Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024
berendonline schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:16:
Voor de voeding heb ik misschien nog een andere oplossing.

Je zou een voeding van een DELL bladeserver kunnen gebruiken. Google maar eens naar het volgende:
Deze zijn 500 watt en smal maar wel lang.

Dell power edge 2650 power supply

En zoek even naar een Pin out schema.

bijvoorbeeld:

Pinout

ombouw forum

Als je interesse hebt dan heb ik eventueel nog wel een voeding voor je liggen en ook nog wel 2.
Laat het me maar weten. :)

ps. VETTE MOD 8)7
Thansk for the idea! Zit zelf regematig in de belgacom datacenters en ik kan een ding zeggen. Het is daar niet stil! Ik verwacht dat deze een of meerdere 6 cm fans heeft die op 2000 toeren draait? Klein formaat, redelijk krachtig maar niet echt stil. Of je moet de casing eraf halen en de fans demonteren ;)

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
taeke18 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:38:
[...]

wat er staat is

HOLYFUCK WTFROLOLMAOROFLCOPTER!!!

Holy fuck

what the fuck

Roling on the floor laughing out loud my ass off copter :p lekkere bullshit die er niet toe doet maar wist niks beters te zeggen dat het verwoorde. vind het geniaal idee startrek is het perfekte "geeky" ding dat je nodig hebt bij een case mod.

Ja alle casemodders zijn beetje geeky maar dat maakt het juist leuk....
Aha! Nu ik begrijp! Thansk for the cudo's!
Dan ben ik hier goed thuis want zoals me avatar zegt : GEEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zoiets dan maar als voeding :? Bel ze anders een keer... maken heel veel van dit soort aparte voedingen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 28-01-2011 10:12 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ok wat aan het voorbereiden voor het weekend. Wat staat er te doen.
- monteren van de baseplate
- monteren van de onderdish
- verder modelleren van de deflector tunnel
- uitwerken van de electromotors van de warp nacelles
- warp nacelles modelleren in foam voor verstuur naar brinkdinges
- uitwerken van de waterkoeling slang door de pylonen naar de nacelles

Druk weekendje weer!

ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
ok, hier weer wat pics.

zowat de gehele ochtend aan het denken, kijken en schetsen geweest over hoe de baseplate te plaatsen. de baseplate is een mdf plaat waarop het mobo, de HDD's en de pomp aan de bovenkant en de psu en de fans met de radiator aan de onderkant gehangen gaat worden. Het vormt eigenlijk de backbone van de case (als je het nog een case kan noemen :P ) en samen met de "vleugelpartitie" zal het de stevigheid moeten gaan bieden om oa ook de electromotoren te gaan supporten.
*EDIT : Ablative Armor maakt de WARP engine useless! Dus de EURISKO wijkt af van het origineel door toch de warp nacelles in de juiste positie te kunnen brengen.
zie : http://memory-alpha.org/wiki/Ablative_armor

De baseplate!
Ik heb de baseplate een paar cm kleiner gezaagt dan de foam kap.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qx1bhw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11qqyzb.jpg

Truukje , ik wil maar precies de diepte van de baseplate uit de foam kap halen. hiervoor even de dikte opgemeten.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2d8qn2f.jpg
deze gemarkeerd met schilderstape op de stanley
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/jpen1z.jpg
als het mes lekker "loopt" zt je goed, zodra hij begint te happen zit je te diep. EASY !
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/v641lz.jpg

let the plucking begin!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/xf59at.jpg
elk weekend popcorn!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2egcosw.jpg

midden stuk eruit snijden. een best werkje! kijk al uit naar het leeghalen van de mal na de epoxy laag !
NIET !!!!: |:(
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/wbfp5s.jpg

perfect fit !, precies op diepte! De gehele kap heeft nu een brede steunrand op het mdf als de gehel kap hol gemaakt is. hierdoor is het dadelijk ook eenvoudig de epoxy laag "om" de baseplate heen te vormen en kan de kap eenvoudig verwijderd worden.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/27xjlsy.jpg

Gister de deflector tunnel in de plamur gezet na nog wat fijn schuur en schaaf werk.
Ook de vleugelpartitie gemaakt. deze oogt nog wat groot maar moet nog bijgewerkt worden. de tunnel oogt scheef maar dat is optisch bedrog !
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ziod9c.jpg

snel ff in elkaar gezet, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb. continue blijven checken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2pt3v2h.jpg

De vleugel partitie in de deflector tunnel laten verzinken.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ev6ag3.jpg

NU een mooie hout op hout verbinding waarmee je een stevige backbone kan maken !
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34e3gxh.jpg

Heel de dag me de jan-tandjes gewerkt en het ziet er precies hetzelfde uit als gister.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2e2kkqx.jpg

Nou ja, die dagen zitten er ook bij ! |:(

Laterz !
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Hoe verwacht je die glasvezel/epoxy laag glad te krijgen? Mal eerst verder glad maken en dan glasvezel/epoxy en vacuüm zuigen? Of epoxy grof en daarna met (polyester) plamuur glad maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

In het begin dacht ik dat het een zooitje ongeregeld zou worden, maar dit ziet er onderhand toch echt veel belovend uit! Ben erg nieuwsgierig naar verdere updates!

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
Wat je eigenlijk wil is dat de buitenkant helemaal glad is toch? Dan zou je van dit model eerst een negatief moeten maken waarin je je glasvezel legt. Zo hebben we het bij de zonneauto ook gedaan met alle carbon fiber onderdelen.

Eerst een model gemaakt, die spiegelglad geschuurd, geplamuurd en vervolgens gespoten.
Daarvan een negatieve mal gemaakt.
Deze bekleed met expoxy, carbon en op een aantal stukken glasvezel.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wat een vette mod! Ik blijf deze zeker volgen.

Keep up the good work!

( er komt ook gelijk iets heel oud en fout boven drijven..)

[YouTube: The Firm - Star Trekkin'video] :$

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Het ziet er al erg cool uit, hopelijk gaat het allemaal goed met de epoxy :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
DP Kunst schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:24: Zo hebben we het bij de zonneauto ook gedaan met alle carbon fiber onderdelen.
Maar dan heb je het, net als bij vliegtuigen (waar ik het van ken), over een structuur die optimaal moet zijn qua sterkte/gewicht. Het maken van zo'n mal is geen goedkope klus, daar gaat aardig wat glasvezel/polyester inzitten en bovendien erg veel werk. Ik zou hier gewoon op de positieve mal (=schuim) werken, vooraf zo ver mogelijk glad maken, glasvezel erop en daarna plamuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
omg dat is zo fout!!

super vet!! ziet er goed uit...
ik wil eindresultaat zien :9~

[ Voor 15% gewijzigd door rohaantje op 30-01-2011 12:57 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Nou, het ging vooral om de gladde buitenkant. Zo'n mal maken hoeft helemaal niet duur te zijn. Als het inderdaad de exacte vorm moet zijn en die vorm is vrij groot (5 meter lang ofzo) dan heb je inderdaad een flinke glasvezel mal nodig. Voor objecten als dit kun je echter prima vooruit met een laagje glasvezel en daarop purr schuim voor de stevigheid.

Reken maar eens uit wat je anders kwijt bent aan plamuur (je wil wel 2 componentenplamuur op je glasvezel). Dat is ook nog wel aardig wat.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
julby schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:31:
Hoe verwacht je die glasvezel/epoxy laag glad te krijgen? Mal eerst verder glad maken en dan glasvezel/epoxy en vacuüm zuigen? Of epoxy grof en daarna met (polyester) plamuur glad maken?
Het is de bedoeling dat de mal bekleed wordt met epoxy en keperweefsel en daarna plamuren maar!
UgotHeinzzd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:05:
In het begin dacht ik dat het een zooitje ongeregeld zou worden, maar dit ziet er onderhand toch echt veel belovend uit! Ben erg nieuwsgierig naar verdere updates!
Thansk! Het is voor mij de eerste keer dat ik aan modelbouw doe, case verbouwen wel eens gedaan maar dit is toch net ff wat anders.
DP Kunst schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:24:
Wat je eigenlijk wil is dat de buitenkant helemaal glad is toch? Dan zou je van dit model eerst een negatief moeten maken waarin je je glasvezel legt. Zo hebben we het bij de zonneauto ook gedaan met alle carbon fiber onderdelen.

Eerst een model gemaakt, die spiegelglad geschuurd, geplamuurd en vervolgens gespoten.
Daarvan een negatieve mal gemaakt.
Deze bekleed met expoxy, carbon en op een aantal stukken glasvezel.
Gast, heb je aan de zonneauto gebouwd? _/-\o_ respect _/-\o_ mooi project!
Voor aerodynamica heb je zoveel mogelijk smooth curves nodig, bij mij zitten er redelijk wat rechte hoeken in. Zou dat werken als je eerst een negatieve mal maakt?
Zoals ik het nu zie is het de mal bekleden en de rechte (buiten) hoeken plamuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Humma Kavula schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:39:
Wat een vette mod! Ik blijf deze zeker volgen.

Keep up the good work!

( er komt ook gelijk iets heel oud en fout boven drijven..)

[YouTube: The Firm - Star Trekkin'video] :$
_O- deze was ik helemaal vegeten! _O-
Snel op me nas gedumpt!
brinkdinges schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:41:
Het ziet er al erg cool uit, hopelijk gaat het allemaal goed met de epoxy :)
Thanks! Ik heb de dimensies en ophanging van de reservoirs bekend dus we kunnen gaan schetsen!
stuur je vandaag een mail, kan je zelfs de foam cutouts sturen.
DP Kunst schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:56:
Nou, het ging vooral om de gladde buitenkant. Zo'n mal maken hoeft helemaal niet duur te zijn. Als het inderdaad de exacte vorm moet zijn en die vorm is vrij groot (5 meter lang ofzo) dan heb je inderdaad een flinke glasvezel mal nodig. Voor objecten als dit kun je echter prima vooruit met een laagje glasvezel en daarop purr schuim voor de stevigheid.

Reken maar eens uit wat je anders kwijt bent aan plamuur (je wil wel 2 componentenplamuur op je glasvezel). Dat is ook nog wel aardig wat.
Volgens de heren bij polyservice (toppertje!) heb ik 5 m2 keper weefsel (160gr) en 1kg epoxy en 250Gr glass bubbles (voor de plamur nodig) kosten 70 eurie ...
Valt mee vind ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Asphiax schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:52:
Volgens de heren bij polyservice (toppertje!) heb ik 5 m2 keper weefsel (160gr) en 1kg epoxy en 250Gr glass bubbles (voor de plamur nodig) kosten 70 eurie ...
Valt mee vind ik ..
Ik zou persoonlijk in plaats van glass bubbles (microballoons) toch eerder voor de polyesterplamuur gaan, dat spul is droog in 5-10 minuten en veel eenvoudiger te schuren. Microballoons of katoenvlokken met epoxy heeft de normale droogtijd van epoxy nodig en is daarna erg hard; lastig/veel schuren. Ik weet alleen niet hoe het prijsverschil tussen microballoons plus epoxy vs. plamuur alleen is... Ik zie prijzen op internet voor 1kg plamuur voor <15 euro incl. BTW.

Anyhow, veel plezier :) Ik blijf het toch altijd wel geinig spul vinden, laatst nog de laptop van een vriendin met koolstof gerepareerd (val van 1.5m hoogte, bevestiging scharnier beeldscherm afgebroken).
Zou dat werken als je eerst een negatieve mal maakt?
Dat werkt juist goed, beter dan op een positieve mal, vooral als je de mal + glasvezel nog vacuüm trekt. Zo'n negatieve mal heeft veel voordelen, als je die goed kan krijgen hoef je aan je 'romp' achteraf nauwelijks meer te schuren, maar voor zo'n project (neem aan dat je niet 10 van dit soort kasten wil maken....) vind ik het een beetje overdone.

[ Voor 17% gewijzigd door julby op 30-01-2011 14:46 . Reden: toevoeging negatieve mal... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ehm misschien had je het al gemeld, maar dan heb ik eroverheen gelezen...
waar heb je dat schuim vandaan?

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354516

Ziet er goed uit, leuk om zoiets gebouwd zien worden.

Misschien een ideetje voor de voeding. Zoals je al zei behuizing er af, vervolgens de trafo los solderen en verplaatsen naar een ander hoekje van het schip. Hoewel een trafo warm wordt, is het de elektronica die de meeste warmte produceert.
Als ik even snel reken zijn het de -12v -5v 3,3v 5v 12v GND en twee draden voor de 230V, dus 9 draden. Ik ga er van uit dat alle spanningen van de trafo komen ipv van de elektronica. Zo niet, dan zijn het nog minder draden. Houd er rekening mee dat je niet te dunne draden gebruikt. Als je veel vermogen nodig hebt, heb je ook wat dikkere draden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Anoniem: 354516 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:23:
Ziet er goed uit, leuk om zoiets gebouwd zien worden.

Misschien een ideetje voor de voeding. Zoals je al zei behuizing er af, vervolgens de trafo los solderen en verplaatsen naar een ander hoekje van het schip. Hoewel een trafo warm wordt, is het de elektronica die de meeste warmte produceert.
Als ik even snel reken zijn het de -12v -5v 3,3v 5v 12v GND en twee draden voor de 230V, dus 9 draden. Ik ga er van uit dat alle spanningen van de trafo komen ipv van de elektronica. Zo niet, dan zijn het nog minder draden. Houd er rekening mee dat je niet te dunne draden gebruikt. Als je veel vermogen nodig hebt, heb je ook wat dikkere draden nodig.
Trafo, volgens mij zitten er geen grote trafo's in de hedendaagse PSU's... Zoals je hier kunst zien zitten er een paar kleintjes in, maar die genereren nou niet echt veel warmte... Ik heb wel eens gezien dat mensen die IC's op de heatsinks verlengen met dikke kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
julby schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:41:
[...]

Ik zou persoonlijk in plaats van glass bubbles (microballoons) toch eerder voor de polyesterplamuur gaan, dat spul is droog in 5-10 minuten en veel eenvoudiger te schuren. Microballoons of katoenvlokken met epoxy heeft de normale droogtijd van epoxy nodig en is daarna erg hard; lastig/veel schuren. Ik weet alleen niet hoe het prijsverschil tussen microballoons plus epoxy vs. plamuur alleen is... Ik zie prijzen op internet voor 1kg plamuur voor <15 euro incl. BTW.

Anyhow, veel plezier :) Ik blijf het toch altijd wel geinig spul vinden, laatst nog de laptop van een vriendin met koolstof gerepareerd (val van 1.5m hoogte, bevestiging scharnier beeldscherm afgebroken).
Goede tip van die plamur !
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
DjThase schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:58:
ehm misschien had je het al gemeld, maar dan heb ik eroverheen gelezen...
waar heb je dat schuim vandaan?
van marktplaats, search op XPS hardfoam.
het wordt ook wel roofmate genoemd en is vaak te zien in de blauwe kleur.
het is ook te koop bij de gamma, maar is elke plaat gecoat met een laagje papier of lamineer spul.
de betere bouwhandel kan je zekers helpen eraan!
kost ongeveer 60 a 70 eurie per pak (8 platen van 5 cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
DP Kunst schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:15:
[...]

Trafo, volgens mij zitten er geen grote trafo's in de hedendaagse PSU's... Zoals je hier kunst zien zitten er een paar kleintjes in, maar die genereren nou niet echt veel warmte... Ik heb wel eens gezien dat mensen die IC's op de heatsinks verlengen met dikke kabels...
Beiden bedankt voor het meedenken!
ik ga dit meenemen in de brainstorm sessies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354516

DP Kunst schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:15:
Trafo, volgens mij zitten er geen grote trafo's in de hedendaagse PSU's... Zoals je hier kunst zien zitten er een paar kleintjes in,
Zie je maar weer eens hoe goed ik op die dingen gelet heb toen ik ze "vroeger" openbrak... Als ik het zo zie, is alleen de behuizing echt groot, uiteraard omdat er normaal een fan in zit.

En Asphiax, graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Pixxel schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:23:
misschien een leuk idee om een laserpointer als phaser unit te gebruiken...

:D

succes (ook met stofzuigen ;) )
Hier een wrede link ! Zat te spelen met het idee om de phasers (ook al zijn deze bedekt door de ablative armor) te bouwen van lasers. Gaaf idee! maar denk toch maar niet om rechtzaken op een lan party te voorkomen. 8)

http://blog.makezine.com/...ek_laser_pops_balloo.html

[ Voor 15% gewijzigd door Asphiax op 01-02-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Asphiax schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Hier een wrede link ! Zat te spelen met het idee om de phasers (ook al zijn deze bedekt door de ablative armor) te bouwen van lasers. Gaaf idee! maar denk toch maar niet om rechtzaken op een lan party te voorkomen. 8)

http://blog.makezine.com/...ek_laser_pops_balloo.html
Ergens een schakelaartje plaatsen zodat je ze uit kan zetten,

Verder, een hele toffe build! ga door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:58
Kan 't nog niet echt voor me zien hoe alles daar in gaat passen :P Maar ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien ;) Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
13lack Mamba schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:33:
Kan 't nog niet echt voor me zien hoe alles daar in gaat passen :P Maar ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien ;) Keep up the good work!
Hierbij even een kleine grafische weergave !
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fabrfb.jpg
Ik heb de airflow aangepast door de radiatoren anders te plaatsen en een issue met de diepte van het model in het middenstuk meteen opgelost.
De HDD's komen van in de neus naar een kantelbare drivecage achter de psu.
Op deze weergave ben ik uit gegaan van een 850W watergekoelde psu maar heb nog niet de berekeningen gedaan. in de neus komen 2 X240 radiators (mischien te weinig dus)
Heb hier geen watergekoelde ram in verwerkt, is wel de bedoeling maar moet even kijken naar de cashflow.

*EDIT: Ook zijn sommige bochten in de tube te kort en zullen gaan knikken. de tube layout kan dus anders worden !

[ Voor 6% gewijzigd door Asphiax op 01-02-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ok Hier is wat grafisch werk over de gehele inhoud van de EURISKO!
De detail lijst is nog niet compleet en wijzigingen kunnen voorkomen!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ym6mux.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Asphiax op 17-02-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Asphiax

Ik heb in het verleden een CCIP gedaan waar ik de temple of NOD heb na gebouwt.
Deze heb ik ook van polyester gemaakt.
Je zou 2 dingen kunnen doen:
van dit schuim eerst alles helemaal glad maken en hier een negatieve mal van maken:
voordeel: het wordt heel strak je krijg alle hoeken en lijnen exact zoals je ze nu designt.
nadeel: veeeeel meer werk en een hoop gekloot om de mallen strak te krijgen weer.

optie 2: direct op het schuim 2 lagen polyester zetten en daarna een laag gelcoat erop.
gelcoat is een 2 componenten middel wat een kleur heeft en wat redelijk makkelijk te verwerken is qua schuren.
Je kan dit ook heel glad krijgen daarom.

Nadeel: je lijnen wordt iets minder strak omdat de polyester lagen een dikte hebben.
Maar dit is eventueel te compenseren door het weer wat te schuren.

Als ik jouw mod zo zie zou ik voor optie 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:38:
@Asphiax

Ik heb in het verleden een CCIP gedaan waar ik de temple of NOD heb na gebouwt.
Deze heb ik ook van polyester gemaakt.
Je zou 2 dingen kunnen doen:
van dit schuim eerst alles helemaal glad maken en hier een negatieve mal van maken:
voordeel: het wordt heel strak je krijg alle hoeken en lijnen exact zoals je ze nu designt.
nadeel: veeeeel meer werk en een hoop gekloot om de mallen strak te krijgen weer.

optie 2: direct op het schuim 2 lagen polyester zetten en daarna een laag gelcoat erop.
gelcoat is een 2 componenten middel wat een kleur heeft en wat redelijk makkelijk te verwerken is qua schuren.
Je kan dit ook heel glad krijgen daarom.

Nadeel: je lijnen wordt iets minder strak omdat de polyester lagen een dikte hebben.
Maar dit is eventueel te compenseren door het weer wat te schuren.

Als ik jouw mod zo zie zou ik voor optie 2 gaan.
Hoi Cyclonite.
net ff een deel van je cip's doorgenomen _/-\o_ MAD RESPECT _/-\o_
je tank staat nu met de betonnen pc in de top 5 van meest extreme casemods die ik ken!
Wat een drama van die brand! Ben je nu nog ergens aan bezig?

Ik ben van plan een dikke laag epoxy (direct op het schuim) te gaan gebruiken. 3 lagen 160 grams (hij wordt er wat zwaarder door) gaat me een dikte geven van ongeveer 5MM. hierin ga ik de detailleering "graveren" dat zal wel een hels karweitje worden (heb de cip van de dragonhead goed bestudeerd) Ook 90graden hoeken moeten dan te doen zijn.
Ik was van plan om polyester plamur te gaan gebruiken voor de afwerking. Ik lees net dat de gelcoat eenvoudiger afwerkt maar niet uv bestand is, wat zijn jouw ervaringen daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:28:
Hoi Cyclonite.
net ff een deel van je cip's doorgenomen _/-\o_ MAD RESPECT _/-\o_
je tank staat nu met de betonnen pc in de top 5 van meest extreme casemods die ik ken!
Wat een drama van die brand! Ben je nu nog ergens aan bezig?
Ik ben momenteel met de 2e flametank bezig.
maar ik neem altijd de tijd met mijn casemods heb veel hobbys en een vriendin, dat zijn over het algemeen combinaties die moeilijk te verenigen zijn. :P
Ik ben van plan een dikke laag epoxy (direct op het schuim) te gaan gebruiken. 3 lagen 160 grams (hij wordt er wat zwaarder door) gaat me een dikte geven van ongeveer 5MM. hierin ga ik de detailleering "graveren" dat zal wel een hels karweitje worden (heb de cip van de dragonhead goed bestudeerd) Ook 90graden hoeken moeten dan te doen zijn.
Ik was van plan om polyester plamur te gaan gebruiken voor de afwerking. Ik lees net dat de gelcoat eenvoudiger afwerkt maar niet uv bestand is, wat zijn jouw ervaringen daar mee?
stap 1 wat je moet doen is je mal insmeren met bijenwas vet.
Dit zorgt ervoor dat je product dadelijk nog lossend is (erg belangrijk!)

stap 2: je mal insmeren met epoxyhars en daarna met het dunste glasvezel wat je kan vinden bekleden.
Ik zou niet dikker gaan dan 2 lagen vezel , dat is sterk zat (kan je haast op staan).

Dit laten drogen (lichtjes glad schuren)
En gelcoat aanbrengen. (dit is ook een 2-componenten product)

Dit kan je dan laten drogen en dan volledig glad schuren.

In tegenstelling tot wat jij gelezen heb: gelcoat is wel degelijk zeer goed UV bestendig, het wordt gebruikt bij zon beetje ieder polyester product van bumpers tot boten aan toe.
Het is enkel iets zachter: als je er met een hamer op ramt kunnen er kleine brokjes of springen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:14:
[...]

Ik ben momenteel met de 2e flametank bezig.
maar ik neem altijd de tijd met mijn casemods heb veel hobbys en een vriendin, dat zijn over het algemeen combinaties die moeilijk te verenigen zijn. :P
Ik ken het ! ze verklaard me voor gek als ik weer een weekend aan het hakken en zagen ben !
een 2e flame tank, "World Domination Plans }) ??? " je bent een prive leger aan het bouwen, wreed!
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:14:
[...]

stap 1 wat je moet doen is je mal insmeren met bijenwas vet.
Dit zorgt ervoor dat je product dadelijk nog lossend is (erg belangrijk!)

stap 2: je mal insmeren met epoxyhars en daarna met het dunste glasvezel wat je kan vinden bekleden.
Ik zou niet dikker gaan dan 2 lagen vezel , dat is sterk zat (kan je haast op staan).

Dit laten drogen (lichtjes glad schuren)
En gelcoat aanbrengen. (dit is ook een 2-componenten product)

Dit kan je dan laten drogen en dan volledig glad schuren.

In tegenstelling tot wat jij gelezen heb: gelcoat is wel degelijk zeer goed UV bestendig, het wordt gebruikt bij zon beetje ieder polyester product van bumpers tot boten aan toe.
Het is enkel iets zachter: als je er met een hamer op ramt kunnen er kleine brokjes of springen.
Ok, duidelijk. en dan de gelcoat laag dikker opbrengen (of meerdere lagen) om vlees te creeeren om te fresen?
Ik was niet van plan om iemand met een hamer in de buurt te laten komen van de EURISKO !
Ga toch maar die bluray hand phaser bouwen zoals in die instructable denk ik >:)
Oja, heb je nog een speciaal soort verf nodig? Ik ben van plan om de detaillering gedeeltelijk te airbrushen.
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Gelcoat is toch juist keihard en lastig om te schuren. Ik heb er iig wel eens een hele middag op staan schuren. Of ligt dat weer aan welke je hebt? Volgens mij krijg je daarom ook die stukjes eraf als je er tegenaan stoot, juist omdat het zo hard en dun is breekt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:40:
Ik ken het ! ze verklaard me voor gek als ik weer een weekend aan het hakken en zagen ben !
een 2e flame tank, "World Domination Plans }) ??? " je bent een prive leger aan het bouwen, wreed!
Uiteraard... the world is not enough.
In welke omgeving woon je precies?

Ken wel een mannetje die al de troep heeft die je nodig heb en die doet erg veel in dit soort specials.
Ok, duidelijk. en dan de gelcoat laag dikker opbrengen (of meerdere lagen) om vlees te creeeren om te fresen?
Ik was niet van plan om iemand met een hamer in de buurt te laten komen van de EURISKO !
Ga toch maar die bluray hand phaser bouwen zoals in die instructable denk ik >:)
Oja, heb je nog een speciaal soort verf nodig? Ik ben van plan om de detaillering gedeeltelijk te airbrushen.
Thanks !
Verf is geen enkel probleem , gewoon gronden en dan kan je er zo met waterverf overheen, dat doe ik ook met mijn airbrushes.

edit: welk type airbrush verf gebruik jij?
Als je een witte grondlaag erop zit kan je gewoon met transparante verf airbrushen, Ik werk het meeste me autoair.
Dit heb ik er bijv mee gemaakt.
http://www.facebook.com/p...2298b7&id=100000961669112

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07 17:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dayum, wat een ambitieuze en gruwelijk vette mod! _/-\o_ *O* :9~
Volgen maar! :9

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 15:06
*bookmarked*

Hele bijzondere mod. Vroeger veel ST Voyager gekeken dus ben echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat >:)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb een simpele vraag, maar voor een project kunnen we misschien ook ons ontwerp baseren op dat schuim. Maar wat voor schuim is het precies? Dan kan ik op internet eens zoeken wat t kost etc. Heb dat schuim eens eerder gehad, maar dat waren wat reststukken van een verpakking, dus had geen naam OID.
stond hierboven dus al; XPS hardfoam
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:55:

Verf is geen enkel probleem , gewoon gronden en dan kan je er zo met waterverf overheen, dat doe ik ook met mijn airbrushes.

Als je een witte grondlaag erop zit kan je gewoon met transparante verf airbrushen, Ik werk het meeste me autoair.
Waarschijnlijk bij de verfspeciaalzaak een potje witte basis scoren, en daarover dan met de airbrush, semi opaque grijs, transparents voor de details. Daarna aflakken en klaar. Zou inderdaad wel gaan voor waterbasis/watergedragen. Weet niet wat een lak zoals House of Kolor met de plamuur of polyester doet. Al is dat snel genoeg getest, en spoilers etc. zijn in feite op vergelijkbare materialen gebaseerd. Maar voor gewone kleuren voegt dat niet echt iets toe.

[ Voor 63% gewijzigd door _ferry_ op 03-02-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Beetje late reply van mijn kant ! Ik zat met een dikke offerte waar ik 20 pagina's oplossingsbeschrijving voor moest schijven. Best moeilijk als je alleen maar an een stuk schuim op zolder kan denken :-(
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:55:
[...]

Uiteraard... the world is not enough.
In welke omgeving woon je precies?

Ken wel een mannetje die al de troep heeft die je nodig heb en die doet erg veel in dit soort specials.
Ik kom uit Boxtel, omgeving Den bosch.
[b][message=35471668,noline]
Vet! zowel technisch als artistiek talent! Zie je niet vaak verenigd in 1 persoon. Mooie paint man !
eerlijk gezegd ben ik nog niet zo ver met airbrushen, me maatje gaat me helpen (hij heeft diverse compressors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:57:
Beetje late reply van mijn kant ! Ik zat met een dikke offerte waar ik 20 pagina's oplossingsbeschrijving voor moest schijven. Best moeilijk als je alleen maar an een stuk schuim op zolder kan denken :-(
LOL
Ik kom uit Boxtel, omgeving Den bosch.
Dat is wel een eindje weg, ik woon in de omgeving amsterdam en die kennis van me ook.
Vet! zowel technisch als artistiek talent! Zie je niet vaak verenigd in 1 persoon. Mooie paint man !
eerlijk gezegd ben ik nog niet zo ver met airbrushen, me maatje gaat me helpen (hij heeft diverse compressors)
Thnx man ben echt benieuwd naar je casemod, dit kan echt heel erg mooi worden, ik weet dat poly voor dit soort mods echt het juiste type materiaal is!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:29:

Dat is wel een eindje weg, ik woon in de omgeving amsterdam en die kennis van me ook.
Thanks for the offer! heb hier een kerel die al tig jaar modelbouw vliegtuigjes bouwt. Als ik vast kom te zitten dan geef ik wel een gil!.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:29:
Thnx man ben echt benieuwd naar je casemod, dit kan echt heel erg mooi worden, ik weet dat poly voor dit soort mods echt het juiste type materiaal is!

Succes!
Thanks ! Jij ook natuurlijk ! Ik hoop volgende week de bovenkap te kunnen doen en post dan wel een update van het epoxy/poly avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Zoals gewoonlijk weer even een weekend update !

Allereerst is het bestel lijstje voor de beweegbare "vleugels" of pylons compleet !!!
Gister een maatje over de vloer gehad en samen met hem doorgenomen wat de opties zijn.
(Edwin en Jo bedankt mannen!!!)
Als je eenmaal het door hebt is het eigenlijk helemaal niet moeilijk. Voor een paar tientjes heb je een echt kickass toevoeging aan je mod!
Moet je het natuurlijk nog wel inbouwen, testen en wegwerken ...

Ik ben hier wat aan het proberen. Wilde de spanstof methode toe passen voor de schuine achterkant van het schip. helaas gaat dat te dik zijn waardoor ik een aantal schuine stukken schuim moest gaan plaatsen. Ik ga hetvolgende proberen: achterkant afgeplakt met tape ivm de dikte. daarna gewoon met de epoxy en glasvezel bedekken.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2q0lqj8.jpg

Ook een begin gemaakt met de "Main Deflector". Deze gaat heel grof de epoxy in waarna ik met styropor strips de deflector ga vormen (leuk priegelwerkje)
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/eggub.jpg

Bovenkap is helemal goed geschuurd en de armor plating sleuven zijn verbreed.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/35l91l5.jpg

Dit gaat wel wat werk vereisen! Maar ja ik wist dat er een boel plamur nodig zou zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/vqpdfc.jpg

De pylons zijn eraf gehaald om de juiste hoek van de achterkant van de kap te kunnen maken. als de kap eenmaal gevormd is dan kunnen de servo's geplaatst worden en de onderkant met epoxy worden behandeld.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/10h3k3p.jpg

Laterz
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
OMG Dude held! What the hell! Ik vond ST Voyager altijd zo vet! Voyager zelf vond ik altijd het mooiste schip eruit! Vooral de laatste 2 afleveringen :9~ . Met dat armor! Ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 15:48

Singular1ty

EV Evangelist

Gruwelijk. Ziet er echt hartstikke mooi uit. PS betekent je ervaring met modelbouw vliegtuigjes ook dat 'ie vliegen gaat of snap ik 't nu weer niet ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Alpha89 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:23:
OMG Dude held! What the hell! Ik vond ST Voyager altijd zo vet! Voyager zelf vond ik altijd het mooiste schip eruit! Vooral de laatste 2 afleveringen :O . Met dat armor! Ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

So far so good!
Ja de Voyager is het meest vette schip van Star trek! Al hoewel er ook een paar zeer mooie andere zijn zols de defiant, excelsior of sovereign.
Endgame is de basis geweest van dit ontwerp. Eerlijk gezegd had die aflevering van mij nog 2 uur langer mogen wezen. De ablative versie van Voyager paar rondjes rond de aarde, in San Fransico onder de brug door. Kan zo nog wel wat kodak momentjes bedenken, maar dan in nederland 8) Rondje over de dam, onder de erasmusbrug, fly-over bij de afsluitdijk. Ik ben ook bezig om iemand te vinden die een volwaardig 3d model kan maken van de ontwerpen die ik heb. Heb een kerel gevonden in duitsland die hem wel wil maken maar dat kost gelijk weer een paar honderd euro.
Thanks!
Singular1ty schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:54:
Gruwelijk. Ziet er echt hartstikke mooi uit. PS betekent je ervaring met modelbouw vliegtuigjes ook dat 'ie vliegen gaat of snap ik 't nu weer niet ;P
LOL, wel even over gehad wat er nodig zou zijn om hem van de grond af te krijgen :P . Maar dan zou ie al heel hard moeten gaan voordat ie genoeg lift zou krijgen, laat staan bestuurbaar zijn 8)7
Ik heb zelf geen ervaring met vliegtuigjes bouwen oid. Dit is een eerste keer voor mij. Heb via via iemand kunnen bereiken die wel dikke ervaring heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Asphiax op 06-02-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier ff een snelle update voor het werk van vanavond !

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/b7l30y.jpg

Laterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier de laatste update van dit weekend.
onderkant en zijstukken zijn zo goed als af.
Was toch wel een klus om uit te denken hoe het in elkaar te passen.

Wederom met het broodmes schillen !
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wrx8cg.jpg

FF passen
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/b7l30y.jpg

De onderkin ...
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mt9edf.jpg

FF wat relief aanbrengen
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/168vtr7.jpg

En weer passen ...
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2d6slrc.jpg

ook de hardware in de gaten houden of het past !
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2rzatd5.jpg

Relief weer smooth maken
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/nf29l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2yo99ip.jpg

de zwarte cirkels zijn waar het broodmes weer te pas moet komen ...
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2yjrpcy.jpg

Met de main deflector
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jt4cw0.jpg

Het stuk naar de deflector loopt af , dus weer het broodmes erbij !
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ipa7o8.jpg

Nu loopt ie naar 2 kanten mooi af !
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/30u4hz4.jpg

Het grove "fijne" werk ( 8)7 ) eerst met de handzaag
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/142rnd2.jpg

Erg dunne plaatjes voor het aanhelen van de "schotel"
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2zqaoo7.jpg

Hier zag ik toch wel even tegen op! hellende vlakken, verschillende diktes, rondingen ..
Maar ziet er nu toch wel koel uit !!!
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33m4yea.jpg

Mooie doorlopende lijn nu. Morgen met daglicht weer een paar foto's maken.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ekkbnk.jpg

Nu ik dit post zie ik toch wel weer wat aandachtspunten, plamur moet de aanheling tussen de onderschotel en het zijplaatje mooier maken.
De helling in de onderschotel ziet er een beetje vreemd uit zo maar dat is optisch bedrog!

Laterz
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Man, het is me wat, al die ronde vormen met een broodmes en weerbarstig schuim. Doe je netjes, allemaal vanuit de losse hand of zijn er trucjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singular1ty schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:06:
Man, het is me wat, al die ronde vormen met een broodmes en weerbarstig schuim. Doe je netjes, allemaal vanuit de losse hand of zijn er trucjes voor?
Dat laat hij zijn vrouw / vriendin doen! :P
Echt een gave mod, zou hem zo van je over willen kopen als die klaar is! ;)
Ben gelijk maar (weer) eens Star Trek Voyager gaan kijken, jouw project werkt echt aanstekelijk!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Singular1ty schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:06:
Het is allemaal uit de losse hand. Ik moet zeggen dat je er wel handigheid in krijgt. Hoe ver moet ik het mes buigen, de hoek waarmee je het foam aanvalt, snelheid van snijden (erg belangrijk) Maar er zijn ook echt momenten waarbij ik 20 minuten deed over het bepalen hoe de eerste snee te zetten. Met in het achterhoofd dat het het laatste grote stuk schuim was dat ik had en de volgende snee (als ie fout ging) weer een nieuw pak foam kopen zou betekenen.
En veel passen ... Heel veel passen ... Elk half uur passen ...
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 02:04:
[...]

Dat laat hij zijn vrouw / vriendin doen! :P
Echt een gave mod, zou hem zo van je over willen kopen als die klaar is! ;)
Ben gelijk maar (weer) eens Star Trek Voyager gaan kijken, jouw project werkt echt aanstekelijk!! :*)
Hahaha, mocht ik willen ! Enige wat ik van mijn vrouw krijg is opmerkingen of ik nog wel goed bij me hoofd ben als ik onder het foam gruis naar beneden kom! (en daarna een stofzuiger naar me kop gegooit wegens de troep die ik mee breng *; )

Ja ik ben zelf ook weer aan de serie begonnen, blijft leuk!
Thansk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:38:
Hahaha, mocht ik willen ! Enige wat ik van mijn vrouw krijg is opmerkingen of ik nog wel goed bij me hoofd ben als ik onder het foam gruis naar beneden kom! (en daarna een stofzuiger naar me kop gegooit wegens de troep die ik mee breng *; )
Het enige wat je hoeft te zeggen: "ja schat ik doe het omdat ik weet dat je zo van shoonmaken houdt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hij euh zij? wordt steeds mooier :D !

Ga je ook de naam erop zetten en deze vervolgens met LEDjes ofzo verlichten? Zou wel cool zijn. Misschien heb je dat al ergens geschreven maar heb meer de plaatjes met bijbehorende beschrijving gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:38:
[...]

Ja ik ben zelf ook weer aan de serie begonnen, blijft leuk!
Thansk!
Dan kan je altijd antwoorden : "Nee lieverd, ik ben gek.... op jou!", denk dat ze dat wel zal waarderen! :*)
Misschien is een compressortje een oplossing, dan kan je jezelf even schoonspuiten voordat je naar beneden gaat. Dingen kosten niet zo duur meer en zijn reuze handig. Bij mij werkt het perfect. ;)

Heb ondertussen alles wel meerdere malen bekeken (toch wel handig dat ik het op harddisk heb staan).
Ben nu ook tussen neus en lippen bezig om de fan collectors boxen te kijken (Borg, Q, Time Travel, Captain's Log etc etc). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:50:

Het enige wat je hoeft te zeggen: "ja schat ik doe het omdat ik weet dat je zo van shoonmaken houdt."
LOL, dan zou ik wel genoeg tijd hebben om dik door te modden!
Tenminste als ik een nieuw huis heb gevonden om al mijn shit te stallen :w .
Alpha89 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:36:
Ga je ook de naam erop zetten en deze vervolgens met LEDjes ofzo verlichten? Zou wel cool zijn. Misschien heb je dat al ergens geschreven maar heb meer de plaatjes met bijbehorende beschrijving gelezen!
De naam komt op de aan/uit knop gefreest.
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Dan kan je altijd antwoorden : "Nee lieverd, ik ben gek.... op jou!", denk dat ze dat wel zal waarderen! :*)
Misschien is een compressortje een oplossing, dan kan je jezelf even schoonspuiten voordat je naar beneden gaat. Dingen kosten niet zo duur meer en zijn reuze handig. Bij mij werkt het perfect. ;)
Misschien de compressor van een airbrush?
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:44:
Heb ondertussen alles wel meerdere malen bekeken (toch wel handig dat ik het op harddisk heb staan).
Ben nu ook tussen neus en lippen bezig om de fan collectors boxen te kijken (Borg, Q, Time Travel, Captain's Log etc etc). :)
Ik weet nog wel toen de dvd (LOL) boxen uit kwamen. Gelijk kopen, paar maatjes erbij , kistje bier erbij en achter elkaar in 1 weekend kijken. Die Time travel collectors kon ik nog niet! FF me nas aanzetten >:)
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Tja zoals ik ergens anders ook al gezegd heb ik ook heb mijn star trek series kijken weer opgepakt.
Ik was een maand of 5 terug gestrand in seizoen 2 van deep space 9 nadat ik begonnen was met the original series daarna wat films star trek the next generation en toen weer wat films en dus DS9
Nu zit ik al weer in seizoen 6 en zal dus vlot aan voyager toe zijn en ook dus wat inspiratie voor je op doen voor ideeen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:16:
[...]

Misschien de compressor van een airbrush?

Weet niet hoeveel Bar die kan leveren. Heb hier een compressor die maximaal 8 Bar levert en daar lukt het prima mee!
[...]

Ik weet nog wel toen de dvd (LOL) boxen uit kwamen. Gelijk kopen, paar maatjes erbij , kistje bier erbij en achter elkaar in 1 weekend kijken. Die Time travel collectors kon ik nog niet! FF me nas aanzetten >:)
thanks!
Heb eigenlijk alles alleen zitten kijken. Kon gewoon bijna geen mensen vinden met dezelfde Star Trek Tik!
Met andere films lukte dat prima en was het ook altijd wel een feest.

Wat heb ik hier allemaal liggen van Star Trek :

Animated Series > compleet
Borg fan collection > compleet
Captain's Log fan collection > compleet
Deep Space 9 > compleet
Enterprise > compleet
Klingon fan collection > compleet
Alle 11 de bioscoop films
Q fan collection > compleet
The Next Generation > compleet
The Original Series > compleet
Time Travel fan collection > compleet
Voyager > compleet

Op de Star Trek Encyclopedia na heb ik dus eigenlijk alles wat verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:58:
Wat heb ik hier allemaal liggen van Star Trek :

Animated Series > compleet
Borg fan collection > compleet
Captain's Log fan collection > compleet
Deep Space 9 > compleet
Enterprise > compleet
Klingon fan collection > compleet
Alle 11 de bioscoop films
Q fan collection > compleet
The Next Generation > compleet
The Original Series > compleet
Time Travel fan collection > compleet
Voyager > compleet

Op de Star Trek Encyclopedia na heb ik dus eigenlijk alles wat verkrijgbaar is.
Heb je van TOS ook alle HD versies? En de videobanden en beeldplaten. En er zijn natuurlijk ook nog tientallen (zo geen honderden) spelletjes, wetenschappelijke DVDs, boeken, strips, kaartjes, honderden poppetjes, speelgoed, schaalmodellen, bouwkits, wapens, uniformen, commbadges, patches, T-shirts, maskers enz. enz.... Dus 'alles' is een groot woord. Of bedoel je alleen de afleveringen/films? Maar dan zou ik de encyclopedia weer niet noemen...
Ik heb ook (heel erg) veel, maar ik zou nooit durven zeggen 'alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
RoJan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Heb je van TOS ook alle HD versies? En de videobanden en beeldplaten. En er zijn natuurlijk ook nog tientallen (zo geen honderden) spelletjes, wetenschappelijke DVDs, boeken, strips, kaartjes, honderden poppetjes, speelgoed, schaalmodellen, bouwkits, wapens, uniformen, commbadges, patches, T-shirts, maskers enz. enz.... Dus 'alles' is een groot woord. Of bedoel je alleen de afleveringen/films? Maar dan zou ik de encyclopedia weer niet noemen...
we hadden het dan ook over de films/dvd's als je alles zou hebben heette je wel Bill Gates of zo ubergeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoJan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Eens met the boiler, we hadden het hier over films of dvd's en dan heb ik ongeveer alles liggen ja.
Maarja, zeikertjes / bijdehandjes moeten er ook zijn en hier hebben we er een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ok maar nu heb ik hier iets waar ik bijna zeker van weet dat geen van jullie dit hebben.

Het Voyager Appartement _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2motj6q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2le56rt.jpg

Deze kerel heeft zijn gehele appartement verbouwd als de voyager. :9~
Ik bedoel , hoe ver kan je obsessie gaan ?
Ik moet dat alleen niet te hard zeggen ... :X

http://gizmodo.com/#!2419...ger-in-a-studio-apartment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 05:31
Whow, gief _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Holy shit. Wat gruwelijk! Als ik een huis kon hebben als de Millenium Falcon ofzo O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 08:07

steareth

professionele epibreerder

Asphiax schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:34:
Ok maar nu heb ik hier iets waar ik bijna zeker van weet dat geen van jullie dit hebben.

Dat is ook al een paar jaar geleden haha. :P

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphiax schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:34:

Het Voyager Appartement _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar zou ik me best thuis kunnen voelen! ;) Als ik zelf zoiets zou doen, dan denk ik dat ik eerder de bridge na zou bouwen, de viewscreen wordt dan de tv / beamerscherm! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 21:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En dan neem je je eerste vriendinnetje mee naar huis... ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383291

... en ineens je laatste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

+1 Inzichtvol :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 25-07 21:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Mooie zin uit het artikel ...

But that's just what Trekkie Tony Alleyne has done to his studio apartment north of London, creating a bachelor pad where he'll probably never, ever get laid!

LOL!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Asphiax schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:03:
Mooie zin uit het artikel ...

But that's just what Trekkie Tony Alleyne has done to his studio apartment north of London, creating a bachelor pad where he'll probably never, ever get laid!

LOL!
Wordt sowieso al lastiger, want hij heeft niet eens een bed. 8)7

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:43:
En dan neem je je eerste vriendinnetje mee naar huis... ;)
Laat ik het zo zeggen. Mijn laatste vriendin had er totaal geen moeite mee, die was namelijk ook een Star Trek fan. Dus denk dat het niet zo'n probleem had geweest. ;)

Verwijderd

Gaaf hoor, wat een werk. Ik ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk wordt :)

• Asphiax
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 02:26:
Gaaf hoor, wat een werk. Ik ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk wordt :)
Gracias !

PS: Bijna 10K messages? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Asphiax op 10-02-2011 11:59 ]

• the boiler
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:31:
[...]

Daar zou ik me best thuis kunnen voelen! ;) Als ik zelf zoiets zou doen, dan denk ik dat ik eerder de bridge na zou bouwen, de viewscreen wordt dan de tv / beamerscherm! :P
Google maar eens op star trek home theater dan zie je geweldige voorbeelden, onvoorstelbaar mooi :D
Enne over de dames er zijn genoeg trekdames die zo'n theater zouden beamen

Kwam dit ook nog tegen misschien bruikbaar
http://www.thinkgeek.com/.../home-entertainment/aed3/

[ Voor 10% gewijzigd door the boiler op 10-02-2011 12:22 ]

Verwijderd

the boiler schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:20:
[...]

Google maar eens op star trek home theater dan zie je geweldige voorbeelden, onvoorstelbaar mooi :D
Dat kan ik inderdaad beamen, ik ben zo'n Trekdame! :P

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:40
Geweldig dit. Ben niet echt een Star Trek fan, maar deze mod ziet er echt fantastisch uit. Bookmarked!

• Asphiax
the boiler schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:20:
[...]

Kwam dit ook nog tegen misschien bruikbaar
http://www.thinkgeek.com/.../home-entertainment/aed3/
Hey Boiler,
Kicke link! Eens kijken of ik zoiets kan verwerken erin!
Ook die communicator is wel koel, als je toevallig ergens een tri-corder tegen komt (geen tos) ...
Ben van plan om de servo's van de warpnacelles radiografisch vanuit een replica van een commbadge te laten aansturen. Heb er de schema's voor en een maatje kan de badge met een 3d printer maken, beetje zelfde truukje als met de delta flyer muis!

Verwijderd

Hmmm, een commbadge met voicerecognition zou dan helemaal cool zijn denk ik?

Verwijderd

Ja :'( Zoveel posts en zo weinig inhoud :p

Hoe ziet iedereen dat toch trouwens, ik moet echt de profielen induiken om dat te zien.

• Asphiax
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Hoe ziet iedereen dat toch trouwens, ik moet echt de profielen induiken om dat te zien.
LOL!
het kleine play boxje naast iemand zijn naam, als je daar op drukt dan zie je de posts en reg datum.

• the boiler
[...]

precies even op het profiel klikken

O ja en aspiax tricorders uit de ToS serie die liggen wel bij de goedzooi ik denk dat de meeste 8tracks wel voldoen aan die omschrijving :D
Tja een beetje afstandbediening is toch ook wel te modden als tricorder of mobiele telefoon met touch screen ?

[ Voor 28% gewijzigd door the boiler op 10-02-2011 15:43 ]

• MadDog11
  • Laatst online: 19:20
Ik heb ooit een stukje software gehad voor de PocketPC, dus een oude iPaq oid kan snel tot tricorder gemaakt worden. Tricorder

Verwijderd

Asphiax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:38:
LOL!
het kleine play boxje naast iemand zijn naam, als je daar op drukt dan zie je de posts en reg datum.
Lol, zo leer je nog eens wat, zelfs semimeubilair ziet nog wel eens obvious dingen over het hoofd O-)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

[...]

Op dat driehoekje naast je naam drukken :9

• Asphiax
Met trots kan ik mijn eerste sponsor bekend maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.brinkofmodding.com/images/logo_s.png

Brink of Modding (bekend van de Cubeleon en Brake Line) gaat voor de USS EURISKO een tweetal custom reservoirs maken welke in de warp nacelles geplaatst gaan worden aan de achterkant van het schip.

Check de site voor een aantal voorbeelden van het award-winning werk dat er geleverd wordt!

http://www.brinkofmodding.com/

ASPHIAX

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat is natuurlijk altijd goed nieuws! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
MadDog11 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:32:
Ik heb ooit een stukje software gehad voor de PocketPC, dus een oude iPaq oid kan snel tot tricorder gemaakt worden. Tricorder
Er is ook een gratis Android App....
Asphiax schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:30:
Met trots kan ik mijn eerste sponsor bekend maken!
Fantastisch! Waarschijnlijk kunnen ze nog wel wat van jou leren trouwens...

[ Voor 26% gewijzigd door RoJan op 11-02-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Bedankt voor het compliment!
Maar vergeleken met hun ben ik echt nog maar een newbie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Ok Dames en heren,

Korte update.
Fan Layout (92 mm scythe fans) geintegreerd in de onderschotel
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/wt9ert.jpg

Begonnen met de afwerking van de armour plating en DCIM's
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/6ofx4y.jpg

Tricky Business, de deflector tunnel was niet correct gevormd. Dus mes erin, wetende dat ik geen genoeg foam meer had om hem te vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/23s82t1.jpg

OK, heb nu eindelijk een besluit genomen wat te doen met de kap. Ik heb een bezoekje bij een serieus ervaren model vliegtuig bouwer gedaan. Deze beste man maakt al 30 jaar zijn eigen vliegtuigjes en er is maar weinig dat ie niet weet over epoxy, mallen en het afwerken ervan. Veel vragen kunnen stellen en er was een ding dat boven water kwam. Reken er op dat je een aantal keer het model moet bouwen voordat hij perfect is. En aangezien we voor perfection gaan, gaan we dus een negatieve en positieve mal maken! Dus plakband er weer af, wat schuim ertegen aan en plamuren maar!
Voordeel ervan is dus dat ik hem dadelijk binnen een paar uur weer kan maken als ik hem verziek!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/11ipvv6.jpg

Totaal plaatje, op de achtergrond de onderschotel in de plamur.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wivc6e.jpg

Eindellijk ook mijn grote werktafel naar boven gezeult!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/aaawed.jpg

Nu nog een paar dagen schuren, plamuren, schuren, plamuren , schuren, plamu .....
Grt
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Chique! Echt Chique! Heb er geen andere woorden voor! Ik kan niet wachten tot ie af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

+2 scherp ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Als trekkie en vooral Voyager fan volg ik met plezier deze fraaie CaseMod :)
Keep up the good work :*)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:36

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Prachtig werk Aspiax! Had een tijdje niet gekeken en dan nu al zoveel voortgang! Gedreven hoor! Dat zien we graag :) Ik ben echt benieuwd of wat Brinkdinges gaat maken ook goed gaat passen bij jouw ontwerp. Ik heb er volle vertrouwen in dat het goed komt maar aan de andere kant heeft Brinkdinges een strakke stijl van modden. (wat een complimenteus is) Terwijl jouw stijl van ontwerpen/modden (hopelijk) erg gedetailleerd gaat worden. De plek van de reservoirs vindt ik trouwens echt geweldig. De warp nacelles lenen zich er uitstekend voor. Als je deze lijn blijft vast houden wordt het echt een ubermod! Keep it up :)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• Asphiax
Dank jullie allemaal voor de support!

@FloydRaate, Ja ik ga proberen er zo veel mogelijk detail in (op) aan te brengen. Heb al een berg dunne styropor plaatjes gefixed die gaan dienen als armour plating. Kan niet wachten om aan dat werk te beginnen, begin het schuren beetje zat te worden |:(

Er is nog zo veel (cool) werk te doen, de positieve/negatieve mal met epoxy, de servo assembly voor de beweegbare pylons, de delta flyer muis, de hardware inbouwen, de belichting, dat ik moet oppassen niet aan alles tegelijk te willen beginnen :9~ In het echt dan, op papier is alles zowat uitgedacht.
Ondanks deze dikke workload ben ik wel van mening dat ik haar binnen een paar maanden af moet hebben. Planning staat op voor 22 April. (Heb daarin ook 2 weken vrij genomen om te bouwen)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het echt een project van Deltawerk achtige proporties. Masterlijk!! _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Asphiax
Ik zal jullie niet lastig vallen met foto's met plamur en schuur werkzaamheden maar ik heb even een oud stukje mesh geslepen om het idee achter de "Dilithium Cooling Intake Manifolds" te verduidelijken. Dikke CCFL of LED's komen erachter!

Was echt een hele klus om de belijning strak te krijgen. Elke avond een uurtje schuren en nieuwe laag opbrengen.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1e5t1u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fm89vq.jpg

Maar ik ben er nog niet! De symmetrie is niet helemaal ok, dus de dremel zal er weer aan te pas gaan komen!
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/vhb95z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Help!!!! schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:21:
Vind het echt een project van Deltawerk achtige proporties. Masterlijk!! _/-\o_
Dank U !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Mooi glad zo die intrepid :) Ik ken dat schuim wel dus zal maar niet vragen hoe het was om te plamuren :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat heel rap de goede kant op :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Echt een waanzinnig mooie build _/-\o_
Veel vragen kunnen stellen en er was een ding dat boven water kwam. Reken er op dat je een aantal keer het model moet bouwen voordat hij perfect is. En aangezien we voor perfection gaan, gaan we dus een negatieve en positieve mal maken!
Ik hoop dat hij ongelijk heeft en je het geheel in 1x goed hebt. Gezien je oog voor detail en de wijze waarop je het geheel aanpakt verwacht ik geen problemen :+
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste