[BBG] Special voor maart: game-pc Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 30.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Wat naar mijn mening redelijk hier aan voldoet:

Behuizing: Een wat groter uitgevallen midi-tower met wat verlichting en die stevig is, met frontaansluitingen: minimaal 2x usb, 1x 3,5mm jack voor mic en 1 voor headset (is wel gaming achtig)
Voeding: Een 650+ voeding, met redelijk wat vermogen dat over de 12 volt lijn gaat (wat meer vermogen is wel handig voor als je wat upgrades wilt doen)
Hdd 1: SSD voor OS, minimaal 64GB (moet wel redelijk snel kunnen schrijven en lezen)
Hdd 2: 2x1 TB of 1x2 TB, genoeg opslag voor games of progs.
Geheugen: Minimaal 6 GB ddr3 geheugen dat op 1600 mHz of meer draait
Gpu: 2 gpu's, Nvidia 4 of 5-serie, ati 5 of 6-serie, Sli of Crossfire
Mobo: Minimaal 4 geheugenslots, minimaal 2 pci-express x16 slots, minimaal 4 sata aansluiting, USB 3.0, 8 kanaals audio
Cpu: Quadcore of hoger, minimaal op 2.9 GHZ geclocked (Intel Core i7 9xx of als het probleem met sandy-bridge is opgelost misschien die, AMD X6 cpu)
Drives: Dvd-brander, Blu-ray speler of brander

Evt. Randapparatuur:
Monitor: 22 inch of groter, minimale resolutie van 1920x1080, liefst 2 ms, contrast van 50.000:1 of hoger
Muis: Gaming muis, iets in de vorm van een mx518 of zo
Toetsenbord: Niet echt heel belangrijk, wel sneltoetsen of in-programmeerbare toetsen
Headset: Stereo, goede Bass

Een voorbeeldsysteem:
Behuizing: Thermaltake V6 BlacX | € 51,-
Voeding: Thermaltake Toughpower XT 775W | € 98,44
SSD: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 80GB | € 145,-
HDD: Samsung EcoGreen F4EG, 2TB | € 72,-
Geheugen: Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX( 6GB, 1600mhz | € 68,15
Gpu: 2x EVGA GeForce GTX 560 Ti FPB | € 479,9
Mobo: Asus Sabertooth X58 | € 168,90
Cpu: Intel Core i7 950 Boxed | € 249,90
Drives: Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart) | € 52,59
Cardreader: Apacer AE700 Cardreader | € 8,60
Cpu-fan: Cooler Master V6 GT | € 46,-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaalbedrag: € 1440,18 (gebaseerd op goedkoopste tweakers-kosten)

[ Voor 2% gewijzigd door henkjan1995 op 05-02-2011 16:55 . Reden: aanpassing op vorige tip ]

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 06:21
waarom ben je voor de 470 gaan. Als je er toch graag 2 wilt ga dan voor de 560. of 1 keer 570 en 1000 watt is denk beetje overdreven. En voor dat de pc op de markt komt is het probleem met sandy bridge al lang verholpen dus de i5 2500 k, i5 2500 , i7 2600 k of de i7 2600.

De samsung f4 2 TB is 77 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Laatst online: 05-01 17:54
r_v_94 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:25:
waarom ben je voor de 470 gaan. Als je er toch graag 2 wilt ga dan voor de 560. of 1 keer 570 en 1000 watt is denk beetje overdreven. En voor dat de pc op de markt komt is het probleem met sandy bridge al lang verholpen dus de i5 2500 k, i5 2500 , i7 2600 k of de i7 2600.

De samsung f4 2 TB is 77 euro.
2x een 560 is idd iets beter, heb ook een andere voeding en dus 2x 560 nu bij mn systeem aangepast

[ Voor 18% gewijzigd door henkjan1995 op 05-02-2011 16:56 ]

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het juist dat de aanschaf van een Phenom Black Edition en de aanschaf van een andere koeler (bv. Mugen) , alleen nut heeft als je gaat overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

mieJas schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:25:
[...]

Ik bedoel streamen van de PC naar een ander apparaat PS3, Smartphone, TV,... Niet alle content kan zomaar worden doorgegeven, omdat het doelapparaat niet alle codecs kan interpreteren. Als je bijvoorbeeld een film in H264 naar je Smartphone stuurt, die enkel MPEG2 ondersteunt, zal dat moeten worden geconverteerd. Afspelen kan real-time nog, maar als je begint te spoelen, kan je harde schijf 9/10 keer niet mee. Dat los je op door een stuk van die film al op voorhand te converteren en in het geheugen te plaatsen. Daarmee vang je ook op dat als de harde schijf het even druk heeft met iets anders, je film niet begint te haperen.
Mijn oplossing zou veel eleganter zijn: gewoon je media op voorhand smartphone geschikt maken, ben je in 1 klap van al jouw issue's af.
Je kan het inderdaad wat wegmoffelen door die film eerst op de SSD te zetten, maar dat vind ik een omslachtige en dure oplossing. Een stap die vermeden kan worden door € 30 meer uit te geven op een totaal van € 1500. Ik zou niet twijfelen. Akkoord dat jij in jouw situatie toekomt met 4 GB, maar dat hoeft toch niet voor iedereen op te gaan?
Daar gaat het niet zozeer om, zoals gezegt kost 8GB niet zoveel meer geld. Het gaat erom dat velen denken dat ze dat geheugen nodig hebben, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Jouw voorbeeld bijv., overtuigd mij allessinds, sorry. Je beschijft een issue, die je op ook op andere manieren kan tacklen, extra geheugen is een "
brute, no brainer oplossing". Als het al een oplossing is.

Het is een kleine moeite om videomateriaal te recoden naar mpeg-2 op de pc, en het daarna naar de smartphone te pompen. De noodzaak om dat realtime te doen, zie ik niet. ALs je jouw beluister, kleven daar wat nadelen aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 05-02-2011 18:10 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Ow een scherm... Hmm deze:
pricewatch: LG Flatron W2486L-PF
^prachtige beeldquality, voor een mooie prijs..

Grafische kaart:
Single: geforce gtx 570 msi twin frozr edition
^houd je grafische kaart koel met goeie performance-prijs-dba verhoudings dinges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ik heb gehoord dat ocz gaat stoppen met geheugen,
ik vind dat voor ocz geheugen verdwijnt er toch een mooi einde aan moet zitten en wat is nu beter dan ocz reaper geheugen in DE tweakers-medion gamepc te stoppen?
het schijnt ook nog eens heet goed spul te zijn en ook om over te clocken.

ook een revodrive is een goede optie voor een mooie game pc.
verder een corsair voeding en een asrock moederbord.

medion rules the hardcorescene!!

luuk

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefst Intel CPUs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

dit is mijn droompc :z :
op of aanmerkingen? gewoon zeggen!

-club3d theatron agrippa DTS geluidskaart
-2x club3d hd6950 2gb gddr5 pci-e videokaarten
-corsair obsidian 800d kast
-corsair tx650w voeding
-2x seagate barracuda st31000520as 1TB hdd
-ocz revodrive PCI-EXPRESS SSD 80GB
-ocz AMD Black edition ddr3 pc3-12800 dualchannel 2x2gb geheugen
-AMD phenom II x6 1090t black edition processor
-zalman cnps9900a led koeler
-asrock 870 am3 extreme3 moederbord
-LG BH10LS30 Zwart blueray brander

t.w.v +/- 1500,-

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik heb zelf liever toch een 2x 6970 voor een tweaker pc, maar een simpel doch fatsoenlijk geluidskaartje is geen slecht idee op zich. Haalt ook weer wat taken bij je cpu vandaan wat dan weer aan games besteed kan worden.

Mischien de Asus Xonar DG, 2 tientjes maar hoor goede dingen van de Xonar lijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 05-02-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Zou ik mogen weten waarom hier het gros van de tweakers liever voor een hd 6970 dan een gtx 570 gaat?
(ivm met mijn eigen build over niet al te lange tijd...)
(gtx 570 msi frozr zit ik atm aan te denken.. 28db, hoger geclocked...)

Dus het is dit:
pricewatch: Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE

vs
pricewatch: MSI N570GTX Twin Frozr II/OC

Dus waarom prijzen jullie allemaal die hd 6970 aan? Ik dacht dat ze qua prestaties gelijk aan elkaar zijn..... De gtx 570 is ook nog is uitgerust met een speciale koeler enz enz.. wat resulteert in een langere levenstijd... Dat is toch wel...tweakerachtig lijkt mij zo? :*)

[ Voor 73% gewijzigd door Brodo op 05-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
• Behuizing
Een midtower behuizing met ingetogen design, gemaakt uit degelijke materialen. Hij zou de beschikking moeten hebben over verwijderbare stof-filters, kabelmanagement en alle onderdelen zouden makkelijk te verwijderen moeten zijn.
Verder zou de koeling moeten worden verzorgd door een tweetal ≥200mm fans (voor- en bovenkant), een ≥120mm fan aan de achterzijde. Aan de voorzijde zouden USB 3.0 aansluitingen moeten zijn en eventueel kan er ook een window in het zijpaneel geplaatst kunnen worden. De PSU zou met de fan naar beneden aan de onderzijde geplaatst moeten worden en aan de onderzijde zou ook een stof-filter moeten zitten voor de PSU fan.
Bv. Corsair 600T / 650D

• Voeding
Een volledig modulaire 80+ Gold gecertificeerde voeding met voldoende vermogen en aansluitingen om een Crossfire setup te draaien.
Bv. Corsair AX750

• Opslag
Een Crucial RealSSD C300 64GB en een Samsung Spinpoint F3 1TB.
De Crucial C300 is enkel voor het OS en Games. Hier zijn leessnelheden belangrijker dan schrijfsnelheden, dus heeft de C300 de voorkeur boven de Vertex 2. Daarnaast heb je ook nog de Samsung 1TB schijf voor de opslag van muziek, films en andere grote bestanden.

• Optische drive
Een Blu Ray speler die ook DVD's kan branden.
Bv. De Samsung SH-B123L

• Moederbord
Een P67 moederbord van een A-Merk met EFI, CrossfireX (8x-8x PCI-E 2.0) support, USB 3.0 support en een fatsoenlijke VRM.
Bv. Asus P8P67 Pro.

• Processor
De Intel Core i7 2600K.
De best presterende quad-core processor op dit moment met genoeg headroom voor overclocken.

• Processor-koeling
De Scythe Mugen 2.
Een goed geprijsde en goed presterende koeler die ook nog eens stil is.

• Geheugen
2x2GB van een bekend merk (bv. Corsair / Kingston) op PC3-12800 / 1600MHz.
Meer dan 4GB heb je eigenlijk niet nodig. De prijzen zijn op dit moment wel erg laag. Als het het budget het toelaat zit zou hier 2x4GB van gemaakt kunnen worden.

• Videokaart(en)
2x AMD Radeon HD 6950 2GB in CrossfireX.
De reference versies van de HD 6950 2GB staat erom bekend dat er shaders te unlocken zijn die 'm naar HD 6970 performance levels brengen. In Crossfire zou de performancewinst van het unlocken 2x zo groot zijn. Zelfs al lukt de unlock niet, dan is het alsnog een setup met veel performance voor 't geld.

• Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Hier zou ook zeker geen bloatware op moeten staan!

In ieder geval een mooie actie van Medion en Tweakers.net, zeker voor herhaling vatbaar! Ben heel benieuwd naar de uitkomst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:15:
[...]
Vrijwel all game pc's worden standaard voorzien van W7 home premium. De OEM versie daarvan kost voor een losse OEM versie ongeveer 85 euro [een waarde die je ook zou kunnen gebruiken in een BBG] maar kost voor een bedrijf als medion nog aanzienlijk minder, (waarschijnlijk rond de 50 euro) .
Dat is dus juist een stukje waar ze de korting uit kunnen halen.
Nou, als je Sl!m bent... Medewerkers van scholen kunnen Ultimate 64-bits ook al via Sl!m krijgen voor 17 euro, of dat was het toen iig. Zo ben ik ook aan mijn kopie gekomen. Nadeel is wel, dat het officieel een upgrade versie is en dat je gewoon een losse XP DVD moet hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humbug
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 00:13
Om ook maar even mijn 2 cent weg te geven. Ik zou toch voor een Sandy Bridge chip gaan. Het is gewoon sneller en tegen de tijd dat dit systeem af is (maart) zullen er wel nieuwere releases van de chipset beschikbaar zijn. Dan wel natuurlijk de 2600K chip zodat er nog wat mee gespeeld kan worden.

Moederbord. Natuurlijk met USB 3 en SLI certificering, overclock opties en een stabiele VRM.

Qua geheugen lijkt 8 GB beter dan 4GB en geheugen is nu zo goedkoop dat je daar niet op wilt bezuinigen.

Ook zie ik wat opmerkingen over het OS. Een game PC zonder windows gaat niet werken, dus is het wel handig om er een OS op te zetten en aangezien de OEM versie van Windows 7 Ultimate nauwelijks duurder is dan de Home Premium versie gaat mijn voorkeur uit naar Windows 7 Ultimate.

Disks, natuurlijk een SSD + een grote (2TB) dataschijf.
Ook moet er een optische drive in zitten. Op zich lijkt een BR writer net wat handiger al zullen er voornamelijk DVDs in gaan.

Qua GPU denk ik aan een nvidia 570. Snel genoeg en wat zuiniger dan de 580. En nVidia omdat die toch nog de betere linux ondersteuning biedt dan AMD.

Frutsels als koelers, toetsenborden, kasten of speakers interesseren mij niet zo maar als we dan toch een game PC bouwen hoort daar ook een goede game muis bij. Dus bijvoorbeeld een Razer al zijn die wat aan de dure kant.

Maar een leuk idee en ik ben benieuwd waar Medion uiteindelijk mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

een goede geluidskaart mag zeker niet ontbreken,

ten 1e dat gamet beret
ten 2e dat neemt weer processor taken weg!

en ssd? echt niet!!!
revodrive!! !! !! veel sneller en super evil >:) >:) >:) >:)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:01

liberque

Vrijzinnig!

Hoewel in de waarschuwing staat dat een muis, toetsenbord en softtware niet worden meegenomen in de feedback bij Medion lijkt het me nochtans wel belangrijk dat een systeem van 3000e direct gebruikt kan worden als gamesysteem. Ik zal adhv onderdelen uitleggen waarom ik tot de keus ben gekomen. Hierbij hou ik rekening mee dat Medion OEM levert, maar ze kunnen behoorlijk veel afkijken van de onderdelen leveranciers.

Thermaltake Level10 GT 457,-
Een monster van een kast. Volledig modulair, makkelijk benaderbaar en mja. het beest schreeuwt game met mij. Behalve de specificaties van de kast zelf is een klein detail waar Medion rekening mee kan houden dat de kast een opbergruimte/ophangruimte voor headsets heeft. Dit klinkt summier, maar dit soort details is werkelijk geweldig. Medion kan hier een hoop van afkijken.

Thermaltake Toughpower XT Series TPX-775m 181,95
Een goede voeding is natuurlijk belangrijk en overkill is niet zo erg. Een voeding is namelijk als hij maar voor de helft wordt belast een stuk efficienter dan dat hij daarboven komt. Het merk is wederom een voorbeeld om aan een prijsstelling te komen.

Thermaltake Bigwater 760is CL-W0121 107,10
Alhoewel liquid cooling tegenwoordig niet echt meer super veel toegepast wordt en door het scala een air coolers nauwelijks meer effect oplevert (mijn mening.. dont kill me) is liquid cooling wel cool. Dus weer een verkoop argument. Het moet echter wel een foolproof systeem zijn omdat je anders met de garantie zit.

Asus P8P67 Deluxe 197,-
Dit kan ieder ander moederbord zijn, het gaat om de features Hierbij moet worden gedacht aan de frontpanel aansluitingen die het board levert, het EFI bios en het overclock potentie.
Daarnaast vind ik het handig dat Asus onboard bluetooth levert. Bespaart je weer een USB slot.

Intel I7 2600k 280,66
Tja, hier hoef ik natuurlijk nauwelijks meer over te vertellen.

Kingston HyperX H20 KHX2133C9AD3W1K2/4GX x 2 232,-
8GB HyperX doet het goed. 2166 lijkt overkill op de 2600k maar het geeft wel ruimte met overclocks. Vanwege de liquidcooling is gekozen voor een H20 versie.

Club3D HD6970 PCI-E 315,09
Nee, niks geen SLI of Crossfire. Gewoon 1 kaart erin en klaar. Kan in de toekomst uitgebreid worden, maar is momenteel ruim voldoende om games te spelen. We maken immers een GamePC en geen 'kijk eens naar mijn 3dmark score-piemel-vergroot-systeem'

Intel X25-M SSDSA2MH120G2K5 120GB 184,-
Een SSD van Intel, maar dat kan natuurlijk ieder ander merk zijn. 120GB biedt genoeg ruimte aan je OS en diverse games. Snel starten en snel laden zijn natuurlijk erg belangrijk. Ik zou niet verder gaan dan die 120GB. Veel gamers spelen namelijk bepaalde spellen en soms eens een ander spelletje. De belangrijkste games kunnen ze dan op hun SSD en de rest op de andere storage zetten.

Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB 180,30
Voor de opslag gebruiken we een Sata-600 disk.. dan hebben we met de SSD en harddisk de Sata-600 poorten in gebruik en zijn we iets minder gevoelig voor de Cougar Bug van Intel. Verder valt het je wellicht op dat ik niet kies voor een RAID oplossing. Gebruik niet graag onboard raid en om nu een speciale RAID controller te gaan steken terwijl de SSD snel genoeg is voor je meest gespeelde games vind ik het overbodig.

Asus Xonar Xense 205,00
Een geluidskaart is een pre. Hoewel onboard geluid steeds beter wordt is het voor een gamepc toch verstandig om te vertrouwen op een soundboard met eigen cpu. Of dit nu Creative of Asus is maakt niet zoveel uit, zolang er maar hardware accelerated sound op zit.

Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart 96,09
Optische media blijft nodig. Dus dan maar iets pakken wat alles aankan. Blu-ray lezen/branden, DVD lezen/branden en CD lezen/branden en je bent in 1 keer klaar. Wederom slechts voor Sony gekozen als voorbeeld voor de prijsstelling.

Logitech G19 Gaming Keyboard 123,95
Bij een GamePC hoort gewoon randapparatuur. Je wilt zo compleet mogelijk leveren. Nu weet ik dat Medion zelf ook gaming keyboards heeft, maar daar weet ik het typenummer niet van. Dus als voorbeeld de G19.

Logitech G13 Advanced Gameboard 69,95
Voor MMO's en FPS kan een gameboard heel erg handig zijn. Er is natuurlijk ook de Belkin en het zal niet zo moeilijk zijn om voor Medion naast hun gaming keyboards een gameboard te produceren.

Logitech G35 gaming headset 79,90
Voor headsets geldt hetzelfde.

Razer Naga Molten Edition, Expert Mmo Gaming Mouse 83,72
Ook voor de muis geldt hetzelfde.

Logitech Z-5500 Digital 249,-
Medion levert altijd speakers bij zijn systemen afaik. Dus in dit geval zou op zijn minst een 5.1 systeem uit hun eigen stal bijgeleverd kunnen worden. De Z-5500 is dan ook wederom alleen een voorbeeld.

Aangezien Medion zijn eigen kast zal laten samenstellen is het wellicht handig om de randapparatuur dezelfde styling/feel van de kast mee te geven. Denk daarbij ook aan wat ik eerder stelde: dat de headset bijvoorbeeld in een nis van de kast geplaatst kan worden of kan worden opgehangen als hij niet gebruikt word.
Wederom ben ik er mezelf van bewust dat randapparatuur niet wordt meegenomen door Medion, maar een gamePC leveren zonder randapparatuur is natuurlijk not done. Dus daarom heb ik ze toch toegevoegd.

Totaal exclusief monitor en Windows 7 x64 Home licentie: 3042,71
[Ja, Windows 7 x64 Home want de Ultimate versie levert absoluut geen meerwaarde voor gamers]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:20
Voor 1500 euro zou ik het volgende verwachten.

Ik zou een midi toren willen, deze zijn wat makkelijker weg te werken voor 'Normale' mensen die een PC niet zien als een kunstwerk in hun (woon)kamer. Tegenwoordig is de noodzaak voor veel PCI-E toch niet meer zo groot, dus met een Midi formaat toren kun je prima af. Kast moet wel logisch ingedeeld zijn met net weggewerkte kabels. Schijven moeten te verwijderen zijn zonder allemaal andere onderdelen te hoeven weghalen. Verder moet er rekening gehouden worden met het feit dat de meeste kopers van kant en klaar pc's de pc nooit gaan open maken. Dus lucht intake hoog en en geen stoffilters anders loopt de pc na een half jaar warm.

Processor
Moderne processor met 6 cores, deze zijn tegenwoordig helemaal zo duur niet meer, zeker als je 1 of 2 modellen onder het top model koopt. Steeds meer games hebben voordeel bij meerdere cores. Mijn ervaring is met de AMD 6x is dat ze helemaal niet zo warm worden als je de cores niet gebruikt.

Geheugen:
Geheugen is belangrijk en met de huidige geheugen prijzen zou ik niet moeilijk doen en er gewoon 8 gb in plaatsen.

Grafische kaart.
Het moederbord moet SLI aankunnen maar wat mij betreft hoeft er maar 1 GFX kaart in. (eventueel een tweede optioneel aanbieden). Mijn ervaring is dat 1 moderne kaart de huidige en alle spellen die de komende 2-3 jaar uitkomen prima aankan. En het dan vele malen voordeliger is om na die tijd een nieuwe GFX kaart te kopen als je dit echt nodig vind. GFX kaart is zoizo vaak niet de bottleneck van het systeem. 2 uitgangen zou wel prettig zijn voor mensen met 2 monitoren (bv 2x DVI, of 1 x DVI en 1x HDMI met verloop naar DVI.

Moederbord.
Voor tweakers is het wel prettig een uitgebreide bios te hebben opties te hebben (90% van de mensen gaat dit niet gebruiken dus ik vind het zelf belangrijk dat het out of the box gewoon snel en stabiel draait.). Voor de rest gewoon een paar sata sloten (met raid), gigabit lan / wifi (veel mensen hebben tegenwoordig een draadjes loos netwerk liggen), veel usb sloten, ext. sata.
Sound mag wat mij betreft ook onboard, maakt tegenwoordig toch niet veel verschil en scheelt weer een PCI slot. Wel een geluidskaart plaatsen met digitale output voor mensen die met een decoder werken.

Koeling
Ga voor grote temperatuur gestuurde fans (ook op chipset en VGA) en heatpipe oplossingen. Dat een pc herrie maakt bij het gamen zullen weinig mensen over wakker liggen. Maar een tornado naast je hebben staan wanneer je wat (school)werk aan het doen bent is echt niet nodig. Daarnaast is goede koeling belangrijk voor bezoekers van deze site.

Opslag.
Windows schijf een 60 / 80 gb SSD van een beetje kwaliteit. Dit werkt gewoon erg prettig. En nog twee losse ( 500 gb / 1 tb) schijven met raid (0/1) ondersteuning. De meeste gewone mensen snappen dit niet dus zou het standaard gewoon uitleveren met de raid controler uit maar voor gevorderden is dit wel fijn.

Voor de rest, een bueray / DVD brander, Windows 7, event. losse fan controler.

Bij deze pc een net 24" scherm op 1900 * 1200 resolutie aanbieden.

Bij prefab systemen als deze vind ik dat alle onderdelen op (nagenoeg) standaard snelheden van de producent moeten draaien. Laat tweakers zelf de risico's nemen door het overklokken zodat ze daarmee 2-3% snelheid winnen, prima dat de fabrikant hier ruimte voor overlaat. Maar standaard moet die pc gewoon doen waar je hem voor hebt gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door reb65 op 06-02-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hier dan mijn €0,02:

Ik ga geen €3500 aan een computer uitgeven en ik speel nooit games :) Toch heb ik wel een mening over deze actie.

Wat ik graag zou zien is dat de high-end PC en de game-PC in essentie hetzelfde zijn (kast/moederbord) en alleen qua configuratie verschillen, maar evenveel kosten. Dit om de prijs zo laag mogelijk te houden (schaalgrootte) en de doelgroep zo groot mogelijk.

Beide systemen moeten af fabriek drie 'standen' hebben die makkelijk in te stellen zijn via een menu:
- 'standaard', niet overgeklokt
- 'snel', redelijk overgeklokt
- 'supersnel', zwaar overgeklokt

Het gaat er dan om dat men bij het ontwerpen al de meest gunstige overklok situaties bepaald en vastlegt, zodanig dat het systeem niet beschadigd raakt en het overklokken binnen de garantie kan gebeuren. Eigenlijk dus een PC die, dankzij de Tweakers, niet meer getweaked hoeft te worden; een Tweakers-PC voor Dummies eigenlijk.

De kast zwart en zo simpel mogelijk zonder lelijke 'design' fratsen. Stoffilters voor de (grote) intake fans zodat je dagelijks een doekje over de buitenkant kan halen om het stof te verwijderen.

Gewoon gekoeld op lucht, volgens mij geeft waterkoeling meer kans op problemen.

De high-end PC heeft 16 of 32 GB geheugen zodat het Windows wisselbestand uitgeschakeld kan worden en er nog genoeg geheugen overblijft om bijvoorbeeld grote fotobestanden te bewerken. De grafische kaart relatief simpel, passief gekoeld met mogelijkheid voor twee monitoren.

De game-PC heeft 8 GB geheugen maar een snellere actief gekoelde grafische kaart.

De processors kan ik niet veel over zeggen, zelf zou ik voor een i7 2600k kiezen.

OS is Windows Home Premium 64 bit, geïnstalleerd op een SSD. Mogelijkheid tot het inbouwen van twee 2TB data schijven of al ingebouwd.

(deze post staat ook in het highend-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
Als je het mij vraagt staan er hele mooie systeempjes tussen de vele reacties. De platformdiscussie roept veel sentiment op, wat aangeeft dat er voor beide platform wat gezegd kan worden.

De meerwaarde van heel dure processors is vrij klein ten opzicht van de sub-top, circa €300 is genoeg. De keuze voor Intel verdient mijn voorkeur doordat de processors zuiniger zijn en een vrij hoge turbofrequentie hebben, wat voor spellen die gewoonlijk niet veel threads genereren handig is. Dit is in het bijzonder zo voor spellen die DirectX 9 of lager gebruiken, wat voor het overgrote deel van de spellen zo is.

Een enkele videokaart van het niveau Radeon HD 6870 is volgens mij in een opstelling met een enkel scherm genoeg (zelfs als dit scherm heel groot is). Vooral kaarten die een heel laag idle verbruik hebben verdienen de voorkeur. Een groot IPS paneel (snel) met LED backlight (zuinig) is zeer waardevol en mag best verantwoordelijk zijn voor een derde tot de helft van de prijs.

Omdat het hier gaat om een game-pc voor dat geschikt moet zijn voor een redelijk groot publiek zou ik niche-producten, of producten waar knowhow voor nodig is, proberen te voorkomen. Zo zijn waterkoeling, opstellingen met twee videokaarten en componenten die vanuit de fabriek overgeklokt zijn niet handig.

Ik denk dat er in het bijzonder bij de koeling veel te halen valt. Daarbij denk ik dan aan koeling vergelijkbaar met die in de Power Mac G4 (van rond 2000) en de BTX-standaard (wat ondanks de matige populariteit best een goed concept was). Zo had het Mac-ontwerp geen processor- of videokaartfan maar was er met gescheiden compartimenten en strategisch gekozen in- en uitvoerplekken van de warme en koude lucht een heel efficiënte koeling voor het hele systeem geregeld. Dit soort systemen vergt veel moeite bij het ontwerpen, maar zeker in samenwerking met fabrikanten kan een zeer bruikbaar, stil en stabiel systeem worden gemaakt. In wat concretere termen zie ik een Miditower met een aantal (3 of 4) temperatuurgeregelde 12-20cm fans.

Daar hoort een goede voeding bij, bij voorkeur een 80+ gold of platinum. Ten opzicht van standaard 80+ vergroot dit het rendement met >10%. Dat kan je in absolute termen (in Watt) haast nergens anders besparen. Het is ook belangrijk dat de voeding zijn hoge rendement handhaaft bij een zeer laag gebruik (wat trouwens in de 80+ standaard niet onder 25% verbruik wordt geëist), zodat de computer tot een zeer zuinige fluisterstilte vervalt op het moment dat er niet gegamed wordt. Dit vergroot de markt omdat hij dan ook dienst kan doen als gezinscomputer. Een vermogen van 500W is redelijkerwijs (één videokaart, geen overklok) genoeg.

Goeie boxen, headset en invoerapparatuur zijn nogal een open deur en bovendien een klein aandeel van de kostprijs van de gehele set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:28
Ik zou liever een iets goedkopere pc zien dan €1500. Meer iets als dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 63,-€ 63,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,-€ 193,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 90,50€ 90,50
1Antec TruePower TP-650€ 99,50€ 99,50
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 175,99€ 175,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 108,-€ 108,-
1Gigabyte GV-N560SO-1GI€ 242,82€ 242,82
1MSI P67A-GD65€ 149,31€ 149,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.268,02

Nou ben ik over de kast, voeding, videokaart en koeling nog niet uit. Maar toch.

Stel dat medion dit zou nemen:
Inkoopprijzen maakt €1000.
Korting van ?25%?
Totaalprijs €750
Dat lijkt me een hele mooie prijs.

(Oeps denk dat dit te postief is, al zou ik dit systeem voor 1000 ook nog nemen)

Edit: Een optische drive + geluidskaart toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Famous Copra op 06-02-2011 21:11 . Reden: Informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnerPower
  • Laatst online: 11-06-2018
Ik persoonlijk vind de bedragen als 1500 een beetje veel voor gaming pc's. Ik denk dat medion beter niet veel meer dan 1000 euro moet vragen. Met monitor iets meer uiteraard. Mijn verlanglijstje bevat o.a:

- NZXT HADES
Waarom deze? Ik vindt dat je met deze behuizing een zeer complete case hebt voor 70 euro in de prijsvergelijker. 4 casefans met controller zorgen voor een goede, regelbare airflow en ik denk dat de 3 temperatuur sensoren ook wel in de smaak zullen vallen bij menig gamer.

-Toch een p67 moederbord met een core i7 2600k
Erg jammer van de fout in de sata 300 controller. Toch denk ik dat je met een 2600k processor veruit het beste krijgt voor je geld. Dan duurt het maar iets langer. De prestaties van de 2600 processors zijn zoveel beter dan de x6 en eerste generatie i7 quadcore's (en maar iets duurder). En hyperthreating komt altijd wel van pas. Natuurlijk wordt er niet alleen maar gegamed op deze pc (ik wil ook fatsoenlijk kunnen videobewerken). Bovendien denk ik ook dat de meeste gamers wel 20 euro extra over hebben voor de k-editie.

Als moederbord zou ik voor een bord kiezen tussen de 120 en 160 euro. Het merk maakt niet echt uit. De uitbereidingssloten en mogelijkheden zijn belangerijker. Ik zou kiezen voor de ASRock P67 Extreme4,
deze heeft 3 PCI-Express x16 sloten en is zowel SLI als CROSSFIRE compatible, max inter geh.: 32 gb
Dit moederbord is al verkrijgbaar voor 125 euries bij AZERTY en dus zeker niet duur!

- Geheugen 4 of 8 gig 1600 mhz. Eigenlijk is het haast zonde om er geen 8 gb in te zetten, de prijzen zijn tegenwoordig zo laag. Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit voor €90 euro bijvoorbeeld. Ik zou in iedergeval gaan voor een setje van 2 en niet van 4. Dat is, wanneer je gaat upgraden, een stuk fijner!

- Aangezien dit een gaming pc wordt, zal deze pc dus uitgerust moeten worden met een goeie videokaart.
Ik heb de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC op mijn lijstje staan (€220,- in de prijsvergelijker!, sorry.. niet in de prijsvergelijker van tweakers), maar in principe zou ik elke kaart boven de 200 euro goedkeuren (en liefst onder de €300,- blijven, anders treed ik buiten mijn budget). Ik heb een voorkeur voor de Twin Frozr II modelen: Ze zien er robuust uit en de koeling en geluidsproductie zijn erg goed. Overklokken moet zeker mogelijk zijn met deze kaart.

- 60gb SSD. Helaas zijn SSD's nog erg duur. Toch denk ik dat een SSD zeker belangerijk is voor een goeie pc en daarom kies ik voor een wat kleinere schijf. Dan kun je Windows erop kwijt en/of andere belangerijke software. Extra SSD schijven plaatsen kan later altijd nog.

Voor de rest:
- 1 Tb opslag min. en 7200 rpm (Samsung Spinpoint F3 1TB = €50,- )
- Voeding: <=100 euro, =>85% efficientie, (Antec HCG-620 High Current Gamer 620W = €80,-, 88% eff.)
- Goede, stille cpu-koeler (Scythe Mugen 2 Rev. B = €35,-)
- Drive: DVD brander <20 euro of BlueRay speler = €50,-

Als een vergelijkbare samenstelling wordt verkocht voor een goede prijs onder de 1000 euro, dan koop ik hem gegarandeerd!! "MEDION, maak er wat moois van!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
kan iemand van tweakers.net of Medion wat feedback geven op dit topic? kwestie dat we niet met zn allen naast de kwestie zitten te discussieren?

om in te gaan op een suggestie van hierboven, heb ik een blik geworpen op hun huidige PC van 1400 euro. Ik heb dan mn best gedaan om aan de hand van de specs die pc in pricewatch te steken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 94,70€ 94,70
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i7 930 Boxed€ 245,-€ 245,-
2Chieftec A-80 (CTG-450-80P-B)€ 39,-€ 78,-
1Corsair XMS3 TR3X6G1333C9€ 53,87€ 53,87
1Asrock X58 Extreme€ 141,63€ 141,63
1Gigabyte GV-R587UD-1GD€ 214,24€ 214,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,04

Bestel je alles bij Salland, kom je uit op 1100 euro.

voor de case heb ik wat geimproviseerd, maar ik heb het voordeel van de twijfel aan Medion gegeven (hun case is vast niet zo duur). Ook heb ik niet de moeite gedaan een muis+tobo erin te steken. Wat blijkt? Een tweaker kan deze configuratie samenstellen voor 300 euro minder! Ok, geef Medion nog het gratis transport en de 2 sata-hot-swap bays, dan kom je nog op 200 euro. Daarvoor steek ik liever de pc zelf samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy-Manuel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 19:53
Voor de rest van de hardware vertrouw ik het wel, maar wat betreft de behuizing zou ik graag iets à la Fractal Design zien!

(Excuses voor de geringe input :F )

[ Voor 38% gewijzigd door Guy-Manuel op 07-02-2011 10:31 ]

WH-MDC09J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Medion wil natuurlijk ook winst maken. Dat is logisch daarom denk ik ook dat mensen die zelf een pc kunnen samen stellen en in elkaar kunnen zetten. Die gaan de pc toch niet gaan kopen. Ze moeten het hebben van mensen die toch van gamen houden, maar niets of bijna niets van pc's af weten. Die zijn er best veel, maar die geven denk ik ook minder budget uit aan hun pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede game pc moet voor mij deze HW hebben.
minimaal 2 gtx580 want ik wil nu gewoon het snelste en een kaart die goed om gaat met tesselation en physx.
Core i7 900 vanwege sli en 32lanes beschikbaar
X58 moederbord vanwege sli en 32lanes beschikbaar
Coolermaster HAF 832 vanwege de waterkoel functies
1000 watt voeding
6GB 1600mhz geheugen
Creative xfi titanium ik wil vooral goed gaming geluid met DDL en DTSC voor real digitaal 5.1 geluid.
Een onkyo setje met jamo boxen
Logitech G700 omdat het een goede muis is die lekker in de hand licht en veel functies heeft die ik gebruik
Logitech G19 toetsenbord vanwege de g toetsen, compact, handig display.
Spinpoint f3 2x640gb raid0
3x 24" schermen Samsung 2443bw's
Win 7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
@vPro Dan mag je het budget wel gaan verdubbelen als je dat allemaal wilt.

Hoeveel mensen denk je dat zo'n pc willen kopen. Ze willen juist groot kunnen inkopen om het voor ons zo goed koop mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_v_94 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:33:
@vPro Dan mag je het budget wel gaan verdubbelen als je dat allemaal wilt.

Hoeveel mensen denk je dat zo'n pc willen kopen. Ze willen juist groot kunnen inkopen om het voor ons zo goed koop mogelijk te maken.
Mmm het waren mijn eigen eisen hé want met minder wil ik het niet doen.
Speel momenteel zelf al games die de gtx560 en hd 6950 al op hun kniën krijgen.
Ik zie dat ik ook helemaal in het verkeerde topic zit. Ik moet in monster pc topic zitten zie ik net voor mijn configuratie

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Mmm het waren mijn eigen eisen hé want met minder wil ik het niet doen.
Speel momenteel zelf al games die de gtx560 en hd 6950 al op hun kniën krijgen.
Ik zie dat ik ook helemaal in het verkeerde topic zit. Ik moet in monster pc topic zitten zie ik net voor mijn configuratie
Games zoals? Future-future franchise with extremely retarded graph needs?

/lol switch off

Meh.. dan neem je 1 gtx 580... maar voor dit budget lijkt me 1 gtx 570 ook wel voldoende....

[ Voor 10% gewijzigd door Brodo op 07-02-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Two worlds 2,metro 33, GTA4, hitman 2 en crysis1 krijgt mijn gtx580 op zijn knien want er zijn fps drop van onder de 50 fps en voor mij is dat verveldend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06-2024
Dan zal ik mijn reactie ook geven om een gamepc te bouwen:

1. De processor
De processor moet in elk geval veel snelheid kunnen maken, om zo ook single core games goed te kunnen draaien en dat zijn er nogal wat.
Een aantal opties daarvoor zijn:
- AMD Phenom II X6 1090T. Goede processor en snelle cores(6 Cores) en heeft een goed rapport.
- Intel® Core™ i7 950. Is een zeer goede processor en is ook snel, heeft minder cores, maar heeft wel Multi Threading waardoor hij eigenlijk 8 cores heeft.

2. Grafische kaart
Het mooiste zou zijn dat er een amd kaart zou gebruikt worden voor het renderen en de GPU van Nvidia de berekeningen. Kweet niet of dat te duur is, maar als je voor 1x kaart gaat zou ik kiezen voor een:
- NVIDIA GeForce GTX 480 of NVIDIA GeForce GTX 460(kan makkelijk meekomen in het gamen)
- AMD Radeon HD 6970

3. Harddisk etc. Wat is er nou vervelender dan wachten op het laden van je game. Dus sowieso een SSD van een normale grote(120 of 160 gb) en een harddisk(1tb of 2tb) met opslagruimte daarnaast.(of 2 en in raid opstellen, maar dit kan iemand misschien zelf later bijplaatsen)

4. Het medion USB 3.0 externe hardeschijf zou ik graag in een game pc willen zien. Lekker snel en handig in en uit te halen.

5. Geheugen moet op zn minst 4 maar liever 6 gb DDR3.

Ik vind een TOBO, muis en hoofdtelefoon wel nodig als opties, maar niet zozeer bij de prijs in van 1500 euro.

Nou ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Zou het geen idee zijn om 2 versies te maken, die eigenlijk alleen in behuizing verschillen. Bijvoorbeeld:

- Cyborg editon, een brute, bijzonder vormgegeven kast, wel van hoogwaardige materialen, en dus niet dat glanzende plastic, plastic is in principe op de hele behuizing uit den boze. Denk qua designrichting aan Alienware of ACER Predator. Inclusief batterijen ledfans/leds/window's enzo

- Stealth edition, een strakke, onopvallende metalen kast (brushed aluminium oid), in iedergeval géén plastic. Design in de richting van Fractal R3 / Corsair Obsidian 700D (of z'n midi broertje) / Lian-Li PC-B25 (zonder die led-ring). Géén glimmers/windows enzo. Liever ook geen ledfans, tenzij als die heel subtiel ergens doorheenschijnt. Ook een zéér bescheiden powerled.

Ik weet dat het moeilijk is voor Medion, maar gebruik please geen plastic voor zichtbare delen van de behuizing. Zeker niet voor PC's die meer dan 1200 euro kosten.

Qua overige hardware,

- AMD X6 (1090 of 1100T) of i7 (snelle quadcore)
- Minimaal 6GB Ram
- SSD van 120 GB
- 2TB dataschijf,
- aftermarket CPU cooler,
- 850W voeding (Met 80+ gold),
- ATI 6970 (als er geld overschiet nog 1tje voor CF)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik stel voor:
> een amd x6 cpu of en sandybridge (als die dan wel leverbaar zijn),
> een mobo met ten minste: esata en usb3 en crosfire of sli. -
> een geintergreerde waterkoelingset voor: cpu chipset en gpu's.

> micro-atx (ja ik weet het) zou natuurlijk helemaal geweldig zijn voor de 'klein behuisden'
> voeding beneden en 2 14cm koelers (met reservoir) bovenin.
> geen losse kabeltjes zoals sata kabels - maar bijv een hotswap-bay achtige constructie zodat je geen waarboel krijgt. schijven mogen mogen eventueel ook 90* gedraaid zijn.

wat vooral niet:
> grote monsterkasten met veel blingbling.
> veel nutteloos dure onderdelen (zoals 200+ gb ssd's of duurste van het duurste vga kaarten.

maar liever een stille pc die met al z'n kracht toch compact en bescheiden kan zijn (in bijv je woonkamer). naast je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariuslol
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04 15:13
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/7361/knipselp.jpg

* zijn niet de goedkoopste prijzen.

Dit lijkt mij nou een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
@ mariuslol Het moet een game pc worden en je zet er geen aparte videokaart in of heb je nog geen goede gevonden?

Heel veel kiezen de AMD phenom 2 x6 1100T processor, maar voor een game pc vind ik dat nou niet de beste keuze. Als je nou een 3d bewerking/render pc samen stelt oke dan snap ik het die programma's gebruiken 6 cores , maar games niet.

Een 40 GB SSD is denk ik krab voor het os. De 60 GB is 5 euro meer. Dat heeft denk ik wel iedereen er voor over.

@i-chat Een micro atx is natuurlijk mogelijk, maar je hebt niet veel bereiding mogelijkheden. De air flow is dan ook niet helemaal goed. Het ziet er natuurlijk wel mooi uit. Een stille pc is natuurlijk altijd mooi. Dan zou je er een MSI GTX 560 in moeten doen is stil. Als je dan ook nog een geluiddempende kast neemt moet dat natuurlijk goed lukken.

@wsilverr De gtx 480 zou ik niet nemen is gewoon een energie verschillend ding waar je beter een kookplaat van kan maken. (beetje overdreven, maar toch.)
Dan kan je beter voor de GTX 570 gaan. Is iets goedkoper en nog beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xterror
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-08-2024
ruime ssd voor os en games
HDD van 1 of 2 terrabyte

ik vind het nieuwe sandy bridge platform interessant
dus ik zou graag een P67 moederboard met i7 2600K terug zien in de pc

wat het geheugen betreft is 4 gig voorlopig wel genoeg, er zou eventueel 6 in kunnen

Videokaart: ik denk dat de GTX560 Ti of HD6950 een goede keus zal zijn

Tenslotte natuurlijk een goede geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
r_v_94 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:10:
Heel veel kiezen de AMD phenom 2 x6 1100T processor, maar voor een game pc vind ik dat nou niet de beste keuze. Als je nou een 3d bewerking/render pc samen stelt oke dan snap ik het die programma's gebruiken 6 cores , maar games niet.
De laatste tijd eisen games zoveel van de grafische kant, dat de processor zelf relatief weinig verschil maakt. Je kan dus beter dat geld in 2e 6950/6970 of 2e 570/580 stoppen dan de nieuwste processor/mobo te pakken.

Dat is juist waar AMD sterk in is, waanzinnige prijs/kwaliteit. AMD 1090T BE is 174 tegenover een 950 of sandy bridge cpu's van 250+. Niet slecht voor vrijwel gelijke prestatie. De 2600k zal beter zijn, maar net als de 950 kost het je ook 1,5x meer (en de moederborden staan ook hoger op de prijslijst).

Bovendien is de cpu beter te overklokken (valt meer prestatiewinst uit te halen), omdat je bv het voltage vrij simpel omhoog kan gooien zonder ingewikkelde voltmods toe te passen en is de koeling makkelijker te verbeteren. Dat maakt het ook belangrijker vooral een goede grafische setup te kiezen dan want daar valt aftermarket dus ook minder uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
@r_v_94 ben het met je eens over de gtx480 en de gtx570. Die zou je beter kunnen kiezen kijkend naar de specs.

Ben het niet met je eens als je gaat kijken naar de processor. Ik denk dat er straks steeds meer wordt gevraagd van processoren. De hoge klok van de AMD met 6 cores tegenover de prijs vindt ik juist aantrekkelijk in een game pc.

Nog een algemene vraag. Welk moederbord en kast zou je kunnen kiezen voor deze specs die alle onderdelen heeft om ook nog ruimte voor meerder HDD of SSD's te hebben en ruimte voor een 2e kaart als je wilt uitbreiden? De kast zou mijns inziens niet teveel lichtjes aan de buitenkant moeten hebben. Binnenkant vind ik natuurlijk nog wel mooi. Het is toch een game pc! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
De lichtjes moet je dan wel uit kunnen zetten er zijn heel veel mensen die dat niet mooi vinden. Ik vind het zelf ook wel wat extra's geven. Maak er geen kermis attractie van gewoon 1 kleur die brand meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:04:
Two worlds 2,metro 33, GTA4, hitman 2 en crysis1 krijgt mijn gtx580 op zijn knien want er zijn fps drop van onder de 50 fps en voor mij is dat verveldend.
Dan is er iets goed mis met jou uber pc want Crysis draait hier prima op een i5 750 en een GTX460. Metro en GTA 4 zijn ook een peace of cake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Toevoegingen voor de behuizing: ongeacht of er wel of niet een SSD in komt, het is toch de eerste uitbreiding die iemand zou aanschaffen: maak plaats voor een SSD drive, of geef een 2,5" bracket mee. Andere fabrikanten hebben dit in recente revisies opgelost door her en der extra schroefgaten te tappen op de bodemplaat, dat staat niet mooi en maakt kabelmanagement lastig.

Plaats de audio ingangen en USB aan de voorkant van de kast bovenaan de kast, zodat je als je kast op de grond plaatst geen verlengsnoer voor je koptelefoon nodig hebt.

Plaats bij inbouw de harde schijf niet ter hoogte van het crossfire / SLI slot.

Als je de tent vol bouwt met ledjes of neon lampen zou het fijn zijn als er voor die verlichting ook een aan/uit knop is. Hartstikke leuk als je aan het knallen of aan het lannen bent, maar als dat 's nachts op een studentenkamertje staat te branden is men er vast minder blij mee.

Mik er wat van die rubberen dopjes bij voor het inbouwen van de harde schijf. Kost niets, scheelt ook niets qua geluid, maar staat wel professioneel.

Toevoegingen voor het moederbord: maak een knop voor de CMOS reset, of lever tenminste een jumper met zo'n handgreepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:04:
mimimimi

Zet dan de settings wat lager, of leer ermee leven dat niet elke game genoeg geoptimaliseerd is om perfect te draaien. Het is net leuk om een compromis te maken: je gaat je verwachtingen nooit in het extreme plaatsen, want je weet dat het goedkoper kan, en dat het ook mooier en sneller kan, maar dat je in de sweet spot tussen die twee uitersten ligt. Ik speel hier alle games op mijn HD4770 512MB op een 24" scherm, en dat lukt veelal mooi, al moet ik af en toe wat settings omlaag halen omdat het stottert. Ik kan tenminste zeggen dat ik veel andere leuke dingen kan doen in de plaats met al dat uitgespaarde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariuslol
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04 15:13
r_v_94 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:10:
@ mariuslol Het moet een game pc worden en je zet er geen aparte videokaart in of heb je nog geen goede gevonden?
nou, Ik weet het niet. Er zit nu een best slechte in, maar er zit crossfire in, dus mensen kunnen er altijd nog een bij kopen. Maar dan nog, weet ik niet welke... een goedkope monster kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Dan zou ik voor een GTX 570 of GTX 560 gaan. Of ati 6950/6870. Ik zie nu dat geheugen en ik weetniet of die koeler daar overheen gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Wat zo jammer is aan OEM PCs ( de gene die ik ken ) is dat er niet overgeklokt kan worden.
Dus een BIOS waar je gewoon naar hartelust in kan tweaken.
Dat is voor mij een belangrijk punt.
En dan een 2500K met een GTX560TI.
Met de mogelijkheid een 2de kaart te plaatsen, dus SLI en crossfire ( voor de Radeon kaarten ) zou in een game PC altijd mogelijk moeten zijn.
Met de RAM prijzen van nu zou 4 of 8 GB PC16000 ook erg leuk zijn.
Een SSD voor het OS zou er mooi bij passen, een 40-60GB versie. het moet een betaalbare PC worden.
Voor de opslag een 1TB schijf, lekker snel met genoeg opslag voor de games en anders.
Het liefst nog een aantal SATA600 poorten en USB 3, maar dat spreekt eigenlijk voor zich in een PC 2011.
En als laatste voor de 2500K een goede luchtkoeler ( mugen 2 rev b ).

Dit alles in een goed geventileerde kast, met meerdere 120-140MM fans ( op de juiste plaatsen ).

Hele leuke actie van Tweakers en Medion.

[ Voor 48% gewijzigd door kobus71 op 09-02-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
  • Laatst online: 30-08 17:39
ik zal persoonlijk kiezen voor

een dikke revodrive geen ssd dus !!!!

sandy birdge is het nog geen tijd voor ik bedoel dat het moet nog verder evalueren

ik ik zal gaan voor een amd 6-core :) :)

en als klap op de vuurpijl crossfirex

↓met deze x2

pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E :P x2

geluidskaart is ook wel belangrijk interne vrete processor
extern heeft dan z'n eigen chip

scheelt weer processor taken

enne t2 tb schijf voor grote games dowloads enzo

6 core is socet am3 dus als de processor over +- een jaar een beetje oud wordt
zet je er gewoon een nieuwe in

ow nog iets

een tip voor medion geen overclockings beveilging

[ Voor 29% gewijzigd door Koen860 op 09-02-2011 08:55 ]

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
  • Laatst online: 30-08 17:39
Bene schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:11:
Toevoegingen voor de behuizing: ongeacht of er wel of niet een SSD in komt, het is toch de eerste uitbreiding die iemand zou aanschaffen: maak plaats voor een SSD drive, of geef een 2,5" bracket mee.
daarom revo dive het is sneller en moet in pci express :) :) :) :) :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Koen860 op 09-02-2011 08:57 ]

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DS€ 35,11€ 35,11
1NZXT Tempest Evo€ 80,35€ 80,35
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 58,-€ 58,-
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 124,95€ 124,95
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,-€ 99,-
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 43,-€ 86,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 174,33€ 174,33
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 111,26€ 111,26
2Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 299,90€ 599,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,80

Ik denk dat dit een aardig gebalanceerd systeem is geworden.

AMD 1090T BE processor: Vrij goed overklokbaar, en erg scherp geprijst (vooral prijs/prestatie, aangezien het redelijk mee komt met de I7 920/950 van Intel). Aangezien het merendeel aan games vooral grafisch vermogen vragen kan je daar beter veel geld aan uitgeven. Ook is er een geluidskaart wat de processor ontlast.
Daarbij is overklokken van processor makkelijker dan grafische kaarten (voltage aan te passen tegenover voltmodden bijvoorbeeld) waardoor hier aftermarket meer winst te halen valt.

Asus moederbord : Veel ondersteuning als 2x16 lanes pci en CF, Sata-600, usb-3.0, raid. Daarbij redelijk geprijst, vooral als je eenzelfde featureset wilt met een Intel cpu. Houd door de prijs samen met AMD processor genoeg budget over voor al het moois dat er verder op zit.

Mugen rev2 processor koeling: Deze heeft geen commentaar nodig.

Intern geheugen: 8gb zodat er meer dan genoeg is voor zowel video/fotobewerkingen, games en ruimte zodat het je grafische kaarten niet bottlenecked (2x2gb versie, dus je wilt 4gb minimaal vrij hebben naast wat nodig is voor OS etc). Daarbij wat hogere snelheid om ruimte te geven bij het overklokken (of om de C9 omlaag te schroeven bij lagere snelheid).

Opslag: 2x1TB met raid ondersteuning op het moederbord geeft je alle mogelijkheden. 'normaal' 2TB opslag door JBOD, 2TB via raid0 (performance), 1TB via raid1 (veilig).
Daarbij 120GB SSD wat meer dan genoeg moet zijn voor het OS en een paar van de favoriete game/programma's.

Voeding: 800W, 80+, Silver label. Voldoende vermogen voor alles (inclusief overklok) en ook rendement voor de eigen kosten laag te houden. Modulaire opzet zorgt voor geen onnodige draden en dat alles beter weg te werken is.

Geluidskaart: Asus Xonar, hoor hier erg goede dingen over. Ook mogelijkheid geluid op te gaan nemen, hogere kwaliteit bij luisteren/gamen en haalt wat taken weg bij de processor zodat daar wat meer vermogen beschikbaar komt.

Grafische kaarten: 2x 6950, goed geprijst, goede prijs/kwaliteit en meer dan genoeg vermogen voor de meeste games, ook bij hogere resoluties. Daarbij ook vrij simpel over te klokken via Catalyst.

Optisch: Blu-ray speler, dvd speler/brander, cd speler/brander. Veel mogelijkhede, toekomst-proof en ook aardige kwaliteit op 12x speed voor Blu-ray (hoogste momenteel in pricewatcher).

Behuizing: 'bakje' bovenop voor bv je headset. Vooraan op de top aansluiting voor usb/geluid en power/reset knoppen zijn ook erg fijn voor als de pc op de grond staat wat meestal het geval is. Goede koeling (4x120, 2x140 is voldoende denk ik), nodig met overklokken maar ook fijn doordat de vele hardware (3x 2,5/3,5 bay, 3x pci slot gevuld etc) de airflow niet ten goede komt. CPU op de bodem samen met mogelijkheden de bedrading goed weg te werken via de gaten in de behuizing, zowel netjes en goed voor airflow. Zwart geverfd interieur is ook erg fijn voor hoe het eruit ziet samen met een open zijkant want het oog wil ook wat. E-ATX is wat overbodig maar zorgt dat je genoeg ruimte hebt om makkelijk iets te kunnen sleutelen en upgraden.
De 2 led balken aan de voorkant kunnen een nadeel zijn maar dat is kwestie van draadje loshalen voor degene die het niet willen. Iets dat iedereen kan doen, zelfs de niet-tweaker.

Edit: moederbord iets aangepast na comment van wsilverr

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 09-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een geluidskaart gebruiken om de processor te ontlasten is eigenlijk nogal nonsens, zeker in deze tijd van overkill cpu's die te krijgen zijn aan bodemprijzen.

Wat wél een voordeel is van een aparte geluidskaart is dat het geproduceerde geluid veel mooier is dan wat er uit die geïntegreerde realtek chips durft te komen. Om van de effecten zoals 3D en EAX niet te spreken.

Nu heb ik wel gelezen dat de Asus Xonar D2X nogal vies kan doen als het aankomt op cpu-gebruik. Het is dus opletten geblazen, een aparte geluidskaart zorgt niet altijd voor een betere ervaring op alle gebieden. Drivercompatibiliteit en dergelijke moeten onderzocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
zie liever een 2x gtx570 of 2x 6970 kaart daarin zitten in plaats van een 6950. Als je dan een iets kleinere SSD doet van 80 gb kom je ook op 1500 euro uit.

Of 1x een master kaart als de 5970 of nog even wachten en dan de 6990:D(weet dat dat er waarschijnlijk niet inzit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
@DevilsProphet, dat klopt. Maar de geluidskaart maakt daarbij ook het opnemen van geluid mogelijk wat bijvoorbeeld bij het verkopen door medion interessant is. Het is vooral combinatie van performance, kwaliteit, features en de lage prijs dat het interessant maakt.

@wsilverr, had niet gezien dat het prijsverschil zo klein was. Iets ander moederbordje erin gezet (geen firewire meer, scheelt net die paar euro) en dan gaan ze er prima in onder de 1500. Kost je nu enkel firewire aansluiting op het moederbord voor 2x6970 ipv 6950.

Trouwens, CF 6970 is niet zo uitwisselbaar met de SLI 570 omdat dit moederbord enkel CF ondersteunt. Niet gekeken of er een moederbord in de prijsklasse is die wel beide ondersteunt.

[ Voor 38% gewijzigd door Xanaroth op 09-02-2011 13:26 ]

Verwijderd

Ik heb niet veel verstand van onderdelen enz enz,maar wel opzoek naar een nieuwe game pc voor max 1000 euro, vind het jammer dat iedereen post voor de high end game pc's voor 3500 euro, dat is veel geld,
Daarom zou ik het fijn vinden als er ook reacties komen voor de mensen met iets minder te besteden,en 1000 is alleen voor het systeem zelf,monitor toetsenbord muis heb ik al, Medion en Tweakers,succes.

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Myrdreon schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:19:
@DevilsProphet, dat klopt. Maar de geluidskaart maakt daarbij ook het opnemen van geluid mogelijk wat bijvoorbeeld bij het verkopen door medion interessant is. Het is vooral combinatie van performance, kwaliteit, features en de lage prijs dat het interessant maakt.
Ik doe zelf ook een beetje aan gitaar opnemen met de computer en ik zou dus nooit voor een interne geluidskaart kiezen. Een extern USB kastje is veel slimmer want dat kan je heel makkelijk op elke compu aansluiten, zoals bijvoorbeeld een laptop die je mee kan nemen. Ik heb diverse interne geluidskaarten gehad maar nooit weer.

• TimvH
  • Laatst online: 12-09 19:14

TimvH

Kletsmajoor

Graka: 3X MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC
Geluids Kaart: Een Asus Xonar series of Creative Sound Blaster series
CPU: Core i7 970 of AMD Phenom II X6 Black Edition
HDD/SSD: OCZ Vertex 2 120GB en Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 2TB Voor Game-PC en OCZ Revodrive X2 160GB met een Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 2TB
USB: USB 3.0 poorten

Dit zou wel fijn zijn, ATI is goed maar de Drivers zijn gewoon slecht

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
timcard30 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:23:
Graka: 3X MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC
Geluids Kaart: Een Asus Xonar series of Creative Sound Blaster series
CPU: Core i7 970 of AMD Phenom II X6 Black Edition
HDD/SSD: OCZ Vertex 2 120GB en Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 2TB Voor Game-PC en OCZ Revodrive X2 160GB met een Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 2TB
USB: USB 3.0 poorten

Dit zou wel fijn zijn, ATI is goed maar de Drivers zijn gewoon slecht
crossfire scaling komt anders zeer hoog misschien wel hoger dan Nvidia

• r_v_94
@timcard ik hoef niet eens te kijken hoe duur elk onderdeel precies is, maar zie wel dat het alleen met de cpu en GPU's al rond de 1300-1400 zit en ze zochten een pc voor 1500

@Sjoske84 als je een pc wilt voor 1000 euro.
Zou je voor zo iets kunnen gaan. http://www.4launch.nl/sho...4461,104484,103806,105072
Je kan met deze pc altijd uitbouwen tot SLI. Deze is wel met een processor die je kan overklokken ik weet niet of je dat wilt. Anders kan je ook voor de i5 2500 gaan die is weer wat goedkoper.

[ Voor 51% gewijzigd door r_v_94 op 10-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
@timcard30, volgens bij moet jij in het monster pc gedeelte zijn. Ik zie het niet in het plaatje passen van 1500 euro.

De configuratie die op pagina 10 was gemaakt door Myrdreon, vond ik al netjes in de buurt komen van een game pc zoals Medion hem zou kunnen bouwen. Daarnaast wordt hij nog goedkoper, omdat zij hem goedkoper kunnen aanbieden.
Wel denk ik dat Medion liever naar 1 kaart toe wil, dan verwacht ik dat er minder compatibiliteits problemen zijn met de pc en zal Medion dus qua service minder hoeven te doen. Het is en blijft een feit dat 2 kaarten nog altijd problemen kunnen geven. Daarom stel ik voor als het deze opstelling niet wordt voor Medion dat ze of even wachten tot de AMD 6990 uitkomt of de Nvidia GTX580 in de machine zetten.
Vind in de opstelling de SSD nu wel te klein. Heb daar nu ook een snellere en grotere ingezet (vertex 2 120gb drive)
Die kast die nu wordt getoond hoeft denk ik niet aangegeven te worden. Medion heeft zijn eigen kasten die altijd net even anders zijn als de rest. laat deze dus even weg.

edit: besturingssysteem moet niet vergeten worden;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DS€ 34,99€ 34,99
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,94€ 118,94
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 177,-€ 177,-
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 43,-€ 86,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 172,32€ 172,32
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 110,73€ 110,73
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 458,92€ 458,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.469,85

Nog een tip voor Medion: heb liever geen stickertjes, plakkertjes en weet ik wat nog meer aan de buiten van de kast. Vindt dat zelf persoonlijk niet mooi.

[ Voor 70% gewijzigd door wsilverr op 11-02-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
@wsilverr: de AMD6990 is een dual-GPU kaart, volgens mij los je daarmee het door jou geschetste probleem niet op

Ik ben zelf voorstander van 2x GTX560, vanwege de hogere prestaties voor ongeveer hetzelfde geld. Ik ben echter niet echt bekend met de huidige compatibiliteitsproblemen van SLI. Ik heb zelf een SLI-opstelling gehad, 2x 6600gt :P, maar ik verwacht dat er in de loop der jaren wel het één en ander verbeterd is. Ga er vanuit dat alle nieuwe grote/bekende games dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Euhm.. Je bent een kast vergeten? ;)
Windows kost ook niet zoveel, voor een bedrijf is het 10-20 euro max (althans, dat is wat het voor bv studenten kost, kostprijs bedrijf is misschien nog lager). Zou dat er dus niet tussen zetten hier.

Verder ben ik het wel met je eens rond de enkele grafische kaart. Als je het hebt over de niet-tweaker en wat er mis kan gaan is een enkele kaart 'veiliger' wat betreft financieel risico.
Dus iets als de 6990, 580 of de 5970 (welke trouwens nog aardig gelijk/beter presteert dan de 580) is misschien wat slimmer dan een CF/SLI opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

timcard30 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:23:
ATI is goed maar de Drivers zijn gewoon slecht
Onwaar. Zoals gezegd: CFX is met de HD6000-reeks net zo goed als SLI van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

aan de hand van dit nieuws neem ik toch een SB:
nieuws: Intel levert vanaf 14 februari gerepareerde Sandy Bridge-chipsets
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Cooler Master HAF X€ 149,90€ 149,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 285,68€ 285,68
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,99€ 54,99
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 195,-€ 195,-
2OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-12800 Ultra Low Voltage Dual Channel€ 110,61€ 221,22
1Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 299,90€ 299,90
1Gigabyte GA-P67A-UD4€ 170,62€ 170,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.522,21

Lekker snel, alles erin :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
@F.west98 wat is de reden dat je voor 16 GB geheugen bent gegaan?
Dan zou ik nog een andere voeding nemen met minimaal 750 watt dan kan je nog crossfire/SLI doen. En ik zou liever een GTX 570 gaan, maar dat komt denk ik ook door dat ik een nvidia fan ben :) En dat geheugen gaat niet samen met de mugen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Geen blu ray, geen geluidskaart, 1 grafische kaart minder (of wat minder vergeleken met 5970/580) en over de prijs heen... Klinkt alsof je de AMD opzetten probeert te promoten :p.

Dat is helaas intel. Duurder, dus je moet er features voor opgeven. Voor tweakers niet erg, maar voor Medion (verkoopbaarheid) misschien wel belangrijk. Paar kleine aanpassingen later echter heb je alleen iets minder fps in games vergeleken met 1090T/6970CF in games, maar wel alle extra features voor de verkoopbaarheid.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DS€ 34,99€ 34,99
1NZXT Tempest Evo€ 80,35€ 80,35
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 97,87€ 97,87
2OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low Voltage Dual Channel€ 54,85€ 109,70
1Colorful 580-1536M D5 CH€ 419,-€ 419,-
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.487,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Ik heb er even 1 samen gesteld zonder schermen en toetsenbord.

Ik ben gegaan voor dual channel 8 GB dat mensen nog kunnen uitbreiden als ze dat graag willen. Het kost niet heel veel.
Een blue ray speler vinden mensen denk ik belangrijk dus heb ik er ook maar in gedaan. Ik vind 120 GB SSd toch wel belangrijk.

De videokaart is niet vele slechter dan de 580 maar voor de 580 betaal je ook wat meer. De kast vind ik gewoon mooi ik weet zeker dat medion toch een goed kope kast wilt. De i7 2600k is voor het overklock werk dus dan maar een waterkoeling er op.

Hij is over de 1500 ik wilde er eigenlijk een corsair 650d van maken maar die is er nog niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,50€ 83,50
1Corsair Obsidian 800D€ 238,-€ 238,-
1Corsair Hydro Series H70€ 83,35€ 83,35
1Pioneer BDR-205BK Zwart€ 116,50€ 116,50
1Corsair TX750W€ 93,-€ 93,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 175,-€ 175,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 76,-€ 76,-
1MSI N570GTX Twin Frozr II/OC€ 315,-€ 315,-
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.662,03

[ Voor 7% gewijzigd door r_v_94 op 11-02-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

r_v_94 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:55:
@F.west98 wat is de reden dat je voor 16 GB geheugen bent gegaan?
Dan zou ik nog een andere voeding nemen met minimaal 750 watt dan kan je nog crossfire/SLI doen. En ik zou liever een GTX 570 gaan, maar dat komt denk ik ook door dat ik een nvidia fan ben :) En dat geheugen gaat niet samen met de mugen 2.
ben slecht in gamepc's, goed in monsterpc's
maar dit is geinspireerd op (niet qua geheugen)
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 29,14€ 29,14
1Logitech X-140€ 16,70€ 16,70
1Logitech Cordless Desktop MK250€ 20,95€ 20,95
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 4,65€ 4,65
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 63,91€ 63,91
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 155,50€ 155,50
1Asrock P67 Pro3€ 99,75€ 99,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,14

Mijn toekomstige game-pc ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
F.West98 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:02:
[...]

ben slecht in gamepc's, goed in monsterpc's
maar dit is geinspireerd op (niet qua geheugen)
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 29,14€ 29,14
1Logitech X-140€ 16,70€ 16,70
1Logitech Cordless Desktop MK250€ 20,95€ 20,95
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 4,65€ 4,65
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 63,91€ 63,91
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 155,50€ 155,50
1Asrock P67 Pro3€ 99,75€ 99,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,14

Mijn toekomstige game-pc ;)
Paar opmerkingen:
Waarom 2600k voor onder 1000 euro? 8)7 Dan moet je toch enorm op je grafische kaart bezuinigen?
Als pure game pc... staat een grafische kaart denk ik toch wel.. centraal.. dus kan je best een iets betere nemen met een 2500k...

Dan nog, ram is belachelijk goedkoop op dit moment, doe je zelf geen tekort en neem 1600 ram en niet 1333:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2022
r_v_94 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:43:
@timcard ik hoef niet eens te kijken hoe duur elk onderdeel precies is, maar zie wel dat het alleen met de cpu en GPU's al rond de 1300-1400 zit en ze zochten een pc voor 1500

@Sjoske84 als je een pc wilt voor 1000 euro.
Zou je voor zo iets kunnen gaan. http://www.4launch.nl/sho...4461,104484,103806,105072
Je kan met deze pc altijd uitbouwen tot SLI. Deze is wel met een processor die je kan overklokken ik weet niet of je dat wilt. Anders kan je ook voor de i5 2500 gaan die is weer wat goedkoper.
Waar is het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
MSI P67A-GD65 staat onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
Jongens, even uit de topicwarning:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.
De discussie moet dus gaan over wat je met de onderdelen kan, niet welke je moet hebben. Dus niet zeggen 'Dit Gigabyte moederbord', maar aanwijzen wat een moederbord moet kunnen, met dat gigabyte moederbord als ondersteuning. Op het moment is het meer een kwestie van lijstjes neergooien met als commentaar 'zo zou ik het doen'. Terug naar de discussie zou ik zeggen :P, want over lijstjes valt toch minder te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Nou oke dan doen we dat toch even.

Moederbord:
Als moederbord zou ik toch wel minimaal 2 x usb 3 poorten zien. Die poorten zouden nu nog niet echt veel worden gebruikt, maar voor de toekomst is dat zeer handig.
Ik zou voor intel gaan met socket 1155 door de goede prijs en performance van de processor. Die fout op de moederborden moet je dus niks van aantrekken want medion laat ze maken dus die moederborden krijgen ze niet.

2 x sata 600 voor de SSD en andere dingen die het straks gaan ondersteunen. lijkt me ook genoeg en dan 4 x sata 300 voor de gewone HDD en CD/DVD spelers.

SSD/HDD:
Als SSD zou ik toch wel 120 GB nemen Met een hoge schrijf en lees snelheid. Op de SSD kan je makkelijk het OS en een paar programma's zetten. Er zijn natuurlijk ook vele mensen die niks van pc af weten dus het moet wel makkelijk staan. 1 TB lijkt me genoeg je kan natuurlijk ook nog meerdere soorten nemen dat mensen moeten kiezen. Hoeveel mensen gebruiken op hun game pc meer dan 1 TB.

Werkgeheugen:
4 GB is meer dan genoeg op een game pc, maar omdat de prijzen gewoon zo laag zijn is het moeilijk om maar 4 GB te nemen dus daarom 8 GB. in dual channel dat ze ook nog kunnen uitbreiden. Als er nog wat bezuinigd moet worden zou ik daar het eerste op bezuinigen en dan gewoon 4 GB nemen.

Videokaart
Gewoon 1 videokaart het is wel een game pc, maar ik heb zelf liever in mijn pc 1 goede kaart dan 2 wat minderen. Bij het uitbreiden moeten hun er meteen 2 vervangen en ik kan er nog 1 bij zetten. De prijs/performance moet natuurlijk wel goed zijn. B.V. de GTX 580 is dat niet neem dan liever 1 x GTX 570.

Voeding:
Die moet minimaal 750 watt A merk zijn. Mensen willen kunnen uitbreiden. Nu zie je bij veel pc van winkels dat de voeding heel krap is en je meteen een groot deel van de pc moet vervangen als je iets wilt aan passen.

Kast:
Een degelijke aluminium kast. Met led lampjes(die je uit kan zetten). Of er een raampje in moet laat ik aan jullie over :).

CPU koeler
Een goede koeler, maar niet al te groot. zo als de mugen 2 die is lastig te vervangen. Medion wil ene pc die makkelijk te repareren is als er iets kapot is. Daarom zat ik zelf te denken aan water koeling. Dat is ook iets waar ze reclame voor kunnen maken. Daar gaat het toch om wie heeft de mooiste. Ik denk dat de meeste mensen buiten de hardware site's niks zegt over wat in de pc zit. Als er een mooi kastje omheen zit. Kopen mensen het al snel.

CPU
Cpu die goed is bij gamen is en ook wat extra kan. 4 cores is meer dan genoeg. Als voorbeeld is de i5 2500k meer dan genoeg. anders neem je maar de monster pc. waar dan de i7 2600k gaan geeft geen voordelen bij gamen.

Ik vind dat mensen zelf aan de pc mogen sleutelen zonder dat de garantie weg gaat. Dus gewoon een videokaart bij doen/vervangen. Geheugen er bij.
Misschien kan medion upgrade kits leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Besturingssysteem:
Er moet een optie zijn om de pc zonder besturingssysteem te bestellen, zodat je niet aan Windows vast zit

[ Voor 6% gewijzigd door ikke26 op 12-02-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Dat gaan ze waarschijnlijke niet doen.

Even een vraag zouden jullie deze pc kopen of zou je er toch 1 zelf bouwen ook al mag je er zelf in rommelen.
(je bent toch duurder uit duurder uit dan onderdelen los.) Daar is niks mis mee.

Ik denk dat medion het moet hebben van mensen die van gamen houden, maar geen zin hebben om er 1 zelf samen te stellen. Of er gewoon geen tijd voor hebben. Of niet weten welke onderdelen er bestaan.

En die moeten natuurlijk ook een goede pc krijgen. Niet zo als bij de meeste pc goede processor en slechte videokaart waar je voor 1000 euro nog steeds geen game kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
AlexV schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:18:
Jongens, even uit de topicwarning:

[...]

De discussie moet dus gaan over wat je met de onderdelen kan, niet welke je moet hebben. Dus niet zeggen 'Dit Gigabyte moederbord', maar aanwijzen wat een moederbord moet kunnen, met dat gigabyte moederbord als ondersteuning. Op het moment is het meer een kwestie van lijstjes neergooien met als commentaar 'zo zou ik het doen'. Terug naar de discussie zou ik zeggen :P, want over lijstjes valt toch minder te discussieren.
Deels gelijk, maar ook bij Medion zitten ze aan budget vast. 2600>amd x6 1090 is bv een feit. Maar zo'n lijstje is nodig om te laten zien/kijken of het wel mogelijk is binnen een game pc. Zo blijkt dus dat je grafisch of features erop moet inleveren om dat in een pc te krijgen. Dat maakt het wel belangrijk voor discussie als in sandy bridge (beter dan AMD op het moment) de fps/prestatie verlies waard omdat je er dan grafisch op inlevert? Of is sandy bridge prestatie het waard tegenover verkooptechnische dingen als blu-ray? Of is sandy bridge prestatie het waard tegen geen geluidskaart, dus minder kwalitatief geluid?

Daarom wordt er ook niet inhoudelijk op componenten ingegaan als asus vs gigabyte, maar vooral wat binnen het budget mogelijk is en of (zie vragen hierboven) het de afweging prijs/prestatie/kwaliteit/features waard is.

Hebben we het alleen over 'wat het voor jou moet kunnen' dan krijg je een lijst die niet eens in een pc van 2000 euro past :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Behuizing:
Voeding op de bodem, stoffilters bij inkomende lucht. 1 ventilator (inkomende lucht) aan de zijkant ter hoogte van cpu, 2 ventilatoren aan de voorkant bij de ssd/hdd's. 2 ventilatoren (uitgaand) aan de bovenkant en 1 aan de achterkant.
Daarbij moet er een overdruk zijn (meer lucht erin dan eruit) zodat lucht uit eventuele kieren word geduwd. Op die manier kan stof alleen via de ventilatoren naar binnen waar je filters zitten en blijft je systeem schoner (en ook beter presteren).
E-ATX formaat zodat alles goed bereikbaar is om zelf te sleutelen en uit te breiden. Gaten voor bekabling (zoals 800d en tempest evo) om alles netjes weg te werken en luchtstroom open te houden.
Zoveel mogelijk uit aluminium om het stevig te houden voor vervoer bij LAN party, maar ook veilig voor de componenten bij het dagelijks gebeuren thuis (huisdieren, kids..).

Moederbord:
Usb 3.0 x2 minimaal, daarbij minimaal 2x sata-600. Mogelijkheden tot (simpel) over te klokken en overklok bescherming zoals reboot op laatst goed werkende instellingen als het na overklokken blijft hangen. Ook minimaal ondersteuning voor SLi of CF afhankelijk van gekozen grafische kaart.
Ook minimaal raid 0 en 1 ondersteuning.

Geheugen:
Vanwegen gpu ddr/ram ddr bottleneck minimaal 8gb geheugen: 4gb nodig voor SLI/CF grafische kaarten en 4gb voor de rest van het systeem. Denk daarbij aan 1600/cas8 dan is er zeker ruimte om over te klokken en het gelijk te laten lopen met je cpu zonder dat het naar verhouding onredelijk veel gaat kosten.

Grafische kaarten:
Vooral ook nieuwe grafische kaarten, geen 4xxx ATi serie of 4xx Nvidia en doen als of het 'nieuw' is zoals je vaak in winkels ziet. Bij voorkeur dubbele 580, hoewel dat vrijwel zeker budgettechnisch niet lukt dus dan 2x 6970.

Processor:
Sandy bridge, indiend mogelijk met bovenstaand grafisch geweld. Als er keuze moet worden gemaakt, ga dan voor een mindere cpu zodat grafisch het maximale eruit word gehaald. Enkele sandy bridge met 580 is vrijwel gelijk aan 1090T met 580 in games, omdat je 580 nog altijd bottlenecked. Dus bespaar liever op cpu dan grafisch.

Voeding:
80+, silver of gold label en natuurlijk modulair. Ook moet de gekozen opzet overgeklokt van genoeg vermogen kunnen worden voorzien samen met mogelijke uitbreiding. Dus zorg voor ruim meer vermogen dan de onderdelen standaard nodig zouden hebben.

Koeler:
Gaat vooral om kwaliteit en geluid, aangezien de pc grafisch zal bottlenecken in games. Moet ruimte zijn om toch zeker 20% overklok op de cpu aan te kunnen wat betreft temperatuur zonder dat het als een stofzuiger klinkt.

Opslag:
2x 1TB schijven. Betere prestatie dan 1x2tb door 2 aansluitingenen dus 2x beschikbaar bandbreedte/cache. Daarbij beter aan te passen aan de gebruiken met mogelijkheid voor raid.
Minimaal een 40-60gb ssd voor standaard programma's (OS, virusscan etc) die vrijwel constant lopen. Zorgt zowel voor betere prestatie HDD's als minder gebruik van de HDD's waardoor ze langer mee gaan.

Optisch:
Dvd brander is meer dan genoeg, toch niemand die blu-ray nog kent of gebruikt. Blu-ray kan echter wel erg interessant zijn als verkoopargument voor die 3 tientjes meer...

Geluidskaart:
Bij game-pc hoort kwalitatief goed geluid. Als je grafische instellingen hoog kan zetten wil je passend geluid erbij om er nog meer in op te gaan. Moet wel een eigen dedicated processor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2022
Ja maar dat is niet bij die pc van €1000 die jij voor iemand samenstelde.
Iets beter lezen in vervolg wat iemand precies citeerd, het gaat niet altijd over het laatste bericht wat je stuurt.

[ Voor 40% gewijzigd door tweakerss op 13-02-2011 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
O, ik zie het had niet goed gelezen.
Dan doen we er in plaats van de ocz vertex 2 120 GB een 60 GB in dan ben je ongeveer 70 euro goedkoper. Dan vervangen we de GTX 560 door een 460 hawk. Nu is alleen de vraag wil je nog sli in de toekomst anders. Kan je een 50 euro goedkoper toetsenbord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 13-09 14:56

Seraphin

Meep?

Interessant topic!

My EUR 0.02;

Grafische kaart; ik zou zelf een voorkeur hebben voor een enkele kaart, met voldoende ruimte op het moederbord om er later nog één naast te zetten. Dat lijkt mij de makkelijkste manier om de PC geschikt te maken voor upgrades. Dat stelt dus wel meteen weer een paar andere eisen:

- Moederbord & voeding moet ruimte bieden voor simpele** toekomstige upgrades / uitbreidingen; GPU is een voorbeeld, RAM zou een ander voorbeeld kunnen zijn. Persoonlijk vervang ik een CPU niet zo snel; dat is voor mij vaak het moment om ook meteen het moederbord te vervangen.

- Garantie; kast moet open mogen!

- Geluid; ik speel altijd met koptelefoon dus hele uitgebreide audio hoeft er voor mij niet in; onboard lijkt me voldoende (al moet ik zeggen dat ik verwacht dat ik -en vele anderen- veel meer naar 5.1 headsets zullen overgaan, dus een béétje knap geluid is wel nodig).

- Blue-ray --> voor films heb ik al een knappe TV-set en ik verwacht dat het merendeel van de mensen net als ik liever op de bank naar de TV kijkt voor films. Dus tot het moment dat games massaal op Blu-ray worden geleverd zeg ik: niet doen.

Diskettestation / cardreaders / overige meuk --> ik sluit mijn randapparatuur wel gewoon met USB aan, ergo niet doen.

USB: voldoende poorten, zowel aan voor- als achterkant van de kast. (voorkant voor de camera / telefoon die je eens in de zoveel tijd aansluit).

Kast: persoonlijk ben ik niet zo van de LED's, side-screen en andere kekke zaken. Vanuit Medion kan ik me ook niet voorstellen dat hier veel budgettaire ruimte voor is. Het doel is om tot een "off the shelf" product te komen, dus al te veel custom design lijkt mij daarin niet vereist.

** Wat ik bedoel met "simpele" uitbreidingen;
Laten we wel wezen; Medion zit niet te wachten op klanten die de geleverde PC op alle mogelijke manieren gaan overklokken, aanpassen en weet ik wat. Kijkend naar mijn persoonlijke PC-life cycle dan probeer ik een compleet systeem samen te stellen waarvan je de leeftijd wat op kunt rekken met een paar plug-&-play aanpassingen. Videokaart en RAM zijn imho daarbij vaak de makkelijkste keuzes.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman
  • Laatst online: 16-07 22:36
Dit is nog eens een mooie actie, ik was namelijk al aan het kijken naar een nieuwe game pc.

mijn suggesties:
- Processor: het liefst een hexacore met een hoge clock zoals AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
- Moederbord: gewoon een degelijk moederbord met het liefst sata 600 en usb 3.0
- intern geheugen: 6gb ddr3 1600mhz is ruim voldoende voor alles wat ik kan bedenken.
- videokaart: Een goede kaart die alles gewoon goed kan draaien zoals een Club3D HD6950 2GB
- SSD: een SSD om het OS en sommige games/progs lekker snel te laten draaien met het liefst sata 600 zoals Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB.
- HDD: 1 of 2 TB 7200rpm met 32mb cash
- een voeding met ong 650 watt zodat je later ook nog de optie hebt om xfire te draaien.
- optical drive: een dvd brander miss een bluray drive
- koeling: een stille koeler waar je miss een beetje mee kan overclocken.

Dan moet er nog een mooie kast omheen en dan kan hij weg met heel veel korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

theMob schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:05:
[...]

Ik doe zelf ook een beetje aan gitaar opnemen met de computer en ik zou dus nooit voor een interne geluidskaart kiezen. Een extern USB kastje is veel slimmer want dat kan je heel makkelijk op elke compu aansluiten, zoals bijvoorbeeld een laptop die je mee kan nemen. Ik heb diverse interne geluidskaarten gehad maar nooit weer.
Voor die paar mensen die muziek maken hoef je geen usb geluidsstick erbij te doen, de geluidskaart is voor velen meer dan voldoende. De enkeling die dat wel wil, koopt gewoon zelf zo'n usb stick/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CPU:
Core i5 2500K, aangezien het een CPU is welke op lucht leuk over te klokken is en een redelijke prijs/prestatie heeft en natuurlijk erg snel is. Moet dus ook een goede CPU koeler bij!

RAM:
4GB werkgeheugen is genoeg voor een gamesysteem dus 2x2GB lijkt mij prima.

Moederbord:
Aangezien Medion MSI als OEM gebruikt, een P67A-GD65 is wel leuk. Ondersteund CrossFire/SLi en is een goede overklokker. Wel een aangepaste versie zonder S-ATA 300 poorten natuurlijk en misschien met twee S-ATA 600 poorten extra (hoeft niet perse). Voor de rest zou ik het moederbord het zelfde houden zodat de EFI firmware van een P67A-GD65 ook op het medion bord werkt. Dit omdat er soms nog wat bugs zijn en zo ben je zekerder van een nieuwe firmware.

Hardeschijf:
1TB schijf met twee platters van 500GB, Seagate heeft die volgens mij wel en ik dacht dat Medion Seagate gebruikte. 500GB platters hebben een hoge datadichtheid en zijn dus het snelst.

SSD:
Tja ik weet niet wat hier allemaal mogelijk is maar een SSD van minimaal 80GB zou ik doen. Intel G2 bijvoorbeeld.

DVD brander:
Blu-Ray speler of brander lijkt mij nergens voor nodig in een gamesysteem dus gewoon een simpele DVD brander is meer dan genoeg.

Videokaart:
Ook hier gebruikt Medion MSI voor naar mijn weten. Eén (of twee als het in het budget zou kunnen) kaart zoals de MSI HD 6950 Twin Frozr II 2 GB is natuurlijk wel heel leuk. Ook nog prima te gebruiken voor een Eyefinity systeem met drie beeldschermen bijvoorbeeld en natuurlijk een kaart welke ook nog leuk te overklokken is.

Voeding:
Medion gebruikt altijd FSP als voeding en hun hebben twee 80 PLUS Gold design's naar mijn weten. Namelijk EGN en TGN. Be Quiet gebruikt waarschijnlijk EGN in de goedkopere voedingen en TGN in de wat duurderen. Maar aangezien er helemaal nog geen goede reviews zijn is het een beetje moeilijk om de juiste keuze te maken.
Maar waar de voeding dus aan moet voldoen is een 80 PLUS Gold certificaat, spanning graag binnen de 3% in plaats van de max 5% volgens de ATX standaard en rimple binnen de 30mV voor de +5V en +3,3V en binnen de 70mV voor de +12V. Zou leuk zijn als ze allemaal japanse condensators hebben, standaard doet FSP dit meestal namelijk niet. Als dat niet mogelijk is dan graag van Teapo.
Modulair zou leuk zijn maar als het niet handig is of niet mogelijk dan niet, maar dan is het wel leuk als er niet heel veel kabels bij zitten die toch niet gebruikt worden. Wel moet de voeding twee high-end videokaarten en een flink overgeklokte CPU aan kunnen. Dus een 700W model zou leuk zijn.

Behuizing
Ik zou zelf een strakke kast willen zoiets als Fractal Design of Lian Li altijd maakt. Maar sommige mensen houden ook van LED's en een window en zo. Dus misschien handig om ook een zijkant met windows erbij te doen en casefans welke in en uitschakelbare LED's hebben. Behuizing moet natuurlijk van zowel binnen als buiten er mooi uit zien en stil zijn.

Nou dat was het ongeveer wel denk ik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:28
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:33:
[html]<h5>Hoe ziet de planning eruit?</h5>[/html]
De BBG verschijnt traditiegetrouw op de eerste van de maand. De gehele BBG zal dus op 1 maart worden gepubliceerd. Tot en met 14 februari kan in dit topic input worden gegeven voor het samen te stellen systeem, waarna op 15 februari een voorlopige samenvatting wordt gepubliceerd op basis waarvan de redactie en Medion aan de slag gaan. Dit moet twee dagen later resulteren in een concreet systeemvoorstel. Jullie hebben vervolgens nog een week de tijd om te kijken of het voorgestelde systeem aansluit op de geuite wensen. Vanaf 25 februari zal de redactie vervolgens bezig zijn met het invoeren, opmaken en redigeren van de gehele BBG, waarna deze 1 maart online gaat.
De voorlopige samenvatting wordt dus gepubliceerd (aan het publiek getoond) of moet ik dit zien als een samenvatting voor medion en de redactie? Of heb ik er overheen gelezen.

Want ik ben wel benieuwd naar de samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
We hebben aanzienlijk meer feedback ontvangen dan verwacht. Hoewel dat erg positief is, betekent het ook meer meningen en smaken en dus meer uitzoekwerk. Zodra ik iets heb om voor te stellen, dan volgt dat hier.

• kerel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 16:04
Ik zou het liefst een systeem zien gebaseerd op een Sandy Bridge cpu ondanks de chipsetproblemen.
Ik denk dat de i7-2600 daarbij mooi in het budget past. Een k-processor zou nog leuker zijn maar ik neem aan dat Medion als oem-leverancier overclocken niet gaat ondersteunen ivm garantie.

Daarnaast graag 8GB geheugen omdat de prijzen toch laag zijn. Mag ook DDR1600 zijn.

Moederbord met SLI of Crossfirex ondersteuning is voor mij GEEN vereiste omdat je met 1 videokaart al prima tot op Full-HD resolutie kan gamen. En er maar weinig mensen zijn die daarboven zitten.

Als er niet wordt gekozen voor een losse geluidskaart dan wel graag een goede audiocodec op het moederbord (realtek 889 of nog liever 890) met X-Fi featurers/software voor de AEX ondersteuning .

En als er toch gekozen wordt voor een Intel systeem graag de Intel netwerkcontroller gebruiken die zit toch al in de southbridge geintegreerd en is altijd nog beter dan een Realtek netwerkchipje.

En natuurlijk een SSD en het liefste een van minimaal 80GB anders hoeft het van mij niet!
Beter 1 van 120/128 GB.
Daarnaast nog een 2tb schijf voor opslag.

Voor videokaart lijkt me een Amd radeon hd6950 1gb wel voldoende(of een Geforce GTX 560 Ti)
de 2gb uitvoering is overkill voor resoluties lager dan 1920*1200.

600 wat voeding lijkt me ruim voldoende wel 80plus natuurlijk.
en een kast met liefst 2 usb3 aansluitingen aan de voorkant.

Dit alles graag goed gekoeld met een laag geluidsniveau.

Aangezien ik met dit systeem ver onder het budget zit.
Stel ik voor het budget te verlagen naar 1200 euro
Dit biedt in mijn ogen de ideale prijs/prestatie verhouding.

Mocht Medion beslist op zoek zijn naar een pc in de 1500 euro categorie kan mijn systeem worden opgewaardeerd met een SLI of Crossfire figuratie van de genoemde videokaarten!

Suc6 met het samenstellen!

zie net dat ik weer te laat ben met mijn input |:(

• Seraphin

Seraphin

Meep?

d:)b

Goed verhaal, kan ik me helemaal achter scharen :)

Overigens; Toetsenbord & Muis.... ik ga er stiekem al helemaal van uit dat deze optioneel zijn, of niet meegeleverd worden?

ToBo & muis zijn imo dermate persoonsgebonden voor gamen (wat de één heerlijk vind, is voor de ander vreselijk), dat het mij handiger lijkt om het uit de specs te laten (of dus optioneel een standaard setje aan te bieden).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

en toen waren we 3 dagen na de 15e ... het is nu ook niet alsof er 500 pagina's waren hé :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
Ja ik ben nu ook wel benieuwd naar dat systeem. =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxGraylin
  • Laatst online: 05-09-2019
Copy paste het verhaal van The_Mask en ik ben uitermate tevreden. Zelf al een tijdje bezig om een mooi systeempje in elkaar te zetten en toen stuitte ik hier hierop. Ik wacht nog even af wat Medion voor aanbieding doet. En of ze verstandig genoeg zijn om voor de i5 2500K te gaan. Anders toch zelf knutselen. Heeft ook wel z'n chame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
De redactie heeft alle input verzameld en de balans opgemaakt. Op basis daarvan hebben we gekeken naar de mogelijkheden en een voorstel gedaan richting Medion voor wat betreft de uiteindelijke specificaties van de twee systemen.

Ons voorstel voor het game-pc, dat is gebaseerd op al jullie input, is opgetrokken rond een P67-moederbord met Core i7 2600k-processor, voldoende geheugen en twee forse grafische kaarten in CrossfireX/SLI. Het systeem moet uiteraard draaien op Windows 7 en als het even kan Ultimate 64bit. Dit OS moet wat ons betreft worden gestart vanaf een forse ssd van degelijke makelij, waarbij tevens is voorzien van een flinke hdd voor opslag.

Uiteraard hebben we de afgelopen dagen niet stilgezeten, maar definitief uitsluitsel op de gehele actie hebben we nog niet. Medion heeft aangegeven voor het game-systeem een P67-moederbord met 2600k-processor te kunnen leveren, en een snelle ssd van minimaal 80GB en harde schijf van 2TB zijn ook geen probleem. Tevens heeft Medion toegezegd dat de kast kan worden opengemaakt zonder dat de garantie vervalt. Wel zal het zo zijn dat bepaalde reparatiekosten kunnen worden doorberekend als blijkt dat door overklokken een onderdeel defect is geraakt.

Voor veel van de andere zaken die we aandroegen, moet Medion goed naar de certificeringsprocessen kijken en dit kost meer tijd dan verwacht. We hebben met Medion afgesproken dat we beter beslagen ten ijs kunnen komen en dus extra tijd voor het traject uit trekken. Niet alleen ontstaat er hierdoor minder verwarring over wat nu wel of niet haalbaar is, ook hebben we op voorhand meteen inzicht in de financiële consequenties voor de uiteindelijke systemen. Vooral dat laatste vond ik erg belangrijk, omdat we die korting natuurlijk zo hoog mogelijk willen maken :)

In de eerste week van maart zal ik hier meer informatie kunnen geven over de definitieve specificaties en de prijs van het systeem. Publicatie zal in de BBG van mei plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Jammer van de vertraging, maar ik zie het positief in. In dit tijdsbestek kan Medion nog een mooie unieke kast ontwerpen. Ben i.i.g. blij met de basis die er nu ligt! Tot nu toe is het wat ik er van verwacht. Ben zeker geïnteresseerd in deze pc als ik het zelf niet voor dat geld kan bouwen.

Is het nog mogelijk om komende tijd op nieuwe ontwikkelingen in te springen? Ik verwacht komende tijd niet veel nieuws, maar het zou jammer zijn als er in mei toch iets 'achterhaald' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Hebben jullie nog wat gemeld rond koeling (kast, processor etc)? Toch vrij nuttig voor het overklokken.

Wel leuk als het lukt, 2600k met sli/cf. Wat voor niveau aan grafische kaart hebben jullie aangeraden dat de 2600k nut heeft tegenover 1090T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Ik zou persoonlijk een SSD van ten minste 180 gb hebben aanbevolen, de PC moet ten slotte minimaal 3 jaar mee kunnen toch? Vanwaar de keuze om hier ten minste 80 van te maken? Is dat een totaalprijs-issue?

Het voorstel klinkt goed uiteraard, maar is er buiten de hardware ook iets voorgesteld over bijv. het expliciet niet (of los erbij te kopen) meeleveren van rand-apparatuur? Naar mijn idee is dat voor elke Tweaker persoonlijk, en veel ervan zullen de apparatuur al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Zie het nut niet echt van een 2600K t.o.v. een 2500K voor gaming.
Hierbij komt dat de 2600K 100 euro duurder is =/

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Willie Billie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:52:
Yep, en dan maar hopen dat ze een mobo nemen met 2x x8 lanes ivm met de CF/Sli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Willie Billie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:52:
De consumentenprijs ligt 100 euro hoger inderdaad, dat gaat in dit geval niet op... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terr-E
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 13:04
Goede berichten tot zover. Ik ben benieuwd !
Wilbert de Vries schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:58:
We hebben aanzienlijk meer feedback ontvangen dan verwacht.
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:07:
...We hebben met Medion afgesproken dat we beter beslagen ten ijs kunnen komen en dus extra tijd voor het traject uit trekken.
...
In de eerste week van maart zal ik hier meer informatie kunnen geven over de definitieve specificaties en de prijs van het systeem. Publicatie zal in de BBG van mei plaatsvinden.
Ik had het eerlijk gezegd al verwacht. Vond het al een beetje optimistisch dat jullie denken binnen 2 weken (15 feb - 1 maart ) alles samen te vatten, feedback te verwerken en een systeem op de markt te zetten wat aan de modale eis van de tweakers alhier kan voldoen ! })
Blij te lezen dat jullie geen half werk willen afleveren. d:)b

Alhoewel ik zelf liever een AMD systeem gezien zou hebben, had ik wel verwacht dat het een intel-based zou gaan worden; 1 blik op de Medion-website en je zult al gauw tot de conclusie komen dat Medion tegenwoordig louter intel CPU's verkoopt. Ik ben benieuwd naar de verdere specs, maar ik zal helaas nog even geduld moeten hebben :P

Ik hoop dat er dan ook uitsluitsel is over een eventuele (Gathering of) Tweakers case-badge... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsilverr
Ben benieuwd naar de specs. ziet er in elk geval veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Toch al een mooie voortgang hoor, dit soort zaken kosten gewoon tijd. :) Goed om te lezen dat de kast open mag (het voorbehoud omtrent schade door overklokken kan ik vanuit oogpunt van Medion ook helemaal begrijpen).

Ben erg geïnteresseerd in de uitkomsten; zou zomaar eens mijn nieuwe PC kunnen worden :)

[edit]
* Seraphin moet op spelcursus

[ Voor 8% gewijzigd door Seraphin op 21-02-2011 15:14 ]

• msoepie
  • Laatst online: 12-05 13:28
Ben erg benieuwd. Ik weet alleen niet of ik wel tot de eerste week van maart zal wachten. zo ondertussen ben ik al 3 maanden verder met het samenstellen van een nette game pc.

http://steamcommunity.com/profiles/76561197969687254/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Nou ik kan nog wel even wachten hoor. De uitkomst van de discussie komt goed in de buurt van mijn wensen en ik ben dus zeer benieuwd wat het (financiele) voordeel voor ons tweakers nu gaat worden

Ik game tot mei nog wel even door op mijn " oude " pc. die trekt dat best nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:07:In de eerste week van maart zal ik hier meer informatie kunnen geven over de definitieve specificaties en de prijs van het systeem. Publicatie zal in de BBG van mei plaatsvinden.
Is hij dan voor ons vanaf maart of mei bestelbaar?

Want in mei is het systeem dat in februari is samengesteld wellicht verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Hbeez schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:33:
[...]

Is hij dan voor ons vanaf maart of mei bestelbaar?

Want in mei is het systeem dat in februari is samengesteld wellicht verouderd.
Verouderd zal het niet zijn. Ongetwijfeld zullen er nieuwe producten uitkomen in de tussentijd, de vraag is echter of die a) daadwerkelijk beter zijn en b) de prijs niet onnodig hoger laten uitvallen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.

Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.