MediaMarkt BTW actiedagen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 73.397 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik vond de aanbiedingen ook wel een beetje tegenvallen.
Ik heb zelf een MacBook Air 13" gekocht en dat scheelde me € 210,-

Dat was weer wel een goede deal, maar dat komt meer omdat Apple hardware praktisch nooit in de aanbieding is.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voel ineens een mooi citaat van mijzelf aankomen :+
Anoniem: 22659 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:35:
Als je GoT leest dan vind ik het iedere keer weer fascinerend om te lezen dat MM het alleen maar fout kan doen. Volgens mij kunnen ze beter geen korting leveren, dan zijn alle zeikerds tenminste blij :+ (<- moraal van het verhaal: je hebt nergens recht op en wees gewoon blij als je een leuke deal krijgt. En denk aan je bloeddruk als het product van jouw keuze niet de extreem optimistische prijs heeft die jij je in je hoofd er al aan had toegekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
funk-e schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:27:
Dat was weer wel een goede deal, maar dat komt meer omdat Apple hardware praktisch nooit in de aanbieding is.
True! Heb speciaal op deze actie gewacht om een 27" LED Cinema Display te kopen, scheelde me mooi € 175,50 t.o.v. de adviesprijs! :)
Heb er donderdagavond wel helemaal voor naar MediaMarkt Cruquius moeten rijden nadat ik bij MediaMarkt ArenA achter het net viste (die hadden maar twee tot vier exemplaren op voorraad, zei de verkoper, die allen al rond het middaguur waren verkocht...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik had nog ff een vraag over de BTW actie en de laagste prijs garantie. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen (als uberhaupt iemand deze topic nog bekijkt).

Ik heb op 27 januari tijdens de BTW actie een monitor gekocht voor iets meer dan 150 euro. Nu zie ik dat diezelfde monitor in de Mediamarktfolder voor 129 euro. Kan ik mij in deze situatie beroepen op de laagste prijs garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Bel MediaMarkt, je mag sowieso normaal tot 2 weken na aankoop ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Amps schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:36:
Kan ik mij in deze situatie beroepen op de laagste prijs garantie?
"5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour"

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Of je probeert hem terug te brengen en je koopt hem weer opnieuw.
[Edit] Agree with YipMan aldus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2011 15:42 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Amps schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:36:
Ik had nog ff een vraag over de BTW actie en de laagste prijs garantie. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen (als uberhaupt iemand deze topic nog bekijkt).

Ik heb op 27 januari tijdens de BTW actie een monitor gekocht voor iets meer dan 150 euro. Nu zie ik dat diezelfde monitor in de Mediamarktfolder voor 129 euro. Kan ik mij in deze situatie beroepen op de laagste prijs garantie?
Jep! Zal geen probleem moeten opleveren. MM heeft een laagste prijsgarantie tot 14 dagen na aankoop.
Gewoon er naar toegaan en cashen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:42:
[...]

"5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour"

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Of je probeert hem terug te brengen en je koopt hem weer opnieuw.
[Edit] Agree with YipMan aldus :)
Hij heeft daar dus geen recht op, maar aangezien je product al in gebruik is kun je hem niet ruilen, ruilen kan alleen wanneer je het niet gebruikt hebt of wanneer je in orginele verpakking kan retoureren.

Een collega op werk had bij MediaMarkt een siliconen hoesje gekocht en verkoper beweerde was voor iPhone 4 ook, maar was dus voor iPod touch 4 en kon hij niet ruilen omdat verpakking geopend was en heeft collega het dus aan mij geschonken omdat ik zo'n ipod touch 4 gekocht heb.
SimplySimon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:46:
[...]

Jep! Zal geen probleem moeten opleveren. MM heeft een laagste prijsgarantie tot 14 dagen na aankoop.
Gewoon er naar toegaan en cashen maar :)
Ik denk juist wel dat problemen gaat op leveren want er staat elders, dat betekend dus als je hem ergens anders goedkoper ziet dan daar.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-02-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Doen ze niet moeilijk over, gewoon vragen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:06:
Doen ze niet moeilijk over, gewoon vragen.
Als ik verkoper was zei ik daar zijn voorwaarden en lees maar eens goed wat er staat, want eigenlijk wel vreemd prijs verschil terug geven nadat je iets verkocht en resterend aantal in prijs verlaagd hebt.

Das volgens mij typische iets van westerse cultuur, want in andere landen is het gekocht is gekocht. In voorwaarden staat elders dus kans dat ze nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik bén er verkoper en wij doen er niet moeilijk over. Kan jij als niet-medewerker er wel een probleem van gaan maken, maar het zijn jouw zaken niet? ;)

Dat is gewoon service, natuurlijk zouden ze op hun strepen kunnen gaan staan, maar daar maak je mensen niet blij mee. En blije klanten zijn terugkerende klanten.

[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 07-02-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees voorwaarden gewoon en daar staat iets anders in dan jij zegt, kan best dat ze er geen probleem van maken, maar verschilt dat niet per vestiging?

Die collega van mij werd verkeerd voorgelicht door een medewerker van MediaMarkt en kreeg zijn geld niet terug omdat verpakking geopend al was ( Daardoor heb ik nu zo'n iPod touch 4g case voor niks gekregen van hem ).

Als het niet geopend was had hij zich kunnen beroepen om te ruilen voor geld en das precies de truc die je kunt gebruiken als je het nog niet geopend hebt, ruilen voor geld, de winkel in en het opnieuw voor goedkopere prijs kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-02-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb even een paar pagina's van dit topic doorgescant en het blijkt dat een soortgelijke discussie geweest is. Het blijkt dat er geen problemen op moet leveren wat betreft de teruggave van het prijsverschil.

Vandaag maar ff met het bonnetje langs MM Groningen. Iig bedankt voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 318025 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:21:
Ik lees voorwaarden gewoon en daar staat iets anders in dan jij zegt, kan best dat ze er geen probleem van maken, maar verschilt dat niet per vestiging?
Jij leest de voorwaarden en baseert je daarop, ik kan me baseren op enkele jaren werkervaring ;) Als het niet strikt naleven van voorwaarden in het voordeel van de klant is, lijkt me daar niks op tegen, toch?

En ja, het kan gebeuren dat een MM-medewerker een keer niet akkoord gaat, maar dan heb je wel net een zuurpruim te pakken waarschijnlijk :P
Die collega van mij werd verkeerd voorgelicht door een medewerker van MediaMarkt en kreeg zijn geld niet terug omdat verpakking geopend al was ( Daardoor heb ik nu zo'n iPod touch 4g case voor niks gekregen van hem ).
Dat is een heel ander soort product, waar al heel snel gebruikssporen op te zien zijn, dus dat wordt niet teruggenomen. En dan is het ruilen ook niet mogelijk inderdaad. Wel slordig dat 'ie verkeerd ingelicht is natuurlijk.
Als het niet geopend was had hij zich kunnen beroepen om te ruilen voor geld en das precies de truc die je kunt gebruiken als je het nog niet geopend hebt, ruilen voor geld, de winkel in en het opnieuw voor goedkopere prijs kopen.
Wel geopende producten, die geruild mogen worden, wordt ook niet moeilijk over gedaan. Tenzij de doos helemaal verrot is of het product echt duidelijk schade heeft (krassen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Inderdaad er zat wat stof op dat siliconen hoesje, dus je hebt gelijk dat soort producten geven inderdaad snel gebruikerssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
Anoniem: 394193 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Mjah.. Met de laptops heb ik geen ervaring bij de MM, mijn interessespan was beperkt tot de camera's. Daar viel het me juist op dat de prijzen niet werden verhoogd voor de kortingsactie. Maar ook dat verschilt mogelijk van filiaal tot filiaal. Filiaal Rijswijk heeft 't wat mij betreft netjes gedaan...

(Maar wat een drukte.. zelfs donderdag ochtend om 09:00 ...)
Ik heb zelf een Nikon D300s body gekocht, deze was zo'n 140 goedkoper dan in goedkoopste internetshop. Ik had dan ook echt op deze actie zitten te azen. :) Jammer alleen dat de objectieven niet binnen de actie vielen, maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ben vandaag lang de Mediamarkt gegaan en kon gewoon het prijsverschil terug krijgen. No questions asked. Top service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 11:11
Zo, enorme 'kick' :)

Waarschijnlijk veel te vroeg enzo, maar deze actie komt er weer aan (weekje of 3 nog) en ik heb m'n oog laten vallen op de Olympus PEN E-P3, als mijn nieuwe vakantiecam.
Nou wil ik graag weten of 'complete kits' ook onder deze actie vallen, ik weet dat (losse) objectieven niet meedoen maar een kit met E-P3 & 14-42/40-150 in één doos ?
Zou ik hier wel de ~16% korting op krijgen, wie weet het... ? Scheelt toch zo'n € 150 !

(Heb al gevraagd bij de lokale Mediamarkt maar daar kon men het mij niet vertellen, praten niet over toekomstige acties....)

[ Voor 6% gewijzigd door Wobcat op 28-12-2011 00:24 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Wobcat schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:22:

Waarschijnlijk veel te vroeg enzo, maar deze actie komt er weer aan (weekje of 3 nog) en ik heb m'n oog laten vallen op de Olympus PEN E-P3, als mijn nieuwe vakantiecam.
Nou wil ik graag weten of 'complete kits' ook onder deze actie vallen, ik weet dat (losse) objectieven niet meedoen maar een kit met E-P3 & 14-42/40-150 in één doos ?
Zou ik hier wel de ~16% korting op krijgen, wie weet het... ? Scheelt toch zo'n € 150 !

(Heb al gevraagd bij de lokale Mediamarkt maar daar kon men het mij niet vertellen, praten niet over toekomstige acties....)
Mij lijkt het wel dat die meedoen, omdat er ook ander stuff in zit dan alleen maar objectieven. :) Durf het alleen niet mer zekerheid te zeggen.. regeltjes kunnen altijd aangepast worden etc.

Wel leuk dat je al weet dat er weer zo'n actie aankomt! Dan kan iedereen er alweer rekening mee houden m.b.t. aankopen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:42
Wobcat schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:22:

Ik heb bij de vorige "BTW actie" een Canon Eos 550D gekocht en dat was een kit setje (18-135), lijkt me dat jouw genoemde Olympus er ook wel onder zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413420

Een BTW-vrij dag bij de mediamarkt betekent voor mij dat het weer tijd is voor een nieuwe computer/laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Jolly_Jumper schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:57:
[...]

Ik heb bij de vorige "BTW actie" een Canon Eos 550D gekocht en dat was een kit setje (18-135), lijkt me dat jouw genoemde Olympus er ook wel onder zal vallen.
Mooi !!
Dan wacht ik dus nog een paar weekjes met kopen :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:12
Wat jullie doen is er vanuit gaan dat er een soort gelijke actie komt in die periode.. is natuurlijk nooit 100% zeker!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Schizo007nl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:03:
Wat jullie doen is er vanuit gaan dat er een soort gelijke actie komt in die periode.. is natuurlijk nooit 100% zeker!
Wobcat stelt dat de actie er weer aankomt, dus mogen wij er dan vanuit gaan dat dat ook daadwerkelijk zo is. ;)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wobcat verteld het alsof hij het weet, maar nog niemand weet het zeker ;)

• Hahn
Anoniem: 404313 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:30:
[...]

Wobcat stelt dat de actie er weer aankomt, dus mogen wij er dan vanuit gaan dat dat ook daadwerkelijk zo is. ;)
Wobcat stelt helemaal niks, Wobcat vermoedt het alleen maar.

• thijszor
'maar deze actie komt er weer aan' , dat is geen vermoedende vraag.

• Hahn
Maar dan nog kan 'ie dat helemaal niet weten :P Ik werk zelf bij de Media Markt en ik weet zelf niet eens of/wanneer het komt.

• Bobmeister
  • Laatst online: 22:39
De link in de waarschuwing werkt niet meer.. Maar degene die durft te beweren dat je 19% korting krijgt verdient een ban :+

Wel een mooie actie :) Vallen Ipads hier ook onder?

• Hahn
Nope, daar weet ik zeker van dat ze sowieso geen 16% korting zullen krijgen. Misschien dat er wel iets aan korting(sbonnen) gegeven wordt, maar niet de volle mep.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:52

vhal

ಠ_ಠ

Toch raar...MBs en andere meuk wel maar iPads niet.

Strava

• Hahn
MacBooks volgens mij ook niet hoor, Apple staat in de advertenties in ieder geval sowieso uitgesloten. Alleen sommige Media Markten doen er wel iets mee om de klant tegemoet te komen.

Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:25:
[...]

Wobcat stelt helemaal niks, Wobcat vermoedt het alleen maar.
Ik citeer: maar deze actie komt er weer aan

Dat is stellen in plaats van vermoeden. Ik heb mijn Nederlands op Havo niveau afgemaakt, dus dat zit wel snor!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 404313 op 29-12-2011 22:54 . Reden: Ik zal lief blijven ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 404313 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:52:
[...]

Dat is stellen in plaats van vermoeden. Ik heb mijn Nederlands op Havo niveau afgemaakt, dus dat zit wel snor!
Ik denk dat deze discussie vrij overbodig is en niemand iets ermee helpt.
De actie is er nu enkele jaren en het ligt daardoor in de lijn der verwachting dat het weer komt. Laten we het hopen, meer kunnen we momenteel niet doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• thijszor
Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:24:
MacBooks volgens mij ook niet hoor, Apple staat in de advertenties in ieder geval sowieso uitgesloten. Alleen sommige Media Markten doen er wel iets mee om de klant tegemoet te komen.
De afgelopen jaren was het altijd gewoon alle macs hoor?

• Wobcat
* Wobcat is blij dat iedereen (nou ja, een paar dan) voor hem denkt.

Verder wordt mijn gedachtengang en woordkeuzebepaling goed weergegeven door Nomad.

Laten we maar met z'n allen op hopen dat de actie ook dit jaar er weer is!
Nomad schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat deze discussie vrij overbodig is en niemand iets ermee helpt.
De actie is er nu enkele jaren en het ligt daardoor in de lijn der verwachting dat het weer komt. Laten we het hopen, meer kunnen we momenteel niet doen.
offtopic: Snap ik, je hebt helemaal gelijk. Echter weet een leek dat het een stelling is ipv een vermoeden, dus mag ik dat gewoon benadrukken, omdat er op mijn reactie tegenin wordt gegaan.

Ik ga op onderstaande reacties m.b.t. de discussie over woordbegrip niet meer reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 404313 op 29-12-2011 23:06 ]

• Hahn
Anoniem: 404313 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:52:
[...]

Hij kan het wel stellen, maar dat is niks waard, want hij heeft geen bronnen (op z'n vermoedens na dan) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

In januari vallen de verkopen van dure electronica vrijwel stil, vandaar deze actie van de MM. En dan vlak na het uitbetalen van het salaris, rond 22-25 januari. Nog 3,5 weken dus, van 26-29 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

lordsnow

I know nothing

Mooi moment om de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G30 aan te schaffen :)

€ 629 - 19% = € 509,49. En ik heb nog een aantal VVV cadeaubonnen, dan gaat er nog eens € 70 euro van af, voor een totaal van € 439,49. :9

[ Voor 31% gewijzigd door lordsnow op 01-01-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lordsnow schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:03:

€ 629 - 19% = € 509,49. En ik heb nog een aantal VVV cadeaubonnen, dan gaat er nog eens € 70 euro van af, voor een totaal van € 439,49. :9
...
Blijft moeilijk, er gaat dus geen 19% af...
(629/119)*100 = 528,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
lordsnow schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:03:

Saturn geeft nu ook korting op TV's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Koen- schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:29:
[...]

Saturn geeft nu ook korting op TV's... :)
Wel veel uitzonderingen.. M'n ouders willen een Sony HX720 kopen, die doet dus niet mee bij deze Saturn-actie. Hoe groot zou de kans zijn dat deze uitzonderingen ook voor de BTW-actie van de Mediamarkt gelden (zelfde concern immers)?

Vorig jaar deden deze niet mee bij de MM: Sony: LX900-serie, HX900-serie, NX700-serie, NX710-serie, NX800-serie, NX810-serie, EX711-serie.
Hahn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:53:

Valt er wel onder, ze mogen er alleen geen reclame mee maken. Doet gewoon mee dus.
Wat bedoel je daar precies mee? Dat die uitzonderingen eigenlijk stiekem wel mee doen ofzo, maar dat ze zich officieel aan de Sony-prijzen moeten houden?

[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 01-01-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat was vorig jaar hè, daar kan je me nu niet op vastpinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Nee dat snap ik, maar even uitgaande van de situatie van vorig jaar dan he ;) (mag ook per PB :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vorig jaar stonden die in de reclame uitgesloten, maar als je er bij onze Media Markt (R'dam Centrum, het kan dus best zijn dat andere vestigingen dat niet deden) naar vroeg dan kreeg je wel de korting. Of dat dit jaar het geval is en of het überhaupt gaat komen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ah ok, prima :)
Zal es bij de Saturn langsgaan en met een O-) vragen hoeveel de HX720 met korting gaat kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik denk dat ik een goedkope tablet ga nemen. Ik vraag me toch ten zeerste af of ze niet ervoor gaan zorgen dat de aanbiedingen uitgesloten worden of expres op dat moment gaan goede aanbiedingen zullen hebben. Het is goedkope reclame, maar weinig bedrijven zullen producten met verlies verkopen en daadwerkelijk voor €75 onder de concurrentie gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47

Sick Nick

Drop the top!

Wel als een deel van de korting betaald is door de fabrikanten ;) Normaal hebben ze een leuke marge, die is dan wel zo goed als weg met zo'n actie. Uiteraard komen dan de accessories weer om de hoek kijken om een beetje te compenseren. Maar heel veel verkopen met erg weinig marge is uiteindelijk nog steeds gewoon marge, en volume draaien helpt uiteraard ook mee voor hun jaarafspraken met de fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 22:39
Vallen niet-ipads zoals de Galaxy Tab 10.1 waarschijnlijk wel of niet onder deze actie? Hoe was dat vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
chronoz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 05:52:
Ik denk dat ik een goedkope tablet ga nemen. Ik vraag me toch ten zeerste af of ze niet ervoor gaan zorgen dat de aanbiedingen uitgesloten worden of expres op dat moment gaan goede aanbiedingen zullen hebben. Het is goedkope reclame, maar weinig bedrijven zullen producten met verlies verkopen en daadwerkelijk voor €75 onder de concurrentie gaan verkopen.
Vergis je daar niet in, het maakt niet uit als er producten met verlies verkocht worden. Sommige zelfs met vrij flinke verliezen, zolang het globale resultaat maar richting het positieve gaat. En inderdaad, de accessoires zullen het meeste verlies moeten gaan compenseren.

Overigens is er vaak niet veel uitgesloten, accessoires zijn altijd uitgesloten, iPads zijn zeer waarschijnlijk uitgesloten, tenzij de iPad 3 misschien dusdanig dicht om de hoek is dat ze voorraad kwijt willen, maar dit lijkt me een erg kleine kans. Consoles zijn ook altijd wel uitgesloten, dat is al een moeilijke branche qua opbrengst. Verder software,games,cd/dvd/bluray's en dergelijke zijn ook wel uitgesloten. Ook Bose / Liebherr en nog wat merken die hun exclusiviteit en prijzen gewoon weg niet willen veranderen...

@awsom, das lastig. vorig jaar waren de tablets nog een relatief kleine doelgroep, en nu enorm groot. Ik zou het niet weten, dat ligt wederom ook bij de fabrikant of deze het a) wil b) gaat meebetalen. Ik denk dat ze wel meedoen, zou in iedergeval vet zijn. asus prime met 16% korting :D

[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 02-01-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:19

SgtStrider

Fractal Switchover!

thijszor schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:36:
[...]
zolang het globale resultaat maar richting het positieve gaat.
Heeft meer te maken met bedrag wat binnengehaald is, en de rente die ze daarover krijgen. Tevens staat er een bepaalde vergoeding van de fabrikant tegenover.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Natuurlijk, en het is ook een manier om marktaandeel af te snoepen. de bedragen die in die 3/4 dagen voorbij vliegen zijn abnormaal. Het zal weer relatief rustig worden in de gemiddelde electronica zaak vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

thijszor schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:46:
Natuurlijk, en het is ook een manier om marktaandeel af te snoepen. de bedragen die in die 3/4 dagen voorbij vliegen zijn abnormaal. Het zal weer relatief rustig worden in de gemiddelde electronica zaak vermoed ik.
Klopt en ja. Ik blijft me verbazen hoeveel TV's er bijvoorbeeld verkocht worden, en dan elk jaar weer! Zit stiekem ook zelf te denken om weer een nieuwe te kopen :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
thijszor schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:36:
[...]

Vergis je daar niet in, het maakt niet uit als er producten met verlies verkocht worden. Sommige zelfs met vrij flinke verliezen, zolang het globale resultaat maar richting het positieve gaat. En inderdaad, de accessoires zullen het meeste verlies moeten gaan compenseren.
Ik denk dat het meer een afweging is tussen
A. niks bijzonders doen en verlies draaien doordat er maar weinig consumenten langskomen in januari, óf
B. verlies draaien met stuntprijzen, maar wel extra klantenbinding scoren.

Bouwmarkten komen ook altijd met 20% kortingscoupons tijdens feestdagen. Ze zouden ook de zaak dan dicht kunnen gooien, maar je vaste kosten voor personeel e.d. lopen toch door. Helemaal zonder risico zal het overigens ook niet zijn, want als de meeste klanten hun aankopen gaan uitstellen tot de "btw-dagen" e.d., schiet je er niks mee op natuurlijk.

Enfin, het is niet ons probleem of de MM er winst of verlies door maakt. Dat zoeken ze daar maar uit.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik weet al wat ik ga halen dit jaar. De Asus UX 31 :)

Normaal 1149 euro, straks nog maar 965 euro. Mooie prijs voor deze ultrabook :)

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 02-01-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438308

Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:24:
Een vriend heeft vorig jaar zijn MBP gekocht tijdens de BTW actie. Hopelijk is de actie er dit jaar weer en valt de Macbook er dit jaar weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 438308 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Een vriend heeft vorig jaar zijn MBP gekocht tijdens de BTW actie. Hopelijk is de actie er dit jaar weer en valt de Macbook er dit jaar weer onder.
Denk het wel, waarom zouden ze het dit jaar niet doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438308

alwaysleft schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Denk het wel, waarom zouden ze het dit jaar niet doen? ;)
Geen idee :P Als ik hun zou zijn zou ik het maar doen anders koop ik hem niet :P dan wacht ik wel tot ik weer scholier ben en haal ik hem met de scholieren korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:17
Azrael schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:47:
Ah ok, prima :)
Zal es bij de Saturn langsgaan en met een O-) vragen hoeveel de HX720 met korting gaat kosten :P
Ik zou dit ook graag willen weten, want moet voor mn ouders nog een 55hx*** en 40ex720 uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Prima dat we in dit topic doorgaan over de terugkerende BTW acties van MM, maar dan pas ik wel even de titel aan, zodat het duidelijker is dat dit een algemeen topic is en niet meer verwijst naar de specifieke data van vorig jaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2012 09:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ben benieuwd. Mediamarkt verkoopt ook de versterker die ik wil kopen, nu duurder dan op het web, maar met die korting ineens weer iets goedkoper:P

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:36
Ik heb vorig jaar een laptop gekocht 12 dagen voor de btw dagen. (de verkoper gaf al aan dat hij qua prijs niet meer in de aanbieding zou zijn tijdens de btw vrrije dagen, was toen 999 euro actieprijs.

Ik koop hem voor 999,- euro
12 dagen later, tijdens de btw vrije dagen is de laptop terug op de oude prijs van 1099,- euro minus btw dan. 175,- was 925 euro ongeveer.

Ben ik teruggegaan naar de balie, verhaal uitgelegd en tot mijn stomme verbazing kreeg ik 16 procent terug over mijn 999,- euro, welliswaar in waardebonnen en niet in geld, maar toch, de laptop kostte me uiteindelijk 841 euro.

Dit jaar weer zo doen denk.... je mag binnen 14 dagen ruilen, dus sla je slag met deze extra info..... :)
Werkt alleen met artikelen die in de week daarvoor in de aanbeiding zijn he.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij heb je gewoon geluk gehad hoor ;) Maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag de discussie wel een beetje ontopic blijven? Discussie over wat je vorig jaar hebt gekocht en wat je ervoor betaald hebt, is niet bijster interessant. Ook niet interessant is de discussie of ie wel of niet komt. Tenzij iemand bereid is om onder eigen naam te posten dat wanneer er een actie is. Tips zoals van tevoren kopen en dan tijdens de actie geld terug vragen zijn wel interessant voor de discussie ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Eskiya schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 06:56:
[...]

Ik zou dit ook graag willen weten, want moet voor mn ouders nog een 55hx*** en 40ex720 uitzoeken.
Ik ben net even bij de Saturn geweest, maar de HX-serie kunnen ze überhaupt niet leveren op dit moment. Zou nog wel 1,5 maand kunnen duren volgens de verkoper. Hij zei dat ze maar 4 modellen van Sony hadden. Wel een beetje vreemd dat ze 'm bij de Mediamarkt wel gewoon hebben, dus hoeveel er van dat verhaal klopt weet ik niet..
EX hadden ze wel wat van staan, in ieder geval de 46". (Groningen trouwens) Tegen een prijs die met korting alsnog een paar 100 euro hoger is dan de goedkoopste in de PW :X
De Samsung PS51D550 hadden ze ook al niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Azrael op 03-01-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Van een bekende (Apple medewerker bij de MM) heb ik vernomen dat Apple producten niet meedoen met de BTW actie, misschien wel een aantal % korting, maar zeker geen BTW actie. Dit omdat Apple niet wil dat er zoveel korting op hun producten wordt gegeven. De MM heeft hier vorig jaar een akkefietje met Apple mee gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2012 21:26 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jumpman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:24:
Van een bekende (Apple medewerker bij de MM) heb ik vernomen dat Apple producten niet meedoen met de BTW actie, misschien wel een aantal % korting, maar zeker geen BTW actie. Dit omdat Apple niet wil dat er zoveel korting op hun producten wordt gegeven. De MM heeft hier vorig jaar een akkefietje met Apple mee gehad.
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb eens geprobeerd om bij de MM een mbp én een dslr met lenzen te kopen, de kerel kon me geen korting geven op de apple omdat 'het niet mag'. Was daarom ook erg verbaasd toen vorig jaar toch ineens de apple's meegingen in de BTW actie. Heb toen uiteindelijk geen van beide gehaald bij de MM, dus verder geen last van gehad, maar stond wel even raar te kijken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Jumpman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:24:
Ik vraag me af hoe een apple mm medewerker dit ooit weet, ik zou het voorlopig als onzin bestempelen.
Alsof het negatief voor apple is om duizenden en duizenden macs in een paar dagen te verkopen, iets minder marge maar enorme aantallen. Zou best kunnen dat de APR's zeuren aangezien die nooit een actie hebben, maar ik zou het persoonlijk gewoon rustig afwachten. denk dat het wel los loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:27

paQ

ik wil wel weten of objectieven ook in de actie zullen vallen.
heb er een op het oog. wat tientjes extra korting is nooit weg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:21:
Zekerste weten dat die er onder zullen vallen. Meestal is het het witgoed en wat tv's die niet mee doen aan de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Vorig jaar deden de lenzen anders volgens mij niet mee, maar het is dan weer per vestiging apart. Sommige wel, sommige niet. zullen ook dit jaar wel weer mensen over vallen, sommige vestigingen zijn gewoon makkelijker met dergelijke actie's dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
even vraagje tussendoor: worden de prijzen zonder btw. ook weergegeven in de pricewatch of blijven die gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
paQ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:21:
Vorig jaar waren dit de zogenaamde uitzonderingen:

* Muziek, film en games
* Computer: Apple iPad
* Games hardware
* Hifi: Bose
* Telecom: Apple iPhone
* Computeraccessoires
* Witgoed: Liebherr
* Accessoires

Objectieven hoorden in veel gevallen bij accessoires.
hardwarejunk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:30:
even vraagje tussendoor: worden de prijzen zonder btw. ook weergegeven in de pricewatch of blijven die gewoon hetzelfde?
De actieprijzen worden tijdens die dagen (bijna) nergens online vermeld, aangezien deze verschillen per vestiging. Wat me vorig jaar ook opviel was dat ze de webshop offline hadden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 05-06 11:05
De afgelopen paar acties viel de Panasonic Plasma (NEOPDP) serie er volledig buiten. Er zijn sowieso meer uitzonderingen bijgekomen. Vooral de dingen waar je echt de korting op zou willen hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
fotografie999 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:26:
[...]

Zekerste weten dat die er onder zullen vallen. Meestal is het het witgoed en wat tv's die niet mee doen aan de actie.
Ik weet het vrijwel zeker dat ze niet mee zullen doen, want dat deden ze de afgelopen 4 jaar ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:33:

[...]

De actieprijzen worden tijdens die dagen (bijna) nergens online vermeld, aangezien deze verschillen per vestiging. Wat me vorig jaar ook opviel was dat ze de webshop offline hadden gehaald.
hmm vaag gedoe bij MM :/
maargoed ik zal nog even een Cyborg R.A.T. muis halen krijg ik voor m'n verjaardag :)

offtopic: heb maar de goedkoopste gevraagd(beetje asociaal als je een muis van 80 euro vraagt :P )
dat word dus de R.A.T. 3!
ga ik ook nog even een review over doen! :Y)
komt overmorgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Het zou kunnen dat het weer eind Jan een BTW actie is.

Er is namelijk wel een lijn.

2008 Eind Januari
2009 Eind januari/begin februari
2010 Eind Januari
2011 Eind Januari

Dus 2012 ook eind januari? _/-\o_

Zou wel adviseren om de prijzen in de gaten te houden aangezien ze op sommige producten de prijs omhoog schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:27

paQ

thijszor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:26:
Vorig jaar deden de lenzen anders volgens mij niet mee, maar het is dan weer per vestiging apart. Sommige wel, sommige niet. zullen ook dit jaar wel weer mensen over vallen, sommige vestigingen zijn gewoon makkelijker met dergelijke actie's dan andere.
Dat zei de verkoper dus gisteren ook al tegen me

;(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:28
Net even naar mediamarkt gebeld het mag zelfs op producten wat ze moeten bestellen. In mijn geval een autoradio die niet standaard in het assortiment zit. :) Eind januari is het weer zover.

[ Voor 23% gewijzigd door Morpheusk op 04-01-2012 10:55 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 29-04 01:00
Omdat ik het niet kan vinden, drop ik het maar even. Wanneer beginnen deze actiedagen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RevenNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:13:
Omdat ik het niet kan vinden, drop ik het maar even. Wanneer beginnen deze actiedagen precies?
Drie posts boven je wordt nog een schatting gemaakt.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 15:14
Stel dat als de actie eind deze maand begint, kan ik dan met m'n zojuist gekochte TV (natuurlijk bij de Mediamarkt) gebruik maken van de BTW actie?

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alleen als het binnen de periode van 14 dagen valt. Daarom wordt er ook niet verteld wanneer het precies is, want dan gaat heel Nederland tot die tijd wachten met kopen van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 15:14
Hahn schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:28:
Alleen als het binnen de periode van 14 dagen valt. Daarom wordt er ook niet verteld wanneer het precies is, want dan gaat heel Nederland tot die tijd wachten met kopen van producten.
Hmm bale :F

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172970

Ik heb 4 jaar bij MM gewerk en het is simpel...het was de laatste jaren altijd donderdag, vrijdag, zaterdag & zondag in de laatste volle week in januari. Zou betekenen dit jaar van 26 t/m 29 januari...
Pin me er niet op vast, het kan zomaar weer anders zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Toppe

Oké ✅

Valt ook te omzeilen en de ze je wel korting moeten geven. Daarbij is het zo dat MM een deel betaald en de leverancier, als een leverancier niet mee doet, waarom zou MM wel korting gaan geven?

Boze mag niet goedkoper worden verkocht dan de adviesprijs, als je de weet drijven je je verkoop licentie kwijt te raken, daarbij kan je wel korting krijgen, zolang het maar niet groots word vermeld.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toppe schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:00:
Valt ook te omzeilen en de ze je wel korting moeten geven. Daarbij is het zo dat MM een deel betaald en de leverancier, als een leverancier niet mee doet, waarom zou MM wel korting gaan geven?

Boze mag niet goedkoper worden verkocht dan de adviesprijs, als je de weet drijven je je verkoop licentie kwijt te raken, daarbij kan je wel korting krijgen, zolang het maar niet groots word vermeld.
Zo, en dan nu nog een keer maar dan in blokletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Toppe schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:00:
Boze mag niet goedkoper worden verkocht dan de adviesprijs
Anders krijg je echt een hele boze Bose :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03-2020
Het gaat hier dus eigenlijk gewoon om een korting zoals ik lees? Je krijgt een aantal % korting, en dan krijg je een bonnetje met dat bedrag na de korting... maar daar zit nog wel de 19% echte BTW bij?

Dus dat je eerst bij de mediamarkt de "btw" terug krijgt,
en dan later via je eigen bedrijfje nog een keer btw kan terug halen, via de gebruikelijke weg voor bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Het is inderdaad gewoon een korting van +/- 16%, maar op de bon/factuur staat uiteraard nog wel de 'echte' BTW die je betaalt over het bedrag dat je aan de kassa betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
In hoeverre is het zeker, dat producten die je 2 weken voor de actie koopt, ook kan laten mee doen voor de korting?

Dus je koopt iets op 17 januari, kan je dan op 30 januari terug voor die 19% korting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Knakw0rst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:33:
Het gaat hier dus eigenlijk gewoon om een korting zoals ik lees? Je krijgt een aantal % korting, en dan krijg je een bonnetje met dat bedrag na de korting... maar daar zit nog wel de 19% echte BTW bij?

Dus dat je eerst bij de mediamarkt de "btw" terug krijgt,
en dan later via je eigen bedrijfje nog een keer btw kan terug halen, via de gebruikelijke weg voor bedrijven?
Als je daadwerkelijk een bedrijf hebt zou je ook wel weten dat echt zonder BTW verkopen belastingontduiking en strafbaar is :P
Knakw0rst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:59:
In hoeverre is het zeker, dat producten die je 2 weken voor de actie koopt, ook kan laten mee doen voor de korting?

Dus je koopt iets op 17 januari, kan je dan op 30 januari terug voor die 19% korting??
Dat is niet zeker. 1) moet de actie daadwerkelijk plaatsvinden, 2) moet Mediamarkt zo lief zijn je alsnog die 16% korting te geven, in cash dan wel een tegoedbon (maar dat doen ze doorgaans wel).
Knakw0rst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:01:
en dat dat BTW-terug, gewoon een leuke reclame slogan is?
Inderdaad.

[ Voor 36% gewijzigd door Azrael op 05-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
Azrael schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:00:
[...]

Als je daadwerkelijk een bedrijf hebt zou je ook wel weten dat echt zonder BTW verkopen belastingontduiking en strafbaar is :P
Maar de vraag is, koop je het zonder btw? Of koop je het gewoon met 19% korting? ;) Ik denk dus eigenlijk dat laatste... en dat dat BTW-terug, gewoon een leuke reclame slogan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Het is geen 19% korting. Je betaalt gewoon de verkoopprijs ex btw.

Je betaalt dus het bedrag waar normaal gesproken 19% bij komt.
bv je koopt iets wat normaal gesproken 80 euro kost, kost dit 67,23 euro zonder btw.
Waar als je 19% korting zou hebben zou je maar 64,80 euro betalen.

Je moet dus delen door 1,19 en niet keer 0.81 doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 90710 op 05-01-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:00
Ofterwijl; je krijgt 15,6% korting :P

EDIT: Oh, blijkbaar vorige keer ook al zo'n discussie geweest over het kortingspercentage (zie waarschuwing bij QuickReply) :')

Maar volgens een vriend die bij de Media Markt werkt inderdaad eind januari.

[ Voor 74% gewijzigd door Accesteam op 05-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En ja, je betaalt wel BTW. Dat is namelijk 19% van wat er over blijft na aftrek van de korting.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:58
Room42 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:08:
En ja, je betaalt wel BTW. Dat is namelijk 19% van wat er over blijft na aftrek van de korting.
De BTW is 16% van de totaalprijs. BTW percentage is 19%. Blijft lachen :p

Of wat preciezer : zo`n 0,15966386554621848739495798319328

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanCM op 05-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze gaat even dicht. Ondanks de topicwaarschuwing verzandt deze discussie in nodeloze discussie over het correcte kortingspercentage en speculatie over de datum... Stuur mijn collega of mijzelf maar even een DM als de actie is aangekondigd, dan doen we hem weer open.

Edit: verder in MediaMarkt btw actie 2012

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 22-01-2012 17:31 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussie over het kortingspercentage is nu wel uitgekauwd. Die posts gaan per direct naar de prullenbak.

Houd even rekening met de inhoud van je bericht. Nutteloze oneliners worden verwijderd.