Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:39
timminater schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:38:
Na enig zoekwerk toch een vraag hier.
Is er een MIUI rom voor alle toestellen (zoals de xiaomi.eu rom) die OTA update heeft?
Ik merk bij mezelf en vrienden dat de handmatige updates toch altijd vergeten worden, maar hecht wel waarde aan de nederlandse taal.
Een OTA update die snachts aan de lader gebeurt zou voor mij de perfecte oplossing zijn (zoals de officiele global rom die niet NL is)
Geen idee hoe, ik heb nog geen MIUI 9 omdat dat nog niet beschikbaar is, maar in de Xiaomi.eu roms zou het weer terug moeten komen:
Voor NL zit je daar sowieso aan vast.
With MIUI 9 we bring our own OTA back..! Thanks @Zdunex25 for a big help!

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 23-08-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Nohead schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:46:
Iemand al de xiaomi.eu MIUI9 getest op de Mi5S?
Heb de versie van afgelopen vrijdag (7.8.24) geinstalleerd op mijn Mi4c. Geen problemen, maar merk ook weinig verbetering.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Heb de versie van afgelopen vrijdag (7.8.24) geinstalleerd op mijn Mi4c. Geen problemen, maar merk ook weinig verbetering.
Geen verbetering ten opzichte van wat? Van welke versie kom je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Frank B268 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Geen verbetering ten opzichte van wat? Van welke versie kom je af?
Oh sorry, ik kwam van 7.7.20, de laatste versie met MIUI 8.

Ze hebben een paar nieuwe features (split screen, MIUI lab) en wat aanpassingen (silent mode). Qua performance merk ik geen verschil t.o.v. MIUI 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 22:53
Help! Ik draai inmiddels op mijn Mi5S de laatste weekly 7.8.24 maar heb wat problemen.
Mijn camera gaf sinds een aantal weken de melding 'Cant connect to camera'. Ik heb daarom de camera app geforceerd gesloten, data en cache verwijderd maar dat bood geen oplossing. Vervolgens via twrp clear cache/dalvik uitgevoerd maar helaas. Nieuwe rom geinstalleerd over de oude, helaas. Nu heb ik via twrp en dan advanced wipe alles behalve de optie Cust (dalvik/ART cache,System, Data, Internal Storage, Cache) verwijderd en de laatste weekly 7.8.24 geinstalleerd. Helaas direct na opstarten de melding "Camera is gestopt".
Iemand nog andere tips? Camera kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 570499

Ik probeer mijn Mi6 te unlocken via http://www.miui.com/unlock/ maar ik krijg geen sms binnen. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 15:43
Anoniem: 570499 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:57:
Ik probeer mijn Mi6 te unlocken via http://www.miui.com/unlock/ maar ik krijg geen sms binnen. Wat doe ik verkeerd?
De sms laat soms behoorlijk lang op zich wachten of komt gewoon niet. Als je met je mi account bent ingelogd en naar die pagina gaat, heb je dan nog niet de mogelijkheid om de unlocktool te downloaden? Soms krijg je die mogelijkheid gewoon zonder dat je daar melding van hebt gekregen. Mocht je er nog niet bij kunnen, dan kun je het over een paar dagen nog een keer proberen (soms gaat er wat tijd overheen en soms zijn ze heel snel).

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Sinds 7.8.31 lijkt de locatiebepaling op mijn Mi4c problemen te geven.

Als ik Google Maps opstart, geeft hij eerst +- 3 seconden aan dat in ergens in Singapore of in de buurt van Zuid-Afrika zit. Mijn weerapps doen hetzelfde. Ik kreeg in de Facebook app al een berichtje 'Welkom in Singapore'.

Telefoon al herstart, GPS aan/uit, wifi aan/uit, sync aan/uit, A-GPS data gereset... Helaas lijkt niets te helpen.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04 14:13
Ik kan het antwoord zo gauw niet vinden in de Xiaomi.eu forums, maar hoe zit het met updaten van xiaomi.eu V8 naar V9?

- Moet je met de overstap naar V9 een full wipe doen?
- of kun je deze in TWRP simpelweg erover heen flashen?

Het is namelijk geen grote wijziging van Android versie, maar ik weet niet hoe de Miui ROMs onder de kap gestructureerd zijn. Ik heb de Mi6, maar dat zal in principe niet uitmaken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53
hwkinderman schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:24:
Ik kan het antwoord zo gauw niet vinden in de Xiaomi.eu forums, maar hoe zit het met updaten van xiaomi.eu V8 naar V9?

Het is namelijk geen grote wijziging van Android versie, maar ik weet niet hoe de Miui ROMs onder de kap gestructureerd zijn. Ik heb de Mi6, maar dat zal in principe niet uitmaken.

Alvast bedankt!
ik heb geen full wipe gedaan op de mi5s, ging eigenlijk prima

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Driek schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:30:
[...]

ik heb geen full wipe gedaan op de mi5s, ging eigenlijk prima
Idem hier: sinds MIUI 7 geen wipes gedaan.

Ze raden wel aan om bij een nieuwe Android-versie te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 18:36
hwkinderman schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:24:

Alvast bedankt!
Waarom maak je niet backup in twrp en een backup in MIUI en probeer je het niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Ik zit even wat rond te snorren in de verschillende topics, maar heeft er iemand een makkelijke omschrijving over het totaalproces om een custom rom te installeren op de Mi6?

Ben nu een beetje alles bij elkaar te zoeken, maar misschien heeft iemand een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi allemaal,

Ik heb dit weekend met mijn miui account de bootloader unlocked van 4x van moeders. Eu.rom erop en moeders tevreden.
Nu komt mijn eigen redmi morgen binnen, via geekbuying eustore...lekker snel.

Maar...nu heb ik nog een miui account aangemaakt en opnieuw unlockrechten gekregen, maar wil nu geen 72 uur meer wachten.
Ik heb al gezocht maar het is mij niet duidelijk.

Als ik nu een "latest china dev.rom" flash kan ik dan meteen unlocken?
Die china dev roms, zijn die volledig in chinese caracters of kan je bij de begin setting ook engels kiezen?
Iemand ervaring inhet unlocken met chinaroms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
China roms hebben ook Engels.
Je kunt zover bekend niet meer om die 72 uur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Ok.
Dat is jammer, dan maar 72 uurtjes geduld bewaren.
Merci dutchgio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Wessel0077 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:54:
Hoi allemaal,

Ik heb dit weekend met mijn miui account de bootloader unlocked van 4x van moeders. Eu.rom erop en moeders tevreden.
Nu komt mijn eigen redmi morgen binnen, via geekbuying eustore...lekker snel.

Maar...nu heb ik nog een miui account aangemaakt en opnieuw unlockrechten gekregen, maar wil nu geen 72 uur meer wachten.
Ik heb al gezocht maar het is mij niet duidelijk.

Als ik nu een "latest china dev.rom" flash kan ik dan meteen unlocken?
Die china dev roms, zijn die volledig in chinese caracters of kan je bij de begin setting ook engels kiezen?
Iemand ervaring inhet unlocken met chinaroms?
Bij mijn Mi6 en de Mi Mix van mijn vriendin, was het binnen een uur klaar dus weet niet of die 72 uur nog wel zo is.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Zat vandaag zo te kijken naar de Xiaomi MI6 en hij beviel mij wel, heb op het moment de S8 maar toch wil ik weer wat anders. Zo zag ik dat de MI6 Lineage ondersteunt [BIG WIN] toen vroeg ik mij af wat zijn jullie ervaringen hiermee zoals RR, dit vind ik wel belangrijk voor ik het toestel aanschaf

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verkeerde topic ;)

[ Voor 95% gewijzigd door dutchgio op 04-10-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Was niet mijn bedoeling sorry hiervoor, zag namelijk custom rom staan en dacht dat ik hier wel aan het juiste adres zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik doelde eigenlijk op mijn eigen geschreven reactie die ik in het verkeerde topic had geplaatst. :o
Maar jouw vraag gaat inderdaad ook over custom roms en niet dé custom rom MIUI.
Lijkt me meer een vraag voor het Mi6 topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 22:48
Sinds kort ben ik in het bezit van een Xiaomi Redmi Note 4 Global Version (dus met LTE band 20). Hierop heb ik de laatste Stable ROM van Xiaomi.eu geinstalleerd (dus voor HMNote4X / mido).

Bij apparaatgegevens in de telefoon zie ik inderdaad staan 'MIUI by xiaomi.eu 8.5 | Stabiel 8.5.6.0(MCFCNED). Bij Android versie zie ik echter staan '6.0.1 MMB29M', terwijl op xiaomi.eu in de lijst van devices bij mido Android 7.0 staat...

Geldt android versie 7 (nougat) slechts voor de weekly ROM's? Komt er vermoedelijk nog een stable ROM voor Redmi Note 4 Global (mido) gebaseerd op Android versie 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 10-05 12:37
stinga84 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:58:
Geldt android versie 7 (nougat) slechts voor de weekly ROM's? Komt er vermoedelijk nog een stable ROM voor Redmi Note 4 Global (mido) gebaseerd op Android versie 7?
Ja en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinga84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 22:48
Top, dank voor je (snelle) reactie!

Zal ik die toekomstige stable ROM naar Android 7 dan simpelweg via de Updater app kunnen uitvoeren met behoud van gegevens/instellingen, of moet dat dan via een fastboot / TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 13:43
Ik heb sinds gisteren de Mi Mix 2.
Het enige waar ik mezelf aan erger zijn de notificaties.

Bij whatsapp staat er bijvoorbeeld er zijn xx nieuwe berichten.
Heeft de Xiaomi.eu rom wel een fatsoenlijk notificatie systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 10-05 12:37
stinga84 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Top, dank voor je (snelle) reactie!

Zal ik die toekomstige stable ROM naar Android 7 dan simpelweg via de Updater app kunnen uitvoeren met behoud van gegevens/instellingen, of moet dat dan via een fastboot / TWRP?
Ik vermoed dat je kunt updaten met behoud van instellingen.
(Maar als tweaker heb je natuurlijk binnen een paar uur je telefoon vanaf factory reset ook zo weer ingesteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Van de ene op de andere dag doet de WiFi het niet meer op de redmi note 3. Hij deed opeens uit zichzelf een reboot en sindsdien doet hij niks meer. Kan niet meer ingeschakeld worden. Als ik het aanzet is er niks zichtbaar in de omgeving. Vervolgens is hij weer uitgeschakeld als ik t WiFi scherm afsluit en opnieuw open. Iemand anders ervaring met dit probleem? Kom op Google veel WiFi problemen tegen maar geen duidelijke oplossing kunnen vinden.. In het topic van de note 3 kreeg ik geen reactie. Ook lees ik dat 't bij verschillende xiaomi toestellen voorkomt, vandaar m'n vraag hier.
Heb overigens al gedaan :
Factory reset
Global miui developer geflashed
Lineage geflashed
Iets helemaal verkeerd gedaan waardoor ik bijna niet meer op kon starten, daarna kunnen herstellen, WiFi deed het maar na een half uur weer zomaar een reboot en weg WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Laatst online: 09-05 13:43
Esjo schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:01:
Van de ene op de andere dag doet de WiFi het niet meer op de redmi note 3. Hij deed opeens uit zichzelf een reboot en sindsdien doet hij niks meer. Kan niet meer ingeschakeld worden. Als ik het aanzet is er niks zichtbaar in de omgeving. Vervolgens is hij weer uitgeschakeld als ik t WiFi scherm afsluit en opnieuw open. Iemand anders ervaring met dit probleem? Kom op Google veel WiFi problemen tegen maar geen duidelijke oplossing kunnen vinden.. In het topic van de note 3 kreeg ik geen reactie. Ook lees ik dat 't bij verschillende xiaomi toestellen voorkomt, vandaar m'n vraag hier.
Heb overigens al gedaan :
Factory reset
Global miui developer geflashed
Lineage geflashed
Iets helemaal verkeerd gedaan waardoor ik bijna niet meer op kon starten, daarna kunnen herstellen, WiFi deed het maar na een half uur weer zomaar een reboot en weg WiFi..
Klinkt als een hardware probleem?

Kan je van de china rom flashen naar de en rom zonder wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Laatst online: 29-03-2024
Zackito schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Klinkt als een hardware probleem?

Kan je van de china rom flashen naar de en rom zonder wipe?
Ik heb het met wipe gedaan... Weet niet of 't zonder zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 18:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Als ik de laatste versie van Xiaomi.eu heb draaien (MI5S) kan ik dan zonder problemen rechstreeks Lineageos 14.1 daar over heen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou de installatie instructies van Lineage volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb een redmi note 3 pro special edition met de laatste beta versie van xiaomi.eu (miui9). Sinds de laatste versie, wanneer ik synchronisatie aanzet, zie ik de draaiende cirkel niet in mijn notificatiebar dat het bezig is met synchroniseren. Dit is irritant want zo weet ik niet of het klaar is met alles te synchroniseren of niet.

Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zojuist MIUI 9 op mijn Redmi 3s gezet.

Alleen eventjes kijken of ik nu ook nog de addblocker erop kan zetten.

Hmm meer apps werken niet goed. Denk toch dat mijn root fout is gegaan

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 10-10-2017 13:51 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
okee ik heb net een mi note 3 binnen,maar er zitten nog erg veel chineze verwijzingen in.
Hoort dit?

iemand een idee wat iknu eigenlijk moet doen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 16:48
Even een vraagje tussen door. Ik zit nu op de stable eu rom miui 8. Kan ik gewoon een dirty flash doen zonder data kwijt te raken ? Pas als er een stable miui 9 is wil ik dit doen.
dfrenner schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:23:
okee ik heb net een mi note 3 binnen,maar er zitten nog erg veel chineze verwijzingen in.
Hoort dit?

iemand een idee wat iknu eigenlijk moet doen?
Welke rom heb je er op?

[ Voor 44% gewijzigd door Sokucho op 10-10-2017 22:47 ]

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BlackBarryNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:42:
Even een vraagje tussen door. Ik zit nu op de stable eu rom miui 8. Kan ik gewoon een dirty flash doen zonder data kwijt te raken ? Pas als er een stable miui 9 is wil ik dit doen.

[...]

Welke rom heb je er op?
Deze:
https://flic.kr/p/CdFijj

Android version: 7.1.1 NMF26X
MIUI: MIUI 8.5 | stable 8.5.11.0 (NCHCNED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
@dfrenner als je echt geen chinees tekentje wil zien zou je toch je bootloader moeten unlocken en een xiaomi.eu rom op flashen. Heb je ook nederlands verder bijna het zelfde. Is niet zo moeilijk heb het ook een tijdje terug voor het eerst gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BlackBarryNL schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 03:12:
@dfrenner als je echt geen chinees tekentje wil zien zou je toch je bootloader moeten unlocken en een xiaomi.eu rom op flashen. Heb je ook nederlands verder bijna het zelfde. Is niet zo moeilijk heb het ook een tijdje terug voor het eerst gedaan.
Maar draait hij nu dan al op de meest Engelse versie mogelijk?

Als ik de mi store open is het een en al Chinees, vinden anderen dat allemaal prima?!

https://flic.kr/p/YWg359

Als ik bijvoorbeeld YouTube zoek:

https://flic.kr/p/YiQUKr

Ik moet wel zeggen dat de fingerprint reaader echt bloedsnel is, ik twijfelde aan de werking ervan, zo snel is hij. In het dagelijks gebruik, gebruik ik een iPhone 8 en die is snel, maar ik heb het idee dat de mi note 3 sneller is...

Staat er ergens een noob handleiding om hem te flashen? Ik heb echt geen idee hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Je moet ook niet de mi store hebben maar de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Vraagje, draai nu zelf enkele dagen RRrom (AOSP), en het bevalt mij top! Alleen miui trok mij ook wel weer enigszins. Wat is voor jullie de reden miui de gebruiken en niet een aosp ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Caelorum schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:01:
Je moet ook niet de mi store hebben maar de play store.
Klopt, dat las ik al om die te installeren, maar punt blijft dat er allemaal chinese apps in zitten en ook in zaken als het toetsenbord.

Dus eigenlijk zoek ik een Chinees vrije rom :+

edit:
Begrijp ik goed dat anderen dit niet doen en die Chineze tekens voor lief nemen?

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 11-10-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 08:52
dfrenner schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Klopt, dat las ik al om die te installeren, maar punt blijft dat er allemaal chinese apps in zitten en ook in zaken als het toetsenbord.

edit:
Begrijp ik goed dat anderen dit niet doen en die Chineze tekens voor lief nemen?
Ik weet het zo niet zeker, maar mogelijk heb je de Chinese rom en niet de Global. Als je bij MIUI wilt blijven, flash dan de Global rom (is gewoon een officiële rom, zie het mi forum voor instructies). Daar is het meeste Chinees uit en zit gewoon de Play store bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
FightingAce schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:07:
Ik weet het zo niet zeker, maar mogelijk heb je de Chinese rom en niet de Global. Als je bij MIUI wilt blijven, flash dan de Global rom (is gewoon een officiële rom, zie het mi forum voor instructies). Daar is het meeste Chinees uit en zit gewoon de Play store bij.
Als dat zo is, heb ik inderdaad een Chinese ROM

Zie:
https://flic.kr/p/YWg359

en

https://flic.kr/p/YiQUKr

Bedoel je hier: http://en.miui.com/forum.php

Dit is mijn eerste Android weer in een lange tijd, laat staan dat ik ervaring heb met het rommen etc... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

edit:
Ik heb ook een chinese rom, maar heb gewoon alle chinese zut weggegooid / uitgezet. Ik gebruik de play store. Ik heb die mi store wel, maar ik open die gewoon nooit. Kortom, voor mijn gevoel gewoon een Engelstalige MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik snap het al, er is nog geen Global ROM beschikbaar voor de MiNote 3, andat hij nét in september is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ligt er ook aan in welke regio's ie uitkomt of er überhaupt een Global rom voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03 16:08
Pukson schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:29:
Vraagje, draai nu zelf enkele dagen RRrom (AOSP), en het bevalt mij top! Alleen miui trok mij ook wel weer enigszins. Wat is voor jullie de reden miui de gebruiken en niet een aosp ROM?
Ik begon ook op miui en ik kwam van een Oneplus one af dus deze originele, maar ook de eu rom van miui vond ik erg druk. Dus ik wilde weer terug naar Lineage.

Ik draai nu al een paar maanden RR final version en ik zou absoluut niet meer terug willen. Het is een bliksemsnelle rom en alles wat ik van Google gebruik werkt gewoon goed, navigatie, voice control etc.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
BarnOwl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Ik begon ook op miui en ik kwam van een Oneplus one af dus deze originele, maar ook de eu rom van miui vond ik erg druk. Dus ik wilde weer terug naar Lineage.

Ik draai nu al een paar maanden RR final version en ik zou absoluut niet meer terug willen. Het is een bliksemsnelle rom en alles wat ik van Google gebruik werkt gewoon goed, navigatie, voice control etc.
Zelfde heb ik dus ook, maar de miui interface staat mij ook wel weer aan. Heb de mi 6 hoe bevalt jou de camera performance? Mocht je de mi 6 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Voor de liefhebbers stable xiaomi rom is beschikbaar voor mi 6 en mi max 2.

edit: Aangezien het een custom rom topic is bedoel ik de xiaomi.eu rom.

[ Voor 33% gewijzigd door Sokucho op 02-11-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

BlackBarryNL schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:44:
Voor de liefhebbers stable xiaomi rom is beschikbaar voor mi 6 en mi max 2.
Kan je die ergens downloaden? Automatische update zegt nog steeds dat er geen update beschikbaar is naar MIUI9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:48
Anoniem: 122462 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:27:
[...]

Kan je die ergens downloaden? Automatische update zegt nog steeds dat er geen update beschikbaar is naar MIUI9.
http://en.miui.com/

Echter nog geen Global Rom voor de Mi Max 2.
Er zou er een 'early november' moeten verschijnen:

Afbeeldingslocatie: http://u01.appmifile.com/images/2017/11/02/dbb9f94a-3638-4204-8549-a569d270d397!905x905.jpeg

Zie http://en.miui.com/thread-976074-1-1.html

[ Voor 33% gewijzigd door RiCk op 02-11-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-05 00:20
Op mijn Mi6 krijg ik hem ook niet, en via de website staat er geen Mi6 in de text...

http://en.miui.com/download-326.html#480
Nog steeds versie V8.5.1.0.NCAMIEG (MIUI8) bij de Global Stable

http://en.miui.com/thread-972606-1-1.html:
MIUI 9 Global Stable ROM will be released for Redmi Note 4 Qualcomm/Redmi Note 4X, Mi MIX 2, Mi Max 2 in early November, 2017

Betekent dit dat de Mi6 nog niet aan de beurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:48
WahWah schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:56:
Op mijn Mi6 krijg ik hem ook niet, en via de website staat er geen Mi6 in de text...

http://en.miui.com/download-326.html#480
Nog steeds versie V8.5.1.0.NCAMIEG (MIUI8) bij de Global Stable

http://en.miui.com/thread-972606-1-1.html:
MIUI 9 Global Stable ROM will be released for Redmi Note 4 Qualcomm/Redmi Note 4X, Mi MIX 2, Mi Max 2 in early November, 2017

Betekent dit dat de Mi6 nog niet aan de beurt is?
Ik denk dat je goed kan lezen ;-)

Nog onbekend wanneer, maar dat er een MIUI 9 versie Global Stable ROM komt is wel toegezegd.
Gezien de snelheid van Xiaomi/MIUI team zal het wel snel zijn. Blijf vooral de website volgen!

[ Voor 5% gewijzigd door RiCk op 02-11-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Ik heb het over de xiaomi.eu rom die gebruiken dan weer de chinese rom die wel beschikbaar is voor de mi6 en max 2. Voor de mi max 2 gebruikers deze is niet stabiel (staat er wel) alle google apps crashen verder ziet alles er top uit en werkt goed. Leuke Instellingen voor de hardware knoppen zoals long press to lock/screenshot etc.

Edit: Zijn er mensen die de miui developer rom gebruiken? Is deze over het algemeen stabiel? En chinees vrij ? Deze is dan weer wel beschikbaar voor de mi max 2 alleen heb ik geen zin om weer alles te wipen en doen. Heb de dev rom nooit gebruikt wat vinden jullie er van tov de eu rom.

[ Voor 30% gewijzigd door Sokucho op 02-11-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j00psta
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Kan iemand mij vertellen welke eu rom ik nodig heb voor een note 4x 4/64 MTK? En welke twrp versie? Ik heb mn mi max vorig jaar ook geflashed, weet alleen niet meer zo goed hoe het ging. Volgens mij unlocken via een mi programma, dan twrp recovery draaien en de eu rom installeren vanaf sd kaart. Kom ik in de buurt? Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Laatst online: 08-05 20:38
Goede avond allemaal :)

Ik zit met een probleem. Probeer nu al enkele dagen een andere Rom op mijn Note 4 te zetten.

Mijn telefoon is unlocked.

Echter kom ik totaal niet verder, snap er helemaal niks meer van.

Lineage: Alles gedaan wat er op site staat van hun. Kom niet verder met adb, of ik heb totaal iets verkeerds gedaan.

EU Rom is zelfde verhaal eigenlijk, krijg niks voor elkaar.

Enige wat ik van de week op kreeg was dev rom van MIUI zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door SnowBigQ op 05-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
SnowBigQ schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:19:
Goede avond allemaal :)

Ik zit met een probleem. Probeer nu al enkele dagen een andere Rom op mijn Note 4 te zetten.

Mijn telefoon is unlocked.

Echter kom ik totaal niet verder, snap er helemaal niks meer van.

Lineage: Alles gedaan wat er op site staat van hun. Kom niet verder met adb, of ik heb totaal iets verkeerds gedaan.

EU Rom is zelfde verhaal eigenlijk, krijg niks voor elkaar.

Enige wat ik van de week op kreeg was dev rom van MIUI zelf.
Wat krijg je te zien als je in adB devices in tikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
BlackBarryNL schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:52:
[...]

Wat krijg je te zien als je in adB devices in tikt?
Ik krijg het volgende tekst

adb : The term 'adb' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the s
pelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ adb devices
+ ~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (adb:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
@SnowBigQ Je telefoon word niet gezien. Adb drivers even installeren en usb debugging aanzetten op je xiaomi als je deze 2 hebt moet het lukken heb je verder hulp nodig hier na dan horen we het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
@BlackBarryNL Dat gedeelte is nu goed gelukt bedankt voor je reactie, heb toch even weer alles opnieuw gedaan en nu werkt adb wel.

Maar nu zit ik met volgende:

error: cannot load 'twrp-3.1.1-0-mido.img': No such file or directory

Daar loop ik nu tegen aan en kom niet verder.

PS: sorry voor alle gedoe, dit is mijn 1e keer dat ik een andere rom op telefoon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
@SnowBigQ De img bestand voor twrp even hernoemen naam recovery, in adb map plaatsen en in adb wanneer je telefoon in fastboot is dit in tikken 'fastboot flash recovery recovery.img'

Daarna fastboot reboot

Let wel op dat je de juiste hebt voor je telefoon kans zit er in dat je anders een bootloop (dan moet je opnieuw flashen met mi flash tool)

[ Voor 25% gewijzigd door Sokucho op 05-11-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
BlackBarryNL schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:09:
@SnowBigQ De img bestand voor twrp even hernoemen naam recovery, in adb map plaatsen en in adb wanneer je telefoon in fastboot is dit in tikken 'fastboot flash recovery recovery.img'

Daarna fastboot reboot

Let wel op dat je de juiste hebt voor je telefoon kans zit er in dat je anders een bootloop (dan moet je opnieuw flashen met mi flash tool)
Bedankt. Het lukte gisteren niet, hij zag het bestand niet van twrp die ik had hernoemd naar recovery.img.

Moet tot 6 werken en dan ga ik weer even kijken waar het nu verkeerd is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
@SnowBigQ wel in de abd map shift + rechtermuisklik gebruikt? anders kan ik je verder ook niet helpen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:41
--deleted, niet juiste topic --

[ Voor 93% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-11-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

woutur

Klauwtjes uit!

Redmi 3S gebruikers slaan de 7.11.2 ROM van afgelopen vrijdag beter over. Telefoon wil na update niet meer werken. Ik moest terug naar de vorige oktober versie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
SnowBigQ schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:55:
[...]

Bedankt. Het lukte gisteren niet, hij zag het bestand niet van twrp die ik had hernoemd naar recovery.img.

Moet tot 6 werken en dan ga ik weer even kijken waar het nu verkeerd is gegaan :)
Je kunt het bestand ook gewoon in je terminal slepen als je het juiste commando er voor zet. Dan maakt het pad/directory niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Bedankt voor tips :) Heb Lineage op mijn telefoon.

Heb alleen een probleempje, Play Store heb ik achteraf geinstalleerd met apk bestand. Echter gaat Play Store niet open.

Iemand misschien een oplossing voor? Kwam erg laat achter dat dit ook eigenlijk met Rom geinstalleerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt alsnog de gapps flashen, waarschijnlijk ook nodig omdat je meer Google gerelateerde dingen mist, waardoor de Playstore ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-01-2024
Weet iemand hoe het nu zit met miui 9? Ik heb de stable versie via xiaomi.eu gedownload 2 weken geleden. Nu is de download link leeg. Komt er nog een betere versie binnenkort, of wat heb ik gedownload? Versie is MIUI 9 | V9.0.3.0NCACNEI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
jessevd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:41:
Weet iemand hoe het nu zit met miui 9? Ik heb de stable versie via xiaomi.eu gedownload 2 weken geleden. Nu is de download link leeg. Komt er nog een betere versie binnenkort, of wat heb ik gedownload? Versie is MIUI 9 | V9.0.3.0NCACNEI
Zijn verwijderd omdat er veel bugs in zaten met gapps vooral. Komt vast nog wel een beter rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-01-2024
BlackBarryNL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:01:
[...]

Zijn verwijderd omdat er veel bugs in zaten met gapps vooral. Komt vast nog wel een beter rom.
Ik had al zo'n vermoeden, thanks voor je reactie! Zelf gelukkig amper last van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Heren de officiele miui 9 voor mi max 2 is op miui website te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
  • Laatst online: 17-12-2023
Onderstaande post had ik staan in dit topic staan, maar daar werd geopperd deze hier te stellen vanwege mogelijk meer expertise. Ik heb ook al op XDA zitten rondkijken, maar daar wordt een dergelijk onderwerp niet centraal besproken. Elke ROM en elke custom kernel heeft daar een eigen topic. Daarom hier even proberen.

Ik heb een vraag over welke kernel (popkern, hasty) en ROM combinatie de beste batterijduur verschaft. Ik gebruik mijn telefoon uitsluitend voor IM-en, sporadisch JijBuizen, websurfen, Twitter, Instagram, podcasts/muziek luisteren, mailen en bellen.Gebruik niet veel de wlan-module (unlimited abbo), maar wel de hele dag Bluetooth. Kom vrij eenvoudig de dag door met een volle accu en als ik heel druk ben, en dus weinig tijd heb om mijn telefoon intensief te gebruiken, trek ik bijna 2 dagen op 1 lading. Dus in principe heb ik niets te klagen.

Momenteel heb ik de Hasty kernel geïnstalleerd i.c.m. met de weekly van Xiaomi.eu. Mijn MI6 is geroot, maar voordat ik zelf allemaal custom ROM's uit ga proberen, wilde ik toch hier nog even vragen wat jullie ervaringen zijn en/of er bepaalde combo's aangeraden worden (waarbij niet uitsluitend batterijduur in overweging genomen hoeft te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Laatst online: 01:03
rbr210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:34:

Momenteel heb ik de Hasty kernel geïnstalleerd i.c.m. met de weekly van Xiaomi.eu. Mijn MI6 is geroot, maar voordat ik zelf allemaal custom ROM's uit ga proberen, wilde ik toch hier nog even vragen wat jullie ervaringen zijn en/of er bepaalde combo's aangeraden worden (waarbij niet uitsluitend batterijduur in overweging genomen hoeft te worden).
LineageOs 15 bevalt mij goed, erg snel en goede batterijduur. Wel onofficieel.

https://forum.xda-developers.com/mi-6/development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
SnowBigQ schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:44:
Bedankt voor tips :) Heb Lineage op mijn telefoon.

Heb alleen een probleempje, Play Store heb ik achteraf geinstalleerd met apk bestand. Echter gaat Play Store niet open.

Iemand misschien een oplossing voor? Kwam erg laat achter dat dit ook eigenlijk met Rom geinstalleerd moest worden.
Probeer de volgende keer eens met http://www.xiaomitool.com te flashen.
Is veel eenvoudiger en minder stress als je het voor het eerst doet.
Playstore flash je gelijk na je rom. (Zonder tussen door op te starten)
Backup maken en lineage en playstore samen flashen met twrp.
Dus zoals je lineage hebt gedaan met twrp maar na flash van de rom terug naar het vorige scherm in twrp en de opengapps gelijk er achteraan en dan pas een reboot. Youtube staat vol met filmpjes over hoe te flashen, ook jou telefoon!
Bij lineage staat gewoon aangegeven dat er open gapps op kan. Meestal nano gapps. Omdat je de overige google apps dan uit de play store kunt downloaden.
Boeit privacy je wel dan flash je gapps niet maar gebruik je microG en f-droid.

http://opengapps.org/
Wel het juiste platform downloaden en android versie! Je krijgt een zipfile die je moet flashen.
Weet niet waar je die apk vandaan hebt maar ik zou niet alles zo vertrouwen gewoon alles fris flashen.
Dat kan met twrp of met de tool hierboven. Maar voor dat begint maak een backup met twrp en zet die OOK op je pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 07:26
Ik wou mijn ervaring maar ff hier posten; 2 weken geleden Mi5s binnen gekregen, de stockrom beviel me niet zo vanwege de vele chinese tekens en verbinding mit Mi Account etc., dus gisteren geprobeerd Lineage OS erop te zetten, wat moeilijk ging omdat bij de nieuwste Lineage OS versies mijn telefoon, zodra ik me met mn wifi verbond, in een soft reboot loop terecht kwam. Bij een oudere versie van Lineage OS (23.10) gebeurde dat niet, dus die geinstalleerd. Op IRC met een dev van Lineage OS gechat, die kon uiteindelijk t probleem niet vinden of reproduceren. Vandaag kom ik erachter dat op mn verder stabiel lopende en slick uitziende Lineage OS filmpjes in Chrome heel langzaam lopen en geen geluid hebben. Dus ik geef t op en probeer nu de Xiaomi EU Rom uit, ben benieuwd. Mocht iemand een tip hebben voor mn Lineage OS problemen, hoor ik t graag.

Mi5s, Lineage OS 14.1, Gapps ook geinstalleerd maar of ik m met of zonder Gapps installeerde maakte niet uit.

• Nohead

Nohead

gostevie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:36:
Ik wou mijn ervaring maar ff hier posten; 2 weken geleden Mi5s binnen gekregen, de stockrom beviel me niet zo vanwege de vele chinese tekens en verbinding mit Mi Account etc., dus gisteren geprobeerd Lineage OS erop te zetten, wat moeilijk ging omdat bij de nieuwste Lineage OS versies mijn telefoon, zodra ik me met mn wifi verbond, in een soft reboot loop terecht kwam. Bij een oudere versie van Lineage OS (23.10) gebeurde dat niet, dus die geinstalleerd. Op IRC met een dev van Lineage OS gechat, die kon uiteindelijk t probleem niet vinden of reproduceren. Vandaag kom ik erachter dat op mn verder stabiel lopende en slick uitziende Lineage OS filmpjes in Chrome heel langzaam lopen en geen geluid hebben. Dus ik geef t op en probeer nu de Xiaomi EU Rom uit, ben benieuwd. Mocht iemand een tip hebben voor mn Lineage OS problemen, hoor ik t graag.

Mi5s, Lineage OS 14.1, Gapps ook geinstalleerd maar of ik m met of zonder Gapps installeerde maakte niet uit.
Heb je de laatste China firmware eerst er op gezet op je MI5S?
https://github.com/fjtrujy/capricornCNFirmware/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 02:18
Iemand die mij kan helpen.
Ik heb een Phone Mi 6 met MIUI 9 erop ik wil mijn toestel unlocken gisteren aanvraag gedaan netjes per direct sms gekregen reden ingevuld en all dus ik kon tool downloaden,

nu probeer ik dat maar lukt me niet elke keer wordt ik vervewezen naar ontwikkelaars optie terwijl ik die ook goed heb ingesteld.

• LoeWn
  • Laatst online: 08-05 18:36
Post even in het goede topic

En maak je post aub even wat duidelijker. Ik heb geen idee waar je het nu over hebt.
Duidelijke zinnen maken maar ook aangeven bij welke stap het precies fout gaat. Eventueel met screenshost.

• Nohead

Nohead

Ik heb nu een Mi5S met de laatste xiaomi.eu build wat ik vaak merk is dat mijn Nova launcher vaak opnieuw wordt geladen in memory. Ik kan met geen mogelijkheid dit vastzetten. Iemand suggesties?

Kan ik maar beter overstappen naar Lineage OS en hopen op een betere memory management. Ik heb op mijn Nexus 6P nooit last gehad icm Nova uit memory werd gehaald.

Memory management in de ROM heb ik al zo laag mogelijk (uit) gezet.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:12
Ik heb een week geleden een Mi 5X binnen gekregen en direct willen unlocken om de global rom te installeren. Akkoord vanuit Xiaomi was vrij snel binnen, echter krijg ik een melding dat ik 350 uur moet wachten.

Daar heb ik wat op gegoogled en ik vrees dat ik ook echt moet wachten (inmiddels geeft hij een lager aantal uren aan als ik het probeer), of weet iemand van jullie een andere methode?

Op mijn 4C kon ik het namelijk buiten het vrijgeven van de permissies vanuit Xiaomi doen, maar voor de 5X kan ik dergelijke stappen nergens vinden. Daarom vrees ik dat het wachten wordt :P

"It's about time you showed up Fox!"

• Nohead

Nohead

speek1984 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:30:
Ik heb een week geleden een Mi 5X binnen gekregen en direct willen unlocken om de global rom te installeren. Akkoord vanuit Xiaomi was vrij snel binnen, echter krijg ik een melding dat ik 350 uur moet wachten.

Daar heb ik wat op gegoogled en ik vrees dat ik ook echt moet wachten (inmiddels geeft hij een lager aantal uren aan als ik het probeer), of weet iemand van jullie een andere methode?

Op mijn 4C kon ik het namelijk buiten het vrijgeven van de permissies vanuit Xiaomi doen, maar voor de 5X kan ik dergelijke stappen nergens vinden. Daarom vrees ik dat het wachten wordt :P
Gewoon de unlock tool opstarten en kijken ofze het al hebben door gevoerd. Ik heb ook nooit bevestiging van hun ontvangen maar toen ik een dag later de unlock tool draaide werkte het gewoon.

• speek1984
Ik had wat duidelijker moeten zijn, maar die melding komt juist bij de unlock tool. Ongeveer op 99% ;)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53
speek1984 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:51:
Ik had wat duidelijker moeten zijn, maar die melding komt juist bij de unlock tool. Ongeveer op 99% ;)
Dit was voorheen 72 uur. Nu dus 350 uur, en ja, je moet echt wachten.

Tijd van werken, tijd van rusten

• speek1984
Driek schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
[...]

Dit was voorheen 72 uur. Nu dus 350 uur, en ja, je moet echt wachten.
Jammer! Daar was ik al bang voor. Dan doe ik dat maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 08:28
Vandaag is er een nieuwe versie van de Global Beta (7.12.1) uitgekomen, met daarin de langverwachte toevoeging:
-New Notification Shade
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ksQU4b/193025sgdote4yzt6qenb2.jpg
Een van de meest "gehate" functies van MIUI was de manier waarop notificaties weergegeven worden, maar dat hebben ze dus in de laatste Beta aangepast!
Let wel op, dat deze waarschijnlijk niet komt in de custom versies van MIUI (xiaomi.eu / Epic), aangezien deze de basis van hun ROM hebben gebaseerd op de China versie, en niet op de Global.
Net de update geinstalleerd op m'n Mix2, en werkt perfect! Kan nu gewoon met 1 vinger de notificatie uitklappen en beantwoorden! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
FYI: Ook alleen Android 7+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 91% gewijzigd door XeNeRgY op 05-12-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-03 14:17
Ik probeer Mobile Iron te installeren op mijn Xiaomi mi6. dat is een soort beveiligingsapp. Die heb ik nodig zodat ik mijn werkmail en agenda op mijn privé mobiel mag zien.
Mobile Iron wil mijn telefoon encrypten en dat lukt niet. En als het niet lukt is meteen mijn telefoon corrupt en moet ik hem helemaal opnieuw installeren.

Hebben jullie een idee waarom dit mis gaat?

Ik heb het nu 2x geprobeerd. De 1e keer stond er vrij veel data op en heb ik het na 6 uur opgegeven.
Nu staat er vrijwel niks op en is hij alweer 1,5 uur bezig.
Het progressbalkje was vrij snel vol, dus ik denk dat het weer niet lukt.

Gelukkig heb ik deze keer wel een back-up gemaakt ;-)

Ik gebruik xiaomi.eu_multi_MI6_7.9.21_v9-7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaaromZoNoob
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06-2021
Hallo,

Ik heb een Xiaomi RedMi 5, ik heb daar nu nog de normale ROM op staan. Het is misschien een beetje een domme vraag voor de kenners maar, zou ik de RedMi Note 5 Pro ROM erop kunnen zetten. Ik zou het er eventueel op willen omdat ik dan MiUi 10 heb. Ik hoop op een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

WaaromZoNoob schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:57:
Hallo,

Ik heb een Xiaomi RedMi 5, ik heb daar nu nog de normale ROM op staan. Het is misschien een beetje een domme vraag voor de kenners maar, zou ik de RedMi Note 5 Pro ROM erop kunnen zetten. Ik zou het er eventueel op willen omdat ik dan MiUi 10 heb. Ik hoop op een goed antwoord.
Nee dat kan niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 16:25

Mitchell

Ondertitel

De Xiaomi.eu versie van MIUI 10 is vanochtend gereleased, mocht iemand dat interessant vinden: https://xiaomi.eu/community/threads/8-6-14-16-18.44522/

Beschikbaar voor de volgende telefoons:
- MI5 (8.6.14)
- MIX (8.6.14)
- MIX2 (8.6.14)
- MINote2 (8.6.14)
- HMNote5Pro (8.6.16)
- MIX2S (8.6.18)
- MI8 (8.6.18)
- MI8SE (8.6.18)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:46:
De Xiaomi.eu versie van MIUI 10 is vanochtend gereleased, mocht iemand dat interessant vinden: https://xiaomi.eu/community/threads/8-6-14-16-18.44522/

- MI5 (8.6.14)
- MIX (8.6.14)
- MIX2 (8.6.14)
- MINote2 (8.6.14)
- HMNote5Pro (8.6.16)
- MIX2S (8.6.18)
- MI8 (8.6.18)
- MI8SE (8.6.18)
Heb ik geïnstalleerd op de HMNote5Pro. Ik mis alleen de optie in de instellingen om het vergrendelscherm (lock screen) over te slaan . :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik draai al een hele tijd Lineage OS met magisk en adaway. Dat bevalt me goed.
Kan iemand me overtuigen waarom ik de nieuwe miui zou moeten uitproberen. Ooit heb ik er mee gewerkt maar van de laatste ontwikkelingen (lees miui10) ben ik niet of nauwelijks op de hoogte. Iemand adviezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:03

Wirehub

Blaat

Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:46:

- MI5 (8.6.14)
- MIX (8.6.14)
- MIX2 (8.6.14)
- MINote2 (8.6.14)
- HMNote5Pro (8.6.16)
- MIX2S (8.6.18)
- MI8 (8.6.18)
- MI8SE (8.6.18)
inmiddels al 8.6.21 v2 gereleased

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-05 15:31
Is er iemand die toevallig de laatste GlobeRom voor de mipad2 heeft? Deze is niet meer te downloaden vanaf hun rombuilder.
Zit nog op een oude xiaomi rom maar zag dat GlobeRom recenter was en ook nederlands zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:35

Alexo

groots met een zachte o

DoeEensGek schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:22:
Is er iemand die toevallig de laatste GlobeRom voor de mipad2 heeft? Deze is niet meer te downloaden vanaf hun rombuilder.
Zit nog op een oude xiaomi rom maar zag dat GlobeRom recenter was en ook nederlands zou hebben.
De laatste versie via Globe Rom voor de Mi Pad 2 was gebaseerd op MIUI 8.2.1 (Android 5.1) (klik, niet te downloaden). De laatste Xiaomi.eu-rom is gebaseerd op MIUI 9.2.3.0, geen idee welke Android-versie (maar ik ga er i.i.g. vanuit dat 'ie Nederlands heeft): klik. Succes!

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-05 15:31
Alexo schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:11:
[...]
De laatste versie via Globe Rom voor de Mi Pad 2 was gebaseerd op MIUI 8.2.1 (Android 5.1) (klik, niet te downloaden). De laatste Xiaomi.eu-rom is gebaseerd op MIUI 9.2.3.0, geen idee welke Android-versie (maar ik ga er i.i.g. vanuit dat 'ie Nederlands heeft): klik. Succes!
Android 5.1 --> MIUI9_9.2.3.0_China_stable_Recovery_Root_Gapps.rar
Versie heeft zelf geen Nederlands helaas. Zag wel dat deze 14:43 30 dec. 2017 is geupload.
MIUI9_8.4.26_China_dev_Recovery_Root_Gapps.rar is 22:29 2 mei geupload.

In 9.2.3.0 deed playstore het helaas niet.
Nu 8.4.26 flashen. Edit: ook deze versie werkt met morelocale voor Nederlands. Playstore werkt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 16-09-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Deze heb ik op mijn MI Pad 4 LTE gezet,

https://xiaomi.eu/communi...0-2-stable-release.47170/

DOWNLOAD MIUIv10.2 STABLE

Op dezelfde pagina staan ook links van de verschillende TWRP versies per device naam.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:46
Hallo allen,

ik weet niet of dit de juiste topic is maar ik vraag het toch.

Is er in MIUI iets wat lijkt op DEX van Samsung? misschien willen we overstappen van merk, maar willen zien of er iets is in deze trans waarbij je makkelijk kan inpluggen en klaar en je hebt een desktop omgeving.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste