[BBG] Special voor maart: monster-pc Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.350 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 17:38

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter

BBG-special ism Medion: monster-pc

De Best Buy Guide zal menige tweaker niet onbekend zijn. In de BBG-artikelen wordt op basis van een vooraf gesteld budget en gebruiksdoel gekeken met welke onderdelen je het meeste bang for the buck krijgt. Voor de BBG-special van maart heeft Tweakers.net de rollen omgedraaid. Samen met onze bezoekers willen we onderzoeken wat een monster-pc allemaal moet bieden. Om het allemaal nog wat interessanter te maken zal Medion deze BBG-special ook daadwerkelijk in productie nemen. Exclusief voor bezoekers van Tweakers.net zal deze pc bovendien met flinke korting kunnen worden gekocht in de webwinkel van de fabrikant.

In de reguliere BBG van maart zullen twee specials worden opgenomen: een game-pc en een monster-pc. In dit topic verzamelen we alle input voor de monster-pc. Je feedback voor de game-pc kun je hier kwijt. De topics voor de reguliere BBG-onderdelen volgen. Om zaken gescheiden te houden is dit topic apart.

Wat is de bedoeling?

Zoals elke BBG staan ook in deze special de componenten centraal. In plaats van echter te discussiëren over bijvoorbeeld welk merk moederbord of welk type grafische kaart er in de pc wordt geplaatst, willen we voor deze special de nadruk leggen op functionaliteit: wat moet deze pc kunnen en met welke specificaties. Hiervoor dient dus voor alle componenten te worden nagedacht over wat er uiteindelijk mee moet mogelijk zijn.

Ter illustratie een simpele afweging voor de behuizing: deze moet groot genoeg zijn om een atx-bord te huisvesten, maar moet ook voldoende ruimte bieden om een full length-videokaart kwijt te kunnen. Wellicht moet er aan de achterzijde ook ruimte zijn om gaatjes te kunnen maken voor de waterkoelinstallatie en zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken.

Hetzelfde geldt voor het moederbord: we zijn niet op zoek naar welk type van welke fabrikant, maar wat moet het mobo bieden om in een vet gamesysteem te worden gebruikt. Hierbij valt te denken aan de keuze voor het platform (wel of geen Sandy Bridge) en de layout van de pci-e-slots - niet alle borden lenen zich immers even goed voor een CrossfireX/SLI-opstelling.

Omdat het hier om een monster-pc gaat, moet er uiteraard ook wat extremer worden gedacht. Is een ssd nodig voor de opslag van gegevens, dan moeten er dus wellicht twee ssd's van 160GB in die in raid draaien, evenals twee hdd's in raid voor de algemene opslag. Rekenkracht nodig en flink overklokbaar? Eens kijken of er een Core i7 980X in past. Gamen? Waarom genoegen nemen met één grafische kaart als er ook twee in kunnen. You get the idea.

Wat gebeurt er met mijn input?

Alle feedback in dit topic wordt door de redactie verzameld en gefilterd. Per component worden de genoemde wensen in kaart gebracht, waarna de redactie op basis van al die input in dit topic een voorstel doet. Op basis van dit voorstel gaat de redactie om tafel zitten met Medion om een configuratie samen te stellen. Hierbij zullen we gebruikmaken van de contacten en ervaring die Medion al heeft in deze markt: bij veel grote fabrikanten krijgt Medion flinke korting en veel van de door Medion gebruikte hardware wordt op hun verzoek door bekende fabrikanten gefabriceerd.

Hoe ziet de planning eruit?

De BBG verschijnt traditiegetrouw op de eerste van de maand. De gehele BBG zal dus op 1 maart worden gepubliceerd. Tot en met 14 februari kan in dit topic input worden gegeven voor het samen te stellen systeem, waarna op 15 februari een voorlopige samenvatting wordt gepubliceerd op basis waarvan de redactie en Medion aan de slag gaan. Dit moet twee dagen later resulteren in een concreet systeemvoorstel. Jullie hebben vervolgens nog een week de tijd om te kijken of het voorgestelde systeem aansluit op de geuite wensen. Vanaf 25 februari zal de redactie vervolgens bezig zijn met het invoeren, opmaken en redigeren van de gehele BBG, waarna deze 1 maart online gaat.

Wat gebeurt als de BBG is gepubliceerd?

Zodra de BBG is gepubliceerd, gaat Medion aan de slag met de productie van het systeem, dat vervolgens als eerste aan de bezoekers van Tweakers.net wordt aangeboden - met flinke korting! Medion heeft al advertentieruimte bij ons ingekocht om jullie naar de bestelpagina te lokken, die weer door Tweakers.net wordt verzorgd. Op die pagina wordt verder toegelicht met welke garantiebepalingen en voorwaarden Medion het systeem zal verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
bij een monster Pc denk ik aan een dual intel Xeon of Amd Optron.

Edit, natuurlijk wel water gekoeld en over geclockt :p
Edit2. Ik denk alleen dat als je er dan nog een twee grafische kaarten in stopt je boven de prijs zit.

[ Voor 59% gewijzigd door DCG909 op 02-02-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 13:56
...dan moeten er dus wellicht twee ssd's van 160GB in die in raid draaien...
Als we toch duur doen waarom niet gelijk 4 in RAID 10? ;-)

En minimaal een een Case Badge van Tweakers of GOT ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GenomDalar1983 op 02-02-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-04 15:53

Krentenbol

Prutz0r

Omdat hij uiteindelijk verkocht moet worden en er niemand is die dat koopt?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:31

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Mij lijkt de belangrijkste wens dat alle functies van het moederbord gewoon beschikbaar zijn, dus ook de overclock opties.

En voor beide computers een SSD, voor de Gamebak een ruime, normale SATA 3 SSD en voor monster PC een RevoDrive X2 of iets dergelijks.

Een ander belangrijk ding is dat de behuizing ook fatsoenlijk is, een Corsair 800D of 600T, lijken mij een geschikte kast.

Maar ook dat de processor niet door dat standaard koellertje wordt gekoeld maar door een echte koeler, hetzij waterkoelling of highend luchtkoelling.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Krentenbol schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:25:
Omdat hij uiteindelijk verkocht moet worden en er niemand is die dat koopt?
er zijn juist mensen die dat kopen, als je zonder veel hersen breken een Monster van een pc hebt (met korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wie koopt er dan een gamepc van 3000 tot 3500 euro?
Voor dat geld verwacht ik eerder 4 x 160GB SSD in RAID 0 op een dikke Areca controller of iets dergelijks en dan nog 4 x 2TB in RAID5 om maar wat te verzinnen.
Maar opslag zal niet voor iedereen belangrijk zijn, een ander heeft misschien liever een dikke videokaart.

Voor dat bedrag kiezen de meeste mensen denk ik voor zelfbouw, 3000 euro voor een Medion PC is toch een beetje als 50K betalen voor een Hyundai Coupe, voor dat geld kan je wat mooiers/beter krijgen.
Ik zou er een dikke powermac voor kopen als ik het geld had :P

Owja en Sandy Brige zou ik voorlopig skippen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Bierkameel op 02-02-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk ook dat mensen liever een Dikke videokaart willen, Opslag kun je late zelf altijd kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian

Khatarian

Maar aan de andere kant verwacht je van een High-end computer dat er ook weer dat er een fatsoenlijke hoeveelheid opslag in zit, daarom denk ik dat het beter is om een mooie SSD er in te stoppen en ook een normale HDD voor de opslag van data, want zeg nou zelf, zoveel maakt het toch niet uit of je foto 2 seconden sneller is geladen vanaf een SSD dan van een HDD?

Nog een ding wat me net binnen schiet: de voeding.
meestal zit in een kant-en-klaar systeem een voeding wat alles maar net aan kan, ik verwacht van een systeem van 3000-3500, maar ik van 1000-1500 euro dat er een fatsoenlijke voeding in zit, dus niet een die er na de eerste de beste upgrade het niet meer trekt, mar goed, eerst moet het systeem samengesteld worden, dan pas komt de voeding.

En nog een heel ander ding: de afwerking van het systeem.
Ik vind dat in dat in zo'n duur systeem ook wel wat cable management mag komen, vooral als het een kast is waar het makkelijk is, omdat het 9 van de 10 keer achter het moederbord lang kan.

[ Voor 47% gewijzigd door Khatarian op 02-02-2011 08:38 ]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 17:38

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Bierkameel schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:27:
Wie koopt er dan een gamepc van 3000 tot 3500 euro?
Game-pc: ~1500 euro
Monster-pc: 3000-3500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Monster PC

Goed gekoeld ( water koeling mogelijk maar geen pre, wel zo stil als mogelijk zonder tekort te doen aan de performance waar nodig )

Voeding:
-Modualaire voeding

Processor
-Snelste I7 2600K ( mijn voorkeur voor Intel ) maar een hexacore amd mag zeker ook!!

Geheugen
-8GB intern geheugen met redelijke lage cas latency

Harddisk, een pre is wel gebruik van TRIM, tbv performance hdd, voorkeur geniet SSD
-Revodrive SSD + traditionele harddisk 3 TB als opslag.
-Enkele SSD op sata 600 + traditionele harddisk 3 TB als opslag.
-raid 0 SSD ( 120 gb minimaal OCZ vertex 2 )+ traditionele harddisk 3 TB als opslag.

Mainboard
- Mainboard met overclock mogelijkheden, zeker USB3 en SATA600 ( voor hdd keuze )

VGA
-Crossfire / SLI opstelling voor VGA ( Snelste Radeon of Nvidia kaart verkrijgbaar )

Optical drives
BluRay DVD +/-RW

Zoiets denk ik...

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian

Khatarian

GrandPuba schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:38:
Monster PC
[..]

Processor
-Snelste I7 2600K ( mijn voorkeur voor Intel ) maar een hexacore amd mag zeker ook!!

[..]
Het Sandy-Bridge zou ik meer even links laten liggen, zoals hier te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:10
welke prijscategorie? ik denk zelf aan Revo X2 (daar hoef je geen RAID voor, die draait al in RAID0), een 1100T of 2x Opteron, onderhand misschien al te denken aan 8GB RAM op 1600MHz, 6990 in crossfire (2x) en euhmm... 2x 1TB in RAID0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 02:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik geef even een paar voorkeuren:
- 80-120GB SSD voor het OS een wat programma's voor snelle en stille werking
- 1TB voor programma's ed. - Dit is genoeg voor heel veel programma's
- 3x 1TB in Raid 5 voor doc's - Voor geconfigureerd zodat my doc's hierop komen, gemiddelde gebruikers back-uppen te weinig en dit zorgt ervoor dat ze niet direct alle data kwijt zijn bij de eerste HD fail

- Phenom II X6 - Met hoge kloks zodat single core programma's ook goed werken (misschien is een X4 970 beter!?)
- 8GB DDR 3

- Gefilterde 120-140mm front fan - mensen maken hun kast niet tot nauwelijks schoon, ook zitten er op pre build systemen vaak garantie zegels, dus dan mag je de kast niet openen.
- 120mm backfan - Voldoende stille koeling
- Tower koeler - Voldoende stille koeling
- USB 3 op de voorkant en achterkant - Vanwege toekomstige snelle randapperaatuur
- E-sata & firewire 800 op front - voor bestaande randapperatuur

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-03 11:49

kevinr1

Dude?

De i7 2600K heeft inderdaad een ontwerpfout.
Misschien links laten liggen, of net aan wachten tot het moment dat het probleem gefixt is en dan kopen?

Voor video kaart zou ik een 6970 doen. Met een "Future-proof" instelling ( crossfire dus ).
Ik weet niet wanneer de 6990 uitkomt. Hopen dat die video kaart net op tijd uitkomt.

Ben echt zeer benieuwd naar de uiteindelijke "conclusie!"

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:17

JAMF

010 the number of the best

artificial_sun schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:51:
[knip]
ook zitten er op pre build systemen vaak garantie zegels, dus dan mag je de kast niet openen.
[knip]
Dat lijkt me nu bij een tweakers pc het enige wat er absoluut niet op mag zitten

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Appel2345 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:32:
Maar aan de andere kant verwacht je van een High-end computer dat er ook weer dat er een fatsoenlijke hoeveelheid opslag in zit, daarom denk ik dat het beter is om een mooie SSD er in te stoppen en ook een normale HDD voor de opslag van data, want zeg nou zelf, zoveel maakt het toch niet uit of je foto 2 seconden sneller is geladen vanaf een SSD dan van een HDD?
Inderdaad. Of nog beter, een SSD-RAID + externe HDD ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Voor mij is het onduidelijk of het nou een Medion pc of een Tweakers pc wordt...
Als Medion de overclock opties in het bios zichtbaar/te veranderen maakt, dan moeten ze er ook rekening mee houden dat users hun pc binnen de korste keren om zeep helpen.

Ik wil niet zeggen dat Tweakers hun pc om zeep helpen :P maar ik heb het meer over de doorsnee "Aldi" kopers.

Tenzij ze een garantie zoals EVGA willen geven... maarja dan krijgt het toch een ander prijskaartje denk ik?

Bijvoorbeeld: duurder/overclockbaar geheugen, videokaart met dure koeling, eventueel waterkoeling en/of behuizing met grove koelmogelijkheden...
En de garantievoorwaarden kunnen Medion dan ook veel extra geld gaan kosten.

Qua onderdelen kan je het denk ik wel zo gek maken als je wilt... maarja dat hangt dan ook weer van dat "wel of niet overclocken" af...

Als ik Medion was zou ik zoveel mogelijk steken in een goed gekoelde pc (waterkoeling is het beste, omdat je dan minder snel issues krijgt met stof) met de beste en snelste onderdelen verkrijgbaar voor 3500 Euro, zonder overclockopties.
Je hebt dan minder snel garantieclaims i.v.m. vastlopers. etc door stof en/of overclocken.
Ik ga er dan even vanuit dat Jan Met De Pet zo'n pc koopt, geen Tweaker.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-02-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

artificial_sun schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:51:
- 80-120GB SSD voor het OS een wat programma's voor snelle en stille werking
- 1TB voor programma's ed. - Dit is genoeg voor heel veel programma's
Ik zou hier zelf liever voor een 256GB SSD kiezen en de 1TB schijf in de RAID5 hangen of weglaten. Ik ben nog nooit in de buurt van 256GB aan programma's geweest en vind de snelheidswinst die je met de SSD haalt belangrijker dan die hele 1TB. Zeker in zware programma's en games merk je hier de snelheidswinst wel.

Voor €3000-3500 zou je als je echt gek wilt doen eventueel ook nog 2 SSD's in RAID0 kunnen hangen.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:17

JAMF

010 the number of the best

Alle bijkomende hardware los aanbieden : 24"schermen, goede A-merk toetsenborden, muizen, speakers

En natuurlijk geen "2 per Aldi-filiaal / 1 per klant" - "sorry, we hebben ze allebei gisteren, voordat de folder uitkwam al aan ons eigen personeel verkocht" aanbiedingen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

WoBaDijk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:21:
[...]

Ik zou hier zelf liever voor een 256GB SSD kiezen en de 1TB schijf in de RAID5 hangen of weglaten. Ik ben nog nooit in de buurt van 256GB aan programma's geweest en vind de snelheidswinst die je met de SSD haalt belangrijker dan die hele 1TB. Zeker in zware programma's en games merk je hier de snelheidswinst wel.
256GB SSD ipv 1TB vind ik ook een goed plan Maar derglijke SSD's slaan wel een flinke deuk in het budget! Maar als het geld er is, zonder ergens anders concessies te moeten doen, Graag!

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
Mijn probleem met medion was altijd, matige koeling & een matige voeding. Dat vindt ik dus wel twee belangrijke punten om op te letten, een goede kwaliteitsvoeding, met een goede case die voldoende koelingsmogelijkheden heeft, en daarnaast goed cable management biedt.

Daarnaast minimaal één ssd, twee zou misschien leuk zijn voor in raid, en daarnaast nog 2tb opslag.
Een i7 2600K is goed, alleen wel even wachtten tot er moederbordjes beschikbaar zijn zonder bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 06:50

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik zou kwa geheugen toch eerder naar 16GB gaan (of meer??), zeker omdat je misschien ook wel virtualisatie wil werken en dan is 8GB toch snel vol.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-01 16:43
JAMF schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:24:
Alle bijkomende hardware los aanbieden : 24"schermen, goede A-merk toetsenborden, muizen, speakers

En natuurlijk geen "2 per Aldi-filiaal / 1 per klant" - "sorry, we hebben ze allebei gisteren, voordat de folder uitkwam al aan ons eigen personeel verkocht" aanbiedingen
PC worden waarschijnlijk alleen via de webwinkel van medion verkocht en niet in aldi winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 17:44
Waarom niet een totaal oplossing?

Snelle PC, NAS, HTPC en een ..Pad als afstands bediening?

Zo heb je performance als je het nodig hebt, data altijd beschikbaar, films streamen naar je TV, en de ..Pad gebruiken op de bank om je laatste mail te checken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394738

Daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 97% gewijzigd door DaMarcus op 02-02-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tja, zoveel tweakers, zoveel monsterbakken natuurlijk, dus dat wordt nog lastig kiezen voor Medion :)

Persoonlijk zijn CPU en GPU me allemaal om het even, dus ik waai maar mee met wat iedereen hierboven graag ziet. Twee dingen die wel hoog op het verlanglijstje staan, zeker voor zoveel geld:

1. ECC RAM. Dat wordt dan dus een AMD-systeem of, a la Mac Pro, een Xeon-systeem (of een VIA Nano, lol).

2. ingebouwd UPS - scheelt een hoop losse zooi, en is ook energetisch efficienter. Misschien krijgt Medion Gigabyte wel zover om dit ding uit te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267199

1. ECC RAM. Dat wordt dan dus een AMD-systeem of, a la Mac Pro, een Xeon-systeem (of een VIA Nano, lol).
2. ingebouwd UPS - scheelt een hoop losse zooi, en is ook energetisch efficienter. Misschien krijgt Medion Gigabyte wel zover om dit ding uit te werken?
ECC: is mooi maar vertraagt je ram toch ?
Ingebouwde UPS: en dan natuurlijk wat als je batterij het gaat begeven. Geef mij dus maar een aparte UPS.

Volgens mij belangrijkste items die hedendaagse pc's missen:
- stilte zonder waterkoeling
- makkelijke manier om storage toe te voegen, aan de hand van weggestoken drive bays
- kabel management
- overclock features a la Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 13:26
Dat gamen hoog in het vaandel staat snap ik wel. Daarnaast is mijn 2e gedachte echter dat een monster bak ook zonder problemen video's moet kunnen bewerken. Kan de videokaart dan niet beter in de Nvidia hoek gezocht worden ivm CUDA? Helemaal exact weet ik het niet, maar ik dacht dat Nvidia sinds kort weer netjes mee deed in de race kwa videokaarten?!

Een ander punt: in de BBG worden vaak complete pc's aangeboden: dus incl beeldscherm, degelijk audio systeem enz. Moet dat in deze ook in de 1500/3000-3500 euro zitten? Zoja, dan denk ik dat eerder genoemde zaken als SSD in raid10 enz al snel niet meer gaan passen in het budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Weinigen hoor ik wat zeggen over de case. Voor dit bedrag wil ik geen standaard kastje. Wil medion een van zijn eigen kasten gebruiken? Word er eentje ontwikkeld voor deze actie? Moeten we voorbeeldkasten noemen (Corsairs bijv.) of gewoon de specs (uitneembare tray etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Je kunt kasten (merk+type) aandragen als voorbeeld om aan te geven wat je wilt hebben. En daarbij is het wel handig wat je nu juist als fuctionaliteit van die kast wilt terugzien in de Medion kast.

Zoals hotswap-bays, of voeding onderin de kast

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murderin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Een MONSTER pc van 3500 moet het volgende hebben!

- Raid 0 SSD van minimaal 120gb
- 3TB Opslag

- Snelste Hexacore van AMD

- Een SLI-Crossfire Videokaart setting. Als we het over monster hebben moet ie dat ook wel zijn.
- Waterkoeling omdat dit zo lekker stil is.
- 8gb Ram minstens
- Blu-ray brander. Je koopt geen pc van 3500 en dan kan je geen blu-raytjes voor je ouders branden :D
- 27 inch full hd monitor met 1ms
- Gaming mouse+keyboard combo.
- Windows 7 64 bit zonder bloatware !
- USB 3.0 het is inmiddels 2011

Goede systeemkast die veel ruimte bied voor upgrades e.d.

Basically voor 3500 euro wil ik me nergens zorgen om hoeven te maken en wil ik iedereens ogen doen vallen van mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Appel2345 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:41:
[...]
Het probleem is niet Sandy Bridge, maar om de chipset. De Xeon Ex series zijn ook Sandy Bridge, maar gebruiken een andere chipset, dus daar is Sandy Bridge helemaal geen probleem.
Wat te denken van een dubbele Xeon voor de monster-PC config? Tja, misschien meer voor de CAD-users onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336957

-16 gb ram
-main harddisk 256 gb ssd
-1tb secundaire harddisk
-Core I7 (Intel)/ Hexacore Amd
-Bluray drive
-Usb 3.0
-Waterkoeling.
-Videokaart Nvidia GTX480:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Anoniem: 267199 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:26:
Alleen gebufferd ECC heeft hogere latentietijden, ongebufferd ECC is in principe net zo snel.
Ingebouwde UPS: en dan natuurlijk wat als je batterij het gaat begeven. Geef mij dus maar een aparte UPS.
Als ze in het ontwerp nou een gangbaar formaat accu gebruiken (graag), onderin de kast ofzo - staat-ie gelijk ook lekker vast op zijn poten. Of condensatoren, die je net die 15 seconden geven om te hibernaten, maar dat wordt nogal duur als je 2 CPUs en 4 GPUs en wat hier allemaal nog meer genoemd wordt wil kunnen voorzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik zou graag een raid0 van 2x 80GB SSD of mogelijk 2x 120GB SSD zien voor optimale performance en genoeg basic ruimte.
Het minimum aan SSD ruimte lijkt me toch te liggen bij de 160gig grens.... voor mij althans :)
Het lijkt me duidelijk dat daar dan nog een 2TB oid aan "normale" ruimte bij komt.

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
Core I7 2600K
ASUS Maximus IV Extreme mobo
16GB DDR 3 2200
GTX 580 in sli
2x Intel X25 160GB (in RAID 0) voor het OS.
4TB aan verdere opslag (in RAID 0, 2x2T of 4x 1T opstelling, backuppen doe je maar ergens anders :P ). Ik weet zo snel niet wat de beste schijven hier voor zijn maar ze moeten natuurlijk wel snel zijn en een goede seek/ random access. (SATA 600).

Blu-ray re-writer

Watercooled als het even kan (fasechange is me wat te gevaarlijk in het dagelijks gebruik).
Modulaire voeding, van cooler master ofzo, zou leuk zijn als die ook op de watercooling kan.

Lampjes circus hoeft niet zo van mij, maar wat liquid bearing fans is altijd leuk om het DB nog verder omlaag te krijgen.

Uiteraard een Tweakers.net casebadge.

Uiteraard heeft de gemiddelde tweaker helemaal geen last van voor opgestelde raid configs en doet dat lekker zelf, dus eigenlijk maakt dat niet uit.

Scherm, toetsenbord en muis vind ik moeten appart verkocht worden, de meeste tweakers hebben al een aardige setup staan en is het dus onnodig om geld uit het budget weg te halen voor accesoires. Doe dat dan maar bij de game PC.

Ik weet dat veel mensen lopen te zeuren over de sandy bridge bug maar intel zou nieuwe moeten leveren tegen het einde van de maand, moet net kunnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 07:34

MM99

That is the way I am!

Zoiets?

Voeding:
Antec HCP-1200

Moederbord:
Asus P6T7 WS Supercomputer

CPU:
Intel Core i7 990X Extreme Edition

CPU cooler:
Cooler Master V10 1366/775/AM3

Geheugen:
OCZ Rpr D3 2000 12G 3Kit LV
OCZ Rpr D3 2000 12G 3Kit LV

HDD's (de ssd is voor de OS):
WD Caviar Green 3TB 64MB S2
OCZ Colossus 1TB (SATAII) (SSD)

Videokaarten:
Club3D HD 5970 2GB DiRT 2
Club3D HD 5970 2GB DiRT 2

Geluidskaar:
Asus Xonar Xense+Sennheiser HS

Blu-ray brander:
Plextor PX-B940SA Blu-ray rewr

Express geen case genomen. ik ga er van uit dat Medion dat zelf ontwikkeld.

-edit: ow ja, succes om dit voor 3000-3500 te leveren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MM99 op 02-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revadak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 16:22
Aangezien de hardeschijf meestal de bottleneck is van de PC zou ik het meest in een ultra snelle versie daarvan investeren.
Na een snelle google check kwam ik hier op:
"The HyperDrive5 is the fastest Internal Hard Disk in the World from a seek time perspective." Een harddisk op basis van DDR2 geheugen.
Het nieuws is al wat oud denk ik, maar een oplossing met een HDD op basis van DDR geheugen, icm een normale HDD van een paar TB's lijkt me een goede oplossing voor de trage HDD's en iets minder trage SolidStates.

Een andere quote ">Fires up Windows XP in 4 seconds! "

Als CPU gewoon de duurdere Sandy bridge, als Intel het chipset bugje heeft gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Dit topic komt best wel slecht uit qua timing mbt de Sandybridge problemen in mijn ogen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:35
Ozhan99 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:05:
Zoiets?
OCZ Colossus 1TB (SATAII) (SSD)
-edit: ow ja, succes om dit voor 3000-3500 te leveren. ;)
lol :D
Lekker aan je budget met 1 product :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 04:00
Ik heb vorig jaar voor 1500 een naar mijn idee super pc samengesteld en daar zat ook al 2x SSD in raid-0 in, 12Gb geheugen, core i7 920 en nog een 1,5TB disk voor bulk data. Videokaart was vooral passief gekoeld van belang. PC is superstil en heerlijk snappy met b.v. photoshop cs5. Voor mensen die denken dat 12G overdreven is: ik ben al mijn eerste geheugenproblemen tegengekomen met PS5 icmHDR efex pro :) (PS 8,5 Gb toegewezen bij de preferences)
Ik vraag me wel af of de monitor in de prijs is inbegrepen. Als je b.v. grafische dingen doet (photoshop) dan is een lekkere grote wide gamut monitor wel heel prettig en dan zijn je eerste 1000 euro al op.
Bulkopslag cq NAS blijft denk ik een apart verhaal. HTPC heeft ook aparte eisen (energieverbruik vs performance)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00

Osxy

Holy crap on a cracker

Snelle CPU/GPU spreekt denkt ik voorzich.

2X 250GB SSD in Stripe raid zou wel heeeel mooi zijn
Met daarnaast natuurlijk flinke bulk normale storage.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Laatst online: 10-10-2024
kevinr1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:52:
Misschien links laten liggen, of net aan wachten tot het moment dat het probleem gefixt is en dan kopen?

Voor video kaart zou ik een 6970 doen. Met een "Future-proof" instelling ( crossfire dus ).
Ik weet niet wanneer de 6990 uitkomt. Hopen dat die video kaart net op tijd uitkomt.

Ben echt zeer benieuwd naar de uiteindelijke "conclusie!"
alleen de chipset, volgens mij. niet de processor zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Mjah monster PC:

Kast:

Veel ruimte en redelijk groot.
Geisoleerd om geluid tegen te gaan. (tenslotte is het een monster pc.)
Kabel management.
Goede airflow.
Stille 120mm fans.

Moederbord:

Dual socket moederbord (am3r2? s1155/6)
2x PCI-E 3.0 x16
Genoeg S-ATA aansluitingen (ga uit van +/- 10)
Goede chipset koeling.

CPU:
2x een minimaal een quadcore.
Genoeg cache liefst 12 of meer
Veel cores voor multicore ondersteuning.

Ram:
DDR3 is goedkoop dus ga nu het nog kan voor +/- 16gb ram of 32gb ram.
Low latency

HDD:
2x SSD in raid 0 (+/- 120gb per schijf) < games en windows
4x HDD voor opslag (2tb per schijf) < Series films andere troep

Videokaart:

2x een Enorm zware videokaart, denk hierbij aan een GTX580 / HD6970 / HD6990?
Voor multi monitor support (als je zo veel geld voor een pc hebt mag je ook wel fatsoenlijke monitoren er hebben staan)

Voeding:
Genoeg om het beest te voeden. 1000/1200 watt.
Liefst gold certificering (vooral met die wattages).

voorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus KGPE-D16€ 413,18€ 413,18
2AMD Opteron 6128€ 241,-€ 482,-
4Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 288,-
1Lian Li PC-B70€ 232,50€ 232,50
1Corsair AX1200€ 235,69€ 235,69
2OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 185,-€ 370,-
8Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 35,81€ 286,48
2Point of View GTX 580 Ultra Charged€ 574,-€ 1.148,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.455,85

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet_dono
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 15:46
Dus welke componenten
kast
Corsair 800D
Moederbord EVGA X58
Met intel 980X
minimaal 12GB DDR3 memory
SSDsin raid of Revodrive
Plus oplsga door middel van 2 2TB harddisks
Watergekoeld, daar is deze kast UITERMATE geschikt voor,
de bovenste 3 ventilator plaatsen moet een Radiator op komen!
Een voeding van minimaal 1200W
Gooi daar een paar Nvidia kaartjes in SLI bij
en een dedicated geluids en netwerk kaart
Blueray brander
Fancontroller touchscreen aan de voorkant
Moederbord natuurlijk met SATA 600 USB 3 en voldoende overclock opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:59
Voor 3500 euro verwacht ik dat alles er bij zit, dus ook rand apparatuur.

En 24 of 27 inch scherm, met heel veel pixels.
Een logitech G19 of G15? En een logitech muis, denk aan de G9 of andere game muizen, hele precise muizen.
Een core i7 980x?
Een moederbord met minimaal 3 16x pci-e lanes, overclock mogelijkheden, gewoon zeer compleet. Hoeft dan ook geen geluid of video op.
daarin 2x 6970 geprikt.
Een goede creative of asus geluidskaart.
minimaal 12GB aan ram ( ddr3 1600 of hoger )
2x120GB SSD als main hd, en 2x2TB in een mirror raid voor opslag
1x bluray brander, en 2x dvd brander.
Hoge effeciente voeding, met genoeg aansluit mogelijkheden voor uitbreidingen. 1200-1500 watt?
Als kast een niet te grote kast, maar toch genoeg plaats. dnek aan 8 trays voor de hdd, en 3-4 trays voor je blu-ray en dvd branders.;
En als koeling een custom waterkoelingsset. Die ook de mogelijkheid bied voor uitbreidingsmogelijkheden.
Wel met een strakke vormgeving, en een makkelijk te bereiken innerlijk

Software:
Windows 7 ultimate x64. zonder bloatware
Microsoft Office 2010
Verder misschien leuk om wat games er bij te doen, zodat je kunt laten zien wat de potentie is van dit systeem.
Misschien eventueel een Photoshop licentie?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet_dono
  • Laatst online: 12-04 15:46
SgtElPotato schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:59:
Voor 3500 euro verwacht ik dat alles er bij zit, dus ook rand apparatuur.

En 24 of 27 inch scherm, met heel veel pixels.
Een logitech G19 of G15? En een logitech muis, denk aan de G9 of andere game muizen, hele precise muizen.
Een core i7 980x?
Een moederbord met minimaal 3 16x pci-e lanes, overclock mogelijkheden, gewoon zeer compleet. Hoeft dan ook geen geluid of video op.
daarin 2x 6970 geprikt.
Een goede creative of asus geluidskaart.
minimaal 12GB aan ram ( ddr3 1600 of hoger )
2x120GB SSD als main hd, en 2x2TB in een mirror raid voor opslag
1x bluray brander, en 2x dvd brander.
Hoge effeciente voeding, met genoeg aansluit mogelijkheden voor uitbreidingen. 1200-1500 watt?
Als kast een niet te grote kast, maar toch genoeg plaats. dnek aan 8 trays voor de hdd, en 3-4 trays voor je blu-ray en dvd branders.;
En als koeling een custom waterkoelingsset. Die ook de mogelijkheid bied voor uitbreidingsmogelijkheden.
Wel met een strakke vormgeving, en een makkelijk te bereiken innerlijk

Software:
Windows 7 ultimate x64. zonder bloatware
Microsoft Office 2010
Verder misschien leuk om wat games er bij te doen, zodat je kunt laten zien wat de potentie is van dit systeem.
Misschien eventueel een Photoshop licentie?
Waarom 1 blueray brander en 2 dvd branders?
1 om 1 ok, maar 1 om 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
Heb alleen een bijdrage voor de kast, want daar gaat het imho vaak toch net een beetje fout.

Voeding
- Plaatsing onderin de kast, dus onder het moederbord.
- Ruimte tussen de voeding en het moederbord; liefst zo'n 5cm i.v.m. warmteafgifte van de voeding.

Kabelruimte
- De kast van voren gezien; tussen de plaat waarop het moederbord bevestigd is en het rechter paneel van de kast dient minimaal 2cm ruimte te zijn om makkelijk kabels op te bergen/uit het zicht te houden (met een modulaire voeding is dit minder nodig maar voedingen kunnen vervangen worden).
- De ruimte tussen het moederbord en de drives dient minimaal 3cm te zijn bij een E-ATX moederbord, liefst 5cm. Dit zodat aansluitingen op de drives en componenten op het moederbord elkaar niet in de weg zitten.

Koeling
- 2 stille 120mm fans onder aan de voorkant; intake.
- 1 stille 120mm naast de I/O backplate van het moederbord; outtake.
- 2 stille 120mm fans aan de bovenkant van de kast; outtake.
- Voeding met twee fans; 1 intake in de kast en de outtake aan de achterkant. Liefst 120mm maar 92mm voldoet ook.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Giblet_dono schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:03:
[...]

Waarom 1 blueray brander en 2 dvd branders?
1 om 1 ok, maar 1 om 2?
Ik brand zelf veel dvd's, en blurays. Meer dvd's dan blurays. En meestal de dvd's ook nog in tweevoud, voor vrienden en familie.
Ik heb er nu ook 2 in zitten zodat ik er 2 tegelijk kan branden. En je moet ies met de 3500 euro :p

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Nieuwe en daarom dure hardware erin hangen lijkt me niet handig. Dan koop je een dure PC die over 1 maand nog maar de helft waard is.

Lijkt mij dat je moet kijken naar degelijk hardware die niet snel vervangen hoeft te worden. Een mooie grote kast die genoeg ruimte en koeling bied. Goede aansluitings mogelijkheden aan de buitenkant. Degelijk en betrouwbare voeding. Ook qua opslag denk ik dat je gewoon een rete snelle SSD in Raid moet hebben. En daarnaast 1TB in Raid. Als je echte data storage wil hebben koop je wel een extra HDD zelf. Wordt namelijk alleen maar goedkoper.

Moederboard en CPU zijn uiteraard belangrijk. Overclock opties zijn denk ik ook wel belangrijk, al denk ik dat de echte tweaker geen Medion zal kopen en toch liever zelf zijn hardware uitzoekt... En deze PC dus misschien is voor iemand die een top PC wil hebben zonder er zelf aan te hoeven sleutelen.

Het heeft ook geen zin om een ultra dure GPU te kopen, deze legt teveel gewicht in de weegschaal qua budget.

Kortom my 2 cents: Investeer in goede basis onderdelen zoals de behuizing, voeding en opslag, stop er een degelijke CPU en moederboard in. Koop niet de nieuwste en duurste hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Met Devroet inderdaad, zorg dat de niet-verouderende spullen goed zijn. Oftewel een degelijke kast, met een mooie plek om een rad in te bouwen, zeker voor een monster-PC lijkt me dat geen overbodige luxe. Daarnaast een monitor, als ik 3k uitgeef, wil ik niet daarna gaan gamen op een brak 20" TN-paneeltje, dus aub een mooie monitor (24" of wellicht 2x 24", maar da's wat lastig met de meeste games). Daarnaast nog een mooie muis (wellicht keuze uit verschillende, want iedere persoon heeft z'n eigen voorkeuren en handen) en toetsenbord. Ook de voeding hoeft niet per volgende maand vervangen te worden, dus ook daar dient (sowieso) niet op bezuinigd te worden.

Moederbord en CPU is net wat er op dat moment het leukste is, Sandy Bridge pruttelt nu nog even, wellicht is dat per maart opgelost, en zijn ze dan wel het snelste. Anders gewoon een 'ouwe' i7 of AMD hexa, beide kunnen goed overgeklokt worden, en gaan nog wel even mee. RAM: 12-16GB, meer is voorlopig totaal zinloos (tenzij je virtual machines wilt gaan draaien per dozijn). Keuze te over.

SSDs zijn vaak sneller bij grotere edities (ivm meer chips), waardoor het mij voordeliger lijkt om 1x 250 GB te pakken in plaats van 2x 120. Zeker omdat je er toch een losse HDD bij wilt hebben (of 2 in RAID), waardoor de gebruiker toch al moet prioriteren wat waar komt. Als je de chaos dan vergroot door hem/haar met 4 losse schijven op te zadelen, denk ik niet dat je mensen gelukkig maakt.

Oh, en voor ik het vergeet: een capabele helpdesk + goede garantie zijn ook belangrijk. Ik wil graag dat men daar niet moeilijk doet als ik zelf (en goed) een nieuwe GPU erin prik, en mijn HDD begeeft het.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:02
Ok :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 61,-€ 61,-
3Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 75,01€ 225,03
2HP ZR24w€ 361,27€ 722,54
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Antec Performance One P183€ 128,98€ 128,98
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 79,-€ 79,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 24,99€ 24,99
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 282,40€ 282,40
1Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 Zwart€ 375,-€ 375,-
1Enermax Modu87+ EMG800AWT€ 188,-€ 188,-
1OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 160GB€ 473,-€ 473,-
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 85,50€ 85,50
2XFX AMD Radeon HD 6970€ 312,-€ 624,-
1Asrock Fatal1ty P67 Professional€ 190,52€ 190,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.510,95

Highlights: 2x S-IPS beeldscherm, goede luidsprekers, revodrive x2 SSD en 2x Radeon 6970. Verder 3 HDD's die in RAID 5 kunnen (ben je niet meteen alles kwijt na een crash..)

Wat nog anders zou kunnen is voor 3D Vision van nvidia gaan, met 3 (goede) monitoren icm geforce 570/580 in SLI, maar dan moet er her en der worden geschrapt.

Verder allemaal A-merken, stille kast, geen stock cooler.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 02-02-2011 14:26 . Reden: geluidskaart vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
gemist van topic, hoe dit bericht verwijderen?

[ Voor 97% gewijzigd door EthiC op 02-02-2011 15:02 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
SgtElPotato schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:07:
[...]

Ik brand zelf veel dvd's, en blurays. Meer dvd's dan blurays. En meestal de dvd's ook nog in tweevoud, voor vrienden en familie.
Ik heb er nu ook 2 in zitten zodat ik er 2 tegelijk kan branden. En je moet ies met de 3500 euro :p
Dan heb je nog 1 drive te veel, bu-ray branders branden ook dvd's bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331702

Voor een Monster PC zou ik voor het volgende gaan.

CPU
-----

2 x hexacore Xeon zoals de X5660

Moederbord
-----------------

Zal server grade materiaal zijn. Liefst met 6-9 ram slots per cpu. Ook moeten er voldoende sata slots aanwezig zijn liefst 8 - 10.

HDD
-------

Aangezien dat deze server grade boards meestal goede RAID controllers aan boord hebben dacht ik aan minimaal 3x2TB in RAID 5 of 6 voor backup en 2xSSD - 128GB in RAID 0 voor OS.

Memory
------------

minimaal 12GB per cpu liefst 24GB per cpu :D

Graphics
-------------

Op zijn minst SLI of Crossfire met 2 kaarten.

Sound
---------

Dedicated sound card mag ook niet ontbreken. Zeker gezien dat server moederborden meestal niet zo goed voorzien zijn op dit gebied.

PSU
-------

1000+ watt voeding om dit alles stabiel te houden.

Koeling
-----------

High end lucht cooling maar liefst volledig watergekoeld.

Optical Drive
-------------------

Blu-ray writer

Kast
-------

Niks te bling, gewoon strakke functionele Big Tower met een window (met dit soort specs mag je wel zien wat er in zit :)). Dingen zoals cable management, anti vibratie features en voldoende stof filters. Liefst voorzien van handige disk access zoals hot swap bays.

Met dit alles zal je wel op of zelfs over de 3500 euro zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger0448
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
ik zou voor een stabiel systeem gaan dat bijna 5 jaar geen upgrade nodig heeft om spellen op hoogste kwaliteit te kunnen spelen. de ssd striped in raid 0 zodat je over de 450GB voor OS en anders software hebt.

geen water koeling vanwege mogelijk lekken tijdens vervoer of bij aanschaf (heb een medion pc gehad en de pinnen waar de cpu koeler mee vast zaten waren afgebroken) dus te verkoming van dat de slangen los komen te zitten geen water koeling.

cpu koeler(zodat het systeem extra word gekoeld)
1x Zalman CNPS9500 AT € 26,95

wifi (zonder wifi is uit de tijd)
1x Asus PCE-N13 € 29,-

snelle en grote HDD
1x Western Digital Caviar Black 2TB € 136,85

1x DVD brander € 15,79

een kast waar je in kan kijken
1x Cooler Master HAF X € 149,90

snelle cpu met 12 Threads
1x Intel Core i7 970 € 753,50

1x blue ray brander € 150,-

krachtige voeding om alles te kunnen laten draien.
1x Antec TruePower Quattro 1200 € 200,12

zeersnelle SSD schijfen (lees 285MB/s / schrijf 275MB/s )
2x Corsair Force F240 240GB € 808,-

betrouwbaar geheugen. sneller kan de cpu niet aan.
1x Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/12G € 119,20

1x internal card reader all-in-1 USB 2.0 black € 5,40

mobo dat het allemaal ondersteund
1x Asus P6X58D-E € 188,30

voor de grafix het beste dat op de markt te krijgen is.
2x nvidia GTX580 € 907,-

totaal € 3.490,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 08:06
Voor een monster PC zou ik graag het volgende zien:

Moederbord: Moet vergelijkbare mogelijkheden bieden als de beste uit de markt zoals een Asus Rampage Extreme. Goede overclock mogelijkheden, goede chipset en mosfet koeling, NF200 chip voor een eventuele 3e nvidia graka. Verder moet natuurlijk Sata600 en USB3 aanwezig zijn.
Een belangrijk pluspunt kan zijn dat er maar drie pci-e 16x sloten aanwezig zijn met daartussen 2 sloten zodat graka's altijd voldoende koeling krijgen. Verder moeten er voldoende fan headers zijn, allen PWM aangestuurd. Het moederbord moet alle fans ook temperatuursafhankelijk kunnen aansturen.
Last but not least, een auto overclock functie. Naast de mensen die het graag zelf doen, zijn er genoeg mensen die veel voor een machine willen uitgeven en niet de laaste Mhz'en er hoeven uit te persen. Zeker bij een kant en klare machine.

Processor: Dit is zo klaar als een klontje. Het moet gewoon de snelste van het moment zijn wat nu de Intel Core i7 990X is.

Processor koeling: Een kant en klaar, onderhoudsvrij waterkoel systeem met goede prestaties vergelijkbaar met de Corsair H70. Een OEM leverancier als Asetek zou hierin kunnen voorzien.

Geheugen: Minimaal 12GB DDR3-1600 CL9 geheugen met XMP profielen. In een monster machine kun je niet aankomen met 6GB.

Grafische kaart(en): Een monster machine moet de krachtigste kaarten van het moment bevatten en dan natuurlijk in SLI > 2x Nvidia GTX580. Hier mag niet bezuinigd worden op de toegepaste koeler.

Geluidskaart: Een dedicated geluidskaart met hoge S/N en EAX 5.0.

Harddisk OS, programma's, games etc.: 2x een Sanforce SF1200 SSD van 120GB in RAID 0 (240GB). Een monster machine MOET een RAID 0 opstelling zitten en voldoende capaciteit bieden. Een PCI-E SSD is geen gebruiksvriendelijk product bij bijv. een herinstallatie en valt daardoor af. Er moet niet bezuinigd worden op de gebruikte controllers in de SSD waardoor teleurstellende prestaties afgeleverd zullen worden.

Harddisk Storage: 2x 3TB in RAID1, als het even kan op SATA600. Een mooie schijf zou de Hitachi Deskstar 7K3000

Voeding: Moet voldoende headroom bieden voor een processor en graka overclock (+\- 1200W). Tevens moet hij voldoen aan de 80 Plus Gold standaard.

Optische media: Blu-ray brander.

Kast: Gelikt uiterlijk en geheel zwart, ook van binnen. Moet voorzien in zeer goede koeling bij laag geluidsniveau. Tevens moeten alle intakes voorzien zijn van stoffilters. Voorzien van uitschakelbare verlichting op bijvoorbeeld fans. Moet gebruiksvriendelijk in elkaar zitten voor zodat de klant eventueel zelf makkelijk upgrades kan uitvoeren. USB3 en SD-kaartlezer bereikbaar vanaf de voorkant.

Wanneer vergelijkbare componenten in de winkel worden gezocht kun je dit samenstellen voor 3500 euro en geeft dit dus een haalbaar plaatje voor een zeer compleet monster systeem op alle vlakken welke als een ultiem workstation, game-pc en video machine gebruikt kan worden.

Suggesties
Een OEM Windows 7 Ultimate voorgeïnstalleerd inclusief de benodigde software van Cyberlink en Nvidia voor het afspelen van 3D Blu-rays. Optioneel kan ook een bijpassend 120Hz scherm worden aangeboden incl. Nvidia 3D-Vision kit. Minimaal 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdslot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-12-2023
Revadak schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:07:
Aangezien de hardeschijf meestal de bottleneck is van de PC zou ik het meest in een ultra snelle versie daarvan investeren.
Na een snelle google check kwam ik hier op:
"The HyperDrive5 is the fastest Internal Hard Disk in the World from a seek time perspective." Een harddisk op basis van DDR2 geheugen.
Het nieuws is al wat oud denk ik, maar een oplossing met een HDD op basis van DDR geheugen, icm een normale HDD van een paar TB's lijkt me een goede oplossing voor de trage HDD's en iets minder trage SolidStates.
Die HyperDrive5 presteert helemaal niet beter dan moderne SSD's en is overpriced meuk, zonde van het budget:
http://www.dvnation.com/vForum/showthread.php?t=275
http://techreport.com/articles.x/16255/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:10
Anoniem: 267199 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:26:
[...]

Volgens mij belangrijkste items die hedendaagse pc's missen:
- stilte zonder waterkoeling
- makkelijke manier om storage toe te voegen, aan de hand van weggestoken drive bays
- kabel management
- overclock features a la Asus
ECC vertraagt niet, je hebt nog steeds dezelfde prestaties als gewoon niet-ECC geheugen zou hebben. Dus 1333MHz geheugen presteert even goed als 1333MHz non-ECC. Echter kan door de extra bit geen hoge snelheden worden behaald. Zo zou voor gewoon DDR3 1866MHz de max zijn, voor ECC ligt dat dus op 1600MHz, een tandje lager. Maar 1333MHz (non-)ECC presteert hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Dual CPU liefst 2x een Hexacore

Quad 580GTX Sli minimaal met een bijbehorende 1200 watt voeding
(voor 3Dvision Surround)

3D vision kit..

16 of 24 GB DDR3 geheugen

grote kast, bijv Corsair 800D om alles netjes in tentoon te stellen.

Naast een Raid met SSD's ook een mass storage met minimaal 10TB aan ruimte

2 BluRay branders

Waterkoeling met een uitgebreide controller in het frontpaneel (bijvoorbeeld die van NZXT)
ipv custom waterkoeling evt. de optie voor gesloten koel systemen zoals de H50 of H70, deze zijn onderhouds vrij.

multi card reader, USB3 en Esata in frontpanel

GPS locator, in geval van diefstal...

[ Voor 3% gewijzigd door rvdm88 op 02-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-03 12:25
Ik zie veel overdreven eigenschappen van de monsterpc, naar 1 bepaalde kant op, naar of de koeling, of 2x snelste GPU, wat mij het er vooral om gaat, is dat dit allemaal goed gebalanceert is, juist met unieke eigenschappen, gefilterde luchtinlaat las ik hier ergens bijvoorbeeld, Het moet een monster pc worden met snelle prestaties, maar die vooral ook heel breed ingezet moet kunnen worden

dus een aantal eigenschappen

OS HDD: Lekker grote SSD (minimaal 120GB), als budget het toelaat kan er zelfs voor een raid 0 SSD opstelling gekozen worden, maar ik twijfel of die prestatie winst wel groot genoeg is voor de prijs

extra HDD's: is alleen voor dataopslag, waardoor een paar Samsung F3's goed genoeg zijn, minimaal 4TB totale capaciteit.

Mobo: tja, in prebuild pc's heb je vaak last van wat mindere kwaliteit mobo's dat zal hier ook wel zo zijn, zorg gewoon dat er alle gangbare functies en uitgangen opzitten MET als extra bijvoorbeeld een hele goede overclock bios.

geheugen: who cares, standaard timings is goed zat in mijn ogen, pak 6 tot 8 GB

cpu: highend cpu van intel of amd, x6 of x8 cores, en een redelijk hoge clocksnelheid per core is altijd mooi meegenomen

voeding: stille zuinige highend voeding met bijvoorbeeld een UPS geintegreerd.

Kast: Speciale limited edition Tweakers.net kast, bijvoorbeeld met soort van lcd schermpje waar standaard de rss feed van tweakers.net op te lezen is, afstandsbediening zoals htpc's hebben?

GPU:1x een sli/crossfire capabel kaartje, 1 van de snelsten van dat moment. sli/crossfire opstelling zal teveel uit het budget vreten waardoor de monsterpc er matig van aan zal voelen.

Monitor: 0-5 ms monitor, met extra's als kantelen of mogelijkheid tot wandbevestiging. 23 inch is beetje standaard nu, dus voor een monsterpc ga je dan wel richting de 25-28 inch.

Koeling: Goede stille cpu koeler, die ook bruikbaar is bij eventueel overclocken, daarnaast is 1 inlaat fan en 1 uitlaat fan zat, anders gaat de pc alleen maar overbodig lawaai creeren, als de airflow goed is dan zijn er weinig fans nodig.

rest: extra dingen die erbij kunnen als set: tobo, muis, 7.1 surround set, headset, webcam, tweakers.net muismat. je zou zelfs kunnen denken aan een monitor met touchscreen.

mijn 50 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

nFo

Appel2345 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:41:
[...]

Er zit alleen een bug in een Sata 300 poort, die je toch niet gebuikt in een monster bak.
Sata 600 werkt prima en voor een monster bak kan er wel een goede highend raid controller in.

nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Laatst online: 22-01 23:06
Het is heel belangrijk dat de pc zeker een aantal jaren meegaat en overal voor in te zetten is.

CPU: top off the bill. Dus een i7 980 of een intel hexacore.

GPU: Nvidia 590 in SLI

PSU: +1000 W om alles soepel te laten draaien en modulair.

Moederbord: veel usb 3.0 en SATA 600. Dat is voorlopig de standaard.

Geheugen: 16gb om iedereen tevreden te houden.

HDD: 2*128gb SSd in RAID 0 voor booten. En paar terabyte's voor gewoon opslag.

Bovenstaande lijkt mij erg belangrijk voor een pc die gewoon de komende generatie games aan kan en ook voor andere taken die veel kracht nodig hebben van je pc.

Gebruik goede kwaliteit artikelen en zorg voor een hele goede koeling en dat de pc erg stil is. Vind het persoonlijk mooi om de kast er heel strak uit te laten zien en niet te veel poespas. Maar goed, dat ben ik.

Kan niet wachten op het resultaat.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwi159 op 02-02-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:42

Goku33

Ownage!

Mijn doel:
  • Dikke Intel Core i7
  • 12 GB DDR3
  • Snel socket 1366 moederbord met veel features
  • 2x ATi 6970 in crossfire
  • 180GB snelle SSD voor boot en games
  • 2x 2 TB 7200 rpm schijven voor opslag
  • Blu-ray brander
  • Enorme voeding om dit te voorzien van prik met overclocks
Een voorbeeld van deze producten:
#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 136,85€ 273,70
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Black Edition€ 922,50€ 922,50
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 107,91€ 107,91
1Nexus RX-1.1K GOLD (1100 Watt)€ 153,60€ 153,60
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 180GB€ 249,99€ 249,99
1Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9€ 142,-€ 142,-
1Asus Sabertooth X58€ 170,02€ 170,02
2Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 299,90€ 599,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.619,52

Watercooling:
En dan blijft er mooi budget over voor een lekkere watercooling set, bijvoorbeeld:Totaal 720,52 euro aan watercooling.

Maakt 3340,04 euro voor dit systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327350

Might as well give it a try.

Processor & Chipset
Een monster-PC moet over het algemeen alles heel erg goed aankunnen. Voor deze reden heb ik gekozen voor een gebalanceerd systeem. Allereest, de processor, die simpelweg krachtig genoeg voor alle tasks moet zijn. Aangezien P67 en H67 chipsets op het moment met problemen kampen, ben ik voor het oude vertrouwde X58 platform gegaan, wat in mijn ogen nog steeds het highest-end platform is. Dit platform biedt ook mogelijkheden voor zowel SLI als Crossfire. De processor zou in dit geval een Intel Core i7 980X (pricewatch: Intel Core i7 980X) zijn.

Motherboard
Het moederbord dat hierbij gekoppeld zal worden, moet ook aan bepaalde eisen voldoen. Aangezien Medion over het algemeen bekend staat als een budget-PC OEM, zou het goed zijn voor de brand reputation en recognition van het bedrijf als de kwaliteit en durabiliteit van de PC weerspiegelt is in de componenten. Een moederbord van dit kaliber moet dus ruimte bieden voor meerdere videokaarten, genoeg RAM sloten hebben, extra PCIe sloten hebben en opties bieden voor overklokkers. Aangezien we de prijs niet uit de hand willen laten lopen, zou een moederbord soortgelijk aan de EVGA X58 FTW3 (pricewatch: EVGA X58 FTW3) prima lukken, met genoeg PCIex16 2.0 sloten voor een tri-sli of tri-fire setup.

Geheugen
Het geheugen dat hierbij gebruikt wordt is simpel. Triple channel memory, het liefst 12GB zodat dit systeem nog een lange, lange tijd mee kan gaan. Dit moet een 3 module kit zijn, zodat er nog drie sloten overblijven op het moederbord om eventueel uit te breiden naar 24GB. Latencies rond de 9-9-9-24 op 1600mhz, maar dit laat ik aan de manufacturer over. Buiten overklokken om maakt het eigenlijk niet uit wat voor merk of design het ram heeft. Dus 3 sticks value-ram zouden voldoen. Om consistent in mijn post te blijven, zal ik desondanks een voorbeeld geven: Corsair Vengeance 12GB 1600 mhz, 9-9-9-24 (pricewatch: Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9).

Graphics
Voor het grafische geweld dat deze monster PC moet verrichten zou ik simpelweg de snelste videokaarten van AMD of Nvidia gebruiken. Dit zijn op het moment van schrijven zijn dit de HD5970 van AMD en de GTX580 van Nvidia. Voor het gemak ben ik voor twee EVGA GeForce GTX580s in SLI gegaan (pricewatch: EVGA GeForce GTX580). Deze kaarten bieden genoeg functies op het gebied van gaming (3D en multiscreen gaming), developing (CUDA), GPGPU support, en zijn momenteel de snelste single GPU kaarten op het gebied van DirectX 11 (met nadruk op tessellation).

Opslagvermogen

Een monster-PC moet zowel veel als snel opslagvermogen kunnen bieden. Vooral bij het opstarten van Windows en andere programma's is een SSD daarom gebaat. Als men ook games en dergelijke op de SSD wil runnen, zal er al snel een groter opslagvermogen nodig zijn. Als illustratie ben ik voor twee OCZ Vertex 2 SSDs van 60GB each in Raid 0 gegaan (pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB).

De gemiddelde poweruser zal waarschijnlijk ook heel veel opslagvermogen nodig hebben voor raw video files, muziek, en andere media. Voor dit doel ben ik ook voor een 2TB Western Digital Caviar Black gegaan (pricewatch: Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB).

Ik ben express niet voor een Eco Green series van Samsung, of een Caviar Green of iets dergelijks gegaan. Aangezien dit een monster-PC hoort te zijn, wilt de gebruiker geen concessies maken op de harde schijven. Als Medion als merk een brand image van milieuvriendelijkheid wilt neerzetten, kunnen er altijd nog "groene schijven" die switchen tussen 5400 rpm en 7200 rpm erin gestopt worden.

Voeding
Om dit systeem van energie te kunnen voorzien, zal er een aardige voeding aan te pas komen. Deze voeding moet aan een aantal vereisten voldoen.

Allereerst, de efficientie. Aangezien de consument al veel geld uitgeeft aan deze aanschaf, zou het een beetje te gek zijn als de kwaliteit van de voeding niet hoog was. Efficientie is makkelijk te checken aan de hand van de accreditatie van de voeding (bronze/silver/gold). Het is dus aan Medion om te beslissen hoe ver ze willen gaan in dit aspect.

Het systeem moet vanzelfsprekend ook goed ogen, dus kabels die in het systeem rondbengelen zijn een no-go. Voor deze reden zou het wijs zijn om een modulaire voeding in te bouwen in het systeem.
Het Wattage van het system is ook belangrijk, aangezien we van twee krachtige videokaarten gebruikmaken. Een monster-PC moet ook de mogelijkheid voor uitbreiding hebben, en dit moet weerspiegeld zijn in de voeding.

Als illustratie van deze vereisten heb ik gekozen voor de Corsair HX1000W (pricewatch: Corsair HX1000W).

De behuizing
De behuizing is wellicht één van de moeilijkste onderdelen om te beslissen, aangezien smaken verschillen en het design zelf heel subjectief is. Ik zou over het algemeen voor een behuizing gaan van aluminium, dat veel opties biedt op het gebied van cooling (denk aan: liquid cooling tubes, stoffilters, 120mm fan slots, etc.). De kast moet ook relatief stil zijn en moet natuurlijk erg goed zijn afgewerkt. Ook is ruimte om te werken iets om op te merken. Consumenten die een monster-PC kopen zullen er waarschijnlijk ook in willen kunnen. Als alles gepropt is in een Mid-tower case, kan dit wel eens lastig zijn.

Over het algemeen zijn de Lian Li (PC-P80) en SilverStone (TJ09, Raven) behuizingen van erg goede kwaliteit en zien er (naar mijn mening) ook nog eens erg goed uit. Ook bieden deze behuizingen veel opties voor modders en eventuele uitbreidingen.

Koeling
Hoewel er veel goede aircooling solutions zijn, is er maar één waardige optie voor een échte monster-PC, en dat is liquid cooling. In de onderdelen tot nu toe heb ik speling overgelaten voor een watercooling solution van tussen de 500-700 Euro. Hier word de radiator, reservoir, GPU & CPU blocks in meegerekend, dus dat kan al snel oplopen. Als Medion op het gebied van Aftersales & klantvriendelijkheid minder werk wil hebben, kan er misschien een closed-loop cooling system gebruikt worden voor de CPU. Iets zoals een Corsair H50/H70 of iets van Acetek. Als het bedrijf echter een échte monster-PC wilt neerzetten, zou ik in ieder geval de GTX580s in SLI liquid coolen, met cooling blocks zoals de Koolance VID-NX580. Wat voor soort loop in het systeem hoort, laat ik aan het bedrijf over.

CA. Retail Prijs zonder watercooling: 3.000 euro
CA. Retail Prijs met watercooling: 3.500 euro

PS. Dingen zoals een DVD-brander heb ik erbuiten gelaten, dit beschouw ik vanzelfsprekend. Ik vind Blu-ray niet een vereiste in deze niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

nFo

Maar niet om te zeuren hoor, maar Medion weet toch ook wel wat er allemaal te koop is ?
Hoe moeten wij nou weten voor hoeveel Medion een OEM Sandy bridge mainboard laat maken ect?
Hoeven ze alleen nog een chinees te bellen die even de Corsair 800D kast namaakt voor € 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46
Waterkoeling vind ik niet echt iets voor een 'consumentenpc' heel eerlijk gezegd.

Ik zou het (als Medion zijnde) gewoon houden bij een robuuste case, goede PSU, 1xSSD+1xdata schijf, twee high end kaarten in SLI/CF, 16gb geheugen. KISS is volgens mij een goed uitgangspunt als je kijkt naar computers die straks vooral aan de gewone consument aangeboden gaan worden.

Ik zou RAID en waterkoeling afraden zelfs. Omdat je dan je helpdeskmedewerkers extra moet scholen of zaken bijleren (RAID hoort volgens mij niet onder de standaardkennis van een helpdesk); ik zou het daarom allemaal zo failsafe en hufterproof houden.

offtopic:
Shit, deze reactie had beter in het gamepc topic gekund. Door alle linkjes dacht ik dat dit het gamepc topic was :+

[ Voor 35% gewijzigd door RedHat op 02-02-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:33

BrammT

The one and only!

Mijn idee:

* Hexacore CPU
* 12GB RAM
* SSD (minimaal 120GB)
* Crossfire/SLI Setup
* IPS, >24inch
* Goed Geluid
* Goede toetsenbord&muis
* Watergekoelde CPU, videokaarten optioneel

Denk dus aan:

CPU
Intel Core i7 980X (of 990X, zal voor de heren van Medion vrijwel dezelfde inkoopprijs zijn)
Bij een mosterpc tussen de € 3000 & €3500,- verwacht ik hedendaags een Hexacore CPU.

CPU-koeler
Aangezien de personen wie dit systeem kopen, vast geen doe-het-zelver's zijn, raad ik een onderhoudsvrije koeling aan. Bijvoorbeeld de Corsair H70. Dit is dus ook meteen watergekoeld, waarmee evt. ook nog een leuke overclock gedaan kan worden.

Moederbord

Hier kan ik natuurlijk geen moederbord noemen, omdat dit vast en zeker van eigen makelaardij moeten komen. Verwacht natuurlijk wel fatsoenlijke overklockopties (dus ook een fatsoenlijke 12V lijn) & SLI ondersteuning.
6x Ramslot lijkt me ook niet overbodig.
Er moeten voldoende USB 3.0 poorten aanwezig zijn.

Opslag

Als bootdisk zou ik gaan voor een SSD van minimaal 120GB. Zit zelf te denken aan de derde generatie van Intel.
Omdat de personen wie deze pc kopen, vast wel genoeg "vakantie"filmpjes op willen slaan op hun pc, zou ik daar nog 3x2TB harddisks aan toevoegen. In Raid 5 natuurlijk. (Snel & veilig)

Werkgeheugen

Hier kan ik vrij weinig over zeggen, goedkope latjes van kingston à 2GB/stuk. Zorgt in totaal voor 12GB.

Videokaart(en)

Persoonlijk zou ik voor de snelste single GPU van dit moment gaan: De GTX 580.
En dan natuurlijk niet èèn, maar twee. Persoonlijk zou ik op dit moment voor kaarten van >1.5GB gaan. Het prijsverschil zal niet enorm zijn op een systeem als dit.
Deze kaarten zorgen samen voor genoeg prestaties voor de komende jaren.

Voeding

Over de voeding hoeft niet lang gediscussieerd te worden, trek een fatsoenlijke voeding van stal bij Seasonic. Dit zijn kwalitatief goede voedingen. Zo krijgt Medion ook minder kapotte pc's terug. Een goede voeding bespaart een hoop gezeik. Ik vermoed dat 850 Watt meer dan zat is.

Fan's
We hebben een stuk of 5 120MM casefan's nodig, voor een goede airflow. Deze kunnen bijv. van Scythe komen. Een laag toerental is gewenst, zodat we geen last hebben van vliegtuiggeluidjes.

Behuizing
Een Ruime, elegante behuizing. Zowel van binnen, als van buiten zwart gespoten. Eventueel met Led's, zolang deze uit kunnen(!). De kast moet uiteraard hardeschijven kunnen wisselen, zonder dat daar schroeven aan te pas komen. Er moet een goed cablemanagement zijn, een raampje is optioneel.

Beeldscherm(en)

Bij een monstersysteem hoort een fatsoenlijk scherm.
Hierbij denk ik aan een minimale grootte van 24" en een minimale resolutie van 1080*1200.
Zelf zou ik graag een monitor zien als: 27", 2560*1440.
Beiden uiteraard IPS.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de keuze tussen de volgende schermen:
24" 1080*1200 IPS
òf
27" 2560*1440 IPS

Waarbij tussen beide monitoren natuurlijk een prijsverschil van ~ 300a400 eurootjes zit. :)

Geluid
Als ik zo direct een 5.1 setje aan zou moeten raden, zou ik de Logitech Z5500 aanraden, echter vermoed ik dat Medion een setje van eigen makelaardij in gedachten heeft. Prima, maar maak boxen in dat geval optioneel.

Ook een headset zou ik persoonlijk liever van een ander merk zien, dus deze moet ook (indien alleen verkrijgbaar van Medion) optioneel zijn.

Bediening

Een fanatieke gamer wil een fatsoenlijke muis & toetsenbord.
Omdat ik vermoed dat ook deze van eigen makelaardij komen, zou ik persoonlijk liever zien dat deze optioneel zijn. Ik zal toegeven dat ik liever een Razer of Logitech muis heb, dan een standaard Medion muis. :)

Conclusie

Een potentiële koper is op zoek naar een single socket moederbord, iemand wie op zoek is naar Dual socket zal zelf wel een systeem bouwen. Ook dingen als Quad fire/SLI zijn geheel overbodig. Niet alleen omdat er dan geen budget over blijft voor een fatsoenlijk (setje) scherm(en), maar ook omdat dit gewoon vreselijk slecht schaalt.

Weet niet precies wanneer dit systeem op de markt gebracht moet worden, misschien kan tegen die tijd beter voor Sandy Bridge, of Bulldozer gekozen worden.

Just my 2cent's. :o

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  1. Kast:
    • Full Tower: vanwege de ruimte binnen om goed alles te kunnen plaatsen
    • voorzijde panel wegwerkbaar, klapbaar
    • Minimaal 2 USB 3.0 poorten voorzijde
    • Audiopanel voorzijde
    • eSATA panel voorzijde
    • Firewire 800 port voorzijde panel
    • Voeding onderin met verwijderbaar stoffilter in kast
    • Ruimte voor min. 8 HDDs (inclusief 2.5" brackets voor SSDs)
    • Van buiten zwart
    • Processor koeler moet makkelijk te vervangen zijn.
    • Thumbscrews voor panelen weg te nemen, lekker makkelijk
    • Toolless - klik klak klaar :)
    • Lampjes hoeft niet, simple and plain.
    • Een venster of een "mesh" zodat je wel in de kast kan kijken, die eventueel ook dicht te zetten is.
    • Ruim voldoende "cable management" plaatsen, beschermd met rubber
    • Stille ventilatoren indien mogelijk >140mm: met hoge CFM en static pressure en goede geluidsniveau
    • Voldoende airflow: liefst positive pressure, min. 140 mm fans, met optie voor 120 mm fans ook te plaatsen, en andere formaten ook
    • Meervoudige fan posities (>4) voor uiteenlopende formaten tot wel 230mm
    • Minimaal 2 à 4 intake fans: ook een op hoogte van CPU koeler
    • Verwijderbare Stoffilters voor alle intake fans: schoonmaken ervan
    • Kast moet ruimte bieden voor waterkoeling: meerdere rads moeten erin kunnen (liefst die met 140mm fans werken (280; 420 rads), maar 120mm fan based rads moet ook kunnen (240, 320, 480 rads))
  2. Voeding:
    • A-merk: Corsair, etc...
    • Efficiënt: 80+ Gold liefst (Silver mag ook)
    • Modulair
    • Stil
    • Krachtig genoeg voor SLI/Crossfire: min. >800W
  3. Moederbord
    • A-merk: ASUS; MSI; GIGABYTE (liefst een van deze 3)
    • Chipset: AMD 990FX ;) - als dat niet kan 890FX chipset
    • CPU type: socket AM3+ ;) - als dat niet kan AM3 socket
    • Minimaal 2 USB 3.0 poorten I/O gedeelte
    • Minimaal 2 USB 3.0 headers on-board
    • SATA-600 poorten: >4 stuks
    • Solid caps; Lekvrije condensatoren
    • Goede stabiele stroomvoorziening aan de proc: genoeg fasen dus
    • Aparte stroomfasen voor geheugen en evt. GPUs
    • UEFI BIOS !!!: vind ik zeer belangrijk eigenlijk
    • Goede OC-mogelijkheden in BIOS.
    • Goede/voldoende sensoren op het mobo
  4. Processor:
    • Liefst de unlockte AMD AM3+ varianten (Zambezi; Bulldozer ;))
    • Als dat niet kan dan natuurlijk de AMD Thuban X6 1100T of 1090T
  5. Processorkoeling - alternatief 1:
    • Nette koeler op de processor: A-merk Thermalright (Venomous X of beter de Archon)
    • Goede PWM fans met hoge static pressure erop: Thermalright TY-140; Scythe Gentle Typhoon 3000rpm; NoiseBlocker M12-P
  6. Processorkoeling - alternatief 2:
    • Goede waterblok: bijv. swiftech Apotech GTZ ofzo
    • Triple 120mm/140mm rad: bijv. XPSC o.i.d.
    • MCP655 pomp + top
    • Reservoir: weet niet zeker
  7. RAM:
    • A-merk: bijv. G.Skill FLARE serie
    • Lage Latency (vind ik belangrijker dan de frequentie): minimaal CAS 7 of 8
    • Liefst minimaal 8GB: kit van 2 keer 4GB
  8. Videokaart + koeling:
    • HD 6950 of HD 6970 type
    • 2 kaarten in crossfire
    • GPU met waterkoeling standaard bijv. meenemen in waterkoeling loop, als je waterkoeling setup kiest.
  9. HDDs:
    • 1 SSD voor boot schijf: minimaal 128GB
    • 1 SSD voor apps: minimiaal 128GB
    • 1 SSD voor games: minimaal 128GB
    • Hardware RAID controller: bijv. Areca 1880 familie ;) voor evt. RAID 5 of 6 voor minimaal 4 data disks van minimaal >500GB per stuk
  10. ODDs:
    • BlueRay Brander >4x
    • 2 keer DVD brander: >20x (1 keer mag ook als budget gedrukt moet worden)
  11. Geluid:
    • Goede gaming geschikte geluidskaart: merk Auzentech liefst, Creative kan ook
  12. Monitor
    • Minimaal 24" IPS
    • Resolutie: Liefst 1920x1200 (WUXGA)
  13. Muis + Tobo
    • Bedraad.
    • Verlichte toetsen op het tobo is ook prettig
    • Laser ook op glas voor Muis
    • Meer toetsen op muis: vastleggen functies
  14. OS:
    • Win 7 Ultimate SP1 64-bit (SP1 zal denk ik beschikbaar zijn tegen die tijd, weet niet)
    • Niet pre-installed !!!
    • Volledige OEM Win 7 Ultimate 64-bit install disc: voor herinstalls te kunnen doen :)
    • Geen (hidden) recovery partitie!!!
  15. UPS:
    • >1200VA UPS apparaat merk APC (met scherm)
    • minimaal 5 bijbehorende stekkers voor apparaten te kunnen aansluiten.
Nou dat was het waar ik aan denk.
Afhankelijk van overgebleven ruimte in budget kan je ook enkele SSDs schrappen en vervangen door enkele grotere modellen >256GB...
Of meerdere OCZ RevoDrives X2 >120GB (beter 240GB) nemen misschien beter, scheelt ruimte in HDD cage :)
Voor SSDs kan je dan top of the bill bijv. Crucial C300, Corsair Force, OCZ Vertex 2 (geniet mijn voorkeur) nemen...

Waterkoeling is een optie, maar ik denk dat als het aan Medion zou liggen dan kiezen ze voor luchtkoeling...

[ Voor 15% gewijzigd door mindwarper op 02-02-2011 23:04 . Reden: typo & extra items en alternatieven ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Laatst online: 30-05-2024
Hey,

Als ik denk aan een monster-pc zit ik in deze richting te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Velociraptor WD3000GLFS, 300GB€ 171,04€ 342,08
1Corsair Obsidian 800D€ 238,84€ 238,84
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 123,95€ 123,95
1Razer Mamba€ 103,95€ 103,95
1LG BH10LS30 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 185,60€ 185,60
2XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition)€ 455,57€ 911,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.074,07

Natuurlijk is dit erg specifiek, maar de specs zijn wel wat ik er ongeveer van verwacht. Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat er muis, toetsenbord, monitors, geluidsapparatuur e.d. bij zit in de BBG - niet iedereen heeft immers een nieuwe set accesoires nodig! Gaat het hier dus echt om de computer of om het geheel?

Verder ben ik het aardig eens met de post boven me - alleen zou ik voor Intel gaan zodra zij hun hardware problemen op orde hebben ;)

Afhankelijk van de launch-date van deze aankomende setup zou ik gaan voor de nieuwst beschikbare line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nee, de chipset had een ontwerpfout, waardoor de sata 2 poorten corrupt kunnen geraken.
Zolang je de harddisks aansluit op de sata 3 poort of een externe controller is er niks aan de hand.

Mijn keuze:
i7 2600K preclocked op 4,4Ghz
Flinke waterkoeling set, voor GPU's en CPU
Flink snel ddr3 geheugen, 8gb
2x (2 Crucial RealSSD 300 256GB raid 0) + OCZ revodrive X2 240 GB (geen harde schijf, minder bewegende onderdelen = minder herrie)
Soort van Cosrair Obsidain 800D kast (aluminium, zwart, maar zonder raampje!)
Goede, stille fans (S flex/Nexus/Noctua)
Fancontroller, denk aan een Scythe aluminium geval
GTX 580 SLi watergekoeld
Fatsoenlijke voeding (dus geen 20pin voedingen, zoals in zoveel andere medion PC's!)
Dempingsmateriaal (kijk naar de ikbenstil pc's, desnoods koopt medion er een en spelen ze de copycat)
Dubbele GTX 580, watergekoeld.(misschien zelfs overclocked?)
USB 3.0 en dergelijke lijken mij vanzelfsprekend.
Geleverd met een NON - BLOATED versie van W7, en ik mag hopen dat de 64 bit versie preinstalled staat (werkelijk, sommige OEMS installeren 32 bit op een +4 gb machine 8)7 )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 21:04
Stoffilters op alle intake fans, die makkelijk schoon te maken zijn (indien mogelijk zonder de machine uit te moeten zetten; een beest als dit zal waarschijnlijk altijd aan staan). Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan meer intake dan outtake (overdruk -> geen stof dat door allerlei kiertjes naar binnen komt), maar ik weet dat lang niet iedereen dat met me eens is. Denk in elk geval goed na over hoeveel fans je gebruikt en waar (dat ze stil moeten zijn lijkt me nogal wiedes).

Een voeding van goede kwaliteit en goede efficiëntie. Goede kwaliteit omdat een brakke voeding een heleboel dure componenten kan slopen (al dan niet tijdens het stukgaan van de voeding zelf). Goede efficiëntie om twee redenen: lagere electriciteitsrekening en minder warmteontwikkeling (uit stopcontact = nuttig (efficiëntie) + weggegooid (warmte)). Zorg dat de voeding niet al te krap is (zodat uitbreiding mogelijk blijft), maar ook niet veel te ruim is (die zijn duurder en aanzienlijk minder efficiënt als de bak idlet).

Als algemene tip aan Medion zou ik zeggen: denk vantevoren heel goed na over je doelgroep. Over sommige dingen zal iedereen het eens zijn (meer GB opslag is beter) over andere is discussie mogelijk maar is wel een compromis te bedenken (HDD vs. SSD) en dan heb je nog "smaak" (wel of geen LEDs op je fans bijvoorbeeld). Voor die laatste categorie: kies dus wel voor fans, maar zorg dat ze uitkunnen: iedereen blij (die paar euro extra moet dan maar). Een zelfde "probleem" heb je bij wel of geen raam in je side panel... Is het mogelijk om simpelweg twee panels mee te leveren zodat mensen zelf kunnen kiezen of wordt dat te duur? Andere opties zouden zijn om een bestaande kast te kiezen die zowel met als zonder window leverbaar is (mensen die het echt belangrijk vinden kunnen de versie met/zonder window dan nabestellen). Of misschien een getind raam, zodat je er alleen doorheen kunt kijken als de LEDs in je kast aan zijn?
Dit komt misschien mieren****erig over, maar ik denk dat de potentiële kopers dit soort details erg belangrijk vinden.

En: dat je er een heleboel voor terugkrijgt verandert niks aan het feit dat je een flinke hoeveelheid geld vraagt. Dus zorg dat alle details gewoon kloppen (stille fans, kabelmanagement, LEDs die uitkunnen, etc.); kopers moeten iets zien waar ze onmogelijk nee tegen kunnen zeggen, dus er mogen geen irritante "net-niet" eigenschappen zijn (en je hebt hier het budget om dat mogelijk te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 08:19
Pascalx schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:59:
Hey,

Als ik denk aan een monster-pc zit ik in deze richting te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Velociraptor WD3000GLFS, 300GB€ 171,04€ 342,08
1Corsair Obsidian 800D€ 238,84€ 238,84
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 123,95€ 123,95
1Razer Mamba€ 103,95€ 103,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 185,60€ 185,60
2XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition)€ 455,57€ 911,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.074,07

Natuurlijk is dit erg specifiek, maar de specs zijn wel wat ik er ongeveer van verwacht. Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat er muis, toetsenbord, monitors, geluidsapparatuur e.d. bij zit in de BBG - niet iedereen heeft immers een nieuwe set accesoires nodig! Gaat het hier dus echt om de computer of om het geheel?

Verder ben ik het aardig eens met de post boven me - alleen zou ik voor Intel gaan zodra zij hun hardware problemen op orde hebben ;)

Afhankelijk van de launch-date van deze aankomende setup zou ik gaan voor de nieuwst beschikbare line-up.
Je kan nog veel dikker investeren in het systeem zelf :
Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Laatst online: 30-05-2024
Tja, dat zou kunnen... maar aan de andere kant - afhankelijk van de Tweaker-korting - trek je mensen sneller over de streep met een systeem van €3000 - korting; dan met een systeem van €3500 - korting.

Daarbij zijn er inderdaad zaken als geluidskaart etc. Maar meestal hebben de ''die-hard" gamers deze zelf al, en daar verschillen de smaken qua functies/kwaliteit erg. Theatron Agrippa / Creative X-Fi etc.

Maarja het is inderdaad mogelijk mijn bovengenoemde setup nog verder te pimpen - desnoods waterkoeling om het af te maken als je de muis en het toetsenbord wegdenk zit je op de €2800 dacht ik. Dan blijft er ruim €600 over voor waterkoeling.

Daarbij denk ik dat 10k rpm HDD's i.c.m. SSD's als bootschijf (Raid config) mooi zijn voor de veeleisende gamer die toch nog richting de TB opslagruimte wil. Ook de CAS-latency van RAM-geheugen is belangrijk dat deze laag is.

[ Voor 15% gewijzigd door Pascalx op 02-02-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382258

De Kast:
- Een makkelijke kast met duimschroeven, Kabelmanagement en evt. Toolless
- Front panel met Audio, USB 3.0 (Het liefst met een Fan controller en evt. een card reader)
- Goede airflow (minstens 1x front intake, 2x top outlets)
- Ruimte voor Waterkoeling
- Casefans voor extra airflow
- Stof filters

Moederbord:
- P67 Chipset (Socket 1155)
- Moederbord met EFI
- Tri SLI/Quad CrossFire Support
- Minimaal 2x 1 Gb/s Lan
- Minimaal 2x USB 3.0
- Minimaal 4x SATA-600
- Minimaal 2x PCi-e 2.0 16x
- eSATA aansluiting
- RAID support
- Onboard audio met 7.1 surround sound, Optical S/PDIF

Geluidskaart:
- 24-bit, 7.1 surround sound, Optical S/PDIF poort

Processor:
- Quadcore i7 2600k 8mb L3 cache

Waterkoeling:
- Resevoir met Silver Killcoil
- Thermal Grease
- Dual 120mm Radiator (XSPC RX260)
- Compression Fittings (1/2 OD)
- Flexibele witte tubing (1/2 ID, 3/4 OD)
- Verstelbare pomp (Swiftech MCP655)
- 2x fans met hoge static pressure (Gentle Typhoon 1450rpm)

Videokaart:
- 2x GTX 580 in SLI (PhysX voor insane game prestaties en CUDA voor een flinke PPD bij folding@Home)
- OF 2x 6970 2GB in CrossFire (voor de lagere prijs en extreme game prestaties)

Voeding:
- Minstens 850 Watt 80+ Silver
- Modulair

Optische Drive:
- Blu-ray lezer met DVD Brander

Geheugen:
- Dual Channel 8GB DDR3, 1600Mhz (Corsair Vengeance)

Opslag:
- 2x 120GB SSD in RAID 0
- 2TB HDD 7200 RPM

Besturingssysteem:
- Windows 7 Ultimate x64

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 382258 op 02-02-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10guppy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-04 11:39
wat mij voldoenden lijkt voor een super pc

voeding:
modulair rond de 800 a 900 watt lijkt mij ruim voldoende
met veel uitbreiding mogelijk heden

Kast:
gewoon lekker simpel zwarte kast met aan de voor kant van 1 140 mm fan zijkant 1 a 2x 140 mm bovenkant 1x wat maximaal in de kast kan (180 a 240 mm? ) achterkant 1x 140 mm (fans eventueel met rode leds) kies voor lekker stille fans
voeding onderin plaatsen met de lucht aanzuiging aan de buitenkant van de kast zodat hij meteen frisse lugt pakt en de warme lucht meteen kwijt kan aan de achterkant
denk ook aan stof filters omdat je als je een compleet systeem koopt dit niet mag openen zonder dat de garantie bevalt en de onderdelen nogal wat warmte genereren wat voor problemen kan zorgen

hdd/ssd:

2x 3tb schijven voor dataopslag in raid 0
2x 160 gb ssd in raid 0 om van op te starten en voor de programma's en games

cpu:
AMD Phenom II x6 1100 (3,3GHZ) (ik weet niet of het mogelijk is maar mij lijkt het top om hem met een lichte overclock te verkopen denk aan 3,5GHZ ?)

Ram :
16 gb DDR3 1600 ik zie momenteel bij mediamarkt etc. systemen met 4 6 en soms 8 gb voorbij komen
dus ik denk dat we wel klaar zijn voor 16 gb (als het te duur word is 8GB ook prima)

Gpu:
ATI/AMD 5970 (dual gpu)
of
2x 6970 in crossfire
of als we nog even willen wachten
AMD 6990 (dual gpu)

moederbord:
enkel usb 3.0
losse geluidskaart meeleveren met motorgeluid dan de alom verkrijgbare onboard kaarten
verder gewoon veel ruimte en niet bezuinigen op de kwaliteit

optische drive:
2x bleuray brander

cpu koeler
probeer het beste te maken wat mogelijk ik dacht aan
10 heat pipes die naar boven in de kast lopen en zo net onder de grote fan een mooie KOPPER koel blok
gewoon zo groot mogelijk met push pull configuratie dus een fan onder het blok monteren net zo groot als de fan aan de bovenkant van de behuizing
temperatuur gestuurd peltier element 160 wat oid.

Ram koeler
voor iedere ram module een koper hitte verdeler die vanaf de module 2 heatpipes heeft die boven het geheugen samenkomen in een koper koelblok (4 modules naast elkaar) en dan 2x 50 mm fan erop push configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04 13:56
Jammer dat er al een soort van indicatie-prijs van 3000-3500 euro opgegeven is, zo kijk ik als tweaker niet echt naar het samenstellen van een pc, het is eerder zo goedkoop (merk-apparatuur) die zo snel, koel en stil mogelijk is. Moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Kast
  • Less is more!
  • Stak design, wel stevig materiaal
  • Voorzien van geluid dempend materiaal
  • Full tower, groot zodat er veel hardware in kan
  • USB 3.0 poorten aan voorzijde indien mogelijk
  • Line-out + mic-in aan de voorzijde
  • Voeding onderin de kast (graag met verwijderbaar stoffilter)
  • Minimaal 8 HDD's, graag makkelijk plaatsbaar en ook geschikt voor SSD's
  • Zwart, maar absoluut geen pianolak, het moet wel kwaliteit uitstralen
  • Gat in het moederbord voor makkelijk plaatsen andere CPU cooler
  • Voorzien van Thumbscrews voor de zijpanelen
  • Ruimte voor cable management
  • Ruimte voor diverse ventilatoren (120 mm, minimaal 2 voor, 2 achter), ook voorzien van wisselbaar stoffilter bij de ventilatoren aan de voorkant om stof in de kast te voorkomen
  • Eventueel een mooi windows met wat blauw (uitschakelbare) verlichting
  • Graag de voorkant egaal in dezelfde kleur zwart, dvd wil nog wel eens een andere kleur hebben. Desnoods een mooi simpel strak deurtje voor de kast.
  • Kijk eens naar de Fractal Design R3 Define, deze hebben mooie HDD bays en strak design.
  • pricewatch: Fractal Design Define R3 (Grijs)
Voeding
  • A-merk zoals Super Flower, Corsair, Antec
  • 80+ Gold (is meteen mooi voor de marketing)
  • Modulair of erg goed weg werkbaar (je wilt namelijk niet je extra kabeltjes kwijtraken?)
  • Stil, volgens mij had Super Flower voedingen waarvan de fan uit ging onder lage belasting wat ik een erg mooi concept vind.
  • pricewatch: Super Flower Golden Green SF-650P14XE
Moederbord
  • GIGABYTE, ASUS; MSI;
  • AM3(+) socket
  • 880/890 northbridge
  • 850 southbridge
  • Ondersteuning voor AMD hexacore
  • USB 3.0 (minimaal 2x liefste 4+)
  • Solid caps; Lekvrije condensatoren
  • SATA-600 poorten: >4 stuk
  • Overclocking mogelijkheden (wordt wel wat lastig met de garantie)
  • Voldoende aansluitingen voor fans (indien geen fancontroller)
  • ATX formaat (meer ruimte voor hardware)
  • Weinig PCI maar meer PCI-e :Y
  • Gigabit LAN
  • pricewatch: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
  • Meer: http://tweakers.net/price...Yh1_1I_Byxqt5pVf_RguC2fQA
Processor
  • AMD hexacore
  • Eventueel een niet standaard cooler (bijvoorbeeld een scyte muggen?)
Geheugen
  • DDR3 1333MHz
  • 4 GB is niet futureproof, dus 2 modules van 4GB heeft mijn voorkeur
  • Er moeten wel sloten vrij blijven op het moederbord voor eventuele uitbreiding
Videokaart
  • AMD 69xx
  • Alternatief: 2x AMD 6850 in CrossFire (ook weer leuk voor de marketing)
Opslag
  • SSD als bootschijf, 120 GB minimaal
  • Raid 5/6 array voor data van 1TB of 2TB schijven
  • Eventueel een echte XOR hardware raid controller
Drive's
  • BlueRay brander (ik zie zo niet het nu voor een extra drive verder nog)
  • Floppy Drive voor de wat mindere tweakers? :+
Monitor
  • Niet iedereen houd van groot, mij lijkt 19 t/m 22 inch geschikt
  • Full HD (1920x1080)
  • HDMI, DVI, VGA
Toetsenbord en Muis
  • Laser muis!
  • Audio toetsen op het toetsenbord (verder niet al te veel knopjes)
  • Toetsenbord bedraad, muis hoeft niet perse
Software
  • Windows 7 Home premium of Professional
  • Geen reclame of andere voorgeïnstalleerde beveiling etc.
  • Call of Duty Black Ops mee leveren (of een andere game) :P
Extra's om het af te maken
  • Reserve stoffilters
  • Kast ook voorzien van een fancontroller voor diverse fans
  • Kabeltjes netjes sleeven en wegwerken
  • Headset meeleveren
Heb geen speakers aangegeven en deze configuratie is niet specifiek voor het monster of game systeem. Waarschijnlijk te goedkoop voor het monster systeem en te duur voor het game systeem. Wie weet kunnen jullie er wat moois uit halen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door thof op 02-02-2011 21:24 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJskippy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 10:14
Monster PC:
Om mee te kunnen renderen, en snel CFD berekeningen op te kunnen maken.

Koeling:
(Extreem) goede koeling (Om te kunnen overclocken)

RAM:
16GB of 32GB DDR3

Voeding:
700 Watt of meer

Processor:
Snelste, i7 2700K, eventueel 2 processors

Harddisk:
SSD + snelle 3 TB schijf voor opslag

Moederbord:
Moet overgeclockt kunnen worden, hoeft geen USB3 te hebben

Videokaart:
1 Snelle videokaart is voor mij genoeg

Optical Drives:
DVD is voor mij prima, ik hoef geen BluRay

Ruime kast met goed kabelmanagement

Makkelijk uit te breiden

Kan er ook een Tweakers-logo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 09:57
Misschien links laten liggen, of net aan wachten tot het moment dat het probleem gefixt is en dan kopen? ...
Zoals hier te lezen is, zit de fout niet in de processor, maar in de chipset op het mobo:

"Dat houdt in dat zowel laptops als desktopsystemen met een 6-series-chipset, maar ook losse moederborden met een P67- of H67-chipset, last kunnen krijgen van het probleem."

Verder ontopic:

Ik zat zelf te denken aan:
  • P67 mobo (ja toch ja), maar dan wel met nieuwe chipset (zal ook afhankelijk zijn van beschikbaarheid en introductie pc op de markt)
  • i7 2600K (gewoon top in prijs/prestaties, ook afhankelijk van beschikbaarheid/ introductiedatum systeem)
  • 8 GB RAM DDR3 1333 MHz (dual channel)
  • 2x 40 GB SSD met intel, indilink of sandforce controller voor OS in RAID0
  • 2x 2TB 5900 rpm in RAID 1 voor data (RAID 5 zou ik niet doen vanwege pariteit, RAID 1 schijf is altijd beschikbaar, ook op andere pc)
  • Alles-in-een kaartlezer (is Medion wel sterk in), maar dan wel met standaard USB aansluitingen op het mobo
  • Misschien docking station in/op behuizing voor SATA schijf, à la CM 690 II advanced, volgens mij heeft Medion dit ook al een keer eerder in een behuizing gehad.
  • GTX 460 met 1GB geheugen of beter
  • Blu ray brander misschien
  • DVD brander (dan kun je ook makkelijker kopieren)
  • USB3, eSATA, firewire, 7.1 audio, 2x gigabit LAN, en allerhande andere aansluitingen voor en achter
  • Zoals eerder al genoemd een 'echte' processorkoeler, die goed functioneerd (= goed koelt) Dit vind ik ook gelden voor de koeler (en fan) op de videokaart. Bij mijn oude Medion was de fan op de vga kaart het eerste wat kapot ging in de pc.
Verder zou ik het systeem zonder toetsenbord en muis leveren. Heb zelf ook een Medion toetsenbord gehad, maar als je eenmaal een keer een 'goed' toetsenbord gehad hebt, vind je die Medion ramplank niet zo geweldi meer. Dat kan inmiddels achterhaald zijn natuurlijk. Een Tweaker die dit systeem wil kopen, zal (verwacht ik) wel een heel persoonlijke keus hebben als het om muis en tobo gaat.

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 15:52
Kijk, dit vind ik leuk: (over?)powered systemen samenstellen :)

Ik hoor veel tweakers over systemen die makkelijk aan te passen zijn. Dat zal inderdaad mooi voor ons zijn, maar ik denk dat Medion een systeem wilt neerzetten voor de mensen die geen eigen systeem willen bouwen maar wel een extreem krachtig workstation willen. Dat is de reden waarom er geen bijzondere processor of GPU koeling in zit. Medion regelt waarschijnlijk zelf de kast dus hoe makkelijk om te bouwen / modbaar die is kan Medion zelf beslissen.

Waar draait het om bij dit systeem? Pure kracht. Dus dat betekent dat er een hele dikke CPU in moet. Wat zeg ik? Twee :) Dit drukt inderdaad de prijs een hoop, maar hiervoor krijg je wel extreme prestaties en het budget is er.
  • Daarom 2x een Xeon X5650, dat is een 6-core processor op 2,66 GHz. Dat met hypertrading laat taakbeheer er heel leuk uitzien ;) Omdat ik er niet van uit ga dat Medion laat overklokken, laat ik speciale CPU koeling hierbuiten.
  • Hier moet een leuk bordje onder. Omdat ik niet verwacht dat Medion voor dit systeem een speciaal bord laat produceren: vereiste is dat er twee PCI-e x16 sloten op moeten, die niet direct onder elkaar mogen zitten. De meeste beschikbare borden hebben niet eens een x16 slot, laat staan twee. Anders kan je ook kiezen voor de EVGA Classified, maar die kost dan weer 700 euro. Dit Intel Workstation Board heeft wel 2x PCI-e x16 en is redelijk geprijsd.
  • Kast is het volgende probleem: dit soort moederborden hebben de SSI formfactor en dus niet ATX. Ik neem aan dat Medion de kast zelf gaat (laten) maken, maar ook vanwege het budget heb ik deze Silverstone gebruikt.
  • Er moet 2x triple channel geheugen gebruikt worden. 6x 2GB DDR3 1333mhz geheugen moet goed zijn. Ik ga er niet van uit dat Medion het toe staat over te klokken, dus hogere snelheden zijn niet nodig. 12GB geheugen lijkt me verder leuk voor dit systeem.
  • De krachtigste kaart van dit moment is dan wel de GTX580 of HD5970, de HD6970 kost 100 euro minder en presteert bijna even goed - soms zelfs beter. Hier bouwen we twee kaarten van in, zodat er aan videoprestaties geen gebrek is. 2x HD6970
  • Als bootschijf natuurlijk een SSD. De OCZ Vertex 120GB heeft prima prestaties en een goede prijs per gigabyte, maar Medion kan ook voor een andere SSD kiezen.
  • Als dataschijf een RAID setup van twee schijven wat voor hogere doorvoersnelheden zorgt. Samsung Spinpoint F3's zijn de beste schijven op dit moment, al kan Medion ook voor andere schijven kiezen. 2x Samsung Spinpoint F3 1tb
  • Een Blu-ray brander, het moet wel een compleet systeem worden die alles kan, toch?
  • Alle onderdelen worden aangestuurd door een voeding die een server board ondersteund. Deze 1 KW voeding kan dat zeker, heeft genoeg aansluitingen voor videokaarten en ook genoeg vermogen, ook voor een eventuele upgrade.
  • Om het af te maken een cardreader en een fancontroller.
  • Windows 7 x64 word natuurlijk ook meegeleverd.
Dat ziet er dus ongeveer zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon X5650€ 845,70€ 1.691,40
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1Silverstone SST-RV02B-W€ 126,-€ 126,-
1Scythe Kaze Master 5.25€ 23,85€ 23,85
1Cooler Master Silent Pro M1000€ 131,85€ 131,85
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 181,90€ 181,90
1GeIL Value PLUS GVP312GB1333C9HC€ 118,30€ 118,30
1Sharkoon Media Reader III€ 9,48€ 9,48
1Intel Workstation Board S5520SC€ 358,33€ 358,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.509,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Ook eens even gekeken hoever we kunnen gaan met 3000-3500 euro..

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 61,-€ 61,-
1Adaptec AAR-1430SA€ 83,-€ 83,-
4Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL, 3TB€ 189,68€ 758,72
2BenQ G2420HD€ 158,64€ 317,28
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,30€ 14,30
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Antec HCP-850€ 168,-€ 168,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 75,-€ 150,-
1Scythe Kama Reader 2€ 10,50€ 10,50
2MSI N580GTX-M2D15D5/OC€ 431,84€ 863,68
1MSI P67A-GD65€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.430,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-04 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

artificial_sun schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:33:
[...]

256GB SSD ipv 1TB vind ik ook een goed plan Maar derglijke SSD's slaan wel een flinke deuk in het budget! Maar als het geld er is, zonder ergens anders concessies te moeten doen, Graag!
Waarom moet er een 256GB SSD in ? Als ik naar mezelf kijk, ik heb een 80GB SSD en die is amper voor 3/4 gevult met alles wat mijn hartje wenst, dat is denk best veel; 2x photoshop progamma's, Ms Office compleet, Anti-virus en anders cleaning tools, tientallen video, audio en ondertilelings software etc.
128GB moet voor de meesten meer dan voldoende zijn, lijkt mij. Dan kan je er ook nog makkelijk een handvol spellen op kwijt.
dreku88000 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:13:
Ook eens even gekeken hoever we kunnen gaan met 3000-3500 euro..

#ProductPrijsSubtotaal
1Adaptec AAR-1430SA€ 83,-€ 83,-
4Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL, 3TB€ 189,68€ 758,72
Wat gaat die hostbased controller je voor voordeel geven ? Als je het mij vraagt, is het 83 euro over de balk gesmeten.

[ Voor 54% gewijzigd door Madrox op 02-02-2011 22:41 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
thof schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:08:

Extra's om het af te maken
  • Reserve stoffilters
  • Kast ook voorzien van een fancontroller voor diverse fans
  • Kabeltjes netjes sleeven en wegwerken
  • Headset meeleveren
Dat zou idd mooi zijn, waarom heb ik daar nu niet aan gedacht haha ;)
headset hoeft niet persé voor mij, maar die extra stoffilters en kabeltjes sleeven en goed wergwerken is wel een must ;)

Case kan ook evt. een Antec Dark Fleet DF-85 zijn, maar Fractal Define R3 in het zwart lijkt mij ook mogelijk...
Heb gehoord over geruchten van een opvolger van de ATCS840 van Coolermaster...

Een hardware RAID controller in Areca 1880 familie vind ik eigenlijk wel passen voor RAID 5 (of 6) zoals ik al in mijn listing had aangegeven...
En om budget te drukken denk ik dan 128GB tot 180GB SSDs wel goed genoeg zijn en minimaal 500GB drives voor RAID 5 (of 6) goed zijn...

Idd waterkoeling is denk ik waar Medion niet zou voor kiezen als ik het zo bedenk...

[ Voor 28% gewijzigd door mindwarper op 02-02-2011 23:31 . Reden: extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series€ 108,-€ 108,-
2Intel Xeon E5620€ 329,90€ 659,80
3Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 216,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 107,91€ 107,91
1Corsair HX850W€ 139,95€ 139,95
2OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 181,90€ 363,80
2Corsair Dominator CMP12GX3M3A1600C9€ 190,50€ 381,-
1EVGA Classified SR-2€ 639,95€ 639,95
2Gigabyte GV-R697D5-2GD-B€ 315,30€ 630,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.326,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom dual cpu opstellingen ? Lijkt me alleen nuttig voor renderfarms, gamers hebben er zowiezo geen ruk aan.
Zonde van het geld.

Hier een systeem om van te smullen, met nadruk op subliem geluid, beeld en randappatuur. Met een monitor van 1920x1200 is een dula GTX580 SLI opstelling wat mij betreft een beetje overkill; daar heb ik dan ook wat lichters gekozen. Hoewel, een dual HD6950 2GB opstelling is natuurlijk niet misselijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD€ 143,07€ 143,07
1Areca ARC-1210ML€ 204,35€ 204,35
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 74,-€ 74,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,94€ 118,94
1Microsoft Office Home and Business 2010 PKC NL€ 180,90€ 180,90
1Norton Norton Internet Security 2011, Upgrade 3 User NL€ 41,-€ 41,-
1Cooler Master HAF X€ 149,90€ 149,90
1Intel Core i7 980X€ 881,60€ 881,60
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 124,95€ 124,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 240GB€ 399,-€ 399,-
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 93,61€ 93,61
1Asus Rampage III Extreme€ 310,15€ 310,15
2MSI R6950 Twin Frozr II/OC€ 275,77€ 551,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.396,91

+ Socket 1366 ( bewezen betrouwbaar en nog steeds beresnel, tel daarbij op dat je hier wel fuul 2x x16 lanes hebt)
+SixCore i7 980X
+Asus top plankje, incl sata 600 en usb 3.0
+Geheugen is van Corsair, cas7. Lagere cas scheelt vooral bij min-fps, voor gamers een pre.
+Echte Radi-controller van Areca
+4x WD Blacks, 24/7 ontworpen, goede garantie en zeer goede prestaties. Raid-5 aanbevolen.
+Voeding en Kast zijn van uitstekende kwaliteit. De Kast staat bekend als een goede koelkast, niet onbelangrijk met dit heethoofdige systeempje. De voeding is van Seasonic, een en al degelijkheid.
+ Windows 7, Office en een AV-pakket. Dat kan natuurlijk niet ontbreken.
+ Een blueray brander. Niet iedereen zal hem willen, ik gebruik zo'n ding ook niet maar daar gaat het niet om; het past in het budget, het is redelijk betaalbaar dus waarom zou je het laten ?

Eventueel voorziet Medion de kast nog van de nodige demping, niet teveel echter; hij moet nog steeds een goede airflow hebben. Als voorschot heb ik alvast 2x en Twin-Frozer videokaart erin gestopt; die blijven beduidend stiller dan de koeling van de reference kaarten.

ps: Update, daar er geen monitor en randappatuur bij hoeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 03-02-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

Monster gamer, zonder prijslimiet:

-Moederbord: MSI Big Bang Marshal, met 8 PCIe 16x slots. Hierdoor is het mogelijk 4 videokaarten tegelijk te laten draaien.

-Processor: Intel i7 2600k. Bij sommige games moet HT uitgeschakeld worden voor betere prestaties.

-Koeler: Noctua NH-D14. Stille koeler met uitstekende koel eigenschappen. Moet de 2600k speelruimte geven.

-Geheugen: 4x4GB OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-16000, combinatie van snelste geheugen met low latency.

-Behuizing: CoolerMaster HAF X, zodat het bovenstaande XL-ATX moederbord gebruikt kan worden.

-Videokaart: 2x AMD 6950, van MSI de MSI R6950-2PM2D2GD5. De relatief koele single GPU kaart die in quad crossfire ingezet kan worden. De prestaties zijn bijna gelijk aan de 6970 en het merk is hetzelfde gehouden als het moederbord. Later kan evt. tot quad-crossfire ge-upgrade worden.

-Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 1.2kW

-Boot drive: 2x OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB in RAID0. Om de prijs niet te hoog te laten worden, anders was er een OCZ Z-drive gekozen.

-Storage: 2x Western Digital RE3 WD5002ABYS, 500GB in RAID0

-Backup: Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB

-Optische drive: LG GH22NS50 Zwart, goedkoopste DVD brander.

Zo een systeem komt op ca. 3250€.

Voor de game ervaring te verdiepen:
-Controller 1: Thrustmaster HOTAS Warthog
-Controller 2: Simped F16/USB
-Controller 3: Fanatec Porsche 911 GT2
-Controller 4: Fanatec Clubsport pedals
-Controller 5: Fanatec Porsche shifter
-Controller 6: TrackIR 5

-Display: 6x Optoma HD20 beamers, gebogen scherm en een of twee bass-shakers/buttkickers

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04 14:27
Erg ruime budget.. Kan zat in.

CPU
Waar bij de 1500euro gamepc niet kon, kan hier met gemakt de snelste i7 sixcore.

GPU
Omdat crossfire beter schaalt dan SLI, voor 2x HD6970 gekozen. Met 2x HD5970 heb je 4 gpu's en dat zal een stuk minder schalen.

RAM
12GB ddr3 1600 in triple channel.. Kost eigenlijk niks in vergelijking met andere onderdelen, dus waarom niet.

PSU
Seasonic 850W Gold.. wordt gezien als één van de beste voedingen die er zijn. Normaal gesproken duur, maar met groot budget past het er gewoon in.

HD
2x SSD in raid voor snel starten. 2x goedkope HD in raid voor veel opslag

MOBO
Mobo met marketingsaus, verder wel genoeg uitgerust met een paar pci-e 16x slots, pci-e 1x slots, genoeg usb 3.0/2.0, firewire, sata-600.. ect. Natuurlijk ook de high quality componenten zijn belangrijk.
Aparte geluidskaart erbij.

CASE
Aangezien het één van de duurste pc's worden, moet hij dat wel uitstralen. Wat doet dat beter dan een kast in de vorm van de zevensterren hotel Burj Al Arab in Dubai. Echter moet er wel nog wat dingen aangepast worden zoals een usb 3.0 stekker bovenin de frontpanel.

Windows 7 Ultimate is verder wel zo gepast voor een 3500euro systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD€ 149,-€ 149,-
2Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 144,-
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 158,-€ 158,-
1Lian Li PC-888€ 467,10€ 467,10
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Black Edition€ 913,15€ 913,15
1Seasonic X-850 80+ Gold Hybrid silent fan control€ 179,95€ 179,95
2Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 104,-€ 208,-
1Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9€ 142,-€ 142,-
1Gigabyte G1.Guerrilla€ 312,-€ 312,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.273,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 07:36

Larsie

scaahp

Qua hardware configuraties kan ik denk ik weinig input toevoegen aangezien er al een heleboel mogelijkheden naar voren zijn gekomen in dit topic

Wat ik persoonlijk als een reden zou zien om niet voor een zelfbouw-pc te gaan zijn aansluitmogelijkheden.
Ik zou het mooi vinden als dit een robuuste pc zou worden die je werkelijk overal op aan kan sluiten, zonder gedoe met verloopjes.

Bijvoorbeeld:

Beeld:
  • VGA
  • DVI
  • HDMI
  • Component
  • Composiet
  • BNC
  • Displayport
  • SCART
Geluid:
  • (Mini)jack
  • tulp
  • SPDIF (zowel optisch als coax)
  • (mini)XLR
Ik denk ook dat hier aardig wat vraag naar is omdat er een hoop branches zijn die net die een aansluitmogelijkheid missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:47

Pixeltje

Woo-woohoo!

Voor het monstersysteem:
Ik zou zonder meer voor Sandy Bridge gaan, ondanks het probleem met de SATA poorten van de chipset (alleen de SATA 300 trouwens). Tegen de tijd dat dit systeem in elkaar gezet wordt zijn er zeker al moederborden te vinden die dit issue niet meer hebben. Het probleem is al gelocaliseerd door Intel, en ze hebben er 700 miljoen voor uitgetrokken om het te fixen (bij al geproduceerde chipsets)\

De snelheidswinst die je boekt met SB tegenover huidige 1156 en 1366 socket is aanzienlijk. (zie ook review van T.net)

In dat geval dus een :

i7 2600K
Bijpassend moederbord met fatsoenlijke overclockmogelijkheden en stevige onderdelen (Durable/longlife/noemhetmaar capacitors etc)
256GB SSD Corsair, bijvoorbeeld. (windows 7 ondersteunt toch trim, dus kun je snelheid en ruimte wel combineren)
3 x 1TB HDD WD heeft een lijn waarvan geen rotatiesnelheid is opgegeven (vermoedelijk 5400RPM) maar de schijven zijn snel, stil en betrouwbaar.
Geluidskaart kan wat mij betreft best onboard; ik heb tijden met een audigy 24bit kaart gedraaid, en die is niet beter dan de onboard kaart op mijn huidige moederbord.
2 keer AMD 6990 of 5970
4x4GB DDR3 1600MHz met goede timings, (en evt ruimte voor een clock..)

dan nog een toffe kast, hoewel ik me kan voorstellen dat Medion (net als bij haar andere producten) een Medion-branded behuizing gebruikt. Antec nine-hundred vind ik persoonlijk een fijne kast, lekker groot goed gekoeld.

Overigens zou ik gewoon voor luchtkoeling gaan: consumenten die geld hebben maar geen verstand moet je niet met waterkoeling opzadelen (ivm onderhoud aan de koelinstallatie lijkt me).
Luchtkoeling kan met de juiste onderdelen erg efficient zijn en ook stil genoeg. vier 140 mm fans op laag rpm in je kast maken niet veel herrie maar verplaatsen veel lucht.

Voor de game-PC:

i5 2500K (dacht tenminste dat de 2500K een i5 was)
Bijpassend moederbord met fatsoenlijke overclockmogelijkheden en stevige onderdelen (capacitors etc)
128GB-160GB SSD Corsair, Intel, OCZ bijvoorbeeld.
1TB HDD WD heeft een lijn waarvan geen rotatiesnelheid is opgegeven (vermoedelijk 5400RPM) maar de schijven zijn snel, stil en betrouwbaar.
Geluidskaart kan wat mij betreft best onboard; ik heb tijden met een audigy 24bit kaart gedraaid, en die is niet beter dan de onboard kaart op mijn huidige moederbord.
1 keer AMD 6990 of 5970
4x2GB DDR3 1333MHz / 1600MHz met goede timings, (en evt ruimte voor een clock..)

Ook deze in een fatoenlijke ruime kast met goede luchtkoelmogelijkheden.

Even een lijstje gebakken:
#ProductPrijsSubtotaal
3Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 55,-€ 165,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 284,23€ 284,23
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 240GB€ 409,-€ 409,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 145,69€ 145,69
2Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 294,32€ 588,64
1Asus Maximus IV Extreme€ 269,81€ 269,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.862,37

Heb je nog ruim voldoende over voor een kast, voeding en muis :P

Note: heb hier wel voor een 6970 gekozen, omdat de 6990 nog niet in de PW staat ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Pixeltje op 03-02-2011 08:00 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:36:

Wat gaat die hostbased controller je voor voordeel geven ? Als je het mij vraagt, is het 83 euro over de balk gesmeten.
Ik had in gedachten om 4 schijven in RAID10 te zetten, hardwarematige versnelling leek me daarvoor niet nodig, en dan houdt je nog SATA poorten vrij op je mobo..
Madrox schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:21:

#ProductPrijsSubtotaal
1Areca ARC-1210ML€ 284,-€ 284,-
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 74,-€ 74,-

+Echte Radi-controller van Areca
+4x WD Blacks, 24/7 ontworpen, goede garantie en zeer goede prestaties. Raid-5 aanbevolen.
Volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt.
TNJ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:23:
...

-Moederbord: MSI Big Bang Marshal, met 8 PCIe 16x slots. Hierdoor is het mogelijk 4 videokaarten tegelijk te laten draaien.

-Processor: Intel i7 2600k. Bij sommige games moet HT uitgeschakeld worden voor betere prestaties.

...
Dat gaat volgens mij niet passen? Kun je volgens mij beter deze nemen, dan heb je iig 3x PCI 2.x 16x sloten.

Wel een leuke thread btw, een dergelijk budget geeft nogal wat ruimte om te spelen met de config.

edit: (gelijk gepost)
Pixeltje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:44:
Voor het monstersysteem:
Ik zou zonder meer voor Sandy Bridge gaan, ondanks het probleem met de SATA poorten van de chipset (alleen de SATA 300 trouwens). Tegen de tijd dat dit systeem in elkaar gezet wordt zijn er zeker al moederborden te vinden die dit issue niet meer hebben. Het probleem is al gelocaliseerd door Intel, en ze hebben er 700 miljoen voor uitgetrokken om het te fixen (bij al geproduceerde chipsets)\

De snelheidswinst die je boekt met SB tegenover huidige 1156 en 1366 socket is aanzienlijk. (zie ook review van T.net)

In dat geval dus een :

i7 2600K
...
Helemaal mee eens :)

[ Voor 14% gewijzigd door dreku88000 op 03-02-2011 07:50 . Reden: gepost terwijl ik nog aan het typen was... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 15:52
Waarom dual cpu opstellingen ? Lijkt me alleen nuttig voor renderfarms, gamers hebben er zowiezo geen ruk aan.
Zonde van het geld.
Is dit een gamepc dan? Dit is een monster-PC, die moet gewoon alles kunnen. Dus naast gamen ook video bewerken en je kan 'm inderdaad ook als renderfarm gebruiken. Wat wil je anders met die 3500 euro, dat is eigenlijk sowieso zonde van het geld.
Bovendien zit in jouw setup een 27" scherm. Even de waarschuwing lezen: het gaat om een systeem zonder toetsenbord, muis en monitor.

@Pizzaboertje, je moet een speciale voeding hebben voor dualsockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubizon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04-2019
Multicore's hebben mij nog nooit echt een warm gevoel gegeven. Meestal draaien ze op een lagere kloksnelheid waardoor single-thread processen niet echt sneller lopen. Ik wil gigahertzen zien!

- Een 64bit systeem met 3-4 Cores dat aan 3.6 Ghz - 4.0Ghz draait lijkt mij al schappelijk
- 2 State of the art AMD grafische kaartjes in SLI zouden moeten voldoen.
- een 128 Gb SSD (SATA600) voor OS + games
een 2-3 TB hdd 72000rpm voor de andere opslag
- Zo'n 8-16 GB ram
- Een fatsoenlijke audio-kaart (dit vergeten de meeste)
- een BT wirelesss controller (van logitech) met analoge stickjes. (zodat niet-shooter-games deftig gespeeld zouden worden)

Een 22inch 1080p monitor 2ms refresh-rate zou er ook bij aangeboden moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rubizon schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:51:
- 2 State of the art AMD grafische kaartjes in SLI zouden moeten voldoen.
Gaat niet werken ;)

Is wel een leuke vraag of jen ou meer voordeel haalt uit SLI of uit Crossfire.. Ik meen dat bij SLI het geheugen van de beide kaarten bij elkaar opgeteld wordt, waar bij CF 2 kaarten met 1GB samen ook als 1Gb gezien worden. De vraag is waarvan je de meeste lol hebt in een systeem als dit: misschien is SLI wel beter schaalbaar dan CF als je met meer dab 2 kaarten gaat werken?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Rubizon schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:51:
Multicore's hebben mij nog nooit echt een warm gevoel gegeven. Meestal draaien ze op een lagere kloksnelheid waardoor single-thread processen niet echt sneller lopen. Ik wil gigahertzen zien!

- Een 64bit systeem met 3-4 Cores dat aan 3.6 Ghz - 4.0Ghz draait lijkt mij al schappelijk

...
Dat wordt dus een i7 2600K. Die draait met gemak op 4GHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 08:19
Ik zou bij een monster PC samengesteld door Tweakers ook wel een monsterlijke afwerking willen. Dus af fabriek als mod het Tweakers.net logo duidelijk op de kast aanwezig. [/persoonlijke mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

zeef schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:56:
Ik zou bij een monster PC samengesteld door Tweakers ook wel een monsterlijke afwerking willen. Dus af fabriek als mod het Tweakers.net logo duidelijk op de kast aanwezig. \[/persoonlijke mening]
Hear, hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Pixeltje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:05:
[...]

Gaat niet werken ;)

Is wel een leuke vraag of jen ou meer voordeel haalt uit SLI of uit Crossfire.. Ik meen dat bij SLI het geheugen van de beide kaarten bij elkaar opgeteld wordt, waar bij CF 2 kaarten met 1GB samen ook als 1Gb gezien worden. De vraag is waarvan je de meeste lol hebt in een systeem als dit: misschien is SLI wel beter schaalbaar dan CF als je met meer dab 2 kaarten gaat werken?
Geheugen word nooit opgeteld, ook niet bij SLI.
dreku88000 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:18:
[...]
Dat wordt dus een i7 2600K. Die draait met gemak op 4GHz :)
En een sixcore heeft 2 extra cores.
Dan ben je een uitzondering. Heb pas nog ff onboard aangezet, daar ik ff geen soundcard had, en ja, dat is een 190 euro duur plankje; qua geluid valt het idd mee, als je het geluid te horen krijgt tenminste; het viel me op dat ik in verschillende spellen, sommige geluiden, effecten gewoon niet meer hoorde. Dat is ook onboard. Nu zit er weer een geluidskaart in en ik mag weer genieten van alle geluidseffecten....

[ Voor 43% gewijzigd door Madrox op 03-02-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Ter info, ik heb nu 2x een vergelijkbaar bedrag aan een PC besteed (nou ja, eerste keer ~ €4.000, 2e keer ~€3.000). En de absolute top gooien is geld weggooien

Volgens mij is het idee dat dit soort PC's voor de veeleisende thuisgebruiker is, een consumenten PC die tot de absolute top hoort qua specs.

Wat zijn eisen/wensen die je daarbij zou hebben/wat doet een normale thuisgebruiker op zijn computer? (en ja, er staan ook duffe dingen tussen)
- Hij moet snel opstarten (wachten op opstarten is irritant)
- Hij moet stil zijn
- Hij moet als HTPC te gebruiken zijn (niet qua formaat, wel qua functionaliteit)
- Hij moet op de tv in de woonkamer aan te sluiten zijn en daar te gebruiken zijn
- Je moet er op kunnen videobewerken (volgens mij doen steeds meer mensen dit)
- Je moet er mee kunnen gamen (ook in 3D, net zoals films kijken ook in 3D mogelijk zou moeten zijn)

En natuurlijk dingen als tekstverwerken, browsen etc ;)

Over dingen als kast/voeding/mobo ga ik niet zo heel veel roepen, behalve dat onderstaande specs erop moeten kunnen passen, kwaliteit goed moet zijn en qua koeling/geluidsniveau ook van goed niveau is.

Als harde schijf is een combinatie van SSD en ouderwetse harde schijven het beste; De SSD voor de software/games, de harde schijf voor de opslag van foto's/films/andere dingen. Ideaal zou natuurlijk volledig SSD zijn, maar dat wordt denk ik een probleem qua prijzen.

De videokaart(en) moet(en) natuurlijk gewoon top zijn. Of je het topmodel er 1x of 2x inzet, of juist 1 stapje onder het topmodel er 2x inzet, dat is budgetafhankelijk. Ik weet natuurlijk niet hoeveel goedkoper medion in kan kopen. Voorkeur is natuurlijk 2x een topmodel.

Hetzelfde geldt voor de processor, ga hier ook 1 onder het topmodel zitten (tenzij het topmodel natuurlijk veel goedkoper te krijgen is dan wat wij ervoor moeten betalen)

Verder zijn een goede geluidskaart en netwerkkaart ook van belang; Alles om de CPU te ontlasten tijdens gamen etc is welkom en goed geluid is natuurlijk ook wenselijk

Overzichtje:
- Kast: € 150
- Moederbord: € 150 - 200
- Voeding: € 150 - 200
- HD: € 500
- RAM: € 150 - 200
- CPU: € 500
- GPU: € 500
- Geluidskaart: € 150 - 200
- Netwerkkaart: € 100
- Blu-ray lezer en brander (1x lezer, 1x brander) € 200

Evt nog iets van een tv-kaart erin, al twijfel ik of dat zinnig is

Totaal zit je dan op € 2550-2800 dus dat geeft je nog ruimte om onderdelen nog wat te verbeteren, waarbij dan vooral GPU/CPU/HDD en geluidsniveau verbeterd kunnen worden.

Belangrijk is vooral dat 't gebalanceerd is en geen kleine irritaties als traag opstarten, veel lawaai op gaat leveren, of missende aansluitingen op bijvoorbeeld een 3-monitor setup of HD-tv in de woonkamer, of op de geluidsinstallatie zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.

Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.