Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:49
Is het mogelijk om in je GSM het ontvangen van SMS-jes, voor een bepaalde tijd, uit te zetten?

Ik maak gebruik van een bepaald programmaatje maar deze stop ermee zodra ik een SMS ontvang dus ik wil kijken of ik met tasker iets kan maken dat ik, zolang dit programma loopt, geen SMS ontvang maar ik weet niet of dat kan.

Wie kan me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Volgens mij is er geen functie om direct het ontvangen van SMS berichten te blokkeren, dan zou je echt in het OS zelf wat uit moeten zetten. Is het een conflict tussen de twee programma's? Eventueel zou een ander SMS programma kunnen werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
En als je de 2G en 3G uitzet of staat dat los van het ontvangen van een SMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dan ontvang je idd geen sms maar ben je ook niet bereikbaar per telefoon.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Zou iemand a.u.b. willen kijken of ik het zo goed heb gedaan want volgens mij werkt het niet ..... :(

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/screenshot_3.png
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/screenshot_4.png
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/screenshot_5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wat is eigenlijk het nut van die wait tijden?
Ik heb die in geen een profiel zitten en ze werken allemaal.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik heb ook zo'n task voor mijn navigatie systeem (Sync) en als ik die opstart dan kreeg ik de melding dat ik de GPS moest aanzetten en met die aantal seconden wachten werd dit verholpen. Maar volgens mij kan dat bij deze task inderdaad weg.

Heb ik het verder wel goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
GPS kan gewoon aanblijven.
Het verbruikt geen stroom als het niet gebruikt wordt.
Dus tenzij je een app hebt die locatie gegevens gaat zoeken kan je hem gewoon aanlaten. Scheelt weer een task :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Oké, maar heb ik hiermee ook mij G2 en G3 uitgeschakeld zodat ik geen SMS meer ontvang zolang ik dit programma heb aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
bruce the boss schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:57:
Oké, maar heb ik hiermee ook mij G2 en G3 uitgeschakeld zodat ik geen SMS meer ontvang zolang ik dit programma heb aanstaan?
Je bedoeld mobile data?
sms gaat niet over internet, als je geen sms meer wilt ontvangen moet je ervoor zorgen dat je telefoon geen verbinding meer maakt. volgens mij kan dat alleen met vliegtuigmodus, je zal dan ook geen telefoontjes meer ontvangen.

Zoals je het nu hebt ontvang je alleen geen berichten over internet, zoals whattsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een dual-sim adapter installeren in mijn Galaxy S2. Ik kan dan middels SW schakelen van de ene naar de andere SIM zonder reboot (werk / prive; data en geen-data abonnement) vandaar de volgende vraag.

Kan Tasker ontdekken dat de SIM-kaart veranderd is, (of telefoonnummer van de telefoon), zonder reboot ?
Is er bv een variabele die ik kan monitoren voor SIM-kaart of phone-nummer ?

Ik heb zoiets nodig om bepaalde settings (vnl data verbruik) aan te passen aan de SIM die op dat moment actief is.

alvast bedankt voor hints/tips. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Het valt me op dat ik vaak mensen exit tasks zie maken die volgens mij niet nodig zijn.
(maar wellicht heb ik het mis)

Elke instelling met zo'n tandwieltje ernaast zal wanneer een profile niet meer actief is automatisch terugkeren in de stand die hij had toen het profiel begon. In alle gevallen waar bij je dus in een exit-task niet anders doet dan die instelling terugzetten is de exit-taks overbodig.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:21
Ik heb de vraag eerst bij Android market gesteld, maar misschien komt ze hier meer tot haar recht ?

Kan je een programma laten starten als je je android toestel in je car kit plaatst welke een magneet aan de achterkant heeft ?

Hier staat in de beschrijving dat het kan : The app automatically launches when placed in a car dock (that has a magnet or similar).

Zou toch wel erg cool zijn mocht carhome , coyote, BT en GPS aanspringen zodra ik mijn gsm in mijn gsm houder plaats.

Iemand die meer weet of dat werkt met een magneet ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Probeer het eens. Als je telefoon een kompas heeft zal het wel werken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
:( :(

Het wil me niet lukken.

Ik wil d.m.v. tasker dat op Maandag t/m Vrijdag mijn GSM automatisch uit wordt gezet en dit lijkt me een makkelijke "task" maar het wil me maar niet lukken.

Wat heb ik gedaan:

nieuw profile maken
"first context" / event / system / device shutdown
done
maar wat moet ik dan doen ....... ?
Ik kan nu een "new task" toevoegen maar hier kom ik niet verder mee.

Wie kan me opgang helpen want ergens doe ik iets fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:12
The first context geeft aan onder welke context dit moet plaatsvinden.
Dus hier hoor je de dagen te kiezen
Kies dus voor Day -->Week day (uit het drop down menu) --> selecteer de dagen

Vervolgens moet je een task kiezen
'new task' --> vul een naam in --> klik op het plus tekentje -->misc --> reboot --> type=shutdown

Je profiel is hierbij aangemaakt. Alleen zou ik nog een aparte context toevoegen zoals het tijdstip waarop het toestel zich moet uitschakelen. (anders schakelt je telefoon elke keer uit nadat je het aangezet hebt)

klik op de context die je al hebt aangemaakt (dus de dagen die je hebt geselecteerd)
kies 'Add' --> Time --> vul de tijd.

Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik denk wel dat dit zo moet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Je profiel is hierbij aangemaakt. Alleen zou ik nog een aparte context toevoegen zoals het tijdstip waarop het toestel zich moet uitschakelen. (anders schakelt je telefoon elke keer uit nadat je het aangezet hebt)
Yep, het werkt zo goed maar toch heb ik dan een probleem.

Steld dat ik de telefoon dan nodig heb 's-nacht hoe start ik hem dan op want dan sluit hij inderdaad steeds af direct nadat ik hem heb opgestart.

Heb zojuist een test gedaan en heb toen tijdens het opstarten heel snel de desbetreffende tast afgesloten zodat hij niet afsloot maar misschien is er iets in te bouwen zodat je meer tijd hebt om deze tast uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:12
Wat je kan doen is klikken op het profiel. Je ziet dan een icoon van een moer en schroevendraaier. Klik hierop en dan kom je in het property scherm.

Hier kun je oa instellen hoe vaak een profiel actief mag worden en dergelijke. Ik denk dat als je hiermee speelt het zo ingesteld kunt krijgen zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Iemand tasker draaien op miui? Ik draai miui 1.7.29 (sg2) en tasks die door een context zouden moeten worden getriggered doen niets, ze staan aan, tasker staat aan en de notification geeft aan dat er geen active profiles zijn (terwijl dat wel het geval is, al kan het zijn dat met active profiles gerefereerd wordt aan degene die op dat moment uitgevoerd zijn/worden)

Tasks triggeren via een widget werkt prima dus ik neem aan dat tasker zelf wel functioneert, maar alle tasks die gekoppeld worden aan een specifieke context (bijvoorbeeld als het scherm uitgaat of uit wordt gezet) doen helemaal niets (meedere profiles geprobeerd, zelf gemaakte en prefabs van de wiki, ook meerdere type contexts getests, het enige wat werkt is via een widget)

Ik nam zelf aan dat tasker een errorlog heeft maar de optie om die te bekijken ontbreekt in de versie van de market.

//edit: ik kom er net achter dat het werkt als ik de profiles welke ik gebruik uitzet...ui design foutje neem ik aan.

[ Voor 13% gewijzigd door blouweKip op 11-09-2011 20:23 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

blouweKip schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:00:
Iemand tasker draaien op miui?.............

//edit: ik kom er net achter dat het werkt als ik de profiles welke ik gebruik uitzet...ui design foutje neem ik aan.
Vreemd. |Ik draai MIUI 1.9.9 en Tasker, en heb dit niet. Alles werkt prima, alle profiles staan gewoon aan.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Misschien is het mijn interpretatie van de UI, ik zie een knop om iets aan te zetten maar als ik die aanklik gaat het profiel uit.

Opzich maakt het niet uit, het werkt nu en het is gewoon een must have voor iedere "power" user.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan Tasker mijn Notification LED laten branden/knipperen als ik een SMSje/Whatsapp/Mail krijg ? Op mijn Desire Z blijft mijn notification LED namelijk maar 5 minuten branden, daarna stopt het. Dat is standaard zo op elke Z en kun je niet veranderen. Vind ik een groot minpunt dus ik hoop dat Tasker dit kan...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Wat ik me afvroeg, hoe kan ik de car mode (driving mode) van mijn telefoon uitschakelen zodra ik mijn telefoon in de autohouder plaats uitschakelen met tasker? Er is vat wel iemand die dat gelukt is.
(sgs2, stock rom 2.3.3)

[ Voor 71% gewijzigd door reyals op 21-09-2011 20:52 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik wil wanneer mijn bluetooth headset geconnect is met mijn telefoon, automatisch muziek starten.
Nu kan ik dus bluetooth connected -> mijn headset gebruiken, maar meestal duurt het even voordat de headset ook met de media van telefoon is geconnect. Hierdoor klinkt er dus eerst even muziek door de speakers.

(For the record, de headset connect eerst met de telefoon (gesprekken etc), muziek start door tasker, en enige tijd later pas connect de headset met de media waarna de muziek pas door de headset klinkt).

Is er een manier om, zonder wait, te kijken of ook echt de media is geconnect?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Freekers schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:54:
Kan Tasker mijn Notification LED laten branden/knipperen als ik een SMSje/Whatsapp/Mail krijg ? Op mijn Desire Z blijft mijn notification LED namelijk maar 5 minuten branden, daarna stopt het. Dat is standaard zo op elke Z en kun je niet veranderen. Vind ik een groot minpunt dus ik hoop dat Tasker dit kan...
reyals schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:12:
Wat ik me afvroeg, hoe kan ik de car mode (driving mode) van mijn telefoon uitschakelen zodra ik mijn telefoon in de autohouder plaats uitschakelen met tasker? Er is vat wel iemand die dat gelukt is.
(sgs2, stock rom 2.3.3)
Voor beide van jullie: wat hebben jullie zelf al geprobeerd en waarom lukte dat niet? Afaik is beide wel te bereiken in Tasker namelijk.
Niekfct schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:19:
Ik wil wanneer mijn bluetooth headset geconnect is met mijn telefoon, automatisch muziek starten.
Nu kan ik dus bluetooth connected -> mijn headset gebruiken, maar meestal duurt het even voordat de headset ook met de media van telefoon is geconnect. Hierdoor klinkt er dus eerst even muziek door de speakers.

(For the record, de headset connect eerst met de telefoon (gesprekken etc), muziek start door tasker, en enige tijd later pas connect de headset met de media waarna de muziek pas door de headset klinkt).

Is er een manier om, zonder wait, te kijken of ook echt de media is geconnect?
Ik ben bang dat je toch een wait moet inbouwen, volgens mij maakt Tasker geen onderscheid tussen phone-connected en media-connected.

Rail Away!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik probeer m.b.v. taker het 'slide to unlock' scherm uit te zetten.

Als context heb ik bij wijze van test een tijd ingesteld.
Enter task: keyguard off, exit task: keyguard on.

Profiel is actief, maar heeft niet het gewenste resultaat: scherm gaat gewoon op slot.

Doe ik iets verkeerd?

Desire S/ Android 2.3.3

• Mad Marty

Mad Marty

ginkgo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:28:
Ik probeer m.b.v. taker het 'slide to unlock' scherm uit te zetten.

Als context heb ik bij wijze van test een tijd ingesteld.
Enter task: keyguard off, exit task: keyguard on.

Profiel is actief, maar heeft niet het gewenste resultaat: scherm gaat gewoon op slot.

Doe ik iets verkeerd?

Desire S/ Android 2.3.3
Jep. Keyguard is je beveiligingspatroon, wat jij zoekt is het uitzetten van je lockscreen. Als je daarop zoekt via Google vind je wel een aantal tips.

Rail Away!

• ginkgo
In mijn geval wordt het unlock pattern ook nog geactiveerd. In een topic op xda kwam ik dit tegen:
I have a simple Tasker profile that checks my location and if I am at home it executes an action to turn "Keyguard Off". Keyguard is under "Display" in the Action categories. Setting Keyguard to Off disables both the pattern lock and the slide lock.
Ik heb toch de indruk dat het een incompatibiliteit is tussen Tasker en Android 2.3

[ Voor 1% gewijzigd door ginkgo op 28-09-2011 15:00 . Reden: typo ]

• Mad Marty

Mad Marty

Hm, ik zie wat je bedoelt. Gebruik je niet toevallig andere programma's die iets met het lockscreen doen? Wat je ook zou kunnen proberen is het lockscreen standaard uit zetten (in de Android settings), en dan je context 'omdraaien' - al is dat niet de meest elegante oplossing.

Rail Away!

• ginkgo
Mad Marty schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:33:
...Gebruik je niet toevallig andere programma's die iets met het lockscreen doen?...
Bingo! Nadat ik unlock with wifi uitschakelde werkte het wel zoals gewenst. Deze app zal sowieso overbodig worden als ik tasker naar mijn zin heb ingesteld.

Ik heb nog wel een ander probleem, namelijk het location edit scherm toont geen kaart of satelliet foto, alleen een grijs grid. Al je daar op klikt is er rechts onder een knop met iet wat op een satelliet lijkt. Deze doet schijnbaar niets. Ook krijg ik geen duidelijke feedback als er een fix is en de cirkel die radius aangeeft is er ook niet. Maps heb ik net geupgrade naar 5.10.1, die werkt wel goed. Ik heb geen 3G alleen WIFI

• Mad Marty

Mad Marty

ginkgo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:09:
[...]

Bingo! Nadat ik unlock with wifi uitschakelde werkte het wel zoals gewenst. Deze app zal sowieso overbodig worden als ik tasker naar mijn zin heb ingesteld.

Ik heb nog wel een ander probleem, namelijk het location edit scherm toont geen kaart of satelliet foto, alleen een grijs grid. Al je daar op klikt is er rechts onder een knop met iet wat op een satelliet lijkt. Deze doet schijnbaar niets. Ook krijg ik geen duidelijke feedback als er een fix is en de cirkel die radius aangeeft is er ook niet. Maps heb ik net geupgrade naar 5.10.1, die werkt wel goed. Ik heb geen 3G alleen WIFI
Ik heb hier geen problemen met Maps 5.10.1. Dat 'iets wat op een satelliet lijkt' is het knopje om je huidige locatie te krijgen. Als je in Tasker alleen een grijs grid krijgt (ook even gewacht op het downloaden van de kaart evt?), maar Maps wel gewoon werkt, dan zou ik zo even niet weten waar het aan kan liggen. Al eens gereboot? ;) :P

Heb je trouwens wel de laatste Tasker-versie?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Rebooten en herinstalleren heeft het opgelost. Ik kan nu gaan experimenteren en toepassingen gaan bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Ik heb een profile gemaakt om wifi aan te zetten als ik thuis ben:
Context:
Not Airplane mode
Cell Near

Task:
Wifi Set On
Popup Text Wifi aan

Het rare is nu dat als ik thuis vliegtuigmodus activeer dat wifi vanzelf weer aangaat terwijl de popup niet verschijnt. Wat is hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:51
Wie kan er mij helpen?
Sinds een tijd is mijne volume knop omhoog kapot (htc desire HD).

Nu wil ik dus gewoon tijdens het bellen mijn belvolume vol open, dit staat nu op 2 streepjes en ik nauwlijks iemand verstaan. Wie o wie helpt er mij hier met een profile?
Ik heb zelf het een en ander geprobeerd maar het werkte dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Nivali schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:34:
Wie kan er mij helpen?
Sinds een tijd is mijne volume knop omhoog kapot (htc desire HD).

Nu wil ik dus gewoon tijdens het bellen mijn belvolume vol open, dit staat nu op 2 streepjes en ik nauwlijks iemand verstaan. Wie o wie helpt er mij hier met een profile?
Ik heb zelf het een en ander geprobeerd maar het werkte dus niet..
Wat heb je precies geprobeerd en wat werkte er niet?

Ik zou doen:
Profiel: Event - Phone Offhook
Task: Audio - In-Call Volume op een level dat jij wilt

Niet getest overigens.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik heb tasker ook in gebruik, heb de volgende tasks:

- Wifi aan als ik op kantoor of thuis ben:
Ik doet dit door tasker elke 3 minuten te checken (5 seconden) of ik in de buurt ben van de betreffende SSID's (op de 5 kantoren van mijn werkgever heten die overal hetzelfde :) ). Als ik in de buurt ben van één van die SSID's --> wifi aan en 3G/data uit.

- 3G uit als ik wificonnected ben en weer 3G aan als ik niet met wifi geconnect ben.

Bovenstaande 2 profielen hebben een postief effect op batterij duur! Ondanks dat elke 3 minuten wifi 5 seconden aangaat.

- Bluetooth aan als ik usb aan het opladen ben (voor als ik de telefoon in de auto op lader aansluit).

- Silent mode tussen 22.00 en 7.00

- GPS aan als ik programma;s start die dat nodig hebben

Edit:
- Op werkdagen tussen 7.30 en 18.00 een 'zakelijke' ringtone ;)

[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 09-11-2011 10:29 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:38
Hallo,
Hier een probleem waar ik niet helemaal uitkom.
Ik heb een Samsung Galaxy SII.
Hier zit een radio op. Vooral in de auto wil ik via mijn BT headset radio luisteren. Een bedrade headset is onhandig en het geluid uit de speaker is gewoon niet goed.
Wat me tot nu toe met Tasker gelukt is:
Profile aangemaakt.
Daarin de context dat Bleutooth connect aan mijn headset met address.
Als Task option wordt 1: de app FM-radio geladen. 2: De media volume aangepast en 3: Bleutooth set on gezet.
Tja en verder ben ik nog niet gekomen.
Mijn gedachten zijn om de speaker op off te zetten en daar in de plaats moet het geluid dan via de BT set komen.
Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Misschien kun je hier wat mee? Samsung Galaxy SII -RSAP-> Audi A8 Carkit

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Gaat het geluid niet standaard via BT wanneer je geconnect bent dan?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Volgens mij niet. Immers ik wil naar de radio luisteren en hier gaat het over telefoneren. Hiermee heb ik geen last met BT.
Mad Marty schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:25:
Gaat het geluid niet standaard via BT wanneer je geconnect bent dan?
Nee, je kan via de app FM-radio kiezen tussen speaker of de bedrade headset, die ook als antenne fungeert.
De radio doet het ook alleen als het bedrade headset is aangesloten.
Vandaar mijn gedachte, kan er natuurlijk helemaal naast zitten, om via Tasker het speaker gedeelte op off te zetten en dan in plaats daarvan BT aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Bergenfietsen schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:58:
[...]

Volgens mij niet. Immers ik wil naar de radio luisteren en hier gaat het over telefoneren. Hiermee heb ik geen last
Denk wel dat je dan de optie media aangetikt moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Bergenfietsen schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:58:
[...]

Nee, je kan via de app FM-radio kiezen tussen speaker of de bedrade headset, die ook als antenne fungeert.
De radio doet het ook alleen als het bedrade headset is aangesloten.
Vandaar mijn gedachte, kan er natuurlijk helemaal naast zitten, om via Tasker het speaker gedeelte op off te zetten en dan in plaats daarvan BT aan te zetten.
Ow, wacht, I see. Je hebt je bedrade headset aangesloten, zodat deze als FM-antenne fungeert. De FM Radio-app speelt dan via je bedrade headset af. Het gaat er dus om, dat wanneer twee headsets aangesloten zijn (bedraad + BT), je kunt configureren via welke headset het geluid wordt afgespeeld.

Via Tasker kan dit in ieder geval niet. Als ik zo even Google lijkt het standaardgedrag te zijn dat audio via bedraad wordt geroute wanneer er iets ingeplugd is, ook al is er een BT headset geconnect. In dit topic op XDA wordt er gesproken over een app die dit wellicht kan veranderen. Je zou die kunnen proberen, en dan eventueel via Tasker dat programma opstarten als je BT-verbinding maakt oid.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
reyals schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:05:
Denk wel dat je dan de optie media aangetikt moet hebben
Ik heb een hele tijd geprobeert om bij het "media" gedeelte te komen, maar dat is me tot dit moment nog niet gelukt. Ook niet met de aanwijzingen in het Audi A8 topic :'(
In dit topic op XDA wordt er gesproken over een app die dit wellicht kan veranderen. Je zou die kunnen proberen, en dan eventueel via Tasker dat programma opstarten als je BT-verbinding maakt oid.
Heb inmiddels de app RadioIN gedownload en geïnstalleerd. Mooie app trouwens.
Enig voordeel tot nu toe is dat je geen bedrade antenne nodig heb.
Heb al geprobeerd om via Tasker om BT verbinding te maken, maar ook dit is mij tot nu toe niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Bergenfietsen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:12:
[...]

Heb al geprobeerd om via Tasker om BT verbinding te maken, maar ook dit is mij tot nu toe niet gelukt.
Wat heb je precies geprobeerd, en waarom werkte dat niet?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Bergenfietsen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb een hele tijd geprobeert om bij het "media" gedeelte te komen, maar dat is me tot dit moment nog niet gelukt. Ook niet met de aanwijzingen in het Audi A8 topic :'(

[...]

Heb inmiddels de app RadioIN gedownload en geïnstalleerd. Mooie app trouwens.
Enig voordeel tot nu toe is dat je geen bedrade antenne nodig heb.
Lang ingedrukt houden van je bt apparaat en kiezen voor opties levert dit op:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img819/9606/67sc20111116234501.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik wil mijn telefoon op stil hebben als mijn telefoon face-down is. Nu is dit vrij makkelijk te doen (zie ook deze link). Echter, dit werkt alleen als het beeldscherm aan staat. Ik zou graag willen dat mijn telefoon juist op stil gaat als het beeldscherm uit is en hij face down op een tafel ligt. Als ik mijn telefoon omdraai (terwijl beeldscherm nog steeds uit is) moet de trilstand weer geactiveerd worden. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Niet waarschijnlijk, het lijkt er op dat Android de accelerometer uitschakelt wanneer het beeldscherm uit is (of phone in standby is) om batterij te besparen. Zie ook: http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/help/sh_index.html en https://www.google.com/se...ce+down+silent+screen+off

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Mad Marty schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:01:
Niet waarschijnlijk, het lijkt er op dat Android de accelerometer uitschakelt wanneer het beeldscherm uit is (of phone in standby is) om batterij te besparen. Zie ook: http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/help/sh_index.html en https://www.google.com/se...ce+down+silent+screen+off
Daar was ik al bang voor, deze wens kan ik dus achterwege laten, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Ik heb een profile dat mijn GPS aanzet als ik mijn navigatieprogramma opstart.

Trigger:
Application: Waze

Action:
GPS on.

Wanneer ik echter even naar het homescreen ga dmv de homeknop, ziet Tasker dit als het verlaten van de app, en zet de GPS weer uit (dit heb ik echter niet als exit task staan). Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

GPS staat nog steeds aan, maar is niet meer actief. Je ziet dan het GPS-icoon niet in de statusbar, maar zodra je weer teruggaat naar Waze staat-ie er wel direct weer. Dit is standaard Android-behaviour en kun je afaik niet anders doen.

Tasker zet GPS alleen uit wanneer de applicatie daadwerkelijk afgesloten wordt, én je een exit-task hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 08-01-2012 16:18 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Nee hij schakelt zich echt uit. In het instellingenmenu is het vinkje achter GPS-satellieten uit.
Vrij irritant, want daarmee duurt het vinden van een fix bij 'terugkomst' nog langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Volgens mij moet je het profile dat je in tasker gemaakt hebt als volgt zien:

Zolang Waze actief is moet GPS aan staan.

Dat houdt dan in:
Zodra Waze actief wordt gaat GPS aan *indien* GPS uit staat, anders verandert er niets. Zodra Waze inactief wordt gaat GPS uit *indien* GPS uit stonds voor Waze actief werd, anders gebeurt er niets.

Dat GPS uit gaat valt wel te voorkomen door met wat variabelen te gaan spelen, echter hoe te zorgen dat GPS uit gaat op het moment dat Waze afgesloten wordt weet ik zo vlug niet... Ik geloof niet dat tasker een verschil ziet tussen inactief worden van een app en afsluiten van een app.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Ah, hier kan ik wel wat mee. Inderdaad zelf wat variabelen setten, en hier op de gps status baseren.
Maak ik wel een wait functie, als Waze inactief wordt, wacht een paar minuten. Als Waze nog steeds inactief is, zet gps uit.

Iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

embee schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:19:
Ik geloof niet dat tasker een verschil ziet tussen inactief worden van een app en afsluiten van een app.
Jawel, je kan een exit task aan een context koppelen :)

Trouwens, iemand al de nieuwste beta's geprobeerd? Heeft een erg leuke feature, scenes! Zo kan je gewoon mini apps maken :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
HaTe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Jawel, je kan een exit task aan een context koppelen :)

Trouwens, iemand al de nieuwste beta's geprobeerd? Heeft een erg leuke feature, scenes! Zo kan je gewoon mini apps maken :)
Waar vinden we die beta's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

http://tasker.dinglisch.net/beta.html

Het lijkt erop dat versie 1.2 zojuist uit beta is! Dus die op bovenstaande pagina is waarschijnlijk ouder..
edit: release date: 07/01/2012 :)

[ Voor 70% gewijzigd door HaTe op 09-01-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zojuist mijn eerst echte script gemaakt, om een paar taken die ik iedere dag uitvoerde te automatiseren.

Als ik mijn telefoon aansluit op de adapter (dit doe ik altijd als ik ga slapen) wacht het script tot ik het scherm uit doe, en ik deze een tijdje met rust laat.
Dan zet hij een variabele met de tijd, en geeft het script aan Sleepbot door dat ik ben begonnen met mijn dutje en zet mijn toestel op 'stil'.
Wanneer ik de telefoon 's ochtends uit de lader haal, geeft hij dit ook weer door aan Sleepbot, en geeft een mooie notificatie met de daarin hoe lang ik heb geslapen en de melding dat het tijd is om op de weegschaal te gaan staan, als ik op de notificatie klik wordt het programma Libra (houdt gewicht in de gaten en maakt daar mooie statistieken van) gestart.

Om in de notificatie het aantal minuten goed weer te geven, is de code nu niet zo netjes(-uren*60). Weet iemand hoe je 'modulo 60' kan doen in Tasker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Stevie-P schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17:
Zojuist mijn eerst echte script gemaakt, om een paar taken die ik iedere dag uitvoerde te automatiseren.

Als ik mijn telefoon aansluit op de adapter (dit doe ik altijd als ik ga slapen) wacht het script tot ik het scherm uit doe, en ik deze een tijdje met rust laat.
Dan zet hij een variabele met de tijd, en geeft het script aan Sleepbot door dat ik ben begonnen met mijn dutje en zet mijn toestel op 'stil'.
Wanneer ik de telefoon 's ochtends uit de lader haal, geeft hij dit ook weer door aan Sleepbot, en geeft een mooie notificatie met de daarin hoe lang ik heb geslapen en de melding dat het tijd is om op de weegschaal te gaan staan, als ik op de notificatie klik wordt het programma Libra (houdt gewicht in de gaten en maakt daar mooie statistieken van) gestart.

Om in de notificatie het aantal minuten goed weer te geven, is de code nu niet zo netjes(-uren*60). Weet iemand hoe je 'modulo 60' kan doen in Tasker?
Zie in de Tasker userguide op http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/maths.html; modulo kan met '%'

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ah, stom van me. Ik dacht dat dat niet zou werken, omdat het %-teken ook voor variabelen wordt gebruikt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Weet iemand hoe ik kan instellen dat bepaalde nummers niet worden doorgestuurd naar mijn voicemail, maar na een aantal keer overgaan gewoon worden ‘weggedrukt’.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Kogando schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:16:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat bepaalde nummers niet worden doorgestuurd naar mijn voicemail, maar na een aantal keer overgaan gewoon worden ‘weggedrukt’.
Volgens mij moet je dan niet weigeren, maar answer en end call gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

reyals schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:40:
Volgens mij moet je dan niet weigeren, maar answer en end call gebruiken
Ok, daar kom ik wel uit. Alleen ik wil wel dat de telefoon gewoon overgaat, niet dat ik geen tijd heb om überhaupt op te nemen.

-edit- gevonden, eerst task 'wait -> 10 seconds' erin gezet. Mooi, nu krijgen bepaalde mensen tenminste mijn voicemail niet. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Kogando op 15-01-2012 11:41 ]

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Is al weer even geleden dat ik Tasker gebruikt heb en wilde er weer eens mee aan de slag gaandus ik dacht ik importeer even mijn profiles en tasks maar kan die functie niet meer vinden in nieuwe versie.

Is deze verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:44:
Is al weer even geleden dat ik Tasker gebruikt heb en wilde er weer eens mee aan de slag gaandus ik dacht ik importeer even mijn profiles en tasks maar kan die functie niet meer vinden in nieuwe versie.

Is deze verdwenen?
Menu en dan data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:44:

Is deze verdwenen?
De tabs Profiles en Tasks "ingedukt houden".

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik krijg 't niet gevonden in 't topic, en weet haast zeker dat ik 't hier gevonden heb. Toch maar de vraag:

ik heb 'n task op m'n homescherm gezet met als ik 't aanklik er 'n sms gestuurd wordt met bepaalde tekst naar 'n bepaald nummer. Nu wil ik dat er 'n popupje komt en als ik 't aanklik wordt de sms verstuurd, als ik 't niet aanklik dan vervalt de actie.

Ik kan niet meer vinden hoe ik 't doe :/

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Fijn zo'n Tasker topic.
Ik zit hier nu wat te lezen, heb wat rond gegoogled en ik kom ergens niet uit.

Ik wil graag dat als ik een muziek speler opstart, mijn smartphone automatisch met een bluetooth apparaat connectie maak (audio apparaatje die aangesloten zit op mijn stereo).
Bluetooth aanzetten is geen probleem bij het opstarten van de muziek app. Dat was simpel.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik nu een blue tooth connectie moet maken met een bepaald apparaat.
Ik neem aan dat ik (oa) ergens in Tasker moet aangeven wat de naam van het apparaat is, maar waar en hoe?

Zag hiervoor iets over een variabele die je moet zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 16-02-2012 12:21 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eric_Cantona schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:11:
Ik krijg 't niet gevonden in 't topic, en weet haast zeker dat ik 't hier gevonden heb. Toch maar de vraag:

ik heb 'n task op m'n homescherm gezet met als ik 't aanklik er 'n sms gestuurd wordt met bepaalde tekst naar 'n bepaald nummer. Nu wil ik dat er 'n popupje komt en als ik 't aanklik wordt de sms verstuurd, als ik 't niet aanklik dan vervalt de actie.

Ik kan niet meer vinden hoe ik 't doe :/
Bij het aanmaken van de widget op je homescreen eerst de task selecteren, daarna op het icoontje hamer/schroevendraaier tikken en bij Task Type (eerste optie) kiezen voor Menu. Eventueel nog de Menu Timeout aanpassen.

Nomen nescio

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Brabo-Joossie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:36:
[...]

Bij het aanmaken van de widget op je homescreen eerst de task selecteren, daarna op het icoontje hamer/schroevendraaier tikken en bij Task Type (eerste optie) kiezen voor Menu. Eventueel nog de Menu Timeout aanpassen.
Dat heb ik niet :/

Ik kan alleen kiezen uit collision handling en 'n vinkje zetten bij keep device awake. Heb ik 'n andere versie? Ik draai nu 1.2u2

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eric_Cantona schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:45:
[...]

Dat heb ik niet :/

Ik kan alleen kiezen uit collision handling en 'n vinkje zetten bij keep device awake. Heb ik 'n andere versie? Ik draai nu 1.2u2
Zou kunnen, ik zit op 1.0.19.

Edit:
screenshotje bijgevoegd met hoe het er bij mij uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14637592/screenshot-1329397055687.png

[ Voor 19% gewijzigd door Bra-Jo op 16-02-2012 14:02 ]

Nomen nescio

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik kan me inderdaad zoiets herinneren, jammer dat ze die uit de huidige versie hebben verwijderd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik wil graag op tijd een applicatie starten en stoppen.
Namelijk;
Skype start om 19h en skype stopt (+log uit) om 22h
Start is geen probleem;
'' time -> Load App -> skype
Stop (+ log uit) krijg ik niet gereed, volgende al geprobeerd;
''Kill app - > skype'' werkt niet

Weet iemand een oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Eric_Cantona schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:27:
Ik kan me inderdaad zoiets herinneren, jammer dat ze die uit de huidige versie hebben verwijderd :/
Dit is in de latere versies vervangen door scenes, wat eigenlijk veel meer mogelijkheden bied, waar je dan je knopje in maakt. Voor jouw probleem zou je een task moeten binden aan de shortcut, welke een popup opent (Alert -> Popup), hier kan je een timeout instellen en de scene die je wilt openen.
patjes schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:14:
Namelijk;
Start is geen probleem;

Je zou je telefoon moeten rooten en dan het vinkje "use root" aanvinken bij de kill action.

[ Voor 32% gewijzigd door HaTe op 07-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
Is er geen andere mogelijkheid dan ''kill app'' om een applicatie te stoppen ?
NB; mijn apparaat is niet groot.

[ Voor 17% gewijzigd door patjes op 08-04-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
patjes schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:14:
Namelijk;
Start is geen probleem;

Ligt dat misschien aan Skype?

Ik gebruik zelf een tooltje, dat heet 'Stop Skype', dat kun je downloaden in de Market. Misschien kun je dat uitvoeren om 22 uur?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjes
Dank je SanderTje,
''Stop Skype'' staat helaas niet meer in de 'play store'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
patjes schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:42:
Dank je SanderTje,
''Stop Skype'' staat helaas niet meer in de 'play store'
Hmm, zie het nu ook inderdaad. Slecht dat dat ook al is verwijderd..
Helaas heb ik dan geen oplossing voor handen, ik vrees in dit geval dat Skype echt de boosdoener is en zich niet laat afsluiten. Daarom was dat tooltje er ook denk ik ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Hopelijk is dit topic niet dood en is er iemand die mij wil helpen :)
Als ik een task wil laten uitvoeren als ik bijvoorbeeld Endomondo opent dan wordt ie bij Profiles wel groen alleen hij voert de task niet uit ? :S
Het is een simpele task van vibreren, maar niets nopes :(

Ik gebruik tasker op CM9 op de sgs2.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Misschien handig dat je hier dan ook even je task post ;) (dus wat je ingesteld hebt in Tasker)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 16:30
Een simpele task als vibreren hoeft niet altijd te werken, heb ik laatst ontdekt.
Wat je even moet doen is kijken of je een simpele task als App -> Load app -> Music uitvoeren. Als dat werkt, dan weet je zeker dat Tasker goed is en zal moeten werken.

Anders heb je, denk ik, misschien een pirated versie, want die hebben dat "probleem" vaak.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Heb sinds van de week ook tasker ondekt.
tot nu toe zeer tevreden, en leuk om het uit te vogelen.

Een paar vragen:
- klopt het dat je niet kan switchen tussen 2G/3G?
- Ik heb ook begrepen dat je je screen on niet kan automatiseren (voor als hij bv 's nachts opgepakt wordt, en dan gelijk het licht aan gaat zodat ik kan zien hoe laat het is)

Sommige dingen gaan wel, maar dan moet hij geroot, of met een andere rom, maar hij is pas 1,5 week oud, dus dan hou ik hem liever nog even origineel.

Mijn agenda synct ook niet van m'n telefoon naar google, wel andersom.
Maar als ik op handmatig sync druk, doet hij het wel.
Mooie taak voor Tasker dacht ik.
Maar ik heg eigenlijk geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Iemand een idee, link, iets anders de goede richting op?

Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zoek 'n manier om mijn beeldscherm (oneindig) lang aan te houden als dat nodig is dmv 'n gesture of shake of zo, maar ik krijg 't niet voor elkaar.

Ik heb voorheen al 'n profiel aangemaakt met 't toetsenbord uit, maar dat lijkt niet meer te werken (geen fysiek toetsenbord, misschien is dat 't probleem?).

Hoe kan ik dit 't beste aanpakken? Ik wil niet met widgets werken, m'n homescherm staat al vol en ik hoef 't maar af en toe te gebruiken. Vandaar 'n shake, swipe of zo zou 't makkelijkste zijn.

Iemand 'n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:03

Oulewappeur

OmNomNom

Ideale applicatie. En dat terwijl ik hem slechts gebruik om s'nachts mijn telefoon op stil te zetten haha :P Ik zie dat er veel meer mogelijk is :P toch is wat meer uitvogelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40

The Legend

*Plop*

Ik gebruik sinds gisteren Tasker, en ben geen programmeur :P Ik heb nu twee tasks, Wifi aan/uit bij thuis/niet thuis, en GPS + Bluetooth aan/uit bij AC-stroom aan/uit. De laatste werkt prima. Wifi task werkt nog niet helemaal. Ik heb hem ingesteld met behulp van de Tasker wiki. Hij maakt gebruik van de Cel near set, maar volgens mij werkt dat niet lekker. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging zag ik dat Wifi uitschakelde op ongeveer 200/300 meter van huis, ideaal dus. Net bij thuiskomst springt hij echter niet aan. Als ik nu bij Cell near kijk dan zie ik op het kaartje Fix accuracy van 1050 meter, en radius 3km terwijl ik iets van 300 meter heb ingesteld gisteren.. ik begrijp nu niet goed waarom hij het niet doet. Iemand tips? De rad

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Heb je lang genoeg gezocht naar cell towers? Wat helpt is een beetje door het huis lopen en kijken welke hij allemaal vindt, gedurende 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40

The Legend

*Plop*

Sorry, ik gebruikte niet Cell near maar 'Location' en die is blijkbaar te onnauwkeurig. Ik heb nu een nieuw profiel aangemaakt met Cell near, maar die komt na 10 minuten niet verder dan PSC: 480 / 5 en PSC: 356 / 0. Wat houdt dat precies in? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
http://tasker.wikidot.com/yanawa

Lees dat eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
(jarig!)
Ik weet dat het nogal een bump is. maar vind het jammer dat er tasker topic uitgestorven lijkt te zijn.
het blijft een top App met eindeloze mogelijk heden.

nu heb ik alleen een vraag die ik via google niet kon beantwoorden.

ik heb nu verschillende profiles aangemaakt en werken allemaal super! maar ik wou eigenlijk de profiles exporteren als App zodat ik ze kon gebruiken op andere devices op google vind ik dat het moet kunnen.

maar nergens hoe? long click > export gaat niet bij profiles en op een wiki site staat alleen dat ik dan menu > info > help moet doen maar daar staat niet hoe ik van profiles Apps maak

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 16:29
Proxx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:41:
Ik weet dat het nogal een bump is. maar vind het jammer dat er tasker topic uitgestorven lijkt te zijn.
Eens, zit zelf te ook te klooien met Tasker echter de meest simpele dingen gaan opeens niet meer werken.
v.b. celltower id met wifi SSID aan/uit, werkte eerst als een speer maar ik denk na ADW.launcher te hebben geiinstalleerd werkt het niet meer.
Erg vreemd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

o
Proxx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:41:
het blijft een top App met eindeloze mogelijk heden.

nu heb ik alleen een vraag die ik via google niet kon beantwoorden.

ik heb nu verschillende profiles aangemaakt en werken allemaal super! maar ik wou eigenlijk de profiles exporteren als App zodat ik ze kon gebruiken op andere devices op google vind ik dat het moet kunnen.

maar nergens hoe? long click > export gaat niet bij profiles en op een wiki site staat alleen dat ik dan menu > info > help moet doen maar daar staat niet hoe ik van profiles Apps maak
Van profiles kun je geen app maken afaik, alleen van Tasks (ook logisch als je er even over nadenkt). Bovendien moet je Tasker App Factory eerst installeren. Daarna kun je Tasks exporteren als App.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tasker geinstalleerd op mijn HTC one X, met team venom viperx rom. En tasker vraagt op de een of andere manier geen root rechten bij mij.

Ik wil een actie met tasker doen die root nodig heeft, maar als ik 'use root" aan vink, krijg ik de volgende melding: error, your device doesnt appear to be rooted.

Terwijl er geen pop up is gekomen van de superuser app, er niks staat in de logs van de superuser app, en andere apps wel gewoon root toegang hebben. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ja had ik ook met mijn s3. Door het installeren van secure settings, daarmee een taak maken en deze uitvoeren is het me toch gelukt.

https://groups.google.com...!topic/tasker/7dKCy1iLvrA

[ Voor 22% gewijzigd door reyals op 15-12-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:25:
Ja had ik ook met mijn s3. Door het installeren van secure settings, daarmee een taak maken en deze uitvoeren is het me toch gelukt.

https://groups.google.com...!topic/tasker/7dKCy1iLvrA
Thanx, hiermee lukt het inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 23:46 . Reden: Gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
iemand enig idee hoe ik een eindtijd in een taak in kan bouwen? ik wil een taak maken waarbij mijn telefoon in sleep mode gaat, en dat dit op een bepaalde tijd uit gaat. deze taak wil ik dan naar een nfc tag schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Als je een profiel op basis van tijd aanmaakt kun je een begintijd en eindtijd opgeven. Dan kun je gewoon een begin- en eindtaak toevoegen die je gewenste actie uitvoeren.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
dat weet ik, maar ik wil het zonder profiel inschakelen, maar inschakelen met nfc, en dan op een bepaalde tijd uitschakelen

edit: het is gelukt door de eerste taak gewoon te laten staan en met een tweede taak "if" een "wait" erin te zetten tot een bepaalde tijd lukt het om de vorige taak weer uit te schakelen. die 2 raken staan nu op mijn nfc tag, en worden allebei actief als ik hem scan. mijn telefoon gaat dan in slaapstand ( stil, met uitzondering van de nummers die ik belangrijk vindt) en zodra de ingestelde tijd is bereikt gaat het geluid weer aan.

[ Voor 63% gewijzigd door reyals op 11-01-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
ik heb tasker en die zet elke avond mijn wifi aan en na enkele tijd uit
maar hoe kan ik instellen dat hij mijn wifi (wifi-pl) neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
ben er al een maand mee bezig en zit zelf ook op topic tasker
maar ik ben een leek en vind het niet
wat ik gewoon wil is als ik thuis de wifi opzet op mijn galagsy dat die mijn prive netwerk neemt (naam= wifi-pl)
toch bedankt ,als je een kleine link hebt ?
zal verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 16:29
1475paul schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:14:
ben er al een maand mee bezig en zit zelf ook op topic tasker
maar ik ben een leek en vind het niet
wat ik gewoon wil is als ik thuis de wifi opzet op mijn galagsy dat die mijn prive netwerk neemt (naam= wifi-pl)
zal verder zoeken
Het internet is echt niet heel moeilijk meer.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:15

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

1475paul schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:14:
zal verder zoeken
Daar heb ik zelf ook naar gezocht, alleen is het met Tasker niet mogelijk.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste