Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Jo... schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:26:
[...]

Neemt toch altijd nog tijd in beslag. Ikzelf koop ook sowieso geen Xoom omdat hij mijn series niet kan afspelen, ik hoop dat de Galaxy Tab 10.1 dit wel gaat kunnen.
Waarom zou de tab dit wel kunnen? Ze hebben toch dezelfde tegra2 chip?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
Jo... schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:26:
[...]

Neemt toch altijd nog tijd in beslag. Ikzelf koop ook sowieso geen Xoom omdat hij mijn series niet kan afspelen, ik hoop dat de Galaxy Tab 10.1 dit wel gaat kunnen.
En als het op een manier gaat zoals Airvideo op de iPad? Dat werkt perfect namelijk. Alleen je hebt wel een internetverbinding nodig natuurlijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:19
Mystikal schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:28:
[...]

Ik was 432 euro kwijt voor mijn Xoom wifi. Ik heb hem zelf gekocht op Amazon met mijn creditcard, vervolgens bill to address mijn eigen adres en het ship to address het adres van een bedrijfslocatie. Collega van me gaat er volgende week heen en ik verwaht hem vrijdag te hebben.

Volgens mij moeten die updates geen probleem zijn. Maar dat weten we pas als het zover is.
Er is volgens mij nog een mogelijkheid dat Samsung de Exynos ging gebruiken in hun nieuwe Galaxy Tabs (dus niet die van WMC). Ik dacht ook wel dat het mogelijk zou zijn om op de Xoom 720p .mkv files af te spelen, maar door een gebrek aan een goed geoptimaliseerde video player was dit nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Jo... schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:54:
[...]

Er is volgens mij nog een mogelijkheid dat Samsung de Exynos ging gebruiken in hun nieuwe Galaxy Tabs (dus niet die van WMC). Ik dacht ook wel dat het mogelijk zou zijn om op de Xoom 720p .mkv files af te spelen, maar door een gebrek aan een goed geoptimaliseerde video player was dit nog niet mogelijk.
Als het goed is gebruik Samsung idd de exynos chip. Vandaar dat het nog even duurt.

Dat is ook de reden dat de vodafone versie wel een tegra 2 chip heeft. Die draaid op Android 3.0 en 3.0 werkt alleen op de Tegra2 chipset. (vandaar dat de source code nog niet vrij gegeven is. stel je voor dat chinese tablet makers android 3.0 op hun telechips willen draaien. Dat geeft dramatische performance...)
In Mei is Google I/O. Daar wordt naar alle waarschijnlijkheid versie 3.1 geintroduceert. Die heeft ondersteuning voor meerdere chipsets. Tegra2, Snapdragon, OMAP, Exynos, enz.

Het wordt dus juni/juli eerdat we tablets op andere chipsets kunnen verwachten. Samsung met de 10.1 en de 8.9 en HTC met hun 10.1 tablet? Computex is eind mei, kan me indenken dat daar een hoop nieuwe, goede tablets te vinden zijn. Vorig jaar noemden ze de computex al de tabletex, dit gaar moet het tabletex2 worden...

Ik denk dat we tegen die tijd ook de Xoom 2 kunnen verwachten. Althans de eerste aankondiging. Motorola werkt samen met TI. In hun smartphones zitten Omap SoC, en ik kan me voorstellen dat ze hun tablet daar ook mee willen maken. Voordeel inkoop bij 1 fabrikant. Scheelt weer geld.

Wat ik me steeds meer begin af te vragen: Zou Google Motorola hebben gevraagd om een Tegra 2 tablet uit te brengen? Als publieke test omgeving?

[ Voor 13% gewijzigd door shakedown op 09-04-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Laatst online: 22-09-2020
shakedown schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:53:
[...]

Als het goed is gebruik Samsung idd de exynos chip. Vandaar dat het nog even duurt.

Dat is ook de reden dat de vodafone versie wel een tegra 2 chip heeft. Die draaid op Android 3.0 en 3.0 werkt alleen op de Tegra2 chipset.
Is dat zo? Nooit geweten. Dat zou dus inhouden dat 3.0 per defenitie niet op een galaxy tab 1 kan draaien? Wat is de bron van deze info als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
oknot schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:49:
[...]

Is dat zo? Nooit geweten. Dat zou dus inhouden dat 3.0 per defenitie niet op een galaxy tab 1 kan draaien? Wat is de bron van deze info als ik vragen mag?
Dat zijn geruchten die ik meen heb gehoort of op TechcrunchTV, of de Engadget Podcast. Google/Motorola heeft een tijd geleden bij de eerste keer dat de Xoom werd getoond, gezegd dat de Tegra2 het referentie model is waarom Android 3.0 wordt ontworpen. Raar is dat Motorola voornamelijk TI Omap SoC gebruikt.
De HTC Flyer wordt geupdated naar Android 3, maar HTC heeft ook verklaard dat dat pas gebeurd als Google het toestaat. Ook is bekent dat Google de Android code nog lang niet klaar is. De Xoom is eigenlijk gerushed op de markt gebracht, om mensen te laten weten dat Android 3.0 eraan kom. En om developers alvast de mogelijkheden te geven er Apps voor te gaan maken. Samsung koopt Tegra2 chips in voor de eerste versie van de Galaxcy tab 10.1. Waarom? Samsung heeft de kracht om zelf chips te maken. Oke, de Exynos was nog niet klaar, maar inmiddels wel. Echter is er nog geen werkend model getoond. HTC werkt met Qualcomm en een 10.1 inch model hebben we ook nog niet gezien.

Al met al vind ik het opvallend dat we alleen nog maar Android 3 op Tegra2 SoC zien. Terwijl ik al lang hard verwacht dat er andere fabrikanten hun tablets als prototype hadden getoond.

3.0 zal nooit op de tab 1 gaan draaien. 3.1 misschien wel. (indien Google er maar de ondersteuning voor inbakt, of developers met de source code aan de gang kunnen)

[ Voor 6% gewijzigd door shakedown op 10-04-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Oke lang verhaal met de conclusie dat de strekking ervan op geruchten is gebaseerd. Ik heb toch iets meer met feiten,maar thnx voor de effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Het gaat (nog?) niet zo goed met de Xoom.

http://www.automatisering...voor-ipad-concurrent.aspx

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:28:
[...]

Ik was 432 euro kwijt voor mijn Xoom wifi. Ik heb hem zelf gekocht op Amazon met mijn creditcard, vervolgens bill to address mijn eigen adres en het ship to address het adres van een bedrijfslocatie. Collega van me gaat er volgende week heen en ik verwaht hem vrijdag te hebben.

Volgens mij moeten die updates geen probleem zijn. Maar dat weten we pas als het zover is.
Je kan hem ook eventueel in de UK bestellen. Bijvoorbeeld hier:
http://www.simplyelectron...pid=13556&setcurrency=eur
Zij leveren gewoon in Nederland en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja redenen waarom ik wacht op de galaxy tab in plaats van de xoom is:
-Lelijke behuizing Xoom
-Prijs iets te hoog
-TN paneel scherm
-Software (Touchwiz op Honeycomb heeft mooie features)
-Xoom heeft mono speaker geloof ik en de Tab 2 speakers voor stereo.
-Samsung goede supporter van Media en entertainment zoals Xvid/Divx en formaten.
-Connectivity ook goed bij samsung zoals DLNA, MHL etc.

Toen de Xoom op de markt kwam werd ik niet echt warm. Bij Samsung wel..

En idd, ik vind het heel knap van apple hoe ze producten op de markt zetten. Dit doen ze echt met flinke snelheid! Whoppa en de iPad 2 staat alweer voor de deur met een dikke SoC.
Ik heb altijd wel dikke respect voor Apple producten. Maar het is niet mijn smaak. Daarbuiten om vind ik hun computers super. Maar weer niet mijn ding omdat ik er niks mee kan ;)
Helaas heb ik niks met een OS dat meer een console gevoel geeft zoals het OS van de PS3 etc.

Als tweakert hou je er van om bijvoorbeeld met alles aan te rommelen. Ik wil straks me hele kamer kunnen bedienen met me tablet :) Heerlijke aanrommelen met bijvoorbeeld het SPP protocol via bluetooth. Dit aanrommelen kan allemaal dus niet op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Heb jij persoonlijke ervaring met die webshop? En om welk(e) product(en) ging het toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Voor winkels, prijzen, leveringen en al het andere niet-technische graag een apart topic openen in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Xoom is inmiddels al weer overclocked naar 1.5Ghz! Netjes gedaan door de mannen op XDA!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
oknot schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:30:
Oke lang verhaal met de conclusie dat de strekking ervan op geruchten is gebaseerd. Ik heb toch iets meer met feiten,maar thnx voor de effort.
Uiteraard willen we allemaal feiten. Ik ook. Alleen die worden niet de wereld in geslingerd. Daarom is het ook zo leuk om zelf alle feitjes aan elkaar te koppelen en zelf na te denken wat dat nu betekend. En dat is nu de kracht van Internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
shakedown schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:53:
[...]

Uiteraard willen we allemaal feiten. Ik ook. Alleen die worden niet de wereld in geslingerd. Daarom is het ook zo leuk om zelf alle feitjes aan elkaar te koppelen en zelf na te denken wat dat nu betekend. En dat is nu de kracht van Internet...
Het verschijnsel waar mensen geruchten als feiten op het net kunnen plaatsen is juist de grootste zwakte van het internet. Maar genoeg O.T nu,ik was enkel benieuwd naar je bron die er naar nu blijkt niet is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben benieuwd. Morgen komt mijn Xoom Wifi binnen. Heb eigenlijk geen idee wat ik er echt van moet verwachten en of het wat is voor me. Maar dat ga ik van het weekend merken. Desalniettemin is het ontvangen van een gadget altijd goed nieuws natuurlijk!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Mystikal schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:43:
Ik ben benieuwd. Morgen komt mijn Xoom Wifi binnen. Heb eigenlijk geen idee wat ik er echt van moet verwachten en of het wat is voor me. Maar dat ga ik van het weekend merken. Desalniettemin is het ontvangen van een gadget altijd goed nieuws natuurlijk!
Nice! Volgens mij komt die van mij maandag binnen, maar ben alvast erg benieuwd naar je eerste indrukken van het apparaat!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Jaloers op jullie. We hebben al een tijdje niets meer gehoord over OTA updates, verwacht er binnenkort wel weer één die Honeycomb nog beter maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mbroeders schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:57:
[...]

Nice! Volgens mij komt die van mij maandag binnen, maar ben alvast erg benieuwd naar je eerste indrukken van het apparaat!
Heb je hem via de UK of via Amerika? Die van mij is meegenomen door een collega van me (nou ja, collega. Het is de Vice President van mijn bedrijf). Hij zit momenteel in het vliegtuig terug naar NL. Morgen ben ik vrij, maar ik ga natuurlijk even de Xoom ophalen voordat het weekend begint.

Ik wacht op een snelle update van Motorola die in ieder geval de SD kaart activeert. Wat ik me nog afvroeg of flash nu al wel of nog niet wordt ondersteund?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Mystikal schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:12:
[...]

Heb je hem via de UK of via Amerika? Die van mij is meegenomen door een collega van me (nou ja, collega. Het is de Vice President van mijn bedrijf). Hij zit momenteel in het vliegtuig terug naar NL. Morgen ben ik vrij, maar ik ga natuurlijk even de Xoom ophalen voordat het weekend begint.

Ik wacht op een snelle update van Motorola die in ieder geval de SD kaart activeert. Wat ik me nog afvroeg of flash nu al wel of nog niet wordt ondersteund?
Ja :) Flash player 10.2 is al uit inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Alexander6501 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:26:
[...]

Ja :) Flash player 10.2 is al uit inmiddels!
Okay top. Dan wordt het morgen eerst updaten verwacht ik zo!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Mystikal schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:12:
[...]

Via de UK, maar ik weet niet zeker of het een UK model is, denk eigenlijk US. Wat betreft update van Motorola, mocht je niet willen wachten kun je nu rooten en de Tiamat kernel installeren. Die activeer de SD kaart. Grappig dat Google en Motorola het zo lang laten duren, maar een stel 'amateur'-developers, hobbyisten, die krijgen het snel voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mbroeders schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:25:
[...]

Via de UK, maar ik weet niet zeker of het een UK model is, denk eigenlijk US. Wat betreft update van Motorola, mocht je niet willen wachten kun je nu rooten en de Tiamat kernel installeren. Die activeer de SD kaart. Grappig dat Google en Motorola het zo lang laten duren, maar een stel 'amateur'-developers, hobbyisten, die krijgen het snel voor elkaar...
Die Tiamat Kernel was toch nog niet vrij voor de Wifi?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Mystikal schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:50:
[...]

Die Tiamat Kernel was toch nog niet vrij voor de Wifi?
Jawel hoor, ondersteunt ook de wifi-only versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mbroeders schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:48:
[...]

Jawel hoor, ondersteunt ook de wifi-only versie...
Hmmm ok, dat was me niet helemaal duidelijk. Ik las ook dat er al mensen binnen 30 minuten er een softbrick van hadden gemaakt. :F

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Xoom inmiddels binnen. Het is even wennen om een en ander te vinden, maar van de andere kant werkt het ook wel weer vanzelf. Ook niet echt ervaring met een Ipad, dus dit is mijn eerste Tablet ervaring.

Ik zit nog een beetje te denken hoe ik de amerikaanse stekker probleem op ga lossen. Eigenlijk had ik een universele wereldstekker moeten hebben, maar dan wel vanuit de amerikaanse markt gezien. Nu heb ik er simpelweg een draad aangeknoopt met een europese stekker. Niet helemaal een lekkere oplossing.

1e ding wat me tegenvalt is dat het 'out of the box' niet mogelijk is om content te streamen van mijn nas. Het is met wat omwegen wel te doen, maar ik had persoonlijk wel verwacht dat dit zou werken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Mystikal schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:29:
Xoom inmiddels binnen. Het is even wennen om een en ander te vinden, maar van de andere kant werkt het ook wel weer vanzelf. Ook niet echt ervaring met een Ipad, dus dit is mijn eerste Tablet ervaring.

Ik zit nog een beetje te denken hoe ik de amerikaanse stekker probleem op ga lossen. Eigenlijk had ik een universele wereldstekker moeten hebben, maar dan wel vanuit de amerikaanse markt gezien. Nu heb ik er simpelweg een draad aangeknoopt met een europese stekker. Niet helemaal een lekkere oplossing.

1e ding wat me tegenvalt is dat het 'out of the box' niet mogelijk is om content te streamen van mijn nas. Het is met wat omwegen wel te doen, maar ik had persoonlijk wel verwacht dat dit zou werken.
Hoe bevalt Honeycomb? Kun je duidelijk de kracht van de Tegra2 en Hardware acceleration merken? Hoe bevalt het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Response is prima, wat mij betreft. Hij is heerlijk snel, zeker in vergelijking met mijn 1101ha netbook. Scherm is scherp en kijkhoek meer dan voldoende. Ik had zelf een 720p serie omgezet naar xoom formaat en die is haarscherp. Dit heb ik gedaan met dvd catalyst, 1.3gb mkv werd 900mb en kwaliteit is super. Ook wat I pad films gepakt, maar die zijn logischerwijs minder scherp agv lagere reso. Tobo is ff wennen, er zit een soort van vertraging op.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag min Xoom uit Amerika ontvangen een grandioos apparaat is het.

Nu heb ik een vraag, omdat die uit de VS komt is die Engels. Kan ik hem op de een of andere manier Nederlands krijgen?

En dat met About:debug in de browser doen werkt niet want mobiele. Sites zijn irritant.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:43:
Heb vandaag min Xoom uit Amerika ontvangen een grandioos apparaat is het.

Nu heb ik een vraag, omdat die uit de VS komt is die Engels. Kan ik hem op de een of andere manier Nederlands krijgen?

En dat met About:debug in de browser doen werkt niet want mobiele. Sites zijn irritant.

Bedankt alvast.
We verwachten op GoT eigen inzet, dus, wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:45:
[...]

We verwachten op GoT eigen inzet, dus, wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen?
Feel gegoogled maar kom niet echt Verde.

Spelfouten komt door US toetsenbord. Heb btw Allen keuze uit Engels, Fran's etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:47:
[...]

Feel gegoogled maar kom niet echt Verde.

Spelfouten komt door US toetsenbord. Heb btw Allen keuze uit Engels, Fran's etc.
Spelfouten komt door US toetsenbord? Ik heb ook de Xoom uit de VS, maar dat heeft niets met de spelfouten te maken? Je moet gewoon auto correctie uitzetten. Dan is het opgelost :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:02:
[...]

Spelfouten komt door US toetsenbord? Ik heb ook de Xoom uit de VS, maar dat heeft niets met de spelfouten te maken? Je moet gewoon auto correctie uitzetten. Dan is het opgelost :)
Heb het nu uitgezet maar is er een manier om hem Nederlands te krijgen dan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:08:
[...]

Alvast bedankt.
Nee, zover ik weet niet. Maar ik heb er ook niet naar gezocht.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:08:
[...]

Alvast bedankt.
Er zijn verscheidene keyboards op de markt te verkrijgen waar ook nederlands bij zit. Misschien kun je eens naar Swiftkey kijken, deze is volgens mij nu ook geoptimaliseerd voor honeycomb. (zelf niet geprobeerd hoor, maar probeer maar eens wat te googelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Ik heb een Xoom uit Engeland en daar zit gewoon een Nederlands woordenboek in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santaklos
  • Laatst online: 17-08-2024
Mystikal schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 01:10:
Response is prima, wat mij betreft. Hij is heerlijk snel, zeker in vergelijking met mijn 1101ha netbook. Scherm is scherp en kijkhoek meer dan voldoende. Ik had zelf een 720p serie omgezet naar xoom formaat en die is haarscherp. Dit heb ik gedaan met dvd catalyst, 1.3gb mkv werd 900mb en kwaliteit is super. Ook wat I pad films gepakt, maar die zijn logischerwijs minder scherp agv lagere reso. Tobo is ff wennen, er zit een soort van vertraging op.
Ken je het SwiftKey toetsenbord? Die heb ik gekocht in de App Market en die al geruime tijd naar volle tevredenheid op mijn HTC Desire. Elders in dit topic zag ik dat men een speciale update voor tablets/Honeycomb hadden ontwikkeld...

SwiftKey Tablet for Android Honeycomb - Preview

Wellicht het uitproberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keyboard dat is geoptimaliseerd voor tablet gebruik is Thumb Keyboard. Dit keyboard ondersteunt ook Nederlands. (overigens heeft shitkey de layout van dit keyboard gekopieerd. Thumb Keyboard was al een aantal maanden op de markt voordat SwiftKey hun zgn Tablet optimized keyboard introduceerde op de CES. Maar dit terzijde)

Ben overigens bezig met een volledig nieuwe update (versie 4.0) De beta is te downloaden van http://thumb4beta.blogspot.com . Deze beta ondersteunt alleen nog nederlands voor Honeycomb tablets die ook nederlands als "locale" voorgeinstalleerd hebben (wat het geval is voor alle hier in Nederland te verkrijgen en uit te komen tablets). In de toekomst zal ook een nederlandse taal ondersteuning gegeven worden voor de Usa Xoom. Heb nu eenmaal zelf ook zo'n tablet :-P

Maar voorlopig voldoet de 3.02 versie van Thumb Keyboard uitstekend voor het nederlands.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook geannuleerd bij Belcompany, kunnen ook hun leverdatum niet waarmaken. Nu via Ebay Uk bij topreseller besteld en hij is nu al onderweg. Track and Trace nummer er bij. Had ik dit nu maar eerder gedaan. Ik heb er drie geannulleerd in de afgelopen weken: Simply Electronics, Bol en Belcompany. Nu heb ik hem dus ongeveer tussen nu en 3 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:46:
Zo, ook geannuleerd bij Belcompany, kunnen ook hun leverdatum niet waarmaken. Nu via Ebay Uk bij topreseller besteld en hij is nu al onderweg. Track and Trace nummer er bij. Had ik dit nu maar eerder gedaan. Ik heb er drie geannulleerd in de afgelopen weken: Simply Electronics, Bol en Belcompany. Nu heb ik hem dus ongeveer tussen nu en 3 dagen!
Gelijk even een wereldstekker kopen bij dealextreme and you are good to go!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Mystikal schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:08:
[...]

Gelijk even een wereldstekker kopen bij dealextreme and you are good to go!
Niet nodig bij die Ebay leverancier, wordt er gratis bijgeleverd! Prima service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:46:
Mag ik vragen welke UK reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Natuurlijk, bij Digigood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Let wel op welke stekker je nodig hebt, mocht die er niet al bij geleverd worden. Ik had namelijk een Xoom gekocht bij een Britse webshop (Simply Electronics) en er meteen 2 Engeland > Nederland stekkers bijgekocht, maar toen ik de Xoom binnengekregen had bleken ze niet te passen.. Er zat een Amerikaanse stekker aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digigood is echt een aanrader. Goeie service en snel binnen! Binnen 6 dagen. En ik kan je zeggen, ik vind de Xoom geweldig. Wat een kwaliteitsapparaat zeg.
Eén vraagje; op mijn Synology NAS heb ik een DLNA/Upnp servertje staan. Via een mediaplayer stream ik hier mkv's en dvd's naar mijn TV toe, maar ik zou natuurlijk ook naar mijn Xoom willen stream. Ik wil Divx naar mijn NAS downloaden en dan stream naar mijn Xoom. Maar ik kan geen goede videostream app vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:27:
Digigood is echt een aanrader. Goeie service en snel binnen! Binnen 6 dagen. En ik kan je zeggen, ik vind de Xoom geweldig. Wat een kwaliteitsapparaat zeg.
Eén vraagje; op mijn Synology NAS heb ik een DLNA/Upnp servertje staan. Via een mediaplayer stream ik hier mkv's en dvd's naar mijn TV toe, maar ik zou natuurlijk ook naar mijn Xoom willen stream. Ik wil Divx naar mijn NAS downloaden en dan stream naar mijn Xoom. Maar ik kan geen goede videostream app vinden. Iemand?
VLC Streamed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik zit er ook aan te denken om deze tablet te gaan kopen misschien inderdaad wel bij Digigood !
Wat zijn de nadelen als je een dergelijk apparaat in het buitenland besteld, qua opties, menu etc.
En is de garantie die je krijgt ook via de nederlandse motorola tak te doen?

Is de 3G module die erin zit ook te gebruiken met een nederlandse provider, als bijvoorbeeld T-Mobile?

Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd, of er eigenlijk op een tablet als deze windows te installeren als een soort van dual boot of op een andere memory slot/ssd? Of werkt dat niet met de processor die erin zit.

Ik heb zelf een Ipad 1ste generatie maar mis de optie om gewoon simpel een usb stick erin te steken en een filmpje te kijken. Ik neem aan dat de met de Xoom wel werkt, of zijn daar ook hacks voor nodig ?

[ Voor 23% gewijzigd door Diego27 op 08-05-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Windows erop installeren kan voor zover ik weet niet. Verder heeft de Xoom geen normale USB aansluiting, maar wel een micro-usb aansluiting. Ik denk dat je met een micro-usb -> usb kabel wel apparatuur kunt aansluiten maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Op je andere vragen weet ik het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
Stream je naar de Xoom, of bedien je met de Xoom een (wireless) verbinding tussen je NAS en je stereo.

Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar het laatste. Ofwel een tablet gebruiken om muziek vanaf je NAS op je stereo te laten spelen. Grootste probleem is hierbij overigens de verbinding tussen NAS en Stereo, vooral als je deze draadloos wil. Apple heeft hier een 90 euro kostende Airport voor, maar de kwaliteit van deze link schijnt niet helemaal super te zijn.

Het Xoom alternatief heb ik nog niet bij elkaar kunnen vinden, dus als iemand ideeën heeft :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik gebruik hiervoor de Logitech Squeezebox helemaal top. Je hebt de nieuwe met kleuren display en de oude met een monochroom display. Het geluid is heel goed, zoek maar bij de reviews en in combinatie met mijn qnap server worden alle muziekmappen inclusief covers mooi op het display getoond.
En mannen met de Xoom uit engeland, hoe tevreden zijn jullie met je speeltje, wat zijn de procs en wat de cons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
ik had een vraagje op betrekking van de aankoop van de xoom. waar hebben de meeste van jullie hem vandaan?? ik denk wat kosten te sparen als ik hem uit amerika haal. op ebay al gekeken enzo.

er schijnt ook een usb port op te zitten. kun je daar meer mee dan alleen opladen?? zoals een toetsenbord ofzo aansluiten?

is het gewoon het beste als je iemand kent die hem dan voor je mee kan nemen??

[ Voor 12% gewijzigd door ralph9994 op 11-05-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
1. Vanaf 3.1 (die nu beschikbaar is/komt voor de xoom) kan je hem als hostport gebruiken (dus tobos en hd's)
2. Ja, minste kans op heffingen (mits handig gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:27:
Ga je sowieso geen problemen hebben om die *.mkv's af te spelen? Volgens mij gaan die niet al te vlot afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
Diego27 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:08:
Ik gebruik hiervoor de Logitech Squeezebox helemaal top. Je hebt de nieuwe met kleuren display en de oude met een monochroom display. Het geluid is heel goed, zoek maar bij de reviews en in combinatie met mijn qnap server worden alle muziekmappen inclusief covers mooi op het display getoond.
En mannen met de Xoom uit engeland, hoe tevreden zijn jullie met je speeltje, wat zijn de procs en wat de cons ?
Thx. Ik ga verder puzzelen in het squeezebox topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Wat mij minder goed bevalt aan mijn Xoom tot nu toe, is dat de browser vrij regelmatig niet naar een website gaat als ik deze invoer of op een link klik. Dan moet ik soms meerdere keren invoeren/klikken voordat ie aan de gang gaat. Ook sluit de browser zich (te) regelmatig ineens af, zonder melding of wat dan ook. Verder zou ik graag een manier willen zien om een proxy in te kunnen stellen met authenticatie, maar dat is iets wat sowieso weinig mensen zullen gebruiken dus dat zie ik niet als een serieus gebrek.

Op dat na vind ik het echt een geweldig apparaat!

Oh enne, er zit inderdaad een USB poort op, maar deze is micro USB. Je kunt dus niet even een USB stick erin steken. Om dat te kunnen doen moet je een verloopkabeltje van USB > micro USB hebben, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

De mkv's die ik geprobeerd heb (muziekvideo's) draaien wel, maar de 720p en 1080i films draaien schokkerig. De 1080i draait echt totaal niet (enorme lag) en de 720p nét niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van beide maar 1 muziekvideo geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

FriXion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:49:
Wat mij minder goed bevalt aan mijn Xoom tot nu toe, is dat de browser vrij regelmatig niet naar een website gaat als ik deze invoer of op een link klik. Dan moet ik soms meerdere keren invoeren/klikken voordat ie aan de gang gaat. Ook sluit de browser zich (te) regelmatig ineens af, zonder melding of wat dan ook. Verder zou ik graag een manier willen zien om een proxy in te kunnen stellen met authenticatie, maar dat is iets wat sowieso weinig mensen zullen gebruiken dus dat zie ik niet als een serieus gebrek.

Op dat na vind ik het echt een geweldig apparaat!

Oh enne, er zit inderdaad een USB poort op, maar deze is micro USB. Je kunt dus niet even een USB stick erin steken. Om dat te kunnen doen moet je een verloopkabeltje van USB > micro USB hebben, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

De mkv's die ik geprobeerd heb (muziekvideo's) draaien wel, maar de 720p en 1080i films draaien schokkerig. De 1080i draait echt totaal niet (enorme lag) en de 720p nét niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van beide maar 1 muziekvideo geprobeerd heb.
Het is algemeen bekend dat de xoom alleen maar low profile hd draait. Alle films die je van usenet trekt zijn high profile en zullen dus niet draaien.
Dat geldt ook voor de 720p series.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Klopt, dat wist ik al, maar aangezien caoim over mkv's begon nam ik aan dat hij dit nog niet wist en vertelde ik het even ;)

Oh en de HD muziekvideo's waren HD Youtube rips, ze kwamen niet van Usenet. Ik ga binnenkort eens kijken met welke HD instellingen van de ripper ik ervoor kan zorgen dat de filmpjes wél vloeiend draaien op mijn Xoom.

[ Voor 47% gewijzigd door FriXion op 11-05-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

FriXion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:22:
Klopt, dat wist ik al, maar aangezien caoim over mkv's begon nam ik aan dat hij dit nog niet wist en vertelde ik het even ;)

Oh en de HD muziekvideo's waren HD Youtube rips, ze kwamen niet van Usenet. Ik ga binnenkort eens kijken met welke HD instellingen van de ripper ik ervoor kan zorgen dat de filmpjes wél vloeiend draaien op mijn Xoom.
Er is een programma op de markt dat met 1 druk op de knop verschillende Xoom formaten codeert. Het heefr pre-sets voor de xoom. Werkt op zich best goed en heb het al gebruikt. Ik zal de naam even zoeken, ik ben nl momenteel op vakantie.

Na lang zoeken gevonden. DVD Catalyst.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
Oh dat is wel handig ja, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

RoD schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:24:
[modbreak]Voor winkels, prijzen, leveringen en al het andere niet-technische graag een apart topic openen in Telecomproviders.[/]
[Motorola Xoom] beschikbaarheid, aanbiedingen, leveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
Sinds vandaag ok een Xoom in bezit :-) ik zie dat de versie 3.01 is, terwijl ik dacht dat 3.1 ook al uit was. Er zijn geen updates beschikbaar.
Weet iemand wanneer 3.1 beschikbaar komt in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Hier sinds vanmiddag ook in bezet van de Motorola Xoom. Erg fijn apparaat. Wat kleine puntjes die opvallen voor mij, dit zijn opsommingen en niet direct nadelen:

- Geluid is matig/slecht
- Zilveren backplate ipv Zwart. Geeft een aparte look aan de tablet, vind het wel netjes.
- Geen engelstalige quickguide bijgeleverd (Alleen DE, IT, en nog 2)
- Full guide verteld niks over de werking van 3G. Gelukkig werkt android simpel en uiteindelijk in de Vodafone store 3G werkend gekregen.
- USB mogelijkheden beperkt, geen software meegeleverd.
- Opladen via USB niet mogelijk (Misschien later in een fix?)
- Waar blijft 3.1?
- In de 'BESTPRIJZIGE' dock is het niet mogelijk om de tablet aan de pc te koppelen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de tablet. Werkt erg snel, en het OS is lekker stock zonder gekke toevoegingen.

[ Voor 9% gewijzigd door WidgetTWW op 14-05-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42

GJH

A_A_R schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:37:
Sinds vandaag ok een Xoom in bezit :-) ik zie dat de versie 3.01 is, terwijl ik dacht dat 3.1 ook al uit was. Er zijn geen updates beschikbaar.
Weet iemand wanneer 3.1 beschikbaar komt in Europa?
3.1 is volgens mij al beschikbaar in europa, heb de update sinds vanochtend. Ik heb overigens wel een US model.

[ Voor 7% gewijzigd door GJH op 14-05-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
GJH schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:53:
[...]

3.1 is volgens mij al beschikbaar in europa, heb de update sinds vanochtend. Ik heb overigens wel een US model.
Klopt, de US modellen worden mondjesmaat uitgerold door Google. Het is nu afwachten wanneer de EU versies aan de beurt zijn. Helaas werkt de handmatige update van de Google site niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Nu online
mrc16 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:32:
- Opladen via USB niet mogelijk (Misschien later in een fix?)
Waarschijnlijk niet. Een USB aansluiting levert niet genoeg stroom om de Xoom op te kunnen laden.
- Waar blijft 3.1?
Deze wordt op dit moment uitgerold; het hangt van de plek waar je de Xoom gekocht hebt (USA/EU etc.) af wanneer je de update binnenkrijgt. Ik heb de US versie en heb vandaag de update geïnstalleerd.
- In de 'BESTPRIJZIGE' dock is het niet mogelijk om de tablet aan de pc te koppelen.
Dat is inderdaad wel jammer maar ik heb het eigenlijk niet eens gemist; tot je het nu vertelt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik krijg binnenkort de Xoom binnen en ben me al aan het voorbereide. Alleen 1 ding weet ik niet of deze tijdens het unboxen tevoor schijn komt of dat ik deze moet downloaden. Namelijk ik wil met mijn pc synce maar welke software is hiervoor en waar verkrijg ik deze? En ik lees van alles over usb op de Xoom, welke functie komen er dan vrij en wat voor aansluitingen zijn er mogelijk (ook externe harde schijf b.v) Hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:07:
Hallo. Ik krijg binnenkort de Xoom binnen en ben me al aan het voorbereide. Alleen 1 ding weet ik niet of deze tijdens het unboxen tevoor schijn komt of dat ik deze moet downloaden. Namelijk ik wil met mijn pc synce maar welke software is hiervoor en waar verkrijg ik deze? En ik lees van alles over usb op de Xoom, welke functie komen er dan vrij en wat voor aansluitingen zijn er mogelijk (ook externe harde schijf b.v) Hoop dat iemand me kan helpen.
Wat sync betreft, volgens mij is -nog?- niet zoiets als een pc suite voor de Xoom. Je kunt gewoon de Xoom verbinden met de PC en bestanden naar folders slepen. Contacten en dergelijke worden via je google account gesynchroniseerd. Er zullen vast wel losse apps zijn om bijvoorbeeld muziek te synchroniseren, maar niet dat ik zo weet...
Dankzij de nieuwe update kun je nu met behulp van een kabeltje bijvoorbeeld je externe USB apparatuur op de Xoom aansluiten. Dat varieert van een externe schijf tot bijvoorbeeld een joystick voor het spelen van spellen.

-alhoewel, er blijkt toch wel wat software te vinden te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeders op 16-05-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je G3 ook uitschakelen (doet ie het ook zonder sim-kaart)?
Ik wil graag de Xoom hebben maar de Wifi only versie is helaas nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi Only version beschikbaar via http://www.facebook.com/l...95%2FProduct.aspx&h=f1cd9

Dat heeft zo net Motorola Europe (http://www.facebook.com/motorolaeurope) bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Me Xoom is binnen!
Wat een leuk speeltje is het!

Heb alleen de eerste bug al ontdekt, na het unlocken van het scherm komt iedere keer het on-screen keyboard tevoorschijn. heeft iemand anders toevallig dit probleem ook?

edit: voor de duidelijkheid, als pin-unlock aan staat teminste...

[ Voor 13% gewijzigd door Psycho_Mantis op 18-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Psycho_Mantis schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:18:
Me Xoom is binnen!
Wat een leuk speeltje is het!

Heb alleen de eerste bug al ontdekt, na het unlocken van het scherm komt iedere keer het on-screen keyboard tevoorschijn. heeft iemand anders toevallig dit probleem ook?

edit: voor de duidelijkheid, als pin-unlock aan staat teminste...
Holy shit, ik maar denken dat die dingen door de prijs niet verkocht gingen worden, heb je er echt 700 euro voor neergeteld?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MeNTaL_TO schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:48:
[...]

Holy shit, ik maar denken dat die dingen door de prijs niet verkocht gingen worden, heb je er echt 700 euro voor neergeteld?
Nee ik heb er een internet abbo bij genomen :-)
En ik ben android fan, zal echt geen iPad kopen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

MeNTaL_TO schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:48:
[...]

Daarom ben ik blij dat ik hem voor 432 euro gekocht heb :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

@bovenburen, vind ik eigenlijk nog te veel, 350 is eigenlijk de max die ik er voor neer wil leggen.

@Psycho_mantis: Waar en hoeveel kost dat per maand (en hoeveel moest je dan nog bij betalen?)

@Mystikal: Wait wut? Waar?

[ Voor 39% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-05-2011 00:58 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Aan degenen die een Xoom hebben gekocht: wat is de reden dat jullie hem hebben verkozen boven bijvoorbeeld de Asus en de Acer? Qua prijs is de Xoom namelijk niet al te gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:07:
itunes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MeNTaL_TO schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:56:
@bovenburen, vind ik eigenlijk nog te veel, 350 is eigenlijk de max die ik er voor neer wil leggen.

@Psycho_mantis: Waar en hoeveel kost dat per maand (en hoeveel moest je dan nog bij betalen?)

@Mystikal: Wait wut? Waar?
Ik heb 444 euro er voor betaald bij cool blue icm met Vodafone MBB Basis 2 jaar.
Ik betaal 15 euro per maand het eerste jaar, daarna 30 euro per maand. Ik moet wel toegeven, ik ben zeer te vreden over de snelheid van het internet van dit abbo :)

Ik heb voor deze tablet gekozen omdat er veel spullen voor te krijgen zijn en ik heb veel vertrouwen in de android updates (en custom roms van devs).

En een vraagje voor de mede-eigenaren van de xoom, hebben jullie ook een bug in het lock screen als jullie gebruik maken van de pincode unlock? bij mij komt iedere keer het on-screen keyboard te voorschijn na het unlocken. (android 3.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
D-e-n schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:23:
Aan degenen die een Xoom hebben gekocht: wat is de reden dat jullie hem hebben verkozen boven bijvoorbeeld de Asus en de Acer? Qua prijs is de Xoom namelijk niet al te gunstig.
Ik heb hem sinds afgelopen maandag in bezit en ben eigenlijk voor dezelfde redenen gegaan voor de Xoom als Psycho_Mantis. Veel accessoires en doordat het een kale android versie is verwacht ik updates snel te krijgen. (3.1 update kreeg ik ook de eerste dag al dat ik mijn tablet aanzette) Wat ik verder erg belangrijk vind voor een tablet is de batterij duur en die kwam ook uit in het voordeel van de Xoom.

Daarnaast zijn er nog niet zoveel 3.x tablets. De acer heb ik een paar dagen mee gespeeld, maar ik had er geen lekker "gevoel" bij. Waar ik me bij de acer vooral aan stoorde is dat je in het licht de hele schermopbouw zo duidelijk kon zien. (een raster in het scherm, overigens alleen zichtbaar in het licht wanneer het scherm uit staat) De Xoom oogt in ieder geval ook veel kleiner dan de Acer, kan niet bevestigen dat dit ook het geval is want ik moest de acer alweer inleveren voordat ik mijn Xoom binnen had.

De Asus trekt mij ook niet echt.. dat toetsenbord kan me gestolen worden, heb wel een laptop. De galaxy tabs zijn er nog niet, maar die zitten weer vol met samsung zijn touchwiz software. Hoewel mijn telefoon ook touchwiz heeft heb ik over het algemeen toch liever een apparaat met vanilla android.

Mijn Xoom (wifi-only) komt van ebay (vanuit de UK), qua kosten zat ik nog net onder de winkelprijs van de Acer hier.. dus daarvoor ook geen reden de Acer te kiezen. Het enige nadeel is dat ik een adaptertje voor in het stopcontact nodig heb om hem van zijn prik te voorzien.
Psycho_Mantis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:54:
[...]
En een vraagje voor de mede-eigenaren van de xoom, hebben jullie ook een bug in het lock screen als jullie gebruik maken van de pincode unlock? bij mij komt iedere keer het on-screen keyboard te voorschijn na het unlocken. (android 3.0.1)
Heb er hier geen last van met mijn Xoom (UK-versie) en android 3.1

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MDtje schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:49:
[...]

Heb er hier geen last van met mijn Xoom (UK-versie) en android 3.1
Het lijkt een Android 3.0.1 bug te zijn, een collega met de Samsung 10.1v heeft het zelfde probleem.
Wachten op de update naar 3.1 dus voor mijn Xoom (NL versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Helaas, mijn Motorola Xoom 3G gaat zondag terug naar de winkel voor omruiling. 1 dode pixel op een zeer irritante plek. Maar zondag staat er meteen een nieuwe klaar. Goede service van mijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
Ik keek vandaag even mijn foto's van de CeBit door.. toen viel mij op dat de Wifi versie die ik daar gezien heb een hele andere kleur backplate heeft dan het exemplaar dat ik thuis heb liggen.

Ik verwacht dat de Cebit versie een pre-production model is.. maar ben wel nieuwsgierig naar de kleur van het officiele nederlandse apparaat.

Kunnen jullie mij vertellen welke versie jullie hebben? (mocht je twijfelen kijk dan even goed naar de logo's op de achterkant)

Mijn (UK) exemplaar:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/21dmwxz_th.jpg

Model getoond op CeBit:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/4q0k6r_th.jpg

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik heb geen van beide. Maar heb dan ook de 3G versie. Mijn achterkant is eigenlijk alleen voorzien van het Motorola logo en die sticker met het Bluetooth logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
MDtje schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:20:
Ik keek vandaag even mijn foto's van de CeBit door.. toen viel mij op dat de Wifi versie die ik daar gezien heb een hele andere kleur backplate heeft dan het exemplaar dat ik thuis heb liggen.

Ik verwacht dat de Cebit versie een pre-production model is.. maar ben wel nieuwsgierig naar de kleur van het officiele nederlandse apparaat.

Kunnen jullie mij vertellen welke versie jullie hebben? (mocht je twijfelen kijk dan even goed naar de logo's op de achterkant)

Mijn (UK) exemplaar:
[afbeelding]

Model getoond op CeBit:
[afbeelding]
Ik heb enkel het motorola-logo in het midden, de rest van de stickers eraf gepulkt ;) iig geen goole oid or nog bij staan. Mijn model heb ik hier in NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:48:
Helaas, mijn Motorola Xoom 3G gaat zondag terug naar de winkel voor omruiling. 1 dode pixel op een zeer irritante plek. Maar zondag staat er meteen een nieuwe klaar. Goede service van mijn leverancier.
Vanmiddag om gewisseld, en weer een dode pixel. Meer gebruikers met pixel klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Vanmiddag om gewisseld, en weer een dode pixel. Meer gebruikers met pixel klachten?
Dit keer meerdere dode pixels. Aankomende zaterdag een afspraak voor retour brengen. Ik neem geen nieuwe mee retour. Vind het een super apparaat maar om de winkel nou ook elke keer lastig te vallen met dode pixels vind ik ook wat. Neemt Motorola nou zulke slechte schermen voor de tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Je hebt echt pech. Ik heb er nog niet veel over gelezen of gehoord. Ik heb zelf de US versie en lees ook het meeste op US-forums. Geen klachten gehoord. Wellicht gewoon dubbel pech?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je hebt denk ik inderdaad gewoon pech, heb nergens last van met me Motorola Xoom 3g (NL Versie)

[ Voor 6% gewijzigd door Psycho_Mantis op 25-05-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van de Xoom (sinds 1 dag ;)) .. ik heb nog wat start-up vraagjes :
  1. Op mijn ipad2 werkte mijn Vodafone sim zonder problemen. Dezelfde SIM in de Motorola Xoom geeft geen mogelijkheid tot 3G data (hij herkent wel het netwerk) .. Wat is hier nog aan te doen? (Ander soort SIM? (Wisselen van provider is geen optie)
  2. Update naar V3.1 Honeycomb (kwestie van geduld hebben begrijp ik)
  3. Connectiviteit met een corperate exchange die remote wipe policies vereist. Klopt het dat dit een questie is van de APP "Exchange By TouchDown" installeren?
  4. Op de Ipad2 had ik d.m.v. een Airvideo stream programma op een windows server een makkelijke manier om video's van mijn Synology NAS te kijken op de Ipad2. Deze werden hier naar toe gestreamed. Ik zoek nog zoiets soort gelijks voor de Android. Het streamen / converten moet serverside gedaan worden.
  5. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen een fatsoenlijke PPTP verbinding op te bouwen naar een PPTP server. Heeft iemand nog tips of ervaringen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

om3ega schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:57:
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van de Xoom (sinds 1 dag ;)) .. ik heb nog wat start-up vraagjes :
  1. Op de Ipad2 had ik d.m.v. een Airvideo stream programma op een windows server een makkelijke manier om video's van mijn Synology NAS te kijken op de Ipad2. Deze werden hier naar toe gestreamed. Ik zoek nog zoiets soort gelijks voor de Android. Het streamen / converten moet serverside gedaan worden.
In punt 4 1 :+ ben ik ook geinteresseerd! Ik heb zelf ook een Synology DS410j.

[ Voor 35% gewijzigd door Mystikal op 25-05-2011 15:21 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Beste Tweakers,

1. Op mijn ipad2 werkte mijn Vodafone sim zonder problemen. Dezelfde SIM in de Motorola Xoom geeft geen mogelijkheid tot 3G data (hij herkent wel het netwerk) .. Wat is hier nog aan te doen? (Ander soort SIM? (Wisselen van provider is geen optie)
  2. Update naar V3.1 Honeycomb (kwestie van geduld hebben begrijp ik)
  3. Connectiviteit met een corperate exchange die remote wipe policies vereist. Klopt het dat dit een questie is van de APP "Exchange By TouchDown" installeren?
  4. Op de Ipad2 had ik d.m.v. een Airvideo stream programma op een windows server een makkelijke manier om video's van mijn Synology NAS te kijken op de Ipad2. Deze werden hier naar toe gestreamed. Ik zoek nog zoiets soort gelijks voor de Android. Het streamen / converten moet serverside gedaan worden.
  5. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen een fatsoenlijke PPTP verbinding op te bouwen naar een PPTP server. Heeft iemand nog tips of ervaringen hierover?
voor je eerste vraag, ik had dit zelfde probleem. je moet je APN instellingen veranderen naar het volgende:
Naam: NL Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl
Proxy: <niet ingesteld>
Poort: <niet ingesteld>
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: <niet ingesteld>
MMSC: <niet ingesteld>
MMS-proxy: <niet ingesteld>
MMS-poort: <niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: <niet ingesteld>
APN-type: default

Ik heb me exchange gewoon kunnen instellen door het programma "E-Mail" te gebruiken ook hier is wipe device policy ook van toepassing, alleen ik heb een lockscreen issue waar ik eerder over heb gepost.

Ik hoop dat de rest je veder kan helpen met je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Psycho_Mantis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:06:
[...]

voor je eerste vraag, ik had dit zelfde probleem. je moet je APN instellingen veranderen naar het volgende:
Naam: NL Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl
Proxy: <niet ingesteld>
Poort: <niet ingesteld>
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: <niet ingesteld>
MMSC: <niet ingesteld>
MMS-proxy: <niet ingesteld>
MMS-poort: <niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: <niet ingesteld>
APN-type: default

Ik heb me exchange gewoon kunnen instellen door het programma "E-Mail" te gebruiken ook hier is wipe device policy ook van toepassing, alleen ik heb een lockscreen issue waar ik eerder over heb gepost.

Ik hoop dat de rest je veder kan helpen met je vragen :)
Whoopy :) _/-\o_

Eigenlijk gelijktijdig met je post had ik het werkend :)
Het was een beetje dirty.. maar ik zal het beschrijven om eventuele andere mensen op weg te helpen -->

Er staat een standaard APN in (live.vodafone.nl) ..
Deze had ik elke keer aangepast naar bovenstaande settings...

Maar dit wertkt dus niet..

Nu heb ik een nieuwe (2e) APN lokatie aangemaakt.. met bovenstaande settings en dit werkt prima!

Wat exchange betreft ga ik eens even naar de software kijken en laat mijn bevindingen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
• Op de Ipad2 had ik d.m.v. een Airvideo stream programma op een windows server een makkelijke manier om video's van mijn Synology NAS te kijken op de Ipad2. Deze werden hier naar toe gestreamed. Ik zoek nog zoiets soort gelijks voor de Android. Het streamen / converten moet serverside gedaan worden.
Heb zelf geen ervaring met Xoom en VLC maar die kan wel met ondertiteling ect streamen.

https://market.android.co...pro&feature=search_result

Kost wel paar euro's, maar is ook te vinden op applanet wat ik zelf meestal gewoon even gebruik om te testen of het goed werkt, als het dan inderdaad naar mijn wensen werkt koop ik de applicatie gewoon omdat het updaten ect gewoon veel fijner is ect, plus ze mogen ook nog wel iets verdienen.

[ Voor 25% gewijzigd door Minaaj op 25-05-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Beste Tweakers,

1. Op de Ipad2 had ik d.m.v. een Airvideo stream programma op een windows server een makkelijke manier om video's van mijn Synology NAS te kijken op de Ipad2. Deze werden hier naar toe gestreamed. Ik zoek nog zoiets soort gelijks voor de Android. Het streamen / converten moet serverside gedaan worden.
Ik ben ondertussen aan het testen met : http://www.plexapp.com (Plex)
Dit ziet er veel belovend uit!

Update : Wat een geweldige APP ! .. Werkt heel goed en mooi op de XOOM!
Kost een paar euro ($5 dacht ik) ..

Je installeert een media server (linux of windows based) en die indexeert je bestanden..
De client auto connects naar je stream server en past de bitrate aan aan de beschikbare bandbreedte (3g , internal wifi , remote wifi)

perfect.. precies wat ik zocht!

[ Voor 22% gewijzigd door om3ega op 25-05-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ter informatie voor jullie, ik had aan motorola gevraagd wanneer de 3.1 update nou komt in Nederland. Ik kreeg dit als antwoord:
Morning, we know you are eager to update to Android 3.1 software. We are working on the schedule for the regional upgrades. Each region will have slightly different timing due to specific regional requirements, and features may vary based on availability and other factors. When we have more details about the schedule, we will post them. In the meantime, we caution anyone considering the use of Motorola XOOM software that is not specifically intended for their region as this can seriously damage your device. Thanks.
In andere woorden, we weten nog steeds niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

om3ega schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:49:
[...]

Ik ben ondertussen aan het testen met : http://www.plexapp.com (Plex)
Dit ziet er veel belovend uit!

Update : Wat een geweldige APP ! .. Werkt heel goed en mooi op de XOOM!
Kost een paar euro ($5 dacht ik) ..

Je installeert een media server (linux of windows based) en die indexeert je bestanden..
De client auto connects naar je stream server en past de bitrate aan aan de beschikbare bandbreedte (3g , internal wifi , remote wifi)

perfect.. precies wat ik zocht!
Kun je mij iets meer info geven, voordat ik het koop :). Ik heb mijn films op mijn Synology Nas staan. Begrijp ik nu goed dat ik de films naar mijn xoom kan streamen en dat ze dan tegelijkertijd gecodeerd worden, zodat de xoom ze afspeelt?

Zijn er meer mensen die last hebben van een langzaam reagerend toetsenbord?

Daarnaast heb ik regelmatig dat de brwoser niet wilt doorladen resulterend in een wit scherm of een half geladen pagina?/

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 28-05-2011 09:02 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mystikal schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:09:
[...]
Kun je mij iets meer info geven, voordat ik het koop :). Ik heb mijn films op mijn Synology Nas staan. Begrijp ik nu goed dat ik de films naar mijn xoom kan streamen en dat ze dan tegelijkertijd gecodeerd worden, zodat de xoom ze afspeelt?
Ik heb een aparte server draaien waaorp de (gratis te downloaden) Plex Server draait. D.m.v. drive mappings heb ik 3 mappings gemaakt naar respectievelijk de Films , TV Series en de MP3's

De films en mp3s etc staan op mijn synology NAS. Er is ook een package (recent uitgekomen) voor Intel based Synologys maar ik betwijfel of deze inderdaad vloeiend gaat werken omdat het transcode van video erg veel rekenkracht kost. Maar wie weet (ik heb het niet getest)

Als je de Plex server start zal hij deze mappen gaan indexeren.

De client kant (op je tablet / phone etc) connect met de server (dit kan ook via internet , je kan het namelijk protecten met een account)

Het is in principe een webserver die een soort XML structuur aanbied.
De client kant kan dan browsen tussen de mp3's , films etc.. allemaal (of tenminste die gene die netjes geindexeerd zijn) voorzien van een plaatje en additionale informatie (erg netjes gedaan overigens!)
en als je op het media bestand klikt zal de server bepalen wat je connectie type is (3G , Local Wifi , Remote Wifi)

Aan de hand daarvan zal hij bepalen in welke kwaliteit het bestand aangeboden zal worden. Dit is uiteraard ook te tweaken.

Op de Motorola Xoom werkt het redelijk goed. Niet alles kan worden afgespeeld , af en toe een crashje .. maar ik weet dat er nog volop aan het product gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Hallo bezitters van de Xoom, vraagje:

Lees veel over de Xoom dat het scherm minder is dan die van de iPad 2.
Ook in videoreviews is duidelijk te zien dat de Xoom meer/veel reflecteert (dit kan uiteraard afjankelijk zijn van de ingestelde brightness).
Ik wil graag een Android 3.0 Tab die ik ook buiten in het volle zonlicht kan gebruiken (mailen, internetten etc.).
Is dat goed te doen met de Xoom?

Heb nu bijvoorbeeld een HTC Desire als telefoon, maar dat is niet/nauwelijks te doen in de volle zon (ook niet op 100% brightness).

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripl3 D schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:46:
Hallo bezitters van de Xoom, vraagje:

Lees veel over de Xoom dat het scherm minder is dan die van de iPad 2.
Ook in videoreviews is duidelijk te zien dat de Xoom meer/veel reflecteert (dit kan uiteraard afjankelijk zijn van de ingestelde brightness).
Ik wil graag een Android 3.0 Tab die ik ook buiten in het volle zonlicht kan gebruiken (mailen, internetten etc.).
Is dat goed te doen met de Xoom?

Heb nu bijvoorbeeld een HTC Desire als telefoon, maar dat is niet/nauwelijks te doen in de volle zon (ook niet op 100% brightness).
In de volle zon? Volgens mij is er geen enkele Honeycomb tablet die dat kan. De iPad 2 kan het trouwens ook niet. Je kan wel gaan voor een NotionInk Adam met pixelqi scherm, die kan je wel in de volle zon gebruiken, maar het scherm schijnt wel een stuk minder mooie kleuren weer te geven. Bovendien draait het ding nog op Android 2.2-2.3. Van het begin af aan hebben ze aangegeven zo snel mogelijk naar Honeycomb te gaan, maar dat gaat vrij lastig zolang Google de broncode niet vrijgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:56:
[...]

In de volle zon? Volgens mij is er geen enkele Honeycomb tablet die dat kan. De iPad 2 kan het trouwens ook niet. Je kan wel gaan voor een NotionInk Adam met pixelqi scherm, die kan je wel in de volle zon gebruiken, maar het scherm schijnt wel een stuk minder mooie kleuren weer te geven. Bovendien draait het ding nog op Android 2.2-2.3. Van het begin af aan hebben ze aangegeven zo snel mogelijk naar Honeycomb te gaan, maar dat gaat vrij lastig zolang Google de broncode niet vrijgeeft..
En met het scherm van de zon weggedraaid? Ook dan is mijn HTC Desire slecht af te lezen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste