Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.
Om te beginnen met de CPU, natuurlijk minimaal een quad core, wat redelijk standaard is tegenwoordig en waar je de komende tijd ook nog mee vooruit zal kunnen. Aangezien Intel nu met de Sandy Bridge is gekomen, is het onzin om nog voor een oude generatie i7 te gaan, dus zou een i7 2600(k) de meest logische keuze zijn. Eventueel een AMD X6, aangezien deze zelfs 6 cores heeft en ook een turboboost functie, maar uit de review van T.net blijkt dat hij toch langzamer is. Sowieso is het het slimste te kiezen voor een CPU met 4 of meer cores en een snelle architectuur, een Sandy Bridge i7 of een AMD X6 dus.
Verder met het RAM, 4GB is een beetje mager in mijn ogen. Het is nu nog genoeg, maar de pc moet toch een beetje futureproof zijn, niet dat je over een half jaar alweer RAM mag bijprikken. 8GB lijkt me dus een mooie compromis, niet té veel, maar ook niet dat je snel meer ram bij moet prikken. Een kitje met een redelijke snelheid (1333MHz of 1600MHz) en zo laag mogelijke latency is het best. Verder is SATA 600 en USB3.0 wel erg welkom, aangezien dat toch de nieuwe standaarden zijn en dat hoort wel bij een game pc, dat die nieuwe standaarden ondersteunt.
Als moederbord moeten er genoeg fasen zijn zodat er een stabiele powersupply is voor de CPU, maar het bord moet ook niet onnodig duur worden, aangezien niet iedereen zal gaan overklokken. Daarbij moet de indeling logisch zijn, dat wil zeggen dat de SATA poorten niet rechtop staan, maar evenwijdig met het moederbord staan, zodat ze ook nog bruikbaar zijn als je een langere grafische kaart hebt (wat in dit geval waarschijnlijk zo zal zijn). Verder moeten de PCI-e sloten ver genoeg uit elkaar zitten, liefst dat je 1 slot tussen de grafische kaarten zelf hebt zitten, dus PCI-e slot, PCI, PCI, PCI-e slot. Daarbij minstens 2 PCI-e sloten, zodat er nog de mogelijkheid bestaat om uit te breiden in de toekomst.
Als grafische kaart een HD6950 of HD6970 als het budget het toelaat. Dit omdat deze ATi kaarten veel bang fur buck bieden, en ze de mogelijkheid bieden voor Eyefinity zonder dat je een 2e kaart nodig hebt, wat bij nVidia het geval is. Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat nVidia na de 8000 serie en 9000 serie uitval problemen weer eens mag gaan bewijzen dat ze de boel weer op orde hebben, cq minder kaarten met dergelijke problemen.
Als voeding een 750Watter, dan heb je nog genoeg headroom voor eventuele uitbreidingen van videokaarten en/of overklokken van onderdelen. Een 80+ bronze/silver/gold certificaat zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als dat mogelijk is, maar wat mij betreft niet verplicht.
1 DVD brander en een Blu ray speler of 2 DVD branders kan ook handig zijn, sowieso om blu ray'tjes te kijken op de pc (niet iedereen download alles

) en daarbij kan het ook wel eens handig zijn iets op een blu ray disc te kunnen zetten. De DVD brander spreekt voor zich lijkt me
Als opslagschijf lijkt 1TB me voldoende, eventueel een 2e 1TB HDD, al weet ik niet of dat echt nodig zal zijn. Als bootschijf zou een SSD natuurlijk het mooiste zijn, als je een 80GB SSD hebt dan kan je daar windows op zetten en de programma's die tegelijk met windows opstarten, waardoor je een snel geheel krijgt dat mooi snel opstart. Als er meer budget is kan je nog overwegen de SSD te vergroten naar 160GB zodat er ook nog spellen bij kunnen, om de ingame laadtijden de verkorten wat natuurlijk prettig is, want wie vindt het wachten op spellen nou leuk?
Kast eentje met zo min mogelijk uitsteeksels, frutsels en andere dingen. Gewoon een 'simpele' kast, met een goed cablemanagement systeem en genoeg ruimte voor HDD's, een CPU cooler en een grote grafische kaart (evt twee als je uitbreid). Verder voor de intake fans stoffilters en de voeding kan het beste onderin zitten met een eigen stoffilter. Ook moet de kast makkelijk open te maken zijn, dus thumbscrews achterop en geen zegels waardoor je garantie vervalt als je de kast opent.
Ook zou een kale Windows 7 het mooist zijn, met zo min mogelijk vooraf geïnstalleerde programma's, zodat wij zo min mogelijk hoeven te verwijderen. Scheelt ons en Medion werk

.
Monitor, speakers, toetsenbord en muis zijn allemaal niet nodig, aangezien het hier om de kast specifiek gaat.