Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook iemand op gezet om de vertaling flashbaar te maken :P Hopelijk gaat dit werken zodat ik hem kan gebruiken op de MIUi-dev ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ook flashable zip van MIUI AU aan van de languages lees ik. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 02:49:
Komt ook flashable zip van MIUI AU aan van de languages lees ik. Ben benieuwd
Hmmm... dit is dan ook weer interessant... Heb je al een linkje waar ik hem kan downloaden, scheelt weer een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:54:
Geen benchmark prog in MIUI standaard, maar zelf gebruik ik Quadrant standaard.

Zojuist 1.1.28 D2W van XJ erop gezet...

Lekkere snelheid weer .. 1900 scores in Quadrant (Zonder Setcpu).
Nog wel engels deze (Vertaling wle opgestuurd naar flash, de maker van de stabiele A2SD MIUI AU),
plus MIUI Music App is nog chinees..

Verder nog geen commentaar behalve hierboven, net geflasht :). Batterij schijnt weer beter te zijn. Zal het zien
welke radio/kernel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:44:
[...]

welke radio/kernel gebruik je?
Standaard die in D2W versie zit van Xavierjohn. Dus ff kijken, Kernel is Vorkkernel 2.6.35.8

Radio standaard ook: .14 (32.48.00.32U_5.11.05.14) die bevalt al tijden perfect voor mij mbt batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
nog een update van XJ met bugfixes, zou nog meer stabieler zijn en correct vertaald int engels

MIUI AU 1.1.28 D2W D2

Notes:
- Bug free (AFAIK and Tested)
- Apps completely the same as 1.1.14 apps
- Fast and smooth
- Battery life saving is great
- Black Google Search Box in desktop is back
- Settings icon back on desktop as well (per josh's launcher file)

Kernel:
- vorkKernel R8

Other Recommended Kernels
- 2.6.35.10 (MIUI Kernel)
- 2.6.35.10 (couttstech-2.6.35.10_OC1113_Froyo_BFS_BFQ_SLQB)
- 2.6.37 (couttstech-2.6.37_OC1190_Froyo_BFS_VR_SLQB)
- 2.6.37 (couttstech-2.6.37_OC1190_Froyo_CFS_VR_SLQB)
- 2.6.37 (couttstech-2.6.37_OC1113_Froyo_CFS_BFQ_SLQB)
- you may test coutt's 925mV, 875mV as well

Fixes:
- Fixed HTC IME and Android Keyboard switching bug (FC on settings)
- Fixed YouTube Upload Video using camera video capture
(WideScreen and MIUI Camera in this build)
- Google Talk working

Minor Fixes:
- Recently use SMS is in English
- No more Chinese characters in Backup Name
- Favorites folder name are in English
- Rename the answer text to "Talk" same as josh's B2
- File properties details free of chinese characters now
- Receiving Calls in English texts on the screen

This ROM will run at par with 1.1.7 or 1.1.14,
The reason it was delayed is i have tested most of the features and
fixed very minor issues (chinese characters).

Wanting this build to be close to bug free as possible
so people using 1.1.14 D2W (less bug and stable d2w)
can jump over this version as their base.

Download:
http://www.mediafire.com/?c9komemmovy9lht
MD5
B161CD890D7F2780E499DBED1C761A5E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indd..

Dutch Language Pack: MIUI_Au 1.1.28 B2

http://www.multiupload.com/XLI5XVDKO8

Credits: fllash @Miui_AU
Heb m werkend op D2W D2 van XJ.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:46:
Indd..

thank, deze is niet-signed, dus je moet signature verfication op "uit" zetten voordat je het flashed (Amon-Ra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:07:
[...]

Standaard die in D2W versie zit van Xavierjohn. Dus ff kijken, Kernel is Vorkkernel 2.6.35.8

Radio standaard ook: .14 (32.48.00.32U_5.11.05.14) die bevalt al tijden perfect voor mij mbt batterij.
Volgens mij is de standaard radio 5.09.05.30_2. Ik heb deze nog nooit hoeven flashen. Ik heb wel degelijk gemerkt dat er een aantal versies zijn uitgebracht die op een andere radio versie waren gebaseerd, maar nu heb ik de laatste versie van miui 1.1.28 draaien en met mijn radio werkt alles prima zelfs de miui camera. Hiervoor had ik 1.1.7 draaien en dat was echt.. kl*te. Verbinding verbrak om de haverklap en de gallery en de camera werkte echt wisselvallig. Daarvoor heb ik oxygen 2.3.1 gehad. Was veel en veel stabieler maar de ui is veel minder voor zich zelf sprekend dan miui. Maar goed, voor mij is stabiliteit en batterij gebruik veel belangrijker. Ik ben blij dat 1.1.28 weer lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27
FloRadix schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:38:
[...]

thank, deze is niet-signed, dus je moet signature verfication op "uit" zetten voordat je het flashed (Amon-Ra)
Ik zit er ook aan te denken deze rom te flashen, zou je alleen uit kunnen leggen waar ik de status van de signature verification kan zien?

Edit
Even een andere vraag. Ik zie hier dat de dutchpack .zip maar 15 mb groot is. Mijn huidige versie (1.1.26 uit de op) was 80-90 mb. Is http://www.multiupload.com/XLI5XVDKO8 soms een toevoeging aan een 1.1.28 rom? Of is het een compleet nieuwe rom. Moet ik mijn gegevens d.m.v. het recovery menu wipen en vervolgens deze flash installeren? Of moet ik eerst de juiste versie van miui vinden en deze .zip installeren en zo ja hoe gaat dat in zijn werk....

Alvast bedankt!

[ Voor 39% gewijzigd door kaaasje op 30-01-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
kaaasje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:59:
[...]

Ik zit er ook aan te denken deze rom te flashen, zou je alleen uit kunnen leggen waar ik de status van de signature verification kan zien?
kun je niet altijd zien, soms is dat vermeld in het bestandsnaam xxxx-signed.zip - maar je moet altijd je sources goed nakijken vanwaar je het download. Tijdens het flashen krijg wel een foutmelding als je signature verficatie aan staat (bij mij default).

Edit; de language pack - is een pack - een toevoeging van je bestaande rom, deze kan je gewoon bovenop je bestaande rom flahsen - geen wipe vereist.

[ Voor 12% gewijzigd door FloRadix op 30-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Laatst online: 18:27
FloRadix schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:06:
[...]

kun je niet altijd zien, soms is dat vermeld in het bestandsnaam xxxx-signed.zip - maar je moet altijd je sources goed nakijken vanwaar je het download. Tijdens het flashen krijg wel een foutmelding als je signature verficatie aan staat (bij mij default).

Edit; de language pack - is een pack - een toevoeging van je bestaande rom, deze kan je gewoon bovenop je bestaande rom flahsen - geen wipe vereist.
Oké hartstikke bedankt! Dan ga ik nu even op zoek naar de juiste versie van 1.1.28. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie MIUI-AU.com (Ik heb nu de versie die daar als eerste staat) kaasje, veel informatie te vinden en alles duidelijk hoe je moet installeren/addons etc.

Stabiele versies en experimenteel, hoewel ik de D2W Experimentele versie van XJ toch ERG stabiel vind :D.Voor je info, D2W zorgt voor meer intern geheugen = snellere telefoon kort gezegt :)

En idd, die language pack van 15MB flash je pas nadat je de gewone ROM van MIUI erop heb gezet!

Succes.
---
En ind sign verif moet off, maargoed als je het niet vertrouwd, heb de link van MIUI AU support forum op whirlpool dus als je wil ga je daar maar heen maar vind je dezelfde link :P.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:46:
Indd..

Dank je wel Ubomb... Heb je enig idee waarom ik hem niet geflashed krijg op mijn Desire met een MIUI-dev ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee? Ik vroeg me al af inderdaad of die ook werken zal met andere MIUI roms. Ik heb m getest op D2W en hij zal ook wel op de stabiele A2SD versie van MIUI AU werken....

Wat is er dan mis/gaat er fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:54:
Nee? Ik vroeg me al af inderdaad of die ook werken zal met andere MIUI roms. Ik heb m getest op D2W en hij zal ook wel op de stabiele A2SD versie van MIUI AU werken....

Wat is er dan mis/gaat er fout???
Dat is ook eigenlijk een klein beetje het probleem... Dat weet ik niet.
Heb de zip op mijn SD gezet en vervolgens geflashed, wat goed lijkt te gaan, maar zodra ik hem opstart blijft hij in het Engels.
Als ik hem dan wil veranderen in mijn system dan staat hij niet in de lijst, alleen Chinees, Engles enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Dat is ook eigenlijk een klein beetje het probleem... Dat weet ik niet.
Heb de zip op mijn SD gezet en vervolgens geflashed, wat goed lijkt te gaan, maar zodra ik hem opstart blijft hij in het Engels.
Als ik hem dan wil veranderen in mijn system dan staat hij niet in de lijst, alleen Chinees, Engles enz enz
mss omdat je mui-dev gebruikt als rom, alles is hardcoded, probeer eens een mui-au rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:36:
[...]

mss omdat je mui-dev gebruikt als rom, alles is hardcoded, probeer eens een mui-au rom...
Zou dat idd zo zijn dat een Launguage pack gemaakt is voor één bepaalde ROM? MIUI is toch gewoon MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als je bij language en keyboard, geen eens NL als LOCALE! hebt.... ? Locales moeten er vaak wel inzitten, ook al is de ROM niet engels. Dat is bij MIUI AU ook zo, die 1.1.28 rom is gwn engels maar wel alle locales zitten erin dus ook NL (Ook al weet k niet exact wat die doet, maar onder andere fancy widget voorspellingen Nederlands ook al is de rom engels)..

Maar ik heb geen idee. Misschien dus wel alleen voor MIUI AU gemaakt ;O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06
stel ik wil een D2W rom installeren, kan ik dan ook partioneren via mijn amonra bootloader? Ik meen dat partitievolgordes anders moesten zijn enzo. Tips hoe ik dit kan doen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
Hmm.. met de d2w versie moet je niet je telefoon uit je hand laten vallen en dat de accu er dan uitvliegt.. ik krijg miui namelijk niet meer aan de praat nu, waarschijnlijk de partitie corrupt.. vreemde is dat mijn nandroid restore van een sense ROM. Met a2sd wel gewoon werkt met die partitie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Het is mij niet gelukt met de vertalingen. Erg balen... Het erin zetten en in een APK bestand zetten lukt allemaal, maar als ik 'm naar de ROM push verdwijnt de APK gewoon :S. Ik had bijvoorbeeld de Backup.apk aangepast, maar die verdween gewoon toen ik 'm weer pushte naar m'n telefoon. Het decompileren/compileren gaat goed, want als ik geen aanpassingen maak lukt het wel gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door SpaceK33z op 30-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:23:
Hmm als je bij language en keyboard, geen eens NL als LOCALE! hebt.... ? Locales moeten er vaak wel inzitten, ook al is de ROM niet engels. Dat is bij MIUI AU ook zo, die 1.1.28 rom is gwn engels maar wel alle locales zitten erin dus ook NL (Ook al weet k niet exact wat die doet, maar onder andere fancy widget voorspellingen Nederlands ook al is de rom engels)..

Zeg het maar... ik gebruik mijn toetsenborden gewoon in het Nederlands... verder kan ik geen Nederlands vinden... dan ben ik bang dat ik misschien toch over moet op AU.
Ik wacht nog even af.
SpaceK33z schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:15:
Het is mij niet gelukt met de vertalingen. Erg balen... Het erin zetten en in een APK bestand zetten lukt allemaal, maar als ik 'm naar de ROM push verdwijnt de APK gewoon :S. Ik had bijvoorbeeld de Backup.apk aangepast, maar die verdween gewoon toen ik 'm weer pushte naar m'n telefoon. Het decompileren/compileren gaat goed, want als ik geen aanpassingen maak lukt het wel gewoon.
Dit vind ik jammer k33z... heb de zip ook zonder succes geflashed (de zip van Ubomb) geen idee wat precies het probleem is, waarschijnlijk dan toch hetgeen FloRadix zei... "mss omdat je mui-dev gebruikt als rom, alles is hardcoded".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
FloRadix schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:36:
[...]

hardcoded?
wat is het verschil dan?

en met die bugfixes werken miui_au en miui-dev niet samen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mesm90 Ik heb geen idee... maar je uitleg zou best kunnen kloppen want ik krijg hem niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Heb sinds gisteren MIUI geinstalleerd op mijn HD2 (de versie van 28 januari). Moet zeggen dat het erg snel aanvoelt. Kan nog niets zeggen over het verbruik van de batterij.

Wat me wel opvalt is dat bij de theme manager er veelal alles nog in het Chinees staat. Verder heeft het scherm nog wel eens een korte freeze en krijg je soms de Android melding over het sluiten of wachten op een proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Kunnen we het misschien achterwegen laten om verschillende roms voor toestellen te gaan posten? Het is nu nogal onduidelijk waar sommige roms in dit topic voor bedoelt zijn. Miui is niet desire only ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53

Qck

Bazinga

Dat ziet er geweldig uit! Ik heb op het moment de Desire HD en ben niet geheel tevreden met de UI en de UI van Miui spreekt me erg aan.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het erop ga zetten.
Wie weet me over te halen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Qck op 31-01-2011 12:29 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Laatst online: 15:57
Qck schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:28:
Dat ziet er geweldig uit! Ik heb op het moment de Desire HD en ben niet geheel tevreden met de UI en de UI van Miui spreekt me erg aan.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het erop ga zetten.
Wie weet me over te halen? :P
Gewoon doen !!!
Het is echt fijne rom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 31-01-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Wil de D2W versie installeren maar het is me totaal niet duidelijk hoe ik mijn Micro SDtje moet partitioneren.

Gaat om een Desire, 8GB kaart, momenteel 512MB ext3 en 32MB swap, gebruik Amon-Ra (puur en alleen omdat die SD partitioneer opties heeft en clockwork niet)

Ik zou denken dat zoals het nu is het in principe al prima is, of de swap nog iets uitmaakt...? ext3 van 512MB word dan mijn /data toch?

Functioneert de rom nog als ik de sdkaart verwijder of een nieuwe plaats met 'dezelfde' indeling maar dan LEEG?

Verder lees ik full wipe, flash rom, flash language pack, en dan pas opstarten, waar ik normaal gewend ben eerst opstarten dan pas extra's flashen, dit klopt gewoon?

Daarnaast boeit nederlands mij totaal niet, engels op zijn minst wel uiteraard, maar zit er bij engels nog wel een NL woordenboek bij voor het toetsenbord of moet ik dan evt met een NL swype oid aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

TWeaKLeGeND schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:52:
Wil de D2W versie installeren maar het is me totaal niet duidelijk hoe ik mijn Micro SDtje moet partitioneren.

Gaat om een Desire, 8GB kaart, momenteel 512MB ext3 en 32MB swap, gebruik Amon-Ra (puur en alleen omdat die SD partitioneer opties heeft en clockwork niet)

Ik zou denken dat zoals het nu is het in principe al prima is, of de swap nog iets uitmaakt...? ext3 van 512MB word dan mijn /data toch?

Daarnaast boeit nederlands mij totaal niet, engels op zijn minst wel uiteraard, maar zit er bij engels nog wel een NL woordenboek bij voor het toetsenbord of moet ik dan evt met een NL swype oid aan de slag?
In de user manual adviseren ze meer dan 512MB voor ext3. Ik heb hem zelf op 1024MB staan.

Ik draai de 1.1.26 versie en hierop had ik geen Nederlandse spelling. Daarvoor heb ik SwiftKey moeten gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Melkaz op 31-01-2011 13:01 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Bedankt voor linkje naar manual, zag alleen vage instructies in de download thread van xavierjohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik lees overal dat je fat32 partitie vooraan moet staan voor D2W. Doet Amon-Ra dat of moet je anders partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:23:

De language pack werkt wel op de miui-dev MIUI. Je moet de locale wisselen met behulp van MoreLocale 2. In de gauwigheid heb ik wel hier en daar een taalfoutje gezien en wat Chinees maar het werkt wel. De framework-res.apk in de zip hoort niet thuis in de map app en kan direct vanuit de zip weggegooid worden. Als je framework-res.apk wel op de juiste plek laat zetten (in de map framework), zorgt dat voor een bootloop. Appshare.apk en Updater.apk kunnen er ook beter uit (waren wat problemen met Chinese updates bij de vorige MIUI van miui-dev). Vanwege de mix Chinees, Engels en Nederlands hou ik het zelf toch liever bij volledig Engels.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 31-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Er is een nieuwe patch beschikbaar, nieuwe camera, vertaalfouten & thememanager

MIUI_Au 1.1.28 B3 Patch
This is an Update Patch for B2 - don't wipe anything when you flash it

This update includes the following:

New MIUI Camera (with widescreen shooting)
Updated Theme Manager (not sure what was updated, but AppShare told me there was a new version, so I translated that one)
Fixed that Settings string ‘Frequenct’

meer info & download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Dit ziet er best gaaf uit zeg, en ook eindelijk iets wat werkt op mijn toestel (Milestone)! Ga het straks even installeren en kijken hoe het werkt. Iemand een goeie aanrader hoe ik data kan behouden van apps? Die apps download ik wel opnieuw maar de data van apps zou ik graag willen houden.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Titanium Backup en MyBackup (Pro) zijn veelgebruikte backup apps. Wel enkel de door jezelf gedownloade of geinstalleerde apps en data backuppen of restoren, niet zaken als system settings of system apps want die zorgen veelal voor problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Prozac op 01-02-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Kan ik nu al een 1.1.28 vinden met NL languagepack, sorry zie soms door de bomen het bos niet meer, draai nu nog op 1.1.14

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:26:
Kan ik nu al een 1.1.28 vinden met NL languagepack, sorry zie soms door de bomen het bos niet meer, draai nu nog op 1.1.14
Volgens mij wel.

Hier --> http://www.miui-au.com/ en de dutch pack eventueel hier --> http://www.multiupload.com/XLI5XVDKO8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Bedankt, volgens mij moet dat gaan lukken. Even tijd maken om ermee aan de slag te gaan :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Sinds 2 dagen ook de MIUI, wat een heerlijke rom :D Moest even wennen, en links en rechts zie je nog wel een chinees tekentje, maar weinig storends.

Ik vond het opzich ook heerlijk dat mijn telefoon gewoon engels is/was, maar kwam er achter dat sommige apps zoals navigon, zich aanpassen aan de locale. En dat is sucky, want dan wordt je door een Engelse stem begeleidt om naar 'Utreggggktt' te gaan. Vandaar dat ik het NL spul er denk ik maar op zet...

edit:
werkt dat language pack ook op de D2W versie? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Henk op 02-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Net geïnstalleerd op mijn Milestone. Mijn eerste ervaringen zijn:
-Wifi niet werkend te krijgen!
-Allemaal beetje nog onwennig qua bediening
-Merk nog geen snelheidsverschil (kwam van 2.1 normale rom)
-Vervelend lockscreen methode
-App2sd werkt niet (al moet ik hier volgens mij mijn sd kaart patitioneren of iets dergelijks?)

[ Voor 17% gewijzigd door Bananenspin op 02-02-2011 14:43 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:38:
Sinds 2 dagen ook de MIUI, wat een heerlijke rom :D Moest even wennen, en links en rechts zie je nog wel een chinees tekentje, maar weinig storends.

Ik vond het opzich ook heerlijk dat mijn telefoon gewoon engels is/was, maar kwam er achter dat sommige apps zoals navigon, zich aanpassen aan de locale. En dat is sucky, want dan wordt je door een Engelse stem begeleidt om naar 'Utreggggktt' te gaan. Vandaar dat ik het NL spul er denk ik maar op zet...

edit:

[...]

werkt dat language pack ook op de D2W versie? :P
Yep. Ik (De maker van de vertaling) heb ook D2W en pack eroverheen en werkt gwn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:32:
Net geïnstalleerd op mijn Milestone. Mijn eerste ervaringen zijn:
-Wifi niet werkend te krijgen!
-Allemaal beetje nog onwennig qua bediening
-Merk nog geen snelheidsverschil (kwam van 2.1 normale rom)
-Vervelend lockscreen methode
-App2sd werkt niet (al moet ik hier volgens mij mijn sd kaart patitioneren of iets dergelijks?)
A2SD idd 2 partities volgens mij. Weet niet welke MIUI je heb geinstalleerd, maar MIUI AU is gemaakt voor Desire.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb wel even gezocht, maar weet iemand over changelogs zijn van de miui au roms? Ik zit op 1.1.26 waar het ophangen van een gesprek soms niet gaat zoals je verwacht (verbinding blijft open en gesprek verdwijnt naar achtergrond). Ik zou graag weten of dat al gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Laatst online: 29-08 22:36
iemand die weet hoe ik de lyrics in de standaard music app in het engels kan weergeven?
ik krijg ze nu voorgeschoteld in het chinee's, hier kan ik helaas niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Ik snap er niets meer van, ik heb op mijn desire 1.1.28 met Data2whatever geinstalleerd, die de laatste dagen prima werkte(ongeveer 2500 score op quadrant zoals die ook hoort te zijn) maar nu werkt d2w nog wel maar niet helemaal goed meer. Ik krijg nog maar 1300 op quadrant, maar alle apps zijn nog wel beschikbaar. Nu heb ik mijn SD opnieuw gepartitioneerd alles opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds maar 1300 op quandrant... Iemand een idee wat hier fout gaat?

Edit: De logfile op de SD card geeft verder ook geen errors.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 02-02-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kalua schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:54:
Ik snap er niets meer van, ik heb op mijn desire 1.1.28 met Data2whatever geinstalleerd, die de laatste dagen prima werkte(ongeveer 2500 score op quadrant zoals die ook hoort te zijn) maar nu werkt d2w nog wel maar niet helemaal goed meer. Ik krijg nog maar 1300 op quadrant, maar alle apps zijn nog wel beschikbaar. Nu heb ik mijn SD opnieuw gepartitioneerd alles opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds maar 1300 op quandrant... Iemand een idee wat hier fout gaat?

Edit: De logfile op de SD card geeft verder ook geen errors.
Ik heb met mijn Miui 1.1.14 ook nog maar een score van 1300, eerst was deze een stuk hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Belangrijker dan zo'n benchmark score is of de Desire in de praktijk niet goed werkt of trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kapitein Prozac schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:02:
Belangrijker dan zo'n benchmark score is of de Desire in de praktijk niet goed werkt of trager is.
Ik vind wel dat m'n batterij niet heel lang mee gaat, met mijn Ksense deed hij er langer mee. Heb verder dezelfde apps draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
lekzzz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:01:
[...]

Ik vind wel dat m'n batterij niet heel lang mee gaat, met mijn Ksense deed hij er langer mee. Heb verder dezelfde apps draaien
Tja kernel bepaald een groot deel ook denk ik... er zit ook een optie in de rom om terug te klokken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:59:
[...]

A2SD idd 2 partities volgens mij. Weet niet welke MIUI je heb geinstalleerd, maar MIUI AU is gemaakt voor Desire.
Succes!
Ik heb de nieuwste van afgelopen vrijdag voor de Milestone gedownload en geinstalleerd. Kon in het topic niets vinden over een aparte open recovery dus heb die van androidini maar genomen (vrij bekend voor de Milestone). Vind ook helaas niets over een WIFI bug wat ik wel heel vervelend vind.. Ik wacht even een nieuwe versie af maar mocht dat niet wat dingen verhelpen ga ik weer terug! Vind het irritant dat alles wat je installeerd om de homescreens komt en de batterij duur is ook minder voor zover ik nu kan zien..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Kapitein Prozac schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:02:
Dat weet ik maar in de praktijk duurt het ook veel langer allemaal, krijg heel vaak meldingen dat de app has stopped responding. Opstarten van een app kan soms wel 20 seconden duren, terwijl ik dit hiervoor niet had.. En ik snap gewoon niet wat er anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcobo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2021
Iemand al ervaring met MIUI_Au 1.1.28 R1; Stable Release icm. de nederlandse language pack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
tcobo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:32:
Iemand al ervaring met MIUI_Au 1.1.28 R1; Stable Release icm. de nederlandse language pack ?
Niet met de NL language, maar die release deed het in de eerste instantie heel goed. Toen ik wat apps had geinstalleerd en vervolgens een keer opnieuw opstartte, liep het hele ding vast en bleef hij steken op het witte HTC-bootloader scherm. Draai nu weer op MIUI_Au 1.1.28B2. De D2W versie vind ik een beetje shitty, toen er een app vastliep en mijn batterij eruit moest kon ik gelijk factory resetten om mijn telefoon werkend te krijgen...

Plus dat er wat issues gemeld worden met de B3/R1 als het gaat om bluetooth, en dat is zo'n ander puntje wat ik net wat te vaak nodig heb :P

Straks de NL language eens installeren, kijken hoe dat bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Henk schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:30:
[...]

Niet met de NL language, maar die release deed het in de eerste instantie heel goed. Toen ik wat apps had geinstalleerd en vervolgens een keer opnieuw opstartte, liep het hele ding vast en bleef hij steken op het witte HTC-bootloader scherm. Draai nu weer op MIUI_Au 1.1.28B2. De D2W versie vind ik een beetje shitty, toen er een app vastliep en mijn batterij eruit moest kon ik gelijk factory resetten om mijn telefoon werkend te krijgen...

Plus dat er wat issues gemeld worden met de B3/R1 als het gaat om bluetooth, en dat is zo'n ander puntje wat ik net wat te vaak nodig heb :P

Straks de NL language eens installeren, kijken hoe dat bevalt :)
Er is nu een nieuwe MIUI 1.1.28 met data2ext van de makers van MIUI zelf http://forum.xda-develope...?p=11099031&postcount=909

Edit: Ben nu aan het downloaden om deze te testen. Schijnt een stuk stabieler te zijn.

Edit2: Heb het er nu op staan, maar voelt al een stuk sneller als ieder andere MIUI build die ik tot nu toe gebruikt heb..

[ Voor 9% gewijzigd door Kalua op 03-02-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Iemand die me kan helpen met een probleempje van met MIUI rom incm HTC hd2?

Rom werkt dus gewoon goed, maar mijn toestel wordt niet herkend op mijn netwerk, of anders gezegd hij is niet lokaal te benaderen, ik kan mijn toestel niet pingen en dus ook geen gebruik maken van apps als droid vnc.

Is er ergens een instelling die verkeerd kan staan? Gebeurt alleen met deze rom andere roms werken normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kalua schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Er is nu een nieuwe MIUI 1.1.28 met data2ext van de makers van MIUI zelf http://forum.xda-develope...?p=11099031&postcount=909

Edit: Ben nu aan het downloaden om deze te testen. Schijnt een stuk stabieler te zijn.

Edit2: Heb het er nu op staan, maar voelt al een stuk sneller als ieder andere MIUI build die ik tot nu toe gebruikt heb..
Moet ik dan alleen die 1.1.28 flashen of moet ik ook die kernel er nog op zetten? Daarna wil ik nog de DutchPack er overheen flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
lekzzz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:58:
[...]

Moet ik dan alleen die 1.1.28 flashen of moet ik ook die kernel er nog op zetten? Daarna wil ik nog de DutchPack er overheen flashen
Je kan het nu beter niet flashen, kreeg veel FC en UID not consistent errors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel de MIUI op de Galaxy S willen zien... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:00:
[...]

Je kan het nu beter niet flashen, kreeg veel FC en UID not consistent errors..
Dutchpack is gemaakt voor MIUI_AU 1.1.28... Niet voor de gewone MIUI van XDA. Misschien dat het wel werkt maar dat weet ik zelf niet. Tussen D2W of A2SD van MIUI AU maakt het niet uit dat werkt wel gwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Hoe draait 1.1.28 data2ext? FC's, las iets over dat de eng pack nog niet helemaal goed vertaald was? Wifi?

Btw.. Ben jij kalua1985 op XDA?

EDIT: is dit sneller en stabieler dan D2W? En zoals ik lees niet over flashbaar van D2W naar D2EXT zonder full wipe?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:21:
[...]

Hoe draait 1.1.28 data2ext? FC's, las iets over dat de eng pack nog niet helemaal goed vertaald was? Wifi?

Btw.. Ben jij kalua1985 op XDA?

EDIT: is dit sneller en stabieler dan D2W? En zoals ik lees niet over flashbaar van D2W naar D2EXT zonder full wipe?
Ja dat ben ik... Ik kreeg hem niet goed aan de praat, eerste boot ging heel goed en alles werke vlekkeloos. Toen ik nog een keer reboote begon de ellende met UID mismatch en FC's. Opnieuw geinstalleerd, met en zonder full wipe, SD opnieuw gepartitioneerd, allemaal niet geholpen. Maar de rom draait echt super soepel en snel totdat je reboot. Het is wel stabieler als D2W, je kan bij deze gewoon de accu eruit trekken, zonder dat het je hele ext partitie vernaggeld. Maar ik wacht met smart op een verbeterde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Ja dat ben ik... Ik kreeg hem niet goed aan de praat, eerste boot ging heel goed en alles werke vlekkeloos. Toen ik nog een keer reboote begon de ellende met UID mismatch en FC's. Opnieuw geinstalleerd, met en zonder full wipe, SD opnieuw gepartitioneerd, allemaal niet geholpen. Maar de rom draait echt super soepel en snel totdat je reboot. Het is wel stabieler als D2W, je kan bij deze gewoon de accu eruit trekken, zonder dat het je hele ext partitie vernaggeld. Maar ik wacht met smart op een verbeterde versie.
Thnx voor deze update...

Ik wacht dan nog even op de verbeterde versie, mijn D2W loopt tot dus ver nog als een trein dus laat dat nog even zo.
Zodra ik berichten hoor dat hij goed loopt, zonder FC's en alle andere crap, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag, alleen vanwege het feit al dat, wanneer nu mijn D2W vastloopt, en mijn batt eruit moet halen, ik direct mijn backup moet gaan raadplegen, gelukkig werkt dit overigens wel :D.
Nogmaas dank kalua.

Ik hou je bevindingen in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
savale schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:33:
[...]

Tja kernel bepaald een groot deel ook denk ik... er zit ook een optie in de rom om terug te klokken he.
Heb ik die ergens over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
lekzzz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:14:
[...]

Heb ik die ergens over het hoofd gezien
Als je die bovenkant naar benende slide dan krijg je een wit scherm met onderin icoontjes. Daar staat een cpu dingetje met pijltje. Icm bepaalde kernels klokt ie dan terug dacht ik. Ik gebruik het zelf niet, maar default werkt dat wel volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm iemand die een custom Miui heeft voor een X10?? was er een maar die is onvindbaar op het net.....
wilde die wel eens proberen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:30
Gisteren ook maar eens Miui op mijn Motorola Milestone gezet. Installatie verliep niet helemaal soepel. Na het updaten bleef ik tijdens de eerste boot dat mannetje op die berg in de sneeuw zien. Heb toch een paar uur gewacht (slapende), maar dat hielp niet. Had dalvik en data cache gewist, had voldoende moeten zijn. Toch nog maar een keer geprobeerd, nu gelijk alles gewist aan data. Geen problemen daarna. ROM ziet er erg shiny uit, draait ook allemaal wat soepeler dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Jackdaw schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:50:
Gisteren ook maar eens Miui op mijn Motorola Milestone gezet. Installatie verliep niet helemaal soepel. Na het updaten bleef ik tijdens de eerste boot dat mannetje op die berg in de sneeuw zien. Heb toch een paar uur gewacht (slapende), maar dat hielp niet. Had dalvik en data cache gewist, had voldoende moeten zijn. Toch nog maar een keer geprobeerd, nu gelijk alles gewist aan data. Geen problemen daarna. ROM ziet er erg shiny uit, draait ook allemaal wat soepeler dan stock.
Ik weet niet of ik je nu verkeerd snap, maar het is best logisch dat 'ie niet werkt als je nog data van de vorige ROM er op hebt staan... Dat is met bijna alle ROMs zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jackdaw schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:50:
Ik ben tegen hetzelfde aangelopen. Zonder een nieuwe wipe heb ik de telefoon toen maar eens opgestart zonder SD kaartje. MIUI bootte toen in een keer goed.

SD kaartje er weer in gestopt: MIUI bootte maar SDEXT bleek niet mountbaar te zijn. Partitie verwijderd met AESUS partition master, opnieuw aangemaakt en geformatteerd = win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Ik gebruik nu al even miui maar hoe ruim je nou netjes de programma's op? Want de hele tijd naar een mapje slepen is ook niet ideaal en alle apps op abc zetten op de homescreens is ook tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik in mijn "file management" kijk heb ik in mijn Misc-map 1560 files met een grootte van 1 gig.
Dit zijn allemaal mappen met lange nummers (hoofdzakelijk lange nummers) en *.xml, apps_db, *.img, DATA... en weet ik wat nog meer, wat is dit precies, wat moet ik ermee, wat kan ik ermee, kan dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Weggooien zou ik vooral niet doen (dat zijn zo te zien caches, databases, etc), zo vernaggel je MIUI. Voor de traditionele explorer look moet je het tabje SD card hebben. Het tabje Browse is meer een overzicht met groepen/soorten bestanden. De Misc groep zou ik laten voor wat ie is.
tweakG5 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:57:
Ik gebruik nu al even miui maar hoe ruim je nou netjes de programma's op? Want de hele tijd naar een mapje slepen is ook niet ideaal en alle apps op abc zetten op de homescreens is ook tijdrovend.
That's it, alles in mapjes stoppen of je moet een andere launcher als LauncherPro gebruiken zodat je weer een app drawer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:54:
Weggooien zou ik vooral niet doen (dat zijn zo te zien caches, databases, etc), zo vernaggel je MIUI. Voor de traditionele explorer look moet je het tabje SD card hebben. Het tabje Browse is meer een overzicht met groepen/soorten bestanden. De Misc groep zou ik laten voor wat ie is.

[...]
De Misc groep word steeds groter...!?
1 gig is dat niet wat overdreven? Heb er wel 8 gig in maar als er elke maand wanneer ik update (elke week) er weer een x-aantal mb's in die map komen ben ik zo door mijn 8 gig heen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kapitein Prozac schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:54:

[...]

That's it, alles in mapjes stoppen of je moet een andere launcher als LauncherPro gebruiken zodat je weer een app drawer hebt.
Ik gebruik zelf mapjes, erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:11:
[...]

De Misc groep word steeds groter...!?
1 gig is dat niet wat overdreven? Heb er wel 8 gig in maar als er elke maand wanneer ik update (elke week) er weer een x-aantal mb's in die map komen ben ik zo door mijn 8 gig heen natuurlijk.
De nandroid backups maken ook deel uit van de Misc groep (die gooi ik eens in de zoveel tijd naar m'n MacBook, evenals de ruimtevretende app backups). Zolang je dat een beetje in de gaten houdt, zal het wel loslopen met de teruglopende hoeveelheid ruimte. Je hebt de opslag niet voor niks. De apps zijn zo klein (hooguit enkele tientallen MB's per app/game) dat je daar die 8 GB nauweliijks mee vol krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx kap... ben ik weer wat wijzer geworden wat betreft die Misc.
Ga mijn toestel morgen denk ik omzetten van D2W naar D2EXT (X-PART) dus kan ik alles mooi wissen... maak wel een backupje vaan mijn apps en alles wat ik wil bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik wil straks 1.1.28 D2 gaan flashen met Dutch languagepack, iemand nog tegen iets aan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
lekzzz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:15:
Ik wil straks 1.1.28 D2 gaan flashen met Dutch languagepack, iemand nog tegen iets aan gelopen?
Je moet voorzichtig zijn dat je de telefoon niet uit laat gaan doordat de batterij leeg is of de batterij er zelf uit trekken, dan heb je een grote kans dat je je ext partitie vernaggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:30
oef! schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Ik ben tegen hetzelfde aangelopen. Zonder een nieuwe wipe heb ik de telefoon toen maar eens opgestart zonder SD kaartje. MIUI bootte toen in een keer goed.

SD kaartje er weer in gestopt: MIUI bootte maar SDEXT bleek niet mountbaar te zijn. Partitie verwijderd met AESUS partition master, opnieuw aangemaakt en geformatteerd = win.
Ah, dat was een goed idee geweest, nooit aan gedacht. Ben je dan niet de data kwijt van je SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kalua schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:46:
[...]

Je moet voorzichtig zijn dat je de telefoon niet uit laat gaan doordat de batterij leeg is of de batterij er zelf uit trekken, dan heb je een grote kans dat je je ext partitie vernaggeld.
Oké bedankt, is niet m'n eerste rom :) vroeg me meer af of er errors o.i.d naar voren waren gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
lekzzz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:55:
[...]

Oké bedankt, is niet m'n eerste rom :) vroeg me meer af of er errors o.i.d naar voren waren gekomen?
Mijn telefoon crashte op een zeker volledig en de enige oplossing na een half uur wachten was de batterij eruit. :w ext3 partitie...

Ik zou lekker voor de A2SD(+) oplossing gaan... Ze adverteren het D2W niet voor niets als experimenteel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 05-02-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik ben ook aardig onder de indruk geraakt van MIUI zodat ik het wel eens wil gaan proberen op mijn N1. Het enige wat ik me afvraag is het volgende. Er is een MIUI-AU rom voor HTC Desire en er is een port te vinden op XDA voor o.a. de N1. Is de dutch languagepack ook geschikt voor geporteerde MIUI-AU rom(die van XDA)? Is trouwens de vertaling ook een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Miki schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:30:
Ik ben ook aardig onder de indruk geraakt van MIUI zodat ik het wel eens wil gaan proberen op mijn N1. Het enige wat ik me afvraag is het volgende. Er is een MIUI-AU rom voor HTC Desire en er is een port te vinden op XDA voor o.a. de N1. Is de dutch languagepack ook geschikt voor geporteerde MIUI-AU rom(die van XDA)? Is trouwens de vertaling ook een beetje goed?
Probeer het? :P Gewoon de MIUI voor de N1 flashen, NAND backup en daarna languagepack erop. Werkt het, dan werkt het, werkt het niet, dan kun je zo je NAND terugzetten ;)

Ik gok btw van niet, omdat de MIUI_au language pack voor MIUI afaik al moeilijk deed.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 05-02-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hmm ja, dat zou idd. kunnen, maar het scheelt een hoop frustratie als iemand mij kan vertellen dat het wel of niet werkt :p

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 05-02-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Even afreageren; ik snap niet hoe ze R1 de stable release kunnen noemen :/ net alles opnieuw gepartitioneerd, geinstalleerd, en het liep weer zo traag als dikke stront door een trechter. Terug naar .28, NL pack erop, geen issues...

Voorlopig blijf ik hier wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het is allemaal gelukt, eerste boot liep trouwens wel vast. Batterij eruit halen was de enige optie. Languagepack werkte ook en heeft een hoop goed vertaalt.

Update:
Ondanks de heerlijke oogsnoep en snelheid kan ik er niet heel erg gelukkig van worden. Het voelt niet prettig aan, Cyanogenmod 7 is meer mijn ding... helaas. BTW die boot animatie is echt :9~

[ Voor 38% gewijzigd door Miki op 05-02-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Henk schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:26:
Even afreageren; ik snap niet hoe ze R1 de stable release kunnen noemen :/ net alles opnieuw gepartitioneerd, geinstalleerd, en het liep weer zo traag als dikke stront door een trechter. Terug naar .28, NL pack erop, geen issues...

Voorlopig blijf ik hier wel bij :)
Welke 28 versie heb je er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat hier de 1.1.28 AU bedoeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Voor de gene met een hd2. Mijn rom is hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916087
Als je de AU versie kiest kun je het taalpakket er over heen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

jan-willem3 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:48:
Voor de gene met een hd2. Mijn rom is hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916087
Als je de AU versie kiest kun je het taalpakket er over heen flashen.
Waar aan kan je zien of DHD versie 2 is, of snap ik niet wat de hd2 is 8)7 nevermind

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
zojuist begonnen op m'n Desire met MIUI_Au.1.1.14.R2-signed 1 te vervangen door MIUI_Au.1.1.28.R2, ik krijg een foutmelding:

E:wrong digest:
system/bin/busybox.a2sd
E:Verification failed

Installation aborted

Ik heb het wel gedaan zoals was aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
Gebruikte tot voor kort cyanogenmod maar de miui style leek me wel iets en ben het nu aan het installeren.

1 Ding, Ben nog niet helemaal thuis in het apps2sd en ext-partities.

Nu heb ik het probleem dat de ext partitie niet is gemount ("ext partition not mounted").

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
lekzzz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Ow, sorry :) 1.1.28B2. Die hier btw ook issues geeft, maar ik heb zomaar eens het idee dat mijn geheugenkaartje gewoon rot is... vanavond even proberen met de 4GB die erbij geleverd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:04:
zojuist begonnen op m'n Desire met MIUI_Au.1.1.14.R2-signed 1 te vervangen door MIUI_Au.1.1.28.R2, ik krijg een foutmelding:

E:wrong digest:
system/bin/busybox.a2sd
E:Verification failed

Installation aborted

Ik heb het wel gedaan zoals was aangegeven
Wat die error precies inhoud weet ik niet, maar sinds er verification failed staat. Kan je proberen om TOGGLE SIGNATURE VERIFICATION op OFF te zetten in Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Dit ziet er wel heel erg interessant uit. Had er nog niet eerder overgehoord. Ik heb een beetje zitten lezen, maar kan nog niet goed de eventuele nadelen vinden. Zijn die er?
Hoe werkt het flashen ansich, zijn daar handleidingen van? Ben hier namelijk een beetje huiverig voor. Had voorheen een Touch Diamond en daar was het flashen een eitje. Maar hier heb ik het idee dat het iets lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Binnetie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:00:
Dit ziet er wel heel erg interessant uit. Had er nog niet eerder overgehoord. Ik heb een beetje zitten lezen, maar kan nog niet goed de eventuele nadelen vinden. Zijn die er?
Hoe werkt het flashen ansich, zijn daar handleidingen van? Ben hier namelijk een beetje huiverig voor. Had voorheen een Touch Diamond en daar was het flashen een eitje. Maar hier heb ik het idee dat het iets lastiger is.
Het is niet heel spannend kan ik je vertellen:
  1. Zorgen dat je root verkrijgt
  2. Rommanager uit de market installeren
  3. Backup maken van je SD kaart op je computer
  4. Via rommanager de recovery flashen
  5. Via rommanager een partitie aanmaken van 512mb
  6. MIUI-AU rom kopieren naar je SD kaart
  7. In recovery opstarten (power + volume down)
  8. Wipe, wipe, wipe > alle data wipe-en
  9. MIUI-AU installeren vanuit recovery
  10. Reboot
  11. Geduld hebben
  12. Als na 5 minuten het opstart scherm er nog steeds is, dan batterij eruit/erin
  13. Veel plezier met je nieuwe rom :)

[ Voor 2% gewijzigd door Miki op 07-02-2011 11:26 . Reden: typo's + toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Binnetie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:00:
hier is een goed beschreven handleiding hoe heel het process werkt:
http://www.miui-au.com/installation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Laatst online: 19:37
Ik wil erg graag meehelpen met de Nederlandse vertaling (ik vond de laatste Nederlandse vertaling die ik heb gehad niet echt van je het), dus als de vertalers nog hulp nodig hebben, DM of email ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 07-07 12:35
Sinds het gebruiken van de MIUI-Au ROM, heb ik alleen nog maar edge en geen 3G/HDSPA meer :x
Weet iemand raad?

APN is correct ingesteld..
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste