Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

E-B schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:30:
Het docken gaat bij mij iets beter inmiddels, je moet wel even een idee krijgen van hoe hij er in eerste instantie in gezet moet worden. Het is mij echter nog nooit in 1 (ook niet in 2) keer gelukt. Valt me toch tegen voor een apparaat dat oorspronkelijk een winkelwaarde heeft gehad van ~ $ 150,-.

Ik denk dat juist de USB connectie wordt gebruikt voor het laden?
via usb kun je niet laden. het zijn de twee pinnetjes rechts op het dock die voor het laadproces zorgen

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12

E-B

roelbb schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:31:
[...]

via usb kun je niet laden. het zijn de twee pinnetjes rechts op het dock die voor het laadproces zorgen
Ik weet niet of je "helemaal niet laden" bedoeld? Dat is niet helemaal waar namelijk... Via een Windows computer en de juiste drivers zou je de tablet gewoon moeten kunnen opladen. :)

Daarom heb ik even gegokt dat het op de cradle ook op deze wijze zou werken. Wil ook best geloven dat die twee pennetjes er voor zorgen hoor.

[edit] Ah, USB is wellicht aanwezig voor geluidsoverdracht (USB geluidskaart)? http://www.xoomforums.com...de-xoom-speaker-dock.html

[ Voor 11% gewijzigd door E-B op 07-06-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Mystikal

It never hurts to help!

flapdrol85 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:19:
Heeft iemand goede suggestie voor een videoconverter die mijn 720p en 1080p videos kan converteren naar een formaat dat door de Xoom wordt ondersteund. Ik heb mx player pro geinstalleerd op mijn Xoom. Ik heb handbrake geprobeerd maar dat duurde echt gruwelijk lang op mijn Dell e6400 laptoppie...
Ik heb er eentje, maar ben de naam even kwijt.. Zou ik thuis moeten opzoeken...

DVD Catalyst

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik doe het niet vaak, maar toen ik het wel eens nodig had gebruikte ik Super. Dit is gratis software die video's kan converten.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Heeft iemand goede suggestie voor een videoconverter die mijn 720p en 1080p videos kan converteren naar een formaat dat door de Xoom wordt ondersteund. Ik heb mx player pro geinstalleerd op mijn Xoom. Ik heb handbrake geprobeerd maar dat duurde echt gruwelijk lang op mijn Dell e6400 laptoppie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Voor diegene die het niet zo nauwgezet volgen. Er zijn wat updates gaande. Zo is de ICS uitrol voor Verizon variant begonnen en zal spoedig de uitrol voor de US 3G/4G/LTE variant beginnen:

https://forums.motorola.com/posts/ba99a78b69

Helaas nog steeds geen statement wat betreft de EU variant(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat DVD Catalyst ziet er goed uit. Ik heb Super even gedownload maar daar moet ik eerst een studie doen naar wat de instellingen moeten zijn voor mijn Xoom. Dit heb ik bij handbrake ook moeten doen. Pluspunt van DVD catalyst is dat ie ook batches doet. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die een idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15
Pff, ik ga vanavond maar me Xoom unlocken & flashen met een custom ICS rom (3G). Heeft nu lang genoeg geduurd, en if needed kan je, je bootloader gewoon weer opnieuw locken. Ik zal wel een how-to op m'n blog schrijven en hier posten als er vraag naar is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 11:21
ex87 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:04:
Pff, ik ga vanavond maar me Xoom unlocken & flashen met een custom ICS rom (3G). Heeft nu lang genoeg geduurd, en if needed kan je, je bootloader gewoon weer opnieuw locken. Ik zal wel een how-to op m'n blog schrijven en hier posten als er vraag naar is :).
Vraaag !!! Vind t ook wel lang duren nu. Binnenkort op mijn gemak eens doen. Ook 3G hier'o.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
So far so good. Werkende 3G, redelijk kale 4.0.4 (met paar hacks van de rom bakker erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
Ter info:
Voor de USA 3G Xoom is sinds gisteren ICS te downloaden, misschien hebben jullie hier wat aan.
agoNITE in "Motorola Razr"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
Heb ook besloten maar DVD catalyst te kopen... hij werkt lekker snel en ik moet nog een video tegenkomen die hij niet wil slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Motorola 8,2 inch Android 3.2 tablet – Xoom 2 Media Edition WiFi - 16GB

Te koop op iBood voor 250 (excl. verzend)

http://www.ibood.com/nl/nl/index/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 15:38
Heb je trouwens ook de mxplayer codec https://play.google.com/s...d16&feature=search_result geinstalleerd en aangezet in de settings? De xoom zou toch gewoon 720p en 1080p moeten kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Henk Schuifkaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:19:
[...]

Heb je trouwens ook de mxplayer codec https://play.google.com/s...d16&feature=search_result geinstalleerd en aangezet in de settings? De xoom zou toch gewoon 720p en 1080p moeten kunnen spelen...
Nope, speelt alleen Lowprofile af, en niet high profile, zoals de meeste bestanden zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:40

TVL

cc12 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:03:
Motorola 8,2 inch Android 3.2 tablet – Xoom 2 Media Edition WiFi - 16GB

Te koop op iBood voor 250 (excl. verzend)

http://www.ibood.com/nl/nl/index/
Volgens de Product Expert zit er een micro SD cardreader in. Klopt dat ook? Lijkt me best een goede aanbieding. Even nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 15:30
Wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om een custom rom op de Xoom 2 te flashen. Op XDA Developers vind ik van alles over de Xoom, mar niet over de Xoom 2.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

TVL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Volgens de Product Expert zit er een micro SD cardreader in. Klopt dat ook? Lijkt me best een goede aanbieding. Even nachtje over slapen :)
Euh... Je bent bekend met het principe van ibood.com ("iedere dag een andere aanbieding")? Als ik jou was zou ik eerder 5 koppen koffie drinken alvorens je a.s.a.p. een besluit neemt. Om 24.00 staat er namelijk weer een andere aanbieding voor je klaar. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
Klopt idd, zelfs mxplayer kan niet mijn gewone mkv's aan...
Mystikal schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Nope, speelt alleen Lowprofile af, en niet high profile, zoals de meeste bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

ex87 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:39:
So far so good. Werkende 3G, redelijk kale 4.0.4 (met paar hacks van de rom bakker erin).
Welke Custom Rom heb je gebruikt? En kan ik de handleiding nog ergens vinden?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mcv schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar een goede handleiding voor een EUR - wifi versie.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
mcv schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Ik heb deze rom gebruikt -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1484770

En zelf verschillende how-to's gecombineerd. In feite is het:

- Android sdk installeren (zodat je adb & fastboot kan uitvoeren)
- De rom downloaden + de Google Apps (en op de Xoom zetten)
- Een mooie recovery uitzoeken & downloaden
- rebootten in fastboot & unlock uitvoeren
- in fastboot recovery flashen
- in recovery -> ICS rom + Google Apps installeren

done!

Let er wel op dat je Xoom leeg is :). Ik heb zelf eigenlijk nog geen tot weinig bugs tegen gekomen (niet meer dan in stock 3.2 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Laatst online: 11-07 21:11
kreeg net bericht dat de europese xoom de officiele update naar ics vandaag start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

lazaroj32 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:33:
kreeg net bericht dat de europese xoom de officiele update naar ics vandaag start
De WIFI versie dan zeker?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Terwijl Google nu net Jellybean voor de Xoom aankondigt......

Pfffffffff! Daar zullen we dan ook pas over een half jaar over kunnen beschikken zeker?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 17:18
Tripl3 D schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:11:
Terwijl Google nu net Jellybean voor de Xoom aankondigt......

Pfffffffff! Daar zullen we dan ook pas over een half jaar over kunnen beschikken zeker?
Kan maar hoeft niet.
Het is niet zo een ingrijpende update als van 3.2/2.3 naar 4.0.? en met de nieuwe software zou het minder lang moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
lazaroj32 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:33:
Heb je iets van een linkje oid? Ik overweg namelijk om dan terug te gaan naar de stock rom. De team EOS rom werkt namelijk niet zo lekker met Zarafa vwb agenda synch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

MOTOROLA XOOM with WiFi Germany - MZ604

MOTOROLA XOOM with WiFi France - MZ604

MOTOROLA XOOM 3G France - MZ601

MOTOROLA XOOM 3G Telefonica - MZ601
Dus zeker niet heel Europa (voorlopig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Maar wel ook meteen de 3G modellen dus. Dat is goed nieuws!

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Net de update naar 4.04 gedaan. Ging probleemloos binnen 5 minuten.
Verder niet zo heel veel verschil met 3.2, althans nog niks spectaculairs gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
wim-nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:42:
Verder niet zo heel veel verschil met 3.2, althans nog niks spectaculairs gemerkt.
Welke Xoom heb je?
Grt, Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-nl
Het betreft de Wifi versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Laatst online: 11-07 21:11
Weet je nog welk build nummer je had? Ik zit nu op H 6.6.23. Betreft een Xoom MZ604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

wim-nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:42:
En is dit een OTA update of ben je zelf gaan knutselen :)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hopelijk weten jullie dat er ook Motorola Xoom 2 (Media Edition) bestaat.
Zie soms gesprekken over Xoom2 gaan hier, maar Xoom is wat anders dan Xoom2.

[ Voor 83% gewijzigd door MrDummy op 02-07-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-nl
Geen geknutsel. Gewoon via Instellingen --> Tabletinfo --> Systeemupdates
MZ604 Build 1.7.1-42 ( Nu dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
wim-nl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:47:
Geen geknutsel. Gewoon via Instellingen --> Tabletinfo --> Systeemupdates
MZ604 Build 1.7.1-42 ( Nu dus...)
Da's vreemd ik heb Model MZ604 Android 3.2 Build H.6.6-23 en geen melding :? Mijn apparaat is bijgewerkt en Op dit moment is geen update nodig.
Deze Xoom is niet geroot of "Beknutselt".

Groet Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Als het geen Duitse of Franse variant is, zul je de update (voorlopig?) ook niet ontvangen.

Even geduld? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik baal er ondertussen ook wel een beetje van bijna iedere tablet van nog geen 100 Euro heeft Ice cream sandwich.

De Xoom die door Motorola in samenwerking met Google is ontwikkkeld , een soort van Nexus tablet , en daarom de eerste met honeycomb destijds hebben nog steeds niet allemaal ICS.

Ik heb een mz601 met 3g en voel mee een beetje gen**** , zeker gezien het feit Google ook nog eens eigenaar is geworden van Motorola.

Google en Motorola moeten de klanten in Europa serieus nemen of ze hadden geen Euro versie moeten uitbrengen.

[ Voor 13% gewijzigd door janzeeschuimers op 04-07-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 15:38
Volgens Motorola is de uitrol van ICS in juni begonnen in Europa voor MZ601, dus ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Nu net op de frontpage gelezen:

Google rolt Android 4.1 uit voor Nexus-toestellen en Motorola Xoom

Jaja het staat er echt :O

Zou al blij zijn als ICS nu een keer wordt uitgerold.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Klopt hier ook een mz601 met 3g , nog steeds geen ICS laat staan Jelly Bean , ik heb er geen woorden voor of toch , ronduit: "belachelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 23:05
Grappig, ik zat gisteren te denken om mn Xoom op marktplaats te zetten. Nu lees ik dat 4.1 eindelijk komt, tenminste ik hoop het, misschien toch maar even vasthouden nog. Ik vind het jammer dat het zo lang duurt voor een software update, (wat eigenlijk het geval is bij wel meer Android devices).
Ook het afspelen van films of series deed mijn (inmiddels oude) Galaxy S2 minder haperig dan de Xoom.
Ja ik weet dat je kunt converteren, maar het liefst gooi ik gewoon een mkv bestand erop zonder al te veel moeite ;-)

Nouja we zullen het zien, zal hem van de week maar weer een keertje aanzetten :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

rozuchu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:13:
Grappig, ik zat gisteren te denken om mn Xoom op marktplaats te zetten. Nu lees ik dat 4.1 eindelijk komt, tenminste ik hoop het, misschien toch maar even vasthouden nog. Ik vind het jammer dat het zo lang duurt voor een software update, (wat eigenlijk het geval is bij wel meer Android devices).
Ook het afspelen van films of series deed mijn (inmiddels oude) Galaxy S2 minder haperig dan de Xoom.
Ja ik weet dat je kunt converteren, maar het liefst gooi ik gewoon een mkv bestand erop zonder al te veel moeite ;-)

Nouja we zullen het zien, zal hem van de week maar weer een keertje aanzetten :-P
Ik heb al goed werkende ROMS gezien van Jellybean op de eerste Xoom op Youtube. Er zijn al Roms op XDA te vinden voor als je ermee wilt spelen :) (natuurlijk op eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Anoniem: 145867 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Ik heb al goed werkende ROMS gezien van Jellybean op de eerste Xoom op Youtube. Er zijn al Roms op XDA te vinden voor als je ermee wilt spelen :) (natuurlijk op eigen risico)
Ik heb het liever gewoon officieel, heb in het verleden wel eens roms op mn android telefoons gezet maar het is een beetje ' i have no idea what i'm doing' gehalte.

Dus nog even geduld dan, hoop ik :-P Ondertussen wel weer de Xoom een paar keer gebruikt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Laatst online: 15:16
Heb JB dinsdag geïnstalleerd (EOS3), werkt wel smooth. Maar Google Now doet vooralsnog niet zoveel, ik heb de Xoom al op Engels gezet en het toetsenbord maar hij werkt niet zoals in het filmpje. En heel eerlijk, eigenlijk is er sinds HoneyComb niet zoveel veranderd. Maar wel leuk dat Jelly Bean al zo snel geïnstalleerd kan worden op onze Xoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
haaibaa2 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:07:
Heb JB dinsdag geïnstalleerd (EOS3), werkt wel smooth. Maar Google Now doet vooralsnog niet zoveel, ik heb de Xoom al op Engels gezet en het toetsenbord maar hij werkt niet zoals in het filmpje. En heel eerlijk, eigenlijk is er sinds HoneyComb niet zoveel veranderd. Maar wel leuk dat Jelly Bean al zo snel geïnstalleerd kan worden op onze Xoom.
Ah nice, ik zie dat hij er ook al voor de 3G versie is.. Vanavond maar even flashen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

de release van Jelly Bean voor de Motorola Xoom is aanstaande:

http://www.theverge.com/2...4-1-jelly-bean-xoom-wi-fi

Jammer dat dit weer voor een hele beperkte groep (usa wifi) gaat gelden :( De nederlandse 3g modellen blijven ver achter :'(

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

E-B schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:12:
[...]

Dus zeker niet heel Europa (voorlopig)...
Zo zit ik net even wat rond te klikken op bovengenoemde site en kom ik deze pdf tegen op notabene de franse site:

http://motorola-global-po...S_UK_Release_Notes_NL.pdf

Document bevat de aankondiging van de ICS uitrol voor de nederlandse 3g modellen 8)7 Rare jongens die amerikanen :)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Nou, het zou mooi zijn als die uitrol binnenkort begint. Ik heb nu mijn device ge-unlocked en draai de MZ604 firmware op mijn MZ601. Draai daardoor dus Android 4.0 (zonder 3G, uiteraard) maar ik ben eigenlijk niet tevreden over de accuduur. Die lijkt ontzettend gezakt van 4-5 dagen naar 1, maximaal 2 dagen. Misschien ook wel een app die niet helemaal lekker is, maar ik vind het wel een beetje verdacht.

Ik hoop alleen dat ik weer een beetje ongeschonden terug kom naar de MZ601 image. Zo werd mijn tablet onbruikbaar door het opnieuw locken van de bootloader (iets wat ik eigenlijk wel zou willen) met de MZ604 image. Ook hoop ik dat de accuduur weer verbeterd op het moment dat ik terug ga en dat ik niets heb beschadigd. Dat zou een beetje zonde zijn (wel een goed excuus zijn om een Nexus 7 te kopen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Hier nog steeds geen ICS laat staan JB , ik ben bang dat Motorola de markt hier niet zo serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

JB wordt nu uitgerold in de USofA volgens androidworld (http://www.androidworld.n...la-xoom-wifi-beschikbaar/)

Blijf het ongelovelijk vinden dat een klein deel van de xoom's wordt voorzien van de laatste versie, terwijl het gros nog op honeycomb draait :'(

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

ik kreeg de update eergisteren binnen op een wifi+3g versie. Heb weel het idee dat ik nu vaker moet opladen, maar dat kan ook subjectief zijn.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 19:18
Erg jammer om te zien dat de updates hier in Nederland zo langzaam uitgerold worden. Ik heb destijds mijn Xoom geïmporteerd (usa-wifi) en heb er wat dat betreft nog geen moment spijt van gehad. Vannacht kreeg ik netjes de OTA update naar Jellybean.

Ik zou wifi users in Nederland toch echt aanraden om te kijken of er geen andere mogelijkheid is om te updaten, want ik heb er weinig vertrouwen in dat het snel gaat met Motorola. Dit terwijl beide updates echt wel belangrijk zijn in mijn ogen. Honeycomb was in mijn ogen echt niet 'af', de tablet voldoet al een heel stuk beter met ICS. Jellybean loopt dankzij de verbeteringen van 'project butter' zoals ze het bij google noemen nog een stuk smoother. Je zult af en toe nog steeds wel last hebben van haperingen, maar ik was toch verbaasd hoe soepel bepaalde dingen nu lijken op deze, toch al wat oudere, hardware.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Inderdaad, ik draai al sinds een weekje de EOS 3 nightly op me 3G(EU) en dat werkt echt prima. Geen bugs of wat dan ook tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Eindelijk de OTA update naar ICS aan het binnen halen op een EU Wifi+3G.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Vrijdag de OTA ontvangen naar JB op mijn tablet (GEDyfied MZ601) en loopt hier echt als een zonnetje. Ik heb het idee dat de accuduur ook weer verlengd is. Verder nog niet echt mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

E-B schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:33:
Vrijdag de OTA ontvangen naar JB op mijn tablet (GEDyfied MZ601) en loopt hier echt als een zonnetje. Ik heb het idee dat de accuduur ook weer verlengd is. Verder nog niet echt mee gespeeld.
Jelly bean?? of heb je een custom rom erop?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Heb vandaag ook mijn Jelly Bean ontvangen op mijn Wifi versie. Responsive werkt weer een stuk beter en sneller. Verder nog niet veel voordelen gezien.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rffnsqued
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
Heb hem ook net geinstalleerd, ben benieuwd. Btw update eu xoom lekker naar de US versie en geniet van alle update. Werkt hier als een zonnetje

No Inspiration to Inspire myself........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

weet iemand een manier op de software opnieuw te installeren op je tablet. Ik heb een update gedaan OTA naar ICS en daar is iets mis gegaan. Mijn tablet hangt zich met grote regelmaat op en dan zit er niets anders op dan een reset te doen. Ik had dit overigens ook al met android 3x maar toen was het niet zo vaak als nu. (ik heb het over meerdere keren per dag).

zit eraan te denken om de xoom terug te sturen voor reparatie.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Dus er zijn al mensen met een europese xoom en 4.x? Ik ben 3.2 zo beu (werkt gewoon niet lekker, laggy etc.). Zit al zo lang naar update te zoeken op mn Xoom :-P Misschien toch maar gewoon flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekR2
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Heb mijn EU Xoom 3G+ Wifi vandaag GEDified. De USA ROM staat er nu op, waardoor deze nu al op JellyBean draait. Hier staat een goede turorial

http://www.simonjstuart.c...n-us-wifi-xoom-for-n00bs/

Lees ook dat ICS nu officieel voor de EU Xoom 3G + Wifi wordt verspreid. Heeft iemand een idee hoe ik de originele EU software er weer op zou kunnen zetten als ik dat zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
FreekR2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:41:
Heb mijn EU Xoom 3G+ Wifi vandaag GEDified. De USA ROM staat er nu op, waardoor deze nu al op JellyBean draait. Hier staat een goede turorial

Lees ook dat ICS nu officieel voor de EU Xoom 3G + Wifi wordt verspreid. Heeft iemand een idee hoe ik de originele EU software er weer op zou kunnen zetten als ik dat zou willen?
Ha! Ik kwam ook net uit op die site, net gedaan ging prima! Ding loopt smooth! :-) Wel een hoop updates haha, maar mag niet klagen ;) Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 23:03
Lees ook dat ICS nu officieel voor de EU Xoom 3G + Wifi wordt verspreid.
Per roeiboot. Toch wacht ik even af, de huidige tablet ligt hier pas een ruime week nadat de eerste terug is gestuurd naar de fabrikant (en kwijtgeraakt :P).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside

Verdorie, alleen voor WiFi only :|

EU 3G + Wifi is inmiddels verspreid in Nederland. Heb hem er vorige week op gezet. Werkt stukken beter nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Fasterinside op 03-08-2012 09:30 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Tsja, de MZ601 alhier (3G + WiFi) draait nog altijd 3.2, ik snap echt niets van die OTA updates.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

roelbb schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:59:
[...]

Jelly bean?? of heb je een custom rom erop?
Nou ja, "custom"... Ik heb net als veel mensen die bovenstaand gepost hebben, mijn tablet (MZ601) voorzien van de originele US WiFi rom (MZ604) waardoor het een z.g.n. GED (Google Experience Device) apparaat wordt.

Je verliest wel de 3G functionaliteit en garantie maar beide verwacht ik geen gebruik van te maken. Ik kon simpelweg niet langer wachten op de update, nu loop ik qua besturingssysteem in 1 keer voorop (en ik heb er tot nu toe nog geen spijt van). *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik heb EOS 3 draaien, werkt ook prima op Jelly Bean en heb nog steeds 3G functionaliteit ;), hij update ook gewoon netjes OTA. Dus wil je wel Jelly Bean, maar toch 3G kan je daar ook is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

E-B schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Nou ja, "custom"... Ik heb net als veel mensen die bovenstaand gepost hebben, mijn tablet (MZ601) voorzien van de originele US WiFi rom (MZ604) waardoor het een z.g.n. GED (Google Experience Device) apparaat wordt.

Je verliest wel de 3G functionaliteit en garantie maar beide verwacht ik geen gebruik van te maken. Ik kon simpelweg niet langer wachten op de update, nu loop ik qua besturingssysteem in 1 keer voorop (en ik heb er tot nu toe nog geen spijt van). *O*
duidelijk. ik ben bang dat ik wel gebruik van de garantie ga maken, dus maar even niet rooten.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436638

Vandaag de update naar 4.04 gedownload (officieel eu) Wifi Xoom :) Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
Anoniem: 436638 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:59:
Vandaag de update naar 4.04 gedownload (officieel eu) Wifi Xoom :) Ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Ook hier de niet geroote Wifi Xoom update uitgevoerd. Verliep soepel en alles lijkt nog te werken. Ziet er strakker uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
WiFi + 3G idem (MZ601). En inderdaad, het ziet er net iets gelikter uit.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Hier nu ook eindelijk ICS , echt een hele verbetering , mz601 wifi+3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Sinds gisteren ook 4.04, dus over een jaartje krijgen we hopelijk Jellybean :P

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23
Tripl3 D schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:52:
dus over een jaartje krijgen we hopelijk Jellybean :P
_O- *O* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ik ben weer terug gegaan van de MZ604 US firmware naar de originele MZ601 3G / EU software (ja, ik wissel nog wel eens van gedachte... ;)). Ben nu in afwachting van de update naar 4.0.4.

JB is leuk maar ik vond het toch een prettiger idee om de firmware te draaien die bij het apparaat hoort. En heel eerlijk gezegd, op deze tablet vond ik het verschil ook niet zo heel erg groot tussen ICS en JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Laatst online: 24-08-2020
Weet iemand waar je kunt zien of ICS voor de Xoom2 al uit is?

Bij de officiele "Motorola Android Software Upgrade News" pagina zie ik alleen maar "Rollouts begin in Q3 2012".

Kan je ergens een herinnering krijgen als de update uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Uitrol is afgelopen weekend in NL begonnen, maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt :)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
mcv schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:00:
Uitrol is afgelopen weekend in NL begonnen, maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt :)
Vaag. Net nog gekeken, maar hij zegt; geen update mogelijk...

Zit nog steeds op Android 3.2.2

• Werewolf336
En nog steeds geen update...
Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLand
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21
Zojuist update ontvangen voor Android 4.0.4. Automatisch en geinstalleerd.
Xoom 2 ME

[ Voor 6% gewijzigd door LowLand op 24-09-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Hier ook geen update naar ICS 4.0.4 voor de Xoom 2 Media Edition

Q3 is nota bene voorbij, erg slechte zaak.

Voor degene die het wel gelukt is...hoe hebben jullie de update ontvangen? OTA? Motorola Update? Iets speciaals uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
StraightOn.NL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:27:
Hier ook geen update naar ICS 4.0.4 voor de Xoom 2 Media Edition

Q3 is nota bene voorbij, erg slechte zaak.

Voor degene die het wel gelukt is...hoe hebben jullie de update ontvangen? OTA? Motorola Update? Iets speciaals uitgevoerd?
Zojuist met succes de update naar 4.0.4 ontvangen OTA.

Pakket is zo'n 240 MB groot, duurt wel even voordat het gedownload is....

Daarna herstart de Xoom 2 Media Edition en heeft ie zo'n dikke 10 minuten nodig om te installeren.

Tot zover positieve ervaring met 4.0.4, alle apps worden automatisch mee geupdate en geoptimaliseerd, dat duurt trouwens ook weer een aantal minuten.

Tablet werkt veel sneller zo lijkt het, apps openen sneller, hij laadt sneller en je kan nu eindelijk ook Chrome en andere moderne apps fatsoenlijk gebruiken. Enige nadeel is wel echt dat het scrollen door menu's en de homescreens enorm happert. Hij gaat dan wel sneller van homescreen 1 naar 2 in tijd, maar het ziet er veel minder vloeiend uit dan in 3.2.2. Een update naar 4.1.1(of 2) is nu echt heel erg gewenst...Project Butter zou deze tab echt goed doen...ik heb de update dus nu pas een paar uur maar ik denk dat de 'lack in flow' wel eens erg storend kan gaan worden. Dus 4.0.4 is niet persé een verbetering imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
StraightOn.NL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Zojuist met succes de update naar 4.0.4 ontvangen OTA.
Hier is hij ook eindelijk binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekR2
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Vandaag update ontvangen op xoom met GED USA wifi ROM naar android 4.1.2. Erg cool dat die versie van de Xoom net zo snel wordt geupdate als de nexus apparaten!

Weet iemand wat daar de features en verbeteringen van zijn op een Xoom? Las iets over landscape modus voor de nexus7, maar dat had de Xoom al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Klopt het dat je vanaf 4.1 geen Flash ondersteuning meer hebt?
Dan houd ik het bij 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds zaterdag de Xoom 2 in bezit. Orgineel hoesje is zojuist besteld (helaas moeilijk aan te komen).

Direct met uitpakken geupdate naar 4.0.4. Kost je even wat tijd. Tablet werkt soepel.

Helaas wel 1 dode / luie pixel bij de enter toets. (alleen op grijs tint is de dode/luie pixel zichtbaar)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

janzeeschuimers schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:50:
Klopt het dat je vanaf 4.1 geen Flash ondersteuning meer hebt?
Dan houd ik het bij 4.0.4.
Blijkbaar klopt dat. Zie: http://www.tabletguide.nl...ndere-jelly-bean-tablets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Meh, geen Android 4.2 voor de Xoom. -O-

Nu maar hopen dat ze nog wel de moeite nemen om 4.1.2 naar meerdere varianten uit te rollen. Zou het wel tof vinden als ik hem nog zou binnenkrijgen op mijn MZ601.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
E-B schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:20:

Nu maar hopen dat ze nog wel de moeite nemen om 4.1.2 naar meerdere varianten uit te rollen. Zou het wel tof vinden als ik hem nog zou binnenkrijgen op mijn MZ601.
4.2? Heb niet eens 4.1 gekregen. Binnenkort toch maar eens kijken naar een awesome Surface. :9~

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Fasterinside schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:58:
[...]

4.2? Heb niet eens 4.1 gekregen. Binnenkort toch maar eens kijken naar een awesome Surface. :9~
Ik heb m geflasht als een google experience device. Ergens staat een linkje in dit topic hoe je dat kan doen. Krijg je wel de laatste updates, niet dat het veel uitmaakt, ik vind hem nog steeds traag en laggy lopen.

(ik ga ook voor de surface, ooit, na komst van mn nieuwe laptop is tablet weer overbodig geworden... luxeprobleem :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

E-B schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:20:

Heb je daar een bron voor?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

mcv schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:38:
[...]

Heb je daar een bron voor?
https://groups.google.com...roid-building/-ymcoMuDAbA
-There is no support for 4.2 on Nexus S and Xoom. Those devices should
continue using 4.1.2.
@Fasterinside: kan kloppen, er is tot nu maar 1 model (MZ604 - US WiFi variant) die Android 4.1 officieel draait.

@rozuchu: dat heb ik ook al eens geprobeerd, ik was zelf niet tevreden met het resultaat (battery drains). Voor mijn gevoel werkt stock toch het beste. Misschien dat ik het nog wel eens ga proberen. Eerst maar eens afwachten of Moto met een statement komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Het slechte nieuws begint nu bekend te worden:

http://www.techzine.nl/ni...n-geen-android-4-2-a.html

Blijf de xoom toch een teleurstellend product vinden. Ik heb voor de Xoom gekozen omdat het een GED is. Maar de IceCram update heeft een jaar geduurd.

Voor mij geen motorola meer :(

Computer says NO!

• rozuchu
Ik had geen last van battery drains, ik vond hem wel soepeler lopen dan de stock. Maar goed, wat hierboven ook gezegd wordt ben ik het mee eens, een teleurstellend product. Ik denk dat ik m sowieso weg ga doen een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Iemand al Android 4.2 draaien? Wil dit weekend eens proberen. Heb alleen geen ervaring met rooten en flashen... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2026100

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 14:54
Ik zou voor de CM10.1 Nightlies gaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2084236

Draai zelf nog officiele 4.0.4 op een 3G Xoom, maar CM gaat er binnenkort ook op komen nu de Nightlies lekker draaien.

Mis ik wel de live-tv apps, want die zijn geblokkeerd op custom roms helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Peetke schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:51:
Ik zou voor de CM10.1 Nightlies gaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2084236

Draai zelf nog officiele 4.0.4 op een 3G Xoom, maar CM gaat er binnenkort ook op komen nu de Nightlies lekker draaien.

Mis ik wel de live-tv apps, want die zijn geblokkeerd op custom roms helaas.
Dit heb ik recentelijk gedaan, het is alsof mijn Xoom (MZ601) een tweede leven is begonnen. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, hoewel ik niet perse een voorstander ben van custom firmware en/of rooten.

Ik heb alleen de 3G functionaliteit nog niet getest maar voor de rest voelt de tablet snel aan, draait hij stabiel, is hij enigszins up-to-date en gaat de accu langer mee ten opzichte van de MZ604 (de "GED"-/wifi) ROM die ik er lang op heb gehad.

Wanneer je een beetje ervaring hebt met ROM's kan ik het voorzichtig aanbevelen om dit eens te gaan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

E-B schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Dit heb ik recentelijk gedaan, het is alsof mijn Xoom (MZ601) een tweede leven is begonnen. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, hoewel ik niet perse een voorstander ben van custom firmware en/of rooten.

Ik heb alleen de 3G functionaliteit nog niet getest maar voor de rest voelt de tablet snel aan, draait hij stabiel, is hij enigszins up-to-date en gaat de accu langer mee ten opzichte van de MZ604 (de "GED"-/wifi) ROM die ik er lang op heb gehad.

Wanneer je een beetje ervaring hebt met ROM's kan ik het voorzichtig aanbevelen om dit eens te gaan proberen. :)
Xoom 1 of Xoom 2? Of kan het alle 2? Heb zelf namelijk een xoom2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Zelf heb ik een Xoom 1 maar het zou mij verbazen als je bij een Xoom 2 niet het zelfde trucje kunt uithalen. Ik heb eigenlijk alle ervaring opgedaan op het XDA forum. Misschien dat je daar een tutorial kunt vinden indien je geïnteresseerd bent? :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste