Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:46

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

1475paul schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:14:
ben er al een maand mee bezig en zit zelf ook op topic tasker
maar ik ben een leek en vind het niet
wat ik gewoon wil is als ik thuis de wifi opzet op mijn galagsy dat die mijn prive netwerk neemt (naam= wifi-pl)
toch bedankt ,als je een kleine link hebt ?
zal verder zoeken
Zou je even duidelijk willen omschrijven wat het precies is wat je wilt?
Ik zag in een ander topic dat je het hebt over iets als telehomespot oid. Wat wil je precies? Ik vermoed dat je bedoeld dat als je thuis bent je wifi automatisch kiest voor je wifi netwerk thuis. Voldoet het bijvoorbeeld al als je wifi een keer uit/aan gaat of kiest het dan alsnog automatisch voor het telehomespot netwerk?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nextron schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:31:
[...]

Daar heb ik zelf ook naar gezocht, alleen is het met Tasker niet mogelijk.
In het topic dat je linkt staat anders duidelijk dat er een plugin beschikbaar is die het wel kan :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
janvanduschoten schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Zou je even duidelijk willen omschrijven wat het precies is wat je wilt?
Ik zag in een ander topic dat je het hebt over iets als telehomespot oid. Wat wil je precies? Ik vermoed dat je bedoeld dat als je thuis bent je wifi automatisch kiest voor je wifi netwerk thuis. Voldoet het bijvoorbeeld al als je wifi een keer uit/aan gaat of kiest het dan alsnog automatisch voor het telehomespot netwerk?
in belgie hebben we internet van telenet provider
en thuis noemt mijn wifi wifi-pl en telenet geeft ook aan idere klant een telenethomespot gratis ,dit wil zeggen dat men bijna in heel belgie als klant van telenet gratis kan surfen op telenethomespot,maar om deze te gebruiken moet men altijd inloggen .Dus als ik op de baan ben gebruik ik telenethomspot en dan als ik thuis kom gaat mijn wifi autom. naar telenethomespot en moet ik altijd terug inloggen en dat wil ik niet ,ik zou graag hebben dat die autom. inlogt op mijn wifi-pl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Google Play: WiFi Priority Lite

Die kan misschien helpen

Of je stelt met tasker in dat als je op locatie thuis bent dat dan verbinding moet worden gemaakt met je eigen netwerk

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Als je tasker te ingewikkeld vind kan je ook altijd automagic (premium) proberen
Dan is het enkel met flowcharts programmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
reyals schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:17:
Google Play: WiFi Priority Lite

Die kan misschien helpen

Of je stelt met tasker in dat als je op locatie thuis bent dat dan verbinding moet worden gemaakt met je eigen netwerk
dit was het wat ik zocht

dank u
paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

Lijkt mij sowieso een handig programma maar even een vraag:
Ik heb nu een outlook werkagenda gesynct staan op mijn telefoon. Ik zou echter graag zien dat hij die afspraken door kopieert naar een gmail account? Want anders zie ik de afspraken niet in de desktop versie van google calender.

Dus ik wil dat hij:
afspraak komt binnen via active sync tel-> tasker of een andere manier kopieert dezelfde afspraak naar mijn gmail kalender Werk.

Een soort syncen dus. Ik zat al te kijken naar google calender sync maar dat houdt op te bestaan en ik kan hier in de citrix niets installeren en thuis heb ik geen outlook.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand hoe ik de melding (icoon notify) kan weg doen wanneer ik een melding krijg van agenda
Zonder dat ik kijk welke afspraak het is.
Want als ik de afspraak niet bekijk blijft de icoon links boven staan en dan moet naar benden trekken en dan wissen
Kan dit ingesteld worden in tasker zoja hoe
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

*nvm*

[ Voor 98% gewijzigd door rockhopper op 30-01-2013 11:42 . Reden: foutje ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kijk graag bbciplayer.daarvoor wijzig ik mijn dns adres (anders kan je in België niet kijken) en gebruik ik setdns. hoe kan ik tasker automatisch het dns adres laten wijzigen in setdns zodra ik bbc iplayer aanzet en terug naar het standaard dns als ik de iplayer afsluit. ik geraak er maar niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik Whatsapp start dan wil ik airplane-mode aanzetten, dan een paar seconden wachten en dan pas Whatsapp starten. Helaas lukt dat niet: als profile heb ik Whatsapp geselecteerd en als task Data_off (die dus 2 seconden wacht en dan airplane-mode aan zet). Nu start Whatsapp echter meteen op, ik wil juist even wachten. Iemand tips hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb net tasker geinstalleerd om het volgende te verkrijgen.
In de avond zodra ik de telefoon aan de lader hang, ga uit van 23:00 door de weeks.
Moeten de volgende dingen uit. GSM/3G Wifi
BT moet aan blijven want het is tevens mijn wekker in combi met de Philips AS111 (maar aangezien hij niet oplaad in de nacht wil ik het eens testen als alles uit staat behalve BT)

Ik probeer het net met de beta van Tasker 17b maar snap er vrij wienig van tot nu toe.
zodra ik aangeef dat mobile data uit moet vanaf 23:00 geeft hij gewoon een fout.
Kan iemand mij hier mee helpen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

pven schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:00:
Als ik Whatsapp start dan wil ik airplane-mode aanzetten, dan een paar seconden wachten en dan pas Whatsapp starten. Helaas lukt dat niet: als profile heb ik Whatsapp geselecteerd en als task Data_off (die dus 2 seconden wacht en dan airplane-mode aan zet). Nu start Whatsapp echter meteen op, ik wil juist even wachten. Iemand tips hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Dat is op zich logisch, omdat je een profile hebt die Whatsapp als trigger heeft, moet Whatsapp opgestart worden voordat die actief wordt. Probeer in plaats van een Profile eens een Task aan te maken, die kun je dan als shortcut aan een homescreen toevoegen.
Rubman schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:53:
Ik heb net tasker geinstalleerd om het volgende te verkrijgen.
In de avond zodra ik de telefoon aan de lader hang, ga uit van 23:00 door de weeks.
Moeten de volgende dingen uit. GSM/3G Wifi
BT moet aan blijven want het is tevens mijn wekker in combi met de Philips AS111 (maar aangezien hij niet oplaad in de nacht wil ik het eens testen als alles uit staat behalve BT)

Ik probeer het net met de beta van Tasker 17b maar snap er vrij wienig van tot nu toe.
zodra ik aangeef dat mobile data uit moet vanaf 23:00 geeft hij gewoon een fout.
Kan iemand mij hier mee helpen.
Wat voor fout krijg je? Zonder duidelijke foutmelding kunnen wij ook weinig zeggen natuurlijk.
In principe kun je gewoon een Profile aanmaken op basis van tijd. Wil je dat het profile alleen actief is als-ie ook aan de lader hangt? Dan kun je bijvoorbeeld een tweede Profile aanmaken met als Context dat-ie aan de lader moet hangen, waarin je een Variable set. Je kunt dan je eerste Profile bijvoorbeeld laten stoppen als deze Variable niet geset is.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27
Ik had de volgende vraag gesteld in het algemene android apps topic:
Ik ben op zoek naar een app die er voor zorgt dat er altijd gekozen wordt voor het mobiele netwerk uit eigen land indien beschikbaar. Mijn probleem is dat ik dagelijks de grens over rijd, en wanneer ik terug Nederland in kom blijft hij soms heel lang op het Belgische (roaming) netwerk hangen, terwijl er al lang mijn Nederlandse netwerk beschikbaar is. Ik vind het vreemd dat de automatische netwerkkeuze hier in niet voorziet. Ik kan hem natuurlijk ook op handmatige netwerkkeuze zetten, zodat ie alleen maar mijn eigen NL netwerk kiest, maar dan ben ik onbereikbaar wanneer ik wat verder België in ga en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling. Zou zoiets bestaan?
Er werd gesuggereerd dat Tasker misschien de oplossing biedt. Weet iemand of dat daarmee zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 21:35
ik zie ergens in Tasker wel de optie Network Operator staan, maar helaas wordt deze optie niet ondersteund door mijn device. (tenminste dat is de melding die ik krijg als ik het selecteer) Ik kan daarom niet checken of dit daadwerkelijk de optie is waar je naar zoekt.

Ik denk dat je snel antwoord krijgt indien je deze vraag stelt op de officiele forum. De developer is daar namelijk een actief poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Er zijn enkele posts op het Tasker-forum hierover (zie https://www.google.nl/sea...YQrQIwAA&biw=1280&bih=940) maar geen van alle heeft dit succesvol kunnen implementeren. Ik ben bang dat dit niet mogelijk is, en weet zo ook even geen andere app die dit zou kunnen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Heads-up! Tasker is in de aanbieding!
(eerste aanbieding ooit).
Scheelt weer voor de twijfelaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Goeie tip! Gelijk even gekocht :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Toch apart dat de TS deze app zelf nooit gekocht had (A) En tenzij ik mij vergis, is er nooit een gratis versie van is geweest. Foei! :P

Ik had hem ook al gekocht, ondanks dat ik Tasker nog nooit heb gebruikt. Nakebod in "Google Play & Androidapps - Deel 18".
Gaat vast van pas komen, dit weekend eens uitzoeken hoe en wat.

Heb nu alvast 1 simpel profiel gemaakt. Al snap ik momenteel het nut van profielen nog niet helemaal.
Je kan per profiel slechts 1 taak (Met 1 of meerdere acties) uitvoeren. (Of 2 als je Exit meetelt)
Het enige wat een profiel dus doet is de trigger voor de taak? Ik zou bijna zeggen dat dat makkelijk in de taak kan :+
Maakt mij verder niet uit ofzo, ik ga wel profielen aanmaken, maar het lijkt mij een beetje dubbelop.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Shame on me inderdaad :'(

Alhoewel ik wel vrij lang Llama heb gebruikt, werkte goed voor een gratis app. :9

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is hier natuurlijk off-topic dus ik zal me tot deze ene bijdrage beperken maar kan iemand die goed bekend is met Tasker me vertellen of het mogelijk is om het volume te laten aanpassen naar een bepaalde waarde als je een bepaalde app opstart/naar de voorgrond haalt en die weer de oude waarde laten krijgen bij het afsluiten/naar de achtergrond gaan van die app?

En is het mogelijk om te laten controleren op de aanwezigheid van open WiFi netwerken en dat dan laten melden met een alarm met de keuze om daar contact mee te maken, evt. aangevuld met de mogelijkheid om er later automatisch contact mee te laten maken?

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

1. Dat moet kunnen, ik heb 't niet uitgeprobeerd. Al heb ik wel 'n night-mode zelf geknutseld en daar werkt 't bij bepaalde tijden, dat moet ook met 'n app kunnen.

2. Dat is toch standaard als je wifi aan laat staan? Dan krijg je 'n melding als er 'n open netwerk in je buurt is. Automatisch contact maken gaat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ben ook nieuw in tasker en heb nu het volgende aangemaakt:

Indien telefoon docked is (carkit)
- bluetooth aan
- data aan
- gps aan
- muziekspeler openen
- iCoyote starten
- media volume op max
- ringer volume op max

Nu wil ik ervoor zorgen dat als ik hem undock, enkele noodzakelijke dingen terug uitzet:
- bluetooth, icoyote & muziekspeler af

Moet ik daarvoor dan een nieuw profiel maken of hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

frye schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:09:
Ben ook nieuw in tasker en heb nu het volgende aangemaakt:

Indien telefoon docked is (carkit)
- bluetooth aan
- data aan
- gps aan
- muziekspeler openen
- iCoyote starten
- media volume op max
- ringer volume op max

Nu wil ik ervoor zorgen dat als ik hem undock, enkele noodzakelijke dingen terug uitzet:
- bluetooth, icoyote & muziekspeler af

Moet ik daarvoor dan een nieuw profiel maken of hoe kan ik dit het beste doen?
Gewoon een exit-task gebruiken, zodra die uit de context gaat, wordt die uitgevoerd.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Heel apart. Ik heb geprobeerd om dit profiel te laten werken: http://tasker.wikidot.com/datacheck

Hierbij wordt 3G om de xxx minuten aangezet en vervolgens weer uitgezet tussen yy uur een yy uur.

Behalve:
- Connected op stroom
- batterij lager is dan 15%
- Screen is on (dus 3G toggle wordt uitgeschakeld wanneer screen = on). 3G staat da continue aan.

Alle waardes werken behalve de 3G aan/uit wanneer mijn scherm uit staat. Kortom, 3G blijft continue uitstaan wanneer het scherm ook uitstaat.

Ik heb geprobeerd de data on/off functie via Secure settings, Tasker zelf, APNdroid te forceren maar helaas geen baat.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 21:35
dit lukte mij door juicedefender te downloaden. Open deze app en sluit hem daarna meteen af. (je hoeft hier verder niets in te stellen)
Daarna kun je in tasker JD APN kiezen (onder 3rd party te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Dus in plaatst van 3G on/off via Tasker of andere apps via Juicedefender? Ik zal het eens proberen, thanks!

Edit: Werkt nog steeds niet... Eigenlijk zelfde verhaal als eerder beschreven dus.

[ Voor 28% gewijzigd door deimos op 07-04-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Afgelopen weekend heb ik heel wat zitten goochelen met Tasker om de App te laten "taben" (short single touch) te laten uitvoeren op een bepaalde plek op het scherm op een bepaald tijdstip om iets te activeren in app. Ik neem aan dat ik dit mb Scenes moet doen. Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar al vraag ik me af nu of het uberhaupt mogelijk is met Tasker. Een sort van auto mouse clicker dus. Maar dan voor je tablet.

Wie weet hoe ik zoiets in elkaar moet hatseflatsen?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

kenkreutzer schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:53:
Dus in plaatst van 3G on/off via Tasker of andere apps via Juicedefender? Ik zal het eens proberen, thanks!

Edit: Werkt nog steeds niet... Eigenlijk zelfde verhaal als eerder beschreven dus.
Welke Task(s) gebruik je precies om 2G/3G te laten switchen? Ook is het handig om je telefoon en Androidversie te weten, vanaf ICS/JB ga je wrs sowieso Secure Settings nodig hebben én sommige telefoons ondersteunen het gewoonweg niet (zoals bijvoorbeeld de Xperia T die ik nu heb).

Lukt het wel door een simpele Profiel te maken met als task 'switch to 2G' en exit-task 'switch to 3G', en deze dan te testen? (Taak openen en op de Play button drukken)
lSltAlKeR schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:25:
Afgelopen weekend heb ik heel wat zitten goochelen met Tasker om de App te laten "taben" (short single touch) te laten uitvoeren op een bepaalde plek op het scherm op een bepaald tijdstip om iets te activeren in app. Ik neem aan dat ik dit mb Scenes moet doen. Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar al vraag ik me af nu of het uberhaupt mogelijk is met Tasker. Een sort van auto mouse clicker dus. Maar dan voor je tablet.

Wie weet hoe ik zoiets in elkaar moet hatseflatsen?
Zou je kunnen uitleggen wat je precies wilt bereiken en wat je hebt geprobeerd? Een single touch op een bepaalde plek klinkt namelijk net alsof je gewoon een shortcut (naar bijv. een bepaalde Task) wilt maken. Scenes zijn vooral bedoeld om bijvoorbeeld een overlay over een app, of een dialogbox bij een bepaalde actie te creeëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 08-04-2013 12:11 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Mad Marty schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:10:
[...]

Zou je kunnen uitleggen wat je precies wilt bereiken en wat je hebt geprobeerd? Een single touch op een bepaalde plek klinkt namelijk net alsof je gewoon een shortcut (naar bijv. een bepaalde Task) wilt maken. Scenes zijn vooral bedoeld om bijvoorbeeld een overlay over een app, of een dialogbox bij een bepaalde actie te creeëren.
Wat ik heb geprobeerd is....

Profile: APP
1st task: wait 5 seconds (om de app te laden)
2nd task: Dpad... press... maar vraag mij dus af of dat de juiste functie is om op een "single tab" te activeren.
Dat gekoppeld in een scene en ook zelf apart zo'n scene opgezet met scherm overlay. Maar bereik er niet mee wat het moet doen. De overlay activeren in de app lukt nog maar dan de locatie van de "tab" mbt de overlay lukt me niet of weet niet hoe ik dat moet doen.

Laat ik de vraag anders stellen.... hoe simuleer je een "single tab" op bepaalde locatie op het scherm op een bepaald tijdstip? Is dat uberhaupt mogelijk? Ik heb root toegang.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik heb meerdere tasks gebruikt om 2G/3G te laten switchen:
- Secure settings 'mobile data' on/off
- Via tasker zelf: --> Net --> Mobile date
- Via tasker zelf --> Net --> Mobile Data 2G/3G
- Via APNDroid

Het gekke is de andere tasks wel gewoon werken (dus 3G aan wanneer scherm aan gaat, en 3G off wanneer scherm uit staat). Dit is al een voldoende test toch? Of bedoel je iets anders?

Ik gebruik:

Android 4.2.1
Samsung Galaxy S3 (DC-06D, Japanse versie)
ROM: Carbon-JB v 1.0 (6 feb. 2013)
Kernel Sakuramilk 3.0.62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Is er iemand die misschien een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb nu een profiel aangemaakt dat wanneer ik NLRadio app aanzet, deze automatisch een stukje code aanroept dat de wifi in high performance mode zet. Dit omdat zonder deze code de radio uitvalt even nadat het scherm uit gaat. Ook heb ik dat bij een exit de high perfromance weer uit gaat.

Echter is het probleem nu:
Wanneer ik NLRadio "minimaliseer" (dus op de achtergrond gaat de muziek door en de icoon blijft in de bovenbalk staan) dan gaat de high performance mode ook uit. IS er een manier om wanneer de app echt uit is de code aan te roepen en niet bij minimaliseren?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb net Tasker geinstalleerd om te kijken of ik het volgende voor elkaar kan krijgen:
Als ik in mijn auto stap (Bluetooth Connect Peugeot) dan moet Flitsmeister gestart worden.
Dit lukt ook al met mijn standaard applicatie van Sony (smart connect). Echter, wat daar niet lukt is dat als er niet meer aan de conditie voldaan wordt (Bluetooth Connect != Peugeot, ofwel ik zet mijn auto uit) dat de applicatie Flitsmeister stopt.

Nu is er wel een kill app functionaliteit. Echter de conditie Bluetooth != Peugeot is te breed. Deze gaat eigenlijk altijd op, behalve als ik in de auto zit. Dan zou ik dus Flitsmeister niet kunnen starten buiten de auto. Tips om op een slimme manier hier mee om te gaan?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Werkt een exit task niet?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Volgens mij moet dat idd wel werken.
Mijn exit task voor mijn "Auto" profiel is de "Onderweg" task, en die killt Spotify.

Al moet ik dat geloof ik nog eens optimaliseren, als ik met de auto naar mijn werk of huis ga, sla ik als het goed is het "Onderweg" profiel over en gaat hij gelijk naar de "Thuis" of "Werk" task, en blijft Spotify open :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Flitsmeister killen werkt volgens mij niet zo super, die start zichzelf weer direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik merk ook dat het killen niet zo lekker werkt. Aan de andere kant werkt het opstarten ook niet. Ik dacht dat als ik een profiel maakte met Bluetooth Connected en dan een BT adres erbij (bluetooth ID van mijn auto), dit prima als start conditie zou fungeren. Tasker pikt de gemaakte bluetooth connectie echter helemaal niet op. De app merkt niet dat er een verbinding gelegd is. Wifi Connected werkt wel met een bepaald SSID.

Ik zal even kijken of ik niet op een alternatieve manier Flitsmeister kan stoppen, door bijvoorbeeld de app naar de voorgrond te halen en de back-toets te simuleren.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

ik wil graag acties koppelen aan het verbinden en verbreken van mijn eigen wifi router. Ik heb Llama & AutomateIt geprobeerd, beide zijn het net niet, maar vraag me af of een specifieke wens kan met Tasker. Ik ben al door mijn trail heen dus kan het zelf niet zo proberen.

Bij disconnecten van mijn thuis wifi moet er 5 minuten later actie A uitgevoerd worden, maar mits na 5 minuten de verbinding niet hersteld is.
Bij connecten met mijn huis wifi moet er direct een actie B uitgevoerd worden, maar enkel als telefoon langer dan 5 minuten niet verbonden is geweest.

Het wil wel gebeuren dat ik zelf mijn wifi handmatig even schakel of dat de router even wegvalt. In die gevallen wil ik dus niet dat actie A & B uitgevoerd worden. Dat probeer ik dus af te vangen.

Kan ik dit met Tasker bereiken?

5 minuten is natuurlijk een voorbeeldtijd en actie A & B kan een url aanroepen zijn. Daar zie ik geen problemen.

En voor de nieuwsgierigen, ik wil mbv home automation lampen aanzetten bij thuiskomst, en uitzetten bij vertrek. Maar ik merk nu dan soms de wifi verbinding binnen een korte periode meerdere keren even wegvalt en snel hersteld, dat levert een kermis in huis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Llama kan dit toch gewoon? Daar kan je een actie delayen en aangeven dat deze enkel af moet gaan als dezelfde variabelen nog geldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Jazeker, maar bij het thuiskomen (connecten met wifi) kan je bij Llama niet als voorwaarde instellen dat hij tenminste 5 minuten niet verbonden moet zijn.

Het lost deels dus mijn vraag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:23:
En voor de nieuwsgierigen, ik wil mbv home automation lampen aanzetten bij thuiskomst, en uitzetten bij vertrek. Maar ik merk nu dan soms de wifi verbinding binnen een korte periode meerdere keren even wegvalt en snel hersteld, dat levert een kermis in huis op.
Beet OT, maar wel nieuwsgierig, wat voor home automation gebruik jij, en wat voor actie koppel je eraan om je lampen aan te zetten? Is er een Tasker plugin voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een Vera Lite die schakelaars en sensor die z-wave spreken ondersteund. Scene die je in de Vera aanmaakt, kun je activeren via een url. Maar de specifiek voor de Vera geschikte Android app AutHomation HD beidt die zelfde scenes ook aan als app shortcuts.

En zo heb ik dus een 'thuis kom' & 'vertrek' scene, die op de juiste momenten aangeroepen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik breng elke ochtend onze kleine naar een gastouder, en tegen het einde van de middag haal ik haar weer op. We betalen per uur, dus ik noteer elke dag keurig de tijd van halen en brengen. Nu dacht ik: Dat kan ik wel automatiseren. Zo kwam ik bij Tasker terecht.

Ik probeer nu iets te maken wat dit doet:
  • Als we in de buurt (GPS, 30m) van de gastouder komen, dan schrijft het de datum en tijd weg in een bestand.
  • Als we omgeving van de gastouder weer verlaten, dan schrijft het ook de datum en tijd (%date en %time) weg in dat bestand (append)
Dat lijkt ongeveer het meest simpele wat je met Tasker kunt, maar het lukt mij nog niet. Er wordt niets weggeschreven in een bestand.

Kan een iets meer ervaren "Tasker" mij een beetje op weg helpen hoe mijn profile en task er uit moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Laatst online: 00:28

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als je GPS daarvoor gaat gebruiken dan zet Tasker elke paar minuten de GPS aan. Je accu zal dan erg snel leeg zijn, je kan beter kijken of er daar een bepaald wifi SSID is waarop je selecteert.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
http://tasker.wikidot.com...imes-for-a-calendar-entry

Zoiets? Met wat aanpassingen zou je daar mee moeten kunnen werken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
ik zou graag in tasker een widget maken om wifi aan te zetten ,maar dat de widget dan ook oplicht(bedoel dat de widget van kleur veranderd als wifi aanstaat)

hoe doe ik dit
kan iemand mij dat uitleggen in enkele stappen
ben nogal leek hier in

gewoon een widget maken is geen probleem ,maar veranderen van kleur ?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Het is al weer even geleden dat ik Tasker gebruikt heb en merk wel dat ik een hoop updates gemist heb.

Zo kan ik bv niet meer vinden hoe ik thuis kan verbinden als ik niet verbonden ben met mijn eigen wifi spot ipv die van provider (Hot Spots)

Een andere issue inhakend op vorige is dat ik vroeger kon voor nearby tower voor positie bepaling maar ook die lijkt verdwenen en kan nu alleen maar kiezen voor een 2 tal location opties met zonder GPS een te groot bereik en met GPS is eigenlijk niet gewenst ivm battery usage.

iemand tips, voornamelijk hoe ik bij thuis komst reconnect met mijn wifi ook al ben ik verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
Heb eindelijk maar eens Tasker aangeschaft vanwege de vele goede ervaringen en dat je je toestel helemaal kunt instellen zoals jij dat wilt. Heb nu de volgende profielen, maar krijg sommige dingen niet aan de praat:

- Audio kabel aangesloten --> start Poweramp, geluid aan.
- Travel app aan --> GPS automatisch aan, en weer uit als ik programma afsluit.
- Mobiel netwerk --> auto sync uit.
- Wifi --> auto sync aan
- Sleep as Android aan --> geluid uit
- Van 22:20 tot 06:30 staat Screen Filter op 25%, rest van de dag op 100%

Nu een paar dingen die ik zou willen realiseren, maar waar ik niet uit kom:

Als ik sleep as Android aan zet, wil ik dat ie automatisch Juice Defender Ultimate uit zet, en dan als ik programma afsluit hij hem weer aanzet. Ik heb al bij 3rd party gekeken en had deze geselecteerd. Alleen sluit ie JD niet af als ik SaD start :?

Zo zou ik ook willen dat ie dan automatisch Titanium Backup afsluit en volgende ochtend weer op de achtergrond laadt. Enige optie hiervoor is dat ie programma gelijk op voorgrond laadt, wat ik dus niet wil.

Heeft iemand hier een idee voor?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Timocos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:00:
Als ik sleep as Android aan zet, wil ik dat ie automatisch Juice Defender Ultimate uit zet, en dan als ik programma afsluit hij hem weer aanzet. Ik heb al bij 3rd party gekeken en had deze geselecteerd. Alleen sluit ie JD niet af als ik SaD start :?
Heb je geprobeerd om 'Root' aan te vinken bij de 'kill app' actie?
Zo zou ik ook willen dat ie dan automatisch Titanium Backup afsluit en volgende ochtend weer op de achtergrond laadt. Enige optie hiervoor is dat ie programma gelijk op voorgrond laadt, wat ik dus niet wil.
Je kunt na het laden van TB, de actie 'App / Go Home' doen, zodat het niet meer zichtbaar is. Anders moet je denk ik gaan inlezen op het sturen van 'intents'.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Heb me weer wat ingelezen maar kom er niet aan uit.

Wat ik probeer is zodra ik thuis ben hij mijn wifi pakt ipv ziggo hotspot en als ik buitenshuis ben (of buiten bereik van mijn wifi) hij wel mag verbinden met ziggo hotspot.

Iemand een idee hoe dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Nextron schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:29:
[...]
Heb je geprobeerd om 'Root' aan te vinken bij de 'kill app' actie?

[...]
Je kunt na het laden van TB, de actie 'App / Go Home' doen, zodat het niet meer zichtbaar is. Anders moet je denk ik gaan inlezen op het sturen van 'intents'.
Had wel root aanstaan ja. Het is me in ieder geval gelukt met JD (kill app/ open app/ go home).
TB heb ik maar niet meer gedaan (althans wel aangezet wat jij zei, lukte ook, maar dan laadt ie op de achtergrond alle apps die TB normaal inlaadt als je hem opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

schumi2004 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:38:
Wat ik probeer is zodra ik thuis ben hij mijn wifi pakt ipv ziggo hotspot en als ik buitenshuis ben (of buiten bereik van mijn wifi) hij wel mag verbinden met ziggo hotspot.
Met alleen Tasker is dat niet te doen, aangezien je de SSID van het te gebruiken AP niet kan definiëren. Het staat volgens mij al wel een tijdje op de to-do list. Tot die tijd moet je apps zoals WiFi prioritizer gebruiken.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over Tasker.
Is het mogelijk om met een Tasker plugin een barcode te scannen en dan die barcode als tekst op te slaan.
Ik heb al gekeken naar Autobarcode maar dat lijkt mij alleen voor QR-codes? Of gaat dat ook met gewone streepjescode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:40:
Ik heb een vraagje over Tasker.
Is het mogelijk om met een Tasker plugin een barcode te scannen en dan die barcode als tekst op te slaan.
Ik heb al gekeken naar Autobarcode maar dat lijkt mij alleen voor QR-codes? Of gaat dat ook met gewone streepjescode.
De enige die ik zo zie via Play is inderdaad Autobarcode, die gebruikt een externe barcodescanner, dus als je externe scanner (bv Barcode Scanner van zxing die ook aangeraden wordt) 2D barcodes ondersteunt dan zou dat moeten werken lijkt mij. Ik weet alleen niet of die de barcode ook als tekst op kan slaan, dat zie ik zo even niet in de beschrijving. Evt. zou je ook op het forum van XDA kunnen zoeken naar zoiets via Tasker.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

De enige die ik zo zie via Play is inderdaad Autobarcode, die gebruikt een externe barcodescanner, dus als je externe scanner (bv Barcode Scanner van zxing die ook aangeraden wordt) 2D barcodes ondersteunt dan zou dat moeten werken lijkt mij. Ik weet alleen niet of die de barcode ook als tekst op kan slaan, dat zie ik zo even niet in de beschrijving. Evt. zou je ook op het forum van XDA kunnen zoeken naar zoiets via Tasker.
Die externe scanner werkt. Ik heb nu wel een probleem. Ik heb dus de Tasker trial versie op mijn android gsm, en ik heb dan AutoBarcode Lite geinstalleerd, en als ik dan naar tasker ging, stond Autobarcode lite wel bij de plugins, maar als ik er dan op wil klikken geeft hij deze error: plugin error: missing, disabled, not exported or no permission receiver, or too many receivers.
Ik dacht dan om het eens te proberen met de volledige versie van AutoBarcode, maar dan stond hij niet eens tussen de plugins bij tasker, en ik heb zelf Tasker volledig gekocht, maar dat hielp blijkbaar ook niets...

edit: Het heeft niets met Tasker te maken, want AutoNotificationLite werkte wel perfect...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tasker is met de tijd vooruit gegaan, hun UI is wat meer bij de tijd geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog eens een vraagje over Tasker.
Is het mogelijk om een task te maken waarbij Tasker
1. De camera opent
2. Als ik op de home knop druk (op de samsung galaxy ace 2 is er 1 hardware knop, die dus), Tasker een foto maakt en opslaat als X.jpg
3. Vanaf hij een foto heeft gemaakt, sluit de camera en dan komt er nog een vervolg van de task met die foto

Ik heb al wat zitten kijken, maar ik kom er niet uit met die hardware button...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand hoe ik in tasker een widget of schortcut kan maken zodat ik niet altijd op mijn galaxy s4 met mijn vinger van boven naar beneden Moët vegen OM wifi aan te zetten
Gewoon een knop dat ik wifi bluetooth GPS kan aan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
1475paul schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:37:
Weet iemand hoe ik in tasker een widget of schortcut kan maken zodat ik niet altijd op mijn galaxy s4 met mijn vinger van boven naar beneden Moët vegen OM wifi aan te zetten
Gewoon een knop dat ik wifi bluetooth GPS kan aan zetten
Daar is toch de widget "energiebeheer" voor?

Het kan overigens ook met tasker:
- lang indrukken op een lege plek in je homescreen
- selecteer "widgets"
- tasker > task
- create new task
Net > WiFi > set toggle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
dutchgio schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:54:
[...]

Daar is toch de widget "energiebeheer" voor?

Het kan overigens ook met tasker:
- lang indrukken op een lege plek in je homescreen
- selecteer "widgets"
- tasker > task
- create new task
Net > WiFi > set toggle
galaxy s4 heeft geen energiebeheer dus moet je deze bereiken door met je vinger van boven naar beneden te vegen en deze handeling zou ik graag met een widget of schortcut doen

HEB HET GEVONDEN STATUSBAR

[ Voor 21% gewijzigd door 1475paul op 07-09-2013 15:44 ]

• 1475paul
wat ik al een hele tijd zoek,is om schortcut te maken of een widget als ik deze aanklik en de ( vb wifi )staat aan dat de schortcut of widget verlicht of veranderd van kleur

ik heb geen root

[ Voor 5% gewijzigd door 1475paul op 12-09-2013 17:49 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Er zijn acties om het icoon van een widget te veranderen, kijk daar maar eens naar. Het moet uiteraard een Tasker widget zijn!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• 1475paul
HaTe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:32:
Er zijn acties om het icoon van een widget te veranderen, kijk daar maar eens naar. Het moet uiteraard een Tasker widget zijn!
en hoe doe je dit
heb je enkele voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Kan iemand mij uitleggen stap per stap hoe ik een widget maak die oplicht wanneer gps aan staat?
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Heb nog een vraagje met wifi is het gelukt maar met data kan ik de notificatie niet in de balk krijgen want je moet zeggen (if data is on dan notificatie in balk)maar weet niet hoe data in tasker noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

1475paul schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:43:
Kan iemand mij uitleggen stap per stap hoe ik een widget maak die oplicht wanneer gps aan staat?
Dank u
Welke Androidversie draai je? Afaik is het niet mogelijk om een widget te maken die GPS toggelt in ICS/JB.
1475paul schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:52:
Heb nog een vraagje met wifi is het gelukt maar met data kan ik de notificatie niet in de balk krijgen want je moet zeggen (if data is on dan notificatie in balk)maar weet niet hoe data in tasker noemt
Alert -> Notify (Action)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Mad Marty schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:14:
[...]

Welke Androidversie draai je? Afaik is het niet mogelijk om een widget te maken die GPS toggelt in ICS/JB.

[...]

Alert -> Notify (Action)
4.2

maar heb een oplossing gevonden

maar nu heb ik een probleem met dat

maak een toggelt met mobile dat
dan een Notify met if %keyguard match on
dan een cancel Notify if %keyguard match off

alles werkt de notify komt in mijn stusbalk
maar als i afsluit gaat de notify niet weg

en heb dit het zelfde met wifi gedaan en dit werkt
waar maak ik fout

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Edit: Opgelost :)

Ik wil met Tasker via Homewizard (een kastje voor domotica) lampen (switches) aan en uit doen.

In de browser kan dit makkelijk met http://<IP van Homewizard>/<wachtwoord>/sw/<switch-nummer>/<on of off>

Dus bijvoorbeeld:
http://192.168.1.10/pindakaas/sw/0/on
Dit zet dan switch 0 aan.

Als ik dat in de url-balk van de browser invoer werkt het prima.
Ik wil het echter via Tasker laten doen. Ik ga ervanuit dat ik dan HTTP POST moet gebruiken?

Ik vul dan (zonder aanhalingstekens uiteraard ;) ) in bij "server:port" in "192.168.1.10"*
En bij "path" vul ik "/pindakaas/sw/0/on" in
Maar dit geeft een time-out
* ":80" erachter maakt niets uit

Wat doe ik fout, dit zou moeten werken, toch?

Edit:
Als ik kies voor "browse url" ipv "HTTP POST" dan werkt het wel, maar opent-ie een browser, dat wil ik juist niet.

Edit2:
Opgelost!
Met HTTP GET werkt het wel!(?)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 17-09-2013 10:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

anandus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:11:
[...]
Edit2:
Opgelost!
Jep, je vraagt de pagina namelijk op ('GET', dat doe je via de browser ook), maar stuurt geen data naar de pagina ('POST') :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ik probeer nu eigenlijk met Tasker zo in te stellen dat ik geen pin code hoef in te voeren als ik Poweramp aan het draaien ben (toch iets fijner om tijdens het fietsen niet elke keer pincode hoeven in te voeren als ik nummer wil wisselen).

Heb nu al de app Secure Settings gedownload zoals op de tasker wiki wordt aangegeven, maar weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik nu allemaal precies moet instellen om dit te realiseren. Kan bijvoorbeeld in Tasker niet Pinlock of iets wat erop lijkt vinden.

Zou iemand mij misschien dit kunnen uitleggen? :?

-edit- Ah had tutorial gevonden nu op internet. Enige jammere is dat Poweramp wel op de voorgrond moet draaien (dus app moet zichtbaar zijn als ik tel scherm uitzet)

-edit2- Heb dat opgelost door maar guardlock uit te zetten zo gauw ik een koptelefoon in plug, aangezien ik toch alleen muziek luister als ik koptelefoon op heb :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ikkuh84 op 05-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik heb zelf een task gecreëerd die netjes een pop-up geeft waar ik een tijd kan invoeren welke vervolgens ook als alarm word aangemaakt.
En deze stuurt tevens de ingestelde tijd door naar een URL waar die ik voor andere zaken gebruik.
Maar nu, als ik het geheel instel dan maakt tasker elke keer een nieuw alarm aan binnen de 'klok' applicatie waar de wekker functie onder valt.
Wat ik dus wil is dat niet steeds een nieuw alarm word aangemaakt maar de bestaande wordt gewijzigd.

Nu kwam ik ook wel een alarm script tegen via google maar deze gaat er vanuit dat je elke dag dezelfde tijd opstaat en dat is in mijn situatie niet het geval ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Crosspostje:
Eric_Cantona schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:42:
Ik zoek 'n app of manier om snel m'n screen scale te veranderen (d.m.v. preset/shortcut). Ik heb 'n android stick die ik in 2 verschillende tv's gebruik en daarbij moet de scale aangepast worden (anders heb ik of zwarte balken of 'n deel valt weg).

Ik heb 'n snelkoppeling naar 't schermmenu gevonden, maar zoek eigenlijk iets waar ik nog wat minder handelingen voor nodig heb.

Iemand 'n idee?
Gekeken of ik 't met Tasker kan doen, maar ik kom er niet echt aan uit. Ben ook niet goed met scenes, iemand die me op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

The-Source schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:36:
Ik heb zelf een task gecreëerd die netjes een pop-up geeft waar ik een tijd kan invoeren welke vervolgens ook als alarm word aangemaakt.
En deze stuurt tevens de ingestelde tijd door naar een URL waar die ik voor andere zaken gebruik.
Maar nu, als ik het geheel instel dan maakt tasker elke keer een nieuw alarm aan binnen de 'klok' applicatie waar de wekker functie onder valt.
Wat ik dus wil is dat niet steeds een nieuw alarm word aangemaakt maar de bestaande wordt gewijzigd.

Nu kwam ik ook wel een alarm script tegen via google maar deze gaat er vanuit dat je elke dag dezelfde tijd opstaat en dat is in mijn situatie niet het geval ;)
Ietwat laat :P , maar inderdaad maakt Tasker's 'Set Alarm' een nieuw alarm aan. Met alleen Tasker kun je volgens mij inderdaad niet een bestaand alarm wijzigen. Wat misschien wél een optie is om een andere Alarm-app te installeren die een Tasker plugin heeft waarbij dit wel mogelijk is. Ik heb even heel snel gezocht, maar bijvoorbeeld Gentle Alarm kan dit, zie http://mobitobi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=2043 (wel betaald, als je ook op woensdags een alarm wilt hebben ;) )
Eric_Cantona schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:53:
Crosspostje:

[...]

Gekeken of ik 't met Tasker kan doen, maar ik kom er niet echt aan uit. Ben ook niet goed met scenes, iemand die me op weg kan helpen?
Ik begrijp even niet precies wat je met 'screen scale' bedoelt. Resolutie? Als dit ergens een setting is hoef je afaik niet per se een scene te gebruiken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand hoe een commando geeft (back) terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
anandus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:11:
Edit: Opgelost :)

Ik wil met Tasker via Homewizard (een kastje voor domotica) lampen (switches) aan en uit doen.

In de browser kan dit makkelijk met http://<IP van Homewizard>/<wachtwoord>/sw/<switch-nummer>/<on of off>

Dus bijvoorbeeld:
http://192.168.1.10/pindakaas/sw/0/on
Dit zet dan switch 0 aan.

Als ik dat in de url-balk van de browser invoer werkt het prima.
Ik wil het echter via Tasker laten doen. Ik ga ervanuit dat ik dan HTTP POST moet gebruiken?

Ik vul dan (zonder aanhalingstekens uiteraard ;) ) in bij "server:port" in "192.168.1.10"*
En bij "path" vul ik "/pindakaas/sw/0/on" in
Maar dit geeft een time-out
* ":80" erachter maakt niets uit

Wat doe ik fout, dit zou moeten werken, toch?

Edit:
Als ik kies voor "browse url" ipv "HTTP POST" dan werkt het wel, maar opent-ie een browser, dat wil ik juist niet.

Edit2:
Opgelost!
Ik heb de tutorial (zowel op lifehacker als hierboven) doorlopen maar op de een of andere manier kom ik niet bij de url. Zowel in de browser (Chrome) als in Tasker krijg ik geen resultaat. Kan iemand me verder op weg helpen of is er ergens een video tutorial aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

studiodubio schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:42:
[...]

Ik heb de tutorial (zowel op lifehacker als hierboven) doorlopen maar op de een of andere manier kom ik niet bij de url. Zowel in de browser (Chrome) als in Tasker krijg ik geen resultaat. Kan iemand me verder op weg helpen of is er ergens een video tutorial aanwezig?
Misschien handig om even te posten wat je in Tasker hebt ingesteld. Bedoel je dat je ook als je de URL invoert in Chrome dat je dan geen verbinding krijgt? Dan gebruik je de verkeerde URL, of moet je op je Homewizard nog wat instellen (maar daar heb ik geen verstand van).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb een task gemaakt met mijn N5

app openen (personen)
soft keyboard

maar als ik een test doe werkt dit perfect.
wanneer ik een snelkoppeling maak werkt het maar half,geen keyboard
hoe komt dit of wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Iemand een tip om het volgende te voorkomen...

Als ik in mijn auto stap dan gaat mijn screenlock eraf, maar als ik thuis weg loop dan gaat mijn screenlock erop (omdat hij er thuis ook af is) Echter, doordat de auto naast de woning staat wordt het profiel "thuis" pas beëindigd als ik een eindje van huis ben, waardoor het screenlock nadat het er door het autoprofiel evt af is gehaald er weer opgezet zodra het thuis profiel eindigt.

kan ik nu op de een of andere manier een profiel altijd beëindigen als een andere profiel start?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Afhankelijk hoe je de telefoon het auto profiel herkend kun je in de auto natuurlijk een variabele aanmaken van bv auto is 1 en als voorwaarde in de task die geactiveerd word dat je of thuis bent of auto is 1 dan pas uitvoeren.
Iets in die geest moet het vast goed komen.
PS. Geef je variabele de eerste letter een hoofdletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Heb N5 kun je met tasker de led rood laten branden als die oplaad en groen laten branden als die 100% is opgeladen.
Zoja hoe?
Niet pinkent continu branden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Kan ook met lightmanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
maar kan het met tasker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ook, je maakt een profile aan, State, power. En dan power, kies de verbinding. Als taak kun je dan je notificatie led kiezen en verder instellen.

Edit: http://tasker.wikidot.com/battfull

Zoiets kan dan ook met de led ipv sound. En ook voor laden, batt not full

[ Voor 29% gewijzigd door reyals op 08-01-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Weet niet of iemand al eens van de whatstasker heeft gehoord (plugin) maar gecombineerd met bv NL spraak engine dan kun je zelf bepalen wat je met je berichten kunt doen. Bij mij word zo van 1 iemand als test nu de berichtjes voorgelezen.
Je zou er ook mee kunnen verzenden (automatisch antwoorden ;) ).
Voor deze plugin is wel root nodig maar ik denk dat de meeste tasker gebruikers dat wel hebben :)

edit:
groupsendername en groupsenderid zijn omgedraaid in de laatste versie

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 20-01-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:36

madpilot0

I ain't mad

Vreemd, ik probeer met tasker het bekende keyguard off op wifi, keyguard on zodra je buiten bent te doen. Het werkt maar zodra ik thuis ben en een app open via de notificatie, dan moet ik ineens een pattern invoeren. Edit: Ook na enige tijd moet ik een patroon invoeren.

Het nu al verschillende combinaties getest, maar krijg het niet goed werkende.

Thuis:
Keyguard set off

Niet thuis:
Keyguard set on
system lock

Heb op deze manier verschillende dingen getest, ook de keyguard van secure settings, de pattern lock van secure settings en ook om te testen de pin die het helemaal niet doet.

Iemand een suggestie?

LG G2, geroot en secure settings met helper.

[ Voor 4% gewijzigd door madpilot0 op 03-02-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ run de task eerst gewoon los zonder profile om uit te sluiten wat er nou mis gaat. In gebruik het zelf niet meer maar pattern unlock werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

The-Source schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 06:42:
^ run de task eerst gewoon los zonder profile om uit te sluiten wat er nou mis gaat. In gebruik het zelf niet meer maar pattern unlock werkte wel goed.
Als ik een task maak met alleen de pattern unlock, blijft mijn pattern lock gewoon staan.

De task met keyguard off geeft hetzelfde effect als ik hierboven heb beschreven. Hij doet het even, maar als ik langer wacht of een app open via de notificatiebalk dan moet ik eerst een pattern invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb even een test task gemaakt.
Plugins -> secure settings > root actions > pattern lock
Deze doet het bij mij prima als ik hem op toggle/ on/ off zet. Je houd dan wel swipe to unlock over of bedoel je juist dat gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

The-Source schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:00:
Ik heb even een test task gemaakt.
Plugins -> secure settings > root actions > pattern lock
Deze doet het bij mij prima als ik hem op toggle/ on/ off zet. Je houd dan wel swipe to unlock over of bedoel je juist dat gedeelte?
Ik heb exact hetzelfde, druk op run om de task te testen, laat mijn telefoon scherm uit gaan en als ik de telefoon aan druk moet ik een pattern invoeren.

Zowel voor 'off' als 'toggle'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Krijg je wel de melding dat secure settings toegang heeft gekregen als pop up? Wanneer je hem manueel start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Ja heeft ie, staat onder de device admins.

Wat wel vreemd is, is dat er bij Superuser staan geen apps tussen de lijst ontdek ik net. Kan het daarmee te maken hebben? Alle popups die ik kreeg heb ik geaccepteerd. Andere root dingen als xposed werken wel gewoon.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou ik bedoel tijdens uitvoeren van de task krijg je een notify dat secure settings root toegang heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb een app androidworld en als er een nieuw topic is krijg ik een melding met een notificatie,kan ik deze notificatie weg doen met tasker ,met een task?
Heb zelf al notificatie gemaakt en zelf wegedaan ,maar die van androidworld krijg ik niet weg.
Wat moet ik daar voor doen ?Met
"Cancel Notify " maar weet niet wat in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Eerst moet je bij een profile aangeven dat je naar notificatie van die app wilt kijken en dan vraag je OS ook of dat wel echt mag (machtiging geven)
En vanuit daar zou je misschien in een task weer verder kunnen. Ik weet dat ik zo gmail notificaties kan laten voorlezen dus schoonmaken ervan zal ook vast wel kunnen, maar dit heb ik zelf nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
The-Source schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:14:
Eerst moet je bij een profile aangeven dat je naar notificatie van die app wilt kijken en dan vraag je OS ook of dat wel echt mag (machtiging geven)
En vanuit daar zou je misschien in een task weer verder kunnen. Ik weet dat ik zo gmail notificaties kan laten voorlezen dus schoonmaken ervan zal ook vast wel kunnen, maar dit heb ik zelf nooit getest.
Dat is me nu gelukt,maar wat zet ik in cancel notify om deze te verwijderen.De app is androidworld reader.

[ Voor 9% gewijzigd door 1475paul op 25-03-2014 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand hoe je in tasket met statusbar naar benden automa. Alle notificatie kan wegdoen

Zou je eerst je tekst willen doorlezen voordat je op [verstuur] drukt?

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 25-03-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
1475paul schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:36:
Weet iemand hoe je in tasket met statusbar naar benden automa. Alle notificatie kan wegdoen

[mbr]Zou je eerst je tekst willen doorlezen voordat je op [verstuur] drukt? [/]
Sorry

Weet iemand hoe je in tasker met statusbar naar beneden automatische alle notificatie kan wegdoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
1475paul schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Sorry

Weet iemand hoe je in tasker met statusbar naar beneden automatische alle notificatie kan wegdoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:35
1475paul schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:44:
heb een app androidworld en als er een nieuw topic is krijg ik een melding met een notificatie,kan ik deze notificatie weg doen met tasker ,met een task?
Heb zelf al notificatie gemaakt en zelf wegedaan ,maar die van androidworld krijg ik niet weg.
Wat moet ik daar voor doen ?Met
"Cancel Notify " maar weet niet wat in te vullen.
Waarom zo moeilijk doen..?
Open in de Androidworld-app het menu, ga naar de Instellingen en vink hier vervolgens 'Melding bij nieuwe berichten' weg. Mocht 'Melding Tabletworld' ook aangevinkt zijn, dan moet je deze ook wegvinken.

Tadaa, je meldingen bij nieuwe berichten zijn weg :)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste