L490 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:35:
[...]
Ik was gister in de MM om een iPhone 4 te kopen, maar die verkochten ze opeens niet los meer.

Toen las en hoorde ik ook dat HTC en RIM ( Blackberry ) niet mee doen met de BTW actie.
Helaas...
In Arnhem doet HTC en BlackBerry gewoon mee. Zou niet weten waarom niet het zijn namelijk gewoon normale telefoons die onder 'Telecom' vallen.
Wat betreft de iPhone is het verhaal wat lastiger. MediaMarkt krijgt deze via 2 kanalen geleverd: T-Mobile en Vodafone. De T-Mobile versie heeft een simlock en wordt voor (T-Mobile) abonnementen gebruikt, deze wordt eigenlijk dus niet los verkocht, alhoewel dit technisch gezien wel mogelijk is.
De iPhones geleverd door Vodafone zijn simlockvrij. Maar nu komt het mooie wat veel mensen niet willen geloven: Vodafone wenst dat 65% met een abonnement verkocht wordt, 35% mag dus los verkocht worden. Dit is al sinds Vodafone de iPhone met abonnement levert en dus niet speciaal voor de BTW dagen bedacht. Vodafone wilt de iPhone namelijk verkopen met abonnement zodat het Vodafone meer op levert waarschijnlijk.
Als deze 35% bereikt is worden ze dus niet meer los verkocht voor die maand en mag de rest van de voorraad alleen met een Vodafone abonnement verkocht worden. Als de winkel zich daar niet aan houdt kan Vodafone een stop zetten op de levering.
Maar in Arnhem was tot gister middag die grens nog niet bereikt, en in de ochtend/vroege middag zijn er dan ook een aantal los verkocht met BTW korting erop. Sinds gisteravond zit het er op en mogen ze alleen met abonnement verkocht worden (toestelprijs bij abo is ook uitgesloten).
Kreeg gister dus een klant die dit verhaal maar niet wilde geloven. Hij vond het een smoes omdat MediaMarkt dit volgens de klant speciaal deed voor de BTW dagen. Heb hem toen zelfs nog een e-mail laten zien waarin dit verhaal wordt uitgelegd. Deze meneer geloofde het toen nog niet en vond het een 'lulverhaal'. Jammer dat sommige mensen nu niks willen aannemen van een ander.
Ik weet niet in welke vestiging je bent geweest, maar HTC en BlackBerry doen gewoon mee. Het verhaal van iPhone is simpel, het kan zijn dat ze op zijn, of alleen nog met abonnement verkocht mogen worden. Het kan ook zijn dat de verkoper iets zei zodat hij bovenstaande niet uit hoefde te leggen.