Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 16:01
vraagje.

Ik ben een carkit maar mijn s7 vertikt het soms daar automatisch mee te verbinden vaak. Ik heb een app gevonden die nu auto connect dus dat is opgelost. (kon ook via tasker maar dit werkt beter)

Nu gaat het toch niet altijd goed (soms valt de verbinding na paar sec weer weg) met als gevolg dat als ik gebeld wordt ik er soms achter kom daar die toch niet op de carkit zat. Lastig (zelfde voor muziek btw)

Lang verhaal kort, ik wil graag dat tasker een icoon laat zien op moment dat de carkit actief is. Hierdoor weet ik zeker dat die verbonden is op moment dat dat nodig is. Ik krijg dat alleen niet voor elkaar in tasker. Iemand die mij wel helpen?

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
Is toch vrij simpel: maak een profiel aan met Bluetooth verbonden met apparaat X

Taak daaraan met een alert. Even een testje met 3 verschillende alerts bijgevoegd. Importeer die en pas die aan, zou ik zeggen

https://ufile.io/n9kj5

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
@reyals dankje, ik had al ongeveer zoiets in elkaar geknutseld, maar kreeg dat icon niet voor elkaar. (achteraf heel simpel)
Ik heb het aangepast met alleen icoon de rest hoeft niet, maar ging me er vooral om dat ik kan zien als die de verbinding verbrak wat soms gebeurt. Dus een exit taak toegevoegd met een verbreek icoon en nu kan ik het zien. Nadeel is dat het verbind icon ook blijft staan als de verbinding is verbroken. Maar hij update wel (meest linkse icon is nu actueel dus staat er eerst het verbroken icon dat is die niet actief)

Zou mooi zijn als bij verbreken het verbonden icon verdwijnt en vice-versa. Dat krijg ik nog niet voor elkaar.

Toch bedankt voor de hulp!

[ Voor 93% gewijzigd door DummyXL op 30-08-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ik gebruik daarvoor een taak, auto-off unpaired bleutooth: http://tasker.wikidot.com/bluetooth-auto-turn-off

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Hij moet niet bluetooth uitzetten, (heb nog een smart Watch) hij moet het icon wat die laat zien stoppen.

Dus carkit Verbonden. Laat icon (ok) zien.

Verbreekt de verbinding met de carkit. Haal (ok) icon weg en laat (x) icon zien. Weer verbonden.. Haal (x) icon weg laat (ok) weer zien.

Nu is het: verbonden. (ok).. Verbreekt die (x) (ok)

Verbind die weer staat er (ok) (x)

Allebei dus. Maar de linker is actueel dus bruikbaar zo maar niet ideaal.

Hoop dat duidelijker is nu. (voorgaande post ook even geedit, was misschien niet zo duidelijk )

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ze1y6toubihm8d7/2017-08-30%2000.19.18.png?dl=0

[ Voor 9% gewijzigd door DummyXL op 30-08-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 13:58
Misschien dat iemand hetzelfde heeft of een oplossing heeft:

Ik heb sinds vorige week een OnePlus 5 met Android 7.1, hiervoor een Samsung S5+. Gebruik tasker al geruime tijd en heb een profiel wat de telefoon unlocked, apps start e.d. als ik de auto start, en bij afzetten de boel weer afsluit en de telefoon locked.
Dat werkte op de S5 prima, kon m daarna ook weer unlocken met de vingerafdruk, prima dus!

Bij de Oneplus werkt dat niet helemaal goed, het weer locken van de telefoon gaat wel, maar als ik daarna de telefoon weer wil unlocken dan vraagt hij om de backupcode omdat het apparaat door een apparaat beheerder (Tasker in dit geval) de telefoon gelocked heeft. Hierna kan ik weer gebruik maken van unlocken met vingerafdruk.

Heeft iemand dit al meegemaakt? Is dit iets in android 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
@Stimpy68
Interessante vraag, ik heb zelf ook een OP5 en heb in verleden een soort gelijk profiel gehad maar nu niet meer. Ik zal eens kijken of ik een moment kan vinden om dit zelf te testen komend weekend.
Toevallig al gevraagd in het Oneplus5 Vraag en antwoord topic daar het mijn inziens OOS specifiek is. Doe een aanname dat je OOS draait nog, of mss toch een custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Stimpy68 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:26:
Heeft iemand dit al meegemaakt? Is dit iets in android 7.1?
Dit heb ik op mijn OnePlus One met LineageOS ook. Dus volgens mij is het een Android 7.x dingetje. Op het moment dat een andere app het scherm lockt, moet ik altijd mijn code invoeren om weer te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Hmmm, erg jammer :-( Heb het automatisch locken maar uit het profile gehaald en zet m wel met het handje uit. Was leuk dat het automgisch ging en het goed werkte met unlocken er na. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
schumi2004 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:20:
@Stimpy68
Interessante vraag, ik heb zelf ook een OP5 en heb in verleden een soort gelijk profiel gehad maar nu niet meer. Ik zal eens kijken of ik een moment kan vinden om dit zelf te testen komend weekend.
Toevallig al gevraagd in het Oneplus5 Vraag en antwoord topic daar het mijn inziens OOS specifiek is. Doe een aanname dat je OOS draait nog, of mss toch een custom ROM?
Ben benieuwd wat jouw ervaring dan is. Had het in het OnePlus 5 topic gevraagd, geen enkele reactie helaas. Dus vandaar mijn mijn vraag hier.
Lineage OS blijkt hetzelfde te hebben zoals je hierboven kunt lezen.
Zal mijn collega eens vragen of hij hetzelfde heeft op zijn Galaxy S6 met Android 7, die is volgende week weer terug van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-07 16:43

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Dat is inderdaad een Android 7.1 ding. Op mijn Samsung had ik daar ook last van icm fingerprint. Volgens mij heeft de Secure Settings plugin daar een workaround voor. Ik gebruik Tasker al tijden niet meer voor het unlocken/locken dus weet niet meer precies hoe het zit.

Een alternatief is om het unlocken uit je tasker tasks te slopen en gebruik te maken van Google's smart lock. Op basis van locatie, Bluetooth connectie, of Body detection kun je dan je device unlocken/locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Het unlocken is niet zo'n probleem, de vingerafdrukscanner van de OP5 is supersnel en als ik m in de carkit doe dan unlock ik m meteen, ik hoef niet te "swipen" zoals bij de S5. Locken zou wel nice to have zijn. Maar ook geen man over boord als dat niet meer werkt zoals voorheen.
Probleem zit m gewoon in het feit dat als iets anders je telefoon locked, een apparaat beheerder ipv jij zelf, je dus bij de eerst volgende unlock je code moet intypen ipv je vingerafdruk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb een widget GEEN APP gemaakt van apparaat onderhoud S8
weet iemand hoe ik deze kan laten uitvoeren elke dag om 6h00 s'morgens met tasker
heb al gegoogeld maar vindt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@1475paul zou je even wat duidelijker willen zijn in wat je nu precies wilt. Je post is nogal onduidelijk / vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
rens-br schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:55:
[mbr]@1475paul zou je even wat duidelijker willen zijn in wat je nu precies wilt. Je post is nogal onduidelijk / vaag.[/]
Heb op mijn homscreen een widget geen snelkoppeling van een app gemaakt van (apparaat onderhoud van galaxy s8 - is te vergelijken als fast reboot) als ik op de widget duw gaat deze mijn geheugen opruimen (kan ik alleen met een widget want als ik de snelkoppeling maak van de app met ik nog opschonen en met een widget gebeurt dit direct)
mijn vraag is
is het mogelijk met tasker deze widget elke dag om 6h00 s'morgens te starten?
Met een app weet ik hoe het werkt ,maar een widget niet.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ja dat kan. Je kan met Tasker en een plugin AutoInput scherm touches nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
jabberwock schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:13:
Ja dat kan. Je kan met Tasker en een plugin AutoInput scherm touches nabootsen.
Klopt, maar dat werkt alleen als je scherm aan is. Ik heb ook een tijd lang zo'n task gedraaid.

1: Power knop indrukken
2: eventuele screenlock code invoeren
3: naar het goede homescreen pagina gaan
4: de widget starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Dacuuu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:16:
[...]

Klopt, maar dat werkt alleen als je scherm aan is. Ik heb ook een tijd lang zo'n task gedraaid.

1: Power knop indrukken
2: eventuele screenlock code invoeren
3: naar het goede homescreen pagina gaan
4: de widget starten
Dat klopt. Maar de vraag was of het kan. Of het handig is vraag ik me af. Snap dat hele RAM management niet zo, want Android is in prima in staat dat zelf te regelen.
Daarnaast is er volgens mij een optie aanwezig waarmee je de telefoon automatisch laat opstarten. Dat is eenvoudiger uit te voeren dan een heel script te maken om een widget aan te klikken, en het effect is hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Sinds vorige week Tasker aangeschaft, mede omdat ik deze site tegenkwam waarmee ik dan automatisch VPN laat opstarten bij een open (onbekend) wifi netwerk.

Kan ik Tasker profiel alleen aanmaken via de telefoon, of bestaat er ook zo iets een editor die op de PC kan gebruiken? Want ben al een paar dagen aan het zoeken naar dit profiel, maar vooralsnog niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:32
Tot nu toe heb ik alles op de telefoon gedaan.

Wel een goed idee trouwens!
Met de goedkope bundels van tegenwoordig wel minder nodig, maar wel veilig.

Welke VPN gebruik je dan? Als dat een betaalde VPN is, kun je misschien beter een bundel van een giegje meer nemen....?
chocka schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:38:
Sinds vorige week Tasker aangeschaft, mede omdat ik deze site tegenkwam waarmee ik dan automatisch VPN laat opstarten bij een open (onbekend) wifi netwerk.

Kan ik Tasker profiel alleen aanmaken via de telefoon, of bestaat er ook zo iets een editor die op de PC kan gebruiken? Want ben al een paar dagen aan het zoeken naar dit profiel, maar vooralsnog niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
djiedjee schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:15:
Tot nu toe heb ik alles op de telefoon gedaan.

Wel een goed idee trouwens!
Met de goedkope bundels van tegenwoordig wel minder nodig, maar wel veilig.

Welke VPN gebruik je dan? Als dat een betaalde VPN is, kun je misschien beter een bundel van een giegje meer nemen....?
Ik gebruik NordVPN en die heb ik al kunnen instellen met OpenVPN voor Android, behalve dat je natuurlijk NordVPN app kan gebruiken, maar de opzet is dat die via Tasker automatisch gaat doen. En ondanks ik nog een noob ben wat betreft Tasker, hoopte ik ergens het profiel te kunnen vinden, scheelt een hoop drukken op zo'n (relatief) klein schermpje. En vroeg mij af of er mss een Tasker profiel programma is wat ik dan gemakkelijk op de PC kan gebruiken en vervolgens kan inladen. Maar begrijp dat het ouderwets handwerk moet gaan worden, dus een leuk klusje voor de komende feestdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 07:50

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb een Oneplus 3 met alert slider (schuifknopje zijkant telefoon), waarmee je met 1 beweging het geluid aan/uit kunt zetten.

Nu werkt dat niet naar behoren vond ik, vooral niet in de laatste Android-versies. Er zijn mensen die daar iets op gevonden hebben, waaronder 'n tasker oplossing: https://forums.oneplus.ne...-xposed-framework.689721/

Ik heb deze oplossing vooral gebruikt om de trilfunctie bij Whatsapp- en sms-berichten weer voor elkaar te krijgen, dit werkte op één of andere manier niet meer op m'n OP3.

Nu heb ik dus de trilfunctie terug, maar werkt 't geluid niet meer. Ik heb in de profielen ook al wat gewijzigd door notificatievolume op maximaal toe te voegen, maar heeft niet geholpen.

Iemand een idee?

Edit: bij instellingen, geluid, niet storen heb ik wat dingen moeten veranderen, werkt nu!

Ik zal de post wel laten staan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Eric_Cantona op 20-12-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-07 15:19
Profiel1:
BT Connected (SB2 Wireless) -> Spotify openen.
Profiel2:
Secure Settings Failed Login Attemps - Max 2 -> Selfie maken
Profiel3:
Proximity Sensor -> Media Control Next on 'Spotify'

Dit zijn 3 simpele profielen die ik gebruik.
Zelf vind profiel 3 erg handig als ik aan het rijden ben. Ik kan simpel het nummer skippen door met me hand boven het scherm te vegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Begonnen het volgen de stappen van dez site en ik gebrui laatste versie van Tasker, maar krijg bij de eerste vaiabel meteen een foutmelding.

Variabele -> Variabele instellen ->% verbinding met% WIFII

Dus bij naam staat % verbinding met% WIFII, en dan druk links bovenin pijl terug. Maar krijg error : must be variable or array name?

Als noob natuurlijk geen idee wat ik nu moet doen, doe tenslotte letterlijk wat er staat, althans dat ik veronderstel ik? (toch lastigere dan verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
chocka schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:50:
Begonnen het volgen de stappen van dez site en ik gebrui laatste versie van Tasker, maar krijg bij de eerste vaiabel meteen een foutmelding.

Variabele -> Variabele instellen ->% verbinding met% WIFII

Dus bij naam staat % verbinding met% WIFII, en dan druk links bovenin pijl terug. Maar krijg error : must be variable or array name?

Als noob natuurlijk geen idee wat ik nu moet doen, doe tenslotte letterlijk wat er staat, althans dat ik veronderstel ik? (toch lastigere dan verwacht)
Als je bij "Name" letterlijk "verbinding met" hebt staan zit daar je fout.
Bij "Name" vul je de aaneengesloten naam (dus zonder spaties) van de variabele in. In jouw geval bijvoorbeeld "wifiinfo".
Bij "To" vul je in welke waarde je aan de variabele wilt toekennen. Dit mag ook een andere variabele zijn. In jouw geval dus "%WIFII".

Tasker: Variable set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 07:50

Eric_Cantona

"Au Revoir"

BlckChta schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:53:
Profiel1:
Profiel2:
Profiel3:
Proximity Sensor -> Media Control Next on 'Spotify'

Dit zijn 3 simpele profielen die ik gebruik.
Zelf vind profiel 3 erg handig als ik aan het rijden ben. Ik kan simpel het nummer skippen door met me hand boven het scherm te vegen. :)
3 Is wel handig inderdaad, ik heb nu m'n volume knoppen geremapped daarvoor.

Bij scherm uit trouwens geen optie, dan werkt 't niet.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 25-12-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
OK volgens mij is gelukt (Bedankt @Joen ) heb het "unknown network" gedeelte van site kunnen verwerken in Tasker zonder foutmeldingen, vooralsnog zit ik nu thuis, dus uitproberen gaat lastig.

Vervolgens ben ik nu bezig met het "Open Network" profiel, maar waar ik volgens de handleiding een profiel moet kunnen kiezen welke vpn te openen via de "OpenVPN Tasker Plugin" om vervolgens het ingestelde profiel welke ik heb aangemaakt in "OpenVPN voor Android" (welke ik overigens eerst getest had), staat er niet bij?

Wel heb ik een andere site erbij gevonden waar stapsgewijs uitleg staat vermeld, maar daarin staat helaas niet hoe ik het in "OpenVPN voor Android" ingestelde profiel in de plugin terug kan vinden? dan alleen dat het daar moet staan zodra je in tasker voor de plugin kiest?

• rens-br

rens-br

Profiel1:
Profiel2:
Profiel1 had ik bij een aantal apparaten al, super handig vind ik dat. Maar die laatste kende ik nog niet en gaan we even toevoegen.

Ik heb zelf nog het volgende:

Profiel1
GPS apps -> Turn on GPS (standaard staan mijn locatie voorzieningen uit) (Hier is wel root voor nodig)

Profiel2
Rotate Apps -> Bij een aantal apps wordt het roteren op automatisch gezet. (Sommige games, de galerij, de camera)

Profiel3
Wifi verbonden met werk -> Priority modus

Profiel4
Verbonden met auto -> Priority modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
(...)
Profiel2:
(...)
rens-br schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:50:
[...]

Profiel1 had ik bij een aantal apparaten al, super handig vind ik dat. Maar die laatste kende ik nog niet en gaan we even toevoegen.
(...)
Daar gebruik ik dan de app AndroidLost voor: http://www.androidlost.com/
Die doet dat en nog veel meer op het gebied van beveiling van je telefoon. Vooral een handige app als je telefoon verloren bent of als ie gestolen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 29-12-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Joen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:27:
Daar gebruik ik dan de app AndroidLost voor: http://www.androidlost.com/
Die doet dat en nog veel meer op het gebied van beveiling van je telefoon. Vooral een handige app als je telefoon verloren bent of als ie gestolen is.
Dat lijkt me een mooie app en is ook gratis zo te zien. De meeste van zulke apps zit een maandbedrag o.i.d. aan vast (Cerberus bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
rens-br schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Dat lijkt me een mooie app en is ook gratis zo te zien. De meeste van zulke apps zit een maandbedrag o.i.d. aan vast (Cerberus bijv.)
Het grote voordeel is inderdaad dat die app gratis is. En de app werkt op zich niet moeilijk, maar vereist wel even wat aandacht om alle instellingen goed te zetten voor het meest optimale resultaat.
En ik weet niet of het nog steeds mogelijk is, maar in het verleden kon je de app zelfs op afstand installeren via Google Play op internet en met een hulp-app activeren. Vervolgens een paar commando's via SMS sturen. En hoppa, je kunt beginnen te proberen te achterhalen waar de telefoon is, op afstand vergrendelen, etc.

Het mooiste succesverhaal vind ik nog wel deze: http://logarithmicpleasur...nders-of-androidlost.html
Het was voor die gene een lang proces, veel zoeken, geluk hebben (dat Google Photos synchronisatie aan blijft staan en daar selfies van de dader op komen), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimd68
  • Laatst online: 19-06 09:52
Ik heb 2 vragen.

1. Ik heb een taak gemaakt om automatisch tomtom flitsers te starten wanneer er een bluetooth verbinding met de auto wordt gemaakt. Alleen heb ik vaak de geluidstand van de telefoon nog op stil staan, waardoor ik de meldingen uit tomtom flitsers niet door krijg. Hoe krijg ik de telefoon met tasker uit de stil stand. Ik heb alle volume instellingen al geprobeerd handmatig in te stellen maar het heeft geen effect.

[edit] dit is mogelijk met de sound mode plugin

2. 's nachts gooi ik de telefoon (samsung s6) in de extreme spaarstand. Is dit automatisch te doen met tasker?

[ Voor 4% gewijzigd door wimd68 op 08-01-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 10:00
Even een vraagje.

Ik heb een 2 traps beveiliging voor een zakelijke dienst. Na inloggen sturen ze mij een SMS met een code.

Omdat dat nummer niet is aan te passen heb ik in tasker ingesteld dat die SMS wordt doorgestuurd naar een ander mobielnummer (ik ben zelden op kantoor).

Kan ik in tasker ook regelen dat naast (of in plaats van) de SMS een email met de inhoud van de SMS wordt verstuurd?

Ben helemaal nieuw in tasker dus als het kan daar graag bij de uitleg rekening mee houden.

edit: inmiddels ook gelukt dat de mail wordt gemaakt, maar dan moet ik hem nog handmatig versturen.

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door RensJ op 25-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik stoor me aandie 'Whatsapp Web'-melding die op mijn telefoon wordt getoond als ik Whatsapp op mijn laptop open heb staan. Heeft iemand een idee hoe ik die melding weg kan krijgen?

Uiteraard heb ik een-en-ander geprobeerd, maar ik kan a) niet bepalen of de notificatie er staat en b) heb geen idee hoe hem dan niet meer te tonen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pven schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:53:
Ik stoor me aandie 'Whatsapp Web'-melding die op mijn telefoon wordt getoond als ik Whatsapp op mijn laptop open heb staan. Heeft iemand een idee hoe ik die melding weg kan krijgen?
Dat zal waarschijnlijk niet lukken met Tasker. Vanaf Android 8.0 is het notificatiecentrum de schop op gegaan en kan je bepaalde type meldingen wel uitschakelen.
RensJ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:05:
Kan ik in tasker ook regelen dat naast (of in plaats van) de SMS een email met de inhoud van de SMS wordt verstuurd?
Als ik even vlug Google kan dat standaard niet. Maar er zijn wel een aantal oplossingen voor, probeer deze apps eens: Google Play: Email Send Tasker Plugin of Google Play: Email From Tasker of Google Play: MailTask.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:14:
[...]

Dat zal waarschijnlijk niet lukken met Tasker. Vanaf Android 8.0 is het notificatiecentrum de schop op gegaan en kan je bepaalde type meldingen wel uitschakelen.

[...]

Als ik even vlug Google kan dat standaard niet. Maar er zijn wel een aantal oplossingen voor, probeer deze apps eens: Google Play: Email Send Tasker Plugin of Google Play: Email From Tasker of Google Play: MailTask.
ik heb het gedeeltelijk opgelost met de plugin sendsilentmail alleen blijft de task op de een of andere manier niet werken? Ik moet hem telkens opnieuw aanzetten.

Zal wel een ontzettende n00b vraag zijn, maar enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

RensJ schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:23:
ik heb het gedeeltelijk opgelost met de plugin sendsilentmail alleen blijft de task op de een of andere manier niet werken? Ik moet hem telkens opnieuw aanzetten.
Dan zal je echt wat meer informatie moeten geven, want hier kan ik niet zo heel veel mee helaas. Hoe en wat heb je ingesteld?

Overigens deze plugin: Google Play: Locale SendSilentMail Plug-In? Die app is al niet meer bijgewerkt sinds 2014, dus het kan zijn dat er van alles niet meer werkt inmiddels. De bovengenoemde apps zijn een stuk nieuwer, wellicht kan je die eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Dan zal je echt wat meer informatie moeten geven, want hier kan ik niet zo heel veel mee helaas. Hoe en wat heb je ingesteld?

Overigens deze plugin: Google Play: Locale SendSilentMail Plug-In? Die app is al niet meer bijgewerkt sinds 2014, dus het kan zijn dat er van alles niet meer werkt inmiddels. Deze: Google Play: MailTask is drie weken geleden nog voor het laatst bijgewerkt, wellicht kan je die eens proberen.
ja die plugin inderdaad.

Daar de instellingen ingezet en mailen werkt.

In tasker een "profile"gemaakt die bij "any received text from QuoVadis" de task uitvoert "sendsilent mail met in het onderwerp %SMSRB"

En dan krijg ik keurig de inhoud van de SMS op de email binnen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat hij het blijft doen.

Tasker is en blijft gewoon actief en het profile ook, maar op de een of andere manier moet ik hem toch telkens opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54
wimd68 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:44:
2. 's nachts gooi ik de telefoon (samsung s6) in de extreme spaarstand. Is dit automatisch te doen met tasker?
Zelf heb ik mijn telefoon 's nachts op een draadloze lader liggen. Met Power state = wireless toggle ik dan bepaalde zaken. Wellicht dat zoiets je op weg kan helpen? Zal wel niet, want dan hoeft ie ook niet in extreme spaarstand...

En als je tijdens regelmatige uren slaapt kun je dit proberen:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=i4eT_PIq0pY]

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 13:47
Ik krijg niet werkend dat mijn GPS uitgaat wanneer ik Google MAPS of Flitsmeister afsluit. Gaat wel aan (mbv Root en de Secure Settings plugin).
Wanneer ik Maps afsluit blijft mijn GPS met de setting 'hoge nauwkeurigheid' aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Fugitive2008 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:08:
Ik krijg niet werkend dat mijn GPS uitgaat wanneer ik Google MAPS of Flitsmeister afsluit. Gaat wel aan (mbv Root en de Secure Settings plugin).
Wanneer ik Maps afsluit blijft mijn GPS met de setting 'hoge nauwkeurigheid' aan staan.
Ik neem aan dat je dit dan als exit-task hebt toegevoegd?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• pven
  • Niet online
Laat aub eens zien hoe je het precies gedaan hebt

• rens-br

rens-br

Heb je wel een exit-task gemaakt om de GPS ook weer uit te zetten, zoals @Tripl3 D ook aangeeft? Overigens heb ik exact dezelfde setup gemaakt, dus mocht je er echt niet uitkomen, kan ik mijn profiel wel delen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 12:39 ]

• Fugitive2008
pven schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Laat aub eens zien hoe je het precies gedaan hebt
Tnx voor de reacties, hieronder mijn 'amateur setup'

App Profile - Google Maps, Flitsmeister
Task Edit 'GPS'
1. GPS
Set On

Task Edit
Exit Task
1. GPS
Set Off
2. Stop Location
Source GPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fugitive2008 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Tnx voor de reacties, hieronder mijn 'amateur setup'

Task Edit 'GPS'
1. GPS
Set On

Task Edit
Exit Task
1. GPS
Set Off
2. Stop Location
Source GPS
Hoe sluit je Google Maps af: netjes via back, back, back of via de home-knop? Ik heb met Tasker wel eens gemerkt dat de home-knop de exit-task in verwarring brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb bij Secure Settings:
Location Mode (onder System+ Actions) -> High Accuracy
Exit Task
1. GPS
Set Off
Hier heb ik:
Location Mode (onder System+ Actions) ->Location Off

Mocht het niet lukken. Ik heb mijn Tasks in Dropbox gezet.
pven schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:52:
Ik heb met Tasker wel eens gemerkt dat de home-knop de exit-task in verwarring brengt.
Dat gaat hier eigenlijk altijd wel goed.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 14:02 ]

• Fugitive2008
Heb jou xml files als task ingeladen maar wanneer ik nu bv yellowbrick start schakelt hij meteen de locatiebepaling weer uit. Heb mijn andere tasks verwijderd. Moet er niet een exit task bijzitten?

[ Voor 6% gewijzigd door Fugitive2008 op 15-02-2018 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Fugitive2008 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:37:
Heb jou xml files als task ingeladen maar wanneer ik nu bv yellowbrick start schakelt hij meteen de locatiebepaling weer uit. Heb mijn andere tasks verwijderd.
Enable GPS ingesteld als Task en Disable GPS ingesteld als exit Task?

Probeer ook de task is gewoon te testen door op 'Play' te drukken, dan kan je zien of hij werkt, zonder de apps te hoeven starten e.d.

Overigens weet ik niet zeker of het kopiëren op deze manier goed werkt, doordat er gebruik wordt gemaakt van een losse app.

• Fugitive2008
@rens-br Held!, ik had de task niet goed als een 'exit-task' ingesteld moest het task gebeuren even langer ingedrukt houden waarna ik deze setting kon kiezen. Wist niet dat dit zo geselecteerd moest worden. Het werkt trouwens feilloos. :)

• rens-br

rens-br

Fugitive2008 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:50:
@rens-br Held!, ik had de task niet goed als een 'exit-task' ingesteld moest het task gebeuren even langer ingedrukt houden waarna ik deze setting kon kiezen. Wist niet dat dit zo geselecteerd moest worden. Het werkt trouwens feilloos. :)
Ja, Tasker is niet altijd even logisch/ gebruiksvriendelijk, maar mooi dat het nu werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Tasker jaren geleden gebruikt voor simpele dingen.
Ik wil het weer gaan gebruiken en dan voornamelijk voor het volgende als het mogelijk is :

Naam roepen in de auto en dat die persoon dan gebeld wordt

Dus eigenlijk ik roep "Graag Piet bellen"
Dat dan de 06 van Piet wordt gebeld.

Kan dat?
Heb me er wel in verdiept maar lees dan ook dat het in combinatie met Google Home moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan dat niet via Google Now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Wellicht.

Maar ik maak gebruik van een Bluetooth oortje die ik aanzet als ik hem in doe.
Heb dan soms dat ik op mijn telefoon bij het lopende gesprek dat ik daar soms ook nog ff bluetooth moet aanzetten.
dat zal denk via tasker moeten als het uberhaupt al kan.....want de echte bluetooth is aan want mijn oortje heeft gewoon verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:47
vandermark schreef op dinsdag 8 november 2011 @ 11:04:
Ik heb tasker ook in gebruik, heb de volgende tasks:

- Wifi aan als ik op kantoor of thuis ben:
Ik doet dit door tasker elke 3 minuten te checken (5 seconden) of ik in de buurt ben van de betreffende SSID's (op de 5 kantoren van mijn werkgever heten die overal hetzelfde :) ). Als ik in de buurt ben van één van die SSID's --> wifi aan en 3G/data uit.

- 3G uit als ik wificonnected ben en weer 3G aan als ik niet met wifi geconnect ben.

Bovenstaande 2 profielen hebben een postief effect op batterij duur! Ondanks dat elke 3 minuten wifi 5 seconden aangaat.

- Bluetooth aan als ik usb aan het opladen ben (voor als ik de telefoon in de auto op lader aansluit).

- Silent mode tussen 22.00 en 7.00

- GPS aan als ik programma;s start die dat nodig hebben

Edit:
- Op werkdagen tussen 7.30 en 18.00 een 'zakelijke' ringtone ;)
Interessante tasks! Kan je deze ook delen? Ik krijg het eea namelijk niet goed ingesteld. Ben wel nog een beginner... Ik ben bijv. al dagen bezig om bluetooth aanzetten (samsung s6) alleen tijdens opladen, maar zelfs dat lukt me niet... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

robb. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:04:
Ik ben bijv. al dagen bezig om bluetooth aanzetten (samsung s6) alleen tijdens opladen, maar zelfs dat lukt me niet... :?
Tasker kan, zeker voor beginners, behoorlijk ingewikkeld ogen. Maar als je eenmaal een aantal tasks hebt ingesteld stelt het eigenlijk niet zo heel veel voor. Google kan je er ook heel erg bij helpen.

Overigens voor deze task zou je het volgende kunnen doen:

Tasks -> New (het plusje rechtsonderin) -> Naam geven (bijv. Bluetooth On) -> New (het plusje rechtsonderin) -> Net -> Bluetooth -> onder set kies je voor On.

Vervolgens maak je dezelfde task, maar dan Bluetooth uit:

Tasks -> New (het plusje rechtsonderin) -> Naam geven (bijv. Bluetooth Off) -> New (het plusje rechtsonderin) -> Net -> Bluetooth -> onder set kies je voor Off.

Vervolgens kan je gaan instellen wanneer dit gebeurd (de trigger):

Profile -> New -> State -> Power -> Power en kies onder Source voor welke bron je het wilt hebben. (Any, AC, Wireless, Other)

Vervolgens zal hij vragen welke Task je eraan wilt hangen, kies dan voor Bluetooth On.

Nu zie als het goed is onder Profiles het nieuwe profile staat met een groene pijl naar Bluetooth On. Hou Bluetooth On ingedrukt en je krijgt nu een aantal opties, kies dan voor Add Exit Task en kies dan voor Bluetooth Off.

Op het moment dat hij opgeladen wordt zal hij 'Bluetooth On' uitvoeren en op het moment dat hij uit de Task gaat, zal hij 'Bluetooth Off' uitvoeren.

Mocht je er niet uitkomen, kan ik de configuratie wel even posten voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robb.
Het werkt Rens, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Ik kwam Macrodroid tegen als alternatief voor Tasker. Zijn er grote verschillen, muv het gebruiksgemak bij Macrodroid, tussen beide apps? Bijv. betrouwbaarheid oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

robb. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:25:
Ik kwam Macrodroid tegen als alternatief voor Tasker. Zijn er grote verschillen, muv het gebruiksgemak bij Macrodroid, tussen beide apps? Bijv. betrouwbaarheid oid
Ik heb geen ervaring met Macrodroid, dus kan je daar maar weinig over vertellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik heb een Task gemaakt dat, zodra ik op mijn werk ben en mijn smartphone heeft verbinding met de Wifi, dat de telefoon op de trilstand wordt gezet. Dit werkt goed. Maar zodra de Wifi wegvalt (wat wel eens voorkomt) springt de smartphone op de oude situatie. Hoe kan ik instellen dat er een time out is voordat de oude situatie weer terugspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DaJohn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:03:
Ik heb een Task gemaakt dat, zodra ik op mijn werk ben en mijn smartphone heeft verbinding met de Wifi, dat de telefoon op de trilstand wordt gezet. Dit werkt goed. Maar zodra de Wifi wegvalt (wat wel eens voorkomt) springt de smartphone op de oude situatie. Hoe kan ik instellen dat er een time out is voordat de oude situatie weer terugspringt?
Ik heb precies hetzelfde ingesteld, alleen dan niet met trillen maar met 'Priority modus'. Bij de Exit task heb ik gewoon een 'Wait' ingesteld van 30 seconden, voordat hij 'Do not Disturb' weer terugzet op 'All'.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 29-03-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
[quote]rens-br schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:27:
[...]

Thnx! Even zoeken hoe het ook weer moest, maar het is gelukt.
Ik heb geen "End task" gemaakt met een wait time, maar ik heb de wait time ingesteld in de task om op trilstand te zetten. Als ik het in de "End task" instelde dat ie 30 seconden moet wachtend, deed ie dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DaJohn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:01:

Thnx! Even zoeken hoe het ook weer moest, maar het is gelukt.
Ik heb geen "End task" gemaakt met een wait time, maar ik heb de wait time ingesteld in de task om op trilstand te zetten. Als ik het in de "End task" instelde dat ie 30 seconden moet wachtend, deed ie dit niet.
Als je alleen 'Wait' in de end task zet dan werkt het inderdaad niet, als je geen End Task ingesteld, dan gaat hij volgens mij gewoon terug naar de oude situatie.

Overigens wel bedankt voor de tip. Ik stoorde mij hier op het werk ook aan, dus hem de wait timer ook maar meteen ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
DaJohn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:03:
Hiervoor gebruik ik een taak die op locatie kijkt (straal van een paar honderd meter) de werkdagen een dan van begin tot eind werktijd.
Geen enkel probleem met wegvallen van WiFi, en toch tijdens werktijd mijn telefoon op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
reyals schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Hiervoor gebruik ik een taak die op locatie kijkt (straal van een paar honderd meter) de werkdagen een dan van begin tot eind werktijd.
Geen enkel probleem met wegvallen van WiFi, en toch tijdens werktijd mijn telefoon op stil.
Ja zo had ik het ook ingesteld eerst, alleen moest ik steeds een actie uitvoeren op de telefoon voordat de telefoon op trillen kwam te staan.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

reyals schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:55:
Op die manier werkt het inderdaad ook, maar mijn locatie staat eigenlijk altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Iemand hier ervaring mee via tasker?

Dit is wat ik wil bereiken.
Ik ga een tablet vast tegen een wand plaatsen waarop mijn home domotica wordt gestuurd ; Google Home, Yeelight en Aqara.
Tablet komt echt permanent te zitten. Ding wordt dus aangesloten op een lader. En die lader wil ik via Tasker en Sonoff aansturen. Als de batterij van de tablet onder de 20% komt, dan wil ik dat hij de eerst volgende mogelijkheid tussen 23.00 en 04.00 gaat laden (ik heb nachtstroom) of vanaf vrijdagavond 23.00-zondagnacht 04.00. En dan als er een signaal vol komt, dan schakelt Tasker de Sonoff uit tot de volgende mogelijkheid.

Ik heb al eens met Tasker gespeeld, maar dit lukt me voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

maartend schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:25:
Ik heb al eens met Tasker gespeeld, maar dit lukt me voor geen meter.
Wat lukt er precies niet? Bij welke stap gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rens-br schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:10:
[...]

Wat lukt er precies niet? Bij welke stap gaat het mis?
Ik kan batterijstatus uitlezen. Maarcdan moet ik sonoff aanzetten, enz. Die tijd is nog niet gedaan, eerst sonoff aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

maartend schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:39:
Die tijd is nog niet gedaan, eerst sonoff aan de praat
Ik heb even vlug gekeken en er is geen Tasker integratie voor Sonoff, ik ben dus bang dat het simpelweg niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-07 12:59

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

maartend schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Ik kan batterijstatus uitlezen. Maarcdan moet ik sonoff aanzetten, enz. Die tijd is nog niet gedaan, eerst sonoff aan de praat
Kan je die sonoff niet aanroepen via http o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rens-br schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Ik heb even vlug gekeken en er is geen Tasker integratie voor Sonoff, ik ben dus bang dat het simpelweg niet gaat lukken.
Oke. Heb ook nog een smartthings staan. Dus van Tasker naar smartthings naar sonoff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

maartend schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:42:
Oke. Heb ook nog een smartthings staan. Dus van Tasker naar smartthings naar sonoff?
Ik neem aan dat je zelf ook even Google kan raadplegen om te kijken of het kan? Onder andere de volgende resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
stom van me geweest.

[ Voor 181% gewijzigd door maartend op 10-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag waar ik niet uitkom, loop al een uur te googlen (oja, mijn tasker stuurt nu heerlijk mijn sonoff aan, werkt perfect, thnx)

Ik heb Intent radio op de tablet gezet, ik probeer StuBru aan de praat te krijgen.

Echter volslagen geen geluid.

Ik gebruik dit ;

Create a new task.

Add an action:

select Send Intent.

Under Action, insert the name of the intent. (hier ga ik dus al fout, denk ik. Moet ik daar intent radio invullen?}

Leave Cat, Mime Type and Data at their default values; either None or empty.

For the PLAY intent, under Extra insert:

url: INSERT-YOUR-URL-HERE (is bij mij dan ; http://icecast.vrtcdn.be/stubru-high.mp3 )

and, under the second Extra, insert:

name: INSERT-YOUR-NAME-HERE (zet ik gewoon StuBru)

Leave everything else empty, except ensure that the Target is set to Broadcast Receiver. (gedaan)

Save the task and run it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
maartend schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:46:
Vraag waar ik niet uitkom, loop al een uur te googlen (oja, mijn tasker stuurt nu heerlijk mijn sonoff aan, werkt perfect, thnx)
Kun je vertellen hoe je de Sonoff nu precies vanuit Tasker aanstuurt? Of kun je een export van die taak delen? Ik heb ook Sonoff's in huis. Lijkt mij wel geinig om ook in Tasker iets mee te kunnen.
Ik heb Intent radio op de tablet gezet, ik probeer StuBru aan de praat te krijgen.

Echter volslagen geen geluid.

Ik gebruik dit ;

Create a new task.

Add an action:

select Send Intent.

Under Action, insert the name of the intent. (hier ga ik dus al fout, denk ik. Moet ik daar intent radio invullen?}
Een intent ziet er uit als "com.example.action.TIMETRAVEL" (voorbeeld gekopieerd van https://developer.android...omponents/intents-filters). De betreffende app moet überhaupt ondersteuning voor de intents ingebouwd hebben en je moet specifiek weten op welke intents de app reageert. Dat kun je alleen achterhalen door te kijken in de development documentatie van de desbetreffende app, de ontwikkelaar te mailen of de app helemaal gaan uitpluizen.

Ik heb zelf een keer een intent van Sleep as Android moeten gebruiken. Bij mij ging het geloof ik om het ontvangen van een intent ipv er 1 versturen. De intent en instructies die ik zocht stonden toen gelukkig op hun website. De intent werkt nog steeds, maar gelukkig hebben ze nu specifieke Tasker plugin support toegevoegd. :)
(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Joen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:48:
[...]

Kun je vertellen hoe je de Sonoff nu precies vanuit Tasker aanstuurt? Of kun je een export van die taak delen? Ik heb ook Sonoff's in huis. Lijkt mij wel geinig om ook in Tasker iets mee te kunnen.

Een intent ziet er uit als "com.example.action.TIMETRAVEL" (voorbeeld gekopieerd van https://developer.android...omponents/intents-filters). De betreffende app moet überhaupt ondersteuning voor de intents ingebouwd hebben en je moet specifiek weten op welke intents de app reageert. Dat kun je alleen achterhalen door te kijken in de development documentatie van de desbetreffende app, de ontwikkelaar te mailen of de app helemaal gaan uitpluizen.
Mijn sonoff is geflashed naar Tasmota. Die zijn allemaal aangemeld in SmartThings (wel eerst de device handler aanmaken, maar dat is heel eenvoudig). Dan routines in Smartthings aangemaakt, bijv. versterker aan en versterker uit) Vervolgens heb ik voor Tasker op mijn tablet de app Sharptools aangeschaft. Dan kan ik in Tasker als action de plugin sharptools gebruiken en dan de benodigde routine uitkiezen (dus bijv. versterker aan). Dan maak in een widget aan op mijn homescreen voor die action en mijn partner is blij.

Als intent heb ik ook gebruikt ; org.smblott.intentradio.PLAY
Deed dus ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
maartend schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Mijn sonoff is geflashed naar Tasmota. Die zijn allemaal aangemeld in SmartThings (wel eerst de device handler aanmaken, maar dat is heel eenvoudig). Dan routines in Smartthings aangemaakt, bijv. versterker aan en versterker uit) Vervolgens heb ik voor Tasker op mijn tablet de app Sharptools aangeschaft. Dan kan ik in Tasker als action de plugin sharptools gebruiken en dan de benodigde routine uitkiezen (dus bijv. versterker aan). Dan maak in een widget aan op mijn homescreen voor die action en mijn partner is blij.

Als intent heb ik ook gebruikt ; org.smblott.intentradio.PLAY
Deed dus ook nog niks.
Ah okee. Iets bewerkelijker dan ik dacht. Ik wacht nog wel even met het flashen van een Sonoff apparaat als ik daar wat meer tijd en zin voor heb. :P
En wat is SmartThings precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Joen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Ah okee. Iets bewerkelijker dan ik dacht. Ik wacht nog wel even met het flashen van een Sonoff apparaat als ik daar wat meer tijd en zin voor heb. :P
En wat is SmartThings precies?
Werkje van paar minuten
Smartthings is een hub van samsung. Kan heel veel op,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 17:51
Ik gebruik Tasker nu voor 2 zaken:

1) Disable WiFi als ik niet in de buurt van huis ben. Waarom? Kans enorm verkleinen op verbinden met rogue accesspoints.

2) Belangrijker voor mezelf: wanneer de telefoon verbonden wordt met de autoradio, dan gaat mijn telefoon automatisch op "Do not disturb". Het voordeel is dat ik me niet meer laat afleiden door geluidjes anders dan dat iemand mij belt. Wanneer iemand mij belt kan ik handsfree spreken. Wanneer ik de auto uitzet, gaat de telefoon weer automatisch van "Do not disturb" af. Heerlijk. Ik wil niet meer zonder. Dit laatste punt was de 3 euro voor mij al waard :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TRON schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:21:
Ik gebruik Tasker nu voor 2 zaken:

1) Disable WiFi als ik niet in de buurt van huis ben. Waarom? Kans enorm verkleinen op verbinden met rogue accesspoints.

2) Belangrijker voor mezelf: wanneer de telefoon verbonden wordt met de autoradio, dan gaat mijn telefoon automatisch op "Do not disturb". Het voordeel is dat ik me niet meer laat afleiden door geluidjes anders dan dat iemand mij belt. Wanneer iemand mij belt kan ik handsfree spreken. Wanneer ik de auto uitzet, gaat de telefoon weer automatisch van "Do not disturb" af. Heerlijk. Ik wil niet meer zonder. Dit laatste punt was de 3 euro voor mij al waard :)
Als je dan toch bezig bent kan je ook direct Waze aan trappen (afhankelijk van de tijd meteen de route naar werk of huis plannen) en Spotify laten beginnen met spelen :D Dit had ik ingericht en toen deed ik een mislukte ROM upgrade :') Toestel moeten factory resetten en Tasker nog niet opnieuw geïnstalleerd, met een beetje geluk heb ik nog ergens een back-up. Andere toevoeging was het uitzetten van de Hue lampen in huis als er een film begint te spelen op Kodi en het automagisch verbinden van VPN op het moment dat ik op een andere SSID dan thuis verbinding maakte.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
@Demo Voor die vpn verbinding bij andere ssid... Weet je toevallig nog hoe je dat had ingesteld? Ik heb ermee zitten klooien om het werkend te krijgen... Maar lukt niet meer uitschakelen zodra de thuis ssid weer verbonden wordt. Thuis draait de vpn via de router, dus dat zou een beetje dubbelop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

reyals schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:45:
@Demo Voor die vpn verbinding bij andere ssid... Weet je toevallig nog hoe je dat had ingesteld? Ik heb ermee zitten klooien om het werkend te krijgen... Maar lukt niet meer uitschakelen zodra de thuis ssid weer verbonden wordt. Thuis draait de vpn via de router, dus dat zou een beetje dubbelop zijn...
Ik heb dit topic gevolgd voor een werkende autoconnect en disconnect. In de profile moet je dan twee voorwaarden toevoegen: Wifi Connected en Wifi Connected + SSID + Invert, zodat het profiel niet actief wordt voor je eigen netwerk. Alleen 'Not connected to SSID' is namelijk ook waar als je überhaupt geen netwerk hebt (ook in flight mode) dus heb je beide checks tegelijk nodig.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Damn, k gebruik niet openvpn connect maar openvpn for android. Toch eens gaan proberen of ik het daarmee ook weekend krijg. Die heeft wat meer mogelijkheden en verschillende servers in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Iemand hier die autocast werkend heeft voro intend radio naar een chromecast audio. Lukt me voor geen meter. de intent speelt wel af op de tablet, autocast doet niks. Komt geen geluid uit mijn CCA.

Ik hoor wel mijn CCA aanslaan, er verschijn ook in mijn HG app dat hij cast naar de CCA, echter nks daaruit.

edit ; intent uitgeschakeld en werlk nu via best guess in autocast. NPO3 wordt nu naar mijn CCA gestreamed, stubru is een .mp3 url en die krijg ik nog niet voor elkaar.

edit ; stubru werkt ook, echter duurt het een seconde of 10. Vandaar dus.

[ Voor 50% gewijzigd door maartend op 24-06-2018 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-07 21:28
Weet dat het een oude topic is maar wilde het toch met jullie delen.

@reyals @Demo

Heb idd ooit gebruik gemaakt van die topic.
Hieronder mijn 3 profiles met maar 2 gebruikte tasks.
Geen root nodig wel de plugin AutoNotification omde statusbar notificatie op te vangen van Android om te kijken of er een vpn verbinding is.

Profile 1: VPN Connect
Als de verbinding met mijn thuis netwerk verbroken word.

1. If Bluetooth OFF then ON (voor mijn carkit)
2. Check of we internet hebben met een loop van max 1 minuut zodat de task niet continue blijft draaien
3. Is er internet dan kijken we of we met een trusted network verbonden zijn
4. Zo niet dan gaan we kijken of OpenVPN draait.
5. Draait deze niet dan OpenVPN app connect-en.

Profile 2: VPN Disconnect
Als we zijn verbonden met mijn thuis netwerk word task 1 uitgevoerd

1. If Bluetooth OFF then ON (voor mijn domotica thuis)
2. Check of OpenVPN draait
3. Draait deze dan disconnect-en we OpenVPN

Profile 3: ScreenOn - VPN Connect
Als profile 1 mislukt is omdat ten tijde van het verbreken van de wifi er geen mobiele data is/was

1. If Bluetooth OFF then ON (voor mijn carkit)
2. Check of we internet hebben met een loop van max 1 minuut
3. Is er internet dan kijken we of we met een trusted network verbonden zijn
4. Zo niet dan gaan we kijken of OpenVPN draait.
5. Draait deze niet dan OpenVPN app connect-en.

Ben nog van plan om er check in te bouwen om te kijken of OpenVPN wel geconnect is.
Dit om de task te kunnen stoppen met of zonder error.
Kan natuurlijk zijn dat mij Raspberry er mee is opgehouden en PiVPN niet bereikbaar is.
Profile 1: VPN Connect
https://drive.google.com/...faaatv13dJ1my0XKAdVP2Qwy3

Profile 2: VPN Disconnect
https://drive.google.com/..._-1ANFOhnkRw_YKEFVK2CgNXm

Profile 3: ScreenOn - VPN Connect
https://drive.google.com/...9HS7_6wZnt9cRPPwKG5NlpF5r

[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 13-01-2019 22:42 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Tasker O+
-Als ik ga slapen -> geluid uit/helderheid omlaag/Cf lumem (blauwfilter) aan/Wat smartverlichting uitzetten.
-Opstaan -> geluid aan/helderheid omhoog/Cf lumen op dagstand/Verlichting aan :)

-Ik heb een accu die ik regelmatig oplaad, de gegevens hiervan zet ik in een google docs sheet.
Met tasker heb ik een task gemaakt waarmee ik snel wat data kan ikvullen, en dan komt het netjes op de juiste plaats in de sheet te staan.

