[BBG] Special voor maart: game-pc Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 30.647 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353796

Ik denk dat er zeker een SSD in moet komen. Ook de nieuwe grafische kaarten van nVidea (of waar ze de hoofdletter ook willen hebben) lijken me dat er 2 in moeten komen. Verder denk ik niet dat het probleem met sandy bridge zo'n groot probleem is, gezien het alleen voor de s300 sata 300 geld. als medion een apart moederbord laat maken met een apparte controller, is het probleem ook verholpen. Ik had eerst niet goed de post gelezen, dus ik was al druk bezig met een Pc samen te stellen, toen ik nadat ik klaar was er achter kwam dat dat helemaal niet gehoeven had. Voor de volledigheid geef ik hem toch even mee:
#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 36,-€ 108,-
1Thermaltake V3 Black Edition€ 37,-€ 37,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 282,40€ 282,40
1Corsair Gaming GS800€ 89,50€ 89,50
1OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 80GB€ 209,90€ 209,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 115,70€ 115,70
2Gigabyte GV-N560SO-1GI€ 244,28€ 488,56
1Asrock P67 Extreme4€ 125,78€ 125,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,84

:'( 34 cent te veel...TIEN euro gezakt in zeg... 3 uur tijd, das snel verdiend, zonder er iets voor te doen...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 353796 op 02-02-2011 21:55 . Reden: s300, wat is dat nou weer? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Ik lees dit topic door en ik zie een aantal mensen die mijn idee van een gamepc uit mijn hoofd gestolen hebben en een aantal die het nieuws niet helemaal volgen: nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets

De P67/H67 chipsets zijn NIET te gebruiken in een OEM systeem, aangezien deze dan over enkele maanden allemaal weer terugmoeten, wat een steek in de rug van t.net richting Medion zou zijn.

Ikzelf zou de keuze dan al limiteren op een i7 950 of een AMD 1090T aangezien deze het beste in dit segment vallen en voor beide cpu's valt wat te zeggen: Zo is het moederbord voor een i7 950 vele malen duurder, maar heeft dan wel triplechannel geheugen, 2x16 PCI-e lanes voor een SLI/Crossfire opstelling en mijns inziens is deze een stuk makkelijker over te klokken. Maar de 1090T kan met een veel goedkoper moederbord gepaard worden, wat meer ruimte overlaat voor een snellere SSD bijvoorbeeld (misschien zelfs een OCZ Revodrive, maar ik gok dat dat ook niet het handigst is om in een Medion pc te leveren) en heeft ook 2 fysieke cores meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2023
CPU: Intel Core i7 2600 250euro
Asrock P67 Extreme4 S1155 130euro (SLI+Crossfire) deze heeft 4X SATA600
8GB DDR3 70euro (4GB is niet genoeg en het kost nu niets, pc word ook voor andere dingen gebruikt)
120GB SSD + 1TB HDD 50+170euro
Windows 7 50euro (64bit)
Kast gewoon een stille kast 75euro :D
Voeding: 650watts 80 PLUS Gold 100euro
2X Nvidia 460 1GB (vanwegen de prijs) 2x140euro
1175 euro aan onderdelen (als ik het zelf zou gaan kopen :P )

maar ik zou geen SSD erbij kopen (ik vind het krengen)
-170

[ Voor 9% gewijzigd door stewie op 02-02-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@klaasje11
wat bedoel je eigenlijk met uitgebreidere bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij de meeste Medion pc's alleen de bootsequence kan wijzigen en het Cell Menu ( met voltages, clockspeeds etc) simpelweg niet in het bios zit. Ik dacht ook dat dit niet meer bestond, maar elke Medion pc die ik zie verrast mij er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat aangezien het een game pc gaat worden de twee belangrijkste onderdelen de processor en de videokaart gaan worden.

Processor

Helaas is er nu wat gezeik met de Sandy Bridge, die wordt m dus niet. Ik ben wel voor een quadcore, de meeste toepassingen zijn beter uit met een wat snellere quadcore dan een wat langzamere hexa, maar dat is mijn mening. Ik zou ook de boxed koeler erop zetten, leg ik later uit.
Videokaart:

Dit lijkt me erg simpel; het wordt een gamepc van € 1500, en hij moet dus praktisch alle games die nu op de markt zijn soepel draaien. Een SLI/Crossfire opstelling zou kunnen, maar niet mijn keuze, de prestaties van één duurdere videokaart zijn vaak beter dan die van twee goedkopere.

HDD:

Anno 2011 kan Medion het niet maken om géén SSD in haar pc te stoppen, een SSD voor windows 7 en een paar spellen is dus zeker gewenst. Verder een harde schijf van minimaal 1TB, die kosten tegenwoordig niks meer.

Voeding:

Iedereen kent de voedingen die momenteel in de Medion-pc's zitten, één HDD die 2W gebruikt en hij klapt eruit. Ik zou dit zo houden. Voordelen zijn hierbij dat de PC goedkoper wordt, wat prettig is voor de 90% die niet gaat oc'en, en dit is vervelend voor de 10% die wel wilde gaan oc'en. Kies voor de 90%, Medion is immers een bedrijf dat winst moet draaien. 80+Gold is zeker mooi, is ook leuk voor marketing anno 2011

Verder zou ik bij de computer een mooie kast geven, die redelijk stil blijft en niet gigantisch groot. Een mooi beeldscherm erbij, en plaats één HD film op de harde schijf, vinden mensen leuk.

EDIT:

Ik zie veel mensen die roepen om koelers+goede voedingen voor overklokken. Veel mensen die overklokken stellen ook zelf hun computer samen. Ik durf bijna te wedden dat Medion niet meer dan 20 computer's gaat verkopen aan Tweaker's, die echt willen Tweaken. Medion wil niet een systeem dat wij mooi vinden, maar dat goed gaat verkopen,(en door de korting maken ze helemaal geen winst aan ons) hou dat in je achterhoofd!

[ Voor 13% gewijzigd door Beatboxx op 03-02-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Anoniem: 353796 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:17:
Ik denk dat er zeker een SSD in moet komen. Ook de nieuwe grafische kaarten van nVidea (of waar ze de hoofdletter ook willen hebben) lijken me dat er 2 in moeten komen. Verder denk ik niet dat het probleem met sandy bridge zo'n groot probleem is, gezien het alleen voor de s300 sata 300 geld. als medion een apart moederbord laat maken met een apparte controller, is het probleem ook verholpen. Ik had eerst niet goed de post gelezen, dus ik was al druk bezig met een Pc samen te stellen, toen ik nadat ik klaar was er achter kwam dat dat helemaal niet gehoeven had. Voor de volledigheid geef ik hem toch even mee:
#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 36,-€ 108,-
1Thermaltake V3 Black Edition€ 37,-€ 37,-
1Corsair Gaming GS800€ 89,50€ 89,50
1OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 80GB€ 219,90€ 219,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 115,20€ 115,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.500,34

:'( 34 cent te veel...
toon volledige bericht
Zeer mooi, alleen zou ik er dan een 2x F3 spinpoint 1 TB in zetten. Kost maar 47 euro.
dat word dan totaal €47 x €47=€96
1392,34+€96=€1488,34

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 15:59
Kaaswagen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:28:
[...]

Deze config is standaard echt totale overkill voor wat voorn situatie dan ook, naast keihard geld spenderen :P

[...]

Dat zou ik dan sowieso doen, omdat n00bs niet weten hoe ze data over meerdere schijven goed moeten beheren. Daarnaast zou ik zeggen dat een SSD voor een OS + 2X velociraptor in RAID 0 niet echt minder snel voelt en veel meer GB's voor het geld bied. Kun je tenminste meer dan 3 games installeren ;-)
Goed je hebt gelijk dit is voor simpel 1500 € game machine... verkeerd gelezen...
En verder zou ik me kunnen inbeelden dat misschien dan 1 RevoDrive ook een goed alternatief is en dan nog een optical drive erbij, die was ik vergeten...

[ Voor 38% gewijzigd door mindwarper op 02-02-2011 18:30 . Reden: typo ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04 19:52
Ik vind dat the specificaties niet alleen gaaf moeten zijn maar ook het "design" met onder andere tweaks voor gamers en misschien een interface tweak :D (maar geen lelijke interface die niet meer op aero lijkt...)

Hardware:
Had iets in gedachten van energie zuinig concept: Een simpele game knop van voor die de prestaties omhoog gooit (op volle toeren of zelfs overklok) en met een klik weer op zuinig kan, hierbij denk ik aan bijvoorbeeld de snelheid waarbij de fan draait etc.

Software:
Misschien iets dat de gebruiker de pc wat meer aantrekt en laat denken dat de pc niet "standaard" is met simpele look van aero maar anders dan andere pc's en dan wel natuurlijk "beter" had hierbij een gedachte van simpel msstyles thema met een paar aanpassing die het oog van de gebruiker trekt!
hierbij bedoel ik geen "over de top" "windowblinds zooi"!
maar meer verfijning van de interface, voorbeeld: http://browse.deviantart....alstyle/?order=9#/d364ccx
Zou graag willen weten wat jullie voor ideeen over de software hebben :)

P.S.
Over de "prijzen" hierboven het volgende: Medion is een bedrijf en koopt de onderdelen zekerweten voor minder in dan ze hier op tweakers.net in de prijsvergelijker staan dus bovenstaande berekenningen zijn een beetje doeloos...

[ Voor 9% gewijzigd door seapip op 02-02-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nveldma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04-2020
Processor: Sandy Bridge I7-2600K
Ondanks berichtgevingen over problemen bij Intel doet dit niets af aan de prestaties van de CPU, aangezien dit in de chipset zit en alleen gevolgen (kan) hebben voor de SATA300-controllers. Overigens zal dit probleem in April niet meer terzake zijn omdat Intel dan al op volumebasis aangepaste chipsets via retail zal verstrekken. Een OEM-leverancier als Medion zal hier helemaal geen problemen hebben omdat zij niet via de retail aan hun componenten komen.
De Core 7 980X lijkt me zinloos aangezien de belachelijke prijs terwijl de nieuwe 2600K 96% van de prestaties kan leveren. Beter is om budget over te houden om dit in de videokaart te stoppen.

Moederbord:
Een goed over te klokken moederbord in het high-end segment (Asus/MSI/Asrock), deze hebben allen voldoende uitbreidingsmogelijkheden en hebben alle Gb-LAN, USB3.0 etc.:
ASUS:
Asus P8P67 de luxe (beschikt over beste audiochip Realtek ALC889) of Sabertooth
De Maximus IV Extreme is overkill (veel te duur) en meer geschikt voor de monster-versie
Asrock:
ASRock P67 Extreme4
MSI:
MSI P67A-GD65
Gigabyte zal om marketingtechnische redenen waarschijnlijk niet gekozen worden omdat de P67-borden niet beschikken over het nieuwe grafische BIOS (EFI).

Graf.kaart:
AMD beschikt op dit moment over snelste kaarten i.c.m. warmte en verbruik
In dit geval dus een high-end GPU: HD6950 of HD6970
Afhankelijk van beschikbare budget
Cross-fire is markttechnisch wel leuk, maar alleen zinvol bij de snelste omdat veelal het volledig beschikbare budget in 1 kaart steken het meeste oplevert.
Binnenkort komt wel de HD6990 uit, maar zal waarschijnlijk niet betaalbaar zijn.
Keuze: 2x HD6950 omdat 2xHD6970 niet in het budget past.

Geheugen:
op dit moment erg goedkoop. 1 kit van 2x4Gb is ruim voldoende.
2 banken vrij houden voor toekomstige uitbreiding is beste verkoopbaar.
Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G

Brander + Lezer (2 opt. drives; blu-ray is niet nodig voor game-pc)
Sony AD-7260S (writer)
Samsung SH-D163C (reader)

HDD:
Data: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
SSD: OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB (om systeem te kunnen draaien en de meest gebruikte spellen)

Voeding: 700 W is ruim voldoende ook om evt. later een crossfire opstelling te maken:
hoge efficiency is gewenst: Be-Quiet STRAIGHT POWER E7 700W

Kast: Deze zal Medion waarschijnlijk zelf bouwen. Dient een midi-tower te zijn, een voorbeeld van best bang for the buck: Cooler Master CM 690 II Advanced

Resumerend:
Intel Intel Core i7-2600K => €285
Asus P8P67 de luxe => €195
2x Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G => €70 x 2 = €140
Sapphire 2Gb AMD Radeon HD6950 => €245 x 2 = €490
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB => €47
OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB => €185
Sony AD-7260S => €18
Samsung SH-D163C => €16
Be-Quiet STRAIGHT POWER E7 700W => €110
Cooler Master CM 690 II Advanced => €92
TOTAAL: €1578
Aangezien dit samengesteld is op basis van retailprijzen is een verkoopprijs van €1500 haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 10:19
Hier nog een paar mogelijke eisen van mij.

CPU
minimaal quad met hoge klok snelheid en veel cache
RAM
Minimaal 4 gb ddr3 1333 met lage latency meer zou mooier zijn maar als het ten koste gaat van andere apparatuur voldoet dit ook.
Moederbord
Mooi Mid end bordje met crossfire mogelijkheid en minimaal 4 plekken voor RAM en een toegankelijke bios die niet afgeschermd is.
GPU
één goede ati kaart waar je makkelijk een tweede bij kan vinden.
Opslag
1 SSD minimaal 60 GB
en 1 tb aan opslag op een sata schijf met 32 mb cache
Kast
Een mooie Kast die van binnen en buiten de zelfde kleur zijn. `
Zijkant eventueel van mash of plexiglas aan de zijkant.
Schroefloos maar wel stevig schroefloos!!
Fans met stof filters,
Stof filters die achter de voorkap zitten die je eraf kan halen zonder garantie te verliezen.
Standaard al goede kabelmanagement
Voeding
A merk
Stabiel
Speelruimte voor overclocking en crossfire
OS
Windows 7 professional 64 bit met alleen de essentiële drivers.
Rand apparatuur
Alleen systeem. Misschien leuk als je de rand apparatuur los kan kopen en als je het erbij kiest dat je er wat korting op krijgt

Allemaal van een netjes en goed bekend merk

[ Voor 5% gewijzigd door snoos op 02-02-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392924

Aangezien een Sandy-bridge processor niet kan, doen we het maar anders.
Processor: i7 950
Geheugen: cas 7 of cas 8 geheugen, sowieso 6 Gb, tripple channel.
Moederbord: asus/msi/gigabyte. Dus een goede moederbord met 2x 16x lanes cfx/sli ready. En usb 3.
Koeling: een goede cooler want tweakers doen erg graag aan OC:P
dit kan een noctua dh-d14, Corsair h50, corsair h70.
Kast: een kast met een goede airflow, en stil! Dus beter als je 140mm fans hebt...
Voeding: 650 watt lijkt me genoeg, deze moet ook stil en zuinig zijn.
Videokaart: dit is dan wel een van de belangrijkste onderdelen die de algemene performance bepalen van een pc.
Ik denk een 6950 cfx opstelling nu ideaal is, dit omdat je de 6950 kan flashen naar 6970. Dus je hebt een erg goede prijs/performance opstelling. Indien er voor 1 kaar gekozen zal worden zou ik gaan voor een gtx 580 of gtx570. Voordeel van nividia: cuda + physx.
Opslag: ik zou zeker een SSD nemen, denk dat 80Gb wel gewenst zou zijn. Zeker voor OS en dan ook nog 2-3 spellen die men vaak speelt.
2 TB 5400RPM Samsung ecogreen dit omdat het een stille hdd is.
en misschien dat er ook 1 TB 7200rpm harde schijg erbij kan.

Randapparatuur zou leuk zijn, alleen vind ik dat het niet verplicht erbij moet omdat sommigen toch liever iets anders zouden kunnen willen.
Windows hoeft er ook niet perse op.

Je kan ook de i7-950 vervangen door een Phenom II X6 1055T, omdat tweakers toch al overclocken is het een gelverspilling om dan een 1090T te kopen. Je kan hierbij dan een goedkopere moederbord nemen, en 8gb geheugen.

Indien een Sandy-bridge toch beschikbaar zal zijn: i7-2600K zeker een unlocked versie, zoals vermeld OC.
een goede moederbord rond 200 euro. en 8 gb snelle geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

hugoy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:19:
Ik lees dit topic door en ik zie een aantal mensen die mijn idee van een gamepc uit mijn hoofd gestolen hebben en een aantal die het nieuws niet helemaal volgen: nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets

De P67/H67 chipsets zijn NIET te gebruiken in een OEM systeem, aangezien deze dan over enkele maanden allemaal weer terugmoeten, wat een steek in de rug van t.net richting Medion zou zijn.
Ja en nee, Medion is groot genoeg om een moederbord te laten fabriceren zonder gebruik te maken van de SATA2 poorten, een paar euro voor een aparte SATA chiip is wellicht een betere investering dan een 'oude' i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 14:23
Eigenlijk nog een vraagje.. Is het de bedoeling dat 1500euro voor de kast zelf is, incl win 7 ??
Of moeten er nog muizen, toetsenborden, monitoren en speakers bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 10:00

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik denk dat Medion niet een andere muis en tobo in dat pakket gaat stoppen dan een Medion-muis/tobo. Dat zou betekenen dat een goede muis er nog op je eigen rekening bij komt. Windows moet wat mij betreft wel inbegrepen zijn, maar via Medion/OEM-gedoe moet dat niet te duur zijn.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Hier en daar afgekeken van de laatste BBG, maar in mijn ogen is dit dé 'bang for buck'-pc van dit moment:

- Processor: Phenom II X6 1055T, of anders de Phenom II X4 970 (Black Edition)
- Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 13
- Videokaart: Radeon HD6970. Ook leuk: een HD6950, die we dan zelf unlocken tot een 6970. Nog leuker: wachten tot de 1 GB-versies uitkomen en er twee 6950's in doen, om ze dan allebei te unlocken!
- Beeldscherm: Samsung SyncMaster BX2231, een relatief goedkoop scherm met HDMI, LED-backlight en een responstijd van 2 ms
- RAM: Corsair XMS3, 4 GB
- HDD: Seagate Barracuda 7200.12, 1 TB
- Voeding: be quiet! Dark Power PRO P9 650 W, met 80PLUS Gold-certificaat!
- Moederbord: ASRock 870 Extreme3, USB 3.0 en de mogelijkheid om cores te unlocken
- Geluidskaart: ASUS Xonar D2X/XDT

Waarom een geluidskaart? Omdat we na het samenstellen van dit beest nog zeker niet aan de 1500 euro zitten en deze kaart grote voordelen heeft, zoals:
- Geen OpenAL en ALchemy meer nodig, de driver bevat een soort van DS3D-extensie die ervoor zorgt dat EAX standaard werkt.
- SNR van 118 dB naar alle zeven kanalen, dus een schoner signaal dan welke Creative-kaart dan ook (of je dit ook echt hoort is natuurlijk een tweede).

- Speakers: Creative GigaWorks T40 Series II, een 2.1-setje met een geluid van hier tot Tokio
- Schijfstation: Sony Optiarc AD-7260S
- Kaartlezer: Scythe Kama Reader 2
- Muis: Logitech G500
- Toetsenbord: Logitech Classic 200, want wie wil er nou al die extra poespas...

En dan natuurlijk nog de case. Ik denk niet dat Medion bijv. een Nine Hundred Two zal gaan gebruiken, maar kijk daar vooral goed bij af! Zorg voor wat ruimte achter het moederbord, een gespoten interieur, goed werkend cablemanagement, uitneembare stoffilters en, het belangrijkste, goede airflow dankzij wellicht een dikke fan op de bovenkant. Wat stilte kan natuurlijk ook geen kwaad, en ik zou de kast ook graag makkelijk open kunnen maken.

Ook belangrijk: een USB 3.0-poort aan de voorkant! Als het moederbord het ondersteunt, waarom dan niet voorbereid zijn op de toekomst?

Als laatste zou ik liever geen voorgeïnstalleerd OS hebben. Een optionele dvd met Windows 7 of bijv. Ubuntu zou daarentegen zeker geen kwaad kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Revolvist op 03-02-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 08:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

Processor: i7 970
Moederbord: Asrock X58 Extreme
RAM: 6 GB DDR3
Grafisch: ATI Radeon HD6970
Opslag: 64-80 GB SSD om OS op te zetten, 1 TB(+) voor data
Voeding: Zeker en vast een a-merk 600W+ voeding
Kast: Zowizo een kast met veel mesh en verlichte fans. Stoffilters zijn ook een must.
Koeling: Een goeie cooler is zoveel beter dan een stock cooler. Als ze hun bios nog zouden unlocken kan je er nog goed mee OC'en ook :Y)

Een goeie SDHC-kaartlezer is natuurlijk mooi meegenomen, net zoals USB3 poorten.
Windows voorgeinstalleerd is handig, maar doe gewoon een clean install, geen massale spam aan bloatware zoals Packard Bell en HP wel durven doen.

Verder, geldt dit ook voor Belgie :9 ?

[ Voor 19% gewijzigd door Mavamaarten op 02-02-2011 19:42 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasper623 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Zeer mooi, alleen zou ik er dan een 2x F3 spinpoint 1 TB in zetten. Kost maar 47 euro.
dat word dan totaal €47 x €47=€96
1392,34+€96=€1488,34
zoiets heet raid 5. het is niet leuk als je nog maar de helft van je schijfruimte kan gebruiken, en nog minder leuk als je, als er één schijf uit klapt, al je bestanden kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

AMD Phenom II X6 1090T
Asus IV Formula
4 GB DDR3
HAF X
MSI GTX 580 Twin Frozr
Corsair HX750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 08:17
Processor: i7 970
Geheugen: Tripple Chanel
HD: 1x SSD, 1x Data
Vid: CF/SLI High end kaartjes..Of als budget het niet toelaat een 6970
Voeding: Een goede. Héél belangrijk.
Case: Medion
MB: X58 Extreme

Zoiets zal het dan wel moeten worden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Alle mogelijke uitvoeringen zijn voor dit bedrag snel genoeg voor aankomende games (@1920*1080), en alle uitvoeringen met zowel intel als amd is gegeven. Voor mij is belangrijk: een degelijke kast, aluminium met handvaten. (denk aan apple alu. powerPC kast, heb ook zelf een mac kast moeten ombouwen voor me i7, vraag om foto's :P) 4* 140mm fans: low speed 2voorop 1 achter en 1 bovenop. Afscheiding dmv plastic tunnels t.b.v. luchtstromen. Model moet afwijken van standaard kasten maar niet door het fabriceren van een kerstboom. Minder is beter dus geen lelijke lampjes: 1 power led en 1 hdd led---> klasse. Persoonlijk zie ik usb3, nvidia, ssd &/of raid op een pc:) My 50c

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Hierbij mijn inbreng. Ik heb geprobeerd zo realistisch mogelijk naar de prijzen per onderdeel te kijken en niet teveel merken te noemen. In het systeem wordt ook rekening gehouden dat de Tweaker een kleine overklok kan uitvoeren.

Behuizing (100 euro):
Mooie strakke zwarte aluminium behuizing. De behuizing zal beschikken over grote stille koelers met LED-verlichting, maar natuurlijk ook een goede airflow. Met een raam in het zijpaneel moet al dat moois te aanschouwen zijn. Om er voor te zorgen dat het geheel mooi afgewerkt is zal daarom ook de binnenkant gespoten zijn.
Aan de voorkant zijn aansluitingen voor de headset, twee keer USB 3.0 , een e-SATA en een Firewire aansluiting. Er is ook een klein schermpje waarop kloksnelheden worden weergeven. Met een turboknop kan het systeem met één druk overgeklokt worden.
Omdat de echter Tweaker ook graag aan de pc sleutelt zal het een schroefloze kast zijn. De midi-tower is voldoende groot om de onderstaande hardware in te plaatsen.

Voeding (75 euro):
Een degelijke Game-PC zal ook het nodige vermogen vragen. Om het milieu en de elektriciteitsrekening te ontzien zal de voeding minimaal 80 plus Bronze gecertificeerd zijn. De voeding moet voldoende vermogen leveren en genoeg ampères op de 12v-lijnen om stabiel een systeem te draaien met een high-end processor en twee grafische kaarten en een lichte overklok. De voeding is modulair, extra kabels zullen bij aanschaf los met het systeem meegeleverd worden.

Moederbord (125 euro):
Het is niet de bedoeling om merknamen te noemen, maar we kunnen nou echt niet om de Sandybridge heen. Het moederbord zal daarom ook over een P67 chipset beschikken. Extra chips zijn aanwezig om het moederbord in totaal van 4x USB3.0 en 4x Sata-600 aansluitingen te voorzien. Overige aansluitingen zijn niet noemenswaardig, want daar zitten er tegenwoordig toch wel voldoende van op.
De ruimte tussen de PCI-express 16x sloten zal voldoende moeten zijn om twee grafische kaarten met een tweeslotskoeling van voldoende ventilatie te voorzien. De sloten dienen voldoende bandbreedte te leveren voor een SLI of Crossfire-opstelling.
Een stuk of twee uitbreidingssloten voor geluidskaart, tv-kaart e.d. is ook aanwezig. Een PCI-express 4x slot voor toekomstige supersnelle SSD's is voor een sommige Tweakers ook een leuke toevoeging.
Verder beschikt het moederbord, met zwarte PCB, over een uitgebreide EFI voor overklokkers, maar ook functies zoals snel even kunnen internetten. Het internet wordt overigens voorzien van een gigabit netwerkkaart.
Een onboard geluidskaart moet voor de meeste gamers voldoende zijn. Voor de audiofielen wordt het moederbord wel van een sp-dif aansluiting voorzien.
Er zijn vier aansluitingen voor dd3 geheugen.

Processor (300 euro):
Een high-end quadcore Sandybridge die overklokbaar is. Type kunnen de meeste Tweakers wel raden :P Processor is voorzien van een stille koperen koeling.

Geheugen (100 euro):
Er zullen 2 geheugenrepen van 4gb aanwezig zijn i.v.m. dual channel. Met een kloksnelheid van 1600mHz en CL8 moeten ze een potje overklokken kunnen overleven.

Opslag (300 euro):
Het besturingssysteem zal geïnstalleerd zijn op een kleine, maar snelle SSD van 80 à 120gb (of revodrive, maar dan moet er wel ergens anders ingeleverd worden!!!). De overige data wordt weggeschreven op twee harde schijfen van 1TB in raid-0. Verder is het systeem voorzien van een blu-ray brander.

Grafische kaarten (500 euro);
Het systeem zal worden voorzien van twee grafische kaarten in SLI. De kaarten hebben een zwarte PCB met een koperen koelblok grote ventilatoren (2-slots). Hierbij kan gedacht worden aan een setje GTX560TI's. Ik vind dit persoonlijk een beetje overkill, maar budgettechnisch kan het, het is dan ook een echte Game-PC :P

Edit: Oeps niet goed gelezen, nu zonder besturingssysteem, monitor en randapparatuur :P

[ Voor 16% gewijzigd door john19_386 op 02-02-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
wat ik boven heleboel van bovenstaand ook graag eens zou zien
is een pre installed multiboot systeem met zowel windows 7 & ubuntu
natuurlijk wel allebei 64 b

verdere configuratie 160 gb ssd (mutli boot 80/80)
8 gb geheugen (2 x 4) met mogelijk tot nog eens uitbreiding van bv 2x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Maak een "Tweakers"-submerk en lever alle componenten van de kast los, zodat je die zelf in elkaar mag zetten inclusief Ikea handleiding en garantie voor de beginner-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2022
seapip schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:50:
Ik vind dat the specificaties niet alleen gaaf moeten zijn maar ook het "design" met onder andere tweaks voor gamers en misschien een interface tweak :D (maar geen lelijke interface die niet meer op aero lijkt...)

Hardware:
Had iets in gedachten van energie zuinig concept: Een simpele game knop van voor die de prestaties omhoog gooit (op volle toeren of zelfs overklok) en met een klik weer op zuinig kan, hierbij denk ik aan bijvoorbeeld de snelheid waarbij de fan draait etc.

Software:
Misschien iets dat de gebruiker de pc wat meer aantrekt en laat denken dat de pc niet "standaard" is met simpele look van aero maar anders dan andere pc's en dan wel natuurlijk "beter" had hierbij een gedachte van simpel msstyles thema met een paar aanpassing die het oog van de gebruiker trekt!
hierbij bedoel ik geen "over de top" "windowblinds zooi"!
maar meer verfijning van de interface, voorbeeld: http://browse.deviantart....alstyle/?order=9#/d364ccx
Zou graag willen weten wat jullie voor ideeen over de software hebben :)

P.S.
Over de "prijzen" hierboven het volgende: Medion is een bedrijf en koopt de onderdelen zekerweten voor minder in dan ze hier op tweakers.net in de prijsvergelijker staan dus bovenstaande berekenningen zijn een beetje doeloos...
toon volledige bericht
Onzin dat die berekeningen voor niks zijn, Medion moet de pc in elkaar zetten + promotie maken + service bieden + er zelf wat aan verdienen, dat kost allemaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 10:07
Behuizing:
-Een toolles systeem met vele koelingsmogelijkheden en ruime inbouwmogelijkheden. Ik zou zo even geen voorbeeld kunnen noemen, maar de CM 690 II Advanced is niet duur en lijkt me een zeer goede behuizing.

Geheugen intern:
-Ik zou zeker voor 8Gb geheugen gaan, dit vanwege de swapfile en het gebruik van een SSD. De prijs van 8Gb geheugen vs. 4Gb is niet vele malen hoger dus dit zou zeker kunnen. Met een budget van €1500 lijkt het mij niet meer dan redelijk dat het overklokbaar geheugen is, ook al zullen sommigen hier niks mee doen. De Corsair Vengeance lijkt mij een goede keuze.

Harde schijven intern:
-Hoe saai het ook is, voor opslag gaat mijn voorkeur toch uit naar de Samsung Spinpoint F3, welke goedkoop is goede prestaties levert en met 1Tb voorlopig genoeg opslag biedt. De mensen die 1Tb te weinig vinden als opslag kunnen natuurlijk zelf een extra harde schijf inbouwen (dit is namelijk absoluut niet moeilijk en kost ook niet veel geld en/of tijd)
-Als Windows schijf + Adobe en games een SSD van 120/180 Gb? De OCZ Vertex II lijkt mij een goede keus, maar ik betwijfel of 70 euro voor 60 Gb echt nodig is.

Moederbord:
- Voor dit budget zou ik eigenlijk geen idee hebben, maar de Asus Maximus IV Extreme is een elk geval een zeer goed bord maar ik vraag me af of de prijs van €307,63 wel goed is in vergelijking met de rest van de onderdelen. Bij nader inzien is dit overkill als je kijkt naar het lijstje wat ik nu heb €1191 en wat ik nog moet (voeding, videokaart, evt. extra koeling)

Overclocking en Cooling
-Hier weet ik vrij weinig van, maar de Scythe Mugen Rev. B is in elk geval een goede koeler voor een lage prijs
-Een fancontroller zou eventueel een mogelijkheid zijn. Dan lijkt de Scythe Kaze Server Fan controller mij een goede keuze aangezien deze drie standen heeft: Manual, semi-automatic en automatic. En het licht van het schermpje ’s nachts uit kan.
-Extra koeling voor in de pc of graka of harddisk heb ik absoluut geen verstand van.

Processor:
-Sandy Bridge I7 2600K, Deze omdat je eventueel een 970, 980X of 990X zou kunnen nemen maar de prijs van de six-cores ligt zoveel hoger terwijl de prestaties nou niet veel groter zijn. Verder presteert de I7 2600K vele malen beter dan bijvoorbeeld een I7 950.

Videokaarten:
-Een GTX 580 of HD 6950/970 lijkt mij goed, of moet je eerder een crossfire/sli opsteling maken?

Voeding:
-No suggestions. Wel stil en modulair.

