ja, daag.
Hou je wel rekening mee dat als het een B2 stepping is dat je m "moet" inruilen voor de B3 stepping ivm de P67 en H67 sata2 bug? Wat voor hardware komt er verder in te hangen of moet je daar nog over buigen?
if (!coffee) {
Work = false; }
Yep, ze zijn goed bezig bij Gigabyte met de ontwerpen en beginnen echt rekening te houden met de eye-candy factor ! Heb wel begrepen dat modding in Taiwan niet echt heel groot is maar dat er een aantal mensen binnen Gigabyte goed werk aan het verrichten zijn voor de EMEA modding community.naaitsab schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:57:
Mooi bordjeHeb zelf de UD4(2x pci-e x8/16 vind ik voldoende
) en moet zeggen hij ziet er net als de UD4 uit als om te
zeker vergeleken bij de oude layouts van blauw pcb+samenraapsel van kleurtjes van de componenten
Hou je wel rekening mee dat als het een B2 stepping is dat je m "moet" inruilen voor de B3 stepping ivm de P67 en H67 sata2 bug? Wat voor hardware komt er verder in te hangen of moet je daar nog over buigen?
Vooral die volledig afwijkende kleurtjes waren idd erg jammer, dat is nu aan het veranderen dus!
ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
Thansk! Het is een kwestie van 3 stappen vooruit denken, denk ik. Zo zit ik nu al aan het extenden van alle kabels te denken voor de standaard. En hoe ik de plexiglas casing voor de radiators en fangril ga maken. En hoe ik de versteviging van de PSU standaard ga integreren in de deflector tunnel. En hoe ...Seroo schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:27:
Grats met je sponsoren (mobo lijkt me heerlijk). Ik vind het een erg goed idee. Erg vernieuwend en ik ben erg benieuwd hoe creatief je alle problemen gaat oplossen die je geheid tegen zal komen met zo´n gewaagd ontwerp. Hulde!
LOL!
http://cgi.ebay.nl/New-HI...nents&hash=item20b7b0c155
een 450W Dell voeding, erg laag, en ik moest meteen aan je project denken.
Ik ben nog zoekende voor je (zoekende is groot woord, toevallig tegenkomende voor je!
Hierbij een laatste oproep voor support voor de Mod-Of-The-Month Award.
Ik loop nu een paar stemmen achter en het is enorm spannend. De geschiedenis leert dat het spelletje helaas dan in deze fase wel gespeeld is als je achter loopt!
Dus als je nog niet ben wezen stemmen en je wilt zien dat de EURISKO deze contest wint, stem dan :
HIER : Mod of The Month FEB 2011
Dit is de laatste keer dat ik hier om zal vragen en we gaan gewoon weer over naar lekker bouwen !!!
Als je al bent wezen stemmen of ga je nu : HEEL HEEL HEEL ERG TOF VAN JE !
Grt
ASPHIAX
[ Voor 3% gewijzigd door Asphiax op 09-03-2011 23:16 ]
Anders kan ik wel 10 email adressen aanmaken en voten!
Je moet stemmen omdat je wilt stemmen, anders is het geen leuk spelletje meer!
En voor de eerste plek schuift het een alu lineaal, een paar mooie handvaten of paar meter carbon film.
Verwijderd
Misschien als ik morgen wat tijd over heb

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 03:46 ]
Het was ook echt niet mijn bedoeling om mensen van dit forum te pushen naar dat forum.
Wist niet dat je 2 weken lid moest zijn of 15 posts moest hebben. Daar zat ik wel over na te denken.
Ik zie namelijk wel dat er mensen op de andere builds reageren (en dus stemmen denk ik) met 2 of 3 posts of zo en geregisteerd in maart. 15 posts zijn idd zo gedaan.
Verwijderd
En dan gaat mijn vote natuurlijk uit naar jou.
Wat een prachtbuild zeg! KUTGW!
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
ja, daag.
Met 1 stem voor!!!
Thanks Gasten !!!
ja, daag.

Ik steun je mentaal wel, en hopelijk dat ik toevallig vanavond nog even het forum kan spammen om je een stem te geven.
Kwam weer een pakje van

The Life support system has arrived ! Mooie Alu NorthQ 92 mm fans

En een later waarschijnlijk veelvuldig gebruikt stukkie tooling. Phobya Molex Setje

Zoiets moet het gaan worden.

FF passen, dit moet er aan de binnekant ook nog in!

En FF passen ...

Stukkie mdf .. (moet nog bijgewerkt worden)

En ff passen om er zeker van te zijn dat ie in lijn is met het model

En natuurlijk een stuk van die mooie zilver mesh voor aan de buitenkant ..

De mdf laten verzinken in de onderschotel

FF een lichtje maken !

Mulder : Look Scully, a UFO !

Totaal plaatje. De fans draaien nu op Warp 10 omdat ik geen fan controller er tussen zit. het licht zal dus nog een stuk dimmen bij warp 5.

Ook een ledstrip even er ingezet. Wel een grappig effect (die gaat in het ideeen laatje) maar natuurlijk niet wat ik wil. De licht vervuiling van het model is erg groot. Dat worden veel lagen plamuur en airbrush.

De DCIM's moeten voorzien worden van een stuk zwart mesh en dan heb je een goed idee van de belichting die ik wil gaan maken.

Thanks man! Mental support is ook welkom!naarden 4ever schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:48:
Ik zou heel graag willen stemmen, maar je post moet eerst worden goedgekeurd door een mod... Mijn SPAMskills kunnen helaas daar nog steeds niet langs.
Ik steun je mentaal wel, en hopelijk dat ik toevallig vanavond nog even het forum kan spammen om je een stem te geven.
Kan elke stem gebruiken maar als het niet lukt, ook geen probleem !
Ja klopt, heb ik ze al verteld maar het is moeilijk om dat halverwege de contest aan te passen.croontje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:54:
Niet voor het één of ander maar hebben de jongens van bittech de manier van bouwen niet fout? Zij denken (als ik het goed begrepen heb) dat je vertrokken bent van een houten "sjabloon" en hierover schuim gedaan hebt. Terwijl ik dacht dat je houten constructie het eerste model was en je dit laten vallen hebt voor je schuimmodel met je epoxy over
Wel een beetje jammer want het geeft aan dat ik ook fuckups post en dat een oplossing meestal niet ver verwijderd is. In het volgende artikel maar laten corrigeren!
Thanks for the headsup !
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd

en waar ge je de fan controller dan wegwerken? want ik neem aan dat deze makelijk bereikbaar moet zijn alleen hoe zorg je dan dat ie niet te veel opvalt?
en ziet er chic uit die led strips her en der nog wat bijwerken en dan is het net echt ! (of nep aangezien het ding wat je namaakt niet echt bestaat)
noujha succes verder, je krijgt van mij ook nog wat mental support
Er komen wel een paar lasers in maar die doen alleen veel in foto's met rookmachine. (maar ze gaan er wel in komenVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:38:
die fans zien er echt geweldig uit! inderdaad net een ufo (ga je er ook nog zo een usb raketwerper opzettenkun je mensen neerschieten met je pc)
en waar ge je de fan controller dan wegwerken? want ik neem aan dat deze makelijk bereikbaar moet zijn alleen hoe zorg je dan dat ie niet te veel opvalt?
en ziet er chic uit die led strips her en der nog wat bijwerken en dan is het net echt ! (of nep aangezien het ding wat je namaakt niet echt bestaat)
noujha succes verder, je krijgt van mij ook nog wat mental support
Ik zit te denken om mijn oude Ipad te verwerken in de standaard en dan alles via een remote desktop sessie aan te sturen. dit idee is nog wel echt in de kinderschoenen, anders misschien die nieuwe NNXT met remote control in de standaard. deze : Sentry LXE

Ja er moet nog veel aan de belichting gedan worden. dat is een klusje voor na de "ruwbouw"
Thanks man !
[ Voor 5% gewijzigd door Asphiax op 10-03-2011 21:17 ]
Past helemaal bij het project
Verwijderd
Niet om hier een discussie te willen starten hoor, maar wat is dat met al die mensen die een apparaat van hooguit net 1 jaar oud opeens oud vinden en geschikt voor de kinderen, dit soort projecten en meer van dat soort 'leuk voor erbij'-zut?Asphiax schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:16:
Ik zit te denken om mijn oude Ipad te verwerken
Ik niet snap niet.
omdat er een nieuwe is en dan is het voor tweakers begrippen 'verouderd' en 'leuk voor de kinderen'.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:31:
[...]
Niet om hier een discussie te willen starten hoor, maar wat is dat met al die mensen die een apparaat van hooguit net 1 jaar oud opeens oud vinden en geschikt voor de kinderen, dit soort projecten en meer van dat soort 'leuk voor erbij'-zut?
Ik niet snap niet.
En dan ben ik een 14 jarige tweaker... tssss...
Ja en dan de casing van de LXE modden en in een mooi stukkie plexi maken.ffrraannkk11 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:28:
Die sentry LXE ziet er echt mooi uit![]()
Past helemaal bij het project
En dan die plexi weer afwerken als een LCARS terminal. Met wat extra leds enz.
Kan met die fan controller ook me leds dimmen ....
Kijk je uit dat ie niet opstijgt zo?Asphiax schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:28:
Hierbij een verslagje van de werkzaamheden van vandaag.
Ziet er weer netjes uit
Die Sentry LXE is ook erg vet
De ene vind iets oud als er een nieuw model is(officieel ie dan dus oud maar qua model) en de andere vind iets oud na een jaar of 5, mensen zijn gelukkig niet allemaal gelijkVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:31:
[...]
Niet om hier een discussie te willen starten hoor, maar wat is dat met al die mensen die een apparaat van hooguit net 1 jaar oud opeens oud vinden en geschikt voor de kinderen, dit soort projecten en meer van dat soort 'leuk voor erbij'-zut?
Ik niet snap niet.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Ja, zo'n instelling is leuk als je 14 bent, maar van volwassen wordt vaak iets meer verwachtnaarden 4ever schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:40:
omdat er een nieuwe is en dan is het voor tweakers begrippen 'verouderd' en 'leuk voor de kinderen'.
En dan ben ik een 14 jarige tweaker... tssss...
Gelijk zijn we niet allemaal gelukkig.naaitsab schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:17:
De ene vind iets oud als er een nieuw model is(officieel ie dan dus oud maar qua model) en de andere vind iets oud na een jaar of 5, mensen zijn gelukkig niet allemaal gelijk
Goed, genoeg gezeurd van mijn kant
Heb het gadget virus ....
BIGTIME !!!!
Enne Ipad oud of nieuw klinkt goed maar die hoeft er niet vast in te zitten kan ook gewoon los ernaast hoor.
Zit ook te denken om een oude ipad aan te schaffen en als afstandbediening te gaan gebruiken thuis
Kan je hem als centrale aanstruing voor alle wifi connected devices gebruiken.
Mooi naast (of zelfs misschien als vervanging voor de CV thermostaat)

