopen...
Via http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html kun je precies vergelijken welke processor het beste is. Met http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html doe je dat voor grafische kaarten.
In het overzicht staat een slectievakje links van het plaatja van het product.afca123 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:21:
Nou hier de vergelijker.
Nogmaals sorry voor het tonen van de concurrent. Ik ben net nieuw op tweakers. Ik wist nog niet hoe de prijs vergelijker werkt. Kan je me dat ffe uitleggen? (kan ook via pm)
Er staan er 5 zelfshttp://nl.hardware.info/p...ergelijk/18/115619;119722
en Dan de dell die je aangaf alleen er zijn 2 laptops die op elkaar lijken. Alleen **** ik ben die links weer kwijt. (zoekt even naar de goede link)

Van die benchmarks ofso daar snap ik niet echt veel van. Maar de asus kan ik voor 636,00 bestellen bij azerty 1-5 werkdagen en de toshida 1-3 bij 4lauch (beide webshops goede ervaring mee. Maar nu is het nog de vraag welke Ik het beste kan kopen. Of ik moet voor de dell gaan, alleen de actie's zijn vandaag gestopt dus nu geen aanbiedingen meer. ( gister had je nog 400 euro zoveel korting. Nu staat er niets meer van in
)
De videokaarten scoren eigenlijk best goed (in het groene gedeelte)
Net foutje....
De videokaarten scoren eigenlijk best goed (in het groene gedeelte)
Net foutje....
[ Voor 7% gewijzigd door afca123 op 27-04-2011 19:45 ]
Verwijderd
*goed* is relatief 
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs + Dell Waardebonnen Topic
Nee? Voor zover ik weer lopen de acties altijd donderdagochtend af. Als de dell duurder is moet je die natuurlijk niet nemen.afca123 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:42:
Of ik moet voor de dell gaan, alleen de actie's zijn vandaag gestopt dus nu geen aanbiedingen meer. ( gister had je nog 400 euro zoveel korting. Nu staat er niets meer van in)
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs + Dell Waardebonnen Topic
TJah, nu is het de zaak om tussen die 3 te kiezen of die meerdere euro's het waard is. Darkstone wat zou jij doen? (ook voor andere leden)
Bedankt voor je advies
Bedankt voor je advies
Als de waardebonnen het nog doen zou ik voor de Dell gaan. Liefst met extra garantie (die kun je later ook nog erbij kopen). Tweede keus Asus, Toshiba zou ik niet nemen.
En waarom zou je voor de dell kiezen en niet bvb de toshiba of asus?
Dell wegens zeer goede ervaringen (bedrijfsmatig), prima in geval van garantie-claims, tamelijk stijlvol, goede kwaliteit. Asus goede value en netjes twee jaar garantie als standaard. Toshiba meestal niet zo stijlvol, wat mindere ervaringen mee in het verleden. Heb het bovenstaande model niet goed bekeken overigens.
Verwijderd
Goede value is ook een breed begrip, ik raad vaak asus aan het in low-end segment omdat ze simpelweg de meeste laptops hebben staan in de pricewatch. De kans is veel groter dat er een model bestaat wat precies aan je eisen voldoet dan bij de andere merken.
Daarnaast is de service van asus beter dan bij de meeste andere merken.
Daarnaast is de service van asus beter dan bij de meeste andere merken.
Ik ga binnenkort nog even langs bij de mm en dan maak ik een besluit.
Ik zal het wel laten horen.
BEdankt voor al jullie info en hulp;):P
Ik zal het wel laten horen.
BEdankt voor al jullie info en hulp;):P
Ik ben afgelopen week bij een kennis geweest die bij de mm werkt. Hij stelde deze voor. http://notebookshop.nl/no...OmFtLeixKgCFUku3godJDfwpA
wat vinden jullie ervan ? Of zeggen jullie ga voor de dell?
wat vinden jullie ervan ? Of zeggen jullie ga voor de dell?
Verwijderd
Die is ook heel netjes, aan de andere kant is de prijs van de xps 15 gezakt tot € 611,10 met vrijwel identieke specs als de asus.
De asus heeft een marginaal betere gpu (maar die megahertzen kan je er zelf ook blijklokken), 2 jaar garantie, en vermoeddelijk iets betere accuduur. De xps is daar weer enkele euro's goedkoper en heeft meer RAM en een betere behuizing in het algemeen. Al is hij wel wat zwaarder.
De asus heeft een marginaal betere gpu (maar die megahertzen kan je er zelf ook blijklokken), 2 jaar garantie, en vermoeddelijk iets betere accuduur. De xps is daar weer enkele euro's goedkoper en heeft meer RAM en een betere behuizing in het algemeen. Al is hij wel wat zwaarder.
Deze asus heeft beslist betere specs dan de dell op dezelfde prijs.
i5 vs i3
GT540 vs GT525
i5 vs i3
GT540 vs GT525
Die met i5 kost 679 euro.. waar heb je aangepast zodat het op 611 euro komt?
De chips mogen dan wel hetzelfde zijn, maar de GT525 is over het algemeen van mindere kwaliteit waardoor het lagere clocks heeft meegekregen. Ook is het waarschijnlijk van een slechtere koeling voorzien waardoor het niet zeker is dat de GT525 op GT540 snelheden kan draaien zonder te warm te worden.
De chips mogen dan wel hetzelfde zijn, maar de GT525 is over het algemeen van mindere kwaliteit waardoor het lagere clocks heeft meegekregen. Ook is het waarschijnlijk van een slechtere koeling voorzien waardoor het niet zeker is dat de GT525 op GT540 snelheden kan draaien zonder te warm te worden.
Verwijderd
10% kortingsbon 
Ik ben nog niet een GT525m tegengekomen welke niet minstens 10% boven de clocks van de GT540m kan worden geclockt. De kans op een brakke chip is te verwaarlozen imo.bladerash schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:05:
De chips mogen dan wel hetzelfde zijn, maar de GT525 is over het algemeen van mindere kwaliteit waardoor het lagere clocks heeft meegekregen.
Daar kan je geen uitspraken over doen. Maar waarschijnlijk gebruikt dell dezelfde koeling voor de i3+GT525m combinatie als de i7+GT540m combo.Ook is het waarschijnlijk van een slechtere koeling voorzien waardoor het niet zeker is dat de GT525 op GT540 snelheden kan draaien zonder te warm te worden.
Niet dat ze brak zijn, maar dat ze van slechter kwaliteit zijn. Uit een wafer worden de chips in het centrum gebruikt voor de quadro's, daaromheen voor bijvoorbeeld GT550/GT540. GT525 zijn uitsluitend afkomstig van chips aan de randen van de wafers. Ze werken allemaal wel, maar het is nou eenmaal zo dat de chips in het centrum van de wafer beter presteren.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:11:
Ik ben nog niet een GT525m tegengekomen welke niet minstens 10% boven de clocks van de GT540m kan worden geclockt. De kans op een brakke chip is te verwaarlozen imo.
Lijkt me niet, Je ziet ook niet dat sapphire een dikke vapor-x koeler zet op een HD5450. De de i3+GT525m heeft gezamelijk een veel lagere TDP dan een i7+GT540m combo. Als daar dan op koeling te besparen valt, gaan ze dat doen ook. Uiteindelijk willen ze toch hun winsten maken.Daar kan je geen uitspraken over doen. Maar waarschijnlijk gebruikt dell dezelfde koeling voor de i3+GT525m combinatie als de i7+GT540m combo.
Verwijderd
Ze presteren niet beter. Ze kunnen toe met een lager voltagebladerash schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:52:
[...]
Niet dat ze brak zijn, maar dat ze van slechter kwaliteit zijn. Uit een wafer worden de chips in het centrum gebruikt voor de quadro's, daaromheen voor bijvoorbeeld GT550/GT540. GT525 zijn uitsluitend afkomstig van chips aan de randen van de wafers. Ze werken allemaal wel, maar het is nou eenmaal zo dat de chips in het centrum van de wafer beter presteren.
Ik zie over het algemeen dat mensen met een i3+overgeclockte GT525m dezelfde GPU temperaturen halen als met i7+540m, het klopt dat koeling geld kost, maar meerdere verschillende onderdelen in je inventaris kost ook geld. Vandaar dat het scherm ook zo enorm duur is.Lijkt me niet, Je ziet ook niet dat sapphire een dikke vapor-x koeler zet op een HD5450. De de i3+GT525m heeft gezamelijk een veel lagere TDP dan een i7+GT540m combo. Als daar dan op koeling te besparen valt, gaan ze dat doen ook. Uiteindelijk willen ze toch hun winsten maken.
Naar mijn idee is in een laptop casing maar plaats voor 1 en dezelfde koeling dus is die voor alle uitvoeringen gelijk. (dwz in geval van cpu plus dedicated graphics)
Edit: @ Darkstone okee thanks weer wat geleerd.
Edit: @ Darkstone okee thanks weer wat geleerd.
[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-04-2011 16:35 ]
Verwijderd
Dat is niet altijd zo hoor. Clevo past soms andere koeling toe adhv de gekozen processor en GPU.
Hallo mensen,
Graag wil ik deze maand een nieuwe laptop kopen. Heb nu alleen een desktop, maar ben opzoek naar wat meer mobiliteit. Ik zou graag wat allround werk op de laptop willen doen. Maar ook gamen & video-editing.
Nou is de Asus Asus K53SV-SX146V me opgevallen. Door de goede processor en snelle videokaart. Toch?
Maar er is niet echt veel over te vinden. Zo weet kan ik niets vinden over de batterij duur bijvoorbeeld.
Is het een goede laptop, of kan ik beter voor een andere gaan?
Graag wil ik deze maand een nieuwe laptop kopen. Heb nu alleen een desktop, maar ben opzoek naar wat meer mobiliteit. Ik zou graag wat allround werk op de laptop willen doen. Maar ook gamen & video-editing.
Nou is de Asus Asus K53SV-SX146V me opgevallen. Door de goede processor en snelle videokaart. Toch?
Maar er is niet echt veel over te vinden. Zo weet kan ik niets vinden over de batterij duur bijvoorbeeld.
Is het een goede laptop, of kan ik beter voor een andere gaan?
Verwijderd
De accuduur zou (let op: zou) vergelijkbaar zijn met http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/5

Beter dan de xps 15, maar die heeft een quad (al durf ik de conclusie wel te trekken dat de asus iets langer meegaat, dat was de vorige generatie ook het geval)
Zie ook Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2..."

Beter dan de xps 15, maar die heeft een quad (al durf ik de conclusie wel te trekken dat de asus iets langer meegaat, dat was de vorige generatie ook het geval)
Zie ook Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2..."
Ofwel ze kunnen hoger geclockt worden op dezelfde voltage waardoor de verwachte levensduur van een GT525 OC lager ligt dan een GT540 op stock.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:00:
Ze presteren niet beter. Ze kunnen toe met een lager voltage
Verwijderd
Ik heb serieus nog nooit een notebookchip zien sterven vanwege een te hoog voltage... De instelmogelijkheden zijn veel te beperkt om dat voor elkaar te krijgen.
Verwijderd
Wegens dat de Brazos chips zo lang wegblijven heb ik een Asus K53SV besteld (wel de i3, want de i5 is in België 80€ duurder).
Nu, het enige minpuntje buiten de resolutie (maar ik heb een extern scherm...) is dat glare scherm. Heeft iemand al ervaringen met anti-glare folie's?
Zo ja, kan je dit er zelf makkelijk opplakken zonder bubbels? Of liever laten doen bij je pcboer?
Nu, het enige minpuntje buiten de resolutie (maar ik heb een extern scherm...) is dat glare scherm. Heeft iemand al ervaringen met anti-glare folie's?
Zo ja, kan je dit er zelf makkelijk opplakken zonder bubbels? Of liever laten doen bij je pcboer?
Verwijderd
Dat kan je zelf wel doen, ik heb er zelf geen ervaring mee (Ik stoor me er niet aan, en mijn scherm gaat ook een stuk helderder dan een el-cheapo paneel..) Maar ik heb gehoord dat het aanbrengen vrij simpel is. Desnoods trek je het er zo weer vanaf.
[Ervaringen] Laptops met een mat scherm
Helaas is dat topic een stille dood gestorven.
[Ervaringen] Laptops met een mat scherm
Helaas is dat topic een stille dood gestorven.
Verwijderd
Nja, op school bv is dat ook vrij ambetant. Mijne maat heeft ook een glare-scherm en dat is echt niet fijn werken op zonnige dagen in de cafetaria, waar er tamelijk veel licht binnenvalt. Dan zitten we daar onnozel met ons hoofden te bewegen om delen van het scherm te zien
Verwijderd
Met een mat scherm zie je net zo weinig in de volle zon, hoor.
Je hebt alleen minder last van de wat kleinere weerspiegelingen: een TV, een lamp, als je direct naast het raam zit zie je alsnog geen reet.
Je hebt alleen minder last van de wat kleinere weerspiegelingen: een TV, een lamp, als je direct naast het raam zit zie je alsnog geen reet.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 23:37 ]
Hoeveel notebooks heb je in je hele leven gezien danVerwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:17:
Ik heb serieus nog nooit een notebookchip zien sterven vanwege een te hoog voltage... De instelmogelijkheden zijn veel te beperkt om dat voor elkaar te krijgen.
Een verwachte levensduur baseert zich op een statistisch model met een exponentiële kansverdeling.
Het gaat hier niet om dat de voltage dermate hoog wordt ingesteld dat het een instant kill wordt voor de chip. Maar dat de chips op gebruikelijke voltages werken en na verloop van tijd (kan jaren duren) gemiddeld toch sneller het loodje legt.
Om zoiets te zien zou je een steekproef moeten nemen van duizenden laptops en daarvan de uitval na 1, 2 of 3 jaar moeten weten. Ik neem aan dat je zulke data niet hebt?
Verwijderd
Dat is heel leuk, maar:bladerash schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:47:
[...]
Hoeveel notebooks heb je in je hele leven gezien dan?
Een verwachte levensduur baseert zich op een statistisch model met een exponentiële kansverdeling.
Het gaat hier niet om dat de voltage dermate hoog wordt ingesteld dat het een instant kill wordt voor de chip. Maar dat de chips op gebruikelijke voltages werken en na verloop van tijd (kan jaren duren) gemiddeld toch sneller het loodje legt.
Om zoiets te zien zou je een steekproef moeten nemen van duizenden laptops en daarvan de uitval na 1, 2 of 3 jaar moeten weten. Ik neem aan dat je zulke data niet hebt?
De chip werkt standaard op het hoogst mogelijke voltage, voor zover ik weet.
De gemiddelde levensduur van een chip is zeker meer dan 10 jaar.
Een mat scherm doet niets meer dan de spiegelingen vervagen, ik maak even een screen van mijn desktop:Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:57:
Gaat een mat scherm het spiegelen niet tegengaan? Dat is namelijk wat irritant aan is.

Dan is met een glans scherm deze spiegeling het resultaat:

Samen word dat:

ofwel: onleesbaar, behalve op de plekken waar het donker is. In het ergste geval verlicht de zon ook je gezicht zodat dat geen zware vlek word, en je in het midden van het beeld ook geen zak kan zien.
Een mat scherm vervaagt echter deze spiegeling:

Maar het resultaat in een full-lit omgeving is nog steeds bagger:

Behalve dat het met een mat scherm niet meer mogelijk is om op de gebouwen te "focussen" wat sommigen heel irritant vinden.
Mijn plaatjes kloppen overigens niet helemaal, wat het plaatje niet weergeeft is dat het op de donkere plekken (bc. de zijbalk) nog erger is.
In de praktijk prefereer ik een glans scherm, in mijn korte ervaring met matte schermen leek het altijd alsof er een soort van diffuse troep overheen zat, wat niet alleen de weerspiegeling, maar ook de text op het scherm zelf vervaagt, dat willen we natuurlijk niet hebben

Verwijderd
Mooi gedaan! En bedankt!
Ik ga dan gewoon afwachten, als het mij te hard stoort koop ik zo'n ding.
Verbeterd de viewing angle als je er een matte folie op een glossy scherm plakt?
Van tijd zitten er een paar vrienden met hun laptops en als ik dan wil meekijken, kan dit totaal niet, als er teveel zonlicht is.
Ik ga dan gewoon afwachten, als het mij te hard stoort koop ik zo'n ding.
Verbeterd de viewing angle als je er een matte folie op een glossy scherm plakt?
Van tijd zitten er een paar vrienden met hun laptops en als ik dan wil meekijken, kan dit totaal niet, als er teveel zonlicht is.
Verwijderd
De kijkhoek blijft volgens mij hetzelfde, maar de kijkhoek is niet het grootste probleem bij het "meekijken"
Verwijderd
Je kan gewoon niet meekijken (schuin) dan wel met een glare scherm. Als je het scherm een klein beetje dichtdoet, worden de lichtstralen anders gebroken en kan je al wat meer zien...
Verwijderd
Dat hangt ervan af waar je gaat zitten. Als er links van de computer een raam zit en je gaat rechts van het scherm zitten zie je natuurlijk niets. Als je in diezelfde situatie aan de rechterkant gaat zitten heb je bijna geen last van de spiegelingen.
Verwijderd
Anyhow, de momentele/in de buurt/fysieke winkel waar ik de K53SV in België kan kopen, heeft ze normaal binnen op 10 mei. Ik ga dan eens zien of ik een review kan schrijven.
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik ben sinds een klein maandje op zoek naar een laptop. Mijn budget is ongeveer 400 euro (iets meer maakt ook niet uit) en ik wil hem thuis gebruiken om soepel te kunnen internetten, voor mijn media en voor tekstverwerking.
Nou viel mijn oog op twee laptops bij paradigit (bij mij in de buurt) het zijn de volgende twee laptops:
Packard Bell Easynote LJ65-AU-025
HP Pavilion dv6-3010sd Entertainment
Ik ga er vanuit dat deze twee laptops geschikt zijn voor hetgeen waar ik ze voor wil gebruiken. Echter vind ik het moeilijk om te beoordelen welke beter is en of ze wel goed zijn. Beide laptops hebben hun voor en nadelen.
Mijn eerste vraag: zijn deze laptops sowieso wel goed (vooral gekeken naar prijs-kwaliteit verhouding)
Zo ja welke is dan aan te raden? Of wat voor alternatieven zouden er anders zijn?
Ik stel ook ervaringen met merk model winkel etc. zeer op prijs
Bij voorbaat dank!
Gr, caspar
Ik ben sinds een klein maandje op zoek naar een laptop. Mijn budget is ongeveer 400 euro (iets meer maakt ook niet uit) en ik wil hem thuis gebruiken om soepel te kunnen internetten, voor mijn media en voor tekstverwerking.
Nou viel mijn oog op twee laptops bij paradigit (bij mij in de buurt) het zijn de volgende twee laptops:
Packard Bell Easynote LJ65-AU-025
HP Pavilion dv6-3010sd Entertainment
Ik ga er vanuit dat deze twee laptops geschikt zijn voor hetgeen waar ik ze voor wil gebruiken. Echter vind ik het moeilijk om te beoordelen welke beter is en of ze wel goed zijn. Beide laptops hebben hun voor en nadelen.
Mijn eerste vraag: zijn deze laptops sowieso wel goed (vooral gekeken naar prijs-kwaliteit verhouding)
Zo ja welke is dan aan te raden? Of wat voor alternatieven zouden er anders zijn?
Ik stel ook ervaringen met merk model winkel etc. zeer op prijs
Bij voorbaat dank!
Gr, caspar
Verwijderd
Ik vind ze allebei niet echt aan te raden. PB is een vrij slecht merk en, tsja, 2GB RAM... De HP blinkt ook niet echt uit in vergelijk met -bijvoorbeeld- pricewatch: MSI CX623-084NL en pricewatch: Asus K52F-EX573V uit de pricewatch.
Verwijderd
Er is geen beste merk, de service van PB en acer is troep, maar daar is de prijs meestal ook naar. Het is niet dat je met dit budget veel te kiezen hebt.
Verwijderd
bij de pricewatch met filter 400 euro max en min 15,6" scherm is er anders nog best veel keus...
wat zou jij dan nemen?
wat zou jij dan nemen?
Genoemde MSI (voordeel: Geforce 310 grafische kaart), genoemde Asus of deze leuke Samsung opruimer pricewatch: Samsung P530 JA01 (voordeel iets snellere processor, W7 Pro, nadeel 3GB RAM ipv 4)
[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-05-2011 15:32 ]
Verwijderd
Ik kijk niet naar het merk, maar naar de specsVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:19:
bij de pricewatch met filter 400 euro max en min 15,6" scherm is er anders nog best veel keus...
wat zou jij dan nemen?
Verwijderd
Bij die msi specs zegt ie dit:
Verbinding (USB/FW): eSATA
heeft ie dan geen usb??
EDIT: pricewatch: Samsung P530-JA02 wat is het verschil tussen die twee samsungs??
Verbinding (USB/FW): eSATA
heeft ie dan geen usb??
EDIT: pricewatch: Samsung P530-JA02 wat is het verschil tussen die twee samsungs??
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 16:03 ]
Die Samsung JA02 is idd nog wat beter met snellere proc en bluetooth. Zeker een tientje waard. MSI heeft gewoon 3x usb waarvan 1x shared usb/esata. Specsheets zijn niet altijd volledig/correct. Ik zou voor die JA02 gaan. Heeft ook hdmi zie ik (om hem op de tv aan te sluiten).
[ Voor 64% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-05-2011 16:13 ]
Verwijderd
JA02 heeft geen bluetooth volgens mij
is ie die tien euro dan nog waard?
en wat is belangrijker betere processor of meer RAM?
gr
en wat is belangrijker betere processor of meer RAM?
gr
Schijnbaar geen bluetooth idd als je erop nagoogled. Ja een tientje is niks, dat is een tik snellere processor mij zeker wel waard. Van 3 naar 4 GB RAM zul je bij gemiddeld gebruik niet merken.
Verwijderd
RAM is heel belangrijk. Niet de snelheid, maar de hoeveelheid. Zodra je RAM vol zit moet windows namelijk ergens anders zijn data kwijt, en dat is in dit geval op een harde schijf. Het punt is dat een harde schijf verschrikkelijk langzaam is (een factor 10.000)..
Dan rest ons de vraag: hoeveel ram heb ik nodig? Dat is niet zo simpel te beantwoorden, maar vanwege de prijs (€40* voor 4GB) is het gewoon belachelijk om er geen 4GB in te stoppen. Genoeg RAM is het belangrijkste van je systeem, maar teveel RAM is geldverspilling.
Bij twijfel: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Dan rest ons de vraag: hoeveel ram heb ik nodig? Dat is niet zo simpel te beantwoorden, maar vanwege de prijs (€40* voor 4GB) is het gewoon belachelijk om er geen 4GB in te stoppen. Genoeg RAM is het belangrijkste van je systeem, maar teveel RAM is geldverspilling.
Bij twijfel: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Verwijderd
'Er in stoppen' is voor mij niet echt een optie. Ik wil gewoon een kant en klare laptop, het gaat nu tussen die Samsung P530 JA02 en die bovengenoemde MSI. Samsung heeft een betere processor, MSI heeft 1Gb meer RAM.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:53:
RAM is heel belangrijk. Niet de snelheid, maar de hoeveelheid. Zodra je RAM vol zit moet windows namelijk ergens anders zijn data kwijt, en dat is in dit geval op een harde schijf. Het punt is dat een harde schijf verschrikkelijk langzaam is (een factor 10.000)..
Als ik met mijn laptop wil internetten, msn'en, muziek luisteren en soms een filmpje kijken wat heb ik dan meer nodig? CPU of RAM?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 11:06 ]
Verwijderd
Nee, maar dat de fabrikant er 2GB in stopt bewijst dat er bespaard is op dingen waar je niet op wilt besparen. Ik zou mijn geld dan aan een ander uitgeven.
Met een browser en game open zit je al op de GB minimaal, minder dan 3GB zou ik echt niet aanraden.
Met een browser en game open zit je al op de GB minimaal, minder dan 3GB zou ik echt niet aanraden.
Verwijderd
Die samsung heeft 3Gb en die MSI 4Gb maar samsung heeft een betere processor. De fabrikant heeft er dus geen 2Gb in gestopt of heb jij het nu over een andere laptop?
Verwijderd
Ik had het over laptops in het algemeen.
Het is trouwens GB, de kleine b betekent dat je over bits praat in plaats van Bytes, 8Gb = 1GB.
Het is trouwens GB, de kleine b betekent dat je over bits praat in plaats van Bytes, 8Gb = 1GB.