[BBG] Special voor maart: game-pc Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 30.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 17:38

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter

BBG-special ism Medion: game-pc

De Best Buy Guide zal menige tweaker niet onbekend zijn. In de BBG-artikelen wordt op basis van een vooraf gesteld budget en gebruiksdoel gekeken met welke onderdelen je het meeste bang for the buck krijgt. Voor de BBG-special van maart heeft Tweakers.net de rollen omgedraaid. Samen met onze bezoekers willen we onderzoeken wat een fatsoenlijke game-pc allemaal moet bieden. Om het allemaal nog wat interessanter te maken zal Medion deze BBG-special ook daadwerkelijk in productie nemen. Exclusief voor bezoekers van Tweakers.net zal deze pc bovendien met flinke korting kunnen worden gekocht in de webwinkel van de fabrikant.

In de reguliere BBG van maart zullen twee specials worden opgenomen: een game-pc en een monster-pc. In dit topic verzamelen we alle input voor de game-pc. Je feedback voor de monster-pc kun je hier kwijt. De topics voor de reguliere BBG-onderdelen volgen. Om zaken gescheiden te houden is dit topic apart.

Wat is de bedoeling?

Zoals elke BBG staan ook in deze special de componenten centraal. In plaats van echter te discussiëren over bijvoorbeeld welk merk moederbord of welk type grafische kaart er in de pc wordt geplaatst, willen we voor deze special de nadruk leggen op functionaliteit: wat moet deze pc kunnen en met welke specificaties. Hiervoor dient dus voor alle componenten te worden nagedacht over wat er uiteindelijk mee moet mogelijk zijn.

Ter illustratie een simpele afweging voor de behuizing: deze moet groot genoeg zijn om een atx-bord te huisvesten, maar moet ook voldoende ruimte bieden om een full length-videokaart kwijt te kunnen. Wellicht moet er aan de achterzijde ook ruimte zijn om gaatjes te kunnen maken voor de waterkoelinstallatie en zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken.

Hetzelfde geldt voor het moederbord: we zijn niet op zoek naar welk type van welke fabrikant, maar wat moet het mobo bieden om in een vet gamesysteem te worden gebruikt. Hierbij valt te denken aan de keuze voor het platform (wel of geen Sandy Bridge) en de layout van de pci-e-slots - niet alle borden lenen zich immers even goed voor een CrossfireX/SLI-opstelling.

Wat gebeurt er met mijn input?

Alle feedback in dit topic wordt door de redactie verzameld en gefilterd. Per component worden de genoemde wensen in kaart gebracht, waarna de redactie op basis van al die input in dit topic een voorstel doet. Op basis van dit voorstel gaat de redactie om tafel zitten met Medion om een configuratie samen te stellen. Hierbij zullen we gebruikmaken van de contacten en ervaring die Medion al heeft in deze markt: bij veel grote fabrikanten krijgt Medion flinke korting en veel van de door Medion gebruikte hardware wordt op hun verzoek door bekende fabrikanten gefabriceerd.

Hoe ziet de planning eruit?

De BBG verschijnt traditiegetrouw op de eerste van de maand. De gehele BBG zal dus op 1 maart worden gepubliceerd. Tot en met 14 februari kan in dit topic input worden gegeven voor het samen te stellen systeem, waarna op 15 februari een voorlopige samenvatting wordt gepubliceerd op basis waarvan de redactie en Medion aan de slag gaan. Dit moet twee dagen later resulteren in een concreet systeemvoorstel. Jullie hebben vervolgens nog een week de tijd om te kijken of het voorgestelde systeem aansluit op de geuite wensen. Vanaf 25 februari zal de redactie vervolgens bezig zijn met het invoeren, opmaken en redigeren van de gehele BBG, waarna deze 1 maart online gaat.

Wat gebeurt als de BBG is gepubliceerd?

Zodra de BBG is gepubliceerd, gaat Medion aan de slag met de productie van het systeem, dat vervolgens als eerste aan de bezoekers van Tweakers.net wordt aangeboden - met flinke korting! Medion heeft al advertentieruimte bij ons ingekocht om jullie naar de bestelpagina te lokken, die weer door Tweakers.net wordt verzorgd. Op die pagina wordt verder toegelicht met welke garantiebepalingen en voorwaarden Medion het systeem zal verkopen.

[ Voor 86% gewijzigd door Wilbert de Vries op 02-02-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

Ik zou denk ik nu toch gaan voor een i7 950 of een AMD Phenom II X6 1090T of 1100T aangezien Sandy Bridge nu niet de juiste tijd is om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 13:02
Moet ik hierbij denken aan een pricewatch totaalprijs van 1500,- euro? of moeten we hier iets verder onder blijven zodat medion iets meer marge heeft (ligt ook een beetje aan hun inkoopprijzen, maar hier heb ik geen zicht op :P)

edit: Jammer dat nu de sandy bridges niet goed blijken te zijn, deze zijn ideaal in dit soort pc's.

[ Voor 18% gewijzigd door HesRuud op 02-02-2011 08:23 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
als processor een AMD X6 1090T werkt perfect in mijn game pc en is niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 22:40
Op Medion.nl staat vermeldt dat hun producten enkel voor de Nederlandse markt bestemd zijn.
Er is natuurlijk ook een Belgische Medion website, www.medion.be

mijn vraag is dan ook of deze "Tweakers-specials" ook voor Belgische Tweakers zullen openstaan?
Ik hoop alvast van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 02:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik geef even een paar voorkeuren:
- 64-80GB SSD voor het OS een wat programma's voor snelle en stille werking
- 1TB voor programma's ed. - Dit is genoeg voor heel veel programma's
- 2x 1TB in Raid 1 voor doc's - Voor geconfigureerd zodat my doc's hierop komen, gemiddelde gebruikers back-uppen te weinig en dit zorgt ervoor dat ze niet direct alle data kwijt zijn bij de eerste HD fail

- Phenom II X6 - Met hoge kloks zodat single core games ook goed werken (misschien is een X4 970 beter!?)
- 4GB DDR 3 - Genoeg voor alle games

- Gefilterde 120-140mm front fan - mensen maken hun kast niet tot nauwelijks schoon, ook zitten er op pre build systemen vaak garantie zegels, dus dan mag je de kast niet openen.
- 120mm backfan - Voldoende stille koeling
- Tower koeler - Voldoende stille koeling
- USB 3 op de voorkant en achterkant - Vanwege toekomstige snelle randapperaatuur

- Game tobo en muis- niet te extreem maar wel nauwkeurig, liefst rechts en linkshandig te gebruiken

[ Voor 57% gewijzigd door artificial_sun op 02-02-2011 08:44 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 17:38

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Anoniem: 346095 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:20:
Ik zou denk ik nu toch gaan voor een i7 950 of een AMD Phenom II X6 1090T of 1100T aangezien Sandy Bridge nu niet de juiste tijd is om te kopen.
Graag geen discussie over merk en type maar over functionaliteit. Probeer dus te beargumenteren waarom het een van die cpu's zou moeten zijn (snelheid, overklokbaarheid, quadcore, etc).
SurfHenk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:29:
Op Medion.nl staat vermeldt dat hun producten enkel voor de Nederlandse markt bestemd zijn.
Er is natuurlijk ook een Belgische Medion website, www.medion.be

mijn vraag is dan ook of deze "Tweakers-specials" ook voor Belgische Tweakers zullen openstaan?
Ik hoop alvast van wel...
Ga ik even navragen, maar ik neem aan van wel. Een webwinkel verkoopt spullen, en als jij daar iets koopt dan ben je de nieuwe eigenaar. Lijkt me niet uitmaken waar je woont.

[ Voor 39% gewijzigd door Wilbert de Vries op 02-02-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik zou opteren voor een

- Phenom II X6 , de 1100 T , Of toch in ieder geval een black edition
- Toch zeker een Deftige Aftermarket Cooler Voor de Tweakers onder ons
- Een bios dat wat tweaken aankan !!!
- Een mooi ogende case met een doorzichtig zijpaneel!
- Voldoene plaats om eventueel extra fans te voorzien
- 120 gig SSD Voor het OS (vooral als er veel games geinstalleerd worden)
- 2 Terra aan Data opslag , in raid of appart...
- 6 GB DDR 3 1600
- HD 6970 En eventueel een tweede pci-express voorzien om een Xfire opstelling te maken
Mss een tweede standaard in Xfire erbij ?

Dit zijn zo de dingen waar ik het snelst aan kan denken.. :)

[ Voor 90% gewijzigd door the_nasty_one op 02-02-2011 08:46 . Reden: Wa aanpassing ]

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 22:55

Royale de Luxe

The limit is out there

Na de videokaart is het belangrijkste volgens mij de loadingtimes. Dus Heel snelle HDD/SSD. (raid 0) configuratie. Samen met een 750Watt voeding voor als je er nog een Graca/physx kaart bijsteekt.

Onboard sound is voldoende. Oh ja en wat zeker niet mag missen : een degelijke gaming mouse (minstens MX518) en TOBO en als dat niet kan, dan liever geen!

En qua moederbord moet het niet te extreem zijn. Ik heb liever een goed mid-end bord met veel stabiliteit dan een overpriced modelletje.

[ Voor 16% gewijzigd door Royale de Luxe op 02-02-2011 08:38 ]

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:50

appelsientje

Het beste onder de zon

Royale de Luxe schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:36:
Na de videokaart is het belangrijkste volgens mij de loadingtimes. Dus Heel snelle HDD/SSD. (raid 0) configuratie. Samen met een 750Watt voeding voor als je er nog een Graca/physx kaart bijsteekt.

Onboard sound is voldoende. Oh ja en wat zeker niet mag missen : een degelijke gaming mouse (minstens MX518) en TOBO en als dat niet kan, dan liever geen!

En qua moederbord moet het niet te extreem zijn. Ik heb liever een goed mid-end bord met veel stabiliteit dan een overpriced modelletje.
Wat ook zeer belangrijk is (is mijn ervaring) is een goede koptelefoon, dat maakt vaak echt net het verschil
Kop telefoon van de steelseries of Sennheiser.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik zou willen zien:

• Een snelle SSD vanaf 160 GB
• Windows 7
• 8 GB geheugen
• Een Intel gebaseerde CPU (i7 ?) (ik draai veel zaken die van ipp gebruik maken)
• Een nVidia gebaseerde GPU (omdat ik er ook CUDA op wil draaien)
• Een full-HD monitor

Natuurlijk ook een goede zuinige voeding, maar dat spreekt eigenlijk voor zich.

Volgens mij kost dat veel minder dan 1500 euro ;)
appelsientje schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:44:
[...]
Wat ook zeer belangrijk is (is mijn ervaring) is een goede koptelefoon, dat maakt vaak echt net het verschil
Dat is een goed idee. AKG of zelfs Philips heeft een aantal zeer goede Hifi-koptelefoons.

[ Voor 37% gewijzigd door 0rbit op 02-02-2011 08:50 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Zomaar wat ideeën:

Kast:
- Ruim van binnen
- Klein van buiten
- Geen schroeven nodig om bijvoorbeeld disken te vervangen
- Grote stille ventilatoren
- Geen gekleurde lampjes enzo
- Voldoende aansluitingen achter- en voorkant voor usb, e-sata, etc

Voeding:
- Zuinig maar krachtig
- Losse kabels
- Stille ventilator

Disken:
- Voor bootdisk een SD
- Voor opslag grote snelle disken

Videokaart:
- Nieuwste van het nieuwste
- Mogelijk 2 kaarten

Moederbord:
- USB3
- Lekker groot met voldoende aansluitingen
- Genoeg geheugenbanken

- Windows 7 Ultimate

Overig:
- Mooi toetsenbord + muis erbij

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 13:56
Minimaal een een Case Badge van Tweakers of GOT ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GenomDalar1983 op 02-02-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Maak daar een luxe koptelefoon van Medion van en er is een kans dat het erbij komt, ik vind het een goed plan verder.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akadjuh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Euhh..ik dacht aan;

Processor: Intel 2600K
Proc Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: MSI P67A-GD65. (na revisie, zonder SATA300 bug)
Geheugen: Corsair Dominator 2x4GB DDR3 1600
Videokaart: Geforce GTX 580
Geluid: Asus Xonar HDAV 1.3
Toetsenbord: Logitech G15
Muis: Logitech G9
Monitor: Samsung BX 2350, 1080p 22inch 2ms, LED
Toren: Antec Dark Fleef DF-85
Voeding: Corsair CMPSU-850AX Modulair, >85%
Speakers: Logitech Z-5500

Ik denk dat je hiermee wel een eind mee komt.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:42

koudepinda

Don't Panic

Een cpu uit of het 1366 platform of 1155. 6970 of gtx 580
6GB Geheugen (dat stabiel genoeg is zodat het ruimte heeft voor een O.C.)
Een moederbord met voldoende fasen voor een stabiele stroom doorvoer en koeling op de chips. (kortom mobo moet openstaan voor oc mogelijkheden en de bios moet dat dus ook)
Een koeler waar de gemiddelde gebruiker u tegen zegt en een tweaker vrolijk van wordt.
Een kast die mag opvallen maar ook nog strak is (persoonlijk hoef ik niet een kast die er als een stuk speelgoed uit ziet( antec darkfleet CM HAF etc.)). en de ruimte heeft voor voldoende fans (5 of meer) en ruimte heeft voor het toevoegen van hardware zonder dat je de koeling drastisch in de weg gaat zitten.
2 ssd's in raid0 voor het os en 2 2TB hdd's voor de data (laat gebruikers zelf beslissen wat voor een raid config)
Voeding kan gewoon wel weer een mooie FSP group voeding zijn (mooie stabiele dingen die een goede reputatie hebben)
De keuze of je er een muis tobo combi bij wil of niet, zelfde geld voor een scherm.
Moet open te maken zijn zonder dat je gezeik hebt met de garantie.
Grafische kaart met een goede koeler (zie nu nog de plaatjes ijzer voor me op de 6600XL, om te huilen)

geen cpu fan die 3500 rpm kan draaien!!
en hoeft ook geen zicht trekker te zijn d.m.v een lading stickers.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
Een van de punten die in de discussie mee moeten worden genomen, dit is Tweakers.net, dus ik neem aan dat we de kast open mogen maken. Dit zou voor mij een belangrijk punt zijn.

Normaal gesproken heb ik voor elk onderdeel een bonnetje en dus afzonderlijk garantie, als ik een complete pc bij medion koop, dan heeft normaal gesproken alleen de complete pc garantie en zelf openmaken =garantie weg. Ik wil dan ook garantie op alle onderdelen afzonderlijk.

Verder moet het systeem asap maar zeker binnen 1-2 maanden na sluiting/conclusie van de BBG bij mensen thuis staan.

Voor de internals: 1500e
-i7 9xx
-ati grafische kaart 5970/6970 (ati= meer bang for your buck)
-6 gig ddr3
-MB met degelijke koeling(passief) iig USB 3 en eSATA, SATA 600, gigabit netwerk
- koeling 80+ gold maar afhankelijk van GPU
- Aftermarket cooler (bijv. mugen)
- 120 gig SSD ( OS + Steam-folder)
- 1-2 TB HDD
- GOEDE muis, hoeft niet duur te zijn, mx518 is mi nog steeds erg goed.
- een normaal keyboard, geen gekke fratsen is zonde.
- een fijne hoofdtelefoon met microfoontje (bijv. Fatality headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Ik zou persoonlijk nog steeds liever een Intel CPU in mijn computer zien.

Dus een Intel Core i7-2600 is een goed begin.
Moederbord maak ik me niet zo druk om, ben het met de andere Tweakers eens dat een Goed MidEnd bord de voorkeur heeft boven een Overpriced HighEnd bord.
Toch minimaal 8Gb Geheugen, liever meer.
Zeker een SSD om op te starten, liever een wat grotere zodat je belangrijkste , meestgebruikte Applicaties & Games daarvan ook kunnen opstarten. Als data opslag heb ik niet echt een voorkeur, heb zelf een NAS.
Wat de Grafische Kaart betreft, zie ik op dit moment persoonlijk het liefst een AMD kaart in het systeem, of 2.
En natuurlijk een deftige doch stille voeding, want we willen allemaal toch het onmogelijke, Super Prestaties tegen een goede prijs en vooral STIL.

En dan de behuizing, das een heel erg persoonlijke.

Ik zelf zou het liefst een niet al te grote ingetogen behuizing zien, ik hou dan ook niet van al die tierelantijntjes.
Het moet vooral functioneel zijn, dus alles moet er fatsoenlijk in passen, Voldoende airflow hebben en met easy accessibility.

Toetsenbord en muis is ook eentje die niet zo makkelijk is, dus aanslag van de toetsen en de precisie van de muis lijken me doorslaggevend. Moet natuurlijk ook lekker in de hand liggen.

Nou weet ik niet of er ook een Beeldscherm bijgeleverd gaat worden voor die prijs, maar met minder dan 27" kun je tegenwoordig niet meer aankomen.

Bij al het bovenstaande nog de volgende opmerking, geen Glanzend Zwart alstublieft, en wat het scherm betreft een Non-Glare versie. Ik ben niet zo'n voorstander van al dat glanzende en spiegelende spul.

Zo, dat waren: My 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07
De CPU maakt voor gamen niet (meer) zo veel meer uit lijkt me. Of je nou een X6 of een i7 er in drukt, games hebben het meeste baat bij snel ram en een sterke grafische kaart.
Voor toekomst-bestendigheid zou ik dan wel graag triple channel geheugen zien.
De mogelijkheid om een tweede grafische kaart er bij in te prikken lijkt me ook handig. Er hoeft van mij niet meteen begonnen worden met een sli/crossfire opstelling. 1 goede kaart is beter dan 2 matige en goedkoper dan 2 goede.

Wat mij vooral prettige functionaliteit lijkt is een of meer hot-swappable hdd's. Het is erg handig om je hardeschijven gemakkelijk uit je kast te kunnen plukken en mee te nemen.

Verder lijkt het me fijn als er niet een pre installed OS op komt te staan. Windows is natuurlijk de keuze om games te kunnen draaien maar ik wil het wel op mijn manier installeren! Daarnaast wil ik geen bloatware en wil ik de mogelijkheid om een linux derivaat (lees: ubuntu) te installeren.
Misschien is het een goed idee om een oem windows installatie dvd mee te leveren zonder hem te installeren of om de klant de keuze te geven voor fabrieksinstallatie/zelf installeren.

Goede heatsinks kunnen niet ontbreken! Overclocken moet kunnen en dit kan niet zonder goede afvoering van warmte. Dus een dik koelblok op de cpu maar niet te vergeten goede koelribbetjes op de southbridge en in het geval van amd ook de northbridge. De ram modules mogen ook wel voorzien zijn van die mooie heat spreaders.
Om het overclocken mogelijk te maken moet er een voeding die meer dan ruim voldoende vermogen heeft om de pc met stock snelheden draaiende te houden. Verder is een modulaire voeding erg prettig voor cable management en onderhoud.

Een stille maar goede airflow is natuurlijk ook van belang. Hoe groter de case fans hoe beter. Hierbij horen gemakkelijk te verwijderen stoffilters.

Ik weet niet of het de bedoeling is van medion om de pc te verkopen inclusief randapparatuur maar het lijkt me fijn om de mogelijkheid te bieden om alleen de pc aan te schaffen zonder monitor/tobo/muis etc.

Tot slot nog een paar dont's in mijn wensenlijstje :P
Cardreaders, afstandsbedieningen, externe docking bays waar maar 1 soort ehdd in past, felle lichtjes en bewegende onderdelen als schuivende klepjes vind ik overbodig en/of storend:
Veel van dat soort meuk heb je niets aan, kan je gemakkelijk extern aansluiten als je het toch nodig hebt, schijnt in je ogen als je een filmpje kijkt, breekt af of werk na 2 weken niet goed meer. Wat dit soort troep betreft zeg ik: minder is meer!!!

Nou, ik hoop dat dit een compleet genoeg beeld geeft van mijn idee van een fijne game pc :P ik ben erg benieuwd wat medion uiteindelijk in elkaar gaat schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

• Miditower (met display systeem gegevens en regelbare fan)
• Moederbord (genoeg opties voor tweakers voor "bij prikken" van eigen kaarten)
• Stille fans minimaal 2 (juist geplaatst voor goede airflow, uit te breiden voor tweakers)
• Een SSD minimaal 80 GB
• 2x harde schijf 1 TB in raid (voor data opslag, eco uitvoeringen, mogelijkheid voor plaatsen extra schijven)
• Een Intel gebaseerde CPU (socket 1156, stroomverbruik/snelheid)
• Minimaal 4 GB geheugen (voldoende uit te breiden en sloten)
• 1 dvd brander, 1 bluray brander
• Audio aansluitingen (mogelijkheden digitaal, 5.1 en 7.1)
• Koptelefoon aansluiting (voor en achter op het systeem)
• 2 Netwerk aansluitingen (1Gbps)
• WIFI
• E-sata aansluitingen (minimaal 2)
• Een firewire aansluiting (voor oude apparatuur)
• Minimaal 10 usb poorten (bij voorkeur ook USB 3.0)
• Een videokaart welke de nieuwste spelen ondersteunt (SLI of crossfire mogelijkheden,direct X11)
• Energie zuinige voeding van minimaal 450 watt (voldoende voor de meeste gebruikers en dit systeem)
• Multi kaartlezer (minimaal 7 in 1)
• Bijpassend draadloze muis en toetsenbord
• Bijpassend scherm (minimaal 19")

• Windows 7 (keuze bij installatie 32 en 64 bits)
• Toegankelijke bios (voor wannabee tweakers via software op de desktop kiesbare settings met profiles)
• Led verlichting systeemkast (in de kleuren van tweakers, geel en rood. Mogelijkheid tot aanpassen van licht sterkte)
• USB stick (hierop de image voor system restore)

In mijn ogen de ideale Medion pc met "Tweaker uitstraling".

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 02-02-2011 10:41 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 14:18
Nadat een groot deel hier al ingaat op specifieke onderdeel eisen moeten we volgens meer richting iets als dit:

Eisen aan de PC:
Relatief stil; geen opstijgend vliegtuig als je aan het gamen bent.
Gangbaar pc-scherm; 22/24/26 inch scherm geschikt om op te gamen.
Voldoende ruimte om de games op te kunnen stallen; minimaal 1TB aan ruimte.

Verder zou ik er voor pleiten om de volgende zaken er buiten te laten:
Muis + toetsenbord; Muismat; Speakers; Koptelefoon, ofwel randapparatuur

En daarnaast vind ik dat een vereiste moet zijn dat er nog een oldskool floppydrive in komt :*)
En de verplichting van een aftermarket cooler vindt ik wat overbodig, de stock cooler van de i7 is bijvoorbeeld zeer goed en maakt relatief weinig geluid...

[ Voor 38% gewijzigd door Ikke_Niels op 02-02-2011 09:30 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 20:41

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Wat een goed idee! Als het goed uitpakt, en de prijs is écht concurrerend (as in: "daar bouw ik hem zelf nauwelijks voor"), overweeg ik serieus zo'n PC aan te schaffen, want ik ben ook net aan vervanging toe.

- Een multicore (4 is genoeg) CPU met hoge kloksnelheid, zodat ook single thread apps snel draaien.
- Maak gebruik van Intel's QPI of wat AMD daar dan ook tegenover heeft staan.
- 6 GB triple-channel RAM met de hoogst mogelijke klok. Ik multitask graag.
- SSD voor het OS (64-80 GB is zat). Zijn die SATA-600 modelletjes op tijd uit?
- Ongeveer 2TB aan HDD ruimte voor data. Liefst 2x2 TB in RAID 1 of 3x1 TB in RAID 5, maar 2x1 non-RAID werkt voor mij ook wel.
- Onboard 7.1 sound, met S/PDIF optical out voor de audiofielen onder ons.
- Vrije (toolless install) 3,5" bays en SATA-300 poorten voor de HDD's die veel tweakers hebben rondslingeren. Hieruit volgt ook een voorkeur voor een verruimde garantieregeling van Medion (zodat de garantie niet compleet vervalt als je de kast opentrekt).
- Een zeer sterke midrange of lage high-end graca.
- 2 Optische bays, 1 zo simpel mogelijke DVD-ROM, en 1 DVD of BR schrijver, zo heb je het minste last van mogelijke DRM beperkingen.
- Geen voorgeïnstalleerde bloatware zoals proefversies van antivirus enzo. Alleen het OS (win 7 x64) is voldoende.
- SATA-600 en USB3 moeten absoluut aanwezig zijn.
- Scherm, toetsenbord, en muis kunnen m.i. weggelaten worden uit dit pakket, dat hebben we toch allemaal al liggen. (Als het er toch bij komt, Logitech spul + een scherm met hetzelfde paneel als de Dell U2711)
- e-SATA zou leuk zijn.
- Gefilterde aanzuigfans (!!)
- Aftermarket CPU koeler (zo stil en efficient mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377290

Om mij te kunnen overhalen om die pc te kopen, moeten ze in mijn ogen vooral afzien van het: "dockingbay waar een Median usb 3.0-schijf in past voor het snellere resultaat". Ik persoonlijk wordt daar nogal kriebelig van. Verder moeten ze hardware gebruiken waarvan de gegevens ook echt op internet bekend zijn. Nu zie ik vaak computers staan voor een leuke prijs, alleen wanneer je dan op onderzoek uit gaat naar de onderdelen, kom je niet ver.

Goed, mijn suggesties:

- AMD Phenom II X4 of AMD Phenom II X6, Black Edition.
- CPU-koeler: Wat mij betreft hoeft dit geen high-end-top-model te zijn, alleen wel wat meer dan een standaard koeler.

- Het moederbord hoeft in mijn ogen ook geen high-end model te zijn. Wat voor mij wel belangrijk is, dat hij een goede onboard sound-card heeft en de mogelijkheid heeft tot uitbreiden. Natuurlijk moet hij zijn voorzien van USB 3.0, Gigabit-LAN, mogelijkheid tot crossfire. Een voorbeeld is de Asus Crosshair IV Formula.

- Het geheugen zou naar mijn mening minimaal 4 GB moeten zijn, aangezien ik uit ga van een videokaart met zijn eigen geheugen. Tot zou 6 tot 8 GB de pc meer sieren, het kost haast niks en je zit altijd veilig. Zeker aangezien je toch ook aan video-bewerking moet denken met zo'n budget.
- Wat betreft de opslag, moet er een SSD zijn van minimaal 60 GB. Verder is een 7.200 rpm met 32 mb cache in mijn ogen genoeg voor de opslag van alle informatie.

- De videokaart: Ik denk dat het marketingtechnisch een goede zet is om twee goede goedkopere videokaarten in crossfire te plaatsen. Dit zal veel mensen aantrekken. Al brengt dit voor Medion ook moeilijkheden met zich mee. Een enkele videokaart blijft makkelijker te installeren.
crossfire: 2x Sapphire HD5770 1GB GDDR5
enkele: Club3D HD6950 2GB GDDR5

- De behuizing moet gewoon goed en simpel zijn. De kabels moeten goed zijn weggewerkt. Er moeten twee stille fans zijn geïnstalleerd, voor en achter. Hij hoeft van mij achter geen extra aansluitingen te hebben zoals ik al eerder heb gelezen, daar zit je mobo toch. Hij moet voor wel twee USB 3.0 poorten hebben. Dat is mijn enige vereiste.
- De voeding moet modulair zijn, stabiel en goed gekoeld.

Het is een beetje een lang verhaal, maar dat is in mijn ogen beter dan een lijstje met opgesomde producten.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleiN13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 11:28
Het zou leuk zijn (en misschien ook orgineel) als de PC een schakkelbare graphics kaart heeft. Oftewel als ik tweakers leest hoeft er geen 180 watt (idle) slurpende 3D kaart te draaien maar mag de onboard videokaart het best overnemen. Me laptop kan het al dus waarom me pc niet?

Upgrade baarheid van het systeem is ook belangrijk liefst een chipset en socket die nog een tijdje mee kan en over 2 jaar van wat extra prik kan worden voorzien voor de nieuwste games.

PC Stil in (idle) gebruik, mag wat meer geluid maken tijdens gamen.

Scherm in ieder geval full HD zelf heb ik nu 27" en zeer tevreden mee.

Geluid is ook zeer belangrijk een goede 5.1 set lijkt me mooi voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt Viper
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 12:35
Ik sluit me aan bij het lijstje don'ts van moerasgeest.
Verder als er een scherm bij moet, bij voorkeur een WUXGA scherm (16:10)
Een leuke optie verder lijkt me keuze uit verschillende randapparatuur setjes (bijv. een razer setje een logitech setje etc.)
Een kleine SSD om vanaf te booten/een paar games op te zetten klinkt op zich wel interessant, maar zie ik niet als benodigdheid. Verder hoeft de opslagruimte ook niet gigantisch te zijn, 1 TB lijkt mij meer dan voldoende. Zolang er maar ruimte is voor meer schijven en esata aansluitingen te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Ik zou het hele systeem een dikke thumbs up geven als:
- Er een merkvoeding van degelijke kwaliteit in gaat
- Er een fatsoenlijk moederbord in gaat
- Alle stickers die normaal op deze systemen zitten in hun volledigheid worden weggelaten
- Er geen bloatware op de computers wordt geïnstalleerd. Sterker nog, installeer maar helemáál niks! Geen OS, niks.

De rest van de hardware kan me weinig schelen IMO. Het zal toch altijd een hele slechte deal zijn vergeleken met zelf een computer in elkaar zetten, Medion moet immers ook verdienen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aivy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 16:25
artificial_sun schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:30:
Ik geef even een paar voorkeuren:
- 64-80GB SSD voor het OS een wat programma's voor snelle en stille werking
- 1TB voor programma's ed. - Dit is genoeg voor heel veel programma's
- 2x 1TB in Raid 1 voor doc's - Voor geconfigureerd zodat my doc's hierop komen, gemiddelde gebruikers back-uppen te weinig en dit zorgt ervoor dat ze niet direct alle data kwijt zijn bij de eerste HD fail

- Phenom II X6 - Met hoge kloks zodat single core games ook goed werken (misschien is een X4 970 beter!?)
- 4GB DDR 3 - Genoeg voor alle games

- Gefilterde 120-140mm front fan - mensen maken hun kast niet tot nauwelijks schoon, ook zitten er op pre build systemen vaak garantie zegels, dus dan mag je de kast niet openen.
- 120mm backfan - Voldoende stille koeling
- Tower koeler - Voldoende stille koeling
- USB 3 op de voorkant en achterkant - Vanwege toekomstige snelle randapperaatuur

- Game tobo en muis- niet te extreem maar wel nauwkeurig, liefst rechts en linkshandig te gebruiken
ben met je voor 80% mee eens over config maar voor programs zou ik geen 1TB schijf doen ze zijn beetje traag je kan beter 2x 500GB spinpionts der in doen want je wil niet alleen dat je Windows snel is maar ook je programs en dan 2TB schijf voor data .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 22-04 01:19
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Acer GD245HQBID€ 294,-€ 294,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 64,10€ 64,10
1Sharkoon FireGlider€ 19,-€ 19,-
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,-€ 194,-
1Antec TruePower TP-750€ 92,11€ 92,11
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 102,37€ 102,37
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 106,-€ 106,-
1Colorful 580-1536M D5 CH€ 426,70€ 426,70
1Asus P8P67€ 132,-€ 132,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.610,17

moet ik dit nog onderbouwen, omdat iedereen toch zijn eigen mening heeft leek het mij makkelijker om de componeten netjes te weergeven welke ik zou doen naja voor 1600,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Belangrijk vind ik, wat ik bij mijn ervaringen met medion tot nu toe heb gemist.
- Een deftig moederbord, dat niet gelocked is voor overclock. (bij voorkeur mobo met bios waarin je profielen kan opslaan) Ruimte voor crossfire of Sli (full-Atx)
- Beetje speling op de voeding, dat er ruimte is voor overclocken, mogelijke crossfire en individuele uitbreiding.
- Aftermarket cooler!
- Stoffilters en deftige airflow
- Regelbare fans ( pc mag best geluid maken tijdens belasting, maar idle moet ie stil worden)
- Case met ruimte voor cablemangement
- SSD (minimum 80 Gig) voor OS en een enkele game.
- 1 a 2 TB HDD voor gewone data opslag.
- 5.1 Uitgang op moederbord is noodzakelijk ( aparte geluidskaart is niet nodig)
- En als case een keer iets niet shiny zwart
- Een blanco W7, gn bloatware!!
- Geen stickers aan de buitenkant aub.
De rest kan me weinig deren:
- Bluerayspeler hoeft niet voor me, een simpele 20euro dvd schrijver is just fine.
- Frontside usb 3.0 niet nodig voor mij

Specifiek naar Hardware

- i7 2600k (wel even wachten tot de problemen opgelost zijn, anders een i7 930)
- 4 a 8 Gig ram (1333Mhz) of dan 6 Gig@1600
- Ati 6950
- Vertex 2 80 Gig
- 2*120mm S-flex@1200 (minimum)
- Mugen 2
- MSI P67A-GD55

En als laatste:
Aan de binnenkant een stickertje, approved bij tweakers (binnenin zodat enkel geinteresseerden het stickertje ooit gaan zien)

[ Voor 8% gewijzigd door Joindry op 02-02-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394738

Daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 95% gewijzigd door DaMarcus op 02-02-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Ik denk dat voor 1500 euro er een goede voeding in moet zitten. De vraag is of je moet gaan voor een crossfire of SLI. Of dat je hem moet voor bereiden hierop en de gamer makkelijk nog 300 of 400 euro extra uit moet laten geven om direct de machine om te vormen tot SLI.