De kap is gemaakt van ~1CM xps schuim (maken ze ook spoilers voor race auto's van), een dikke laag muurvuller (ok niet overal even dik, zie het bleeding light effect) en meerdere lagen 160 grams glasvezel met epoxy aan de binnen en buitenkant van de kap.
Ik denk dat deze 2 pc's met deK62 een 280 rad in de kap toch gauw 10-12 kg zijn.

Over het bleeding light effect, op de vorige foto's was niet te zien wat de grootste bleeder was van het model.
Starship met sunroof anyone?

De epoxy/glas combi droogd/hard transparant op. Dit is gemaakt van 6 lagen 160 grams glas met een 2 cm dikke epoxy laag. Niet kapot te krijgen !
Wist niet eens dat zoiets bestaatAsphiax schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:28:
En een later waarschijnlijk veelvuldig gebruikt stukkie tooling. Phobya Molex Setje[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Heb er ook eentje sinds enige tijd, werkt op zich wel fijn. Ik stond alleen even gek te kijken toen ik een Sunbeam setje verwachtte en ik een Phobya set in de doos toegestuurd kreeg.nero355 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:51:
Wist niet eens dat zoiets bestaatIk gebruik gewoon een pincet die bij een setje tools zat
Verwijderd
Als je laser maar sterk genoeg is (je moet ff opzoeken hoe sterk ze moeten zijn) dan zie je ze in het donker ook gewoon of zelfs overdag (al moet die laatste wel erg krachtig zijn)Asphiax schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:16:
[...]
Er komen wel een paar lasers in maar die doen alleen veel in foto's met rookmachine. (maar ze gaan er wel in komen![]()
![]()
)
mijn broer heeft er een gebouwd, blauwe laser en wat in totaal 30 euro kwijt en je ziet hem in het donker.
Ik heb een laser gemaakt die gewoon luicifers laat ontbranden op een meter afstand. Ik had de tutorial van een site genaamd instructables o.i.d. Beetje googelen dan vindt je hem wel. Het was vrij gemakkelijk, koop een laser pen en vervang de laserlamp door de laserlamp van een DVD brander. Of wordt dat een beetje te gevaarlijk voor op je case-mod?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:02:
[...]
Als je laser maar sterk genoeg is (je moet ff opzoeken hoe sterk ze moeten zijn) dan zie je ze in het donker ook gewoon of zelfs overdag (al moet die laatste wel erg krachtig zijn)
mijn broer heeft er een gebouwd, blauwe laser en wat in totaal 30 euro kwijt en je ziet hem in het donker.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Ergens in een vorige post staat een clip van een kerel die op 5 meter afstand balonnen doet klappen met zijn bluray laser. Wel vet!
Ben op zoek naar 2 geel/oranje/rode lasers en een groene. Iemand tips waar te scoren?
Alvast bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door Asphiax op 11-03-2011 12:24 ]
Moet er ook een IR filter voor zitten (IR kan oogschade geven zonder dat je direct in de laser kijkt)? Zo nee, dan kan je kijken bij DealextremeAsphiax schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:22:
Ik wil het wel veilig houden. wil niet iemand zijn zicht verpesten als ie ff komt kijken.
Ergens in een vorige post staat een clip van een kerel die op 5 meter afstand balonnen doet klappen met zijn bluray laser. Wel vet!
Ben op zoek naar 2 geel/oranje/rode lasers en een groene. Iemand tips waar te scoren?
Alvast bedankt!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Thansk man ! gelijk even wezen kijken!wontcachme schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:29:
[...]
Moet er ook een IR filter voor zitten (IR kan oogschade geven zonder dat je direct in de laser kijkt)? Zo nee, dan kan je kijken bij Dealextreme
Haha, Begint ergens op te lijken nu !Alpha89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:33:
*zoekt een smiley die een orgasme uitdrukt* My gawd... Dit wordt kinkier met de minuut!
Hmmm, ik zocht nog een manier om de binnenkant van de kap subtiel te verlichten zodat de hardware genoeg licht zou krijgen. Dit zou een antwoord kunnen zijn om geen ccfl's te hoeven gebruiken en je kan er nog een mooi ontwerp mee maken ook. Zou EL wire ook te dimmen zijn ... FF googlenredryder schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:54:
is het niet mooi om in deze mod ook EL Wire te verwerken?
Thanks !
Als je maar genoeg fans hebt zals deze dude. Vraag me af wat voor temps je hiermee zou kunnen halenkrakura schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:41:
koop anders zo'n bestuurbare helikopter op dealextreme.com en laat hem vliegen (heb je er denk ik wel een paar voor nodig maar is awesome)

En als Audi deze "Calamaro" aan de praat krijgt dan krijg ik de EURISKO is de lucht!

Verwijderd
Die van me broer dus ook, prachtig ding als je die blauwe straal zietFloydRaalte schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:45:
[...]
Ik heb een laser gemaakt die gewoon luicifers laat ontbranden op een meter afstand. Ik had de tutorial van een site genaamd instructables o.i.d. Beetje googelen dan vindt je hem wel. Het was vrij gemakkelijk, koop een laser pen en vervang de laserlamp door de laserlamp van een DVD brander. Of wordt dat een beetje te gevaarlijk voor op je case-mod?
Een laser zend maar een golflengte licht uit, als je de straal/stip ziet is het dus onmogelijk dat de laser ook IR uitzend.wontcachme schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:29:
[...]
Moet er ook een IR filter voor zitten (IR kan oogschade geven zonder dat je direct in de laser kijkt)? Zo nee, dan kan je kijken bij Dealextreme
Ik zou ze zelf in elkaar zetten, moet je je wel op inlezen maar het is over het algemeen een stuk goedkoper. Anders Ebay, daar zijn vaak goedkope te krijgenAsphiax schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:22:
Ik wil het wel veilig houden. wil niet iemand zijn zicht verpesten als ie ff komt kijken.
Alvast bedankt!
Geel/oranje zijn zeldzaam, ze zijn te krijgen maar niet echt krachtig. Groene lasers zie je vaker (omdat dat er vet uit ziet) maar die zijn over het algemeen ook minder krachtig omdat zo ver ik weet voor groene lasers eerst IR licht uitgezonden moet worden. Dit gaat door een kristal heen waardoor de golflengte veranderd naar dat van groen licht.
Lasers moeten wel erg krachtig zijn om schadelijk te zin als je naar de spot kijkt, bij lasers is altijd veiligheid geboden en je moet ze nooit in je ogen krijgen. Ik herinner me nu weer dat de laser van me broer 5mw is tov 0,05mw van de gemiddelde laser die je bijv op de kermis vind. De laser van 5 mw is nog niet schadelijk als je naar het puntje op de muur kijkt (aangenomen dat het van een afstand is en je er geen minuten lang naar blijft staren)
Ik raad je aan om even (je bent wss wel ff bezig
Dat is nu net het punt van Asphiax, denk ik. Als er op een lanparty nogal wat volk is en je zet die dingen aan, kan je altijd per ongeluk in iemands oog schijnen. Diffuse reflectie (zoals op een muur zoals je zei) is niet schadelijk maar een gerichte reflectie (zoals een spiegel) uiteraard wel. Het gebruik van die dingen vereist dus wel wat verantwoordelijkheid, je kan er toch iemand z'n leven mee verknallen!Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:51:
Lasers moeten wel erg krachtig zijn om schadelijk te zin als je naar de spot kijkt, bij lasers is altijd veiligheid geboden en je moet ze nooit in je ogen krijgen. Ik herinner me nu weer dat de laser van me broer 5mw is tov 0,05mw van de gemiddelde laser die je bijv op de kermis vind. De laser van 5 mw is nog niet schadelijk als je naar het puntje op de muur kijkt (aangenomen dat het van een afstand is en je er geen minuten lang naar blijft staren)
Maar Asphiax, denk je nu echt deze case mee te nemen naar een lanparty?
Als hij bij bit-tech al hoog staat, wat zijn zijn kansen dan op de NL markt?
Kans is dan vrij groot dat je voor in een zaal staat met tientallen mensen om je heen die ernaar kijken. En die dus potentieel oogschade kunnen krijgen.
Daarnaast; zijn lasers boven een bepaalde zwaarte niet verboden?
Alle lasers t/m Class 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in lasers van Class 3A of hogere vermogens. Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.
let the past be the past.
Yep, hoeft maar een mooi opgepoetst stuk alu te zijn of een reflecterende lamp in een licht installatie in een zaaltje en het is einde oefening. Anders ben ik de rest van mijn leven borg eye-piece implantaten aan het bouwen. En dan zouden ze nog gewonnen hebben!Laagvliegerke schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:19:
[...]
Dat is nu net het punt van Asphiax, denk ik. Als er op een lanparty nogal wat volk is en je zet die dingen aan, kan je altijd per ongeluk in iemands oog schijnen. Diffuse reflectie (zoals op een muur zoals je zei) is niet schadelijk maar een gerichte reflectie (zoals een spiegel) uiteraard wel. Het gebruik van die dingen vereist dus wel wat verantwoordelijkheid, je kan er toch iemand z'n leven mee verknallen!
Maar Asphiax, denk je nu echt deze case mee te nemen naar een lanparty?
thanks!SPee schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:40:
Misschien niet naar een LAN party, maar waarschijnlijk wel naar Mod-wedstrijden.
Als hij bij bit-tech al hoog staat, wat zijn zijn kansen dan op de NL markt?
Kans is dan vrij groot dat je voor in een zaal staat met tientallen mensen om je heen die ernaar kijken. En die dus potentieel oogschade kunnen krijgen.
Daarnaast; zijn lasers boven een bepaalde zwaarte niet verboden?
[...]
Doelde eigenlijk op alle vormen van openbaar "optreden" waarvan mod en lan parties er maar een paar zijn.
Als je het geluk hebt dat je sponsors land, krijg je ook verplichtingen mee. 1 daarvan zouden bijv beurzen kunnen zijn of dat hij in een shop komt te hangen voor bepaalde periode.
Ik hoop hem zo ver af te krijgen dat hij mee kan draaien op The Party in Eindhoven vanaf 22 april.
Idee is om het scherm te gaan maken van donker plexi met transparant/clear stukken voor de buttons en verschillende kleuren leds erachter. Random de leds laten branden (leuk klusje WWWicked?!?) waardoor het scherm tot leven komt. De NZXT LXE touchscreen fancontroller wordt geintegreerd in de plexi na het strippen van de behuizing.
zie erg naar dit klusje uit , lijkt me echt vet om voor elkaar te krijgen, echte uitdaging!
*let wel, de kleuren kunnen nog veranderen door andere kleur leds te gaan gebruiken maar het ontwerp is zowat final.

Grt uit warm Oostenrijk !
ASPHIAX

Weer terug en nog een hele dag vakantie over !!
Er stond een heel leuk pakketje uit Taiwan voor me klaar, de Warp Nacelles kunnen afgemaakt worden met nieuwe spulletjes van Bitspower!
Dus een halve weekend update komt eraan !
Het is echt goed om af en toe even afstand te nemen van je build. Ik ben nu een dikke week weg geweest en kwam terug om direct een aantal punten te zien in de build die ik voorheen niet zag. Vandaag de meeste tijd dus bezig geweest om met de dremel milimeter per milimeter de achterkant van de kap af te slijpen om de "flow" van het ontwerp te verbeteren. Er lag een 4 mm dikke stoflaag in mijn hobby kamer toen ik klaar was. Maar het is nu gedaan, kan nu echt verder.
Toen ik de tubing aansloot op de warp nacelles zag het er zo uit :

De witte coil kon maar net voorkomen dat er een te dikke kink in de tubing zou komen. Duidelijk een niet-optimale oplossing. Dit keer 4 (per nacelle 2x) en ik zou een sterke restrictie in de flow aanbrengen die toch al laag zou zijn met 1 pomp. Back to the drawing board dus. Wat zou een perfecte 180 graden bocht maken en dat binnen ~4 cm?
Contact opgenomen met Bitspower om de hart op hart maat van hun snake fittingen op te vragen. Deze kon ik echt nergens vinden. (Totdat L3p met een beauty van een post duidelijkheid schepte, nogmaals bedankt kerel!!!)
Bitspower besloot na het zien van de buildlogs direct om me een doos fittingen te sturen met alle mogelijke bochten, connectors, converters en wat nog meer te sturen om me uit de problemen te helpen. Echt super VET !!!! Blijkbaar zijn er stiekum nog veel trekkies in de wereld.

Ze komen allemaal uit de Black Sparcle Series ...

Dus nu met de nieuwe fittingen zien de warp nacelles er zo uit :

PS. de gele tape die je ziet is om het plexi van de reservoirs te beschermen tegen kleine krasjes etc !

Zier er al gelijk een heel stuk beter uit. Geen restrictie meer in de tubing, welke ook gelijk niet meer naar buiten wil drukken omdat hij te strak zit gebogen.
Deze week de foam constructie eromheen maken en de led opstelling uitwerken.
Een best klusje ...
Laterz
ASPHIAX
De afwerking van je snowboard-mod valt me wel wat tegen, stickertjes zitten er nog op
if (!coffee) {
Work = false; }
sport 2000, wie kent ze nietnaaitsab schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:36:
De afwerking van je snowboard-mod valt me wel wat tegen, stickertjes zitten er nog op![]()
Hahaha, dat heet een extra laag reality aanbrengen in je mod, die stickertjes!naaitsab schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:36:
Ziet er wel veilig uit zo met dat pijpwerk ipv. zon knik in de slangMooi werk van Bitspower
![]()
De afwerking van je snowboard-mod valt me wel wat tegen, stickertjes zitten er nog op![]()
Thanks !Humma Kavula schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:07:
Pff, dat gaat zeker mooi worden zo!
[...]
sport 2000, wie kent ze niet
Volgend jaar maar eens een eigen board kopen!
Mod - Of - The - Month FEB 2011 Winner : USS EURISKO Intrepid Mark II Class
Het was erg spannend maar met 6 stemmen is de EURISKO de favoriet geworden.
Mag ik iedereen die gestemd
Couldn't have done it without you !!!
Grt
ASPHIAX
PS: En nu back to modding !!!
Casemod: Cubeleon
↓ volgende bericht hieronder ↓
Thansk man, zitten jouw reservoirs in !
Ik denk dat daar wel iets te doen valt !loewie1984 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:25:
Kijk, das nog eens nieuws! Goed gedaan, ben zeer benieuwd hoe de coverage van bit-tech eruit gaat zien. Is iets waar tweakers toch ook wel eens een leuke buildlog van kan maken?
Thanks man ! Vraag me af hoeveel nederlanders hem hebben gewonnen over de tijd heen?Mexel schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:46:
Gefeliciteerd, weer een Nederlander die heeft gewonnen.
Dank je ! Zit te wachten op me PSU en HDD's en LXE, kan ik weer ff verder!core_dump schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:27:
Gefeliciteerd!! En natuurlijk helemaal verdiend. Blijf je buildlog op de voet volgen.
Gefeliciteerd! je hebt het verdiend
ik heb je mod met veel interesse gevolgd en ben nu ook weer star trek aan het kijken op me nieuwe ipod
Thanks man ! Ik weet wel dat ik nadat ie "af " is, nog wel een hele tijd mee bezig ben om te tunen en verder te ontwikkelen.Alpha89 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:08:
Gefeliciteerd man!
Je hebt het verdiend!
Echt een unieke mod!
Hahaha, hoeveel keer ik dat ondertussen niet heb gehoord in PM's op de fora en van collega's.lennart111 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:16:
ik kan het alleen maar met de mensen boven mij eens zijn:
Gefeliciteerd! je hebt het verdiend
ik heb je mod met veel interesse gevolgd en ben nu ook weer star trek aan het kijken op me nieuwe ipod
Een mini star-trek-revival geinitieerd, LOL !
(Maar eens een belletje doen met universal
Ik wacht nog steeds op TNG en Voyager op blue-ray maar daar zit nog niet echt schot in
if (!coffee) {
Work = false; }
Helaas verwacht ik, dat gezien hoe ze Firefly, V2009, Battlestar Galactica en nu ook Caprica gekilled hebben dat er weinig goeds aan komt. Ik bedoel scifi channel (US) met worstelen ? WORSTELEN ???? Is dat science fiction (fiction ok omdat het toch allemaal acts zijn) maar ik bedoel kom op nou, heel de dag (3 soorten) ghosthunters op tv ... erg goedkope troep !!!
Sorry, moest even ventileren ...
Er komt Battlestar Galactica Blood & Chrome. Voorlopig als losstaand iets, maar mogelijk als een nieuwe serie.Asphiax schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:41:
Het is wel weer eens tijd voor een kick-ass nieuwe star trek serie om heel de Scifi uit het dal te trekken.
Helaas verwacht ik, dat gezien hoe ze Firefly, V2009, Battlestar Galactica en nu ook Caprica gekilled hebben dat er weinig goeds aan komt. Ik bedoel scifi channel (US) met worstelen ? WORSTELEN ???? Is dat science fiction (fiction ok omdat het toch allemaal acts zijn) maar ik bedoel kom op nou, heel de dag (3 soorten) ghosthunters op tv ... erg goedkope troep !!!
Sorry, moest even ventileren ...
Maar ik ken je gevoel. Scifi heeft te weinig kijkers om erg succesvol te zijn. Hoewel het dan wel vreemd is dat Star Trek 11 het zo goed deed.
Maar aan scifi achtig iets is er nog: Eureka, WareHouse 13 en Haven, maar dat is geen ruimte scifi. Verder heeft NBC komend jaar erg veel scifi achtige series op de planning staan Onder andere een politie achtig iets met een lading BSGers
