iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
"Performance points (PP), which is an index of a car's overall performance, is now calculated regardless of your tire selection. You can now set performance point restrictions and tire restrictions separately when you race in a lounge."
En de nieuwe patch betekend ook het einde van dure auto's als prijzen
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 25-02-2011 07:36 ]
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Ik bedoel bij on-line racen. Door mij ter beschikking gesteld. GT5 geeft geen 'dure auto's weg...jenpet schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:49:
Ik heb volgens mij nog nooit een dure auto als prijs ontvangen
normaal kreeg je toch 2 auto's bij silver ? dus in dit geval 1 auto omdat ik al bronze had ?
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Maar die banden staan nu weer los van PP? Dat is best wel jammer, als je nu 20-40 punten onder de 'grens' zit kan je het nergens meer compenseren.
edit: dat lees ik denk verkeerd, het is een fix dat je PP dus wel goed wordt bijgewerkt:
Bij de berekening van het aantal prestatiepunten (pp), een samenvatting van de prestaties van de auto, wordt nu rekening gehouden met de bandenkeuze
[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2011 09:49 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er zijn nog ca. 919 auto's te dupen onder de 1000000SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:31:
Tot een miljoen kan je toch ook best leuke auto's vinden?
Ja, misschien is het een fix van die bug dat je eerst je turbo bv aan en uit moest zetten om het effect van de bandenkeuze te zien op PP.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:31:
Maar die banden staan nu weer los van PP? Dat is best wel jammer, als je nu 20-40 punten onder de 'grens' zit kan je het nergens meer compenseren.
edit: dat lees ik denk verkeerd, het is een fix dat je PP dus wel goed wordt bijgewerkt:
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 25-02-2011 11:31 ]
Er zat ook een fout in het systeem. Tijdens een pitstop kon je banden kiezen die je vanwege de PP-restrictie normaal niet zou kunnen gebruiken. Is dat ook opgelost?JoepW schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:17:
[...]
Er zijn nog ca. 919 auto's te dupen onder de 1000000
[...]
Ja, misschien is het een fix van die bug dat je eerst je turbo bv aan en uit moest zetten om het effect van de bandenkeuze te zien op PP.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Geeft wel handige info, op Suzuka is de NSX en Nismo Z niet te verslaan! Aangezien ik ze telkens hetzelfde circuit laat rijden kun je mooi zien welke auto's daar snel zijn
@JoepW je coureurs hebben al drie bolletjes vol
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 12:28 ]
Dna moet ik maar eens gaan kijken. Innen kan niet, want 20 mio is de standVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:28:
Het is wel jammer dat je met die online B-spec races niet zelf het circuit uit kan kiezen.
Geeft wel handige info, op Suzuka is de NSX en Nismo Z niet te verslaan! Aangezien ik ze telkens hetzelfde circuit laat rijden kun je mooi zien welke auto's daar snel zijn![]()
@JoepW je coureurs hebben al drie bolletjes vol(geen idee wat het betekent maar het schijnt goed te zijn)
Ik zal eens kijken of er nog wat te koop is in de occasiedealer.
-------------------
Uitslagen en klassement is bijgewerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 25-02-2011 13:07 ]
Daar hoopte iedereen denk ik op. Maar niet dus.. PD heeft een beter idee. De banden hebben nu geen invloed meer op de PPJoepW schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:17:
Ja, misschien is het een fix van die bug dat je eerst je turbo bv aan en uit moest zetten om het effect van de bandenkeuze te zien op PP.

I served in a company of heroes.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
EDIT : Nevermind! Blijkt dat de Enzo die ik al heb ook MR is
Alleen jammer dat die een draai-cirkel heeft van een vrachtwagen...
[ Voor 25% gewijzigd door Tony L op 25-02-2011 13:40 ]
PSN: Norfirin
Verwijderd
Dus kan je nu een PP en banden restrictie aanzetten.
NSX qua GT auto's vind ik wel de betere MR auto.Tony L schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:37:
Wat is een goede MR auto? Ik heb een snelle nodig en de Honda Raybrig NSX '06 lijkt me wel wat. Ik heb alleen geen idee of je die dingen nog kan tunen. Misschien dat jullie een goede suggestie hebben?
Maar ligt aan welke auto-serie je zoekt, Le Mans hebben ook aantal goeie MR's, R10, 787B, FAP etc, voor GT300 heb je de Arta of Wedd's.
Maar dat spreekt dus de Nederlandse notes tegen:Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:40:
Dat is wat er staat: het maakt voor het aantal PP niet meer uit wat voor banden je pakt.
Dus kan je nu een PP en banden restrictie aanzetten.
Bij de berekening van het aantal prestatiepunten (pp), een samenvatting van de prestaties van de auto, wordt nu rekening gehouden met de bandenkeuze
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2011 13:44 ]
Yes ben er nu mee bezig. Het enige punt is dat de banden niet helemaal een vaste waarde lijken te hebben.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:35:
Heb je dat getest?
Hieronder waar ik mee bezig was:
P.P voor de online klasses kloppen nu dus niet meer, de banden moeten we van het pp totaal afhalen. ff zitten puzzelen:
Een van de auto's waarvan ik weet hoeveel PP die had is de Camaro SS RM.. 666 en nu 614. Race Normaal banden erop. Dus 52 PP eraf voor klasses waar we Race Normaal gebruiken?
CLK DTM, Alfa 155 V6 Ti geven 51 pp verschil.
De Furai/R8 LMS had ik op 720pp (mixed race klasse) op Race Zacht en die komen nu op 650. Dus 70 eraf door die RZ banden. Haha mijn Ford GT zakt van 720 naar 651...
Race hard: GT300 wedssport celica/Cusco impreza/ Amemiya RX7 stonden klaar op 550pp en nu 517pp dus 33pp eraf.
Heb het met meer auto's geprobeerd en het zijn niet helemaal vaste waarden wat de banden in PP verschillen. Maar het scheelt 1 a 2 puntjes max tot nu toe. Ongeveer 70 voor raca zacht, 51 voor normaal en 33 voor race hard.
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 25-02-2011 13:59 ]
Online hebben we een aantal klasses die sowieso gelimiteerd zijn in banden. DTM bijvoorbeel reed op max Race normaal en 630PP. Dezelfde auto qua performance heeft nu ongeveer 51 pp minder. Als we de pp limiet 630pp houden zijn de auto's 51 pp in vermogen/gewicht/downforce sneller te maken. Lijkt mij dat we dus bij alle klasses wat van de p.p afhalen.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:46:
Dan dus weer terug naar banden-restrictie? Zo krijg je haast nooit een breed veld aan auto's, lagere PP auto's kan je dus niet meer compenseren door betere banden (soft ipv normaal), hogere PP auto's dus niet meer door slechtere (hard) te nemen.
Qua close racing is het misschien wel goed. Omdat je geen extra PK/downforce kan krijgen als je op slechtere banden rijdt. Dus minder kans op auto's die op het rechte stuk langs vliegen en stapvoets door de bochten moeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 25-02-2011 14:00 ]
sigh
Verwijderd
verkeerd vertaald want dat is niet wat er in engelands staat[message=35594045,noline]SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:42
[...]
Maar dat spreekt dus de Nederlandse notes tegen:
Same hereBl0cKeR schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:10:
Klopt het dat ik me niet in kan schrijven voor a.s. maandag? hij geeft aan "comments are closed" zowel in firefox als IE
Klopt. Doet het weer. Mijn vaud

Kunnen we weer klasses gaan lopen uitzoeken.
Het nieuwe PP systeem geeft een lagere score met dezelfde banden (maakt niet uit welke banden..)
Maar de verlaging verschilt per auto, dus weeeeer uitzoeken. Bah.
Mixed race Cars zal ik proberen vandaag / morgen te doen. Net als de GT300 voor de school.
Baal
Het lijkt er een beetje op dat het een constante is per type band. Misschien is het minder werk dan ik bang voor was. Ga zo maar eens even achter de PS3 zitten om te testen in een lounge..
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 25-02-2011 17:02 ]
oude modem lijkt intussen minder/geen problemen meer te geven, ik ga proberen maandag mee te doenTHID schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:21:
nieuwe modem biedt dusdanig veel problemen met normaal internetgebruik dat meedoen van mijn kant er helaas nog niet in zitik blijf maar weer verder zoeken, heeft iemand van jullie misschien een goed werkende ADSL-verbinding icm met PSN? zo ja, welk modem gebruik je?
Ik wil graag even weten wie er met stuur of controller rijdt. Dit voor de instructie.
Morgen zal ik de lead hebben, host zal Maciek8 zijn. Indien dit niet functioneert om technische redenen zal ik hosten.
Misschien is het ook handig als de deelnemers even aangeven wat hun primaire interesse is voor morgen.
Beetje jammer als we de accenten verkeerd leggen.
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 26-02-2011 10:29 ]
Voor mij gaat het om fine tunen van auto's en om meer basissnelheid te krijgen. Ik zit steeds 2-4 seconden van de snelsten af (in de training per ronde lol

over bochtenwerk kan ik nog veel leren en rijden in verkeer.
[ Voor 5% gewijzigd door Rizn op 26-02-2011 13:17 ]
PSN: riznind
Ik had de naam van de host van zondagmiddag vaud getiept. Het moet zijn: maciejk8JoepW schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:27:
....host zal ....... zijn. Indien dit niet functioneert om technische redenen zal ik hosten.
Ennuh. Het is aan te raden (niet noodzakelijk hoor) om morgen met de Racing School een GT300 met achterwielaandrijving te gebruiken. Daarmee is het instrueren van onder en overstuur 'makkelijker'
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 26-02-2011 14:09 ]
Ik rijd met stuur (DFGT), maar controller is ook geen probleem..scheelt weer een tafeltje verschuivenJoepW schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:27:
We hebben morgen 4 inschrijvingen voor de GoT5 Racing School. Leuk.
Ik wil graag even weten wie er met stuur of controller rijdt. Dit voor de instructie.
Morgen zal ik de lead hebben, host zal Maciek8 zijn. Indien dit niet functioneert om technische redenen zal ik hosten.
Misschien is het ook handig als de deelnemers even aangeven wat hun primaire interesse is voor morgen.
Beetje jammer als we de accenten verkeerd leggen.
primaire interesse: ik weet nog niks nada niejente.. dus je kan alle kanten op
PSN/XBOX : Murzeltje1976
-------------------------------------------------------------------
Alle klasses gebaseerd op PP zijn aangepast aan de wijziging sin ds de laatste patch.
Er zijn nog 2 nieuwe klasses in ontwikkeling:
American Classics (van voor 1972)
Directie auto's
[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 26-02-2011 20:27 ]
Wat voor karren rijden jullie voortaan meestal mee? (ik zie wel een lading klasse's op de site staan, maar totdat mijn b-spec bob weer veel heeft gedaan kan ik er maar een paar van aanschaffen en verder heb ik geen idee welke auto's in die klasse competitief zijn)
Laatst trouwens ook online een wedstrijdje gereden met cobra's op sport soft, dat was opzich ook wel vet
[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 26-02-2011 20:32 ]
oke oke, ik schuif dat tafeltje wel weer voor de tv *zucht*JoepW schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:44:
Stuurtje is wel beste om echt te kunnen voelen wat afstellen doet met de auto. Dus schuiven dat tafeltje
Alle klasses gebaseerd op PP zijn aangepast aan de wijziging sin ds de laatste patch.
Er zijn nog 2 nieuwe klasses in ontwikkeling:
American Classics (van voor 1972)
Directie auto's
[ Voor 11% gewijzigd door Murzeltje op 27-02-2011 01:31 . Reden: bob-tekst verwijderd ]
1. Het programma voor maandagavond is bekend! We gaan rijden met de brullende bakken klasse:
http://gt5.invisio.nl/2011/02/race-serie-mixed-race-cars/
2. Er zijn nog plekjes over voor de GoT racing school tryout van vanmiddag. start om 14:00.
Als je mee wil doen, inschrijven is verplicht! (net zoals een headsetje).
Verdere info: http://gt5.invisio.nl/

jammer dat ik weg moest, maar tot de voglende keer denk ik!
PSN: Houwie2283
Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben.
Voortaan lijkt mij 2 a 3 deelenemers per GoT5 school lounge het maximum.
---------------------------
Hier met name mijn probleem met on-line race:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=187275
---------------------------
Vergeet niet in te schrijven voor de race van morgenavond!
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 28-02-2011 06:36 ]
Verwijderd
Daar wil ik dus niet meerijden. Iemand nog tips om aan een andere uit de lijst te komen?
Edit: ok heb dus blijkbaar de XJ220 pas gewonnen.

Edit2: XJ220 MAX pp 634, motor tuning noodzakkelijk maar niet mogelijk
Waar rijdt iedereen zon beetje mee?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 16:56 ]
Als je mij nu toevoegt, dan zet ik een M3 GTR Race Car bij mijn favoriete auto's. Die kun je dan lenen, als het goed is. Ford GT race car 2004 of spec II heb ik ook als je nog voorkeur hebt. Ik ben zo rond 17.30 thuis
Racing School 1 op 1 was echt zeer leerzaam! Nog bedankt 2fast4Stig voor de uitleg.
Grootste problemen liggen bij te laat remmen en verkeerde lijnen rijden.
Edit: Zie dat je je post hebt aangepast. Ik rij zelf met de Mclaren F1 GTR Race Car
[ Voor 12% gewijzigd door Rizn op 28-02-2011 16:53 ]
Verwijderd
Kan ik dan ook met de afstelling rommelen?Rizn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:51:
Als je mij nu toevoegt, dan zet ik een M3 GTR Race Car bij mijn favoriete auto's. Die kun je dan lenen, als het goed is. Ford GT race car 2004 of spec II heb ik ook als je nog voorkeur hebt. Ik ben zo rond 17.30 thuis
Zou dan graag de M3 van je lenen.
In de UCD staan geen race wagens op het moment.
Ik heb zelf even een auto geleend van Maciejk8 en je kan de instellingen veranderen.
Met motortuning 3 en maximale turbo haalt de M3 maar 595PP dus weet niet of hij echt mee gaat komen.
ik ga je nu toevoegen. Je moet wel dan je PS3 ff opnieuw opstarten.
edit: dom, ik zie op de website de host al
edit2: auto is gefixt.
[ Voor 39% gewijzigd door THID op 28-02-2011 18:50 ]
Verwijderd
Heb net paar races gereden met de XJ220 en vind hem heel lekker rijden.Rizn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:48:
Hij staat nu bij mijn favorieten. (Ga naar profiel en kies riznind als je me hebt toegevoegd)
Ik heb zelf even een auto geleend van Maciejk8 en je kan de instellingen veranderen.
Met motortuning 3 en maximale turbo haalt de M3 maar 595PP dus weet niet of hij echt mee gaat komen.
ik ga je nu toevoegen. Je moet wel dan je PS3 ff opnieuw opstarten.
Dus het wordt toch de Jag voor vanavond, hoop dat die snel genoeg is.
In ieder geval thanks voor de moeite Rizn
Laten we vanavond maar eens zien of alle auto's goed meekomen.
ford gt test car komt ook niet aan pp's maar we zullen wel zien inderdaadJoepW schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:47:
Ik zie vanm een aantal auto's lagere waardes dan verwacht door ons bij het aanpassen van de PP's.
Laten we vanavond maar eens zien of alle auto's goed meekomen.
Verwijderd
Trouwens nog bedankt joep b-spec schiet lekker op zo
Tot straks!
Ik probeer nu met de geleende auto van Maciekj8 online te gaan en dat kan niet.......
Dus helaas werkt dit niet voor online races.
Ow, wat een misser....Rizn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:19:
Oh oh.
Ik probeer nu met de geleende auto van Maciekj8 online te gaan en dat kan niet.......
Dus helaas werkt dit niet voor online races.
De raceklasse van vanavond (de mixed race cars) werkt erg leuk, er wordt nu hard rondgereden en het is echt Pk geweld, prachtig. de 1e race op tokyo is gewonnen door de furay, maar eigenlijk vooral omdat deze auto het zonder pitstop haalde. waarschijnlijk gaat hij daarom de klasse uit, de rondetijden matchen wel aardig, maar pitstoploos rijden is gewoon saai
Mooie races vanavond. Eerste race viel voor mij licht tegen. Ik kon redelijk mee komen met de middenmoot. Hoe weet ik niet, maar ergens vond ik de gedachten dat ik het wel even zonder pitstop zou kunnen doen. De vorige keer dat ik meedeed dacht ik het zelfde op La Sarthe maar helaas ging ik goed nat toen de laatste ronde. Ik merkte dat ik na een rond of 12 toch veel tijd verloor en klapte er lekker hard af. toch maar gestopt maar het was heel eerlijk gezien gewoon te laat dus.
De race op Daytona roadcourse ging beter. Omdat ik 7 versnellingen had en ik denk iets te veel downforce kon ik meteen het in-field gedeelte goed naar voren rijden. Reed even 4e maar mijn collega racer DutchYup wees me snel mijn plek op de banking... tweede ronde nog wel redelijk aan kunnen haken aan een RX7 maar vanaf ronde 3 tot 18 helemaal niemand meer gezien. Een beetje een Jenson Button gevoel. mooi resultaat maar ik kwam toch nog te kort... Ik hoorde over de voicechat dat er mensen waren die het een beetje saaie baan vonden. Maar dat is denk ik het ding van deze baan. Met twee uiterst lastige bochten (al remmend vol insturen) is het toch zaak bij de les te blijven.
Ik merk dat ik zwaar tracktime te kort kom t.o.v. van veel (ik maak maximaal 10 uur in de week), maar als ik me redelijk kan handhaven in de middenmoot ben ik blij! Mij 5e plaats is voor mij dan het zelfde als een zege! Ook mijn derde plaats weken geleden in een cup Lupo op Tsakuba blijft me bij.
Mijn grote dank en respect gaan uit naar de organisatie. DutchYup en rlKoekie vanavond. Het maakt mijn GT5 ervaring helemaal compleet! Vooral doorgaan en ik hoop dat ik nog lang mee mag/kan doen!
May the Speed Be With You!
GTHQ_MeShell.
Leuk verhaal en graag gedaan. Vergeet niet dat naast rlKoekie en mij achter de schermen ook Maciejk8, 2Fast4Stig, DutchDevil, Himlims, Pyrone en Ramsho werk verzetten.GTHQ_MeShell schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:52:
Hey!
Mooie races vanavond.......Mijn grote dank en respect gaan uit naar de organisatie. .....Het maakt mijn GT5 ervaring helemaal compleet! Vooral doorgaan en ik hoop dat ik nog lang mee mag/kan doen!
En stoppen doen we voorlopig echt niet
De enige smet vandaag was weer geduvel met verbindingen. Ik heb 2 races zonder problemen kunnen rijden. Alleen bij het wisselen van track ging het bij mij ff mis. Wel jammer dat diverse mensen elkaar niet zagen, spraak niet goed functioneerde (weer) en dat er zelfs mensen (buttonbasher bv) midden in een race werden uitgeknikkerd. Jammer.
Ik ga hier weer ADSL aanvragen voor de tijd totdat ik glasvezel krijg.
---------------------------------------------------------
Uitslagen en klassement zijn geplaatst op de site.
---------------------------------------------------------
Ik heb het idee dat ik donderdag niet in staat ben om mee te doen met het raceprogramma of GoT5-school. Ik heb aan het eind van de dag een vergadering die wel uitloopt denk ik.
ok, helder.rlKoekie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:50:
@TheHansID: we hebben ook 2 alleen-pp klasses, maar vaak is er toch te veel variatie dan in het veld. resultaat is dat er autos komen die erg goed bij een baan passen, en na een paar avonden rijd iedereen dus in dezelfde bak met dezelfde afstelling.
De raceklasse van vanavond (de mixed race cars) werkt erg leuk, er wordt nu hard rondgereden en het is echt Pk geweld, prachtig. de 1e race op tokyo is gewonnen door de furay, maar eigenlijk vooral omdat deze auto het zonder pitstop haalde. waarschijnlijk gaat hij daarom de klasse uit, de rondetijden matchen wel aardig, maar pitstoploos rijden is gewoon saai
Was erg leuk vanavond maar auto mistte wel enorm veel snelheid, jammer. en bij de eerste race nam ik een verkeerde keus door geen pitstop te nemen, in de laatste ronde kwam ik geen bocht meer om
Verwijderd
Tweede race leek het me een goed idee om wat snelheid goed te maken de furai te pakken.
Ging niet lekker met die bak, was de eerste keer dat ik er mee reed en ook de laatste keer
Ook in de tweede race knalde ik eruit maar dat lag aan mn internet die had een uit/aan-momentje.
In de eerste race had ik de zelfde auto + afstelling als Eric , maar verloor toch 3 a 4 sec per ronden puur op rijders kwaliteiten.Snelste ronde 1.36.
Tweede race een auto gepakt ( citroen ) omdat ik deze had , andere autos waren zo 123 niet te koop. Met de standaard afstelling verloor ik alleen al op het rechte eind bijna 5 a 6 sec. Snelste ronde van mij was 1.45
Zondag avond wel voorbereiding gedaan maar helaas bleek dat met de verkeerde niet toegestane auto :-)
Ligt niet aan de rijderskwaliteiten maar gewoon aan meters maken; zelf reed ik ook een kleine twee seconden sneller dan tijdens de kwali, scheelde ook dat ik kon aanhaken bij jrbunnik en Joep (en mijn twee onzichtbare tegenstanders), hierdoor ga je vanzelf mee in de flow en vliegen de tijden omlaag!!Fast-P schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:24:
In de eerste race had ik de zelfde auto + afstelling als Eric , maar verloor toch 3 a 4 sec per ronden puur op rijders kwaliteiten.Snelste ronde 1.36.
Sorry voor het slechte advies; zal wel aan de jet-lag hebben gelegen....haha...Fast-P schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:24:
Tweede race een auto gepakt ( citroen ) omdat ik deze had , andere autos waren zo 123 niet te koop. Met de standaard afstelling verloor ik alleen al op het rechte eind bijna 5 a 6 sec. Snelste ronde van mij was 1.45
Zondag avond wel voorbereiding gedaan maar helaas bleek dat met de verkeerde niet toegestane auto :-)
Heb momenteel een bobje online staan maar vanavond zal ik voor wat versterking voor hem zorgen.
Bedankt heEricjooo schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:01:
Sorry voor het slechte advies; zal wel aan de jet-lag hebben gelegen....haha...
Verwijderd
Zit niet echt veel verschil tusen de kwaliteit van de rijders hoor, veel oefenen en daardoor minder foutjes maken helpt dan wel
Ik zelf reed in een Ford GT spec ll test car. Listig hok zeg. Had een setup waar ik op Tokyo vrij goed mee kon komen maar al na 25% banden versleten te hebben veranderde de auto enorm.. paar keer m'n rembalans bij moeten stellen en een hoop gegleden maar wel redelijk gefinished. Op Daytona was het een stuk erger.. zal vooral aan mijn rijstijl en afstelling liggen. De 1e bocht is wel gaaf om zijwaarts rokend in te glijden en doorheen te driften maar dat heeft een prijs.
Ericjoo heb ik de hele avond niet gezien op de baan of gehoord

Ben het wel met iedereen eens, die furai is leuk, maar zonder pitstop is het wel minder spannend.Maciek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:53:
Was idd wel leuk gisteren. Toffe klasse is het ook, behoorlijk veel power en het blijft op bepaalde momenten lastig om überhaupt op de baan te blijven. Leuk om veel verschillende auto's te zien. Al vond ik het wel jammer dat de Furai zonder pitstop kon finishen in Tokyo.. al is het wel een prestatie om dat ding foutloos 19 rondjes te rijden op 1 setje banden
Al heb ik de laatste 3 ronden wel op hele gladde banden moeten rijden. Voorsprong ging in die ronden van 20 sec naar 10 seconden, en zeker de laatste ronde heb ik extreem voorzichtig moeten rijden.
Van mij mag die furai ook wel weg uit deze klasse, past er niet echt tussen.
2e race was deze auto zo kansloos, veel te weinig gewicht op de banden en daardoor echt nul grip.
Hier was de uitdaging om dat ding uberhaupt op de weg te houden.
Maar verder wel hele toffe klasse. Zeker met races met een pitstop er in.
Nou de kleine kans die je had met de Furai op die baan, heb ik totaal voor je verpruts.ramsho schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:43:
2e race was deze auto zo kansloos, veel te weinig gewicht op de banden en daardoor echt nul grip.
Hier was de uitdaging om dat ding uberhaupt op de weg te houden.
Heb net replay gekeken.
Ik dacht toen je direct na de race zei dat ik je aantikte dat je direct na de start bedoelde.
Maar je bedoelde begin 2de ronde. Ik dacht dat ik jouw voorligger heel zacht aantikte, maar het was jouw furai. Ik keek nl nog in mijn spiegels en zag jouw voorligger nog achter me zitten en dacht:
"Pffff, is gelukkig goed gegaan."
Jouw zag ik niet. En dat begrijp ik nu. Jij lag verkreukeld in de boarding. Nogmaals excuses. Voortaan me tot de orde roepen, dan had ik op je gewacht. Zo zijn de regels.
Niet alleen de Furai gaat uit de mixed race klasse ook zijn er enkele auto's die zelfs met motortuning de 650 pp niet halen. Ik zal de komende dagen dit corrigeren.
[ Voor 73% gewijzigd door JoepW op 01-03-2011 18:30 ]
Ik heb het direct proberen te melden, echter werkte mijn spraak kennelijk weer is niet, hoop echt dat er snel wat gefixed wordt aan het online racen, gisteren was wel weer een toppunt van slechte connecties.JoepW schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:25:
[...]
Nou de kleine kans die je had met de Furai op die baan, heb ik totaal voor je verpruts.
Heb net replay gekeken.
Ik dacht toen je direct na de race zei dat ik je aantikte dat je direct na de start bedoelde.
Maar je bedoelde begin 2de ronde. Ik dacht dat ik jouw voorligger heel zacht aantikte, maar het was jouw furai. Ik keek nl nog in mijn spiegels en zag jouw voorligger nog achter me zitten en dacht:
"Pffff, is gelukkig goed gegaan."
Jouw zag ik niet. En dat begrijp ik nu. Jij lag verkreukeld in de boarding. Nogmaals excuses. Voortaan me tot de orde roepen, dan had ik op je gewacht. Zo zijn de regels.
Niet alleen de Furai gaat uit de mixed race klasse ook zijn er enkele auto's die zelfs met motortuning de 650 pp niet halen. Ik zal de komende dagen dit corrigeren.
Maar ik maak me daar niet zo druk om hoor, stond inderdaad stil tegen een paal van de boarding.
Ken gebeuren, netjes dat je het even zo meld.
idd, niks gehoord. Ja was een ramp gisteren. Ik hoop ook dat er op korte termijn wat verbeterd. Vrijdag ga ik overleggen met KPN of ik terug kan van Internet Plus Bellen naar ADSLramsho schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:37:
Ik heb het direct proberen te melden, echter werkte mijn spraak kennelijk weer is niet, hoop echt dat er snel wat gefixed wordt aan het online racen, gisteren was wel weer een toppunt van slechte connecties.
Ik hoop dat de Audi R8 (ondanks 642PP) er wel in blijft; kon prima meekomen in race 1. Ik denk overigens dat hij na een oliewissel wel aan de 650 komtJoepW schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:25:
[...]
Net het gaat om andere auto's. Heb het lijssies hier ff niet.
-------------------------------------------
Donderdag dilemma
Er is 1 inschrijving voor de GoT5 Racing School en geen voor de cup-races.
Nu weet ik dat inschrijven altijd laat gebeurt, maar het is dunnetjes.
Ik wil eigenlijk voorstellen dat iemand anders een leuk programma verzint en ook host is voor de cup races en dat ik 1 op 1 met brsmit een uurtje school doe en dan de room join samen met brsmit waar de cup races worden verreden om lekker even mee te doen.
Dus: Wie o wie wil de organisatie op zich nemen van de cup races?
@brsmit: Je krijgt priveles. Ik zal krap op tijd zijn of het net niet halen. Maar latgen we afspreken dat ik hier even meld hoe laat ik er precies zal zijn voor de GoT5 racing school. Ok?
[ Voor 71% gewijzigd door JoepW op 01-03-2011 22:21 ]
ik vond de 1e race school erg geslaagd, maar ik ga het gewoon niet redden om donderdag avond weer aanwezig te zijnJoepW schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:15:
Ik zit op 643 of zo met de R8 volledig geknuffeld. Dus inrijden en hij haalt het wel.
Net het gaat om andere auto's. Heb het lijssies hier ff niet.
-------------------------------------------
Donderdag dilemma
Er is 1 inschrijving voor de GoT5 Racing School en geen voor de cup-races.
Nu weet ik dat inschrijven altijd laat gebeurt, maar het is dunnetjes.
@brsmit: Je krijgt priveles. Ik zal krap op tijd zijn of het net niet halen. Maar latgen we afspreken dat ik hier even meld hoe laat ik er precies zal zijn voor de GoT5 racing school. Ok?
Wil jij ook een programma in elkaar zetten? Als je dat ff mailt zet ik het op de site.Ericjooo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 02:07:
Als mijn lijn sterk genoeg is wil ik donderdagavond wel wat hosten en organiseren
Joep, ik wil ook gerust een andere keer meedoen aan de driving school hoor, no problemo.
sigh
Nee dit is geen probleem. We hebben zondag ontdekt dat een room vol en dan muten totaal niet werkt. DUs 1 op 1 is prima.Bl0cKeR schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:49:
Goedemorgen,
Joep, ik wil ook gerust een andere keer meedoen aan de driving school hoor, no problemo.
Wellicht is hij donderdag binnen en krijg ik hem aan de praat, dan ben ik er zowiezo bij!
MeShell.
Ik zal je er bij zetten. Maar dan is de GoT5 School vol voor donderdag. Ik had de inschrijving al gesloten. Ik zet jij er even handmatig bij.GTHQ_MeShell schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:58:
Heel graag doe ik mee donderdag in de drivingschool. Ik weet zeker dat ik nog heel wat kan leren. Maar ik las op invisio dat een headset verplicht is. En daar gaat het mis, heb ik niet... Hij kan elk moment binnen komen. Het een turtle beach PX21 besteld, is onderweg. Als het oke is zou ik er wel bij willen zijn, maar dan alleen luisteren, want praten gaat nog niet.
Wellicht is hij donderdag binnen en krijg ik hem aan de praat, dan ben ik er zowiezo bij!
MeShell.
Inschrijving is geopend. Schrijf je in voor weer een avondje fun!
Heb eventueel wel een "Gold Chrome" in de aanbieding als prijs voor één van de races.
PSN-id: Chrasher
Niets is af te stellen, iedereen is gelijk. Weet jij de snelste racelijn te vinden? meld je dan nu aan
We gaan karten!
Ik ben zondag niet aan het carnavallen, godzijdank... Ik ben wel aan het skiën, dus moet het festijn helaas missen.Maciek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:07:
Voor wie zondag niet aan het carnavallen is.
Niets is af te stellen, iedereen is gelijk. Weet jij de snelste racelijn te vinden? meld je dan nu aan![]()
We gaan karten!
PSN: Shiver23
Sorry ik ga er ook niet bij zijn.Maciek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:07:
Voor wie zondag niet aan het carnavallen is.
Niets is af te stellen, iedereen is gelijk. Weet jij de snelste racelijn te vinden? meld je dan nu aan![]()
We gaan karten!
Ik moet nu toch echt weer eens mijn schaal 1:8 uitlaten
Ik niet. Heb 'RC-vrij'Ericjooo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:31:
Zondag lijkt geen goede Sim-racedag:-( Ik ben ook de hele dag aan het RC racen.....
---------------------------------------
GoT5 racing school vanavond: Ik ben op tijd..... pffffffff. ff kop koffie + sigaret, router reset en dan ben ik er. Dus strak om 20:30. Tot zo.
Om 21:30 (na schoolse achtiviteit
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 03-03-2011 20:16 ]
Drivingschool was zeer nuttig! helemaal top, bedankt Joep! Met een juiste setup blijft het toch gewoon tracktime opdoen en liijnen zoeken... ik was en in ieder geval zeker bij gebaad.
Daarna de tweede race met de Clio's. Ja, wat zal ik er van zeggen. Start was zeer matig. 2 plekken verloren, maar snel weer veroverd. Kwam de een na laatste chicane te traag uit onderweg via de linker knik naar de laatste krappe chicane. Dacht in die snelle rechter knik, ik zal iets later insturen, dan kan die gene achter me er maar voorbij, positie verdedigen heeft geen nut met zoveel minder gang er in. Je raad het al, 3x in de rondte door het gras en daarna alleen nog de bezemwagen geweest. Te hard pushen om er tot twee keer toe amateuristisch vies af te klappen. Jammer, volgende keer beter...
Headset doet het heerlijk by the way. Turtle beach PX21, aanradertje!
Zondag karten lijkt me erg leuk. Ga naar de Hiswa dus kan er niet bij zijn. Hoop op nog een keer karten in de toekomst. Lijkt me erg leuk!
Groet,
Het was zeker weer een geslaagde avond. Weer clean racen en leuk 'les' gegeven.
Heerlijke fun.
Inmiddels staat de uitslag op de site en het Algemeen klassement is bijgewerkt.
De Lupo klasse was dolle pret zeker met 2 verplichte pits stops :-) , de juiste lijnen en snelheid meenemen richting rechte stuk is nog een hele uitdaging , toch een 1.26 gereden al was het maar 1x.
De clio klasse was errrug leuk , helaas in 2e ronde direct achterste voren waardoor ik de hele race in niemands land gereden heb op de een na laatste plek ! Met moeite een 1.37 gereden ....
Tjonge vooraan gaat het erug hard ;-)
Verwijderd
Met de Lupo's was Ramsho ongenaakbaar, hij swaaide even bij de start en vertrok toen snel in de verte
Clio's was veel mooi close racing! Was hard vechten voor je plaatsjes, en je wordt dan zo snel verleid om steeds later te remmen (sorry), en ongemerkt ga je dan toch steeds langzamer. Ik merk wel dat ik meer moet oefenen op de start, verlies daar toch altijd een paar plaatjes mee
Ooh, zondag karten, dat is wel gaaf! Ik ga kijken of ik het kan halen
Golfjes in Londen waren pittig! Het is een makkelijke auto om mee te rijden maar om overal perfect doorheen te komen en de snelste tijden te rijden.. is mij iig niet gelukt. throttle control en precies de juiste lijn door de (blinde) bochten zal het wel zijn.
De R8 op de ring was lekker, wat een verademing na de golfjes
Ik zou jullie willen vragen deze te downloaden en te testen zodat we die mogelijk kunnen gebruiken voor online races in de toekomst
Oke, gewoon overheen gelezen dus>> http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=189510
Het gaat dus over special stage7 waar een glitch inzit, en als je een bapaald traject rijdt je donuts kunt maken onder start finish waardoor de ronden tellen.. door met veel mensen te zijn en 200 ronden in te stellen krijg je dus dik uit betaald.
wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
[ Voor 26% gewijzigd door Daniel_Elessar op 05-03-2011 17:44 ]
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 06-03-2011 17:46 ]
Heb hem ff gereden met een variatie aan auto's.Pyrone89 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:01:
Ik heb een circuit gemaakt en geupload (The Speeddream).
Ik zou jullie willen vragen deze te downloaden en te testen zodat we die mogelijk kunnen gebruiken voor online races in de toekomst
Leuk technisch circuit.
gereden met een Zonda LM Race Car, Tuscan en een Elise. Wat voor klasse auto had jezelf in gedachten?
Daarna nog lekker ff de ring verkend en met klein clubje (3 man) met leasebakken geragt en gedrift. Leuk.
--------------------------------
Wie wil er een programma maken en hosten voor Donderdagavond?
Ik ben verhinderd. Werk.
DM maar een voorstel aan mij ik plaats het wel op de site.
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 06-03-2011 23:12 ]
Ga zelf ook maar een aantal nieuwe banen "ontwerpen".
PSN-id: Chrasher
Schrijf je NU in!
Wie wil er trouwens hosten?