De vraag moet steeds zijn. Maak je een basis systeem maximaal en met mogelijkheden voor een upgrade? Of pers je het maximale uit de gemaakte setting.

Ik zou ook heel graag in de BIOS, of middels een Tweakers OC button een directe overclock mogelijkelijkheid willen hebben. Waarbij de BIOS direct in een 120% modes oid gaat. Maar ook dan de vraag. Moet hij niet standaard OC zijn?

Zucht.. ik zou het niet durven zeggen. Maar mijn gevoel neigt toch naar. Maximale uit het systeem persen. standaard OC dus.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reno1979
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 12:53
Dit topic kan heel interessant worden, ik ben geen hardware specialist maar kan me wel wat algemene wensen voorstellen. (afgekeken van eerdere voorbeelden)

Kast:
- Stil
- Niet volgeplakt met stikkers (eerder genoemd)
- Onderdelen goed bereikbaar
- Eenvoudig schoonmaken (filters?)
- Geen hoog plastic gehalte.
- Design

Voeding:
- A-merk
- Stabiel
- Stil

Koeling
- Genoeg reviews van geweest, waarom niet daar de meest populaire van?

Audio
- On-board is genoeg

Videokaart:
- Nvidia ivm CUDA (eerder genoemd) of wordt Stream van ATI reeds goed ondersteund?
- Uitschakelbaar (of zelfs de optie om niet te kiezen??)
- Ondersteuning twee schermen (zal wel standaard zijn :S)

Moederbord:
- Zeer goed te 'tweaken' (bios/Efi zeer uitgebreid?)
- USB3 minimaal twee poorten. (bestaat er een USB3 hub??)
- Gigabit
- Raid ondersteuning
- A-merk (up-to-date firmware's beschikbaar, bereikbaar, etc)

Opslag:
- Voor OS is 60Gb SSD voldoende.
- of bij extra budget... OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB
- Overig: Tja het lijkt me dat de hoeveelheid opslag tegenwoordig geen probleem meer is, dan dus de focus op snelheid. (Raid xx) en 1 Tb lijkt voldoende.

Geheugen:
- Minimaal 6Gb (daarbij opgemerkt dat ik in een recent moederbord review (deze) geen echte winst zag tussen 4Gb en 8Gb)
- Zelf draai ik nog wel eens een Virtuele machine, dan is extra geheugen wel prettig.

Besturingssysteem en software
- Geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik weet niet of ik het heb gemist maar is die 1500,- alleen de PC of ook muis/toetsb/scherm?

Daarnaast zou ik er, ondanks dat het een "game-pc", rekening mee houden dat hij ook interessant moet zijn voor andere doeleinde om hiermee een grote mark aan te spreken.

- Processor = een die goed/het best presteert in alle benchmarks en niet alleen games. Hier zou ik dus voor een intel gaan. Lieft SB en dan eventueel alleen gebruik maken van de sata600 porten gezien het toch een compleet nieuw systeem is, en dit toch echt wel de beste processor voor de "komende tijd" is.

- Mainboard = een van een gerenommeerd merk en geen onbekend spul met genoeg aansluitmogelijkheden (sata600, usb 3) Zoals werd genoemd heeft ASUS een bordje die alleen sata-600 aansluitingen heeft en dus geen SB problemen.

- Geheugen = 2 x 4 gig om bereid te zijn om de toekomst wil je toch wel 8 gig aanboort

- Video = Ligt aan hoeveel nog over is. Liefst 1 enkele "high end" kaart zodat een echte tweaker in de toekomst er 1 naast kan prikken. Dit moet dus WEL mogelijk zijn op heb mainboard, en het moet dus een "gangbare" videokaart zijn en niet een van medion bv. "XLGTSGTXXT 6970 PRO Ti super clocked" die afwijkt van al de "normale" versies en waarvan nooit een 2e gevonden kan worden.

- Opslag = Minstens 1 SSD (vertex 2) als OS schijf daarnaast 2x 1 TB aan opslag eventueel in raid

- Kast = Genoeg ruimte, goede airflow, en stevige constructie. Niet te veel van die kunststof spul wat allemaal rammelt en snel afbreekt.

- Voeding = minimaal 850W, gerenommeerd merk, stabiel is dan natuurlijk logisch.

- Koeling = processor koeling, waterkoeling is een stillen en overclockbare optie. indien te duur een goede OC koeler zoals Mugen2 oid. Kast koeling, goede 120mm fans die regelbaar en stil zijn.

- Audio = onboard goede 5.1 of een x-fi titanium die WEL wordt herkent door creative autoupdate! en dus niet een of andere vage oem.

My 2 cents

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:58
Wat ik nog mis: wordt er standaard een OS bij geleverd of is dat ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 22-04 01:19
Frijns.Net schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:35:
Wat ik nog mis: wordt er standaard een OS bij geleverd of is dat ook een optie?
die download de echt tweaker zelf wel, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murderin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Voor 1500 wil ik dat mijn moederbord ruimte bied voor een SLI of crossfire setting. Genoeg Sata slots voor al me hardeschijven. En er moet USB 3.0 op zijn.

Mijn processor moet een hoge kloksnelheid hebben voor single thread applicaties, deze moet een quad of hexacore zijn.

Mijn videokaart moet de nieuwste spellen gemakkelijk op maximale settings kunnen spelen op full hd (1920x1080)

Ik wil dat mijn bootdisk een SSD is van minstens 80 gb en mijn data disk van 2 tb (7.200 rpm). Dus 2 schijven in raid opstelling.

Geheugen moet minstens 4gb zijn liefst 8gb zodat ik lekker kan multitasken (Games+internet etc) Ik alt tab liever dan dat ik telkens me spel afsluit of w/e.

Kast moet voldoende ruimte bieden voor 2 grote videokaarten genoeg harddisks goeie airflow met mogelijkheid tot watercooling upgrade. En moet toolles ofzo zijn ik wil niet lope klooie met schroevedraaiers etc, krijg ik alleen maar wondjes van!

Voeding moet genoeg watt bieden voor een crossfire/sli opstelling en overclock dus minstens 600watt.

Koeling moet voldoende aanwezig zijn en helemaal instelbaar. Liefst een aftermarket CPU cooler een die wat minder lawaai maakt.

Audio moet een 7.1 aanbieden.

Edit: Windows 7 64 bit ZONDER bloatware kkty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 13:49

henri8096

BIM is not a software!

Kast:
- Zowel van binnen als van buiten zwart.
- Processor koeler moet makkelijk te vervangen zijn.
- Screwless klik klak klaar :)
- Stille ventilatoren indien mogelijk 140cm ofzo
- Lampjes horen er natuurlijk bij, maar om een breder publiek aan te spreken moeten ze wel uit kunnen.
- Een venster of een "mesh" zodat je wel in de kast kan kijken, die eventueel ook dicht te zetten is.
- Voeding onderin.
- Gaatjes in de plaat waar het moederbord op zit voor "cable management"
- Stoffilters voor de intake FAN's. En dat je ze schoon kan maken zou ook nog handig zijn.

Voeding:
- Efficiënt liefste gold label
- Modulair
- Stil
- Krachtig genoeg voor SLI/Crossfire

Moederbord.
- USB3.0
- SATA-600
- Lekvrije condensatoren
- PCB donker gekleurd (staat mooier met een venster dan zo'n groene)
- Goede stabiele stroomvoorziening aan de proc.
- Goede OC-mogelijkheden in de bios.
- Goede/voldoende sensoren op het mobo

Processor:
- Liefst de unlockte varianten
- Nette koeler op de processor

RAM:
- Lage Latency (vind ik belangrijker dan de frequentie)
- Liefst 8Gb

Videokaart:
- Liever 2 kaarten in SLI/crossfire

HardDisk:
- SSD voor boot schijf.
- 1TB disk voor data.

Geluid:
- goede voor gaming geschikte geluidskaart.

Beeldscherm:
- Min. 22"
- Min. Full HD resolutie

Muis + Tobo
- bedraad AUB.
- verlichte toetsen op het tobo is ook prettig
- min 2000dpi en 1000hz muis.

- wat mij betreft gewoon W7 Home Premium, echter wel 64-bit (zou niet weten wat Ultimate extra levert voor een game-pc)

Nou dat was het wel zo een beetje.
Ohw ja. En de kast openmaken zonder dat de garantie vervalt vind ik ook wel een goeie . . . . .

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBratwurst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-03-2022
Om nu maar eens concreet te worden over de kast: CM-690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Concreet worden en dan met merk+type komen is juist niet de bedoeling, lees de TS.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt Viper
  • Laatst online: 23-04 12:35
Ik heb ook liever een degelijke 2.1 speakerset en een degelijke headset dan een middenmoot 5.1 set. En het liefst zo dat de speakerset en de headset tegelijk zijn aangesloten en dat men zo makkelijk mogelijk tussen de twee kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Laatst online: 15:46
Ik zie geen reden om niet voor de i7 2600 te kiezen, al dan niet een k variant. Tegen de tijd dat dit systeem in productie gaat zijn die problemen wel eens opgelost. Je gaat mensen toch niet opschepen met een verouderde i7 950? Dan krijg je als tweaker eens de kans je experise te laten zien, en dan scheep je mensen af met veroudert spul 8)7
Qua ruimte in het budget moet het lukken, en mocht het toch niet passen dan een i5 2500 _/-\o_
Als grafische kaart zit ik te denken aan een HD6970 of een GTX570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Laatst online: 23-04 09:17

Jodi

No Matches Found

Erg interessant, zeker gezien de beloofde korting. Maar: zoiets zou voor mij (en vast voor veel meer potentiële kopers) alleen interessant zijn als de monitor optioneel is. Ik heb een monitor die ik niet hoef te vervangen.

Verder kan ik me prima vinden in het lijstje van henri8096 :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 20:27
Harddisk:
Standaard opslag schijfje van 1TB

SSD:
80-120GB SSD met Sandforce of Intel controller voor OS/Games

Case:
Moet genoeg ruimte hebben (+-35CM) om elke videokaart te kunnen behuizen.
Verder minstens ATX formaat en de mogelijkheid om 1-2x 5.25" en 2-3x 3.5" en ook 1x een 2.5" voor een SSD.
Minimaal 1* 140mm of 2x 120MM intake met stoffilter.
Als outtake minimaal 2x 120MM outtake met allen +-800-1000 RPM.
Voeding onderin de kast, USB 3.0 en audio/mic voorin.
Liefste een mat zwarte kast, glanzend trekt alleen maar stof aan ;)
Tevens zou een fancontroller met 4 fan aansluitingen ook handig zijn :)
Ook belangrijk, 9x een PCI slot aan de achterkant, hierdoor is 3-3-3 mogelijk.
Ook is kabelmanagement belangrijk en een gat achter de CPU.
Ook een stoffilter onder de kast voor de voeding en een eventuele open intake.

Cooler:
Minstens een tower cooler met 120MM (Hyper 212, Mugen 2 etc.) voor stilte en OC mogelijkheid.

CPU:
Keuze: X6 1090T, i5 2500K zodat er genoeg power is voor Crossfire/SLI.
Omdat de focus ligt op gamen hier niet bezuinigen!

Voeding:
Minimaal 80 bronze spec +-650-850W met zo'n 60-70A op de 12v lijn.
Modulair, met aansluitingen: Minstens 2x PCIe-6pins en 2x PCIe-8pins, 2x Molex, 4x Sata,
8-Pins voor CPU en 24-Pins voor het moederbord.

Memory:
4-8GB standaard reepjes met 1333-1600Mhz (hier veel uitgeven is dom).

Videokaart:
Omdat de focus ligt op gamen hier niet bezuinigen!
2x GTX 560Ti of 2x 6950 of 1x GTX580 (liefste een Videokaart met een volledige blowhole voor de outtake
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_460_DirectCu/images/outputs_small.jpg
Tevens 2x DVI en 1x DP zodat eyefinity alsnog mogelijk blijft. :9~

Moederbord:
Sata-600 4-6 poorten, USB 3.0 6-8x, Gigabit lan, Crossfire/SLI.
Van een highend chipset (P67 of FX/GX890).
Veel FASE voor de CPU voor de OC mogelijkheden.
Een mooie bios, zoals deze te vinden is op elk moederbord tegenwoordig.
Dus Mhz/multiplier/Vcore/NBcore/ BCLK etc allemaal in te stellen.
PCIe indeling van: 16x PCIe slot dan 2 sloten iets anders dan 16x PCIe slot dan 2 sloten iets anders en dan weer PCI-e 16x.Zo is 3x 8x PCIe mogelijk zonder hete GPU's Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.images.clunk.org.uk/reviews/dfix38/IMG_0631bottomleftcorner.jpg

Dit waren mijn ideeën zo'n beetje :) hieronder nog een lijstje met hoe ik het verder zou doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Antec Three Hundred€ 52,29€ 52,29
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
2Scythe Gentle Typhoon D1225C12B5AP-15, 120mm€ 10,90€ 21,80
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,-€ 194,-
1XFX PRO850W€ 92,82€ 92,82
1Intel X25-M SSDSA2MH120G2K5 120GB€ 183,-€ 183,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 74,-€ 74,-
2XFX AMD Radeon HD 6950€ 249,-€ 498,-
1Asus P8P67 PRO€ 148,73€ 148,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.345,64

Het lijkt me dat de accesoires apart zijn en in de trant van de BBG zou ik de volgende nemen:

Headset:
Headset met stevige BASS en jack aansluitingen, tevens met een microfoontje en oorkleppen die volledig over je oren gaan. Voorbeelden:
pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset
pricewatch: Razer Carcharias
pricewatch: Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII

Monitor:
22-24Inch met evt. (mini)Displayport maar sowieso VGA en DVI met ook een hoogte verstelbaar en draaibaar. Eventueel edge-lit of full led en IPS. Max responserate 5-8ms Voorbeelden:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
pricewatch: BenQ V2410T
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW

Toetsenbord:
Enige eis is dat je veel knoppen tegelijk in moeten kunnen drukken terwijl die dat kan registreren.
Dus w,s,a,d, shift, ctrl en 1,2,3,4,5. moeten allemaal tegelijk ingedrukt kunnen worden en worden geregistreert, of iig 4-6 toetsen tegelijk!
Er is niets erger wanneer dit niet kan in games :X Voorbeeld:
pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard

Muis:
Goed in de handliggend, met een knop om de DPI in te kunnen stellen, een DPI van minstens 1600 en wat extra knoppen 3-4 die vrij in te stellen zijn :*) Voorbeeld:
pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse
pricewatch: Razer Naga

Succes Medion, ik hoop dat er wat tussen zit wat gebruikt wordt in het eind systeem :P

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190996

Behuizing:
- een behuizing met een logische airflow zou innovatief zijn. Neem een voorbeeld aan een MacPro. Je zou zelfs een 19 inch rack behuizing kunnen overwegen. Daarin is vaak voorzien in een logische doorvoer van lucht van voor naar achter. Bovendien zijn hot swappable drive bays dan eerder standaard dan uitzondering. Wel opletten hoe je het met je videokaart doet.Misschien kiezen voor een kast van 2u hoog en een riser voor de pci express bus.
- een voeding met een heel mooi certificaat (zilver, goud) hoort gewoon vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:57

Trygve

Redacteur
Hoewel ik hier de meest prachtige setups voorbij zie komen waar ik zelf zeker ook voor zou kiezen, is het ook belangrijk om in Medion-marketingtermen te denken. Wijzelf weten heel goed waarom we juist dit systeem samenstellen (mogelijkheid tot later uitbreiden, geen bottleneck die er enorm uitspringt, merktrouw en koeling die ècht de baas is over de hardware) maar die gasten schreeuwen het liefst in de folders met een paar idiote specs:

Fictieve folder
1Medion
AMD 3,3 GHz 6-core CPU!!!
Tweakers
Dit gaat waarschijnlijk om de 1100T. Waarom niet de 1090T (3,2 GHz) en wat je hiermee bespaart in een snelle SSD stoppen?

2Medion
Razendsnelle 2 TB harde schijf!
Tweakers
Welk merk? Welk type? RPM? Ik neem aan dat dit niet de primaire hdd is?

3Medion
8 GB werkgeheugen!!
Tweakers
Wederom; welk merk? Snelheid? DDR3? Dual/Triple channel? Toegevoegde waarde t.o.v. 4 GB? Bespaarde geld in SSD stoppen?

4Medion
ATI 5750, supersonische videokaart met 1 GB geheugen en HDMI aansluiting!
Tweakers
Serieus? Niks mis met de kaart, maar is alweer 1,5 jaar oud. Merk? Underclocked? Adequate koeling? Waar is de 6870/GTX570?

Medion
Einde specificaties.
Tweakers
SSD? Aansluitingsmogelijkheden/uitbreiding moederbord? Voeding? Efficiëntie daarvan? etc.

Oftewel hoe mooi je je systeem ook maakt, die gasten zullen altijd bezuinigen op een paar punten waar wij van beginnen te lachen/huilen/drinken/overgeven als we dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 61,-€ 61,-
2Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1.5TB€ 66,-€ 132,-
1LG GH24NS50 Zwart€ 21,85€ 21,85
1NZXT Whisper€ 113,89€ 113,89
1Corsair Hydro Series H70€ 82,99€ 82,99
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 104,50€ 104,50
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 208,70€ 208,70
2Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 42,44€ 84,88
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 174,91€ 174,91
1Asrock 890FX Deluxe4€ 138,10€ 138,10
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 312,-€ 312,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.434,82

Dit is slechts een voorbeeld.

Kast eisen:
Stille kast
Ruimte in de kast voor airflow/uitbereidingen.
Design, liefst clean afgewerkt en geen kermis kast.
Aansluitingen aan de voorkant. (usb 3.0 front?)
Kabel management voor airflow en looks.

Processor:

Een beest wat ook goed is met 1 core (omdat niet alle applicaties/games multi core ondersteunen).
Niet naar benchmarks kijken maar naar game FPS.

HDD:
Grote en voldoende opslag voor je main storage. Liefst 7200 rpm voor een toch snelle access time icm games. (vandaar 2 * 1.5TB 7200)
1 SSD als boot met sata 600 voor meer performance when needed.

Moederbord:
Een fatsoenlijk layout met de poortjes buigend naar rechts. (zodat je de sata poortjes kunt gebruiken als je een lange videokaart hebt!)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1272146024.jpeg gejat van tweakers :+
Met minimaal 2 * 16x PCI-E lanes voor uitbereiding van CF of SLI.
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/2010/asus_crosshair_iv_formula_cebit_buttons_tweakers.jpg
Genoeg ruimte om een highend processor koeler te plaatsen. (soms is dit echt prigel werk.)
USB 3.0 aansluitingen / sata 600.

Cpu + fan coolers:
Stil en effectief.
Vooral het stille gedeelte is van belang.

Voeding:
Genoeg om later een extra videokaart bij te plaatsen van het zelfde caliber.
Modulair zodat je geen onnodige kabels hebt.
80+ gold certificatie?

Ram:
DDR3 is goedkoop. Maak hier gebruik van, bouw liever meteen overkill dan dat je later weer 120 euro moet uitgeven aan een extra nieuw setje.
8/12GB ddr3

Videokaart:
Genoeg aansluitingen voor een 3 monitor setup en toch nog fatsoenlijk kunnen gamen.
Afbeeldingslocatie: http://xfxforce.com/ecms.ashx/4bf1e6f1-a054-4edb-a27d-e7bf8170963e/RelatedGraphicCardSeries_RelatedGraphicCardModels4/HD6950Bracket354x312.jpg
Liefst stil maar toch nog de performance. (denk hierbij aan costum coolers).

Brander:
Sata. voor een schone afwerking aan de pc (geen IDE kabels.)

Losse Geluidskaart:
Wat ook erg intressant is voor gamers is fatsoenlijk geluid dus een goede geluidskaart lijkt me ook wel op de plaats.

Denk dat dit toch wel redelijke eisen zijn voor een fatsoenlijke game pc.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Laatst online: 10:08
akadjuh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:58:
Euhh..ik dacht aan;

Processor: Intel 2600K
Proc Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: MSI P67A-GD65. (na revisie, zonder SATA300 bug)
Geheugen: Corsair Dominator 2x4GB DDR3 1600
Videokaart: Geforce GTX 580
Geluid: Asus Xonar HDAV 1.3
Toetsenbord: Logitech G15
Muis: Logitech G9
Monitor: Samsung BX 2350, 1080p 22inch 2ms, LED
Toren: Antec Dark Fleef DF-85
Voeding: Corsair CMPSU-850AX Modulair, >85%
Speakers: Logitech Z-5500

Ik denk dat je hiermee wel een eind mee komt.. :-)
Dank je, dat scheelt me een berg werk. :) Ik zou hetzelfde systeem aanraden. Eventueel met een andere muis + toetsenbord combinatie, maar ik game vrijwel niet op de PC. Daar heb ik niet zoveel verstand van.

Wat ik niet zou gebruiken is de:

Antec DF-85, het kabelmanagement is erg beperkt in deze behuizing. Geef mij maar een Corsair OB 650 of 800.
Verder ben je een belangrijk onderdeel vergeten, een HDD, 1x een OCZ VERTEX 3 ci. 120 GB en 2x een 2T WD Black of Samsung F3.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:50

appelsientje

Het beste onder de zon

artificial_sun schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:55:
[...]

Maak daar een luxe koptelefoon van Medion van en er is een kans dat het erbij komt, ik vind het een goed plan verder.
Ook goed, heb daar zelf geen ervaring mee, zolang hij mijn hoofd niet plat druk vind ik het prima ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:16

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik zou randapparatuur tot een minimum beperken, daar zijn de voorkeuren denk ik te verschillend. Voor de rest ga ik er thuis nog verder over nadenken, maar zaken die mij alvast te binnen schieten:
CASE:
- (redelijk) strak. Geen rare bochten, knikken, opzichtige mesh-fronts
- minimaal 2x USB3.0 in front-IO (liefst voorzijde van de kast, maar bovenop mag ook)
- compact, kleine mid-tower formaat voor betere portabiliteit
- HDD cage niet helemaal van boven naar beneden, maar een uitsparing zodat lange kaarten in SLi/CrossfireX er inpassen, terwijl de diepte van de kast beperkt blijft.
- HDD case dwars geplaatst zodat schijven er van de zijkant in gaan
- top exhaust van minimaal 120mm
- geintegreerde fancontroller voor casefans
- liever geen venster, maak die eventueel optioneel voor de liefhebbers
- als er lichtjes op komen, moeten die uit kunnen

PROC
- i7 2600K (met gefixte chipset natuurlijk)

GEHEUGEN
- 8 GB
-1,600MHz
- latency maakt niet zoveel uit voor gamen las ik op bit-tech.net (wel voor multi-tasken). correct me if I'm wrong :)

SSD/HDD
- minimaal 160 à 180 GB aan SSD capaciteit (eventueel in raid 0), voor OS, apps en games
- SSD SATA 600
- HDD minimaal 1 TB, voor data

Videokaart:
- nVidia vanwege integratie van 3D in games

[ Voor 0% gewijzigd door Ray-zor op 02-02-2011 11:49 . Reden: wat typ-o's, maar er zullen er vast nog genoeg in zitten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 22:36
Een moederbord waarbij de fanspeed makkelijk te regelen is lijkt me fijn. Dit scheelt enorm in de idle geluidsproductie. Alle temps moeten ook uit te lezen zijn met fanspeed oid. Verder ben ik het eens met de voorkeur voor een strakke kast zonder gekleurde leds.

De kast moet goed kabelmanagment mogelijk maken, er moeten kabels tussen de moederbordbevestiging en rechterpaneel weggewerkt kunnen worden en de backplate moet toegankelijk zijn vanaf de rechterkant.

En heel belangrijk: airflow: het bord moet ruimte bieden tussen de pci-e slots. MIjn huidige bord, asrock 890 extreme 3, houdt enkele milimeters over tussen 2 5770's, waardoor de bovenste tientallen(!) graden warmer wordt dan toen ik hem nog als enige kaart in mijn Xigmatek Asgard had (sowieso al een slechte airflow)

Ook leuk: omdat er een grote groep tweakers komt met dezelfde setup zou de redactie een baseline OC bios profiel online kunnen zetten (of in wedstrijd vorm) die tweakers als uitgangspunt kunnen nemen. Misschien wordt de lol van het zelf tweaken hierdoor verpest, dus er zou ook een discussietopic "tweak de medion tweakers pc" geopend kunnen worden waar goede waardes gedeeld worden.

[ Voor 22% gewijzigd door The Underminer op 02-02-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-02 15:02
Okay, daar gaan we dan!

Ten eerste zie ik de 'opdracht' als volgt: De kast met inhoud en misschien een OS.

Waarom zie ik dit zo?
De meeste mensen hebben al een toetsenbord, muis en speakers/headset thuis, en ook een monitor ontbreekt in de meeste gevallen heus niet. Daarnaast zijn er mensen die met een goedkoop 10euro toetsenbord helemaal blij zijn, terwijl andere mensen minimaal een G19 van Logitech willen hebben. Het toevoegen van zulke randapparatuur is niet handig omdat dit echt heel erg afhankelijk is van de eindgebruiker.

Kast
* Deze moet ruim zijn, om zo makkelijk bij je hardware te kunnen, en eventueel iets te kunnen vervangen. Ook is dit makkelijk bij het schoonmaken van het hele handeltje.
* Daarnaast moet de kast goed koelen. De hardware van een gamer (met name de grafische kaart) kan nog wel eens flink warm worden, en dat moet zo veel mogelijk tegen gegaan worden. Minimaal één front intake (liever twee of meer) en één rear outlet. Puntje van aandacht: wellicht ruimte hebben in het achterpaneel voor watercooling.
* Geen stickerparade. Een kast staat in de meeste gevallen in het zicht, en is ook qua uiterlijk heel erg afhankelijk van de gebruiker. Mijn voorstel is een kast zonder toeters, bellen en kerstverlichting (kan je zelf later altijd nog toevoegen). Ook graag zonder deurtje aan de voorkant (of waar dan ook!). Die dingen zijn echt ongelofelijk onhandig.
* Frontpanel dient ten minste een audio-in en audio-out te hebben (3.5mm). Minimaal 1x USB3 met het oog op de toekomst en 1x USB2. Optioneel is e-SATA en FireWire.

CPU
* Minimaal een quadcore. Dualcore is gewoon niet meer relevant in deze tijd.
* Een goede hoeveelheid L3 cache (meer dan 6MB).
* Goede stock snelheid voor de 'basis' gebruiker (3.0GHz of meer) met goede, zo niet zeer goede, overclock mogelijkheden voor de gevorderde gebruikers. Een 'Turbo' modus is wellicht ook niet misplaatst voor een basis gebruiker.
* Optioneel een stille after-market koeler.

Moederbord
* Hoeft niet heel erg high-end, maar zeker geen budget.
* Moet beschikken over PCI-e 3.0 voor de toekomstgerichtheid van de PC.
* Moet minimaal 2 PCI-E 16x lanes hebben die minimaal op 8+8 draaien bij dubbele videokaarten. In het geval van PCI-e 2.0 standaard moeten deze lanes NIET terugvallen op 16+8 of 8+8!
* Moet beschikken over USB 3.0
* Moet beschikken over SATA600
* Moet beschikken over minimaal 1x1GBit LAN aansluitingen (liever 2!)
* Redelijk tot goede kwaliteit onboard geluid. 7.1 heeft de voorkeur over 5.1. Digitaal is optioneel, omdat dit toch vaak via een extra geluidskaart gaat.
* (U)Efi heeft de voorkeur. BIOS is al weer zo oud.
* Voorkeur van minimaal twee apparte BIOS/UEfi profielen. Eén met de basis instellingen en één aangepast door de gebruiker. Bij een slechte boot kan het MoBo terugvallen op de basis BIOS/UEfi.
* Goede overklok mogelijkheden voor zowel de CPU als voltages als RAM.

PSU
* Gewoon goede kwaliteit. Hoop kant-en-klare computers hebben gewoon een D-merk voeding die bij lange na niet stabiel zijn.
* Minimaal 80+ Brons. Liever zilver of goud.
* Modulair is gewenst maar niet een verplichting.
* 4+4pins ATX/EPS connector voor CPU.
* Minimaal twee 6pins (of 6+2) connectors voor PCI-express. Vier connectors is benodigd voor twee videokaarten.

Grafische kaart
* Liever 1 goede kaart dan 2 gemiddelde kaarten in SLI/CrossFire
* Kaart moet DX11 ondersteunen
* Kaart moet goede prestaties leveren op 1920*1200 resoluties op maximale instellingen en minimaal 4x AA.
* Kaart moet beschikken over minimaal één DVI-D aansluiting.
* Kaart moet kaart zijn. Geen stofzuiger.

RAM
* In het geval van dual/quad channel minimaal 4GB. Bij Triple Channel minimaal 6GB. (Dubbele van deze waardes gewenst als het in het budget past)
* Minimaal 1333MHz en goede timings. Dit i.v.m. mogelijk overclocken. 1600MHz gewenst.
* Geen gekke uitstekende heatsinks i.v.m. CPU koeler.

Opslag
* Minimaal een SSD van goede kwaliteit (betere merken, niet de budget modellen). Grootte toch minimaal 80GB en TRIM support.
* Minimaal 1TB aan opslag in de vorm van een 5400 of 7200RPM HDD.
* Optioneel: 2x 1TB schijven in RAID1 of 4x 500GB schijven in RAID 5 voor opslag.

Optische drive
* DVD brander. Ik heb zelf helemaal niets met blu-ray, dus een speler/brander daarvoor is niet nodig.

Optionele zaken
* Fancontroller. Eentje waarmee je tenminste 4 fans kan aansturen.
* Windows 7 64bit, professional. Geen bloatware!! Dat kunnen we zelf ook wel downloaden.

Extra opmerkingen
* Doe geen zegel op de kast, alstublieft. Ik houd er erg van om mijn kast schoon te maken/houden aan de binnenkant. Een stoffilter is leuk, maar er komt toch altijd een laagje troep in de kast en in de fans.
* Een leuke GoT badge is wel gaaf. Maar dan geen sticker. Doe maar een magneetje ofzo, zodat je deze ook weer op een andere kast kan plakken! (keep on dreaming O-) :z)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik snap r100's redenatie, maar uiteindelijk gaat het toch om marketing en geld verdienen.
Ik neem aan dat deze PC, zoals andere Medion PC's vooral bedoeld is voor non-Tweakers.
Dit betekent dus dat er niet aan gesleuteld zou hoeven te worden, maar dat je direct een
dikke game-PC hebt die ook nog een tijdje meekan.
Ik zou de kast zo simpel, degelijk en functioneel mogelijk houden; geen poespas, maar
wel een strak design en uiteraard goede airflow.De echte pimpkast fanaten kijken
waarschijnlijk toch eerder naar Alienware e.d.
Opties zoals RAID en triple-SLI enz. zijn mijns inziens volledig overbodig. Een SSD zal
wel nodig zijn.
Verder wil je qua hardware wel de meest nieuwe snufjes hebben, dus SB CPU en de nieuwste
videokaarten, waarbij of een hi-end enkele kaart (580/570/6970) of 2 subtoppers in SLI/CF
(bijv. 560/6950). Om de kast nog beter te laten verkopen zal er ook ondersteuning moeten zijn
voor 3 monitoren en evt. 3D gaming. (In dat geval volstaat een enkele Nvidia kaart niet geloof ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
sandy bridge i7-2600k maar dan alleen sata 600 ! 4 of 6gb ddr3. 1 tb hdd en 128gb ssd voor OS. Mooie ruime case (zal toch het medion kleuren schema worden, maar toch :P) Goede koeling. GTX570 en dat was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 21:35
- een processor met veel cores minimaal 4 (liefst een 6 core).
(minimaal een sandy bridge 2600K of amd 6 core )

-ddr 3 ram geheugen(minimaal 2x2Gb in dual channel op 1600 mhz).

-een snelle grafische kaart (heb zelf de voorkeur voor AMD iets rond de 6950-6970 of beter) (het liefst geen crossfire/sli i.v.m problemen,prijs)

-moederbord met oc opties,etc die je zelf kun flashen met officiele bios/EFI van de fabrikant. liefst met EFI.
usb 3.0 zou fijn zijn. ook 1GB netwerk kaart(liefst met 2 aansluitingen) (liefst pci/pcie met cpu offload)
geluidskaart (liefst een pcie kaart met goede drivers en lage dpc latency! creative kaarten verhogen de dpc latency al gouw met een factor 10)

-hardeschijf/ssd: 2 hardeschijven in raid 0(bijvoorbeeld samsung spinpoint f3 1TB) en een snelle ssd(trim support,hoge door voer snelheden en iops dus geen budget ssd) voor windows installatie

-windows: Windows 7 64 bit met sp1 slipstream en zonder meegeleverde rommel(en een installatie schijfje zonder meegeleverde rommel zodat je makkelijk opnieuw kunt installeren)

-software: overclock tool,tool koel systeem en kast leds te regelen, tool om drivers makkelijk te updaten, tweak tool zodat je de standaard installatie folder kunt veranderen naar de raid array, en natuurlijke ook performance tweaks en zo.

-kast: iets dat er mooi uitziet, lekker groot is en waar je makkelijk aan kunt sleutelen, met side window waar je door heen kan kijken (optioneel: leds die aan en uit kunnen met een knopje aan de buiten kant van je kast).
vete aan uit schakelaar en reset knop, minimaal 2 x front usb(3.0 is ook backwards compatible met 2.0)
en 3.5 mm aansluiting voor microfoon en hoofdtelefoon/headset
fans van de kast moeten ook niet teveel lawaai maken op standaard snelheid maar wel een soort turbo modus hebben.
zou ook wel fijn zijn als medion de sweet spot zoekt voor airflow/geluid terwijl de fans gemonteerd zijn!
liefst 2 x 140 mm fans of meer aan de voorkant en 2x 140 mm aan de bovenkant, aan de achterkant minimaal 120mm.(als er 140 mm komt, dan ook mounting holes for 120mm voor als mensen bijvoorbeeld een corshair water blok willen monteren)

-koeling: water koeling, met lichtgevende doorzichtige slangen. of gewoon een goede lucht koeler/corshair h70 of 60(welke beter is).
liefst eentje waar je ook de grafische kaart op kunt aansluiten en ook als je de grafische kaart upgrade dat je makkelijk water koeling blokken kunt kopen en aansluiten.

-power supply: minimaal 550 watt van een goed merk met genoeg aansluitingen voor toekomstige gpu's
moet ook lekker stil zijn, liefst bottom mount.

[ Voor 19% gewijzigd door Gijs007 op 02-02-2011 13:01 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2022
[...]

Ik vind dat er geen koptelefoon bij een game pc hoeft, niet iedereen wil een koptelefoon en sommige hebben er al een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 19:12
tweakerss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:50:
[...]

Ik vind dat er geen koptelefoon bij een game pc hoeft, niet iedereen wil een koptelefoon en sommige hebben er al een.
Zelfde voor mij wat betreft speakers, toetsenbord, muis en monitor. Maar ik denk dat ze zowieso een compleet systeem willen kunnen aanbieden op de website, dus ik neem aan dat ze deze er toch graag bij zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Normaal zijn er bepaalde dingen niet goed aan medion-pc's.

1. bios biedt maar weinig opties waardoor tweaken niet echt mogelijk is
2. custom-moederborden waardoor nauwelijks nieuwe drivers te vinden zijn
3. zwakke voeding - nieuwe videokaart kan er vaak niet in
4. te kleine kast met slechte koelmogelijkheden.
5. teveel bezuinigd op de hardware waardoor het kwalitatieve eindresultaat slechter werd.

Dat oplossen zou al de helft zijn.

Verder zou het natuurlijk leuk zijn om wat nieuwe trucjes uit te halen, of anderzijds opvallende dingen.
Zoals:
redelijk grote SSD (sata-600)
grote harde schijf
hot swappable drive-bays
bluray-brander
automatisch uitschakelbare externe videokaart (als dat tegenwoordig mogelijk is)
usb 3.0 en sata-600 is natuurlijk een must
een ziggo-certified tv-kaartje (!!!)

Onboard draadloze router - geen idee of het bestaat, maar het zou leuk zijn dat je computer gewoon zelf een draadloos netwerk kan opzetten waarbij de software ook nog door normale consumenten beheert kan worden.
Je zou zelfs zo kunnen instellen dat de router blijft werken, zolang de computer aangesloten blijft op netspanning. De router moet ook nog het internetsignaal van een externe router kunnen ontvangen.
Waarom? Het lijkt me wel handig en het scheelt weer een apparaat in huis.
De router moet ook nog toegang hebben tot de (gedeelte van de) harde schijf, ook als de pc uitstaat. Hierdoor kan de pc ook nog gebruikt worden als een NAS-server.
(maar een idee hoor)
Technisch kan het al min of meer in W7: http://blogs.tijd.be/tzin...als-draadloze-router.html

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 02-02-2011 13:08 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390281

op het moment dat ik een computer koop van 1500 euro verwacht ik een pc waar ik 2/3 jaar mee vooruit kan gaan met upgrades. op het moment dat de pc online komt is de hele p67 crisis over (hoop ik) dus kies ik gewoon voor sandybridge

Kast: geen hooglans afwerking zoals meeste kasten van medion nu hebben gewoon mat zwart. ATX + Airflow + extra HDD bays + extra fan zijkant kast

PSU: Onderin de kast geplaatst. stabiel en ruim boven wat nodig is ivm met upgrades. 850W modulair (cooler master silent pro etc)

CPU: Intel 2500k ( 2600k 80 euro duurder en no point voor games) + scythe 2 cooler

Mobo: MSI P67A-GD65 ( heeft onderaan een overclock knopje. makkelijk voor de doorsnee gamer + daar gaat een tweakers sticker op:D Tweakers = OC)

Ram: 4/6/8 Gig 1600. wss 8 gig kost niet veel meer maar staat natuurlijk mooi op de frontpage

Videokaart: zie dat medion vooral amd gebruik in desktops. probeer is wat anders:) Nvida deze keer
2 x gtx 560 SLI ( maar dan geen ruimte voor uitbreiding)
1x gtx 580 ( iets langzamer dan 560 in sli maar ruimte voor uitbreiding)

als het budget/winstmarge het toestaat Blueray driver anders gewoon normaal

Raid 1 set up 2x 500g 2x 1tb
eigenaar kan altijd nog extra hdd's toevoegen

voor mij hoeft er geen ssd in ik wacht wel een minuutje voordat me computer opgestart is.

even snel in me hoofd opgetelt zou iets van 1250 euro zijn + windows licentie + inelkaarzetten = 1400 euro? 100 euro winst !:P

ik zou ook uitbreidings bundels erbij verkopen
- Steelseries Set
keyboard, muis, headset
- Razer set
keyboard, muis, headset

geen stickers behalve de tweakers sticker op oc knop mobo
1920x1200 monitor

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 390281 op 02-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 16:32
Ik heb het gevoel dat er te weinig naar de kant van Medion wordt gekeken. Kijk het is allemaal leuk en aardig om te praten over een 1500e systeem, zonder teveel randappratuur en zonder OS 'want we zijn tweakers' maar ik mag toch denken dat de echte tweakers maar een klein deel van de beoogde markt voor deze Medion pc(s) zal zijn. Overigens als je kijkt bij medion zie je dat ze eigenlijk sowieso alleen de gevulde case apart verkopen. Laten we dat dus aub niet uit het oog verliezen:

Dus een 1500 euro game pc van Medion verwacht ik te zijn met
- OS (windows 7 pro/ult, aub met dvd/licentie want we zijn wel tweakers). Bloatware liever niet, maar als ik er een licentie of zelfs dvd bij krijg, doe ik het zelf wel de eerste keer bij opstart. Home is niet voldoende.

- Vanwege de Sandy Bridge chipset problemen en het feit dat dit niet het monster is, lijkt mij een Athlon X6 een mooie. Puur voor de verkoop pr moet je eigenlijk wel voor een 6core gaan als je AMD kiest, de rest van de markt zal zeggen i7 i7. Third party cooler is een must. Stilte is een pre, alle case fans van dezelfde typen is gewoon netjes.

- Tripple channel geheugen lijkt me mooi, 6gb of 12gb

- Moederbord, is al gezegd, usb 3.0 liefst ook op achterkant. Goeie chipset, goeie uitvoering. Niet alleen mogelijkheid tot Crossfire/SLi maar ook de ruimte daarvoor, liefst een vol slot ertussen, en, ruimte voor de full length gpu kaarten in de kast. Er is vast wel een mooi MSI bordje te vinden hiervoor. Sata III, e-sata, onboard raid chip allemaal handig maar ook allemaal redelijk standaard te vinden voor een systeem van nu.

- Voeding: heel belangrijk voor de tweaker, ook al meerdere malen gezegd hier, een voeding waarbij je een Crossfire/Sli kan draaien zonder issues. Liefst modular. Liefst direct met voldoende kabels (dus 2x 6 pins, 8pins voor graca's, 4x sata en de normale dingen). Liefst de 550-750 certificate voedingen.

- Case: stiekem vinden we dat allemaal heel belangrijk, liefst zou ik zien een optie tot window, niet direct een window of geen window (zo moeilijk is het niet), goede cable management mogelijk, dus ook weer niet te groot en lang genoege kabels. Backplate access voor de koeler, is voor Medion ook makkelijker. Klepjes, schuifjes, vinden we meestal niks. Te grote cases vinden we meestal niks. Het moet ook voor het grote publiek aantrekkelijk blijven. Wederom case fans die stil en goed zijn is echt wel wat waard, een fan controller is leuk, maar wellicht overbodig.

- Blu-ray + dvd rw. Is het voor ons nodig, nope, maar wederom voor het grote publiek moet je nu echt wel een BR drive hebben. Sata voor kabels ben ik het helemaal mee eens!

- GPU.. tja ons blijft tweakers en 1500 euro is echt al heel veel (zelfs als je erbij indenkt dat het zonder scherm is, maar wel met een zeg 10% winstmarge), nieuwste generatie mid/hoog kaart. Nvidia is voor zover ik weet nog steeds handiger voor de linux mensen, als ze hem goed kunnen inkopen kan een 580 wat mij betreft wel, maar seriously een hoge mid kaart waar een tweaker een SLI van maakt is ook best. Idd goeie koeler aub.

- opslag: wederom SSD is een mooi buzzwoord, en Medion heeft er al zat met een 80gb SSD en 2TB HDD, lijkt me duidelijk. Hybrid HDD is leuk, maar belangrijker is de SSD, dat moet een goeie zijn, volledig ondersteund, nou ja de mensen die er verstand van hebben laat je horen.

Kijk het punt is een beetje dat Medion bijvoorbeel nu in de webshop dit heeft: http://www.medion.com/nl/...26A1?category=gamer_pc_18

Dan denk ik:
- cpu is relatief duur, AMD ervan is meer bang for buck
- 6gb 1333MHz ddr 3 is best
- een GTX480 kan natuurlijk nieuwer
- mobo met esata, 2x usb 3.0 zat usb zit allemaal wel goed kan beter
- 80gb ssd, 2tb hdd, precies wat we allemaal hier wel zeggen (ok geen raid maar das tweakable)
- BR met dvd rw, sure
- win7 home... ai liever pro danku
- aparte 7.1 sound card denk ik, hoeft niet met een goed mobo

Maar verkoopprijs nu 1899.. ik zie dat niet ineens met eigenlijk betere specs naar 1500 zakken. Dat betekent voor de tweaker waarschijnlijk dat het gewoon zo veel goedkoper is zelf te bouwen waarbij je dan ook nog eens een eigen kast mag kiezen en de componenten die jij wilt..
Ik vind de Medion systemen best kewl en zou ze ook best aanraden aan mensen, maar het moet voor mij zelf dan wel weer reeel zijn meer te betalen voor het gemak en de garanties van prebuilt.

Succes though, als het een mooie aanbieding is zou ik er zeker voor kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04
Quacka schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:57:
Normaal zijn er bepaalde dingen niet goed aan medion-pc's.

1. bios biedt maar weinig opties waardoor tweaken niet echt mogelijk is
2. custom-moederborden waardoor nauwelijks nieuwe drivers te vinden zijn
3. zwakke voeding - nieuwe videokaart kan er vaak niet in
4. te kleine kast met slechte koelmogelijkheden.
5. teveel bezuinigd op de hardware waardoor het kwalitatieve eindresultaat slechter werd.

Dat oplossen zou al de helft zijn.
Hier ben ik het volledig mee eens! Het probleem met Medion (en vaak ook andere kant-en-klare PC's) is dat deze totaal niet tweakable zijn. Het BIOS is restricted, het moederbord is een of ander custom-made variant waar eigenlijk helemaal niets over te vinden is op het internet en dus weinig tweakable is. Ook is inderdaad de kast altijd ontzettend compact en volgepropt, waardoor vervangen van hardware vrijwel onmogelijk is.

En hierbij ben ik bij het punt aangekomen dat voor mij persoonlijk de grootste reden is waarom ik geen kant-en-klare PC's koop: De uitbreidingsmogelijkheden zijn vaak nihil. Als Medion hier iets aan doet, door normale retail onderdelen te gebruiken in plaats van zelfgemaakte obscure onderdelen, zou dit systeem meteen een stuk meer Tweakers-waardig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 23-04 19:08
In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen zou ik de HDD's anders doen:

1 X 60-120GB SSD - OS
1 X 640GB-1TB 7.200 - Games\Apps etc
2 X 1.5-2TB 5.400 - Media

Deze setup heeft als voordeel dat mensen zelf kunnen kiezen voor RAID 1,0 of JBOD voor de 2 grote schijven en alles werkt zeker lekker vlot.

Daarnaast is ook het argument te maken dat de 2 mediaschijven niet relevant zijn in een game/tweaker bak omdat HDD ruimte meestal in thuisservertjes zit, maar dan schroef je ze maar uit de kast ;-)

Een aftermarket cooler op een CPU zetten, danwel een Intel of AMD quadcore, zou mijn voorkeur hebben ivm warmte en overclockbaarheid.

Voor een videokaart zou ik inspiratieloos hier kijken, maar volgens mij kom je dan wel op een goede kaart uit.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 11:33
Ik zie deze game-pc voornamelijk als eentje die het "gewoon" moet doen. Games draaien op hoge resolutie met veel detail. Ik denk dat het niet zozeer om modbaarheid moet gaan. OCen zou misschien nog een leuke toevoeging zijn, maar niet noodzakelijk.

Daarom gooi ik het over een andere boeg. :+

CPU
ik ben van mening dat er beter een hoog geklokte dualcore in kan zitten dan een laag geklokte quad. Dus imo zou de keuze op een hoog geklokte quadcore moeten vallen en als het budget het niet toelaat, dan een hoog geklokte dualcore.
- een Sandybridge quadcore (i7 2500/2600) of een Socket 1156 i7 860
- een Phenom II X4 BE (965/970)

Mem
- 4 of 8GB DDR3 van 1600Mhz of meer (XMP voor de Intel)

Mobo
hier komt het dan:
- een H67 of een 880G m-ITX moederbordje om de CPU een bedje te geven

Case
- natuurlijk een mooie bijpassende m-ITX case, bijvoorbeeld de pricewatch: Lian Li PC-Q08B die een (imo) mooi design combineert met nog aardig wat ruimte

GPU
high-end natuurlijk:
- een AMD ATI HD6970 of een Nvidia 580GTX met een stille koeler die de lucht de kast uit zuigt

HDD
ook niet onbelangrijk:
- een SSD (Sandforce of Intel controller) van minimaal 120GB, liever 160GB of meer voor OS en games;
- een 2TB 7200rpm disk voor storage van foto's, muziek, documenten etc.

PSU
Het mooie van de Lian Li case is dat er een normale PSU in past:
- een modulaire 80+ silver of hogere PSU van een 500/600W

Koeling
Het spulletje moet natuurlijk goed gekoeld worden, zeker in zo'n kleine kast:
- Goede low-profile CPU koeler (Scythe Samurai bijv.)
- Stille grote fans. Standaard heeft de kast een 120mm en een 140mm. Deze eventueel vervangen door nog betere met de mogelijkheid de led's aan of uit te zetten.

Opticals
Ik zou mensen de keuze geven:
- Een DVD drive
- Een BR drive
- Geen is ook een keuze natuurlijk ;)

Invoer
Een toetsenbord en muis is lastig, ik zou ook hier de mensen een keuze geven uit een aantal mogelijkheden van Razer, Logitech en Microsoft voor deze. Het is zo persoonlijk wat je wilt dat je dat er denk ik niet standaard bij moet doen..

Wel zou ik standaard een goede muismat meeleveren. Met Approved by Tweakers daarop natuurlijk. :*)

Sound
Hier zou ik ook een aantal mogelijkheden presenteren van headsets. Eventueel zou het een optie zijn om als extra keus speakers aan te bieden, maar bij een game pc hoort een headset (imo :) ).

Zo, een lekker afwijkende opstelling qua grootte dacht ik zo. :) Maar zeker niet verkeerd qua prestaties (en draagbaarheid. :P ).

[ Voor 4% gewijzigd door freggel op 02-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Quacka schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:57:
automatisch uitschakelbare externe videokaart (als dat tegenwoordig mogelijk is)
Dit is niet mogelijk hardware techniesch. Of jij moet je monitor elke keer op een andere poort aan willen sluiten 8)7

Wel klokken de moderne kaarten zichzelf zodanig terug dat ze niet veel meer verbruiken.

Dus:
- een Graka die zichzelf terugklokt als hij onder lage load werkt.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Laatst online: 28-02 15:02
BradKing schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:19:
- Vanwege de Sandy Bridge chipset problemen en het feit dat dit niet het monster is, lijkt mij een Athlon X6 een mooie.

- Tripple channel geheugen lijkt me mooi, 6gb of 12gb
Moeten we dat -nu- nog zeggen dan? Er is geen Triple Channel op de Athlon X6! Dit is alleen voorbehouden voor de x58 chipset voor de i7-920 en hoger. Ook Sandy Bridge heeft geen ondersteuning voor Triple Channel, slechts dual channel. De volgend jaar uit te komen x68 chipset voor Ivy Bridge schijnt quad channel ondersteuning te hebben. Triple channel heeft zich gewoon niet bewezen. Het was een beetje een flop. Klaar. Uit. Basta. :P

En dan nog iets. Die chipset problemen zijn eind februari opgelost volgens Intel. Medion gaat de PC's pas begin/half maart produceren. Ik zie het probleem niet, behalve wellicht leverings problemen omdat de distributie weer opnieuw op gang moet komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nixy op 02-02-2011 13:37 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
Wat vindt ik belangrijk?
  • Het systeem moet je goed kunnen overklokken.
  • Het systeem moet veel upgrade mogelijkheden hebben AM3 valt dus af omdat Bulldozer er zit aan te komen.
  • Dus dan wordt het een processor van Intel (nieuwste generatie minstens gelijk aan 2500k)
  • Het moet een 80+ voeding van minstens 750 watt van een A-merk zijn.
  • 2 Harddisks van minstens 2TB in totaal, op 7200RPM.
  • 4GB ram op minstens 1600Mhz.
  • SSD van 60GB (minstens gelijk aan Vertex 2)
  • Geen onzin in het UEFI
  • Schone Windows 7 of geen besturingssysteem.
  • Kast met kabelmanagement.
  • Geen sli of crossfire wel de mogelijkheid .
  • Een HD6970
  • Een case badge van tweakerss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik twijfel over de SSD schijf, ik denk dat het voor de "massa"nog steeds lastig is om een OS (Win7) op schijf 1 te hebben en de rest op een andere schijf te zetten. Het probleem wat ik zie is dat alles op de SSD gezet word en dat ze bij Medion gaan lopen zeuren dat de dure PC niet werkt...
Het lijkt mij beter om een snelle en grote Raid opstelling te maken. 2X2 TB bijvoorbeeld of wat de specialisten hier het snelste en grootste vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allcor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11-2018
Ik voel me eigenlijk heel erg aangesproken, mijn laatste 2 pc's zijn van medion, heb er wel een beetje aan gekloot (bij beide nieuwe GPU fan erop moeten zetten, liever niet nog een keer) en ik wil nu eens een echt goede kast. Maar weet niet of ik alles netjes in elkaar kan zetten.

Wat ik graag zou zien is dat er filters zitten op de fan's, liefste ook bij de voeding. schoonmaken is altijd een rot klus. En ik wil wel een compact en clean kastje. Bovendien moet hij stil zijn, coolers op rubberen pootjes of zo, water cooling is vet maar denk dat dat een stap te ver is. ik heb graag Windows erop (64 bit duh), ik wil niet illegaal of me blauw betalen, eigenlijk ook office standaard, maar zal maar google docs leren gebruiken. Ik ben nederlander dus die uitschakelbare videokaart klink wel heel cool.
Dit is de game pc. raampjes, hotswap drive-bays, (ziggo) tv-kaartjes, lightgevende ventilatoren en blueray-branders gebruik ik niet (ik gebruik zelfs mijn dvd speler niet meer, download al mijn games met Steam en heb cata nu ook digitaal gekocht) al die zooi mag op de super pc, ik wil er niet voor betalen.

dus gewoon een harde pc, ik houd me niet meer bezig met de precieze cijfertjes. bezuinig niet op de GPU (2 klinkt beter :D), snel geheugen, snelle SSD !!, degelijke processor en een moederbord waar je laagdrempelig aan kunt tweeken. Ik denk dat sata-600 en USB 3.0 toch ook wel een must is.

randapparatuur vind ik in de BBG ook altijd vreemd, dat is meer aan smaak onderhevig. Ik denk dat iedereen die hier interesse naar heeft al te veel geld uit heeft gegeven aan zijn muis, toetsenbord, geluid en scherm.

goed idee trouwens ben benieuwd wat het word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:59
  1. Kast:
    • Full Tower: vanwege de ruimte binnen om goed alles te kunnen plaatsen
    • Minimaal 2 USB 3.0 poorten voorzijde
    • Audiopanel voorzijde
    • Firewire port voorzijde (hoeft niet persé)
    • Voeding onderin met verwijderbaar stoffilter in kast
    • Ruimte voor min. 6 à 8 HDDs (inclusief 2.5" brackets voor SSDs)
    • Van buiten zwart
    • Processor koeler moet makkelijk te vervangen zijn.
    • Thumbscrews voor panelen weg te nemen, lekker makkelijk
    • Toolless - klik klak klaar :)
    • Lampjes hoeft niet, simple and plain.
    • Een venster of een "mesh" zodat je wel in de kast kan kijken, die eventueel ook dicht te zetten is.
    • Ruim voldoende "cable management" plaatsen, beschermd met rubber
    • Stille ventilatoren indien mogelijk 140mm: met hoge CFM en static pressure en goede geluidsniveau
    • Voldoende airflow: liefst positive pressure, min. 140 mm fans, met optie voor 120 mm fans ook te plaatsen
    • Minimaal 2 intake fans
    • Verwijderbare Stoffilters voor de (intake) fans: schoonmaken ervan
  2. Voeding:
    • A-merk: Corsair, etc...
    • Efficiënt: 80+ Gold liefst (Silver mag ook, indien budget krapper is)
    • Modulair
    • Stil
    • Krachtig genoeg voor SLI/Crossfire: min. >700W
  3. Moederbord
    • A-merk: ASUS; MSI; GIGABYTE
    • Chipset: AMD 890FX ;)
    • CPU type: socket AM ;)
    • Minimaal 2 USB 3.0 poorten I/O gedeelte
    • Minimaal 2 USB 3.0 headers on-board
    • SATA-600 poorten: >2 stuks
    • Solid caps; Lekvrije condensatoren
    • Goede stabiele stroomvoorziening aan de proc: genoeg fasen dus
    • Aparte stroomfasen voor geheugen en evt. GPUs
    • UEFI BIOS !!!: kan ook zonder, indien nodig
    • Goede OC-mogelijkheden in BIOS.
    • Goede/voldoende sensoren op het mobo
  4. Processor:
    • Liefst de unlockte AMD AM3 variant: 1090T volstaat, desnoods 1075T als dat beter in budget past
    • Nette koeler op de processor: A-merk
    • Goede PWM fans met hoge static pressure erop
  5. RAM:
    • Lage Latency (vind ik belangrijker dan de frequentie): minimaal CAS 7 of 8
    • Liefst 8GB: 2 keer 4GB kit
  6. Videokaart:
    • HD 6950 of HD 6970 type: afhankelijk van budget
    • Afhankelijk van budget: 2 kaarten in crossfire:
  7. HDDs:
    • 1 SSD voor boot schijf: minimaal 128GB
    • 2TB disk voor data.
  8. Geluid:
    • Goedegaming geschikte geluidskaart: merk Auzentech liefst, Creative kan ook
  9. Monitor
    • Minimaal 24": indien budget toelaat, anders 22"
    • Resolutie: Liefst 1920x1200 (WUXGA); indien budget krapper: Full HD resolutie
  10. Muis + Tobo
    • Bedraad.
    • Verlichte toetsen op het tobo is ook prettig
    • Laser muis
    • Meer toetsen op muis: vastleggen functies
  11. OS:
    • Win 7 Ultimate 64-bit
    • Niet pre-installed !!!
    • Volledige OEM Win 7 Ultimate 64-bit install disc: voor herinstalls te kunnen doen :)
    • Geen (hidden) recovery partitie!!!
Nou dat was het waar ik aan denk.
Afhankelijk van budget kan je ook SSD schrappen en vervangen door een iets groter model...
Ohw ja. En de kast openmaken zonder dat de garantie vervalt vind ik ook wel een goeie....

[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 02-02-2011 18:28 . Reden: aanpassen aan niet-monster systeem :) ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 11:33
Rixter223 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:11:
Ik twijfel over de SSD schijf, ik denk dat het voor de "massa"nog steeds lastig is om een OS (Win7) op schijf 1 te hebben en de rest op een andere schijf te zetten. Het probleem wat ik zie is dat alles op de SSD gezet word en dat ze bij Medion gaan lopen zeuren dat de dure PC niet werkt...
Het lijkt mij beter om een snelle en grote Raid opstelling te maken. 2X2 TB bijvoorbeeld of wat de specialisten hier het snelste en grootste vinden :)
Dat is lastig idd, ik zie je punt n.l. Het zou een oplossing kunnen zijn om de foldermapping in Win7 naar de opslag disk te re-mappen zodat wanneer men op "documenten' oid klikt ze automatisch daar uitkomen ipv op de SSD.

Het probleem is dat een RAID array in een consumer pc nooit (zonder een dure controller) de snelheden van een goede (SandForce/Intel) SSD gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
Skyclad schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:53:
[...]
Zelfde voor mij wat betreft speakers, toetsenbord, muis en monitor. Maar ik denk dat ze zowieso een compleet systeem willen kunnen aanbieden op de website, dus ik neem aan dat ze deze er toch graag bij zien.
Dat zou inderdaad het geval kunnen zijn.

Mijn voorstel zou zijn om een PC zonder randapparatuur aan te bieden en daarnaast een "gamers-randapparatuur-pakket" (met speakers, toetsenbord, muis, monitor, ...) aan te bieden. Eventueel zelfs verschillende pakketten (mid/high-end, Logitech/Razor...)

Dit zorgt ervoor dat Medion een compleetoplossing kan aanbieden, zonder dat gamers die hun randapparatuur reeds bezitten of specifieke eisen hebben afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Laatst online: 18-04 09:09
Een tweakers PC is geschikt om te tweaken. Maar Medion moet het uiteindelijk verkopen, dus ik heb vooral vanuit hun standpunt gekeken.

- Zet er duidelijk op wat erin zit. Belangrijkste reden dat tweakers geen medion systeem kopen is omdat ze niet weten wat erin zit. Dus niet 6GB ram maar 6GB 1333MHz DDR3 CAS 6-6-6 ram. Het liefst met merknaam en type erbij, maar dat zullen ze wel niet mogen of niet kunnen omdat ze er elke keer weer net een ander type in gooien.

- Geen gesloten kast met garantie zegel erop. Ik tweak nauwelijks, maar toch gaat bij mij eens per maand de kast open om schoon te maken, HDD erin te gooien etc.

- Alleen een PC en geen randapparatuur. Veel mensne hebben nog wel een schern, toetsenbord, pc speakertjes etc. Verder is het systeem dan lekker goedkoop te maken (dus geen €1500).

- Een klein SSD extra is nuttig, is wel geld voor zo te zien en staat marketing technisch ook wel leuk. Zou standaard geen raid 0 erop zetten omdat je daar eigenlijk speciale (dure) HDD's voor nodig hebt en bij een crash wordt je als leverancier daarop aangesproken.

- Geen bloatware! Eventueel de software op een cdtje erbij geven. Daarbij mag eenvoudige overklok software (met duidelijke disclaimers) natuurlijk niet ontbreken.

- Goede proc koeler. Ook een fancontroller met een displaytje voorop de kast waarop de temp. van de proc, graka, te zien is. Heeft wel een "tweakers uitstraling", al zal het in praktijk wrs nooit gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
SurfHenk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Dat zou inderdaad het geval kunnen zijn.

Mijn voorstel zou zijn om een PC zonder randapparatuur aan te bieden en daarnaast een "gamers-randapparatuur-pakket" (met speakers, toetsenbord, muis, monitor, ...) aan te bieden. Eventueel zelfs verschillende pakketten (mid/high-end, Logitech/Razor...)

Dit zorgt ervoor dat Medion een compleetoplossing kan aanbieden, zonder dat gamers die hun randapparatuur reeds bezitten of specifieke eisen hebben afhaken.
De randappatuur er gewoon helemaal niet bijleveren hoogstens een simpel toetsenbord en muis die toch bijna niemand gebruikt. Een tweakers game-pc moet iemand helemaal kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
tweakerss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:42:
[...]

De randappatuur er gewoon helemaal niet bijleveren hoogstens een simpel toetsenbord en muis die toch bijna niemand gebruikt. Een tweakers game-pc moet iemand helemaal kunnen aanpassen.
Dat is ook _letterlijk_ wat ik zeg, "Mijn voorstel zou zijn om een PC zonder randapparatuur aan te bieden".

Echter, mocht Medion absoluut een totaalpakket willen voorstellen, denk ik dus dat dit best gebeurt door de randapparatuur in een extra los pakket aan te bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door SurfHenk op 02-02-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:49

Qwerty-273

Meukposter

Voor een lekkere game-pc zou ik denken aan het volgende:

- Een rappe CPU met 3 of meer cores (2 cores is net te weinig om naast je game ook andere processen te draaien)
- Een snelle ssd voor de snelheid - wat mij betreft zou een standaard hdd achterwege gelaten kunnen worden voor gamen, maar wellicht toch handig om toe te voegen voor data opslag naast de games.
- goede videokaart huidige high-end of een sli/crossfire opstelling.
- 4 GB ram van een snel type (wellicht meer als er ruimte is in de prijs)
- nette kast met voldoende airflow, en stoffilters om niet elke 2 maanden te moeten afstoffen (stoffig appartement hier)
- goed beeldscherm van min 22" met snelle response tijden
- goede muis en toetsenbord (toch essentieel voor een game systeem - al kan dit wel weer zeer verschillen per gebruiker)
- goede koptelefoon + mic (bespaart je de uitgave van een setje boxjes aangezien de meeste games toch maar 1 speler achter het toetsenbord toelaten).
- voldoende aansluit mogelijkheden voor randapparaten (usb, firewire) met een logische plaatsing van deze aansluitinging (voor aan / boven op de kast - wellicht bij de monitor)
- Toevoegen van een powered usb aansluiting (wellicht heeft het een andere benaming), een usb poort dit ook spanning doorgeeft wanneer de pc uitstaat (zo kan je een apparaat makkelijk opladen zonder dat de pc aan moet staan)

Wat ik niet terug zou willen zien:
- waterkoeling (net te weinig ruimte in het budget om goed uit te voeren in een "onderhoudsvrije" opzet)
- te veel knipperende lichtjes die de aandacht trekken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Laatst online: 12:55
FF uitlijnen wat ik bv. nuttig zou vinden bij een nieuwe game pc:

CPU
Liefst een sandy bridge (bv. 2500 of 2600), nadruk ligt hier op minstens 4cores om zeker future proof te zijn.
Omdat het een systeem is die in badge zal gemaakt worden, liefst ook een standaard overclockte processor (kwestie om aan te duiden dat deze pc sneller is dan een gewoon gekochte sandybridge).

RAM
Hier zou ik voor 8GB RAM gaan, is zeker meer dan voldoende en volgens mij ook genoeg future proof voor toekomstige spellen.

GPU
Deze kaart zou liefst over 2GB RAM beschikken en moet voldoende snel zijn om huidige games op min. 35 FPS te spelen op 1920*1080 (bv. AMD Radeon 6970). Misschien zelfs best ook een OC'ed versie hiervan om de prestaties defacto te verbeteren.

STORAGE
- Een snelle SSD van (min.)128 GB voor het OS en games op te installeren (bv. OCZ Vertex 2)
- Een gewone harde schijf van 2TB voor gewone opslag

POWER SUPPLY
Minstens 650W van een gekend merk (Corsair, Antec, ...).

ENCLOSURE and OTHER
De kast zou geluid goed moeten isoleren. Er zouden uithaalbare stoffilters aanwezig moeten zijn. Er moeten minstens 2x USB3.0 poorten aanwezig zijn (liefst op de voorkant beschikbaar). Additioneel is een aantal USB2.0 poorten en bv. een e-sata ook wel handig. Verder een strak design, dus geen oversized lelijke gaming stickers.

Als er nog budget over is, kan er ook altijd geopteerd worden voor een SLI / CrossFire opstelling, maar dan misschien een iets betere voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 09:36

Megalodon86

Enzyme X

Wat mij betreft is een snelle SSD absoluut een must. Géén SSD met sandforce controller in ieder geval. Denk bijv. aan de Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB. Deze bied uitzonderlijk snelle leesprestaties en redelijk schrijfprestaties voor een niet al te hoog bedrag (ongeveer 200 euro). Dit zou wat mij betreft absoluut de voorkeur hebben over een sub 80 GB SSD. De extra grootte zorgt voor een hogere schrijfsnelheid én zo kan men zijn programma's en games gewoon op de bootschijf kwijt.

Als grafische kaart zou de keuze tussen AMD en nVidia aan de gebruiker moeten zijn, aangezien veel mensen nogal merk-geil zijn als het om grafische kaarten gaat. Denk hierbij aan een HD6950 of GTX560. Zo blijft er nog voldoende budget over voor de overige onderdelen.

Qua processor een snelle quadcore en 6 of 8 gb geheugen (afhankelijk van platform).
Tiesk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:39:
- Goede proc koeler. Ook een fancontroller met een displaytje voorop de kast waarop de temp. van de proc, graka, te zien is. Heeft wel een "tweakers uitstraling", al zal het in praktijk wrs nooit gebruikt worden.
Eens. Zeker niet bezuinigen op de koeler, wellicht mogelijk een fanduct richting de cpu koeler te installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Megalodon86 op 02-02-2011 15:45 . Reden: quote toegevoegd met commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:53
De meeste basiszaken zijn wel besproken denk ik... Om het tot een echte Tweakers-PC te maken heb ik de volgende aanvullingen:
  • State-of-the-art hardware, zoals een OCZ RevoDrive X2 (PCI-E SSD)
  • 8GB geheugen minimaal
  • Voldoende voeding van een betrouwbare leverancier
  • Voldoende koeling, zodat de PC standaard overklokt kan worden zonder de kast te openen
  • Geen voorgeïnstalleerd besturingssysteem
Algemeen: kan er in de startpost geen configuratie worden gemaakt en dan kunnen de Tweakers stemmen per onderdeel?!

[ Voor 14% gewijzigd door Er!k op 02-02-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Laatst online: 23-04 16:32
Nixy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Moeten we dat -nu- nog zeggen dan? Er is geen Triple Channel op de Athlon X6! Dit is alleen voorbehouden voor de x58 chipset voor de i7-920 en hoger. Ook Sandy Bridge heeft geen ondersteuning voor Triple Channel, slechts dual channel. De volgend jaar uit te komen x68 chipset voor Ivy Bridge schijnt quad channel ondersteuning te hebben. Triple channel heeft zich gewoon niet bewezen. Het was een beetje een flop. Klaar. Uit. Basta. :P

En dan nog iets. Die chipset problemen zijn eind februari opgelost volgens Intel. Medion gaat de PC's pas begin/half maart produceren. Ik zie het probleem niet, behalve wellicht leverings problemen omdat de distributie weer opnieuw op gang moet komen.
Excuses ik zat een heel ander verhaal te schrijven over RAM, vervolgens zitten schrijven=schrappen en verkeerd geschrapt. 8GG RAM dual chan lijkt me perfect, in 2x 4GB zodat er nog wat bij kan dus.

De chipset problemen mogen dan gevonden zijn en opgelost worden, Intel zelf zegt pas te gaan shippen eind feb/begin maart. De chipset. Voordat een Medion dan een systeem kan uitleveren zijn we toch nog even verder. Op zich geen probleem, maar als je kijkt naar de prijzen en prijzen van Medion's huidge geleverde systemen lijkt mij een SB oplossing toch niet haalbaar voor de gamepc 1500 euro. In deze prijsrange zal je als Medion ergens op moeten besparen en voor een gamepc zie ik dan liever besparing op cpu dan gpu oplossingen.

Monster = SB, gamepc liever nog een AMD X4 als de rest dan mooi spul kan zijn (overigens nog steeds zeker voldoende, ik denk alleen dat PR-wise een X6 makkelijker verkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
r100 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:30:
Oftewel hoe mooi je je systeem ook maakt, die gasten zullen altijd bezuinigen op een paar punten waar wij van beginnen te lachen/huilen/drinken/overgeven als we dat zien.
Ik denk dat ze deze keer niet gaan bezuinigen.
1. Waarom vragen ze anders onze mening?
2. Bezuiniging en €3000-3500 gaan niet samen denk ik..

Ik zou wachten tot de problemen met de Sandy Bridge processoren zijn opgelost om er dan de i7 2600K in te steken. Als je toch wacht kan je ook wachten op de AMD Radeon 6990.. 2 Vliegen in 1 klap :)

EDIT: sorry mijn fout! ik zat in het verkeerde topic te lezen!

[ Voor 6% gewijzigd door Wafje op 02-02-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
De boot disk moet hoe dan ook een SSD zijn iets anders kan eigenlijk niet meer in een nieuwe game PC.

Een ander heel erg belangrijk onderdeel dat vaak onder geschoven wordt is de monitor als het even kan zou ik zeggen een fullHD IPS paneel van minimaal 27" of voor het mindere systeem 22 of 24"
Een ander ding dat ik altijd mis bij dit soort systemen is een controller en een link naar de TV... er zijn op het moment een aantal oplossingen voor draadloos versturen van een HD signaal als je dat koppelt aan een game PC en met een draadloze controller dan kun je gewoon op je TV gamen en is het verschil tussen een console en een PC meteen een heleboel kleiner.

Daar naast is lucht koeling heel erg belangrijk natuurlijk is waterkoeling leuk maar hier worden te vaak compromissen gemaakt om binnen het voor af bepaalde budget te passen.

De kast is een ander belangrijk punt als koper van een PC zou ik veel liever zien dat ik een PC koop waarbij ik de kast als optie kan kiezen. Het enige dat van belang is is dat de verkoper een lijst geeft met kasten waar dit in gehangen kan worden zo dat ik zelf kan kiezen welke kast ik mooi vind, natuurlijk mag daar een meerprijs aan hangen maar het verplichte bleh model kast bij bijna alle systemen is gewoon niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Sandy Bridge
Als je gaat gamen met zo'n budget is er geen reden om geen Sandy Bridge te nemen. Intel heeft daarnaast ook gewoon een betere naam dan AMD + Medion heeft meestal intel processoren. De 2600 k is duur maar een 2500 k niet en is voor gamen bijna net zo goed en blaast alles dat uit sunnyvale komt de afgrond in.
Het moet een game pc worden, niet per se een tweakers pc. Dus meerdere OS'en hoeft niet, je kan best gewoon W7 erop zetten en klaar is kees. 8GB geheugen is goed, aangezien DDR3 niet zo duur meer is daarnaast is het marketingtechnisch ook sterk. Een pc van deze categorie heeft ook een SSD nodig. Optarten is een van de momenten waar een gebruiker echt zit te wachten op de computer en dan moet de computer laten zien dat hij 'snel' is.
Ik weet niet waar medion de kasten vandaan haalt maar je kan dus bijvoorbeeld kast en voeding en koeling bij Cooler Master betrekken en wellicht bij wat grotere volumes korting krijgen. Hetzelfde geld voor iets als ASUS met moederbord en videokaart. Medion zal dat zelf wel het beste weten.
De PC heeft aftermarket koeling nodig, het is gewoon een ontzettende luxe als je computer geen lawaaibak is.
De kast hoeft geen waterkoeling ofzo te herbergen dus fulltower is onzin. Een ruime midtower als de CM690 zou groot genoeg zijn.
De grafische kaart moet een 6970 of een 580 zijn. Misschien een luxe aftermarket model. Crossfire 6870 kan ook. Randapparatuur zou ik niet erbij kopen want mensen willen gewoon hun eigen spullen kopen of hebben vaak al eigen spullen.

Belangrijkste punten:
Goede CPU, maar niet overdrijven, ( bijvoorbeeld 2500 K )
Liefst een top end single GPU ( misschien een model met aftermarket cooling )
Anders iets als 6870 Crossfire of GTX 560 Crossfire.
8GB geheugen
SSD is een must.
Aftermarket processorkoeling.
Ruime kast, geen monsterkast. Geen kleuterkast.
Extra software ( denk aan iets als FRAPS )

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 287880 op 02-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 15:01
Ik zou graag een suggestie willen doen met betrekking tot toetsenborden.
Ik denk dat dit vaak een onderschat element is in een game-pc, maar wel erg belangrijk. Zeker als er een hoog budget is, kan er een fatsoenlijk toetsenbord worden aangeschaft. Geen Logitech G15 of erger dus.

Ik zat vooral te denken aan een Steelseries 7G of een Razer Black Widow als men voor populaire merken wil gaan of bijvoorbeeld een Filco Majestouch of een DasKeyboard voor de wat minder bekende fabrikanten.
De grote voordelen van deze toetsenborden is dat ze mechanisch zijn, via PS2 kunnen worden aangesloten en op die manier geen N-Key rollover hebben. Je kunt dan onbeperkt toetsen indrukken en die zullen ook allemaal geregistreerd worden.

Mechanische toetsen hebben een veel fijnere aanslag dan toetsenborden die werken met een membraan. Het is echt een groot verschil tussen membraan en mechanische toetsenborden maar ook tussen verschillende mechanische toetsenborden kunnen grote verschillen zitten. Dat komt dan door de "switches" die gebruikt worden. Deze worden in de meeste gevallen gemaakt door het bedrijf Cherry. Er zijn 3 soorten switches die meestal gebruikt worden. Er zijn verschillen in de aanslag tussen deze switchen en dat uit zich ook in het geluid dat ze produceren. Een keuze maken hierin kan heel persoonlijk zijn, maar een upgrade van een normaal naar een mechanisch toetsenbord is vrijwel altijd een plezierige en grote upgrade. Bovendien kan het de prestaties tijdens het gamen verbeteren, vooral in RTS en shooters.

Verder zijn het toetsenborden die ook door professional gamers worden gebruikt en dat kan best een "selling point" zijn voor een gamers pc. Ik zal zometeen of vanavond even kijken of ik wat meer informatie kan geven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-04 20:05
Wat mij erg nuttig lijkt is dat er genoeg opties tot later upgraden geboden worden. Dus een moederbord wat niet precies zo op maat is, dat er 0,0 meer aan aan te passen is, maar je er later nog RAM bij kan zetten, of een 2e graka, als deze er niet al inzit.

Verder zou ik het prettig vinden als het moederbord bijvoorbeeld wel gewoon ATX is.

Goede koeling is ook belangrijk naar mijn mening, met stoffilters als het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

In tegenstelling tot een eerdere reactie van iemand, i.i.g. géén OnBoard sound, liever iets uit de X-FI HD reeks. Ik zal mijn lijstje op een later tijdstip nog verder vormgeven.

Na de waarschuwing gelezen te hebben vermeld ik toch nog maar even: In ieder geval een normale monitor in de 16:10 verhouding want dat 16:9 is echt voor kleuteroogjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ik ben het helemaal met je eens,
sandybrige is leuk maar te duur.
bovendien er geen concurrentie qua chipset dus is die prijs ook hoog.
amd six core is ten 1e six core en voor 150,- heb je er al een. :*)
verder is een vertex 2 van ocz een goede keuze en een uitgebreidere bios is ook gaaf!

verder ik grote medion-fan zijn!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadow_tj
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03-2020
Intell i7 940 .. intell ivm multithreading

nvidia chipset gpu.. dit omdat nvidia kwa drivers vele male beter is dan ati en vidia heeft ook cuda support en zeer goede havok support.

sata 600 ... deze zijn uit .. dus gebruik van maken,

Usb 3.0 .. dit ivm toekomst 2.0 zou dan jammer zijn

ssd of hdd .. maakt elkaar niet zoveel uit.
in hdd opstelling 3x 1gb hdd liefst Western digitals... deze gaan vele male langer mee dan Maxtor troep.

leuk card reader in 3.5 inch bay... altijd handig.

zorg ervoor dat usb en sound aansluitingen aan de voorkant van de kast aanwezig zijn.. dit is voor gebruikers gemak.