Overig:
-Een blu-ray brander, dit omdat het in het budget past en toekomstbewust is. De LG BH10LS30 is wellicht een optie?
-Verder lijkt een geluidskaart me wel handig in een systeem van €1500. De goedkopere (€61) Creative X-Fi Titanium Bulk of de duurdere (€149) Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 61,-€ 61,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1LG BH10LS30 Zwart€ 89,90€ 89,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 181,90€ 181,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 108,50€ 108,50
1Asus Maximus IV Extreme€ 307,63€ 307,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.191,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 11:49
Dat een SSD als Systeem drive moet worden gebruikt is iedereen het wel over eens.

Minimaal 8 GB snel DDR3, liefst 12. Geheugen kost toch niets, zelfs niet de snelle types van de a-merken.
(dan kun je virtueel geheugen etc. uitschakelen en wordt het rechtstreeks gecached geheuden in het RAM. (rare zin, maar u snapt het wel :)
Ondanks dat we gelimiteerd zijn aan het budget van 1500, wil ik een triple crossfire voorstellen. Als dat te duur wordt, toch zeker een crossfire opstelling met bijv 2 6950 kaarten.

Harde schijven voor data kosten tegenwoordig ook niets meer.

De kast + voeding moeten zeer gebruiksvriendelijk en veel assemblage mogelijkheden hebben.
Stille voeding en still CPU fan spreekt voor zich.Modellen noemen heeft geen zin las ik hierboven, i.v.m. de Medion OEM assemblage.

Een zeer fors presterende, zeer voor de handliggende, Intel Quadcore CPU.

Liever 2x 1 TB HDD's dan 1x 2 TB HDD. (of denk ik nu teveel aan de prestatieverschillen van vroeger tijden?)

Ik besteed liever de 1500 totaal aan de PC en scherm om zoveel mogelijk financiele speelruimte te hebben voor de performance hardware, dan randapparatuur en koptelefoon etc. bij de prijs in te rekenen.
Dat besteed ik dan liever zelf extra, in theorie dan, als ik het geld zou hebben haha.

En welke beetje gamer heeft er nu zelf al niet een MX518?

Kortom, ik ga letterlijk voor een GAME-PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 12:02
Medion staat bekend om zijn goede service / garantie van >= 2 jaar. Ik denk dus dat het systeem wel goed overklokbaar moet zijn, maar dat deze standaard door Medion zo krachtig mogelijk geleverd wordt. Wat een oplossing zou kunnen zijn, zijn overclock-presets waarop Medion nog wel garantie levert.

@trippeh: het los leveren van de componenten klinkt gaaf inderdaad, maar ik denk dat garantie op het gehele systeem belangrijker is. Echter, ook als Medion dit alsnog kan garanderen, dan is dit logistiek een grote uitdaging. Alles zit dan los verpakt, dus per systeem is vele malen meer transport ruimte nodig.

Verder is een belangrijk punt bij Medion altijd dat de systemen heel compleet worden geleverd. Naar mijn idee zijn zaken als USB3, een blu-ray brander en Windows Kinect (primeur?! nieuws: Ballmer: uiteindelijk gaan we Kinect naar pc brengen) belangrijk, zeker omdat Medion deze tegen uiterst scherpe prijzen kan inkopen. Minder belangrijk voor een game-pc vind ik de accessoires. Elke tweaker heeft zijn eigen voorkeur voor een muis, toetsenbord, headset, audio-systeem, schermgrootte. Dit zou ik dan ook buiten beschouwing laten.
Persoonlijk ergerde ik me bij aankoop van m'n vorige Medion systeem aan de boxjes, muis & tobo die waren meegeleverd. Heb dan ook meteen > 100 euro moeten investeren in accessoires die voor me persoonlijk wel voldoende waren.

@hugoy: je geeft idd aan dat de Sandy Bridge chipsets een ontwerp fout hebben. Er wordt echter in het voorstel dat t.net in samenwerking met Medion heeft opgesteld verteld dat ze invloed hebben op fabrikanten. Verder staat in het artikel:
Intel heeft de productie van de chipsets gestaakt en de verwachting is dat moederborden met de vernieuwde chipset eind februari beschikbaar zijn.
Ofwel, als op 1 mrt de BBG verschijnt, dan is dat dus geen belemmering naar mijn idee.

Ik lees regelmatig trouwens de discussie over het budget van 1500 euro. Sta zelf op het punt een nieuwe PC aan te schaffen, en dit potentiele model lijkt me dan ook een zeer goede opvolger van mn gouwe-ouwe huidige Medion MD8818. Ik denk echter dat veel tweakers een bedrag van 1500 euro niet zullen uitgeven als dat niet al gepland was. Ik hoop dan ook dat de aankoopprijs (incl t.net korting) op max. 800 euro komt te liggen. Dit is te verklaren als 500 euro reductie door inkoopregelingen van Medion, en 200 euro t.net korting.
Ik denk dat 800 euro voor veel mensen te verklaren valt als een bedrag wat je kan uitgeven als je dat in eerste instantie niet gepland hebt. Ben benieuwd wat jullie van die stelling vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Rvanlaak op 02-02-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

een paar sugesties:

western digital caviar black 1-2 gb harde schijf
liest zo min mogelijk schijven, maar wel grote.
en voor het grafisch gedeelte een gtx560 ti (of misschien 2)
moeten uiteraard zeer stil zijn

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Laatst online: 05-04 19:52
tweakerss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:00:
[...]

Onzin dat die berekeningen voor niks zijn, Medion moet de pc in elkaar zetten + promotie maken + service bieden + er zelf wat aan verdienen, dat kost allemaal geld.
quote van begin post:
In plaats van echter te discussiëren over bijvoorbeeld welk merk moederbord of welk type grafische kaart er in de pc wordt geplaatst, willen we voor deze special de nadruk leggen op functionaliteit: wat moet deze pc kunnen en met welke specificaties.

zegt niks over of het kan ja of nee het gaat er gewoon om wat JIJ wilt dus waar jij van droomt/perfect vind en niet zo als jij denkt dat het moet met prijzen enzo...

ontopic:

zou echt mooi zijn als er programmeerbare knoppen op de kast kunnen zitten =P
bijvoorbeeld een knop om de boel overteklokken en ventilatoren sneller te laten draaien zoals ik al zij maar ook om zelf een gekozen programma/commando aan te koppelen :9~

zou trouwens ook mooi zijn als het een simpele zijklep heeft zonder schroefen met simpel weg een hendel ofso waarna de hardeschiven er zo ingeschoven kunnen worden :D

en zou het ook gaaf vinden als ze er eens een blueray in gooien =P

en de kast zou mooi zijn als hij brushed metallic is met mooie fijne knoppen die niet *** gaan doen na een paar jaar zoals met 5 van de 8 medions die ik gezien heb....

en natuurlijk nvidia :D

en memory zal wel niet het grootste kosten prijsje worden sinds ze er vaak het onbekende swissbit in gooien :+

[ Voor 21% gewijzigd door seapip op 02-02-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:59
#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-9F€ 114,64€ 114,64
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 89,-€ 89,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 185,-€ 185,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 75,-€ 75,-
1Club3D CGAX-69748F€ 334,57€ 334,57
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.447,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 07:52
De game pc dient minimaal te voorzien worden van eyefinity/surround. Door 3 beeldschermen in te kopen kun je een mooie korting afdingen en voegt net dat extra toe aan de PC. Ik zou zelf ook voor SLI systeem gaan. Meer performance voor weinig geld. 2 gtx 560 of 6950 outperformen de 5970 op prijs en snelheid. Onderstaande geeft aan dat het makkelijk kan lukken voor 1500 euro.
Mocht het iets meer kosten dan kun je naar de 2* 6970 upgraden, een betere SSD (Revo serie) gaan, en voor meer/sneller geheugen.
Jammer dat AMD geen antwoord heeft op de Sandy bridge 2600k. Uiteraard dient het tweakers logo er ook op te staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Ergotron LX Triple Display Lift Stand, max. 3x 21"€ 268,20€ 268,20
3Acer S221HQLbd€ 129,-€ 387,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 75,-€ 75,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 102,37€ 102,37
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC€ 93,18€ 93,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.869,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Laatst online: 29-04 11:13
http://www.salland.eu/basket/0/winkelmandje.html?1296680209
ik dacht aan zo iets perfect voor gamen alleen nog even Windows er bij en je hebt een mooi setje.
Als medion het groot inkoopt kunnen ze er nog wel wat met de prijs.

Processor: i5 2500k dit is genoeg voor een gaming bak je kan goed overklokken. Games maken geen gebruik van hyperthreading dat is alleen handig als je gaat videobewerken of zo.

Werkgeheugen: Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 4 GB is ook genoeg voor gaming kijk maar hoeveel je pc gebruikt bij gamen. bij al die standaard pc doen ze vele werkgeheugen er in maar je hebt er voor veel gebruikers niks aan.

voeding: Antec TruePower 650W 650 meer dan genoeg behalve als je hem in sli wilt zetten. Je moet wel een a merk hebben anders ga je vele energie verspillen.

Toetsen bord: Logitech g510 Een beetje fijn typen is wel handig dat schermpje heeft in sommige games ook wel voordelen.

Muis: Logitech G700 Draadloos is fijn behalve als je accu leeg is daar zit hier een handig oplaad kabel bij voor tijdens het gamen.

Videokaart: De MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC heeft een goede koeler en met de GTX 560 kan je zeer goed overklokken beter als de 6950 1 GB die de zelfde prestaties heeft.

Moederbord: MSI p67s-c43: een niet al te duur moederbord dat toch goed is.

SSD: ocz vertex 2 120 gb: een beetje opslag ruimte is toch wel handig voor de games en applicaties en windows.

Hardeschijf: voor al je bestanden lijkt me 1 TB meer dan genoeg.

Scherm: Samsung SyncMaster XL2370 een mooi led scherm ziet er mooi uit verkoopt better :)

Behuizing: door vele mensen gekozen Cooler Master CM 690 II Advanced ik denk dat medion toch een eigen kast maakt.

[ Voor 79% gewijzigd door r_v_94 op 02-02-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwbek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02-2024
misschien een Corsair H70 achtig koelertje...
2 SSD's raid0
2 HDD 1TB raid0 of 4 HDD 500GB raid 0+1
SB Proc (i7 2600K of een latere x-versie?) + mobo
6+GB RAM
Beeldschermen lijken me geen must zoals in de waarschuwing al staat
Windows 7 Home Premium lijkt me voldoende, en scheelt toch weer snel een heleboel geld.
USB3 is wel een must daarintegen
ruime voeding (750W+)
BluRay spelertje (brander lijkt me geen must maar kan wel)
Mooie Geluidskaart
Goede airflow met misschien een fanregelaar?
1-2GB graka met goede koeling (CrossFireX of SLI?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
2 ssd is zeker goed heb ik zelf ook werkt perfect. maar gata ook naar mensne die weinig van pc af weten en of dan raid handig is weet ik niet .

6 GB ddr3 echt overdreven. klinkt misschien mooi oor mensen die niks van pc weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 12:02
Over het feit dat er een SSD in hoort te zitten hebben we een redelijke consensus, wat echter belangrijker is is de grootte van de SSD. Naar mijn idee dient de pc een levensduur van ten minste 3 jaar te hebben, dus ik vind dat de SSD ten minste 180 GB groot dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2023
r_v_94 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:29:
2 ssd is zeker goed heb ik zelf ook werkt perfect. maar gata ook naar mensne die weinig van pc af weten en of dan raid handig is weet ik niet .

6 GB ddr3 echt overdreven. klinkt misschien mooi oor mensen die niks van pc weten.
8GB kost niets, en sorry 4GB is echt te weinig.
ik game niet alleen gamen, Photoshop is bijvoorbeeld reten traag met 4GB geheugen (zie ook alle benchmarks), en er zijn ook wat pc games waarbij je alleen maar firefox hoeft te opnemen en je al ver over 4GB zit 32bit of niet (en ik het kan laten hangen, wat bij mij met 8GB opgelost was)

[ Voor 3% gewijzigd door stewie op 02-02-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:37
• Processor: AMD 965 BE - Misschien niet even goed als de snelste intels, maar wel veel goedkoper. Tevens is 6 core voor gamen redelijk overdone, geen enkel spel dat daar effectief gebruik van maakt.
• Geheugen: 8GB
• Moederbord: 890FX met
minimaal 5 PCIe x16 sloten, (dan passen alle kaarten overal in, niet alle sloten hoeven een 16x connectie naar de chipset te hebben)
1 PCI slot
Fatsoenlijke netwerkchip met CPU offloading (bij voorkeur intel, beste netwerk chips die er zijn)
USB 3.0, SATA600, Firewire, eSATA
Onboard geluid met Dolby Digital Live (dolby encoding voor digitale aansluiting geluid)
• Videokaart: AMD HD6970 (best bang for the buck)
• SSD: Twee SATA600 SSD in RAID 0 (snel opstarten van OS, games, snel laden levels), totale grootte: 160GB of meer
• Hardeschijf: 2TB voor opslag
• Kast: fraai vormgegeven, stil, geen lelijke neon/led verlichting

• Monitor: 24" S-IPS of PVA gebaseerde monitor met lage input latency
• geluidssysteem: Teufel Concept E 300 Digital (veel betere geluidskwaliteit als de Logitech z-5500)
• toetsenbord en muis: goede gaming toetsenbord en muis van Razer of Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Medion Gamesysteem 1500 euro

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 220,09
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Corsair Graphite 600T€ 119,57€ 119,57
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 45,22€ 45,22
3Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm€ 10,90€ 32,70
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 56,-€ 56,-
1Roccat Kone[+]€ 66,-€ 66,-
1Roccat Taito€ 12,69€ 12,69
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1XFX PRO650W€ 71,99€ 71,99
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 104,-€ 104,-
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 40,-€ 80,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 174,91€ 174,91
1Asrock 890FX Deluxe3€ 122,74€ 122,74
1Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.414,90

Medion Monster-systeem 3500 euro nVidia

#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 660,27
1Corsair Obsidian 800D€ 238,84€ 238,84
1Noctua NH-D14€ 69,95€ 69,95
1Roccat Kave€ 70,-€ 70,-
1Intel Core i7 950 Boxed€ 249,90€ 249,90
1Corsair AX1200€ 235,69€ 235,69
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB€ 249,99€ 249,99
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9€ 58,05€ 58,05
1EVGA X58 SLI3€ 192,90€ 192,90
2MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 443,-€ 886,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.140,28

Sommige keuzes spreken wat mij betreft voor zich:

- Logitech Illuminated: Daar kun je gewoon niet omheen. Dat bord is alom geprezen en wordt hier in de PW ook enorm goed beoordeeld. Hier zijn 2 bordjes in gebruik en dat gaat gewoon met genot.
- Roccat Kone [+]: Persoonlijke keuze. De Roccat Kone (V1) heb ik zelf al heel lang in gebruik en die bevalt me enorm.
- GPU's: In beide systemen komen de videokaarten gewoon uitstekend tot hun recht. De HD6950 1GB waar balans een vereiste is en de GTX580's in het power systeem. Kan ook niet anders.
- AMD Phenom II X6 1090T: De P67 chipset, behorende bij de Sandy Bridge mobo's, heeft een bug. Deze moet eerst gefixed worden, maar daar gaan wat maanden over heen (naar verwachting). Lijkt me niet dat Medion daarop zit te wachten of eventueel zou willen wachten.
- Corsair AX1200: Gold certified, etc... Kan eventueel een GTX580 nummer 3 voeden, of ipv de GTX580's kunnen er 3 HD6970's ingestoken worden. Het ligt er maar net aan waar de voorkeur naar uitgaat, kwa prijs zal het niet veel schelen.

Medion Monster-systeem 3500 euro AMD

#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 660,27
1Corsair Obsidian 800D€ 238,84€ 238,84
1Noctua NH-D14€ 69,95€ 69,95
1Roccat Kave€ 70,-€ 70,-
1Corsair AX1200€ 235,69€ 235,69
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB€ 249,99€ 249,99
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9€ 58,05€ 58,05
1EVGA X58 SLI3€ 192,90€ 192,90
3XFX AMD Radeon HD 6970€ 312,-€ 936,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.190,28

[ Voor 29% gewijzigd door Fid3lity op 03-02-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Wat is kwaliteit?

Volgens mij kijkt de tweaker (ik iig) voor kwaliteit naar: Stilte, temperatuur, uitbreidings mogelijkheden en gebruikte materialen van de "case". Dit uiteraard buiten de "performance", maar dat gaat niet om kwaliteit imo. (met andere woorden, een K*T kwaliteit pc kan ook snel zijn)

Voor Medion moet de pc makkelijk te onderhouden zijn om de aftersales\defect\garantie laag te houden en verder zo goedkoop mogelijk maar wel compleet. (liever een cardreader en een gtx460 dan zonder reader en een gtx470 bijv.)

Lijkt me lastig voor een game-pc om op die manier "compleet" te zijn en de stevige gamer niet tekort te doen.
Met 1500 euro zeg ik aan de ene kant: Alleen echte gamers kopen voor dat bedrag een PC, aan de andere kant: Als je voor dat bedrag een pc koopt mag ie wel errug compleet zijn wil ie de prijs rechtvaardigen, kortom: Dilemma! ...eens kijken hoever we komen...

Platform keuze:

Ik zie nog veel mensen met de suggestie van een X58 platform? Hoewel ik groot fan ben van i7 9xx serie kan je daar toch niet meer mee aankomen? Tegen de tijd dat dit systeem op de markt komt is de x58 al ruimschoots uitgefaseert. Sterker nog, de laatste x58 proc is al aangekondigt, dus daar gaat het "upgradable" argument, precies waar we de huidige Medions af en toe om vervloeken!

Eigenlijk zijn er nog maar 2 platform keuzes over: s1155 of AM3.

Voor een game-pc heeft de huidige 6-core van AMD nagenoeg geen meerwaarde, 2 of meer cores staan te vaak uit z'n neus te eten en dus zou de Phenom II x4 965 ook volstaan. We mogen het er over eens zijn dat ondanks z'n goede bang for buck verhouding we de PhII 965 niet meer gaan gebruiken voor een huidige game PC met een budget van 1500e?
Lijkt mij die keus nog eens makkelijk gemaakt: S1155 lijkt me ondanks de huidige chipset probleempjes de juiste keuze. Snel en relatief goedkoop, en de nieuwste technieken. Dan laat ik nog in het midden of het een i5 2500 of i7 2600 moet worden (al dan niet de K series.) Een medium SLI/CFX bord zou moeten volstaan

De grafische kaart:

Ook dit lijkt me niet zo'n lastige keuze: Het moet simpel en snel zijn, en het liefst niet teveel verbruiken.
Gezien de driverproblemen, het aanzienlijk hogere verbruik en de extra warmte en lawaai in de kast lijkt mij een CF of SLI systeem niet zo'n heel handige, maar wilde keus natuurlijk bij de eindgebruiker laten, dus een snelle enkele HD 6970 of GTX 570 maar wel op een CFX/SLI bord. Mijn voorkeur gaat qua verbruik uit naar een 6970, zodat met een 750w voeding ook nog een CFX opstelling gemaakt kan worden. Met een GTX 570 word dat wat krapjes. Een HD6970 met 2 slots aftermarket koeling zou een goede keuze zijn.

Opslag en Boot

De huidige prijzen van normale opslag zijn zodanig laag dat 2x een Tb in raid 0 of 1x een 2tb schijf een nobrainer is. Ik zou voor de 2x een Tb in raid 0 gaan, snel en het is toch maar "opslag". Omdat de opslag zelf al snel genoeg is Heb je voor je boot geen grote ssd nodig. Een ssd van 60Gb lijkt mij precies de balans te hebben tussen prijs en benodigde (boot) ruimte.

Geheugen:

Tja, hoewel ik tot op heden nog geen 4gb ram heb gebruikt onder het gamen, vind ik met de huidige prijzen dat je bijna niet onder 8gb uitkomt. Voor de normale gamer hoef je geen highend 2000Mhz geheugen te halen. 1600 c9 is snel zat en goedkoop. Corsair vengeance 8gb vind ik de perfecte keuze in dit geval.

Voeding

Een stille 750w voeding met 4x pci-e zou voldoende moeten zijn om nog ruimte te hebben de single kaart te upgraden of een toekomstig sneller (en meer verbruikende) cpu te plaatsen. De voeding hoeft niet perse modulair te zijn, maar zou zeker getuigen van kwaliteit. Is dus een leuk extraatje. Bij de "Be Quiet" afdeling is wat mij betreft een goede keus te maken.

Koeling:

Vandaag de dag kan er eigenlijk maar een keus zijn: de Mugen II van scythe, onbetwiste kampioen bang for buck wat mij betreft. Zoals bij de Grafische kaart al aangegeven, graag een aftermarket 2 slots koeler. Wat fans intern betreft: high CFM fans op halve speed met een simpele fancontroller (zonder temperatuurmeting) zou stil en koel moeten zijn.

Extra's:

Die vind ik nog het lastigst! Een blueray reader en dvd writer lijkt me geen overbodige luxe (nou ja, een pc van 1500 is dat natuurlijk wel). Moet er een cardreader in? En een TV-kaart die zo lekker in je hele pc is geintegreerd? Ik vind van niet, maar wellicht dat andere tweakers daar anders over denken...

De case:

Een simpele stijlvolle case ZONDER deurtjes en klepjes die meetrillen of af kunnen breken, zoiets als de CM690II en geen rare layout zoals BTX of GTX, ZTX ATG-E of wat dan ook. Gewoon ATX, met open pc aan de linker kant, zoals 90% van de systemen.

Als Medion zich hieraan houd kan het best wel eens een mooie kwalitatieve PC worden... Ik ben benieuwd!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

millman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:22:

Platform keuze:

Ik zie nog veel mensen met de suggestie van een X58 platform? Hoewel ik groot fan ben van i7 9xx serie kan je daar toch niet meer mee aankomen? Tegen de tijd dat dit systeem op de markt komt is de x58 al ruimschoots uitgefaseert. Sterker nog, de laatste x58 proc is al aangekondigt, dus daar gaat het "upgradable" argument, precies waar we de huidige Medions af en toe om vervloeken!

Eigenlijk zijn er nog maar 2 platform keuzes over: s1155 of AM3.

Voor een game-pc heeft de huidige 6-core van AMD nagenoeg geen meerwaarde, 2 of meer cores staan te vaak uit z'n neus te eten en dus zou de Phenom II x4 965 ook volstaan. We mogen het er over eens zijn dat ondanks z'n goede bang for buck verhouding we de PhII 965 niet meer gaan gebruiken voor een huidige game PC met een budget van 1500e?
Lijkt mij die keus nog eens makkelijk gemaakt: S1155 lijkt me ondanks de huidige chipset probleempjes de juiste keuze. Snel en relatief goedkoop, en de nieuwste technieken. Dan laat ik nog in het midden of het een i5 2500 of i7 2600 moet worden (al dan niet de K series.) Een medium SLI/CFX bord zou moeten volstaan
toon volledige bericht
Hierom wellicht?
An open letter to ASUS customers and partners

Proactively responding to the Intel-identified Sandy Bridge chipset design error
Delivering a prompt recovery plan to customers, ASUS provides comprehensive return and replacement services for every product affected by this issue

Intel® on January 31, 2011 announced the detection of a design error in the new Sandy Bridge-based Intel® 6 Series support chip, also known as Cougar Point. The shipment of existing Sandy Bridge products has been suspended by Intel®, and the production of an updated support chip has commenced. The design error affects only the support chip, and not 2nd generation Intel® Core™ processors such as the i5 and i7.

Acting on our philosophy and promise of inspiring innovation and persistent perfection, we've created a comprehensive response to this development to safeguard the best interest of ASUS customers around the world. We will provide total warranty services to maximize computing and usability, as each ASUS product is delivered with an uncompromising quality pledge. This includes the hassle-free return and/or replacement of all affected ASUS products. We’re doing all this effective immediately – and as a first step, shipments of current ASUS Sandy Bridge-based products have been halted. The suspension covers all distribution and retail channels — ASUS only sells quality-assured products, at all times and across all product segments.

For all customers who already own any ASUS product affected by the design error identified by Intel®, simply visit http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice for detailed warranty and service hotline information. We’ll be happy to address any questions or concerns you may have regarding this issue, as well as provide information on future updates to Sandy Bridge technology.

ASUS notebook and desktop products are covered by a warranty service that addresses the design error, with both swap and sales return offered as options to customers.

For motherboards, we’ve confirmed with Intel® that the Cougar Point design error does not affect SATA ports 0 and 1. Additionally, ASUS has been a pioneer in including extra SATA 3Gb/s and SATA 6Gb/s ports beyond Intel® specifications on a wide range of motherboards. These ports are not affected by this design error, offering customers an option for uninterrupted computing. However, we’re also offering you the option of returning any possibly affected motherboard for a swap or sales return. All warranties for affected motherboards will be reset to give you enough time to carry out any exchanges.

ASUS has also started an initiative to contact customers regarding this issue, and we’ll cover all channel partners, distributors and registered buyers of affected ASUS products. As mentioned above, you may opt to return any affected products to ASUS for a swap or sales return.

We’ll post updates through our official website and other channels regarding any developments or fixes to Sandy Bridge products. Thank you for your understanding, support and cooperation, and we apologize for any inconvenience this may have caused you.

Sincerely,

ASUS
toon volledige bericht
millman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:22:
Wat is kwaliteit?

Volgens mij kijkt de tweaker (ik iig) voor kwaliteit naar:[...] en gebruikte materialen van de "case". Dit uiteraard buiten de "performance", maar dat gaat niet om kwaliteit imo. (met andere woorden, een K*T kwaliteit pc kan ook snel zijn)

De grafische kaart:

Ook dit lijkt me niet zo'n lastige keuze: Het moet simpel en snel zijn, en het liefst niet teveel verbruiken.
Gezien de driverproblemen, het aanzienlijk hogere verbruik en de extra warmte en lawaai in de kast lijkt mij een CF of SLI systeem niet zo'n heel handige, maar wilde keus natuurlijk bij de eindgebruiker laten, dus een snelle enkele HD 6970 of GTX 570 maar wel op een CFX/SLI bord. Mijn voorkeur gaat qua verbruik uit naar een 6970, zodat met een 750w voeding ook nog een CFX opstelling gemaakt kan worden. Met een GTX 570 word dat wat krapjes. Een HD6970 met 2 slots aftermarket koeling zou een goede keuze zijn.
Behalve dan dat je vrijwel geen aftermarket koeling zult vinden die maar 2 slots in gebruik neemt.
Voeding

Een stille 750w voeding met 4x pci-e zou voldoende moeten zijn om nog ruimte te hebben de single kaart te upgraden of een toekomstig sneller (en meer verbruikende) cpu te plaatsen. De voeding hoeft niet perse modulair te zijn, maar zou zeker getuigen van kwaliteit. Is dus een leuk extraatje. Bij de "Be QuietXFX" afdeling is wat mij betreft een goede keus te maken.
Net wat betere bang-4-buck in dat segment imo.
Koeling:

Vandaag de dag kan er eigenlijk maar een keus zijn: de Mugen II van scythe, onbetwiste kampioen bang for buck wat mij betreft. Zoals bij de Grafische kaart al aangegeven, graag een aftermarket 2 slots koeler. Wat fans intern betreft: high CFM fans op halve speed met een simpele fancontroller (zonder temperatuurmeting) zou stil en koel moeten zijn.
Waarom nou altijd weer die mugen? Het is gewoon een groot, lomp blok dat niet bepaald makkelijk te installeren is. Zeker aangezien je zelf al aangeeft die Vengeance-modules te willen gebruiken, die dingen zijn ook niet laag.
Extra's:

Die vind ik nog het lastigst! Een blueray reader en dvd writer lijkt me geen overbodige luxe (nou ja, een pc van 1500 is dat natuurlijk wel). Moet er een cardreader in? En een TV-kaart die zo lekker in je hele pc is geintegreerd? Ik vind van niet, maar wellicht dat andere tweakers daar anders over denken...
De DVD-reader/brander combo kan ik wel inkomen, dat doen we overal. Echter, een BluRay reader voegt helemaal niets toe aan pc-gebruik...
De case:

Een simpele stijlvolle case ZONDER deurtjes en klepjes die meetrillen of af kunnen breken, zoiets als de CM690II en geen rare layout zoals BTX of GTX, ZTX ATG-E of wat dan ook. Gewoon ATX, met open pc aan de linker kant, zoals 90% van de systemen.
Er mag nog wel iets meer kwaliteit in voor het buget imo. Zeg bijvoorbeeld dus die 600T of een P183.

[ Voor 25% gewijzigd door Fid3lity op 03-02-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het is inderdaad nogal een hype, die Scythe Mugen. Zelf heb ik de Scythe Ninja 2, en die is door de grotere ruimte tussen de koelvinnen veel beter geschikt om te koelen in een ruimte met lage airflow. Ideaal dus om gekoeld te worden door mijn 12cm casefan op 5V en mijn 12cm fan in de voeding die eveneens op een laag pitje draait.

Ik meende te denken dat de Ninja een minder irritant montagesysteem heeft, maar het kan zijn dat dat enkel het geval is als je die koeler gebruikt bij een AMD systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-02-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
De mugen 2 is denk ik te lastig voor medion om in te bouwen en als er iets kapot is te lastig om snel te kunnen vervangen een onderdeel. Misschien is de crosair h70 wat dat ziet er mooi uit en heeft medion ook nog iets leuks te zeggen over water koeling in de reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
Dan lijkt me zoiets voor de cooling meer een oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://hwt.dk/images/literature/9447/NorthQ%20pics%20(2).jpg
:o :o
Is wel een mooi affiche als er standaard een 240mm watercooling rad op zit >:)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Maar het moet ook nog goedkoop zijn hoeveel betaal je voor dat ding?

Ik denk toch dat deze pc meer verkocht gaat worden aan mensen die best weinig verstand hebben van pc. Die weten dus nooit wat een dual rad cooling is bij waterkoeling zet je dan een plaatje van die buizen met dat water in en ze snappen het en zoeken het op.

[ Voor 65% gewijzigd door r_v_94 op 03-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:00

bas.kb

BI'er :P

Ik hoop dat die € 1500,- volledig wordt besteed aan hardware. Ik heb zelf al een OS liggen en zou het zonde vinden als ik een Game PC aanschaf en daar standaard een duur OS op staat geinstalleerd. Ik zou de PC niet aanschaffen als € 200,- van het budget is uitgegeven aan een OS. Weet men hoe Medion hier tegenover staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

bas.kb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:19:
Ik hoop dat die € 1500,- volledig wordt besteed aan hardware. Ik heb zelf al een OS liggen en zou het zonde vinden als ik een Game PC aanschaf en daar standaard een duur OS op staat geinstalleerd. Ik zou de PC niet aanschaffen als € 200,- van het budget is uitgegeven aan een OS. Weet men hoe Medion hier tegenover staat?
Vrijwel all game pc's worden standaard voorzien van W7 home premium. De OEM versie daarvan kost voor een losse OEM versie ongeveer 85 euro [een waarde die je ook zou kunnen gebruiken in een BBG] maar kost voor een bedrijf als medion nog aanzienlijk minder, (waarschijnlijk rond de 50 euro) .
Dat is dus juist een stukje waar ze de korting uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-04 22:26
Famous Copra schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:27:
Behuizing:
-Een toolles systeem met vele koelingsmogelijkheden en ruime inbouwmogelijkheden. Ik zou zo even geen voorbeeld kunnen noemen, maar de CM 690 II Advanced is niet duur en lijkt me een zeer goede behuizing.

Geheugen intern:
-Ik zou zeker voor 8Gb geheugen gaan, dit vanwege de swapfile en het gebruik van een SSD. De prijs van 8Gb geheugen vs. 4Gb is niet vele malen hoger dus dit zou zeker kunnen. Met een budget van €1500 lijkt het mij niet meer dan redelijk dat het overklokbaar geheugen is, ook al zullen sommigen hier niks mee doen. De Corsair Vengeance lijkt mij een goede keuze.

Harde schijven intern:
-Hoe saai het ook is, voor opslag gaat mijn voorkeur toch uit naar de Samsung Spinpoint F3, welke goedkoop is goede prestaties levert en met 1Tb voorlopig genoeg opslag biedt. De mensen die 1Tb te weinig vinden als opslag kunnen natuurlijk zelf een extra harde schijf inbouwen (dit is namelijk absoluut niet moeilijk en kost ook niet veel geld en/of tijd)
-Als Windows schijf + Adobe en games een SSD van 120/180 Gb? De OCZ Vertex II lijkt mij een goede keus, maar ik betwijfel of 70 euro voor 60 Gb echt nodig is.

Moederbord:
- Voor dit budget zou ik eigenlijk geen idee hebben, maar de Asus Maximus IV Extreme is een elk geval een zeer goed bord maar ik vraag me af of de prijs van €307,63 wel goed is in vergelijking met de rest van de onderdelen. Bij nader inzien is dit overkill als je kijkt naar het lijstje wat ik nu heb €1191 en wat ik nog moet (voeding, videokaart, evt. extra koeling)

Overclocking en Cooling
-Hier weet ik vrij weinig van, maar de Scythe Mugen Rev. B is in elk geval een goede koeler voor een lage prijs
-Een fancontroller zou eventueel een mogelijkheid zijn. Dan lijkt de Scythe Kaze Server Fan controller mij een goede keuze aangezien deze drie standen heeft: Manual, semi-automatic en automatic. En het licht van het schermpje ’s nachts uit kan.
-Extra koeling voor in de pc of graka of harddisk heb ik absoluut geen verstand van.

Processor:
-Sandy Bridge I7 2600K, Deze omdat je eventueel een 970, 980X of 990X zou kunnen nemen maar de prijs van de six-cores ligt zoveel hoger terwijl de prestaties nou niet veel groter zijn. Verder presteert de I7 2600K vele malen beter dan bijvoorbeeld een I7 950.

Videokaarten:
-Een GTX 580 of HD 6950/970 lijkt mij goed, of moet je eerder een crossfire/sli opsteling maken?

Voeding:
-No suggestions. Wel stil en modulair.

Overig:
-Een blu-ray brander, dit omdat het in het budget past en toekomstbewust is. De LG BH10LS30 is wellicht een optie?
-Verder lijkt een geluidskaart me wel handig in een systeem van €1500. De goedkopere (€61) Creative X-Fi Titanium Bulk of de duurdere (€149) Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 61,-€ 61,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 181,90€ 181,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 108,50€ 108,50
1Asus Maximus IV Extreme€ 307,63€ 307,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.191,47
toon volledige bericht
De case, de videokaart en de voeding missen nog voor het prijsoverzicht, maar met deze keuzes ben ik het heel erg eens.

Speerpunten:
- Sandy Bridge: 2500/2600K gaat met 2 vingers in de neus naar 4,4 Ghz, het zou behoorlijk zonde zijn als er toch voor een verouderde i7 wordt gekozen.
- 6GB of meer RAM, essentieel bij grote games en Adobe toepassingen
- Niet bezuinigen op het moederbord, Maximus Extreme is misschien wat, eh, extreem, maar Medion (en allerlei andere pc bouwers) heeft normaal de neiging allerlei onbekende no-name bordjes in hun pc's te stoppen met super weinig mogelijkheden in het BIOS en low-grade componenten.

Suggestie graphics:
ATI Radeon 6850 in crossfire kan heel aantrekkelijk zijn, voor ca. 300 euro aanzienlijk betere prestaties dan de paar maanden geleden nog heilige 480GTX (typenummer=prijs) en slechts fractie slechter dan de véél duurdere 5970 en de 580GTX (namelijk +140 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Blue-Tiger schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:20:
Hierom wellicht? (Sandy Bridge probleem)

[...]

Waarom nou altijd weer die mugen? Het is gewoon een groot, lomp blok dat niet bepaald makkelijk te installeren is. Zeker aangezien je zelf al aangeeft die Vengeance-modules te willen gebruiken, die dingen zijn ook niet laag.
Lastige situatie en wat dat betreft is de timing van dit project slecht (maar niks aan te doen....). Maar nu nog een X58 mobo met bijv. een i7 950 in dit systeem zetten is wel erg vreemd als er straks in medio april nieuwe revisie mobo's beschikbaar zullen zijn voor Sandy Bridge. Kan men beter de daadwerkelijke levering van het uiteindelijke model starten zodra de nieuwe mobo's leverbaar zijn.

Mugen 2 blijft een fantastische prijs/kwaliteits koeler, maat idd, met dit budget is een prolimatech megahalems of Corsair H70 meer op z'n plaats omdat die toch net iets beter zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 03-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:56
Enkele kernwoorden van deze samenstelling: 3D gaming, prijs, uitbreidbaar

Het kloppend hart van deze pc bestaat uit een degelijk Asus moederbord met de intel P67 chipset, 2e generatie core i 5, en 4 GB geheugen.

Een GeForce GTX 460 met 2 GB geheugen, een 23" Full HD 120 Hz scherm incl Nvidia 3D vision bril stelt deze pc in staat om 3D te gamen en films te kijken. Bovendien kan je 3D foto's bekijken.

Over naar de I/O onderdelen. De pc heeft een zeer snelle S-ata III (S-ata 600) SSD schijf voor het OS en andere essentiële software. Een prima secundaire S-ata III HD zorgt voor opslag en backup. Naast beschrijfbare media zit er nog een Blue-ray / DVD lezer en een 22 in 1 card reader geinstalleerd.

De processor wordt koel gehouden door een grote processor koeler die overclocken toelaat. De voeding is 80 plus gecertificeerd, modulair en SLI ready.
Dit alles wordt in een uitstekende en ruime gaming kast geïnstalleerd. Deze kast laat de hardware lekker koel.

Ondanks dat Medion puur naar de kast kijkt ben ik van mening dat een pc van 1500 euro compleet dient te zijn. Eerder refereerde ik al naar een Full HD 3D 120 Hz scherm, maar ook een goede gamingmuis en een gamingtoetsenbord ontbreken niet!

Al met al een complete pc die lekker snel is en tevens een nieuwe dimensie geeft aan je gaming leven!

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB€ 52,99€ 52,99
1Asus VG236H€ 445,-€ 445,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,94€ 118,94
1Antec Nine Hundred Two V3-EU (0761345-15924-1)€ 110,30€ 110,30
1Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2€ 29,30€ 29,30
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 56,17€ 56,17
1Microsoft Sidewinder X3€ 34,44€ 34,44
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 155,50€ 155,50
1Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 53,-€ 53,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,-€ 63,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 104,-€ 104,-
1Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G€ 46,-€ 46,-
1Apacer AE700 Cardreader€ 8,50€ 8,50
1Gainward GTX 460 2GB "GS"€ 194,20€ 194,20
1Asus P8P67 PRO€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.626,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbig1970
  • Laatst online: 01-05 17:33
Ik zie niemand een Controller opteren!!!! En er zijn genoeg leuke spelpookjes te vinden!
Een game-pc met louter MUIS-KEYBOARD? Come on!

Als je het gewoon houd op een Los Systeem met los verkrijgbaar een Keyboard/Muis/Speakers/Headset-setje (Van welke makelij dan ook) doe daar een kek XBOX-Controller voor Windows van Microsoft bij! Of een PS2/3 Variant van Logitech (of beide)

Ik zie veel Tweakers een usb-poort op de voorkant vragen... daar kun je leuk zo'n Controller aanhangen.
Sommige games spelen dan vele maten beter zo niet leuker met zo'n Controller.

Je kunt zeggen: dan ga je maar XBOX-en of PS3-en!!! Maar zo werkt het niet natuurlijk!

Misschien dat Medion daar ook voor zou kunnen gaan.

my2cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-04 15:50

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Corsair Obsidian 700D€ 200,92€ 200,92
1Corsair Hydro Series H70€ 82,50€ 82,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 284,-€ 284,-
1Seasonic M12II 620W€ 82,-€ 82,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 199,-€ 199,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 91,50€ 91,50
1MSI R6970-2PM2D2GD5€ 325,-€ 325,-
1MSI P67A-GD65€ 149,31€ 149,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.486,23

Dat zou ik nu doen als ik 1500 euro zou besteden aan een nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:50
Dit soort vragen stellen wij tweakers ons natuurlijk eigenlijk elke maand wel.
Aangezien we het hier over een PC speciaal voor tweakers hebben heb ik bij het bepalen van mijn gedachte vooral gekeken naar de mogelijkheid om dit ook te kunnen doen.
Gegeven dat deze PC pas ergenis in maart geleverd zou kunnen worden komt mijn verlanglijstje op onderstaande uit. Kanttekening die ik hierbij wil plaatsen is dat voor mij gamen heel veel FSx is en die is vooral CPU bound dus ik zet mijn muntjes uiteraard vooral daar in.

Kast: Een mooie strakke kast die makkelijk toegangelijk is met voldoende ruimte voor interne drivers (minimaal 4 x 3,5) en extern (minimaal 2 x 5-1/4). Goed kabelmanagement. Goede airflow. Filters. . Frontaansluitingen: 2 x usb3, eSata, Audio (in ieder geval koptelefoon, alhoewel ik die tegenwoordig via USB heb aangesloten maar lijkt mij toch iets wat de meeste gebruikers nog wel waarderen.Als voorbeeld is hier inderdaad al een aantal keren de cm690 II genoemd. Zoiets dus. Het is ook al een paar keer gemeld maar bij deze nog eens. Geen stickerparade op de kast aub

Voeding:Een 80+ voeding van 750 W om toekomstige uitbreidingen in het systeem ook mogelijk te maken.Specifiek dus SLI ready.

Moederbord: Ernstige twijfel ivm SB bug maar ook ik vertrouw op Intel en dus toch een P67 moederbord met SATA-600 en USB3. onboard 7.1 audio. Zoals al een aantal keren hier terect opgenoemd EFI met alle parameters bereikbaar voor eindgebruiker. SLI capable en daarnaast nog twee extra uitbreidingsloten voor audio/tv of andere gebruikers specifieke uitbreidingen. 4 DDR3 geheugensloten. 2 x (minimaal 1) Gbit Lan.

Processor: Een processor met zo veel mogelijk Ghz standaard (minimaal quad) met goede turbo en overclockmogelijkheden (concreet is dit eigenlijk momenteel de i7-2600k, hierna zal ik weer van onderdelen wegblijven :-) )

Processorkoeling: Een flinke luchtkoeler die de warmte bij overklokken effectief ook af kan voeren.

Geheugen: 8 Gb met overklokpotentieel (je komt dan al snel bij 1600 Mhz geheugen uit met zo laag mogelijke latency uiteraard. Geinstalleerd in de vorm van 2 x 4 zodat er nog later 2 x 4 oid bijgeprikt kan worden.

Opslag: SSD van 120 GB voor OS en core apps en 2 x2 TB HD's. HD's hoeven niet super snel te zijn maar wel stil.

Video: In ieder geval een enkelvoudige Nvdia kaart. Voor deze prijsklasse zou ik net onder de top gaan zitten met een 570ti oid gelijkwaardige kaart (als een 580 past uiteraard ook goed). Bewust gekozen voor een enkele GPU en dan wel een courante zodat de gebruiker er over een jaar een tweede gelijkwaardige bij kan zetten . (PS het kan natuurlijk geen kwaad dat Medion dit meteen als optie eventueel bovenop de 1500 kan bijleveren voor degene die hier behoefte aan hebben). Zorg voor een uitstekende overklokbaarheid van de videokaart door een hiervoor geschikt model te kiezen. dus koeling en componenten hierop afstemmen.

Optisch: Een DVD writer en een Blu-Ray lezer.

OS: WIN 7 home premium. inderdaad een kale install graag zonder bloatware of andere try out versies van pakketten waar we toch niets mee doen.

Additioneel 1: Geheugenkaartlezer met extra aansluitingen USB/Firewire/esata aan voorkant (moet kast dus ook kunnen herbergen

Additioneel 2: Fancontrole/display unit. Ik merk uit de reacties dat dit nogal persoonlijk is dus ik kan mij voorstellen dat Medion dit een aparte optie maakt waar, indien gewenst, gebruik van gemaakt kan worden

Additioneel 3: Gebruikte H/W moet goede driverondersteuning hebben (dus geen speciale video of moederbord constructies die mij de kriebels bezorgen over toekomstige ondersteuning. Dit is iets wat mij tot nu toe van medion weg heeft gehouden om eerlijk te zijn)

Additioneel 4: Het is al eerder opgenoemd maar de garantiebepaling moet wel zodanig zijn dat wij gewoon in de kast mogen komen en ook mogen spelen met de overklok parameters en niet meteen dan in de steek gelaten worden. Uiteraard alles in redelijkheid)

Ben eigenlijk pas aan het eind van het jaar aan vervanging toe, maar als deze actie echt wat wordt dan zou ik best wel eens een van de kopers kunnen worden. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
@ brainsalad Ik zou echt voor ene i5 2500 gaan dan ga je vele van merken.
Ik ben het er ook wel mee eens met een complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:56
r_v_94 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:19:
@ brainsalad Ik zou echt voor ene i5 2500 gaan dan ga je vele van merken.
Ik ben het er ook wel mee eens met een complete set.
Klopt de core i5 2500 is sneller maar ook duurder. De core i5 2300 is van zich zelf al snel, en budget is ook belangrijk :) Mocht ik sneller willen dan kies ik voor een core i5 2400k, netjes overklokbaar n.l. Maar ik zit al weer over budget en dan zit er nog geen additionele software en een surround set bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Als scherm zou ik voor de Acer GD245HQAbid gaan is wel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2022
seapip schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:42:
[...]

quote van begin post:
In plaats van echter te discussiëren over bijvoorbeeld welk merk moederbord of welk type grafische kaart er in de pc wordt geplaatst, willen we voor deze special de nadruk leggen op functionaliteit: wat moet deze pc kunnen en met welke specificaties.

zegt niks over of het kan ja of nee het gaat er gewoon om wat JIJ wilt dus waar jij van droomt/perfect vind en niet zo als jij denkt dat het moet met prijzen enzo...

ontopic:

zou echt mooi zijn als er programmeerbare knoppen op de kast kunnen zitten =P
bijvoorbeeld een knop om de boel overteklokken en ventilatoren sneller te laten draaien zoals ik al zij maar ook om zelf een gekozen programma/commando aan te koppelen :9~

zou trouwens ook mooi zijn als het een simpele zijklep heeft zonder schroefen met simpel weg een hendel ofso waarna de hardeschiven er zo ingeschoven kunnen worden :D

en zou het ook gaaf vinden als ze er eens een blueray in gooien =P

en de kast zou mooi zijn als hij brushed metallic is met mooie fijne knoppen die niet *** gaan doen na een paar jaar zoals met 5 van de 8 medions die ik gezien heb....

en natuurlijk nvidia :D

en memory zal wel niet het grootste kosten prijsje worden sinds ze er vaak het onbekende swissbit in gooien :+
toon volledige bericht
Dan heb ik een vraag? waar haal jij die specificaties vandaan? Hoe weet je dat je niet een pc van 5000 euro hebt samengesteld? Precies door in de prijsvergelijker een pc van circa 1500euro samen te stellen en onderbouwen waarom je dat zo gedaan hebt. Dat heeft veel meer zin dan te zeggen dat je veel fps wilt hebben, uitbreidmogelijkheden et cetera . Mochten ze dat niet de bedoeling vinden dan heeft het geen zin om hier verder over te discussiëren in dit topic. Zelf denk ik dat dit systeem sowieso niet voor een tweaker bestemd, aangezien die zelf zijn pc samenstelt en bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch leuk om eens zelf een pc weer samen te stellen, niet lang geleden met een soort gelijk budget een eigen i7 pc gebouwd dus vandaar. Mijn opzet gebaseerd op mijn eigen voorkeuren/gekozen setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WDBAAZ0010HNC, 1TB€ 82,-€ 82,-
2Pioneer DVR-S18LBK€ 21,86€ 43,72
1Antec Performance One P183€ 128,98€ 128,98
2Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 6,50€ 13,-
1Antec TruePower TP-750€ 91,10€ 91,10
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 179,90€ 179,90
1OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-12800 Ultra Low Voltage Channel€ 162,-€ 162,-
1Sapphire HD 6970 2 GB GDDR5 PCI-E€ 316,-€ 316,-
1Gigabyte GA-P67A-UD3P€ 140,73€ 140,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.475,43

Zou dit zo zelf bestellen als ik het opnieuw mocht doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367950

dit moet een GAME-pc worden dus dat betekend:
- dat je niet moet worden gestoord door ventilatoren die het geluid van een straalmotor nabootsen;
- dat 4GB aan geheugen zat is, het moet alleen wel wat sneller dan standaart goedkoop geheugen;
- dat qua processor een i5 2500K of i7 2600K goed is;
- dat de case geen overbodige hoeveelheid LEDs hoeft te hebben;
- dat diezelfde case geluidsdempend materiaal moet hebben;
- dat er een ssd als bootdisk in moet zitten met Win7 x64
- dat je niet wil worden gestoord door BSODs omdat de OEM irritante bloatware heeft geïnstalleerd;
- dat de grafische kaart goed en stil moet zijn, zoiets als 1 GTX570 is genoeg;
- dat het mobo ruimte moet hebben voor upgrade (dus 4 ram slots, mogelijkheid voor 2de grafische kaart);
- dat uefi in ieder geval geen oc restricties heeft;
- dat de case ook ruimte voor upgraden heeft --> meerdere HDD's
- dat de onderdelen ook echt zo zijn als de typenummers beloven (dus niet zoals de GTX460 vs de GTX460 oem editie, die lagere kloksnelheden heeft)
- dat er goede muis bij zit
- en graag ook nog USB3.0

dat was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Welkom op GoT niets, maak anders eens een lijstje? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:11
CPU- aangezien we een budget en een powerhouse pc willen zien moet er onderscheid worden gemaakt
voor de budgetpc dus een phenom II x6 1100.

MOBO- Hierbij is echter een goed moederbord (890fx chipset) even belangrijk (zelf draai ik nu met een asus crosshair 4 formula en alleen al de functie die automatisch de cpu overklokt naar 3,8 ipv 3,2 is een giller. iets dergelijks moet er dus wel op zitten. Core unlocker kan je weglaten want iemand die een medion pc koopt gaat echt geen andere cpu installeren om te kijken of zijn dual core een quadcore kan worden. 2x pci-e x16 voor crossfire is ook onmisbaar. Ook sata 600, usb 3.0 en dual LAN zijn fijn om te hebben

GPU- rust dat kreng uit met een nieuwe 6xxx radeon kaart en bied een tweede als uitbreidingsoptie aan voor crossfire junkies

MEM- Gewoon 4Gig aan ddr3 1600 is vet genoeg...dit wordt niet de krachtpatser

Harddisk(s)- Zoals de meeste wteakers ben ik ook van mening dat een snelle SSD voor OS een pré is met daarnaast een 2 TB sata600

Koeling- Niet onbelangrijk he.... verzin eens wat moois(luchtgekoeld met optioneel aan te schaffen waterkoeling.).

Blu ray brandertje erbij en hoppa klaar is uw set

natuurlijk niet proberen zelf t wiel uit te vinden als een ander dat beter kan, lees-> desktop set gewoon logitech G-series erbij

[ Voor 4% gewijzigd door stash_nl op 03-02-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
@statsh_nl
Met een

Je CPU keuze is een goed ekeuzen voor videobewerking of andere programma's die 6 cores ondersteunen. Voor games is die processor geldverspilling. Neem eerder een i5 2500k de i7 2600k heb je ook niks aan de hyperthreading

De GPU is goed een 6950 of 6970 of gtx 570 niks anders nemen misschien een GTX 560 als je wat geld te vele hebt in andere onderdelen.

MEM 100 % mee eens wat moet je met meer dan 4 GB voor alleen gaming.

HDD ook mee eens alleen een standaard samsung spinpoint ecodrive is denk ik genoeg. Als je voor de meeste applicaties maar ene SSD hebt.

De g 510 zou ik nemen mensen vinden dat schermpje gewoon leuk.

De mensen die veel van pc weten stellen er toch zelf 1 samen omdat die toch net 1 ding onnodig vinden of iets beter willen. Er zijn genoeg pc gebruikers die daar geen zin in hebben of het niet kunnen. Daarvoor zijn deze pc. De meeste merken gooien er dan veel werkgeheugen( staat veel werkgeheugen en denken halen.) in en een slechte PCU en GPU. Ik weet niet of de doelgroep die deze pc echt gaat halen wel wil gaan overkloken. Die willen gewoon gamen. Misschien is het wat als medion ze al overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb even wat in elkaar gezet en denk dat dit toch wel wat moet zijn voor tweakers...

Wat info:
Intel i7 950 (bang for buck)
GTX580 SLI (max performance)
12gb ram(overkill|)
4way SLI moederboard ( je kunt hier veel kwijt )
creative sound ( mooi beeld is nog niets zonder mooi geluid )
Kast ( Design? net en strak met goede inhoud )
Noiseblocker fans ( veel lucht verplaatsing weinig geluid )
SSD's ( Raid 0 zorgt dat deze bak echt tot zijn recht komt )
HDD ( 2TB extra opslag is altijd gewenst )
Alles is uitgezocht op het zwart op de twin frozer 580GTX na deze zijn gewoon zeer stil en koel voor deze heethoofden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD€ 143,07€ 143,07
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 94,62€ 94,62
1Corsair Obsidian 800D€ 238,48€ 238,48
1NZXT SENTRY LX€ 52,80€ 52,80
1Corsair Hydro Series H70€ 82,50€ 82,50
3Noiseblocker NB-BlackSilentPro PK 3, 140mm€ 15,90€ 47,70
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 105,-€ 105,-
1Corsair AX1200€ 234,12€ 234,12
2Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 199,-€ 398,-
1Corsair Dominator CMD12GX3M6A1600C8€ 225,50€ 225,50
1EVGA X58 Classified 4-Way SLI€ 381,60€ 381,60
2MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 441,01€ 882,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.135,31

[ Voor 5% gewijzigd door taeke18 op 03-02-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08
Anoniem: 353796 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:43:
[...]

zoiets heet raid 5. het is niet leuk als je nog maar de helft van je schijfruimte kan gebruiken, en nog minder leuk als je, als er één schijf uit klapt, al je bestanden kwijt bent
RAID 5 met 2 schijven, knap, kun je ons allemaal vertellen hoe je dat doet ?

En bovendien haal je RAID 0 & 1 doorelkaar.
RAID 0 = Striping, Capaciteit van beide schijven met over het algemeen een hogere doorvoer snelheid, 1 schijf defect = Data foetsie.
RAID 1 = Mirroring, Capaciteit halveert, als je 2 dezelfde groottes gebruikt tenminste, 1 schijf defect is in ieder geval niet meteen een halszaak, alles staat ook nog op de andere.

Dus als je al wilt reageren op andermans post, doe dat dan onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
optie 2:

Iets meer gericht op de budget markt, de onderdelen zijn iets meer low end maar zijn nog zeer sterk voor de 560 euro die deze samenstelling kost.

Quadcore phenom pc met budget onderdelen dat toch gigantische prestaties weet te halen en bang 4 buck wel 5 keer meer bied dan een pc van 3k euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Luxo X140€ 34,50€ 34,50
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 51,79€ 51,79
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1AMD Phenom II X4 955 BE Tray€ 122,88€ 122,88
1Asus M4A88T-M/USB3€ 75,74€ 75,74
1Asus EAH5850/2DIS/1GD5€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,90

[ Voor 9% gewijzigd door taeke18 op 03-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
Eigenlijk is het hopen dat Crysis 2 binnenkort met de aanbevolen systeemeisen komt (nu is alleen het minimum bekend). Zou een mooie richtlijn zijn voor de eisen aan deze pc.
Ben geen voorstander van extra software bij een pc, maar een kopietje van Crysis 2 lijkt me wel goede reclame voor een dergelijke machine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Zo, nu weer even Ontopic.

Ik weet niet wat andermans ervaringen zijn, maar ik merk wel degelijk het verschil tussen 4 & 8Gb geheugen.
Net zoals een SSD vs een normale Hardeschijf.

Ben wel een Gamer, maar heb vaak toch nog wat zaken anders dan de Game zelf openstaan, en als je dan al een keer moet / wil switchen gaat dat aanzienlijk soepeler met 8Gb intern geheugen.

Bottomline: ga voor deze Medion gewoon voor 6Gb of meer, voor de prijs hoeft het niet te worden weggelaten.

Wat de Grafische kaart betreft, denk ik dat 1 Goede kaart de beste weg is om te bewandelen, daarbij moet ik wel zeggen dat ik het eens ben wat hier al eerder gezegd is, dat men een Normale Kaart moet gebruiken en niet zo aparte Rebrand die eigenlijk met niks overeenkomt, waardoor de mogelijkheid om er later een bij te plaatsen indien nodig nooit optimaal of überhaupt mogelijk is.

Bovendien denk ik dat de er al een heel erg snel systeem samengesteld word als men Net Niet alles Top of the Line neemt. En nog betaalbaar ook.

[ Voor 0% gewijzigd door uray op 03-02-2011 20:51 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Ik weet niet wat andermans ervaringen zijn, maar ik merk wel degelijk het verschil tussen 4 & 8Gb geheugen.

Er is wel degelijk verschil. Mocht er gewerkt worden met video, dan is 8gb ram zeer welkom. Videobewerking neemt zeer veel en als je toch een goede pc wilt en ddr3 nu niets kost is dat kleine beetje extra niet mis.

Het verschil tussen ssd's en hdd's is zeer groot. SSD's mogen misschien nog klein zijn, maar zijn in het algemeen qua lees/schrijfsnelheid al snel 5 keer sneller als een traditionele HDD. Vooral de acces time en de IOPS zijn drastisch verbeterd bij SSD's. Deze zijn zoveel sneller dat een traditionele hdd in het niet valt. Wel moet ik zeggen dat voor een film die je wilt kijken gewoon nog het beste een HDD kunt nemen. Een HDD kan Blueray afspelen qua snelheid dus is dat geen probleem.

Ben wel een Gamer, maar heb vaak toch nog wat zaken anders dan de Game zelf openstaan, en als je dan al een keer moet / wil switchen gaat dat aanzienlijk soepeler met 8Gb intern geheugen.

Dit is niet waar, natuurlijk zal dit iets zijn. Normaal gesproken zal een web-browser niet meer dan 100mb ram nemen en het overige zal echt niet alles bij elkaar over de 500mb gaan anders moet je toch echt wat gaan afsluiten.

Bottomline: ga voor deze Medion gewoon voor 6Gb of meer, voor de prijs hoeft het niet te worden weggelaten.

Helemaal mee eens voor de dump prijsjes dat DDR3 te koop staat kun je het beter wel doen zoals ik boven al vermeld.

Wat de Grafische kaart betreft, denk ik dat 1 Goede kaart de beste weg is om te bewandelen, daarbij moet ik wel zeggen dat ik het eens ben wat hier al eerder gezegd is, dat men een Normale Kaart moet gebruiken en niet zo aparte Rebrand die eigenlijk met niks overeenkomt, waardoor de mogelijkheid om er later een bij te plaatsen indien nodig nooit optimaal of überhaupt mogelijk is.

Snap niet waar je het over hebt Rebranding is gewoon het veranderen van de naam van een kaart en zal later geen problemen geven. Maar als er word gekeken naar bang for buck dan zal een 6850 of een 6870/GTX560 echt iets zijn dat er gezocht word.

Bovendien denk ik dat de er al een heel erg snel systeem samengesteld word als men Net Niet alles Top if the Line neemt. En nog betaalbaar ook.

Klopt zoals ik boven heb vermeld kun je met een budget systeem nog redelijk ver komen.

Edit: Typo
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Met Rebranding in het geval van Medion, bedoel ik meer die Vreemde eendjes die ze wel eens bij computers geleverd hebben in het verleden.

Dus niet alleen een andere Sticker erop in dit geval maar eigenlijk gewoon Custom, waardoor drivers van de betreffende Fabrikant net niet werkten, zeer vervelend...

Maar ze zullen er inmiddels vast wel wat van geleerd hebben... :)

En wat het geheugengebruik betreft, wie had het hier over alleen maar een Browser ? Ik niet... O-)

[ Voor 22% gewijzigd door uray op 03-02-2011 21:31 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 11:19
Ik zou graag een CPU van amd zien, intel is mischien sneller en meer High end maar de presatie/prijs verhouding ligt toch iets hoger bij amd. Bijvoorbeeld de phenom x6 series met een moederbord met een 890 chipset erbij, meestal goed overclockbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:46
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.

Om te beginnen met de CPU, natuurlijk minimaal een quad core, wat redelijk standaard is tegenwoordig en waar je de komende tijd ook nog mee vooruit zal kunnen. Aangezien Intel nu met de Sandy Bridge is gekomen, is het onzin om nog voor een oude generatie i7 te gaan, dus zou een i7 2600(k) de meest logische keuze zijn. Eventueel een AMD X6, aangezien deze zelfs 6 cores heeft en ook een turboboost functie, maar uit de review van T.net blijkt dat hij toch langzamer is. Sowieso is het het slimste te kiezen voor een CPU met 4 of meer cores en een snelle architectuur, een Sandy Bridge i7 of een AMD X6 dus.

Verder met het RAM, 4GB is een beetje mager in mijn ogen. Het is nu nog genoeg, maar de pc moet toch een beetje futureproof zijn, niet dat je over een half jaar alweer RAM mag bijprikken. 8GB lijkt me dus een mooie compromis, niet té veel, maar ook niet dat je snel meer ram bij moet prikken. Een kitje met een redelijke snelheid (1333MHz of 1600MHz) en zo laag mogelijke latency is het best. Verder is SATA 600 en USB3.0 wel erg welkom, aangezien dat toch de nieuwe standaarden zijn en dat hoort wel bij een game pc, dat die nieuwe standaarden ondersteunt.

Als moederbord moeten er genoeg fasen zijn zodat er een stabiele powersupply is voor de CPU, maar het bord moet ook niet onnodig duur worden, aangezien niet iedereen zal gaan overklokken. Daarbij moet de indeling logisch zijn, dat wil zeggen dat de SATA poorten niet rechtop staan, maar evenwijdig met het moederbord staan, zodat ze ook nog bruikbaar zijn als je een langere grafische kaart hebt (wat in dit geval waarschijnlijk zo zal zijn). Verder moeten de PCI-e sloten ver genoeg uit elkaar zitten, liefst dat je 1 slot tussen de grafische kaarten zelf hebt zitten, dus PCI-e slot, PCI, PCI, PCI-e slot. Daarbij minstens 2 PCI-e sloten, zodat er nog de mogelijkheid bestaat om uit te breiden in de toekomst.

Als grafische kaart een HD6950 of HD6970 als het budget het toelaat. Dit omdat deze ATi kaarten veel bang fur buck bieden, en ze de mogelijkheid bieden voor Eyefinity zonder dat je een 2e kaart nodig hebt, wat bij nVidia het geval is. Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat nVidia na de 8000 serie en 9000 serie uitval problemen weer eens mag gaan bewijzen dat ze de boel weer op orde hebben, cq minder kaarten met dergelijke problemen.

Als voeding een 750Watter, dan heb je nog genoeg headroom voor eventuele uitbreidingen van videokaarten en/of overklokken van onderdelen. Een 80+ bronze/silver/gold certificaat zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als dat mogelijk is, maar wat mij betreft niet verplicht.

1 DVD brander en een Blu ray speler of 2 DVD branders kan ook handig zijn, sowieso om blu ray'tjes te kijken op de pc (niet iedereen download alles ;)) en daarbij kan het ook wel eens handig zijn iets op een blu ray disc te kunnen zetten. De DVD brander spreekt voor zich lijkt me :)

Als opslagschijf lijkt 1TB me voldoende, eventueel een 2e 1TB HDD, al weet ik niet of dat echt nodig zal zijn. Als bootschijf zou een SSD natuurlijk het mooiste zijn, als je een 80GB SSD hebt dan kan je daar windows op zetten en de programma's die tegelijk met windows opstarten, waardoor je een snel geheel krijgt dat mooi snel opstart. Als er meer budget is kan je nog overwegen de SSD te vergroten naar 160GB zodat er ook nog spellen bij kunnen, om de ingame laadtijden de verkorten wat natuurlijk prettig is, want wie vindt het wachten op spellen nou leuk?

Kast eentje met zo min mogelijk uitsteeksels, frutsels en andere dingen. Gewoon een 'simpele' kast, met een goed cablemanagement systeem en genoeg ruimte voor HDD's, een CPU cooler en een grote grafische kaart (evt twee als je uitbreid). Verder voor de intake fans stoffilters en de voeding kan het beste onderin zitten met een eigen stoffilter. Ook moet de kast makkelijk open te maken zijn, dus thumbscrews achterop en geen zegels waardoor je garantie vervalt als je de kast opent.

Ook zou een kale Windows 7 het mooist zijn, met zo min mogelijk vooraf geïnstalleerde programma's, zodat wij zo min mogelijk hoeven te verwijderen. Scheelt ons en Medion werk :).

Monitor, speakers, toetsenbord en muis zijn allemaal niet nodig, aangezien het hier om de kast specifiek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik zou iig een i7core processor erin zetten.

- Een kleine SSD voor windows 7 ultimate en een paar zware games zoals crysis 2.
- snelle schijven voor grote dataopslag
- ddr3 geheugen
- MSI Radeon HD 6950 in crossfire
- misschien waterkoeling...
- een leuke kast met een plexiglas zijkant. zo'n gamepc wil je natuurlijk showen op lanparty's:D

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terr-E
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 10:42
Mijn ultieme Medion game-PC zou voor mij aan de volgende eisen moeten voldoen :
Ik wil een stabiel systeem met voldoende performance om games te kunnen spelen. Ik ben hier niet noodzakelijk op zoek naar een super upgradable monster om 10 jaar mee te kunnen doen. Als ik dat zou willen, zou ik er wel zelf een samenstellen, ipv een out-of-the-box Medion te kopen. Daar zit (voor mij althans) een groot verschil in.
- Behuizing ; Goede airflow / koeling, weinig herrie, degelijke voeding met genoeg vermogen.
- CPU / GPU ; Ik zou willen kiezen voor een Phenom + Radeon combo, omdat dit IMMO de meeste bang-for-your-buck geeft. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de Phenom II X4 970, vanwege de hoge kloksnelheid, en een HD5970 of HD6970. Misschien zelfs nog de optie om in een extra PCIe 16X slot te voorzien zodat een Crossfire opstelling tot de mogelijkheden behoort.
- HDD ; Het liefst een SATA-600 of PCIe SSD als bootdisk voor het OS, met daarnaast een snelle harddisk voor de data, bijv. een 450GB Western Digital Velociraptor.
- RAM ; Zoveel mogelijk. 8GB is goed, 16GB is beter. Lage latency natuurlijk.
- Gigbit Ethernet, BD-ROM / DVD-RW en USB 3.0 zijn vanzelfsprekend.
- Windows 7 x64 Home Premium / Professional / Ultimate, Engelstalig.
- Geen bloatware, geen sticker-verzameling, geen monitor, geen toetsenbord, geen muis, geen speakers, geen headset.
- Wel een (Gathering Of) Tweakers case-badge !

Just my two cents, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Laatst online: 20-03-2024
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 81,-€ 81,-
1Silverstone Fortress FT03€ 141,94€ 141,94
1Logitech Wireless Combo MK520€ 46,-€ 46,-
1Seasonic X-660€ 132,-€ 132,-
1OCZ Agility 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 179,52€ 179,52
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 33,38€ 66,76
1Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 299,90€ 299,90
1Asus P8P67-M PRO€ 120,30€ 120,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.385,42

Concretere aanduiding:

Zoals er vermeld wordt, het is niet de bedoeling om concrete aanduiding van producten te geven. Ik doe het toch, zo is het volgens mij makkelijker. Ik snap natuurlijk wel dat Medion daar niets van aan zal trekken, de bedoeling is gewoon om te laten zien via PW wat het zou moeten kosten voor een dergelijk systeem.

Systeem draait om de 'nieuwe' Sandy Bridge - uiteraard met de 2600k processor.
Koeler - Scythe Mugen 2: lekker simpel, toch imponerend en goedkoop - en hij koelt ook nog eens goed :p (of hij daadwerkelijk ook gebruikt wordt lijkt me sterk, maar ja).
Een standaard moederbord is genoeg voor alle doeleinden, hij hoeft niet per se een 2de PCIe 16x te hebben (daar is de monster bak voor). Hier is wel gekozen voor een USB3 en SATA-600 - waarom? Omdat het kan! Het kan natuurlijk ook goedkoper zonder.
Ook standaard geheugen - wel 8gb in totaal (2x4 of 4x2 zou in principe niet uit moeten maken, hangt af van de kosten voor Medion zou ik denken).
Voeding MOET 80+ GOLD zijn (I am not a treehugger, just cheap :p). Mijn keuze is gegaan voor de 660W vanwege het verbruik van systeem. Hij wordt zo nooit overbelast (dus stiller, koeler en efficienter).
Een ruime en snelle SSD (120gb OCZ dat wordt aangehaald lijkt me meer dan genoeg). Een 2TB opslagruimte is ook voldoende. Ik ga dus niet voor RAID configuraties.
6970 2GB - 2gb omdat het beter verkoopt denk ik, verder een van de betere kaarten van ATI op dit moment (kan natuurlijk ook een nVidia zijn - dan een 570)
Een toetsenbord + muis wordt meestal meegegeven - ik denk dat een verlichte toetsenbord een pre is en die zijn niet eens zo duur.

Gezien het om de kast draait: Silverstone FT03 - rede: super kast, ziet er prachtig uit en je hebt niet die externe drivebays die na een installatie van een DVD nergens meer op lijken. Of Medion daar mee eens zou zijn is te betwijfelen - ik zou het wel graag zien.

Wat moet er nog bij: DVD/blueray drive, OS en wellicht andere fans (Silversone Air Penetrator zou denk ik goed in deze kast werken, hoewel de fabrikant daar niet mee eens is - zelf niet geprobeerd).

De prijs komt dan rond de 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

taeke18 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:54:

[b]Er is wel degelijk verschil. Mocht er gewerkt worden met video, dan is 8gb ram zeer welkom. Videobewerking neemt zeer veel en als je toch een goede pc wilt en ddr3 nu niets kost is dat kleine beetje extra niet mis.
Videobewerking is streaming media, waar 4GB extra weinig toevoegt. Je bent in de war met Photoshop achtige programma's die realtime renderen, daar kan meer geheugen wel een behoorlijk verschil maken.
Buiten dat, dit is een game pc. Hier hoeft niet perse rekening met videobewerking gehouden te worden.
Met 4GB gaat dat meestal ook prima, het hangt er helemaal vanaf welk spel je draait en welk programma je open hebt staan. 8GB is zeker geen noodzaak, is mijn ervaring.

Omdat iets goedkoper is, wil het nog zeggen dat je het er dan maar gelijk mee moet volproppen. Het blijft toch algauw 40 euro extra, die je wellicht ook aan andere zaken kan uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 04-02-2011 04:31 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Een groot voordeel kan een SSD zijn voor het OS en een aparte HDD voor de data. Er moet dan wel rekening worden gehouden dat dit systeem ook door de leek zal worden gekocht. Mensen zetten (bijvoorbeeld) hun foto's altijd in "Pictures". Logisch, doe ik ook. Standaard staat die locatie echter op C:\Users\... wat betekent op de dure, snelle SSD. Men zou vanuit Medion kunnen die 1TB harde schijf mounten onder C:\Users, bijvoorbeeld. Of die map verplaatsen dmv robocopy + mkdir /j.

We zien de Medions wel vaker met een scherm gebundeld, dus geen idee of dit in de € 1500 moet zitten?

Los daarvan, moet er gewoon 8 GB RAM in komen. Kost bijna niet, dus kun je maar beter wat reserve hebben. Er komen zelfs in thuisgebruik situaties voor waar meer dan 4 GB welkom is. Denk maar aan streamen (en transcode / decoden) van video materiaal naar een TV of PS3 of... terwijl iemand anders op het systeem zit te photoshoppen.

Qua processor maakt het eigenlijk weinig uit, denk ik. Ergens top-of-the-line zal sowieso niet teleurstellen. Voor pure prestaties, zit je met een i5 2500, natuurlijk heel goed. De 6-series chips hebben dan wel een bug, Medion laat toch custom moederbord bouwen waar de S-ATA 300 poorten ervan zijn. Met een Phenom II X6, kan je natuurlijk een goedkoper moederbord scoren, die nog steeds de meest gangbare features heeft. Ook: meer winstmarge. En er is al genoeg Intel in de wereld.

Een Radeon 6950 of 6970 zit, volgens mij, recht in de sweet spot. Scherpe prijs, lager energieverbruik en stiller dan concurrerende kaarten, Eyefinity en competitieve prestaties. Maar vooral: HDMI 1.4 (dus 3D), Displayport 1.2 en UVD3 is hij veel beter geschikt om de rol van multimedia monster op zich te nemen.

Zo :)

edit: SSD-sectie
+
Deftige aftermarket koelers! Niet de boxed dingen (niet dat ze abominabel koelen). Door de nauwe openingen tussen de vinnen, maken ze meer lawaai en houden stof beter vast dan (bijvoorbeeld) de Scythe Ninja. Wat op termijn tot nog meer lawaai en hogere temperaturen lijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door mieJas op 04-02-2011 09:57 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-01 12:06
Madrox schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 04:29:
[...]

Met 4GB gaat dat meestal ook prima, het hangt er helemaal vanaf welk spel je draait en welk programma je open hebt staan. 8GB is zeker geen noodzaak, is mijn ervaring.

Omdat iets goedkoper is, wil het nog zeggen dat je het er dan maar gelijk mee moet volproppen. Het blijft toch algauw 40 euro extra, die je wellicht ook aan andere zaken kan uitgeven.
voor 70 euro koop je 8 GB ram. Daarnaast is het ook pure marketing. Alle andere modellen hebben 4GB, deze 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reno1979
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:24
@mieJas: Zeer goed punt: My Pictures etc komt standaard op dezelfde schijf als het OS, zonde van de SSD.
Kan Medion dit voorkomen??

Het lijkt me niet dat Medion een PC wil maken enkel voor de tweaker... De markt wordt dan wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSDOS
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
Charmante actie, na het wachten op sandy-bridge was ik net bezig een nieuwe pc samen te stellen. Als Medion mij wil overtuigen om hun pc te kopen zal het aan de volgende eisen moeten voldoen:

- Prijs - Kwaliteit/Prestatie verhouding van het niveau: "wow, daar kan ik het zelf niet voor bouwen" (een beetje tweaker bouwt de pc anders zelf wel)

- Sandy-Bridge, hopelijk tegen de tijd van levering weer beschikbaar. Liefst 2600k

- SSD > 80 gb, liefst 120gb

- Eén goede videokaart en de mogelijkheid om er later een identiek exemplaar bij in te zetten. (onder het mom, beter één goede graka dan twee relatief mindere)

- Geen verval van garantie als je de kast opentrekt

- Een kast zonder fratsen (i.e. geen rare raampjes, gaasjes, lichtjes o.i.d.)

- Stil :z

- Gewoon alleen de PC, de rest hebben de meeste tweakers toch wel

Medion heeft in het verleden al eens een Sandy Bridge op de markt gezet.

http://tweakers.net/nieuws/71855/media-markt-start-verkoop-sandy-bridge-systeem.html

Gezien dit systeem moet een SLI/Crossfire pc ook wel mogelijk zijn, mits het systeem maar stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

reno1979 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:23:
@mieJas: Zeer goed punt: My Pictures etc komt standaard op dezelfde schijf als het OS, zonde van de SSD.
Kan Medion dit voorkomen??

Het lijkt me niet dat Medion een PC wil maken enkel voor de tweaker... De markt wordt dan wat klein.
Tuurlijk kan medion daar wat aan doen, My Documents is namelijk een symbolic link en het is heel makkelijk om die te mounten op een andere dir (die eventueel op een andere partitie of zelfs andere schijf staat). Ik doe het namelijk al sinds Windows XP, om dezelfde reden: mijn c:\ dient enkel voor OS en apps, en zou bij een crash mogen geformatteerd worden zonder dat ik iets waardevols verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat ook intressant is het kijken naar de huidige medion systemen die al geleverd worden.

De game selectie nog zonder 2600
De performance sectie al met 2600

Hier kan je ook de huide "case" zien van medion en aangeven of dit ook de nieuwe "game case" moet worden.

Wat mij zelf opvalt is, wat al eerder genoemd is, het gebrek aan beschrijving van de de artikelen die zijn gebruikt. Bijvoorbeeld merk van het geheugen, welke SSD, welke voeding, koelers etc.

Daarnast vind ik zoals hierboven genoemd:
- Prijs - Kwaliteit/Prestatie verhouding van het niveau: "wow, daar kan ik het zelf niet voor bouwen" (een beetje tweaker bouwt de pc anders zelf wel)
een erg belangrijke factor. Zelf ga ik liever knutselen en het systeem samen stellen wanneer hij niet veel in prijs/kwaliteit verschilt van een medion. Wanneer medion echter ECHT iets meer biedt dan zou ik overwegen een Medion aan te schaffen.

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mieJas schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:14:
Los daarvan, moet er gewoon 8 GB RAM in komen. Kost bijna niet, dus kun je maar beter wat reserve hebben. Er komen zelfs in thuisgebruik situaties voor waar meer dan 4 GB welkom is. Denk maar aan streamen (en transcode / decoden) van video materiaal naar een TV of PS3 of... terwijl iemand anders op het systeem zit te photoshoppen.
Nogmaals, je hebt blijkbaar geen benul hoeveel geheugen streaming of transcoding kost. Heb het even bekeken voor je, virtualdub gebruikt 66.000Kb, 66MB bij de processen als ik een FullHD filmvan een dikke 8GB converteer. Ter vergelijk: Corel Photoshop staat ook open en zit op 356.000Kb's, waar ik een 3600x2800 plaatje aan het bewerken ben.

De zwakste schakel bij Multi-tasking is nog altijd de storage. Als je de Harddisk gebruikt loop je al snel tegen vertragingen op.

Dat er 8GB in moet, ala. Dat het meestal weinig verschil maakt, is voor mij een feit. toen ik van 4GB naar 6GB ging, heb ik daar ook vrijwel niets van gemerkt. Met video transcoding en encoding heb je iig niets aan meer geheugen, iig niet voor het simpele omzetten naar formaat. Anders word het, als je net als in Photoshop, allerlei filters en bewerkingen erop los laat, die je liefst ook nog ff in een preview wilt zien. Met undo functie, want dat is handig. Kijk, dat vreet pas geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 04-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Van
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik mis een beetje backup/data uitwisseling. Medion staat bekend om kasten met bovenop een soort van slede, waar heel simpel een eSATA scijf kan liggen.

Zoiets wil ik op deze machine zien - kun je makkelijk even een game meenemen/overpompen naar een mede Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Madrox schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:56:
[...]Nogmaals, je hebt blijkbaar geen benul hoeveel geheugen streaming of transcoding kost.
Het proces op zich misschien niet, maar als je wil bufferen om doorspoelen/terugspoelen vlotjes op te vangen, verbruik je toch wel iets meer. Ik heb het daarnaast ook niet enkel over dat gecodeerd streamen, maar in combinatie met een fotobewerkingsprogramma bijvoorbeeld. 85 % van je geheugen in gebruik is genoeg om te swappen. Als je virusscanner dan nog eens beslist om een scan uit te voeren, of de back-up software schiet in gang, dan heb ik liever die buffer van een gigabyte. Maarja, wat voor benul heb ik. Ik zuig maar wat uit m'n duim. Het is niet alsof ik hier IRL tegenaan loop. :X

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 04-02-2011 14:54 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajson
  • Laatst online: 07-08-2024
Wat elke tweaker/pc freak altijd aan te merken heeft op "de nieuwe aldi pc" is in de eerste plaats een moederboard waar geen enkele functionaliteit in zit anders dan de onderdelen ondersteunen, hij moet kunnen overclocken. voltages kunnen regelen, geheugen timings etc. Ook zou het fijn zijn als het moederbord retail is zodat we niet compleet van de inzet van de medion afhankelijk zijn voor bios updates. Een dual bios zou ook fijn zijn.

Het tweede grote punt bij alle kant en klare pc's, de voeding, deze moet gewoon van een A merk zijn (bijv corsair) en voldoende prik hebben om een in mijn ogen toekomstige 2e videokaart te ondersteunen 750-850 watt. En vooral een 80+ certificaat is een must en iets waar je reclame voor mag maken als het erin zit in mijn ogen.

Het derde grote punt in het geval van aldi pc's is: we hoeven geen afstandsbediening en wat mij part ook geen muis of toetsenbord monitor etc. Gewoon alleen de kast de rest zijn allemaal zeer persoonlijke, lang afgewogen keuzes voor de gemiddelde tweaker, zeker de muis. Of te wel die kan je er gewoon niet bij doen omdat je met 1 bepaalde muis nooit meer dan 20% van je potentiele klanten gelukkig kan maken. En de Hollandse gedachte is dan, daar willen we dus ook niet voor betalen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
De beste kast met budget is op dit moment volgens velen de CM 690 II
De kast moet er gewoon goed uit zien, een raampje aan de zijkant is niet verkeerd als je van plan bent om er goeie still LED koelers in te stoppen, bespaar vooral niet op de fans. Stop stille goed koelende fans in de kast met wasbare stoffilters en de gemiddelde tweaker wordt al erg gelukkig. Dat van die fans betekent dus ook de cpu fan en ook de gpu fan. Want als dr 1 onderdeel wel budget is en veel herrie maakt is t allemaal voor niets geweest. Ook zou een Esata en usb 3.0 aansluiting gewenst zijn met het oog op de toekomst.

De CPU zou ik de beste prijs/prestatie quad core Sandy Bridge nemen. Daarbij is een stevige hoeveelheid cache ook zeer gewaardeerd. Het hoogst geclockte model heeft vaak 2x zo hoge prijs voor marginaal betere prestaties.
http://www.intc.com/priceList.cfm
Een i7 2600k of i5 2500k lijken de beste keuzes te zijn op dit moment, omdat ze veel overclock potentieel hebben, iets wat een tweaker graag ziet.

Ik zou voor de voor een SLI/crossfire moederbord gaan maar wel maar 1 krachtige videokaart leveren zodat de tweaker indien nodig later nog zelf er 1 naast kan zetten. Op dit moment zou AMD de betere keuze zijn omdat die op dit moment beter scalen in crossfire. Een 68xx/69xx met after market cooling solution zou prima moeten zijn. Een Nvidia 5xx kan ook. Maar zorg wel dat ie stevige geheugen bus zeg minimaal 256bit en minimaal 1 gig DDR 5 (eigenlijk meer) geheugen heeft. Dit is nodig om op 1920x1080/1200 te kunnen spelen en een flinke hoeveelheid Anti Aliasing.

Qua geheugen ben ik wel een voorstander van 8 GB geheugen aangezien je in de problemen komt als je videogeheugen te dicht in de buurt komt van je systeem geheugen. Omdat deze zich bij dx9 applicaties volledig copyeert in je systeem geheugen. Oftewel een SLI opstelling met pak em beet 2x 1500 mb geheugen videokaarten en 4GB intern geheugen en je krijgt prestatie problemen.

Als opslag zou ik op het moment kiezen voor een Vertex 2 of iig een SSD die over het TRIM command beschikt. van 60-120GB. En daarnaast een 1 a 2 gig 7200rpm A merk harde schijf. De samsung 1TB F3 wordt overal de hemel in geprezen.

Als er Bloadware geleverd moet worden doe dan in ieder geval een schone windows disk erbij zodat de tweaker eenvoudig een verse install kan maken. Al zou met een SSD het erg fijn zijn als ie gewoon met een compleet schone install geleverd zou worden.

My two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mieJas schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:53:
[...]

Het proces op zich misschien niet, maar als je wil bufferen om doorspoelen/terugspoelen vlotjes op te vangen, verbruik je toch wel iets meer. Ik heb het daarnaast ook niet enkel over dat gecodeerd streamen, maar in combinatie met een fotobewerkingsprogramma bijvoorbeeld. 85 % van je geheugen in gebruik is genoeg om te swappen. Als je virusscanner dan nog eens beslist om een scan uit te voeren, of de back-up software schiet in gang, dan heb ik liever die buffer van een gigabyte. Maarja, wat voor benul heb ik. Ik zuig maar wat uit m'n duim. Het is niet alsof ik hier IRL tegenaan loop. :X
Die test die ik je laat zien, is met beide programma's draaiende. Geen enkel probleem.
Wat bedoel je met bufferen, bedoel je dat tijdens het afspelen ? Want ik ben je ff kwijt, als het proces van transcoding/encoding gaande is kan je nml. alleen maar wachten tot dat proces klaar is. Tenminste, wat het video-encoding programma aangaat dan.

Misschien heb je de klok horen luiden, maar weet niet precies waar de klepel hangt. Kan hoor.
Je virusscanner kan je in de hand houden, net als enig ander programma; zoals je backup software. Als we zo gaan redeneren, is het natuurlijk nooit genoeg; er valt altijd wel weer een nieuw scenario te bedenken; nietwaar ?
En voor vrijwel alle scenario's die je kan bedenken, zijn er wel workarounds; efficienter werken bijv.

Zelf encode ik regelmatig, fotosoep veel en bewerk video veel, met menu;s etc en van enig issue wat jij veronderstelt heb ik totaal geen last. Misschien helpt een raid-5 array van 6 harddisk daar wel bij, of een SSD.
Als je in geheugennood komt met je fotosoep programma en videobewerkings pakket, kan het alleen maar zijn omdat je gigaveel met je fotosoep programma doet, met highres plaatjes en veel bewerkingen. Idemdito met videobewerking. Niet transcoding of encoding, dat werkt ander. Ook niet het bufferen om te spoelen, de boosdoener daar is niet zozeer het geheugen, maar vooral je harddisk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 02-05 10:18
Eigenlijk volledig mee eens.. Over de SSD zou ik minstens 80gig, maar liever 120gig nemen. Zo kun je er je OS en een flink aantal games/ belangrijke programma's opzetten.

Ik denk dat de kast, maar dan vooral een window, heel erg persoonlijk is. En daarom is het misschien slimmer om het niet te doen. Als iemand er perse een window in wil kan hij/zij het altijd zelf maken o.i.d.

Over stilte.. Ook een stille hdd er in stoppen.

[ Voor 82% gewijzigd door aicaramba op 04-02-2011 16:32 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Madrox schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:29:
Wat bedoel je met bufferen, bedoel je dat tijdens het afspelen ? Want ik ben je ff kwijt, als het proces van transcoding/encoding gaande is kan je nml. alleen maar wachten tot dat proces klaar is. Tenminste, wat het video-encoding programma aangaat dan.
Ik bedoel streamen van de PC naar een ander apparaat PS3, Smartphone, TV,... Niet alle content kan zomaar worden doorgegeven, omdat het doelapparaat niet alle codecs kan interpreteren. Als je bijvoorbeeld een film in H264 naar je Smartphone stuurt, die enkel MPEG2 ondersteunt, zal dat moeten worden geconverteerd. Afspelen kan real-time nog, maar als je begint te spoelen, kan je harde schijf 9/10 keer niet mee. Dat los je op door een stuk van die film al op voorhand te converteren en in het geheugen te plaatsen. Daarmee vang je ook op dat als de harde schijf het even druk heeft met iets anders, je film niet begint te haperen.

Je kan het inderdaad wat wegmoffelen door die film eerst op de SSD te zetten, maar dat vind ik een omslachtige en dure oplossing. Een stap die vermeden kan worden door € 30 meer uit te geven op een totaal van € 1500. Ik zou niet twijfelen. Akkoord dat jij in jouw situatie toekomt met 4 GB, maar dat hoeft toch niet voor iedereen op te gaan?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Ik weet niet of het al gezegd is maar kijk eens naar een oude aanbieding van Medion. Verbeter zo'n PC op de punten waardoor je hem als tweaker net niet zelf koopt. Ik denk dat je zo'n pc dan van harte kunt aanbevelen aan kennissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 27-03 21:40
AMD cpu/mobo - Doordat het wat goedkoper is dan Intel, kun je meer gaan kijken naar wat maar gebruiksvriendelijk is (wat betreft overklokken) is als 1090T BE en ASUS Crosshair IV. Daarbij is de grafische kant meestal/altijd de bottleneck dus daar kan je beter je geld in kwijt . Standaard Mugen rev2 denk ik, mooie balans tussen overklokken of stilte.

Geheugen - 4x2gb. Het is een paar tientjes, maar door alle sloten te gebruiken haal je wel alle performance eruit. Zo zonde als hier een bottleneck gaat vormen om die paar tientjes.

Grafisch - 6950CF. Prijs en prijs/kwaliteit zijn beter dan Nvidia optie, waardoor dit financieel beter lukt en er ook meer overblijft voor uiterlijk en prestaties van de rest van het systeem.

Opslag - 2x1TB voor JBOD/RAID0/RAID1.. kies maar. Meer prestatie in ieder geval dan 1x2TB. En dit kan je aanpassen aan je eigen wensen/gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Hier heb je dus een heel slecht voorbeeld van een pc. http://h10010.www1.hp.com...4546-5035344-5062754.html

http://www.4launch.nl/sho...4461,103806,104485,105734
even snel wat samengesteld en nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 12:01

cedal

Jaja.

- hij moet vooral uitbreidbaar zijn. dat betekent een ruime voeding en een openmaakbare kast.
- voldoende airflow zodat overklokken mogelijk is.
- een SSD én HDD
- ATI grafische kaart. (nieuwste van nieuwste voor particulieren)
- verder is de betrouwbaarheid en stabiliteit heel belangrijk.

Dat zijn volgens mij de belangrijkste eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 05:11
Myrdreon schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:25:
Geheugen - 4x2gb. Het is een paar tientjes, maar door alle sloten te gebruiken haal je wel alle performance eruit. Zo zonde als hier een bottleneck gaat vormen om die paar tientjes.
Het platform wat je aanhaalt, AMD dus, werkt nog altijd met Dual Channel. Het maakt dus geen zak uit of je 2 of 4 reepjes neemt. Om daar profijt bij te halen heb je een "quad channel" platform nodig. De dubbele kanalen worden gewoon gesplitst. Sterker nog.

In de toekomst zijn 4GB repen praktischer, en bij een eventuele geheugenupgrade heb je nog sloten vrij. Eventueel kan je nog aandragen dat het zuiniger is om minder repen te hebben, maar dat scheelt slechts zo'n 500mW per stuk.

Reageer alsjeblieft niet ongeinformeerd!

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257048

Kijk, Medion heeft de mogelijkheid om custom moederborden te maken, (Voorzover ik weet)
+ bulk inkopen ligt de prijs toch een stuk lager dan wat je bij een (web)winkel zou verwachten qua onderdelen.

Ik zou persoonlijk voor de de nieuwe i7 gaan, naast het gamen is er ook het encoden, waar intel heer en meester in is. Mensen die zeiken over de prijzen van Intel en AMD: Weten jullie veel hoeveel korting Medion krijgt per zoveel processoren? Die "kleine" prijsverschillen gaan bij zulke complete systemen niet echt heel veel meer uitmaken. Dus gewoon intel wat mij betreft. (Dan wel Sandy Bridge hé! Of ff wachten wat die nieuwe bulldozer architectuur van AMD te bieden heeft.)

Game pc? Dus ik koop eens in de zoveel jaar een nieuw systeem... Dan wil ik wel dat ie futureproof is!
Dus minimaal 6GB ram, SSD? +HDD voor opslag. Alleen de gemiddelde noob weet toch niet waar hij zijn media op plaatst, daarom zou ik de SSD aanprijzen als een custom option.

En alstublieft een keer een echte high end kaart in deze zogenaamde high end systemen, na een paar maanden dalen de inkoop-prijzen daarvan ook wel weer. Ati HD6850+ Minimaal (Duh, gamesysteem)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 257048 op 05-02-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

fonsoy schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:16:
Het platform wat je aanhaalt, AMD dus, werkt nog altijd met Dual Channel.
Maar 4x2 GB is goedkoper dan 2x4 GB.
fonsoy schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:16:
Reageer alsjeblieft niet ongeinformeerd!
;)

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
Het is inmiddels wel duidelijk dat de meeste tweakers bij de opslag kiezen voor een SSD voor het besturingssysteem en een harde schijf voor de opslag van data (games). Nou las ik gisteren het volgende artikel:
http://nl.hardware.info/n...rid-combineert-ssd-en-hdd

Ik weet niet wat een dergelijke controller zou moeten kosten, maar zou het niet fantastisch zijn dat je bv. 2TB data beschikbaar hebt met 80% van de prestaties van de SSD. Op deze manier heb je niet alleen een snel besturingssysteem, maar kun je ook al je games snel toegankelijk maken (snellere laadtijden). Als je veel data download dat uitgepakt moet worden zal dat hierdoor ook nog wel een boost krijgt.

Bovenstaande is wel theoretisch, geen flauw idee hoe een dergelijke opstelling in de praktijk presteert, maar het klinkt wel enorm interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 27-03 21:40
Hierbij trouwens mijn lijstje,met 2x 6970, 8gb (4x2gb) ram, 2x1tb schijf (raid0/1/jbod.. kies maar) maar nog genoeg overklok mogelijkheden door 1090T BE, ASUS Crosshair IV en een Mugen 2. En nog een SSD (64gb), niet zo ruim maar genoeg voor je OS en 1-2 games/benchmark tools.
Oh, en een leuk kastje maar smaken verschillen natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT Tempest€ 93,20€ 93,20
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 124,95€ 124,95
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 103,-€ 103,-
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 38,53€ 77,06
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 174,90€ 174,90
1Asus Crosshair IV Formula€ 172,-€ 172,-
2Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 299,90€ 599,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.489,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupegel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-04 09:22
Hallo allemaal,

maar even een duit in het zakje.

In een mooie machine zou ik graag een factory overclocked 580 videokaart willen zien.
Een snelle Sandy Bridge processor, tegen de tijd dat e.a uitkomt bij Medion zullen ze bij Intel wel een oplossing hebben gebracht voor de problemen.

Verder gooi ik graag iets in de groep:

- stop er NIET een Solid state schijf in. Een gewone snelle harde schijf is prima, die paar seconden meer voordat ik kan gaan fraggen overleef ik wel. En voor het geld wat je daarmee uitspaart kun je mooi de andere componenten opwaarderen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hupegel schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:27:
- stop er NIET een Solid state schijf in. Een gewone snelle harde schijf is prima, die paar seconden meer voordat ik kan gaan fraggen overleef ik wel. En voor het geld wat je daarmee uitspaart kun je mooi de andere componenten opwaarderen.
Wat denken jullie?
Ik zou juist wel een SSD erop zetten, gewoon omdat het veel sneller aanvoelt en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 00:08
Hupegel schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:27:

Wat denken jullie?
Ik denk: wél SSD :p Snap je punt wel, behalve het opstarten zal het je games niet echt aan meer FPS helpen.

Maar voor mij persoonlijk:
- Dit gaat een punt worden denk ik, zie tegenstrijdige posts namelijk maar: kast zonder poespas (geen raampje, LED's etc aub)
- ATi kaart (69xx)
- 8 GB RAM
- modulaire voeding. 650 is voldoende toch? Snel even gerekend.
- Sandy Bridge sowieso. 2600 is toch wel echt een stuk beter he..
- Garantie per onderdeel zou een hele mooie zijn omdat we hier idd met Tweakers te maken hebben. Kast moet gewoon open kunnen zonder verlies van garantie.
- Wat randapparatuur betreft: heb vaak genoeg in een folder gezien dat ze de PC aanbieden met daarnaast de monitor en los daarvan ook een toetsenbord, muis en audio-setje. Dat zou ik toch wel ten zeerste aanraden omdat de meeste Tweakers dit soort zaken liever zelf los regelen (en nog vaker allang in huis hebben)

Denk dat ik me dan op de meeste vlakken aansluit bij de meeste posts boven me :) Maar weet niet hoe het geteld gaat worden dus hier ook mijn mening ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.

Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.