Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PS3] Gran Turismo 5 Online Races Topic

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • rlKoekie
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-08 16:17

rlKoekie

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:26

JoepW

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-08 16:44

Pyrone89

https://dl.dropbox.com/u/2129437/kopjes/beginheader.jpg

GoT GT5 Online races

http://tweakers.net/ext/f/bHnIdDWU7BacDfVBlU0MDLGt/full.jpg

Na het uitbrengen eind 2010 van Gran Turismo 5 en spelen van het off line deel van GT5 heeft een grote groep rijders elkaar hier getroffen.

Een aantal van deze mensen (Pyrone89, HollandHards=Himlims_, rlKoekie en DutchYup=JoepW) hebben het op zich genomen om voor deze groep rijders reglementen op te stellen in algemene zin en per klasse.
Om races te organiseren hebben we een aparte site gemaakt waarmee je als geregistreerde gebruiker aldaar kan aangeven of je mee wilt doen met de desbetreffende race.

We publiceren de uitslagen van de races op de website en houden een algemeen klassement bij. Later zal er misschien een klassement per klasse komen.

Tevens is er een Racing School opgericht. In deze racing school kunnen minder ervaren rijders instructie krijgen van meer ervaren rijder.

• Alvorens een lobby gejoint kan worden moet de host (die staat in de geplande race vermeld) in je vriendenlijst staan voordat je GT5 start.
• GT5 kent helaas geen invite systeem.
• Door onvolledige netwerk instellingen kan het voorkomen dat niet alle spelers zichtbaar worden in de game. Om dit te verhelpen dien je enkele poorten te doorsturen vanaf je router; 5223,3478,3479,3658. Instructies kun je vinden op; portforward.com
http://tweakers.net/ext/f/YOd6KnXQax1UE08BS5dlngnf/full.jpg

Algemeen Reglement GoT GT5 online races & Klasses
Aangezien de reglementen geregeld wijzigen of bijgewerkt door nieuw inzicht of door wijzigingen in GT5 worden de reglementen gepubliceerd op de GoT Online Racing website

Onder het kopje klasses op GoT Online Racing website vind je alle klasses die we momenteel kennen.

Heb je ideeën voor nieuwe klasses of aanpassingen post deze dan in dit topic.
http://tweakers.net/ext/f/d3zxKlM0d9RtKFE52Yt573Md/full.jpg

Op GoT Online Racing website staan alle geplande races. Voor al deze races gelden de Algemene Reglementen.

Maar bovenal. Registreer je en ga op de raceavonden en middagen lekker meedoen met onze races!
Hoe je inschrijft voor races staat uitgelegd op de openingspagina van de GoT Online Racing website.
http://www.invisio.nl/_ext/gt5/rijders.jpg
2Fast4Stig
animotionsnl
as33kawaii
Bossiebos
brsmit
BuTTonBaSH-r
caspervc
Darth_Vader1984
downing
D-Raw77
DutchDevil79
DutchYup
Ericjooo
Fast-P
FikkieHo
Fransv21
GTHQ_MeShell
hollandhards
Houwie2283
INHISCICS
Jackal131
japiegsxr
jenpetje
jeroenz1990
jrbunnik
KAdrifter
KappeMaus
kiffgp
Lappy86
LL Southside
Lukos
Maciejk8
Mark1975
Mistermo
mnanninga
Murzeltje1976
NjitRam83
nkor_n_hoceima
Ontzettende_Jan
Pyrone89
Ramsho
Ravebeast
Ricosuave3
riznind
rlKoekie
Rude-bud
Sambaggio
Shiver23
sjakie1
The-Double
TheHansID
Xdforever0

JoepW wijzigde deze reactie 03-03-2011 19:56 (255%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
> gereserveerd <

himlims_ wijzigde deze reactie 18-01-2011 10:18 (200%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Pyrone89
Nog even de PS3 tags toevoegen in de titel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Graag commentaar op onderstaande site (werkt nog niet helemaal). Algemene reglementen zijn vanavond klaar en lupo's zal ik hier ff posten. Ik denk morgen de site klaar te hebben zodat een man of 4-5 het beheer kan pakken.

http://www.invisio.nl/_ext/gt5/gotracingagenda.jpg

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
m0nk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:13:
Terugkomend op de Lupo's :D

Volkswagen Lupo GTI Cup Car (J) '03

The Lupo GTI Cup Car (J) '03 which is won in the European Hot Hatch Championship event is the car of choice here. Even in stock form, the GTI Cup should allow an average driver to comfortably win the event.

Ben zelf net met GT5 begonnen, dus even kijken of ik deze vanavond nog kan doen. Lijkt me wel geinig om een Lupo race te rijden.
probeer iets vollediger te zijn:
welke track?
welke banden?
welke auto (restricties hp/kg)?
hoeveel ronden?
reward?

^-- is ook een teken dat de TS verre verre van volledig is maar dat ter zijde :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
himlims_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:32:
[...]

probeer iets vollediger te zijn:
welke track?
welke banden?
welke auto (restricties hp/kg)?
hoeveel ronden?
reward?

^-- is ook een teken dat de TS verre verre van volledig is maar dat ter zijde :)
Ja ga ik zo doen. Ben nu ff bezig met algemeen reglement ;)
quote:
Dr. Quipers schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:35:
Leuk met die agenda functionaliteit :D Dan is het neem ik aan ook de bedoeling om middels je GoT naam je hier in te schrijven. Is het dan inschrijving per dag(avond) of bijvoorbeeld per race?

Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld 5 races doet op een avond tussen 20 en 23 uur en dat je een vinkje kan zetten voor de hele avond, maar dat je je ook voor 2 races kunt aanmelden, omdat je pas vanaf 21:30 kan. Is maar een idee :)
Aanmelden op de site zal per mail of zo moeten denk ik voorlopig. het is standaard uit de doos functionaliteit (open source) die ik nu heb gebruikt en ik ben niet zo'n php-programmeur. ;)
quote:
m0nk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:36:
Ik heb die hele Lupo nog niet. Race en regels worden door JoepW gefixt, zal ook in dit topic en op die website aangekondigd worden neem ik aan. Info van mij is bij welke race je een Lupo cup kunt winnen.
Hier kan je opzoeken wanneer je ze wint of gewonnen hebt:
https://spreadsheets.goog...kzWG9ncDdWM2c&hl=en&gid=3

JoepW wijzigde deze reactie 17-01-2011 15:40 (61%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Kecin schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:47:
Ik heb nog niet online gespeeld maar hoe gaat het in zijn werk, moet je daadwerkelijk de auto in de game bezitten waarmee geraced word?
Meestal wel. We organiseren ook races met de standaard (lease) auto's die in GT5 zitten. Maar vanavond rijden we met Lupo's in eigen bezit.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Kecin schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:47:
Ik heb nog niet online gespeeld maar hoe gaat het in zijn werk, moet je daadwerkelijk de auto in de game bezitten waarmee geraced word?
Bij het opstellen van de race-regels kunnen diverse beperkingen opgelegd worden.
je hebt stock/arcade/lease autos die voor iedereen beschikbaar zijn.
Via de regels kan aangegeven worden welke auto's, of auto classes etc. gebruikt kunnen worden. Stel er staat een nolimit op de garage kun je ook jouw eigen auto's kiezen MITS die als favoriet gemarkeerd zijn.
zou zeggen start zelf een lobby dan kun je 't proberen - ongetwijfeld geeft dat een beter beeld van de mogelijkheden dan mijn toelichting :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Inschrijven via de site werkt nog niet. Dus het is nog even vol=vol ;)
De site is bijgewerkt met iets meer details van de race en de regels.
Tevens zijn de algemene reglementen toegevoegd. Deze gelden voor alle GoT races!
Lees deze door en respecteer ze on-line! Dat maakt de race sportief en voor iedereen leuk.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb de GTI cup ook niet meer :( hahahaha!!!! Nou dan rijden we toch alles door elkaar ;)
Ik heb de GTI dan maar afgesteld.
Volkswagen Lupo Cup Car 2000
Volkswagen Lupo GTI 2001
Volkswagen Lupo1.4 2002
Volkswagen Lupo GTI Cup Car (J) 2003

Ik heb de 2 onderste niet. Helemaal in het begin dacht ik geld te genereren met verkopen. Nou dat doen we nooooit meer..

En kan ze niet eens kopen ergens :(

Hou me aanbevolen voor een GTI Cup Car O-)

JoepW wijzigde deze reactie 17-01-2011 18:38 (74%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
m0nk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:36:
Heb wel een Yaris RS :P
Ben nog steeds op zoek naar een hatchback om die Lupo vrij te spelen!
Kan je niet helpen. Zit de komende dagen al vol met versturen.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Maciek schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Wat heb je uit de GTI kunnen halen? Heb je ook al een tijd? Ik had na ff testen een 1.25.
Misschien als meer mensen geen lupo hebben dat het anders een lichte FF race kan worden. 830kg + en max 220pk oid. Ik heb alle lupo's wel maar ik kan na 0100uur pas weer versturen, dus kan niemand helpen voor vanavond.
Ik ook 1:25 ;) Met de gewone GTI (not cup)
quote:
RUDE-BUD schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:11:
probeer nu weer die lupo vrij te spelen op een nieuw account
Daar heb ik geen tijd voor. Kwam er te laat achter dat ik de GTI Cup niet heb. Nou jammer hoor.

@Maciek: Bedankt voor de uitleg van het joinen. Ik moet dat nog even beter in de algemene regels uitwerken.

@Mederacers: Lees het Algemeen Reglement. Dan wordt het fun de race vanavond.

JoepW wijzigde deze reactie 17-01-2011 19:45 (4%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Obi1r schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:44:
haha die Lupo kan wel afstelling gebruiken... stock kom je geen bocht door met dat ding. Wellicht doet een ´Dutchyup´ tuning nog een klein wondertje. Maar goed, heb ´m wat aangepast en op de Nurnburgring GP haal ik 2.24.785 ik heb maar 3 rondjes gereden op sport soft, en het ding is volledig opgeleukt met alle opties. ong. 200 hp en 899 kilo
Langzaam de bochten in en een soft voetje op het gas totdat je voorbij de apex bent helpt erg in de rondetijden. Te laat remmen is rechtdoor rijden en te vroeg gas geven is rechtdoor de bocht uit ;)
Bandjes hebben wat moeite met de hoeveelheid pk's ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jeroen013 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:46:
Joep kun je me even accepteren als PSNvriend?
Ja zo, is het al 19:55 uur dan? ;)
Als ik on-line sta in PSN betekent het niet dat ik er ben hoor. Mijn PS3 staat sinds GT5 continue aan. En overigens verzoeken zonder GoT vermelding accepteer ik niet.

JoepW wijzigde deze reactie 17-01-2011 19:49 (30%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De Lupo klasse houden we erin, maar dan alleen toegankelijk voor de GTI Cup volledig getuned.
Ik zal hiervoor een standaard reglementje maken.

Na de Lupo's crashte het e.e.a. en ging het niet meer lekker met hosten totdat we naar maus gingen.

Op de agenda site zal ik ook een aantal klasses neerzetten. Daar kan je dan naar verwijzen als je een race wilt organiseren.
Verder ga ik de agenda site verder verbeteren en de reglementen aanscherpen opschonen (gaarne commentaar).

Dan even het verloop van de eerste paar races met 16 man met de lupo's qua rijgedrag. Er waren er een paar bij die blijkbaar de reglementen niet gelezen hadden en/of de auto gewoon niet konden beheersen.
Ik ga morgen de replays bekijken en op basis daarvan mijn 'vriendenlijst' opschonen. Zit bijna aan het max. op de lijst en ik ga die lijst gewoon per race weer opschonen. Natuurlijk blijft de vaste clan gewoon in mijn lijst staan ;)

We racen nu zo ongeveer 3 weken met een vast club on-line en die races waren tot nu toe zeer clean. Op de gebruikelijke raceincidenten na. Dat wil ik zo houden. Wild over de baan hopsende rijders die veel te hard de bochten induiken en daarbij hele rijen mensen meenemen kunnen we bij echt niet gebruiken. Dat doe je maar op openbare servers.

De algemene reglementen zijn zijn verplichte kost om te lezen als je wilt deelnemen. Ze zijn erg uitgebreid en behoorlijk allesomvattend. En je dient je daar gewoon aan te houden. Het zijn de gewone raceregels uit het echie, aangepast op GT5 ivm beperkt zicht.

Op GTPlanet hanteren ze de regel dat je eerst moet aantonen dat je bepaalde lap clean moet kunnen rijden dmv een replay. Dat was ik hier toch echt niet van plan. De tijd ontbreekt me daarvoor en moet niet 'hoeven'.
Ik kreeg ook onmiddelijk commentaar van iemand 'dat het toch moest kunnen'. Nou nee dus, je hebt je simpelweg aan de regels te houden. Foutje is snel gemaakt, excuses en plek terug geven horen daar bij.

Ik ga vanaf nu max. 2 avonden per week een race organiseren. Lijkt me wel ok. Anders wordt het sleur en ik moet ook nog die 1000 auto's scoren en alle lvl's halen.

Als anderen willen organiseren no problem. Je kan, voorlopig alleen via mij een race aanmelden en ik plaats hem dan op de agenda site. Vermeld wel even alle relevante gegevens en verwijs naar een reglement qua auto's.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Murzeltje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:51:
.......
Edit: in Chrome kan ik het reglement wél lezen..
Ja en in Firefox ook. Is nu opgelost. Zat rare code in de html nadat ik vanuit msword had gekopieerd naar firefox in de site editor. Vreemd.
-------
Heb nu ook een Lupo GTI Cup Car ;) Dank aan de gulle gever....
Donderdag waarschijnlijk weer een race. Regels volgen.

Ow ja. Uit de vaste / oude groep zoek ik enkele rijders die:
- samen met mij de GoT Online Agenda willen beheren
- races willen hosten
- willen helpen met reglementen

JoepW wijzigde deze reactie 18-01-2011 07:12 (16%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
heeft iemand nog foto's van de online races van afgelopen zondag; le-mans crash 1e ronden - dat lullige race incidentje? :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:59:
heeft iemand nog foto's van de online races van afgelopen zondag; le-mans crash 1e ronden - dat lullige race incidentje? :+
Ja ga ik zo plaatsen ;)
quote:
ybastiaans schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:04:
[...]
Ik zou zeggen houd die Lupo erin. Veel mensen noemen hem onderstuurd, maar je kunt evt. ook een setup op het forum posten waar beginners mee kunnen rijden zodat dat wat gecompenseerd wordt.

Als coureur zeg ik geef me maar een 111R RM, .....

(Het is een beetje preken uit de eigen kerk of hoe je dat ook noemt, maar...) Misschien is het een optie om een low powered FR te nemen om in de lijst te zetten? Zelfde verhaal als met de Lupo, minder listig dan de Elise maar leuker om te rijden dan de Lupo. AE86 anyone?? :9
De Lupo en de Elise RM blijven 'cup racers'. Echt wel leuk.
De AE86 heb ik niet. Hoe heet ie voluit?
Ik wil eigenlijk zien dat we cup-klasses organiseren op basis van gewonnen auto's of op basis van auto's die je nodig hebt voor voorbije seasonals.
---------------

Verder heb ik mijn 'vriendenlijst' enorm opgeschoond. Kan zijn dat ik iets te grondig ben geweest. Als rijders van de 'oergroep' mij opeens niet meer zien moeten ze me maar weer even toevoegen.

Ik wil het zo op gaan zetten dat als ik host ik per keer voorafaangaand aan de race de rijders die ik niet ken toevoeg en weer verwijder na de race.

Verder gaan 'veelplegers' gewoon in de ban op mijn account.

JoepW wijzigde deze reactie 18-01-2011 09:09 (97%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dit zijn twee oude foto's van online races:

Hard remmen voor een chicane op Le Mans met mijn GT500 Stealth bak:

En dan nu Le Mans van zondag. Het grote ongeluk heb ik niet echt goed gefotografeerd. Was net voorbij de klapper met de replay en had geen zin om opnieuw af te spelen.

Met velen tegelijk de eerste chicane in (en wat ging dat netjes!!!):

Oeps, iemand slipte en toen ging bijna het hele veld op een hoop. Rude-bud kwam als enige volgens mij er ongeschonden doorheen met zijn Peu. Ik in de Jaguar raakte zeker 2 auto's:

Eerste chicane 2de race:

Iets voor de 2de chicane:

Illegaal afsteken door mijn Jaguar concurrent vlak voor mijn neus in de 2de race! (niet meer doen hoor!):

Ondanks het afsteken heb ik 'm weer bijgehaald en uiteindelijk van 'm gewonnen:

Jammer dat die startnummers hetzelfde zijn. Beetje knullig.... Maar bij deze Jaguar kan dat niet gewijzigd worden.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
ybastiaans schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:28:
[...]
Er zijn er meerdere van, die allemaal aan elkaar gewaagd zijn als je ze tunet:
Toyota Corolla Levin
Toyota Sprinter Trueno GT Apex
Toyota Sprinter Trueno GT Apex (S. Shigeno version)

Ik heb van de laatste een stuk of 3 (als ze langs komen koop ik hem altijd), dus als je interesse hebt kan ik hem je met de ideale instellingen wel sturen.

Met de middelste turbo (mooiere koppelkromme, pakt beter op dan de hoogste turbo) en verder alle zooi erop zit je op ca 250-270 pk bij 10.500(!!) toeren, genoeg om in racetrim op compacte banen elke bocht glijdend te nemen. Weegt ca. 900 kg, perfect neutraal in de bochten en dus overstuurd te maken door de bocht correct in te remmen of flink op het gas te gaan. Hilarisch op comfort banden (één en al rook), perfect op sport middel.

Een auto met een perfect gebalanceerd chassis, je kunt er met de zelfde setup 30.000 punten mee driften op de Autumn Ring en 8.05 rijden op de Nordschleife.
Klinkt goed. Ik hou me aanbevolen. Iets voor terug hebben?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:07:
[...]

Spannend, zit ik er nog wel of niet in :P
Dat van het opschonen snap ik (roept iets met 13)
Moet toch ook eens een headset aan schaffen communiceert toch een stuk handiger ipv van sterretjes.

[...]

Ik meen gezien te hebben dat je die aan kunt passen, wellicht idee om nummers toe te kennen aan racers ?

Ik kan me voorstellen dat de "vaste" groep altijd of vaak wel mee doet dus kunnen die makkelijke een nummer veranderen / toegekend worden ?
Ik heb erg heftig opgeruimd. Dus je kan wel eens per ongeluk verwijderd zijn ;)

Headset is een aanrader. En geeft ook rust over de speakers.

Nummers aanpassen kan maar bij een beperkt aantal auto's. In ieder geval niet bij de Jaguar Le Mans bak.

• rlKoekie
quote:
Chrasher schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:22:
Nog een paar foto's van de LM bakken van gisteren. :)
[afbeelding]
kijk mij daar is ff vet cool in het midden rijden met mn belgenbak :)

• Pyrone89
Ik vind het echt enorm jammer dat ik er gisteren niet bij was. Maar ja, ik kan moeilijk de verjaardag van me broer missen om GT5 te doen.

Ik probeer er zo vaak mogelijk bij te zijn en waar ik kan ook te hosten (samen met Joep en Tweakers GT5)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Dr. Quipers schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:03:
Ik heb jullie allemaal al in m'n lijst staan, dus kan makkelijk joinen :)
Wees daar maar niet te zeker van. Ik heb aardig opgeschoond.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
En dan nu wat 'leerzame' foto's van de Lupo race van gisteren:

Hier zag het er nog liefelijk uit:

De zwarte auto hier had absoluut geen recht om door te douwen. Deed ie wel:

Met dit als gevolg:

Race verpest. Vervolgens klappen er ook nog een aantal achterliggers op.

De gele auto op deze foto tikte vlak hiervoor de voorligger aan omdat hij dacht in de snelle bocht voor de rotswand ff in te halen. En het kon echt niet. Gevolg is dat de groene auto de rots inrijdt (einde race) en de gele doorkan. Totaal onacceptabel.

Iedere verstandige race weet hoe de regels voor de situatie hieronder zijn. De gele auto moet van het gas en achter de groene metallic aansluiten. Nou kijk maar wat er gebeurt:

Echt, als je zo wilt rijden ga dan op een public server rijden of tegen de AI.

Nu kwam in dit geval boontje om z'n loontje, maar in die bocht met die snelheid kan je met goed fatsoen gewoon niet inhalen:

Gevolg is dat de rijders erachter van hun gas af gaan uit voorzorg om de gele auto niet te raken. En ja hoor. Drie rijders, waaronder de veroorzaker liggen er naast. Gewoon meer geduld en de regels hanteren zoals die er zijn vanaf nu helpt.

Na het kijken van alle drie de replays hebben we als TS'rs nu in beraad of een aantal rijders voorlopig wel welkom zijn.

2bcont

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
jhonno schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:12:
[...]
ik lees het topic regelmatig maar als je nu al mensen er uit gaat bannen na 1 keer dan geef je onervaren rijders die wel degelijk van goede wil zijn geen enkele kans
misschien soort 'gele kaart / rode kaart' systeem invoeren, waarschuwingen ofzo? Ik ben ook geen heilige rijder :X Maar minder ervaringe racers moeten niet 123 buiten spel gezet worden. Of moet betere scheiding komen in races.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
ybastiaans schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:10:
[...]
Joep, doe er dan voor de positieve noot even een paar mooie actiefoto's van de Lupo's bij. Nou lijkt het of het één doffe ellende aan botsingen was, terwijl het (misschien toevallig en als enige plek) om de tweede plek op deep forest onwijs spannend was met drie man om één plek, of van het geweld in ronde één op de Autumn Ring waar ik de mazzel had vanaf de laatste plek om een paar man buitenom te pakken en geheel ongeschonden uit de strijd te komen... Of van een paar mooie uitremacties of twee wieltjes los op dezelfde baan.

Het is lang geleden dat ik me zó vermaakt heb met online racen!! Daarvoor moet ik terug naar LFS...
Als je het goed vind sluit ik het bekijken van de races ff af voor de komende tijd. Heb echt mijn buik vol van replay in GT5. Je kan het gezichtspunt niet bepalen en als je net te ver gaat kan je opnieuw beginnen. Dus ik hou het bij woorden.
Voorin het veld was de battle geweldig en waren er prachtige gevechten. Van een volgende race volgen er plaatjes van deze gevechten.
quote:
jhonno schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:12:
als ik dit zo lees zijn het geen weloverwogen ram bewegingen maar zitten er ook gewoon race ongelukken bij en moet je er ook wel rekening mee houden dat sommige mensen voor het eerst of onervaren zijn met online racen

ik lees het topic regelmatig maar als je nu al mensen er uit gaat bannen na 1 keer dan geef je onervaren rijders die wel degelijk van goede wil zijn geen enkele kans
Heb jij de herhalingen gezien dan? Ik heb de tekst bewust netjes gehouden en noem nog geen namen hier. Er waren veel onervaren rijders op de baan. 4 daarvan braken alle regels en daar was ook bewust rammen bij. Alleen na 3 keer voorbij die punten spoelen tbv de foto's ben ik klaar met de replay-functie van GT5.
Als je in twijfel trekt wat ik zeg, pech.
Ik doe dit op een eerlijke en rechtvaardige manier. De regels waren voor de race bekent en daar dien je je gewoon aan te houden.
Ik heb ook 1 hele race bewust achteraan gereden om commentaar te geven op de langzamere rijders (en dan wel positief he) en daar werd door de 4 in kwestie amper tot niet op gereageerd.
Dus mijn mening blijft onveranderd.

En als dit een topic over raceregels wordt dan trek ik me terug en ga ik lekker racen met mijn vast e club. Die kennen de regels uit hun hoofd.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:33:
Ik was er gisteren niet bij maar wil nog wel een andere kanttekening maken. Ik heb met GT5 online ook wel wat rare dingen meegemaakt. Soms lijkt het of dat auto's van tegenstanders niet bij iedereen op hetzelfde moment op de zelfde plek zijn. Zo kan voor de één de actie acceptabel lijken maar bij de ander een beukaktie veroorzaken.

@JoepW Evt. kan je ook de replay exporteren en ergens uploaden. Dan kunnen anderen het ook beoordelen.
We hadden de eerste 3 races geen storingen dat auto's heen en weer sprongen. Dat kwam pas bij race 4 :(
En dat uploaden en zo kan voor latere races. Ik ben er weer even klaar mee. Ik ga ff met GT5 spelen ipv een hoop werk te doen om anderen te kunnen laten racen. Morgen stop ik er weer tijd in. En btw heb de replays gedelete na de laatste foto's.....

• rlKoekie
ik denk dat we het vrij kort kunnen houden toch over onervaren online racers? dan hoor je gewoon een beetje extra voorzichtig te doen, en dat betekent over het algemeen ook dat je niet de 1e race online mee kan rijden voor de 1e plaats.
belangrijkste is dat iedereen het naar zn zin heeft online, en beuken hoor daar gewoon niet bij.

verder: iemand per ongeluk raken kan natuurlijk altijd gebeuren, daar is het racen voor. in dat geval bied je excuses aan over de voice chat en geef je de plaats terug. ook als dat betekent dat je daarvoor andere mensen voorbij moet laten gaan!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik sluit deze discussie af met dat de betrokkenen hier nog niet gepost hebben.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De agenda functie stond op mijn eigen domein en tot nu toe organiseerde ik de races en was host in mijn eigen lounge. Ik heb de moeite genomen om iets op poten te zetten, maar omdat dit zogenaamd 'openbaar' is moet ik me maar naar jou richten. Pech. Zo werkt het niet na velen uren erin gestopt te hebben.

Neem jij de organisatie ff lekker op je, ok?

Ik ga weer races consumeren ipv organiseren.
En als ik iets organiseer post ik het hier niet dan krijg ik ook geen gezeur aan mijn kop.

JoepW wijzigde deze reactie 18-01-2011 15:17 (10%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:37:
Kun je trouwens mensen kicken uit je room??
behoord helaas niet tot de mogelijkheden van host :(

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:52:
....regels opstellen enz, misschien een idee om dan gewoon in het echt te gaan racen.
.....
Been there, done that..... :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
grappig die discussie; er zijn nergens namen genoemd :X :+

De opzet/vorostel zoals deze hier geschreven staat is een initiatief van enkele gebruikers hier. Regels en richtlijnen zijn opgesteld door ervaring en onderlinge discussie. En is een hele goede indicatie over hoe een race gespeeld zou kunnen worden wanneer men serieus wil spelen.

Races kunnen gestart/opgezet worden door iedereen, met regels en instellingen die men zelf wenst. Als men van mening is dat de eerder genoemde richtlijnen te serieus zijn.. geen probleem speel je toch niet mee. Of doe je een andere race of event, zet zelf iets op. Niemand verplicht je om mee te doen!

Omtrent het beuken en botsen, tuurlijk blijft dat discutabel. Maar om dat in goede banen te leiden zijn er richtlijnen nodig. Regels hebben enkel effect als daar ook consequenties aanzitten. Niets is zo frustrerend dat je lekker geconcentreerd aan 't racen bent, je zit lekker in je flow en vervolgens wordt je via een Patrick-kluivert actie van de baan gereden ..... kan ik de emotie goed begrijpen dat iemand zijn ps3 uit zet.

Wil je een botsautootjes race, ga dan lekker burnout paradise spelen.

//edit - in mijn optiek is er de afgelopen weken/dagen erg leuk geraced, tuurlijk wel eens een colission - maar dat bleef in vriendelijke sferen. races van gister ben ik niet bij aanwezig geweest, daarover heb ik geen oordeel.

himlims_ wijzigde deze reactie 18-01-2011 16:27 (8%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
conclusie; zint een lobby je niet? doe je niet mee, zoek een andere, start een eigen.
laat de discussie aub niet afwijken op persoonelijke vette's en verwijzingen, anders zit topic vanavond nog op slot. just my 2ct :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:34:
Er werd tijdens de elise race ook even flink op mij gescholden, korte erna gaf ik wel mijn plekje terug omdat ik inderdaad gewoon een foute inhaalactie deed. (Wat? De bumper van je voorganger remt beter dan die elise zelf...).
En toen je dat teruggeven deed was het allemaal prima en ging de fun door. Zo zijn de regels van 'mijn' races.
offtopic:
[quote]v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:07:
owh echt nice :D
wat heb je geraced dan welke klasse of auto ??
[/quote]
Ik heb klassiekers gereden. MG's voornamelijk. MG B's waarvan 1 een complete klassieke copy van een works racer. Hier een link naar de originele auto's (dit is niet de auto): http://www.supercars.net/cars/3146.html
Tevens was ik secretaris van de overkoelende raceorganisatie. We reden op alle grote (en kleine) circuits in Europa. Kostte veel tijd en uiteindelijk ook levens van mede(st)rijders. Toen ben ik ermee gekapt. Vandaar nu simmen, maar wel serieus. ;)
Heb ook nog rally's gereden met vergelijkbare auto's en nog ouder zoals deze (ook niet de auto waar ik in heb gereden):

En om alle opschudding hier wat af te zwakken en de stemming weer richting 'ok' te krijgen. Er is niemand gebanned of verwijderd en er is niemand aan de schandpaal gehangen hier. In de lounge onstond af en toe lawaai, maar bij het benaderen van 3x zelfde fout snap ik dat wel.
En als mensen na 4 keer van de baan gedrukt te zijn door diverse (niet 1) rijders er mee stoppen kan ik best begrijpen.
Ik blijf races organiseren, maar wel op mijn voorwaarden. En zoals al enkele keren gezegd, als mensen dat niet aanstaat moeten ze niet meedoen .... bij mij en ook niet races onder dit zelfde regime gehost door anderen.

Het is fun, maar ik wel na een avondje terug kunnen kijken op een aantal clean races met de nodige narrow escapes en soms een schampje.

just my 2cents.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Er hebben mij een aantal mensen gemeld dat ze eventueel een race willen hosten vanavond. Als je wilt dat de race in de agenda verschijnt op de gt5 agenda en reglementen site dan moet je even een verzoek per DM sturen.
De ontwikkeling van de site gaat nog een aantal dagen duren ;)

• Pyrone89
quote:
Jackal131 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:35:
Wat mij een bevreemd is dat mensen problemen hebben met het feit dat iemand regels opstelt in zijn eigen lobby. Gesteld is, dat als je mee wilt doen, dat je je dan aan die regels moet houden. Lijkt me niet meer dan redelijk.

Als je je niet kunt vinden in die regels, waarom join je dan überhaupt de lobby van die persoon? 8)7

Als ik een voorbeeld mag geven: Pyrone89 heeft als regel dat er geen gebruik mag worden gemaakt van de ideale lijn. Prima. Zijn lobby, dus zijn regels.
Persoonlijk vind ik dat een slechte regel, aangezien ik geen racer pur sang ben en de ideale lijn voor mij een hou vast is voor de rempunten. Dat is de reden waarom ik zijn lobby niet zal joinen ipv de hele tijd roepen in zijn lobby dat ik het maar k** vindt en dat de ideale lijn terug moet komen.
Inmiddels sta ik de ideale lijn weer toe ;)

Ik ben overigens aan het kijken om een complete race-avond in thema samen te stellen.

Mijn idee is: Zit zelf te denken aan de Lupo @ Nordschleife, SLS AMG op Suzuka, Moderene LMP auto's op Le Mans, klassiekers op Monaco.

Pyrone89 wijzigde deze reactie 18-01-2011 17:35 (10%)

• Pyrone89
Nee, dan staan er volgens mij al dingen, het wordt sowieso wat groter dus met wat meer voorbereiding.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Voor donderdagavond is er een Le Mans endurance race in voorbereiding.
Duurt een uur. Of het klassieke of moderne auto's wordt nog besloten.
Kijk op de site

Op de site zijn ook alle tot nu toe gebruikte klasses gepubliceerd en zijn ook de algemene reglementen weer aangepast.

• Pyrone89
Ik was net lekker aan het racen by HollandsHard zijn room toen ik ineens een PSN foutmelding kreeg. Meer mensen gehad?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
KappeNou schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:20:
Was wel weer even leuk! Vooral snachts op de nordschleife zonder hulp lijn _/-\o_ Blijft een mooi circuit! Ik ben blij dat ik hem een beetje ken, anders had ik er niks van gesnapt haha
Dan moet je stoer zijn en dan ook in een FGT stappen. Mij lukt het niet. Maar een Bobje van mij wel en gewoon vol erop. Buggy?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
KappeNou schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:
We verwachten gewoon een redelijk niveau voor de georganiseerde races. Als beginners zelf iets willen organiseren kan dit natuurlijk.
Psies ;)
quote:
Maciek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:54:
Vanavond weer ouderwets vermaakt moet ik zeggen :) Nordschleife in het donker is intens!
Grrrrrrrrrrrrrr. Had ik ook gewild. Is slopend he? Heb 1 keer gedaan. pfffffffff.
quote:
Wat mij opviel is dat straf op licht stond en dit toch op een aantal momenten erg handig kan zijn. (als iemand crasht of vergeet te remmen dan neemt hij het vaak wel over.) Onvoorspelbaarheid van de ghostcars is wel een nadeel maar ik denk dat het een goede optie is met bepaalde combinaties van circuit / auto's / drukte. Maar liever niet natuurlijk.
Ik denk dat we bv bij Le Mans 1 uurs race do-dag (en die is mijn inziens voor gevorderden) de straf op licht moeten zetten. Dit ivm de Chicanes en zoals we weten de Megaklappers die het kan opleveren ;)
En aangezien we nu zeggen dat leunen in de bochten (zie de regels) niet is toegestaan (dit in tegenstelling tot cup races in real life) kan het ook best aan.
Alle moet je een ghost toch altijd ontwijken. Soms gebeurt het dat een ghost in een split second een 'harde' auto wordt. En dan ben je als 'botser' weer de veroorzaker van een nieuw incident....
Dus do-dag de boel maar aan, toch?
quote:
Bl0cKeR schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:03:
[...]
hehe, ik voel me ook vereerd genoemd te worden, was pas de tweede keer geloof ik dat ik meedeed (en die jag die Joep beschreef was ik.. :X )

Mijn headset is in bestelling jongens en ik hoop nog vaak leuke sportieve online races mee te mogen doen!
Was ook fun om met je te racen. Je gedroeg je keurig en het was af en toe heel close met snelheden dik over de 300 km/u ;) Bij de chicanes hadden we echt van die gave uitremacties. En het ging 'maar' om plaats 6 & 7 of zo. Want die bak is wel veel te langzaam tegen de minolta's en de peu's.
En die headset is een goed plan hoor. Dat maakt het allemaal wat makkelijker. Zeker als je na lang typen bv dit ziet verschijnen in de chatbox: "***********" :F

JoepW wijzigde deze reactie 19-01-2011 00:09 (19%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Rizn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:00:
Er zijn wel wat problemen met de servers vanavond zo te merken.
was niet beperkt tot onze gameroom(s) schijnbaar weer iets bij sony :X
quote:
Vanavond weer ouderwets vermaakt moet ik zeggen :) Nordschleife in het donker is intens!
Wat mij opviel is dat straf op licht stond en dit toch op een aantal momenten erg handig kan zijn. (als iemand crasht of vergeet te remmen dan neemt hij het vaak wel over.) Onvoorspelbaarheid van de ghostcars is wel een nadeel maar ik denk dat het een goede optie is met bepaalde combinaties van circuit / auto's / drukte. Maar liever niet natuurlijk.
helaas kun je niet kiezen; ghostcars uit, en schade aan :( als die jappaners nu die opties die ze implementeren fatsoenlijk uitwerken ..

Maar nodschleife in 't donker :P :P wist niet dat weer zo verschillend kon zijn. Vorige keer had ik een prachtige lente zons opkomst. Dit was duidelijk een duitse regen race dag gister avond
quote:
JoepW schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:41:
Voor donderdagavond is er een Le Mans endurance race in voorbereiding.
Duurt een uur. Of het klassieke of moderne auto's wordt nog besloten.
Kijk op de site

Op de site zijn ook alle tot nu toe gebruikte klasses gepubliceerd en zijn ook de algemene reglementen weer aangepast.
klinkt uitdagend :P

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
RUDE-BUD schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:10:
heeft iemand nog een le mans wagen te leen voor mij? want zo ver ben ik nog niet en heb iets van 1.5 mil op de bank.
Dat is iets voor het autoruil topic :9 :P Hahaha, nee geintje. Ik zal ff rondsnuffelen en laten we dat ff via DM doen.

• rlKoekie
pgerrits, ook als first-timer ben je natuurlijk van harte welkom :) zolang je netjes racet natuurlijk.

mijn advies:
- probeer je auto uit in je eigen lobby; online gedraagt een auto zich toch wat anders
- doe in het begin rustig aan. zeker nu het een endurance race is, kan je in de eerste bochten het voor veel mensen verpesten (inclusief jezelf), maar absoluut niet winnen. probeer gewoon netjes rond te komen zonder contact te maken met anderen en voer als het lekker gaat het tempo op.
- neem niet te veel risico!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:37:
[...]

Zo'n lijst zou inderdaad handig zijn. Gisteren had ik dus ook geen auto's die aan de gestelde restricties voldeden. Of ze hadden net te veel vermogen óf ze hadden aardig wat minder vermogen.

Edit: vermeld je in de lijst ook (een aantal) auto's die binnen betreffende auto's vallen? Ik heb namelijk geen idee in welke klasse mijn GT auto's geplaatst moeten worden.
Geen van mijn auto's kwam ook maar een beetje in de buurt van de restricties...
Aangezien het een onwijze klus om een lijst te maken van alle auto's die binnen een bepaalde klasse vallen heb ik diverse mensen gevraagd mij hierbij te helpen. Het duurt nog ff voordat deze lijstjes af zijn.

Verder kan ik zeggen dat het af en toe verbazingwekkend is hoe een auto met minder pk's of meer kg, maar bv lekker jou rijgedrag ondersteund heel erg goed meekomt. Mijn BMW GTR Race Car '01 is zo' voorbeeld. Altijd te zwaar en altijd net te weinig PK's. Maar ik kom er erg ver mee. ;)

Maar Work in Progress wat betreft de lijstjes ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
SinergyX schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:38:, geen enkele vorm van 'ingame' aanpasbare settings (wat bijvoorbeeld die GT stuurtjes kunnen), maar zeker dit laatste is heel moeilijk te controleren.
kan tegenwoordig neit meer zoals voorheen, voor TC enzo moeten ook de GT rijders terug naar de lobby

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ja, zat ik ook aan te denken. Kom ik op terug. Ga nu ff rijden met een paar auto's :)
De race morgenavond wordt een verder aangepast programma.

Het zal iets worden als dit:
Race 1 en 2: Nordschleife (1 ronde) met Lupo GTI
Race 3: Le Mans 2009 met chicanes 20 ronden met moderne Le Mans auto's
Race 4: Verschillende circuits met de TVR Tucson Speed 6 '00 RM

Vanavond definitief programma en regels.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:18:
Ik ben wel te porren voor race 1 en 2, maar 20 ronden Le Mans lijkt me voor mezelf niet echt aantrekkelijk (vooral niet in het donker).
ronden duurt ~5min? dan is idd wel tijdje rijden

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Pyrone89
Eventueel maken we de Le Mans 15 ronden, en je doet er hoguit 3 minuten over ofzo, als je 5 minuten onderweg bent heb je ergens een afslag gemist :P

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hihi, net ff getraind op le mans (on-line) met de Peu. Komt Ybastiaans en rijdt zomaar 3 sec. van mijn tijd af ;( Ik afstellen en zoeken en testen en en en en en totdat ie zegt:
"Heb je turbos's gekocht?" Uhhhhhhhh, neuh 8) :z 8)7 |:( O-)
ff snel gekocht en hupsakee, tijd ok :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Met wat foutjes: 3:25 ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Heuving schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Zijn de races met realistische gripreductie? Lijkt me belangrijk aangezien het weer op veranderlijk staat.
Die gripreductie in de instellingen betreft alleen naast de baan. Het grote nadeel van realistisch is dat je bij een fout onmiddelijk hopeloos verloren bent. Straf staat aan, dus afsnijden is er niet bij. En inhalen door 'afsnijden op hoge snelheid' is verboden.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De race serie voor donderdagavond is op de site gepubliceerd.
Vooralsnog hanteren we nog het principe vol=vol.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel mee wil doen met de race met de lupo's en niet met de Le Mans bakken. Ik verzoek die mensen dan ook om na de lupo-serie de lounge te verlaten na de lupo-serie.
Datzelfde geldt voor de de volgende overgang.
Gezien de planning zal de Le Mans serie ongeveer om 20:30 starten.

Let op: Het kan in het vervolg zo zijn dat in een race wordt afgeweken t.o.v. de standaard reglementen ten aanzien van de banden.
Dit geldt morgen voor de Lupo's. Race zacht is toegestaan in de Lupo's op de Ring

Let op: Helemaal onderaan in de agenda staat de PSN van de Host! (Lukt me nog niet om te verplaatsen in de layout)

JoepW wijzigde deze reactie 19-01-2011 20:09 (6%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik ben er bij morgen ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Mastasidaz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:01:
Ik wil best meedoen morgenavond, maar de Minolta is uitgesloten van deelname? Of mogen oudere Le mans auto's dan het jaar 2000 wel meedoen? Moet ik me trouwens op de site ook aanmelden? Kan het niet echt vinden :P
We rijden Le Mans Modern klasse en dus is de Minolta uitgesloten. ;)
Verder staat op de openingspagina van de site dat we voorlopig nog vol=vol doen aangezien we de site nog niet gereed hebben. Als we het al werkend krijgen..... Kan ook zijn dat het met aanmeldingen hier in de draad zal gaan. Zien we nog wel... Dus wie het eerst komt het eerst maalt.....

Zondag vanaf 14:00 uur zal ik weer een raceserie organiseren. Reken weer op mijn favoriet (Elise) en wat met 650 pk scheurbakken denk ik. Korte trainingen, Korte races, veel circuits ;)

JoepW wijzigde deze reactie 19-01-2011 23:49 (19%)

• Pyrone89
Ik heb inmiddels wat aanpassingen gemaakt in de klasses (en een klasse toegevoegd).

Ik wil dan ook iedereen vragen nogmaals de laatste versie van de raceklassen en agenda te bekijken zodat je morgen niet voor verrassingen staat.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Skimovic schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:08:
Kan er niet bij zijn in verband met sportschool ....
Jammer man, volgende keer beter. Zondagmiddag is er ook weer een raceserie.
quote:
.....maar ik zat eens op de site te kijken en had alleen even een opmerking op de Le Mans klasses.

Ik heb redelijk wat van die wagens in mn garage staan. Als ik de klassieke le mans kijk:

Chaparral 2D Race Car 1967
Ferrari 330 P4 Race Car 1967
Ford Mark IV Race Car 1967

Zijn absoluut niet opgewassen tegen wagens als:
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Race Car 1989
Nissan R92CP Race Car 1992

DIe kunnen makkelijk bij de moderne le mans wagens mee.

Heb het idee dat de wagens uit de jaren 60-70 een beetje eigen klasse zijn, de wagens van jaren 80+ zijn toch een stuk sneller. (al is die 2J wel erg rap)

Is maar een opmerking hoor, wat de Minolta betreft, ik rij zelf op de oval snellere tijden met mn peugeot 908 dan met de minolta. (minolta kom ik in geen enkele klasse tegen trouwens)
.....
Klasses zijn aangepast!
quote:
Wat de site betreft:
Voor aanmeldingen is mss een phpbb eraan gekoppeld een idee? maar een suggestie.
En Joepw toevallig Ogame gespeeld vroeger? dat Invisio komt me bekend voor :)
phpbb3 heb ik al geinstalleerd erbij. Wil alleen niet dat mensen zich moeten registreren en ik wil spambots' weren. Is ff puzzelen en mijn tijd is niet oneindig en ik wil af en toe ook racen. Dus dat duurt nog ff.

Ennuh Ogame? Wat is dat? Neuh dus. Ik kom on-line uit de wereld van Red Alert (oer versie) Q1, Q2, Q3, battlefield DC en Counterstrike. Ouwe games op de PC. Maar ja, ik ben dan dan ook 'oud' 8)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:41:
Ok, 20.00 uur beginnen met de Lupo's. Hoe laat gaat dan de lobby open?

ps. Moet ik je alweer toevoegen, Joep. 8)7
Als je denkt dat je dat moet doen, dan heb je de agenda niet gelezen. Onderaan de agenda voor vanavond staat dat de host Pyrone89 is.
Lezen is zo moeilijk....... zucht ;)

• rlKoekie
Ik ben ook van de partij vanavond, maar moet eerst even de DTM seasonal winnen om de nieuwe wagen te bekostigen :)

• Pyrone89
Ik zal me vanavond niet mengen in het racen, ik ben namelijk de organisator.

Ik rijd dus voor spek en bonen mee. Mocht ik toch eerste rijden dan gaan eventuele prijzen sowieso naar de nummer 2, maar verwacht dat ik een beetje rond groepjes ga hangen om te kijken hoe het er aan toe gaat.

Je hoeft met mij dus ook geen gevechten aan te gaan (kun je wel proberen :P)

• Pyrone89
EN nog iets: het zou leuk zijn als de winnaar zijn winnende set-up kan doorgeven voor onze site.

Beetje hetzelfde idee als in Amerika, waar de winnende auto wordt tentoongesteld.

Je naam wordt natuurlijk vermeld. Zie het als een Hall of Fame

Pyrone89 wijzigde deze reactie 20-01-2011 13:28 (6%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik had de downforce niet op max gezet - er zitten weinig harde / snelle bochten in 't circuit dus extra downforce leek mij niet nodig. beetje extra top wel gezien de vele lange rechte stukken. MAAR ik ben zeker geen expert, en of mijn advies zo verstandig is gezien mijn race resultaten ...

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Als je nou gewoon niets veranderd, dan kunnen je gewoon met mij strijden om de laatste plek. Is toch ook gezellig?
ik zie d'r van af; ik blijf 1min. per ronden op de top achter - betekend dat ik 5x gelapt ga worden door mous of lappy, heb ik geen zin in :x

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Ericjooo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:09:
Net nog even wat finetuning gedaan met Joep en Koekie; toch wel erg fijne bakken hoor die 908......onder de 3:20 moet wel kunnen tijdens de race :-) maarja, of de bandjes het houden???
je keuze in banden wordt denk ik bepalend voor je race resultaat - heb je verschil gekeken tussen hard/soft?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Maciek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:06:
Ik ben er ook bij vanavond. Die Tuscan RM is een goed idee, onwijs fijne auto.
De Tuscan RM had van mij wel op Race Normaal gemogen.
En ook wel jammer dat ik gisteren 'm al RM had gegeven. Kon ik er vandaag weer 1 kopen voor de Seasonal :?
quote:
himlims_ schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:15:
[...]
je keuze in banden wordt denk ik bepalend voor je race resultaat - heb je verschil gekeken tussen hard/soft?
Ow? ;)
------
Net ook nog even met de 2J gereden op Le Mans. Bizarre auto. Hobbel-hobbel-hobbel en weg downforce. Hihi.
------
Tot straks!

JoepW wijzigde deze reactie 20-01-2011 18:23 (20%)

• Pyrone89
De ruimte staat inmiddels open.

Om 20:00 start ik de eerste race. Tot dan kun je lekker vrij rijden met de Lupo.

Ik ben ondertussen nog even wat dingen aan het doen (dus ik praat niet terug)

Pyrone89 wijzigde deze reactie 20-01-2011 19:25 (26%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het was genieten, maar wel met vallen en opstaan.
Op de ring zagen niet alle rijders elkaar. Ze moeten echt iets doen aan de On-line module. Echt vervelend.
Waren wel hele leuke races met die Lupo's.
De Le Mans race was ingesteld op wisselvallig en tijdsverloop. Nou de regen begon vrij snel, maar bandenwissels die men deed waren niet nodig. Sterker nog op intermediates en op regenbanden was de auto niet te rijden.
Dus die race hebben we afgebroken, want in de stromende regen rijden op sliks is gewoon no fun.
Race herstart met tijdsverloop en zonder weerwisseling. Gewoon zonnig.
De start was behoorlijk rommelig maar toch redelijk bij elkaar eerste ronde gedaan geloof ik. 's Nachts rijden is echt kicken en de tijden gingen meteen wat naar beneden. Later kwam het ritme in het donker weer terug bij iedereen. Vanwege de herstart wel maar 10 rondjes gereden. Maar op 1 setje banden niemand het ;)
De TVR was nog niet zo'n succes, die auto is vreselijk onderstuurd met z'n RM. Daar moet nog flink aan afgesteld worden. De race was leuk..... Maar er werd vaak 'boos' op de auto gereageerd door de rijders.
Daarna nog even met de Elsie RM een race gedaan, dat was weer fun. Moeilijk en uitdagend.
Na de Elise race ben ik gestopt.

De uitslagen staan op de site

JoepW wijzigde deze reactie 21-01-2011 00:24 (10%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Weer een stel reglementen toegevoegd aan de site.
Zondag wil ik daar een stel van gebruiken.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Murzeltje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:39:
Je kan natuurlijk ook elke mogelijke PSN poort openzetten richting je ps3, maar dat was me te veel werk :)
heb linkje aan de TS toegevoegd welke verwijst naar een website met instructies (per router) om GT5 via NAT2 te laten werken. nog geen 3min. werk :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Murzeltje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:39:
[...]

JoepW: Dat rijders elkaar niet zien ligt aan de router instellingen van de diverse rijders. Iedereen met type-NAT2 op PSN zal elkaar zien, zit er iemand met type 3 tussen en joinen mensen via die persoon dan krijg je vage dingen als mensen die elkaar wel in de lobby zien, maar niet in de race.. Ik heb het zelf ook diverse keren aan de hand gehand en heb het opgelost door de PS3 in DMZ te zetten in mn router..

Sinds ik dat gedaan heb bij diverse vrienden: geen probleem meer.
Je kan natuurlijk ook elke mogelijke PSN poort openzetten richting je ps3, maar dat was me te veel werk :)
TJa, is that all?
Daar loop ik al maanden mee te klooien e nruzie te maken. Heb KPN ;( Dat is zo omdat we hier 2 bedrijven in huis hebben en de switch niet aandurven. 1 dag geen inet is echt een ramp hier.
Maar KPN is $^@%#$ als het gaat om NAT2/3 en PFW met hun modems in de internet & bellen reeks.
Ik heb zoveel mogelijk poorten open staan op het modem. DMZ kent ie niet. Dus als ik nou eens 1-65545 doe?
quote:
KappeNou schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:18:
Helaas was ik niet echt op tijd en waren jullie net begonnen met lap 2 op le Sart ;) Volgende keer beter!
Ow jammer, heb je niet gezien ;) Was ff druk....

Ik ga zo de replay van Le Mans even goed bekijken en fotootjes maken. De start heb ik al even snel bekeken. Ikkuh van plek 2 op het grid naar 5 of zo door een late remmer. En daarna nog wat vliegende auto's. ;)

Foto's volgen in de loop van de dag. Net als mijn afstelling.

JoepW wijzigde deze reactie 21-01-2011 09:46 (19%)

• rlKoekie
quote:
KappeNou schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:18:
Helaas was ik niet echt op tijd en waren jullie net begonnen met lap 2 op le Sart ;) Volgende keer beter!
ik zag je binnenkomen inderdaad. wel jammer, het was echt een mooie race. joep ging als de brandweer, maar pyrone liep de laatste rondes geloof ik hard op em in, tot ie een foutje maakte. maar joep was de laatste stukkies ook niet foutloos als ik de voicechat goed begrepen heb :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bij het inrijden van een verse auto wil je ook ngo wel eens wat extra PK's krijgen - zo had ik na een race 2pk meer dan was toegestaan (luchtfilter downgraden en zat in range)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
pur_DutchDevil schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Nice, GT300 staat erbij. maar ik denk niet dat het handig is unrestricted bij upgrades (kan bij alle auto's alleen PK's opvoeren, rest is al standaard aanwezig). Als je PK's los laat dan zijn de auto's enorm verschillend. Zijn er 2 of 3 die tot 500PK gaan en de rest varieerd van max 400 tot 450 PK. Kan beter max 400PK of zo kiezen daar zijn alle auto's naar te tunen.

Zelfde bij de Japanse GT klasse (GT500). Die zijn ook enorm varierend in max PK.

GreetZ DD
Is correct. Was nog vroeg toen ik publiceerde. Zal even de restrictie erin zetten van geen motor tuning en daarmee 300 & 500 pk ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jeroen013 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:01:
Ik zag nog geen race staan in de agenda.. Als er intresse is wil ik vanaf een uur of 9 wel mijn lounge openen
Er is niks ingepland. Dus voel je vrij. Als je offie wilt doen moet je ff mij een bericht sturen en welke klassen je wilt rijden.

---------------------------

Zondagmiddag is voorlopig weer de eerstvolgende gepland.
Reken op een Elise cup, DTM race etc.
De Elise cup is op Race Normaal banden en er is een te winnen prijs. Chroom lak. Als ikzelf win gaat de prijs naar nr. 2 ;)

Voor de DTM ben ik nog even aan het kijken of ik daar ook een prijs op zet. De DTM race wordt wel wat meer rondjes. ;) Aangezien het een wat langere race wordt zal ik daar wel een auto op zetten. Misschien wel een auto die nodig is voor de seasonals.

Verder (misschien) ook GT300 of GT500 en nog fun klasse 650 pk.

Exacte programma en te winnen prijzen maak ik morgen wel bekend. Morgen ben ik vanaf een uur of 4 tot zondag 11 uur uit de lucht.

Meldt je even aan alhier met een post voor zondagmiddag, want ik ga een open lobby testen. Dan kan ik testen of dat werkt. De voordelen van een open lobby zijn:
- Iedereen die niet op mijn lijssie staat kan worden gekicked
- Vriendjes maken hoeft niet ;)
- ???
De moeite waard van het testen. Als het slecht bevalt switchen we snel weer naar private lobby ;)
Enige is dat je buitenlandse schreeuwers als toeschouwers kan krijgen.

Dus zondagmiddag vanaf 14:00 uur tot etenstijd grote race serie met mooie te winnen prijzen!

JoepW wijzigde deze reactie 21-01-2011 18:35 (7%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zoals beloofd hier een paar foto's van de Le Mans race van gisteren:
De start.

Het veld drukt wat in elkaar. Met een gaatje naar een tweede groep.

Na deze foto ging het even mis. Maar om het positief te houden plaats ik daar geen foto van ;)

Mooi met de kopgroep door de eerste chicane. Moet zeggen dat ik vlak voor de 2de chicane boven de 400 km/u reed door een mooie slipstream achter Eric _/-\o_

Rooie remschijven van mijn auto bij het aanremmen van de eerste chicane

Treintje rijden door de eerste chicane

En hier maakte nrs. 1 & 2 een flinke fout, waardoor ik de kop over kon nemen.

Voor herhaling vatbaar 8)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:56:
[...]
De voicechat was erg brak. Joep kon ik amper verstaan door het gekraak, terwijl anderen juist heel helder te verstaan waren. Ook had ik het idee dat ikzelf niet te verstaan was, aangezien ik totaal geen respons kreeg op vragen die ik stelde.
Idem hiero. Erg vervelend dat gedoe met de verbindingen. Ik zag zelfs soms anderen niet terwijl ik ze wel luid en duidelijk kon horen.
quote:
[...]
Afgezien van bovenstaande heb ik me enorm vermaakt met de Lupo's. Wat mij betreft een klasse die regelmatig terug mag komen (maar een Mini race o.i.d. lijkt me ook niet verkeerd).
Mini's gaan we ook doen hoor, maar ik been het niet bij met alles maken en beschrijven.
En ja de lupo's is lachen. Bandjes waren wel erg kleverig. Mag van mij een tikkie slechter.
quote:
[...]
De Le Mans race is echt niet mijn ding. Na de bandenwissel (naar intermediates) heb ik de moed opgegeven en ben ik weggegaan. Ik heb al genoeg moeite om die bolides met mijn DS3 op de baan te houden als het droog is. Met een beetje regen is de lol er dan snel af...
Met controller kan ik me dat goed voorstellen. Het vreemde is ook dat intermediates helemaal geen grip hadden in de regen. Ik ben doorgereden op sliks en had prima grip enkel iets langere remweg, En dat terwijl ik echt flinke spray achter mijn auto had. Dus voorlopig geen regenraces meer. Hopen dat ze het bandenprobleem oplossen.
quote:
[...]
@Joep: wie is zondag de host? Of heb ik weer overheen gelezen?
Ik ben de host, maar ik ga testen met een open lobby. Dus ik post vlak voor de race hier een lobby nummer wat je in kan geven in GT5. Als het niet bevalt switchen we weer naar prive lounge ;)
Wel ff hier een post doen als je mee wilt doen ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
v8power67 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:53:
ik ga morgen een trackday hosten voor de mensen die daar zin in hebben.
zal in de middag zijn, heb nu namelijk eindelijk een kabel liggen naar mn ps3 op mn kamer :D
kan nu met g25 online racen. morgen meer details waaronder lobbynummer.
wordt sowieso geen lounge want dan kunnen mensen eraan kloten en dat irriteert me snel :P
voor de mensen die me willen toevoegen mn psn is : hjallo.
Wil je vermelding in de agenda?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ok, de zondagmiddag raceserie is klaar.
Het is wel behoorlijk uitdagend.
Maar daarom zijn er ook prijzen te verdienen ;)

Let op: Bij de DTM en GT500 klasses is motortuning niet toegestaan (je redt het dan niet met de pk-grens).

Voor deze 2 series is dit de eerste keer dat we rijden.
Dus zullen we bij het trainen zien of de reglementaire banden keuze de juiste is.
Advies is dan ook om EN race normaal EN race zacht beschikbaar te hebben.
Tevens is de PK grens niet keihard 500 omdat er enkele auto's dicht tegen aan zitten en eroverheen gaan na olie verversen / inrijden. Ook dit zullen we bijstellen als dit een probleem vormt.

Meldt je aan via een post hier met je GoT en PSN naam voor de zondagmiddag race
Bij minder dan totaal 5 deelnemers vervallen de prijzen.
Bij minder dan 3 aanmeldingen vervalt de raceserie

JoepW wijzigde deze reactie 21-01-2011 23:10 (41%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik hou in de race agenda onderin de inschrijvingen bij.
Meldt je svp af als je deelname afziet.
En als je er niet bijstaat als je je wel aangemeld hebt geef dat even aan. Dan is er een vaudje in mij admie geslopen ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
bedankt voor de aanvulling. Toegevoegd ;)

JoepW wijzigde deze reactie 22-01-2011 00:13 (51%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Welkom welkom.... Je staat erbij.
quote:
Dutchhaze86 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:30:
.....Moet ik zelf de auto's aanschaffen en tunen of zijn het de standaard auto's in de lijst?
Ja, je moet zelf de juiste auto's aanschaffen en van de juiste modificaties en banden voorzien.
quote:
Dutchhaze86 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:30:
.....Zo ja welke auto's moet ik aanschaffen om zondag alle races mee te kunnen rijden
Dit staat allemaal gespecificeerd op de website
Hier het hele race programma.
En de klasses staan weer in het raceprogramma met een link naar de klasse met daar weer alle toegestane auto's, tuning en toegestane banden. Voor de DTM en GT500 weten we nog niet zeker welke banden we gaan gebruiken. Dat testen we in de vrije training. Het worden of race normaal of zacht banden.

Ik ga hier op het forum niet het raceprogramma en klasse reglementen ook publiceren. Alles voor een on-line race staat op de website.

Daar staan ook de Algemene Reglementen lees deze door, want deze hanteren we bij elke on-line race.

Ik was te langzaam, put_DutchDevil je was me voor...

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hehe, wel een wonder... Een clean race in een public room ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Fast-P schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:03:
Mooi initiatief :-)

Nog wat extra meters maken en dan kom ik graag een keer meerijden!

Ericjooo beetje opjagen ;-)

Grt
Patrick
Wat nu! Jij hier ;)
Kom snel een keer meerije man!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Fast-P schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:22:
Ja dat komt wel , wil niemand in de weg rijden , net 2 dagen mijn nieuwe stuur , lang op moeten wachten :-( Maar goed rijd wel heel errug lekker !!
Kom op man, gewoon meedoen!
---------------------------------------------------
Er is nog plek in de Zondagsmiddag race serie. Meldt je aan!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb nu 10 rijders voor de race. Om te voorkomen dat we ongewenste gasten krijgen en plek houden nog voor 1 extra rijder zet ik de lobby op 10 man maximaal.

Ik maak wel een open lobby, maar dus met precies genoeg plekken. Ik kick iederen die niet op de lijst staat.

Ik zal zodra de visite weg is de room openen, zal wel tegen 13:45 zijn of zo.

Tot straks.

Het nummer van de room publiceer ik straks hier...

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 12:33 (14%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Ericjooo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:53:
Ik hoop dat ik mee kan doen vanmiddag, sinds gisteravond valt de FFB van mijn Fanatec GT3v2 in bochten naar links soms compleet weg. Helaas niet elke keer op dezelfde manier:-(

Maar eens even zoeken of dit vaker voorkomt
Nog nooit van gehoord. Ook niet op de blog van de Thomas. Ik heb wel eens dat de FFB 'weg' is al ie de hele dag aan staat. Dan zet ik 'm uit en weer aan en dan is ie weer ok. Vreemd zeg.

Duim duim duim dat ie het gewoon goed doet vanaf nu weer voor jou...

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 13:06 (6%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Maybe. Wel alle firewall sw en virusscanners uitzetten he. En met W7 is het moeizaam. Met XP gaat het goed. En wel psies de procedure die in de txt-files staat volgen.
ALs je in de prob's zit moet je maar even bellen

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 13:17 (13%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Lobby voor de zondagmiddag race is open. Voor vrienden via mijn lounge te banaderen voor voor de andere deelnemers via 1472-6399-8966-5885-1128

• rlKoekie
nou dit was de (wat mij betreft) eenmalige open-lobby test.
voordelen:
- als iemand met een dikke lijn host (60/6 mbit bijvoorbeeld) kan je met race kwaliteit op hoog goed spelen
- geen enkele keer last gehad met dat mensen elkaar niet zien op de baan (wel met de voicechat eventjes)
nadelen:
- je moet het max aantal personen krap kiezen, want er blijft volk binnenkomen
- als je geen dikke lijn hebt, teleporteren de autos alle kanten op
- als je om dat te compenseren de race kwaliteit lager zet, lijken de autos anders aan te voelen en gaat alles schokkerig
- er blijft volk binnenkomen
- doordat je het aantal plekjes alleen kan instellen met aanmaken kunnen andere tweakers net last-minute meedoen

overigens een paar erg mooie races gezien, en weer een hoop lol gehad :D

rlKoekie wijzigde deze reactie 23-01-2011 18:22 (5%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Heb me zeker vermaakt. Dikke lijn voor hosten is nodig. Dus ik zal alleen nog kleine races hosten.
Verder was de GT500 klasse niet ok, want niet alle auto's die meereden stonden op de lijst. Dat waren dan ook JGTC auto's en dus anders gereglementeerd.
En DTM zijn de verschillen pittig onderling tussen de auto's. De 4 wiel drive 'oude' DTM auto's komen niet mee met de nieuwere 2 wiel aangedreven en de Audi's zijn beter in het bochtenwerk en de Astra beter in topspeed.
Er werd zeer netjes gereden en 't was weer fun. Uitslag straks op de site.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
zeromussov schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:53:
Bij mij zeg die niet gevonden? (oid)

Moet toch gewoon dat nummber intypen zonder die streepjes? Weet niet wat ik verkeerd doe..
Jij had je toch niet ingeschreven?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Mastasidaz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:37:
Ik wil nu graag joinen maar room staat op max 10 personen, kan dat worden aangepast? Dan kan ik joinen
Tja dat kwam omdat er steeds vreemden instapten :(

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik w8 nog op antwoord van Steffan welke auto hij wil hebben.

• rlKoekie
quote:
Maciek schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:41:
Toen met DutchYup in rondje 5 op suzuka was wel vreemd.. ongeveer zo: YouTube: Gt5 lag online (dit heb ik een andere keer gefilmd) Ik zag hem in de spiegel dwars tegen de vangrail en *plop* hij vliegt opeens langs me heen, vliegt rechtdoor het zand in en staat opeens weer voor me op de baan etc.
ik zat een stukje mee te kijken, en als host denk ik dat het aan jou internet verbinding lag, want ik zag jou weer alle kanten op teleporteren :) joep ontweek op begeven moment jou crashende auto, om er vervolgens achter te komen dat jij vrolijk de baan terug op teleporteerde. en 3 bochten later gebeurde het geloof ik precies andersom :) maar jullie hadden wel echt een mooie battle gaande, jij met minder downforce en joep sneller door de snelle bochten

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De raceklassen zijn niet meer veranderd sinds publicatie en we zijn niet van plan nog verder uit te dijen.
De enige upgrade die je gewoon structureel NOOIT moet doen is de motorupgrade. Die is alleen nodig als het vermeld wordt in de desbetreffende klasse.

En tja dat je achter de feiten aanliep met het verloop van de racemiddag kan ik niks aan doen als organisator.

--------------------------

Maandag 24 januari 2011 vanaf ca. 19:45 tot 22:30 uur TrackDay bij mij.

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 20:45 (29%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:44:
..... en soortgelijke wagens, met een max van 900pk.
Wil je een specifieke lijst maken of bedoel je gewicht van de Peugeot als minimum gewicht en 900 pk als max?
Ik heb al zoveel zitten uitzoeken voor klassen, dat ik ff uitgeblust ben met weer de lijsten uitzoeken en napluizen.
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:44:
....200 ronden op de oval van indianapolis.
Is wel lang raceje denk ik. Minuut per ronde denk ik? Dus 3 uur en 20 minuten??????

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 20:52 (23%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Met die 908 deed ik tussen de 40 en 42 sec per ronde en natuurlijk 8x stoppen wat zo'n 70-80 kost. Ik deed er 2 uur en 29 minuten over. Ik zou zeggen alle wagens die mee doen in de A-Spec Indy 500 Endurance met een max van 900 pk. Ik kan nu ff niet kijken, die B-Spec mafkezen zijn weer aan het grinden...
Wil jij dat later dan doen en mij een DM'tje doen met de juiste lijst? Dan maak een reglementje.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik hoor het wel hier als jullie eruit zijn ;)

Pagina: 1 2 3 ... 6

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True