Scherm.. 16:10 liefst full hd

jah dat is het wel zo`n beetje..

wel geleverd met windows 7 64bit.

als je dan geen supper game pc hebt dat ook zeer goed te gebruiken is als werkstation ... dan weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadow_tj
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03-2020
bak moet ook geluids stil zijn... probeer eens een pc kast te maken die zeer snel is en dus ook bijna geluids stil is... dus gebruik maken van waterkoeling zou optie zijn voor vervanging van fans

8gb mem .. dat uitbreidbaar is naar 16gb..
gpu 1gb mem of 1.5gb mem

hou zeker ruimte over om extra mem erbij te plakken... dus niet opvullen met 2gb reepjes..
het moet een pc worden waar ook nog uit te bereiden valt ... 1500 euro systeem dat geen extra opties meer heeft is erg slecht.. zeker omdat je en pc koopt voor toekomst gericht nu voor dat geld.

[ Voor 48% gewijzigd door shadow_tj op 02-02-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382258

De Kast:
- Een makkelijke kast met duimschroeven, Kabelmanagement en evt. Toolless
- Genoeg ruimte voor uitbreidingen (extra slots voor opslag etc.)
- Genoeg ruimte voor grote videokaarten
- Front panel met 3,5 mm audio jack en USB (Liefst 3.0) aansluitingen en eventueel een cardreader
- Goede airflow d.m.v. minstens 2 intakes en top outlets (Ideaal is 1x front, 2x bottom intakes en 2x top outlet)
- Optioneel een stof filter (wel last van vaak schoonmaken maar goedkoper tegenover een hoop flessen canned air)

Moederbord:
- P67 Chipset (Socket 1155)
- Een goed te overclocken moederbord (EFI is een must)
- SLI/CrossFire Support
- 1x 1 Gb/s Lan
- 2x USB 3.0
- 2x SATA-600
- 2x PCi-e 2.0 16x
- Raid support
- Onboard 7.1 Audio met Optical/Coaxial S/PDIF
- Evt. een eSATA aansluiting
- Genoeg PCi-e sloten voor een aftermarket soundcard of TV Tuner etc.

Processor:
- Quadcore Sandy Bridge met minimaal 6mb L3 cache (i5 2500K)
- Voor goede overclock mogelijkheden een stille aftermarket Koeler en Thermal Grease

Videokaart:
- 2x Ati 6950 2GB in CrossFire

Voeding:
- 80+ bronze voor de efficiëntie
- 650 Watt
- Modulair

Geheugen:
- Minimaal 8Gb DDR3, 1600Mhz met een lage CAS Latency (7 of 8 )

Opslag:
- Minimaal 120 GB SSD BootDisk met TRIM
- Minimaal 1TB 7200RPM HDD

Optische Drive:
- Een Blu-ray lezer met DVD-Brander

't liefst eigenlijk geen meegeleverde OS (voor de tweakers met voorkeur aan Linux of die nog een licentie ergens hebbe liggen =])

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 382258 op 07-02-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 23-04 19:08
mindwarper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
HDDs:
  • 1 SSD voor boot schijf: minimaal 128GB
  • 1 SSD voor apps: minimiaal 128GB
  • 1 SSD voor games: minimaal 60GB
  • Western Digital 2TB Black WD2002FAEX disk voor data.
Deze config is standaard echt totale overkill voor wat voorn situatie dan ook, naast keihard geld spenderen :P
mindwarper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21
Afhankelijk van budget kanje ook enkele SSDs schrappen en vervngen door een enkele iets groter model...
Dat zou ik dan sowieso doen, omdat n00bs niet weten hoe ze data over meerdere schijven goed moeten beheren. Daarnaast zou ik zeggen dat een SSD voor een OS + 2X velociraptor in RAID 0 niet echt minder snel voelt en veel meer GB's voor het geld bied. Kun je tenminste meer dan 3 games installeren ;-)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Laatst online: 21-08-2023
definitely:

i7 950 als processor
1x 120GB SSD drive voor het OS + progs
nog 3 TB erin voor opslag, kost toch geen drol
6 GB DDR3
HD 6970 of beter :-)

Verder stille Fans in een super strakke zwarte kast.
Evt. met fancontroller etc.

Hoe kom ik straks in aanmerking om mee te doen aan deze mooie actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

- HD6970
- AMD Phenom II X6 BE
- SSD voor OS
- 2 TB voor docs in raid 1
- 1 TB voor backup
- Xonar

Alles in de olie:
YouTube: Mineral Oil Cooling System

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 17:34

epic_gram

undercover moderator

waarom wil iedereen zo graag een 800+ watt voeding? Voor crossfire/SLI met alles erop en eraan is 600 watt ook al voldoende.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04 14:27
CPU
Uiteraard de één van de snelste/nieuwste van wat op dit moment beschikbaar is. Six Core i7 is te duur natuurlijk voor 1500 systeem.
Maar om een 2600k <300 euro kan je niet heen.

GPU
Belangrijkste onderdeel van een game pc moet ook top zijn. Keuze voor minstens de snelste single GPU oplossing van één van de kampen is een must. GTX580 of HD6970.. Verder moeten ze stil zijn. Voor de HD6970 een vaporX. De GTX580 is er standaard mee uitgerust, maar kan ook een koeler gebruiken die wat extra levert. Mijn keuze gaat voor de GTX580 omdat deze sneller en completer is uitgerust met CUDA en PhysX. Een HD6950 / GTX570 heeft al een appeal dat kwadratisch is afgenomen. Het gevoel van toch niet de snelste kaart speelt een grotere rol dan de werkelijke prestatieverschillen. Deze zijn dus ook een no-go.

RAM
Aangezien ram relatief erg goedkoop is geworden, kan je met gemak 8GB erin stoppen zonder dat het te duur wordt. 8GB 1333mhz of 1600mhz. 99% van de fabrikanten hebben gekozen voor 1333Mhz. Hoewel in weze de prestatieverschillen maar 1-2% zijn, blijkt dat de meeste gamers die bereid zijn 1500 euro te betalen voor een game pc, toch liever een 1600mhz nemen voor slechts 20 euro meer. Dat is iets meer dan 1% van de totaalwaarde. Maar is toch mooi meegenomen. 1600Mhz is marginaal duurder, marginaal sneller, maar qua marketing zeker een groot punt om meegenomen te worden.

PSU
Een Gold Certified PSU spreekt ook meer aan dan een niet zo'n efficiente voeding. Gewoon meegaan in de hype van zuinig met energie omgaan, groen en wat al niet. Hoewel je met zo'n gamepc toch al niet al te zuinig bezig bent, is dit toch een mooie punt om meegenomen te kunnen worden in de marketings strategie. Verder 2x 6pin pci-e en 2x 8pin pci-e voor crossfire/SLI natuurlijk ook nodig. 650W is zat, zelfs voor 2x GTX580 + i7 970 overclock. Er moet natuurlijk ook een beetje gespaard worden om winst te kunnen maken op een 1500 euro computer :P .

HD
1x kleine SSD voor snelle opstart, maar niet te duur, slechts om meegenomen te kunnen worden in de marketing. 1x grote goedkope schijf voor opslag.

MOBO
Dit is iets om niet al te gek over te gaan doen, geen Gigabyte UD7 of Asus Rog/sabertooth, gewoon een normale mobo met crossfire/SLI, genoeg ramslots, passieve koelers en beetje stevige solid caps. Wel USB3.0, Sata-600 en misschien is WLAN ook wel leuk. Dit zijn de enige marketingspunten waar de consument wat mee kan. Verder ligt de marketingswaarde van de moederbord vrij laag en is deze ondergeschikt aan de cpu, gpu, psu, ram of ssd.

CASE
Wellicht heeft Medion een eigen case, maar als ze toch moeten shoppen voor een case zou ik ook hier niet te veel geld aan uitgeven. Er moet immers wel marge op worden gemaakt nadat er flink geshopt is op de marketings componenten. Geen A-merk kasten van boven de 100 euro, maar gewoon een goedkope kast van redelijke kwaliteit die er verder mooi uitziet. Verder met USB3.0/2.0 koptelefoon aansluiting ect aan de voorzijde op de bovenkant. Welke DVD-brander en kaartlezers is verder vrije keuze voor medion zelf.

Windows 7
home premium, pro, ultimate.. gebruikersevaring zou daarin niet zoveel verschillen. Natuurlijk heeft een bijgeleverde Ultimate meer appeal, maar is eigenlijk gewoon te duur voor een game pc. Je haalt er niet opeens meer framerates uit per game en dat weten de gamers zelf ook wel. Prijsverschil tussen home premium en pro maakt het echter wel het overwegen waard.
Verder geen gare softwares, we bepalen zelf wel wat we erop installeren. Dus ook geen norton met 30 dagen trial aub. Het liefst een kale win 7 instal.

Randapparatuur
Geen gratis bijgeleverde randapparatuur. De goedkope toetsenbord/muis zit niemand op te wachten. De gamers muizen/toetsenborden zorgen er weer voor dat medion de prijs van de computer moeten verhogen. De muizen/toetsenborden moeten optioneel bijgekocht worden ipv gratis bijgeleverd.

Alles meegewogen kom ik hier op uit.. marge is nu ~100 euro. Afhankelijk van hoe goed medion met de producenten kan onderhandelen, kan de marge best uitkomen op 200 a 300 euro..

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,94€ 118,94
1MS-Tech CA-0300 Viper SE€ 49,83€ 49,83
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 282,40€ 282,40
1Super Flower Golden Green SF-650P14XE€ 111,40€ 111,40
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 104,-€ 104,-
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC€ 87,62€ 87,62
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 443,-€ 443,-
1Intel Desktop Board DP67BG€ 146,41€ 146,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.415,60

Natuurlijk zijn deze componenten slechts een indicatie, merk en fabrikant zal afhankelijk van waar medion de meeste korting kan krijgen. Deze info heb ik natuurlijk niet. Echter wil je bij de gpu zeker geen luidruchtige koeler hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
  • Laatst online: 18-04 11:17
Ik zou persoonlijk een 2e generatie sandy bridge erin willen zien, en aangezien Intel blijkbaar eerst de OEM's gaat bevoorraden(ik weet niet hoe groot medion is voor Intel), zou dat nog wel mogenlijk moeten zijn.
het liefst een K editie, maar ik weet niet hoe mogelijk dat is want ik heb tot nu toe nog 0 OEM's gezien met K processoren

dit omdat het qua prijs prestatie nu zo goed is dat iets anders nemen gewoon zonde van het geld is.

Ook zou ik graag een kwalitatief goede kast zien, met een goede luchtstroom en ook makkelijk aanpasbaar.

ook een goede koeler, een of 2 2TB schijven erin, een nvidia gtx 560 of gtx 460 erin, omdat die qua prijs/prestatie ook wel netjes zijn, of die AMD die ze tegen de gtx560 hebben gezet.

Persoonlijk zou ik ook graag zien dat er niet een hele hoop nutteloze software bijgeleverd worden, of in ieder geval niet geinstalleerd.
een P67 Mobo zou ook wel fijn zijn, of Z als die al uit zijn tegen de tijd dat ze verkocht worden, aangezien er dan overclocked kan worden.

Een mooie Blu Ray lezer, en een DVD brander erin, bluray branden heb je toch neit zo veel aan, maar als er geen/bijna geen meerprijs aanzit mag dat ook van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Laatst online: 15:27
offtopic: wow... dit wordt denk ik het duurste product dat ze ooit bij aldi hebben gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEEBLBOB
  • Laatst online: 10-01 10:49
De perfecte pc voor mij op dit moment;

kast waarmee je de fan's kan regelen
(zoiets als de Thermaltake Element V)

Grafische kaart: N470GTX
Processor: Intel Core I7-2600
Moederbord: met usb 3, PCI-e 16x,
(zoiets als de Intel DP67BA)
Geheugen minimaal 6gb
Harddisk 2 stuks 1ste een SSD 120 gb
2de WD 1.5 Tb
Diskdrives 1x dvd brander

Verder een goede geluidskaart, draadloos netwerk, windows 7 64 bits, processor koeling,

Volgens mij was dit ehm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 10:24
Dual Xeon moederbord zou ik zeggen en 2x Nvidia 580GTX in SLI opstelling.

4GB Ram, snelle SSD (bijv. Intel X25M) voor het OS en 4x 1TB SATA3 HD in RAID5. Dit geeft goede snelheid, maar een defecte harddisk is dan ook geen probleem.

Wil je max snelheid dan is striping en goede optie, dit kan de eindgebruiker met de Intel tools zelf omzetten indien gewenst.

Mooie zwarte aluminium behuizing erbij en goede PSU en het systeem is af.

Gaming keyboard, muis en monitor zijn heel persoonlijk en hebben velen al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Laatst online: 21-04 15:14
De best gebalanceerde game-PC bestaat m.i. uit:

- Intel i7 Sandy Bridge (betaalbaar en bloedsnel)
- 8GB DDR3 (gezien de geheugenprijzen ideaal; toekomstbestendig)
- 80-160gb SSD (Sandforce)
- 2TB 7200rpm Data schijf
- Fatsoenlijke geluidskaart met 24bit chip (X-FI, Xonar etc.)
- GTX570/580 (Nvidia voor 3D en CUDA)
- Grote CPU fan (Scythe/Zalman/Coolermaster)

Kast:

- Minstens 2x 120mm ultrasilent casefans (groter = stiller = beter)
- 3 tot 5 [3,25"] HDD bays, schroefloos
- 600w voeding of hoger
- Géén glimmend plastic --> matte kleuren!

Aansluitingen:

- USB 3.0 + 2.0
- SATA600
- S/PDIF optisch
- eSata
- Gigabit ethernet
- FireWire 400/800
- HDMI + DVI

Lijkt me prima ding zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

Processor: Quadcore met hoge kloksnelheid. Games hebben vooral baat bij meer kloksnelheid, terwijl er pas enkele games zijn die echt baat hebben bij meer dan 3 cores. (Vanaf 150€)

CPU koeler: Met voldoende vermogen zijn deze ook al onder de 35€ te vinden.1

OS: Windows 7 64Bit Professional. Betere XP compatibility modes. (Ca. 120€)

Geheugen: Minimaal 4GB, maximaal 8GB. (Vanaf 50€)

Boot drive: 120GB SSD, met een Sandforce of Marvell 88SS9174 controller. Bij 120GB zitten de prestaties van de SSDs op het kantelpunt van de curve. (Vanaf 180€) Het is ook fijn om op te kunnen starten in de helft van de tijd t.o.v. het OS op een magnetische harde schijf.

Moederbord: Socket 1155 of AM3, met SLI of CF, daarnaast DDR3, USB3.0, SATA600 en eSATA voor "future-proofing". (Vanaf 90€)

Grafische kaart: High end zoals een AMD 6950 2GB of nVidia 560Ti (niet ultra-high end). (Onder 260€) Kan alles aan, zeker op FullHD resolutie.

Storage: Twee schijven van 1TB in RAID0. (Ca. 100€)

Optische drive: Games moet je kunnen installeren en bij Steam/Direct2Drive ook backups maken. (Ca. 20€)

Behuizing: ATX behuizingen van gerenommeerde fabrikanten als CoolerMaster, Antec e.d. zijn al vanaf ca. 50€ te vinden.

Voeding: Stabiele 700W 80 Silver voor uitbreiding en een lichte OC. (Vanaf 100€)

Deze configuratie komt op ongeveer 1150, dus is er 350€ ruimte voor veranderingen, zoals een tweede grafische kaart, een ultra-high-end grafische kaart, een betere CPU of andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Wat ik graag zou zien:

- Een Sandy bridge proc met toch wel een aftermarket koeler.
- Minimaal 6 Gb, zo heeft ook de fotobewerker een lekker systeem.
- SD schijf, 120 GB, waar het OS op staat. (64 bit natuurlijk). Zo start het OS lekker snel op.
- Sata 600 en USB 3.0, eventueel met firewire voor diegene met een filmcamera.
- Een goede videokaart, GTX 580 of een 6970. Kan ook een stapje lager (bijv een 6950 of een GTX 560) maar dan in SLI of Crossfire.
- Stille en degelijke kast
- Goede stabiele voeding.

PS: ik hoor veel comentaar op de keuze Sandy Bridge, maar ik geloof dat als deze pc uitgebracht (met 2 maanden) het "Sandy Bridge" probleem opgelost zal zijn. Men verwacht al eind feb.

[ Voor 21% gewijzigd door marquis op 05-02-2011 13:19 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.

Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.