Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat is weer duidelijke taal.
Bedankt, heb ik morgen weer even wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
De radio's altijd even apart flashen want daarna moet de telefoon herstart worden om de installatie af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik denk dat het gelukt is... ik heb de nieuwste radio geflashed uit de link.
Maar waar kan ik de radio nu vinden? misschien een beetje een rare vraag... maar hij staat niet bij mijn toepassingen oid.
(Bij mijn instellingen staat trouwens ook de naam van de radio die ik heb geflashed, dus lijkt me goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Die radio moet je niet verwarren met bijvoorbeeld een FM radio app. De Desire radio's zijn verantwoordelijk voor GSM, GPS, 3G, etc. De verschillen tussen de radio's zitten bijvoorbeeld in signaalsterkte en daardoor minder of meer batterijverbruik. Zo heb ik met recente radio's nog maar weinig last van echo of storing tijdens telefoongesprekken maar daarentegen had ik met een oudere radio versie een snellere GPS fix dan met de recente radio's.

Zolang het nummer van de geflashte radio te zien is in "About Phone" in de instellingen, zit het wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Prozac op 24-04-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, haha fail van mijn kant. ik dacht inderdaad dat het een gewone radio inhield.
Maargoed, nu je het zo zegt heb ik al wel verschil gemerkt... vooral bij mijn 3Gnetwerk.

Ik heb me vanochtend nog even verder ingelezen wat betrefd de kernels en ik kwam overal heel (voor mij) ingewikkelde verhalen tegen over verschillende settings etc.
Is het niet zo dat als je een kernel flashed je direct een betere battery life etc krijgt maar dat je zelf nog van alles moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Er zitten dan al een aantal functies in die zorgen voor minder verbruik waar je niks voor hoeft in te stellen. Daarnaast kan je vaak met een app als SetCPU profielen maken met lagere maximale CPU snelheden onder bepaalde omstandigheden (bv. scherm uit of batterij lager dan 25%). De standaard snelheden van de Desire lopen van 245 MHz (in rust) tot 998 MHz. Een aantal kernels bieden de mogelijkheid om de CPU te onderklokken naar 128 MHz (in rust). De winst is vooral te behalen als de Desire in standby staat. Zodra je je Desire gaat gebruiken kan het hard gaan met de accu; het scherm is natuurlijk ook een behoorlijke stroomvreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor de informatie.
Op het moment is het me dat nog niet waard want ik vind dat de batterij met de standaard miui komt vergeleken met gingervillain en froyo al superlang mee.
Mocht ik het ooit nog anders willen weet ik dat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Hee,

Even een oproep voor iedereen:
Kan iedereen mij de meest up-to-date MIUI versie (custom ROM, alles mag) van zijn/haar toestel geven? Dan kan ik deze in de TS zetten. Informatie of deze goed of slecht draait is ook welkom.

[ Voor 13% gewijzigd door SpaceK33z op 25-04-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De meest recente MIUI is 1.4.22.

MIUI-dev's Gingerbread MIUI (voor aardig wat toestellen); http://www.miuiandroid.com/roms/
XJ's Gingerbread en Froyo MIUI XJ (voor de Desire, ook in het Nederlands); http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

Beiden draaien goed alhoewel ik soms FC's tegenkom met MIUI XJ. Gingerbread MIUI's UI is nog niet helemaal af dus daarom gebruik ik voorlopig nog Froyo MIUI.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-04-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

Qck

Bazinga

Zo, na lang wikken en wegen, vandaag eindelijk mijn telefoon (Desire HD) gedowngrade, geroot en unlocked.

Daarna CleanDHD erop geknalled, maar na even spelen was ik toch niet tevreden en besloot, vrijwel direct, MIUI te proberen. En ik ben blij dat ik dit heb gedaan, wat een heerlijke rom is dit zeg! Ik had em wel wat snappy-er verwacht, maargoed, daar kom ik wel overheen.

Bye bye Sense, welcome MIUI :D

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:01:
De meest recente MIUI is 1.4.22.

MIUI-dev's Gingerbread MIUI (voor aardig wat toestellen); http://www.miuiandroid.com/roms/
XJ's Gingerbread en Froyo MIUI XJ (voor de Desire, ook in het Nederlands); http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

Beiden draaien goed alhoewel ik soms FC's tegenkom met MIUI XJ. Gingerbread MIUI's UI is nog niet helemaal af dus daarom gebruik ik voorlopig nog Froyo MIUI.
Bedankt! De FP is geüpdatet. Ik heb nu gewoon bij de toestellen een link naar miui-dev gezet, maar specifieke versies voor een toestel zijn altijd welkom (zoals MIUI-XJ op de Desire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
nvm..

[ Voor 95% gewijzigd door Dennis_k op 27-04-2011 10:43 . Reden: eerst lezen dan vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik MIUI op de Galaxy S in het Nederlands kan krijgen.
Dan doel ik met name op het toetsenbord, de rest maakt me niet uit.

Heb wel al wat gezocht en gister had ik ergens een file die niet voor de GS bedoeld
was geprobeerd. Dat resulteerde in een onbruikbare telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:49:
Iemand enig idee hoe ik MIUI op de Galaxy S in het Nederlands kan krijgen.
Dan doel ik met name op het toetsenbord, de rest maakt me niet uit.

Heb wel al wat gezocht en gister had ik ergens een file die niet voor de GS bedoeld
was geprobeerd. Dat resulteerde in een onbruikbare telefoon.
Swiftkey...incl Nederlands woordenboek :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swiftkey zuigt imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dacht het niet..,wat mis je dan?
Edit: Indien niet tevreden pech voor jou...ATM enige alternatief voor NL toetsenbord :+

pay versie doet wonderen

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 26-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:00:
[...]

Dacht het niet..,wat mis je dan?
Edit: Indien niet tevreden pech voor jou...ATM enige alternatief voor NL toetsenbord :+

pay versie doet wonderen
Ok, ik had vroeger een swiftkey geprobeerd. Ben nu gewend aan gingerbread keyboard, welke ik echt super fijn vind! Maar moet zeggen dat ik swiftkey (na zojuist geprobeerd te hebben) prima vind werken en zeker waardig genoeg om de tijd te vullen tot er een NL versie in MIUI zit. (wellicht wil ik dan niet meer terug :P)
Eens kijken of ik swiftkey kan skinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
bij deze link staat een d2w versie,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291

hier heb ik nog een vraag over,
ik weet dat ik een fat32 partitie nodig heb voor gewone data
en een ext4 voor mn apps naartoe te schrijven (als het goed is)

echter staat er bij de uitleg in de 3e post ook swap/noswap
moet ik nu wel of geen swap partitie erbij maken?

of is een andere versie beter aan te raden als ik meer geheugen wil?

[ Voor 8% gewijzigd door mesm90 op 26-04-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Vandaag (op kantoor ;P ) even de overstap van CM7 naar MIUI gemaakt. Hele verandering m.b.t. de launcher en indeling.

Ben vooral te spreken over de mogelijkheden van de "firewall", de toggels en de algehele layout van het geheel.

Weet iemand hoe ik de klok uit kan zetten in de notificatiebalk, aangezien ik een widget hiervoor gebruik?

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis_k op 27-04-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dennis_k schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:47:
Vandaag (op kantoor ;P ) even de overstap van CM7 naar MIUI gemaakt. Hele verandering m.b.t. de launcher en indeling.

Ben vooral te spreken over de mogelijkheden van de "firewall", de toggels en de algehele layout van het geheel.

Weet iemand hoe ik de klok uit kan zetten in de notificatiebalk, aangezien ik een widget hiervoor gebruik?
Clock uitzetten zal niet gaan...of je moet een modificatie theme draaien waarin deze uitgeschakeld is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik heb vanmiddag op mijn HTC desire 1.4.22 D2EXT (XJ versie) gezet, en nu wilde ik met titanium backup mijn whatsapp terug zetten. Vervolgens kreeg ik een FC. Hierna whatsapp uit de market gehaald en hetzelfde probleem...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Mdehoog schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:49:
Ik heb vanmiddag op mijn HTC desire 1.4.22 D2EXT (XJ versie) gezet, en nu wilde ik met titanium backup mijn whatsapp terug zetten. Vervolgens kreeg ik een FC. Hierna whatsapp uit de market gehaald en hetzelfde probleem...

Iemand een idee?
ik wil die ook proberen allen dan de d2w versie, omdat dit sneller schijnt te zijn, alleen weet ik niet of je wel of geen swap partitie nodig hebt *stille hint*

waarom eigenlijk je whatsapp terugzetten? je history wordt toch op je "sd kaart" bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
mesm90 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:59:
[...]

ik wil die ook proberen allen dan de d2w versie, omdat dit sneller schijnt te zijn, alleen weet ik niet of je wel of geen swap partitie nodig hebt *stille hint*

waarom eigenlijk je whatsapp terugzetten? je history wordt toch op je "sd kaart" bijgehouden?
Misschien dat ik dan zo even de d2w versie flash, heb m wel met swap gedaan, omdat ik toch mn geheugenkaart nooit vol heb staan :)

En wilde whatsapp terug zetten omdat ik geen zin had in dat gedoe met dat smsje, maar heb m daarna alsnog uit de market gehaald en doet het niet zo top...

Mischien dat de d2w het wel ok doet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
als het goed werkt, zou je dan de indeling van je kaart hier kunnen posten?

ik hoop niet dat dat swap al te grote invloed heeft op mn kaart aldaar het nogal vaak aangesproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Jep, will do. Ik flash m nu even, heb nu als indeling dit: ext4: 1 gig swap: 96 mb en dan de rest van mn kaart is +/- 7 gig

EDIT:
Net dus geprobeerd, maar zonder succes, whatsapp crasht nog steeds. Ik ga als laatste optie maar a2sd versie proberen...

[ Voor 34% gewijzigd door Kypo op 27-04-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
hmmm jammer :(
ik gaat het vandeweek ook wel ff proberen denk :)
heb je wel gewoon alles gereset? cache e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen op diverse screenshots zie ik een apps tab in het menu staan (notifications, apps, toggles).
Maar in MIUI9000 zit dat niet.
Kan iemand me vertellen waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Kun je misschien een link geven naar de screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
mesm90 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:17:
hmmm jammer :(
ik gaat het vandeweek ook wel ff proberen denk :)
heb je wel gewoon alles gereset? cache e.d.?
Heb net iets erg bijzonders meegemaakt :), had gisteravond dus weer de D2W erop gezet en geen zin gehad om het weer terug te zetten naar A2SD. Vanochtend word ik wakker, kijk naar mn whatsapp, doet hij het zonder kuren of FC's :D

Waarom hij het opeens wel doet is mij een raadsel, maar ik ben blij ^^

Nu heb ik alleen het volgende, ik denk dat het met een theme instelling te maken heeft. Maar als ik bij bijv. het toetsenbord een taalinstelling wil veranderen (of iets anders met een lange lijst met meerdere keuzes) dan is het contrast tussen de letters en de achtergrond nihil. Iemand daar een idee over? Of is het een theme die ik kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:07:
Mensen op diverse screenshots zie ik een apps tab in het menu staan (notifications, apps, toggles).
Maar in MIUI9000 zit dat niet.
Kan iemand me vertellen waar dat vandaan komt?
Ik meen me te herinneren dat de Chinese devs dat weer uit de laatste release hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op dit moment CyanogenMod 7, maar wilde wel eens een MIUI ROM proberen. Aangezien MIUI XJ werd aangeraden leek me dat wel een geschikte kandidaat.

Ik vroeg me alleen af of dat draait op mijn huidige setup:
  • HTC Desire (amoled versie)
  • Clockwork recovery 2.5.0.7 (Ik hoorde dat voor sommige ROM's CWM 3 vereist was)
  • HBOOT 93.0001 met N1 partition table
  • Radio 5.11.05.27 (Ik weet dat 5.14.05.17 en 5.17.05.08 aanbevolen worden, maar werkt het met mijn versie? Aangezien ik voorlopig MIUI alleen even wil uitproberen wil ik niet gelijk van radio wisselen ;))
Ik heb de openingspost en de faq gelezen van het topic op XDA, maar deze zaken stonden daar niet in. Uiteraard heb ik het daar gevraagd maar nog geen antwoord gehad, hopelijk is hier iemand sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik ben nog redelijk nieuwe in het hele flash gebeuren...
Gister heb ik met succes Android Revolution HD geflashed, nu heb ik de smaak te pakken en wil ik MIUI draaien. Echter lukt het me niet om deze ROM aan de praat te krijgen en heb maar snel weer een restore gedaan.

MIUI_XJ_A2SD_1.4.22_2.3_Final_Signed probeerde ik te flashen.

Heb Dalvik Cache gewiped en FULL-WIPE-1.3 hierna probeer in dus de ROM te flashen net zoals bij Rev. HD, maar het lukt niet? Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helioss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:57:
Ik ben nog redelijk nieuwe in het hele flash gebeuren...
Gister heb ik met succes Android Revolution HD geflashed, nu heb ik de smaak te pakken en wil ik MIUI draaien. Echter lukt het me niet om deze ROM aan de praat te krijgen en heb maar snel weer een restore gedaan.

MIUI_XJ_A2SD_1.4.22_2.3_Final_Signed probeerde ik te flashen.

Heb Dalvik Cache gewiped en FULL-WIPE-1.3 hierna probeer in dus de ROM te flashen net zoals bij Rev. HD, maar het lukt niet? Wat doe ik niet goed?
Ik heb nog geen MIUI rom gedraaid, maar ben wel bekend met flashen e.d.
Gaat het tijdens het flashen mis? Oftwel in de recovery?
Kan je wat precieser vertellen wat er mis gaat? Met "het lukt niet" kunnen we niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Mdehoog schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:07:
[...]

Heb net iets erg bijzonders meegemaakt :), had gisteravond dus weer de D2W erop gezet en geen zin gehad om het weer terug te zetten naar A2SD. Vanochtend word ik wakker, kijk naar mn whatsapp, doet hij het zonder kuren of FC's :D

Waarom hij het opeens wel doet is mij een raadsel, maar ik ben blij ^^

Nu heb ik alleen het volgende, ik denk dat het met een theme instelling te maken heeft. Maar als ik bij bijv. het toetsenbord een taalinstelling wil veranderen (of iets anders met een lange lijst met meerdere keuzes) dan is het contrast tussen de letters en de achtergrond nihil. Iemand daar een idee over? Of is het een theme die ik kan aanpassen?
mooi en je sd kaart instelling is hetzelfde?
want dan gaat ik dat eens op mijn gemak uitproberen morgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:26:
Ik draai op dit moment CyanogenMod 7, maar wilde wel eens een MIUI ROM proberen. Aangezien MIUI XJ werd aangeraden leek me dat wel een geschikte kandidaat.

Ik vroeg me alleen af of dat draait op mijn huidige setup:
  • HTC Desire (amoled versie)
  • Clockwork recovery 2.5.0.7 (Ik hoorde dat voor sommige ROM's CWM 3 vereist was)
  • HBOOT 93.0001 met N1 partition table
  • Radio 5.11.05.27 (Ik weet dat 5.14.05.17 en 5.17.05.08 aanbevolen worden, maar werkt het met mijn versie? Aangezien ik voorlopig MIUI alleen even wil uitproberen wil ik niet gelijk van radio wisselen ;))
Ik heb de openingspost en de faq gelezen van het topic op XDA, maar deze zaken stonden daar niet in. Uiteraard heb ik het daar gevraagd maar nog geen antwoord gehad, hopelijk is hier iemand sneller :P
Om mezelf maar even te quoten (en wellicht iemand anders te helpen die met dezelfde vragen komt te zitten);
MIUI XJ schijnt prima op mijn setup te draaien, alleen hebben veel mensen met de N1 partition table nogal eens 'issues', werd mij verteld. Wat deze issues inhouden is mij niet duidelijk geworden, maar ik heb het maar gewoon geprobeerd. Bij mij liep de ROM prima en alles deed het zoals het hoorde :)

Echter viel MIUI mij toch een beetje tegen (of ik kan gewoon niet overschakelen na zo lang CyanogenMod te hebben gedraaid :P). Bovendien liep het niet zo soepel als mijn huidige setup (CM7 draait soepeler op 883MHz dan MIUI op 1GHz), maar dat schijnt bekend te zijn van MIUI ROM's las ik.
MIUI is zeker een prima ROM, maar niet voor mij dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog meer mensen die geen melding krijgen bij het ontvangen van een sms? Ik heb de instellingen al 10 x gecontroleerd en dat staat zeker weten goed. Alleen mijn ledje gaat knipperen, verder trilt de telefoon niet en krijg ik ook geen geluid. Bellen werkt wel normaal.
Ik heb trouwens ook al andere sms apps geprobeerd maar dit had het zelfde als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hoi, ik ben van plan binnenkort te rooten en deze rom op mijn Desire te zetten, maar ik heb wel een paar vraagjes:
1: is deze rom net zo stabiel als de HTC sense rom? dus dat alle programma's probleemloos werken, en er vrijwel nooit een app crasht?
2: is de browser heel erg anders? de HTC browser doet flash supergoed, en ondersteund tabbladen, en crasht bijna nooit
3: is de rom goed vertaald? dus als ik de nederlandse versie neem, dat ik dan een 100 procent nederlandse versie heb? ahoewel, ik denk dat ik voor de engels versie ga, maar daar zit ook geen chinees meer in?
ik heb het een en ander nagezocht, maar deze 3 dingetjes kon ik niet vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
De MIUI_XJ_A2SD_1.4.22_2.3_Final_Signed die ik wou flashen zorgde in recovery voor problemen, met simpel de error "Can't flash from SD-Card".

Dit heeft hem blijkbaar aan de rom gelegen, want hierna heb ik MIUI 1.4.22 v.4: Freshly Squeezed Edition™ geflashed en deze werkt tot op heden prima. Dus misschien een foutje in de .ZIP file van de ROM?
Enigste wat ik echt mis in deze ROM is een goede EQ voor de musicplayer, DSPManager is niet helemaal naar wens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:09
Ik heb een probleem met mijn SGS nadat ik MIUI rc6b rom erop heb gezet, vanaf de standaard samsung froyo rom. Omdat ik niet heel erg ervaren ben met het flashen enz. heb ik een redelijk gedetailleerde handleiding gebruikt. http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/

Hierin heb ik eerst speedmod kernel geflasht, waarna ik efs backup heb gedraaid vanuit recovery mode. Volgende stap was CM7 flashen en hierna de MIUI rom installeren. Dit ging allemaal van een lije dakje, echter heb ik na afronding hiervan geen service van mijn provider. Mijn IMEI nummer wordt niet gevonden.

Op mijn interne SD kaart heb ik wel een map efs staan waarin (volgens mij) de backup gegevens van mijn simkaart staan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer werkend krijg?

Hiernaast heb ik nog een klein probleem met automatisch opnieuw opstarten, maar dit is voor latere zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Geen idee, misschien werkt deze beter; http://www.miuiandroid.com/roms/ (onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

k_doorman schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:24:
Ik heb een probleem met mijn SGS nadat ik MIUI rc6b rom erop heb gezet, vanaf de standaard samsung froyo rom. Omdat ik niet heel erg ervaren ben met het flashen enz. heb ik een redelijk gedetailleerde handleiding gebruikt. http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/

Hierin heb ik eerst speedmod kernel geflasht, waarna ik efs backup heb gedraaid vanuit recovery mode. Volgende stap was CM7 flashen en hierna de MIUI rom installeren. Dit ging allemaal van een lije dakje, echter heb ik na afronding hiervan geen service van mijn provider. Mijn IMEI nummer wordt niet gevonden.

Op mijn interne SD kaart heb ik wel een map efs staan waarin (volgens mij) de backup gegevens van mijn simkaart staan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer werkend krijg?

Hiernaast heb ik nog een klein probleem met automatisch opnieuw opstarten, maar dit is voor latere zorg
Opnieuw flashen maar nu met de laatste rom op XDA..nu je de juiste bootloader bezit is dit relatief een makkie.

MIUI BOZ EDITION [V7 1.4.29][ANDROID 2.3.3][OC 1.54GHz]
Deze is weer een stap beter nu met Voice recorder o.a. Kernel TKGlitch EXTREME

Update vanaf MIUI flash in Cwm eerst "ultimate_kernel_cleaning_script by lippo94.
Daarna BOZ V7. Eerste keer boot (kan) Chinees zijn maar in de setting Engels selecteren en een reboot..
OC mogelijkheid van 1.54Ghz (belachelijk hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je dit doet? Dus dat downloaden en installeren..

Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp100/iivarr/ScreenShot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ehm ik zou niet al teveel goeds verwachten, misschien eerst een nand backup proberen?
en dan vervolgens dit proberen, kan je altijd nog terug :)

of eventueel gewoon de nieuwe versie downloaden....
brengt met gelijk op een idee die vraag van je aangezien ik er maar geen duidelijk antwoord op krijg
zie hieronder

edit:

ik zit nog steeds met een vraag waar ik maar geen duidelijkheid over krijg helaas, al verschillende fora afgestruind nu om hier de vraag nogmaals te stellen,

ik ben bezig met de volgende rom:
([ROM][MIUI] 1.4.29 +OTA GB2.3/2.2 [Multi Lang] XJ-D2EXT X-Part, A2SD/+, D2W + Add-ons)

echter word me maar niet duidelijk wat nou de verschillen zijn en welke versie het meest geschikt is,
mijn vraag is dus kortom, wat zouden zullie aanraden uit de volgende rij? en wat zijn de verschillen?

-X-part
-D2ext
-A2SD/+
-D2W

ik zou graag wat meer opslagruimte hebben voor mijn applicatie's op de desire, echter ben ik er wat huiverig voor vandaar dat ik de vraag hier neerleg!

antwoord al gevonden A2SD+ blijkt het beste te zijn

[ Voor 84% gewijzigd door mesm90 op 01-05-2011 16:37 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
silitek schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:34:
[...]

Opnieuw flashen maar nu met de laatste rom op XDA..nu je de juiste bootloader bezit is dit relatief een makkie.

MIUI BOZ EDITION [V7 1.4.29][ANDROID 2.3.3][OC 1.54GHz]
Deze is weer een stap beter nu met Voice recorder o.a. Kernel TKGlitch EXTREME

Update vanaf MIUI flash in Cwm eerst "ultimate_kernel_cleaning_script by lippo94.
Daarna BOZ V7. Eerste keer boot (kan) Chinees zijn maar in de setting Engels selecteren en een reboot..
OC mogelijkheid van 1.54Ghz (belachelijk hoog...
Ik heb die laatste ROM ( v7 1.4.19) geïnstalleerd, maar zit nog steeds met het probleem dat ik geen service heb. Ik heb een beetje zitten zoeken op xda e.d. hieruit blijkt dat je iets moet doen met de map EFS die in mijn bestanden staat. Ik weet alleen niet wat.
try to use root explorer and mount to RW and delete efs folder
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:15:

[afbeelding]
zit in dit pakket standaard het nederlands eigenlijk of moet ik die zip nog eroverheen flashen?
kan op de xda site namelijk geen language pack vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

k_doorman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Ik heb die laatste ROM ( v7 1.4.19) geïnstalleerd, maar zit nog steeds met het probleem dat ik geen service heb. Ik heb een beetje zitten zoeken op xda e.d. hieruit blijkt dat je iets moet doen met de map EFS die in mijn bestanden staat. Ik weet alleen niet wat.

[...]

Iemand een idee?
Zou alleen maar EFS map file herschrijven/veranderden als je een back-up van je origineel bezit..
In Root Explorer/mount RW app krijg je toegang tot deze map en zet je back-up efs terug...neem aan dat je van het origineel wel een back-up bezit. in deze map zit je originele IMEI en nv_data.bin en nv_data .bin .bak

Zo niet heb je IMEI vernageld en bezit je nu een mooie onderzetter.... :+

Edit: ROM ( v7 1.4.19) is al oud :) ..1.4.29 is nieuw

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 01-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
Uiteraard heb ik een backup gemaakt van mijn efs zoals die in mijn root stond en zoals deze in de map backup stond.

Nu heb ik alleen iets stoms gedaan, denk ik. Ik heb eerst de map efs verwijderd, waarna ik de map efs uit de backup terug wou zetten.

Toen in de map efs verwijderde ging mijn telefoon gelijk over naar de melding "only emergency calls" Hierdoor kan ik niet meer in root explorer. :F

Wel heb ik van beide mappen een back-up.... Is dit nog op te lossen. Ik wordt toch wel een beetje wanhopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gerelateerd, excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

k_doorman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:01:
Uiteraard heb ik een backup gemaakt van mijn efs zoals die in mijn root stond en zoals deze in de map backup stond.

Nu heb ik alleen iets stoms gedaan, denk ik. Ik heb eerst de map efs verwijderd, waarna ik de map efs uit de backup terug wou zetten.

Toen in de map efs verwijderde ging mijn telefoon gelijk over naar de melding "only emergency calls" Hierdoor kan ik niet meer in root explorer. :F

Wel heb ik van beide mappen een back-up.... Is dit nog op te lossen. Ik wordt toch wel een beetje wanhopig :P
Ai, je had deze efs map moeten overschrijven..Met Odin (JS5) CSC XEN helaas opnieuw flashen.
Mits je van een MIUI een totaal back-up bezit..dan deze laden.
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:09:
Sinds ik vanmiddag de telefoon heb laten vallen wordt mijn SD-kaart niet meer herkend waardoor ik dus niet meer bij mijn apps etc. kan. ><
Daarnaast zijn er ook kleine problemen met het scherm. Soms wil de telefoon niet ontwaken uit de stanby stand zeg maar, waarna ik de batterij eruit moet halen om het weer opnieuw op te starten.
Ik heb al geprobeerd een andere SD kaart in de telefoon te doen maar ook deze wordt niet herkend...
Ik hoop dat iemand hier een mogelijk oplossing weet, anders zit er niks anders op dan de ROM opnieuw te installeren etc... hopelijk werkt dat wel in het ergste geval.

Ik krijg trouwens ook een foutmelding bij het verbinden met mijn WiFi, data doet het wel gewoon

(ik heb overigens al meerdere keren de SD kaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan)

Bvd, Ivar
Factory reset al gedaan?

[ Voor 37% gewijzigd door silitek op 01-05-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:15:

[afbeelding]
Die OTA is voor de Chinese MIUI en niet voor onze vertaalde MIUI. Niet downloaden en installeren dus.
mesm90 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:33:
ehm ik zou niet al teveel goeds verwachten, misschien eerst een nand backup proberen?
en dan vervolgens dit proberen, kan je altijd nog terug :)

of eventueel gewoon de nieuwe versie downloaden....
brengt met gelijk op een idee die vraag van je aangezien ik er maar geen duidelijk antwoord op krijg
zie hieronder

edit:

ik zit nog steeds met een vraag waar ik maar geen duidelijkheid over krijg helaas, al verschillende fora afgestruind nu om hier de vraag nogmaals te stellen,

ik ben bezig met de volgende rom:
([ROM][MIUI] 1.4.29 +OTA GB2.3/2.2 [Multi Lang] XJ-D2EXT X-Part, A2SD/+, D2W + Add-ons)

echter word me maar niet duidelijk wat nou de verschillen zijn en welke versie het meest geschikt is,
mijn vraag is dus kortom, wat zouden zullie aanraden uit de volgende rij? en wat zijn de verschillen?

-X-part
-D2ext
-A2SD/+
-D2W

ik zou graag wat meer opslagruimte hebben voor mijn applicatie's op de desire, echter ben ik er wat huiverig voor vandaar dat ik de vraag hier neerleg!

antwoord al gevonden A2SD+ blijkt het beste te zijn
D2EXT X-PART is het snelst maar ook het minst veilig/stabiel (zo ik het begrepen heb). D2W schijnt iets veiliger/stabieler te zijn (heb ik niks van gemerkt in de paar minuten dat ik het gebruikt heb) maar weer ietsje langzamer. A2SD+ is de langzaamste van de drie maar ook het meest veilig/stabiel. Ik gebruik standaard A2SD+ MIUI en daar heb ik nooit problemen mee gehad; enkel reboots door een crappy kernel. Met een goeie kernel en tijdig laden is herstarten iets van het verleden, tenzij je natuurlijk iets gaat flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
silitek schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:22:
[...]

Ai, je had deze efs map moeten overschrijven..Met Odin (JS5) CSC XEN helaas opnieuw flashen.
Mits je van een MIUI een totaal back-up bezit..dan deze laden.
Snapte ik helaas achteraf ook 8)7
Je gaat alleen nu heel ff een stapje te snel: Opnieuw flashen met odin, helamaal vanaf "speedmod-kernel-k13c-500hz.tar" Wat bedoel je met (JS5) CSC XEN?

iig al bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo,
Ik gebruik Launcher Pro, maar bij het NDT MIUI GINGER V7.2 werkt de dock notification niet.
Met Typhoon CyanogenMod 7 werkt het wel zeer goed zoals op de foto.
Zou terug willen gaan naar NDT MIUI GINGER V7.2 ziet U.
Is er een oplossing voor dit?

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=580009&d=1303931955

Greetz Seki

[ Voor 19% gewijzigd door Seki op 01-05-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

k_doorman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:44:
[...]

Snapte ik helaas achteraf ook 8)7
Je gaat alleen nu heel ff een stapje te snel: Opnieuw flashen met odin, helamaal vanaf "speedmod-kernel-k13c-500hz.tar" Wat bedoel je met (JS5) CSC XEN?

iig al bedankt voor je hulp
Ja, op samfirmware.com (JS5 met XEN (NL) stock firmware halen. In Odin pit.512 PDA/MODEM/CSC inladen en opnieuw beginnen. (neem aan dat je 3-button werkt). Daarna root+ root explorer nu wel je originele EFS terugzetten.
Daarna eventueel weer naar MIUI toe.
Er is nog niks aan de hand..enkel omdat je niet meer in root kunt komen helaas opnieuw beginnen.

karweitje van een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Kapitein Prozac schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:07:
[...]

Die OTA is voor de Chinese MIUI en niet voor onze vertaalde MIUI. Niet downloaden en installeren dus.

[...]

D2EXT X-PART is het snelst maar ook het minst veilig/stabiel (zo ik het begrepen heb). D2W schijnt iets veiliger/stabieler te zijn (heb ik niks van gemerkt in de paar minuten dat ik het gebruikt heb) maar weer ietsje langzamer. A2SD+ is de langzaamste van de drie maar ook het meest veilig/stabiel. Ik gebruik standaard A2SD+ MIUI en daar heb ik nooit problemen mee gehad; enkel reboots door een crappy kernel. Met een goeie kernel en tijdig laden is herstarten iets van het verleden, tenzij je natuurlijk iets gaat flashen ;)
bedankt :D
en is deze ook nederlands of alleen engels?
al maakt dit niet veel uit mn huidige is ook engels maar dat ik dalijk niet voor een verassingen kom te staan alla een chinese rom :)

ik ga ook voor de a2sd versie dan stabieler is beter als sneller imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Met de XJ multi-language packs kan je ze ook in het Nederlands krijgen (zolang de versienummers maar overeenkomen). De D2W en D2EXT zijn iets snappier dan de A2SD maar het verschil is minder groot dan wanneer je van Froyo naar Gingerbread gaat. Persoonlijk vind ik A2SD Froyo MIUI al geen slak; alles gaat soepel en apps staan binnen een seconde klaar. Daarnaast herstart ik vrijwel nooit dus van een lange opstarttijd heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Kapitein Prozac schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:17:
Met de XJ multi-language packs kan je ze ook in het Nederlands krijgen (zolang de versienummers maar overeenkomen). De D2W en D2EXT zijn iets snappier dan de A2SD maar het verschil is minder groot dan wanneer je van Froyo naar Gingerbread gaat. Persoonlijk vind ik A2SD Froyo MIUI al geen slak; alles gaat soepel en apps staan binnen een seconde klaar. Daarnaast herstart ik vrijwel nooit dus van een lange opstarttijd heb ik geen last.
thanks again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Ik heb ook maar weer eens MIUI erop gezet, de nieuwste van XJ van 1.4.29.

Werkt weer heerlijk en ziet er weer erg goed uit, nog beter als eerst :D!

Alleen jammer dat als ik Launcher Pro wil gebruiken en de dock icons wil veranderen dat ie crashed :(.
Verders werkt Launcher Pro wel, alleen de standaard dock icons zijn zo saai :P maar kan ze helaas niet aanpassen door het crashen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
hmmm ik krijg xj niet geinstalleerd, zegt:
can't open package,
e, (bad)

doe ik iets verkeerds?
ik heb gewoon een full wipe gedaan dus daar kan het niet aan liggen

en nog een vraagje mocht ik hem geinstalleerd (gingerbread) krijgen....
moet ik dit ook nog in de terminal doen?
- Type su
- Type a2sd zipalign
- Type a2sd cachesd

[ Voor 36% gewijzigd door mesm90 op 02-05-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Laatst online: 12-04-2022
Grudgie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:19:

Alleen jammer dat als ik Launcher Pro wil gebruiken en de dock icons wil veranderen dat ie crashed :(.
Verders werkt Launcher Pro wel, alleen de standaard dock icons zijn zo saai :P maar kan ze helaas niet aanpassen door het crashen :(
Heb ook altijd Launcher Pro gebruikt zonder problemen met HD2 NDT MIUI GINGER ROM Multilang_MAGLDR maar gebruik nu TyphooN CyanogenMod 7
v0.2.1 v3.1.3 (2.3.3) waar Launcher Pro zeer goed werkt(toont de dock notification zie foto Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=580009&d=1303931955).
In de HD2 NDT MIUI GINGER ROM Multilang_MAGLDR versie kon ik geen dock notification zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Grudgie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:19:

Permissies herstellen, Launcher Pro prefs/data weggooien of Launcher Pro opnieuw installeren?
mesm90 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:07:
hmmm ik krijg xj niet geinstalleerd, zegt:
can't open package,
e, (bad)

doe ik iets verkeerds?
ik heb gewoon een full wipe gedaan dus daar kan het niet aan liggen

en nog een vraagje mocht ik hem geinstalleerd (gingerbread) krijgen....
moet ik dit ook nog in de terminal doen?

[...]
Helpt XJ opnieuw downloaden niet? Anders misschien van een mirror?

Yep, die commando's inderdaad nog even ingeven in terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
heeft gewerkt, maar niet zoals ik wilde draai nu een uurtje de a2w rom en gaat vloeiender als a2sd moet ik zeggen, kijk het een paar dagen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Permissies herstellen, Launcher Pro prefs/data weggooien of Launcher Pro opnieuw installeren?
Geprobeerd. crashed weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
iemand waar de call log functie wel goed werkt,
ik heb het uitgeprobeerd met de thuistelefoon, ik kan gewoon een conversatie houden,

helaas als ik het gerecorde bestand wil afspelen hoor ik niks, heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Wat mij betreft de enige manier van call recording die echt werkt;

http://forum.xda-develope...hp?p=12105829&postcount=1
http://forum.xda-develope...?p=13164257&postcount=320

De standaard ingebouwde call recorder in MIUI neemt enkel op van de microfoon en niet van de lijn. Bovenstaande methode doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Er is nu een nieuwe MIUI NL site
http://miui.nl/

Zou dit betekenen dat er gewerkt wordt aan een nederelandse vertaling van MIUI roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
atze schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:57:

Zou dit betekenen dat er gewerkt wordt aan een nederelandse vertaling van MIUI roms?
er is al een vertaling, naar nederlands: http://www.miui.nl/forum/index.php?topic=3.0
geen idee of die werkt:P

ik ga nu feesten in zwolle :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
hikhakhok schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:11:
[...]

er is al een vertaling, naar nederlands: http://www.miui.nl/forum/index.php?topic=3.0
geen idee of die werkt:P

ik ga nu feesten in zwolle :>
Beide links van de language file werken niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:35

radial

Watch out

atze schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:57:

Er is al een MIUI rom waar je nederlands kan selecteren, werkt prima
Even zoeken naar MIUI XJ en daarna even multilang installeren en je hebt een goed werkende en snelle rom ;)

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
radial schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Er is al een MIUI rom waar je nederlands kan selecteren, werkt prima
Even zoeken naar MIUI XJ en daarna even multilang installeren en je hebt een goed werkende en snelle rom ;)
Jupz! Zo heb ik het ook gedaan, de nieuwste rom van MIUI XJ erop geflashed, daarna gelijk de MultiLang geflashed en je rom is gelijk helemaal Nederlands.! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hoi,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in MiUi op mn desire z zetten. Ik ben echter niet geen 'dev' ofzo dus hoop dat het redelijk simpel kan. Door alle verschillende MIUI versies/vertalingen en mensen die er zelf mee aan de slag gaan zie ik echt 'het bos' niet meer. Waar kan ik de laatste versie voor de z vinden? Daarnaast kan ik niet echt een goede guide vinden. Ik ben best wel noob dus heb echt behoefte aan een stap voor stap guide die alles haarfijn uitlegt. ik heb bijvoorbeeld nog nooit iets getypt in een cmdscherm op mn phone ofzo. Als iemand mij kan helpen, graag :)

En nog een super noob vraag waarschijnlijk: wanneer je je phone root en daarna (voor een rom) in de bootscreen alle data whipe-d dan ben je je root toch niet kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Het is (zo te lezen) te doen maar het heeft wat meer voeten in de aarde dan het makkelijke rooten van een Desire.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835777
http://forum.xda-develope...HTC_Vision#Rooting_the_G2

De (Engelstalige) MIUI rom voor de Desire Z kan je bijvoorbeeld hier vandaan halen; http://www.miuiandroid.com/roms/ (onderaan).

Tweede vraag; nee, als je in de recovery een data wipe doet, ben je de root niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ik stond heel erg op het punt om te switchen naar een MIUI rom, alleen kwam er vandaag achter dat de stock MIUI music player (nog) niet ondersteund wordt door een Last.FM scrobble app. Zowel de officiële als third party apps.

Dit is toch wel een aardige tegenvaller voor mij, aangezien ik erg veel muziek luister op m'n Desire, en dit graag gescrobbled zou willen zien :P Na wat gegoogle blijkt dat er hier en daar al wel wat requests zijn gedaan richting third party developers, maar of dit er komt is natuurlijk de vraag.

In hoeverre is het mogelijk om een third party app te ontwikkelen die 'inhaakt' op de stock apps van MIUI? Aangezien MIUI closed source is, lijkt me dit wat lastig. Misschien dat er hier wat mensen zijn die daar duidelijkheid over kunnen geven.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
En andere players in combo met een scrobbler app? bv; http://nl.androlib.com/an...com-adam-aslfms-qzBx.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Dat is zeker een mogelijkheid voor zolang de stock MIUI player niet gecombineerd kan worden met een scrobble app. Alleen ik lees overal dat de stock MIUI player best fijn werkt, dus vandaar mijn vraag :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gefeliciteerd met mij! Ik mag hier nu ook posten, heb zojuist de meest recente MIUI rom geflashed. Gelijk al een vraagje, wie heeft een aanrader voor een thema? Ik zoek er een met een transparante bovenbalk maar zonder groene icoontjes voor wifi en bereik enzo, dus gewoon wit. Had er al wel een maar die gaf dan allemaal Chineze tekst in de notification bar, dat was niet ideaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
wat ik me nou afvraag is de ext versie nou wel of niet stabieler als de d2w,
als ik het zo zie lijkt me deze stabieler al zie ik ook het tegenovergestelde tegenkomen,
draai nu d2w namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:36:
Zijn hier nog meer mensen die geen melding krijgen bij het ontvangen van een sms? Ik heb de instellingen al 10 x gecontroleerd en dat staat zeker weten goed. Alleen mijn ledje gaat knipperen, verder trilt de telefoon niet en krijg ik ook geen geluid. Bellen werkt wel normaal.
Ik heb trouwens ook al andere sms apps geprobeerd maar dit had het zelfde als resultaat.
niemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Ik had eerst het whatsapp probleem op mijn desire met MIUI D2W en D2Ext. Ik wilde het aan de praat krijgen, dus heb vanalles geprobeerd. Telefoon s-off gemaakt, de nieuwste radio en Vorkkernel geflashed. Ondanks dit alles niet gelukt. Toen las ik ergens op het inet dat het probleem wel is kon zijn dat je ext4 partitie niet te groot moet zijn. Deze terug gezet naar 512 MB, en nog geen succes...

Daarna heb ik mn telefoon wederom gewiped en miui D2W (laatste versie, weet niet welke uit mn hoofd) eropgezet. Laten booten en telefoon weer afgesloten, dit een keer of 3 herhaald en verbazingwekkend reageerde de hele rom vele male sneller. Whatsapp werkt en heb tot nog toe geen enkele FC gehad.

partities zijn als volgt:
Ext4 = 512 mb
Fat32 = rest
radio = deze
kernel = deze
rom (miui D2W 1.5.6) = deze

(ik dacht, laat ik het even melden ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Kypo op 10-05-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ik heb nu een week D2W alleen lijkt deze xj rom ietwat traag, ik denk dat ik volgend weekend maar eens de x-part rom pak, deze lijkt stabieler en sneller als ik zo door het xda forum blader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
Ik had mooi 1.5.6 V2 draaien sinds gister, zet ik vandaag even een paar mp3's op mijn telefoon zegt hij dat hij dit formaat niet kan afspelen?... Dus eerst maar genegeerd. Kreeg ik later Force Closes met mijn Musicplayer, dus heb even gereboot. Toen kreeg ik opeens alleen maar FC's en hij gaf als melding dat ik geen internal memory meer overhad?

Dus even in de lijst met apps gekeken die op de telefoon zelf stonden..dit waren maar een aantal, en na het verwijderen van meerdere programma's bleek ik nog steeds 0 bytes free te hebben..

Wat kan hier de oorzaak van zijn? een fout in 1.5.6? Heb nu maar weer een backup reset gedaan in zit weer op 1.4.29 V2 Mijn internal memory is nu weer gewoon 875MB Free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb sinds de laatste twee versies van MIUI (1.4.29 en 1.5.6) het probleem dat de MIUI Music Player alle liedjes in een album alfabetisch (ipv normale alblum volgorde) af. Ik heb geen idee hoe op te lossen.

Ik heb al geprobeerd alle muziek opnieuw op mn sdcard te zetten. Heb geprobeerd de cache van de MIUI player te wissen etc. Heb 1.5.6 geinstalleerd met een fullwipe

Iemand toevallig een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door atze op 10-05-2011 23:44 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Dat schijnt met de release van vandaag opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Slecht nieuws voor Nexus One bezitters, de Miui-AU port krijgt nog 1 update en dan houdt het project op. Wat wel erg positief is, is dat RodriquezStyle weer het Miui modden heeft opgepakt en afgelopen week een nieuwe release heeft uitgebracht.

Wat ik me overigens afvraag, de nederlandse vertaling lijkt helemaal af te zijn als ik XJ's multi-language pack zie. Zou het dan niet mogelijk zijn om de NL vertaling aldaar uit te halen en er een flashable zip van te maken voor de standaard stock Miui rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Dat zou kunnen maar dan loop je wel tegen nieuwe toegevoegde apps en kleine veranderingen aan die nog niet vertaald zijn. Wat jij wil is een aparte NL language pack zonder de toegevoegde bulk van de andere talen (EN/NL zou ook nog kunnen). Misschien dat XJ's NL vertalers te porren zijn voor het idee tezamen met de miui.nl community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
kan xj niet gewoon op de nexus dan?
de hardware is bijna hetzelfde dus ik zou verwachten dat dat ook makkelijk gaat...

of overschakelen naar miui dev....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, volgens mij kan het ook op de Nexus. Ik heb in het begin ook MIUI voor de Nexus One op de Desire gebruikt; het enige verschil was Nexus One ipv. Desire en een trackball vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ik kom in de xj versie ook nog een trackball color vermelding tegen bij settings ipv de led bovenin...
worden schijnbaar hetzelfde aangestuurd verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Klopt, vroeger was daar een tijdje meer scheiding in maar ik denk dat ze het voor het gemak maar hetzelfde noemen tegenwoordig (ze doen allebei toch hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kapitein Prozac schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:35:
Dat zou kunnen maar dan loop je wel tegen nieuwe toegevoegde apps en kleine veranderingen aan die nog niet vertaald zijn. Wat jij wil is een aparte NL language pack zonder de toegevoegde bulk van de andere talen (EN/NL zou ook nog kunnen). Misschien dat XJ's NL vertalers te porren zijn voor het idee tezamen met de miui.nl community?
Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik doelde meer op het feit dat de Miui-AU voor de Nexus One eerdaags zal stoppen. De Miui-AU rom maakt gebruik van XJ's languagepack maar dit pack is volgens mij door specifieke aanpassingen(denk aan apk's) alleen te gebruiken op Miui-AU rom's of die van XJ. Omdat ik graag de nederlandse taal wil in een Miui rom vraag ik me af of het mogelijk is om op de één of andere mannier gebruik te maken van XJ's multi languagepack. Dit hoeft dus niet specifiek een EN/NL pack te worden.
Kort gezegd, ik wil een languagepack waarin NL taal zit voor een Miui rom(maakt niet uit welke) voor de Nexus One.
mesm90 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:57:
kan xj niet gewoon op de nexus dan?
de hardware is bijna hetzelfde dus ik zou verwachten dat dat ook makkelijk gaat...

of overschakelen naar miui dev....
Ik heb het nooit geprobeerd maar volgens mij kan het niet, mede omdat er specifieke Desire en N1 Miui-roms zijn. Die zullen er waarschijnlijk niet voor niets zijn toch?

Als op Miui-dev rom XJ's multi languagepack te flashen is, ben ik over. Maar zoals ik al zei lijkt het me stug dat dit mogelijk is gezien de specifieke aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik gebruik altijd de miui-dev rom met als language pack een mix van XJ's language packs en miui-dev language packs; nooit problemen mee gehad. Ik ken ook genoeg verhalen (en eigen ervaring) waarbij XJ's language pack op de miui-dev rom gebruikt kan worden. Andersom kan ook (ook eens gedaan). Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Maak een backup en probeer eens wat combo's. Zolang de versie nummers (van rom en language pack) hetzelfde zijn en je een backup van je huidige rom hebt, kan er weinig mis gaan. Mocht je bij een van die combo's icoontjes op je homescreen kwijtraken terwijl de apk's er wel gewoon zijn; clear de cache van de launcher.apk en herstart de launcher of de telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Prozac op 16-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Update:

1.5.13 Chinese deodexed stock rom + MIUI_XJ_1.5.13_MULTI_LANG_Update_4_Signed op Nexus One is succes!

Ik had er zelf een hard hoofd in maar het werkt toch wel. Het is nog te vroeg om te zeggen of dit de echt 100% goed gaat maar het eerste half uur zonder noemenswaardige problemen. Zodra ik wat gebeld en berichtjes heb verstuurd geef ik het predikaat 100% okay.
Grappig detail is dat de Miui info scherm aangeeft dat ik een HTC Desire bezit terwijl ik de Nexus One Miui stock rom heb geflashed.

Any way to be continued......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
nevermind, moet even de post boven me lezen :$

Update:
Launcher.apk cache gewist, 2x herstart, div. keren geflashed, Factory reset, full wipe maar ik blijf een aantal apps missen terwijl deze wel zijn mee geïnstalleerd volgens de applicatie manager. De apps doen het ook als ik deze opzoek via de interne zoekfunctie en dan aanklik. Iemand een suggestie hoe de ontbrekende apps in miui launcher te krijgen?

Update 2
Met LauncherPro zijn de missende apps wel zichtbaar dus het is te herleiden naar de Miui launcher. Het kan zijn dat de string naar MyTools mapje niet goed is waardoor de apps die daarin horen(o.a. klok, miui-backup) daardoor niet mee gekopieerd/dan gelinked worden of e.d.

[ Voor 199% gewijzigd door Miki op 17-05-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Oeps, ik had het mis, het moet zijn clear data ipv. clear cache.
Some icons not appearing after install
Menu, Settings, Application, Manage Application, All, Look for Launcher, Clear Data, Press Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 06:28:
Oeps, ik had het mis, het moet zijn clear data ipv. clear cache.

[...]
Ook dit bied geen oplossing, alle icoontjes resetten zich dan en vallen terug op hun oorspronkelijke plaats. Ik wacht even een update ronde af en ga voor nu terug naar mijn backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zojuist "MULTI LANG 2011-05-17 Update 5" geprobeerd maar ook dit mocht niet baten, probleem van de missende MyTools apps(klok, rekenmachine, miui-backup, superuser, enz.) blijft bestaan. Jammergenoeg vind ik al google-end geen herkenbare problemen dus ik heb het vermoeden dat het niet gebruikelijk is om een Desire pack over een N1 miui stock rom te flashen. Maar goed wachten op vrijdag, nieuwe kans om het opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bestaat er geen MIUI ROM voor de HTC Legend ? Ik had ergens gelezen dat er iemand begonnen was aan een port maar kon er niks over vinden op google... ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Miki schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:43:
Zojuist "MULTI LANG 2011-05-17 Update 5" geprobeerd maar ook dit mocht niet baten, probleem van de missende MyTools apps(klok, rekenmachine, miui-backup, superuser, enz.) blijft bestaan. Jammergenoeg vind ik al google-end geen herkenbare problemen dus ik heb het vermoeden dat het niet gebruikelijk is om een Desire pack over een N1 miui stock rom te flashen. Maar goed wachten op vrijdag, nieuwe kans om het opnieuw te proberen.
Ik heb hetzelfde gehad en ik heb het wel eens opgelost door eerst op te starten in de rom zonder de language pack en dan alle icoontjes te verplaatsen en/of uit mappen te halen. Meestal los ik het op door m'n Mybackup Pro backup terug te zetten die onder andere de plaatsen van de icoontjes op m'n homescreen heeft opgeslagen. De Mybackup Pro oplossing gaat denk ik alleen op wanneer je een backup in MIUI hebt gemaakt.

Edit;

Voor zover ik weet ligt het aan gesleutel van XJ aan z'n language pack. Je zou de N1 rom met de language pack van miui-dev voor de Desire kunnen proberen om te kijken of dat het probleem is.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Prozac op 17-05-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:51:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad en ik heb het wel eens opgelost door eerst op te starten in de rom zonder de language pack en dan alle icoontjes te verplaatsen en/of uit mappen te halen. Meestal los ik het op door m'n Mybackup Pro backup terug te zetten die onder andere de plaatsen van de icoontjes op m'n homescreen heeft opgeslagen. De Mybackup Pro oplossing gaat denk ik alleen op wanneer je een backup in MIUI hebt gemaakt.

Edit;

Voor zover ik weet ligt het aan gesleutel van XJ aan z'n language pack. Je zou de N1 rom met de language pack van miui-dev voor de Desire kunnen proberen om te kijken of dat het probleem is.
Thx voor de tip. Ik ga me er alleen nu even niet meer aan wagen, genoeg tijd er aan gespendeerd. Ben voor nu overstapt op de RodriquezStyle Miui mod voor de Nexus One zoals al eerder aangegeven. Een rom die behoorlijk bewerkt is maar wel erg mooi en zeer compleet. Aanrader voor Nexus One bezitters!

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Omdat ik het niet kon laten rusten heb ik nog een andere rom van modder uitgetest die de Miui stock rom i.c.m. Xj's multilang pack had gecombineerd. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1084726

3x raden, ook hierin missen de apps in het mapje My Tools :D
Om het één en ander uit te sluiten wil ik toch nog even de chinese stock rom alleen draaien, om te kijken of daarin de "missende" apps wel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:51:
[...]

Edit;

Jouw oplossing werkt dus inderdaad.

Ik heb zojuist eerst de chinese deodexed stock Miui rom opgestart en daarbij geconstateerd dat de map MyTools de apps bevat die ik voorheen kwijt was. Ik heb zoals je aangegeven hebt in het mapje MyTools alle apps eruit gehaald en daarna opnieuw opgestart in recovery. Daarna zonder wipe de rom geflashed met XJ's multi lang pack en opnieuw opgestart. Alles is nu vertaalt en geen app ontbreekt, waarbij de map naam MyTools nog steeds Chinese tekens bevat.

Conclusie er iets mis in de string toewijzing van XJ multi lang pack waardoor het vertalingsproces mis gaat en de apps niet mee gekopieerd worden. Problem solved :)
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste