Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Jay-v schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:21:
[...]

Voor het hoge batterij verbruik even betterbatterystats installeren.

Ik had dat ook, Facebook app zorgde er bij mij voor dat mijn telefoon niet meer ging slapen. Mijn SGSII zit nog op 83%. Vanmorgen om 8u van de lader gehaald.

IPV Facebook App gebruik ik nu TweetDeck (heeft lang niet alle functionaliteit maar is voldoende voor mij).

De camera is inderdaad van mindere kwaliteit in MIUI. Dat komt omdat de "originele" camera drivers niet open source zijn.
Door de camera en omdat de Hardware acceleration ontbreekt ben ik toch overgestapt naar een andere ROM.
Zit nu op CheckROM, maar heb hem qua looks nog niet hoe ik hem wil hebben......(maar heeft in ieder geval wel hardware acceleration en de goede camera drivers)

MIUI is wel echt een mooiere ROM..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:57:
Gister heb ik dan eindelijk MIUI op mkijn telefoon te zetten. Mijn vriendin had ik al na 1 dag vorzien hiervan, maar mijn HTC desire gebruikte ik al te lang om meteen te flashen. backupen e.d. koste wat tijd :)

De versie die ik erop heb staan is MIUI-XJ 1.11.11 - D2EXT Xpart. Ik moet zeggen dat ik de ROM nogal traag vindt. Als ik bijvoorbeeld mijn scherm uitzet dan en weer wil aanzetten dan duurt dit soms een paar seconde voordat ik het scherm weer zie. Ook opstarten van apps gaat trager dan op de stock ROM. Ik vraag me af of dit aan de SD kaart ligt (ik heb een 16 GB class 4 kaartje). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mocht het alleen de SD kaart zijn dan schaf ik een snellere aan :)

Setup:

Phone: MIUI-XJ 1.11.11 - D2EXT Xpart - geen mods, niet overclocked
SD: 16 GB Class 4
Partitions:
1: 1gb, EXT 3
2: 300mb, EXT 3
3: 100 mb Linux-Swap
4: 14,6 GB FAT32
dat had ik ook, blijkbaar heeft mijn gsm het ook moeilijk om wakker te worden.

Ik gebruikte manu kernel...

ik heb de minimum sleep van 128 naar 245 ofso gezet en sindsdien geen problemen meer met wakker worden van de tel... (governor is ondemand)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier is ie gewoon snel met wakker worden, Desire HD met MIUI van miuiandroid.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:37:
[...]

dat had ik ook, blijkbaar heeft mijn gsm het ook moeilijk om wakker te worden.

Ik gebruikte manu kernel...

ik heb de minimum sleep van 128 naar 245 ofso gezet en sindsdien geen problemen meer met wakker worden van de tel... (governor is ondemand)
Bedankt voor de tip. Ik heb flink zitten zoeken maar de 'minium sleep' heb ik niet gevonden. Kan je me vertellen war ik die vind? system/personal settings? Ik moet zeggen dat na een reboot de telefoon al een stuk sneller is, maar nog niet snel genoeg :) Ga dus binnen kort een snelle SD kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Dat kan je instellen met een app als SetCPU. Met de app Spare Parts kan je de opstart animaties van apps sneller maken of zelfs uitschakelen zodat ze zichtbaar sneller opstarten. Ook zou je een van de kitty kernels kunnen proberen; http://forum.xda-develope...=19341174&postcount=16334. Alleen de kitty 4, 4a en 4b werken bij mij, de andere niet door een foutje in de zips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor diegene met MUIU XJ die graag de Nederlandse spellingschecker willen gebruiken, hierbij een korte stappenplan:
  1. Installeer de Android SDK (http://developer.android.com/sdk/index.html)
  2. Download de laatste MIUI AU versie (http://www.miui-au.com/)
  3. Open het ZIP bestand en kopieer /system/app/LatinIME.apk naar je Android SDK tools folder (bijv. C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools)
  4. Open een command prompt / terminal naar de Android SDK tools folder
  5. Run de volgende commando's:

code:
    1
    2
    3

adb shell
    su
    mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
  6. Open een nieuwe command prompt / terminal en voer de volgende commando uit:
    code:
    1

adb push LatinIME.apk /system/app

Als het goed is krijg je het bericht in de trend van 989 KB/s (9114046 bytes in 8.995s)
  7. Voer de volgende commando uit in je eerste terminal:
    code:
    1

mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
  8. Start de telefoon opnieuw op
Er is ongetwijfeld een nettere manier, zo kun je bijv. de MIUI XJ rom aanpassen door het LatinIME.apk bestand in de /system/app folder van de ROM te plaatsen. Maar deze methode werkt ook wanneer je MIUI XJ al hebt geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
een paar vraagjes:
- Welke kernel gebruik ik best op de Desire Z (Miui) voor een langere battery life ?
- Gebruik ik op de Desire Z best de stock miui, of een getweakte versie van Miui en zo ja, welke ?

- iemand ervaring met deze tweaks: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1227269
Welke zouden nuttig kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59
MIUI reageerde de laatste keer echt voor geen meter op m'n Desire HD. M'n telefoon flipte em hard als de wekker afging en was voorderest ook sloom, telkens heel weinig geheugen, weet niet of het door een app kwam, had niet echt veel speciaals erop staan volgens mij, ben nu weer terug naar CM7 en dat werkt snel. Hoop dat ICS ook snel voor MIUI komt, lijkt me echt mooi :) MIUI is best wel anders is dan Gingerbread, hopelijk is dat met ICS ook het geval.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Mijn Desire begon ook steeds meer kuren te krijgen met de laatste MIUI's.
Ook ik ben nu over naar CM7 maar ik mis MIUI wel.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
coob schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:01:
Mijn Desire begon ook steeds meer kuren te krijgen met de laatste MIUI's.
Ook ik ben nu over naar CM7 maar ik mis MIUI wel.
Draait hier op zich goed m.u.v. m'n whatsapp

send from my SGTp1000

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:49
op m'n desire heb ik nergens last van met de laatste MIUI-AU build icm de ManU kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 06:25
Is er een manier om de nummerindeling bij contactpersonen te wijzigen? Het lijkt er nu op dat de indeling is gebaseerd is op amerikaanse nummers. Een 06 nummer ziet er bijvoorbeeld uit als 061-234-5678.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben ook overgestapt omdat MIUI sinds de laatste oktoberversie en de novemberversies vreemd deed. Draai nu BlackiICE (CM7 met andere themes en mods) en die is echt supersnel. Qua batterijduur zit ik nu op 60% en is om 7:00 uur van de lader gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
fiftyfive schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:41:
Is er een manier om de nummerindeling bij contactpersonen te wijzigen? Het lijkt er nu op dat de indeling is gebaseerd is op amerikaanse nummers. Een 06 nummer ziet er bijvoorbeeld uit als 061-234-5678.
Dat zou verholpen moeten zijn als je een ander land/andere taal kiest, Nederlands of UK Engels. Desnoods moet je het dan nog even handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Kapitein Prozac schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:24:
[...]

Dat zou verholpen moeten zijn als je een ander land/andere taal kiest, Nederlands of UK Engels. Desnoods moet je het dan nog even handmatig aanpassen.
Enig idee waar ik dat kan wijzigen? Als ik naar settings-->system-->language & input ga kan ik alleen maar Engels en Chinees kiezen. Zie nergens Nederland staan.

[ Voor 37% gewijzigd door fiftyfive op 29-11-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Die wazige errors van de laatste tijd komen door de crappy of niet gedane NL vertalingen. Zet hem op Engels - US als taal en al je trubbels zijn over. Ik heb de bug al gemeldt, wordt aan gewerkt.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
gertjanvdheuvel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:35:
Die wazige errors van de laatste tijd komen door de crappy of niet gedane NL vertalingen. Zet hem op Engels - US als taal en al je trubbels zijn over. Ik heb de bug al gemeldt, wordt aan gewerkt.
Ja ik hou het ook maar op Engels-US, Nederlandse vertalingen zijn in het algemeen niet veel soeps. Zou alleen mooi zijn als je als regio Nederland kan selecteren zodat iig telefoonnumers kloppen. Denk dat ik het handmatig maar aanpas allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
fiftyfive schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:03:
[...]

Ja ik hou het ook maar op Engels-US, Nederlandse vertalingen zijn in het algemeen niet veel soeps. Zou alleen mooi zijn als je als regio Nederland kan selecteren zodat iig telefoonnumers kloppen. Denk dat ik het handmatig maar aanpas allemaal.
Nou heb dus alle nummers aangepast in contactpersonen, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan. Alle inkomende oproepen van nummers die niet in mijn contactlijst staan worden als 061-234-5678 weergegeven. Is dit op te lossen zonder een language pack te installeren?
Ik zoek dus eigenlijk een manier om Engels-US te blijven gebruiken als taal, maar als regionale instellingen Nederland, zodat nummers e.d. correct worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
fiftyfive schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:36:
[...]

Nou heb dus alle nummers aangepast in contactpersonen, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan. Alle inkomende oproepen van nummers die niet in mijn contactlijst staan worden als 061-234-5678 weergegeven. Is dit op te lossen zonder een language pack te installeren?
Ik zoek dus eigenlijk een manier om Engels-US te blijven gebruiken als taal, maar als regionale instellingen Nederland, zodat nummers e.d. correct worden weergegeven.
Waarom niet gewoon compleet overstappen naar Miui-NL

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zit nu op MIUI-XJ 1.11.25 en ik heb deze versie gepakt: MIUI XJ D2EXT X-PART 1.11.25 - 2.3.7 GS 3P FINAL
Maar als ik kijk in de info, zie ik bij kernel: 2.6.37.6-data2ext+ atroy blabla

Echter, in de posting op XDA hebben ze een lijstje met alternatieve kernels en daar zie ik eentje bij staan met expliciet een X-PART kernel vermeld. Maar die is weer een paar weken oud. Kan ik er vanuit gaan dat ik vanzelf de juiste kernel heb, of kan er nog wat verdient worden met een specifieke(re)?

Of maak ik me gewoon druk om niets?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De standaard X-PART kernel is al een goede kernel (beter als de standaard A2SD+ kernel) dus je hoeft niet perse van kernel te wisselen. De X-PART ROM is altijd voorzien van de laatste X-PART kernel en in geval van een nieuwe kernel komt ie vanzelf mee met de updates. Je zou nog een andere kernel als de ManU of Kitty kernel kunnen proberen; die zijn iets zuiniger in standby maar als je de smartphone veel gebruikt scheelt het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
lekzzz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:53:
[...]

Waarom niet gewoon compleet overstappen naar Miui-NL
Omdat Nederlandse vertalingen gedaan door hobbyisten over het algemeen best pruts zijn. Zit het wel te overwegen, kan iemand me nog overtuigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De huidige vertaling van MIUI-NL vind ik persoonlijk niet slecht, dat was in het begin wel anders. Maak gewoon een nandroid backup en flash de MIUI-NL ROM om zelf te oordelen zou ik zeggen. Bevalt het niet, dan kan je de backup gewoon weer terugzetten. En met MIUI backup (of een andere backup app) kan je vooraf ook alle instellingen en apps backuppen voor het geval het wel mocht bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:55
Werkt heerlijk, fantastische ROM. Ben benieuwd wanneer de ICS versie komt :)

Vind het alleen jammer dat ik de developers niet zover kan krijgen om support te bieden voor MVNO (virtual providers zoals telfort). Daardoor 'roam' ik nu :(

Zelf erin hacken werkte op alledrie de manieren niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weet iemand of er de mogelijkheid is om bij het updaten van de rom bepaalde system apps te verwijderen? Door ze enkel te verwijderen uit de zip, blijven de apps gewoon geinstalleerd, alleen worden ze niet geupdate. Ik wil ze juist verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gabliboeba schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:27:
Weet iemand of er de mogelijkheid is om bij het updaten van de rom bepaalde system apps te verwijderen? Door ze enkel te verwijderen uit de zip, blijven de apps gewoon geinstalleerd, alleen worden ze niet geupdate. Ik wil ze juist verwijderd hebben.
Titanium Backup kan dat in ieder geval.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
fiftyfive schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:48:
[...]

Omdat Nederlandse vertalingen gedaan door hobbyisten over het algemeen best pruts zijn. Zit het wel te overwegen, kan iemand me nog overtuigen? :P
Ik zeg gewoon doen ;) Ook ik had in het begin last van de 'pruts' vertaling maar ben nu meer dan dik tevreden. Zoals al gezegd is, nandroid backup en even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
En MIUI-NL bevat ook o.a de Engelse vertaling dus je zou niet eens terug hoeven, enkel weer taal switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://www.miui.com/thread-343436-1-1.html

Screenshots van de ICS MIUI! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
ziet er goed uit, ben benieuwd hoe dit voorspoedig dit met hardware support gaat!
Zit nog wel te twijfelen tussen stock ICS en MIUI, draai nu al een hele tijd MIUI naar volle tevredenheid, maar stock trekt nu toch ook wel weer...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ziet er goed uit! Vooral de gallery!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!

Door middel van een kleine aanpassing aan framework.jar kan ik eindelijk internetten zonder roaming aan!!

Aangezien ik Telfort heb denkt hij constant dat ik roam op KPN.. maar nu dus niet meer!!! Ooh wat fijn :)

Kan ik eindelijk Spotify fatsoenlijk gebruiken zonder dat hij mij steeds afsluit omdat ik roam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben weer terug bij MIUI-Au, na een mislukt experiment met MIUI-XJ. Wat er mis gaat is mij onduidelijk, maar ik heb iets van 3x al een factory reset gedaan en een re-install van XJ. Voorheen had ik er Au op staan, wat eigenlijk altijd (op een kleinigheidje na dan) probleemloos liep.
Problemen met XJ waren eigenlijk dat er bij het opstarten al meteen een stel programma's waren die eruit klapten. Vervolgens was het systeem tergend langzaam op bepaalde momenten. Alsof ie moeite had met 'wakker' worden. Erg irritant. En sommige programma's werkten gewoon niet goed of kapten er halverwege mee. Heel vreemd allemaal. En als het dan goed leek te gaan, bleef ie weer hangen bij het booten. Kon weer alles opnieuw.

MIUI-Au staat er nu al 2 dagen op zonder problemen. Misschien dat ie mijn SD partitionering niet leuk vond, maar Au heeft er geen problemen mee. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer op het rechte pad ben... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
mphilipp schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:58:
Ik ben weer terug bij MIUI-Au, na een mislukt experiment met MIUI-XJ. Wat er mis gaat is mij onduidelijk, maar ik heb iets van 3x al een factory reset gedaan en een re-install van XJ. Voorheen had ik er Au op staan, wat eigenlijk altijd (op een kleinigheidje na dan) probleemloos liep.
Problemen met XJ waren eigenlijk dat er bij het opstarten al meteen een stel programma's waren die eruit klapten. Vervolgens was het systeem tergend langzaam op bepaalde momenten. Alsof ie moeite had met 'wakker' worden. Erg irritant. En sommige programma's werkten gewoon niet goed of kapten er halverwege mee. Heel vreemd allemaal. En als het dan goed leek te gaan, bleef ie weer hangen bij het booten. Kon weer alles opnieuw.

MIUI-Au staat er nu al 2 dagen op zonder problemen. Misschien dat ie mijn SD partitionering niet leuk vond, maar Au heeft er geen problemen mee. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer op het rechte pad ben... ;)
ik moet dat misschien ook maar eens gaan doen. Heb namelijk dezelfde dingen die jij ook benoemd met Miui-NL data2ext. Volgens mij is die ook op XJ gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Heb sinds vandaag met de MIUI XJ NL 1.12.2 dat mijn updater continue in een FC springt, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik niet meer, want ik heb XJ in de ban gedaan. Allemaal rare dingen. Terug bij MIUI-Au en alles is weer helemaal top! Kweenie wat ze hebben gedaan met XJ, maar er zit iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
schumi2004 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:38:
Heb sinds vandaag met de MIUI XJ NL 1.12.2 dat mijn updater continue in een FC springt, meer mensen hier last van?
Nee, hier geen last van met MIUI NL 1.12.2. Is dat met systeem updater via Instellingen of met de Systeem Updater app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

maarud schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:33:
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!

Door middel van een kleine aanpassing aan framework.jar kan ik eindelijk internetten zonder roaming aan!!

Aangezien ik Telfort heb denkt hij constant dat ik roam op KPN.. maar nu dus niet meer!!! Ooh wat fijn :)
Vaag ; ik had dit juist altijd in de diverse CM versies die ik had draaien ( stoorde me er verder niet zo heel veel aan ) maar sinds ik miui heb draaien heb ik alleen KPN als carrier ( was altijd kpn & telfort ) en geen roaming geneuzel meer...
Misschien omdat ik een Engelse versie heb ?

Heb het nu zo'n 2 weken draaien ; baalde er aanvankelijk van dat de NL versie voor de milestone corrupt was maar toch maar de engelse versie geinstalleerd.
Niet zo supersnel als dat ik hoopte maar het geheel komt wel stukken minder "chaotisch" over dan de diverse CM versies die ik eerder in gebruik heb gehad.
Erg jammer dat je "out of the box" alleen maar sommige apps naar de SD kunt verplaatsen... dat moet ( getuige de diverse CM builds ) toch anders kunnen zou je zeggen.

Voornaamste issues momenteel :

Homescreens werken alleen verticaal , niet horizontaal.
Het is een bekend probleem maar of het opgelost word ?

Ik heb er maar GO launcher voor geinstalleerd ; die doet het prima en zuipt ook nog eens minder geheugen dan de miui launcher ;)

Als ik m'n milestone in de autohouder plaats geeft een icoontje wel aan dat ie weet dat ie in de houder zit maar doet verder helemaal niks ( kan auto mode wel uitzetten... :? )
Middels een alternatief ( simpele car dock app ) weten te verhelpen maar toch wat slordig imho...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kapitein Prozac schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:00:
[...]

Nee, hier geen last van met MIUI NL 1.12.2. Is dat met systeem updater via Instellingen of met de Systeem Updater app?
Zijn die beide niet hetzelfde?

Ik kreeg in iedergeval melding van een update en heb deze uitgevoerd. Of dat nu met de updater uit settings is gebeurd of met de losse updater durf ik niet te zeggen, ik gok losse updater.

Overigens moet ik zeggen dat de NL X-Part versies steeds beroerder worden.
Heb nog net niet dezelfde ervaringen als mphilipp maar zit er niet ver vanaf, steeds meer FC's naarmate de build nummers hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:39
@shicomm

MIUI heeft geen landscape homescreen, dat is geen bug, maar zo is de ROM niet ontwikkeld. Alle (MIUI)apps werken wel gewoon met landscape.

Daarnaast heb ik nog nooit geheugen problemen gehad met MIUI op mijn milestone. Na reboot heb ik 71 MB ram vrij en ik heb (in tegenstelling tot met de originele 2.2 ROM) nog nooit een vastloper gehad.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
mphilipp schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:40:
Ik niet meer, want ik heb XJ in de ban gedaan. Allemaal rare dingen. Terug bij MIUI-Au en alles is weer helemaal top! Kweenie wat ze hebben gedaan met XJ, maar er zit iets niet helemaal lekker.
Ik kan hier op de site volgens mij alleen de update vinden (91mb) of is dit de full ROM? Zoek me suf maar waarschijnlijk niet suf genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ik blijf rare problemen hebben met de custom roms.
Miui XJ een paar weken terug begon steeds vager te doen, niet meer kunnen SMSen, tijdens navi steeds reboots enz.
Nu een paar weken op CyanogenMod maar ook daar krijg ik nu problemen mee.
Van de week wilde de telefoon app niet meer bellen. Soms moet ik de gallerij meerdere malen openen om de foto's te zien. Aan de lader 's nachts spontane reboots.
Begin te weifelen of het niet iets hardwarematigs is met mijn Desire..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:40:
Ik denk dat ik maar eens hetzelfde ga proberen. XJ loopt heel vaak niet soepel, soms moet ik wel een paar seconden wachten voordat er iets gebeurt, of crasht ie helemaal. MIUI-Au maar weer eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Zo het is gelukt, heerlijk weer Miui AU erop gezet. Geen FC's meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JvdGeest schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat ik maar eens hetzelfde ga proberen. XJ loopt heel vaak niet soepel, soms moet ik wel een paar seconden wachten voordat er iets gebeurt, of crasht ie helemaal. MIUI-Au maar weer eens proberen dan :)
Precies! Dat had ik dus ook. Compleet bevroren...heel irritant. Ik ben best bereid om af en toe wat te proberen, maar het MIUI-XJ experiment is behoorlijk mislukt. Zal wel even duren voor ik die weer durf te proberen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Upgrade gemaakt naar 1.12 NL.
Vooralsnog erg fijn ! :)
Lijkt net ietsje soepeler dan 1.11 op m'n milestone.

Enige problemen zijn een crash van een android proces bij het opstarten ( update o.i.d. ) ( kan ik wegklikken zonder verdere issues ) en het feit dat ik titanium backup met geen mogelijkheid meer root toegang kan geven ( kon in 1.11 EN wel... ) en dus die rotte miui talk niet kan verwijderen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
updater was idd bekende issue, heb je wel geupdate tot aan gisteren? (1.12.9) in 1.12.3 is dat namelijk opgelost ;) misschien ook wel in de update van gisteren, 1.12.9, anders de fix van 1.12.3 installeren (is een paar kilobyte, want hij fixt alleen de updater.apk).

miui talk weghalen is ook moeilijk idd ;)

[ Voor 46% gewijzigd door maarud op 10-12-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

talk kun je zo weghalen met titanium ; áls die root toegang heeft...
In 1.11 ging dat zonder enig probleem maar stom genoeg wil dat nu niet meer lukken... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
anders ff bij de instellingen van root, titanium weer toegang geven (misschien staat ie op always disable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
shicomm schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:31:

Enige problemen zijn een crash van een android proces bij het opstarten ( update o.i.d. ) ( kan ik wegklikken zonder verdere issues ) en het feit dat ik titanium backup met geen mogelijkheid meer root toegang kan geven ( kon in 1.11 EN wel... ) en dus die rotte miui talk niet kan verwijderen... :X
Heb er ook ooit last van gehad, dit werkte bij mij:
Onder mytools>machtigingen>menu>instellingen>ROOT permissies uitzetten en weer aanzetten. Toen deed hij het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
shicomm schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:31:

Of persist.sys.mitalk.enable=true in de build.prop veranderen naar false; blijft de apk weliswaar nog aanwezig maar draait ie niet meer continu op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de MIUI NL D2EXT draaien. Versie 1.12.9. Dit op een HTC Desire. Bevalt me tot nu toe goed.

Het lijkt echter wel alsof er vertraging is als ik gebeld wordt. Ik zie de telefoon dan wakker worden, hij toont het nummer van de beller, maar het duurt vervolgens een de seconde of 3 voor ik de ringtone hoor. Ik gebruik een MP3 ringtone die op mijn SD kaart staat (een Transcend 8GB class 10).

Kan dit te maken hebben met de MIUI versie zelf? Ik moet het ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Met de nieuwste update is het update probleem weg :)
Beetje jammer dat ik het hardware keyboard van m'n milestone elke keer moet aanpassen ( qwerty regel toevoegen ) bij een update maar er is mee te leven ;)

Als dit alleen maar beter word ben ik erg blij ; eindelijk alles lekker soepel en vlot.
Geen idee hoe ze het doen maar ik ga voorlopig niet meer terug naar CM en consorten :D
Zit er zelfs over te denken om de xiaomi telefoon te scoren als ie zo goedkoop blijft en hier in NL goed verkrijgbaar word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:11:
Ik heb momenteel de MIUI NL D2EXT draaien. Versie 1.12.9. Dit op een HTC Desire. Bevalt me tot nu toe goed.

Het lijkt echter wel alsof er vertraging is als ik gebeld wordt. Ik zie de telefoon dan wakker worden, hij toont het nummer van de beller, maar het duurt vervolgens een de seconde of 3 voor ik de ringtone hoor. Ik gebruik een MP3 ringtone die op mijn SD kaart staat (een Transcend 8GB class 10).

Kan dit te maken hebben met de MIUI versie zelf? Ik moet het ergens anders zoeken?
Dit was één van de dingen waarom ik ben afgestapt van MIUI NL. Draai nu al een paar dagen MIUI au en ben uiterst tevreden, geen fc meer of delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu weer terug bij Oxygen 2.3.2. en de vertraging bij inkomende oproepen is inderdaad weg. Dat moet dus aan die MIUI NL liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

lekzzz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:21:
[...]

Dit was één van de dingen waarom ik ben afgestapt van MIUI NL. Draai nu al een paar dagen MIUI au en ben uiterst tevreden, geen fc meer of delay
welke versie heb je???

ik heb laatste versie van miui au en ik zit terug met de call delay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, die delay die is echt reteirritant. Weet ook niet waar ik het moet zoeken, anders had ik het zelf wel gefixed... Maar anyway, ik leef er wel mee, heb geen zin om weer een nieuwe ROM te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
azz_kikr schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:37:
[...]

welke versie heb je???

ik heb laatste versie van miui au en ik zit terug met de call delay :(
Ik heb 1.12.9 call delay heb ik nog niet echt iets van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die vertragingen heb ik ook gemerkt ja maar nog iets vagers (wat niet altijd voorkomt ) is dat ik sommige mensen al hoor voor dat ik überhaupt opgenomen heb.

ROM: Miui NL

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik merk nooit wat van de call delay want ik neem niet bepaald vlotjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wat ik ook vaak heb trouwens, is dat downloads altijd de eerste keer mislukken, en pas de tweede keer goed gaan. Zoooo irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hmmm, ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou willen dat de camera app van MIUI, zijn fotos opslaagt onder andere naam.. nu zijn het wazige filenames, die in windows nooit op volgorde komen....

heb al wat zitten kijken:googlen maar kan zo direct niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Valt toch mee? Het is IMG met datum en tijd en je kan ze middels naam op volgorde zetten (in detail weergave in Explorer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Hmm vandaag weer Miui-au update gedraaid naar 1.12.23 maar meteen weer terug naar 1.12.9 draait toch een stuk fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Da's vaak met MIUI, ik maak (meestal) voor de zekerheid een backup voor het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lekzzz schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:10:
Hmm vandaag weer Miui-au update gedraaid naar 1.12.23 maar meteen weer terug naar 1.12.9 draait toch een stuk fijner
Wat was er mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:33
Ik draai sinds een week miui-au, daarvoor heb ik ook xj en us gedraaid, maar die hadden naar mijn gevoel iets te vaak last van lag of andere kleine onvolkomenheden. AU lijkt tot dusverre ook het beste om te gaan met m'n sd-ext van mijn desire, niet geheel onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Hij draaide niet zo soepel en Kreeg fc's bij bepaalde widgets. Zelfs na drie keer rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Welke app2sd implementatie is er zoal in gebruik bij de Nederlandse MIUI 'fans'?

Ik gebruikte tot nu toe altijd PC-A2SD van MIUI-Au zelf, aangezien die erg stabiel is en onzichtbaar werkt. PC-A2SD doet, als je in het systeem duikt, het volgende:

in de /data directory het je een aantal subdirectories:
app (de apk files van de geïnstalleerde apps)
app-private (private data van de apps)
dalvik-cache (dalvik cache...duh!)
data (cache, libs, icons en what have you van de apps)

Bij PC-A2SD worden alleen de eerste drie overgezet naar je EXT3 partitie op je SD. Dat ging bij mij lang goed, totdat de /data partitie (in het interne geheugen) te krap werd en er nog maar 14Mb over was. Dan moet je iets doen, en apps wissen is niet echt een optie bij mij omdat ik dat al regelmatig doe. Tenminste...dingen die ik niet gebruik, kiep ik vrij snel weg. Gelukkig kun je bij MIUI snel overschakelen op een ander systeem door via settings->application->Apps2SD Settings naar de extended settings te gaan. Daar kun je dan kiezen voor bv Data2SD zoals ik gedaan heb. Die kiept bovengenoemde 4 directories over naar de SD kaart.

Op zich gaat het goed. De enige 2 slachtoffers zijn Twydroid Pro, die ineens heel vaak bleef hangen. Nou is dat een 'gevoelig' programma, want dat deed is bij vlagen ook uit zichzelf. Vervangen door Tweetcaster. De tweede die niet meer wil werken is die hele mooie MIUI filemanager. Weird...ding doet het gewoon niet meer. Kan toeval zijn. Hij zal er bij de volgende update wel weer correct in zitten.
Wel merk ik af en toe wat lag. Nog niet heel irritant, maar goed...ik kan volgens mij ook niet veel anders. De Desire is nu eenmaal behept met een veel te krap intern geheugen.

Wat zijn zo links en rechts de ervaringen met de A2SD systemen? Een gouden tip? Handige partitie indeling voor de SD kaart? Mij SD kaart is 6Gb, SanDisk Class 6. Een hogere class heeft volgens mij weinig nut, want de controller kan 'm niet sneller aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
@mphillip ik gebruik al een aantal weken Miui-au met A2SD. Zo'n 60 apps heb ik draaien op 1GB ext3 met een 8gb Sandisk class4 SDkaartje. Ik gebruik Plume als Twitter en die draait vloeiend misschien die eens proberen. Wat betreft m'n geheugen heb ik nog 30mb over internal storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lekzzz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:15:
@mphillip ik gebruik al een aantal weken Miui-au met A2SD. Zo'n 60 apps heb ik draaien op 1GB ext3 met een 8gb Sandisk class4 SDkaartje. Ik gebruik Plume als Twitter en die draait vloeiend misschien die eens proberen. Wat betreft m'n geheugen heb ik nog 30mb over internal storage.
Welke A2SD gebruik je dan? Gewoon A2SD of LX A2SD/PCA2SD? Ik zie bij A2SD staan dat ie app only overzet. Kun jij nagaan wat ie precies overzet dan? Als ik nl met rootexplorer kijk, zie ik als ik naar /data/app ga dat ik op de SD kaart zit (door de toegenomen vrije ruimte ineens). Ik ben benieuwd wat die A2SD dan precies doet. Als ie alles, behalve de Dalvik cache overzet zou dat het verschil kunnen uitmaken.

Ik heb nu al Tweetcaster en daar ben ik happy mee. Twytdroid vond ik erg fijn, maar die ploerten van Ubermedia hebben 'm vervangen door een nieuwe gratis app. Normaal gesproken zou ik daar niets over te klagen hebben, maar ik het Twydroid Pro ooit gekocht en die is nu end of life en ik mag dus gaan 'upgraden' naar een app met reklame. Daar baalde ik sowieso al van. Nu dus Tweetcaster en die is best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Is er een mogelijkheid om individuele icoontjes van apps in MIUI aan te passen (bijvoorbeeld van nu.nl).
En is het mogelijk om de app naam die onder het icoontje staat in te korten? Lange app names passen
niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Ik ben nu al enkele maanden een tevreden MIUI gebruiker, maar een aantal zaken staan mij niet aan.

1. De roaming indicator, mijn telefoon denkt constant dat ze aan het roamen is, dus ik moet roaming internet inschakelen om te kunnen internetten, maar aangezien ik vlak bij de grens woon is dit best wel tricky.
2. Mail Cliënt. Met de standaard software krijg ik het aantal nieuwe mailtjes te zien in het icoontje van de mail. Dat zie ik nu niet. Ook kan ik geen tijdschema's (piek/dal) aangeven voor het synchroniseren.

Voor de rest werkt het perfect, alleen is de kwaliteit van de foto's wat minder tov de standaard ROM naar mijn idee.

Ik heb een HTC Desire Z

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• maarud
Roaming heb ik een fix voor gemaakt, zal het uitleggen als ik weer terug ben van vakantie ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grolsch schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:58:
1. De roaming indicator, mijn telefoon denkt constant dat ze aan het roamen is, dus ik moet roaming internet inschakelen om te kunnen internetten, maar aangezien ik vlak bij de grens woon is dit best wel tricky.
Huh? Nooit wat van gemerkt. Is dat iets op de Z? Ik heb een gewone Desire.
2. Mail Cliënt. Met de standaard software krijg ik het aantal nieuwe mailtjes te zien in het icoontje van de mail. Dat zie ik nu niet. Ook kan ik geen tijdschema's (piek/dal) aangeven voor het synchroniseren.
Is er niet een andere mailclient te installeren die dat ook doet? Je zit nl niet vast aan de software die hunnie meeleveren. Ik gebruik ook de Dolphin browser ipv dat Maxton ding.

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59
Desire HD

Flinke battery drain door de Media Server, wat duidde op een muziekapp die album arts downloadde. Dit was ook het geval, dus vandaag checken of dat inderdaad het probleem oplost. Ook in standby verbruikt de tel een hoop, dus ben bang dat ik die app (Battery Calibration) moet runnen, maar dan moet mn telefoon een paar uur uit, weet niet of ik dat volhoud :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gerjannn op 29-12-2011 08:28 ]

• maarud
Hier staat de roaming fix beschreven http://www.modaco.com/ind...ic=342267&view=getnewpost
Hij klopt niet helemaal, het te bewerken bestand staat namelijk op een andere plek in het uitgepakte .smali bestand, maar misschien lukt het je al ;)

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
vanwaar dat de meerderheid miui - au gebruikt? ik draai op de rom van androidmiui.com

-

Verwijderd

ik heb miui nl 1.12.23 erop gezet en draait tot nu toe naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb een .bat file gemaakt die biiiiijna automagisch de roaming fixt in framework.jar. Het is puur voor mezelf, omdat ik het na elke update moet doen, maar als iemand het handig vind kan ik hem hier wel posten.

Het enige wat je moet doen is framework.jar in de juiste map zetten en zelf de 2 lines code vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gerjannn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:25:
ben bang dat ik die app (Battery Calibration) moet runnen, maar dan moet mn telefoon een paar uur uit, weet niet of ik dat volhoud :+
Waar lees je dat? Volgens mij moet je gewoon dat programma draaien als ie weer 100% geladen is en daarna wordt geadviseerd (maar niet noodzakelijk) om 'm helemaal naar 0% te laten ontladen, waarna je 'm weer ononderbroken tot 100% moet opladen. Ik zie daar geen downtime in, want (bij mij iig) is ie aan het einde van de dag bijna leeg. Even een beetje rommelen en hij gaat vanzelf naar 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een MIUI rom draaien op mijn telefoon(HD2).
Maar nu zit ik met het probleem dat na een tijdje mijn notificatie balk in mij lock scherm grijs werd.
Verder heb ik op google gezocht maak kon niks over dit probleem vinden.
Ook ben ik helemaal terug naar stock gegaaan zonder sucsess.

Maar als ik een externe lock app gebruik (zoals go locker). Dan heb ik daar geen last van.
En ik wil eigenlijk gewoon de MIUI lockscherm hebben omdat dan mijn music controls dan wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
Mijn geroote HTC Desire draait MIUI-1.12.23 (nog van voor kerstmis dus). Vroeger kon ik elk weekend mooi updaten maar sinds die 1.12.23 niet meer. Telkens ik naar "Updater" ga toont hij wel de versie die ik heb maar zegt hij "no updates were found for your phone".
Nochtans zie ik op http://miuiandroid.com/roms/miui-development-roms/ wel dat er een nieuwere versie is. Ik kan natuurlijk die wekelijks van die site downloaden en dan flashen, maar vanuit MIUI na een backupje is toch handiger. Enig idee hoe ik dit opgelost krijg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
je draait wel de beta? Ik zou voor deze keer even handmatig updaten, kon me herrinneren dat er ooit eens een fout inde updater. Apk zat, dus vandaar.

[ Voor 67% gewijzigd door maarud op 15-01-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:06

Xatom

Ik had MIUI (Galaxy S i9000): prachtige ROM (snel & mooi), maar m'n toestel werd heel snel warm en de batterij was heel snel leeg. Is dit normaal bij de i9000 of heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Naxiz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:18:
Ik had MIUI (Galaxy S i9000): prachtige ROM (snel & mooi), maar m'n toestel werd heel snel warm en de batterij was heel snel leeg. Is dit normaal bij de i9000 of heb ik iets fout gedaan?
Er kan heel goed iets fout zijn gegaan maar ik kan je als advies geven om eventjes naar het i9000 topic te gaan want daar komen meer mensen met ervaring van zowel MIUI als anderen dingen en vooral op het gebied waar het fout gaat.

Er kunnen in dit geval meerdere dingen fout zijn gegaan maar zonder extra info weet je in het geval van een i9000 niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Touchdomex schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Er kan heel goed iets fout zijn gegaan maar ik kan je als advies geven om eventjes naar het i9000 topic te gaan want daar komen meer mensen met ervaring van zowel MIUI als anderen dingen en vooral op het gebied waar het fout gaat.

Er kunnen in dit geval meerdere dingen fout zijn gegaan maar zonder extra info weet je in het geval van een i9000 niets.
Ok, heel erg bedankt!

Ik draai nu Android 4.0.3, omdat WhatsApp en PowerAMP ook niet werken op MIUI, dit schijnt een bekend probleem te zijn, weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn contacten had ik al in de groep 'my contacts' staan, maar dan pakt WhatsApp ze nog niet.

Als iemand een oplossing weet zal ik nog een keer naar MIUI gaan kijken, want het was wel een vette ROM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Whatsapp werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naxiz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:28:
[...]
Ik draai nu Android 4.0.3, omdat WhatsApp en PowerAMP ook niet werken op MIUI, dit schijnt een bekend probleem te zijn, weet iemand hier een oplossing voor?
Ehhh...ik draai al een hele tijd MIUI, en nu dan de ICS versie, maar WhatsApp heeft altijd gewerkt. Het ligt dus niet aan MIUI. PowerAMP heb ik nooit gebruikt, dus dat weet ik niet.
Heb je een install vanuit de market gedaan of via een backup? Dat wil nogal eens verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Ok, heel vreemd. De ICS versie heb ik nog niet geprobeerd, ik zal dat zo nog maar eens doen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Naxiz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:54:
Ok, heel vreemd. De ICS versie heb ik nog niet geprobeerd, ik zal dat zo nog maar eens doen dan :P
Over welke ICS hebben we het dan, die van MIUI-AU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:54:
[...]
Over welke ICS hebben we het dan, die van MIUI-AU ?
Is er een andere dan? :+
Ik heb iig MIUI-au.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
maarud schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:48:
je draait wel de beta? Ik zou voor deze keer even handmatig updaten, kon me herrinneren dat er ooit eens een fout inde updater. Apk zat, dus vandaar.
Bedankt voor je tip!
Ik heb de rom van de MIUI-website gehaald, in /sdcard/downloaded_rom gezet, nogmaals de Updater geprobeerd maar die zei nog steeds dat er geen nieuwe versie beschikbaar was. Daarna backupje gemaakt, reboot naar recovery gedaan, flash .zip from sdcard en de nieuwe versie erop geflasht. De update zelf verliep wel prima en ik heb nu 2.1.13. 'k Ben benieuwd of hij volgend weekend wel gaat updaten...

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mphilipp schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Is er een andere dan? :+
Ik heb iig MIUI-au.
Ja Galnet is ook bezig met een ICS variant :+ Alleen werkt die nog niet echt goed voor dagelijks gebruik. Gaat wel steeds beter!

Maar MIUI-au is er niet eens voor de i9000 zie ik nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Nee dat zag ik ook al, maar ik toevallig ook een HTC Desire liggen dus zal eens kijken dit weekend :D

Ik draai nu gewoon 4.0.3 overclocked naar 1,5 GHz, werkt ook lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Wellicht vaker gevraagd hier, maar kan je met MIUI ook linken naar Facebook, zodat je ook de profilepics van FB bij je contactpersoon krijgt?

Via Google kom ik niet op een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polen schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:10:
Wellicht vaker gevraagd hier, maar kan je met MIUI ook linken naar Facebook, zodat je ook de profilepics van FB bij je contactpersoon krijgt?

Via Google kom ik niet op een duidelijk antwoord.
dat kan met deze App
Android Market: SyncMyPix - Apps op Android Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ah top! Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wordt wel afkicken straks. In april/mei kan ik weer een nieuw toestel en ik zat aan een Samsung te denken. Die hebben snellere cpu's. Maar dan kan ik geen MIUI meer draaien. Vast eens kijken of er wat moois gebakken is voor die Koreaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
mphilipp schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:37:
Wordt wel afkicken straks. In april/mei kan ik weer een nieuw toestel en ik zat aan een Samsung te denken. Die hebben snellere cpu's. Maar dan kan ik geen MIUI meer draaien. Vast eens kijken of er wat moois gebakken is voor die Koreaan... ;)
Welke Samsung zat je aan te denken dan, voor de Galaxy S & de Galaxy SII zijn volgens mij gewoon MIUI roms te vinden op miuiandroid.com
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste