Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

SpaceK33z schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:23:
[...]

Bedoel je met 'die melding' de melding van wipe your data partition? Doe dan gewoon wat 'ie zegt en wipe je data partitie in de recovery :P.

AppShare is inderdaad nog in het Chinees, maar dat komt vooral omdat die wat moeilijker naar het Engels vertaald kan worden.
Je moet even onthouden dat je de locale bij sommige MIUI versies niet kan veranderen naar Nederlands, dan krijg je namelijk veel Chinese tekst.
heb ik al 2x gedaan maar dat helpt niks.

Ik denk dat het met die EXT3 of EXT4 of iets dergelijks te maken heeft maar daar snap ik helemaal niks van.

Ik heb nu dit gedaan:
Originally Posted by xavierjohn22
If you have fat32 + ext only,
And installing x-part
Full wipe

1. Install rom
2. Flash the activator after flashing rom
3. Reboot and wait.
Het werkt vooralsnog goed... vingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Miki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Je kiest eerst een rom uit die je wilt flashen en als er bij die rom een bijbehorende vertaling is in het nederlands dan flash je erna. De versie nummers moeten daarbij overeen komen. Het vertalen van de rom is veel werk dus de kans dat je voor iedere MIUI rom uitgave een nederlandse vertaling gaat vinden is klein.

Versie nummering is makkelijk te achterhalen, jaar/maand/dag.
Zelf vind ik Engels voldoende, gebruik Swype als toetsenbord en die is NL

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
SpaceK33z schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Hartelijk dank voor het melden. Ik weet niet of je zelf een Sony Ericsson X10 hebt, maar kun je ons een beetje op de hoogte houden? Dan kan ik binnenkort of nu al die er ook bij zetten.

Achter MIUI werkt een Chinees dev-team. Dus meerdere mensen.
Tuurlijk :)

Er is nu een nieuwe versie en die werkt goed op mijn X10.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957169

Ik ben er nu een uurtje mee aan het spelen en vraag me af hoe ik het op orde ga krijgen, er is immers geen app tray meer om niet gebruikte apps zover mogelijk weg te steken :)

Waar plaatsen jullie de apps welke niet echt ergens thuis horen ? zoals widget icoontjes of programma's die jullie niet gebruiken ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:01:
[...]

Check een x-aantal posts hierboven...
MIUI-Au heeft geloof ik een Nederlandse vertaling.
Klopt, al is niet alles vertaald, maar een groot gedeelte wel :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
@C00P

In folders. Als je een app drawer prettiger vindt zou je ook een alternatieve launcher zoals LauncherPro kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

C00P schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 02:29:
[...]
programma's die jullie niet gebruiken ?
deinstalleren?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Zijn hier mensen die verschillende MIUI mods hebben geprobeerd? Ik zie de laatste tijd meer en meer mods opduiken en ik vroeg me af of hier meer mensen ervaring mee hebben.

Om een duit in het zakje te doen wat ik gevonden heb:
Miui stock
www.miui-dev.com
Miui Au
www.miui-au.com/
Rodriquez style
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799737
Formels Miui
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=888597
Miui Moviestar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=845114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Draai sinds 31 december 2010; MIUI_Au.0.12.24.R2_signed

Geniet nog steeds elke dag van de ROM. Enkel voel je toch dat 'ie niet af is...
Daarom ben ik de laatste tijd veel aan het rondkijken naar een nieuwe versie.

Wat me toch opvalt is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn veel verschillende versies. Er komen in rap tempo nieuwe versies uit. Flash je vandaag de versie van vorige week... loop je in principe volgende week weer achter de feiten aan.

Eigenlijk zou bijv MIUI-au de leiding moeten nemen en orde op zaken moeten stellen. Één grote release per maand bijv. Er zijn losse animaties, losse taalpakketten, losse 'calanders'... op deze manier is het redelijk chaotisch.

MIUI
+ Best of both worlds (design & android!)
+ Theme's... lekker customizen, en dan ook écht ALLES.
+ Overzichtelijk dankzij het wegvallen van de appdrawer (alles wat je hebt staat op je desktop)

Wat ik graag nog zou willen zien.
* Een rotate-animatie mis ik nog steeds... zoals deze in Android 1.5 en daarvoor zat (van Apple moest die eruit volgensmij).
* Het zelf kunnen aanpassen van iconen bijv (zelf instellen uit de icon-database pér icon)
* Interne updatesysteem moet gewoon goed gaan werken. Gewoon lekker je updates binnenhalen zoals dat vroegah via HTC ook ging, OTA, reboot en klaar =)
* Android 2.3? Geen idee of dit veel kan toevoegen... maar eventueel de features mbt snelheid e.d. zijn wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
hmm bij miui-dev kan ik verschillende animatie's kiezen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:22:
Draai sinds 31 december 2010; MIUI_Au.0.12.24.R2_signed
We zitten ondertussen al op MIUI_Au 1.2.19 R1 Stable update 1+2 :) Draait als een zonnetje. Bij deze update was een full wipe ook niet meer nodig.

Ziet er ondertussen zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/10dbhcl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is de Glass theme of niet???
Ben zelf ook tevreden over MIUI_Au als is het wel even wennen dat hij iets vaker opgeladen moet worden. Maar ben nu ook met verschillende kernels aan het experimenteren.
Maar heb nog nooit een rom gezien die zo soepel loopt als MIUI

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 23-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:47:
Dat is de Glass theme of niet???
Het is het Crystal theme (vroeger ook bekend als Crysta)

Edit: Wat betreft de batterij, deze lijkt na een aantal keren flashen echt raar te zijn. Soms blijft de telefoon 2 uur 100% aangeven en soms loopt het percentage sneller af dan je het kan tellen. Ik heb overigens nog nooit een batterij sync uitgevoerd zoals deze op Miui-AU staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Het is het Crystal theme (vroeger ook bekend als Crysta)

Edit: Wat betreft de batterij, deze lijkt na een aantal keren flashen echt raar te zijn. Soms blijft de telefoon 2 uur 100% aangeven en soms loopt het percentage sneller af dan je het kan tellen. Ik heb overigens nog nooit een batterij sync uitgevoerd zoals deze op Miui-AU staat.
Kijk ik over die batterij sync heen dan?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check http://www.miui-au.com/howtos/reset-battery-indicator/

Het is me te omslachtig, daarom heb ik het nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Heb Miui 1.2.19 R1 geïnstalleerd, volledige batterij opgeladen volgens Miui en batterystats gewiped. Ligt nu rustig op tafel. Ben benieuwd wat het morgenochtend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
lekzzz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:03:
Heb Miui 1.2.19 R1 geïnstalleerd, volledige batterij opgeladen volgens Miui en batterystats gewiped. Ligt nu rustig op tafel. Ben benieuwd wat het morgenochtend is.
Ok ik ben benieuwd naar je bevindingen. Het lange wachten zit ik eigenlijk niet zo op te wachten (of het moet echt flink helpen)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Volgens CurrentWidget draai ik in stnadby zo tussen de 3-11mAh
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:15:
[...]

We zitten ondertussen al op MIUI_Au 1.2.19 R1 Stable update 1+2 :) Draait als een zonnetje. Bij deze update was een full wipe ook niet meer nodig.

Ziet er ondertussen zo uit:
[afbeelding]
hmmm die doet het niet bij mij op mn Desire. Na het installeren komt hij elke keer weer terug op het MIUI_Au Thema :( Misschien kan jij dat *.mtz bestand van dat thema even delen???

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 24-02-2011 06:07 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oeps dubbel 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 24-02-2011 05:37 ]

• Novah
mesm90 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:25:
hmm bij miui-dev kan ik verschillende animatie's kiezen iig.
Die animaties zijn bijv. voor de weergave van meldingen e.d.

Of heb ik dit nu verkeerd begrepen? Een rotatieanimatie heb ik nmlijk nog nergens gevonden...

Verwijderd

[b][message=35585673,noline]
hmmm die doet het niet bij mij op mn Desire. Na het installeren komt hij elke keer weer terug op het MIUI_Au Thema :( Misschien kan jij dat *.mtz bestand van dat thema even delen???
Heb je de twee updates die voor deze release bestaan ook geflasht? In update 1 wordt er een probleem met het niet kunnen selecteren van andere thema's verholpen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm denk dat ik daar steeds overheen lees ofzo

edit:
Dat was inderdaad de oplossing, maar nu het volgende..... Heb toch een soort van rara energie piekjes... Eens een tijdje met CurrentWidget bijgehouden. Energie verbruik schommeld echt als een gek. Van 3 tot 133 en dat terwijl hij gewoon standby staat.

Dat is met de standaard MIUI_Au kernel (vorkKernel_R8) en radio 32.54.00.32U_5.14.05.17

Maar eens kijken met een andere kernel wat er dan gebeurd met het energie verbruik...

edit2:
Ik zie het vast over het hoofd, maar waar kan ik instellen dat als ik gebeld word ik zowel de beltoon hoor, als dat mijn telefoon gaat trillen?

[ Voor 171% gewijzigd door 13art op 25-02-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settings > Personalise > Sound > Phone calls > Vibrate always, never, only in silent mode, only when not in silent mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ahhh dank u, echt al dagen overheen gekeken 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 25-02-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
En er is weer een nieuwe update 1.2.25 R1, schijnt heel wat fixes te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
hmm van mij mogen ze best de nieuwe gmail erin doen iig,
ik krijg hem niet geupdate via de market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
mesm90 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:12:
hmm van mij mogen ze best de nieuwe gmail erin doen iig,
ik krijg hem niet geupdate via de market...
die issue is gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Heb eens MIUI_Au 1.2.25 R2 Stable op mijn Desire gezet. Werkt erg fijn! :D

Zag dat er voor deze rom ook een Nederlandse taal pakket is maar hoe installeer je die erop eigenlijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Misschien tijd voor een nieuwe uitgebreide handleiding in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met die nieuwste MIUI_Au rom echt vreselijk te kutten met m'n contacten altijd. Krijg een sms van een nieuw nummer, deze wil ik mergen met een facebook contact > force close. Ook het importeren van Facebook contacten gaat niet en bij het toevoegen van een foto's bij een contact krijg ik ook een force close. Nog meer mensen problemen hier mee? Is er misschien een handige app voor het importeren van Facebook contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Grudgie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:24:
Heb eens MIUI_Au 1.2.25 R2 Stable op mijn Desire gezet. Werkt erg fijn! :D

Zag dat er voor deze rom ook een Nederlandse taal pakket is maar hoe installeer je die erop eigenlijks?
De zip flashen in de recovery en in Settings - Language and keyboard (oid) de juiste taal selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
is er iemand die het met applanet voor elkaar krijgt om apps te installeren?

ik download apps maar krijg elke keer de melding dat er een fout is bij het parsen line...
ligt volgens mij aan de rom, voorheen was dit nog niet.
Het lijkt me namelijk sterk dat bij elke apk een parse fout is.
opgelost, lag toch aan applanet (A)

[ Voor 8% gewijzigd door mesm90 op 27-02-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kapitein Prozac schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:02:
[...]

De zip flashen in de recovery en in Settings - Language and keyboard (oid) de juiste taal selecteren.
Waar kan ik dat krijgen?
en is google navigation dan ook in het nederlands?

Ik zit nu op: MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1
Kan ik hier een backup van maken met die ingebouwde app, en hem weer terugzetten als ik MIUI_Au 1.2.25 R2 heb geinstalleerd?

En hoe zit dat met mijn SD kaart? werkt die D2EXT ook goed met wat _Au gebruikt?

[ Voor 29% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-02-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Heb even gezocht maar ik ben geen NL pack voor 1.2.25 tegengekomen. Als er een aparte NL pack voor .19 of .25 is, zou je die kunnen flashen. Ik heb een tijdje terug een MIUI-au NL pack gebruikt op een MIUI-dev ROM en dat werkte prima. Het zal dan ook wel op MIUI XJ werken zolang de versie nummers maar overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:31:
[...]

Waar kan ik dat krijgen?
en is google navigation dan ook in het nederlands?

Ik zit nu op: MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1
Kan ik hier een backup van maken met die ingebouwde app, en hem weer terugzetten als ik MIUI_Au 1.2.25 R2 heb geinstalleerd?

En hoe zit dat met mijn SD kaart? werkt die D2EXT ook goed met wat _Au gebruikt?
Waarom wil je terug naar MIUI_Au en daarover MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1 flashen?
Volgens mij is het idd wel mogelijk om een backup te maken met de ingebouwde app (neem aan dat je MIUI backup bedoeld?)
Maar of het mogelijk is om MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1 over MIUI_Au 1.2.25 R2 te flashen...? Zou in de eerste plaats niet weten waarom je dat zou doen?

SD-kaart zal niks mee gebeuren denk ik, je hebt hem gepartitioneerd voor D2EXT ga ik vanuit en dat zal ook zo blijven (fat32, ext3/ext4 en eventueel swap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:40:
Heb even gezocht maar ik ben geen NL pack voor 1.2.25 tegengekomen. Als er een aparte NL pack voor .19 of .25 is, zou je die kunnen flashen. Ik heb een tijdje terug een MIUI-au NL pack gebruikt op een MIUI-dev ROM en dat werkte prima. Het zal dan ook wel op MIUI XJ werken zolang de versie nummers maar overeen komen.
Volgens XJ moet dit idd wel kunnen.
XJ is nu bezig om zijn MIUI XJ versies multilanguage te maken, Duits en Spaans gaan binnenkort toegevoegd worden.

Dus al er iemand is die een NL apk kan maken voor de MIUI XJ zou ik persoonlijk zeer waarderen, ik heb hier helaas geen verstand van en voorlopig ook nog geen tijd om me hierin te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:27:
[...]

Waarom wil je terug naar MIUI_Au en daarover MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1 flashen?
Volgens mij is het idd wel mogelijk om een backup te maken met de ingebouwde app (neem aan dat je MIUI backup bedoeld?)
Maar of het mogelijk is om MIUI XJ 1,2,19 D2EXT X-PART x1 over MIUI_Au 1.2.25 R2 te flashen...? Zou in de eerste plaats niet weten waarom je dat zou doen?

SD-kaart zal niks mee gebeuren denk ik, je hebt hem gepartitioneerd voor D2EXT ga ik vanuit en dat zal ook zo blijven (fat32, ext3/ext4 en eventueel swap)
Omdat ik over wil stappen naar een versie die een nederlandse language pack heeft.
Mede omdat google navigatie nu ook in het engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:03:
[...]

Omdat ik over wil stappen naar een versie die een nederlandse language pack heeft.
Duidelijk... Ik denk dat vanaf vandaag er op de versies van XJ ook een NL-pack zit... ongetwijfeld met fouten maar die gaan er zijnerzijds nog uit gehaald worden.
Dit met dank aan Ubomb die het meeste voor de vertaling heeft vertaald.

Check de versies van XJ vandaag of morgen zou ik zeggen voor je gaat overstappen, kan je natuurlijk niet tegenhouden... Doe er je voordeel mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Ik had het gezien raf. Het meest is al gedaan inderdaad door Ubomb. We hoeven niet super veel meer te doen maar een online plek waar iedereen die strings kan bekijken en aanpassen zou wel handig zijn. Ik heb geen idee trouwens als er een nieuwe versie komt dat je dan weet welke je moet vertalen. Ik weet niet of deze suggestie al gedaan is maar in het toetsenblok was altijd de optie ''open telefoon toetsenblok veelste lang misschien iets van nummer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
koekoek2003nl schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:03:
[...]

Vreemd, ik had hier helemaal geen last van :? Bij mij was google navigatie gewoon NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:13:
Ik had het gezien raf. Het meest is al gedaan inderdaad door Ubomb. We hoeven niet super veel meer te doen maar een online plek waar iedereen die strings kan bekijken en aanpassen zou wel handig zijn. Ik heb geen idee trouwens als er een nieuwe versie komt dat je dan weet welke je moet vertalen. Ik weet niet of deze suggestie al gedaan is maar in het toetsenblok was altijd de optie ''open telefoon toetsenblok veelste lang misschien iets van nummer kiezen.
Die plek, dat zal lastig worden denk ik, heb je een fout gevonden meld hem dan bij XJ op het forum met uiteraard de goede vertaling (als het gaat om vertalen dus).
De strings die aangepast moeten worden worden denk ik door XJ geplaatst en kunnen dan worden vertaald (heb net ook nog een stukkie gedaan (lastiger dan ik dacht).

" Ik weet niet of deze suggestie al gedaan is maar in het toetsenblok was altijd de optie ''open telefoon toetsenblok veelste lang misschien iets van nummer kiezen." weet niet precies wat je hier bedoeld maar geef een goede "oplossing" en het zal wel ingepast kunnen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Alles gelezen zal reageren op het topic, maar als hier nog mensen zijn die nederlandse woorden/zinnen
kunnen omzetten naar duidelijke en korte woorden/zinnen. Er moet nog wel wat verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 04:13:
Alles gelezen zal reageren op het topic, maar als hier nog mensen zijn die nederlandse woorden/zinnen
kunnen omzetten naar duidelijke en korte woorden/zinnen. Er moet nog wel wat verbeterd worden.
Klopt, er moet nog wel wat aan gedaan worden... Wheezy is er ook al mee bezig en ik heb ook wat gedaan.
Denk dat tzt de vertalingen wel netter en beter worden, heeft even tijd nodig, tis nog al wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Na de nieuwe MIUI 11-2-25 r2 geïnstalleerd te hebben weet ik niet meer waar ik dataverbruik en sms beheer in kan stellen. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Je zou dat moeten kunnen zien in de data monitor.
@Raf ik ben begonnen met de settings wat best veel is met 1300 strings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
jan-willem3 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:50:
Je zou dat moeten kunnen zien in de data monitor.
@Raf ik ben begonnen met de settings wat best veel is met 1300 strings.
Ik heb het gevonden maar doordat ik het in het Nederlands heb gezet, liep de data monitor vast. Nadat ik heb op engels had gezet werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niemand nog dit gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.miui-dev.com/wp-content/uploads/2011/03/gb-coming.png

Yummie! Een gemberkoekje!

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2011 20:49 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ok de vertaling is bijna klaar :)

[ Voor 94% gewijzigd door LemonC200 op 04-03-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcobo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2021
Heeft iemand U4 of R3 van Miui al geinstalleerd ? (MIUI_Au 1.2.25)

Ik krijg namelijk een fout tijden het flashen:

- U4 version i get a missing mms.apk error (zit er wel in)
- R3 version i get a Wrong digest: system/media/wallpaper/wallpaper_007.jpg

I heb de md5 code vergeleken met die degene die op de site staat en die komen overheen.

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Staat de signature verification uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcobo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik heb zonder problemen eerdere versies van MIUI kunnen installeren (draai nu MIUI_Au 1.2.25 R2 met update 3) en dat ging zonder problemen.

Alleen bij deze twee versies gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik doe nu ook alleen maar grote updates van Miui-au. Het ging heel lang goed, maar de laatste keer heeft ie een soort van halve reset uitgevoerd waardoor een hoop dingen ineens 'weg' waren (gereset) maar niet alles. Het was dus beslist géén factory reset, maar dingen als desktop en hij wilde persé die 'first boot setup' doorlopen. Maar m'n apps stonden er nog op met de instellingen. Ook heeft ie een paar keer een spontane reboot gedaan. Heel raar allemaal. Dus ik strompel nog maar even door en als Gingerbread er is, flash ik 'm wel weer.

Het domme (van mij) is dat ik al de policy had om een paar dagen te wachten met Miui tot er een update was. Want het leek altijd wel ergens fout te gaan. En deze keer dacht ik 'ach...what the heck..' Nou ja...dát dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik blijf niet lang meer bij MIUI.

heb bijna elke dag een volledige vastloper. Druk op knopje bovenaan en er gebeurt gewoon niks, scherm blijft zwart kan doen wat ik wil he-le-maal niks.
enige optie is dan accu eruit en opnieuw opstarten.

ook mis ik sense en gewoon kleine dingetje, bv wil gewoon wekker kunnen instellen op die grote digitale klok maar nee dat wil alleen bij die lelijke analoge ronde. heb geen app drawer (ja kan wel installeren maar hoort niet bij de rom), soms reageert unlock vlak helemaal niet goed, idem bij opnemen van een gesprek. accutijd is niet om over naar huis te schrijven. die apps in die mapjes is niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Dat kan, de een wil toch liever Sense en de ander mist het niet. Ik heb laatst nog een paar dagen Leedroid geprobeerd maar ik miste meteen al de handige dingen van MIUI en daarnaast ging de accu net zolang mee als met MIUI (naar verluidt betere accuduur was de reden om Leedroid te proberen).

Vastlopers heb ik sinds de MIUI versies van oktober vorig jaar niet meer gehad. Wel een enkele reboot bij gebruik van een kernels die niet helemaal lekker met MIUI/m'n Desire werken (voornamelijk 875mV HAVS kernels). Ik heb nu de miuidev 1.2.19 versie draaien met daaroverheen een XJ/miuidev update naar 1.2.25 en daar weer overheen XJ/miuidev 1.3.5 EN pack (zonder framework, settings, launcher2 en themes) en dat werkt prima. De eerstvolgende schone flash is uiteraard de Gingerbread MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Haha nu weer: Wi-Fi doet het ineens niet meer, zet hem opnieuw aan: Error...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
koekoek2003nl schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:23:
Haha nu weer: Wi-Fi doet het ineens niet meer, zet hem opnieuw aan: Error...
:)
Ander radio proberen wil vaak helpen daar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

koekoek2003nl schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:24:

heb bijna elke dag een volledige vastloper. Druk op knopje bovenaan en er gebeurt gewoon niks, scherm blijft zwart kan doen wat ik wil he-le-maal niks.
enige optie is dan accu eruit en opnieuw opstarten.
Dat is toch echt niet typisch voor Miui. Al een keer opnieuw geflasht?

Ik merk wel dat de kernel best kritisch is. Ik ben daarom blij dat Miui-au voor de VorkKernel heeft gekozen, want die loopt bij mij het beste. De anderen lopen vast of drainen mijn accu zó snel dat je 'm binnen een dag al moet opladen (hij haalt het einde van de avond niet eens). Ik heb ook SetCPU draaien en die heb ik wat hoger in moeten stellen. Er was een voorgestelde instelling van 256Mhz bij screen off. Maar dat was te weinig, want ik kreeg dus de kans niet meer om telefoontjes te beantwoorden. Dat is overigens begonnen bij die foobar update die ik gedaan heb. Daarvoor ging het redelijk. Maar ik heb 'm nu op minimaal 384Mhz staan en dat werkt prima.

Straks als het gemberkoekje komt, ga ik wel een keer helemaal wipen.

[edit]
Ik snap trouwens iets niet. Je mist een aantal dingen van Sense, maar er zijn tal van programmaatjes die die functionaliteit bieden. Dat is nou nét de lol van een Android: je kunt 'm helemaal vormen zoals jij het wilt. Voor mensen die een out-of-the-box ervaring zoeken, is er een iPhone. Daarom ben ik juist zo gek van Miui: niet meer dat loodzware Sense dat eigenlijk vrij weinig te bieden heeft behalve eye-candy en een appdrawer die ik eigenlijk erg vervelend vind. Als je wat programma's hebt, zoek je je wild. Ik flikker alles in een paar folders op pagina x en werk met Apps Organizer. Dynamische folders zijn tha bomb! ;)
Uiteraard ieder zijn ding, maar ik zou niet weten wat Sense voor me toevoegt, behalve een groot geheugenbeslag en dingen om naar te kijken. Ik ben duidelijk niet van de eye-candy afdeling. Mijn neefje heeft ook een Desire en vindt dat weer juist erg belangrijk. Ik ga voor functionaliteit, flexibiliteit en performance. Spelletjes doe ik niet, en MP3's doe ik op mijn iPod.

[ Voor 30% gewijzigd door mphilipp op 05-03-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:24:

...... accutijd is niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb hier een tip van één van mijn meest favoriete android site (AW), dus wil niet zelf met de eer strijken (alle eer gaat uit naar Fifarunnerr)
quote: fifarunnerr
Het valt me de laatste tijd steeds meer op, iedereen begint te zeuren over de accuduur van hun smartphones. Wauw, wat is die accuduur toch kort en iedereen loopt erover te zeuren. Maakt niet uit of die accuduur nu 2 uur is of 3 dagen, het valt me op dat iedereen het te kort vind.

Daarom begin ik deze "actie", en ik hoop hiermee mensen aan het denken te zetten. De gemiddelde smartphone gebruiker stopt met functies te gebruiken, omdat ze te veel accu gebruiken. Maar jongens, kom op nou. Je koopt toch geen smartphone om hem niet te gebruiken? Wat boeit die hele batterijduur? Anno 2011 moeten we toch niet meer gaan zeuren om stroom?

De afgelopen dagen vond ik het ineens te belachelijk voor woorden worden. Mensen gebruiken steeds minder functies van hun smartphone omdat het te veel stroom kost. Ik heb vandaag 3 keer gebruik gemaakt van de wifi-tether functie, en heb ondertussen vrolijk muziek geluisterd. Dat soort dingen kosten meer accu, maar dan gebruik je hem tenminste. Laat die accu toch snel leeg gaan, maar gebruik je telefoon waarvoor hij gemaakt is. Accuduur is altijd kort, net als dat dat bij laptops het geval is. Bij laptops zijn ze al jaren "te" kort, maar daar gebruik je hem toch ook? Wil je daar een langere accu-duur, koop dan een netbook. Dat is hier ook het geval, wil je een langere accuduur, koop dan een old-school nokia ofzo.

Het is alleen maar zonde om een smartphone te kopen en dan op accu te gaan bezuinigen, koop dan een extra accu(voor 10% van het toestelprijs), maar je gaat toch niet maar een halve smartphone gebruiken om accu te bezuinigen? Dat is doodzonde.

Dus bij deze wil ik tegen iedereen zeggen: Vergeet die accu en ga lekker internetten, muziek luisteren, youtubefilmpjes kijken, games spelen en ga zo maar door. Desnoods allemaal tegelijk, maakt geen bal uit, maar geniet van je smartphone zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ja leuk verhaal... dat die accu leeg gaat als ik m gebruik begrijp ik. Ik vind het zelf vooral jammer dat de accu ook rap gaat als ik m een nachtje naast mn bed heb liggen...
Ik draai trouwens de laatst gebakken 2.6.35 vorkkernel en dat bevalt beter dan alle andere kernels die ik heb gehad. Alles loopt wat soepeler en accuduur is volgens mij daardoor ook beter. (gebruik hem redelijk intensief: 1 a 1 1/2 dag is ie leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op zondag 06 maart 2011 @ 09:41:
Ja leuk verhaal... dat die accu leeg gaat als ik m gebruik begrijp ik. Ik vind het zelf vooral jammer dat de accu ook rap gaat als ik m een nachtje naast mn bed heb liggen...
Ik draai trouwens de laatst gebakken 2.6.35 vorkkernel en dat bevalt beter dan alle andere kernels die ik heb gehad. Alles loopt wat soepeler en accuduur is volgens mij daardoor ook beter. (gebruik hem redelijk intensief: 1 a 1 1/2 dag is ie leeg)
Denk idd dat het ook heel erg ligt aan de kernel die je gebruikt.
Het zou namelijk niet zo moeten zijn wanneer je telefoon naast je bed ligt zomaar leeg loop, maar goed geef eens een definitie van 'rap' het maakt mij geen biet uit dat de tel een % of 10 daalt, het is btw ook beter om de tel zo veel mogelijk te laden.
quote: MIUI-Au
Lithium-Ion batterij Do's en Don'ts (met dank aan RM Education)

Hier is een korte lijst van Do's en Don'ts voor de verzorging van uw Li-Ion batterijen.

Do's
Laad de batterij zo vaak als je kunt - voorkom het totaal leeg gaan van de batterij (run flat)
Laad de batterij altijd waar mogelijk. Frequent top-ups zijn veel vriendelijker voor de batterij dan draaien totdat hij leeg is.
Zorg er altijd voor dat je de accu zo snel mogelijk oplaad wanneer hij volledig leeg is geraakt. Een accu zal permanent worden beschadigd als ze voor een langere tijd in een volledig ontladen toestand is.
Wanneer u een nieuwe telefoon hebt gekregen, laat de batterij dan volledig (nachtelijk) op.
Kalibreer een nieuwe batterij door het volledig te ontladen en vervolgens weer volledig opladen. Als we dit doen elke maand één of twee doen zal dit helpen om de batterij nauwkeurig gekalibreerd te houden.
Verwijder de batterij uit de telefoon als je hem meer dan een maand niet gebruikt (geen idee waarom je dit zal doen…?) en sla de volledig opgeladen batterij koele plaats op.
Hitte/Warmte is de ergste vijand van een batterij. Tijdens het opladen, moet u ervoor zorgen dat er voldoende lucht kan circuleren rond de telefoon, zodat de batterij is zo koel mogelijk blijft ook wanneer deze in gebruik is.
Vergeet niet dat de batterij halfwaardetijd geldt voor een bepaald totaal aantal laad/ontlaad cycli (zie uw gebruikershandleiding of Quick Start Guide voor de beoordeling, normaal 300-500 cycli). Bijvoorbeeld: een batterij, die wordt beoordeeld voor 3 uur en 500 laad/ontlaad cycli, nog steeds beschouwd wordt als binnen de specificaties, zelfs als de duur slechts 1 uur en 45 minuten is na 500 laad/ontlaad cycli.
Een Lithium-Ion accu zal langzaam verslechteren; een nieuwe batterij zal altijd beter presteren dan een 6-maanden oude.

Don'ts
Stel de batterij niet bloot aan overmatige hitte of koude (dwz buiten het bereik van 10-35 graden Celsius omgevingstemperatuur).
Zorg ervoor dat de batterij niet langer dan een maand ongebruikt is. De batterij zal langzaam ontladen totdat het volledig ontladen is en dit zal de accucellen onherstelbaar beschadigen.
Laad uw telefoon niet op in een draagtas - de batterij kan erg warm worden.
Blijf niet opzettelijk lang gebruik maken van uw telefoon totdat de accu leeg is voordat je weer gaat opladen – vaker opladen is minder belastend dan ‘diep’ laden/ontladen.

Denk eraan:
De batterij ‘degradeerd’ langzaam, continu, zelfs als deze niet wordt gebruikt. Houd uw accu zo koel mogelijk, dit zal de ‘degradatie’ aanzienlijk vertragen.

Belangrijke informatie:
Sommige Quick Start Guides staat dat de batterij 'de levensduur verhoogd word door hem volledig te ontladen voordat hij weer volledig word opgeladen’. Deze informatie is van toepassing op nikkel-cadmium-en NiMH-batterijen, bij Lithium-Ion, accu’s zo vaak mogelijk opladen (‘topped up”) als mogelijk, en vermijd altijd dat ze volledig ontladen worden.

Essentiële Li-Ion Informatie
Lithium-Ion batterijen hebben een beperkte levensduur, ze worden langzaam afgebroken vanaf de dag dat ze worden gemaakt. De levensduur van de batterij zal afhangen van het opladen en ontladen van de batterij en in het bijzonder, de temperatuur waarbij de accu wordt opgeslagen. De fabrikant beoordeeld een batterij op het punt waar het 50% van de oorspronkelijke capaciteit bezit.
Op dit punt zou u moeten overwegen de batterij te vervangen.

Lithium-Ion batterijen zijn beoordeeld door de fabrikant voor 300 tot 500 volledige laad/ontlaad cycli, waarna ze alleen kunnen worden opgeladen tot 50% of minder. Als je voortdurend ‘top-up’ laad zal je er veel langer mee doen dan wanneer je altijd volledig ontlaad voordat je de batterij opnieuw oplaad.

Hoe kan ik de levensduur van mijn Lithium-Ion batterijen verlengen?
Lithium-Ion batterijen zijn zeer verschillend in vergelijking met Nikkel-Cadmium (Ni-Cd) batterijen en moeten anders worden behandeld. Lithium-Ion batterijen zijn geschikt voor een bepaald aantal volledige laad/ontlaad cycli (bv. 300). Dit betekent dat als u de telefoon gebruikt totdat de batterij leeg is voor je hem herlaad, zal hij 300 keer kunnen laden (of ongeveer 12 maanden bij normaal gebruik). De batterij kan zal nog korter meegaan als het ook blootgesteld aan warme temperaturen tijdens deze 12 maanden.
Lithium-Ion accu's beginnen te ‘degraderen’ vanaf het moment dat de accu-cellen worden gemaakt door de batterij-cel fabrikant. “This is due to a chemical reaction which gradually causes the internal impedance of the cells to increase and in time reduces the ability of the battery to deliver its charge.” Alle chemische reacties worden beïnvloed door warmte. Elke 10 graden Celsius temperatuurstijging zal de snelheid van deze reactie doen verdubbelen. Om deze reden is het erg belangrijk om de batterij te allen tijde zo koel mogelijk te houden, vooral wanneer deze wordt opgeladen.
De andere belangrijke factor die de levensduur van de batterij flink kan laten dalen, is als het in een volledig ontladen toestand gedurende enkele weken of maanden word bewaard. Als een Lithium-Ion batterij te 'leeg' raakt zal deze weigeren te laden (zelfs wanneer de batterijcellen waarschijnlijk goed zijn). Als dit gebeurt heb je een nieuwe batterij nodig. Om deze reden moet je de batterij niet langer dan een week in een volledig ontladen toestand laten liggen.

Onder ideale omstandigheden en bij regelmatig ‘topped up’ (volledig opgeladen) na gebruik, na slechts 1 jaar, zal een Lithium-Ion batterij waarschijnlijk ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit van een nieuwe batterij behouden.

Zelfs als je je batterij zo koel mogelijk houd en regelmatig ‘top-ups’ doet i.p.v. altijd volledig ontladen, is de verwachting dat de batterij het hooguit 2-3 jaar volhoud.

Als een batterij vaak warm/heet word gehouden, zal de capaciteit na 1 jaar rond de 50% -60% van de oorspronkelijke capaciteit zijn.

Het opladen van een lithium-ion batterij
Lithium-Ion batterijen kunnen worden opgeladen op elk moment, of het nu 90% is opgeladen of slechts 10%. Je moet ze opladen wanneer je kunt (laat ze niet in een ontladen toestand voor meer dan een week). Opladen vanaf, zeg, 50% tot 100% laadtoestand tweemaal per dag is veel beter dan eenmaal per dag opladen van leeg tot vol.
BRON: Originele Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:12:
[...]
Ik heb hier een tip van één van mijn meest favoriete android site (AW), dus wil niet zelf met de eer strijken (alle eer gaat uit naar Fifarunnerr)
Erg leuk verhaal en erg makkelijk lullen als je steeds in de gelegenheid bent om op te laden. Wat heb ik aan een smartphone als ik bepaalde functies niet of minder gebruik? Nou, méér dan aan een apparaat dat leeg is en helemaal niets meer doet. Ik zou zelf niet klagen als ie 2 of 3 dagen redt, maar één volle werkdag is toch niet teveel gevraagd?

Sommige mensen kunnen niet onderscheiden tussen hun eigen specifieke gebruik en hoe anderen hun apparaat gebruiken. Ze denken dat hun situatie 1:1 overdraagbaar is op anderen, dus als zij iets op een bepaalde manier gebruiken, zullen anderen het ook wel zo doen. Newsflash: niet iedereen is hetzelfde. Sommige mensen zitten niet meer op school waar je lekker een WiFi netwerk hebt de hele dag, of zijn niet steeds in de gelegenheid om het apparaat op te laden.

Momenteel redt ik 1 dag makkelijk, maar alleen als ik 3G uitschakel. Dat is doorgaans (voor mij) ook niet nodig, want voor email en twitter is 2G meer dan zat. Mocht ik iets meer willen, zet ik 3G wel weer aan. Maar overdag wordt ik geacht me met mijn werk bezig te houden, dus in tegenstelling tot de gemiddelde scholier kan ik niet de hele tijd naar tjoeptjoep kijken. En thuis of daar waar het kan, pak ik WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:19:
[...]

Erg leuk verhaal en erg makkelijk lullen als je steeds in de gelegenheid bent om op te laden. Wat heb ik aan een smartphone als ik bepaalde functies niet of minder gebruik? Nou, méér dan aan een apparaat dat leeg is en helemaal niets meer doet. Ik zou zelf niet klagen als ie 2 of 3 dagen redt, maar één volle werkdag is toch niet teveel gevraagd?

Sommige mensen kunnen niet onderscheiden tussen hun eigen specifieke gebruik en hoe anderen hun apparaat gebruiken. Ze denken dat hun situatie 1:1 overdraagbaar is op anderen, dus als zij iets op een bepaalde manier gebruiken, zullen anderen het ook wel zo doen. Newsflash: niet iedereen is hetzelfde. Sommige mensen zitten niet meer op school waar je lekker een WiFi netwerk hebt de hele dag, of zijn niet steeds in de gelegenheid om het apparaat op te laden.

Momenteel redt ik 1 dag makkelijk, maar alleen als ik 3G uitschakel. Dat is doorgaans (voor mij) ook niet nodig, want voor email en twitter is 2G meer dan zat. Mocht ik iets meer willen, zet ik 3G wel weer aan. Maar overdag wordt ik geacht me met mijn werk bezig te houden, dus in tegenstelling tot de gemiddelde scholier kan ik niet de hele tijd naar tjoeptjoep kijken. En thuis of daar waar het kan, pak ik WiFi.
Ik begrijp je punt, weet trouwens niet hoe het met jou zit maar mijn toestel gaat wel een dag mee hoor met middelmatig gebruik en de hele dag 3G aan.
Ik zou ook blij zijn wanneer mijn batterij 3 dagen mee gaat maar dit is nu eenmaal niet zo en zal voorlopig ook wel niet gebeuren, de toestellen worden steeds geavanceerder waar de batterijen/accu's toch behoorlijk achter blijven.

Iedereen die nu Android gebruikt is denk ik nog te veel 'verwend' /'gewend' aan de "oude" batterijen van onze nokia's, ericsons etc. etc. die gingen/gaan dagen mee.

Wat betreft dat onderscheiden ben ik het ook met je eens, niet iedereen is gelijk en gebruikt niet dezelfde apps (de één gebruikt geen internet en de andere weer wel, dit kost extra accu) dit soort dingen is idd wel op te lossen door 2G te gebruiken ipv 3G.

Al met al ben ik het wel eens met fifarunnerr dat er te veel word gezeken over de duur van de batterij, het gebruik van een Android telefoon is natuurlijk anders dan het gebruik van een niet Android en zal dus ook verschillen wat levensduur betreft van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:12:
[...]
Het valt me de laatste tijd steeds meer op, iedereen begint te zeuren over de accuduur van hun smartphones. Wauw, wat is die accuduur toch kort en iedereen loopt erover te zeuren. Maakt niet uit of die accuduur nu 2 uur is of 3 dagen, het valt me op dat iedereen het te kort vind.

Daarom begin ik deze "actie", en ik hoop hiermee mensen aan het denken te zetten. De gemiddelde smartphone gebruiker stopt met functies te gebruiken, omdat ze te veel accu gebruiken. Maar jongens, kom op nou. Je koopt toch geen smartphone om hem niet te gebruiken? Wat boeit die hele batterijduur? Anno 2011 moeten we toch niet meer gaan zeuren om stroom?

De afgelopen dagen vond ik het ineens te belachelijk voor woorden worden. Mensen gebruiken steeds minder functies van hun smartphone omdat het te veel stroom kost. Ik heb vandaag 3 keer gebruik gemaakt van de wifi-tether functie, en heb ondertussen vrolijk muziek geluisterd. Dat soort dingen kosten meer accu, maar dan gebruik je hem tenminste. Laat die accu toch snel leeg gaan, maar gebruik je telefoon waarvoor hij gemaakt is. Accuduur is altijd kort, net als dat dat bij laptops het geval is. Bij laptops zijn ze al jaren "te" kort, maar daar gebruik je hem toch ook? Wil je daar een langere accu-duur, koop dan een netbook. Dat is hier ook het geval, wil je een langere accuduur, koop dan een old-school nokia ofzo.

Het is alleen maar zonde om een smartphone te kopen en dan op accu te gaan bezuinigen, koop dan een extra accu(voor 10% van het toestelprijs), maar je gaat toch niet maar een halve smartphone gebruiken om accu te bezuinigen? Dat is doodzonde.

Dus bij deze wil ik tegen iedereen zeggen: Vergeet die accu en ga lekker internetten, muziek luisteren, youtubefilmpjes kijken, games spelen en ga zo maar door. Desnoods allemaal tegelijk, maakt geen bal uit, maar geniet van je smartphone zoals het hoort!
Pfff dit is (bijna) de grootste onzin die ik ook gelezen heb.
Mijn phone is na 10uur gewoon leeg en dan doe ik er niet eens heel veel mee. Ga eens na als dat voor de werk nodig hebt, dat je aan het eind van de dag niet meer je klant kan bellen omdat je accu leeg is.

Pfff Dit is gewoon goedpraten van een gebrek. Ja lekker genieten van je smartphone waar hij voor gemaakt is. tot huh oh shit het is 2uur smiddags en mijn accu is leeg. En dan? dan sta je met een baksteen waar je niks mee kan. Maar je hebt die baksteen dan gelukkig wel goed gebruikt.

Wat een kortzichtige hannes zeg, die kerel denkt alleen aan zic

sent from my HTC Desire using Tapatalk, But due to a shortage of battery power it was unable to post the whole message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Dat je batterij om 2 uur al leeg is hoort ook helemaal niet, dan moet je een andere kernel gebruiken, of niet de hele tijd via 3G YouTube-video's kijken, etc.
Zet hem gewoon in de oplader 's nachts, of om 7.00 als je rond 8 uur weggaat naar school/werk nadat je hem de nacht hebt uitgezet.
En 10 uur? Zit je constant te internetten en bellen dan? Zet je schermhelderheid wat omlaag (sowieso het ding wat het meeste verbruikt van de hele telefoon, en zet GPS uit als je het niet gebruikt, etc.
Als je er écht haast niks mee doet heb je gewoon een brakke batterij of een verkeerde ROM.

En weet je wat, koop anders een Nokia, dan heb je dit probleem niet meer. Je houdt dan 1% van de functies over, maar hey, je telefoon hoef je in ieder geval niet elke dag op te laden :).

[ Voor 6% gewijzigd door MacorgaZ op 06-03-2011 17:19 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb met zowat alle (recente) kernels dat Android OS tientallen procenten opsnoept waardoor de accu binnen een halve dag leeg is. De oorzaak kan legio zijn maar in mijn geval hangt het samen met WiFi en (naar ik vermoed) de PM_FAST module. Zonder WiFi heb ik geen last van die drain en 3G levert geen problemen op. Tot nu toe heb ik een drietal kernels kunnen vinden die ook geen problemen opleveren bij gebruik van WiFi. De andere oplossing is om WiFi niet te laten slapen maar dat verbruikt nog steeds 3x zoveel als 3G die altijd aanstaat. Ik gebruik dus maar een van de drie probleemloze kernels of 3G en enkel WiFi wanneer ik het nodig heb (grote bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:36:
[...]

Pfff dit is (bijna) de grootste onzin die ik ook gelezen heb.
Mijn phone is na 10uur gewoon leeg en dan doe ik er niet eens heel veel mee. Ga eens na als dat voor de werk nodig hebt, dat je aan het eind van de dag niet meer je klant kan bellen omdat je accu leeg is.

Pfff Dit is gewoon goedpraten van een gebrek. Ja lekker genieten van je smartphone waar hij voor gemaakt is. tot huh oh shit het is 2uur smiddags en mijn accu is leeg. En dan? dan sta je met een baksteen waar je niks mee kan. Maar je hebt die baksteen dan gelukkig wel goed gebruikt.

Wat een kortzichtige hannes zeg, die kerel denkt alleen aan zic

sent from my HTC Desire using Tapatalk, But due to a shortage of battery power it was unable to post the whole message.
Onzin... Meningen verschillen hierover denk ik...

Na 10 uur je telefoon leeg terwijl je er niet veel mee doet, wat is dan uberhaubt het nut van rooten in jou geval?
En dan gebruik je hem ook nog voor het werk, waarom zou je dan rooten, kan je dan sneller bellen?

Denk eens aan bijvoorbeeld een andere kernel (zie de post van MacorgaZ hierboven) of check je instellingen.
Met redelijk gebruik haalt mijn overgeklokte MIUI D2W Desire met gemak een volle werkdag, met 3G continu aan, hier en daar wat bellen, SMSen, beetje gamen en internetten (toch al snel een uurtje of 17 denk, dit is voor mij voldoende, en natuurlijk zou ik ook graag een batterij willen hebben die dagen mee gaat maar ik wil niet meer terug naar mijn oude nokia of wat ik hiervoor ook had).

Anyways... ieder zijn eigen probleempjes met de batterijen, ik ben er tevreden over, zolang ik er ruim voldoende mee kan doen op een dag hoor je mij niet klagen.

Oh ja... kortzichtig, nee, denk het niet. De mens wil soms te veel, de mens zou eens tevredener moeten zijn met wat het heeft, of in dit geval hoe lang je iets kan gebruiken zonder te laden en niet hoe kort je iets kan gebruiken zonder te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:05:
[...]
Ik begrijp je punt, weet trouwens niet hoe het met jou zit maar mijn toestel gaat wel een dag mee hoor met middelmatig gebruik en de hele dag 3G aan.
Definiëer middelmatig gebruik... ;) Het gaat bij mij nét, maar dan moet er niet iemand bellen die een kwartier aan de lijn blijft. Helaas al te vaak meegemaakt dat ie er om 23:00 mee kapt (of dreigt te kappen). Ik controleer het natuurlijk niet met elke release, maar er zaten een paar Miui's tussen die het binnen 8 uur voor elkaar hadden. Ik reken mijzelf echt niet tot de zware gebruikers; ik speel geen spelletjes, kijk geen filmpjes en speel geen muziek. Mail (3 accounts) en twitter zijn de enige dingen die doorlopend gebeuren. En aangezien ik wordt geacht enigszins productief te zijn, zit ik ook niet heel de dag te spelen. Ik zet BT aan als ik het nodig heb en WiFi ook. Als ik het huis uit ga, gaat WiFi uit, BT aan. Dus...zeg het maar...
Iedereen die nu Android gebruikt is denk ik nog te veel 'verwend' /'gewend' aan de "oude" batterijen van onze nokia's, ericsons etc. etc. die gingen/gaan dagen mee.
Eigenlijk, en dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld, vind ik dat enorm gelul. Dat roept men veel te makkelijk. Feit is dat de industrie met hele leuke apparaten is gekomen die barsten van de features, maar die features kun je dus niet ten volste benutten. Een beetje als een Bugatti Veyron, waarbij je maar een uurtje kunt rijden op een tank als je volgas geeft. En je banden het ook begeven. Uiteraard chargeer ik een beetje (dus ga aub niet in op die vergelijking) maar het idee is duidelijk. Wat hebben we aan een apparaat met 1001 mogelijkheden terwijl je ze niet kunt gebruiken zoals je zou willen?

Is het niet zo dat we dit te gemakkelijk accepteren? Ik denk het wel. Twintig jaar geleden had ik een Psion 3 en die werd door 2 AA batterijen gevoed. Dat apparaat was toen high-tech en kon van alles. En je had een serieuze accuduur op dat ding. Je kon 'm voluit benutten zonder na een paar uur alweer batterijen te moeten wisselen. Natuurlijk kun je een Psion 3 niet vergelijken met een Desire, maar beiden zijn in hun tijdperk het neusje van de zalm. Wat dat betreft zijn ze dus gewoon wél vergelijkbaar. Hadden ze het apparaat 1mm dikker gemaakt, had er misschien een goede accu in gekund waardoor je weer wat uurtjes erbij kreeg. Maar nee...men maakt zich druk over hoe het eruit ziet. Net zoals men nu zegt dat de Galaxy 'te dik is' terwijl ie 1,2mm dikker is dan de iPad2. 1,2mm....je ziet het nauwelijks als ze naast elkaar liggen (ja, als je erop gaat letten). Waar gaat het over?

Men is tegenwoordig alleen nog maar geïnteresseerd in hoe dingen eruit zien, en of je er wel op kunt gamen enzo. Functionaliteit, en dan bedoel ik bruikbare functionaliteit komt op de 2de plaats. Erg jammer. De domme consument krijgt wat ie wil, maar iemand die serieus wil werken moet maar zien hoe ie het gedaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:58:
[...]

Definiëer middelmatig gebruik... ;) Het gaat bij mij nét, maar dan moet er niet iemand bellen die een kwartier aan de lijn blijft. Helaas al te vaak meegemaakt dat ie er om 23:00 mee kapt (of dreigt te kappen). Ik controleer het natuurlijk niet met elke release, maar er zaten een paar Miui's tussen die het binnen 8 uur voor elkaar hadden. Ik reken mijzelf echt niet tot de zware gebruikers; ik speel geen spelletjes, kijk geen filmpjes en speel geen muziek. Mail (3 accounts) en twitter zijn de enige dingen die doorlopend gebeuren. En aangezien ik wordt geacht enigszins productief te zijn, zit ik ook niet heel de dag te spelen. Ik zet BT aan als ik het nodig heb en WiFi ook. Als ik het huis uit ga, gaat WiFi uit, BT aan. Dus...zeg het maar...

[...]

Eigenlijk, en dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld, vind ik dat enorm gelul. Dat roept men veel te makkelijk. Feit is dat de industrie met hele leuke apparaten is gekomen die barsten van de features, maar die features kun je dus niet ten volste benutten. Een beetje als een Bugatti Veyron, waarbij je maar een uurtje kunt rijden op een tank als je volgas geeft. En je banden het ook begeven. Uiteraard chargeer ik een beetje (dus ga aub niet in op die vergelijking) maar het idee is duidelijk. Wat hebben we aan een apparaat met 1001 mogelijkheden terwijl je ze niet kunt gebruiken zoals je zou willen?

Is het niet zo dat we dit te gemakkelijk accepteren? Ik denk het wel. Twintig jaar geleden had ik een Psion 3 en die werd door 2 AA batterijen gevoed. Dat apparaat was toen high-tech en kon van alles. En je had een serieuze accuduur op dat ding. Je kon 'm voluit benutten zonder na een paar uur alweer batterijen te moeten wisselen. Natuurlijk kun je een Psion 3 niet vergelijken met een Desire, maar beiden zijn in hun tijdperk het neusje van de zalm. Wat dat betreft zijn ze dus gewoon wél vergelijkbaar. Hadden ze het apparaat 1mm dikker gemaakt, had er misschien een goede accu in gekund waardoor je weer wat uurtjes erbij kreeg. Maar nee...men maakt zich druk over hoe het eruit ziet. Net zoals men nu zegt dat de Galaxy 'te dik is' terwijl ie 1,2mm dikker is dan de iPad2. 1,2mm....je ziet het nauwelijks als ze naast elkaar liggen (ja, als je erop gaat letten). Waar gaat het over?

Men is tegenwoordig alleen nog maar geïnteresseerd in hoe dingen eruit zien, en of je er wel op kunt gamen enzo. Functionaliteit, en dan bedoel ik bruikbare functionaliteit komt op de 2de plaats. Erg jammer. De domme consument krijgt wat ie wil, maar iemand die serieus wil werken moet maar zien hoe ie het gedaan krijgt.
Als je het allemaal zo verteld kan ik je idd niet meer dan gelijk geven.
Ik denk dat de techniek van de technologie wat betreft telefoons een paar stappen voor ligt op de technologie van de batterijen.
Het computertijdperk (en nu dus ook de telefoons) ontwikkeld zich zo verschrikkelijk snel dat ik denk dat de batterij/accu-makers dit niet kunnen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:44:
[...]
Het computertijdperk (en nu dus ook de telefoons) ontwikkeld zich zo verschrikkelijk snel dat ik denk dat de batterij/accu-makers dit niet kunnen bijhouden.
Ze kunnen het wel bijhouden, maar 'wij' eisen dunnere telefoons. Als we daar niet zoveel waarde aan zouden hechten, hadden we apparaten gehad die het langer uit zouden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Voor mij hoeft het echt niet dunner. Zonder hoesje glipt de Desire telkens zowat uit m'n handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:15:
[...]

Ze kunnen het wel bijhouden, maar 'wij' eisen dunnere telefoons. Als we daar niet zoveel waarde aan zouden hechten, hadden we apparaten gehad die het langer uit zouden houden.
Zou dat wel zo zijn, als de consument steeds dunnere telefoons wil dan moet de batterij/accu maker daar dan toch op kunnen inspelen?
Kapitein Prozac schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:20:
Voor mij hoeft het echt niet dunner. Zonder hoesje glipt de Desire telkens zowat uit m'n handen.
Nee, voor mij hoeft ie ook niet dunner, ik vind dit een prima maatje, misschien mag ie zelfs wel iets groter idd (DHD is iets groter, dat zou misschien beter zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:48:
Niemand nog dit gezien?

[afbeelding]

Yummie! Een gemberkoekje!
Om hier nog even op te reageren, vanaf vrijdag A.S zal er waarschijnlijk de eerste MIUI komen met gemberkoek, geloof dat deze nog wel in een beta stadium is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
Goedemiddag,

Ik wilde vanochtend MIUI rom proberen na het bekijken van een video ervan. Ik heb alleen wat problemen met t installeren van de ROM.

In recovery mode heb ik full wipe gedaan, en daarna via flash from zip-file heb ik MIUI erop gezet. Naja, dat dacht ik. Als ik nu de telefoon opstart krijg ik alleen het home-scherm van VILLAINROM-free your android. Deze rom had ik er eerst op staan.

Wat doe ik verkeerd? Ik kan nu op t moment helemaal niks met mn tel namelijk; aangezien hij die villainrom ook niet opstart..

alvast bedankt..!

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Thecola schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:06:
Goedemiddag,

Ik wilde vanochtend MIUI rom proberen na het bekijken van een video ervan. Ik heb alleen wat problemen met t installeren van de ROM.

In recovery mode heb ik full wipe gedaan, en daarna via flash from zip-file heb ik MIUI erop gezet. Naja, dat dacht ik. Als ik nu de telefoon opstart krijg ik alleen het home-scherm van VILLAINROM-free your android. Deze rom had ik er eerst op staan.

Wat doe ik verkeerd? Ik kan nu op t moment helemaal niks met mn tel namelijk; aangezien hij die villainrom ook niet opstart..

alvast bedankt..!
De installation tutorial, how-to, readme of installation instructions opzoeken van je gekozen rom?

Zie bijvoorbeeld hier voor Miui-AU. Meerendeel is ook toepasbaar voor andere miui roms. Ook het herstel naar de stock rom is aangegeven voor als het echt goed mis is.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 07-03-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Thanks, t is gelukt! Ik moest eerst de radio nog installeren maar nu werkt t, alleen (zucht) staat nu alles in t chinees, terwijl ik een chinees / engelse versie installeerde. Hoe stel ik de telefoon in op Engels of heb ik gewoon de verkeerde geinstalleerd?
Deze rom heb ik geinstalleerd:

MIUI_XJ_A2SD_1.3.5_2.2_x1_Signed

**EDIT**

NVM heb een oudere STABLE versie geinstalleerd die wel in t engels is.

[ Voor 12% gewijzigd door Thecola op 07-03-2011 15:31 ]

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ter info, bij de toetsenbord en taal instellingen had je die XJ MIUI op Engels kunnen zetten.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Om hier nog even op te reageren, vanaf vrijdag A.S zal er waarschijnlijk de eerste MIUI komen met gemberkoek, geloof dat deze nog wel in een beta stadium is.
Had gelezen dat de Nexus S als eerste aan de beurt is. Ik hoop natuurlijk van niet :P Maar goed, dat koekje komt er sowieso aan.

[ Voor 69% gewijzigd door Kapitein Prozac op 07-03-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
De laatste dagen werd ik gek van mn MIUI installatie... per ongeluk bij het sliden het 'cpu'-logo aangeklikt een keer. Bleef mn CPU dus op 1/3e werken. Vandaar dat ik me zo irriteerde aan alles.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Nu dus 1.2.25 R4 flashen.
Als je met een meer dan 3 maanden oude MIUI rom nog zit... loop je echt way achter :P

Volgende week komt de eerste 2.3.3 ROM (gingerbread). De MIUI kids zijn niet te houden... zelf lijkt het mij niet echt heel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Novah schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:15:
De laatste dagen werd ik gek van mn MIUI installatie... per ongeluk bij het sliden het 'cpu'-logo aangeklikt een keer. Bleef mn CPU dus op 1/3e werken. Vandaar dat ik me zo irriteerde aan alles.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Nu dus 1.2.25 R4 flashen.
Als je met een meer dan 3 maanden oude MIUI rom nog zit... loop je echt way achter :P

Volgende week komt de eerste 2.3.3 ROM (gingerbread). De MIUI kids zijn niet te houden... zelf lijkt het mij niet echt heel erg interessant.
Ik vraag me eerder af wat er voor veranderingen zullen zijn ten aanzien van de 2.3.3 Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:16:
Ter info, bij de toetsenbord en taal instellingen had je die XJ MIUI op Engels kunnen zetten.

[...]

Had gelezen dat de Nexus S als eerste aan de beurt is. Ik hoop natuurlijk van niet :P Maar goed, dat koekje komt er sowieso aan.
Als het aan XJ ligt komt eerst de Desire en ik geloof op de Chinese site hebben ze het over een release voor de meest gebruikte toestellen die kunnen draaien op MIUI... we wachten maar even af tot vrijdag lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Novah schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:15:
Nou, er zijn wel een hoop onderhuidse optimalisaties te vinden in GB. Misschien aan de buitenkant niet veel veranderd, maar van binnen wel. Ik ben wel benieuwd, maar ik wacht even een paar dagen tot de reacties binnen zijn over de eerste release. Er zullen best wel wat bugs in zitten, en ik heb geen zin om ze te vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Heeft iemand de MIUI download voor de DHD gemirrord toevallig?

Link in onderstaand topic 404't:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913404

edit:
Hier staat ie ook:

http://miui-dev.com/forum...HD-English-Stock-MIUI-dev

edit2:

En hij is geinstalleerd op mijn Desire HD.
Zeer mooie ROM, zit goed in elkaar.. heb nog geen fouten kunnen ontdekken.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/254513706.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1299610906&Signature=05XTtXQOMIhzr64G9VN9L6EmS4w%3D

[ Voor 63% gewijzigd door Hoite op 08-03-2011 19:53 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik draai nu een paar dagen RCMixHD een froyo sense rom. Maar mis toch wel een aantal apps van MIUI. Metname de file browser, de music player en de internet browser.

Is er een manier of zijn er losse apk's zodat ik ze kan installeren op mijn huidige rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

koekoek2003nl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:19:
Is er een manier of zijn er losse apk's zodat ik ze kan installeren op mijn huidige rom?
Ik denk dat dat lastig wordt. Net zoals originele HTC apps gebasseerd zijn op Sense (dat een heel framework is, dus niet alleen een skin) heeft Miui een heel eigen framework gemaakt. Sense apps draaien dan ook niet op Miui (als ze specifiek voor Sense zijn gemaakt dan). Andersom dus ook niet.
Dus tenzij het een generiek Android programma is, gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mphilipp schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat dat lastig wordt. Net zoals originele HTC apps gebasseerd zijn op Sense (dat een heel framework is, dus niet alleen een skin) heeft Miui een heel eigen framework gemaakt. Sense apps draaien dan ook niet op Miui (als ze specifiek voor Sense zijn gemaakt dan). Andersom dus ook niet.
Dus tenzij het een generiek Android programma is, gaat het niet.
Nou ik heb de music player al, ook geinstalleerd en werkt (vooralsnog) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ik krijg gmail(update) maar niet geinstalleerd op miui-dev iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

koekoek2003nl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:24:
[...]
Nou ik heb de music player al, ook geinstalleerd en werkt (vooralsnog) goed.
Zoals ik al zei: als het niet leunt op het Miui framework, kan het. Anders niet. Dus een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

koekoek2003nl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:19:
Ik draai nu een paar dagen RCMixHD een froyo sense rom. Maar mis toch wel een aantal apps van MIUI. Metname de file browser, de music player en de internet browser.

Musicplayer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=854766 (.zip flashen)
Internet browser is volgens mij gewoon standaard? Anders Miren browser proberen? file browser weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Voor de mensen die zich storen aan de batterydrain van MIUI; disable de google talk optie. Dat rekt bij mij de accuduur écht belachelijk ver op.

Op je launcherscherm, druk op menu, daarna op settings, application, google talk. Automatically sign in op disable, en klaar is Henk :)

Ow, ik draai btw 1.3.5 miui-au, wellicht dat het voor andere miui's natuurlijk wel/niet/minder/beter helpt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 15-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

talk doet standaart niks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesm90 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:39:
ik krijg gmail(update) maar niet geinstalleerd op miui-dev iemand een oplossing?
Dat probleem heb ik ook inderdaad.
Hebben mensen trouwens er ook last van dat de wifi soms niet aan wilt? Er staat dan dat het thuisnetwerk out of range is. Moet dan rebooten wil wifi wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Hier stond hij op auto sign-in, en sinds het disablen scheelt het mij een hoop accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
mesm90 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:39:
Twee oplossingen;

- S-Off
- De Gmail apk verwijderen uit de app folder in de rom zip (met behulp van winrar bijvoorbeeld) voordat je gaat flashen. Daarna gewoon Gmail uit de Market halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Henk schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:09:
Voor de mensen die zich storen aan de batterydrain van MIUI; disable de google talk optie. Dat rekt bij mij de accuduur écht belachelijk ver op.

Op je launcherscherm, druk op menu, daarna op settings, application, google talk. Automatically sign in op disable, en klaar is Henk :)

Ow, ik draai btw 1.3.5 miui-au, wellicht dat het voor andere miui's natuurlijk wel/niet/minder/beter helpt ;)
Zeer hartelijk bedankt! Ik snapte echt niks meer van mn accu.. In een nachtje 40% eraf ofzo. Had al geprobeerd mn batterij te kalibreren voor de 2e keer (zucht, wist zelf ook wel beter) maar nu ik dat Talk gewoon heb disabled kom ik gelukkig mn dag weer door :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Als google talk echt de aanstichter is ben ik misschien nog wel van plan weer over te stappen, draai nu op Oxygen 2.0.1 maar mis het uiterlijk en de functionaliteit van miui toch ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik heb gisteren de MIUI 1.3.11. Rom geinstalleerd in het Nederlands. Nu heb ik echter het probleem dat onder contacten al mijn contacten wel staan, maar als ik wil Bellen of Smsen ik deze contacten niet kan vinden. Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden. Ook alsi k binnen dit topic op "contacten" zoek vind ik vrijwel niets. Aangezien de rom me toch vrij goed bevalt zou ik dit graag opgelost hebben, dus als iemand het weet .. alvast bedank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagsmalsklubbe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-01 10:51
Ik volg dit topic al heel lang, en eigenlijk is Miui de enige rom die ik fijn vind werken. Met het iphone-toetsen bord is het echt heerlijk om mee te werken. Helaas had ik vanaf het begin dat ik deze rom gebruikte een battery-drain daar wordt je bang van. Ik hield het net 6 uur uit. En hij was dus al leeg om 3 uur s'middags! Ik wil daarom Henk bedanken dat hij me mijn telefoon heeft terug gegeven! Ongelofelijk dat Google Talk standaard op die functie stond. Ik stond bij op het punt om weer dat verschrikkelijke sense er op te zetten want er viel niet mee te werken. Gister voor het eerst google talk via het menu uitgezet. Ik haalde hem om 11 uur in de ochtend van de lader. En had om 5 uur s'nachts nog steeds 60 % ik heb de allerlaatse rom en radio. Dus ik vind dit briljant! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
G33st schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:58:
Ik heb gisteren de MIUI 1.3.11. Rom geinstalleerd in het Nederlands. Nu heb ik echter het probleem dat onder contacten al mijn contacten wel staan, maar als ik wil Bellen of Smsen ik deze contacten niet kan vinden. Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden. Ook alsi k binnen dit topic op "contacten" zoek vind ik vrijwel niets. Aangezien de rom me toch vrij goed bevalt zou ik dit graag opgelost hebben, dus als iemand het weet .. alvast bedank !
Gaat het om met Google gesyncte contacten? Krijg je ook geen contacten te zien als je de eerste paar cijfers van het telefoonnummer intypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Kapitein Prozac schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:22:
[...]

Gaat het om met Google gesyncte contacten? Krijg je ook geen contacten te zien als je de eerste paar cijfers van het telefoonnummer intypt?
Het gaat om alle contacten, dus gewoon de contacten die op de sim kaart staan. Het werk wel als ik via de contactlijst op een contact klik en deze dan wil smsen. Maar als ik via de sms functie een nieuwe sms wil typen, en ik probeer een contact te selecteren, dan is de lijst leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Heb je in Gmail wel contacten aangemaakt of staan ze alleen op je sim kaart? Misschien zit daar het probleem/de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

De Google Talk Tip mag wel in de OP.
Deze neemt het grootste nadeel van deze ROM weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoite op 23-03-2011 18:59 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Scheelt het echt zoveel?

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste