[BBG] Special voor mei: game-pc - het systeem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.166 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 07:05
Wat zijn de ervaringen met het gamesysteem? Ik overweeg sterk dit systeem aan te schaffen, maar ik wil graag weten hoe het zit met geluid productie en stroom verbruik. Oa bij idle/low load.

Ik lees dat het systeem stil is hierboven, dat is een belangrijk pluspunt voor mij. Blijft dat zo bij full cpu load, en full cpu+gpu?

Ook, wat is de ervaring met het stroom verbruik? Ik zal dit systeem niet alleen voor games gebruiken, dus vooral het gebruik bij low load (internet, word etc.) vind ik interessant.

@silver12: http://tweakers.net/advertorials/medion

[ Voor 5% gewijzigd door Dorus op 31-05-2011 14:15 . Reden: Link toegevoegd voor silver. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
silver12 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:29:
wat kost deze nu 1399 euro of 1699 euro?
met andere woorden hoe geef ik bij medion aan dat ik deze pc wil bestellen via tweakers.net
Inderdaad even de kortingscode hier aanvragen:
http://tweakers.net/advertorials/medion
Deze code invullen bij je bestelling en dan krijg je de korting.

@Dorus806: Systeem is zeer stil, bij idle maar ook bij full load blijft het geluid zeer binnen de perken.
Ten opzichte van mijn vorige systeem (E8400 en GTX275 TwinFrozr) is hij zelfs zeer stil.
Hij gaat absoluut niet loeien en dat terwijl ik toch het hele weekend 24/7 de CPU en GPU Primegrid heb laten draaien.

Stroomverbruik kan ik niets over zeggen, anders dan dat de GTX580 keurig terugschakelt bij 2D, evenals de 2600K.
Voor een globaal overzicht wat de GTX580 doet qua stroom kan je dit artikel eens lezen en de benches met andere kaarten vergelijken:
http://www.anandtech.com/...op-to-bottom-overclock/15

Ik ben in ieder geval zeer tevreden

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 31-05-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dorus806 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:14:
Wat zijn de ervaringen met het gamesysteem? Ik overweeg sterk dit systeem aan te schaffen, maar ik wil graag weten hoe het zit met geluid productie en stroom verbruik. Oa bij idle/low load.
Beide PC's zijn best wel afraders, er is dan ook niet veel met de feedback van de Tweakers gedaan. Voor het geld moet ook wel een beter gamesysteem zijn samen te stellen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Het was een leuk initiatief en het eindresultaat is redelijk geslaagd, goede specs en goede prijs als je alleen naar de hardware kijkt maar uiteindelijk is het geen tweaker pc geworden, puur omdat het ook geen tweaker merk was dat de tweaker pc ging maken, standaard punten zijn 2600k vs 2500k, GTX580 vs GTX570, dat is nou juist iets wat een tweaker ook doet, niet percee het hoogste nummertje maar het beste product binnen budget X.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke goede specs? Kan, moet eigenlijk echt veel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Of het nu wel of niet een tweakers-pc is, het is en blijft een prima snel systeem.
En in dit topic is al vaak genoeg geprobeerd voor hetzelfde geld een gelijkwaardig systeem samen te stellen en dat is tot op heden niemand gelukt zonder concessies te doen.
Blijft dus een feit dat mensen die niet zelf een pc in elkaar willen zetten met deze pc een prima keuze hebben.
Ik weet dat dit systeem onder het kopje Game-systeem staat, en dat voor een gamesysteem een i5-2500 ook prima volstaat, evenals een GTX570, maar aangezien ik er meer mee doe dan gamen alleen (denk aan videobewerken en Cuda-applicaties) is het systeem prima voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
Dorus806

bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tonyt2 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:35:
Of het nu wel of niet een tweakers-pc is, het is en blijft een prima snel systeem.
Ik zou toch wel een beetje kwaliteit willen hebben en dan zou ik niet zo'n voeding in mijn systeem willen hebben.

Daarnaast dit is is een sneller gamesysteem, maar er zijn natuurlijk wel meer opties mogelijk

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Cooler Master CM 690 II€ 64,50€ 64,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,75€ 171,75
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,20€ 69,20
1Crucial m4 128GB 128GB€ 185,-€ 185,-
1Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24€ 63,-€ 63,-
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 148,55€ 297,10
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,45€ 137,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,95

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
zeker een prima systeem.
Neemt niet weg dat het Medion systeem een prima systeem is voor die prijs.
Een vergelijkbaar kant en klaar systeem bij bijvoorbeeld Informatique kost 1700-1800 euro.
De opmerking hierboven ergens dat de pc geen goede specs zou hebben is dan ook onzin...

Ik zie dit Gamesysteem dan ook meer als een alleskunner (zoals ik hierboven al vermeld heb) dan als een puur gamesysteem en dat is waarom ik het gekocht heb.
Overigens zit in dat systeem van jou nog geen BR speler en moet je het wel zelf in elkaar zetten.

Hoe dan ook, ik ben er erg blij mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 31-05-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
@-The_Mask- In jou voorbeeld heb je een mindere CPU, helft van de HDD ruimte, 30% minder presenterende GPU. Daarnaast mag je hem zelf in elkaar schroeven, en is de garantie afhankelijk van hoe de wind waait. Card reader en blu-ray brander zie ik ook niet, maar die zou ik ook niet missen. Geluidsproductie kan ook maar net tegenvallen.

Ik ben het met je eens dat de medion PC flexibiliteit mist, ik zou best toekunnen met een mindere GPU en CPU, echter lukt het nauwelijks om over de voordelen van wat mij betreft redelijke garantie. Ik heb georpbeerd een gelijkwaardige Dell bij elkaar te klikken, en die komt een goede 1100 euro duurder uit, en mis dan volgensmij nog de SSD en de blu-ray brander.

Mijn enige twijfel is helemaal niets aan te schaffen, en mij een half jaar ofzo met alleen mijn laptop te redden. Die is redelijk in staat mijn spellen te draaien, en ik kan er altijd een LCD aanhangen. Als ik dan over een half jaar in de pricewatch ga snuffelen, of een nieuwe aanbieding tegenkom, zal die uiteraard beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tonyt2 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:52:
Neemt niet weg dat het Medion systeem een prima systeem is voor die prijs.
Kan mij niet voorstellen dat iemand zo'n slechte voeding zou willen als die weet dat de voeding het belangrijkste onderdeel is. Een goede voeding is immers de basis van een stabiele PC en een slechte voeding kan prima een HD of een ander onderdeel slopen zonder dat die zelf kapot gaat. Maar een slechte voeding kan ook ontploffen tegelijk nog wat onderdelen meenemen, gebeurt vaak genoeg. Maar daar is niet het enige commentaar op geweest, lees het topic maar terug
Een vergelijkbaar kant en klaar systeem bij bijvoorbeeld Informatique kost 1700-1800 euro.
Een vergelijkbaar kant en klaar systeem, kan ook voor 1400 euro en tegelijk sneller zijn in games en van fatsoenlijke kwaliteit zijn.
De opmerking hierboven ergens dat de pc geen goede specs zou hebben is dan ook onzin...
Wat is er dan goed aan de voeding? Waarom geen snelle HD? Waarom niet een wat beter mobo? Wat is het nut van een Blu-Ray speler voor een gamesysteem? Wat voegt 8GB toe voor een gamesysteem? Waarom een GTX580? Waarom een 2600K en geen 2500? Zijn allemaal vreemde keuzes voor een gamesysteem. En het heeft al helemaal niks te doen met een Tweakers systeem, want de bedoeling zou zijn.
Overigens zit in dat systeem van jou nog geen BR speler en moet je het wel zelf in elkaar zetten.
Is dan ook een stukje goedkoper, voor 1400 euro kun je dus wel wat beters krijgen en kun je op je eigen eisen toesplitsen.
Dorus806 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:19:
@-The_Mask- In jou voorbeeld heb je een mindere CPU
Klopt maar een 2600k voegt voor games niks toe
helft van de HDD ruimte
Het is een voorbeeld, niet iedereen heeft 2TB nodig ook al is het prijsverschil klein.
30% minder presenterende GPU
De videokaarten zijn sneller, daarom is het ook een beter gamesysteem. ;)
Daarnaast mag je hem zelf in elkaar schroeven
Budget genoeg over, de meeste webshops doen het voor 40 en 60 euro.
en is de garantie afhankelijk van hoe de wind waait
2 jaar, 3 jaar en op sommige onderdelen zelfs levenslang, niks mis mee toch? Laat je de PC in elkaar zetten komt er gewoon garantie op de hele PC.
Card reader en blu-ray brander zie ik ook niet, maar die zou ik ook niet missen. Geluidsproductie kan ook maar net tegenvallen.
Cardreader kan nog maar kost niks, Blu-Ray heeft lang niet iedereen nodig, maar ook hier weer zit nog ruim onder het budget.
Ik heb georpbeerd een gelijkwaardige Dell bij elkaar te klikken, en die komt een goede 1100 euro duurder uit, en mis dan volgensmij nog de SSD en de blu-ray brander.
Dell valt altijd tegen, ik ben nog nooit iets tegengekomen dat beter was dan zelfbouw en de medion is dat zeker ook niet.

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2011 20:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Excuus me?
Over de voeding mogen er mensen twijfels hebben, prima. Ik ga er vanuit dat medion geen shit voeding in zijn pc's zet, aangezien ze op het hele systeem toch 2 jaar garantie geven, schieten ze zichzelf in de voet als ze veel garantieclaims zouden krijgen.

Maar met de grafische kaart, processor en geheugen is helemaal niks mis. Dat ze misschien overkill zijn, prima, dat kan je vinden, maar om te zeggen dat er geen goede onderdelen in de pc zitten? Dat is dus gewoon regelrechte onzin.

Overigens is 8 GB helemaal niet overdreven meer voor een gamesysteem. 4GB kan bij sommige games en toepassingen al net krap worden, en dan kom je automatisch uit bij 8GB.

In ieder geval @Dorus806: ik ben er zeer happy mee! mocht je in de buurt van Den Haag komen mag je altijd komen kijken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 31-05-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik snap het niet ik onderbouw alles en bewijs dat het veel beter kan en dat dit geen goede PC is. Maar toch wil je mensen deze PC aanraden? Waarom? Lijkt mij sterk dat je er geld voor krijgt van Medion. Maar ik zou dit en het vorige topic even lezen dan zie je het misschien zelf ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Nee hoor ik krijg er geen geld voor.
Ik vind alleen de stelling dat dit een slecht systeem is onzinnig?
Ik hecht zelf meer waarde aan een GTX580 dan aan 2x6870. Dat is een keuze, omdat ik cuda applicaties gebruik. Je hoort mij niet zeggen dat het systeem dat jij gebouwd hebt slechter is voor te gamen dan het Medion systeem? Die kaarten die jij in dat systeem hebt gezet zijn samen sneller dan een GTX580 voor te gamen, dus daar hoor je mij niet over.
Zoals ik probeer uit te leggen gebruik ik de pc voor meer dan alleen gamen en dan zijn de specs van de medion pc beter.
Er wordt gevraagd om een gebruikservaring van de pc, die geef ik aan hen die daar om vragen. Wat is daar mis mee? Blijkbaar snap ik het niet?? En daarbij zeg ik alleen dat een pc met deze specs ergens anders meer geld kost.

Edit:
En nog even iets. Ik ben niet de enige op de wereld die niet graag met SLI/CF werkt. Is daar dan iets mis mee? Is een persoonlijke ervaring waardoor ik daar niet voor kies en met mij genoeg anderen. Dan is de GTX580 een prima keuze als je toch top prestaties wil.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 31-05-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:25:
[...]
De videokaarten zijn sneller, daarom is het ook een beter gamesysteem. ;)
Oh x2, oeps :) Dan zullen ze idd sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01-2022
De mijne is ook binnen, en hij voldoet prima! Erg stil, en games op de hoogste graphics hebben nog nooit zo soepel gedraaid ;)

Enige wat me een beetje tegenvalt van Medion:

Mijn kast werd geleverd met 3 rubberen pootjes in plaats van de 4 die er onder horen te zitten. Heb hem nu stabiel gemaakt door er een boek onder te leggen met dezelfde dikte, maar heb na het uitpakken ook meteen melding gedaan bij Medion. Word net teruggebeld: pootje is niet los leverbaar... "Ik kan verder niks voor u doen, alleen melden dat het pootje niet leverbaar is". Ja, das lekker...
Hij bood wel aan om het probleem door te zetten naar de klachtenafdeling, en er dus een officiële klacht van te maken. Dat maar gedaan... wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Het is toch een vrij standaard Medion-kast, desnoods trekken ze onder een andere kast een pootje vandaan! Dat is goedkoper dan alles weer opsturen en wachten op een retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Nouja de specs zijn inderdaad prima, en als zware alleskunner kan die PC er zeker mee door. Verder over die voeding, als daar een 850W sticker op gestaan had, dan was hij nog steeds zwaar genoeg voor deze setup, maar dan had hij in veel reviews een stuk hoger cijfer gehaald (de voeding is onstabiel bij hoge temperaturen bij hoge belasting, als je daar niet komt is er niets aan de hand, de ripple en voltage afwijkingen waren juist heel goed, maar natuurlijk heb je liever een echt goede voeding).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Talzaroff: dat is inderdaad wel een beetje erg jammer ja.
Ik zou in ieder geval blijven aandringen op een los pootje. Om de hele pc nu weer terug te sturen daarvoor is ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver12
  • Laatst online: 05-06-2024
naar aanleiding vanTalzaroff
dat geeft mij nou niet veel vertrouwen om tot een bestelling over te gaan.

zeker omdat ik nog aan het twijvelen ben om zelf een systeem samen te stellen.
naar mijn idee kan je dan net wat betere onderdelen bestellen b.v. een betere harde schijf en ssd.
al blijft de prijs wel aantrekelijk.
ik ben toch gemiddeld 300 a 400 euro meer kwijt als ik dit systeem zelf samenstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrabTrab
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:36
Systeem draait perfect.

Weet iemand al hoe je het bios weer in originele staat kunt brengen?

Zover ik weet was de afspraak tussen Tweakers en Medion dat het systeem met een Medion-Bios geleverd zou worden. Maar dat je middels een flash het bios van MSI weer in originele staat kunt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushbaby
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
@dekanslozemask

Wat ben jij een ontzettende zeurdoos zeg. Ik heb het systeem binnen, draait als een gekko, is bijzonder stil en de benchmarks rijzen de pan uit. Windows prestatieindex 7,8, bottleneck de processor, anders max pi.
Vriendje van mij heeft excact jouw specs waar je zo hoog van opgeeft. Windows prestatieindex 7,6, bottleneck proc. En tevens gpu.
Alle benchmarks score ik meer en mijn pc is met alle onderdelen vergelijkbaar nergens zo goedkoop verkrijgbaar. Ik kan deze pc dus van harte aanbevelen voor de twijfelaars.
Jij vergelijkt appels met peren en deze pc presteert gewoonweg op alle onderdelen beter dan jouw voorstel period!

Als jij goedkoper wilt krijg je ook minder voor je geld.

Succes met een zinvolle reply verzinnen die hout snijdt......

Kusjes
Een bijzonder tevreden gamepc bezitter die zo snel in de blackops servers nu zit dat hij nog even rustig kan gaan plassen en toch niets mist. 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat wil je nu zeggen? Dat je geen verstand hebt van PC's? Mijn voorstel is van betere kwaliteit en games draaien beter, daarnaast prestatieindex cijfer? Dat is echt de slechtste maatstaaf die bestaat, klopt helemaal niks van... Maar ja onderbouwen telt schijnbaar niet en een slechte koop toegeven zal bijna niemand doen, dus ik laat het hier maar bij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
The Mask gaf echt een hele goede PC aan die bij het game voor een stuk minder geld nagenoeg het zelfde aantal FPS zou hebben, dat de prestatie index cijfers in Windows net iets anders liggen (ook maar een erg klein verschil) doet niets af aan wat The Mask zei. Check anders een paar reviews, zoals deze daar zie je dat er nog geen 5% verschil is in games als je de i5 2500K neemt over de i7 2600K, maar bij andere programmas is er wel een groot verschil.

Verder, ja tuurlijk is een PC van 1399,- harstikke goed in (bijna) alles!

[ Voor 27% gewijzigd door roy-t op 03-06-2011 09:37 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Laatst online: 13-03-2024
Ja lache, voor 1400 haal je misschien een aardig systeem, maar het kan echt wel beter voor dat geld.
Windoos prestatie index moet je trouwens niet op letten, ze kijken daar niet eens of je meer dan 1 gpu hebt, ze geven dus eenzelfde score voor 1 GTX580 als 4 gtx in sli.

[ Voor 46% gewijzigd door Abeltje130 op 03-06-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:14:
Wat wil je nu zeggen? Dat je geen verstand hebt van PC's? Mijn voorstel is van betere kwaliteit en games draaien beter, daarnaast prestatieindex cijfer? Dat is echt de slechtste maatstaaf die bestaat, klopt helemaal niks van... Maar ja onderbouwen telt schijnbaar niet en een slechte koop toegeven zal bijna niemand doen, dus ik laat het hier maar bij.
Een slechte pc? tja, ik denk dat je het er maar moet bij laten ja.
Want een slechte pc is het niet.

Ik sluit me aan bij de vraag van TrabTrab, weet iemand al hoe je de bios kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushbaby
Dit is nergens voor nodig, DM volgt later.

[ Voor 93% gewijzigd door DaMarcus op 04-06-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushbaby
Laten we het dan anders doen.
@meneer de mask
Jouw configuratie vergelijken met de game pc is appels met peren vergelijken. Andere prijzen en mindere hardware. De door Mask voorgestelde config heeft een vriend van mij en alle populaire benchmarks zijn door mij nav jouw bericht gedraaid en op geen enkele benchmark scoorde die config hoger dan de gamepc.
Ik baseer mijn mening dus op gecheckte feiten.

Nogmaals appels met peren en tevens blijft nog steeds feit dat dezelfde config nergens anders goedkoper te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Ik waardeer de inzet, maar ergens zie ik geen reden om voor zo'n systeem te gaan los van de tweaker-korting. Voor een game-pc zijn er een hoop vreemde keuzes gemaakt. :|

-Hyperthreading in games??? > 2500K
-8GB RAM in games??? > 4GB
-Als er dan ook een SSD in zit, gooi er dan tenminste een Z68 in, de Gigabyte Z68X-UD4-B3 bijv.
-GTX580 > HD6950/GTX560 (met non-reference koeler) misschien nog GTX570
-Een kwaliteitsvoeding ipv dit no-name merk
-Een bewezen cpu-koeler ipv 'iets dat beter koelt dan Intel's koeler'
-Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind 't wel een erg duffe kast voor zo'n systeem. Ik begrijp dat Medion graag haar eigen product kiest, maar toch vind ik het persoonlijk zonde.

En dan nog tweaker-korting en je hebt gegarandeerd een bestseller. Vind ik 't huidige systeem slecht? Nee, 't past alleen totaal niet in de gamer-catagorie imo. Je betaalt veel extra geld voor geen extra game-performance. Natuurlijk zal er vraag naar zijn, maar dan in een hele andere catagorie. Bovendien vind ik de keuze tussen enerzijds high-quality componenten en anderzijds net-niet (of totaal-niet) componenten nogal dubieus. Alsof je Ferrari rijdt met de banden van een verjaarde Opel. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dit heb ik eerder ook al aangegeven, voor een puur game-systeem hadden er andere (betere) keuzes gemaakt kunnen worden.
De kast is minder lelijk dan hij op het plaatje lijkt. De blauwe verlichting schijnt mooi door de ventilator openingen en open zijkant, en ook de blauw aanknop geeft het een wat mooier uiterlijk.
Ik kan de koeler niet vergelijken met de stockkoeler, maar hij is in ieder geval heel erg stil, stiller dan de stockkoeler die op mijn E8400 zat.
Zoals ook eerder gezegd is de voeding uitstekend tot 850W, ze hadden de voeding dan ook beter een 850W label kunnen geven.
Ik zeg dit alles niet om mijn keuze te verdedigen of om een 'slechte aankoop' goed te praten zoals eerder werd gesuggereerd in dit topic. Het is alleen mijn ervaring met het systeem en zoals gezegd heb ik het niet als puur game systeem gekocht. Iedereen kan met deze informatie doen wat hij/zij wil en daar voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atreides NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11-2018
Ik denk erover om dit systeem aan te schaffen. Ik zie alleen dat Medion met DPD werkt als bezorgservice. Ik kan nergens achterhalen of die niet ook op zaterdag bezorgen, en doordeweeks loopt de bezorgdienst maar tot 19:00. Ook is er, zoals bij de meeste bezorgdiensten, geen specifieke tijd af te spreken. Is iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

tonyt2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:56:
Ik zeg dit alles niet om mijn keuze te verdedigen of om een 'slechte aankoop' goed te praten zoals eerder werd gesuggereerd in dit topic. Het is alleen mijn ervaring met het systeem en zoals gezegd heb ik het niet als puur game systeem gekocht. Iedereen kan met deze informatie doen wat hij/zij wil en daar voordeel mee doen.
Niemand hoeft hier iets te verdedigen of goed te praten. Het topic is er toch om te discusseren? En van hoe meer kanten de voor- en nadelen belicht worden, des te meer informatie heb je tot je beschikking om een eigen conclusie te trekken. Zolang bepaalde uitspraken en bewering maar met argumenten onderbouwd worden, anders schiet niemand er wat mee op. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 18-06-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410158

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 410158 op 10-06-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 09:46
Bushbaby schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:37:
De door Mask voorgestelde config heeft een vriend van mij en alle populaire benchmarks zijn door mij nav jouw bericht gedraaid en op geen enkele benchmark scoorde die config hoger dan de gamepc.
Ik baseer mijn mening dus op gecheckte feiten.
Dus als ik het goed begrijp geeft jouw GTX580 de 6870CF het nakijken? Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01-2022
Atreides NL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:26:
Ik denk erover om dit systeem aan te schaffen. Ik zie alleen dat Medion met DPD werkt als bezorgservice. Ik kan nergens achterhalen of die niet ook op zaterdag bezorgen, en doordeweeks loopt de bezorgdienst maar tot 19:00. Ook is er, zoals bij de meeste bezorgdiensten, geen specifieke tijd af te spreken. Is iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen?
DPD bezorgt niet op zaterdag. Ik kon toevallig een dagje vrij krijgen toen de PC bezorgd werd, maar anders kan het zijn dat je een andere oplossing moet vinden, bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen, of bij iemand anders die wel thuis is.
Verder werken ze volgens mij wel met afhaallocaties (net als TNT), als je één of twee keer niet thuis was, kun je het pakket ophalen bij een locatie in de buurt (meer info wel op de site van DPD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik heb het systeem ondertussen aangeschaft en in huis. Hij is zeer koel en stil, gebruik ligt rond de 90-100 watt bij gewoon wat internet en verder niets. Goede ingame loadtest moet ik nog doen. Benchmark score was wel super.

Bestellen was wel min of meer een drama. Heb zondag via iDeal proberen te bestellen, maar die bleef technische fouten geven. Daarna verdween mijn hele bestelprocedure, was mijn winkelmandje leeg, en gaf hij de melding dat de kortingscode al verbruikt was. Contact opgenomen via het support formulier, maar helemaal geen reactie meer gehad.
Na 20-30 minuten leek de kortingscode gereset en kon ik opnieuw bestellen. Weer met iDeal proberen te bestellen, zelfde verhaal. 3de keer via paypal betaald, dat werkte wel.

Vervolgens kreeg ik een mailtje dat ik verdere informatie zou krijgen als de betaling verwerkt was. Maandag ging het status van in behandeling naar behandeld naar verstuurd op de website. Woensdag kreeg ik echter pas een email dat hij verstuurd was en binnen 1-3 dagen zou arriveren. Donderdag werd hij geleverd. Heb hem niet zelf aangenomen.
Uiteindelijk zeer nette levertijd, maar het was mij vooraf volstrekt onduidelijk hoe snel ze zouden leveren, op de website staat helemaal niets over levertijd zover ik kan vinden, en het mailtje over de levering kwam ook 2 dagen later dan verwacht (hij stond al 2 dagen als verzonden op de website).

Wat betreft het systeem, ik heb tot nu toe constant crashes, eerst analyse van het dumpbestand laat zien dat de nvidia drivers schuldig waren. Deze heb ik geüpdatet, hopelijk wordt het nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Bezorgstatus is inderdaad wat onduidelijk. De status verstuurd houdt duidelijk niet in dat het systeem onderweg is naar de klant. Bij mij ging hij ook pas 2 dagen later daadwerkelijk de deur uit.
Ideal werkte bij mij ook gewoon, kan ook een storing bij ideal zijn geweest.

Ik hoop inderdaad ook dat de crashes opgelost zijn met de driver update.
Mijn pc draait 24/7 op primegrid en is nog geen 1 keer gecrashed.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 12-06-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Tot nu toe geen crashes meer gehad, lijkt er op dat het de nvidia drivers waren.

De bij load varieert het verbruik tussen de 90-300 watt. GPU lijkt ~ +100 watt te verbruiken en CPU ook ongeveer +100 watt. Ik twijfel op het moment of ik mijn wattmeter niet meer vertrouw, of dat mijn load test aan de magere kant was :P

Nog niets met overclock settings gedaan. Daar moet ik eens induiken als ik tijd heb.

[ Voor 72% gewijzigd door Dorus op 13-06-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Meet nog eens terwijl je furmark draait. Veel zwaarder kan je je pc niet belasten.
http://www.softpedia.com/...Mark-Download-102854.html

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 14-06-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Arjant2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:52:
Meet nog eens terwijl je furmark draait. Veel zwaarder kan je je pc niet belasten.
http://www.softpedia.com/...Mark-Download-102854.html
Die heb ik gedraaid, 200watt verbruik, werdt zo'n 330 in combinatie met GIMPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22

Vuurvoske

Nunquam cede!

/edit verkeerde topic, excuses.

[ Voor 98% gewijzigd door Vuurvoske op 17-06-2011 17:33 ]

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@ Dorus: nou moet zeggen dat dat me nog alles meevalt, 330W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastro11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09-2024
zouden jullie willen helpen met een pc voor mij.
budget game pc 1000tot 1300euro, hulp nodig
ik heb al een samenstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Elastro11: verkeerde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Label
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11-2013
Heeft iemand al het Medion bios geflashed naar een MSI bios?
Ik gebruik voor een MSI bios altijd de usb flash tool te downloaden op het MSI forum.
Maar deze tool zet steeds het oude Medion bios weer terug, inzake: incorrect romid .
Als het gelukt is graag een beschrijving, welk bios, welke flashtool, welke parameters.
Ik heb het dus geprobeerd met het nieuwste 7681 zip bestand van de MSI site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is juli, dit topic kan wel dicht. :)

No_Label, als je denkt een topicwaardige vraag te hebben, maak dan een eigen topic aan. Hier is je vraag offtopic.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.