Bij mij scheelt het niks.
Ik denk terug ik nog even wacht met terug gaan naar Miui tot GB voor m'n Desire er is. Ben nog steeds tevreden met Oxygen
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Zo te zien een hoop mensen geholpen...
You're all welcome 
Ik zou de maker van miui-au ook willen informeren over dit issue, iemand een mail-adres?
Ik zou de maker van miui-au ook willen informeren over dit issue, iemand een mail-adres?
Jup, en ondersteuning voor meer dan één account ook, i.t.t. sense.ARKO.nu schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:23:
Heeft MIUI volledige Exchange ondersteuning net als HTC Sense?
Exchange ondersteuning is sinds froyo een android feature
Ah dat maakt het heel interesant. Welke versie is stable en aan te raden voor de Desire (niet HD)? Of kan ik beter wachten tot de nieuwe die eraan komt?
De nieuwe GB versie komt morgen dus ik zou nog even wachtenARKO.nu schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:55:
Ah dat maakt het heel interesant. Welke versie is stable en aan te raden voor de Desire (niet HD)? Of kan ik beter wachten tot de nieuwe die eraan komt?
Zo te zien (nog) niet.tweakG5 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:03:
Is er al een goede miui gb voor de desire Z?
En de GB versie is er
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291
Is er eigenlijks ook een NL taal pakket? Die ik erover heen kan flashen ofzo? Want heb nu ook 2.3 versie erop zitten.
Is er eigenlijks ook een NL taal pakket? Die ik erover heen kan flashen ofzo? Want heb nu ook 2.3 versie erop zitten.
XJ doet aan meertalig incluis NL; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291
Ik weet alleen niet of dat nu al voor de 2.3 of nog voor de 2.2 is.
Ik weet alleen niet of dat nu al voor de 2.3 of nog voor de 2.2 is.
Vet, en hoe draait die? Want 2.3 naked draait echt overheerlijk hier.Grudgie schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:49:
En de GB versie is erhttp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291
Draait tot nu toe echt super lekker en fijn!!Cyleo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:34:
[...]
Vet, en hoe draait die? Want 2.3 naked draait echt overheerlijk hier.
Vooral die LG Weather app erin verwerkt is super vet!
Het is me nu al een paar keer opgevallen dat het gps-icoontje even verschijnt in de notification bar terwijl ik gewoon het homescreen voor me heb.
In de (modded) Stock ROM heb ik dat nooit gezien. Iemand enig idee wat hij dan doet en waar dat uit te schakelen is?
ik heb (en had @ stock) altijd GPS "aanstaan", maar @ stock hield dat dus in dat alleen navigatieapps het inschakelde
In de (modded) Stock ROM heb ik dat nooit gezien. Iemand enig idee wat hij dan doet en waar dat uit te schakelen is?
ik heb (en had @ stock) altijd GPS "aanstaan", maar @ stock hield dat dus in dat alleen navigatieapps het inschakelde
edit:
ik bedoel dus niet handmatig in- en uitschakelen
[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 25-03-2011 20:21 ]
Draait inderdaad goed die GB versie. Alleen past dat GB keyboard qua kleuren totaal niet bij MIUI. De oude paste perfect bij het telefoon keypad.
Heb jij ook dat HTC_IME mod steeds crashed? Dat is ook toetsenbord namelijk. In topic klopt het dat het zo is, alleen weet ik niet of hij nou een update ervan heeft gemaakt waarin hij de toetsenbord heeft verwijdert ofzo?Kapitein Prozac schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:32:
Draait inderdaad goed die GB versie. Alleen past dat GB keyboard qua kleuren totaal niet bij MIUI. De oude paste perfect bij het telefoon keypad.
Heb jij dat probleem ook?
Heb een nachtje aan het draaien gehad maar ben er al weer klaar mee, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291 Ziet er goed uit maar had steeds problemen met m'n BT. Wel connecten met m'n parrot maar dan weer niet met andere devices zoals andere mobiele telefoons. Weet niet waar het aan ligt. Heb ervoor gekozen om maar weer even m'n Oxygen te blijven draaien.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Is dit nou miui 2.3GB? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=871344 voor de desire Z
Yep, zo te zien is dat een GB MIUI port voor de Desire Z dus dat zou je kunnen proberen.
Zo te lezen heeft XJ dat wel gefixed maar je zult moeten wachten op z'n volgende versie.
Ik heb m'n Froyo MIUI backup maar weer teruggezet, GB MIUI is duidelijk een work in progress. Ik wacht nog wel even totdat GB MIUI een uniformer geheel is en wat minder bugs heeft.
Nope, maar ik gebruik altijd als basis de miuidev rom met een mix van miuidev en XJ apk's als language pack.Grudgie schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:47:
[...]
Heb jij ook dat HTC_IME mod steeds crashed? Dat is ook toetsenbord namelijk. In topic klopt het dat het zo is, alleen weet ik niet of hij nou een update ervan heeft gemaakt waarin hij de toetsenbord heeft verwijdert ofzo?
Heb jij dat probleem ook?
Zo te lezen heeft XJ dat wel gefixed maar je zult moeten wachten op z'n volgende versie.
Ik heb m'n Froyo MIUI backup maar weer teruggezet, GB MIUI is duidelijk een work in progress. Ik wacht nog wel even totdat GB MIUI een uniformer geheel is en wat minder bugs heeft.
Waarschijnlijk is dat de weather app die je locatie opvraagt. Deze gebruikt namelijk ook de gps als deze beschikbaar is.tozzke schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:20:
Het is me nu al een paar keer opgevallen dat het gps-icoontje even verschijnt in de notification bar terwijl ik gewoon het homescreen voor me heb.
edit:
krijgt iemand het nog voor elkaar om zijn beltoon in te stellen die op de sd card in de map "media/ringtones" staan?
Als workaround via een music player instellen? Ik gebruikte daar altijd PowerAMP voor toen in een van de eerdere MIUI's de optie om de beltoon in te stellen stuk was.
Hoe is trouwens de muziekkwaliteit over bluetooth? In stock sense en Android is deze vrij slecht, zeker met hoge tonen, en ook in de oudere MIUI"s die ik probeerde was dit nog niet gefixed. In CyanogenMod wel en daarom draai ik die nu nog, maar wil graag MIUI weer eens proberen, alleen is dit voor mij echt een dealbreker.
Hee mensen, weten jullie hoe ik de instellingen kan wissen? Ik heb namelijk het probleem dat ik geen internet (wi-fi) heb. Hij ziet de connectie wel, maar vervolgens kan ik niet browsen o.i.d.
Graag hulp, of een andere suggestie die zou kunnen helpen!
Graag hulp, of een andere suggestie die zou kunnen helpen!
Krijg je wel een bruikbare ip? Heb je wel internet met 3G?
[ Voor 31% gewijzigd door Kapitein Prozac op 27-03-2011 23:25 ]
Weet iemand of er een super circle battery mod verkrijgbaar is voor miui versie 1.2.25? Heb al gegoogled, maar naast het vinden van een how-to om er zelf een te maken, kan ik niet echt iets vinden..
Alvast bedankt!
Edit: is al gelukt, zelf maken was toch niet zo moeilijk als ik dacht!
Alvast bedankt!
Edit: is al gelukt, zelf maken was toch niet zo moeilijk als ik dacht!
[ Voor 14% gewijzigd door Boukiej88 op 29-03-2011 19:03 ]
Waarom gebruiken de meeste hier liever de XJ versie, dan de MIUI versie zelf? Gister had ik de XJ versie en was niet helemaal tevreden, toen heb ik de laatste versie van MIUI geinstalleerd en ben erg teveden.
Er zijn er een aantal; miui-dev, XJ, miui-AU en nog een paar. Die van miui-dev was de eerste Engelstalige MIUI en is imo de beste vertaling maar de laatste tijd hebben ze een beetje lopen rommelen met delen van de UI en daar ben ik zelf geen voorstander van. Ik wil graag de UI zoals de Chinese devs het bedoeld hebben. XJ's versies hebben wel de originele MIUI UI en daarnaast maakt hij ook de populaire Engelstalige D2W en D2EXT versies. Ik gebruik zelf de miui-dev A2SD versie en vervang de apk's waarmee gerommeld is (Contacts, Phone, MMS, LatinIME en Framework) door apk's van XJ's A2SD versie. Daarnaast haal ik er, indien nodig, ook de voor mij overbodige toegevoegde apps en Gmail (zodat die geupdated kan worden) uit.
Ik ben gisteren na tijdenlang GingerVillain gedraaid te hebben weer eens over op MIUI. En moet zeggen dat het in deze Gingerbread uitvoering mooi vlot draait!
Twee issues heb ik echter:
- Downloaden vanuit de Market lukt wel, maar de app installeert niet
- Ik kan bij Android en Gingerbread keyboard wel Nederlands aanvinken, maar hij doet geen woordsuggesties in het Nederlands.
Iemand een oplossing?
Misschien handig om te vermelden, het is deze:
[ROM][MIUI] 1.3.25 GB 2.3 [EN and MULTI LANG] XJ: D2EXT X-PART, A2SD/+, D2W
+ de update 3 voor de NL taal in de interface
- Ik kan bij Android en Gingerbread keyboard wel Nederlands aanvinken, maar hij doet geen woordsuggesties in het Nederlands.
Iemand een oplossing?
[ Voor 17% gewijzigd door emzed op 31-03-2011 11:43 . Reden: MIUI versie toegevoegd ]
Ik denk dat het nederlandse woordenboek niet bij je gingerbread keyboard zit. Voor het downloaden van apps, misschien dat je nog een a2sd script moet draaien?emzed schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:41:
Ik ben gisteren na tijdenlang GingerVillain gedraaid te hebben weer eens over op MIUI. En moet zeggen dat het in deze Gingerbread uitvoering mooi vlot draait!
Iemand een oplossing?
update, oplossing gevonden voor het downloadprobleem, het bleek namelijk via WiFi wel te werken:
Green icon in desktop with the arrow, launch it then press menu, press download with any data connection
Green icon in desktop with the arrow, launch it then press menu, press download with any data connection
[ Voor 84% gewijzigd door emzed op 31-03-2011 22:46 ]
was hier ook na opzoek, helaas kan ik bij de 1.4.11 versie alleen switchen tussen data en wireless maar combineren gaat niet (of niet meer)emzed schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:50:
update, oplossing gevonden voor het downloadprobleem, het bleek namelijk via WiFi wel te werken:
Vanochtend mijn Nexus One voorzien van miui-au port(1.4.1R1) en tot nu toe erg tevreden over het resultaat. De rom is boven mijn eigen verwachting erg stabiel. Ook een groot plus punt is dat de rom meerdere talen ondersteunt, de N1 versie is gebasseerd op die van XJ. Je kunt merken dat de ontwikkeling binnen miui erg snel gaan en dat er serieus gekeken wordt naar functionaliteit.
ik draai nu al een tijdje MIUI-AU en op zich wel naar tevredenheid...
Alleen kom ik nu achter een paar dingetjes die me toch niet lekker zitten.
Om te beginnen synct hij niet mijn volledige agenda (maar tot 4 weken terug oid). Als ik inlog met een browser op google calendar, zie ik wel mijn complete agenda.
Het volgende punt is zoeken in de agenda-items... waar zit dat verstopt? ik kan op het vergrootglaasje drukken, maar ik kan daar geen calendar toevoegen om die te doorzoeken.
Zitten deze functies gewoon niet in MIUI of moet ik het probleem de oplossing ergens anders zoeken?
Alleen kom ik nu achter een paar dingetjes die me toch niet lekker zitten.
Om te beginnen synct hij niet mijn volledige agenda (maar tot 4 weken terug oid). Als ik inlog met een browser op google calendar, zie ik wel mijn complete agenda.
Het volgende punt is zoeken in de agenda-items... waar zit dat verstopt? ik kan op het vergrootglaasje drukken, maar ik kan daar geen calendar toevoegen om die te doorzoeken.
Zitten deze functies gewoon niet in MIUI of moet ik het probleem de oplossing ergens anders zoeken?
edit:
ik heb versie 1.3.18 R1
ik heb versie 1.3.18 R1
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 04-04-2011 19:36 ]
Na een paar maanden van skeptisme (is dat een woord?) door het installeren van een oude versie van MIUI destijds (was toen net uit) vandaag weer eens geflashed. Het is wel erg mooi geworden, maar op de een of andere manier heb ik toch nog redelijk vaak launcher FC's en het vervelendste vind ik dat de notification bar niet te zien is in je lockscreen, zo weet ik niet of ik nieuwe google talk berichten heb 
Edit: MIUI-dev trouwens. Het is wel snappy, maar GV 1.7 draaide hier wel een half rondje omheen
Dat was echt bizar snel.
Edit: MIUI-dev trouwens. Het is wel snappy, maar GV 1.7 draaide hier wel een half rondje omheen
[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 04-04-2011 21:56 ]
Goedemiddag, ik gebruik MIUI sinds ruim een maand en vind t echt een heerlijke rom. Ik heb op t moment versie 1.2.25 R4 op mn HTC Desire en nu wilde ik eigenlijk kijken wat de nieuwste versies me te bieden hebben. Maar als ik de app System Updater open en ik check voor updates, krijg ik een netwerk error terwjil ik wel gewoon internetverbinding heb.
Weet iemand hoe dit komt? Of hoe ik handmatig moet updaten?
toettoett
Hoe zit het met het accuverbruik bij de laatste MIUI versie?
Heb namelijk hem er toen afgegooid omdat hij na een dag normaal gebruik toch al snel leeg was. Iets wat met mn Leedroid rom eigenlijk nooit gebeurd.
Heb namelijk hem er toen afgegooid omdat hij na een dag normaal gebruik toch al snel leeg was. Iets wat met mn Leedroid rom eigenlijk nooit gebeurd.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het varieert, voor mij was er geen verandering. Ik kon er nog steeds 1-3 dagen mee doen maar anderen komen niet verder dan een halve dag. Met Leedroid haalde ik ook 1-3 dagen op een volle accu. Ik ben zelf weer teruggegaan naar Froyo MIUI vanwege UI glitches hier en daar en problemen met WiFi. Ik wacht wel totdat GB MIUI wat volwassener is. Ik heb tot nu toe nog niets gezien wat ik zou missen in Froyo MIUI en daarbij is Froyo MIUI (bij mij althans) rap genoeg (in gebruik en graphics).
System Updater is voor de Chinese updates, daar hebben wij niks aan. De app MIUI ROM Downloader is meer in de richting van wat je zoekt; http://www.miui-dev.com/2...ish-and-friends/#more-370. Handmatig updaten blijft voorlopig nog nodig bij de MIUI ROM's.Thecola schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:03:
Goedemiddag, ik gebruik MIUI sinds ruim een maand en vind t echt een heerlijke rom. Ik heb op t moment versie 1.2.25 R4 op mn HTC Desire en nu wilde ik eigenlijk kijken wat de nieuwste versies me te bieden hebben. Maar als ik de app System Updater open en ik check voor updates, krijg ik een netwerk error terwjil ik wel gewoon internetverbinding heb.
[ Voor 45% gewijzigd door Kapitein Prozac op 05-04-2011 14:03 ]
Maar weer even MIUI op mn Desire gezet...
Enige bug die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is bij het instellen van de datum.
Kan alleen maar kiezen uit:
12/31/2011
12/31/2011
12/31/2011
Nu dacht ik dat het met MIUI ook mogelijk was om te rebooten in de recovery (dacht dat dit al verwerkt zat ik MIUI zelf) maar ik zie nu alleen maar de gewone reboot optie.... Iemand enig idee?
Enige bug die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is bij het instellen van de datum.
12/31/2011
12/31/2011
12/31/2011
Nu dacht ik dat het met MIUI ook mogelijk was om te rebooten in de recovery (dacht dat dit al verwerkt zat ik MIUI zelf) maar ik zie nu alleen maar de gewone reboot optie.... Iemand enig idee?
Als je die google talk optie die erin zit disabled, gaat je accu echt ineens veel langer mee... Ik doe nu in ieder geval een volle dag met een hoop gebruikl3art schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:34:
Hoe zit het met het accuverbruik bij de laatste MIUI versie?
Verder draai ik ook nog op de 1.3.5 Froyo MIUI-AU... al die andere opvolgers daarvan zag ik bakken met bugs in zitten die me niet echt bevielen, en deze is waanzinnig stabiel en snel. Leuk, dat gingerbread, maar niet als het teveel gemekker met zich meebrengt, en zo geil ben ik nou ook weer niet op die updates
Is er ondertussen al een goede MIUI ROM voor de Desire Z? Kan er nog steeds niks lekkers voor vinden
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=871344DennusB schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:26:
Is er ondertussen al een goede MIUI ROM voor de Desire Z? Kan er nog steeds niks lekkers voor vinden
Klopt, maar dat was een mod en die is helaas (nog) niet geschikt gemaakt voor Gingerbread MIUI; http://miui-dev.com/forum...eboot-Mod-for-All-Devices. Ik gebruik altijd de powerknop en volume omlaag om in de recovery te komen. Zijn er anders geen apps voor te vinden in de Market?l3art schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:15:
Maar weer even MIUI op mn Desire gezet...
12/31/2011
12/31/2011
12/31/2011
Maar ik draai nu de froyo variant, dus dan zou het er toch in moeten zitten? Kan het alleen niet meer vinden....
Ah, nee, niet standaard. De mod voor 1.3.5 staat op pagina 4 van de link die ik gaf. Schijnt volledig te werken op een minor glitch na.
Hoe is jullie ervaring met MIUI? Ik draai op moment een Sense rom op mijn HD2, heeft altijd goed gewerkt, maar is opeens zo traag als een zak stront. Omdat ik toch een nieuwe rom op mijn telefoon moet flashen, zou ik er ook eens MIUI op kunnen zetten. Is het een groot verschil in werken tegenover een 'standaard' Android rom? Verder vind ik Sense gewoon lekker werken, maar ben benieuwd of het echt aan te raden is over te stappen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bas. op 09-04-2011 21:24 ]
Grotendeels werkt het het zelfde, alleen ziet het er anders uit.
Alleen heb je bijvoorbeeld geen appdrawer menu meer. Maar komt alles op 1 van de homescreens. Zelf heb ik alles in een paar mappen verdeeld om het overzichtelijk te houden.
Ook werkt MIUI met 30fps ipv 15fps waar android mee werkt. Hierdoor lijkt MIUI ook een stuk soepeler te lopen.
Maar het grootste verschil is in mijn ogen het uiterlijk van MIUI. Maar het blijft natuurlijk in de basis Android.
Alleen heb je bijvoorbeeld geen appdrawer menu meer. Maar komt alles op 1 van de homescreens. Zelf heb ik alles in een paar mappen verdeeld om het overzichtelijk te houden.
Ook werkt MIUI met 30fps ipv 15fps waar android mee werkt. Hierdoor lijkt MIUI ook een stuk soepeler te lopen.
Maar het grootste verschil is in mijn ogen het uiterlijk van MIUI. Maar het blijft natuurlijk in de basis Android.
Dus alles werkt gewoon via je homescreen zegmaar? Dus als ik een app installeer, komt ie dus automatisch op het homescreen te staan? Ik vind het er in iedergeval wel mooi uit zien! Is deze rom een beetje aan te raden voor de HTC HD2? Weet niet of je er toevallig ervaring mee hebt?
Klopt helemaal wat je zegt.
Of dat een goede rom is, weet ik niet. De basis van alle roms is hetzelfde, maar goed ik heb zelf geen HD2 dus daarmee kan ik je niet verder helpen. Gewoon installeren en proberen zou ik zeggen. Maak uiteraard wel eerst een backup via je recovery voordat je gaat flashen, kan je altijd zo weer terug.
Of dat een goede rom is, weet ik niet. De basis van alle roms is hetzelfde, maar goed ik heb zelf geen HD2 dus daarmee kan ik je niet verder helpen. Gewoon installeren en proberen zou ik zeggen. Maak uiteraard wel eerst een backup via je recovery voordat je gaat flashen, kan je altijd zo weer terug.
Tnx voor de info! Alleen nog even een klein vraagje!
Moet ik MIUI zien als een soort term van roms, die dus een iPhone thema hebben? Want zie veel verschillenden MIUI roms, er bestaat dus geen officiele? Weet dat ik het een beetje raar verwoord, maar denk dat je me wel begrijpt.
Verder snap ik aardig goed hoe het allemaal te werk gaat met Android, maar welke van deze 2 springt er tussen uit? Normaal gesproken probeer ik het gewoon zelf uit, maar dit is echt nieuw voor mij, daarom dat ik het even vraag.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=898883
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916087
Verder snap ik aardig goed hoe het allemaal te werk gaat met Android, maar welke van deze 2 springt er tussen uit? Normaal gesproken probeer ik het gewoon zelf uit, maar dit is echt nieuw voor mij, daarom dat ik het even vraag.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=898883
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916087
[ Voor 38% gewijzigd door Bas. op 09-04-2011 21:48 ]
Er is een officiele MIUI ROM maar die is enkel verkrijgbaar in Chinees en gedeeltelijk Engels. De ROM van miui-dev zit dicht tegen het officiele aan vanwege de nauwe banden met de Chinese devs.
http://www.miui-dev.com/roms/
http://www.miui-dev.com/roms/
[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-04-2011 22:05 ]
Tja MIUI is inderdaad een soort van schil om Android heen, maar dat is Sense ook.
Het is wel compleet anders opgebouwd. Want zoals ik al zei, het gebruikt 30fps tegenover 15fps. Het heeft geen appdrawer, etc. Maar de kern is nog altijd android en daarom zal het, op een paar kleine dingetjes na, gewoon hetzelfde werken.
Succes met uitproberen
Het is wel compleet anders opgebouwd. Want zoals ik al zei, het gebruikt 30fps tegenover 15fps. Het heeft geen appdrawer, etc. Maar de kern is nog altijd android en daarom zal het, op een paar kleine dingetjes na, gewoon hetzelfde werken.
Succes met uitproberen
Bedankt alle2!
Waarschijnlijk klink ik nu heeel dom?! : De MIUI-Dev rom's die Kapitein Prozac net voorstelde, zien er erg goed uit, maar zie dat hier language packs voor te krijgen zijn. Volgensmij is dat alleen Engels ofniet? Ik heb weleens een Engelse rom gehad, maar dat vind ik echt niet fijn werken. Nederlands zit er bij een MIUI Dev rom niet bij he?
Er zijn vele language packs te krijgen, maar je moet even kijken bij welke MIUI welke language pack komt bij welke versie. Engels heeft meestal wel de hoogste prioriteit.Bas. schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:11:
Bedankt alle2!Waarschijnlijk klink ik nu heeel dom?! : De MIUI-Dev rom's die Kapitein Prozac net voorstelde, zien er erg goed uit, maar zie dat hier language packs voor te krijgen zijn. Volgensmij is dat alleen Engels ofniet? Ik heb weleens een Engelse rom gehad, maar dat vind ik echt niet fijn werken. Nederlands zit er bij een MIUI Dev rom niet bij he?
Heb hier MIUI 1.4.8 (Desire HD) lopen en ben hier erg tevreden mee, echter er is een ding wat ik me afvraag. Ik wil graag bij de standaard launcher een 1x1 Minimal text widget toevoegen echter dit wil niet. De launcher maakt er een 1x2 (2 breed, 1 hoog). Heeft iemand het zelfde probleem en weet iemand toevallig een oplossing?
Ik gebruik nu de MIUI-Dev rom en deze bevalt me prima. Echter mis ik de NL taal correctie voor het toetsenbord, nu moet ik erg vaak backspace klikken ipv dat het HTC keyboard voor mij de woorden controlleerd en verbeterd. Het OS Engels vind ik wel fijn, computers horen naar mijn idee ook gewoon Engels te zijn.
Iemand een idee of de XJ versie met NL taalpakket Nederlandse spellings controle op het toetsenboard heeft of dat er een toetsenbord te downloaden is als losse APK die dit kan?
Iemand een idee of de XJ versie met NL taalpakket Nederlandse spellings controle op het toetsenboard heeft of dat er een toetsenbord te downloaden is als losse APK die dit kan?
MIUI heeft 1 minpuntje. De nieuwe versie, met Orchas UI (die ik van MIUi AU haal) is dusdanig fantastisch dat ik niet zo goed weet of ik wel echt blij wordt van een Samsung Galaxy S2, wat de opvolger moet worden van mijn Desire. Hardware is dan natuurlijk toffer, maar de software minder...
Welles
Verwijderd
Ik wil toch even melden dat in de startpost er vermeld mag worden dat er een (goede) beta is voor de Galaxy S;)
Werkt echt super hier:)
Bekent probleemroy.ahuis schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:13:
MIUI heeft 1 minpuntje. De nieuwe versie, met Orchas UI (die ik van MIUi AU haal) is dusdanig fantastisch dat ik niet zo goed weet of ik wel echt blij wordt van een Samsung Galaxy S2, wat de opvolger moet worden van mijn Desire. Hardware is dan natuurlijk toffer, maar de software minder...
Ik hoop ook zeer dat de MIUI ontwikkelaars voor de S2 gaan ontwikkelen.
Coïtus ergo sum
zo ik ben weer terug naar miui,
tussendoor cyanogenmod gedraaid op een desire,
vind miui toch stukken fijner werken, en het is zwaar irritant dat de brightness niet werkt!
nu dus weer terug naar wat ik beschouw als mijn stock rom
tussendoor cyanogenmod gedraaid op een desire,
vind miui toch stukken fijner werken, en het is zwaar irritant dat de brightness niet werkt!
nu dus weer terug naar wat ik beschouw als mijn stock rom
MIUI RC5 werkt zowaar perfect op Galaxy S..mag nu zeker in de StartPost.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:35:
Ik wil toch even melden dat in de startpost er vermeld mag worden dat er een (goede) beta is voor de Galaxy S;)
Met de juiste Kernel heb je voodoo sound incl led modificatie notice enz.
Batterydrain gaat ook met stappen vooruit....8uur -30% netjes
Swiftkey gebruiken bezit je NL spelling op je toetsenbord...werkt perfect. Verder is een ENG rom geen bezwaar.ARKO.nu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:17:
Ik gebruik nu de MIUI-Dev rom en deze bevalt me prima. Echter mis ik de NL taal correctie voor het toetsenbord, nu moet ik erg vaak backspace klikken ipv dat het HTC keyboard voor mij de woorden controlleerd en verbeterd. Het OS Engels vind ik wel fijn, computers horen naar mijn idee ook gewoon Engels te zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door silitek op 16-04-2011 10:09 ]
Tubes....It's what make music music!
Ben blij dat de Galaxy S nu officieel ondersteund wordt!
http://www.miuiandroid.com
Er is ook een nieuwe bootanimation!
http://www.miuiandroid.com
De officiële rom staat er al bij, maar hoe flash je deze eigenlijk? Heb voorheen altijd de XDA roms gebruikt.Hi everyone,
New devices supported this week; Desire Z, Samsung Vibrant (T959) and Samsung Galaxy S (I9000).
Other devices supported as usual, Nexus One, Nexus S, Milestone, Desire, Desire HD, HD2.
Downloads here: ROM PAGE
Thanks,
Mark
Er is ook een nieuwe bootanimation!

^^ Flashen vanuit een kernel net CWM ondersteuning...rom MIUI erop!!
beetje verontrustend bericht op miuiandroid.comHi,
MIUI Developers is no longer affiliated with MIUI English Translations, the guy I set the whole site up with decided to wait till I was asleep last night and banned me from my own forums, my own work and everything else.
For this reason MIUI Developers forum is no longer affiliated with ME or anything I do.
The guy asked me for passwords to do maintenance, then back stabbed me! Jeff aka n_i_x this is not over.
Verwijderd
Eindelijk heb ik de rom draaiende, heerlijk! echt het werkt zo fijn.
Maar nu heb ik een NL language pack gedownload (APP-NL_1.4.15_20110417.rar (152.5 KB, 2 views))
Deze heb ik op mijn sd kaart gezet en wilde hem vervolgens vanuit recovery flashen... alleen staat hij niet tussen de zip bestanden. Doe ik iets fout, het lijkt zo simpel
Maar nu heb ik een NL language pack gedownload (APP-NL_1.4.15_20110417.rar (152.5 KB, 2 views))
Deze heb ik op mijn sd kaart gezet en wilde hem vervolgens vanuit recovery flashen... alleen staat hij niet tussen de zip bestanden. Doe ik iets fout, het lijkt zo simpel
Dat is inderdaad niet best.....mesm90 schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:56:
[...]
beetje verontrustend bericht op miuiandroid.com
Het is nooit saai met hun de laatste tijd
Verwijderd
je kunt geen rar flashenVerwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:34:
Eindelijk heb ik de rom draaiende, heerlijk! echt het werkt zo fijn.
Verwijderd
hoe moet ik hem dan flashen?
Maar als je een rom flashed, is dat toch ook een zip bestand?
rar != zipVerwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:15:
Verwijderd
je kunt alleen een zipbestand flashenVerwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:15:
waarschijnlijk zit er een zip in je rar
Verwijderd
Een zip bestand eindigd in de naam toch gewoon op .rar?
APP-NL_1.4.15_20110417.rar bijvoorbeeld... dit heb ik op mijn sd kaart gezet. hierin zitten alleen maar folders
APP-NL_1.4.15_20110417.rar bijvoorbeeld... dit heb ik op mijn sd kaart gezet. hierin zitten alleen maar folders
Nee, een zip eindigt ook daadwerkelijk op .zip.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:33:
Een zip bestand eindigd in de naam toch gewoon op .rar?
Verwijderd
Oke, duidelijk... ik kan dus alleen maar zip bestanden flashen en .rar is niet hetzelfde als zip.
Hoe krijg ik dan wel mijn language pack geflashed? of moet ik een andere download hebben
Hoe krijg ik dan wel mijn language pack geflashed? of moet ik een andere download hebben
Probeer de .rar anders eens te renamen naar .zip?Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:53:
Oke, duidelijk... ik kan dus alleen maar zip bestanden flashen en .rar is niet hetzelfde als zip.
Die rar bevat de source files voor de vertalers. Je moet de multi-language update zip hebben; http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=50
Is de MIUI gingerbread inmiddels een beetje stabiel? Ik had altijd MIUI-au en heb nu een paar weken GingerVillain-au en dat bevalt ook prima. Is er een goede reden om weer terug te gaan naar MIUI? Ik heb het nl bewust even gemeden omdat ik veel problemen verwachtte.
Ik vind die Villan-au nl ook wel erg fijn. De dock werkt prima en de launcher (Launcherpro) wordt ik ook wel vrolijk van).
Ik vind die Villan-au nl ook wel erg fijn. De dock werkt prima en de launcher (Launcherpro) wordt ik ook wel vrolijk van).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
GB MIUI is wel stabiel maar de UI is nog niet helemaal af.
Verwijderd
Ik heb nu dat zip bestandje geflashed die Kapitein Prozac mij gaf, alleen als ik nu de telefoon opstart krijg ik een melding:
Sorry!
The proces com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again.
als ik dan force close doe, krijg ik direct weer hetzelfde in beeld... is dit makkelijk op te lossen of betekend dit alles opnieuw?
Sorry!
The proces com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again.
als ik dan force close doe, krijg ik direct weer hetzelfde in beeld... is dit makkelijk op te lossen of betekend dit alles opnieuw?
Met welke versie van MIUI begon je dan? (dus de versie voor die language update)
Verwijderd
MIUI_XJ_A2SD_1.4.8_2.3_x1_Signed, die heb ik gister erop gezet... ik kom van Gingervillain
Probeer de update van 1.4.8 naar 1.4.15; http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=48
Dat is geen multi-language update maar dan kan je iig eerst kijken of de phone app het weer goed doet. Daarna zou je, als alles goed gaat, die multi-language update kunnen flashen.
Dat is geen multi-language update maar dan kan je iig eerst kijken of de phone app het weer goed doet. Daarna zou je, als alles goed gaat, die multi-language update kunnen flashen.
Verwijderd
Dus nu gewoon die zip uit die link flashen, kijken of het mijn probleem voor nu oplost en daarna dezelfde zip flashen die ik als eerste heb geflashed? ik ga het nu proberen... tot hier bedankt voor de hulp! ik heb nog veel te leren heb ik wel door
EDIT: ik heb dat bestand geflashed en het heeft mijn probleem gelukkig verholpen... harstikke bedankt.
Nu moet ik dus gewoon deze http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=50 er overheen flashen ?
EDIT: ik heb dat bestand geflashed en het heeft mijn probleem gelukkig verholpen... harstikke bedankt.
Nu moet ik dus gewoon deze http://htcfanboys.com/ind...app=downloads&showfile=50 er overheen flashen ?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 21:11 ]
Yep, nu kan je die multi-language update er overheen flashen.
Die 1.4.8 naar 1.4.15 update was nodig omdat er van versie tot versie natuurlijk ook onderliggende zaken veranderen. Vandaar dus die force close.
Die 1.4.8 naar 1.4.15 update was nodig omdat er van versie tot versie natuurlijk ook onderliggende zaken veranderen. Vandaar dus die force close.
[ Voor 54% gewijzigd door Kapitein Prozac op 17-04-2011 21:31 ]
Verwijderd
Nice, het is gewoon gelukt :D!
Hartstikke bedankt nogmaals, nu ga ik er eerst even een poosje van genieten en blijf ik er even vanaf.
Super!
Hartstikke bedankt nogmaals, nu ga ik er eerst even een poosje van genieten en blijf ik er even vanaf.
Super!
Verwijderd
Ik heb zojuist RC5 geflashed op mijn galaxy S, ziet er allemaal mooi uit.
Alleen krijgt de telefoon geen verbinding met het netwerk, ik kan dus niet bellen of smsen. Bij het icoontje van bereik staat een kruisje boven.
Op welke manier kan ik dit weer werkend krijgen?
Ik heb hem geflashed op precies de zelfde manier als op deze pagina staat
http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/
Alleen krijgt de telefoon geen verbinding met het netwerk, ik kan dus niet bellen of smsen. Bij het icoontje van bereik staat een kruisje boven.
Verwijderd
Rebooten verhielp het bij mij:)Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:49:
Verwijderd
Dat heb ik al een paar keer gedaan. Ook al een keer de batterij er uit en weer in gedaan. Maar ik blijf maar geen verbinding krijgen.
Verwijderd
Al geprobeerd terug te zetten naar "fabrieks''instellingen ?
ik had hetzelfde probleem met mijn draadloos internet, en werd zo verholpen.
ik had hetzelfde probleem met mijn draadloos internet, en werd zo verholpen.
Verwijderd
Ja net weer een factory reset gedaan, maar het probleem is nog niet verholpen.
Nou heb ik voordat ik geflashed heb een backup gemaakt van de efs folder, met het programma SGStools.
Als ik nu mijn imei code check krijg ik het volgende te zien.

hoor je hier normaal je imei code te zien?
Nou heb ik voordat ik geflashed heb een backup gemaakt van de efs folder, met het programma SGStools.
Als ik nu mijn imei code check krijg ik het volgende te zien.

hoor je hier normaal je imei code te zien?
na het flashen de gsm 2 maal rebooten zonder de wifi functie aan te zetten ( htc desire hd)
http://web.mac.com/kl00n
Verwijderd
ik heb ondertussen de telefoon al 10 keer gereboot maar het probleem blijft.
Misschien dat er tijdens het flashen iets niet goed was gegaan, dus nog hem ik hem nog een keer opnieuw geflashed, maar het probleem blijft.
Misschien dat mijn imei niet meer goed is.
Wat is de manier om de efs te herstellen, sgstools werkt niet op android 2.3.3.
Misschien dat er tijdens het flashen iets niet goed was gegaan, dus nog hem ik hem nog een keer opnieuw geflashed, maar het probleem blijft.
Je hebt wel de versie speciaal voor de SGS gepakt? en niet die versie voor de Desire ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:25:
ik heb ondertussen de telefoon al 10 keer gereboot maar het probleem blijft.
Het kan misschien ook aan de ROM liggen. Ik had alleszins hetzelfde voor toen ik daarstraks de laatste versie had geflashed naar mijn Desire. Heb je als eens geprobeerd met een andere ROM?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:49:
Verwijderd
ik weet zeker dat ik de goede versie voor de galaxy S had. Ik ben weer terug gegaan naar een 2.2.1 versie van android. En daar werkt alles wel weer goed, qua netwerk en wordt het imei nummer getoond. Ik las ook dat RC6 voor de galaxy S uit was. Die maar eens proberen.
Verwijderd
Ik heb de rom nu draaiende, en geniet er volop van maar toch heb ik nog wat vraagjes, namelijk.
Wat kan een andere kernel doen? ik las dat het voor een betere battery life kan zorgen oid?
En waar kan ik radio's vinden voor de rom?
Kun je beide, dus radio en kernel, gewoon zonder iets te whipen oid flashen ?
Wat kan een andere kernel doen? ik las dat het voor een betere battery life kan zorgen oid?
Radio nog niet in de rom. Wel batterij drain beperken door OC/UV in te stellen. Elke kernel heeft inmiddels deze optie. Flashen in CWM...Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:23:
Ik heb de rom nu draaiende, en geniet er volop van maar toch heb ik nog wat vraagjes, namelijk.
Verwijderd
Dat gaat me even te snel
Is het standaard niet zo dat er al een Kernel bij mijn rom inzit
Is het standaard niet zo dat er al een Kernel bij mijn rom inzit
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 22:18 ]
De ROM komt inderdaad met een standaard kernel maar een andere kernel kan door allerlei aanpassingen wat zuiniger zijn
Andere kernels voor de Desire in combo met MIUI;
http://mirror.couttstech....php?dir=bravo%2Fkernel%2F
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=782875
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883598
Radio's voor de Desire;
http://forum.xda-develope...?t=687464&highlight=radio
De bij de radio's behorende RIL's (Radio Interface Layer) zijn alleen nodig bij Froyo MIUI. Voor Gingerbread MIUI zijn ze niet nodig. Voor het flashen van de radio's en/of de kernels hoef je niks te wipen.
Andere kernels voor de Desire in combo met MIUI;
http://mirror.couttstech....php?dir=bravo%2Fkernel%2F
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=782875
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883598
Radio's voor de Desire;
http://forum.xda-develope...?t=687464&highlight=radio
De bij de radio's behorende RIL's (Radio Interface Layer) zijn alleen nodig bij Froyo MIUI. Voor Gingerbread MIUI zijn ze niet nodig. Voor het flashen van de radio's en/of de kernels hoef je niks te wipen.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Prozac op 23-04-2011 22:32 ]