[BBG] Special voor mei: monster-pc - het systeem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. De afgelopen weken heeft Tweakers.net op basis van de eerder via GoT verkregen feedback druk overleg gehad met Medion. Jullie hadden dermate veel feedback geleverd dat het verwerken langer dan verwacht duurde. Bovendien was de feedback ook nog eens zo concreet, dat zowel Tweakers.net als Medion het onderste uit de kan hebben proberen te halen.

Specificaties
Om jullie niet langer in spanning te houden, staat hieronder de uiteindelijke configuratie van de monster-pc, gevolgd door een toelichting. Uiteraard is er nu ook een prijs bekend

BehuizingMedion Erazer X80
VoedingFSP Everest 1010
ProcessorIntel Core i7990X Extreme Edition
MoedbordMSI X58 Platinum
Geheugen Samsung 24GB ddr3/1600MHz
Graphic 2x nVidia GTX580 1536MB
HDD12x Micron C400 256GB in raid0
HHD23x Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
Blu-rayBlu-ray-brander/dvdrw
CardreaderJa, 9-in-1
OSWindows 7 Ultimate OEM NL 64bit
Extra2x Hotswap hdd-frame
Garantie2 jaar

Prijs
Misschien nog wel belangrijker dan de specificaties is de uiteindelijke prijs van het systeem. Hoewel de korting nooit hoog genoeg kan zijn, denken we dat Medion een heel net gebaar heeft gemaakt. De normale retailprijs van bovenstaande configuratie zou bij Medion zo'n 3700 euro zijn. Via Tweakers.net zal deze pc straks te bestellen zijn voor 3399 euro inclusief btw. Uiteraard kan een systeem als dit ook via de Pricewatch worden samengesteld: een snelle rekensom leert ons dat dit in ieder geval niet haalbaar is voor minder. Bovendien profiteer je niet alleen van de korting, ook wordt het systeem kant-en-klaar opgeleverd, gratis thuisbezorgd en heb je twee jaar garantie.

Toelichting
Eerlijk is eerlijk: het proces was niet eenvoudig. Al snel in het proces bleek dat Medion als oem-fabrikant te maken heeft met zelfopgelegde certificeringseisen die bepaalde zaken ingewikkelder maken. Denk hierbij aan iets 'eenvoudigs' als een bios dat toegankelijk is. Hoe vanzelfsprekend dat ook klinkt: Medion heeft tot nu toe nog nooit systemen geleverd waarbij de garantie behouden blijft als iemand de bios unlockt. Door de samenwerking met Tweakers.net gaat daar nu verandering in komen. Ook op andere gebieden hebben we geprobeerd net even een stapje verder te gaan. Zo is dit systeem uitgerust met 1600MHz-geheugen; tot nu toe leverde Medion pc's met maximaal 1333MHz-geheugen.

Moederbord
Medion voorziet de monster-pc van een voor Medion vervaardigde variant van de MSI X58 Platinum-moederbord. Dit X58-mobo met usb 3.0 beschikt over 10/100/1000 LAN, 3x PCIe X16, 2x PCIe X1, 2x PCI. Standaard wordt een Medion-bios ingeladen. Kopers mogen echter wel zelf flashen met een MSI-bios om toegang te krijgen tot het bios. De garantie blijft hierbij behouden.

Processor en koeler
In het moederbord zit een Intel Core i7 990 Extreme Edition-processor geprikt. Deze 6-core-processor is nét aangekondigd en is geklokt op 3,46GHz en voorzien van de 12MB cache. De processor wordt gekoeld door een speciaal voor Medion vervaardigde AVC-koeler. Deze ronde koeler is voorzien van een 92mm fan en zes heatpipes. Deze koeler produceert bij maximale belasting 38dB bij 2800rpm. De koeler draait standaard op 900rpm tot een cpu-belasting van 50 procent. Uit de certificeringstesten van Medion zou blijken dat deze koeler daarmee stiller is dan de standaard Intel-koeler.

Grafische kaart
Medion levert voor dit systeem twee op de nVidia GeForce GTX580-gebaseerde grafische kaarten met ieder 1538MB-geheugen. De kaart worden rechtstreeks betrokken bij nVidia en zijn derhalve ook voorzien van de standaard nVidia-koeler.

Geheugen
Omdat een monster-pc niet zomaar een monster-pc kan worden genoemd, is er naast de rappe processor gekozen voor in totaal 24GB geheugen. Dit wordt geleverd door Samsung. Speciaal voor deze actie laat Medion 1600Mhz-reepjes aanrukken. In totaal worden er 6 reepjes van 4GB geplaatst.

Opslag
Om lekker snel te kunnen werken worden er twee flinke ssd's in raid0 in het systeem gestoken. Deze 256GB solid state drives worden geleverd door Micron. De geselecteerde C400-versie maakt gebruik van 25nm flash-geheugen en is voorzien van een SATA-600-interface. De ssd heeft een Marvell-controller die wordt bijgestaan maar liefst 256MB cache. Tevens zijn er drie 2TB Seagate-hdd's aanwezig. Deze Barracuda-schijf spint op 5900rpm.

Behuizing
Alle hardware moet uiteraard een plek hebben. Medion heeft daarom zijn nieuwe Erazer X80-behuizing uitgekozen als thuisbasis voor al deze hardware. Deze kast is niet op maat gemaakt voor deze monster-pc maar maakt onderdeel uit van de speciale gamelijn van Medion. De metalen behuizing is voorzien van twee hotswap-bays voor harde schijven aan de voorzijde. Ook zijn twee usb2.0-aansluitingen en een cardreader aan de voorzijde beschikbaar.

Voeding
Alle hardware moet uiteraard ook voorzien worden van prik. Om te zorgen dat dit systeem even mee kan, is ervoor gekozen een flinke voeding in het systeem te plaatsen. Omdat een modulaire psu hierbij wel zo prettig is, is in samenspraak met Medion de keuze gevallen op de FSP Everest 1010. Deze 80+-voeding van 1000W is modulair, levert voldoende stroom en is door Medion inmiddels gecertificeerd voor het gebruik met twee grafische kaarten.

Besturingssysteem
Deze machine zal worden uitgerust met een Nederlandstalige 64bit versie van Windows 7 Ultimate.

Overige zaken
In het systeem is verder een blu-ray-brander aanwezig. Medion zorgt voor gratis aflevering en biedt twee jaar garantie op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 23:00
Zie ik nu goed dat de game-pc wel usb3.0 aansluitingen heeft aan de voorkant, maar de monster-pc niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Wauw wat een mooie pc. Boven mijn budget maar wat een mega coole bak.

Is er nog iets speciaals gedaan met de cooling (naast CPU cooler)? En is er al een link naar de kast / foto binnen kant ?

[ Voor 4% gewijzigd door ipazza op 05-03-2011 19:37 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
mooie pc, jammer dat het moederbord lichtelijk een vertragende factor is. Waarom geen moederbord met sata-600? (2x sata-600 ssd in raid 0 kan zo toch nooit volledige snelheden behalen?) geen usb 3.0 (had ik wel verwacht) had 12 gb ram erin gestoken (op 1600 mhz) en had voor het geld een beter/duurder moederbord gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door gerjaknut op 06-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hier geld hetzelfde wie koopt nu zo'n high-end PC en neemt er dan zo'n voeding bij?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:12
1000 watt voor 2 x 580 gtx en een 990x het haalt het maar net.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:07:
Hier geld hetzelfde wie koopt nu zo'n high-end PC en neemt er dan zo'n voeding bij?
Hier geld het psu-verhaal zelfs sterker dan bij de game-pc; deze config gaat nml. veel meer de PSU belasten.

Verder zie ik het nut niet in van 2x 256GB SSD. Twee maal een 128GB exemplaar was al mooi genoeg geweest.
De CPU zou ik nooit nemen, maajra; dit is een monster config natuurlijk. De prijs weegt iig niet op tegen de betere prestaties als je het mij vraagt.

Mijn voorspelling komt iig uit; veel meer dan 10% korting is het niet geworden 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Madrox op 07-03-2011 14:24 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 14:46
Medion wil af van de budget-naam en zich net zoals in Duitsland op de high-end markt storten (waar meer geld te verdienen is) Gezien ze van dit systeem nog geen 10 stuks in heel Nederland gaan verkopen (behalve mezelf ken ik niemand in mijn omgeving die voor dan 1500 euro hardware in de afgelopen 3 jaar heeft gekocht), moet het allemaal wel PR based zijn.
De hardcore tweakers zijn de opiniemakers van hun sociale omgeving en daarom deze viral, inhoudelijk is het flut:
2 SSD's in raid is echt dom, gezien er nog geen trim voor mogelijk is. 1000 w psu is te weinig. 1000 euro processor voor die laatste paar procent meer is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

The Mechanic schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:37:
Medion wil af van de budget-naam en zich net zoals in Duitsland op de high-end markt storten (waar meer geld te verdienen is) Gezien ze van dit systeem nog geen 10 stuks in heel Nederland gaan verkopen (behalve mezelf ken ik niemand in mijn omgeving die voor dan 1500 euro hardware in de afgelopen 3 jaar heeft gekocht), moet het allemaal wel PR based zijn.
De hardcore tweakers zijn de opiniemakers van hun sociale omgeving en daarom deze viral, inhoudelijk is het flut:
2 SSD's in raid is echt dom, gezien er nog geen trim voor mogelijk is. 1000 w psu is te weinig. 1000 euro processor voor die laatste paar procent meer is absurd.
1000watt psu kan meer dan genoeg zijn, als het tenminste een goede is.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
Allemaal certificerings-shizzle en dan zo'n voeding er in? :/

Niemand die het koopt lijkt me, 3500 euro excl. monitor, maar goed, daar ging het ook niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-06 18:34
Met zo´n voeding zou ik het nog niets eens overwegen om te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 21:04
ipazza schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:11:
En is er al een link naar de kast / foto binnenkant?
In de (Duitstalige) versie van Medion's PC-Konfigurator kun je kiezen uit een aantal kasten, waaronder de "Microstar Erazer X80 Game PC". Ik ga er even vanuit dat dat dezelfde kast is die voor de monster-pc gebruikt gaat worden. Ik ben te lui om thumbnails te maken, maar hier zijn links naar de foto's die de PC-Konfigurator heeft van deze kast:
http://mm-bto.medion.com/images/ansichten/2/1.jpg
http://mm-bto.medion.com/images/ansichten/2/2.jpg
http://mm-bto.medion.com/images/ansichten/2/3.jpg
http://mm-bto.medion.com/images/ansichten/2/4.jpg
Twee hotswaps bays en ook nog eens eSATA op de front panel is lang niet verkeerd. Zelf houd ik totaal niet van vensters in de zijkant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Alles bij elkaar lijkt het me een prima kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Per toeval kwam ik bij dit topic terrecht en was wel eens nieuwsgierig naar het z.n. monster systeem echter vraag ik mij af wat er buiten de cpu dan zo monsterachtig aan is. De specificaties lijken op het eerste ogenblik dan wel monsterachtig echter vallen mij een paar dingen op waarop flink bespaard is en out of date zijn.

Een van de belangrijkste onderdelen in het geheel, het moederboard, is geeneens meer actueel in pricewatch sinds 26 november 2010 en de laagst bekende prijs 199 euro was. Hierbij krijg ik een gevoel van dat je in feite een achterhaald moederboard aangeboden krijgt hetgeen 2dehands misschien voor een prikkie te krijgen valt.

Dan komt er een of ander onbekend merk SSD in te zitten waarvan ik zoiets heb van tja, erg plezierig zou ik dat niet vinden ondanks dan de grote capaciteit. Liever zou ik dan toch een bekend merk erin zien zitten en dan wat minder capaciteit maar wel er zeker van kunnen zijn dat de SSD probleemloos werkt en goede snelheden behaalt.

Verder dan geheugen van Samsung wat op zich dan niet direct iets hoeft te zeggen echter ook hier weer een afwijkend merk gebruiken waarvan minder bekend is. Althans ik persoonlijk zou dan eerder voor bv Kingston of Corsair gaan wanneer de beurs het toe laat en het z.n. hi-end word. Deze merken hebben zich wel bewezen in de loop der tijd en ook qua ondersteuning zou ik mij er veiliger bij voelen.

Dan tot slot en wel het meest belangrijke kan ik er niet omheen dat bij mij bij het merk Medion de smaak van de Aldi meteen in de mond komt, en ik de Aldi nog altijd zie als een supermarkt en niet bepaald als een pc-zaak met goede naam. Excuses hierbij voor mijn negatief oordeel maar dit systeem zou ik dus never nooit aanschaffen met mooi het merknaampje Medion erop, maar ja, als tweaker koop je ook geen kant en klaar systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ben benieuwd hoeveel er van deze verkocht gaan worden. Maar goed het zal voornamelijk wel een pr stunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 04:44:
Dan komt er een of ander onbekend merk SSD in te zitten waarvan ik zoiets heb van tja, erg plezierig zou ik dat niet vinden ondanks dan de grote capaciteit. Liever zou ik dan toch een bekend merk erin zien zitten en dan wat minder capaciteit maar wel er zeker van kunnen zijn dat de SSD probleemloos werkt en goede snelheden behaalt.
SSD is volgens mij de beste die ze kunnen nemen, twee in RAID is dan wel weer jammer. Maar onbekend natuurlijk absoluut niet.
Verder dan geheugen van Samsung wat op zich dan niet direct iets hoeft te zeggen echter ook hier weer een afwijkend merk gebruiken waarvan minder bekend is. Althans ik persoonlijk zou dan eerder voor bv Kingston of Corsair gaan wanneer de beurs het toe laat en het z.n. hi-end word. Deze merken hebben zich wel bewezen in de loop der tijd en ook qua ondersteuning zou ik mij er veiliger bij voelen.
Kingston en Corsair maken geen geheugenchips, Samsung doet dat wel, Kingston en Corsair gebruiken o.a. zelfs Samsung voor hun DDR3 dus een argument van niks.
Dan tot slot en wel het meest belangrijke kan ik er niet omheen dat bij mij bij het merk Medion de smaak van de Aldi meteen in de mond komt, en ik de Aldi nog altijd zie als een supermarkt en niet bepaald als een pc-zaak met goede naam. Excuses hierbij voor mijn negatief oordeel maar dit systeem zou ik dus never nooit aanschaffen met mooi het merknaampje Medion erop, maar ja, als tweaker koop je ook geen kant en klaar systeem.
Medion's zijn altijd prima PC's voor hun geld dat weet de gemiddelde Tweaker wel daarnaast als ze het echt goed hadden gedaan. Hadden ze wel klanten gehad hier op Tweakers niet alle Tweakers zijn namelijk met Hardware bezig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:18:
SSD is volgens mij de beste die ze kunnen nemen, twee in RAID is dan wel weer jammer. Maar onbekend natuurlijk absoluut niet.

Kingston en Corsair maken geen geheugenchips, Samsung doet dat wel, Kingston en Corsair gebruiken o.a. zelfs Samsung voor hun DDR3 dus een argument van niks.

Medion's zijn altijd prima PC's voor hun geld dat weet de gemiddelde Tweaker wel daarnaast als ze het echt goed hadden gedaan. Hadden ze wel klanten gehad hier op Tweakers niet alle Tweakers zijn namelijk met Hardware bezig.
Het is mijn persoonlijke mening wat ik schreef en niet met de bedoeling of het ook werkelijk zo is, maar ik ken b.v. een merk als Micron niet, Samsung als geheugenmerk niet, en Medion herken ik alleen van de low-budget dumpsysteempjes van de Aldi.

Betergezegd dat ik zelf geen ervaringen heb opgedaan met die merken wat erin gebruikt worden en ik zelf van mijn eigen bevindingen uit ga en ik veelal Asus moederboarden gebruik, Corsair geheugen en voedingen, en daar gewoon goede ervaringen mee opgedaan heb.

En tja dat Medion goede pc'tjes maakt ben ik het niet helemaal mee eens en het vaak een geluksfactor was bij de systemen die dan via de Aldi verkocht werden, en er ook genoeg mensen steen en been klaagden na bv 1 jaar tijd.

Evenzogoed blijf ik 3399 euro veel geld vinden en zit er naar mijn mening teveel overkill in en word er net bespaard op bv een moederboard, en denk ik van zet er bv 1 ssd in zonder raid, en zet er dan bv een EVGA of Asus moederboard in van de hi-end series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:13:
[...]
Het is mijn persoonlijke mening wat ik schreef en niet met de bedoeling of het ook werkelijk zo is, maar ik ken b.v. een merk als Micron niet, Samsung als geheugenmerk niet
Crucial/Micron is een best bekend merk, ook bij de Tweakers. Wie kent de bekende Micron D9 DDR2 geheugenchipjes nu niet? En tegenwoordig hebben we de Crucial RealSSD C300 welke ook erg goed is.
Betergezegd dat ik zelf geen ervaringen heb opgedaan met die merken wat erin gebruikt worden en ik zelf van mijn eigen bevindingen uit ga en ik veelal Asus moederboarden gebruik, Corsair geheugen en voedingen, en daar gewoon goede ervaringen mee opgedaan heb.
Tja wat betreft Corsair geheugen, kan prima zijn dat de geheugenchips van jouw geheugen gemaakt zijn door Samsung dan heb je er dus wel ervaringen mee. ;)
En tja dat Medion goede pc'tjes maakt ben ik het niet helemaal mee eens en het vaak een geluksfactor was bij de systemen die dan via de Aldi verkocht werden, en er ook genoeg mensen steen en been klaagden na bv 1 jaar tijd.
Medion is: Intel/AMD, MSI, Samsung, Seagate, FSP zijn toch echt allemaal prima merken. Maar zoals altijd er kan idd wel eens een slecht model tussen zitten, maar over het algemeen is het prima.
Evenzogoed blijf ik 3399 euro veel geld vinden en zit er naar mijn mening teveel overkill in en word er net bespaard op bv een moederboard, en denk ik van zet er bv 1 ssd in zonder raid, en zet er dan bv een EVGA of Asus moederboard in van de hi-end series.
EVGA of Asus willen is niet realistisch gebruikt Medion immers toch niet. Waar ik het wel mee eens ben dat het geen goede PC is. En het kon gewoon veel beter. Dit was mijn idee, wat gewoon haalbaar moet zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:32:
Crucial/Micron is een best bekend merk, ook bij de Tweakers. Wie kent de bekende Micron D9 DDR2 geheugenchipjes nu niet? En tegenwoordig hebben we de Crucial RealSSD C300 welke ook erg goed is.

Tja wat betreft Corsair geheugen, kan prima zijn dat de geheugenchips van jouw geheugen gemaakt zijn door Samsung dan heb je er dus wel ervaringen mee. ;)

Medion is: Intel/AMD, MSI, Samsung, Seagate, FSP zijn toch echt allemaal prima merken. Maar zoals altijd er kan idd wel eens een slecht model tussen zitten, maar over het algemeen is het prima.

EVGA of Asus willen is niet realistisch gebruikt Medion immers toch niet. Waar ik het wel mee eens ben dat het geen goede PC is. En het kon gewoon veel beter. Dit was mijn idee, wat gewoon haalbaar moet zijn.
Ik wist dus niet dat Crucial en Micron een en dezelfde is want Crucial zegt mij wel dan iets echter zijn met de Crucial SSD's weer problemen dat deze niet goed presteren met bepaalde s-ata controllers, dus dan vraag ik mij af of deze SSD's wel werkelijk zo goed zijn. Of het nu dan aan de fabrikant van de s-ata controllers ligt of aan de SSD van Crucial zal mij als consument worst wezen, en ik dan zou kiezen voor een Intel SSD zoals je zelf ook al in je voorstel had gezet.

Dat Medion bekende merknamen gebruikt mag dan wel zo zijn maar waar het mij om gaat is dat het vaker dan wel achterhaalde moederboarden zijn die ze dan in zo'n kant en klaar systeem zetten, net zoals nu ook weer bij die monster pc dat het MSI moederboard geeneens meer leverbaar is. Sorry maar dan zet ik er een heleboel vraagtekens achter en kan ik er niet omheen dat men mensen min of meer besodemieterd door verouderd spul te gebruiken.

Even nog deels offtopic :

Een heel ander punt waar ik mij ook nog aan stoor bij merken als Medion is dat ze de hele pc-markt kapot maken door hun produkten via een supermarkt te gaan slijten, en daarmee de kleine pc-zaken gewoon kapot concurreren. Ik zou er grote voorstander van zijn dat er wet komt dat een pc-zaak alleen pc's mag verkopen en een supermarkt alleen nog de normale huishoudelijke artiekelen mag verkopen, en daar weer een lijn in getrokken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:12:
[...]
Ik wist dus niet dat Crucial en Micron een en dezelfde is want Crucial zegt mij wel dan iets echter zijn met de Crucial SSD's weer problemen dat deze niet goed presteren met bepaalde s-ata controllers, dus dan vraag ik mij af of deze SSD's wel werkelijk zo goed zijn. Of het nu dan aan de fabrikant van de s-ata controllers ligt of aan de SSD van Crucial zal mij als consument worst wezen, en ik dan zou kiezen voor een Intel SSD zoals je zelf ook al in je voorstel had gezet.
De SSD in de Medion is er nog niet, daarom kon ik hem ook niet noemen. ;) Maar verwacht echt wel dat die beter wordt dan de Intel G2. Wat betreft de C300 die heeft idd problemen met de Marvell S-ATA 600 controller die je op veel mobo's zien, al zou het ook al weer opgelost moeten zijn dacht ik.
Dat Medion bekende merknamen gebruikt mag dan wel zo zijn maar waar het mij om gaat is dat het vaker dan wel achterhaalde moederboarden zijn die ze dan in zo'n kant en klaar systeem zetten, net zoals nu ook weer bij die monster pc dat het MSI moederboard geeneens meer leverbaar is. Sorry maar dan zet ik er een heleboel vraagtekens achter en kan ik er niet omheen dat men mensen min of meer besodemieterd door verouderd spul te gebruiken.
Normaal worden de mobo's gewoon door MSI gemaakt voor Medion, zijn dus geen bestaande moederborden en normaal gesproken ook niet verouderd, alleen geen overklok mobo's natuurlijk. Deze PC en de game PC staan alleen gewoon nergens op niet meer niet minder. Dit terwijl er zulke goede en duidelijke voorstellen in het andere topic zijn geweest. Maar zo te zien is daar totaal niet naar gekeken, ook al werd gezegd van wel...

Maar ik wacht even tot er iemand van Tweakers of Medion gaat reageren...
Even nog deels offtopic :

Een heel ander punt waar ik mij ook nog aan stoor bij merken als Medion is dat ze de hele pc-markt kapot maken door hun produkten via een supermarkt te gaan slijten, en daarmee de kleine pc-zaken gewoon kapot concurreren. Ik zou er grote voorstander van zijn dat er wet komt dat een pc-zaak alleen pc's mag verkopen en een supermarkt alleen nog de normale huishoudelijke artiekelen mag verkopen, en daar weer een lijn in getrokken word.
Valt wel mee, als PC winkel kun je de PC's vaak wel voor ongeveer dezelfde prijs verkopen. Winst kun je wel maken op andere dingen/onderdelen en diensten. Met webshops is het nog erger, daar kan een winkel echt niet tegen op. Maar ook hier geld, op de diensten kun je prima verdienen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 21:04
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 04:44:
Dan tot slot en wel het meest belangrijke kan ik er niet omheen dat bij mij bij het merk Medion de smaak van de Aldi meteen in de mond komt, en ik de Aldi nog altijd zie als een supermarkt en niet bepaald als een pc-zaak met goede naam.
Het hele idee achter deze actie is nou juist precies dat ze van dat vooroordeel af willen...
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:13:
Het is mijn persoonlijke mening wat ik schreef en niet met de bedoeling of het ook werkelijk zo is, maar ik ken b.v. een merk als Micron niet, Samsung als geheugenmerk niet, en Medion herken ik alleen van de low-budget dumpsysteempjes van de Aldi.
(..)
Evenzogoed blijf ik 3399 euro veel geld vinden en zit er naar mijn mening teveel overkill in (..)
Oftewel "wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Dus voor jou moeten ze een bak samenstellen met een Asus bord en Corsair voeding, maar voor mij dan juist eentje met alles-behalve-Asus (daar heb ik dan juist weer slechte ervaringen mee) en een Antec voeding (ik heb niks tegen andere voedingen, maar mijn Antecje ben ik heel tevreden over). Op die manier ga je natuurlijk nooit een kant-en-klare pc samen kunnen stellen.
Als jij liever zelf een pc samenstelt: prima, ga je gang (doe ik zelf ook gewoon). Maar ga nou niet een bak afschieten puur omdat er jouws inziens "verkeerde" merken gebruikt worden. Als er nou een Sweex voeding in had gezeten dan wordt het een andere zaak, maar dit zijn gewoon allemaal prima merken; of jij er nou ervaring mee hebt of niet.

Enne, tuurlijk is het veel geld en overkill, waarom denk je dat het ding "monster pc" heet...!?
Roel1966 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:12:
En de drankwinkels zouden maar wat graag een wet willen waardoor zij als enige alcohol mogen verkopen. Raad eens wat voor wet het tabakswinkeltje op de hoek graag zou zien? Of de kruidenier, de groentewinkel, zal ik doorgaan...? We leven in een kapitalistische, vrije economie; als je als kleine computerwinkel wilt overleven zul je gewoon iets moeten bedenken wat een supermarkt je niet (tegen redelijke kosten) na kan doen (om maar eens iets te noemen: maatwerk), niet huilend naar Den Haag rennen om een speciale wet erdoor te drukken die je de hand boven het hoofd houdt. Sorry als het bot klinkt, maar zo is het nou eenmaal. Plus wat -The_Mask- zegt: webshops zijn waarschijnlijk een veel grotere bedreiging. Ook wil ik je even aan de Mediamarkt herinneren, de "electronica supermarkt", die ook vervelende concurrentie is, maar niet aangepakt zou worden door jouw wet.

Om een lang verhaal kort te maken: dit topic is (voor zover ik begrepen heb) vooral een aankondiging. Misschien (??) is er nog een fractie ruimte voor last-minute wijzigingen als er iets echt heel slecht is gekozen, maar voor de discussie ben je te laat; het [BBG] Special voor maart: monster-pc topic is inmiddels gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Wat een monsterbak! Slechts enigszins boven mijn budget, maar gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik snap allleen die keuze voor het moederbord niet. Ok, het is een goede plank, maar het was zo'n beetje de eerste X58 plank die ik in maart 2009, dat is dus 2 jaar geleden, al heb gereviewd. Waarom een bord van 2 jaar oud nog gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 18-06 21:22
24 GB geheugen??? Dat lijkt me ook wel erg overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Er!k schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:44:
24 GB geheugen??? Dat lijkt me ook wel erg overbodig...
dat is 4gb meer dan dat er in mijn p200mmx zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Beetje zelfde verhaal als de game-pc bak. Niet goed doordacht en te duur voor de prestaties die je krijgt.

Ook de raid0 SSD's snap ik totaal niet. Als je SSD's in raid gooit stop je ze in raid1 omdat daar je belangrijkste, favoriete en meest gebruikte programma's op staan. Daar wil je geen dubbel risico op dataloss hebben lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Myrdreon schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:25:
Ook de raid0 SSD's snap ik totaal niet. Als je SSD's in raid gooit stop je ze in raid1 omdat daar je belangrijkste, favoriete en meest gebruikte programma's op staan. Daar wil je geen dubbel risico op dataloss hebben lijkt me...
Juist niet. Op je SSDs zet je onbelangrijke zaken als je OS en progs. Als dat een keer fout gaat is dat niet echt boeiend, die herinstalleer je zo weer. Je data zet je op een extra schijf (en backup je natuurlijk netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Sorry als dit niet de juiste discussie groep is...
Dat is het idd niet...

[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 16-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat is een flink apparaat. Ik ben benieuwd hoeveel er verkocht worden, maar vind de insteek van de actie eigenlijk best netjes, net als de korting die je krijg via tweakers.net..

Anyway, voor mij veel te hoog gegerepen maar mooie actie!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

#ProductPrijsSubtotaal
3Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB€ 71,40€ 214,20
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,75€ 16,75
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)€ 248,71€ 248,71
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Boxed€ 850,85€ 850,85
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 90,-€ 90,-
1Corsair HX1000W€ 181,40€ 181,40
2Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB€ 422,50€ 845,-
2Mushkin DDR3 PC3-12800 10-10-10-27 Blackline€ 108,50€ 217,-
1MSI X58 Platinum€ 0,-€ 0,-
2MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 409,-€ 818,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.564,81

+200 van dat mobo
maar die ssds kunnen ook door andere shit worden vervangen...
Ik heb dit even gemaakt, omdat ik niet geloofde dat medion (ALDI merk) zo'n leuke aanbieding deed.
Overigens, mijn oom kocht laatst een medion laptop (zat hele slechte garantie op), maar niets vermoedend kocht hij hem:
1) hij was freaking traag
2) na 2 weken stuk...

Kortom medion = k*tmerk
deze aanbieding = leuk
als je het mij zou vragen zou ik zeggen: NIET DOEN, en neem deze lekker :) http://nl.hardware.info/pcadvies/687/game-pc-maart-2011

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Dit is een ondoordacht e-peen zwaai monster.

voor 3400 euro, kan je in elke denkbare categorie games/video bewerking/muziek bewerking/folding bak/overclock/allround een beter syteem bouwen.

Verder zal het met het niet een stil systeem zijn, gezien de hoeveelheid stockkoelers.
En wat me helemaal irriteert, is dat ze er een overclock cpu in doen met dus een stockkoeler. wtf?

Ik betwijfel of ze er uberhaupt eentje zullen verkopen op tweakers, ondanks dat het een redelijke aanbieding is. Los even van het feit dat als je een pc van 3400 euro gaat kopen, honderd euro meer of minder dan nog intressant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:53
Toen ik die prijs zag, had ik geen zin meer om verder te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
mooie bak maar beetje ongebalanceerd voor het geld. 12gb zou al ruim meer dan genoeg zijn, daarnaast zou dat geld weer naar een efficiente en stille koeling kunnen gaan.

overigens wel een leuk initiatief!

[ Voor 10% gewijzigd door Sn0wblind op 25-04-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403343

je gaat me toch niet vertellen dat dit systeem in de best buy van mei komt,
dat zou echt verloedering zijn met alles wat met tweakers te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 14:47
jammer, jammer dat het systeem gebaseerd is op de gemiddelde tweaker (die maarzo de snelste onderdelen sellecteerde) waar de meesten totaal geen benul van prijs nog prestatie verhouding had.
Want het was in eerste instandtie een openbaar topic waar maarzo iedereen aan mee kom doen.

bijvoorbeeld een veel te dure 990x een 2500k is net zo snel in games.
of 2x gtx580 welke 100% duurder zijn dan 2x 6970 maar 0% sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
24GB geheugen?:'(
Welke tweakers gebruikt er thuis 24GB geheugen in één machine? Dit zit toch over het algemeen alleen in dikke vmware bakken? Maar de proc is geen server processor....wat moet je hier in hemelsnaam mee?

Ok de rest is ook zwaar overdone (2x 256GB ssd in raid) maar daar kan ik misschien nog inkomen als je wat met videobewerken of zo gaat doen...maar 24GB geheugen:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

lj_tree schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:32:
24GB geheugen?:'(
Welke tweakers gebruikt er thuis 24GB geheugen in één machine? Dit zit toch over het algemeen alleen in dikke vmware bakken? Maar de proc is geen server processor....wat moet je hier in hemelsnaam mee?
Ben zelf helemaal niet thuis in de hardware wereld en dacht: nice! maar dan de prijs... :(

en wie heeft er nu 24GB geheugen? dikke vmware bakken? Wat dacht je van iemand zoals ik die test-labs opzet, of gewoon een soort "server" wil hebben staan waar ook enkele vm's 24/24 op draaien en multi-farm sharepoint omgevingen wil testen en ontwikkelen?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
dj_vibri schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:52:
[...]

Ben zelf helemaal niet thuis in de hardware wereld en dacht: nice! maar dan de prijs... :(

en wie heeft er nu 24GB geheugen? dikke vmware bakken? Wat dacht je van iemand zoals ik die test-labs opzet, of gewoon een soort "server" wil hebben staan waar ook enkele vm's 24/24 op draaien en multi-farm sharepoint omgevingen wil testen en ontwikkelen?
Dan ga je deze machine toch NOOIT kopen? dan koop je toch een server bordje met 2 of meer processoren erop...en dan nog is de helft al MEER dan genoeg! Zeker voor een testomgeving.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18

Dennis1812

Amateur prutser

Is die kast ook los te koop?
HEt systeem vind ik niks aan maar die kast :O:O Prachtig

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik wil een pc kopen die in staat is om HD videobewerking en motion graphics (After Effects) vloeiend en snel uit te voeren. Ik zat te denken aan een mac pro, maar vanwege de prijs zoek ik ook binnen het windows segment. Dit zat er in de mac:

- Twee 2,66-GHz 6-core Intel Xeon "Westmere" (12 cores)
- 12 GB (6x2 GB) Geheugen
- 512-GB solid-state harde schijf
- 2-TB seriële ATA-schijf van 7200-rpm, 3 Gb/s harde schijf
- ATI Radeon HD 5870 1 GB
- Apple LED Cinema Display (27-inch flat-panel)

Prijs: € 8.217,99

Voor die prijs kan ik wel een betere Windows krijgen dacht ik.. Kan iemand mij adviseren hierover? Wat heb ik minimaal nodig en welke onderdelen zijn het belangrijkst (geheugen, processor, harde schijf) voor mijn activiteiten? Ik vind het belangrijk dat alles -super- soepel loopt.

Thanks alvast!

Ik heb een budget, maar daar hoef je even geen rekening mee te houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Len Canoot op 17-05-2011 16:26 . Reden: Avi 3 -> avi 9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Als het goed is heb ik dit gewonnen systeem vanavond thuis staan. Het lijkt mij leuk om er een uitgebreide review over te schrijven, omdat er volgens mij nog wel aanvullingen op het artikel mogelijk zijn. Welke benchmark/foto/anders hebben jullie nog gemist?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18

Dennis1812

Amateur prutser

Het lijkt mij leuk om eens te lezen hoe hij nou bevalt bij thuisgebruik, en niet enkelt wat cijfertjes te zien. MAar hoe jij het ervaart hoe hij is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1