-Koppeling tussen Xiaomi Amzefit bip (smartwatch achtig ding :)

En nog vele kleine handige tasks. Ik kan niet zonder tasker (icm wat tasker plugins en Join)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:29
Use cases in mijn setup:

- Bluetooth connectie met carkit (zonder Tasker kreeg ik dit niet automatisch voor elkaar, de initiële use case voor aanschaf Tasker)
- Parkeertegoed Werk:
* counter: op mijn werk moet je betalen voor parkeren, elke keer als mijn telefoon contact maakt met de werkwifi (werk check-in), dan wordt het parkeertegoed aangepast.
* opwaarderen: via internet kunnen we parkeertegoed opwaarderen (met een standaardbedrag), via autonotifications vang ik de bevestingsmail af en het parkeertegoed wordt aangepast.
* parkeertegoed volgen: de waarde van het parkeertegoed verzend ik middels de MQTT-client plugin naar mijn Home Assistant MQTT broker.
- Wandelinstellingen mobiel:
* via een task stel ik de instellingen van mijn telefoon in zodat ik met wandelen geen roterend scherm, een juiste helderheid en het display niet meer op zwart gaat, . Deze task heb ik gekoppeld aan een widget, zodat ik alleen deze widget hoef te starten
- Opstarten app voor locatiebepaling (icm Home Assistant):
* voor mijn locatiebepaling maak ik gebruik van Zanzito, die wil ik alleen starten wanneer ik vertrek vanuit mijn werk met de auto (dus moet ingechecked zijn op het werk en het moment van connect met de carkit). Zanzito stuurt middels een owntracks emulatie de berichten naar mijn Home Assistant omgeving. Waar de verdere automations met betrekking tot de zones wordt afgehandeld.

What's the speed of dark?

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Ik heb flink wat gegoogled maar ik kom er niet uit... Misschien dat een van jullie mij kan helpen!

Ik heb een Samsung S9+ met zo'n flipcover. Wat ik wil hebben is dat wanneer ik met mijn telefoon met bluetooth ingeschakeld de auto start, hij automatisch verbindt met de auto en Spotify begint te spelen. Nu is het me gelukt om dit te mappen, probleem is dat het alleen werkt als ik het scherm aan heb staan. Bij een vergrendeld scherm (of dus met het klepje van flipcover dicht) werkt de playbutton niet.

Is er een mogelijkheid om het volgende te laten gebeuren:
1) scherm activeren als flipcover dicht is
2) playknop spotify
2) scherm weer vergrendelen

Oneindig veel repsekt voor diegene die me hierbij kan helpen! O+

• JayOne
Loekkiee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:52:
Ik heb flink wat gegoogled maar ik kom er niet uit... Misschien dat een van jullie mij kan helpen!

Ik heb een Samsung S9+ met zo'n flipcover. Wat ik wil hebben is dat wanneer ik met mijn telefoon met bluetooth ingeschakeld de auto start, hij automatisch verbindt met de auto en Spotify begint te spelen. Nu is het me gelukt om dit te mappen, probleem is dat het alleen werkt als ik het scherm aan heb staan. Bij een vergrendeld scherm (of dus met het klepje van flipcover dicht) werkt de playbutton niet.

2) playknop spotify

Heb je AutoInput Unlock Screen al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door JayOne op 21-02-2019 10:00 ]

• Loekkiee
Waar zit die functie precies, onder welk kopje? Plusje en wat dan in het menu Select Action Category?

• JayOne
Loekkiee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:06:
Waar zit die functie precies, onder welk kopje? Plusje en wat dan in het menu Select Action Category?
Als je bij het toevoegen van een action aan je task in het filter "unlock" typt dan zie je daar een optie voor AutoInput Unlock Screen staan.

• Loekkiee
Dat intypen geeft mij geen enkele optie. Volgens de Playstore heb ik de laatste versie, namelijk versie 5.6.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2gsefdd.jpg

• JayOne
Loekkiee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:31:
Dat intypen geeft mij geen enkele optie. Volgens de Playstore heb ik de laatste versie, namelijk versie 5.6.

[Afbeelding]
Je hebt de AutoInput plugin nodig.

• Loekkiee
Ahja tuurlijk, stom. Die heb ik nu, AutoInput Unlock Screen heb ik nu gevonden. Daarna die gewoon aanklikken, bij Configuration toestemming geven om Doze uit te zetten? Verder nog wat bij Timeout (Seconds), Continue Task After Error, If of Label?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
Loekkiee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:
Ahja tuurlijk, stom. Die heb ik nu, AutoInput Unlock Screen heb ik nu gevonden. Daarna die gewoon aanklikken, bij Configuration toestemming geven om Doze uit te zetten? Verder nog wat bij Timeout (Seconds), Continue Task After Error, If of Label?
Heb verder niets extra ingesteld. Hou alleen rekening met de tekst onder Configuration voor "Android 7 and above" dat je bijvoorbeeld wel Smart Lock (met de carkit van je auto als trusted device) hebt ingeschakeld.

Kan zijn dat je een paar euro's moet betalen om dit helemaal functioneel te krijgen, maar test dit vooral in de proefperiode.

• Loekkiee
Thanks voor je hulp! Ben nu op het werk, zal straks om half 5 testen als ik de auto instap. Hopen dat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Loekkiee schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:52:

2) playknop spotify

1) Ja, met de eerder genoemde plugin. (die je overigens niet hoeft aan te schaffen, hij is gratis te gebruiken)
2) Nee, geen playknop van spotify. Je moet kiezen voor Media Control, Toggle Pause voor Spotify.
3) Is niet nodig. Zolang je cover dicht is gaat het scherm even aan en na een x aantal seconden weer op zwart. Wel is zoals eerder gemeld een geactiveerde smartlock noodzakelijk. M.a.w. je telefoon is al unlocked.

• Loekkiee
jabberwock schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:37:
[...]

1) Ja, met de eerder genoemde plugin. (die je overigens niet hoeft aan te schaffen, hij is gratis te gebruiken)
2) Nee, geen playknop van spotify. Je moet kiezen voor Media Control, Toggle Pause voor Spotify.
3) Is niet nodig. Zolang je cover dicht is gaat het scherm even aan en na een x aantal seconden weer op zwart. Wel is zoals eerder gemeld een geactiveerde smartlock noodzakelijk. M.a.w. je telefoon is al unlocked.
Volgens mij heb ik nou de playknop ingesteld (wanneer ik het scherm van tevoren aanzet) en dat werkt prima.

Heb het nou zo ingesteld:
1. Launch App
App: Spotify
2. Wait
3 seconds. (Had ik ergens gelezen, weet niet meer waarom dit exact moest)
3. AutoInput Unlock Screen
4. Send Intent
Action: com.spotify.mobile.android.ui.widget.PLAY

Zou die zo moeten werken dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Dat zal waarschijnlijk ook werken.

Ik heb:
- autoinput unlock screen
Media Control - toggle pause - Spotify app

meer niet. Ik denk dat mijn manier overigens alleen werkt als Spotify eerder actief was. (en dus gewoon verder gaat met afspelen waar hij was gebleven.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
Dan ga ik dat als alternatief proberen mocht het niet lukken. Spotify staat bij mij eigelijk altijd nog wel tussen de recente apps, dus dat moet ook wel lukken.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste