[BBG] Special voor mei: game-pc - het systeem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.127 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 20:31

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. De afgelopen weken heeft Tweakers.net op basis van de eerder via GoT verkregen feedback druk overleg gehad met Medion. Jullie hadden dermate veel feedback geleverd dat het verwerken langer dan verwacht duurde. Bovendien was de feedback ook nog eens zo concreet, dat zowel Tweakers.net als Medion het onderste uit de kan hebben proberen te halen.

Specificaties
Om jullie niet langer in spanning te houden, staat hieronder de uiteindelijke configuratie van de game-pc, gevolgd door een toelichting. Uiteraard is er nu ook een prijs bekend

BehuizingMedion Erazer X70
VoedingFSP Everest 1010
ProcessorIntel Core i7 2600k Boxed
MoedbordMSI P67A-GD55
Geheugen Samsung 8GB ddr3/1600MHz
Graphic 1x nVidia GTX580 1500MB
HDD1Micron C400 128GB
HHD2Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
Blu-rayBlu-ray-lezer/dvdrw
CardreaderJa, 9-in-1
OSWindows 7 Home Premium OEM NL 64bit
Extra2x Hotswap hdd-frame
Garantie2 jaar

Prijs
Misschien nog wel belangrijker dan de specificaties is de uiteindelijke prijs van het systeem. Hoewel de korting nooit hoog genoeg kan zijn, denken we dat Medion een heel net gebaar heeft gemaakt. De normale retailprijs van bovenstaande configuratie zou bij Medion zo'n 1700 euro zijn. Via Tweakers.net zal deze pc straks te bestellen zijn voor 1399 euro inclusief btw. Uiteraard kan een systeem als dit ook via de Pricewatch worden samengesteld: een snelle rekensom leert ons dat dit in ieder geval niet haalbaar is voor minder. Bovendien profiteer je niet alleen van de korting, ook wordt het systeem kant-en-klaar opgeleverd, gratis thuisbezorgd en heb je twee jaar garantie.

Toelichting
Eerlijk is eerlijk: het proces was niet eenvoudig. Al snel in het proces bleek dat Medion als oem-fabrikant te maken heeft met zelfopgelegde certificeringseisen die bepaalde zaken ingewikkelder maken. Denk hierbij aan iets 'eenvoudigs' als een bios dat toegankelijk is. Hoe vanzelfsprekend dat ook klinkt: Medion heeft tot nu toe nog nooit systemen geleverd waarbij de garantie behouden blijft als iemand de bios unlockt. Door de samenwerking met Tweakers.net gaat daar nu verandering in komen. Ook op andere gebieden hebben we geprobeerd net even een stapje verder te gaan. Zo is dit systeem uitgerust met 1600MHz-geheugen; tot nu toe leverde Medion pc's met maximaal 1333MHz-geheugen.

Moederbord
Medion voorziet de game-pc van een voor Medion vervaardigde variant van de MSI P67A-GD55-moederbord. Dit P67-mobo beschikt over 10/100/1000 LAN, 2x PCIe X16, 3x PCIe X1, 2x PCI, 4xSATAII, 4x SATAIII, 10x USB2 en 4x USB3. Standaard wordt een Medion-bios ingeladen. Kopers mogen echter wel zelf flashen met een MSI-bios om toegang te krijgen tot het bios. De garantie blijft hierbij behouden.

Processor en koeler
In het moederbord zit een Intel Core i7 2600k-processor geprikt. Deze is geklokt op 3,4GHz en voorzien van de gebruikelijke 8MB cache. De processor wordt gekoeld door een speciaal voor Medion vervaardigde AVC-koeler. Deze ronde koeler is voorzien van een 92mm fan en zes heatpipes. Deze koeler produceert bij maximale belasting 38dB bij 2800rpm. De koeler draait standaard op 900rpm tot een cpu-belasting van 50 procent. Uit de certificeringstesten van Medion zou blijken dat deze koeler daarmee stiller is dan de standaard Intel-koeler.

Grafische kaart
Medion levert voor dit systeem een op de nVidia GeForce GTX580-gebaseerde grafische kaart met 1538MB-geheugen. De kaart wordt rechtstreeks betrokken bij nVidia en is derhalve ook voorzien van de standaard nVidia-koeler.

Geheugen
Omdat een game-pc voorzien moet zijn van een degelijke hoeveelheid geheugen is er gekozen voor in totaal 8GB. Dit wordt geleverd door Samsung. Speciaal voor deze actie laat Medion 1600Mhz-reepjes aanrukken. Het 8GB dual channel geheugen wordt verdeeld over twee reepjes van ieder 4GB.

Opslag
Om games lekker snel op te kunnen starten wordt er een flinke ssd in het systeem gestoken. Deze 128GB solid state drive wordt geleverd door Micron. De geselecteerde C400-versie maakt gebruik van 25nm flash-geheugen en is voorzien van een SATA-600-interface. De ssd heeft een Marvell-controller die wordt bijgestaan maar liefst 256MB cache. Omdat een 128GB-ssd wel erg snel volloopt als je ook je filmcollectie er op moet opslaan, is er tevens een 2TB Seagate-hdd aanwezig. Deze Barracuda-schijf spint op 5900rpm.

Behuizing
Alle hardware moet uiteraard een plek hebben. Medion heeft daarom zijn nieuwe Erazer X70-behuizing uitgekozen als thuisbasis voor al deze hardware. Deze kast is niet op maat gemaakt voor deze game-pc maar maakt onderdeel uit van de speciale gamelijn van Medion. De metalen behuizing is voorzien van twee hotswap-bays voor harde schijven aan de voorzijde. Ook zijn twee usb3.0-aansluitingen en een cardreader aan de voorzijde beschikbaar.

Voeding
Alle hardware moet uiteraard ook voorzien worden van prik. Om te zorgen dat dit systeem door een veeleisende gamer nog kan worden uitgebreid met bijvoorbeeld een tweede grafische kaart, is ervoor gekozen een flinke voeding in het systeem te plaatsen. Omdat een modulaire psu hierbij wel zo prettig is, is in samenspraak met Medion de keuze gevallen op de FSP Everest 1010. Deze 80+-voeding van 1000W is modulair, levert voldoende stroom en is door Medion inmiddels gecertificeerd voor het gebruik met twee grafische kaarten.

Besturingssysteem
Standaard zal deze machine worden uitgerust met een Nederlandstalige 64bits versie van Windows 7 Home Premium.

Overige zaken
In het systeem is verder een blu-ray-lezer aanwezig. Medion zorgt voor gratis aflevering en biedt twee jaar garantie op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een FSP Everest 1010W voeding. :X

Denk dat dit duidelijk genoeg is:
Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/1214262045kUe3cXX38i_9_1.jpg

Zo te zien geen B3 moederbord en drie SATA apparaten en maar twee SATA-600 op het moederbord....

Hoe zit het met de CPU koeler, voor een echte Tweaker PC moet die ook een stevig overklokte CPU goed koel kunnen houden. Stiller dan een standaard Intel koeler zegt vrij weinig.

GTX580 is ook een beetje een Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LdSrvYn4mWmsRm27hxVMrvbU/full.gif

SSD is waarschijnlijk wel erg goed maar ja...

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 04-03-2011 19:38 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Klopt het moederbord wel? Er wordt in de tekst aangegeven dat hier 4x usb 3.0 in zit en 4x sata600. Als ik in de pricewatch kijk bij dit type kijk heeft ie van beide maar twee. Of gaat er hier toch om de MSI P67A-GD65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-02 15:02
john19_386 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:31:
Klopt het moederbord wel? Er wordt in de tekst aangegeven dat hier 4x usb 3.0 in zit en 4x sata600. Als ik in de pricewatch kijk bij dit type kijk heeft ie van beide maar twee. Of gaat er hier toch om de MSI P67A-GD65?
Medion voorzien (<-- spel fout :P) de game-pc van een voor Medion vervaardigde variant van de MSI P67A-GD55-moederbord.
Speciaal voor Medion vervaardigd plankje.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326260

Ik heb er wel oren naar, ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:33
Waarom een 5900rpm schijf? Op die 128GB kun je echt niet OS+ al je spellen kwijt.. Een 'normale' 7200rpm is dan wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Laatst online: 25-04 20:31

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
john19_386 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:31:
Ik ben uitgegaan van de specs zoals Medion die heeft aangeleverd. Op een aantal vragen krijg ik volgende week antwoord, waaronder de vraag hoe het komt dat dit bord 12x usb heeft terwijl PW spreekt van 10x. Ik vermoed dat het 10x is + 2x front-usb - maar dat weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Krijgen we niet eens een scherm erbij? Sorry, maar ik zou nooit € 1399 uitgeven aan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 17:53
Tis idd teveel geld voor een ''normale'' game-PC. iets rond de 1000 euro leek me beter... Nu is het eigenlijk gewoon 2x een megadure computer. De ''normale'' BBG is daarin beter. Daar kun je kiezen uit verschillende PC's... Jammer, ik had het een erg leuke actie gevonden maar zoveel geld is het mij niet waard.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tis idd wel een flink dure pc maar met 2x hotswap, bays en 8x sata (waarvan 4x sata 3) kun je redelijk stellen dat het ook wel een aardige monsterpc is.

het is ook voor mij een veel te duur systeem, maar toch durf ik te zeggen dat het zo z'n geld wel waard is,

persoonlijk hoop ik in de volgende reeks dat ze dit nogmaals willen doen maar dan met een lager budget

of een home server 'op maat'

het valt mij in ieder geval allerminst tegen, - ik wist dat het bij voorbaat buiten mijn budget zou komen, maar ik geef dan ook nooit meer dan 400 uit aan een pc (dan kom je altijd uit op een budget pctje met wat extra ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrabTrab
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:36
Kan ik hem alvast reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Opzich wel slecht systeem...
Ik heb voor 1000 euro al een systeem met 2600K, mugen 2 4gbRAM (8gb ech nodig?) 60GB SSD en 1TB HDD. Ik neem een Asrock extreme-4 bordje, ook goedkoper... Een iets degelijkere voeding en een Hd6850, die volgens mij ook wel wat beter is dan een GTX580

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04 14:27
F.West98 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:03:
Opzich wel slecht systeem...
Ik heb voor 1000 euro al een systeem met 2600K, mugen 2 4gbRAM (8gb ech nodig?) 60GB SSD en 1TB HDD. Ik neem een Asrock extreme-4 bordje, ook goedkoper... Een iets degelijkere voeding en een Hd6850, die volgens mij ook wel wat beter is dan een GTX580
Erm... WTF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-04 04:08

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

een Hd6850, die volgens mij ook wel wat beter is dan een GTX580
volgens mij niet :9

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-02 15:02
en een Hd6850, die volgens mij ook wel wat beter is dan een GTX580
Meneer West heeft in ieder geval een goed gevoel voor humor.

Maar ja, ik was ook enthousiast over deze actie van Medion, maar het eind resultaat valt een beetje tegen. Die GTX580? Zeker niet nodig. De voeding is, zoals eerder aangegeven, gewoon bagger. De rest? Ja, redelijk standaard. Het systeem had met 4GB RAM afgekund. Dan een Tweakers prijsje van een eurotje of 1000/1100.

Maar goed, dit zal niet meer veranderen, dus het heeft weinig zin om het te proberen. :'(

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:25
Waarschijnlijk bedoelt ie een HD6950 maar die is ook niet sneller.

Verder is het inderdaad vrij prijzig voor wat je krijgt (als je echt hebt over een high-end gamesysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-04 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:36:
Een FSP Everest 1010W voeding. :X

Denk dat dit duidelijk genoeg is:
[afbeelding]
Denk ook dat je overdrijft; als je de review daadwerkelijk leest zie je dat deze voeding iig 750watt moeiteloos levert, en de ripples tot zo'n 800watt ook gewoon goed zijn. Dus nee mensen, de voeding is geen bagger. Het haalt alleen zijn "maximale specs" niet.
Quote van Hardocp: Through 80% of the unit’s rated output it did well in all of our metrics including voltage regulation, efficiency, DC Output Quality, and noise."
Zo te zien geen B3 moederbord en drie SATA apparaten en maar twee SATA-600 op het moederbord....

Hoe zit het met de CPU koeler, voor een echte Tweaker PC moet die ook een stevig overklokte CPU goed koel kunnen houden. Stiller dan een standaard Intel koeler zegt vrij weinig.
Als je het artikel leest, staat er duidelijk 38Dba bij 100% belasting van de cpu. Dat is niet erg stil, lijkt me.
GTX580 is ook een beetje een [afbeelding]
Hij is gewoon retesnel, niks mis mee. Prijzig, dat wel.
SSD is waarschijnlijk wel erg goed maar ja...
Idd, maarja. Kan er zelf ook niet warm van worden, maar voor een Medion is het helemaal niet slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 07-03-2011 02:03 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 07 maart 2011 @ 02:00:
[...]
Denk ook dat je overdrijft; als je de review daadwerkelijk leest zie je dat deze voeding iig 750watt moeiteloos levert, en de ripples tot zo'n 800watt ook gewoon goed zijn. Dus nee mensen, de voeding is geen bagger. Het haalt alleen zijn "maximale specs" niet.
Hoe kan ik overdrijven zonder er iets over te zeggen? Daarnaast als je de review begrijpt zie je dat het wel een slechte voeding is.
Als je het artikel leest, staat er duidelijk 38Dba bij 100% belasting van de cpu. Dat is niet erg stil, lijkt me.
Als je begrijpt wat dat betekend weet je dat het 0,0 zegt. En als je gelezen had dan had ik het over temperatuur en niet over lawaai.
Hij is gewoon retesnel, niks mis mee. Prijzig, dat wel.
Niks.., voor ongeveer hetzelfde geld hadden er twee HD6950's in gekund.
Idd, maarja. Kan er zelf ook niet warm van worden, maar voor een Medion is het helemaal niet slecht.
Medion's zijn anders meestal prima systemen. De insteek van deze PC was heel anders maar door de gekozen onderdelen en prijs dus totaal niet geslaagd in mijn ogen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2011 @ 02:07:
[...]
Hoe kan ik overdrijven zonder er iets over te zeggen? Daarnaast als je de review begrijpt zie je dat het wel een slechte voeding is.
Tot zo'n 800watt load is het een goede psu, dat is wat ik lees. Een slechte voeding is Sweex, dit is geen Sweex.
Niet een heel goede voeding, idd. Nuances, The Mask.
Als je begrijpt wat dat betekend weet je dat het 0,0 zegt. En als je gelezen had dan had ik het over temperatuur en niet over lawaai.
Hee , ja. je zei niks over lawaai 8)7
Stiller dan een standaard Intel koeler zegt vrij weinig
38Dba is veel, een 1200rpm 120mm fan die 23Dba max doet is al redelijk luid. Wat het zegt is dat de cpu-koeler gegarandeerd te veel geluid kan produceren; punt. Je had het over temps, oke. Zijn we het erover eens dat die koeler op beide punten niet goed scoort :>
Niks.., voor ongeveer hetzelfde geld hadden er twee HD6950's in gekund.
Die gegarandeerd meer stroom en hitte genereren en waar je meteen vier sloten kwijt bent. Hoezo overkill ?
Voor hetzelfde geld kan je idd heel andere keuzes maken; twee maal een HD6950 is leuk maar zeker niet zaligmakend op alle vlakken.
Medion's zijn anders meestal prima systemen. De insteek van deze PC was heel anders maar door de gekozen onderdelen en prijs dus totaal niet geslaagd in mijn ogen.
Tja, heb het niet zo op Medions, Packard Bells, etc.
Wat dat laatste aangaat zijn we het wederom eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 07-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:15:
[...]

Tot zo'n 800watt load is het een goede psu, dat is wat ik lees. Een slechte voeding is Sweex, dit is geen Sweex.
Niet een heel goede voeding, idd. Nuances, The Mask.
Misschien nog niet duidelijk maar jij was degene die het als eerste over een bagger voeding had. Ik heb dat nooit gezegd. Maar door kwaliteit van de voeding gaat het toch best wel richting een bagger voeding, heb ik het nog niet eens over de prestaties.
Hee , ja. je zei niks over lawaai 8)7

38Dba is veel, een 1200rpm 120mm fan die 23Dba max doet is al redelijk luid. Wat het zegt is dat de cpu-koeler gegarandeerd te veel geluid kan produceren; punt. Je had het over temps, oke. Zijn we het erover eens dat die koeler op beide punten niet goed scoort :>
Nee je snapt niet hoe het werkt. dBA is sowieso niet echt een goede maat om te meten, wel beter dan dB maar zolang je geen idee van de afstand hebt kan het zowel heel stil zijn als heel luid.
Op 1cm afstand is 38dBA vrij weinig, op 10 meter is het heel veel.
Die gegarandeerd meer stroom en hitte genereren en waar je meteen vier sloten kwijt bent. Hoezo overkill ?
Is idd overkill voor één beeldscherm, maar omdat het dus overkill is moet je maar een kaart nemen welke evenveel kost maar stukken trager is? Dat staat natuurlijk helemaal nergens op. Daarnaast gaat de performance/watt er wel heel wat op vooruit en het verbruik stijgt helemaal niet eens zo heel veel ongeveer 40 Watt max.
Voor hetzelfde geld kan je idd heel andere keuzes maken; twee maal een HD6950 is leuk maar zeker niet zaligmakend op alle vlakken.
Nee maar het is een hele verbetering, één HD6970 of HD6950 zou ook prima kunnen.
Tja, heb het niet zo op Medions, Packard Bells, etc.
Wat dat laatste aangaat zijn we het wederom eens.
Er zit wel een verschil tussen de kwaliteit van Medion en Packard Bell.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390281

uit consumenten standpunt:
kind vraagt ze ouders om een nieuwe pc om call of duty op te spelen... game pc? Dell alienware dan betaal je al snel 2500$ voor dit systeem als ze dan dit voor 1700eu kunnen halen in nl met garantie + thuisbezorging lijkt me een hele goede oplossing voor die doelgroep.

uit tweakers standpunt:
fail-_-
waarom geen 2500k
waarom geen 570? Asus/MSI. stock cooler op 580 is best wel zonde vind ik. haal je toch niet alles uit zo'n mooie kaart.
bespaar je toch snel 200 euro
gewoon 850W+ A merk psu

als ik zo'n pc voor 1100/1200 euro koop en ik heb 3 jaar garantie en hij word voor me huis afgeleverd zou ik het miss doen. nu is het weer een typische dell pc. nty

volgende x beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 06:44
Ik ben van plan een game pc aan te schaffen en had me verheugd op deze pc.. maar voor mij weegt de korting in ieder geval niet op tegen het gebrek aan keuzevrijheid. Een pc samenstellen blijft toch iets persoonlijks (sommigen willen de beste value for money, anderen weer de nieuwste gpu, sommigen willen een OS, anderen willen geen OS etc..), zeker voor Tweakers. Ik wil zelf bv. per se een 6950 en er over een jaar oid eentje bijkopen.

De enige reden om dit systeem toch te kopen, en af te wijken van mijn persoonlijke keuzes, zou een fikse korting zijn maar ik vind dat in dit systeem,van 1399 excl. scherm (maar wel een gpu van 500 euro, en 100 euro meer betalen voor een 2600k terwijl die niet significant beter presteert dan de 2500k voor games) geen goede afwegingen zijn gemaakt.

Wellicht kan er voor de volgende keer nog keuzevrijheid overblijven voor ons? Netzoals je een pc bij Dell kunt samenstellen? Dus bv. wel of geen OS, grootte SSD, type scherm etc.. Al zal er dan nog wel minder korting overblijven dan bij 1 standaard systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:32:
[...]
Misschien nog niet duidelijk maar jij was degene die het als eerste over een bagger voeding had. Ik heb dat nooit gezegd. Maar door kwaliteit van de voeding gaat het toch best wel richting een bagger voeding, heb ik het nog niet eens over de prestaties.
Precies, je intentie wees ernaar, ik gebruikte het woord. Hoe anders verklaar je je eigen post met die dikke FAIL rating. Je zegt verder nergens dat die voeding wel redelijk kan zijn, dat voegde ik toe.
Nee je snapt niet hoe het werkt. dBA is sowieso niet echt een goede maat om te meten, wel beter dan dB maar zolang je geen idee van de afstand hebt kan het zowel heel stil zijn als heel luid.
Op 1cm afstand is 38dBA vrij weinig, op 10 meter is het heel veel.
Dat snap ik wel, ik weet hoe DB's werken, al jaren. Als de fabrikant al met zulke cijfers komt, weet je zeker dat die herrie maakt; meestal zijn ze nogal mild met hun eigen testmethodiek; nietwaar?
(Kan nog steeds redelijk stil blijven bij lagere loads, btw)
Blijft de hitte over. Iig is geen geweldige koeler, daar zijn we het over eens.
Is idd overkill voor één beeldscherm, maar omdat het dus overkill is moet je maar een kaart nemen welke evenveel kost maar stukken trager is? Dat staat natuurlijk helemaal nergens op. Daarnaast gaat de performance/watt er wel heel wat op vooruit en het verbruik stijgt helemaal niet eens zo heel veel ongeveer 40 Watt max.
Nee maar het is een hele verbetering, één HD6970 of HD6950 zou ook prima kunnen.
Een GTX580 vind ik zelf ook iets teveel van het goede, al blijft het een goede videokaart.
Een GTX560 of 570 kan natuurlijk ook.
Er zit wel een verschil tussen de kwaliteit van Medion en Packard Bell.
Vind je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Ik denk dat Medion hier toch wel een foutje maakt. Al kan het zijn dat dit kwa PR best geslaagd kan zijn als het Tweakerslogo erop komt. Denk verder niet dat er veel tweakers zijn die gebruik maken van deze pc. Met zelf samenstellen voor deze prijs zal een tweaker toch een "betere" pc bij elkaar krijgen als hetgeen hier neergezet is. Ook zie ik de gewone consument eerder voor de budget pc's gaan die bij de meeste winkels te krijgen zijn, 1700 euro voor een pc zie ik ze niet snel de winkel mee uitlopen. Naast wat PR een gemiste kans voor Medion in mijn ogen.
@Mod's/redactie/regelaars:Is er nog contact tussen Tweakers en Medion over dit soort feedback, of is het einde verhaal met het plaatsen van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:03
Dit is niet bepaald de beste game pc, het is niet bepaald budget, het is meer richting monster pc.
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met samenstellen en vragen op forums, en kwam toch op een mooie prijs van 1100 euro uit, en dat scheelt me toch weer 300 euro.

Ten eerste is 8GB 1600 mhz totaal nutteloos omdat de processor dat toch niet aan kan.
Er kon beter 8GB 1333 mhz in gezet worden. Zeker voor gamen geeft dit geen betere prestaties.
Ook kon er gebudgetteerd worden op video kaart, GTX580 is toch wel een overkill terwijl je voor 150 euro minder een GTX570 erin kan zetten met een kleine FPS verschil in game.

Ook kon er gewoon een Intel I5 2500k in gezet worden.

Agh ja, als ik een nieuwe game pc zal kopen dan zal ik hem niet via deze actie doen, is me toch net iets teveel van het goede.

(inventaris: Game Pc) dat is wat het ook had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 12:45
Wat een negatief geblaat weer. Beetje jammer, terwijl er toch enigszins input is bij Medion van hieruit.

Afgezien dat ik zelf net een dikke machine heb samengesteld en morgen binnenkrijg, denk ik dat het wel een redelijke configuratie is. De voeding mag misschien een tikje anders (minder watt, meer kwaliteit) i.c.m. een tikje lagere videokaart (bv. zoals genoemd een 560/570). Scheelt een hoop centjes!

Geheugen en CPU keuze lijkt me een goede combi in het geval mensen een MSi bios willen flashen om lekker te kunnen overclocken. Overigens scheelt ander geheugen hooguit een tientje of 2.

Wat wél belangrijk is: de B3 stepping van de Intel P67 chipset. Ik hoop voor Medion en de kopers dat die er al op zit i.p.v. de brakke B2.

We zien wel wat het wordt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 14:36
Ik vind het een mooi gebalanceerd systeem!

Wel heb ik het idee dat er bezuinigd is op de kwaliteit van de voeding wat je vaak ziet bij oem systemen. Al twijfel ik er niet aan dat 1000 watt niet genoeg vermogen is voor dit systeem, had ik toch liever een kwalitatief betere voeding gehad van 650-750 watt
En verder verwacht ik voor dit geld toch wel een losse geluidskaart of in ieder geval een kwalitatief betere audio codec dan de Realtek ALC892 die standaard op een MSI P67A-GD55 moederbord zit.

Daarnaast vind ik het erg tof van Medion dat ze moeite doen om aan de wensen van ons tweakers te willen voldoen. Ik noem:

1. Een Intel K processor en het mogelijk maken van overclocken door bios flashen,
2. Sneller DDR1600 geheugen
3. NIEUWSTE generatie SSD met 128gb
4. Goede koeling voor de processor.
5. Een lekkere korting voor de tweaker!

Als ze nou de processor omwisselen voor een 2500k de Nvidia GTX580 omruilen voor een GTX560TI of Radeon HD6950 en de SSD er uit laten.
Heb je ook nog een mooi gamesysteem in de +-1200euro klasse en dan die aan de tweaker aanbieden voor 1000euro.

Past wat beter in mijn budget... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 14:36
Maak je niet druk over dat B2/B3 stepping gedoe.

Dit wordt gewoon een systeem met B3 stepping.

B2 stepping mag alleen nog gebruikt worden door fabrikanten die beloven niet van de sata300 poorten gebruikt te maken. Anders laat Intel het niet toe!
Denk aan laptops waar alleen 1 harde schijf en 1 optische drive in past.
Dan heb je genoeg aan de 2 sata600 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 14:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

In eerste instantie was ik ook niet zo blij met het systeem. De kast vind ik niet mooi (ja dat vind ik best belangrijk) en de i7 en GTX580 zijn voor mijn behoeften overkill. Had zoals anderen ook al opmerkten dus liever een i5 en GTX570 voor een lagere prijs gezien. (En een mooier kast :) )

Maar toen ging ik eens kijken naar mijn wenslijst en afgezien van bovengenoemde 3 producten (en de wellicht niet optimale voeding) komen die erg overeen. En kijk ik dan naar de bestelkosten voor mijn wenslijst dan kom ik ongeveer €75,- euro lager uit. Dus theoretisch zou ik voor €75 meer een "upgrade" krijgen van:
+ i5 --> i7
+ GTX570 --> GTX580
+ 1TB -->2TB
+ geen gedoe met wachttijden en verschillende shops

Daar staat tegenover
- mooie kast --> lelijke kast
- A voeding --> ? voeding
- Bewezen CPU koeler --> ? CPU koeler

Dan zijn in mijn ogen de plussen toch wel erg sterk... Twijfel, twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delerium2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Precies, daar heb ik de kast gezien. De info is wat summier op die site maar ik denk niet dat je de "Tweakers" config voor net zoveel/weinig kan samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:41
En juist voor de voeding en koeling ben ik weer wat minder bang, want als die onvoldoende zijn werkt het systeem niet goed en krijgen ze bij Medion een overvloed aan garantie claims. Dus ik verwacht dat die voeding de boel wel van voldoende stroom kan voorzien en dat de koeling de boel koel genoeg zal houden (stil genoeg is helaas een andere zaak).

Vind het op zich ook een mooi systeem. Bij de BBG kun je echter altijd die dingen overnemen die je wat lijken, en ben je het ergens niet mee eens, neem je iets anders. Bij zo'n kant en klaar systeem gaat dat natuurlijk niet.
En dan kan je vraagtekens zetten bij de uitgangspunten, maar je kan toch niet iedereen plezieren. Een kant en klaar systeem met garantie is mij inmiddels ook wel wat waard. En deze lijkt me qua configuratie toch wat beter gebalanceerd dan de meeste kant en klare systemen (hoewel ook daarover natuurlijk verschil van mening zal bestaan).

Mijn voornaamste probleem met dit systeem is dat ik nog helemaal geen nieuw systeem nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
[b]Wilbert de Vries schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:44:Uiteraard kan een systeem als dit ook via de Pricewatch worden samengesteld: een snelle rekensom leert ons dat dit in ieder geval niet haalbaar is voor minder. Bovendien profiteer je niet alleen van de korting, ook wordt het systeem kant-en-klaar opgeleverd, gratis thuisbezorgd en heb je twee jaar garantie.
Het lijkt me op zich geen kwaad systeem, al zit ik niet in de doelgroep.

Wat ik zou veranderen voor mijn gebruik is de hoeveelheid geheugen (ivm panorama foto's) en de video kaart (speel geen games) terwijl ik al een kast, Windows 7 licentie, kaartlezer en externe Sata-drives heb en geen blueray lezer nodig heb. Daarnaast vind ik het zelf in elkaar zetten heel leuk om te doen. Voor mij dus geen kant en klaar systeem.

De garantie van twee jaar heb je overigens ook als je de onderdelen los koopt. Bovendien kan je bij een probleem dan even snel naar de winkel en draait alles weer binnen een uurtje. Je hoeft dus niet je hele PC weg te brengen en langere tijd te missen.

Ben benieuwd of er veel verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:56
Vet systeem! Goede hardware. Er is goed nagedacht over het e.e.a. Jammer alleen dat er niet naar mijn suggestie is gekeken om er een 3D bak van te maken. Het ene na het andere spel geeft die mogelijkheid..

Toch mooi initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushbaby
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Heren en dames wat zijn jullie overwegend negatief zeg.
Complimenten voor de tweakersleden voor de input en ook voor medion om een extreem gave pc in elkaar te sleutelen. Ik heb nog nergens deze config voor dit geld gezien.
Ben ook zeker van plan om deze te gaan kopen.
Uitbreidingsmogelijkheden legio ( extra videokaart, geheugen, harde schijven upgrade bios etc etc).
Ik heb al eerder een medionpc van de Aldi gehad en wil nu een ubergeile gamepc waar ik alles op 1980 x 1080 op levensgevaarlijk kan spelen en feitelijk jullie gat kan schoppen in blackops of de nieuwe homefront...... Nu jullie weer.

Nogmaals sjappoo (chapeau voor de taalpuristen onder ons) voor tweakers en medion.
Mag ook wel eens gezegd worden !!!. _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Denk dat onder de streep een beetje tweaker gelijke prestaties voor minder geld weet te krijgen. Ik zit er in ieder geval bijna 50,- onder voor identiek systeem zoals hierboven vermeld inclusief bezorgkosten na +/- 15 min snel wat rondzoeken. Hoewel ik niemand kan bedenken die voor zoiets bv 1000W zou kiezen om maar iets te noemen (waardoor iedere tweaker hier nog stuk goedkoper uit zal komen), maar het ging om de vergelijking.

Dus helaas, medion slaat de plank behoorlijk mis.
Slechte componentenkeuze (1000w voeding met slechte prestaties, koelingsmogelijkheden), slechte balans tussen componenten (580 is bottleneck op een 2600k) en duurder dan identiek in pricewatch (zelfs met hun korting). En nog belangrijker: vrijwel geen ruimte/mogelijkheden voor overklokken door slechte koelingskeuzes waardoor je eigenlijk minder waar voor je geld krijgt dan als je het zelf samenstelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 11-03-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wilbert de Vries schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Ik ben uitgegaan van de specs zoals Medion die heeft aangeleverd. Op een aantal vragen krijg ik volgende week antwoord, waaronder de vraag hoe het komt dat dit bord 12x usb heeft terwijl PW spreekt van 10x. Ik vermoed dat het 10x is + 2x front-usb - maar dat weet ik dus niet zeker.
Dat is wel leuk allemaal, maar Medion is typisch een aldimerk...

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Myrdreon schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:38:
Denk dat onder de streep een beetje tweaker gelijke prestaties voor minder geld weet te krijgen. Ik zit er in ieder geval bijna 50,- onder voor identiek systeem zoals hierboven vermeld inclusief bezorgkosten na +/- 15 min snel wat rondzoeken. [knip]
Ik ben in de markt voor een nieuwe game-PC, dus gewoon uit interesse: waar zoek je dan om op zo'n prijs uit te komen? Via de pricewatch kom ik met gauw wat klikken voor een redelijk identiek systeem (zelf zou ik wat andere keuzes maken, maar even ter vergelijk) op een kleine €1600 uit incl. bestelkosten, excl. assemblage. En dat is zonder aftermarket cooler(s) en case fans.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,95€ 78,95
1Corsair Graphite 600T€ 116,11€ 116,11
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 265,70€ 265,70
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 54,20€ 54,20
1Corsair HX850W€ 139,50€ 139,50
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 192,-€ 192,-
1Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX€ 82,21€ 82,21
1TakeMS CardReader 64in1 metal housing black€ 7,74€ 7,74
1Asus ENGTX580/2DI/1536MD5€ 421,81€ 421,81
1MSI P67A-GD55 (B3)€ 139,74€ 139,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.566,96

Natuurlijk heb ik voor de kast, voeding en andere onbekenden wat moeten kiezen, dus daar zit vast wat speling in. Maar toch, in de buurt van de door jou geclaimde €1350 zal ik via de pricewatch nooit komen. Mocht ik binnenkort zelf een systeem samen gaan stellen, dan ben ik dus erg geinsteresseerd in jouw bronnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 16:32
Mee eens, de prijs is gewoon goed, daar doe je het zelf niet zo voor.

Ik had echt gehoopt dat ik deze bak met een gerust hart zou kunnen bestellen, maar helaas, voor mij zijn het net de kleine dingen waardoor ik zal afhaken:

- videokaart: ik heb geen uber resolutie mega beeldsherm(en), deze kaart is veel te veel geld voor mij, nergens voor nodig.
- voeding: een hoeveel watt wat voor voeding? Wederom nergens voor nodig, ik wil goed spul hebben en dit zou ik nooit zelf kopen.
- Win7 Home. Nee. Voor mij geen home edition, pure zonde.
- aftermarket cpu koeler, yay, 92mm fan niet zo yay. De opmerking 'ronde koeler' weet ik niet of dit nu een fan on top heeft of dat ie naar de zijkant duwt, vind ik wel weer belangrijk

De proc is licht overdreven, maar daar zou ik niet over vallen, 8 GB ram vind ik best lekker eigenlijk, 5900 rpm tweede schijf is niet echt mijn eerste keuze, maar zou ik nog overheen kunnen komen.

Helaas is het geworden wat ik al een beetje vreesde in het begin, een mooi systeem, maar net zo niet wat ik zou willen dat ik liever toch zelf m'n componenten uit zoek en minder kwijt ben door voor bepaalde zwakkere hardware te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 23-04 06:44
Myrdreon schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:38:
<knip>slechte balans tussen componenten (580 is bottleneck op een 2600k)</knip>
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt, kun je toelichten hoe een 580 een bottleneck is op een 2600k (ook met het oog op nieuwe generatie games)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Nou, volgens benchmarks heeft een 1090T vrijwel gelijke fps aan een 2600k bij een 580 (hoogste wat ik heb gezien is 2 fps verschil). Gezien hoe ver de 1090T en 2600K bij elkaar uit de buurt liggen bij cpu benchmarks, kan het dus enkel een gpu bottleneck zijn.

Maar dat houd niet in dat de prestatie slecht is natuurlijk, enkel dat er geld word verspild omdat je nooit de 2600k volledig zal gebruiken/belasten.

[ Voor 22% gewijzigd door Xanaroth op 15-03-2011 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thadir
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 22:58

Thadir

Geker dan gekker

Ray-zor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:25:
[...]

Precies, daar heb ik de kast gezien. De info is wat summier op die site maar ik denk niet dat je de "Tweakers" config voor net zoveel/weinig kan samenstellen.
Grappig als ik die builder gebruik om deze specs ongeveer na te bootsen kom ik rond de 1690 eurie uit maar dat is wel zondder de ssd schijf en met Windows Ultimate :). Nog steeds vind ik het een best tof systeempje echter zou ik graag dus iets anders dan Windows Home kunnen kiezen als OS (en wil ik best voor te betalen).

I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-01 12:06
Ray-zor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:38:
- AMD6970 --> GTX580
- 7200k --> 5900k
- mooie kast --> lelijke kast
- A voeding --> ? voeding
- Bewezen CPU koeler --> ? CPU koeler
Even Ray-zor gequote en wat dingetjes aangepast.

Ik denk dat de keuze voor een 2600K en 8GB 1600 Mhz heel goed waren, dit was immers waar de meeste tweakers op aanstuurden in het originele topic. Ook de nieuwste generate SSD (de vorige generatie, de C300, had alvast hele mooie cijfers) valt me heel goed mee.

Ik zou persoonlijk voor een iets goedkopere kaart gaan, de 6970, maar met de gegeven korting is het wel de moeite om naar een GTX580 over te gaan (zeker gezien je dan ook de CUDA voordelen hebt).

Al bij al struikel ik bij zo een systeem over het grootste onvermijdelijke punt van een OEM: de kast. Verder zou ik het systeem zeker aanraden voor iemand die 1400 euro over had voor een gamepc (en de overige accessoires al heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 26-04 23:53

Seraphin

Meep?

wibra schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:54:
[...]

Al bij al struikel ik bij zo een systeem over het grootste onvermijdelijke punt van een OEM: de kast. Verder zou ik het systeem zeker aanraden voor iemand die 1400 euro over had voor een gamepc (en de overige accessoires al heeft).
Dit.

Ik moet zeggen dat ik best enthousiast ben over het resultaat. Ik ben in de markt voor een nieuwe (game) PC, en overall lijken dit aardige specs.

Enige waar ik me nog overheen moet zetten is: a) de kast is lelijk (emotie), b) Medion... moet toch ff de Aldi-smaak wegspoelen (nog meer emotie), en qua budget is het al met al nog best stevig (verergerd door het idee dat ik een dergelijke PC niet op mn huidige 19" wil laten draaien.... daar moet nog een mooi schermpje bij)

Maarrrr; het zijn mooie specs, en het gemaksdier in mij wordt ernstig verleid door de complete aanlevering, geen gedoe met bezorgen + garantie....
Kortom; ff stiekem een dubbelcheck doen met de pricewatch op wait ik nou als systeem uit zou zoeken, als dat dan qua prijs/prestatie niet opeens heel veel beter is, dan heeft Medion hier toch een goeie zet :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 11:39
Ziet er aantrekkelijk uit >:)
Maar ik ben meer in de markt voor een stille game PC.

Hoeveel geluid maakt deze game PC (idle en load) en wanneer kunnen we hem bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik zou zeggen hou die i7 2600k er lekker in, dan kun je er in iedergeval 3+ jaar mee vooruit.

-> B3 mobo
-> Ati HD6850
-> geen medion/PB/dell spul
-> HDD naar WD want de snelheid en prestaties draaien dan niet op een HDD vanwege de SSD, maar de WD is momenteel leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368041

Hey guys.
Een van de leden heeft deze PC voor mij samengesteld, heeft iemand nog aanmerkingen/opmerkingen/potentiele verbeteringen? :)
http://tweakers.net/galle...h_id=148103#tab:wenslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384711

Mager moederbord en mindere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 368041 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:40:
Hey guys.
Een van de leden heeft deze PC voor mij samengesteld, heeft iemand nog aanmerkingen/opmerkingen/potentiele verbeteringen? :)
http://tweakers.net/galle...h_id=148103#tab:wenslijst
Je hebt (per ongeluk) in het verkeerde topic gepost --> [BBG aanschaf] Gamesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 18:01

cedal

Jaja.

ik zie liever AMD in mn pc... maar smaken verschillen
Zou medion een contract met Intel hebben? :P (na de site bezocht te hebben weet ik het zeker, ja: Medion heeft contract met Intel... bagger)

trouwens, verder wel een mooi luxe systeem. Goed gedaan Tweakers, en Medion verdient wat het luisteren naar klanten betreft een Heel Groot Compliment!

Ben benieuwd naar de stilheid van het systeem (ik weet niet zo veel af van de standaard Nvidea-koelers op full-load, maar dat zou nog wel eens lastig kunnen worden ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door cedal op 18-03-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik denk dat die voeding toch redelijk onder druk van Medion zelf is gekozen: Hoeveel mannetjes wel niet de kracht van hun pc aan het wattage van de voeding bepalen. Dan ziet Medion liever een voeding waarmee ze groots kunnen adverteren dan een goede voeding van 800 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Wrong topic sorry.

-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Extace666 op 23-03-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
Wellicht heb ik wat gemist, maar wanneer is deze medion pc dan leverbaar?
Straks is namelijk een begrip wat erg rekbaar is. :)
wel een verdomd leuk en goed initiatief van tweakers en medion ik ben namelijk net op zoek naar een nieuwe pc.

[ Voor 53% gewijzigd door silver12 op 23-03-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

silver12 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:47:
Wellicht heb ik wat gemist, maar wanneer is deze medion pc dan leverbaar?
Straks is namelijk een begrip wat erg rekbaar is. :)
wel een verdomd leuk en goed initiatief van tweakers en medion ik ben namelijk net op zoek naar een nieuwe pc.
Ben ook wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushbaby
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik ben ook erg benieuwd wanneer deze uberpc te krijgen is. Kan onze weledele hoofdredacteur daar geen exact antwoord op geven?
Zit nu al maanden de gare Dell, paradigit, alternate en andere sites af te struinen naar een pc maar niets haalt het bij deze configuratie-prijsverhouding.
Iemand anders nog een goede site waar je een megapc kan configureren (norrod ook bekend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:25
Bushbaby schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:16:

Iemand anders nog een goede site waar je een megapc kan configureren?
[BBG aanschaf] Gamesysteem :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 13:29
Gebruikt OCZ (en anderen) ook geen omgelabelde FSP voedingen? Nou weet ik dat medion bekend staat met doorfikkende aldi pc's dankzij een te goedkope voeding, maar in dit geval zou ik die conclusie nog niet te snel trekken.

Dat de richtprijs nu niet te halen is is vrij logisch, het is een gamepc voor mei, daar zit nog een maand aan prijsdaling tussen. Ook de SSD is nog niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

OCZ gebruikt vanalles, afhankelijk van wat voor type je in handen hebt. Het zijn zeker niet allemaal FSP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ray-zor schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Ik ben in de markt voor een nieuwe game-PC, dus gewoon uit interesse: waar zoek je dan om op zo'n prijs uit te komen? Via de pricewatch kom ik met gauw wat klikken voor een redelijk identiek systeem (zelf zou ik wat andere keuzes maken, maar even ter vergelijk) op een kleine €1600 uit incl. bestelkosten, excl. assemblage. En dat is zonder aftermarket cooler(s) en case fans.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,95€ 78,95
1Corsair Graphite 600T€ 116,11€ 116,11
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 265,70€ 265,70
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 54,20€ 54,20
1Corsair HX850W€ 139,50€ 139,50
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 192,-€ 192,-
1Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX€ 82,21€ 82,21
1TakeMS CardReader 64in1 metal housing black€ 7,74€ 7,74
1Asus ENGTX580/2DI/1536MD5€ 421,81€ 421,81
1MSI P67A-GD55 (B3)€ 139,74€ 139,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.566,96

Natuurlijk heb ik voor de kast, voeding en andere onbekenden wat moeten kiezen, dus daar zit vast wat speling in. Maar toch, in de buurt van de door jou geclaimde €1350 zal ik via de pricewatch nooit komen. Mocht ik binnenkort zelf een systeem samen gaan stellen, dan ben ik dus erg geinsteresseerd in jouw bronnen...
Aanvullend wil ik deze vraag stellen en wel of zo een top of the line deskop als hierboven elke Alienware desktop vwb gamen aankan of dat je dat niet mag verwachten aangezien het prijsverschil tussen beiden gewoon te groot is en het dus een appels met peren vergelijken verhaal wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 20:28
Ik volg deze topic nu een paar weken, overigens is het wel opvallend rustig hier. Ik zat erg te twijfelen tussen zelf een computer laten samenstellen of gebruik maken van de Medion actie.

Maar nu zie ik op de website van medion dat zij een nieuw PC in hun assortiment hebben toegevoegd, namelijk de X5701 D. Uiteraard is de prijs ook aanzienlijk lager dan de PC wat hier voorbij komt...€999,-.

Specificaties:

Processor: Intel® Core™ i7-870 processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)

Kloksnelheid: 2,93 Ghz
Geheugen: 8 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 1,5 TB
Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX570 met 1,25 GB DDR5 videogeheugen

Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter

Realtek High Definition Audio (8-kanaals)

1x hot-swap HDD mobile rack; uitbreidbare harde schijf capaciteit met alle interne standaard 3,5" harde schijven met SATA aansluiting.
2x USB 3.0 aansluiting
Multi kaartlezer

http://www.medion.com/nl/...2%AE+PC+X5701+D/310014792

Ik snap dat de sandybridge en SSD hierin ontbreken, maar mijn vraag is of bovengenoemde PC voor een prijs van € 999,- erg aantrekkelijk is? Dus is de € 400,- extra voor een i7 2600k, SSD, en 580 ipv 570 het wel waard?

Graag verneem ik jullie mening hierover, omdat ik aan het overwegen ben om deze PC te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402726

Ik wilde graag een game pc bouwen in een mini-itx vorm.
alleen las ik wat negatieve dingen over h67 moederborden.

is een h67 bord icm. een i7 2600 wel de moeite waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402726

ja, ik zag het ! sorry. ik klikte perongeluk op de verkeerde. mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 14:47
Iemand vroeg een tijdje terug of dit ontwerp definitief was, of dat er nog naar de feedback werd geluisterd.
Daar is nog geen antwoord op gegeven dus hierbij diezelfde vraag.

Heb namelijk wat twijfels over de voeding: http://enthusiast.hardocp...rest_1010w_power_supply/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79702

mooi systeem! Toch ook een mooie korting!! 300 EURO korting, met het extra voordeel dat het al voorgeschroefd is voor je en je extra garantie krijgt.

Je kan nooit voor iedereen goed doen, er zal altijd wel iemand klagen...of het is 'te duur' en 'te snel' of het is 'te traag' en 'verouderd'.

Ze hebben op het eerste zicht (buiten de voeding misschien maar eigenlijk who cares, zal je toch niet merken) overal de beste opties genomen, ok de RAM is te snel, maar 1333 was ook te snel vijf jaar geleden...

Vind het een knappe actie, mocht ik graag gamen en geld over hebben, ik kocht hem!

Vind Medion in het algemeen trouwens een sterk merk, zit altijd degelijk duits materiaal in die computers en vooral de afterservice is zeer goed bij Aldi

grote fan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79702

BTW die game PC van 1000 EUR is wel een mooi systeem...duidelijk samengesteld door een hoop aankopers + IT mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
Van wanneer zou dit systeem leverbaar zijn? De fan van de videokaart is afgebroken dus we zijn dringend aan een vervanger toe :/

[ Voor 49% gewijzigd door Thomaat4 op 22-04-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B302732%5D=1

Kan iemand verbeteringen aangeven?

Zitten er nog overkills tussen?

Overklokken hoeft van mij niet.. HDD Hoeft ook niet want voor de programmas kan ik de SSD Gebruiken en voor de rest heb ik alles op een 1TB Externe staan.. Monitor en alles heb ik al omdat alleen de kast zelf vervangen moet worden.. Windows licentie heb ik ook nog(3 pack) en ik moet de nieuwste spellen kunnen spelen voor de komende 2/3 jaar, op ultra high hoeft niet..

De pc zelf kan ik in elkaar zetten, dat heb ik al eerder gedaan bij mijn eigen pc..

EDIT: Sorry mods.. weer verkeerde topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
Bump voor eta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403343

Ga jij maar rellen in Geachte Redactie.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-04-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Laatst online: 22-09-2023
Als ik zo de opzet bekijk vindt ik het een goed idee van tweakers om met iemand in zee te gaan voor een systeem, maar als ik kijk naar wat je dan krijgt en wat je kan krijgen vindt ik het minder.

Als ik zelf een systeem maak met een in mijn ogen wat beter mobo kom ik hierop uit http://tweakers.net/galle...h_id=158480#tab:wenslijst

Als ik dit alles zou bestellen bij 1 winkel kom ik op een prijs van € 1.686,36 verreken dit met de korting die je krijgt via Tweakers.net op het medion systeem dan heb ik een verschil van € 287,36.

Wat krijg ik hiervoor terug? Nou als eerst een betere HDD(Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB ) en SSD(120GB OCZ vertex 3), besturingssysteem (Windows 7 ultimate) een goede kast en een na mijn idee een beter mobo namelijk de MSI P67A-GD65 (B3).

Ik vindt het verschil van 287,36 dan nog wel te overzien in vergelijking met het systeem wat aangeboden wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door niels peersman op 28-04-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
niels peersman schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:52:
Als ik zelf een systeem maak met een in mijn ogen wat beter mobo kom ik hierop uit http://tweakers.net/galle...h_id=158480#tab:wenslijst
De IHOS104-32 kan wel geen cd's of dvd's branden volgens de specs: http://www.liteonit.eu/nl...hos104/specification.html

Dan moet je nog een brander toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Laatst online: 22-09-2023
Thomaat4 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:11:
[...]

De IHOS104-32 kan wel geen cd's of dvd's branden volgens de specs: http://www.liteonit.eu/nl...hos104/specification.html

Dan moet je nog een brander toevoegen.
Ja dat heb ik over het hoofd gezien, maar daar mag het geld niet inzitten want dan neem je toch een LG CH10LS20 deze kost totaal € 63,98. Wat ik bedoel aangezien vandaag de BBG is uitgekomen dat je voor een klein bedrag meer toch die extra's kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 01:14

Bejit

Svenska Faderland

Zoals ik al eerder zei in het eerste topic. Dit is een faal.

Ik wil geen GTX580, dan is er geen mogelijkheid voor een HD6970 of HD6990.
Wil een Vertex 3, niet een Micron C400 e.d.
Krijg een klote voeding er bij, terwijl ik voor dat geld een goede Seasonic erin kan zetten.
2600K, 2500K was meer dan voldoende.
Oerlelijke kast
Korting is discutabel, aangezien je niet 100% zelfde systeem kan selecteren en kleven veel nadelen aan voordat kleine beetje korting.

En dan hebben we het nog geen eens over de assemblage, wat ik toch echt liever zelf doe, zeker bij zo'n top PC. Nee Medion u slaat hiermee de plank mis en ben zeer benieuwd of ze na deze acties willen vertellen hoeveel ze er hebben verkocht.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik, ik, ik, ik, ik.
Gelukkig zijn er meer mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Thomaat4 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:38:
Van wanneer zou dit systeem leverbaar zijn? De fan van de videokaart is afgebroken dus we zijn dringend aan een vervanger toe :/
je videokaart is kapot dus je koopt gelijk een heel nieuw systeem? hahaha of zit er meer achter :P

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
Ik zou nu graag dit systeem willen bestellen, maar hoe gaat dit? Ik woon in België dus kan ik geen account aanmaken in de nederlandse webshop. (wegens geen geldig adress) Echter is deze pc ook in België gratis leverbaar (stond in de pdf). En in de belgische webshop zie ik hem niet staan.

Enig idee?

Edit: Heb hem toch gevonden op de belgische site maar bij word verwacht.
Blijkbaar is hij al uitverkocht :/

[ Voor 15% gewijzigd door Thomaat4 op 10-05-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik_v
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 19:43
Ik heb gisterenmorgen het systeem besteld in de Belgische medionshop, maar ik heb geen bevestiging ontvangen tot nu toe. Er is mij verteld dat dat tot 24u kan duren, maar ik heb nog steeds niks gezien of gehoord.
De "bestelde producten" op mijn account op de medionshop is ook leeg...

quid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaat4
thewizard2006 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:19:
[...]

je videokaart is kapot dus je koopt gelijk een heel nieuw systeem? hahaha of zit er meer achter :P
Het is zo dat de desktop dringend aan vervanging toe is, niet enkel omdat de videokaart kapot is. Dit zorgt er wel voor dat dit iets sneller moet gebeuren. De desktop is namelijk geen nieuwe videokaart waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrabTrab
Krijg zojuist een mailtje van de medion webshop dat de erazer pc x5703 nu beschikbaar is. Als je de link volgt in de mail kom je echter terecht op de bestelpagina waar staat dat het systeem nu niet leverbaar is!
Verwachte beschikbaarheid vanaf 30.5.2011.

Aanvulling:
inmiddels 3x een mail gehad waarin aangegeven wordt dat PC besteld zou kunnen worden. Na de 3e mail bleek dit inderdaad mogelijk te zijn. Tot...
Bij de betaling via ideal wordt aangegeven dat ideal de betaling niet kan vinden?!

Bestelling kan niet worden afgerond.
Opnieuw bestelling opgevoerd. Nu wordt aangegeven dat de kortingscode al gebruikt is!!!

Telefonisch contact: er wordt geadviseerd om een mail te sturen via het webformulier. Hierna zou een nieuwe kortingscode worden toegestuurd.

Tot nu niks ontvangen. PC is dus niet besteld.

Hoewel ik die €300,- wel de moeite waard vind, kun je bij Alternate inderdaad een gelijkwaardig systeem bestellen. Overweeg nu om dat systeem maar te bestellen.

[ Voor 58% gewijzigd door TrabTrab op 13-05-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik_v
hendrik_v schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:22:
Ik heb gisterenmorgen het systeem besteld in de Belgische medionshop, maar ik heb geen bevestiging ontvangen tot nu toe. Er is mij verteld dat dat tot 24u kan duren, maar ik heb nog steeds niks gezien of gehoord.
De "bestelde producten" op mijn account op de medionshop is ook leeg...

quid?
Woensdag in de loop van de dag heb ik de support gecontacteerd omdat ik nog steeds geen bevestiging gekregen had.
Donderdagochtend kreeg ik dan een mail waarin stond dat mijn bestelling niet goed verwerkt was geweest, dat de betaling geannuleerd was, en dat het systeem nu jammer genoeg uit voorraad was.

Dan heb ik gisteren maar meteen een systeem samengesteld bij alternate (waar alles in voorraad was), en vandaag staat er al een hele mooie nieuwe pc onder mijn bureau! (met iets mindere specs, maar wel de onderdelen van mijn keuze)

Nog een klein detail: doordat er een betaling naar medion geregistreerd was (die meteen ook geannuleerd was), was niet de volledige limiet van mijn visa beschikbaar toen ik bij alternate wou afrekenen en heb ik nog moeten omwegen verzinnen om het betaald te krijgen.

F U Medion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 10:45
@hendrik_v: wat was je bestellijst bij Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik_v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdampiex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-04-2023
vrijdag mail gekregen van Medion dat het gamesysteem weer te bestellen was...
Na veel geklooi en gepruts op hun side en ideal betaling was het na 40 min. dan toch gelukt....PFFFFF :'(

Vanmiddag gebeld wanneer ik het systeem kon verwachten, maar dat kon niemand me vertellen!!!
Ze zagen wel dat de bestelling gelukt was, maar voor de rest weet niemand wat!!! :|
Wat een vreemd zooitje daar?
Morgen weer eens bellen!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom wil je perse deze Medion? Het is nu niet echt een goed systeem en de prijs is ook niet echt bijzonder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrabTrab
Zojuist (20-5-2011) opnieuw PC besteld via de Medionshop. Ging nu zonder problemen. (bestelhistorie lijkt ook te kloppen).

Aanvulling: op 23 mei kan ik inde bestelhistorie zien dat de PC verzonden is. Echter nog geen mail ter bevestiging gehad. Weet dus niet hoelang PC onderweg zal zijn.

Aanvulling 2: op 24 mei toch maar een mailtje gestuurd. Op 25-5 (net als anderen hier) de 'verzendings-mail' ontvangen met 1-3 dagen levertijd.

[ Voor 60% gewijzigd door TrabTrab op 25-05-2011 21:38 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 26-04 21:42
ik heb hem ook besteld op de 20e. Ben benieuwd hoe lang de levering duurt.

Edit: idem aan hierboven, op 23e status veranderd naar verzonden maar nog geen verzend-email ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Arjant2 op 24-05-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik heb hem ook besteld. Mijn oude pc is inmiddels 8 jaar oud, en wel aan vervanging toe. Status staat bij mij ook op verzonden, maar heb ook nog geen e-mail gehad.
Wel heb ik nog een vraag die hier waarschijnlijk wel beantwoord kan worden:

Aangezien er geen monitor bij zit, en mijn oude toch echt wel aan vervanging toe is, moet ik ook een nieuw TFT of LED scherm bestellen. 22'' is meer dan voldoende voor mij, en de keus daarin is ruim. Full HD is logisch, maar dan komt mijn vraag... Welke ingangen moet de monitor hebben om hem te kunnen aansluiten op de DVI-poort van de PC? Je hebt meerdere mogelijkheden, en ik weet niet of ze onderling compatibel zijn. Iemand die me kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Gewoon een dvi aansluiting is prima. Zit tegenwoordig op elke monitor wel.
Volgens mij zit er ook een mini-HDMI aansluiting op de GTX580, dus een monitor met HDMI zou helemaal mooi zijn (heb je alleen verloopstukje van mini-hdmi naar hdmi nodig, maar die is voor minder dan 10 euro te krijgen)

Edit: Mailtje gestuurd naar Medion en direct reactie. Pc wordt vandaag verzonden dus de verzendemail komt als het goed is ook vandaag.

Edit 2: Ik moet zeggen dat de aftersales bij Medion prima op orde zijn tot op heden. Ik had afleveradres per ongeluk op mijn huisadres ipv werkadres gezet en dit werd keurig aangepast, ook vragen over levertijd en status 'verzonden' werden keurig en vlot beantwoord. Dus geen klagen tot nu toe!

[ Voor 103% gewijzigd door Arjant2 op 25-05-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
tonyt2 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:51:
Gewoon een dvi aansluiting is prima. Zit tegenwoordig op elke monitor wel.
Wat is het verschil tussen DVI-A, DVI-I en DVI-D dan? En dan is er ook nog Single Link en Dual Link?

Ik heb nu de Acer S221HQLbd besteld. Monitoren met HDMI zijn veelal 23'' of groter, en dat vind ik echt niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Uitleg over de verschillende DVI-types is hier te vinden:
Wikipedia: Digital Visual Interface

De monitor die jij hebt gekozen kan prima op de pc worden aangesloten.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 25-05-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
xdampiex schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:15:
vrijdag mail gekregen van Medion dat het gamesysteem weer te bestellen was...
Na veel geklooi en gepruts op hun side en ideal betaling was het na 40 min. dan toch gelukt....PFFFFF :'(

Vanmiddag gebeld wanneer ik het systeem kon verwachten, maar dat kon niemand me vertellen!!!
Ze zagen wel dat de bestelling gelukt was, maar voor de rest weet niemand wat!!! :|
Wat een vreemd zooitje daar?
Morgen weer eens bellen!! :?
Ik heb deze ervaring totaal niet. Ik heb gemaild en kreeg al vlot een mailtje terug dat de levertijd 3 tot 5 dagen was. Naar aanleiding van de status 'verzonden' in de bestelhistorie had ik vandaag nog een mailtje gestuurd en binnen een uur een antwoord dat de pc vandaag verzonden wordt.

Edit: PS de verzend email is binnen. Wordt binnen 1-3 werkdagen bezorgd. Onhandig, geen track-and-trace.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 25-05-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
PC is zojuist afgeleverd.
Vanavond eens kijken.

Edit: pc geinstalleerd. Draait nu op volle bak boinc/Primegrid op alle cores plus op de gtx580 en is fluisterstil.
Temperatuur van de cpu is 60 graden dus prima.

[ Voor 63% gewijzigd door Arjant2 op 26-05-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrabTrab
Ja, hier is de PC gisteren ook afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Temp idle van de CPU is 40 graden, gestressed met primegrid dus 60 graden zonder dat de pc begint te loeien.
Wel opstart probleem gehad omdat een kabel van de memorycardreader niet goed was aangesloten, na aandrukken van de kabel geen probleem meer.
Enige minpuntje verder is het kabelmanagement. Ga ik zelf het weekend wel even mee aan de slag om dit om te leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 27-05-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
Positieve geluiden, das mooi!
Ik heb gisteren en vandaag contact gehad met Medion. Gisteren kreeg ik te horen dat de PC al verzonden was, en dat ik dus gister een Track&Trace nummer in de mail kon verwachten. Niks gekregen. Zojuist maar eens gebeld: "Het pakket staat klaar om verzonden te worden, dit is uw Tr&Tr nummer, het wordt vandaag meegegeven aan DPD."
Owh, dus gister toch niet verzonden... :(
Zal wel na het weekend worden voor het er is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Laatst online: 22-04 15:59
Hey mensen,

Ik wil graag mijn pc upgraden, ik draai atm op:

Processor: X3 720 phenom II
Moederbord: Gigabyte ??
Geheugen: 4 gb corsair xms3
Harde schijf: 1 TB
Videokaart: HD5770

Ik zat te denken aan deze systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 60,68€ 60,68
1Cooler Master HAF 922€ 103,76€ 103,76
1Thermalright Silver Arrow€ 55,41€ 55,41
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 240,90€ 240,90
1Cooler Master Silent Pro M850€ 114,50€ 114,50
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 238,90€ 238,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 82,-€ 82,-
1MSI R6870 HAWK€ 145,86€ 145,86
1Gigabyte GA-P67A-UD3-B3€ 111,36€ 111,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,37

Vertel wat jullie er van vinden alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verkeerde topic.
Je moet hier zijn:
[BBG aanschaf] Gamesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Laatst online: 22-04 15:59
mijn excuus thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
wat kost deze nu 1399 euro of 1699 euro?
met andere woorden hoe geef ik bij medion aan dat ik deze pc wil bestellen via tweakers.net
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.