Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Mooi dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de laaste MIUI rom van 20 mei met geupdate Eng langpack, maar zou toch graag Nederlands draaien , nu heb ik 2 vragen A) bestaat dat?
B) zo ja heb ik hier dan ook profijt van met keyboard taal?
Ik heb redelijk wat doorgelezen, zowel hier als op andere sites, maar kan er weinig over vinden, of ik lees ewr simpelweg overheen door de enorme hoeveelheid aan info!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:16:
Ik draai de laaste MIUI rom van 20 mei met geupdate Eng langpack, maar zou toch graag Nederlands draaien , nu heb ik 2 vragen A) bestaat dat?
B) zo ja heb ik hier dan ook profijt van met keyboard taal?
Ik heb redelijk wat doorgelezen, zowel hier als op andere sites, maar kan er weinig over vinden, of ik lees ewr simpelweg overheen door de enorme hoeveelheid aan info!

Bij voorbaat dank!
ja die bestaat! in het begin topic op XDA van XJ staat een MultiLang pack.. die moet je flashen zoals een rom! Alleen flashen en dan heb je de NL taal erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, linkje; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

Ik weet alleen niet of je dan ook een NL keyboard hebt. Ik gebruik zelf een alternatief keyboard (Smart Keyboard Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:33:
Yep, linkje; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

Ik weet alleen niet of je dan ook een NL keyboard hebt. Ik gebruik zelf een alternatief keyboard (Smart Keyboard Pro).
Nou volgens mij niet, hij ziet wel nederlandse woorden als je ze helemaal typt.. maar verders ja, ik kan me er niet zo aan ergerens.. ik sla de woorden toch wel op :P

Oja, wie van jullie heeft al die OTA update gedaan? Want als ik dat doe dan krijg ik verification failed :(

[ Voor 10% gewijzigd door Grudgie op 21-05-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
ik ben net begonnen met het rooten van mijn telefoon en dan wil ik uiteraard een custom rom installeren. Mijn oog is gevallen op de MIUI rom en de reflex rom (link). Maar nu zijn er schijnbaar zoveel versies van miui dat ik niet meer weet welke ik moet flashen. Wat ik begrepen heb is dat de XJ versie aangeraden word en dat ik eerst de Base rom moet installeren en vervolgens de multi-language pack. Alleen op de XDA site (link) staan 3 verschillende Base roms. Welke word aangeraden om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2x de XJ multilang ge flashed zonder resultaat, Nederlands staat er niet bij!
iemand een idee?
bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:37:
ik heb 2x de XJ multilang ge flashed zonder resultaat, Nederlands staat er niet bij!
iemand een idee?
bvd,
Dan heb jij denk ik niet de goeie versie.

Deze moet je hebben.

(B) MULTI LANG
2011-05-21 Update 1
http://htcfanboys.com/index.php?app=...ds&showfile=99
7fda470eeb2b5a0c2c681b147ba9dcd7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Tripwire999 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:40:
ik ben net begonnen met het rooten van mijn telefoon en dan wil ik uiteraard een custom rom installeren. Mijn oog is gevallen op de MIUI rom en de reflex rom (link). Maar nu zijn er schijnbaar zoveel versies van miui dat ik niet meer weet welke ik moet flashen. Wat ik begrepen heb is dat de XJ versie aangeraden word en dat ik eerst de Base rom moet installeren en vervolgens de multi-language pack. Alleen op de XDA site (link) staan 3 verschillende Base roms. Welke word aangeraden om te installeren?
Ligt echt aan jou zelf, maar die ik gebruik is;

MIUI XJ A2SD/A2SD+ 1.5.20 - 2.3.4 FINAL
http://htcfanboys.com/index.php?app=...ds&showfile=97

en daarna gelijk deze

(B) MULTI LANG
2011-05-21 Update 1
http://htcfanboys.com/index.php?app=...ds&showfile=99
7fda470eeb2b5a0c2c681b147ba9dcd7

multi lang pak erover heen flashen zoals je een rom flashed (zonder het wipen ofc.) dan is je rom geheel in het nederlands, soms kan het wel eens voorkomen dat sommige stukjes niet heel goed nederlands zijn maar zover ik weet is echt grotendeels gewoon goed nederlands, ik heb hem perfect draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
is het eigenlijk ook mogelijk om op een of andere manier bijvoorbeeld google navigation in het nederlands te krijgen? (nederlands gesproken dus)
op de xj rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar ik helaas nog mee zit, in applicaties is de task bar altijd gitzwart, is het nog mogelijk hier een andere kleur in te stellen? Zou hem graag net zo wit hebben als wanneer je de notification bar omlaag schuift, alleen volgens mij is dit niet mogelijk, of kijk ik er overheen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 mei 2011 @ 00:46:
Waar ik helaas nog mee zit, in applicaties is de task bar altijd gitzwart, is het nog mogelijk hier een andere kleur in te stellen? Zou hem graag net zo wit hebben als wanneer je de notification bar omlaag schuift, alleen volgens mij is dit niet mogelijk, of kijk ik er overheen?
Nou je kan je thema ook aanpassen in MIUI, je kan van een andere thema de taskbar pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alle themes die ik heb geprobeerd hebben dit. Transparante notificationbar op het homescreen, witte als je de notificationbar omlaag schuift en zwart in alle applicaties en menu's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papa-langkous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
Draai zelf gewoon engels (systeem instellingen e.d.) swiftkey keybord taalpakket hierbij installeren en het typen gaat gewoon weer in het Nederlands. Werkt ook met swipe etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Miki schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:49:
[...]

Jouw oplossing werkt dus inderdaad.

Ik heb zojuist eerst de chinese deodexed stock Miui rom opgestart en daarbij geconstateerd dat de map MyTools de apps bevat die ik voorheen kwijt was. Ik heb zoals je aangegeven hebt in het mapje MyTools alle apps eruit gehaald en daarna opnieuw opgestart in recovery. Daarna zonder wipe de rom geflashed met XJ's multi lang pack en opnieuw opgestart. Alles is nu vertaalt en geen app ontbreekt, waarbij de map naam MyTools nog steeds Chinese tekens bevat.

Conclusie er iets mis in de string toewijzing van XJ multi lang pack waardoor het vertalingsproces mis gaat en de apps niet mee gekopieerd worden. Problem solved :)
Er is niks mis met het language pack. XJ roms bevatten normaal wat extra apps. LG weather clock en nog wat andere dingen deze staan in de folders. Zodra een van deze apps ontbreekt werkt de folder niet goed meer en is hij dus leeg. Probleem kun je oplossen door de apk even te decompilen en de default workspace xml te vervangen in de res/xml folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
jan-willem3 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:22:
[...]

Er is niks mis met het language pack. XJ roms bevatten normaal wat extra apps. LG weather clock en nog wat andere dingen deze staan in de folders. Zodra een van deze apps ontbreekt werkt de folder niet goed meer en is hij dus leeg. Probleem kun je oplossen door de apk even te decompilen en de default workspace xml te vervangen in de res/xml folder.
Ik zal het onthouden als ik terug kom van een andere rom. Op dit moment kan ik gewoon flashen over de huidige miui rom zonder problemen. Dit weekend overgestapt van 1.5.13 naar 1.5.20 i.c.m. multilang update 1 zonder enig probleem.
Ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan Miui dat ik het moeilijk vind om nog terug te gaan naar stock Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:
De MIUI Muziekspeler geeft bij mij consequent de foutieve song info. Hij denkt dat het een andere artiest is en dan natuurlijk de daarbij horende songteksten, mits die er zijn. De songtitel heeft ie wel vaak goed maar dan klopt het natuurlijk nog steeds niet.

Ik dacht 'slim' te zijn en de MP3 tag te editten. Helaas. PowerAmp in de strijd gegooid om de tags te bewerken maar helaas, nog steeds niet. Ook niet als ik de cache leeg van de Muziekspeler.

PowerAmp en alle andere spelers (gratis en betaald) snappen het wel! Weet iemand of ik hier iets mis of is dit een (bekende) bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb afgelopen week de DND mode geprobeerd, maar de "reject unknown calls" functie werkt voor geen meter, geprobeerd op Desire en Desire HD met 1.5.13 en 20
heeft iemand dit werkend?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weet iemand of het ook mogelijk is om system apps te verwijderen nadat je de ROM geinstalleerd hebt? Ik weet wel dat je in de .zip bepaalde .apk's kunt verwijderen, maar daar ben ik nu dus te laat mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ìk heb sinds een aantal dagen ook MIUI op mijn Galaxy S en dat bevalt goed, vooral met de nieuwe CM7i9k-Glitch-V9D kernel.

Er is nog 1 ding waar ik niet uit kom, als een een sms ontvang dan ontwaakt de telefoon met een preview van het bericht met op de achtergrond een zwart scherm en blijft dan lang zo aanstaan, ik kan niet vinden waar ik de deze melding uit kan zetten.
Weten jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 30-08 19:47
Mijn Desire ging vanmiddag ineens helemaal haywire. In een krappe 4 uur tijd rebootte hij zichzelf spontaan 7 keer. Ik heb nu inmiddels ruim 3 weken naar tevredenheid de XJ MIUI rom erop staan, en tot op vandaag nergens last van gehad.

Ik zit nog te twijfelen of het een software- of hardwarematig probleem is. Het rare is, m'n telefoon is nu wel weer bijna 3 uur stabiel... Misschien dat ik dit weekend even een nieuwere versie erop moet zetten, kijken of dit het euvel verhelpt.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn ROM wil updaten, moet je dan elke upgrade ''stap'' doen, of kun je direct de laatste update erover gooien?
ik zit nu op 1.4.15-MIUI-XJ en wil graag naar de laatste 1.5.20.
Zoniet, waar kan ik alle upgrades vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:28:
Als ik mijn ROM wil updaten, moet je dan elke upgrade ''stap'' doen, of kun je direct de laatste update erover gooien?
ik zit nu op 1.4.15-MIUI-XJ en wil graag naar de laatste 1.5.20.
Zoniet, waar kan ik alle upgrades vinden ?
Als je nog gewoon de MIUI rom erop heb zitten kan je gewoon gelijk de 1.5.20 erover zetten, je hoeft niks te wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb nog gewoon de ROM erop staan.
Dus ik kan nu gewoon deze: Latest Global Upgrader: OTA 1.5.13 to 1.5.20 for 2.3.4 flashen zonder enige whipes of moet ik deze hebben: Latest Global Update: 1.5.20 for 2.3.4?

Ben je trouwens je language pack kwijt als je zo'n update flashed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2202
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
Yep, je moet hierna de nieuwe language pack weer flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus even kort samengevat:
eerste deze flashen: http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=99
voor de upgrade, en vervolgens deze:
http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=99
voor de language pack ?

EDIT: het is al gelukt, bedankt voor de hulp :D!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ben ik de enige die last heeft van hiccups tijdens het afspelen van muziek in de MIUI music player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 30-08 19:47
Gabliboeba schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:01:
Ben ik de enige die last heeft van hiccups tijdens het afspelen van muziek in de MIUI music player?
Het was mij ook al opgevallen. De hickups zijn erg klein, volgens mij niet meer dan 100 ms, maar toch nog net merkbaar.

Ik ben inmiddels geswitched naar Winamp, en hier heb ik er geen last van.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
iemand waar whatsapp ook zo ongeloofelijk traag is met opstarten e.d.?
ik krijg dat maar niet snel opgestart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand een probleem hebben met sms (chinees, FC, geen notificatiegeluid) in Miui 1.5.27 XJ dan kun je de Message Fix van Miui AU flashen: http://www.multiupload.com/EWIG2SGBL2

Voor de tijd een cache en een dalvik cache wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
nogal een vraag van mij, waarop ik niet uitkom met google....

ik zie bij instellingen wel een aan uit knop met de tekst erbij, verborgen applicatie's toestaan?

maar hoe krijg ik in hemelsnaam een applicatie verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesm90 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:01:
nogal een vraag van mij, waarop ik niet uitkom met google....

ik zie bij instellingen wel een aan uit knop met de tekst erbij, verborgen applicatie's toestaan?

maar hoe krijg ik in hemelsnaam een applicatie verborgen?
Waar staat dat precies? menu > instellingen > Applicaties en dan? Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:12:
Mocht iemand een probleem hebben met sms (chinees, FC, geen notificatiegeluid) in Miui 1.5.27 XJ dan kun je de Message Fix van Miui AU flashen: http://www.multiupload.com/EWIG2SGBL2

Voor de tijd een cache en een dalvik cache wipe doen.
Ik heb een van deze problemen (geen notificatiegeluid) dus ik wil het graag flashen, echter krijg ik zodra ik het bestand wil flashen de melding:
E:Missing file:
app/systemUI.apk
E:Verification failed

Installation aborted...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
(ik heb uiteraard de benodigde wipes gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Waar staat dat precies? menu > instellingen > Applicaties en dan? Wat bedoel je precies?
menu > instellingen > persoonlijk > wachtwoord instellen > "verborgen applicaties"

Verborgen applicatie's
De telefoon moet worden ontgrendelt zodat verborgen applicaties kunnen worden bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:36:
[...]

Ik heb een van deze problemen (geen notificatiegeluid) dus ik wil het graag flashen, echter krijg ik zodra ik het bestand wil flashen de melding:
E:Missing file:
app/systemUI.apk
E:Verification failed

Installation aborted...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
(ik heb uiteraard de benodigde wipes gedaan)
Verificatie uitzetten in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan il dat uitzetten? Ik heb even gekeken maar kan nergens zulke opties vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
In ClockWorkMod zit het onder "install zip from sdcard". In Amon-RA zit het onder "flash zip from sdcard". Het is iig iets van disable/toggle (signature) verification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels gevonden.. het stond onder "other" in recovery.
En het heeft idd gewerkt, bedankt.. morgen testen of er nu wel geluid uit komt bij een sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: opgelost

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
mesm90 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:15:
iemand waar whatsapp ook zo ongeloofelijk traag is met opstarten e.d.?
ik krijg dat maar niet snel opgestart....
ik heb het al opgelost, whatsapp werd telkens afgesloten omdat meerdere apps zoveel geheugen gebruikte, toch maar een task killer geinstalleerd nu werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Weet iemand hoe ik de sms ontvangst notificatie kan uitschakelen?
Ik gebruik de galaxy s 5.32 rom met MIUI 1.6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook alweer zelf opgelost.
excuses

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Laatst online: 20-12-2023
Heb een aantal screens gezien waar ik MIUI inclusief een transparante statusbar zag, hoe krijg ik dit voorelkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf steeds zitten met de vraag hoe je met je geheugen om moet gaan bij deze Rom.
Ik krijg namelijk al na het installeren van maar 14 (oid) al de melding dat er weinig opslagruimte over is.
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp100/iivarr/ScreenShot-1.png
Nou heb ik mijn apps verplaatst naar de sd kaart maar het lijkt me stug dat zelfs dan er zelfs maar 14 apps geïnstalleerd kunnen worden. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe kun je het beste omgaan met je ruimte want ik kan op deze manier echt te weinig apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Chaos_Dwarf schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:50:
Heb een aantal screens gezien waar ik MIUI inclusief een transparante statusbar zag, hoe krijg ik dit voorelkaar?
Een launcher nemen die dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:24:
Ik blijf steeds zitten met de vraag hoe je met je geheugen om moet gaan bij deze Rom.
Ik krijg namelijk al na het installeren van maar 14 (oid) al de melding dat er weinig opslagruimte over is.
[afbeelding]
Nou heb ik mijn apps verplaatst naar de sd kaart maar het lijkt me stug dat zelfs dan er zelfs maar 14 apps geïnstalleerd kunnen worden. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe kun je het beste omgaan met je ruimte want ik kan op deze manier echt te weinig apps installeren.
ik heb dat probleem ook gehad, ook bij de vorige rom (vorige week). Milestone. als ik een app wilde installeren begon ie over ruimtegebrek te zeuren. deed ik een tweede poging, dan was alles oke.

ik heb uiteindelijk dit gedaan:
http://forum.xda-develope...?p=10994672&postcount=226

LET OP: dit zou normaal niet nodig moeten zijn in MIUI, maar de ext2 partitie werd bij mij niet gevonden.

uitvoeren op eigen risico.

bij mij werkt het nu goed. eindelijk die ext partitie aan de praat en ruimte voor veel apps!

overigens: de backup/restore app restoret wel, maar de apps komen niet in de marktplaats en ik krijg dan ook geen update meldingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb nu de 2 eerste stappen gedaan (zoals gezegd werd, aangezien ik al in MIUI zit)
Maar deze zin:
• Copy the contents of your sdcard that you copied to your PC back to the “FAT32” partition of your sdcard. Place the sdcard in your phone.

snap ik nog niet helemaal, hoe kan ik mijn bestanden terug kopieren naar de FAT32 partitie? als ik de sd kaart nu open krijg ik gewoon 1 map zeg maar... moet het daar gewoon weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
in windows zal je je ext partitie niet kunnen zien, dus je zal idd een enkele 'disc' zien. de 'map' die noemt zal een drive letter hebben. kijk even naar de properties en daar zal wel staan welk bestandssysteem je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, best logisch achteraf.
Maar ik zat alweer vast dus heb de rom alweer opnieuw geflashed >< het lijkt nu al wat beter te gaan qua ruimte maar mocht het toch weer zo gaan als eerst zal ik het opnieuw proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Hoe kan ik MIUI in het Nederlands zetten? Bestaan er language packs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

VanStino schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:33:
Hoe kan ik MIUI in het Nederlands zetten? Bestaan er language packs voor?
Ja en Ja

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:24:
[afbeelding]
Ik heb dit probleem opnieuw maar ik heb niet het idee dat het door de apps komt.
Als ik bijvoorbeeld een thema download van htcfanboys uit het xda topic en deze vervolgens toepas gaat mijn telefoon geheugen opeens van bijvoorbeeld 16mb naar 6.

Dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De apps staan op de ext partitie? Is de dalvik cache daar ook naartoe verplaatst?

http://www.xda-developers...-gui-for-darktremor-a2sd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik heb.
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp100/iivarr/ScreenShot-3.png
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp100/iivarr/ScreenShot-2.png
Ik durf er zo 1 2 3 niet in te gaan prutsen aangezien ik direct een melding kreeg dat je dat niet moet doen.
maar ik neem aan dat Dalvik op SD-EXT moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Motorola Defy kan ook toegevoegd worden als supported phone. 1.6.24 draait nu al twee dagen als een zonnetje op m'n Defy.

Uiteraard meerdere topics over op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung Galaxy S II port is ook al een vermelding waard.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1130951

Nog niet klaar, maar zeker stabiel en zeer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:44:
Dit is wat ik heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik durf er zo 1 2 3 niet in te gaan prutsen aangezien ik direct een melding kreeg dat je dat niet moet doen.
Yep, de Dalvik cache moet naar de EXT partitie en zipalign kan je ook aanzetten (voor minder RAM verbruik). Je kan het ook via een terminal app uit de Market (bv. Android Terminal Emulator) doen;

- Type su
- Type a2sd zipalign
- Type a2sd cachesd

Na het a2sd cachesd commando herstart de telefoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij startte bij mij niet automatisch opnieuw op, maar ik heb gewoon ''move'' gedaan en dat herstartte de telefoon wel.
En nu lijkt alles goed te zijn :D! Opeens van 20 mb naar 83 mb vrij.
Alleen heb ik nog een laatste vraagje, kun je ook een thema toepassen zonder dat het meteen 25 mb telefoongeheugen opvraagt?
Ik gebruik de Twisted MIUI V2 Theme, maar die vraagt nogal veel geheugen, kan dit ook naar de SD kaart ?

Wederom bedankt Prozac _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45
Is er een mogelijkheid om in de stock MIUI een wakeup knop te selecteren/aan te passen? Bij mij zorgen alle fysieke knoppen voor een wakeup en dit wil ik eigenlijk alleen voor de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:44:
Dit is wat ik heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
damn! :)

deze kende ik nog niet! maakt mn cm7 op de Milestone een stuk vlotter! Dit ga ik ook eens proberen met MIUI, want MIUI presteert niet geweldig op mn Milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:40:
Hij startte bij mij niet automatisch opnieuw op, maar ik heb gewoon ''move'' gedaan en dat herstartte de telefoon wel.
En nu lijkt alles goed te zijn :D! Opeens van 20 mb naar 83 mb vrij.
Alleen heb ik nog een laatste vraagje, kun je ook een thema toepassen zonder dat het meteen 25 mb telefoongeheugen opvraagt?
Ik gebruik de Twisted MIUI V2 Theme, maar die vraagt nogal veel geheugen, kan dit ook naar de SD kaart ?

Wederom bedankt Prozac _/-\o_
Geen idee, ik gebruik de standaard MIUI theme. Als het goed is staat de theme al op de SD kaart in de /MIUI/Themes folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar heb ik hem ook staan, maar zodra ik hem dan toepas gebeurd dat.
Naja, ik heb nu toch genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Heerlijke ROM, draait goed op mijn Desire en hij lijkt het veeel langer met de batterij te doen: stock haalde ik maar net het einde van de dag. Maar met MIUI haal ik dit met gemak, incl de hele dag Exchange, Gmail, Facebook etc. sync met muziek en spellekes doen ook nog.

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om Gingerbread toetsenbord met Nederlands woordenboek te verkrijgen: eerst de rom geflashed (MIUI XJ 1.6.24 met A2SD+, wiped data etc.). Hierna de multilang pack en multilang Gingerbread toetsenbord (allemaal van de eerste en tweede post: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291) geflashed. Hierna de taal op Nederlands gezet en Nederlands ingesteld in Gingerbread toetsenbord instellingen.
Maar hij herkent geen enkel Nederlands woord ("hallo", etc.), iemand een idee? Moet je het Nederlandse woordenboek apart installeren?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:02
Dat probleem had/heb ik ook. Om dit op te lossen heb ik geprobeerd "More Locale 2" te installeren. Dit hielp ook niet...

Nu heb ik de applicatie "Swiftkey" geinstalleerd en dat vind ik een zeer fijn toetsenbord met Nederlandse woord voorspelling, die verbazingwekkend goed werkt :)
Direct na de trial periode heb ik het programma gekocht :)

Misschien niet de oplossing die je zocht, maar misschien helpt het je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
SwiftKey beta x is fijner, en gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Swiftkey is heel fijn, maar sinds een tijdje ben ik overgestapt op:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even MIUI geupdate voornamelijk vanwege mijn interesse in custom lockscreens. Vind die vijfpunt erg mooi maar hij voelt wel erg traag en haperig aan, niet helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb een groot probleem met MIUI: Als ik zoek door rechtstreeks in de balk te typen gaat de browser eerst naar google en voert daar niet in wat ik in de adresbalk heb getypt. Weet iemand hoe ik dat repareer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Clear data van de browser in manage applications?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kapitein Prozac schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:14:
Clear data van de browser in manage applications?
Heeft helaas niet geholpen, bijzonder spijtig want ik vind het een zeer irritante bug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ja, van dat zoeken in de browser heb ik ook last. Als ik de zoekknop indruk op het home-scherm, dan werkt het wel raar genoeg.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
vogelaarke135 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:55:
Ja, van dat zoeken in de browser heb ik ook last. Als ik de zoekknop indruk op het home-scherm, dan werkt het wel raar genoeg.
Klopt, dan werkt het wel. Ik heb ook al de schuld gegeven aan google search, en deze gedeinstalleerd, en ook dit hielp niet. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Welke versie van miui heb je? ik heb zelf die van miuiandroid.com en nergens problemen mee.. als je je browser.apk uit /system/app stuurt kan ik kijken of het daaraan ligt en die van mij terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Cyleo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:56:
[...]

Klopt, dan werkt het wel. Ik heb ook al de schuld gegeven aan google search, en deze gedeinstalleerd, en ook dit hielp niet. Heel irritant.
Bekende bug verlopig is er nog geen fix voor gevonden. De engelse source heeft deze bug niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
StarC schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:24:
Welke versie van miui heb je? ik heb zelf die van miuiandroid.com en nergens problemen mee.. als je je browser.apk uit /system/app stuurt kan ik kijken of het daaraan ligt en die van mij terugsturen?
Ik heb zelf de Miui XJ. Ik weet eigenlijk niet wat het voordeel van XJ is tov de miuiandroid.com versie. Is het alleen dat XJ ook XPart en D2W heeft (en de "normale" alleen A2SD+?).

En iemand al een oplossing voor het Gingerbread toetsenbord mét NL woordenboek?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er een MIUI lockscreen bestaat waarop je je afspraken kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Binnenkort (deze of volgende week), stable release van MIUI: http://twitter.com/#!/miuirom/status/88504658645102592

Nu alleen nog een NL woordenboek + Gingerbread toetsenbord en dan is deze jongen tevreden :p

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt leuk maar feitelijk is het niks anders dan bepalen dat de code op dat moment stabiel is en dan een aparte versie maken die elke maand geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de nieuwe update flashen maar daar staat dat het voor van 1.7.1 naar 1.7.8 .
Nu staat wel bij mijn info over de telefoon dat ik in 1.7.3 miui xj zit. Kan ik nu gewoon veilig flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt nu een MIUI rom die door een andere rom bakker is aangepast, geen officiele MIUI rom. Die kan je niet updaten met een officiele MIUI rom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb de laatste update ook gewoon gedaan... van 1.6.8 naar 1.7.1 geloof ik ?
En nu geeft ie dus 1.7.3 aan
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/107vnra.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dat is geen officiele MIUI rom lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewel, ik heb gewoon de full base rom geflashed paar week terug en in de tussentijd gewoon alle updates geflashed. Netjes van xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik denk ook wel dat de source van je rom van miui.com is, en dat daar een language pack overheen is gegaan. Wat Tsurany bedoelt, denk ik, is dat je bij miui-xj moet blijven en niet bijv. miui-AJ of van miuiandroid.com moet flashen over je miui-XJ heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:32:
Jewel, ik heb gewoon de full base rom geflashed paar week terug en in de tussentijd gewoon alle updates geflashed. Netjes van xda
XDA is niet de officiële MIUI site en de XDA MIUI roms zijn vrijwel altijd roms waar zelf nog aan gesleuteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat bedoel ik idd. Dacht gewoon dat ze direct werden overgenomen, excuses.
Maar de vraag is nog steeds of ik veilig de update kan flashen (van xda)? of wordt dat gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij dat zoiets gewoon in dat topic op XDA terug te vinden is. Over het algemeen kan je roms gewoon updaten, maar dat kan je het beste zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie geen launcher will installeren zoals ADW/LaunchPro maar wel custom icons

http://www.appbrain.com/a.../de.dbware.circlelauncher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:39
Hoe zit dat eigenlijk met het language pack, ik lees overal dat je deze over de miui rom kan flashen maar waar kan ik deze dan krijgen? Ik heb al gezocht op XJ language pack etc.

Kan dat language pack gewoon over elke build heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Je kan dus op MIUI gewoon dingen als whatsapp enz installeren, maar ik vroeg mij af hoe zit de snelkoppeling er dan uit in het menu zegmaar? Aangezien deze dan gewoon de android graphics heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gisteren per ongeluk via de MIUI updater mijn gallery app geupdate naar de chinese versie (te veel gewoonte om gewoon op installeren te drukken). Iemand enig idee of ik dit makkelijk kan verhelpen, of is dit teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:01:
Je kan dus op MIUI gewoon dingen als whatsapp enz installeren, maar ik vroeg mij af hoe zit de snelkoppeling er dan uit in het menu zegmaar? Aangezien deze dan gewoon de android graphics heeft?
zo ziet het er bij mij uit, weet niet of je dat bedoeld ?
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp100/iivarr/20110716_193932.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:43:
[...]

[afbeelding]
Dank u, morgen maar eens MiUi installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:43:
[...]

[afbeelding]
welk theme gebruik jij?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Cyleo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:21:
Gisteren per ongeluk via de MIUI updater mijn gallery app geupdate naar de chinese versie (te veel gewoonte om gewoon op installeren te drukken). Iemand enig idee of ik dit makkelijk kan verhelpen, of is dit teveel moeite?
opnieuw je language pack flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHTC06 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 01:11:
[...]

welk theme gebruik jij?
Dark Theme: http://miuiandroid.com/20...heme-officially-released/
Alleen de icons en statusbalk, ik vind de launcher nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik heb een Acer Liquid E met daarop rom 1.7.15 voor de Acer Liquid E (made by lens_flare). http://forums.miuiandroid...read.php?7878-MIUI-1.7.15

Mijn vraag is hoe ik hierop een NL taal kan installeren. Heb al veel geprobeerd maar nog niet gelukt.

Kan iemand me helpen?

Edit: gelukt! na heeeeel wat uurtje spuzzelwerk. Dit wil ik anderen graag besparen :9

Voor diegene met Acer Liquid E:

Download 1.7.15 http://forums.miuiandroid...read.php?7878-MIUI-1.7.15 en flash de rom

vervolgens download deze languagepack http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125164 en flash deze zoals je een rom flashes. Geen wipe.

Dan moet alles in NL zijn ;)

[ Voor 41% gewijzigd door ThijsLuke op 18-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iets wat ik graag zou zien in MIUI is een aanpassing in de firewall app.
Je kan nu kiezen welke programma's internet mogen gebruiken op 3G en welke op Wifi,
Ik zou graag een extra keuze hebben voor roaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Na een tijdje vreemd te zijn gegaan heb ik MIUI maar weer eens geinstalleerd. De eerste GB releases waren niet echt superstabiel en hadden een aantal problemen, dus heb ik GingerVillain geprobeerd (ook zeker niet slecht).
Anyway, ik krijg nu steeds een update alert van MIUI om nieuwe dingen te installeren. Klopt het dat ik dan helemaal Chinees ben? Ik heb nu MIUI-Au en dat bevalt me prima. Zo te zien zijn dat Chinese toestanden, en ik kan ook alleen maar het versienummer lezen en daaruit leid ik af dat het de nieuwe MIUI rom is. Maar Chinees dus. Klopt dat?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didIT
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:48:
Na een tijdje vreemd te zijn gegaan heb ik MIUI maar weer eens geinstalleerd. De eerste GB releases waren niet echt superstabiel en hadden een aantal problemen, dus heb ik GingerVillain geprobeerd (ook zeker niet slecht).
Anyway, ik krijg nu steeds een update alert van MIUI om nieuwe dingen te installeren. Klopt het dat ik dan helemaal Chinees ben? Ik heb nu MIUI-Au en dat bevalt me prima. Zo te zien zijn dat Chinese toestanden, en ik kan ook alleen maar het versienummer lezen en daaruit leid ik af dat het de nieuwe MIUI rom is. Maar Chinees dus. Klopt dat?
Klopt niet, je bent niet helemaal chiness ;)
Ik weet niet waar het precies vandaan komt maar ik ken het probleem.

Ik zou ze ook niet installeren en alleen de updates van MIUI-au gebruiken.

Gebruik zelf al weer een tijdje XJ en dat bevalt prima. Zo af en toe krijg ik een melding dat ik bepaalde system-apps moet updaten (gallery/camera).
1 keer gedaan -> niet leuk. app is dan ineens in het chinees.

Gelukkig een NAND backup gedaan deze dus maar teruggezet.

Ik hou het bij CM updater. Werkt perfect en doe dus ook met alle versie mee ;)

Als iemand weet hoe ik de officiele MIUI updater kan uitschakelen, alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste