Mystikal schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:09:
[...]
Kun je mij iets meer info geven, voordat ik het koop

. Ik heb mijn films op mijn Synology Nas staan. Begrijp ik nu goed dat ik de films naar mijn xoom kan streamen en dat ze dan tegelijkertijd gecodeerd worden, zodat de xoom ze afspeelt?
Ik heb een aparte server draaien waaorp de (gratis te downloaden) Plex Server draait. D.m.v. drive mappings heb ik 3 mappings gemaakt naar respectievelijk de Films , TV Series en de MP3's
De films en mp3s etc staan op mijn synology NAS. Er is ook een package (recent uitgekomen) voor Intel based Synologys maar ik betwijfel of deze inderdaad vloeiend gaat werken omdat het transcode van video erg veel rekenkracht kost. Maar wie weet (ik heb het niet getest)
Als je de Plex server start zal hij deze mappen gaan indexeren.
De client kant (op je tablet / phone etc) connect met de server (dit kan ook via internet , je kan het namelijk protecten met een account)
Het is in principe een webserver die een soort XML structuur aanbied.
De client kant kan dan browsen tussen de mp3's , films etc.. allemaal (of tenminste die gene die netjes geindexeerd zijn) voorzien van een plaatje en additionale informatie (erg netjes gedaan overigens!)
en als je op het media bestand klikt zal de server bepalen wat je connectie type is (3G , Local Wifi , Remote Wifi)
Aan de hand daarvan zal hij bepalen in welke kwaliteit het bestand aangeboden zal worden. Dit is uiteraard ook te tweaken.
Op de Motorola Xoom werkt het redelijk goed. Niet alles kan worden afgespeeld , af en toe een crashje .. maar ik weet dat er nog volop aan het product gewerkt wordt.