Hier is de update voor dit weekend, gister weinig kunnen doen ivm opruimen van de schuur
Begonnen met het afwerken van de buitenkant. Een van de laatste leuke stoffige werkjes.
Alle onderdelen van de onderschotel aan de baseplate gelijmd
Daarna alles in de epoxy.
Ben begonnen aan de Main Deflector
Mooi stukkie plexiglas genomen en in een gat in het midden een stuk mesh geslepen.
Met wat Depron om de randen af te werken. Nu is het wachten op de deflector tunnel in de plamuur en epoxy zetten voordat ik hem verder kan afwerken.
Daarna begonnen aan de warp nacelles met de reservoirs van Brink Of Modding.
De foam pylon en nacelles gingen het niet worden. Flinke tegenslag van een dag werk. Ik wilde de nacelles hol maken maar de stijfheid van de epoxy/glas zou niet sterk genoeg gaan zijn om de reservoirs, coolant, tubing en fittingen te kunnen ondersteunen. Laat staan dat er dadelijk mechanische krachten op los gelaten worden als de servo's gemonteerd zijn en de gehele vleugel sectie kan bewegen. Back to the drawing board ...
Oplossing snel gevonden. Toch stiekum wat MDF stukkies in het model, LOL
Zelfs in een starship moeten ze op het gewicht letten, dus al het overbodige mdf eruit
Even een test fitting. Dit is dus met de oude foam pylons. (Eronder zit de nieuwe oplossing)
Hiermee gaat de partitie sterk genoeg zijn om alle krachten aan te kunnen.
Formaat is gelijk gebleven ivm de relatieve afmetingen
Zij aanzicht met het reservoir dat iets door het hout naar buiten steekt.
Dit wordt later allemaal mooi met depron afgewerkt.
FF met een enkel simpel ledje, ben met WWWicked bezig voor een 10 voudige led opstelling.
Totaal plaatje
Kon het niet laten om ook gelijk even de Main Deflector te doen. Deze moet nog afgewerkt worden met de Angel Eyes techniek (daar heb je hem!) en/of frosted techniek.
Erg jammer dat ik nou geen 2 losse blauwe leds had ...
En dat was hem weer voor dit weekend.
Deze week echt meters maken ...