Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik gebruik nu Stack, maar die ene waarbij je huidige scherm als een soort dominosteen naar links en rechts valt en het scherm waar je naartoe gaat rechtop komt is ook zo vet
[ Voor 4% gewijzigd door MacorgaZ op 08-02-2011 16:25 ]
Bambu Lab P1S Combo
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 08-02-2011 16:28 ]
Nickname does not reflect reality
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
specs kan ik dus ook niet geven
iemand een idee of merkt hetzelfde?
Verwijderd
Ik heb dat niet, maar appkiller gebruiken? ff de home toets ingedrukt houden...mesm90 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:03:
hmm ik merk dat na enige tijd miui toch wel langzamer word, ik heb echter geen idee waarvan,
specs kan ik dus ook niet geven
iemand een idee of merkt hetzelfde?
je kunt een submapje maken waarin je alle zooi zet... echt weg krijg je ze niet...Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:10:
Is er een mogelijkheid om die icoontjes in miui weg te krijgen zonder dat je ze gelijk unninstalled? er zijn echt veel iconen die ik gewoon niet op het scherm wil hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door savale op 09-02-2011 22:33 ]

Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
Bovendien mis ik in cyan ook wat dingen maar heb gewoon geen zin om terug te gaan naar stock omdat ik met roms toch iets meer uit mijn batterij haal.
Verwijderd
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Heb hem sinds gisteren ook geïnstalleerd nadat ik een paar maand geleden een custom-rom-stop voor mezelf had ingelast (wisselde bijna dagelijks van ROM en was het gedoe een beetje beu). Ik ben zeer verrast tov de miui rom die ik een half jaar geleden geinstalleerd had. Soepel, snel, (nog) geen FC's en goede batterijduurlekzzz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:49:
Nu een paar dagen MIUI_Au.1.1.28.R2 in gebruik, nog niet echt bijzonderheden gevonden. Moet nog wel kijken of ik de batterijduur voldoende vind.
Het is mijn 1e andriod toestel, dus heb er nog niet veel ervaring mee.
Nevermind
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 10-02-2011 09:54 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
stap 1Pierre61 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:44:
Morgen krijg ik een DHD, ik wel er ook deze rom op gaan draaien, heeft iemand een stappen plan zodat ik aan de gang kan.
Het is mijn 1e andriod toestel, dus heb er nog niet veel ervaring mee.
Ben vandaag wel achter iets gekomen, namelijk het feit dat mijn verbinding stoort via bluetooth met m'n carkit (parrot). Als je in gesprek bent dan hoor je erg veel storing. Dit had ik voorheen niet. Heb het ook nog even getest met m'n andere (nokia) daarbij klinkt het goed.mbb26 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:25:
[...]
Heb hem sinds gisteren ook geïnstalleerd nadat ik een paar maand geleden een custom-rom-stop voor mezelf had ingelast (wisselde bijna dagelijks van ROM en was het gedoe een beetje beu). Ik ben zeer verrast tov de miui rom die ik een half jaar geleden geinstalleerd had. Soepel, snel, (nog) geen FC's en goede batterijduur
Denk het wel, je hebt, per ongeluk, gedrukt op remove. Gewoon nieuw foldertje en apps er weer inzetten.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:54:
Oh jee, ik ben opeen een hele map kwijt. Ik had een foldertje met een aantal apps, maar ik kan hem nergens meer vinden. Op geen enkel homescreen, in geen enkele andere folder.. De apps die er in zaten vind die nog wel gewoon via de search. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn?
Is mij ook weleens gebeurd.
Ik merk zelf dat Miui een wat langere leertijd nodig heeft. Verschillende mensen beklagen zich dat ze dingen missen, iets niet gaat zoals ze gedacht hadden, enz.. Miui heeft een heel andere benadering en een andere opzet. Zodat je opnieuw moeten wennen. En dat Miui langzamer wordt heeft met verschillende factoren te maken.
Is het gevoel dat Miui langzamer wordt? Of is het echt zo? Hoe groot is je SDcard? Hoe snel? Wat heb je erop staan. Welke apps konden maar beter in het systemgeheugen blijven staan. Cachegeheugen vol? Er zijn misschien wel meer antwoorden mogelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door kraonkel op 11-02-2011 17:48 ]
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Verwijderd
Misschien denk ik nog teveel aan Sense en andere Launchers. Als je daar foldertje aanmaakt en je zet er snelkoppelingen dan blijven uiteraard de programma's zelf in app store staan(weet ff geen naam voor de plaats waar alle apps op de telefoon staan).Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:50:
Hmm dank je wel. Ik heb nu de apps uit het foldertje gedeïnstalleerd en daarna weer erop gezet zodat de snelkoppeling weer op het homescreen kwam. Het is wel apart dat die apps wel nog gewoon op de telefoon stonden, maar dat er geen enkele snelkoppeling meer voor was
Ik draai nu MIUI_Au.1.1.14.R3_D2W_v0.4d_xjMOD_Final en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Heb de Miui Rom er al één dag op staan en voel geen aandrang om naar een sense rom terug te gaan. Gebruik deze Rom met ADW Launcher EX.
Ik heb: 16 GB class 6 sdcard
1. Fat32 : 14,76GB
2. Ext4 : 1,5 GB
3. Ext4 : 0,5 GB
[ Voor 5% gewijzigd door kraonkel op 11-02-2011 19:18 ]
Verwijderd
Misschien staat je map op verborgen. Ik heb het nooit gebruikt ofzo, mar ik weet ook dat je mappen kunt verbergen (En vast via Menu > Verborgen mappen weergeve/verbergen moet je zoiets wel kunnen vinden weer).. misschien is dat waarom die weg is.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:50:
Hmm dank je wel. Ik heb nu de apps uit het foldertje gedeïnstalleerd en daarna weer erop gezet zodat de snelkoppeling weer op het homescreen kwam. Het is wel apart dat die apps wel nog gewoon op de telefoon stonden, maar dat er geen enkele snelkoppeling meer voor was
Ik kan hem wel downloaden maar een changelog vind ik niet helaas....
aubmesm90 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:08:
weet iemand wat de veranderingen zijn in versie 1.2.11?
Ik kan hem wel downloaden maar een changelog vind ik niet helaas....
Latest Changelog for Miui 1.2.11 out from Miui chinese website translated with Google..
Not much but something i guess...
MIUI 1.2.11 version update:
Phone:
Add in the phone settings to add "call from the sensors used in the process" of setting
Fix the call log to the Canadian people through IP numbers to send SMS / MMS will bring IP prefix, resulting in the issue could not be sent
Theme:
Add support for setting alarm
Ringing in the new system comes with the option "mute"
Optimize the system comes with the choice of ring tones
Repair some of the theme of the correct format does not show the problem package
System Update:
Add WIFI connection can support the Ad-Hoc (peer to peer) network
Press the Backspace key fixed the problem miscarriage of justice
Local Backup:
Installed on the sd card repair program can not be the problem with the backup and recove
Herstarten bracht ook geen oplossing?Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:50:
Is er ook een mogelijkheid dat als ik mijn toetsenbord uitschuif op het homescreen, dat het homescreen dan in landscape mode gaat? Als ik mijn mobiel gebruik, gebruik ik deze namelijk vrijwel altijd in de landscape mode.
Dit is trouwens een heel mooie rom om aan iphone gebruikers te laten zien, aangezien de interface er erg op lijkt, en dit het enigste argument is voor de meerwaarde van 300/400 euro van de iphone tegenover een willekeurig android toestel.
[ Voor 29% gewijzigd door Nikeau op 12-02-2011 17:07 ]
Damn! Pisses me off, dat soort grappen. En ik weet zeker dat ik alleen een cache/dalvik wipe heb gedaan. Op zich ook logisch, want was ik van alles kwijt geweest.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Is dit nodig? of is er op het moment al een rom die een beetje die "problemen'' oplost? dus dat er niet nog vanalles geinstalleerd moet worden naderhand. (ben niet heel ervaren in het hele ROM gebeuren, heb alleen nog maar de villainrom succesvol op mijn desire gekregen)
bvd,
Als je de villainrom op je telefoon krijgt krijg je dit ook op je telefoon.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:37:
Hee, ik lees overal dat je language packs erbij moet installeren om het een beetje draagbaar te krijgen.
Is dit nodig? of is er op het moment al een rom die een beetje die "problemen'' oplost? dus dat er niet nog vanalles geinstalleerd moet worden naderhand. (ben niet heel ervaren in het hele ROM gebeuren, heb alleen nog maar de villainrom succesvol op mijn desire gekregen)
bvd,
Je hebt er niet bij gezegd welke telefoon je hebt, maar voor de meeste telefoons is ook een 'all-in-one' ROM te krijgen. Als dit niet zo het geval is, moet je na het installeren van de originele ROM (en na het herstarten) de languagepack hier over heen flashen, anders dan krijg je alles in het Chinees. Dit flashen van een languagepack doe je precies hetzelfde als een ROM installeren alleen dan zonder alles te wipen.
Verwijderd
Is het zo moeilijk om de startpost even tot je te nemen en je verder in te lezen in de geboden linkjes?Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:16:
Is het veel gevraagd als ik vraag of iemand de laatste Miui rom met alles erop en eraan voor de gewone desire hier voor mij kan plaatsen? (Linkje bedoel ik dan)
Verwijderd
http://forum.xda-develope...p=11331020&postcount=1201Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:16:
Is het veel gevraagd als ik vraag of iemand de laatste Miui rom met alles erop en eraan voor de gewone desire hier voor mij kan plaatsen? (Linkje bedoel ik dan)
Verwijderd
Nog 1 laatste vraagje.
Welke grootte raden jullie aan voor het partieren van de fat32 en ext2?
Geen ext2, ik zou op z'n minst ext3 of zelfs ext4 doen. Ik heb zelf zo'n 700mb aan ext3 en daar heb ik altijd nog genoeg aan gehad.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:52:
Hartelijk dank. Ik ga er morgen even mee aan de gang.
Nog 1 laatste vraagje.
Welke grootte raden jullie aan voor het partieren van de fat32 en ext2?
Ik heb bv:
1. Fat32 : 12,76GB
Is 1,5 GB veel te ruim gekozen? Of draait een rom soepeler met wat meer ruimte? Tot nu toe geen problemen met MIUI gehad vind het een fijne Rom. Ik draai elke rom met ADWlauncher EX. Ik hoef me dus niet druk te maken hoe de launcer van een rom eruit ziet.
[ Voor 46% gewijzigd door kraonkel op 14-02-2011 15:07 ]
Na me wat ingelezen te hebben, mijn Vodafone DHD succesvol te hebben geroot (Radio S-OFF en ENG S-OFF, CID=11111111) en de huidige ROM te hebben gebackupt (met CWM recovery 3.0.0.5), wil ik ook eens een custom ROM proberen
Mijn keuze is gevallen op de MIUI 1.2.11 v2 (DHD versie), maar voordat ik ga flashen heb ik een paar kleine vragen:
1) Kan ik ROM manager 3.0.0.7 ( met CWM recovery 3.0.0.5) gebruiken om MIUI te flashen, of is het verplicht te downgraden naar een 2.x.x ROM manager versie (zoals 2.5.1.3)?
1a) En zo niet, kan ik ROM manager 2.5.1.3 naast 3.0.0.7 installeren en mijn huidige backup bewaren, of moet ik specifiek voor 2.x.x een nieuwe ROM backup maken?
2) Komt MIUI standaard met een kernel waarvan de WIFI en BT werkt? Zo niet, welke kernel kan ik het beste installeren? (mijn huidige kernel is: 2.6.32.21 - gf3f553d htc-kernel@and18-2 #1) -
2a) Hier is een lijst met alle beschikbare kernels waar ik uit kan kiezen maar ik heb geen flauw idee hoe ik er achter kom wat de laatste versie is.
3) Mijn radio versie is 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M. Kan ik deze gewoon blijven gebruiken of kan ik beter naar een nieuwere (betere?) versie upgraden.. Zo ja, welke?
Sorry voor al deze noob vragen
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Verwijderd
xjMOD staat misschien voor modified by xavierjohn22 (XDA en elk ander forum over MIUI) hij heeft er oa voor gezorgd dat D2W netjes, soepel en snel draait.kraonkel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:59:
Ik heb nu MIUI_AU 1.1.14 R3 D2W xjMOD. Ik begrijp dat deze van 14 januari is, maar de rest van de toevoegingen? Gedaan door MIUI team? Of door wie, R3 revisie 3? D2W snap ik. Maar xjMOD staat voor?
Ik heb bv:
1. Fat32 : 12,76GB
Is 1,5 GB veel te ruim gekozen? Of draait een rom soepeler met wat meer ruimte? Tot nu toe geen problemen met MIUI gehad vind het een fijne Rom. Ik draai elke rom met ADWlauncher EX. Ik hoef me dus niet druk te maken hoe de launcer van een rom eruit ziet.
R3 weet ik ook niet precies maar is denk ik een één of andere update (apk, vertaling etc)
FAT gebeuren...
xavierjohn22_MIUI-DEV
Background, from D2W thread by melethron:
Features:
- Supports: Ext2, Ext3, Ext4 (and if kernel supports it: ) btrfs, ReiserFS
Requirements:
- A second partition (same as app2sd - Min 512 mb - 1024mb is highly recommended - max 2048 MB or there will be issues with market) in any format (as long as the kernel supports - ext2/3/4 support is default in most kernels....
Verwijderd
Ik heb nou een backup gemaakt met TitaniumBackup ... maar als ik nu de rom ga installeren ga ik alles whipen.
Dus nu is de vraag of ik nu nog gewoon mijn backup kan vinden? ik neem toch aan dat ie de backup op mijn sd kaart maakt, maar zodra ik ga whipen zijn die gegevens toch weg?
ik heb echt heel het internet al afgezocht, maar ik kan nergens echt het antwoord vinden op mijn vraag.
Dus even kort: Kun je na flashen en alles whipen nog gewoon een backup doen met titaniumbackup om alle applicaties (en app instellingen) terug te krijgen?
Volgorde is dus;
Backup mbv. Titanium of een andere app maken, herstarten naar de recovery en als je wilt ook een backup in de recovery maken (nandroid backup). Daarna wipen en de rom zip flashen. Herstarten en in de Market Titanium downloaden zodat je de backup terug kan zetten.
Verwijderd
ik heb een probleem, ik heb zonet alles klaargezet... wil ik hem flashen, geeft ie de melding:
E: Wrong digest:
system/app/miuicamera.apk
E:verification failed
Installation aborted...
heb ik dan de verkeerde gedownload ofzo?
(ik heb de eerste mediafire link gedownload in deze post http://forum.xda-develope...?p=10854777&postcount=638 )
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 16:23 ]
Wrong digest wil zeggen verkeerde checksum.(MD5sum) Even opnieuw downloaden.Anders probeer deze eens:MIUI_AU 1.1.14 R3 D2W xjMOD. Is al voor een heel groot deel in Nederlands vertaald.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:03:
[...]
ik heb een probleem, ik heb zonet alles klaargezet... wil ik hem flashen, geeft ie de melding:
E: Wrong digest:
system/app/miuicamera.apk
E:verification failed
Installation aborted...
heb ik dan de verkeerde gedownload ofzo?
(ik heb de eerste mediafire link gedownload in deze post http://forum.xda-develope...?p=10854777&postcount=638 )
Denk aan je partities deze (D2W)1. fat32 2. EXT4 1024 MB en 3. EXT4 300 MB
[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 15-02-2011 19:57 ]
Verwijderd
ik zal die van jou proberen, alleen kan ik hem niet vinden... moet ik hier een linkje van hebben? http://forum.xda-develope...?p=10827155&postcount=607
mijn oprechte excuses voor het vragen naar een link elke keer, maar ik zoek zelf wel alleen kom ik elke keer op pagina's waar een hele hoop linkjes staan... dus weet ik niet welke te kiezen.
Ik moet dus eerst een base rom installeren en daarna een language pack eroverheen flashen ?
en je bedoeld met je laatste zin 1. fat32 2. EXT3 1024 MB en 3 EXT4 300 MB neem ik aan ?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 20:50 ]
Link is hierVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:45:
Dankje, ik heb hem al 2 x gedownload en het helemaal opnieuw geprobeerd, maar kreeg dezelfde melding.
ik zal die van jou proberen, alleen kan ik hem niet vinden... moet ik hier een linkje van hebben? http://forum.xda-develope...?p=10827155&postcount=607
mijn oprechte excuses voor het vragen naar een link elke keer, maar ik zoek zelf wel alleen kom ik elke keer op pagina's waar een hele hoop linkjes staan... dus weet ik niet welke te kiezen.
Ik moet dus eerst een base rom installeren en daarna een language pack eroverheen flashen ?
en je bedoeld met je laatste zin 1. fat32 2. EXT3 1024 MB en 3 EXT4 300 MB neem ik aan ?
Laatste zin: Nee. (D2W)1. fat32 2. EXT4 1024 MB en 3. EXT4 300 MB. Om soepel te lopen heeft de Rom met D2W (Data to whatever)3 partities nodig. Maar 't mag ook EXT3 zijn. Staat ook op die pagina (link)
Het is de iets 'oudere'Rom. Nee language pack is bij deze Rom niet nodig.
Excuses zijn ook al niet nodig, maar vriendelijk advies, lees iets meer, schrijf het desnoods op. Je kan de webpagina eventueel vertalen met Google in, vooralsnog, grappig Nederlands. Ook ik ben als noob begonnen en nu ben ik een noob die al iets meer weet. En bedenk: nieuwsgierigheid brengt ook kennis.
En een tip: Geef de error die je krijgt eens in bij Google en verbaas je over de hoeveelheid informatie die je krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 15-02-2011 22:08 ]
Verwijderd
Maar zelfs met die link kom ik er niet uit... omdat er op die pagina al meerdere doorverwijzingen staan naar downloads, dus begin ik weer te twijfelen welke ik moet hebben.
Is er misschien een ''algemeen kleine (noob) vragen'' topic... ik wil niet iedereen hier lastig vallen met mijn gezeur.
Want dat partitieren kan dus meerdere keren? als ik namelijk Partation SD kies, moet ik eerst swap, daarna ext2 en dan fat32 invullen... bij een eerste partitie (1. fat32) moet ik dan niks invullen bij de eerste 2 opties, vervolgens partitieren, om vervolgens weer een partitie te doen voor EXT2 (die ik dan overzet naar EXT3) ?
Nog makkelijker hier is de Rom[url="Link"] http://www.mediafire.com/?b60nkrfznrwvoph[/url]Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:15:
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier ooit goed in zal worden
Maar zelfs met die link kom ik er niet uit... omdat er op die pagina al meerdere doorverwijzingen staan naar downloads, dus begin ik weer te twijfelen welke ik moet hebben.
Is er misschien een ''algemeen kleine (noob) vragen'' topic... ik wil niet iedereen hier lastig vallen met mijn gezeur.
Want dat partitieren kan dus meerdere keren? als ik namelijk Partation SD kies, moet ik eerst swap, daarna ext2 en dan fat32 invullen... bij een eerste partitie (1. fat32) moet ik dan niks invullen bij de eerste 2 opties, vervolgens partitieren, om vervolgens weer een partitie te doen voor EXT2 (die ik dan overzet naar EXT3) ?
Ik doe partioneren met Gparted. Link Geef jezelf de tijd. Hier een linkje naar uitleg over Gparted van computertotaal. Linkje
[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 15-02-2011 22:27 ]
Verwijderd
De rest ook bedankt voor de hulp!
trouwens, je eerste link naar mediafire doet het niet bij mij
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 22:27 ]
Bij mij ook niet. Klik bij pagina 1 van deze 'draad' opVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:26:
Oke, bedankt dat is duidelijk... ik zal me morgen meer gaan inlezen, en proberen de ROM te installeren.
De rest ook bedankt voor de hulp!
trouwens, je eerste link naar mediafire doet het niet bij mij
HTC Desire•Topic op xda-developers
•Forum op MIUI-dev
[]•Aangeraden download* (MIUI 1.1.26)
dan zie je halverwege de pagina staan
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OLD VERSIONS:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROM DOWNLOAD 1.2.4 D2W
http://www.mediafire.com/?b60nkrfznrwvoph
MD5
DD496DCD1331F6A55CE517A96A018911
Die moet je hebben, je hoeft nu alleen nog maar door te (k)slikken.
[ Voor 9% gewijzigd door kraonkel op 15-02-2011 22:37 ]
Verwijderd
Gaat om miui 1.2.4r2 op een Desire.
gmail in ieder geval niet hier. Ik heb de pop mail niet aangezet nog, zit het daar in?Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:26:
Heeft iemand ook het probleem dat miui maar blijft jengelen dat er nieuwe mail is? Dit terwijl ik de mail al lang als gelezen gemarkeerd heb.
Gaat om miui 1.2.4r2 op een Desire.
[ Voor 145% gewijzigd door kraonkel op 16-02-2011 20:24 ]
Verwijderd
Nee, het gaat om de standaard e-mail app, die gewoon "e-mail" heet.savale schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:10:
[...]
gmail in ieder geval niet hier. Ik heb de pop mail niet aangezet nog, zit het daar in?
EDIT: ipv pop3 heb ik imap ingesteld. Problemen zijn opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 20:02 ]
Verwijderd
Een launcher vervangt zoals de naam al zegt alleen de launcher, en dus verder niet het systeem erachter. Draai nu ook MIUI met LauncherPro, werkt superVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:38:
MIUI ziet er erg mooi uit, maar ik houd niet van die 'iphone' stijl homescreen. Als ik launcher pro of adw launcher erop zet, is die iphone stijl dan weg? Kan ik dan gewoon de app drawer gebruiken? En werkt de transparante notificatie-bar dan ook?
Verwijderd
Kan je bevestigen dat de App drawer werkt? En dat de notificatiebar (semi-)transparant is? Dit zijn twee problemen die ik hoorde namelijk over Launcher Pro in combinatie met MIUIdiabolofan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:49:
[...]
Een launcher vervangt zoals de naam al zegt alleen de launcher, en dus verder niet het systeem erachter. Draai nu ook MIUI met LauncherPro, werkt super
Verwijderd
Nu heb ik alles gewiped, en wil ik de ROM op mijn SD kaart zetten dmv USB-MS toggle, maar nu zegt mijn pc dat ie eerst de SD kaart moet formatteren ? wat heb ik fout gedaan?
Ik heb een 4 GB kaart dus heb:
1. Fat32: 2434 MB
2. EXT4: 1024 MB
3. EXT4: 300 MB
ik heb het idee dat ik bij Fat32 iets anders had moeten invullen? klopt dat ?
Doe 'm nogmaals formateren in Gparted Bij Fat 32 hoef je geen waarde in te vullen is gewoon wat overblijft.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:01:
Oke, ik heb me flink ingelezen, veel opgeschreven en zonet mijn SD kaart gepartioneerd met GParted... ging allemaal volgens plan.
Nu heb ik alles gewiped, en wil ik de ROM op mijn SD kaart zetten dmv USB-MS toggle, maar nu zegt mijn pc dat ie eerst de SD kaart moet formatteren ? wat heb ik fout gedaan?
Ik heb een 4 GB kaart dus heb:
1. Fat32: 2434 MB
2. EXT4: 1024 MB
3. EXT4: 300 MB
ik heb het idee dat ik bij Fat32 iets anders had moeten invullen? klopt dat ?
Ik heb dat ook wel eens gehad. Misschien dat ik toen alleen gepartioneerd had en niet ook formateren als fat32 en EXT4 (EXT4 geheugen kan windows niet zien dus het gaat om fat32)
[ Voor 16% gewijzigd door kraonkel op 17-02-2011 11:26 ]
Verwijderd
Ik ga het nu nog een keer proberen ^^
EDIT: ik heb dit keer fat32 vrijgelaten... hij vulde vanzelf 32 MB (kon het ook niet veranderen) dus ben maar gewoon verder gegaan.
Maar dit heeft niet het gewenste effect, als ik de ROM op mijn telefoon wil zetten, zegt ie dat ie 115 MB te kort komt... wat dus niet in FAT32 is ...
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:48 ]
dit zag er toch al lekker uit:
1. Fat32: 2434 MB formateren als fat32
2. EXT4: 1024 MB formateren als ext4
3. EXT4: 300 MB formateren als ext4
dan add zodat Gparted alle bewerkingen uitvoert.
[ Voor 45% gewijzigd door kraonkel op 17-02-2011 12:51 ]
Verwijderd
Dat zet je op fat 32. Dan resize(of zoiets)totdat je komt aan 1,3 GB voor EXT4 . Dan dat ook weer resize tot 300 MB. Dan heb je 3 partities
ik zie geen resize (oid) ...
ik doe alles deleten, new en dan zet ik hem op FAT32 rechts in het menuutje zeg maar... en dan resize?
men wat ben ik hier slecht in
Ik bedoelde je hebt sd kaartje van 4 GB maak totale grote Fat32 1e bewerking. VolgendeVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:54:
Het kan aan mij liggen hoor, maar uit deze zin kan ik niet zoveel wijsworden...
Dat zet je op fat 32. Dan resize(of zoiets)totdat je komt aan 1,3 GB voor EXT4 . Dan dat ook weer resize tot 300 MB. Dan heb je 3 partities
ik zie geen resize (oid) ...
ik doe alles deleten, new en dan zet ik hem op FAT32 rechts in het menuutje zeg maar... en dan resize?
men wat ben ik hier slecht in
verklein fat32 met 1,3 GB maak die ext4 dan verklein deze met 300MB maak daar ook EXT4 van, dan add aanklikken zodat Gparted alle bewerkingen gaat uitvoeren. Gepartioneerd. Daarna formateren van elke partititie. Fat32 als fat32 en ext4 als ext4. Uitleg misschien omslachtig.
De 3D drawer werkt niet zoals het behoort, maar de 2d wel, en die gebruik ik tochVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 06:54:
[...]
Kan je bevestigen dat de App drawer werkt? En dat de notificatiebar (semi-)transparant is? Dit zijn twee problemen die ik hoorde namelijk over Launcher Pro in combinatie met MIUI
Notificatie bar is bij mijn miui installatie helemaal niet transparant, dus zou niet weten waarom hij dat bij LauncherPro opeens wel zou moeten zijn? Snap niet wat je precies bedoeld dus..
Verwijderd
maar waarom moet je, nadat ie gepartioneerd is, nog een keer elke partitie formateren?
ik heb het zonet nog een keer geprobeerd trouwens, en nu hoefde ik de sd kaart niet te formatteren (dus partioneren gelukt lijkt me?) , het ZIP bestand erop gegooid, en geflashed (na wipen uiteraard) en nu kreeg ik weer een melding dat de ''cartoon'' ofzo onbrak ...
ik gooi nu eerst mijn gingervillain er wel weer op, dan kijk ik later wel een keer verder, heb vandaag helaas geen tijd meer.
wederom bedankt voor de hulp
Verwijderd
diabolofan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:16:
[...]
De 3D drawer werkt niet zoals het behoort, maar de 2d wel, en die gebruik ik toch
Notificatie bar is bij mijn miui installatie helemaal niet transparant, dus zou niet weten waarom hij dat bij LauncherPro opeens wel zou moeten zijn? Snap niet wat je precies bedoeld dus..

Schijnt wel een belangrijke feature van MIUI te zijn!
[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Prozac op 17-02-2011 19:03 ]
Oh oke, dan ligt het dus daar aan.Kapitein Prozac schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:51:
MIUI notificatiebar is transparant maar niet bij gebruik van LauncherPro. De 3D app drawer van LauncherPro werkt prima; alleen in het begin een klein schokje, daarna soepel.
Maar die 3D drawer blijft bij mij soms gek doen hoor. Springt terug naar boven bijvoorbeeld als je naar beneden bent gescrollt en een poosje wacht.
Verwijderd
Jammer. Combineer de minimalistische dock van Launcher Pro met de minimalistische lockscreen en notificationbar van MIUI, plus een paar simpele icoontjes en je hebt een prachtig homescreen!Kapitein Prozac schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:51:
MIUI notificatiebar is transparant maar niet bij gebruik van LauncherPro. De 3D app drawer van LauncherPro werkt prima, alleen af en toe een klein schokje.
Moet niet zo'n probleem zijn, ik kan altijd nog voor ADW Launcher, Zeam of Go Launcher EX gaan en dan zelf wat icoontjes instellen voor de dock. Ik neem aan dat de dock van Launcher Pro gewoon te porten is naar een andere launcher, of dat je in ieder geval je dock doorzichtig kan maken, net zoals Launcher Pro?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 19:50 ]
Maak als sinds de eerste versie op xda verscheen gebruik van deze top rom. Wil niet meer terug naar sense en ik vrees dat elke nieuwe telefoon alleen mn huis binnenkomt als muiu er op komt.
Weet iemand eigenlijk op MUIU ook ooit tablet compatable zal worden?
edit:
Even snel geprobeerd MIUI op mn Desire te zetten. Eerste indruk: wow!
Erg mooi en netjes gedaan. Helaas te weinig tijd om het uitgebreid uit te proberen, en omdat ik zo weg moet maar even mn backup terug gezet, maar ik ga het zeker wel weer proberen als ik meer tijd heb.
Paar dingen die me op het eerste gezicht opvielen:
- Nog niet alles was vertaald in het engels
- Geen extra reboot opties (rebooten in recovery, enz).
Kan zijn dat het aan de versie lag die ik had, maar gewoon nog te weinig tijd om me helemaal er in te verdiepen. Komt nog wel... Binnenkort dan maar beginnen met de aangeraade versie uit de TS
[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 18-02-2011 10:05 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
En ik had met een oudere MIUI rom last van het feit dat ik niet een nederlands woordenboek had bij het typen is hier ook iets voor te vinden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 16:02 ]
Verwijderd
Als het goed is is alles vertaald in het Engels, menu > settings > system > launguage and input > select language.l3art schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:09:
Ongetwijfeld. Zeker nu er meer en meer tablets komen is het een kwestie van wachten tot de grote spelers geroot zijn en dat men hier mee aan de slag kan. Aangezien HTC met een tablet komt, zal het niet lang duren voordat deze op XDA verschijnt. En dus ook voordat het customizen op gang komt.
edit:
Even snel geprobeerd MIUI op mn Desire te zetten. Eerste indruk: wow!
Erg mooi en netjes gedaan. Helaas te weinig tijd om het uitgebreid uit te proberen, en omdat ik zo weg moet maar even mn backup terug gezet, maar ik ga het zeker wel weer proberen als ik meer tijd heb.
Paar dingen die me op het eerste gezicht opvielen:
- Nog niet alles was vertaald in het engels
- Geen extra reboot opties (rebooten in recovery, enz).
Kan zijn dat het aan de versie lag die ik had, maar gewoon nog te weinig tijd om me helemaal er in te verdiepen. Komt nog wel... Binnenkort dan maar beginnen met de aangeraade versie uit de TS
De extra reboot opties hebben volgens mij idd te maken met de verschillenden versies, de XJ versies op XDA hebben geloof ik allemaal meer reboot opties.
Verwijderd
Kijk hier, hier of hier voor de laatste versie tot vandaag (wellicht komt vandaag versie 1.2.18 uit) de laatste is nu in elk geval 1.2.11.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:
Ok ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag de laatste versie van MIUI proberen maar kan niet vinden welke nou het nieuwste en in het engels is. Kan iemand mij hier bij helpen?
En ik had met een oudere MIUI rom last van het feit dat ik niet een nederlands woordenboek had bij het typen is hier ook iets voor te vinden?
EDIT: Wanneer je de eerste "hier" klikt heb je, als ik me niet vergis, versies met het HTC_IME mod keyboard en deze is voor zo ver ik weet in het Nederlands te zetten.
Ik zelf gebruik swiftkey of slideit.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 16:26 . Reden: EDIT ]
Verwijderd
Iemand een idee of hier ook al een Dutch Languagepack voor is?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:18:
[...]
Kijk hier, hier of hier voor de laatste versie tot vandaag (wellicht komt vandaag versie 1.2.18 uit) de laatste is nu in elk geval 1.2.11.
EDIT: Wanneer je de eerste "hier" klikt heb je, als ik me niet vergis, versies met het HTC_IME mod keyboard en deze is voor zo ver ik weet in het Nederlands te zetten.
Ik zelf gebruik swiftkey of slideit.
Verwijderd
Dat is iets wat ik je niet met 100% durf te zeggen... denk dat het wel kan maar... zeker weten?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:38:
Cheers voor die informatie. Echter er staat Desire, is dat ook voor de Desire HD? Sorry ik ben niet zo vlot met al die dingen
Check anders hier eens
Verwijderd
Op de MIUI-Au waarschijnlijk wel... verder ben ik ze nog niet tegen gekomen.lekzzz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:57:
[...]
Iemand een idee of hier ook al een Dutch Languagepack voor is?
Heb nu de laatste Au versie draaien en daar is wel alles vertaald. Zelfs een gedeelte is in het Nederlands vertaald.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:07:
[...]
Als het goed is is alles vertaald in het Engels, menu > settings > system > launguage and input > select language.
De extra reboot opties hebben volgens mij idd te maken met de verschillenden versies, de XJ versies op XDA hebben geloof ik allemaal meer reboot opties.
Eén groot nadeel wat ik nu ontdekt heb, GPS verbinding is erg zwak. Vaak valt de gps verbinding tijdens het navigeren weg... Navigeren gaat ook schokkerig op de snelweg. Iets wat ik met een andere rom geen last van had. Lijkt dus echt MIUI gerelateerd.
Wat je ook altijd nog kan proberen is de accu helemaal opladen, je batt. stats verwijderen, en het dan weer een paar dagen aankijken. De eerste dagen zal het waarschijnlijk lijken of je accu nog sneller leeg gaat, maar de dagen erna gaat hij steeds iets langer mee (is mijn ervaring althans).
[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 19-02-2011 13:26 ]
Moet ook nog mn battery stats een keer wissen hoor, want die is nu nog ingesteld op Leedroid... Dus mijn vergelijking is misschien niet helemaal eerlijk.
edit:
Heeft iemand de apk van de klok widget zoals die hier te zien is (zit zo in de originele MIUI rom maar niet in de Au versie)?
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 19-02-2011 15:04 ]
staat gewoon in de market, zoeken naar miui clockl3art schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:58:
Ik gebruik zelf de standaard kernel die er bij zat (Au versie).
Moet ook nog mn battery stats een keer wissen hoor, want die is nu nog ingesteld op Leedroid... Dus mijn vergelijking is misschien niet helemaal eerlijk.
edit:
Heeft iemand de apk van de klok widget zoals die hier te zien is (zit zo in de originele MIUI rom maar niet in de Au versie)?
vorkKernel R8; http://www.mediafire.com/?d1axj6qsi7z7g
ManU v1.3; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883598
Of Gustaf's originele fancy widget mod; http://forums.miui-dev.co...94d79d86802ec49818dd93a85
[ Voor 79% gewijzigd door savale op 19-02-2011 16:46 ]
De laatste paar releases van MIUI hebben toch de VorkKernel ingebouwd? Oww...wacht, dat is MIUI-au natuurlijk...Kapitein Prozac schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:43:
De op een oudere kernel gebaseerde vorkKernel R8 en ManU v1.3 zijn vriendelijker voor de accu dan de standaard MIUI kernel en de recente vorkKernels en couttstech kernels.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hmmm... om nou te zeggen dat ik die zo accu-friendly vind...mphilipp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:45:
[...]
De laatste paar releases van MIUI hebben toch de VorkKernel ingebouwd? Oww...wacht, dat is MIUI-au natuurlijk...
versie: LATEST VERSION:
--------------------------------------------------------------------------------------
DOWNLOAD: with apk zip install support
MIUI XJ D2EXT X-PART 1.2.19
File name suffix : x1
http://www.mediafire.com/?lt6y65zqzy6z4dp
MD5:
C67705A204CFEDA55BEAEF8C555F1865
- Chinese dev fixed the lag issues
Maar de helft is nog chinees, Ik dacht dat dit een engelse versie was? Welke moet ik dan hebben?
edit: Oh ik moest de taal nog even op ENG zetten, nu lijkt het wel goed, lijkt. na even pielen zijn sommige dingen nog in het chinees, metname als je gaat kijken bij de updates (MIUI appshare?)
Krijg alleen wel de melding: uid's on the system are inconsistent, you need to wipe your data partition or your device will be unstable.
Heb opnieuw de cache + dalvik + restore gedaan, nu lijkt het wel goed, alleen hoe kom ik er nu achter of mijn a2sd wel goed werkt?
Ik zal zo even wat apps installeren want bij settings, system, SD card settings, staat wel A2SD+ met total space 473mb en available space 438mb
[ Voor 36% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-02-2011 17:42 ]
En wederom daarna weer die melding over mijn sd kaart.
Iemand in dit dode draadje die een oplossing weet?
Bedoel je met 'die melding' de melding van wipe your data partition? Doe dan gewoon wat 'ie zegt en wipe je data partitie in de recoverykoekoek2003nl schreef op maandag 21 februari 2011 @ 04:30:
Net al 2 keer een complete vastloper gehad kon niks meer doen dan alleen de accu eruit halen...
AppShare is inderdaad nog in het Chinees, maar dat komt vooral omdat die wat moeilijker naar het Engels vertaald kan worden.
Je moet even onthouden dat je de locale bij sommige MIUI versies niet kan veranderen naar Nederlands, dan krijg je namelijk veel Chinese tekst.
Heb je de rom 02.18?koekoek2003nl schreef op maandag 21 februari 2011 @ 04:30:
Net al 2 keer een complete vastloper gehad kon niks meer doen dan alleen de accu eruit halen...
dan zou ik snel maar 02.19 flashen want 2.18 is zo sloom als iets, 2.19 heft dit weer op gelukkig
is er eigk al iets bekend over miui ism android 2.3?
Verwijderd
Check een x-aantal posts hierboven...revned schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:24:
kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om mijn Desire te flashen naar MIUI in het nederlands. Ik heb al in het xda-topic zitten lezen, maar zie daar 3 versies en weet niet welke ik moet kiezen. Ook kan ik niets vinden over de nederlandse taal?
MIUI-Au heeft geloof ik een Nederlandse vertaling.
Je kiest eerst een rom uit die je wilt flashen en als er bij die rom een bijbehorende vertaling is in het nederlands dan flash je erna. De versie nummers moeten daarbij overeen komen. Het vertalen van de rom is veel werk dus de kans dat je voor iedere MIUI rom uitgave een nederlandse vertaling gaat vinden is klein.revned schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:24:
kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om mijn Desire te flashen naar MIUI in het nederlands. Ik heb al in het xda-topic zitten lezen, maar zie daar 3 versies en weet niet welke ik moet kiezen. Ook kan ik niets vinden over de nederlandse taal?
Versie nummering is makkelijk te achterhalen, jaar/maand/dag.