Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
4WardNL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:03:
[...]

Waarom zo moeilijk doen..?
Open in de Androidworld-app het menu, ga naar de Instellingen en vink hier vervolgens 'Melding bij nieuwe berichten' weg. Mocht 'Melding Tabletworld' ook aangevinkt zijn, dan moet je deze ook wegvinken.

Tadaa, je meldingen bij nieuwe berichten zijn weg :)
ja ,ik heb graag de melding,maar spijtig als je de app opent blijft de melding(notificatie) staan ,en wou deze met een task ( notify cancel) wegdoen dan de app starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:09
1475paul schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:18:
[...]

ja ,ik heb graag de melding,maar spijtig als je de app opent blijft de melding(notificatie) staan ,en wou deze met een task ( notify cancel) wegdoen dan de app starten.
Aah, dan heb ik je verkeerd begrepen en kan ik je helaas niet helpen, want ik weet zeer weinig af van Tasker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
*schop*

Heb nog een leuke als je batterij bijna leeg is.

Profile [Batterij]
Battery Level [15 > 0]

Task [Batterij Laag]
Say [Batterij %BATT percent] (rest op standaard laten staan)
Wait [5min]
Say [Batterij %BATT percent] (rest op standaard laten staan)
Wait [5min]

Zit je batterij tussen de 15 & 0 word er om de 5 min door een leuke dame omgeroepen "Batterij XX Procent" :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
Vraagje:

Weet iemand of (en hoe!) het mogelijk is dat de telefoon op bepaalde tijden bv van ma - vr dan 0:00 tot 06:00 heel zacht staat op 2 uitzonderingen na:
1) Bij een bepaalde beller, dan mag de telefoon gewoon hard gaan
2) Bij een push melding van alleen van de App Pushover (daar hangen via domoticz deurmagneten aan en dan weet ik dat ik ongewenst bezoek heb). Deze push melding moet weer hard staan.

Voor het 2de punt heb ik heb zitten prutsen met:
Event = Notification, en dan als app pushover. Vervolgens een task met Alarm volume level = 7, dan play ringtone en dan alarm volume = 2. Maar dit werkt niet.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Voor vraag 1
http://tasker.wikidot.com/sleepmode

Met de emergencynumbers kun je instellen wie er wel mag bellen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
@reyals,

Bedankt voor de tip, het is aan de hand van jouw linkje gelukt om beide vragen te beantwoorden.
Het werkt nu perfect, de telefoon is 's nachts stil, behalve als iemand zou bellen uit mijn FAVO lijstje of als ik een push melding krijg van alleen Pushover; Precies wat ik wil hebben. _/-\o_

Geweldige App, Tasker :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Klinkt interessant van die deurmagneten, kun je daar meer info (evt. via PM) over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Iemand ervaring met het inlezen van een RSS feed en data hier uit opnieuw te gebruiken?
Kan maar geen fatsoenlijke tutorial bedenken welke dit realiseerd voor me.

Wat ik wilde proberen was een Trakt.tv feed uitlezen en bij een Scrobble (gezien) dit item uitlezen en naar een Whatsapp groep pushen.
Pushen naar Whatsapp gaat me wel lukken zodra ik de data uitgelezen heb maar daar gaat het op moment even mis.

/edit:
Vraag me ook af of dit realtime gebeurd of niet? Dus zodra er een nieuw feed item is deze direct opgepakt wordt of dat je moet scannen om de zoveel tijd?

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 05-08-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo voorzichtigaan wat eerste taken draaien en dat gaat wel aardig, maar niet perfect. Ik heb inmiddels het internet zover dat het aan gaat bij bepaalde apps en ook weer uit. Nu was het idee om dat uitgaan met 10 seconden te vertragen, zodat bij het switchen van een app (browser > Youtube bijvoorbeeld) niet steeds het internet eruit gegooid wordt.

Echter gooit Tasker de verbinding er alsnog uit na die 10 seconden, ook als ik in een app zit die zelf internet dient te krijgen. Die verbinding komt daarna ook niet meer tevoorschijn, tenzij je expliciet van app wisselt. Maar eens zien hoe ik dat ga oplossen :)

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor degenen met een smartwatch, sinds paar dagen is de plugin autowear beschikbaar:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:48:
Ik heb zo voorzichtigaan wat eerste taken draaien en dat gaat wel aardig, maar niet perfect. Ik heb inmiddels het internet zover dat het aan gaat bij bepaalde apps en ook weer uit. Nu was het idee om dat uitgaan met 10 seconden te vertragen, zodat bij het switchen van een app (browser > Youtube bijvoorbeeld) niet steeds het internet eruit gegooid wordt.

Echter gooit Tasker de verbinding er alsnog uit na die 10 seconden, ook als ik in een app zit die zelf internet dient te krijgen. Die verbinding komt daarna ook niet meer tevoorschijn, tenzij je expliciet van app wisselt. Maar eens zien hoe ik dat ga oplossen :)

Tips zijn welkom!
Post je huidige instellingen eens

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Tips zijn welkom!
Zonder je instellingen te zien vermoed ik dat je taak gewoon wordt afgerond na de wachtperiode van 10 seconden. De lopende taak houdt verder niet bij of dat er al een andere app internet nodig heeft. Dus in zoverre is het logisch dat internet eruit wordt gegooid. Ik denk ook dat het een lastige is omdat Tasker niet echt IF ondersteuning heeft voor lopende apps. Alleen voor startende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 03-10 16:50

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Tips zijn welkom!
Misschien dat het lukt op de volgende manier.

Bij starten app zet een variabele met "1".
Bij sluiten app zet je de variabele op "0", nu start je weer een andere app en dan zet je de variabele weer op "1".
Als je een IF gebruikt die na 10 seconden checkt of die variable een "0" is en dan de verbinding uit zet, als dat niet zo is dan heb je dus weer een andere app gestart die de variabele op "1" zet waardoor de verbinding niet wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Is er met tasker een taak te maken wanneer ik iemand bel vanuit mijn telefoon contacten dat mijn nummer gewoon word doorgegeven, maar wanneer ik iemand bel die niet in mijn contacten staat mijn nummer word verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik probeer ongeschijnlijk iets heel simpels te realiseren maar het lukt (nog) maar niet.
Ik heb OpenVPN installed en deze moet connectie maken wanneer niet connected aan een bepaald SSID en G3/G4/LTE.
Dat werkt opzicht prima maar ik probeer er een delay in te zetten, als ik namelijk door een straat rij met her er der een paar hotspots dan staat deze task soort van te klapperen om dat deze direct zijn handelingen wil uitvoeren.

Hoe krijg ik hier nu een soort van delay in dat deze niet direct de VPN probeert op te zetten maar een seconden of 5 wacht want het zou ook zo kunnen zijn dat betreffende hotspot al weer buiten bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

reinhold schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:42:
Is er met tasker een taak te maken wanneer ik iemand bel vanuit mijn telefoon contacten dat mijn nummer gewoon word doorgegeven, maar wanneer ik iemand bel die niet in mijn contacten staat mijn nummer word verborgen?
Als ik via State > Call > Outgoing > Any contact kies dan heb ik wel het nodige profiel.

Ik kan alleen niet vinden (ook niet via Google) welke task je hier dan voor moet gebruiken.
Onder settings kan ik dit namelijk niet vinden en network settings moet je zelf variabelen invullen.

Wellicht dat iemand anders verder kan helpen?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik was ook al aan het googlen geweest maar ik kon het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
'HiddenCall - hide your Number' bekijken
Google Play: HiddenCall - hide your Number

Deze werkt met een widget, 1x tikken om het volgende gesprek anoniem te bellen daarna staat je nummer weergave gewoon weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet ieman hoe back-toets te simuleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1475paul schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:25:
weet ieman hoe back-toets te simuleren ?
AutoInput?

Niemand een suggestie op mijn vraag?

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 27-03-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
schumi2004 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:46:
[...]

AutoInput?

hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat is een goeie maar het kan wel. Moet zelf nog uitzoeken, ben nog niet bij dat deel van mijn setup beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10
schumi2004 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:46:
[...]

AutoInput?

Ik denk dat je het ongeveer als volgt moet inrichten.
Profile when not connected to 3g en bekend ssid
Start timer task.
Exit task, reset timer.

Profile when timer is 0 then vpn openen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
reyals schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:19:
'HiddenCall - hide your Number' bekijken
Google Play: HiddenCall - hide your Number

Deze werkt met een widget, 1x tikken om het volgende gesprek anoniem te bellen daarna staat je nummer weergave gewoon weer aan.
Ik wil dit graag in tasker hebben. Ik doe met met tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
reinhold schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:07:
[...]

Ik wil dit graag in tasker hebben. Ik doe met met tasker.
Succes dan, ik heb het geprobeerd met tasker, alles af gezocht of het iemands gelukt is met tasker, resultaat nog niks. Dus vandaar maar een alternatief wat wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The-Source schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat je het ongeveer als volgt moet inrichten.
Profile when not connected to 3g en bekend ssid
Start timer task.
Exit task, reset timer.

Profile when timer is 0 then vpn openen.
Ik ga het eens proberen.
Is het dan niet zo dat als timer afgelopen is hij per definitie connect via vpn?
Ik ga ook eens proberen of ik iets met variablen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Als jij niet via de opgegeven voorkeuren verbonden bent dan word die timer gestart. Wanneer je dat wel bent zou je moeten zorgen dat die timer gecancelled word en dus nooit 0 word ;) Dan zal de start vpn nooit de trigger krijgen om te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik had deze alternatie al eens geprobeerd maar beviel me niet maar wel bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb mijn telefoon even niet bij de hand maar ik weet niet hoe tasker er op reageert als je eerst een pauze in je task inlast voordat je vpn opbouw doet. Hoe deze dan reageert op moment dat je profile weer van status veranderd... maakt hij de task af of word deze gecancelled dat kan ik zo dus niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Hallo sinds update galaxy s5 naar lollipop kan ik in tasker de statusbar met commando Collapsed en Expanded niet meer gebruiken
werkt dit bij jullie en hoe kan ik het terug laten werken.
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
Ik zag tasker ook niet meer in mijn statusbar nadat ik geupgrade had naar lollipop. Ik heb dit opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu werkt het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ivm administratie wat bedacht: als mijn wifi DISconnect of CONnect dan wil ik een mailtje naar een bepaald email-adres sturen met daarin de tijd, en voor zover mogelijk de GPS-lokatie.

Reageren op CONnect of DISconnect van wifi kan ik zo vinden, maar hoe kan ik mailen vanuit Tasker? Daarna ga ik waarschijnlijk vragen hoe ik de GPS-coördinaten in de mail krijg. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

pven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:56:
Ik heb ivm administratie wat bedacht: als mijn wifi DISconnect of CONnect dan wil ik een mailtje naar een bepaald email-adres sturen met daarin de tijd, en voor zover mogelijk de GPS-lokatie.

Reageren op CONnect of DISconnect van wifi kan ik zo vinden, maar hoe kan ik mailen vanuit Tasker? Daarna ga ik waarschijnlijk vragen hoe ik de GPS-coördinaten in de mail krijg. ;)
Als je de task een naam hebt gegeven moet je een categorie kiezen voor je actie.
Als je dan onderin bij filter het woord mail tikt krijg je de optie 'Compose Email'.
Geen idee onder welke categorie deze valt, maar zo vond ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tripl3 D schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Als je de task een naam hebt gegeven moet je een categorie kiezen voor je actie.
Als je dan onderin bij filter het woord mail tikt krijg je de optie 'Compose Email'.
Geen idee onder welke categorie deze valt, maar zo vond ik hem.
Het is me deels gelukt. Mailen gaf iedere keer problemen, dus ik heb datgene wat ik wil mailen naar een log-file op mijn telefoon geschreven. Als de wifi thuis connecteert, dan wordt dat bestand naar mijn Dropbox geupload. Iets omslachtiger, maar uiteindelijk nuttig voor wat ik wil.

Andere vraag: kan je info uit Google Now gebruiken in Tasker? Ik wil adhv de reistijd richting huis wat dingen automatisch uit laten voeren, maar ik heb geen idee hoe ik info uit Google Now kan gebruiken. Ik vermoed zelfs dat het niet kan. Iemand tips?

Overigens verzend ik nu Whatsapp-berichten automatisch, dat werkt best leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

pven schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:51:
Andere vraag: kan je info uit Google Now gebruiken in Tasker? Ik wil adhv de reistijd richting huis wat dingen automatisch uit laten voeren, maar ik heb geen idee hoe ik info uit Google Now kan gebruiken. Ik vermoed zelfs dat het niet kan. Iemand tips?

Overigens verzend ik nu Whatsapp-berichten automatisch, dat werkt best leuk. :)
Kan je iets specifieker zijn? Misschien een voorbeeld van wat je wilt?

De reistijd naar huis kan niemand anders opgevat worden dan wat jij wil.

Voorbeeld: Je doet normaal een half uurtje over je reis van werk naar huis. Als dit meer dan 45 minuten wordt wil je een melding. Echter als je ergens bent wat bijvoorbeeld 50 minuten van je huis bent zul je ook deze melding krijgen op basis van Google Now (vermoed ik).

Als je iets specifieker bent kan het misschien wel zonder Google Now opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik wil: onderweg op X km van mijn huis wil ik een task starten, die vervolgens automatisch naar het thuisfront appt hoeveel minuten ik nog onderweg ben (inclusief eventuele onvoorspelbare files). Dus een trigger a-la: de reistijd is langer dan gebruikelijk is niet nodig, het gaat puur om de reistijd zelf inclusief eventuele vertragingen. (Nu bel ik daar voor, dat moet makkelijker kunnen. ;))

Alternatieven zijn uiteraard ook welkom.

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 22-06-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Hmmm, ik sla even over. Die vertraging(en) die er in moet(en) zitten maakt het extra ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kom op: niets is onmogelijk! :P

Gisteravond heb ik nog zitten zoeken, maar het lijkt niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een idee waarom ik bij een nieuw profiel op tijd gebaseerd geen 24 uurs formaat heb maar AM/PM?
Kan er ook geen setting voor vinden en meen dat ik dat vroeger met Kitkat rom wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

schumi2004 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:44:
Iemand een idee waarom ik bij een nieuw profiel op tijd gebaseerd geen 24 uurs formaat heb maar AM/PM?
Kan er ook geen setting voor vinden en meen dat ik dat vroeger met Kitkat rom wel had.
Geen idee. Ik heb nog steeds KitKat op mijn M8 en daar staat bijvoorbeeld nog wel:

'From 21:30 Till 08:30, Sun or Sat'

Anders even de maker een berichtje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tripl3 D op 29-06-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
schumi2004 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:44:
S4 Lollipop hier; zojuist gecontroleerd, ik heb alleen AM/PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:54:
[...]

S4 Lollipop hier; zojuist gecontroleerd, ik heb alleen AM/PM.
Via google forum gehint op datum/tijd settings.
Mijn settings stonden al op 24h maar even switchen tussen am/pm en 24h heeft het opgelost.

Bug found ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de telefoon kunt laten stoppen met laden? Ik heb al rondgezocht, maar fysiek afkoppelen lijkt de enige optie.
pven schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:18:
Kom op: niets is onmogelijk! :P

Gisteravond heb ik nog zitten zoeken, maar het lijkt niet te bestaan.
Dat vraagt vergaande integratie met verkeersdiensten. Ik zou eens even gaan zoeken of er niet toevallig Tasker-integratie is van een van de vele navigatie-apps die ook verkeersdiensten aanbiedt.

Je zult sowieso diensten aan elkaar moeten gaan knopen, want als je dat wiel opnieuw gaat uitvinden kan je beter de hele app zelf schrijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon hard in gesteld op 'portrait'. Als ik echter de camera start, dan gaat ie dankzij Tasker op autorotate. Dit werkt prima behalve als de camera vanuit een andere applicatie zoals bv Whatsapp wordt gestart. Iemand een idee hoe ik dan kan detecteren dat de camera dan op Autorotate kan? Ik wil het niet triggeren op het starten van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
pven schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:54:
Ik heb mijn telefoon hard in gesteld op 'portrait'. Als ik echter de camera start, dan gaat ie dankzij Tasker op autorotate. Dit werkt prima behalve als de camera vanuit een andere applicatie zoals bv Whatsapp wordt gestart. Iemand een idee hoe ik dan kan detecteren dat de camera dan op Autorotate kan? Ik wil het niet triggeren op het starten van Whatsapp.
Volgens mij onmogelijk aangezien Whatsapp niet de camera "app"start. maar gebruik maakt van de camera.
Dan zou je dat toch echt moeten unlocken als whatsapp gebruikt wordt.

Maar ik mis even de reden om dat te doen. Als ik via Whatsapp een foto maak, kan ik die na het maken nog altijd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
freggell schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Volgens mij onmogelijk aangezien Whatsapp niet de camera "app"start. maar gebruik maakt van de camera.
Dan zou je dat toch echt moeten unlocken als whatsapp gebruikt wordt.
Hmz, toch maar eens overwegen dan.
Maar ik mis even de reden om dat te doen. Als ik via Whatsapp een foto maak, kan ik die na het maken nog altijd draaien.
Dat is een extra handeling, Tasker is er juist voor om dat te voorkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Je kan nog altijd een combinatie maken van Whatsapp gestart en een gedraaid scherm dat ervoor zorgt dat het weer op auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het Volumepaneel kunt openen vanuit een Tasker-shortcut? De volumesectie lukt me wel, maar het paneel zelf niet. De boel helemaal nabouwen met een scene gaat me dan weer wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Google er eens op. Volgens mij zijn er wel andere mensen die een scene daarvoor gemaakt hebben.
Standaard gaat het in ieder geval niet (zoals je zelf vast had gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freggell schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:08:
Google er eens op. Volgens mij zijn er wel andere mensen die een scene daarvoor gemaakt hebben.
Standaard gaat het in ieder geval niet (zoals je zelf vast had gevonden)
Ik had gegoogled en kwam inderdaad erg weinig tegen. Een scene bouwen vind ik voorlopig de moeite niet waard, dan houd ik het maar even bij de knoppen zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan, met een beetje een hack, eindelijk wel :) Door op de volume omhoog of omlaag-knop te duwen komt het volumepaneel tevoorschijn. Daar kan je gebruik van maken. Als je echter alleen dat doet verander je het volume ook daadwerkelijk, dus nu sla ik eerst het volume op in een variable, 'druk' op volumeknop omhoog en zet vervolgens het volume terug op wat het niveau daarvoor was.

Het enige nadeel van die methode is dat het volumepaneel het volume één stand hoger weergeeft dan het daadwerkelijk is, want dat wordt blijkbaar net geupdate als de variabele aangepast wordt. Nog eens zien of ik daar een list voor kan verzinnen, want dat is natuurlijk weer net niet de bedoeling.

Omhoog en dan omlaag werkt niet, want dan krijg je problemen met de boven- of onderkant van de range - als je bijvoorbeeld al maximaal volume hebt, zorgt omhoog en omlaag voor een maximumvolume - 1 als eindresultaat.

Edit: het werkt om onduidelijke redenen wel als je na het 'drukken' op volumeknop omlaag, maar voor het terugzetten van de opgeslagen variable de geluidsvariabele eerst nog eens expliciet op nul zet. Het enige dat dan overblijft is dat je ziet dat de variabele door Tasker verplaatst wordt, Tasker is blijkbaar niet heel snel, maar dat mag de pret niet drukken. Het werkt *O*

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat Tasker zo jammer is en plug-ins al helemaal. Ik kan best wat dingen technisch wel voor elkaar krijgen, maar Tasker is vervolgens dusdanig traag dat het niets oplost en alleen maar frustrerend maakt.

Misschien toch maar eens de echte code in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
ik heb een galaxy s7 en zou met tasker snelkoppeling willen maken dat mijn scherm uitzet
kan iemand mij helpen heb al heel het net gezocht
heb wel gevonden systemlock maar dat wil ik niet alleen scherm uit
dank

[ Voor 21% gewijzigd door 1475paul op 13-04-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
edit:

Niet goed gelezen sorry

System lock is de enige manier om je scherm uit te doen. Iets anders is er niet.

[ Voor 149% gewijzigd door freggell op 14-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1475paul schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:55:
ik heb een galaxy s7 en zou met tasker snelkoppeling willen maken dat mijn scherm uitzet
kan iemand mij helpen heb al heel het net gezocht
heb wel gevonden systemlock maar dat wil ik niet alleen scherm uit
dank
System Lock klinkt wel als wat je nodig hebt. Wat zoek je dan precies? De helderheid heel laag zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben aan het proberen om met tasker, mijn telefoon de beltoon te laten afspelen, als ik een bluetooth device gekoppeld heb zitten. Maar krijg het niet voor elkaar, iemand hier tips?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
NoFearCreations schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:51:
Ben aan het proberen om met tasker, mijn telefoon de beltoon te laten afspelen, als ik een bluetooth device gekoppeld heb zitten. Maar krijg het niet voor elkaar, iemand hier tips?
Ik weet niet wat je geprobeerd hebt en wat er fout gaat maar volgens mij zou je:

State -> Net -> BT near of BT connected (gegevens device selecteren) Moeten hebben en dan bij actie moeten gaan voor media -> play ringtone.

Kan dit even niet testen aangezien ik geen BT device heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

freggell schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:45:
[...]

Ik weet niet wat je geprobeerd hebt en wat er fout gaat maar volgens mij zou je:

State -> Net -> BT near of BT connected (gegevens device selecteren) Moeten hebben en dan bij actie moeten gaan voor media -> play ringtone.

Kan dit even niet testen aangezien ik geen BT device heb.
Enige wat ik kan vinden van die opties is Net.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 03-10 16:50

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

NoFearCreations schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:54:
[...]

Enige wat ik kan vinden van die opties is Net.
De check of er een BT apparaat verbonden is doe je vanuit een "Profile", als dit profile dan geldig is dan wordt er een taak uitgevoerd.
Zoals in deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8253753/tasker_bt.png

[ Voor 14% gewijzigd door noobgrinder op 30-05-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kijk, nu ben ik al een heel stuk verder. Kan het morgen pas testen als ik weer in de vrachtwagen zit, maar alvast heel erg bedankt!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:50

Timple

pven schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:19:
Wat ik wil: onderweg op X km van mijn huis wil ik een task starten, die vervolgens automatisch naar het thuisfront appt hoeveel minuten ik nog onderweg ben (inclusief eventuele onvoorspelbare files). Dus een trigger a-la: de reistijd is langer dan gebruikelijk is niet nodig, het gaat puur om de reistijd zelf inclusief eventuele vertragingen. (Nu bel ik daar voor, dat moet makkelijker kunnen. ;))

Alternatieven zijn uiteraard ook welkom.
Met Waze kun je een ieder geval een ETA krijgen (erg nauwkeurig uit eigen ervaring).
https://www.waze.com/row-...TRAILS%3At%2CALLOW_UTURNS

Dit zou je een eindje op gang kunnen helpen denk ik:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 11:49
Weet niet of dit topic nogen veel gebruikt wordt, maar probeer het gewoon! :)

Ik wil het volgende doen met Tasker:
Onder de volgende voorwaarden moet mijn telefoon gaan opladen:
1 Telefoon aangesloten aan oplader
2 Nacht (van 22u tot 6u)
3 Batterij tussen 0 en 95%

Ik wil het alleen ook nog aansturen met een 433mhz stopcontact (gestuurd met een http commando).

Laatste is het probleem niet, gaat meer om de genoemde voorwaarden...

Zo moet het stopcontact alleen aan gaan als alle voorwaarden zijn voldaan. Dus overdag in een oplader NIET.

Iemand een idee voor een profile? En wat wordt de trigger voor dit profile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoachKoos schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:03:
Iemand een idee voor een profile? En wat wordt de trigger voor dit profile...
Ik heb ooit eens gekeken naar de ondersteuning voor laden en dat was helaas vrij karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Ik heb ooit eens gekeken naar de ondersteuning voor laden en dat was helaas vrij karig.
Ik ben er redelijk uit qua profiel, maar hij herkent het "aangesloten aan oplader" (USB) niet.

Heb nu de state: USB Connected Any.

De state Power USB werkt wel, maar hij moet de oplader herkennen en niet het feit dat hij oplaadt. Want zodra de oplader erin gaat, moet er een signaal naar het stopcontact gaan dat het "AAN" moet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

CoachKoos schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Ik ben er redelijk uit qua profiel, maar hij herkent het "aangesloten aan oplader" (USB) niet.

De state Power USB werkt wel, maar hij moet de oplader herkennen en niet het feit dat hij oplaadt. Want zodra de oplader erin gaat, moet er een signaal naar het stopcontact gaan dat het "AAN" moet.

Iemand een idee?
%myPOWER - the current state of power: ac, usb, wireless or none

je zou dus een if %myPOWER equals USB actie oid kunnen doen?

-edit-

Met een Profile Power any maar je wil het met een specieke oplader detectie doen?!

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 19-07-2016 12:29 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
[...]

Iemand een idee?
ja en dat is juist je probleem de meeste laders gebruiken alleen de voeding bedrading. Weet niet hoe het zit met de nieuwere generaties weet dat bij qc laders wel de data paar voor gevraagde Voltage worden gebruikt maar verwacht niet dat je ze als device kunt herkennen als ze uit staan. Je zou natuurlijk ook het volgende kunnen doen
Profile welke periodiek wcd aanzet in jouw genoemde tijdsblok. En als daarna de telefoon wel in laadstand verkeerd deze niet automatisch uit.
En dan nog een laatste profile wanneer usb niets is deze gelijk weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 04:37
[...]

Iemand een idee?
Maar een lader doet toch niks als er geen spanning op staat? Dan wordt het lastig herkennen (of begrijp ik je nou fout?)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
The-Source schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:19:
[...]
ja en dat is juist je probleem de meeste laders gebruiken alleen de voeding bedrading. Weet niet hoe het zit met de nieuwere generaties weet dat bij qc laders wel de data paar voor gevraagde Voltage worden gebruikt maar verwacht niet dat je ze als device kunt herkennen als ze uit staan. Je zou natuurlijk ook het volgende kunnen doen
Profile welke periodiek wcd aanzet in jouw genoemde tijdsblok. En als daarna de telefoon wel in laadstand verkeerd deze niet automatisch uit.
En dan nog een laatste profile wanneer usb niets is deze gelijk weer uit.
Ja, blijkbaar is de USB Connected alleen werkzaam met een aangesloten adapter.

Ik begrijp wat je bedoelt. Dus een profile die het stopcontact aanzet. Als de tel dan aangesloten is gaat ie laden, dus dan niet het UIT commando geven. Tel niet aangesloten, niet laden, dus UIT commando geven.

Maar dat checken of de tel oplaadt doen met %myPOWER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is het met Tasker mogelijk om alle LEDs uit te zetten op het moment dat BlueTooth in wordt geschakeld (en vice versa)? Ik kan niet vinden hoe ik de LEDs tijdelijk uit kan zetten.

Context: als ik in de auto zit is de telefoon met BlueTooth verbonden. In de auto zijn knipperende lampjes afleiding, dus wil ik ze uit hebben.

Ah: dat heet 'Notification pulse', rare naam ...

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 09-09-2016 07:53 ]

• JSchut
  • Laatst online: 19:35

JSchut

.....

Ik heb drie vragen.

1.
Als ik een time context gebruik en mijn scherm is uit kan het tot maximaal 10 minuten duren voordat hij uitgevoerd word. Dit komt neem ik aan door de display off monitor die op 600 seconde staat?

Mocht 10 minuten te lang zijn dan is de volgens mij de enige oplossing om die setting omlaag te gooien?
Zo ja. Doet dat veel met je batterij verbruik?

2.
Ik wil mijn media volume naar 0 zetten als het scherm uit gaat.
Nu had ik eerst een context - event display off gedaan maar deze deed het niet.
Toen heb ik er maar voor gekozen om als context te kiezen voor display state off. Maar dan heb ik als mijn scherm uit staat dat profiel in mijn notifcaties staan. (Dat zie ik elke keer wijzigen als mijn scherm aan gaat)
Is er een betere optie?

3.
Is het mogelijk om een vooraf gedefinieerd bericht via whatsapp naar een vooraf bepaalde persoon te sturen? Zo ja. Hoe? Ik kom er maar niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 15-09-2016 14:51 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:56
Ik maak gebruik van Kodi en de Android app Sleep Like an Android.

Nu zou ik graag hebben dat Tasker automatisch een slaapanalyse start als mijn Kodi box uitschakelt (ik kijk voor het slapen gaan meestal mijn series en wil dan nog wel eens voortijdig in slaap vallen waardoor ik veel slaapanalyses mis loop)

Ik krijg de task voor de slaapanalyse wel voor elkaar maar ik weet niet hoe ik Tasker kan laten weten dat mijn Kodi box uit gaat/is, kan iemand daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
JSchut schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:26:
Ik heb drie vragen.

1.
Als ik een time context gebruik en mijn scherm is uit kan het tot maximaal 10 minuten duren voordat hij uitgevoerd word. Dit komt neem ik aan door de display off monitor die op 600 seconde staat?

Mocht 10 minuten te lang zijn dan is de volgens mij de enige oplossing om die setting omlaag te gooien?
Zo ja. Doet dat veel met je batterij verbruik?
Volgens mij valt dat wel mee. Maar om zeker te zijn moet je het uitproberen.
2.
Ik wil mijn media volume naar 0 zetten als het scherm uit gaat.
Nu had ik eerst een context - event display off gedaan maar deze deed het niet.
Toen heb ik er maar voor gekozen om als context te kiezen voor display state off. Maar dan heb ik als mijn scherm uit staat dat profiel in mijn notifcaties staan. (Dat zie ik elke keer wijzigen als mijn scherm aan gaat)
Is er een betere optie?
Je kan in tasker de notificatie ook verbergen.
Als ik het me goed herrinner kan je dat als setting doen van het profiel. Of anders kan je dat ook in de task doen.
3.
Is het mogelijk om een vooraf gedefinieerd bericht via whatsapp naar een vooraf bepaalde persoon te sturen? Zo ja. Hoe? Ik kom er maar niet uit.
Er zijn voorbeelden met sms te vinden. Kan je dat niet gebruiken als hulp?
of mogelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 19:35

JSchut

.....

freggell schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:54:

Volgens mij valt dat wel mee. Maar om zeker te zijn moet je het uitproberen.
Ik heb dit geprobeerd en doet niks met de batterij.
Wat ik nu gedaan heb ik de optie "use reliable alarms" op "When off" gezet. Deze maakt dan een alarm aan voor de volgende time context. Nu zijn de profiles "spot on".

Met When off staan de alarmen alleen aan als het scherm uit staat. Daardoor heb je er geen last van als je scherm aan staat want dan zijn ze weer weg. Schijnt alleen niet altijd even goed te gaan als je alarmen ook gebruikt. Maar ik gebruik mijn telefoon nooit als wekker.
[...]
Je kan in tasker de notificatie ook verbergen.
Als ik het me goed herrinner kan je dat als setting doen van het profiel. Of anders kan je dat ook in de task doen.
Dit kan volgens mij wel zorgen voor issues met Doze?
Wat ik nu heb gedaan is een if toegevoegd. (if media volume != 0) Nadat hij wordt uitgevoerd klopt de if niet meer. Problem solved :)
[...]
Er zijn voorbeelden met sms te vinden. Kan je dat niet gebruiken als hulp?
of mogelijk heb je hier iets aan.
Die was ik inderdaad ook tegengekomen. Het was mij ook gelukt met AutoShortcut en AutoInput. Echter werkte dat toch niet altijd even lekker. Nu gebruik ik Touchless chat. Dit werkt perfect.

Ik heb nu TaskS2 op mijn Gear S2 en de companion app op m'n tel. Daarmee kan je tasker actions uitvoeren via de Gear S2. Nu kan ik vooraf gedefinieerde berichten versturen via m'n gear zonder dat ik m'n tel hoef te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 20-09-2016 09:14 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
hallo
hoe kan ik een stask maken met een app te starten en sluiten met de Back toest

task maken om app te starten ken ik maar om dan na 15 seconden de app te sluiten met de back toets niet home dat ken ik?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
1475paul schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:19:
hallo
hoe kan ik een stask maken met een app te starten en sluiten met de Back toest

task maken om app te starten ken ik maar om dan na 15 seconden de app te sluiten met de back toets niet home dat ken ik?
dank u
Normaal onder "Input->Button->back"
Ik weet alleen niet of die beschikbaar is voor je.

Als je root toegang hebt kan je ook nog gebruik maken van de "run shell" en dan als comando "input keyevent 4" dat is ook de back button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
'Kill app' is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
freggell schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:57:
[...]

Normaal onder "Input->Button->back"
Ik weet alleen niet of die beschikbaar is voor je.

Als je root toegang hebt kan je ook nog gebruik maken van de "run shell" en dan als comando "input keyevent 4" dat is ook de back button.
toch bedankt
heb geen root en "Input->Button->back heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaptina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 17:39
Ik zoek een functie die bij het optreden van een bepaalde conditie eerst 10 seconde wacht dan opnieuw de conditie controleert en als de conditie nog steeds geld, dan pas een actie uitvoert.

Ik gebruik Tasker al jaren. Maar loop nog steeds met deze vraag. Ik wil als de Wifi weg valt de Wifi uitzetten. Maar dat wil ik niet direct doen, maar alleen als de Wifi na 10 seconden nog niet opnieuw contact gemaakt heeft. Ik begin met een state "Wifi not connected".
Als ik dan zeg wacht 10 seconden en zet dan de Wifi uit. Dan gaat de Wifi ook uit als binnen de 10 seconde de Wifi toch weer connected is. In dat geval zou ik willen dat de actie tijdens het wachten af gebroken wordt. Het lukt me nu ook wel om dit voor elkaar te krijgen, maar alleen via een omweg.

Ik zoek dus de functie: "Als Wifi 10 seconden niet connected is zet dan de Wifi uit", en dat in één profile en één task.

Groet,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
Ik heb diezelfde task, maar dan de tijd op 1 minuut (59 seconden) staan en dan werkt het wel zoals jij schetst:

Profile: Wifi Off After Delay (46)
Restore: no Enforce: no
State: Not Wifi Connected [ SSID:* MAC:* IP:* ]
State: Variable Value [ %WIFI ~ on ]
Enter: Wifi Off After Delay (47)
Abort Existing Task
A1: Wait [ MS:0 Seconds:59 Minutes:0 Hours:0 Days:0 ]
A2: WiFi [ Set:Off ]

Exit: Anon (48)
A1: Stop [ With Error:Off Task:Wifi Off After Delay ]

Waarschijnlijk ligt het aan de exit task: het uitzetten van wifi (in de gestelde timer) wordt gestopt als je weer verbonden bent, want dan klopt de trigger "wifii not connected" niet meer.

Wellicht is 10 seconden ook nog wat tekort daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaptina
dutchgio schreef op zondag 15 januari 2017 @ 02:08:
Ik heb diezelfde task, maar dan de tijd op 1 minuut (59 seconden) staan en dan werkt het wel zoals jij schetst:

Waarschijnlijk ligt het aan de exit task: het uitzetten van wifi (in de gestelde timer) wordt gestopt als je weer verbonden bent, want dan klopt de trigger "wifii not connected" niet meer.

Wellicht is 10 seconden ook nog wat tekort daarin.
Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaptina
Exit: Anon (48)
A1: Stop [ With Error:Off Task:Wifi Off After Delay ]

Hmm, ik lees het nu nog een keer goed. Het verschil zit inderdaad in de exit task. Stop als exit task ken ik niet. Ik heb "Stop" nu wel gevonden, maar wat het precies doet moet ik dan nu maar eens uitzoeken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Kill app moet een app sluiten? Dit werkt niet bij mij. Maakt misschien ook niet zo veel uit want de app kan gewoon aan blijven staan...

[ Voor 16% gewijzigd door Salvatron op 16-01-2017 18:29 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaptina
jaaptina schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:10:
[...]

Hmm, ik lees het nu nog een keer goed. Het verschil zit inderdaad in de exit task. Stop als exit task ken ik niet. Ik heb "Stop" nu wel gevonden, maar wat het precies doet moet ik dan nu maar eens uitzoeken.

Bedankt!
Het werkt :) Ik heb een "Stop" task gemaakt die de betreffende taak afsluit. Deze "Stop" task heb ik als exit task geplaatst zodat de lopende task nu wordt onderbroken zodra de conditie wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Hallo
Hoe kan in tasker de app van hln mobiel laten opstarten in Vandaag inplaats van Home scherm
Weet dat dit gaat met lauche app maar daarna weet ik het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Aangezien apps binnen een sandbox draaien kan dat alleen dmv intent versturen maar daarbij moet HLN app dat ook ondersteunen/monitoren. Je zult dus bij de ontwikkelaars daarvan moeten vragen welke je moet sturen, of dat ze een optie inbouwen voor starten op scherm vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 11:09
Mijn vraag
Is het mogelijk om tasker een app te laten starten als ik mijn telefoon tegen een nfc sticker aanleg, en weer te laten stoppen als het contact met de sticker wordt verloren.
Of moet er kort contact zijn met de nfc-sticker om het aan/uit te toggelen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tasker / Samsung Galaxy S7.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.xda-developers.com/tasker-week-everything-nfc/ ?

Ja, er zijn meerdere mogelijkheden om met NFC iets te doen. Ja, waarschijnlijk kan je precies doen wat je probeert te schetsen in de startpost. Maar mogelijk dat je hier iets voor moet programmeren of custom spul moet maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
Kan iemand mij helpen?

Ik ben nieuw wat betreft Tasker. Ik wil graag het volgende:

Wanneer ik een notificatie krijg van app X wil ik dat hij deze notificatie direct opent. Niet de app zelf maar echt de notificatie. Is zoiets in te stellen? Alvast bedankt!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Alekz87 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:15:
Kan iemand mij helpen?

Ik ben nieuw wat betreft Tasker. Ik wil graag het volgende:

Wanneer ik een notificatie krijg van app X wil ik dat hij deze notificatie direct opent. Niet de app zelf maar echt de notificatie. Is zoiets in te stellen? Alvast bedankt!
Wat bedoel je precies met een notificatie openen? Of bedoel je bijvoorbeeld dat wanneer je een notificatie van een sms krijgt dat dan die sms geopend wordt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
Ik gebruik de app trigger om een tasker taak te triggeren.

Inderdaad een toggle, geen loskoppel event.
Nieuwsgier schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:13:
Mijn vraag
Is het mogelijk om tasker een app te laten starten als ik mijn telefoon tegen een nfc sticker aanleg, en weer te laten stoppen als het contact met de sticker wordt verloren.
Of moet er kort contact zijn met de nfc-sticker om het aan/uit te toggelen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tasker / Samsung Galaxy S7.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
TheFes schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:34:
[...]

Wat bedoel je precies met een notificatie openen? Of bedoel je bijvoorbeeld dat wanneer je een notificatie van een sms krijgt dat dan die sms geopend wordt?
Ja, exact dat inderdaad!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Alekz87 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:12:
[...]

Ja, exact dat inderdaad!
Ah, oke, dan is de vraag nu in ieder geval duidelijk..
Helaas zou ik niet weten of en hoe dat zou moeten met Tasker..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

FYI: Tasker is momenteel in de aanbieding voor €0,99.

CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18"

Heb het ook maar eens gekocht omdat het voor die prijs nooit een miskoop kan zijn. :)

Nu probeer ik om op een oudere telefoon (Android 4.4.4) automatisch de hotspotfunctie aan te zetten als ik hem van de laadkabel loskoppel en die weer uit te laten gaan zodra ik hem weer aan de lader hang. Auto MiFi als het ware. ;) Lukt echter nog niet.

Profile: State Edit > Power > Source USB (ook any geprobeerd) met Invert aangevinkt zodat de trigger het wegvallen van de externe voeding is (toch?).

Daaraan gekoppeld de Task: WiFi Tether > Set On.

Ik zou verwachten dat dit het gewenste effect zou hebben maar er gebeurt niets als ik de laadkabel eruit trek.

Wat mis ik? :?

• freggell
CaptJackSparrow schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:57:
FYI: Tasker is momenteel in de aanbieding voor €0,99.

CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18"

Heb het ook maar eens gekocht omdat het voor die prijs nooit een miskoop kan zijn. :)

Nu probeer ik om op een oudere telefoon (Android 4.4.4) automatisch de hotspotfunctie aan te zetten als ik hem van de laadkabel loskoppel en die weer uit te laten gaan zodra ik hem weer aan de lader hang. Auto MiFi als het ware. ;) Lukt echter nog niet.

Profile: State Edit > Power > Source USB (ook any geprobeerd) met Invert aangevinkt zodat de trigger het wegvallen van de externe voeding is (toch?).

Daaraan gekoppeld de Task: WiFi Tether > Set On.

Ik zou verwachten dat dit het gewenste effect zou hebben maar er gebeurt niets als ik de laadkabel eruit trek.

Wat mis ik? :?
Heb je de task ook los geprobeerd? Gewoon om te kijken of die wel werkt.
En volgens mij heb je root nodig om die goed te laten werken.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb thetering ook nog nooit goed aan de praat gekregen via Tasker helaas.

Er zijn wel truukjes met AutoInput oid maar dat werkt ook niet geweldig.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

freggell schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:30:

Heb je de task ook los geprobeerd? Gewoon om te kijken of die wel werkt.
En volgens mij heb je root nodig om die goed te laten werken.
Ja. Ik had ondertussen de taken Tether aan en uit onder knopjes op mijn scherm gezet en die werken. Het probleem zit dus in het herkennen van de externe stroomvoorziening conditie lijkt het.

• freggell
CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Ja. Ik had ondertussen de taken Tether aan en uit onder knopjes op mijn scherm gezet en die werken. Het probleem zit dus in het herkennen van de externe stroomvoorziening conditie lijkt het.
Op mijn telefoon werkt die detectie wel. Even geprobeerd met een Notify en dat functioneerd.
En zelfde profiel als dat jij aangeeft.

Je had uit wel als een exit task staan?
Dus als normale taak het inschakelen van de tether, en dan als exit task van dat profiel het uitschakelen van de tether?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

freggell schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Op mijn telefoon werkt die detectie wel. Even geprobeerd met een Notify en dat functioneerd.
En zelfde profiel als dat jij aangeeft.

Je had uit wel als een exit task staan?
Dus als normale taak het inschakelen van de tether, en dan als exit task van dat profiel het uitschakelen van de tether?
In eerste instantie wel en toen later juist zonder exit task geprobeerd om het simpeler te houden. Werkt beide dus niet omdat het probleem in de voedingdetectie zit. Ook even dezelfde (Not) Power Any/USB aan een notify geknoopt maar dat werkt dus ook al niet.

Toch wel jammer dat het eerste dat je wilt proberen meteen niet werkt. :|

• freggell
CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

In eerste instantie wel en toen later juist zonder exit task geprobeerd om het simpeler te houden. Werkt beide dus niet omdat het probleem in de voedingdetectie zit. Ook even dezelfde (Not) Power Any/USB aan een notify geknoopt maar dat werkt dus ook al niet.

Toch wel jammer dat het eerste dat je wilt proberen meteen niet werkt. :|
Er bestaat nog een mogelijkheid dat het met Secure settings wel werkt. Deze functioneert als een plugin voor Tasker.
Ik heb bij mijn oudere telefoon ook weleens zaken gehad die via Tasker zelf niet gingen maar mbv secure settings wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK dat is raar.

Ik had eerder al, en blijkbaar ook als laatste, AC als conditie in de Hotspot Profile gezet en dat werkte ook niet. Toen had ik USB en Any in de notify profile geprobeerd en die werkten ook niet... en toen probeerde ik daar AC en dat werkte wel... en daarna werkte AC ook in de Hotspot task. :?

En ik heb nu de notificatie profile uitgezet en inclusief notify task met de meldtekst verwijderd om te kijken of die notificatie soms nodig was om het te laten werken en hij bleef die meldtekst nog vrolijk een tijdje vertonen, maar nu is het weg en het werkt. *O*

Ik wou het liefst ook de Airplane status aan en uit zetten maar daarvoor zou ik eerst moeten rooten, wat ik misschien nog wel ga doen met dit toestel.

Ik zag het wel ook als functie bij dat Secure Settings genoemd worden en heb dat even geïnstalleerd maar dat lijkt het op dit toestel niet te ondersteunen. Bij de monitoring functie zegt ie ook al dat Airplane mode niet ondersteund word.

Edit: En nu werkt het ook gewoon met USB als laadbron. Computers... 8)7

Edit 2: Mogelijk had het feit dat de accu 100% vol was ook invloed bij het detecteren van de stroombron en was dat later na enig frutten onder die 100% gedaald. Dat zal nog blijken misschien. Ik heb de taken nog wat uitgebreid met Mobiele Data netjes aan en uit en gewone Wifi weer aan onder lading en meldingen als de taken doorlopen zijn zodat ik wéét dat het gebeurd is. Zal mij benieuwen of het naar wens blijft werken.

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-08-2017 13:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste