[BBG] Special voor maart: monster-pc Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:30
LOTG schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Omdat het een MONSTER PC is en daar mag dat. Als je over een jaar ofzo niet meer genoeg FPS hebt dan koop je een 3e kaart erbij en is hij weer futureproof :P
Uh.. onduidelijk knip-plak werk van mij, ik zal het aanpassen, maar dit gaat om de game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 16:49

Jelte,89

Woodworking

Wat ik jammer vind, is dat iedereen nu heel grof met hardware gaat smijten!

Pagina hiervoor word een suggestie gedaan van een PC2 media systeem met 4gb ram in combinatie met een X2 en een HD5770 (daar draai je CoD Black ops net niet full mee) ook niet nodig,

Mijn ideeen:

Monster PC

CPU:
Hexacore (oog op toekomst, nu hebben games het nog niet nodig, maar met photoshop is het ideaal)

RAM:
6GB (ruim voldoende, je gaat toch niet de hele tijd bestanden heen en weer plakken)

Voeding:
Gold merkje (600 watt)

GPU:
SLI /Crossfire van recent kaartje (6950 GTX580)

Kast:
Simpel, maar chique en stijlvol met ruimte zodat de setup door de gebruiker uitgebreid kan worden.

Mobo:
USB 3.0 en uiteraard OC, anders is het geen monster pc

HDD:
Simpele SSD van ong. 200gb voor stabiel windows plus belangrijke games/progs

HDD:
1TB voor opslag etc

Geluidskaart:
Goeie asus/creative kaart met 5.1/7.1 aansluiting

Volgens mij zul je hier niet uber monster mee zijn?! Maar toch met gemak de komende games te kunnen gaan draaien?

En onthoud, de hardware word alleen maar goedkoper: bijvoorbeeld: 2x4gb kost nu €100 per reepje, (meer heb je niet nodig) over 2/3 jaar is het nodig en koopje een reepje van 4gb voor 20/30 euro

Je hebt jezelf er alleen maar mee om over de top te gaan ;)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384711

Wil je een hexacore en een gtx 580 op een 600 watt voeding zetten? Draait vast heerlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 10:27
Luukje01 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:31:
[...]

wat wil je dan? Sandy-Bridge die niet stabiel is? of wil je op boomflield blijven? Je hebt gelijkt dat een i7 980X dan beter is. maar AMD leverd ook zéér deugelijke systemen af. En als je wilt overklokken loopt een AMD altijd sneller om hoog dan een Intel... en je bespaart op je cpu die je later in je gpu's kan doen.
Dat Sandy Bridge niet stabiel is, ben ik het uit ervaring niet mee eens. Vind het verder een beetje kort door de bocht om te roepen dat AMD sneller hoog klokt dan Intel. Heb onlangs een 2600K in een systeem gezet (toch wel stabiel hoor) en die kon zonder moeite 4,5 GHz draaien (wilde een beetje conservatief blijven omdat het niet mijn pc was). Als je hier een betere koeling aan hangt, gaat ie makkelijk 5+ GHz. Als je even verder zoekt naar de mogelijkheden van een 2600K icm een P67 mobo, dan zie je dat dit een retesnel ding is voor een redelijke prijs (in verhouding tot een 980X bijvoorbeeld). En de prijs van een 2600K vind ik wel meevallen als je naar de prestaties kijkt. Zeker tegenover een 980X.

<offtopic>
AMD sneller dan Intel? Als je nog even op HWBot.org kijkt, zie je bijvoorbeeld (er zijn zoveel voorbeelden) dat onder superpi 32M de top 1000 resultaten volledig worden ingevuld door Intel processoren. Verder zie ik bijvoorbeeld ook dat een luchtgekoelde Phenom II X6 1100T op lucht al niet sneller is met superpi dan mijn i5 650 op het werk.

Als je superpi32M bekijkt, maakt een 2600K ook gehakt van een 1100T... Idem bij 3D rankings: 2600K - 1100T. Ook komt bij Passmark AMD pas op de 13e plaats voor in de high-end proc lijst.
Voorbeelden ten overvloeden, maar toch volhouden hoor.

Daarnaast hoeft een 2600K niet sub-zero gekoeld te worden om goede prestaties neer te zetten. Mijn mening: die 2600K is nu gewoon de processor die je wil hebben.
</offtopic>

Tenslotte nog even over dat MSI Big Bang bord en mijn reactie dat het niet zou passen. (weet niet meer wie) maar je hebt gelijk, had niet goed gekeken. 8)7

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-05 14:53
Een enkele GTX 580 zou wel lukken, maar een SLI-opstelling op 600W? Dat lukt inderdaad niet!

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4012/33985.png

Bron: AnandTech GTX 580 SLI

De nieuwe AMD en Nvidia kaartjes duiken ook stilletjes aan op, misschien interessant om zo twee exemplaren erin te duwen (indien er quad GPU-ondersteuning is natuurlijk)?

Quad GPU scaled meestal niet bepaald geweldig maar het gaat hier tenslotte om een monster pc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:39
dreku88000 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:29:
[...]

Dat Sandy Bridge niet stabiel is, ben ik het uit ervaring niet mee eens. Vind het verder een beetje kort door de bocht om te roepen dat AMD sneller hoog klokt dan Intel. Heb onlangs een 2600K in een systeem gezet (toch wel stabiel hoor) en die kon zonder moeite 4,5 GHz draaien (wilde een beetje conservatief blijven omdat het niet mijn pc was). Als je hier een betere koeling aan hangt, gaat ie makkelijk 5+ GHz. Als je even verder zoekt naar de mogelijkheden van een 2600K icm een P67 mobo, dan zie je dat dit een retesnel ding is voor een redelijke prijs (in verhouding tot een 980X bijvoorbeeld). En de prijs van een 2600K vind ik wel meevallen als je naar de prestaties kijkt. Zeker tegenover een 980X.

<offtopic>
AMD sneller dan Intel? Als je nog even op HWBot.org kijkt, zie je bijvoorbeeld (er zijn zoveel voorbeelden) dat onder superpi 32M de top 1000 resultaten volledig worden ingevuld door Intel processoren. Verder zie ik bijvoorbeeld ook dat een luchtgekoelde Phenom II X6 1100T op lucht al niet sneller is met superpi dan mijn i5 650 op het werk.

Als je superpi32M bekijkt, maakt een 2600K ook gehakt van een 1100T... Idem bij 3D rankings: 2600K - 1100T. Ook komt bij Passmark AMD pas op de 13e plaats voor in de high-end proc lijst.
Voorbeelden ten overvloeden, maar toch volhouden hoor.

Daarnaast hoeft een 2600K niet sub-zero gekoeld te worden om goede prestaties neer te zetten. Mijn mening: die 2600K is nu gewoon de processor die je wil hebben.
</offtopic>

Tenslotte nog even over dat MSI Big Bang bord en mijn reactie dat het niet zou passen. (weet niet meer wie) maar je hebt gelijk, had niet goed gekeken. 8)7
Superpi is een synthetische benchmark waarbij je niet kunt testen tussen AMD en Intel, alleen maar tussen Intel processors onderling, omdat deze totaal niet in verhouding staat. Ook is Passmark de grootste onzinbenchmark die er bestaat.

Ik zou ook een i7 2600K willen en zeker in een monster PC, maar een AMD is rond de 150 nog steeds een hele goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag alleen discussie over wat je met de componenten moet kunnen of waar het aan moet voldoen. Concrete producten noemen heeft niet echt zin: Medion is een oem-leverancier en koopt dus whitelabeled in bij grote fabrikanten of laat onderdelen op maat maken. Ter onderbouwing van wat een product moeten kunnen, kan het noemen van een concreet product wel zinvol zijn.

Suggesties voor monitoren, muis, toetsenbord en aanvullende sofware zijn welkom, maar worden niet gebruikt in de feedback voor Medion: bij deze actie draait het alleen om de kast.