[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 22-03-2011 21:50 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Qua space scifi wordt Stargate Universe steeds beter. Helaas zijn de kijkcijfers zo slecht dat ze het waarschijnlijk gaan cancelen na dit seizoenwontcachme schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:48:
[...]
Er komt Battlestar Galactica Blood & Chrome. Voorlopig als losstaand iets, maar mogelijk als een nieuwe serie.
Maar ik ken je gevoel. Scifi heeft te weinig kijkers om erg succesvol te zijn. Hoewel het dan wel vreemd is dat Star Trek 11 het zo goed deed.
Maar aan scifi achtig iets is er nog: Eureka, WareHouse 13 en Haven, maar dat is geen ruimte scifi.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Eureka, is wel grappig. Sherrif heeft af en toe briljante humor en de special effects zijn ok. Warehouse 13 staat nog echt in de kinderschoenen en haven heb ik nog maar te kort gezien om er een oordeel over te kunnen vellen.wontcachme schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:48:
[...]
Er komt Battlestar Galactica Blood & Chrome. Voorlopig als losstaand iets, maar mogelijk als een nieuwe serie.
Maar aan scifi achtig iets is er nog: Eureka, WareHouse 13 en Haven, maar dat is geen ruimte scifi. Verder heeft NBC komend jaar erg veel scifi achtige series op de planning staan Onder andere een politie achtig iets met een lading BSGers
Hmm maar eens even de site van nbc checken... Thanks man!
Ja atlantis was wel goed, die hebben ze gekilled voor universe en net nu universe een beetje ok begint te worden ligt het er ook al weer uit. Bij sg1 duurde het 5 seizoenen voordat het een echte hit werd, nu moet je een instant fanbase hebben om in de lucht te blijven lijkt het. Zo werkt het volgens mij niet met langdurige story archs en character building.jpiwf schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:52:
[...]
Qua space scifi wordt Stargate Universe steeds beter. Helaas zijn de kijkcijfers zo slecht dat ze het waarschijnlijk gaan cancelen na dit seizoen
Het is bijna de moeite niet meer waard om tijd in een serie te investeren omdat ie toxh weer gekilled gaat worden. Zou scifi moeten evolueren om te kunnen blijven boeien?
Het gevoel dat Atlantis is gekilled voor Universe is deels de reden dat er minder kijkers zijn. Was niet zo en omdat het niet hetzelfde is als de andere SG reeks zijn vele kijkers snel afgehaakt. Jammer, want er was wel wat van te maken (beetje te vergelijken met de serie van deze modJa atlantis was wel goed, die hebben ze gekilled voor universe en net nu universe een beetje ok begint te worden ligt het er ook al weer uit. Bij sg1 duurde het 5 seizoenen voordat het een echte hit werd, nu moet je een instant fanbase hebben om in de lucht te blijven lijkt het. Zo werkt het volgens mij niet met langdurige story archs en character building.
Het is bijna de moeite niet meer waard om tijd in een serie te investeren omdat ie toxh weer gekilled gaat worden. Zou scifi moeten evolueren om te kunnen blijven boeien?
Helaas is ook deze serie snel de nek om gedraaid.
Helaas kijken de USA zenders alleen naar hun kijkers en directe inkomen. Niet meer of series internationaal ook aanslaan en of het daarmee ook (ruim) voldoende opbrengt. Dat wordt alleen als extraatje gezien en wordt niet op gestuurd
Maar er zijn nu veel series die leuk zijn en die al veel van je tijd in beslag nemen. Ik heb al een tijdje geleden besloten om mij te beperken. En die series zijn ook bijna ten einde, dus heb ik meer tijd voor andere dingen in mijn leven (misschien zelf een mod maken
let the past be the past.
ik doe het je niet na..
Hey pas op he! Of ik stuur seven-of-nine op je af!!! Voyager waar wel wat te maken van valt .... Come to think of it, seven blijft gewoon hier, zal je alleen maar leuk vinden! LOLSPee schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:49:
[...]
Jammer, want er was wel wat van te maken (beetje te vergelijken met de serie van deze mod![]()
).
Helaas is ook deze serie snel de nek om gedraaid.
Moet toegeven dat voyager af en toe meer op een familiedrama leek (but still so much fun!!!) dan op echte scifi waar bijvoorbeeld TNG echte scifi en technocratische concepten behandelde.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de fanbase voor atlantis sterk aan het afnemen was door "mindere" scripts (eerste 3 seizoenen rockten!) en dat er een derde franchise in de maak was (universe) maar dat er geen centen waren om alle 2 te ontwikkelen, dus wikkel het ene af om met het andere door te gaan.
De Deflector Tunnel!
Wat moeten we hier doen? De MDF casing voor de PSU moet erin, de HDD cage met 2 HDD's en een SSD moet erin, de DDC pomp moet erin en er moet nog een 92MM fan in voor de koeling van de HDD's.

Even een ondersteboven foto. Na een tip van The Boiler heb ik alvast een element ingebouwd die het eenvoudig gaat maken om de case op de standaard vast te maken.
De PSU casing is een paar cm verhoogd waardoor hij onder de case uit steekt. Hierdoor valt hij in de later te bouwen standaard en als alles mooi zwart is ge-airbrushed lijkt het net of hij 1 cm boven de standaard zweeft (tenminste dat is het idee :-))

FF een stapje voorwaarts, was zo lekker bezig dat ik vergat foto's te nemen. Ik heb de verhoogde casing uit de deflector tunnel gesneden en de drivecage verzonken.

De foam aan "achter" de HDD cage is verwijderd en daar komt een 92mm fan die de lucht naar buiten blaast. Koele lucht naar binnen via de verhoogde PSU casing en naar buiten via de tail-fan.

Genoeg ruimte voor alle kabels, zeker als ze dadelijk mooi op maat gemaakt zijn ;-)

Moet allen de pwr connector en switch omzetten naar achter. wel jammer om een PSU die een dag in bezit is gelijk de warranty te voiden! Maar ja dat hoort erbij toch !!??!!

En alles in de Epoxy/glass waarbij ik alvast extra lagen heb gedaan op de locaties waar de tubing de tunnel in gaat en waar de fan gerealiseerd gaat worden.

Hier dus voor de tubing :

Morgen maar eens naar de hobbyshop voor een paar kleine scharniertjes voor de pylons en warp nacelles.
Laters
ASPHIAX
if (!coffee) {
Work = false; }
Had op wintersport een brainfart na het zien van een stuk sneeuw dat door een gat in een stuk zeil geduwd werd bij een snitzelhut.
Dit moet het worden :

Dit is het idee :

Neem een stuk donker ondoorzichtig plexi en zaag daar een gat in. maak een precies passend stukje doorzichtig plexi, frost dat en stop het in het gat. laat een stukje van de transparante plexi uitsteken zodat je de led niet direct ziet. leg er een stuk doorzichtig grijs plexi overheen omdat je anders het transparante plexi heel goed ziet zitten als de led uit is. dan krijg je ongeveer dit.

CRAP !! je ziet de transparante clear plexi nog steeds goed zitten!! He maar wacht even dat komt omdat er licht van de zijkanten naar binnen valt. DOH !!!!!

Hmm nog steeds veel licht maar hij is bijna niet meer te zien. het LCARS paneel moet dus goed lichtdicht zijn langs de randen maar ook tussen de LEDS
En LEDje aan! *EDIT : Me camera laat het licht een stuk feller zien dan het in het echt is !

Nog wel wat licht vervuiling en natuurlijk is dit maar een grof gezaagd stukkie plex maar het principe werkt !!! Nu nog wat experimenteren met de lichtsterkte en graden van de LEDs.
Hier de opbouw van de lagen. Alleen de laatste onderlaag is niet zichtbaar maar dat gaat waarschijnlijk zwart geverft MDF zijn ipv plexi.

Heeft er iemand een CNC voor plexi of weet iemand een goed lasercutting bedrijf? Ik moet dermate precieze gaten en "pluggen" maken dat dat bijna niet met de hand te doen is. Ik hoor het graag !
Laterz
ASPHIAX
Hmmm. nu ik dit zit te posten denk ik dat ik misschien de donkere ondoorzichtige plexi beter kan vervangen door zwarte mdf.
dan heb ik helemaal geen lichtvervuiling.
HMM laten we een een gaatje prikken nu de Epoxy droog is.

Tis een 80mm fan geworden, had net te weinig ruimte om het mooi te doen voor de 92mm.

De Tail fan

Nu nog een SSDtje ertussen en ze zullen genoeg koeling hebben

Begonnen aan de pylons met de warp nacelles. paar kleine scharniertjes erop gezet

Dit moet dadelijk met servo's via de commbadge gedaan kunnen worden.

Warp speed !

Gaatjes ..

Nog meer gaatjes ...

Jeffries tube

(De volgende foto's zijn met groene tube, dit gaat wit worden aangezien dat alles binnen zwart gespoten gaat worden en de fan led zal blauw zijn.
Ingang vanaf de warp nacelles en uitgang voor naar het mobo!

FF een fitting sessie met alle deflector tunnel hardware

Bijna zonde om dicht te moeten maken !!!!

Dat was hem weer, tot laterz!
ASPHIAX
ik ben echt benieuwd naar hoe die warpnacelles er uitkomen te zien als ze klaar zijn
en de rest van de casemod
(is dit geen casebuild?)
Kzal de pics sturen, vanavond waarschijnlijk een dry run maken met alle hw
Hoppa!!! Titelfix requestje doen, moet een CCiP heten danAsphiax schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 07:54:
Scratch build is misschien nog een betere term aangezien je het niet echt een case meer kan noemen volgens mij, lol!
Machtig werk man, ik volg deze in stilte...

CCiP kan maar het kan ook nog zoiets als dit : SBiP = Scratch Build in ProgressBlue-Tiger schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:23:
[...]
Hoppa!!! Titelfix requestje doen, moet een CCiP heten dan![]()
Machtig werk man, ik volg deze in stilte...
↓ volgende bericht hieronder ↓
Casemod: Cubeleon
Eigenlijk maken de tags volgens de moderators de benaming minder belangrijk.
Dus .... heb ik gelijk gevraagd om een nieuwe category :
Super Fly - Gigantisch EigenwijzE Kist oftewel de [SF-GEEK] Build
Vraag me af of ie er door komt
wel de fans in de juiste richting er in zetten
ziet er goed uit, alles lijkt nu bij elkaar te komen
ja, daag.
Zo moet het er (ongeveer) komen uit te zien na het toepassen van de epoxy klei!

(wat klei? ja klei!)
Hier even snel wat kiekjes van vanavond!

LATERZ
ASPHIAX
Dit is echt zoooooooooooo super facinerend! ik vind het echt super super super mooi!
Misschien profielwerkstuk van mij? mwuahahahahahahaha
Bedankt voor het leuke idee, ennemmm wel snel afmaken he!
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag